Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-05 17:36
Hey allen,

Ik heb daarnet mijn eerste 0.2 ethereum aangekocht via BTCDirect.eu, mijn wallet zelf staat op myetherwallet.com.

Nu is mijn (misschien veel te simpele) vraag, wat nu?
Stel dat ik deze binnen x-weken verkoop, hoe krijg ik het geld om mijn bankrekening?

Komt het geld toe op myetherwallet, of hoe moet ik dit zien?

Nogmaals mijn excuses als de vraag al 1000x is gesteld, maar vind het niet onmiddellijk terug.

Beste antwoord (via praet0rian op 11-09-2017 13:17)

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:58
Nu je 0.2 ETH hebt kun je het op je wallet houden totdat de waarde gegroeid is naar een niveau wat jou bevalt.
Je kan het ook overboeken naar een exchange zoals Bittrex of Kraken. En dan kan je er andere coins mee kopen die meer volatiel zijn. En daar je geluk op aanspreken dat het in waarde groeit.

Zodra je je vermogen uitbetaald wilt laten hebben dan kan je diensten zoals bitonic gebruiken. En die storten het dan uit naar je bankrekening.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:08
Volgensmij heb je een impulsaankoop gedaan zonder te weten wat je nu hebt gedaan en je verder kunt doen.
Je doet er verstandig aan om je eerst in te lezen.

[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4

Gelieve de startpost te bekijken. Geeft antwoord op al je vragen en voorziet je zelfs nog in extra informatie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
Nu je 0.2 ETH hebt kun je het op je wallet houden totdat de waarde gegroeid is naar een niveau wat jou bevalt.
Je kan het ook overboeken naar een exchange zoals Bittrex of Kraken. En dan kan je er andere coins mee kopen die meer volatiel zijn. En daar je geluk op aanspreken dat het in waarde groeit.

Zodra je je vermogen uitbetaald wilt laten hebben dan kan je diensten zoals bitonic gebruiken. En die storten het dan uit naar je bankrekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

praet0rian schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:35:
Hey allen,

Ik heb gelezen dat ik met cryptocurrency mijn inleg kan verdubbelen. Nu ben ik er aan begonnen maar weet eigenlijk niet hoe het werkt. Help.
Gelukkig heb je nog niet al te veel uitgegeven, maar ik zou het vooral even vasthouden en er eerst op inlezen. Er zijn legio topics die uitleggen hoe deze markt werkt, ik zou daar eerst beginnen alvorens gewoon wat te kopen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
nst6ldr schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:46:
[...]

Gelukkig heb je nog niet al te veel uitgegeven, maar ik zou het vooral even vasthouden en er eerst op inlezen. Er zijn legio topics die uitleggen hoe deze markt werkt, ik zou daar eerst beginnen alvorens gewoon wat te kopen.
Ik weet niet waar je die quote vandaan haalt? Maar dat was niet z'n vraag. Hij had dit wellicht gekocht om andere aankopen mee te doen. Wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
nst6ldr schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:46:
[...]

Die quote is niet van mij, is niet wat ik geschreven heb :-).

Ik heb bewust een zeer laag bedrag ingekocht.
Had me al iets of wat ingelezen, bewust ook niet via een exchange ingekocht (aangezien ik dit eerder als test zag).

Hetgeen ik nog niet terugvond was het vervolgverhaal, wat als je uiteindelijk je crypto wil laten uitbetalen op je bankrekening, wat blijkbaar via Bitonic kan, waarvoor dank.

En neen, ik ben heus niet van plan om duizenden euro's uit te geven zonder alles van dit type markt te kennen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

7Sins schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:50:
[...]

Ik weet niet waar je die quote vandaan haalt? Maar dat was niet z'n vraag. Hij had dit wellicht gekocht om andere aankopen mee te doen. Wie weet...
Dan zet je het niet om naar euro's. Of zet jij wel eens euro's om naar Yen zodat je het weer kan omzetten naar euro alvorens wat te kopen?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
nst6ldr schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:17:
[...]

Dan zet je het niet om naar euro's. Of zet jij wel eens euro's om naar Yen zodat je het weer kan omzetten naar euro alvorens wat te kopen?
Hij heeft ons enkel verteld dat hij het aangekocht heeft, en dat hij graag wilt weten hoe hij het na een aantal weken weer terug kan boeken. Wat hij in die paar weken ermee doet heeft hij niet gedeeld en vallen ook geen aannames over te maken gezien er zo veel mogelijkheden mee zijn. Maar logischerwijze koopt hij ze niet zodat er niks mee gedaan word en hij ze weer terug kan zetten.
(wat evt alsnog wél zou kunnen. Mocht hij een deel van zn vermogen niet zichtbaar willen hebben op zn bankrekening)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
De toon in dit topic is voor mij erg onsmakelijk. 'Laten uitbetalen' etc.

Doe alsof je 2 gram goud gekocht hebt dan heb je je antwoorden. Je buurman wil je vast wel euro's geven voor je goud als je buurman de echtheid geverifieerd heeft en hij of toevallig net goud wil kopen of jouw goud de juiste prijs heeft. (Mooie van cryptocurrencies is ontzettend makkelijk de echtheid kunnen verifieren)

Ik kan je buurman zijn, een willekeurige kerel aan de andere kant van de wereld kan je buurman zijn, een exchange kan je buurman zijn.

Er zijn waarschijnlijk meer winkels die ethereum aannemen dan goud, dus ook op die manier kan je 'verzilveren' (haha)

En hup, nu jezelf goed inlezen als je interesse hebt in de toekomst van de wereld (de technologien achter cryptoassets zijn the new world, gegarandeerd, dat wil niet zeggen dat bitcoin of ethereum dat zijn, maar de denkwijze en technologie er achter is blijvend. Heb je alleen interesse in hopelijk wat winst tjah.. dan zou ik me alsnog een beetje inlezen zodat je je geld niet weggooid.

Seriously though, bij de meeste van je vragen gewoon 'hoe zou dat gaan met goud' alleen dan is het digitaal goud dat je kan versturen en ontvangen.

Als je jezelf begint in te lezen zal je leren dat je niet daadwerkelijk ether verstuurd of bij je hebt of in je wallet hebt zitten maar dat alle ether in de blockchain staat en het geen in je wallet zit enkel het bewijs is welke stukjes ether allemaal van jou zijn (in de vorm van private cryptografische keys) daar in de blockchain en die stellen je in staat het ook weer te kunnen overdragen naar een ander. (door een transactie aan te maken met het verzoek van adres X in de blockchain een aantal eth naar adres Y over te dragen met bewijs dat X van jou is doormiddel van een niet vervalsbare handtekening. (de pen waarmee je die handtekening zet zit zeg maar in je wallet, maar die kan je er ook uit halen, kan je op papier schrijven etc en is feitelijk de sleutel tot je ether.

[ Voor 34% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 11-09-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
7Sins schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:23:
[...]

Hij heeft ons enkel verteld dat hij het aangekocht heeft, en dat hij graag wilt weten hoe hij het na een aantal weken weer terug kan boeken. Wat hij in die paar weken ermee doet heeft hij niet gedeeld en vallen ook geen aannames over te maken gezien er zo veel mogelijkheden mee zijn. Maar logischerwijze koopt hij ze niet zodat er niks mee gedaan word en hij ze weer terug kan zetten.
(wat evt alsnog wél zou kunnen. Mocht hij een deel van zn vermogen niet zichtbaar willen hebben op zn bankrekening)
Zoals gezegd, eerder als 'test'.
Bedoeling is om mezelf erin te verdiepen, en bepaalde coins aan te kopen met als doel hopen dat deze na verloop van (langere) tijd meer waarde hebben, en terug te verkopen.

• thedude182
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
praet0rian schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:35:
Hey allen,

Ik heb daarnet mijn eerste 0.2 ethereum aangekocht via BTCDirect.eu, mijn wallet zelf staat op myetherwallet.com.

Nu is mijn (misschien veel te simpele) vraag, wat nu?
Stel dat ik deze binnen x-weken verkoop, hoe krijg ik het geld om mijn bankrekening?

Komt het geld toe op myetherwallet, of hoe moet ik dit zien?

Nogmaals mijn excuses als de vraag al 1000x is gesteld, maar vind het niet onmiddellijk terug.
Als je weer euro's op je bank wilt hebben, dan ga je gewoon weer terug naar btcdirect.
Daar kun je ze ook weer verkopen. Aangezien je daar al een account hebt, lijkt dat me het makkelijkst.

Btcdirect is vrij vlot met uitbetalen. Vaak dezelfde dag om 15:00, of de dag erna al op je bankrekening. Maar ligt meer aan je eigen bank.

Verder, zorg dat je de gegevens van je wallet op myetherwallet.com nooit vergeet. Heb je de papieren backup uitgeprint en veilig weggelegd? Ook raad ik aan om de public (het adres) en private (het lange wachtwoord) key pair op te slaan in een wachtwoordmanager.

Succes!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 20:50

Gerco

Professional Newbie

Let wel even op dat je ETH niet "op" myetherwallet.com staat. Myetherwallet.com heeft geen accounts, geen wachtwoorden, etc. Het enige wat het is is een interface om met de Ethereum blockchain te communiceren. Ze hebben daar op de server helemaal 0,0 informatie van of over jou.

Je private key moet je zelf bewaren (of het wachtwoord wat je gebruikt hebt om de key te genereren). Als je die kwijt raakt is er bij myetherwallet geen enkele manier om je ETH weer terug te krijgen. Wees dus heel erg zuinig op dat wachtwoord!

[ Voor 7% gewijzigd door Gerco op 13-09-2017 04:43 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• praet0rian
Met mijn eerder aangekochte ethers heb ik ondertussen wat gespreid naar 2 andere cryptocoins en een kleine hoeveelheid Bitcoin aangekocht momenteel.

Staat nu op Kraken, ik volg het op en lees me verder in.

Bedankt voor de info allen!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:12

Rmg

praet0rian schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:24:
Met mijn eerder aangekochte ethers heb ik ondertussen wat gespreid naar 2 andere cryptocoins en een kleine hoeveelheid Bitcoin aangekocht momenteel.

Staat nu op Kraken, ik volg het op en lees me verder in.

Bedankt voor de info allen!
Je coins op een exchange bewaren 8)7 Ik zou ze zsm naar een eigen wallet transferen.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rmg schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:30:
[...]

Je coins op een exchange bewaren 8)7 Ik zou ze zsm naar een eigen wallet transferen.
Dan ga je los op transactie-fees.
Moet je ze naar je wallet sturen, en later weer eventueel terug naar de Exchange om weer te handelen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:12

Rmg

ZeRoC00L schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:32:
[...]

Dan ga je los op transactie-fees.
Moet je ze naar je wallet sturen, en later weer eventueel terug naar de Exchange om weer te handelen.
zat gebruikers van BTC-E, MtGox, Bithumb, Bitfinex, Bitfloor en anderen die graag wat transaction fees hadden betaald :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praet0rian
Rmg schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:30:
[...]

Ik wil inderdaad transactiekosten vermijden.
Ik zou inderdaad de coins naar mijn wallet kunnen transferen, en de Bitcoins laten staan om hiermee verder te handelen, maar heb het nog niet gedaan.

Zoals gezegd, gaat om kleine bedragen, en ben nog op zoek naar een goede online wallet voor DASH & XRP te bewaren.

Voor mijn ETH & BTC gebruik ik Blockchain, gewoon omdat het redelijk veilig & simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31

lordsnow

I know nothing

Ik zit ook te kijken naar Bitcoins / altcoins, als een soort uitdaging om een klein bedrag te verdubbelen.Veel van de stof is nu nog abacadabra.

Om even in te haken op de bovenstaande vragen...

Stel, iemand heeft zijn/haar coins overmaakt van een Exchange naar een eigen wallet. Wanneer die persoon weer wil handelen, dan moeten de coins eerst weer over gemaakt worden naar de Exchange? Dan heb je dus 2x transactiekosten?

Is het dan gebruikelijk dat een deel van de coins wel op een Exchange blijft staan, om mee te handelen?

Of kan je traden vanuit de eigen wallet ipv een Exchange?

Accepteren alle wallets alle coins?

[ Voor 7% gewijzigd door lordsnow op 26-09-2017 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 942907

Ik zit ook te kijken naar Bitcoins / altcoins, als een soort uitdaging om een klein bedrag te verdubbelen.Veel van de stof is nu nog abacadabra.

Om even in te haken op de bovenstaande vragen...

Stel, iemand heeft zijn/haar coins overmaakt van een Exchange naar een eigen wallet. Wanneer die persoon weer wil handelen, dan moeten de coins eerst weer over gemaakt worden naar de Exchange? Dan heb je dus 2x transactiekosten?

Nee, 1 keer vanaf de exchange naar je wallet.

Is het dan gebruikelijk dat een deel van de coins wel op een Exchange blijft staan, om mee te handelen?

Mag je zelf weten. :)

Of kan je traden vanuit de eigen wallet ipv een Exchange?

Je hebt tegenwoordig desktop-exchanges op P2P basis, dus zou kunnen maar staat nog ietwat in de kinderschoenen.

Accepteren alle wallets alle coins?

Nee.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 942907 op 26-09-2017 16:04 ]

• svenverbruggen
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-09-2024
Hier ook een vraag van iemand die nog niet lang in Ethereum zit:

Onlangs een positite gekocht maar als ik nu in mijn MyEthernet wallet kijk, blijkt een deel te zijn weggeboekt zonder dat ik daar opdracht voor heb gegeven. Het adres waarnaa toe staat er bij.

Hoe kan ik verder achterhalen waar dit door komt EN vooral: mijn Ethers terugkrijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 612398

Geen spam/reclame etc.

[ Voor 86% gewijzigd door Grotman op 04-01-2018 10:15 ]

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
svenverbruggen schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:45:

Onlangs een positite gekocht maar als ik nu in mijn MyEthernet wallet kijk, blijkt een deel te zijn weggeboekt zonder dat ik daar opdracht voor heb gegeven. Het adres waarnaa toe staat er bij.

Hoe kan ik verder achterhalen waar dit door komt EN vooral: mijn Ethers terugkrijgen?
Leg eens goed uit wat je gedaan hebt vanaf 0 via welke wegen, want wat je nu zegt kunnen we niks mee. Een positie gekocht? Myethernet wallet? Watte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenverbruggen
@ TWeaKLeGeND :

- Op 13 12 2017 ethers gekocht via BTC direct en direct overgemaakt naar/ontvangen op myetherwallet.com.
- Daar hebben ze aantal dagen gestaan en ik kon ze idd terugvinden.
- Vervolgens zijn ze daar in 2 porties weggeboekt, de hash van die transactie heb ik nog.
- Ik heb die opdracht niet gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenverbruggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40

Rannasha

Does not compute.

svenverbruggen schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:37:
@ TWeaKLeGeND :

- Op 13 12 2017 ethers gekocht via BTC direct en direct overgemaakt naar/ontvangen op myetherwallet.com.
- Daar hebben ze aantal dagen gestaan en ik kon ze idd terugvinden.
- Vervolgens zijn ze daar in 2 porties weggeboekt, de hash van die transactie heb ik nog.
- Ik heb die opdracht niet gegeven.
Je bent hoogstwaarschijnlijk slachtoffer geworden van phishing, malware of een andere vorm van cybercriminaliteit. Ga na of je beveiliging in orde is en of je niet op foute links hebt geklikt.

Ethereum-transacties zijn, net als andere cryptocurrency-transacties, niet terug te draaien.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
svenverbruggen schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:45:

Korte vraag vanuit een Noob.

Ik wil een Ledger Nano S kopen en zie dat die prijzen buitensporig zijn geworden....
Nu zie ik ‘m voor 119€ staan bij Crytomaan, wat me een legitieme site lijkt die ook bij de pricewatch staat.
Na wat zoeken kom ik ‘m tegen voor 95€ bij Cryptonair.eu die schijnbaar in het WTC Utrecht zit. KVK geregistreerd onder verschillende namen.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Iets van gehoord? Is dit malafide? Oplichting? Zie nergens een keurmerk of andere bevestigende informatie. Durf het hier niet goed te kopen tenzij er mensen zijn die kunnen bevestigen dat ze daadwerkelijk een Ledger Nano S ontvangen hebben. 😉

Kan iemand me helpen?
Pagina: 1