De toon in dit topic is voor mij erg onsmakelijk. 'Laten uitbetalen' etc.
Doe alsof je 2 gram goud gekocht hebt dan heb je je antwoorden. Je buurman wil je vast wel euro's geven voor je goud als je buurman de echtheid geverifieerd heeft en hij of toevallig net goud wil kopen of jouw goud de juiste prijs heeft. (Mooie van cryptocurrencies is ontzettend makkelijk de echtheid kunnen verifieren)
Ik kan je buurman zijn, een willekeurige kerel aan de andere kant van de wereld kan je buurman zijn, een exchange kan je buurman zijn.
Er zijn waarschijnlijk meer winkels die ethereum aannemen dan goud, dus ook op die manier kan je 'verzilveren' (haha)
En hup, nu jezelf goed inlezen als je interesse hebt in de toekomst van de wereld (de technologien achter cryptoassets zijn the new world, gegarandeerd, dat wil niet zeggen dat bitcoin of ethereum dat zijn, maar de denkwijze en technologie er achter is blijvend. Heb je alleen interesse in hopelijk wat winst tjah.. dan zou ik me alsnog een beetje inlezen zodat je je geld niet weggooid.
Seriously though, bij de meeste van je vragen gewoon 'hoe zou dat gaan met goud' alleen dan is het digitaal goud dat je kan versturen en ontvangen.
Als je jezelf begint in te lezen zal je leren dat je niet daadwerkelijk ether verstuurd of bij je hebt of in je wallet hebt zitten maar dat alle ether in de blockchain staat en het geen in je wallet zit enkel het bewijs is welke stukjes ether allemaal van jou zijn (in de vorm van private cryptografische keys) daar in de blockchain en die stellen je in staat het ook weer te kunnen overdragen naar een ander. (door een transactie aan te maken met het verzoek van adres X in de blockchain een aantal eth naar adres Y over te dragen met bewijs dat X van jou is doormiddel van een niet vervalsbare handtekening. (de pen waarmee je die handtekening zet zit zeg maar in je wallet, maar die kan je er ook uit halen, kan je op papier schrijven etc en is feitelijk de sleutel tot je ether.
[
Voor 34% gewijzigd door
TWeaKLeGeND op 11-09-2017 13:37
]