Plutus.it - Crypto Visa kaart

Pagina: 1 ... 23 ... 96 Laatste
Acties:
  • 613.004 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:26

knakworst

Get more sats!

enermax schreef op maandag 2 januari 2023 @ 00:23:
[...]

Als ik op de telefoon browser inlog kan ik ook niet sell drukken. Ik krijg dan geen prijs te zien. Op de desktop wel. Je moet minimaal 10 euro hebben en max 30 euro per dag.
Er zit ergens een bugje met een workaround. Als ik op de telefoon browser inlog vul ik eerst een getal in, daarna een ander getal, daarna doet de sell knop het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Hyena schreef op zondag 1 januari 2023 @ 23:35:
Dacht op 31-12 nog de Lidl Perk te pakken boeken ze de transactie op 1-1. Jammer weer.
Ja dit heb ik al eens aangegeven in dit topic, zo werkt dat, even opletten de volgende keer. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxiz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 29-12-2023
Valt het jullie ook op dat er bepaalde transacties op 20 en 21 december nog steeds op pending staan? Bij mij staan er nog 6 transacties op pending en deze komen ook niet voor in de rewards. Dus het is ook geen visuele bug o.i.d. Alle transacties voor en na deze dagen zijn wel verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 15:32
maxiz schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:48:
Valt het jullie ook op dat er bepaalde transacties op 20 en 21 december nog steeds op pending staan? Bij mij staan er nog 6 transacties op pending en deze komen ook niet voor in de rewards. Dus het is ook geen visuele bug o.i.d. Alle transacties voor en na deze dagen zijn wel verwerkt.
20 en 21 december zijn bij mij al verwerkt. Alleen de transacties van 12 tot en met 15 december staan nog op pending met omschrijving 'Visa Per Pay'. schijnt een bekend probleem te zijn, wacht nog een week en mocht het dan niet verholpen zijn dan vraag ik de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
maxiz schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:48:
Heb ik ook. Heb al een ticket geopend. Nog geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb geen pending van 20/21 december. Ik heb een pending van 25 december, maar dat is een refund, die duren (bij mij) altijd wat langer.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 18:29

Therapy777

Metal!

Ik heb hier ook nog wat bedragen die op pending blijven hangen. Een bedragen die op 31-12 zijn uitgegeven maar toegekend zijn aan mijn januari-spendlimiet. Ook maar ff afwachten of dit nog corrigeert. Anders ticket. Irritant wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:17

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Op zich tevreden met het gebruik van Plutus.
Ik probeer vaak op te toppen rond xx:18/xx:48 wat bijna altijd instant gaat. Echter, inmiddels al weer drie top ups gedaan welke nog niet zijn bijgeschreven. 1 daarvan schrijf ik toe aan het weekend. De andere twee zijn doordeweeks gedaan.

Blijft toch een klein nadeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe snel staat geld er bij jullie op? Gisteren overgemaakt, nog niet aangekomen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:08

St@m

@ Your Service

Eusebius schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:45:
Hoe snel staat geld er bij jullie op? Gisteren overgemaakt, nog niet aangekomen.
Soms snel, soms minder snel. In het weekend vaker minder snel dan snel, maar snel is ook maar weer relatief. Zoek even door het topic, er zijn nog meer mensen die deze vraag iedere dag stellen .

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 00:06
Na mijn transacties te hebben gecontroleerd, kwam ik erachter dat 2 perks in December bij mij niet zijn uitgekeerd (uber eats en Curve). Heb een ticket hiervoor aangemaakt. Weet iemand wat hier de reden van kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:05

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

lucatoni schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:10:
Na mijn transacties te hebben gecontroleerd, kwam ik erachter dat 2 perks in December bij mij niet zijn uitgekeerd (uber eats en Curve). Heb een ticket hiervoor aangemaakt. Weet iemand wat hier de reden van kan zijn?
Staan ze nog op Visa per pay?
Ik had in december ook een aantal transacties die geen PLU opleverden. Had er nog 3 openstaan waarvan ik er nu 2 geGBIT heb naar Hi (de derde was al een GBIT transactie dus die kan niet nogmaals). Ik moest van Support 1 maand wachten (nog 9 daagjes dus ;) )

Btw voor de mensen die de Black Friday deal hebben genomen, uitbetaling zou rond 5-1 moeten zijn ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik heb wat bedragen van Plutus kaart naar Hi go back in time gedaan. Hoe snel staat dat bedrag normaal weer op de Plutus kaart. Gister de transacties gedaan, de namen "Visa Per Pay" zijn vandaag wel correct aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
Tomba schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:28:
[...]

Staan ze nog op Visa per pay?
Ik had in december ook een aantal transacties die geen PLU opleverden. Had er nog 3 openstaan waarvan ik er nu 2 geGBIT heb naar Hi (de derde was al een GBIT transactie dus die kan niet nogmaals). Ik moest van Support 1 maand wachten (nog 9 daagjes dus ;) )

Btw voor de mensen die de Black Friday deal hebben genomen, uitbetaling zou rond 5-1 moeten zijn ;)
Card Transaction
CRV*UBER * EATS PENDING, Vilnius, LT CD 3045
02 December 2022, 17:51

Zo staat de transactie in Plutus. Heel vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

knakworst schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:44:
Ik heb wat bedragen van Plutus kaart naar Hi go back in time gedaan. Hoe snel staat dat bedrag normaal weer op de Plutus kaart. Gister de transacties gedaan, de namen "Visa Per Pay" zijn vandaag wel correct aangepast.
Dat wisselt, gisteren 2 GBITs naar Hi gedaan. 1 was direct retour, 1 pending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Inmiddels alles terug. Duurde dus een dagje bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

knakworst schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:47:
Inmiddels alles terug. Duurde dus een dagje bij mij.
Same, btw nog een tip. Als je Revolut hebt kun je het geld van je Plutus kaart weer overhevelen naar je bankrekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Bedankt, gister ook ontdekt, heb naar Hi gestuurd ivm alle cashback. Gaat ook nog eens sneller dan ING.

Overigens ga ik voor de periode 16-23 december geen transacties van Plutus naar Hi terugdraaien. Heb weliswaar 6% bij Plutus en 8% bij Hi, maar Plutus stond in die periode gemiddeld rond de 8,20 en nu boven de 9,30. Dus die 6% cashback is als het ware rond de 7.4% geworden. En dan moet je bij Hi ook maar afwachten hoe de wisseltruc werkt. Niet meer de moeite waard.

[ Voor 64% gewijzigd door knakworst op 03-01-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
Tomba schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:56:
[...]

My god… FYI de kaart van mijn vrouw is na 3,5 weken aangekomen (wij hebben nu dus voor 4.99 3 perks ;) )

Moet zeggen dat door hi Plutus relatief weinig actie gaat zien voorlopig (wil mijn inleg @ hi zsm terug hebben :p) buiten de perks
3 perks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik heb everyday dus 2 perks, zij heeft free dus 1 perk. Totaal 3 dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Kol Nedra schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:41:
[...]

geld terug storten lukt makkelijk, heb ik al 1x gedaan en stond de volgende dag weer terug op mijn bank rekening
Hier voor mijn partner binnen anderhalve week ontvangen.

Heb je al wel een virtuele hi kaart of laat je die links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:25
knakworst schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:26:
[...]

Hier voor mijn partner binnen anderhalve week ontvangen.

Heb je al wel een virtuele hi kaart of laat je die links liggen.
niet gevolgd eigenlijk dat hele Hi gebeuren. is dat Hi nu helemaal werkende dan? heb je direct een virtuele kaart nadat je kyc gedaan hebt?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:10
Kol Nedra schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:37:
[...]

niet gevolgd eigenlijk dat hele Hi gebeuren. is dat Hi nu helemaal werkende dan? heb je direct een virtuele kaart nadat je kyc gedaan hebt?
Ja alles werkt zoals het hoort, maar daarvoor kun je beter hier terecht: Hi.com Debit Kaart en App - Ervaringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Kol Nedra schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:37:
[...]

Het is de nieuwe Plutus, Plutus is zoooo 2022 _O-

Wat betreft de kaart. Direct niet. Wel heel snel, sneller dan jij die plutus kaart hebt... Heel goedkoop om 5 procent cashback te scoren. Zie verder hi topic: Hi.com Debit Kaart en App - Ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ik ben bij de laatste fase beland om de PLU kaart te laten versturen. hier ging het waarschijnlijk mis.

hoe vul ik mijn straatnaam in? is dat incl huisnummer?
dus Bitcoinlaan 69

of

Bitcoinlaan

en zet je de 69 in het kader erboven? (dus apt house number)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VA3-oMHCDvh4adnj8NSdB6MthTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LtMpHBITyMjyKIxobttyQm2w.jpg?f=fotoalbum_large

kan iemand bij zijn instellingen kijken hoe het bij jullie geregistreerd is voor de mensen die wel al Plutus kaart hebben? @knakworst @Gelukszoekr ?

[ Voor 11% gewijzigd door Kol Nedra op 03-01-2023 19:16 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 11:46
Kol Nedra schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:53:
ik ben bij de laatste fase beland om de PLU kaart te laten versturen. hier ging het waarschijnlijk mis.

dus Bitcoinlaan 69

of

Bitcoinlaan

[Afbeelding]

kan iemand bij zijn instellingen kijken hoe het bij jullie geregistreerd is voor de mensen die wel al Plutus kaart hebben? @knakworst @Gelukszoekr ?
Ja, het volgens mij hiet heel lastig. Bij "house humber" vul je 69 is, en bij "streetname" Bitcoinstraat. Zo staat het bij mij ingevuld

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik zou gewoon dubbel doen op zijn Frans. 69 bij appt. En bij street: 69 Bitcoinstraat. Als ze dan je huisnummer nog weten weg te moffelen doen ze het erom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Gelukszoekr schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:25:
[...]

Ja, het volgens mij hiet heel lastig. Bij "house humber" vul je 69 is, en bij "streetname" Bitcoinstraat. Zo staat het bij mij ingevuld
This is the way

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 16:53

Ypho

Allround Nerd

Kol Nedra schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:53:

dus Bitcoinlaan 69

of

Bitcoinlaan

[Afbeelding]

Ik heb mijn huisnummer achter mijn straatnaam gezet, het aparte veld leeggelaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-xqTsvcgNpSSZNErxWsNEE16sk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VG2l9knscQrQPoWTwI60vX1m.png?f=fotoalbum_large

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
Net vanuit Revolut naar Plutus geld op de account. Instant. Gelijk door naar de kaart.......ook instant. *O*

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisbos
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49
Het is dus wel zo dat sommige tijdstippen beter zijn dan andere om het van je account op de kaart te zetten. Er is geen wachtrij ofzo. Ik heb het gisteren al gedaan en hier staat het er nog niet op. Dat maakt het dus wel random

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBViT-B9UDjs9462_dPkLseflX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbZAzv3HaEILM5GYvBJTGCUZ.jpg?f=fotoalbum_large

zou het echt? zou het echt dit keer goed gaan? :o

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Kol Nedra schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:02:
Update:
[Afbeelding]

zou het echt? zou het echt dit keer goed gaan? :o
Fingers crossed buddy🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

dennisbos schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:19:
Het is dus wel zo dat sommige tijdstippen beter zijn dan andere om het van je account op de kaart te zetten. Er is geen wachtrij ofzo. Ik heb het gisteren al gedaan en hier staat het er nog niet op. Dat maakt het dus wel random
Blijft vaag. Meestal gebruik ik de "tientje per keer" methode die vrijwel altijd instant overgooide. Vandaag in 1x 150 overgezet (heb altijd ruimer saldo dus hoef niet last minute bij te storten meestal) en dat ging ook instant naar de kaart. Maar ik pas de 10tje per keer truc wel weer toe als ik onverwacht iets duurders haal ofzo :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:47
Beetje theoretisch, maar werkt de €10 Lidl perk ook met bv 2 bezoekjes van €5? Of krijg je dan alleen de eerste keer die maand €5 in PLU terug?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DvE
  • Laatst online: 21:43

DvE

ORA-00000

Sandrioni schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:27:
Beetje theoretisch, maar werkt de €10 Lidl perk ook met bv 2 bezoekjes van €5? Of krijg je dan alleen de eerste keer die maand €5 in PLU terug?
Mag gewoon in meerdere keren. Alles boven de 10,- is cashback van 3 tot 8%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-09 09:17
Vraagje;

Ik heb bij Total earned 20 staan
en heb bij available 10 staan.
Is er nog 10 onderweg of nog 20?
Totaal dus 20 of 30? Beetje onduidelijk vind ik

Edit gevonden, is nog 10 onderweg

[ Voor 10% gewijzigd door BektLekker op 04-01-2023 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 24-09 15:54
Crosspost uit het Curve topic maar gok dat niet iedereen met Plutus/Curve daar actief meeleest. Mocht je meerdere creditcards binnen je huishouden hebben en deze koppelen aan je Curve loop je de kans dat ze automatisch je kaart blokkeren zoals ik de Plutus kaart van mijn vriendin onder mijn Curve had hangen.
lubbertkramer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:43:
Gisteravond werkte ineens mijn Curve (Black) niet meer. Ik dacht eerst dat het lag aan dat ik de verkeerde kaart geselecteerd had maar toen ik een weigering op alle kaarten kreeg bij een aankoop wist ik dat er meer aan de hand was. Omdat ik geen mail, bericht, visuele waarschuwing of blokkade in de app zag contact gezocht met support die mij vanmorgen lieten weten dat mijn kaart geblokkeerd was. Wie het Plutus/Hi topic gevolgd heeft weet dat ik aardig wat uitgaven gedaan had dus dacht dat het aan een limiet overschrijding / alarm bel door de grote bedragen kwam maar daar bleek het niet aan te liggen.

Het bleek dat de Plutus kaart van mijn vriendin die ik gekoppeld had aan mijn Curve automatisch de kaart heeft doen laten blokkeren (weken na het toevoegen). Nu de kaart verwijderd, opnieuw verificatie doorlopen en nu in afwachting op antwoord van Curve dat ze de blokkade weer opheffen.

Wat ik nog het meest vervelend vind aan het hele verhaal is dat er geen mail, bericht, andere communicatie of visueel iets te zien was dat mijn kaart geblokkeerd was.

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 07:42
Heb eindelijk 300 punten bij elkaar geambassified voor een gratis t-shirtje. Probleem is dat ik alles heb weggehaald bij plutus en hi mijn nummer 1 is nu ;) Denk dat ik doorspaar voor $100 Plu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwudpFxE_c5LRIvQvUnUlU3ESUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLgRrNW9nPxfo50IiELC6965.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

enermax schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:12:
Heb eindelijk 300 punten bij elkaar geambassified voor een gratis t-shirtje. Probleem is dat ik alles heb weggehaald bij plutus en hi mijn nummer 1 is nu ;) Denk dat ik doorspaar voor $100 Plu.
[Afbeelding]
Ach jij bent tenminste nog Ambassador, op mijn aanmelding is nooit maar gereageerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igi0n
  • Laatst online: 21:44
Begin van de avond een mail ontvangen van Plutus dat de Black Friday deal is bijgeschreven! Echter zie ik nog niks terug in mijn PLU aantal :(. Te enthousiast en nog even wachten of foutje :p?

[ Voor 14% gewijzigd door igi0n op 05-01-2023 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:28
Ik heb 1,74 plu gehad. Staat bij Bonus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zy05PnQm_R32Cahvqb-IrI_KN3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GpaHs65shpNDeGfQbEZZ3cF.jpg?f=fotoalbum_large
igi0n schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:40:
Begin van de avond een mail ontvangen van Plutus dat de Black Friday deal is bijgeschreven! Echter zie ik nog niks terug in mijn PLU aantal :(. Te enthousiast en nog even wachten of foutje :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igi0n
  • Laatst online: 21:44
Dazzie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:13:
Ik heb 1,74 plu gehad. Staat bij Bonus

[Afbeelding]

[...]
Hmm, bij Bonus staat bij mij niets. Dan toch maar even langs support halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

igi0n schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:40:
Jij hebt de mail nog gehad, die heb ik niet eens gehad (en dus ook geen BF PLU cashback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Ik mis nog steeds van 22-12-22 cashback van ongv €1100 euro.
Had al gemaild naar support maar tot nu to geen reactie.

Meer mensen die wel eens langer moesten wachten op de cashback??

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:08

St@m

@ Your Service

Doe toch eens kalm, ik verwacht iedere keer een interessante update maar het is alleen maar gezeik en geklaag over het feit dat je gratis geld er wat lang over doet om bijgeschreven te worden.. :/ of dat de top-up nog niet is bijgewerkt..

Wacht nou gewoon even een paar dagen, neem na het weekend contact op met support als je dan nog steeds niets hebt gezien.

Moest er ff uit :p

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Dazzie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:37:
Ik mis nog steeds van 22-12-22 cashback van ongv €1100 euro.
Had al gemaild naar support maar tot nu to geen reactie.

Meer mensen die wel eens langer moesten wachten op de cashback??
In december ging er van alles mis bij Plutus qua cashback. Ik heb bv nog een redelijke rekening openstaan van 12-12.
Men is er mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Ok dan hoop ik dat ze het snel rechttrekken!

Tis dat ik merkte dat ik plu miste en terug ging kijken. Doe ik normaal nooit. Maar nu kijk ik regelmatig terug.

Je zou er zowat een schaduwboekhouding naast houden…
Tomba schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:38:
[...]

In december ging er van alles mis bij Plutus qua cashback. Ik heb bv nog een redelijke rekening openstaan van 12-12.
Men is er mee bezig

[ Voor 5% gewijzigd door Dazzie op 05-01-2023 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Dazzie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:43:
Ok dan hoop ik dat ze het snel rechttrekken!

Tis dat ik merkte dat ik plu miste en terug ging kijken. Doe ik normaal nooit. Maar nu kijk ik regelmatig terug.

Je zou er zowat een schaduwboekhouding naast houden…

[...]
Check ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
knakworst schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 09:12:
[...]

Dit is nooit te zien maar staat er bij mij altijd wel op.
Dat is wel echt een limitatie. Dus je kan niet je transacties filteren en zie hoeveel PLU je uiteindelijk hebt verkocht voor EUR?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

wenze schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:15:
[...]

Dat is wel echt een limitatie. Dus je kan niet je transacties filteren en zie hoeveel PLU je uiteindelijk hebt verkocht voor EUR?
Via de web app kun je dit bekijken via "withdrawals"

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

wenze schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:15:
[...]

Kijk eens op de website - niet de app - en ga naar pluton tab. Iets lager staat een tab withdrawals. Daar zie je alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Heren sindskort ook eigenaar van een Plutus kaart (duurde 14 dagen net voor Kerst aangevraagd). Alleen ik wil graag wat crypto omzetten naar euro. Via de swap heb ik begrepen dat je een limiet hebt van 500 euro per dag voor eth naar euro. Is er een betere en snellere manier om je balans te funden met euro? Kan ik bijv. via een andere exchange of wat dan ook euro's sturen naar mijn iban nummer op Plutus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:50
Supreme_One schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:24: Is er een betere en snellere manier om je balans te funden met euro? Kan ik bijv. via een andere exchange of wat dan ook euro's sturen naar mijn iban nummer op Plutus?
Via Revolut staat het er instant op. En Revolut kan je weer instant met iDeal funden. Via Rabo rechtstreeks naar plutus duurt volgens mij een halve tot hele dag.

Het is me alleen nog niet gelukt om iets te kopen via de card...kaart werd geweigerd. Is pas net geactiveerd, misschien dat het daaraan ligt of deze kaarten gewoon minder goed geaccepteerd worden in de webshops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-09 15:20
jack_ schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:08:
[...]

Via Revolut staat het er instant op. En Revolut kan je weer instant met iDeal funden. Via Rabo rechtstreeks naar plutus duurt volgens mij een halve tot hele dag.

Het is me alleen nog niet gelukt om iets te kopen via de card...kaart werd geweigerd. Is pas net geactiveerd, misschien dat het daaraan ligt of deze kaarten gewoon minder goed geaccepteerd worden in de webshops.
Ik heb de pas gisteren eindelijk ontvangen (wacht al sinds mei). Je moet eerst een top-up doen van je Plutus rekening naar de Plutus kaart, Ik begreep uit dit topic dat het door het weekend tot maandag duurt. Tot die tijd werkt de kaart niet. Dus van ma-do opladen gaat sneller dan op vr-zo. Ik ga het merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:50
glatuin schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:18:
[...]

Ik heb de pas gisteren eindelijk ontvangen (wacht al sinds mei). Je moet eerst een top-up doen van je Plutus rekening naar de Plutus kaart, Ik begreep uit dit topic dat het door het weekend tot maandag duurt. Tot die tijd werkt de kaart niet. Dus van ma-do opladen gaat sneller dan op vr-zo. Ik ga het merken.
Ah ik zie dat nu pas. Thx.

Overigens was Rabo toch sneller dan ik dacht. Stond er binnen een uurtje op. Ook ergens anders in het topic zag ik dat enkel ing traag zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
jack_ schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:26:
[...]

Ah ik zie dat nu pas. Thx.

Overigens was Rabo toch sneller dan ik dacht. Stond er binnen een uurtje op. Ook ergens anders in het topic zag ik dat enkel ing traag zou zijn.
Vanuit ABN ging het ook vrij snel. Binnen een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
glatuin schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:18:
[...]

Wow dat is apart. Ik heb op 21 december dr pas aangevraagd en op 3 januari ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Laatst online: 21:42
Soms gaat het overboeken/geld op de kaart zetten instant, soms duurt het een volle werkdag. Daarnaast altijd controleren of je de plu wel krijgt van je perks.

Dat is zo even uit mn hoofd alles wat je moet weten over Plutus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can
  • Laatst online: 17-07 09:14

Can

Goedemorgen, gisteren voor het eerst willen tanken bij onbemand shell station (shell ook als enige perk ingesteld) helaas geweigerd met code 100. Iemand hier ervaring mee.....? (op kaart staat 311 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Can schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:58:
Goedemorgen, gisteren voor het eerst willen tanken bij onbemand shell station (shell ook als enige perk ingesteld) helaas geweigerd met code 100. Iemand hier ervaring mee.....? (op kaart staat 311 euro)
Ik tank altijd bij de tango, of andere budget onbemande pomp, Plutus kaart pakt die niet, mijn curve kaart wel (met Plutus direct daar achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can
  • Laatst online: 17-07 09:14

Can

Heb helas geen curve... Moet toch ook normaal met plutus card lukken bij onbemand shell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Can schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:36:
Heb helas geen curve... Moet toch ook normaal met plutus card lukken bij onbemand shell
Laat het ons weten wanneer dit lukt. Voor nu is oplossing gratis curve kaart aanvragen. En dat is niet ideaal. Je bent 1 week lang 150 euro kwijt dan pas krijg je het verschil terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Oops dit is niet het hi topic :)

[ Voor 86% gewijzigd door enermax op 08-01-2023 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:52
Ter info: code 0100 = Transactie niet toegestaan door acquirer / host

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novationx
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 19:41
Hi iedereen,

Mezelf net aan het inlezen. Heb nog enkele vragen waarvan ik de antwoorden heel graag zou weten, want soms lijkt het ook te goed om waar te zijn. Alvast bedankt om even te antwoorden :).

1. Kies je de Curve-perk, dan kost Curve je eigenlijk geen geld? (op voorwaarde dat de PLU-prijs niet daalt.)

2. Je krijgt dan ook op alles dat je betaalt met je curve-kaart bij 3 winkels naar keuze telkens 1%?

3. Basically kan je dan de Curve voordelen en Plutus voordelen stacken? 1% door je Curve-kaart te gebruiken bij één van de drie winkels en dan onderliggend gebruik je de Plutus-kaart om nogmaals 3% te krijgen in PLU. Klopt?

4. Moest de PLU-prijs dalen met 50%, dan heb je eigenlijk nog altijd 50% winst op bv je Netflix?

5. Heb ook al enkele pagina's gelezen in deze thread zonder veel negatiefs te zien. Zijn er ook mensen met slechte ervaringen?

Domme vragen, maar ik hoor soms graag dingen van een ander om wat meer zelfvertrouwen te krijgen in dit soort zaken.

[ Voor 31% gewijzigd door novationx op 08-01-2023 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

1. Correct voor curve black. Curve metal kost je omgerekend 5 euro omdat de perk maar 10 euro vergoedt.
2. Correct.
3. Correct.
4. Correct tot maximaal 10 euro per maand, maar voorlopig zie ik PLU niet 50 procent dalen.
5. Alleen het opwaarderen kost wat tijd en bij tanken bij onbemande tankstations krijg je de maximale reservering pas weer na een tijdje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novationx
knakworst schreef op zondag 8 januari 2023 @ 23:25:
1. Correct voor curve black. Curve metal kost je omgerekend 5 euro omdat de perk maar 10 euro vergoedt.
2. Correct.
3. Correct.
4. Correct tot maximaal 10 euro per maand, maar voorlopig zie ik PLU niet 50 procent dalen.
5. Alleen het opwaarderen kost wat tijd en bij tanken bij onbemande tankstations krijg je de maximale reservering pas weer na een tijdje terug.
Ok bedankt! _/-\o_
Bij mij duurde het opwaarderen (start nieuwe account met €20) op een zondag welgeteld 15minuten. Dat is dan niet altijd zo, waarschijnlijk?
Of bedoel je iets anders?

Heb ondertussen besloten om Curve niet te nemen.
Om de €10 (kosten) terug te verdienen, moet je al €1000 uitgeven. Nadien heb je pas verwaarloosbare winst, imo. Dan kies ik precies liever een andere perk... (ALDI of LIDL bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novationx
Ik hou me niet met zulke dingen bezig, maar ligt het nu aan mij of kan je ook foefelen met plutus?

1. €15 per maand betalen voor maandelijkse limiet van €22500 (subscription cost)
2. Zet €22500 op je plutus-kaart.
3. Betaal naar je partner €22500 en krijg 3% = €675 in PLU
4. Laat je partner je terugbetalen op een andere zichtrekening. Niemand heeft kosten gehad of fees moeten betalen.
5. Volgende maand: repeat

en ondertussen geniet je nog van 3 perks.

Als 1 PLU = €9 dan krijg je 75 PLU per maand.
Na nog geen 4 maanden heb je voldoende PLU om 'HERO' te worden en nog meer perks te ontvangen.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucatoni
novationx schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:33:
Ik hou me niet met zulke dingen bezig, maar ligt het nu aan mij of kan je ook foefelen met plutus?

1. €15 per maand betalen voor maandelijkse limiet van €22500 (subscription cost)
2. Zet €22500 op je plutus-kaart.
3. Betaal naar je partner €22500 en krijg 3% = €675 in PLU
4. Laat je partner je terugbetalen op een andere zichtrekening. Niemand heeft kosten gehad of fees moeten betalen.
5. Volgende maand: repeat

en ondertussen geniet je nog van 3 perks.

Als 1 PLU = €9 dan krijg je 75 PLU per maand.
Na nog geen 4 maanden heb je voldoende PLU om 'HERO' te worden en nog meer perks te ontvangen.

...
Er zijn heel wat transacties uitgesloten, waar je geen PLU over krijgt. O.a. casino's, andere financiele services, pin transacties, en dus ook transacties naar individuele rekeninghouders. Dus dit truucje werkt niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

novationx schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Ok bedankt! _/-\o_
Bij mij duurde het opwaarderen (start nieuwe account met €20) op een zondag welgeteld 15minuten. Dat is dan niet altijd zo, waarschijnlijk?

Om de €10 (kosten) terug te verdienen, moet je al €1000 uitgeven. Nadien heb je pas verwaarloosbare winst, imo. Dan kies ik precies liever een andere perk... (ALDI of LIDL bv)
Je moet daarna nog geld van current account naar card account overschrijven, dat kan soms dagen duren. Curve is ook gewoon ontzettend handig. Probeer anders eens de gratis versie eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
@novationx Je kan ook nog een 2e kaart aanvragen bij plutus voor je partner. En je hebt ook nog de hi kaart ander topic. Daar zijn de 3% rewards gelijk beschikbaar. Maar moet je 25 euro aan het begin investeren voor black level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
knakworst schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:03:
[...]

Je moet daarna nog geld van current account naar card account overschrijven, dat kan soms dagen duren. Curve is ook gewoon ontzettend handig. Probeer anders eens de gratis versie eerst.
Helemaal mee eens. Plutus zonder Curve heeft echt beperkingen, doordat saldo opwaarderen niet altijd instant is. Ik gebruik Curve met zowel Revolut als Plutus. Mocht mijn Plutus Saldo te laag zijn, dan loopt het via Revolut. Dan kan ik Plutus opwaarderen, en via GBIT de transacties alsnog via Plutus laten verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
lucatoni schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:23:
[...]

Helemaal mee eens. Plutus zonder Curve heeft echt beperkingen, doordat saldo opwaarderen niet altijd instant is. Ik gebruik Curve met zowel Revolut als Plutus. Mocht mijn Plutus Saldo te laag zijn, dan loopt het via Revolut. Dan kan ik Plutus opwaarderen, en via GBIT de transacties alsnog via Plutus laten verlopen.
Vind het maar overdreven. Bij de topup van je kaart staat duidelijk dat een een volle werkdag kan duren. Als je daar rekening mee houd heb je 0 beperkingen, zo lastig is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novationx
Nopheros schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:38:
[...]

Vind het maar overdreven. Bij de topup van je kaart staat duidelijk dat een een volle werkdag kan duren. Als je daar rekening mee houd heb je 0 beperkingen, zo lastg is dat niet.
Ja dat vind ik ook.
Zet gewoon op tijd geld op die Plutus-kaart en voila. Zo ingewikkeld is het niet.
Tenzij je plots een grote spontane aankoop wilt doen, maar dat gebeurt niet zo vaak, denk ik.

Bedankt voor jullie reacties allemaal btw :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:10
Ik gebruik Curve gewoon uit gemak. Alles gaat hier naar een reguliere bank CC. Een of twee keer in de maand gooi ik alles naar de betreffende kaarten met GBIT. Nooit gezeik dat er geen saldo beschikbaar is of dat een overboeking te lang duurt.

Nu heb ik wel meerdere cashback/crypto kaarten met elk een eigen 'perk', dus dat is een iets andere usecase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novationx
Die 2de kaart aanvragen, hoe doe je dat het best?

1. M'n partner ook een Plutus account laten aanmaken?
2. OF: 2de kaart aanvragen voor hetzelfde Plutus account (lees: mijn account) die m'n partner dan kan gebruiken?

Wat is volgens jullie het slimste? Of is optie#2 niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Can schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:36:
Waarom moet je perse bij een onbemand station tanken, is in het oosten van het land vaak niet eens goedkoper en er wordt een groot bedrag gereserveerd waar je weken op moet wachten voordat je het terug krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Nopheros op 09-01-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
novationx schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:55:

2. OF: 2de kaart aanvragen voor hetzelfde Plutus account (lees: mijn account) die m'n partner dan kan gebruiken?

Optie 1, en dan je eigen referral gebuiken, dan ontvang jij en je partner ook nog eens beide €10 in plu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Vandaag eindelijk de Plutus kaart voro het eerst opgewaardeerd. Meteen getest met een GBIT van Curve met Lidl. Alleen de perk komt niet en vind ik ook logisch. In Plutus staat de transactie als: Visa Per Pay en dan mijn naam en niks Lidl. In Curve staat alles goed. Hebben meerdere mensen dit met Curve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novationx
Dacuuu schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:17:
[...]

Optie 1, en dan je eigen referral gebuiken, dan ontvang jij en je partner ook nog eens beide €10 in plu.
Mja, dat is dan weer een extra account om in het oog te houden... Maar je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biowaste
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-07 17:37
Ik heb support gemaild op 27 december over niet verkregen rewards op transacties vann 20 december.
Vandaag volgende mail terug:

" I'm sorry to see that some of the PLU Rewards failed to register on your account. No worries, I just went through them manually, verified them, and added the missing PLU to your account. 

Total PLU added: x.xxx PLU

Keep in mind that since this was a manual reward, it will show up under the Bonus tab instead of the usual Rewards tab."
glatuin schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:20:
Vandaag eindelijk de Plutus kaart voro het eerst opgewaardeerd. Meteen getest met een GBIT van Curve met Lidl. Alleen de perk komt niet en vind ik ook logisch. In Plutus staat de transactie als: Visa Per Pay en dan mijn naam en niks Lidl. In Curve staat alles goed. Hebben meerdere mensen dit met Curve?
Duurt veelal een dag voordat dit goed verwerkt is, let hierbij op met het gebruik van je perk op deze manier aan het eind van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Morgen of overmorgen staat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Laatst online: 21:43

DvE

ORA-00000

Wacht tot de transactie is gesettled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
Nopheros schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:38:
[...]

Vind het maar overdreven. Bij de topup van je kaart staat duidelijk dat een een volle werkdag kan duren. Als je daar rekening mee houd heb je 0 beperkingen, zo lastig is dat niet.
Tsja, met die redenatie heeft niks een beperking, je kan tenslotte overal rekening mee houden. Daarnaast gaat het mij niet alleen of het lastig is of niet, maar ook het risico van een groot bedrag kwijtraken (ik vind N26 / revolut) betrouwbaarder als bank dan Plutus. valt het onder depositogarantie wanneer Plutus opeens stopt? Doe dus ook liever geen grote bedragen naar Plutus overmaken om daar maar te stallen. Dus ik gebruik primair Revolut, en zet dan alles over naar Plutus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
lucatoni schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:20:
[...]

Tsja, met die redenatie heeft niks een beperking, je kan tenslotte overal rekening mee houden. Daarnaast gaat het mij niet alleen of het lastig is of niet, maar ook het risico van een groot bedrag kwijtraken (ik vind N26 / revolut) betrouwbaarder als bank dan Plutus. valt het onder depositogarantie wanneer Plutus opeens stopt? Doe dus ook liever geen grote bedragen naar Plutus overmaken om daar maar te stallen. Dus ik gebruik primair Revolut, en zet dan alles over naar Plutus....
Beperking, iets dat ervoor zorgt dat er mogelijkheden begrensd worden.

De beperking die Plutus heeft is dat je zelf het beschikbare bedrag op de kaart op maakt en vervolgens gaat bedenken dat je toch op die dag geld wilt gaan uitgeven. Wat dus simpel is op te lossen door wat geld op de kaart te laten staan. Uiteraard is het onhandig dat het niet altijd instant gaat maar je kunt er prima rekening mee houden.

Als je bang bent dat plutus falliet gaat en je daarom niet aandurt om er standaard een paar honderd euro op de kaart te zetten dan ben je naar mijn mening zelf de beperkende factor. Daar kan Plutus weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Biowaste schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:25:
Ik heb support gemaild op 27 december over niet verkregen rewards op transacties vann 20 december.
Vandaag volgende mail terug:

" I'm sorry to see that some of the PLU Rewards failed to register on your account. No worries, I just went through them manually, verified them, and added the missing PLU to your account. 

Total PLU added: x.xxx PLU

Keep in mind that since this was a manual reward, it will show up under the Bonus tab instead of the usual Rewards tab."

[...]
Bijzonder, ik heb er 1 van 12-12 die maar niet verwerkt wordt en mij werd verteld dat ik moest wachten tot 12-1 voor ze iets gingen doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

novationx schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:40:
[...]

Ja dat vind ik ook.
Zet gewoon op tijd geld op die Plutus-kaart en voila. Zo ingewikkeld is het niet.
Tenzij je plots een grote spontane aankoop wilt doen, maar dat gebeurt niet zo vaak, denk ik.

Bedankt voor jullie reacties allemaal btw :).
Buiten de eurozone zit je ook met valutakosten. Ik heb afgelopen maand met 5k uitgaven alleen daarom al ruim 100 euro aan valutakosten uitgespaard.

https://plutus.it/fees

Gedurende werkdagen berekent Curve geen valutakosten, Plutus 2,5%.

Plutus strong btw. Transacties terugdraaien van plutus naar hi heeft zo geen nut ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdPeNr5zaDRpA3DGniM5u2FDMKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQITvQSycmAi37CWNY88Dqg7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door knakworst op 09-01-2023 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
Tomba schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:52:
[...]

Bijzonder, ik heb er 1 van 12-12 die maar niet verwerkt wordt en mij werd verteld dat ik moest wachten tot 12-1 voor ze iets gingen doen :P
Je hebt het waarschijnlijk over iets heel anders.

In mijn geval wordt Netflix soms op 31 betaald en soms op de 1ste van de maand. Daardoor kan het voorkomen dat in sommige maanden 2 netflix betalingen worden gedaan en ik hierdoor de perk rewards niet uitgekeerd krijg.

Plutus support lost dat via de chat altijd direct voor mij op.

Wat ook wel eens wil gebeuren is dat een betaling via Visa niet "settled". Dat had ik bij Binance en crypto.com elke maand, dan moet je idd een maand wachten zodat binance/cdc/plutus idd zeker weet dat je die betaling hebt gedaan en cashback moet krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Nopheros op 09-01-2023 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
Nopheros schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:35:
[...]

Beperking, iets dat ervoor zorgt dat er mogelijkheden begrensd worden.

De beperking die Plutus heeft is dat je zelf het beschikbare bedrag op de kaart op maakt en vervolgens gaat bedenken dat je toch op die dag geld wilt gaan uitgeven. Wat dus simpel is op te lossen door wat geld op de kaart te laten staan. Uiteraard is het onhandig dat het niet altijd instant gaat maar je kunt er prima rekening mee houden.

Als je bang bent dat plutus falliet gaat en je daarom niet aandurt om er standaard een paar honderd euro op de kaart te zetten dan ben je naar mijn mening zelf de beperkende factor. Daar kan Plutus weinig aan doen.
Je vult alles wel heel makkelijk voor mij in. Instant payments is een feature, die sommige banken aanbieden. Dan mag ik dat toch als beperking van Plutus zien wanneer daar de transacties 1 (en soms 2 werkdagen) duren? Wat ik zelf overigens oplos met Curve, zoals vele hier. Paar honderd euro heb ik er ook standaard op, maar dat kan dus wel eens te weinig zijn in een duur weekend. Ook dat scheelt per persoon. Jij geeft misschien een paar tientjes uit, de ander gebruikt het voor alle gezinsaankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 24-09 15:54
novationx schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Ok bedankt! _/-\o_

Als je alles ermee betaald en perks pakt bij Curve waarmee je 1000 euro per maand kan uitgeven dan is het daarna extra gratis geld. Door Curve te gebruiken kan ik mijn Plutus en Hi kaart overal gebruiken van de kapper tot de bioscoop tot het peuterzwemmen van onze jongste. Met dank aan de uitfasering van Maestro. Dan is die 10 euro zo terugverdiend als je de Curve Perk niet meetelt.

Hier de perks AH, Amazon (shoppen we best veel) en nu tijdelijk Ikea aangezet @ Curve. Hier het voordeel dat wij AH laten bezorgen en gemiddeld 800+ uitgeven aan boodschappen, doordat we dit nu via onze Curve kaart betalen hebben we daardoor nu 1% Curve cashback + 3% Plutus / sinds januari 8% HI cashback op onze boodschappen terug. Plutus kaart werkt ook (bijna) overal maar je ziet dat Mastercard een nog net iets bredere adoptie heeft in NL. Idem voor uitgaven afgelopen week bij Ikea.

Daarnaast heeft Curve nog vele andere handige functies zoals GBIT wat ervoor kan zorgen dat als je debitkaart niet voldoende heeft je je eigen creditcard kunt gebruiken oftewel in mijn geval altijd een backup beschikbaar is met mijn Rabobank creditcard waar ik een limiet op heb i.p.v. dat er geld op moet staan. Soms parkeer ik er ook bewust een transactie. Ik had eind december wat gekocht bij Lidl maar had de Lidl perk niet actief dus die voor januari aangezet en begin januari GBIT gedaan.
novationx schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:55:

Pas wel op als je de 2e Plutus kaart onder jouw Curve zou plaatsen als je Curve erbij neemt zie mijn post hier -> lubbertkramer in "Plutus.it - Crypto Visa kaart"
lucatoni schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:50:
[...]

Je vult alles wel heel makkelijk voor mij in. Instant payments is een feature, die sommige banken aanbieden. Dan mag ik dat toch als beperking van Plutus zien wanneer daar de transacties 1 (en soms 2 werkdagen) duren? Wat ik zelf overigens oplos met Curve, zoals vele hier. Paar honderd euro heb ik er ook standaard op, maar dat kan dus wel eens te weinig zijn in een duur weekend. Ook dat scheelt per persoon. Jij geeft misschien een paar tientjes uit, de ander gebruikt het voor alle gezinsaankopen.
Inderdaad, je moet je Plutus kaart voor alles gebruiken om zoveel mogelijk cashback eruit te halen. Hier is het ook de standaard pay to go i.p.v. de rabobank pinpas geworden. Instant payments is inderdaad een feature maar een die Plutus nog niet aanbied en waar je dus vanaf weet tijdens je gebruik. Plutus heeft weer andere voordelen die anderen weer niet hebben :9 Al die cashback kaarten kunnen nog wat van elkaar leren.

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 09-01-2023 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
lucatoni schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:50:
[...]

Zeker mag dat, net zoals ik het er niet helemaal mee eens mag zijn. Onhandig zeker maar als je er rekening mee houdt dan is het iig voor mij een non issue. Alleen om die reden zou ik dan ook geen extra abonnement afsluiten voor Curve.

Ik gebruik de kaart sinds mei en betaal er alles mee. Van de kaasboer tot een nieuw bankstel dus dat gaat niet om een paar tientjes zoals je zegt.

Volgens mij is dit ook een tijdelijke situatie en moet het uiteindelijk wel instant worden. Maar zit op dit moment op een vliegveld in de filipijnen met mn telefoon dus heb daar op dit moment geen bron voor.

[ Voor 19% gewijzigd door Nopheros op 10-01-2023 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Ik zie dat ik gisteren 1,55 plu als bonus heb gekregen.

Ik hoorde van iemand anders dat die deze ook gehad heb.
Ben nieuwsgierig waar deze van is…
En of meer mensen deze gehad hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7NzAUksH6g8F1pveNHPe5hHlL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cV923jv2ZnCq9YxUMWUXmxVe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Dazzie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:55:
Ik zie dat ik gisteren 1,55 plu als bonus heb gekregen.

Ik hoorde van iemand anders dat die deze ook gehad heb.
Ben nieuwsgierig waar deze van is…
En of meer mensen deze gehad hebben.

[Afbeelding]
Ik heb deze ook gekregen, is dit de bonus voor het Premium plan? Dat zou overeenkomen met de 15 euro pm ongeveer.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypho op 10-01-2023 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 00:43

Rouwette

Rouwette.com

Helaas ik niet :P ik heb Everyday

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novationx
Buiten de eurozone zit je ook met valutakosten. Ik heb afgelopen maand met 5k uitgaven alleen daarom al ruim 100 euro aan valutakosten uitgespaard.

https://plutus.it/fees

Gedurende werkdagen berekent Curve geen valutakosten, Plutus 2,5%.
Kan je hier iets meer over zeggen, aub? ( ben hier zo niet in thuis )
Vanwaar komen die kosten?

Is dat als je bv koopt in een buitenlandse winkel (bv: Amazon.com)?
Of als je iets koopt in een vreemde munt (bv: $)?
Of als je iets koopt wanneer je in het buitenland zit?

De reden waarom ik hiermee wil beginnen is om het leven net 3% goedkoper te maken :D, maar dus niet als daar kosten beginnen bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

novationx schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:10:
[...]

De reden waarom ik hiermee wil beginnen is om het leven net 3% goedkoper te maken :D, maar dus niet als daar kosten beginnen bijkomen.
Als je Plutus instelt op EUR (volgens mij kun je EUR en GBP kiezen), en je betaalt alleen EUR, dan is er niets aan de hand. Alleen als je iets in (bijvoorbeeld) USD afrekent met je PLU kaart, dan rekent Plutus een fee (zie deze link: https://plutus.it/fees).

Maar als je een EUR kaart hebt, en je doet boodschappen in NL, krijg je gewoon netjes je 3% cashback. Echter krijg je de cashback met 45 dagen vertraging in PLU. Die 3% kan dus meer of minder worden afhankelijk van de PLU koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
novationx schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:10:
[...]

Hoe doe je nu betalingen in vreemde valuta, of ajs je geld pint in het buitenland? De Nederlandse banken zelf hanteren hier ook extra kosten voor, volgens mij nog hoger dan Plutus. BV ING:

ING hanteert vanaf 1 februari 2022 een koersopslag van 0,85% op buitenlandse wisselkoersen. Daarnaast rekenen ze een vast berag (6 euro) voor een wereldbetaling. Dus dit gaan puur om aankopen in een andere valuta. Buitenlandse shops die Euro's accepteren vallen hier niet onder. Wanneer jij je Plutus kaart gebruikt voor Euro transacties, dan wordt het dus 3% goedkoper. Maar zelfs in vreemde valuta, zou het nog goedkoper kunnen zijn dan bv een ING.

[ Voor 7% gewijzigd door lucatoni op 10-01-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Die had ik al gehad. Dat was 1,74

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5qesS30EC6r9t18jIRA42zQcFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wTBCE6m2GX6615gbEzAixJSs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Dazzie op 10-01-2023 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

lucatoni schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:27:
[...]

BV ING:
[...] Daarnaast rekenen ze een vast berag (6 euro) voor een wereldbetaling. Dus dit gaan puur om aankopen in een andere valuta. [...]
Dan heb je het ook echt over een "Internationale overschrijving", niet over een betaling cq. aankoop met een creditcard. Dat is appels met peren vergelijken, gezien het topic over de Plutus-kaart.

[ Voor 14% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 10-01-2023 10:34 ]

... en oranje! :P

Pagina: 1 ... 23 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.