Plenkske schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:31:
Jammer dat het in dit
racetopic nu veel gaat over de randzaken rondom Hamilton en Mercedes.
Ik begrijp het wel hoor, maar deze race had best wel veel interessante dingen:
- RBR heeft het lek boven ? Hopelijk zet het door en zien we geen technische problemen meer.
Dat lijkt me wat voorbarig. De Red Bulls hoefden niet continu te pushen, en het weer vraagt ook niet het uiterste van de motor. Ik hoop het natuurlijk
- Hetzelfde bij McLaren eigenlijk, al is de afstand naar de top er nog wel.
Ik dacht dat ze al hadden aangegeven dat ze te weinig testtijd hadden voor het seizoen, waardoor ze er bij de eerste races pas achter kwamen. Dus dat verbaast me niet. Hopelijk zet de trend door en kunnen ze ook zonder foutjes tussen de RB en FER rijden.
- Kijkend naar de charts van @
f1bythenumbers is het verschil tussen RBR en FER nog steeds klein, maar bij deze race waren de omstandigheden bij start duidelijk in het voordeel van RBR.
Dat lijkt me ook lastig te beoordelen. want Max zal niet voluit rijden als die een comfortabele lead heeft. Zeker in deze omstandigheden zal die voorzichtigere lijnen rijden en wat minder curbs pakken

- Bottas doet het gewoon erg goed in de Alfa. Magnussen ook in de Haas.
Bottas is echt bezig met zichzelf in de kijker te spelen en zijn imago te verbeteren. Het is jammer dat die niet dichtbij genoeg kon blijven in de laatste sector om de Mercedes nog te pakken. Dat zou "the ultimate revenge" zijn voor hem.
- Het is wel duidelijk dat ze elkaar makkelijker (en vooral langer) kunnen volgen zonder er last van te hebben. Dit zorgt voor meer actie tijdens de race. Alleen een DRS trein is nog steeds een ding. Hopelijk wordt er tijdens dit seizoen nog wat getest met minder DRS.
Eens, maar toch is het dan wel opvallend dat de eerste in die trein niet wordt ingehaald. Bij zo'n treintje zou je toch verwachten dat de kopposities wisselen. Misschien een variabele DRS afhankelijk van het aantal auto's in een treintje? dus meer auto's is méér DRS voor de eerste in het treintje zodat die kan focussen op de aanval, ipv zowel aanvallen én verdedigen tegelijk. Maar ik verwacht dat die treintjes er ook zouden zijn zonder DRS. Want je hebt gewoon overspeed nodig en zonder DRS zal dat vast niet opeens veranderen.
- Hamilton leek in het begin aan te haken maar toen hij eenmaal vast zat achter Gasly kwam hij niet meer vooruit.
Ik denk de combi te weinig overspeed en geen vertrouwen in de auto om hem er daar langs te zetten. En gezien hoe de auto stuitert snap ik dat volkomen

- De wissel van Leclerc naar softs zorgde voor nog wat extra actie, vooral voor Perez even spannend. Maar hij pakte het prima op !
Ik heb erg genoten van deze race !
En dat allemaal nadat FP1 in het water viel en de teams niet fatsoenlijk konden trainen voor een goede setup

Was een prima race, maar vond hem ook niet héél spectaculair. Zoals door Max ook gezegd: Dat treintje zat de hele race bij elkaar. Bij de start, en toen hij ze lapte zaten ze nog bij elkaar

Maar we zijn misschien wel wat verwent geworden. Tussen 2013-2020 hadden we grof geld betaald voor een race zoals dit

Nu is het een "average" race voor mij