[F1 2022] Race 4 GP van Emilia Romagna Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste
Acties:
  • 94.972 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:28
FastFred schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:21:
Echt hilarisch hoe ze ergens in de 2e helft van de race nog even de afstand tussen Verstappen en Hamilton lieten zien, iets van 57 seconden ofzo, alsof Lewis er op dit moment nog toe doet |:(
En dan het excuses van Toto aan Hamilton, alsof het aan de auto lag terwijl Russel het wel tot P4 geschopt heeft...
Dat lag grotendeels wel aan de auto. Hamilton reed met een andere vleugel en had tijdens de start gewoon pech.

BlaBlaBla

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Een bepaalde coureur was gisteren weer bezig. Opletten dat hij niks aanraakt want dat is een fikse boete. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1312488

chevsticks schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:11:
[...]

Het is wel de standaard manier van werken van Mercedes de afgelopen jaren, dus zo gek is je veronderstelling niet. Ze blijven gewoon net zo lang over iets klagen tot de Fia ingrijpt.
Maar als je niet vooraan rijdt dan neemt die informele macht snel af hoor…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:30:
Een bepaalde coureur was gisteren weer bezig. Opletten dat hij niks aanraakt want dat is een fikse boete. :+
[YouTube: INSPECTOR VETTEL]
Begrijpelijk. Altijd even spieken bij de concurrenten, zeker als je in een auto zit die niet competitief is.

Blijkbaar heeft hij er kennis van of interesse in, meeste andere coureurs geloven het allemaal wel.
(al was Max vorig seizoen inderdaad iets te geïnteresseerd en kreeg een boete :D )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:41
Jan Lammers bij de NOS over dat de windtunnel andere resultaten geeft dan de weg bij Mercedes… en dat ze terug moeten naar een moment dat er geen porpoising was.
Maar windtunnel tests mogen maar tot 180kmh. Als je daarboven optreedt, zul je het pas irl zien, naast dat de hele ophanging ook meespeelt.

Oplossen is dan ook lastig en weten wanneer dat ontstaan is onmogelijk. Wat dat betreft is het huidige test regime wellicht te weinig bij dergelijke wijzigingen.

[ Voor 27% gewijzigd door GAIAjohan op 25-04-2022 00:44 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:22
Ontzettend leuke race gezien. Spannend op en top ondanks dat het een beetje een saaie baan is met eigenlijk maar 1 punt om in te halen.

Meer van dit please!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sebastiaannn schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:45:

En waar ik nieuwsgierig naar ben, zaten de commentatoren op Viaplay ook zo te miepen dat de DRS aan moest of vonden die het wel prima zo? Op Sky zaten ze al een aantal ronden te jengelen terwijl ik zelf nog niet zo de noodzaak voelde. Benieuwd hoe Viaplay daar dan naar keek.
Sky (Croft) zat zo te miepen omdat hij dacht dat Lewis dan 4 of 5 man zou kunnen inhalen omdat ze in een "DRS trein" zaten en dat Lewis werd opgehouden. (maw chauvinisme)

Wat niet zo bleek te zijn de auto+driver was gewoon niet snel genoeg om er voorbij te komen.

Zelfs de andere commentatoren van Sky waren het aan het tegenspreken dat het noodzakelijk zou zijn en vonden de hetze/movement die Croft probeerde op te zetten overdreven door aan te geven dat meeste mensen DRS helemaal niet tof vinden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-06 19:58
GAIAjohan schreef op maandag 25 april 2022 @ 00:35:
Jan Lammers bij de NOS over dat de windtunnel andere resultaten geeft dan de weg bij Mercedes… en dat ze terug moeten naar een moment dat er geen porpoising was.
Maar windtunnel tests mogen maar tot 180kmh. Als je daarboven optreedt, zul je het pas irl zien, naast dat de hele ophanging ook meespeelt.

Oplossen is dan ook lastig en weten wanneer dat ontstaan is onmogelijk. Wat dat betreft is het huidige test regime wellicht te weinig bij dergelijke wijzigingen.
De rest heeft het wel voor elkaar gekregen met het huidige regime, dus het kan wel. Nu weet Mercedes hoe het voelt als je niet de juiste beslissing hebt genomen en een flinke tijd achter de feiten aan moet hobbelen zonder dat je het makkelijk kan oplossen.
Dat had de rest de afgelopen jaren met hun motor, terwijl Mercedes het goed voor elkaar had.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:29
chevsticks schreef op maandag 25 april 2022 @ 07:17:
[...]

Nu weet Mercedes hoe het voelt als je niet de juiste beslissing hebt genomen en een flinke tijd achter de feiten aan moet hobbelen
I see what you did there :)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:27

JB

Cédric roelt!

SnowDude schreef op maandag 25 april 2022 @ 07:29:
[...]

I see what you did there :)
The porpoise of racing :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 12:36
Hippocampus schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:59:
[...]

Begrijpelijk. Altijd even spieken bij de concurrenten, zeker als je in een auto zit die niet competitief is.

Blijkbaar heeft hij er kennis van of interesse in, meeste andere coureurs geloven het allemaal wel.
(al was Max vorig seizoen inderdaad iets te geïnteresseerd en kreeg een boete :D )
Toch vraag ik mij af in hoeverre het tegenwoordig ook niet een manier is om zijn reputatie uit te buiten, wat dan weer interessant kan zijn voor enkele sponsoren. De fans verwachten het, dus doe je het. Ik zou het ook doen. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Een van de mooiste momenten in de race!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:26
RobertMe schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:54:
[...]
Mercedes heeft de auto al hoog op de poten staan, en heeft nog steeds extreem last van porpoising. oor de bocht kunnen gaan.
Had gisteren het idee dat de Mercedes op hoge snelheid (net na het einde van de pit-uit) bijna oncontroleerbaar was op het rechte stuk. Hij stuiterde niet alleen enorm, er waren zelfs zijwaartse afwijkingen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 14:45

sjaool

Every life should have 9 cats

alexbl69 schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:31:
[...]

Had gisteren het idee dat de Mercedes op hoge snelheid (net na het einde van de pit-uit) bijna oncontroleerbaar was op het rechte stuk. Hij stuiterde niet alleen enorm, er waren zelfs zijwaartse afwijkingen.
Er zijn zelfs beelden waarbij je de Mercedes met de bodemplaat op de grond ziet klappen. Dat is in mijn ogen geen stuiteren meer maar gewoon een ontwerpfout.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:07
Strider schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:28:
[...]

Dat lag grotendeels wel aan de auto. Hamilton reed met een andere vleugel en had tijdens de start gewoon pech.
Maar bij wie ligt de verantwoordelijkheid voor met welke vleugel Hamilton op pad gaat? Russel eindigt momenteel keer op keer voor Hamilton, niet alleen deze race. Krijgt Hamilton steeds minder materiaal en is Russel nu teamlead? Maakt Hamilton andere keuzes die niet goed uitpakken? Heeft Russel steeds geluk?

Het kan heel veel oorzaken hebben, maar het feit dat Russel steeds sneller is dan Hamilton, geeft wel te denken, in die zin dat Hamilton (buiten de frustratie dat het niet wil) niet in goede doen is, wellicht door gebrek aan voorbereiding, wellicht door gebrek aan focus, nu het toch niet lukt. Waar het van komt is iig nog niet helder, maar in mijn optiek valt Hamilton toch het meest tegen uit het veld.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:29:
Een van de mooiste momenten in de race!
Dit is wel een hele sneue instelling en laat zien dat je in elk geval geen *race*fan bent (en de mensen die die post opplussen ook niet).

Natuurlijk prima als je Hamilton/Mercedes niet mag, maar om dit nou een van de mooiste momenten te noemen in een race waar we fraaie inhaalacties (ook zonder DRS) en spannende gevechten hebben gehad, is het toppunt van ontzettend sneu (anti-)fanboi-isme. ;w

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Herko_ter_Horst schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:54:
[...]

Dit is wel een hele sneue instelling en laat zien dat je in elk geval geen *race*fan bent (en de mensen die die post opplussen ook niet).

Natuurlijk prima als je Hamilton/Mercedes niet mag, maar om dit nou een van de mooiste momenten te noemen in een race waar we fraaie inhaalacties (ook zonder DRS) en spannende gevechten hebben gehad, is het toppunt van ontzettend sneu fanboi-isme. ;w
Want? Dat ze eens even heel goed voelen wat ze al die jaren zelf hebben gehad, is vervelend maar na vorig jaar heb ik er geen moeite mee om dit zo te bestempelen op dit moment. Ze hebben zich vreselijk opgesteld en Toto is nog steeds olie op het vuur aan het gooien geweest nadat hij kreeg wat ie wilde; Masi aan de kant. Zum kotsen!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dus als Lewis wint is hij de beste coureur en als hij veertiende rijdt en niemand voorbij komt, ligt het aan de auto? Misschien een keer toegeven dat je zelf niet het maximale eruit haalt?

Mercedes radeloos na 'verschrikkelijke race' Hamilton: 'Hier is niet mee te rijden' - https://nos.nl/l/2426445

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

Bloodclot

Jawier!

JB schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:57:
[...]

Want? Dat ze eens even heel goed voelen wat ze al die jaren zelf hebben gehad, is vervelend maar na vorig jaar heb ik er geen moeite mee om dit zo te bestempelen op dit moment. Ze hebben zich vreselijk opgesteld en Toto is nog steeds olie op het vuur aan het gooien geweest nadat hij kreeg wat ie wilde; Masi aan de kant. Zum kotsen!
Vergeet ook de socialmedia (twitter) van mercedes niet. Steeds die lage steken (juichen om uitvallen/crash max), poging tot pesten richting max. Rbr-twitter reageert er gelukkig niet op, soms wel een 'wie het laatst lacht' post. (Things you love to see).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bloodclot schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:01:
[...]

Vergeet ook de socialmedia (twitter) van mercedes niet. Steeds die lage steken (juichen om uitvallen/crash max), poging tot pesten richting max. Rbr-twitter reageert er gelukkig niet op, soms wel een 'wie het laatst lacht' post. (Things you love to see).
Het is nog steeds aan de gang vanuit de fanbase. Iets met fanboi-isme :? "Human error WDC" "Mickey Mouse cup" enz enz.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 25-04-2022 09:05 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

[...]

Natuurlijk prima als je Hamilton/Mercedes niet mag, maar om dit nou een van de mooiste momenten te noemen in een race waar we fraaie inhaalacties (ook zonder DRS) en spannende gevechten hebben gehad, is het toppunt van ontzettend sneu fanboi-isme. ;w
Dat dit je conclusie is op een reactie vind ik prima, maar ik kan je vertellen dat ik zeker wel een race fan ben. Ik kijk de Formule 1 niet voor een coureur, maar voor de sport al sinds me 10e ( speel de spellen zelfs al 10 jaar ).

Dat Hamilton er nu slecht voorstaat na 7 jaar en dan ook nog gelapped word door de kampioen is toch een best groot en mooi moment, vooral na de afgelopen 2 jaar waar Hamilton er zelf voor gezorgd heeft dat de haat naar hem groter en groter is geworden. Ik geef toe dat hij bij mij ook niet aan de zonnige kant stond toen hij politiek in de Formule 1 bracht (BLM) en bleef volhouden dat hij een clean rijder was terwijl beeldmateriaal anders toonde, als je gewoon fouten toegeeft is er niks aan de hand.

Maar dat is mijn kijk erop en daarom kon ik net even wat meer genieten van dit moment toen hij op een lap werd gezet door Max :).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 20:23
Voorop gesteld dat ik geen Hamilton/Mercedes fan ben, maar ik vind het een beetje treurig om het tijdsverschil tussen Hamilton en Verstappen weer te geven als ze niet eens met elkaar in gevecht zijn. Is gewoon stemmingmakerij en totaal onnodig.

Mochten de rollen een keer omgedraaid zijn, vinden "we" het dan ook leuk?

Mercedes heeft gewoon een probleem tot nu toe en Hamilton had gisteren een gigantische kutrace. Noem het gerechtigheid, karma, pech, whatever, maar laten we a.u.b. stoppen met gevecht tussen Mercedes/Redbull/Hamilton/Verstappen/Wolff/Horner/FIA/Masi. Dat was vorig jaar als lelijk genoeg en nu ook gewoon niet aan de orde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:52
Ach, zie het als een stukje karma. heel dat circus na het mislopen van het WDC bij hamilton was toch om te gieren? Mijn neefje van 5 kan nog beter tegen zijn verlies bij een potje mens erger je niet....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• alexbl69
Exocet schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:00:
Dus als Lewis wint is hij de beste coureur en als hij veertiende rijdt en niemand voorbij komt, ligt het aan de auto? Misschien een keer toegeven dat je zelf niet het maximale eruit haalt?

Mercedes radeloos na 'verschrikkelijke race' Hamilton: 'Hier is niet mee te rijden' - https://nos.nl/l/2426445
Alle theorieën zijn mogelijk, maar als je teammaat met hetzelfde materiaal op P4 eindigt kun je je beter stil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
sjaool schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:40:
[...]

Er zijn zelfs beelden waarbij je de Mercedes met de bodemplaat op de grond ziet klappen. Dat is in mijn ogen geen stuiteren meer maar gewoon een ontwerpfout.
Ze kunnen natuurlijk ook gewoon de ride height wat hoger zetten. Het viel me op dat die Mercedes echt met de sideskirts over het asfalt heen sleepte, mogelijk hebben ze die knikkende achterwielophanging van vorig jaar aangehouden. Die was zelfs zonder de grondeffect tunnels onder de wagen al verdomd lastig om afgesteld te krijgen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat is hier precies nieuw aan?

Moet overigens zeggen dat Ricciardo zichzelf ook weer geen plezier heeft gedaan dit weekend zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
JP_Frost schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:05:
Voorop gesteld dat ik geen Hamilton/Mercedes fan ben, maar ik vind het een beetje treurig om het tijdsverschil tussen Hamilton en Verstappen weer te geven als ze niet eens met elkaar in gevecht zijn. Is gewoon stemmingmakerij en totaal onnodig.

Mercedes heeft gewoon een probleem tot nu toe en Hamilton had gisteren een gigantische kutrace. Noem het gerechtigheid, karma, pech, whatever, maar laten we a.u.b. stoppen met gevecht tussen Mercedes/Redbull/Hamilton/Verstappen/Wolff/Horner/FIA/Masi. Dat was vorig jaar als lelijk genoeg en nu ook gewoon niet aan de orde.
Ach, het hoort er een beetje bij en wordt - zoals je zelf al zegt - ook door de FOM/FIA (of wie er ook verantwoordelijk voor is) nog mooi opgepookt.

We praten nu nog over de controverses van de jaren '90 (Prost / Senna, Hill / Schumacher), en dat zal waarschijnlijk ook gelden voor het 2021 seizoen Hamilton / Verstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-06 16:38

Kan me best voorstellen, dat hij moeite heeft met de auto. Die coureurs zijn al jaren vloeiende auto's gewend en sommige rijden nu in een stuiterballetje rond. :+ Dat zal ook niet bijdragen aan het vertrouwen in een auto.

Dat gezegd hebbende zou je meer mogen verwachten van iemand als Hamilton, al is het maar in de buurt van Russel komen of Russel kunnen verslaan. Al hebben we met name in het begin ook gezien dat deze Red Bull Perez beter lijkt te liggen dan Verstappen. Wat je wel duidelijk ziet is dat andere coureurs de auto toch een stuk sneller eigen lijken te maken en dat de prestaties van Hamilton eerder slechter lijken te worden dan beter.

Overigens wel grappig, dat Vettel in de helft van het aantal races, 4x zoveel punten als Stroll heeft verzameld, en dan was hij in de eerste race niet eens gefinished. :+

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 25-04-2022 09:14 ]

Acties:
  • +74 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-06 17:16
Hallo

I'm here with the traditional race pace charts. It's pretty hard to make these charts due to the race changing conditions—especially since the inters are way slower than the slicks—but I did what I could.

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-emilia-romagna-gp-race-pace/gp_4_2022_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-emilia-romagna-gp-race-pace/gp_4_2022_bottom_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-emilia-romagna-gp-race-pace/gp_4_2022_all.svg

Source is me, but in my signature :)

F1pace

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 20:39
[...]

Je moet toch eerlijk toegeven dat Ham vreselijk door het ijs zakt op het moment.
Waar zijn getalenteerde teammate de 4e plaats wist te halen slaat Ham geen deuk in een pakje boter en zou op zijn minst 5e moeten eindigen.
Momenteel rijdt Rus Ham compleet zoek en dat zegt toch wel heel wat over het omhooggevallen F1diva'tje die door fans en media als de GOAT wordt omschreven..

Nee sorry, het was Mercedes die over het circuit vloog, niet Hamilton.

En ja ik zie Ham ook het liefste vertrekken. Dat heeft niets te maken met wel of geen "echte fan" maar gewoon omdat het een onuitstaanbaar verwend kind is wat zijn huidskleur misbruikt om zijn zin te krijgen en statement te maken.
...hij is trouwens een halfbloed, maar dat doet geheel niet ter zake.
Al was hij groen en kwam hij van Mars en Ham zou gewoon zichzelf als zichzelf kunnen profileren in plaats van zijn "vermeende" afkomst..

Misschien ben ik dan een imitatie-fan volgens jou, maar ik spreek vast voor meerdere mensen die Ham het liefste een functie elders zie bekleden.
(al heeft elke sport een soort van 'bad guy' nodig om het spannend te houden, en dat is nu helaas weggevallen. ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

JB schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:03:
[...]

Het is nog steeds aan de gang vanuit de fanbase. Iets met fanboi-isme :? "Human error WDC" "Mickey Mouse cup" enz enz.
Daar lees ik gewoon door/overheen, dat zijn trollen. Gaat me meer om het officiële account van Merc die vooral ook vorig jaar kinderachtig was (en als max dit seizoen uitvalt, Max zit diep in hun hoofd). Gelukkig zijn ze nu wat stiller, wel sneu om te zien dat ze nu de fanbase smeken om 'thoughts and prayers'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

f1bythenumbers schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:17:
Hallo

I'm here with the traditional race pace charts. It's pretty hard to make these charts due to the race changing conditions—especially since the inters are way slower than the slicks—but I did what I could.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Source is me, but in my signature :)
Tnx!
Die pace van Bottas is echt nice. Jammer van die mislukte pitstop!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
murphydrz schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:18:
[...]

Je moet toch eerlijk toegeven dat Ham vreselijk door het ijs zakt op het moment.
Waar zijn getalenteerde teammate de 4e plaats wist te halen slaat Ham geen deuk in een pakje boter en zou op zijn minst 5e moeten eindigen.
Momenteel rijdt Rus Ham compleet zoek en dat zegt toch wel heel wat over het omhooggevallen F1diva'tje die door fans en media als de GOAT wordt omschreven..

Nee sorry, het was Mercedes die over het circuit vloog, niet Hamilton.

En ja ik zie Ham ook het liefste vertrekken. Dat heeft niets te maken met wel of geen "echte fan" maar gewoon omdat het een onuitstaanbaar verwend kind is wat zijn huidskleur misbruikt om zijn zin te krijgen en statement te maken.
...hij is trouwens een halfbloed, maar dat doet geheel niet ter zake.
Al was hij groen en kwam hij van Mars en Ham zou gewoon zichzelf als zichzelf kunnen profileren in plaats van zijn "vermeende" afkomst..

Misschien ben ik dan een imitatie-fan volgens jou, maar ik spreek vast voor meerdere mensen die Ham het liefste een functie elders zie bekleden.
(al heeft elke sport een soort van 'bad guy' nodig om het spannend te houden, en dat is nu helaas weggevallen. ;) )
Ik zit ook niet op de bank te janken om hoe slecht het gaat met HAM/Merc op het moment. Maar dat vind ik nog wel heel wat anders dan het inhalen voorbij rijden van een achterblijver een van de mooiste momenten vinden, in een race die verder bol stond van de actie en (tot de spin van LEC) spanning voor de top-posities.

Al het andere heeft niks met racen te maken en probeer ik daarom zoveel mogelijk te negeren.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:18
sjaool schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:40:
[...]

En dit weekend is hier een artikel langs gekomen dat bij Russell, in FP1?, een van die stangen om de vloer omhoog te houden was afgebroken. En die stangen mochten initieel al niet en worden nu als lapmiddel gedoogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 20:39
Herko_ter_Horst schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:23:
[...]

....Al het andere heeft niks met racen te maken en probeer ik daarom zoveel mogelijk te negeren.
Dat is het juiste wat je kunt doen, maar de media valt lastig te negeren.

Al met al inderdaad een geweldige spannende race! :)

Mercedes komt gerust wel terug en kun je niet zomaar afschrijven.
Ik verwacht na de zomerstop een ommekeer zodat we ons weer kunnen "ergeren" aan onze geliefde 'bad guy'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 11:54

RaseriaN

So much choices..

gekkie schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:08:
Zo gesteld ben ik het met je eens, maar ik heb niet de indruk dat dat de richting is waar Russel en Mercedes de zaak heen proberen te masseren.
Ergens nog benieuwd of hij brutaal genoeg gaat zijn om z'n rol als "director of the Grand Prix Drivers' Association" daar nog slinks voor proberen in te zetten, uiteraard vanuit de generieke gedachte aan het welzijn van alle coureurs.
Dit dacht ik dus ook, ik heb het idee dat ze op Active Suspension gaan inzetten/doorduwen. Dat heeft George ook eerder eens geroepen dat dat de perfecte oplossing is voor het oplossen van de porpoising.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bloodclot schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:19:
[...]

Daar lees ik gewoon door/overheen, dat zijn trollen. Gaat me meer om het officiële account van Merc die vooral ook vorig jaar kinderachtig was (en als max dit seizoen uitvalt, Max zit diep in hun hoofd). Gelukkig zijn ze nu wat stiller, wel sneu om te zien dat ze nu de fanbase smeken om 'thoughts and prayers'.
Zij voeden de fanbase, waardoor het (nog steeds) door-ettert. Hun manier wellicht om (ook nu) de focus te kunnen verleggen van een coureur die er geen reet van bakt in een (voor hem) slechte auto.

Verder inderdaad overheen lezen cq. niet lezen maar ik word er moe van dat het nog steeds bij alles wat Max/RBR bewerkstelligd wordt gebruikt, terwijl het er (nog steeds) compleet los van staat.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:41
chevsticks schreef op maandag 25 april 2022 @ 07:17:
[...]

De rest heeft het wel voor elkaar gekregen met het huidige regime, dus het kan wel. Nu weet Mercedes hoe het voelt als je niet de juiste beslissing hebt genomen en een flinke tijd achter de feiten aan moet hobbelen zonder dat je het makkelijk kan oplossen.
Dat had de rest de afgelopen jaren met hun motor, terwijl Mercedes het goed voor elkaar had.
De rest heeft het zeker niet helemaal voor elkaar. Alleen Alpine en Red Bull hebben het goed voor elkaar.
Destijds met de motoren was het vooral te weinig tokens om aan te mogen passen, en ja dat vond ik ook idioot. De bron van Mercedes hegemonie en zeker de schuld van de regelgeving.
Maar die dingen kun je op zich ook prima simuleren/test’rondjes’in een fabriek.

Porpoising echter is deels nog gevaarlijk ook itt een te trage motor. Als zoiets in een hogesnelheidsbocht aan de gang is of ontstaat kan je flink het haasje zijn. En is niet te simuleren met de huidige mogelijkheden.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-06 16:38
RaseriaN schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:50:
[...]

Dit dacht ik dus ook, ik heb het idee dat ze op Active Suspension gaan inzetten/doorduwen. Dat heeft George ook eerder eens geroepen dat dat de perfecte oplossing is voor het oplossen van de porpoising.
Wat heeft Mercedes dan als onderhandelingspositie dan? Ik zie vooralsnog weinig argumenten waar de FIA/FOM vatbaar zou zijn. Als er nou ook nog eens crashes plaatsvinden als gevolg de porpoising, dan zou ik het een kans geven, nu is het gewoon een beetje F1 as usual... new era? New frontrunners.

Daarbij gaat die oplossing één team waarschijnlijk enorm helpen en andere teams zwaar benadelen, vooralsnog lijkt mercedes gewoon de verkeerde ontwerp keuzes te hebben gemaakt die ze moeten oplossen.

Ik verwacht dat het tegen argument zal zijn dat Ferrari toch ook vooraan mee kan doen met een stuiterbal? Dan is porpoising gewoon niet het probleem, maar heb je gewoon een essentiële ontwerpfout gemaakt.

Reken maar dat iemand als Ross Brawn dat soort trucjes gewoon doorziet, die zit tenslotte toch ook al 40+ jaar bij de zaak (motorsport) waarvan ruim 30 jaar hoog in boom bij de F1 zowel op team niveau, als op organisatorisch niveau nu.

Maar goed we zullen het zien, zal me niets verbazen dat Mercedes binnen nu en een aantal races gewoon weer vooraan het middenveld staat en volgend jaar weer aanhaakt bij de snelste teams.

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 25-04-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TIGER1125 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:07:
[...]

Reken maar dat iemand als Ross Brawn dat soort trucjes gewoon doorziet, die zit tenslotte toch ook al 40+ jaar bij de zaak (motorsport) waarvan ruim 30 jaar hoog in boom bij de F1 zowel op team niveau, als op organisatorisch niveau nu.
Tja, wie biedt het grootste kerstpakket ;) We gaan het meemaken maar ik hoop niet dat MER (wederom) een speciale behandeling krijgt voor hun eigen shitshow.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10:19

Ook het shot van Horner en Wolff erna sloeg eigenlijk gewoon nergens op. Is inderdaad gewoon stemmingmakerij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Klopt, daarbij doet Russel het nog niet eens zo heel slecht, Hamilton heeft schijnbaar veel meer moeite met de nieuwe auto dan zijn team genoot. Max heeft ook aan de nieuwe auto moeten wennen geeft hij aan. De huidige auto's zijn veel minder puntig dan die van vorig jaar.

Misschien is Hamilton in een andere auto dan hij gewend was gewoon veel minder goed, Russel heeft laten zien dat hij direct hard kon rijden in het vorige type auto. Misschien is het succes van Hamilton van de afgelopen jaren toch meer de auto dan de rijder.

Dat hij nu verschrikkelijk loopt te janken is gewoon sneu en triest. Hoe hij nu in het verhaal zit, om alles qua schuld richting het team te schuiven is op basis van de prestaties van Russel onterecht.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz

"We" zouden het dan ook minder leuk vinden natuurlijk. Al kan ik me een schare fans voorstellen die dat wel weer lyrisch zouden vinden. "Zie hier, de WDC van vorig jaar die achteraan rijd en de GOAT die hem van de sokken rijd"..... Sport = Emotie, laten we de dat vooral niet vergeten. Als we dit al stemmingmakerij gaan noemen kunnen we beter snooker kunnen gaan kijken....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 17:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zeggen dat het alleen aan de auto ligt dat Hamilton 7x wereldkampioen is geworden is natuurlijk beetje onzinnig. Hij heeft daar dus ook 7x zijn teamgenoot verslagen, waarbij alleen Rosberg het 1x heeft kunnen afpakken. Rosberg gaf daarbij ook aan dat dat psychologisch heel zwaar was, dus kan me voorstellen dat het intern misschien wat meer richting Hamilton gaat binnen Mercedes, maar dan moet je het nog steeds waarmaken. En dat deed hij elke keer.

Dit jaar heeft hij duidelijk niet de flow nog. Als je interviews met hem ziet op de Engelse tv is hij eigenlijk best relaxed overal in, en komt hij helemaal niet super gefrustreerd over. Toto Wolff lijkt dan wel weer gefrustreerd. Deze race heeft hij niet veel kunnen doen plus nog een beetje pech, en dan finished hij op een slechte plek. Betekend mijn inziens niet dat Hamilton meteen slecht is. Maar misschien wel dat hij meer moeite heeft met het gedrocht van een auto wat de Mercedes op dit moment is. De gewenning aan een makkelijkere auto rijden al een jaar of 10 zal niet meehelpen.

Ik hoop nog steeds dat Mercedes en McLaren wat gaan vinden de komende races zodat het nog spannender vooraan gaat worden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wat vooral mee speelt, Mercedes heeft heel veel goodwill verloren bij veel fans, ze hebben bewust zaken tegen gehouden in de ontwikkeling van motoren. Juist omdat zij goud in handen hadden.
Ze hebben jaren lang hoog spel kunnen spelen, nu blijkt dat ze met de auto echt een kip met gouden eieren hadden.

Nu blijkt dat hun golden wonder boy duidelijk minder uit de auto weet te halen als the new kid zijn de excuses van Wolf aan Hamilton niets meer dan het beperken van imago schade.

Ik verwacht ook niet dat Wolff heel lang de hand boven het hoofd van Hamilton blijft houden als het verschil in prestaties tussen Russel en Hamilton zo aanzienlijk blijft.

Persoonlijk; ik vind het alleen maar mooi de de valse arrogantie van de afgelopen jaren nu tegen zich keert. Mclaren die als Mercedes klanten team voor het vlage schip weet te eindigen...

Max en Perez waren iedereen te snel af, ze hebben nog heel wat inhaal werk te doen voor dat ze voorbij aan Lecrec gaan. Maar opbasis van de race gisteren gaan ze de goede kant op. Hopelijk kunnen de rooien en de oranje auto's aansluiten.... Een jaartje zonder de zilveren auto's is wel eens goed voor een lesje nederigheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Je kan het ook zien dat dit het moment is geweest dat het stokje is overgenomen door de nieuwe generatie, maar dat zal wel weer te positief zijn.

In iedergeval leuke race. En goed om te zien dat RBR en FER (nog) goede vriendjes zijn.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Illegal_Alien schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:50:
Je kan het ook zien dat dit het moment is geweest dat het stokje is overgenomen door de nieuwe generatie, maar dat zal wel weer te positief zijn.

In iedergeval leuke race. En goed om te zien dat RBR en FER (nog) goede vriendjes zijn.
Verhoudingen tussen RBR, FER, MCL, e.d. liggen anders (onderling beter) dan met MER. Team is gewoon te arrogant geweest, Sterker.... Daar hebben ze niet alleen zelf voor gezorgd, maar ook de notabene de Britse pers. Best wel bijzonder voor een "Duits" merk....

Hoe relaxt Hamilton ook over kan komen, ik denk dat hij voor heel veel mensen te veel een "diva" is geworden. Zijn kleding stijl, manier van praten, afgelopen week ook weer met het zich in willen kopen bij een voetbalclub waar hij eigenlijk niets mee heeft. Maar wel aangeven omdat hij dit doet om de sport diverse te maken...

Natuurlijk, welke vorm vat racisme keur ik af, maar ik heb niet keer op keer Lewis Hamilton nodig om dat duidelijk te maken. Op een gegeven moment sla je door. Raak je krediet kwijt.

Hij doet bij mij de schaal soms te veel uitslaan naar diva i.p.v. coureur....

[ Voor 32% gewijzigd door Bullet NL op 25-04-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
majoh schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:49:
Zeggen dat het alleen aan de auto ligt dat Hamilton 7x wereldkampioen is geworden is natuurlijk beetje onzinnig. Hij heeft daar dus ook 7x zijn teamgenoot verslagen, waarbij alleen Rosberg het 1x heeft kunnen afpakken. Rosberg gaf daarbij ook aan dat dat psychologisch heel zwaar was, dus kan me voorstellen dat het intern misschien wat meer richting Hamilton gaat binnen Mercedes, maar dan moet je het nog steeds waarmaken. En dat deed hij elke keer.

Dit jaar heeft hij duidelijk niet de flow nog. Als je interviews met hem ziet op de Engelse tv is hij eigenlijk best relaxed overal in, en komt hij helemaal niet super gefrustreerd over. Toto Wolff lijkt dan wel weer gefrustreerd. Deze race heeft hij niet veel kunnen doen plus nog een beetje pech, en dan finished hij op een slechte plek. Betekend mijn inziens niet dat Hamilton meteen slecht is. Maar misschien wel dat hij meer moeite heeft met het gedrocht van een auto wat de Mercedes op dit moment is. De gewenning aan een makkelijkere auto rijden al een jaar of 10 zal niet meehelpen.

Ik hoop nog steeds dat Mercedes en McLaren wat gaan vinden de komende races zodat het nog spannender vooraan gaat worden.
Lewis is zijn opties allang aan het overwegen. Acteren? Voetbalclub kopen? Misschien een model carrière? Kan allemaal.... Toto heeft andere belangen, namelijk het mercedes F1 team. Al is het misschien voor hem ook een goed moment om zijn opties te gaan overwegen.....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 09:09
TIGER1125 schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:12:
[...]

Kan me best voorstellen, dat hij moeite heeft met de auto. Die coureurs zijn al jaren vloeiende auto's gewend en sommige rijden nu in een stuiterballetje rond. :+ Dat zal ook niet bijdragen aan het vertrouwen in een auto.

Dat gezegd hebbende zou je meer mogen verwachten van iemand als Hamilton, al is het maar in de buurt van Russel komen of Russel kunnen verslaan. Al hebben we met name in het begin ook gezien dat deze Red Bull Perez beter lijkt te liggen dan Verstappen. Wat je wel duidelijk ziet is dat andere coureurs de auto toch een stuk sneller eigen lijken te maken en dat de prestaties van Hamilton eerder slechter lijken te worden dan beter.
[...]
Overigens wel grappig, dat Vettel in de helft van het aantal races, 4x zoveel punten als Stroll heeft verzameld, en dan was hij in de eerste race niet eens gefinished. :+
Rosberg heeft hem in 3 jaar tijd, gewoon 2x verslagen. Het eerste jaar, en het derde jaar.
Bij Merc had die verder maar 1 teammate: Bottas. En er was heel duidelijk binnen het team wie er moest winnen.

Je kunt dus heel lastig bepalen hoe goed HAM echt was. Omdat die altijd een teammate had die minder was en in dienst reed van.... Net als dat Max enkel rookies naast zich heeft gehad na Ricciardo.

Zelf denk ik dat HAM na 8 jaar een on-rails auto gewoon niet gewend is aan een auto met slechtere handeling. Terwijl RUS eigenlijk jaren bij Williams getraind is om met een slecht handelbare auto te rijden.

Maar P4 vs P14 is natuurlijk gewoon een duidelijk verhaal voor deze race. De vraag is of dit zo blijft dit seizoen. Zo ja, dan is dat toch een deuk in de kampioenschappen die hij heeft en zal hij toch minder als GOAT worden gezien.

Toto zal HAM altijd de hand boven het hoofd houden. Die zit zo vuistdiep in Hamilton en heeft zijn carriere ook zo aan HAM verbonden dat die wel móét. Dus daar verwacht ik geen enkele verbetering in de communicatie. En daarom hoop en verwacht ik dat de aandacht steeds minder naar MER zal gaan als ze niet bij de top horen. Zoals dat eigenlijk altijd gebeurt met teams die slecht presteren.

Wat we nu zien, zo'n vergelijking, is gewoon nog een overgangsperiode. De eerste races waren er veel meer vergelijkingen tussen HAM en VER zijn tijdens etc. Ook HAM veel meer (onnodig) in beeld. Dat is nu slechts 1x eigenlijk. Dus het wordt al beter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

stylezzz schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:56:
[...]

Lewis is zijn opties allang aan het overwegen. Acteren? Voetbalclub kopen? Misschien een model carrière? Kan allemaal.... Toto heeft andere belangen, namelijk het mercedes F1 team. Al is het misschien voor hem ook een goed moment om zijn opties te gaan overwegen.....
Dat heroverwegen mag ik inderdaad hopen ;-)

Het niet opkomen dagen bij het FIA gala, zijn onderduik gedrag van 2 maand na het verlies van het WDC afgelopen jaar. De man is veel te veel met beeldvorming en eigen marketing bezig dat mijnziens het echte er al lang af is.

Op een of andere manier is hij niet echt meer. De woorden van Wolff dat ze heb geen goede auto geven na de race op de radio doen daar zeker geen goed in.

Kom op man, suck it up en geef aan wat er niet goed gaat. Maar ook daar blijft het vaag in. Sterker, gezien de prestaties van Russel, denk ik gewoon dat ze alleen maar bezig zijn met Lewis zijn imago.

Hoe meer ik er over typ, hoe eerder ik hoop dat ze de Vries in de Mercedes zetten en Lewis met pensioen sturen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-05 13:43
*knip*
Niet doen aub. Of maak anders een topic report aub.

[ Voor 75% gewijzigd door tweakduke op 25-04-2022 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
stylezzz schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:37:
[...]

"We" zouden het dan ook minder leuk vinden natuurlijk. Al kan ik me een schare fans voorstellen die dat wel weer lyrisch zouden vinden. "Zie hier, de WDC van vorig jaar die achteraan rijd en de GOAT die hem van de sokken rijd"..... Sport = Emotie, laten we de dat vooral niet vergeten. Als we dit al stemmingmakerij gaan noemen kunnen we beter snooker kunnen gaan kijken....
Wat is dan toegevoegde waarde van deze vergelijkingen? Hamilton en Verstappen zijn momenteel niet in een strijd verwikkeld met elkaar, waarom zou je dan de time gap tussen beiden laten zien? Tijdens wedstrijden van Ajax krijgen we toch ook niet in beeld hoeveel punten Sparta achter staat (of een Feyenoord als je een betere vergelijking wilt)?

Sport is emotie, en dit is emoties manipuleren. De echte emotie was te zien tijdens de race in de vele gevechten, de fout van Leclerc, het onverwachte podium van Norris, de strijd tussen Bottas en Russel. Er was genoeg om emoties bij te voelen zonder het kunstmatige duel tussen Mercedes/Hamilton en Red Bull/Verstappen.

Het is voortborduren op vorig jaar en volgens mij zou het de F1 goed doen als we dat hoofdstuk afsluiten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 15:03
Het is weer duidelijk dat de haat hier voor Hamilton groter is dan de liefde voor de sport.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:32

FunkyTrip

Funky vidi vici!

majoh schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:49:
Al die keren samen met Bottas was Bottas 2e rijder en automatisch veroordeeld tot verlies. Uiteindelijk heeft Hamilton maar een paar keer echt tegen zijn teamgenootje moeten strijden en iig tegen Rosberg dolf hij daar het onderspit in.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:52
Thanks! Awesome insights again.

Ik verbaasde met er over dat Leclerc - ondanks z'n flink langzamere pitstop - voor Perez op de baan kwam na de wissel naar mediums. Maar in @f1bythenumbers z'n visual zie je mooi op wat lijkt een horrible outlap van Perez op z'n verse mediums.

Ook mooi om te zien hoe Charles echt aan het pushen was op z'n softs om Perez en daarna lost ground goed te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10:12
Waah schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:00:
[...]

Zelf denk ik dat HAM na 8 jaar een on-rails auto gewoon niet gewend is aan een auto met slechtere handeling. Terwijl RUS eigenlijk jaren bij Williams getraind is om met een slecht handelbare auto te rijden.
Ik denk dat dit stukje heel belangrijk is en een groot deel van Hamilton zijn probleem. Het is natuurlijk ook verschrikkelijk om in zon’n auto waar je werkelijk 0 vertrouwen in hebt nog wat te laten zien. Hij bleef ook gewoon onwijs hangen achter Gasly en dat snap ik enerzijds wel. Hamilton kwam elke keer met DRS op die eerste bocht af om Gasly aan te vallen, maar die auto klapperde echt werkelijk de hele baan over. Ik zou zelf dan ook wel 20 keer nadenken om dan een finale move te doen. Hij had denk ik ook wel meer pace dan dat treintje dat voor hem reed, maar als je de eerste al niet voorbij durft eindig je waar je begonnen bent.

Voor de rest natuurlijk waanzinnig wat er allemaal gecreëerd wordt aan narratief door sociale media / dit topic / de regie. Probeer dat altijd wat op de achtergrond te houden bij mezelf en dat scheelt een hoop frustratie.
Maar kom op gap tussen Lewis en Max ;w
Zelfde als de gap tussen Leclerc en Ricciardo, totaal niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
JP_Frost schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:10:
[...]

Wat is dan toegevoegde waarde van deze vergelijkingen? Hamilton en Verstappen zijn momenteel niet in een strijd verwikkeld met elkaar, waarom zou je dan de time gap tussen beiden laten zien? Tijdens wedstrijden van Ajax krijgen we toch ook niet in beeld hoeveel punten Sparta achter staat (of een Feyenoord als je een betere vergelijking wilt)?

Sport is emotie, en dit is emoties manipuleren. De echte emotie was te zien tijdens de race in de vele gevechten, de fout van Leclerc, het onverwachte podium van Norris, de strijd tussen Bottas en Russel. Er was genoeg om emoties bij te voelen zonder het kunstmatige duel tussen Mercedes/Hamilton en Red Bull/Verstappen.

Het is voortborduren op vorig jaar en volgens mij zou het de F1 goed doen als we dat hoofdstuk afsluiten.
Tsjah, als je er zo in staat is snooker misschien iets voor je? Waarom komen er af en toe dan ook allerlei andere statistieken in beeld? 'Courour x is voor het laatst in Q3 geweest in 2018' ofzo.... Zoiets kun je ook op 2 manieren opvatten. Dit was enkel om het verschil in 2022 aan te geven, dat de halve wereld incl. Toto dit als een aanleiding ziet om HAM maar weer te verdedigen geeft wel aan hoe diep het zit..... Sven Kramer is ook niet uitgejouwd toen hij vorige maand zijn schaatsen aan de wilgen hing. Nee, hij kreeg gewoon alle respect, lof en huldiging die hij verdiend ondanks zijn slechte prestaties op de olympische spelen. HAM krijgt ook gewoon respect, maar ik denk dat het bij sommigen echt niet wil doordringen dat hij echt in de nadagen van zijn F1 carriere zit nu...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

xavento schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:11:
Het is weer duidelijk dat de haat hier voor Hamilton groter is dan de liefde voor de sport.
Waarom moet je het nou weer uit drukken als "haat"?
Ik geeft duidelijk aan met een volledige motivatie Waarom ik wel een beetje klaar met hem ben, jij maakt er haat van..... ik heb dat woord zelf nergens gebruikt.

Kom dan met argumenten. Lees in jou post in elk geval nergens Waarom de houdbaarheidsdatum van Hamilton nog nietbis verstreken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

xavento schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:11:
Bullet NL schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:18:
[...]

Ik geeft duidelijk aan met een volledige motivatie Waarom ik wel een beetje klaar met hem ben, jij maakt er haat van..... ik heb dat woord zelf nergens gebruikt.

Kom dan met argumenten. Lees in jou post in elk geval nergens Waarom de houdbaarheidsdatum van Hamilton nog nietbis verstreken.
En je hoeft niet van alle coureurs te houden om van de sport te houden. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Illegal_Alien op 25-04-2022 11:21 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Illegal_Alien schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:20:
[...]

En je hoeft niet van alle coureurs te houden om van de sport te houden. :)
Inderdaad, maar een openlijke mening met motivatie moet direct weer als "haat" worden weg gezet. Kom op zeg, doe mee in de discussie, maar ga niet polariseren en meningen als haat weg zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 15:03
Bullet NL schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:18:
[...]

*klaar*

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 25-04-2022 11:32 ]

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 11:57

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Ophouden met zuur naar elkaar doen...

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ik kan niet wachten tot die mooie tekening van de wedstrijd weer word gepost! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
*knip*
Deze discussie is klaar.

[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 25-04-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Klaar nu, op deze manier blijven we elkaar opstoken.

[ Voor 68% gewijzigd door tweakduke op 25-04-2022 11:33 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 05-06 22:38
Jammer dat het in dit racetopic nu veel gaat over de randzaken rondom Hamilton en Mercedes.
Ik begrijp het wel hoor, maar deze race had best wel veel interessante dingen:

- RBR heeft het lek boven ? Hopelijk zet het door en zien we geen technische problemen meer.
- Hetzelfde bij McLaren eigenlijk, al is de afstand naar de top er nog wel.
- Kijkend naar de charts van @f1bythenumbers is het verschil tussen RBR en FER nog steeds klein, maar bij deze race waren de omstandigheden bij start duidelijk in het voordeel van RBR.
- Bottas doet het gewoon erg goed in de Alfa. Magnussen ook in de Haas.
- Het is wel duidelijk dat ze elkaar makkelijker (en vooral langer) kunnen volgen zonder er last van te hebben. Dit zorgt voor meer actie tijdens de race. Alleen een DRS trein is nog steeds een ding. Hopelijk wordt er tijdens dit seizoen nog wat getest met minder DRS.
- Hamilton leek in het begin aan te haken maar toen hij eenmaal vast zat achter Gasly kwam hij niet meer vooruit.
- De wissel van Leclerc naar softs zorgde voor nog wat extra actie, vooral voor Perez even spannend. Maar hij pakte het prima op !

Ik heb erg genoten van deze race !
En dat allemaal nadat FP1 in het water viel en de teams niet fatsoenlijk konden trainen voor een goede setup ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

[...]

Rosberg heeft hem in 3 jaar tijd, gewoon 2x verslagen. Het eerste jaar, en het derde jaar.
Bij Merc had die verder maar 1 teammate: Bottas. En er was heel duidelijk binnen het team wie er moest winnen.

Je kunt dus heel lastig bepalen hoe goed HAM echt was. Omdat die altijd een teammate had die minder was en in dienst reed van.... Net als dat Max enkel rookies naast zich heeft gehad na Ricciardo.

Maar P4 vs P14 is natuurlijk gewoon een duidelijk verhaal voor deze race. De vraag is of dit zo blijft dit seizoen. Zo ja, dan is dat toch een deuk in de kampioenschappen die hij heeft en zal hij toch minder als GOAT worden gezien.

Toto zal HAM altijd de hand boven het hoofd houden. Die zit zo vuistdiep in Hamilton en heeft zijn carriere ook zo aan HAM verbonden dat die wel móét. Dus daar verwacht ik geen enkele verbetering in de communicatie. En daarom hoop en verwacht ik dat de aandacht steeds minder naar MER zal gaan als ze niet bij de top horen. Zoals dat eigenlijk altijd gebeurt met teams die slecht presteren.

Wat we nu zien, zo'n vergelijking, is gewoon nog een overgangsperiode. De eerste races waren er veel meer vergelijkingen tussen HAM en VER zijn tijdens etc. Ook HAM veel meer (onnodig) in beeld. Dat is nu slechts 1x eigenlijk. Dus het wordt al beter.
Ach, hoge bomen vangen veel wind...

Als rookie (2007) maakte hij bij momenten Alonso belachelijk terwijl diezelfde Alonso op dat moment wereldkampioen was en ze beiden in dezelfde auto reden. Toen waren er ook discussies dat Alonso blijkbaar enorm overhyped was "want hij kan het zelfs niet halen van een broekje van begin de 20".

Hamilton is wat mij betreft absuloot niet de GOAT, hij heeft gewoon een té dominante wagen gehad. Kan hij zelf niets aan doen, maar dat is nu eenmaal eigen aan een technische sport.

Overigens gaat hetzelfde gewoon op voor Schumacher, fantastische piloot; maar mensen zijn alweer vergeten wat een snoozefest de F1 begin jaren 2000 was met die hyperdominantie Ferrari in de periode 2001-2004 waar Schumi gewoon 4 van zijn wereldtitels pakte (2002 anyone? Waarschijnlijk de meest dominante wagen ooit...) + Daarnaast kreeg Schumacher gewoon jaarlijks een tweede rijder naast zich die wist wat zijn plek was (Irvine, Barrichello, Massa).

Schumacher heeft bij Mercedes van 2010-2012 3 jaar lang bijna elke weekend een pak slaag gehad van Rosberg; die in de periode 2013-2015 dan weer Hamilton niet kon kloppen. Moet dat afbreuk doen aan de kwaliteiten van Schumacher? Absoluut niet. Net als dit geen afbreuk moet doen aan de kwaliteiten van Hamilton

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
stylezzz schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:17:
[...]

Tsjah, als je er zo in staat is snooker misschien iets voor je? Waarom komen er af en toe dan ook allerlei andere statistieken in beeld? 'Courour x is voor het laatst in Q3 geweest in 2018' ofzo.... Zoiets kun je ook op 2 manieren opvatten. Dit was enkel om het verschil in 2022 aan te geven, dat de halve wereld incl. Toto dit als een aanleiding ziet om HAM maar weer te verdedigen geeft wel aan hoe diep het zit..... Sven Kramer is ook niet uitgejouwd toen hij vorige maand zijn schaatsen aan de wilgen hing. Nee, hij kreeg gewoon alle respect, lof en huldiging die hij verdiend ondanks zijn slechte prestaties op de olympische spelen. HAM krijgt ook gewoon respect, maar ik denk dat het bij sommigen echt niet wil doordringen dat hij echt in de nadagen van zijn F1 carriere zit nu...
Hierna ga ik niet meer reageren op je posts, maar volgens mij snap je niet helemaal welke statistieken relevant zijn en welke niet. Als Albon zich bijvoorbeeld kwalificeert als 10e dan is het relevant erbij te halen wanneer de laatste keer is geweest dat hij zo hoog kwalificeerde. Wanneer Hamilton een kansloze race rijdt op de 14e plek of zo, dan heeft het toch helemaal geen zin om zijn achterstand op Verstappen in beeld te brengen. Of gaan we dit nu voor alle coureurs doen? Volgens mij lag Latifi ook behoorlijk achter op Perez.

Het slaat gewoon nergens op en het is proberen om het vuurtje tussen beide partijen aan te wakkeren terwijl er een hele andere strijd gaande is momenteel. Dat Wolff een gluiperd is, is ook wel bekend. Als je daar niet tegen kan, laat het lekker gaan. Op dit moment speelt Mercedes geen grote rol van betekenis dus daar kan je je vreugde uithalen als je dat wilt. Echter neemt dat niet weg dat het een onzinnige tijdsvergelijking was die alleen maar inspeelt op het idiote gedoe van vorig seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Je kan zeggen wat je wil, maar Hamilton is echt wel een van de groten. Er zal wel veel aan de fantastische wagen hebben gelegen de afgelopen jaren, maar die wagen wordt nooit zo goed zonder input van de rijder.

De voorgaande jaren zal hij het soms wat makkelijker hebben gehad, maar de laatste twee jaar en zeker afgelopen seizoen heb ik steeds vaker een Hamilton gezien die toch echt wel tot het gaatje moest werken, mede dankzij Verstappen. Zeker vorig seizoen begon het daardoor te piepen en te kraken en hij ging echt wel tot het uiterste. Ik vond het geweldig om te zien.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
Plenkske schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:31:
Jammer dat het in dit racetopic nu veel gaat over de randzaken rondom Hamilton en Mercedes.

- RBR heeft het lek boven ? Hopelijk zet het door en zien we geen technische problemen meer.
- Kijkend naar de charts van @f1bythenumbers is het verschil tussen RBR en FER nog steeds klein, maar bij deze race waren de omstandigheden bij start duidelijk in het voordeel van RBR.
- Het is wel duidelijk dat ze elkaar makkelijker (en vooral langer) kunnen volgen zonder er last van te hebben. Dit zorgt voor meer actie tijdens de race. Alleen een DRS trein is nog steeds een ding. Hopelijk wordt er tijdens dit seizoen nog wat getest met minder DRS.
- Hamilton leek in het begin aan te haken maar toen hij eenmaal vast zat achter Gasly kwam hij niet meer vooruit.
- De wissel van Leclerc naar softs zorgde voor nog wat extra actie, vooral voor Perez even spannend. Maar hij pakte het prima op !

En dat allemaal nadat FP1 in het water viel en de teams niet fatsoenlijk konden trainen voor een goede setup ;)
Helemaal eens. Waren genoeg interessante zaken deze race.

Moet zeggen dat Leclerc zich best knap terug knokte na zijn fout. Hoeveel seconden heeft hij uiteindelijk nog goed gemaakt? Volgens mij lag Tsunoda iets van 20 seconden voor na de stop van Leclerc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
JP_Frost schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:37:
[...]

Helemaal eens. Waren genoeg interessante zaken deze race.

Moet zeggen dat Leclerc zich best knap terug knokte na zijn fout. Hoeveel seconden heeft hij uiteindelijk nog goed gemaakt? Volgens mij lag Tsunoda iets van 20 seconden voor na de stop van Leclerc.
Heb het even nagekeken. Na zijn pitstop kwam LEC op P9 achter Magnussen. Op dat moment was het gat met P6 9,4 seconden. Tsunoda zat op +20 van Bottas.
En Leclerc eindigde met +13 op Bottas.

[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 25-04-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
Plenkske schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:39:
[...]

Heb het even nagekeken. Na zijn pitstop kwam LEC op P9 achter Magnussen. Op dat moment was het gat met P6 9,4 seconden. Tsunoda zat op +20 van Bottas.
Ah ok, dan had ik dat fout gezien. In dat geval is het wel logisch dat hij dat gat zo makkelijk dicht reed met nieuwe softs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:56
Chiron schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:35:
Je kan zeggen wat je wil, maar Hamilton is echt wel een van de groten. Er zal wel veel aan de fantastische wagen hebben gelegen de afgelopen jaren, maar die wagen wordt nooit zo goed zonder input van de rijder.

De voorgaande jaren zal hij het soms wat makkelijker hebben gehad, maar de laatste twee jaar en zeker afgelopen seizoen heb ik steeds vaker een Hamilton gezien die toch echt wel tot het gaatje moest werken, mede dankzij Verstappen. Zeker vorig seizoen begon het daardoor te piepen en te kraken en hij ging echt wel tot het uiterste. Ik vond het geweldig om te zien.
Daarnaast waren VER en HAM bijvoorbeeld vorig seizoen echt heer en meester op de baan, ze konden vaak aan het einde van de race nog een gratis pitstop maken omdat ze zover voor lagen.
Misschien moeten we eens kappen met zeggen dat het 80% de auto was (wat moet het nu met de koprijders zijn dan).

Dat hij Gasly steeds niet voorbij kwam viel inderdaad tegen (en waarom de regie dit steeds moest laten zien is mij ook een vraag), maar als je er geen vertrouwen in hebt kan het ook leiden tot met zijn 2en van de baan afgaan, iets wat je altijd al wil voorkomen, maar met de budgetcap al helemaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Dit houd me ook bezig. Wat denken jullie dat de reden was voor de bandenwissel naar soft van Leclerc?

Puur voor de snelste ronden kan het niet geweest zijn, dan hadden ze nog wel een paar ronden gewacht, lijkt me. Daarbij openden ze ook de deur voor RB om te wisselen en de snelste ronde te counteren. Maar om in 10 ronden nog ~30 seconden goed te maken op Perez voor een kans op P2 leek me ook wat overmoedig. Alhoewel de pace op de rode band toch wel een dikke 1 seconde sneller was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

DRS is lastig. Op een gegeven moment kon drs gewoon aan op de droge baan, maar dat gebeurde niet voor nog vele ronden. Leek wel of FIA even wou kijken hoe het zou gaan zonder drs.... Er gebeurde niets... Toen drs geactiveerd werd, gebeurde er veel meer. Alleen drs-trein op deze baan is niet echt fijn. Andere posities werd wel meer gevochten dankzij drs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 17:57

Koppensneller

winterrrrrr

*knip*
Originele reactie verwijderd en off-topic.

[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 25-04-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
tarlitz schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:42:
[...]

Dit houd me ook bezig. Wat denken jullie dat de reden was voor de bandenwissel naar soft van Leclerc?

Puur voor de snelste ronden kan het niet geweest zijn, dan hadden ze nog wel een paar ronden gewacht, lijkt me. Daarbij openden ze ook de deur voor RB om te wisselen en de snelste ronde te counteren. Maar om in 10 ronden nog ~30 seconden goed te maken op Perez voor een kans op P2 leek me ook wat overmoedig. Alhoewel de pace op de rode band toch wel een dikke 1 seconde sneller was.
Wellicht toch een tactische fout dan ? Voor de snelste ronde hadden ze inderdaad later moeten stoppen. Leclerc had P2 denk ik niet kunnen halen als Perez niet gewisseld had.
De mediums waren ook nog niet versleten denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:22
Wat mij vooral opvalt is (niet alleen deze race, eigenlijk al langer) dat Tsunoda en Albon het zo goed doen. Tsunoda reed Gasly helemaal zoek dit weekend, iets wat vorig jaar eigenlijk niet gebeurde (zonder fouten van Gasly, zoals in Bahrein). Albon rijdt Latifi ook helemaal zoek, die laatste maakt dan wel enorme fouten.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:04

basvn

Breezand - NHN

G_Dragon schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:26:
Ik kan niet wachten tot die mooie tekening van de wedstrijd weer word gepost! :o
deze?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FRH-5JuXoAAzU-i?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Plenkske schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:44:
Wellicht toch een tactische fout dan ? Voor de snelste ronde hadden ze inderdaad later moeten stoppen. Leclerc had P2 denk ik niet kunnen halen als Perez niet gewisseld had.
De mediums waren ook nog niet versleten denk ik ?
Ze wilden RB dwingen te reageren. Pitstops kunnen fout gaan of vertraging geven, en zo kunnen er ook plekken worden gewonnen. Denk aan Monza vorig jaar, de enige reden dat Verstappen en Hamilton samen eruit gingen was door de vreselijk trage pitstop van Verstappen (11 seconden of zo).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Yes! _/-\o_
Vind die tekeningen altijd zo gaaf gemaakt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
gambieter schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:47:
[...]

Ze wilden RB dwingen te reageren. Pitstops kunnen fout gaan of vertraging geven, en zo kunnen er ook plekken worden gewonnen. Denk aan Monza vorig jaar, de enige reden dat Verstappen en Hamilton samen eruit gingen was door de vreselijk trage pitstop van Verstappen (11 seconden of zo).
Ja, dat zou kunnen.
Maar dat brengt me op nog een opvallend punt van de race:
- De RBR pitstops waren weer ouderwets snel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

G_Dragon schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:48:
[...]

Yes! _/-\o_
Vind die tekeningen altijd zo gaaf gemaakt
Zeker! daarom plaats ik ze ook graag
hier is de bron
https://twitter.com/TrappedInGravel

(en staat rechtsonderaan in de tekening)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:35
Wat een leuke race zeg.
Na de spannende Sprintrace met veel inhaal acties (hoezo baan waar lastig in te halen valt?) was ik bang dat het veld al helemaal gesettled zou zijn bij de start van de race, maar wat zaten er leuke gevechten bij zeg.
Perez / Leclerc heb ik van genoten bijvoorbeeld. Tactisch steekspel rondom de tweede pitstop...
Ander feitje: Volgens mij is er nog nooit iemand met 34 punten naar huis gegaan van een F1 weekend...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FRLkf8TXoAEt3pU?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

basvn schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:49:
[...]

Zeker! daarom plaats ik ze ook graag
hier is de bron
https://twitter.com/TrappedInGravel

(en staat rechtsonderaan in de tekening)
Dank je. Wij kunnen hier niet op Twitter ( geblokkeerd op werk ), dus blijf vooral doorgaan met het posten! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:54
[...]

Precies dit. Ze dachten dat ze zonder pitstop Perze sowieso niet in konden halen en hoopten dat dit wel zou kunnen als ze wel een pitstop zouden maken en RBR zou volgen.

Zie ook hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 17:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

tarlitz schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:42:
[...]

Snelste ronden, dus Red Bull ook dwingen te pitten. Daarnaast mocht er een Safetycar komen en Red Bull had niet gepit al, dan had LeClerc paar snelle ronden achter de rug en zo ervoor kunnen komen als Red Bull dan zou pitten. Of snellere banden als ze dat niet deden. Dus ook om die reden Red Bull dwingen.

Uiteindelijk enige wat ze nog konden doen om het een beetje interessant te maken. Anders was hij rest van de race achter Perez blijven hangen. Wat zonder zijn spin uiteindelijk ook gewoon gebeurd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ParaDroid2 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:46:
Wat mij vooral opvalt is (niet alleen deze race, eigenlijk al langer) dat Tsunoda en Albon het zo goed doen. Tsunoda reed Gasly helemaal zoek dit weekend, iets wat vorig jaar eigenlijk niet gebeurde (zonder fouten van Gasly, zoals in Bahrein). Albon rijdt Latifi ook helemaal zoek, die laatste maakt dan wel enorme fouten.
Tsunoda vind ik knap. Gasly gaat niet zo lekker. Welke het is, geen idee :+ waarschijnlijk beide wel wat.

Albon had ik niet anders verwacht TBH. Albon is echt een prima driver. Je maakt niet zomaar 2x kans op een overwinning in de Red Bull tegen de Mercedes. (en 2x eraf getikt :+ ). Alleen de druk werd te groot/Red Bull was ongeduldig.

Nu is er geen druk, en een teamgenoot die veel fouten maakt.

Wel duidelijk is dat nieuwe drivers gewoon tijd nodig hebben. Zeker als de auto niet super-stabiel is, wat meestal zo is voor nieuwe drivers. En dat geeft ook wel aan dat Red Bull gewoon te overhaast was met Albon/Gasly IMHO. Perez was ook niet geweldig, maar lijkt zijn draai steeds meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Plenkske schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:49:
Ja, dat zou kunnen.
Maar dat brengt me op nog een opvallend punt van de race:
- De RBR pitstops waren weer ouderwets snel :)
Ja, goed punt. Daar zijn ze weer heel goed in geworden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Waah schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:55:
[...]

Wel duidelijk is dat nieuwe drivers gewoon tijd nodig hebben. Zeker als de auto niet super-stabiel is, wat meestal zo is voor nieuwe drivers. En dat geeft ook wel aan dat Red Bull gewoon te overhaast was met Albon/Gasly IMHO. Perez was ook niet geweldig, maar lijkt zijn draai steeds meer te vinden.
Of of... De vorige auto was gewoon anders in handling, deze wat neutralere auto t.o.v. de vorige zijn schijnbaar makkelijker te bereiden, behalve voor Lewis en Max dan :+

Alhoewel Max dat gisteren wel onder controle had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
[...]

Ik heb het niet helemaal meer scherp op mijn netvlies, maar zijn ze ook niet gestopt omdat ze zijn voorvleugel wilden vervangen nadat hij de muur raakte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
stefanass schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:53:
[...]

Precies dit. Ze dachten dat ze zonder pitstop Perze sowieso niet in konden halen en hoopten dat dit wel zou kunnen als ze wel een pitstop zouden maken en RBR zou volgen.

Zie ook hier
De redbull is tergend langzaam met opwarmen van de banden. Daarom gevoelig voor een undercut. De enige banden waar ze relatief snel de temperatuur in konden krijgen was de soft. Daar zit naar mijn mening ook de denkfout van Ferrari. De eerste stop had de undercut op Perez waarschijnlijk wel gewerkt. Maar Perez was deze voor.

Dat is ook het enige pijnpunt die ik van redbull deze race heb kunnen ontdekken. De gevoeligheid voor over en undercuts door de langzame rondes na de stop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkiekiller
Qoine schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:01:
[...]

Ik heb het niet helemaal meer scherp op mijn netvlies, maar zijn ze ook niet gestopt omdat ze zijn voorvleugel wilden vervangen nadat hij de muur raakte?
Dat is weer een stop later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah

Dat lijkt me wat voorbarig. De Red Bulls hoefden niet continu te pushen, en het weer vraagt ook niet het uiterste van de motor. Ik hoop het natuurlijk
Ik dacht dat ze al hadden aangegeven dat ze te weinig testtijd hadden voor het seizoen, waardoor ze er bij de eerste races pas achter kwamen. Dus dat verbaast me niet. Hopelijk zet de trend door en kunnen ze ook zonder foutjes tussen de RB en FER rijden.
Dat lijkt me ook lastig te beoordelen. want Max zal niet voluit rijden als die een comfortabele lead heeft. Zeker in deze omstandigheden zal die voorzichtigere lijnen rijden en wat minder curbs pakken :+
Bottas is echt bezig met zichzelf in de kijker te spelen en zijn imago te verbeteren. Het is jammer dat die niet dichtbij genoeg kon blijven in de laatste sector om de Mercedes nog te pakken. Dat zou "the ultimate revenge" zijn voor hem.
Eens, maar toch is het dan wel opvallend dat de eerste in die trein niet wordt ingehaald. Bij zo'n treintje zou je toch verwachten dat de kopposities wisselen. Misschien een variabele DRS afhankelijk van het aantal auto's in een treintje? dus meer auto's is méér DRS voor de eerste in het treintje zodat die kan focussen op de aanval, ipv zowel aanvallen én verdedigen tegelijk. Maar ik verwacht dat die treintjes er ook zouden zijn zonder DRS. Want je hebt gewoon overspeed nodig en zonder DRS zal dat vast niet opeens veranderen.
Ik denk de combi te weinig overspeed en geen vertrouwen in de auto om hem er daar langs te zetten. En gezien hoe de auto stuitert snap ik dat volkomen :+

Was een prima race, maar vond hem ook niet héél spectaculair. Zoals door Max ook gezegd: Dat treintje zat de hele race bij elkaar. Bij de start, en toen hij ze lapte zaten ze nog bij elkaar :+ Maar we zijn misschien wel wat verwent geworden. Tussen 2013-2020 hadden we grof geld betaald voor een race zoals dit :D Nu is het een "average" race voor mij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

stekkiekiller schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:02:
[...]

De redbull is tergend langzaam met opwarmen van de banden. Daarom gevoelig voor een undercut. De enige banden waar ze relatief snel de temperatuur in konden krijgen was de soft. Daar zit naar mijn mening ook de denkfout van Ferrari. De eerste stop had de undercut op Perez waarschijnlijk wel gewerkt. Maar Perez was deze voor.

Dat is ook het enige pijnpunt die ik van redbull deze race heb kunnen ontdekken. De gevoeligheid voor over en undercuts door de langzame rondes na de stop.
Maar...... Ik heb het idee dat de RB afgelopen weekend zowel in de sprint als in de race ook vriendelijker voor de banden was, zeker in verhouding met de Ferrari van Leclerc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:55
stekkiekiller schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:02:
[...]

Maar is dat een pijnpunt waar alleen RBR mee worstelde? De regels zijn veranderd en nu mogen de bandenwarmers niet meer zo warm als voorheen, maar dit is voor alle teams gelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
Racing-Paradise schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:05:
[...]

Maar is dat een pijnpunt waar alleen RBR mee worstelde? De regels zijn veranderd en nu mogen de bandenwarmers niet meer zo warm als voorheen, maar dit is voor alle teams gelijk?
Ten opzichte van Ferrari is het verschil wel groot. Zijn wel meer teams die er last van hebben. Alpine bv.
Bullet NL schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:04:
[...]

Maar...... Ik heb het idee dat de RB afgelopen weekend zowel in de sprint als in de race ook vriendelijker voor de banden was, zeker in verhouding met de Ferrari van Leclerc
Dat zeker. De vraag is of je op het laatst dan nog genoeg uit de banden kunt persen op een undercut op te vangen, of dat je altijd een andere strategie moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Perez is ook geen rookie anders en met Sainz ging het vrij gelijk op ;)

[ Voor 5% gewijzigd door warp op 25-04-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
warp schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:14:
[...]

Perez is ook geen rookie anders en met Sainz ging het vrij gelijk op ;)
Sainz was een rookie toch toen die met Max in 1 team zat? of mis ik iets :+ (en Max was toen ook een rookie)

En ik zei: gehad, Sainz is tegenwoordige tijd :+
Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord