Testing, one, two ...

It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Nou nou nou Noris is derde geworden. Zhou 15e had i ook goed, verbaast me niets want made in China.DataGhost schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:55:
Dat ding komt uit een parallel universum volgens mij, waar Leclerc "Le Clerq" heet en twee rijders op dezelfde positie een race kunnen finishen.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
In principe heb je dus alleen het reserve getal van de lotto goed. Tel uit je winst..Speedster schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:18:
[...]
Nou nou nou Noris is derde geworden. Zhou 15e had i ook goed, verbaast me niets want made in China.
me was een beetje traag
[ Voor 59% gewijzigd door Bestla op 27-04-2022 16:13 ]
Kijk eens 2 posts boven je;)
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Had ik gedaan, maar intussen niet meer gekeken.
Of het lag aan de uploadsnelheid vanuit Noorwegen.
[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 27-04-2022 14:17 ]
Maar als ik één punt moet aanwijzen dat de dominosteentjes heeft laten omvallen is het de engine freeze. Mercedes heeft jarenlang de dominante motor gehad waarmee ze konden compenseren voor te korten op andere vlakken en optimaliseren voor voorop rijden.
Mentaal zal dat alles flink meespelen voor iedereen in het team behalve Russell die nog door een roze bril kijkt. Voor hem is alles vooruitgang en zijn enige doel was als rookie snel op het niveau van Bottas te koimen, die vrijwel iedere race geklopt door Hamilton. Verslagen worden door Hamilton is een haalbaar doel
Wat Hamilton zelf denk ik dat (long) covid zijn carriere de das om heeft gedaan. Daarvoor was het nog zo dat zijn ervaring compenseerde voor zijn leeftijd. Sindsdien is die balans omgeslagen. Hamilton is de enige die voortdurend hoor hijgen over de boordradio. Samen met de ander punten uit deze post is hij daardoor in een enorm gat gevallen.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
De engine freeze is toch pas dit jaar ingegaan? Ze hebben nog tot de eerste race in Bahrein aan de motor kunnen ontwikkelen. En in-season zullen ze andere jaren ook niet zwaar hebben kunnen ontwikkelen om hun voordeel te behouden op motorisch vlak. Al was het maar door de limiet op het aantal motoren waar ze in ieder geval de eerste helft van het seizoen netjes aan de verwachtingen voldeden (vorig seizoen verbruikten ze in de tweede helft dan wel "iets" meer motoren).CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:42:
Maar als ik één punt moet aanwijzen dat de dominosteentjes heeft laten omvallen is het de engine freeze. Mercedes heeft jarenlang de dominante motor gehad waarmee ze konden compenseren voor te korten op andere vlakken en optimaliseren voor voorop rijden.
Wat wel zo is, is dat sinds dit jaar met E10 gereden wordt. Alle fabrikanten hebben hier hun motor dus voor moeten aanpassen. En in dit "process" waren er geruchten dat één fabrikant serieus moeite had om een vergelijkbare performance uit de nieuwe motor te halen / redelijk wat PKs inleverde. Enerzijds werd performance verlies wel verwacht met deze "mindere" brandstof, maar de andere fabrikanten schijnen toch hun motor in zoverre voldoende hebben weten te verbeteren dat het performance verlies afwezig is/lijkt en ze wellicht nu zelfs meer PKs hebben dan vorig jaar.
Ik meen dat vorige race er een Williams in staat was om een Honda en Mercedes aangedreven bolide achter zich te houden, zonder DRS en dat voor een flink aantal ronden. Ook daarin ligt een Mercedes krachtbron, dus als Mercedes het lek boven zou gaan krijgen (waar ik toch vanuit ga), dan kunnen ze zomaar weer eens vooraan meedraaien verwacht ik.CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:42:
Zelf zie ik het meer als een "perfect shit storm" bij Mercedes dan dat er één grote reden is waarom zij en Hamilton niet vooraan rijden. Focus op 2021, minder ontwikkeltijd, vertrekkende engineers, budgetcap, covid, nieuw regelement, etc.
[knip]
Testing, one, two ...
Ja en nee. Vorig jaar mochten er ook geen in-season performance updates meer komen, dus al die ontwikkelingen zijn in een keer doorgeschoven naar dit jaar in plaats van dat ze verspreid over het jaar beschikbaar kwamen. Vanaf dit jaar is er de volledige freeze ja.RobertMe schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:59:
[...]
De engine freeze is toch pas dit jaar ingegaan?
Dat had meer te maken met dat de baan buiten de droge lijn nog nat was, dus dat inhalen niet mogelijk was op andere plekken dan het rechte stuk, en zelfs daar was het nog lastig. Verder was die Williams afgesteld op low DF, dus die liep keihard op het rechte stuk. In de bochten was het een traag hok (klaagde Gasly ook over) maar daar waren gewoon geen inhaalmogelijkheden. Je kon ook zien hoe snel Gasly het gat dichtreed. Toen DRS enabled werd en hij net uit de laatste bocht kwam rijden (dus nog geen DRS voor Hamilton) lag hij 1.3s achter Albon. Dat werd tegen het eind van het rechte stuk ruim 1.6s. Toch heeft hij op de rest van de baan tot de DRS-detectielijn dat gat dichtgereden tot 0.9s.hardware-lover schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:07:
[...]
Ik meen dat vorige race er een Williams in staat was om een Honda en Mercedes aangedreven bolide achter zich te houden, zonder DRS en dat voor een flink aantal ronden. Ook daarin ligt een Mercedes krachtbron, dus als Mercedes het lek boven zou gaan krijgen (waar ik toch vanuit ga), dan kunnen ze zomaar weer eens vooraan meedraaien verwacht ik.
Je pikt er nu één ronde uit?DataGhost schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:21:
[knip]
Dat had meer te maken met dat de baan buiten de droge lijn nog nat was, dus dat inhalen niet mogelijk was op andere plekken dan het rechte stuk, en zelfs daar was het nog lastig. Verder was die Williams afgesteld op low DF, dus die liep keihard op het rechte stuk. In de bochten was het een traag hok (klaagde Gasly ook over) maar daar waren gewoon geen inhaalmogelijkheden. Je kon ook zien hoe snel Gasly het gat dichtreed. Toen DRS enabled werd en hij net uit de laatste bocht kwam rijden (dus nog geen DRS voor Hamilton) lag hij 1.3s achter Albon. Dat werd tegen het eind van het rechte stuk ruim 1.6s. Toch heeft hij op de rest van de baan tot de DRS-detectielijn dat gat dichtgereden tot 0.9s.
DRS was toegestaan vanaf ronde 35. Vanaf die ronde was het ALB, GAS, HAM treintje al bezig en dat heeft zo tot het einde van de race standgehouden. Vanaf 35 t/m 63 met DRS dus.
Tsunoda haalde er volgens mij toch ook wel een stel in daar op dat rechte stuk?
Testing, one, two ...
Ja, om aan te geven dat Albon snel was op het rechte stuk, waar eventueel ingehaald zou kunnen worden, en Gasly juist op de rest van de baan, waar die mogelijkheden niet zijn. Juist door snel te zijn op het rechte stuk kan je DRS-aanvallen afhouden. In de rest van de rondes kon je dat ook zien, maar door DRS zag je niet hoeveel tienden Albon kon compenseren. Dat heeft meer met de setup van de Williams te maken dan met de Mercedes-motor. Volgens mij heeft Tsunoda geen Williams in hoeven halen.hardware-lover schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:35:
[...]
Je pikt er nu één ronde uit?
DRS was toegestaan vanaf ronde 35. Vanaf die ronde was het ALB, GAS, HAM treintje al bezig en dat heeft zo tot het einde van de race standgehouden. Vanaf 35 t/m 63 met DRS dus.
Tsunoda haalde er volgens mij toch ook wel een stel in daar op dat rechte stuk?
[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 27-04-2022 16:14 ]
Klopt, die lagen steeds achter Tsunoda. Maar gezien er 4 Mercedes aangedreven bolides de top 10 hebben gehaald, is mijn gevoel dat die krachtbron zo gek nog niet is, maar Mercedes kan het nu niet werkelijk laten zien, en dat was waar ik in eerste instantie op reageerde. Het resultaat van Hamilton neem ik niet mee, die was volgens mij allang klaar met afgelopen weekend, en dat al tijdens het nog lopende weekend vanaf de Q.DataGhost schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:13:
[...]
Ja, om aan te geven dat Albon snel was op het rechte stuk, waar eventueel ingehaald zou kunnen worden, en Gasly juist op de rest van de baan, waar die mogelijkheden niet zijn. Juist door snel te zijn op het rechte stuk kan je DRS-aanvallen afhouden. In de rest van de rondes kon je dat ook zien, maar door DRS zag je niet hoeveel tienden Albon kon compenseren. Dat heeft meer met de setup van de Williams te maken dan met de Mercedes-motor. Volgens mij heeft Tsunoda geen Williams in hoeven halen.
Testing, one, two ...
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:12
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |