En niet vanuit de weeromstuit klagen!alexbl69 schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:07:
[...]
Alle theorieën zijn mogelijk, maar als je teammaat met hetzelfde materiaal op P4 eindigt kun je je beter stil houden.
een treffende spreuk
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
En niet vanuit de weeromstuit klagen!alexbl69 schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:07:
[...]
Alle theorieën zijn mogelijk, maar als je teammaat met hetzelfde materiaal op P4 eindigt kun je je beter stil houden.
een treffende spreuk
Hij heeft z'n teamgenoot 3 keer verslagen.majoh schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:49:
Zeggen dat het alleen aan de auto ligt dat Hamilton 7x wereldkampioen is geworden is natuurlijk beetje onzinnig. Hij heeft daar dus ook 7x zijn teamgenoot verslagen, waarbij alleen Rosberg het 1x heeft kunnen afpakken.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik erger me er ook kapot aan, maar tegelijk hoop ik dat ze zo bezig blijven, echte winnaars focussen zich op zichzelf, losers zijn altijd met anderen bezig.Bloodclot schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:19:
[...]
Daar lees ik gewoon door/overheen, dat zijn trollen. Gaat me meer om het officiële account van Merc die vooral ook vorig jaar kinderachtig was (en als max dit seizoen uitvalt, Max zit diep in hun hoofd). Gelukkig zijn ze nu wat stiller, wel sneu om te zien dat ze nu de fanbase smeken om 'thoughts and prayers'.
een treffende spreuk
Poker tactiek van Ferrari om de 1-2 zege van Red Bull te verhinderen met als bonus de snelste raceronde om schade te beperken.tarlitz schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:42:
[...]
Dit houd me ook bezig. Wat denken jullie dat de reden was voor de bandenwissel naar soft van Leclerc?
Puur voor de snelste ronden kan het niet geweest zijn, dan hadden ze nog wel een paar ronden gewacht, lijkt me. Daarbij openden ze ook de deur voor RB om te wisselen en de snelste ronde te counteren. Maar om in 10 ronden nog ~30 seconden goed te maken op Perez voor een kans op P2 leek me ook wat overmoedig. Alhoewel de pace op de rode band toch wel een dikke 1 seconde sneller was.
Ik niet. De regels dit seizoen zijn juist om allerlei cheats uit te sluiten zo gemaakt. De achtervleugel bestaat nu uit 1 geheel (geen flexende wing endplates en daarmee zakkende main plane meer mogelijk) en de hydraulische ophanging (third element) mag ook niet meer. Beide werden door Mercedes intens benut zeg maar. Dat los je niet zo maar op. Zo vér zitten ze er ook weer niet vanaf, op sommige tracks best dicht bij.murphydrz schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:28:
[...]
Dat is het juiste wat je kunt doen, maar de media valt lastig te negeren.
Al met al inderdaad een geweldige spannende race!
Mercedes komt gerust wel terug en kun je niet zomaar afschrijven.
Ik verwacht na de zomerstop een ommekeer zodat we ons weer kunnen "ergeren" aan onze geliefde 'bad guy'.
een treffende spreuk
"We're going for plan D.."Chocoball schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:33:
[...]
Poker tactiek van Ferrari om de 1-2 zege van Red Bull te verhinderen met als bonus de snelste raceronde om schade te beperken.
Steam/Epic: Deurstopper
Ondanks of dankzij?Plenkske schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:31:
En dat allemaal nadat FP1 in het water viel en de teams niet fatsoenlijk konden trainen voor een goede setup
Jep, wachten totdat perez bij de backmarkers kwam (snelle inlap voorkomen) en dan wisselen. Als redbull niet had gekozen mee te gaan waren zowel Perez als Verstappen gegijzeld geweest. Dan een late safety car en Charles wint de race.Chocoball schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:33:
[...]
Poker tactiek van Ferrari om de 1-2 zege van Red Bull te verhinderen met als bonus de snelste raceronde om schade te beperken.
een treffende spreuk
Verstappen vertelde (weet niet meer waar ik dat gelezen heb) dat het toch wel rap minder werd op de mediums en dat hij al twijfelde of ze het einde comfortabel zouden kunnen halen.Plenkske schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:44:
[...]
Wellicht toch een tactische fout dan ? Voor de snelste ronde hadden ze inderdaad later moeten stoppen. Leclerc had P2 denk ik niet kunnen halen als Perez niet gewisseld had.
De mediums waren ook nog niet versleten denk ik ?
Vond het wel apart dat ze er bij max geen mediums onder knalden. Toch een risico.alexbl69 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:40:
[...]
Verstappen vertelde (weet niet meer waar ik dat gelezen heb) dat het toch wel rap minder werd op de mediums en dat hij al twijfelde of ze het einde comfortabel zouden kunnen halen.
Waarschijnlijk had Leclerc Perez dus wel degelijk onder druk kunnen zetten. Meer dan als hij niet was gestopt, want toen kwam hij sowieso niet dichterbij.
"OK copy"
Mijn boefje is liev!
hoezo? het was nog een ronde of 10. dan zijn softs toch gewoon sneller dan mediums? (in de sprint koos bijna iedereen voor softs voor 20 ronden) ook als er nog een safetycar zou komen en leclerc op softs stond zonder gat zou leclerc hem zo kunnen winnen.MikeyMan schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:44:
[...]
Vond het wel apart dat ze er bij max geen mediums onder knalden. Toch een risico.
Misschien dankzij, moeilijk te zeggen.
Wat had de race engineer dan moeten zeggen? "Okay jongen, kom nog maar eens pitten, sturen we je dan op de mediums naar buiten. Wordt dan wel op plek 15 achter Hamilton".JB schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:48:
[...]
"OK copy"
Moest er weer enorm om lachen. LEC helemaal in de twijfelmodus na softs en dan doodleuk "OK copy"
..en wat ik sterk vond van Horner is dat ie zich niet liet verleiden om met een glimlach om de mond op camera te verschijnenDoeEensGek schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:27:
[...]
Ook het shot van Horner en Wolff erna sloeg eigenlijk gewoon nergens op. Is inderdaad gewoon stemmingmakerij.
Testing, one, two ...
Daarbij optellend nog even het feit dat Mercedes de minste windtunneltijd van de teams heeft en het dus ook nog eens lastiger wordt om het goed te maken. Als dit jaar weinig succesvol is, hebben ze voor volgend jaar in ieder geval meer tijd in de windtunnel dan Ferrari en Red Bull.pro_6or schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:36:
[...]
Ik niet. De regels dit seizoen zijn juist om allerlei cheats uit te sluiten zo gemaakt. De achtervleugel bestaat nu uit 1 geheel (geen flexende wing endplates en daarmee zakkende main plane meer mogelijk) en de hydraulische ophanging (third element) mag ook niet meer. Beide werden door Mercedes intens benut zeg maar. Dat los je niet zo maar op. Zo vér zitten ze er ook weer niet vanaf, op sommige tracks best dicht bij.
Volgend jaar kunnen ze weer een stap zetten (vroege focus).
Het is gewoon des Ferrari's. Vind dat mooi... En ja het kwam na de (1e) wissel van M naar S.RobertMe schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:09:
[...]
Wat had de race engineer dan moeten zeggen? "Okay jongen, kom nog maar eens pitten, sturen we je dan op de mediums naar buiten. Wordt dan wel op plek 15 achter Hamilton".
Overigens hebben ze hem ook na zijn kusje met de muur weer op softs naar buiten gestuurd meen ik?
En heel erge nitpicking. "OK, copy" kwam na de pitstop naar de softs. Terwijl de "Plan D?" Veel eerder in de race was, nog op de mediums. Antwoord daarop was dat ze nog uitgingen van uitrijden op de mediums.
Mijn boefje is liev!
Bijkomend probleem is alleen dat porpoising niet te simuleren is, en dan bedoel ik dus (ook) in de windtunnel. Meer of minder tijd in de windtunnel brengt dus niet direct iets om dit op te lossen. Enige wat ze aan de windtunnel hebben is eventueel gewoon andere aero testen waarvan ze denken / hopen dat dat de problemen oplost, of de auto dan niet langzamer wordt. Maar of het daadwerkelijk een oplossing is voor porpoising merken ze pas op het circuit.Hann1BaL schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:19:
[...]
Daarbij optellend nog even het feit dat Mercedes de minste windtunneltijd van de teams heeft en het dus ook nog eens lastiger wordt om het goed te maken. Als dit jaar weinig succesvol is, hebben ze voor volgend jaar in ieder geval meer tijd in de windtunnel dan Ferrari en Red Bull.
Stuk eerder toch? 18 rondes voor het einde oid?Crysania schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:49:
[...]
hoezo? het was nog een ronde of 10. dan zijn softs toch gewoon sneller dan mediums? (in de sprint koos bijna iedereen voor softs voor 20 ronden) ook als er nog een safetycar zou komen en leclerc op softs stond zonder gat zou leclerc hem zo kunnen winnen.
+ snelste ronde zou dan makkelijkere prooi zijn voor leclerc
Ronde 50 is Leclerc voor Softs binnen gekomen, dus daarna nog 13 rondjes.MikeyMan schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:37:
[...]
Stuk eerder toch? 18 rondes voor het einde oid?
PS4 PSN: Dazzler2120
Je mag Hamilton een ongelofelijke eikel vinden, maar probeer toch feiten nog een klein beetje als feiten te zien. Als je kijkt naar de uitslagen is hij op 15 seizoenen 2 keer verslagen. Door Button in 2011 & door Rosberg in 2016alexbl69 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:30:
[...]
Hij heeft z'n teamgenoot 3 keer verslagen.
Bottas heeft contractueel nooit een faire kans gehad. Weet zeker dat dat zijn rijden de laatste jaren enorm heeft beïnvloed.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Nja, en na hoeveel ronden sprint begonnen de softs onder Leclerc zijn auto te grainen? Een ronde of 15-18? En dan hadden ze ook nog een aantal rondes achter de safety car gereden. 13 rondes pushen zou denk ik toch aardig op het randje zijn, zoals zaterdag zichtbaar was.Dazzler2120 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:41:
[...]
Ronde 50 is Leclerc voor Softs binnen gekomen, dus daarna nog 13 rondjes.
Dat viel, o.b.v. de sprint, prima binnen de range der mogelijkheden lijkt me
De pitstops zijn qua snelheid alweer behoorlijk op het oude niveau inclusief de 0.2s vertraging gerekend dan.
"When you grow up your heart dies"
De relevantie is dat dat niet per definitie telt, als je een coureur inzet als 2e rijder, wordt verwacht dat die niet voor de 1e rijder eindigt.Jebus4life schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:05:
[...]
Je mag Hamilton een ongelofelijke eikel vinden, maar probeer toch feiten nog een klein beetje als feiten te zien. Als je kijkt naar de uitslagen is hij op 15 seizoenen 2 keer verslagen. Door Button in 2011 & door Rosberg in 2016
De 13 andere keren eindigde hij voor z'n teamgenoten (1x Alonso, 2x Kovaleinen, 2x Button, 3x Rosberg & 4x Bottas).
Je hebt 100% gelijk dat Bottas puur tweede rijder was, maar ik snap de relevantie niet? Dat is iets dat Schumacher tot een kunst verheven heeft en nadien is overgenomen door zowat elk team, omdat er anders bonje van komt. Zowat elke toprijder had op een bepaald moment van zijn carriere een rijder die enkel tweede viool mocht spelen. Schumacher had Irvine en Barrichello, Hakkinen had Coulthard, Alonso had Massa, Vettel had Webber en nu heeft Max Perez.
Mercedes probeerde het anders aan te pakken en heeft er een level playing field van gemaakt tussen Rosberg en Hamilton, resultaat was dat ze elkaar eraf begonnen te rijden. Als Mercedes niet zo gek dominant geweest was had ze dat minstens 1 wereldtitel gekost. Daarom hebben ze na 2016 duidelijk gekozen voor Hamilton (ze konden ook moeilijk anders, Rosberg maakte de keuze voor hen) en werd Bottas de nr2.
Opvallend dat McLaren er zo goed bij zit deze race. Maakt het pitstopkampioenschap in ieder geval een stuk boeiender
The #EmiliaRomagnaGP summarised in one chart:
— ProjectF1 (@_ProjectF1) 25 april 2022
- #Redbull take a 1-2 finish after #Leclerc makes a costly mistake
- #Norris get another P3
- #Bottas and #Russell battle it out after a slow stop cost P4.
- #Tsunoda and #Vettel deliver solid drives.
- #Hamilton down the field.#f1 pic.twitter.com/yNgEDwiodN
[ Voor 30% gewijzigd door basvn op 25-04-2022 15:23 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Tussen RUS en HAM zat 0.4 seconden in Q2. En in de race iets van 50 seconden? Bijna 1 seconde per ronde trager. Dat de Mercedes niet meer top is, lijkt mij duidelijk. Maar je mag uiteindelijk niet zover achter je teamgenoot eindigen en het niet kunnen inhalen van een Alpha Tauri die het hele weekend ook poep ging, is behoorlijk beschamend, ongeacht de auto. Denk dat Hamilton veel te veel met zijn hoofd bij vorig jaar is blijven hangen, net als zijn teambaas trouwens. En Russell doet gewoon wat van hem verwacht wordt, eruit halen wat erin zit.Hippocampus schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:23:
Duidelijk voorbeeld hier van 'je bent zo goed als je laatste race'
HAM had inderdaad een kakweekend en dat zal misschien niet zijn laatste zijn gezien de problemen met de auto. RUS deed het een stuk beter maar die had dan ook wel net even meer profijt van op het goede moment op de goede plek zitten. Het verschil in kwalificeren was overigens maar één tiende met HAM, dus dat is niet echt whooptiedoo ofzo.
Die auto is anders. Elke rijder moet daar weer mee om leren gaan. Dat doe je niet zomaar in één weekendje. Zelfs Max heeft er last van en hij en Checo zitten dichter bij elkaar dan vorig jaar.
HAM geeft terecht aan dat ze dit jaar niet meer meedoen om de beker(s) en dan zeggen mensen weer dat ie geen zin meer heeft, te oud of geknakt is.... Misschien gewoon realistisch denk ik eerder. Ik zeg niet dat hij volgend seizoen er weer bijzit, dat weet je in de F1 namelijk nooit, maar ik schrijf hem ook niet zomaar af. Er zal vast nog wel ergens een vuurtje branden voor die 8e titel.
Overigens verwacht ik nog best wat competitie tussen RUS en HAM dit seizoen en ben ik benieuwd of RUS hem voor kan blijven.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Hmm, dat is natuurlijk ook nog eens zo v.w.b. Bottas. Die had die * bliep * pitstop. Was die anders überhaupt al voor Russell op de baan gekomen? Of had hij er dan alsnog achter gezeten? Alleen dan korter er op en dus meer kansen (/rondes) om er langs te komen.
Daar ben ik het niet mee eens. Het gaat er daarbij meer om hoe die dit jaar en mogelijk de komende jaren rondrijd en zich voordoet in de media. Alonso en Vettel rijden ook nog en bij hun is het ook al weer even geleden dat ze wereldkampioen zijn geworden. Toch is er bij hun minder heisa.thunder8 schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:46:
En elk jaar meer dat ie blijft, zal afbreuk aan zijn "legacy" doen.
Alonso en Vettel zijn dan ook geen 7x WDC waarvan 4x met een schoothondje in de tweede auto en 6x in een auto die veruit dominant is. Alonso heeft AFAIK sowieso één jaar als underdog van Schumacher gewonnen, als niet beide jaren. En er daarbij ook echt voor moeten rijden. Van de vier WDCs van Vettel waren er twee(?) pas in de laatste race beslist. (Ok, de eerste van Hamilton dan in de laatste bocht van de laatste race).Plenkske schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:36:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Het gaat er daarbij meer om hoe die dit jaar en mogelijk de komende jaren rondrijd en zich voordoet in de media. Alonso en Vettel rijden ook nog en bij hun is het ook al weer even geleden dat ze wereldkampioen zijn geworden. Toch is er bij hun minder heisa.
Dat speelt zeker ook mee. Maar dan nog kan Hamilton wat mij betreft prima door, als hij zich minder als diva gaat gedragen. En ook Mercedes stopt met het zijn van slechte verliezers. Dit kost echter wel tijd.RobertMe schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:40:
[...]
Alonso en Vettel zijn dan ook geen 7x WDC waarvan 4x met een schoothondje in de tweede auto en 6x in een auto die veruit dominant is. Alonso heeft AFAIK sowieso één jaar als underdog van Schumacher gewonnen, als niet beide jaren. En er daarbij ook echt voor moeten rijden. Van de vier WDCs van Vettel waren er twee(?) pas in de laatste race beslist. (Ok, de eerste van Hamilton dan in de laatste bocht van de laatste race).
Mwah, de media moeten we hier niet de schuld van geven, Hamilton heeft gewoon een paar keer over (net als Toto overigens) gewoon niet zo handig gereageerd, en doet dat nog steeds. Natuurlijk haalt de media dat ook aan, maar iets tactischer in bewoordingen was al een mooi startpunt geweest.Plenkske schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:44:
[...]
Dat speelt zeker ook mee. Maar dan nog kan Hamilton wat mij betreft prima door, als hij zich minder als diva gaat gedragen. En ook Mercedes stopt met het zijn van slechte verliezers. Dit kost echter wel tijd.
Probleem is wel dat de media graag de boel opstookt. Alles voor de aandacht en de clicks.
Ja eens, daarom zei ik ook 4 berichten hierboven "en zich voordoet in de media". Inderdaad ook voor Mercedes als team.jbdeiman schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:51:
[...]
Mwah, de media moeten we hier niet de schuld van geven, Hamilton heeft gewoon een paar keer over (net als Toto overigens) gewoon niet zo handig gereageerd, en doet dat nog steeds. Natuurlijk haalt de media dat ook aan, maar iets tactischer in bewoordingen was al een mooi startpunt geweest.
Denk aan het 'No Michael, no' direct in contact met Masi (proberen te beïnvloeden, duidelijk laten merken dat je de bui al voelt hangen en het proberen te beïnvloeden) of de crashes met Hamilton, waarbij wanneer Hamilton Max eraf tikt, het Max zijn schuld is ('ik deed niets fout') en als Max Hamilton eraf tikt (wat onbesuist vooral, niet berekenend) dan ook. Juist dit continue wijzen naar anderen, zelfs binnen het eigen team (wederom Hamilton) 'ik heb alles goed gedaan, maar het team...' maakt dat mensen zoveel moeite met dat gedrag krijgen en daarom op alle slakken zout wordt gelegd.
Hamilton mag prima nog even doorgaan, maar moet in die zin wat volwassener/ stoïcijnser worden, gewoon soms accepteren dat het niet lukt. Even boos en weer doorgaan ipv met terugwerkende kracht uitslagen proberen te beïnvloeden.
Vettel werd nochtans 4 keer wereldkampioen, met 4 keer veruit de beste wagen, en 4 keer een hoogst middelmatige piloot als tweede rijderRobertMe schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:40:
[...]
Alonso en Vettel zijn dan ook geen 7x WDC waarvan 4x met een schoothondje in de tweede auto en 6x in een auto die veruit dominant is. Alonso heeft AFAIK sowieso één jaar als underdog van Schumacher gewonnen, als niet beide jaren. En er daarbij ook echt voor moeten rijden. Van de vier WDCs van Vettel waren er twee(?) pas in de laatste race beslist. (Ok, de eerste van Hamilton dan in de laatste bocht van de laatste race).
[ Voor 9% gewijzigd door Jebus4life op 25-04-2022 17:37 ]
Volgens mij is Vettel ook eens wereldkampioen geworden in de laatste race toen er 4 kanshebbers waren (waaronder idd WebberJebus4life schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:32:
[...]
Vettel werd nochtans 4 keer wereldkampioen, met 4 keer veruit de beste wagen, en 4 keer een hoogst middelmatige piloot als tweede rijder
Was vooral te danken aan Michelin, die het veel beter voor elkaar had dan Bridgestone. Renault en McLaren reden beide op Michelin.Jebus4life schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:32:
[...]
Vettel werd nochtans 4 keer wereldkampioen, met 4 keer veruit de beste wagen, en 4 keer een hoogst middelmatige piloot als tweede rijder![]()
***EDIT***
Nog eens teruggekeken, in 2012 was de Red Bull lang zo dominant niet, ik neem mijn woorden terug
Bij Alonso's wereldtitels was weinig mis. Toen lag het veld ook beduidend dichter bij elkaar (maar dat is het probleem van de laatste 15 ofzo jaar, sinds 2010 hebben we eigenlijk nooit meer echte competitie gehad tussen gelijkwaardige wagens)
*Zijn eerste wereldtitel was tegen Räikkönen, in 2005 was Ferrari Bridgestone nergens
Het grote tijdsverschil tussen Russell en Hamilton in de race komt natuurlijk ook doordat hij vast zat in die DRS trein. Hamilton had meer snelheid dan Gasly en Albon maar om die snelheid te rijden moest hij Gasly en Albon wel inhalen. Daar had hij de snelheid dan weer niet voor.thunder8 schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:46:
[...]
Tussen RUS en HAM zat 0.4 seconden in Q2. En in de race iets van 50 seconden? Bijna 1 seconde per ronde trager. Dat de Mercedes niet meer top is, lijkt mij duidelijk. Maar je mag uiteindelijk niet zover achter je teamgenoot eindigen en het niet kunnen inhalen van een Alpha Tauri die het hele weekend ook poep ging, is behoorlijk beschamend, ongeacht de auto. Denk dat Hamilton veel te veel met zijn hoofd bij vorig jaar is blijven hangen, net als zijn teambaas trouwens. En Russell doet gewoon wat van hem verwacht wordt, eruit halen wat erin zit.
Ik denk dat de kans op de 8ste titel nu definitief voorbij is, dit jaar wordt hem sowieso niet meer en de jaren erna gaat Hamilton ook niet echt sneller worden, want de jaartjes gaan ook bij hem tellen, al maken ze de auto beter. En elk jaar meer dat ie blijft, zal afbreuk aan zijn "legacy" doen. Des te eerder dat het besef komt, des te beter het voor hem is. Vooral als je mentaal zo blijft hangen in zaken die niet gaan veranderen.
Trouwens zag ik dat Hamilton startte met in ieder geval zijn neuspiercing nog in. Daar geen straf voor blijkbaar? Dus de RD (zelfde als vorige race) heeft zijn opmerkingen over geen sieraden geen kracht bijgezet? Dan ben je in mijn ogen ook niet serieus te nemen, als je door jezelf aangehaalde regels niet handhaaft.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Vermoed dat hetzelfde voor Gasly goldTinusXIII schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:35:
[...]
Het grote tijdsverschil tussen Russell en Hamilton in de race komt natuurlijk ook doordat hij vast zat in die DRS trein. Hamilton had meer snelheid dan Gasly en Albon maar om die snelheid te rijden moest hij Gasly en Albon wel inhalen. Daar had hij de snelheid dan weer niet voor.
Maar op enig moment werd hij na een bandenwissel ingehaald door Gasly en Albon. Met een betere strategie had dat dan toch ook andersom kunnen zijn? (Ik heb me niet verdiept in de toedracht, maar het viel me op)TinusXIII schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:35:
[...]
Het grote tijdsverschil tussen Russell en Hamilton in de race komt natuurlijk ook doordat hij vast zat in die DRS trein. Hamilton had meer snelheid dan Gasly en Albon maar om die snelheid te rijden moest hij Gasly en Albon wel inhalen. Daar had hij de snelheid dan weer niet voor.
Vandaar dat iedereen het hier altijd zo druk heeft met Mercedes en Hamiltonpro_6or schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:32:
[...]
Ik erger me er ook kapot aan, maar tegelijk hoop ik dat ze zo bezig blijven, echte winnaars focussen zich op zichzelf, losers zijn altijd met anderen bezig.
3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW
En de boordradio loopt ook goed? "Vroeger" was die "live", intussen zit er AFAIK een vertraging van een seconde of 5 in. Dus het kan best dat die engineer begint te praten als die de bocht ervoor uit komt. Zo lang is dat rechte stukje daar ook weer niet. Dan lijkt het op de onboard of die begint te praten in de remzone, terwijl die toen al was uitgesproken.werphengel schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:37:
Nog even de onboards terug gekeken van Leclerc tijdens zijn spin, maar precies voordat Leclerc zijn rem actie inzet voor de bocht begint zijn race engineer tegen hem te lullen.Lijkt me dus vooral een fout van zijn race engineer en niet zozeer van Leclerc. Zou me niets verbazen wanneer Leclerc hier niets over durft te zeggen om geen ophef binnen zijn team te veroorzaken.
Het is ook niet voor niets dat Max bij de sprint race aan GP vroeg of hij alsjeblieft niét tegen hem wilde praten voor de bocht.
[ Voor 28% gewijzigd door RobertMe op 25-04-2022 21:51 ]
Natuurlijk is de engineer storend als die "op het verkeerde moment" praat. Maar het is gewoon hartstikke duidelijk dat er een flinke afwijking zit tussen het beeld en de boordradio (zie ook mijn twee edits). Dus die engineer sprak niet in de remzone dus zoals jij zegt "engineer begint te praten net voordat die remt" is gewoon 100% niet het geval.werphengel schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:50:
@RobertMe Dat kan natuurlijk, maar kan me ook voorstellen dat wanneer je heel geconcentreerd aan het jagen bent op zo'n bochtig stuk van het circuit je wilt dat je race engineer gewoon even zijn klep houdt. Precies wat Max ook zei.
Nja, ik denk niet dat het perse concentratie is? Kan net zo goed een "schrik" reactie zijn en niet perse "uit concentratie gehaald" / "niet kunnen concentreren". Zie ook de discussie die hier eerder dit weekend al heeft plaatsgevonden op basis van dus ook Verstappen zijn opmerkingen in de sprint. Inclusief een reactie van @Bastie-88 dat hij eens aan het motor rijden was met oordopjes in met de GPS, en zich "nogal schrok" toen de GPS midden in de bocht in zijn oren begon te tetteren.werphengel schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:05:
Oke, ik wil best geloven dat beeld en geluid niet synchroon lopen, maar ik vind de ''leave me to it' van Max tot twee keer toe, wel meer duidelijk te verklaren.
Er word altijd geschermd met het feit dat Max zo goed is in het multitasken, maar zelfs de bestenhebben dus soms alle concentratie nodig.
Of het concentratie is zal ik in het midden laten maar je schikt je gewoon de pestpleuris als er ineens in je oor getettert wordt. Zie het als iemand die geruisloos achter je komt staan en vervolgens "BOE" roept. Ook al weet je dat het kan gebeuren, het moment verrast je dan.werphengel schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:05:
Oke, ik wil best geloven dat beeld en geluid niet synchroon lopen, maar ik vind de ''leave me to it' van Max tot twee keer toe, wel meer duidelijk te verklaren.
Er word altijd geschermd met het feit dat Max zo goed is in het multitasken, maar zelfs de bestenhebben dus soms alle concentratie nodig.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Hippocampus schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:23:
Overigens verwacht ik nog best wat competitie tussen RUS en HAM dit seizoen en ben ik benieuwd of RUS hem voor kan mag blijven.
Ja, nu je het zegt, klopt helemaal! Ik was al helemaal vergeten dat er meerdere bandenleveranciers waren in die tijd.pjlgt schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:35:
[...]
Was vooral te danken aan Michelin, die het veel beter voor elkaar had dan Bridgestone. Renault en McLaren reden beide op Michelin.
Ja, winnaars zijn maar dun gezaaid. Echte, van nature. Ik ben er geen.Kire88 schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:03:
[...]
Vandaar dat iedereen het hier altijd zo druk heeft met Mercedes en Hamilton
een treffende spreuk
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Plek 5, 4, 3 ,4Maarten_E schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:54:
"... stays consistent 5434"
Wat moet die 5434 betekenen in die tweet van Buxton?
Niet zozeer dat, maar je gebruikt onder het remmen dus ook je oren mede om te horen hoe hard je remt, de boordradio staat vrij hard (om niks cruciaals te missen) en dat overstemt dan een stuk van de input die je nodig hebt.werphengel schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:05:
een treffende spreuk
Maar zo slecht was Lewis niet. 1 tiende langzamer in de qualy meen ik, Russel had dan een goede start en er spinnen er twee voor zijn neus weg. Vrije lucht. Lewis vast op een baan die één droog spoor heeft. Inhalen kan niet. En qua pace zat hij er niet eens vandaan meen ik.Bloodclot schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:56:
[...]
Plek 5, 4, 3 ,4
Russel is enige rijder die elke race nog in de top5 is geëindigd
een treffende spreuk
De finish positie van Russell in ieder van de eerste 4 races. 5e, 4e, 3e en weer 4e.Maarten_E schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:54:
"... stays consistent 5434"
Wat moet die 5434 betekenen in die tweet van Buxton?
een treffende spreuk
Well, mister Saturday is converted to lucky mister SundayBloodclot schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:56:
[...]
Plek 5, 4, 3 ,4
Testing, one, two ...
Alleen heeft Hamilton niets bijgedragen aan de ontwikkeling van de wagen, dat voorwerk was allemaal al voor hem gedaan.Chiron schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:35:
Je kan zeggen wat je wil, maar Hamilton is echt wel een van de groten. Er zal wel veel aan de fantastische wagen hebben gelegen de afgelopen jaren, maar die wagen wordt nooit zo goed zonder input van de rijder.
Sai, Ric, Alo en Msc zijn allemaal weggevallen voor Ham en alsnog eindigt ie maar 1 plek hoger dan ie start. Dan kan Rus wel alleen maar een goede start hebben gehad maar hij pakt iig wel de plekken en behoudt die dan ook tov Bot. (Ja ik weet dat Bot geen inhaal wonder is maar toch)pro_6or schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:01:
[...]
Maar zo slecht was Lewis niet. 1 tiende langzamer in de qualy meen ik, Russel had dan een goede start en er spinnen er twee voor zijn neus weg. Vrije lucht. Lewis vast op een baan die één droog spoor heeft. Inhalen kan niet. En qua pace zat hij er niet eens vandaan meen ik.
Verstappens track record is anders nog beter dan vorig jaar. Vorig jaar was het eerste of tweede als die de finish haalde. Dit jaar heeft die alles gewonnen als die de finish haaldeBloodclot schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:56:
[...]
Plek 5, 4, 3 ,4
Dat is wel eens benoemd ja. Maar bewijs heb ik er niet voor gezien.kevlar01 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 06:50:
Reed Hamilton niet ook met een andere setup dan Russel? Radicaal anders bedoel ik dan ook als een soort veredelde test om manco’s in die auto te zoeken?
Anderzijds wordt Russell wel 4e, en Hamilton maar 13e na de penalty van Ocon. Ik wil best geloven dat Hamilton pech had in dat treintje (net zoals Gasly, die dan 12e wordt en Tsunoda 7e) en dat hun ware pace dus ook wat hoger ligt dan het resultaat van Hamilton het beeld vertekend. Maar het zal inderdaad ook weer geen P4 auto zijn. Misschien gelijk aan de Alfas die al het hele seizoen redelijk vooraan het midfield zitten met Bottas? En wellicht McLaren als die de boel nu idd een beetje op de rit hebben. Maar dan kan Mercedes zo nog het 5e team zijn op P9 & P10Hoe dan ook lijkt Hamilton geen schim van wat hij geweest is. Die eerste races waren echt geluk als dit hun ware pace is.
[ Voor 12% gewijzigd door MrOleo op 26-04-2022 07:04 ]
erutangiS
Dat ligt natuurlijk deels ook weer aan het materiaal. Je kunt van alles over die Mercedes zeggen, maar dat ding gaat niet stuk, en de prestatieschommelingen zijn ook niet heel groot(niet dat ie bijster snel is)
Een dat is een reden om de f1tv commentaar stream te kijken. Dat zit Buxton met Joylon Palmer het commentaar te doen.
Oh ja joh? Als je zo'n stelling in neemt mag je best met een betrouwbare bron komen waaruit dat blijkt...warp schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 05:35:
[...]
Alleen heeft Hamilton niets bijgedragen aan de ontwikkeling van de wagen, dat voorwerk was allemaal al voor hem gedaan.
Maar het rijtje sch, alo, sai, ricc, bot, lec viel dus ook voor Hamilton weg, dan is het gewoon niet best waar hij eindigde. Het helemaal aan mazzel en pech wijten gaat mij dan ook echt te ver.MrOleo schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:04:
Q1 was het verschil een tiende, Q2 was verregend na de rode vlag van Sainz, dus dat was een pure loterij van een ronde.
Russell heeft een goeie start, maar de start van Hamilton is gelijk. Het verschil? 2 auto's voor Russell hebben een slechte start, terwijl iedereen om Hamilton heen ook een goede start heeft, russell wint 2 plekken, hamilton verliest er een doordat stroll aan de binnenkant dichtbij genoeg blijft dat Hamilton hem niet kan blokken en er ontstaat toevallig de meeste ruimte aan de binnenkant. Puur mazzel voor Russell.
De hele race zoals al vaak aangegeven was het door het enkele droge spoor en geen drs enorm moeilijk inhalen. Russell heeft alleen magnussen voor zich, Hamilton zit compleet vast. Russell lijkt dus sneller door de clean air.
Pitstop, ik heb die van russell niet gezien, zijn frontwing kon niet worden bijgesteld, maar dank zij zijn positie zal hij niks hebben verloren. Hamilton rijdt in een trein en zijn team verkloot de pitstop, duurt 4,5 sec, genoeg om een plek te verliezen in de lane en 2 op de baan, ik heb de reden niet gezien van de langzame stop.
Na de stop komt er op een gegeven moment drs, zodat inhalen beter moet worden, maar weet gasly in albons drs te komen, waarna hamilton dus weer pech heeft dat gasly albon niet voorbij komt en zijn drs voordeel niks waard is, de baan is nog te nat,met die stuiterbal een do or die actie proeren is gewoon niet te doen.
Russell heeft magnussen ingehaald (die opeens pace verloor vanwege banden?), sch, alo, sai, ricc, bot, lec vieleen voor hem weg. Dus het hele verschil is duidelijk te verklaren door pure mazzel en pech. Russell is absoluut goed bezig, maar Hamilton afschrijven vanwege de race in Imola is simpelweg bullshit.
Mercedes had met de nieuwe regelementen een motor die superieur was aan alles en iedereen. Het is algemeen bekend dat Lauda dit had laten doorschemeren aan Hamilton tijdens de gesprekken met hem. Hij kwam gewoon in een gespreid bedje terecht, daarom heeft Hamilton toen de overstap gewaagd.Dazzler2120 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:21:
Oh ja joh? Als je zo'n stelling in neemt mag je best met een betrouwbare bron komen waaruit dat blijkt...
Vrijwel iedereen verklaarde hem voor gek, dat hij McLaren verliet voor Mercedes in 2013. Er zal zeker veel voorwerk door Schumacher & Rosberg gebeurd zijn aan die auto, maar zonder goede doorontwikkeling pak je als team niet 8x een constructeurstitel achter elkaar.
Persoonlijk denk ik niet dat wij goed van buitenaf kunnen zeggen welke coureur wél en niet veel invloed uitoefenen op de ontwikkeling van de auto.
Wie geeft de input voor aanpassingen in de auto denk je? Coureurs zullen zeker niet aangeven "de auto moet zus en zo uitzien" of "de voorvleugel moet op die manier ontwikkeld worden" o.i.d., maar door aanpassingen in de setup, te vragen om meer oversteer/ondersteer, meer/minder downforce in bepaalde situaties etc. oefenen veel coureurs juist veel invloed uit op de ontwerpstrategie en de doorontwikkeling van een auto. Daarom zitten mannen als James Allison, Adrian Newey en andere grote ontwerpers in de F1 ook veel samen met de coureurs, om input te krijgen op de auto. Die input wordt bevestigd door bv. data.warp schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:13:
[...]
Mercedes had met de nieuwe regelementen een motor die superieur was aan alles en iedereen. Het is algemeen bekend dat Lauda dit had laten doorschemeren aan Hamilton tijdens de gesprekken met hem. Hij kwam gewoon in een gespreid bedje terecht, daarom heeft Hamilton toen de overstap gewaagd.
Buiten dat, auto's worden uberhaupt niet ontwikkeld door (en voor*) coureurs (het zijn immers geen ingenieurs en/of aerospecialisten), ik weet niet waar mensen dat idee vandaan halen.
*Het feit dat Verstappen niet zo lekker kon omgaan met de RB18 onderschrijft dat ook wel. Hoeveel mensen hier beweerden wel niet dat de auto speciaal voor Verstappen gebouwd wordt?
Absoluutstekkiekiller schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:16:
[...]
Dat ligt natuurlijk deels ook weer aan het materiaal. Je kunt van alles over die Mercedes zeggen, maar dat ding gaat niet stuk, en de prestatieschommelingen zijn ook niet heel groot(niet dat ie bijster snel is)
Neemt niet weg dat het indrukwekkend is dat hij het toch elke keer maximaliseert. Maar bijvoorbeeld een Verstappen heeft toch ook zeker alles gemaximaliseerd.
Mijn boefje is liev!
Die input wordt vooral gebruikt om de auto optimaal af te stellen. De coureur zegt hooguit ik wil meer downforce, ik wil meer/minder onder-/overstuur en deze onderdelen werken niet helemaal lekker...Dazzler2120 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:26:
Wie geeft de input voor aanpassingen in de auto denk je? Coureurs zullen zeker niet aangeven "de auto moet zus en zo uitzien" of "de voorvleugel moet op die manier ontwikkeld worden" o.i.d., maar door aanpassingen in de setup, te vragen om meer oversteer/ondersteer, meer/minder downforce in bepaalde situaties etc. oefenen veel coureurs juist veel invloed uit op de ontwerpstrategie en de doorontwikkeling van een auto. Daarom zitten mannen als James Allison, Adrian Newey en andere grote ontwerpers in de F1 ook veel samen met de coureurs, om input te krijgen op de auto. Die input wordt bevestigd door bv. data.
Daardoor kan een auto ook een totaal verkeerde ontwerpstrategie krijgen, als jij één coureur hebt die met iedere shitbox het podium op rijdt, kan je het idee hebben dat de auto redelijk goed is. (Zie bijvoorbeeld: https://www.motorsportmag...n-the-wrong-direction-mph)
De hoeveelheid invloed die iedere coureur uitoefent hierop, verschilt natuurlijk per team & coureur - maar om te stellen dat ze geen tot weinig invloed hebben op de (door)ontwikkeling van een auto klopt simpelweg niet.
Uiteraard heb ik geen idee hoe dat intern allemaal loopt bij die teams. Maar ik weet wel dat Hamilton altijd loopt te miepen dat hij simulators onzin vind en dat hij dat niet wil doen.Dazzler2120 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:21:
[...]
Oh ja joh? Als je zo'n stelling in neemt mag je best met een betrouwbare bron komen waaruit dat blijkt...
Vrijwel iedereen verklaarde hem voor gek, dat hij McLaren verliet voor Mercedes in 2013. Er zal zeker veel voorwerk door Schumacher & Rosberg gebeurd zijn aan die auto, maar zonder goede doorontwikkeling pak je als team niet 8x een constructeurstitel achter elkaar.
Persoonlijk denk ik niet dat wij goed van buitenaf kunnen zeggen welke coureur wél en niet veel invloed uitoefenen op de ontwikkeling van de auto.
Aantal seizoenen terug was Hamilton ook eens ziek een weekend, meen de GP van Mexico. Toen is hij 3 dagen naar het circuit gegaan, in de auto gestapt, rondjes gereden en vervolgens weer linea recta naar het hotel. Na de race bedankte hij toen ook het team voor de goede afstelling / setup, want ook daar had hij blijkbaar niks aan bijgedragen (geen briefings etc).MarvinJames schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:43:
[...]
Uiteraard heb ik geen idee hoe dat intern allemaal loopt bij die teams. Maar ik weet wel dat Hamilton altijd loopt te miepen dat hij simulators onzin vind en dat hij dat niet wil doen.
Mijn gevoel zegt daarom dat Lewis vooral aangeeft hoe hij iets wil hebben in plaats van sturende adviezen te geven aan het team.
Maar goed, dat is aanname op basis van hoe hij zich uit en gedraagt.
Maar waarop baseer je dit, terwijl de teams zelf vaak aangeven dat de coureurs best veel invloed hebben in de ontwerprichting - zie ook het artikel over de RB16 uit 2020.warp schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:43:
[...]
Die input wordt vooral gebruikt om de auto optimaal af te stellen. De coureur zegt hooguit ik wil meer downforce, ik wil meer/minder onder-/overstuur en deze onderdelen werken niet helemaal lekker...
Je ziet het duidelijk bij Mercedes, hoeveel invloed denk je hebben Hamilton en Russell op het initiele nieuwe ontwerp Mercedes ontwerp gehad denk je? Nada, niente, nichts... die auto is gewoon van de grond af aan slecht ontworpen. En daar gaat de input van de coureurs verder ook bar weinig aan veranderen...
Daarom zei ik al, het zal zeker verschillen per coureur en per team. Maar dingen zoals de interne bedrijfsvoering hebben we gewoon te weinig weet van.MarvinJames schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:43:
[...]
Uiteraard heb ik geen idee hoe dat intern allemaal loopt bij die teams. Maar ik weet wel dat Hamilton altijd loopt te miepen dat hij simulators onzin vind en dat hij dat niet wil doen.
Mijn gevoel zegt daarom dat Lewis vooral aangeeft hoe hij iets wil hebben in plaats van sturende adviezen te geven aan het team.
Saillant detail: Zowel Newey als Ricciardo noemen Verstappen een nerd omdat hij ook écht veel van de technische aspecten weet, doordat hij van kinds af aan al met Jos aan karts heeft lopen sleutelen.MarvinJames schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:43:
Dazzler2120 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:54:
Maar waarop baseer je dit, terwijl de teams zelf vaak aangeven dat de coureurs best veel invloed hebben in de ontwerprichting - zie ook het artikel over de RB16 uit 2020.
Dat was alleen afgelopen jaar (en wellicht dit jaar?). En leek voornamelijk gedreven te zijn door de kampioenschapsstrijd. Mogelijk dus ook meer gericht op "kilometers maken" dan daadwerkelijk afstelling etc zoeken. Afstelling zoeken hebben ze immers al simulator coureurs voor (Vandoorne, De Vries).Dazzler2120 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:54:
We zien echter wel dat de afgelopen jaren Hamilton vaker in de Sim heeft gezeten, maar dat is zeker niet zijn hobby voor zover bij mij bekend.
Porpoising valt absoluut niet te simuleren en komt ook niet naar boven in de CFD en windtunnel. Zie ook de post van @Chocoball in het algemene F1 topic van ik meen gisteren. De teams weten zelf niet goed waardoor het veroorzaakt wordt, laat staan dat ze een oplossing weten. Red Bull had op de laatste testdag in Bahrein een nieuw aero pakket en blijkbaar loste dat het porpousing grotendeels op, maar was het team zelf daar ook verbaasd over.Maar ik kan me voorstellen dat dat porpoisen niet helemaal naar buiten kwam met de simulator - en dat is toch het voornaamste issue.
Die is dan nog wel even onderweg, van op Spa-Francorchamps.
Ik denk dat dit ook deels Hamilton's eigen schuld is. Gasly zat de hele tijd in Albon's DRS waardoor het maken van een inhaalactie voor Hamilton eigenlijk al behoorlijk onmogelijk is geworden. Tegelijkertijd zit hij wel steeds dicht genoeg op Gasly zodat deze constant moet verdedigen en daarmee op de rest van de baan weer tijd verliest tov Albon, terwijl die met weinig downforce rijdt. Volgens mij had Gasly het gat naar Albon verder dicht kunnen rijden als Hamilton zich even een beetje af had laten zakken, Albon voorbij kunnen rijden en hem daarna over de rest van de baan uit DRS los kunnen rijden. Dan was er daarna voor Hamilton dezelfde kans op Albon. Worst-case verandert er voor Hamilton niks qua positie, best-case komt 'ie Albon voorbij naar P12 en wie weet had hij nog meer plekken dicht kunnen rijden, zolang hij iedereen maar 1:1 tegenkwam zodat hij de enige met een DRS-voordeel was.MrOleo schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:04:
Na de stop komt er op een gegeven moment drs, zodat inhalen beter moet worden, maar weet gasly in albons drs te komen, waarna hamilton dus weer pech heeft dat gasly albon niet voorbij komt en zijn drs voordeel niks waard is, de baan is nog te nat,met die stuiterbal een do or die actie proeren is gewoon niet te doen.
In een gespreid bedje komen als een enorme inzichtvolle stap beschrijven is dan weer het andere extreme. Denk je echt dat ze niet wisten dat ze DIE motor in het vooruitzicht hadden?Dazzler2120 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:21:
[...]
een treffende spreuk
Het was geen geheim dat Mercedes zeer vroeg ingezet heeft op ontwikkeling van de Hybrid era motoren (gezien ze de jaren voorheen snelheid misten om echt voor de knikkers mee te doen). Maar Hamilton tekende in 2012 voor Mercedes, als Lauda toen al konden verzekeren dat ze +- 18 maanden later een beduidend superieure motor zouden hebben, hebben ze daar een straffe glazen bolwarp schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:13:
[...]
Mercedes had met de nieuwe regelementen een motor die superieur was aan alles en iedereen. Het is algemeen bekend dat Lauda dit had laten doorschemeren aan Hamilton tijdens de gesprekken met hem. Hij kwam gewoon in een gespreid bedje terecht, daarom heeft Hamilton toen de overstap gewaagd.
Buiten dat, auto's worden uberhaupt niet ontwikkeld door (en voor*) coureurs (het zijn immers geen ingenieurs en/of aerospecialisten), ik weet niet waar mensen dat idee vandaan halen.
*Het feit dat Verstappen niet zo lekker kon omgaan met de RB18 onderschrijft dat ook wel. Hoeveel mensen hier beweerden wel niet dat de auto speciaal voor Verstappen gebouwd wordt?
Het hybride V6 motorontwerp had Mercedes al lang op de plank liggen (zoiets ontwerpen vergt echt wel wat tijd) en ze hebben de FIA indertijd ook flink lopen pushen om hun 'bedenksel' tot standaard te makenJebus4life schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:30:
Het was geen geheim dat Mercedes zeer vroeg ingezet heeft op ontwikkeling van de Hybrid era motoren (gezien ze de jaren voorheen snelheid misten om echt voor de knikkers mee te doen). Maar Hamilton tekende in 2012 voor Mercedes, als Lauda toen al konden verzekeren dat ze +- 18 maanden later een beduidend superieure motor zouden hebben, hebben ze daar een straffe glazen bol
Volgens mij quote je de verkeerde? Want dit beweer ik nergens op deze manier?pro_6or schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:26:
[...]
In een gespreid bedje komen als een enorme inzichtvolle stap beschrijven is dan weer het andere extreme. Denk je echt dat ze niet wisten dat ze DIE motor in het vooruitzicht hadden?
Ik denk dat het nog veel te vroeg is om daar iets definitiefs over te zeggen. Door de jaren heen heb je steeds wisselingen in het dominante team, simpelweg doordat een team niet tot het einde der tijden kan domineren.Daarnaast is Mercedes ook een enorme big spender geweest. Nu Daimler zich teruggetrokken heeft (1/3 toto wolff, 1/3 Ineos en 1/3 daimler ag) is het team alleen nog in naam het Mercedes fabrieksteam, en je ziet ze langzaam terugzakken naar een deelnemer ipv een dominante factor. Ook dat weet Hamilton en ook het feit datbze vorig jaar alles op alles hebben gezet zal hem echt wel bekend zijn geweest. Die mannen weten echt wel wat beter dan wij toeschouwers wat er speelt.
Jup, zit ook in deze van de FOM:jmderonde schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:58:
Lando zingt voor jarige moeder van engineer
Iemand deze al gezien? Blijkt dat de moeder van race engineer van Lando jarig was en met de belofte van een taart ging Lando zingen
[ Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-04-2022 11:32 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
ey ik zit gewoon op mn werk hoor! dit had wel even onder een spoiler tag gemogen!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Met een foto van Eau Rouge? Dan is hij of ver vooruit of twee en een half jaar te laat
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Glazenbol van de Action is zo gek nog niet.Speedster schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:33:
Mijn nieuwe glazenbol zegt:
Verstappen en Le Clerq gaan botsen.
Perez 1
Sainz kan (als hij geen 2e wordt) beter iets anders gaan doen.
Noris 3
Ricciardo 4
Russel 5
Hamilton 5
* nieuwe glazenbol komt van de action...
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Hoe bedoel je? Heb je een andere race gekeken? Klopt geen hout van.Speedster schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:21:
[...]
Glazenbol van de Action is zo gek nog niet.
Lijkt me eerder gekocht van AliExpress.Speedster schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:21:
[...]
Glazenbol van de Action is zo gek nog niet.
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq