Mijn boefje is liev!
Op dit moment is Russel GPDA director en Alexander Wurz is chairman.RobertMe schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:08:
Wie geeft tegenwoordig überhaupt leiding aan de GPDA? Dat zijn / waren in mijn herinnering Grosjean en Vettel. Grosjean zal dat lijkt mij niet meer zijn en Vettel zal nog wel in Bahrein of zo zitten.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
William's #F1 are running their split sidepod inlet half closed, with the upper duct blanked off and no opening on the rear of the pod.#F1TV pic.twitter.com/tleFhtKcu9
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) 26 maart 2022
Heb je de FIA ook om hun mening gevraagd?De_Bastaard schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:27:
https://gp33.nl/bbc-coure...ij-weigering-om-te-racen/
Laatste keer Saudi Arabië dus ? 🙈
Maar goed, snap sowieso niet wat 'we' daar doen.
Schijnbaar zijn er nog wat dingen de lucht ingegaan vannacht, lees ik op dezelfde site.
[ Voor 20% gewijzigd door HollowGamer op 26-03-2022 09:37 ]
Wel een makkelijke oplossing voor dat circuit dat steeds maar niet tijdig af is.De_Bastaard schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:27:
Maar inderdaad, ontwijken dat land.
Tja, dat krijg je er van als je zaken doet met dit soort achterlijke landen/overheden. Kan er geen medelijden mee hebben.De_Bastaard schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:27:
Het zijn helaas niet de coureurs/teams die het bepalen, het is de FIA.chevsticks schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:38:
[...]
Tja, dat krijg je er van als je zaken doet met dit soort achterlijke landen/overheden. Kan er geen medelijden mee hebben.
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Vroegah was alles beter!
Behalve de foto van Gilles in een veel te kort broekie..

Ze kunnen ook met z'n allen op voorhand zeggen, daar gaan we niet heen. Maar ook de teams kiezen voor geld.HollowGamer schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:50:
[...]
Het zijn helaas niet de coureurs/teams die het bepalen, het is de FIA.
Valt op dat niemand aan de zachte band (C4) wil omdat die zeer veel last hebben van graining. Zo erg dat zelfs stukken rubber van het canvas loskomen. De beste band voor deze race is de harde band (C2) die het in de long run wint van de medium band (C3).
Ook is het verschil in rondetijd tussen de soft en medium band nog geen 7 tiende wat in Bahrein nog 1,2 seconden was.
bron:AMuS
Maakt alleen niet echt meer uit nu de regels zijn aangepast. Snelste band in kwalificatie zal voor de meesten toch gewoon C4 zijn en dan zal iedereen zondag starten op C2 of C3.Chocoball schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:54:
[...]
Valt op dat niemand aan de zachte band (C4) wil omdat die zeer veel last hebben van graining. Zo erg dat zelfs stukken rubber van het canvas loskomen. De beste band voor deze race is de harde band (C2) die het in de long run wint van de medium band (C3).
Ook is het verschil in rondetijd tussen de soft en medium band nog geen 7 tiende wat in Bahrein nog 1,2 seconden was.
bron:AMuS
Strategie wordt dan C2-C3-C3 of C3-C2-C3 of C3-C3-C2 ofzo? Denk niet dat we de C4 nog terug zien zondag idd.
Eigenlijk is dit iets voor de F1 Randzaken. Maar volgens mij ging het niet om het geld, niet als hoofdreden, maar meer dat als ze niet race. Ze het land niet uitkomen. Misschien de coureurs wel maar de rest van de stafc niet…chevsticks schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:53:
[...]
Ze kunnen ook met z'n allen op voorhand zeggen, daar gaan we niet heen. Maar ook de teams kiezen voor geld.
[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 26-03-2022 10:02 ]
Misschien als laatste voor een Fastest Lap?Grimmie187 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:00:
[...]
Maakt alleen niet echt meer uit nu de regels zijn aangepast. Snelste band in kwalificatie zal voor de meesten toch gewoon C4 zijn en dan zal iedereen zondag starten op C2 of C3.
Strategie wordt dan C2-C3-C3 of C3-C2-C3 of C3-C3-C2 ofzo? Denk niet dat we de C4 nog terug zien zondag idd.
https://mobile.twitter.co...y6mViDTTMS2eLF4RN5QA&s=19De_Bastaard schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:27:
Schijnt onzin te zijn
Als dat echt zo is dan hebben we het gewoon over chantage.., Dan mag ik hopen dat men na thuiskomst direct alle contracten verbreekt en ze er nooit meer komen (en meteen een plan maken om F1 weer zoveel mogelijk terug te halen naar landen waar niet dit soort regimes zitten ..)Jasphur schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:01:
[...]
Eigenlijk is dit iets voor de F1 Randzaken. Maar volgens mij ging het niet om het geld, niet als hoofdreden, maar meer dat als ze niet race. Ze het land niet uitkomen. Misschien de coureurs wel maar de rest van de stafc niet…
Jasphur schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:01:
[...]
Eigenlijk is dit iets voor de F1 Randzaken. Maar volgens mij ging het niet om het geld, niet als hoofdreden, maar meer dat als ze niet race. Ze het land niet uitkomen. Misschien de coureurs wel maar de rest van de stafc niet…
Overigens worden suggesties dat coureurs en andere teamleden niet makkelijk het land uit zouden komen bij een afgelasting afgedaan als onzin. Door meerdere betrokkenen die aanwezig waren bij gesprekken. #F1
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 26 maart 2022
Reken maar dat er wel kern van waarheid in zit en dat ze gewoon heel “vriendelijk” duidelijk is gemaakt dat ze het niet mogen melden
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De BBC is zeker geen tabloid nee, maar je moet ook niet denken dat ze het altijd bij het rechte eind hebben. Er kan inderdaad best een kern van waarheid in zitten, maar dat kan ook net zo goed niet het geval zijn. Ook de BBC maakt immers wel eens een foutje in de berichtgeving.Player1S schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:53:
BBC is geen toiletpapier blaadje wat enkel troep de wereld in slingert.
Reken maar dat er wel kern van waarheid in zit en dat ze gewoon heel “vriendelijk” duidelijk is gemaakt dat ze het niet mogen melden
Saudi Arabië overheid > BBCDennism schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:15:
[...]
De BBC is zeker geen tabloid nee, maar je moet ook niet denken dat ze het altijd bij het rechte eind hebben. Er kan inderdaad best een kern van waarheid in zitten, maar dat kan ook net zo goed niet het geval zijn. Ook de BBC maakt immers wel eens een foutje in de berichtgeving.
Maar snap wel wat je bedoeld. Maar in dit geval, geloof ik best dat die gasten daar hard to get hebben gespeeld. Het is natuurlijk geen goede reclame als iedereen vertrekt en deals uiteindelijk niet doorgaan. Het draait om geld en imagoschade is het laatste wat je daar voor kan gebruiken.
PS4 PSN: Dazzler2120
Is dit vandaag? Want dan zou het wel top gekozen zijn.d-vine schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:37:
Ik ga maar in de comedy modes met deze trieste gebeurtenis.
Lewis Hamilton heeft zich alvast aangepast en is er helemaal klaar voor deze GP.
[Afbeelding]
.Homeland schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:52:
[...]
Is dit vandaag? Want dan zou het wel top gekozen zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Justevo op 26-03-2022 11:54 ]
Nee. Van vorig jaar.Homeland schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:52:
[...]
Is dit vandaag? Want dan zou het wel top gekozen zijn.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik vind het nogal wat om zonder bewijs te twijfelen aan hun beweegredenen. We hebben het hier wel over een serieus dreigende situatie waar elke coureur anders mee omgaat. Als zelfs bij een raketaanval op 10 km afstand, mensen aangeven dat het wel lekker in hun voordeel is om tegen te zijn, kunnen deze gasten het ook nooit goed doen.BasvanS schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:34:
Vind het voor HAM, RUS, RIC enzo wel slim om tegen te zijn, als je je zaken niet op order hebt, is een weekje uitstel tot het volgende puntverlies niet eens zo'n gek idee. Als je dan ook nog een gegronde reden op je bordje geworden krijgt dan maak je daar natuurlijk gebruik van.
Ben ik nu de enige die dit soort grapjes niet echt kan waarderen. Je zal zo'n ding maar op je hersens krijgen. In de Oekraine weten ze hoe dat voelt. Wil het nog wel wat meer chargeren: degoutant
Degoutant?...NoahAmber schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:52:
[...]
Ben ik nu de enige die dit soort grapjes niet echt kan waarderen. Je zal zo'n ding maar op je hersens krijgen. In de Oekraine weten ze hoe dat voelt. Wil het nog wel wat meer chargeren: degoutant
Geen idee wat degoutant betekent maar ben wel met je eens dat ik zulke plaatjes ook niet kan waarderen.NoahAmber schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:52:
[...]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ja sorry, ben net 4 weken in Frankrijk geweest. Maar iemand heeft het al opgezocht voor jullie.. zie boven ergens..
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nu weet ik niet of een tweet van een Telegraaf journalist die een ander van onzin beticht wel serieus genomen moet worden....
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Tja geen idee. maar F2 gaat gewoon, en de TV-helicopters vliegen in het rond. back to normalLekker Ventje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:58:
[...]
Nu weet ik niet of een tweet van een Telegraaf journalist die een ander van onzin beticht wel serieus genomen moet worden....
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
BBC doet gewoon mee met de propaganda door mee te doen met het zwartmaken van SA etc waar mogelijk. Schoothondje van de Amerikanen en alles voor een derde GP in de USA (vind 2 in één seizoen al te veel maar dat terzijde). Men heeft een standpunt ingenomen dat een GP in SA eigenlijk niet kan (de welbekende mensenrechten-kaart) en pakken elke mogelijkheid om SA zwart te maken want een GP daar kan echt niet hoor stel je voor.Player1S schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:53:
BBC is geen toiletpapier blaadje wat enkel troep de wereld in slingert.
Inmiddels heeft de Telegraaf (wat ik in de sportwereld toch als een veel betrouwbaardere bron beschouw dan de BBC, de Telegraaf is doorgaans goed ingelicht wanneer het aankomt op sport) de claims van de BBC ontkent:
Overigens worden suggesties dat coureurs en andere teamleden niet makkelijk het land uit zouden komen bij een afgelasting afgedaan als onzin. Door meerdere betrokkenen die aanwezig waren bij gesprekken. #F1
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 26 maart 2022
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Normaal inhoudelijk nieuws wel ja maar inside info binnen de sportwereld is De Telegraaf de afgelopen jaren redelijk betrouwbaar gebleken.psy schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:26:
De Telegraaf is als wc-papier nog overgewaardeerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 26-03-2022 14:31 ]
1,5 uur toch?Jasphur schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:31:
Nog een half uurtje tot FP3
FP3 om 16:00 en Q om 18:00?
---RAWE CEEK!!!---
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik heb dit in de app staanNoFearCreations schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:32:
[...]
1,5 uur toch?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hKqRFXcGB1YBWGigxGaaSkId.jpg?f=user_large)
Ja zie het nu net ook.
---RAWE CEEK!!!---
De ‘welbekende mensenrechtenkaart’ ?! What? Je stoort je aan het feit dat mensen blijvend aandacht vragen voor de extreme misdragingen van een dictatoriaal regime dat mensen die tegen hun zijn gewoon laat afmaken?magnifor schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:22:
[...]
BBC doet gewoon mee met de propaganda door mee te doen met het zwartmaken van SA etc waar mogelijk. Schoothondje van de Amerikanen en alles voor een derde GP in de USA (vind 2 in één seizoen al te veel maar dat terzijde). Men heeft een standpunt ingenomen dat een GP in SA eigenlijk niet kan (de welbekende mensenrechten-kaart) en pakken elke mogelijkheid om SA zwart te maken want een GP daar kan echt niet hoor stel je voor.
Inmiddels heeft de Telegraaf (wat ik in de sportwereld toch als een veel betrouwbaardere bron beschouw dan de BBC, de Telegraaf is doorgaans goed ingelicht wanneer het aankomt op sport) de claims van de BBC ontkent:
[Embed]
Lijkt me een nogal terechte ‘kaart’ die niet vaak genoeg gespeeld kan worden.
Laat onverlet dan er ook op genoeg andere plekken dingen mis gaan, maar dat is geen reden om de norm op te schuiven.
Je bent niet echt bekend met F1 Journalisten als ik je reactie lees.Lekker Ventje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:58:
[...]
Erik van Haren is behoorlijk betrouwbaar, snel en up to date met zijn info.
Je ziet dat er nu ook andere journalisten op aanhaken
FP3 om 15:00, kwalificatie begint wel om 18:00 Nederlandse tijd.NoFearCreations schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:32:
[...]
1,5 uur toch?
Er zal wel ergens een kern van waarheid zijn dat coureurs of teamleden moeilijker wegkomen als ze de race boycotten. Dat ze het nu als onzin beschouwen kan natuurlijk ook PR zijn (SA te vriend houden).magnifor schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:22:
[...]
BBC doet gewoon mee met de propaganda door mee te doen met het zwartmaken van SA etc waar mogelijk. Schoothondje van de Amerikanen en alles voor een derde GP in de USA (vind 2 in één seizoen al te veel maar dat terzijde). Men heeft een standpunt ingenomen dat een GP in SA eigenlijk niet kan (de welbekende mensenrechten-kaart) en pakken elke mogelijkheid om SA zwart te maken want een GP daar kan echt niet hoor stel je voor.
[Embed]
Echter niet echt lui op de baan.
Wacht, was dat Schumacher die 2x afsloeg bij proefstart?
[ Voor 39% gewijzigd door LZ86 op 26-03-2022 15:05 ]
Ach, beter nu dan morgen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Okay, het lijkt erop dat de app dus weer eens van slag is.
[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 26-03-2022 15:18 ]
"When you grow up your heart dies"
Alsof hij inhield of vroeg schakelde oid.
[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 26-03-2022 15:30 ]
Is dit een track waar een beetje inhalen kan?
[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 26-03-2022 15:31 ]
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Volgens mij blokkeerde VER links voor een heel klein beetje en mistte hij de laatste bocht finaal.dreameater schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:30:
Op F1TV denken ze dat de engine nog niet op max staat. Ik dacht inderdaad ook in de laatste bocht een soort van lift te zien
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Smobbo schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:41:
[...]
De ‘welbekende mensenrechtenkaart’ ?! What? Je stoort je aan het feit dat mensen blijvend aandacht vragen voor de extreme misdragingen van een dictatoriaal regime dat mensen die tegen hun zijn gewoon laat afmaken?
Lijkt me een nogal terechte ‘kaart’ die niet vaak genoeg gespeeld kan worden.
Laat onverlet dan er ook op genoeg andere plekken dingen mis gaan, maar dat is geen reden om de norm op te schuiven.
[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 26-03-2022 15:35 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 09:59
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het vorige rondje was ook niet foutloos. Nu wel weer bovenaan met 3 tiende voorsprong.LZ86 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:30:
Tja, RB kan wel een beetje aan het sandbaggen zijn, maar vooralsnog ziet FER en dan vooral LEC er weer top uit. Die is wat mij betreft wel favoriet voor de pole straks.
Is dit een track waar een beetje inhalen kan?
Weet het nog niet helemaal, het kan dicht bij elkaar liggen, maar vergeleken met afgelopen jaar moet het nog wat sneller kunnen.
De RB zijn op de rechte stukken echt mega snel. FER lijkt het vooral van de langzame bochten te moeten hebben tnt
De plekken waar torque belangrijk is, is Ferrari behoorlijk in het voordeel. Nu heb je op Jeddah niet zoveel van die plaatsen waar dat belangrijk is als in Bahrein.LZ86 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:33:
Kijk bijna 4 tienden voor LEC nu, die VER.
De RB zijn op de rechte stukken echt mega snel. FER lijkt het vooral van de langzame bochten te moeten hebben tnt
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 26-03-2022 15:35 ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Klopt, maar is geen onderdeel van het probleem.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Klinkt als Q3 2021...vliegnerd schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:32:
Volgens mij blokkeerde VER links voor een heel klein beetje en mistte hij de laatste bocht finaal.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het zou iets met de bak, koppeling of aandrijfas kunnen zijn... De motor lijkt mij niet het probleem. Maar goed, ik ben dan ook geen automonteur.Pierre schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:38:
Geen versnellingen?
1 ding is zeker hij doet het nietsjaool schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:40:
[...]
Het zou iets met de bak, koppeling of aandrijfas kunnen zijn... De motor lijkt mij niet het probleem. Maar goed, ik ben dan ook geen automonteur.

[ Voor 43% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-03-2022 16:03 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Edit: Russell dus
[ Voor 15% gewijzigd door Sydney08 op 26-03-2022 15:46 ]
Tomorrow is not today!
Sandbagging?Kenny_026 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:41:
Geen enkele mercedes in de top 10. Er is meer aan de hand dan alleen porpoising lijkt me…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |