Met de sidenote dat "iedereen" tijdens safety car kon pitten en hij niet. Tja, dat kost je 8-10 seconden (op een moment dat iedereen vlak achter elkaar rijdt inderdaad 5 plekken).Waah schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:26:
[...]
In een ander interview (dat ik ff niet kan vinden) gaf die aan dat die 7e reed, en toen "opeens" weer 13e.
Dat heet een pitstop Lewis. En je wist dat je nog een Pitstop moest doen
Als ze daar alleen elkaar mee beconcurreren dan laten ze dat volgens mij gewoon toe (paar jaar geleden in Oostenrijk vonden Leclerc en Verstappen dat ook allemaal wel prima.. Volgens mij zag ik het toen voor het eerst echt goed dat dit spelletje met die lijn gespeeld werd..).RobertMe schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:27:
V.w.b. de DRS rem actie met Verstappen en Leclerc ben ik overigens benieuwd of we dat nog vaker gaan zien. Beiden remmen ze zo hard dat ze de wielen blokkeren. Als daar toevallig iemand achter rijdt (iemand op ronde achterstand dan) dan klapt die er de volgende keer zo op.
En ja, ik weet dat dit niet de eerste keer was (Canada met Alonso en ??? bv). Maar dat was IIRC bij het accelereren uit een bocht en dan niet vol gas geven. Hier gingen ze in een remzone echt vol in de ankers. Zolang het goed gaat is het natuurlijk spectaculair racen, maar dit zal ook een keer fout gaan als ze dit bv elke race gaan doen. Want ook in Bahrein zat Leclerc daar al mee te spelen.
Het maakt het inderdaad wel spectaculair om te zien en een extra tool om de DRS naar je hand te zetten
Ze weten dondersgoed of er iemand kort achter hun rijdt. Daarnaast zit het DRS punt al tegen of in de remzone. Dus een achterligger zal nooit het risico nemen om hier volle bak door te gaan om de leiders in de wedstrijd (of je moet Ocon hetenRobertMe schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:27:
V.w.b. de DRS rem actie met Verstappen en Leclerc ben ik overigens benieuwd of we dat nog vaker gaan zien. Beiden remmen ze zo hard dat ze de wielen blokkeren. Als daar toevallig iemand achter rijdt (iemand op ronde achterstand dan) dan klapt die er de volgende keer zo op.
...
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Het probleem is, ga je straffen, dan is Lec meteen weg. Dat is wel een heel zware straf. Lec weet vrij goed waar hij mee weg komt.Dazzler2120 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Ja? De algemene opinie wanneer Max bestraft wordt voor een fout of het overschrijden van een regel is toch vaak heel anders hoor
Dat achterlicht is wel echt een fiks nadeel, dan kan je niet zien wanneer iemand de regeneratie in gaat.
Max deed bv daar op lettend de aanval op Lewis al zo vroeg in Abu Dhabi.
Een slimmigheidje van Ferrari. Een meatball doen ze toch niet bij een leider.
een treffende spreuk
Kon hij dat niet? De pitstraat was gewoon open de eerste keer dat hij er voorbij reed, magnussen (achter hem) ging gewoon pitten.mitsumark schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:33:
[...]
Met de sidenote dat "iedereen" tijdens safety car kon pitten en hij niet. Tja, dat kost je 8-10 seconden (op een moment dat iedereen vlak achter elkaar rijdt inderdaad 5 plekken).
En het zou een gelukje zijn geweest. Dit was de normale uitslag.
En bij de eerste safety car kón hij nog niet gaan pitten omdat hij door zijn slechte kwali op wit moest starten. Dat lag dus aan zijn eigen qualy resultaat.
[ Voor 13% gewijzigd door pro_6or op 28-03-2022 13:42 ]
een treffende spreuk
Max deed zo vroeg de aanval op Lewis omdat hij een kramp in zijn kuit kreeg, het was nu of nooit zeg maar (volgens Max in een interview achteraf over de race).pro_6or schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:38:
[...]
Het probleem is, ga je straffen, dan is Lec meteen weg. Dat is wel een heel zware straf. Lec weet vrij goed waar hij mee weg komt.
Dat achterlicht is wel echt een fiks nadeel, dan kan je niet zien wanneer iemand de regeneratie in gaat.
Max deed bv daar op lettend de aanval op Lewis al zo vroeg in Abu Dhabi.
Een slimmigheidje van Ferrari. Een meatball doen ze toch niet bij een leider.
Achterlicht is zeker een nadeel, en je hebt verschillende niveaus van straffen. Maar om te stellen dat dit een slimmigheidje van Ferrari is, is nogal een ongefundeerde theorie. Vorige race werkte dit gewoon, ook de auto van Sainz had een werkend achterlicht volgens mij... Of begrijp ik hier je opmerking nu verkeerd?
Als er gewoon gezegd was na de eerste keer over de lijn rijden "Leclerc, niet meer doen" dan wist Leclerc wat er zou gebeuren als hij dit nog eens zou doen.
Maar, volgens de regel is het niet tegen de regels wat Leclerc deed. Het mag alleen niet als hij wél de pit-lane in zou duiken.
PS4 PSN: Dazzler2120
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Max was tijdens de jacht op Leclerc nog ronde bezig om de vizier strip van Charles van zijn auto te halen.
Doen we gewoon even op Jeddah in gevecht voor nr. 1
https://twitter.com/f1tom...-tpWbrHxOz5VT1tHanKA&s=19
Dus hier staat dat leclerc meerdere malen een duidelijke regel overtreden heeft? Dat, en het wegwuiven van de gele vlag situatie helpt niet echt ...TIGER1125 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:15:
[...]
Ik heb de aanwijzing niet gelezen van dit seizoen maar vorig seizoen was de aanwijzing dus dat de witte streep van de pit entry niet overschreden mocht worden tenzij je de pits in wilde gaan.
Dus de korte rechte lijn, waarbij je vanuit de laatste bocht in een rechte lijn naar start/finish reed over de witte lijn heen, was vorig seizoen expliciet niet toegestaan.
Ik zal eens kijken of er aanvullende aanwijzingen zijn geweest voor afgelopen race - Ja die aanwijzing was er dus want in de oorspronkelijke versie waren geen aanwijzingen rondom de pitsstraat opgenomen: Event notes v2 https://www.fia.com/docum...%20Arabian%20Grand%20Prix heel stuk over de pit entry/exit toegevoegd, aanwijzing voor beide kanten van de lijnen overigens.
Maar voor de on track rijdende wagens:
16.3 Except in the cases of force majeure (accepted as such by the Stewards), the crossing by any part
of the car, in any direction, of the painted area between the pit entry and the track, by a driver who,
in the opinion of the Stewards, had committed to entering the pit lane is prohibited.
16.4 The dotted white line at the Pit Entry and at the Pit Exit identify the track edge line. (red arrows in
the pictures above). No part of the car may cross this line
Track edge is de niet doorgetrokken streep, de doorgetrokken streep was alleen voor de mensen die de pits in gingen dus.
Je mag niet over de pitlane entry, Max had daar notabene nog een under investigation voor na de qualy. De eerste race was Lec ongenaakbaar, hier was het spannender. Dat Max niet kon zien wanneer Lec aan evt regeneratie pakte was een nadeel. Ik hoop wel dat FIA zegt, een keer maar niet weer, je zorgt maar dat het in orde is en anders wel een meatball de volgende keer.Dazzler2120 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:44:
[...]
Max deed zo vroeg de aanval op Lewis omdat hij een kramp in zijn kuit kreeg, het was nu of nooit zeg maar (volgens Max in een interview achteraf over de race).
Achterlicht is zeker een nadeel, en je hebt verschillende niveaus van straffen. Maar om te stellen dat dit een slimmigheidje van Ferrari is, is nogal een ongefundeerde theorie. Vorige race werkte dit gewoon, ook de auto van Sainz had een werkend achterlicht volgens mij... Of begrijp ik hier je opmerking nu verkeerd?
Als er gewoon gezegd was na de eerste keer over de lijn rijden "Leclerc, niet meer doen" dan wist Leclerc wat er zou gebeuren als hij dit nog eens zou doen.
Maar, volgens de regel is het niet tegen de regels wat Leclerc deed. Het mag alleen niet als hij wél de pit-lane in zou duiken.
Max deed de aanval daar omdat Lewis ruimte liet en in de regen ging, dat heeft hij zelf gezegd in het interview.
een treffende spreuk
Nee, dat staat er niet.Lynx schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:51:
[...]
Dus hier staat dat leclerc meerdere malen een duidelijke regel overtreden heeft? Dat, en het wegwuiven van de gele vlag situatie helpt niet echt ...
Hij had op geen enkel moment het plan om de pits in te gaan.16.3 Except in the cases of force majeure (accepted as such by the Stewards), the crossing by any part
of the car, in any direction, of the painted area between the pit entry and the track, by a driver who,
in the opinion of the Stewards, had committed to entering the pit lane is prohibited.
dubbel
[ Voor 95% gewijzigd door jan390 op 28-03-2022 14:07 ]
Dit zag ik op een gegeven moment ook alsof er LEDs kapot waren. Dit is volgens FER dus een onbewustje?pro_6or schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:51:
[...]
Dat Max niet kon zien wanneer Lec aan evt regeneratie pakte was een nadeel. Ik hoop wel dat FIA zegt, een keer maar niet weer, je zorgt maar dat het in orde is en anders wel een meatball de volgende keer.
Mijn boefje is liev!
Zie je dat speciale 'Ferrari-lijntje' niet die alleen voor de Italiaanse bolides geldenPWM schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:00:
[...]
Je mag die lijn niet aanrakenHet is de ingang van de pit. Dus je rijdt of links om de pit in te gaan, of je gaat rechts om te racen.
Tot dit seizoen was het aanraken met je band van die lijn al genoeg voor sancties.
Zolang ze binnen hun eigen schaduw blijven volgt er geen sanctie
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Bron daarvoor? Ik heb namelijk geen FIA doc. gezien waaruit blijkt dat Verstappen onder investigation stond? Alleen wat geruchten van bepaalde media outlets die vaak discutabele artikelen posten...pro_6or schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:51:
[...]
Je mag niet over de pitlane entry, Max had daar notabene nog een under investigation voor na de qualy.
Daarbij zijn er een aantal dingen nog verschillend;
- Geen straf gekomen voor Max hiervoor, schijnbaar is het dus toegestaan
- Track limits zijn strenger gemonitord tijdens kwalificatie
- Race situatie is anders.
Dus nee, je stelling "Je mag niet over de pitlane entry" lijkt niet te kloppen als we kijken naar de gebeurtenissen van afgelopen weekend en het rulebook, of op zijn minst een grote simplificatie van 'regel' welke schijnbaar van de situatie afhangt en ter interpretatie afhankelijk is.
"Noted", dat was het, meer blijkbaar niet.Dazzler2120 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:38:
[...]
Bron daarvoor? Ik heb namelijk geen FIA doc. gezien waaruit blijkt dat Verstappen onder investigation stond? Alleen wat geruchten van bepaalde media outlets die vaak discutabele artikelen posten...
Dus nee, je stelling "Je mag niet over de pitlane entry" lijkt niet te kloppen als we kijken naar de gebeurtenissen van afgelopen weekend en het rulebook, of op zijn minst een grote simplificatie van 'regel' welke schijnbaar van de situatie afhangt en ter interpretatie afhankelijk is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/nG5qFrIp8XpA2gs5oyUk3qsU.png?f=user_large)
Testing, one, two ...
Het was ook niet tijdens een snelle ronde, dus hij had er ook geen voordeel van.
Maar de lampen van zowel RBR als AT deden deze race ook wederom raar, dus kennelijk zijn er geen hele strikte regels voor.JB schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:18:
[...]
Dit zag ik op een gegeven moment ook alsof er LEDs kapot waren. Dit is volgens FER dus een onbewustje?
Jeddah stats
Lap times Verstappen - Leclerc
https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s8978/lap_times/821-833/
Best sector times
https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s8978/sector_times
Maximum speed
https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s8978/sector_speeds
Pitstops stats
https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s8978/pit_summary
En je kunt zelf de nodige vergelijkingen maken met coureurs op de site, enjoy
Lap times Verstappen - Leclerc
https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s8978/lap_times/821-833/
Best sector times
https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s8978/sector_times
Maximum speed
https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s8978/sector_speeds
Pitstops stats
https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s8978/pit_summary
En je kunt zelf de nodige vergelijkingen maken met coureurs op de site, enjoy
Ik meen me te herinneren dat in de F1TV post race show onboards langskwamen waaruit bleek dat ie de entry net voorbij was toen ie naar binnen werd geroepen.pro_6or schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:41:
[...]
Kon hij dat niet? De pitstraat was gewoon open de eerste keer dat hij er voorbij reed, magnussen (achter hem) ging gewoon pitten.
En het zou een gelukje zijn geweest. Dit was de normale uitslag.
En bij de eerste safety car kón hij nog niet gaan pitten omdat hij door zijn slechte kwali op wit moest starten. Dat lag dus aan zijn eigen qualy resultaat.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Nee, dat was de tweede call al. Daarvoor werd al verteld dat hij binnen moest komen MAAR moest letten op riciardo die er met pech stond.Orion84 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:02:
[...]
Ik meen me te herinneren dat in de F1TV post race show onboards langskwamen waaruit bleek dat ie de entry net voorbij was toen ie naar binnen werd geroepen.
Verder het gepraat over het plaatsen terugvechten naar boven terwijl dit eigenlijk alleen maar kwam door het wegvallen van drie snellere rijders voor hem.
Met deze auto kan hij niet omgaan blijkbaar. Russell iets beter maar die is gewend met een slechte auto te moeten presteren. Interessant om te kijken of dit verbeterd de komende races.
Daarbij zit een aantal seconden tussen het radiobericht en het moment dat deze hoorbaar is op de onboard feed. Kan je soms aan het motorgeluid horen of zien aan wanneer de radioknop wordt ingedrukt. De laatste call kwam dus ook ruim voor de pit entry, maar hij was in/voor de laatste bocht ook al naar binnen geroepen. Tweemaal heeft hij dus de call genegeerd voordat hij zei dat hij de pit entry voorbij was gereden.Orion84 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:02:
[...]
Ik meen me te herinneren dat in de F1TV post race show onboards langskwamen waaruit bleek dat ie de entry net voorbij was toen ie naar binnen werd geroepen.
[Streamable: Lewis pit entry]
https://streamable.com/bf483d
[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 28-03-2022 16:10 ]
Hij kan de pit niet in, daar rijdt Alo or RIC. Als hij naar binnen gaat komt hij over de witte pit lane entry en dat mag niet en levert een straf op.
Ik schat het dit seizoen op ongeveer 2 seconden vertraging op dat radiogeluid als ik kijk naar zijn hand op het stuur en wanneer je hem hoort. Tussen het moment waar hij de pitlane in moet sturen en dat de 2e call komt zitten 4 seconden, zelfs als de vertraging 5 seconden is, wat hij zeker niet meer is dit seizoen, kwam die 2e call echt wel te laat.DataGhost schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:09:
[...]
Daarbij zit een aantal seconden tussen het radiobericht en het moment dat deze hoorbaar is op de onboard feed. Kan je soms aan het motorgeluid horen of zien aan wanneer de radioknop wordt ingedrukt. De laatste call kwam dus ook ruim voor de pit entry, maar hij was in/voor de laatste bocht ook al naar binnen geroepen. Tweemaal heeft hij dus de call genegeerd voordat hij zei dat hij de pit entry voorbij was gereden.
erutangiS
De vertraging in de audiostreams van de coureurs is 5 seconde. Kun je checken bij de start van de race als ze gaan aftellen voor de formatie ronde.
Dat kan wel, dat lukte Magnussen ook en die reed achter Hamilton. Je moet het misschien niet met 300km/u willen doen maar de pitlane was gewoon open en de ruimte was er. De beste beslissing was het direct dichtgooien van de pit entry wat veel te lang op zich heeft laten wachten. Maar op het moment dat Hamilton daar reed was er in principe geen enkele belemmering om naar binnen te rijden. Als het echt een bewuste keuze was geweest had hij m.i. iets moeten zeggen als "pit entry is blocked so I'm staying out" ipv "aaah! can't come in, that's too late", dat laatste geeft aan dat hij totaal niet bezig was met het maken van die keuze.screamhouse schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:21:
Hij kan de pit niet in, daar rijdt Alo or RIC. Als hij naar binnen gaat komt hij over de witte pit lane entry en dat mag niet en levert een straf op.
Goh, dan lijkt het inderdaad 5 seconden te zijn.StefanVerkerk schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:27:
De vertraging in de audiostreams van de coureurs is 5 seconde. Kun je checken bij de start van de race als ze gaan aftellen voor de formatie ronde.
erutangiS
Ik mag toch wel hopen dat hij een langer kortetermijngeheugen heeft dan 12 seconden om eerlijk te zijn. Eerste call was viermaal "box", op beeld 12 seconden voor de tweede call.MrOleo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:21:
[...]
Ik schat het dit seizoen op ongeveer 2 seconden vertraging op dat radiogeluid als ik kijk naar zijn hand op het stuur en wanneer je hem hoort. Tussen het moment waar hij de pitlane in moet sturen en dat de 2e call komt zitten 4 seconden, zelfs als de vertraging 5 seconden is, wat hij zeker niet meer is dit seizoen, kwam die 2e call echt wel te laat.
Wat betreft de delay, je ziet zijn radio-LEDje kort aangaan om 0:21 (direct na "pitlane may close") en om 0:26 hoor je wat hij zei, wat ongeveer even lang was als het aan-zijn van dat LEDje. Om 0:41 gaat 'ie weer aan en om 0:46 is het pas hoorbaar, dus ik houd het op 5 seconden vertraging. Daarmee kwam de tweede box-call eigenlijk om 0:45 (niet 0:50) wat aan de late kant is maar Ricciardo was nog volledig in zicht. Zeker niet te laat, zeker niet na al een eerdere call.
In het post-race interview met Sky zegt Lewis dat hij Ricciardo zag staan in de pitlane en dat hij daarom dacht dat hij niet naar binnen kon. Hij moet die beslissing natuurlijk in een split second nemen dus ik snap zijn twijfel, maar zijn team gaf hem duidelijk aan dat hij naar binnen moest komen. Dus ik denk ook dat hij wellicht toch niet helemaal scherp was.DataGhost schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:27:
[...]
Maar op het moment dat Hamilton daar reed was er in principe geen enkele belemmering om naar binnen te rijden. Als het echt een bewuste keuze was geweest had hij m.i. iets moeten zeggen als "pit entry is blocked so I'm staying out" ipv "aaah! can't come in, that's too late", dat laatste geeft aan dat hij totaal niet bezig was met het maken van die keuze.
Ach, ik snap het wel hoor... De vorige keer toen die langzaam achter iemand reed knalde die er bovenop. Dus dat was duidelijk geen optie.
Het is gewoon zijn schuld. Hij heeft in ieder geval de laatste jaren in mijn optiek moeite met het maken van keuzes als de druk er op staat. Het is continue vertwijfeling.DataGhost schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:09:
[...]
Daarbij zit een aantal seconden tussen het radiobericht en het moment dat deze hoorbaar is op de onboard feed. Kan je soms aan het motorgeluid horen of zien aan wanneer de radioknop wordt ingedrukt. De laatste call kwam dus ook ruim voor de pit entry, maar hij was in/voor de laatste bocht ook al naar binnen geroepen. Tweemaal heeft hij dus de call genegeerd voordat hij zei dat hij de pit entry voorbij was gereden.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Nee, kijk maar eens wat er gebeurt. Coureurs (Max inclusief) reageren telkens op een situatie aan de hand van ervaring van de vorige keer. Hamilton is al een keer gestraft doordat de pitlane eigenlijk 'closed' was en zal nu het zekere voor het onzekere nemen. Zeker omdat een time penalty pakken op dit punt voor zijn race hard aan zal komen.zilver7 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:41:
[...]
In het post-race interview met Sky zegt Lewis dat hij Ricciardo zag staan in de pitlane en dat hij daarom dacht dat hij niet naar binnen kon. Hij moet die beslissing natuurlijk in een split second nemen dus ik snap zijn twijfel, maar zijn team gaf hem duidelijk aan dat hij naar binnen moest komen. Dus ik denk ook dat hij wellicht toch niet helemaal scherp was.
Dit gebeurde ook met Max tijdens de race van Bahrein 2021 (toen het een 'oval' was), tijdens de start zou hij bijna gesandwiched worden en hij nam afstand, immers de vorige keer liep een Ferrari sandwich ook niet goed af voor Max. Helaas was er nog een onstuimige Leclerc wie zichzelf alsnog van de baan afreed en niet meer verder kon. Deze situatie zag er alleen knullig uit omdat Max niet eens een auto geraakt had en toch uit de race was doordat hij in de muur was gereden.
Of recentelijk deze race waarbij (wonderbaarlijk) Leclerc weer hetzelfde trucje toepaste als de race in Bahrein 2022 met Max er voorbij laten gaan en hem dan op het volgende punt terugpakken (dit probeerde Max vorig jaar ook met Hamilton maar die was toen zo dom om op Max in te rijden
Vorige keer toen hij twijfelde op jedda ramde hij achter in op verstappen.uchiha tijntje schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:49:
[...]
Het is gewoon zijn schuld. Hij heeft in ieder geval de laatste jaren in mijn optiek moeite met het maken van keuzes als de druk er op staat. Het is continue vertwijfeling.
Lewis is ver van zijn prime, washed gaat te ver maar wat hij vorige jaar heeft laten zien en did jaar is dat er niets indrukwekkends uit komt als hij een veel snellere auto heeft.
Alleen heeft hij als het goed is na Monza verdomd goed geleerd hoe het lichtbord voor "gesloten pits" eruit ziet. Dat teken was niet zichtbaar, in de ronden daarna wel. Voor de laatste bocht eentje, na de laatste bocht nog een (beiden op dubbel geel) en bij de pit entry de laatste, die groen knipperde. Dus alles wees erop dat de pitlane gewoon open was. Nogmaals, als dat serieus zijn overweging was vind ik zijn radiobericht daar compleet niet mee overeen komen. Het lijkt inderdaad op een serieus geval van niet meer op tijd keuzes kunnen maken in een "hectische" situatie. Hij is ook al meerdere seconden verloren omdat hij dacht dat Alonso nog volle kracht meereed en hij hem niet in zou mogen halen, terwijl dat ook allang over de radio verteld was.Yamotek schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:50:
[...]
Nee, kijk maar eens wat er gebeurt. Coureurs (Max inclusief) reageren telkens op een situatie aan de hand van ervaring van de vorige keer. Hamilton is al een keer gestraft doordat de pitlane eigenlijk 'closed' was en zal nu het zekere voor het onzekere nemen. Zeker omdat een time penalty pakken op dit punt voor zijn race hard aan zal komen.
Günther Steiner: YouTube: EXPLICIT - Why the world loves Guenther Steiner, his comments from S...
Met rond 1:30 echt de beste quote ooit van hem.
Ja, maar hij had de pech dat hij niet tijdens de safety car kon pitten waardoor de mensen om hem heen minder tijd verloren bij de pitstop.Waah schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:26:
In een ander interview (dat ik ff niet kan vinden) gaf die aan dat die 7e reed, en toen "opeens" weer 13e.
Dat heet een pitstop Lewis. En je wist dat je nog een Pitstop moest doen
Niettemin had ik regelmatig het idee dat ze bij Mercedes nog een beetje moeten schakelen. Zo kreeg Hamilton ook regelmatig door wat voor tijden Verstappen reed terwijl dat echt niet relevant was voor Hamilton. Als het nu nog de tijden van Leclerc waren geweest dan had ik gesnapt dat het een vergelijking met de nummer 1 van de race was maar het voelde af en toe toch alsof ze bij Mercedes nog de illusie hebben dat ze met Verstappen in gevecht zijn. Ach, misschien kunnen ze dat maar beter blijven geloven want van geloven dat je 15e gaat worden is nog nooit iemand beter geworden.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Dit kwam eerlijk gezegd niet heel rationeel op mij over. Hij blijft het maar met z'n linkerhand proberen terwijl de strip rechts zit. De invloed van zo'n strip kan ook niet veel zijn, het is een flinterdun stukje plastic dat vrij kan beweren en nauwelijks massa heeft. Het voelde mij meer als een frustratie dan als een echt probleem.d-vine schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:45:
Max was tijdens de jacht op Leclerc nog ronde bezig om de vizier strip van Charles van zijn auto te halen.
Rechts had 'ie nodig om op te schakelenCAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:28:
[...]
Dit kwam eerlijk gezegd niet heel rationeel op mij over. Hij blijft het maar met z'n linkerhand proberen terwijl de strip rechts zit. De invloed van zo'n strip kan ook niet veel zijn, het is een flinterdun stukje plastic dat vrij kan beweren en nauwelijks massa heeft. Het voelde mij meer als een frustratie dan als een echt probleem.
Helemaal eens, immers herinner ik mij Ericsson die was gecrasht in Brazilie 2016, daar reden Max en Ricciardo ook omheen (over de witte streep). Enkel Riciardo kreeg een straf van 5 sec. omdat hij de pits in reed toen deze gesloten was. Al met al een stel slaapkoppen daar bij Mercedes. Kleinste oneffenheid die de situatie in onbalans brengt, belanden ze in een freeze en weten ze niet wat ze moeten doen.DataGhost schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:01:
[...]
Alleen heeft hij als het goed is na Monza verdomd goed geleerd hoe het lichtbord voor "gesloten pits" eruit ziet. Dat teken was niet zichtbaar, in de ronden daarna wel. Voor de laatste bocht eentje, na de laatste bocht nog een (beiden op dubbel geel) en bij de pit entry de laatste, die groen knipperde. Dus alles wees erop dat de pitlane gewoon open was. Nogmaals, als dat serieus zijn overweging was vind ik zijn radiobericht daar compleet niet mee overeen komen. Het lijkt inderdaad op een serieus geval van niet meer op tijd keuzes kunnen maken in een "hectische" situatie. Hij is ook al meerdere seconden verloren omdat hij dacht dat Alonso nog volle kracht meereed en hij hem niet in zou mogen halen, terwijl dat ook allang over de radio verteld was.
De invloed is natuurlijk verwaarloosbaar maar het is bloed irritant dat het flappert in je zicht terwijl je strijd voor de overwinning.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:28:
[...]
Dit kwam eerlijk gezegd niet heel rationeel op mij over. Hij blijft het maar met z'n linkerhand proberen terwijl de strip rechts zit. De invloed van zo'n strip kan ook niet veel zijn, het is een flinterdun stukje plastic dat vrij kan beweren en nauwelijks massa heeft. Het voelde mij meer als een frustratie dan als een echt probleem.
En toch knap als je rijd op Jeddah
[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 28-03-2022 17:32 ]
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat hij bedoelde dat hij het hele paddock zou knuffelenHomeland schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:13:
Günther Steiner: YouTube: EXPLICIT - Why the world loves Guenther Steiner, his comments from S...
Ik denk eerder voorkomen dat het een probleem wordt.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:28:
[...]
Als het losschiet en op je vizier terechtkomt dan schrik je toch echt en even niets zien bij 200+ km per uur is ook niet echt gewenst.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Door de vertraging van de radio is het moeilijk in te schatten maar tijdens de race was mijn conclusie ook dat Lewis heeft zitten slapen en het eerste bericht heeft gemist waardoor hij niet in positie was om goed te reageren op het tweede bericht.Bvanham schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:09:
Nee, dat was de tweede call al. Daarvoor werd al verteld dat hij binnen moest komen MAAR moest letten op riciardo die er met pech stond.
Ik hoorde hem ook fors hijgen over de radio, meer dan wie dan ook. Dan is het begrijpelijk dat hij mentaal minder ruimte had.
Ten slotte moet geloof ik nog even doordringen dat Mercedes geen luxe-positie meer heeft waarin ze voor alles kunnen compenseren. De laatste jaren leek er altijd nog wat extra in het vat te zitten waardoor ze alles net wat ruimer konden nemen en het toch wel winnen. Met een beetje speelruimte maak je ook minder fouten, of zijn de gevolgen in iedere geval kleiner. Nu telt iedere centimeter en iedere fractie van een seconde en is er geen ruimte meer voor kleine slordigheden.
Russell heeft dat nooit gekend en die voelt zich dus best thuis in de auto.
Het zal met zijn concentratie te maken hebben. Ik denk dat als je alles op alles moet zetten om in te halen, dan wil je niet een fladderend stukje plastic voor je neus zit.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:28:
[...]
Ja, dat zal best kloppen, team zat ook fout, maar op dat moment was de pit entry nog niet gesloten en was de VSC er al, dan moet je gewoon naar binnen gaan. Zelfs even op de banden wachten is dan alsnog winst.Orion84 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:02:
[...]
een treffende spreuk
Hulk deed dat ook toen RIC daar stond toch?screamhouse schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:21:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja, dat zullen ze zeker zeggen, maar dan hoop ik wel dat daar nu geen krediet meer voor is voor volgende races want het is een flink strategisch nadeel voor de achtervolger (en een safety hazard in sommige bochten).JB schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:18:
[...]
Dit zag ik op een gegeven moment ook alsof er LEDs kapot waren. Dit is volgens FER dus een onbewustje?
een treffende spreuk
Wat was er dan raar? (anders dan wat je vaker ziet als je een LED filmt?)FabianGTI schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:41:
[...]
Maar de lampen van zowel RBR als AT deden deze race ook wederom raar, dus kennelijk zijn er geen hele strikte regels voor.
PSN
Mijn stelling is Max zijn stelling. Die was er van overtuigd dat het niet mocht. Bahrein vorig jaar comes to mind. Max netjes binnen de lijntjes kleuren, Lewis iets van 38 keer erover.Dazzler2120 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:38:
[...]
Bron daarvoor? Ik heb namelijk geen FIA doc. gezien waaruit blijkt dat Verstappen onder investigation stond? Alleen wat geruchten van bepaalde media outlets die vaak discutabele artikelen posten...
Het is weldegelijk een gunstigere lijn.
Bron was de nieuws outlets, ik ga zelf niet alle FIA docs checken wanneer iets op de sites verschijnt. Tenzij het iets kritisch is.
een treffende spreuk
Alleen waren er 4 wielen van LEC over die lijn?YakuzA schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:11:
Vond wel dit als pit entry rule:
[Afbeelding]
Had Max dan goed onthouden
(de vraag is of het nu nog exact hetzelfde in de regels staat
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Max 'old shatterhand' Verstappen zal dat wel gezien hebben vermoed ik?Illegal_Alien schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:16:
[...]
Alleen waren er 4 wielen van LEC over die lijn?
PSN
En even goed lezen, daar was het bestraft o.b.v. een regel wat in de race director's event notes staan.YakuzA schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:11:
Vond wel dit als pit entry rule:
[Afbeelding]
Had Max dan goed onthouden
(de vraag is of het nu nog exact hetzelfde in de regels staat
Je weet wel, dat document waar wedstrijd specifieke regels in staan.
Dat staat toch ook als disclaimer in mijn post die je quoteDazzler2120 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:17:
[...]
En even goed lezen, daar was het bestraft o.b.v. een regel wat in de race director's event notes staan.
Je weet wel, dat document waar wedstrijd specifieke regels in staan.
PSN
Paar opmerkingen:pro_6or schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:08:
[...]
Mijn stelling is Max zijn stelling. Die was er van overtuigd dat het niet mocht. Bahrein vorig jaar comes to mind. Max netjes binnen de lijntjes kleuren, Lewis iets van 38 keer erover.
Het is weldegelijk een gunstigere lijn.
Bron was de nieuws outlets, ik ga zelf niet alle FIA docs checken wanneer iets op de sites verschijnt. Tenzij het iets kritisch is.
- ook Verstappen weet niet alles. Waarom weegt de mening van Verstappen voor jou zwaarder dan de mening van Leclerc?
- Je vergelijkt nu 2 totaal verschillende situaties met elkaar wat niet met elkaar te maken hebben.
- "De nieuwsoutlets" ah ja, dat is specifiek
Het ging om een bericht dat een incident "noted" was. Daarnaast is het niet bestraft, dus schijnbaar mag het.
Ha dan had ik je disclaimer verkeerd begrepen, dacht o.b.v. disclaimer dat je de algemene regels bedoelde, niet de race specifieke regelsYakuzA schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:18:
[...]
Dat staat toch ook als disclaimer in mijn post die je quote
Schijnbaar mag het? Bron graag.Dazzler2120 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:22:
[...]
Paar opmerkingen:
- ook Verstappen weet niet alles. Waarom weegt de mening van Verstappen voor jou zwaarder dan de mening van Leclerc?
- Je vergelijkt nu 2 totaal verschillende situaties met elkaar wat niet met elkaar te maken hebben.
- "De nieuwsoutlets" ah ja, dat is specifiek![]()
Het ging om een bericht dat een incident "noted" was. Daarnaast is het niet bestraft, dus schijnbaar mag het.
een treffende spreuk
Het zou kunnen dat Max het over 16.3 heeft bijvoorbeeld:Dazzler2120 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:22:
[...]
Ha dan had ik je disclaimer verkeerd begrepen, dacht o.b.v. disclaimer dat je de algemene regels bedoelde, niet de race specifieke regels
https://www.fia.com/sites...%20Event%20Notes%20v2.pdf
Blijft een beetje vissen zonder verdere uitleg.16.2 For safety reasons drivers must keep to the left of the of the solid white line immediately prior to the pit entry when they are entering the pits.
16.3 Except in the cases of force majeure (accepted as such by the Stewards), the crossing by any part
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 28-03-2022 18:29 ]
PSN
Het is deze race meerdere keren gebeurd, het gebeurd bij meerdere races en het wordt niet bestraft. Daarnaast bij races waar iets anders geldt (Baku) wordt het in de race directive event notes benoemd.
Maar ook daar gaat het over coureurs die committed zijn om de pits binnen te gaan. Die zin zorgt dus al dat die regel niet van toepassing is op de situatie van LeclercYakuzA schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:29:
[...]
Het zou kunnen dat Max het over 16.3 heeft bijvoorbeeld:
https://www.fia.com/sites...%20Event%20Notes%20v2.pdf
[...]
Blijft een beetje vissen zonder verdere uitleg.
Edit: maar je hebt wel gelijk verder, het is een beetje discussiëren om het discussiëren nu
Edit 2: @YakuzA @pro_6or
In die link die Yakuza postte; punt 16.4
16.4 The dotted white line at the Pit Entry and at the Pit Exit identify the track edge line. (red arrows in
:fill(white):strip_exif()/f/image/AoKbUv0azRsJmy5hOQeJHXGy.png?f=user_large)
Dit lijkt mij een vrij eenduidige uitleg. de track limits zijn niet de witte doorgetrokken lijk, maar de gestipte lijn.
Als niet de pits in duikt, mag geen onderdeel van de auto die lijn passeren.
[ Voor 41% gewijzigd door Dazzler2120 op 28-03-2022 19:25 ]
Zal idd wel 16.4 zijn waar op gehint wordt.Dazzler2120 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:30:
[...]
Maar ook daar gaat het over coureurs die committed zijn om de pits binnen te gaan. Die zin zorgt dus al dat die regel niet van toepassing is op de situatie van Leclerc
Edit: maar je hebt wel gelijk verder, het is een beetje discussiëren om het discussiëren nu
Edit 2: @YakuzA @pro_6or
In die link die Yakuza postte; punt 16.4
[Afbeelding]
Dit lijkt mij een vrij eenduidige uitleg. de track limits zijn niet de witte doorgetrokken lijk, maar de gestipte lijn.
Als niet de pits in duikt, mag geen onderdeel van de auto die lijn passeren.
PSN
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het lijkt me wel duidelijk dat het mag omdat het altijd wordt toegestaan, tenzij het apart benoemd wordt. Volgens de regels mag het echter niet (zie ook de 16.4 event notes die worden genoemd.)Dazzler2120 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:29:
[...]
Het is deze race meerdere keren gebeurd, het gebeurd bij meerdere races en het wordt niet bestraft. Daarnaast bij races waar iets anders geldt (Baku) wordt het in de race directive event notes benoemd.
Punt is alleen dat ze het nooit handhaven waardoor het weer zo'n halve regel wordt die naar goedkeuren van de stewards wel of niet geldt. Naar mijn idee moeten ze daar eens mee ophouden en moeten ze zich gewoon aan de eigen regels houden. En dus ook gelijk waarschuwen als er zoiets gebeurt.
[removed]
Coole infographic. Maar waar komt die knik imhoog ineens vandaan in lap 38 bij de top 5?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Geel en VSC voor Alonso/Bottas/Ricardo neem ik aan?.oisyn schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:21:
[...]
Coole infographic. Maar waar komt die knik imhoog ineens vandaan in lap 38 bij de top 5?
[removed]
Ik heb tijdens de race goed gekeken en ik heb het niet gezien. Leclerc ging wel over die lijn, minstens twee keer, maar niet vier wielen.YakuzA schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:16:
[...]
Max 'old shatterhand' Verstappen zal dat wel gezien hebben vermoed ik?
Was Max er niet gewoon extra alert op omdat hij eenzelfde incident als noted achter z'n naam kreeg?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Daarom neemt de rondetijd voor de rest toch niet ineens af? Of snap ik niet hoe ik de grafiek moet lezen?redwing schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:27:
[...]
Geel en VSC voor Alonso/Bottas/Ricardo neem ik aan?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Volgens mij geel in alleen sector 1 (?), hadden de anderen eerder/meer last van?.oisyn schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:44:
[...]
Daarom neemt de rondetijd voor de rest toch niet ineens af? Of snap ik niet hoe ik de grafiek moet lezen?
Dat verklaart toch wederom niet waarom ze ineens veel sneller gaan rijden?mitsumark schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:54:
[...]
Volgens mij geel in alleen sector 1 (?), hadden de anderen eerder/meer last van?
Hoe ik de grafiek lees: het is een cumulatieve delta tov 94s per rondje. Oftewel, als je 10 rondes lang strak 90s per rondje zou rijden, dan zou jouw lijn in de grafiek omhoog moeten gaan met 4s per rondje.
Alleen doen ze duidelijk iets met de SC en VSC situaties, want bij de SC gaat iedereen terug alsof men tot dat moment ineens gemiddeld 94s per rondje heeft gereden en blijft dat ook strak rijden. Het wordt dus genormaliseerd in die situaties.
Bij de VSC blijft men natuurlijk doorrijden met gelijke onderlinge afstand, maar wel met de snelheid omlaag. Ik denk dat ze daarom de rondetijd delen door 0,4, omdat hun snelheid ook maar een factor 0,4 van normaal is. Maar in werkelijkheid is dat natuurlijk niet precies zo, en bij aanvang ook niet over het gehele rondje.
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2022 23:18 ]
Dan zouden ze tijdens SC allemaal exact in 94 rondrijden, dat red de SC niet.oisyn schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:15:
[...]
Dat verklaart toch wederom niet waarom ze ineens veel sneller gaan rijden?
Hoe ik de grafiek lees: het is een cumulatieve delta tov 94s per rondje. Oftewel, als je 10 rondes lang strak 90s per rondje zou rijden, dan zou jouw lijn in de grafiek omhoog moeten gaan met 4s per rondje.
Alleen doen ze duidelijk iets met de SC en VSC situaties, want bij de SC gaat iedereen terug alsof men tot dat moment ineens gemiddeld 94s per rondje heeft gereden en blijft dat ook strak rijden. Het wordt dus genormaliseerd in die situaties.
Bij de VSC blijft men natuurlijk doorrijden met gelijke onderlinge afstand, maar wel met de snelheid omlaag. Ik denk dat ze daarom de rondetijd delen door 0,4, omdat hun snelheid ook maar een factor 0,4 van normaal is. Maar in werkelijkheid is dat natuurlijk niet precies zo, en bij aanvang ook niet over het gehele rondje.
Ik denk dat de baseline rekening houdt met de SC, en in lap 38 dan rekent met SC, terwijl de top 5 daar geen (of minder) last van had?
Misschien staat er nog tekst en uitleg bij, maar nu hebben we alleen het plaatje.
Edit: lap 38:
leclerc - 107.2s
max - 108.8s
russel - 117.1s
ocon - 124.5s
https://www.racefans.net/...p-charts-times-and-tyres/
[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 28-03-2022 23:44 ]
Maar heeft RBR hun issues opgelost? Bij AT zag het er nog niet echt lekker uit toch? Appels/appels of appels/peren? Hoop niet dat ze nu vaker gaan uitvallen. Billen knijpen van Renault tijdperk is niet goed voor mijn hart.
Mijn boefje is liev!
Nee die raakten elkaar ook waardoor Zhou terugviel.DesireHD schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:12:
[...]
Ricciardo en Zhou kan ook geen vloeitje meer tussen
De fuel pump issues / fuel flow issues van RBR lijken / zijn opgelost.JB schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:08:
Maar heeft RBR hun issues opgelost? Bij AT zag het er nog niet echt lekker uit toch? Appels/appels of appels/peren? Hoop niet dat ze nu vaker gaan uitvallen. Billen knijpen van Renault tijdperk is niet goed voor mijn hart.
De motorproblemen waar AT mee kampt, lijkt nog niet opgelost. Hoe deze issues zich vertalen tussen de 2 teams is lastig in te schatten, maar het belooft nog niet iets heel goeds.
Het lijkt er op dat de motor een tikkeltje minder betrouwbaar is, maar qua performance goed zit. Op zich is dat wel hoe je het wilt aanpakken; reliability upgrades zijn namelijk prima, die mogen gewoon. Alleen geen performance upgrades meer.
Heeft iemand ergens een officieel bericht gezien waarom Yuki uitgevallen is?
Volgens Alpha TauriDazzler2120 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:30:
[...]
De fuel pump issues / fuel flow issues van RBR lijken / zijn opgelost.
De motorproblemen waar AT mee kampt, lijkt nog niet opgelost. Hoe deze issues zich vertalen tussen de 2 teams is lastig in te schatten, maar het belooft nog niet iets heel goeds.
Het lijkt er op dat de motor een tikkeltje minder betrouwbaar is, maar qua performance goed zit. Op zich is dat wel hoe je het wilt aanpakken; reliability upgrades zijn namelijk prima, die mogen gewoon. Alleen geen performance upgrades meer.
Heeft iemand ergens een officieel bericht gezien waarom Yuki uitgevallen is?
https://scuderia.alphatau...=Social_2022_SaudiResultsWe had a problem on Yuki’s car with the oil pressure, therefore we had to stop.
Thanks,Extigo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:36:
[...]
Volgens Alpha Tauri
[...]
https://scuderia.alphatau...=Social_2022_SaudiResults
Dan kan ik me voorstellen dat het probleem niet perse overdraagbaar is naar RB in ieder geval... Laten we het hopen!
Betrouwbaarheids updates zullen teams denk ik niet graag willen doen, hoe gek het ook klinkt. Deze mogen alleen met goedkeuring van de andere fabrikanten. Dus als je als fabrikant een wijziging wilt doen dan moet je zeg maar met een hele PowerPoint komen aanzetten waarom je de wijziging wilt doen, wat je exact wijzigt, etc. Zo geef je de concurrentie dus een aardig kijkje in de keuken en daar zullen de fabrikanten niet happig op zijn. En reden dat dit systeem is ingevoerd is uiteraard om misbruik te voorkomen. Zo zou Honda vorig seizoen nog een betrouwbaarheidsupdate hebben doorgevoerd aan het begin van het seizoen, waarbij er na wat gesputter / insinuaties van andere teams vanuit de FIA gevraagd is om de update terug te draaien omdat ze meer performance uit de motor haalden.Dazzler2120 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:30:
Zover ik weet kampt AT niet met problemen met de motor zélf.Dazzler2120 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:30:
De motorproblemen waar AT mee kampt, lijkt nog niet opgelost.
Ja ik wist het niet zeker, vandaar de vraag ook of iemand het officiële bericht van AT had gezien; blijkt om de oil pressure te gaan, is volgens mij wel onderdeel van de RBPT, maar ik kan me voorstellen dat dit niet perse een overdraagbaar issue is.warp schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:12:
[...]
Zover ik weet kampt AT niet met problemen met de motor zélf.
Deze gaat dicht, de volgende keer vroeg uit de veren voor de GP van Australië
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |