[F1 2022] Race 2 GP van Saudi Arabië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 31 Laatste
Acties:
  • 124.687 views

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2022 - GP-Topic Race 2

2. Jeddah Corniche Circuit
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Saudi_Arabia_Circuit.png.transform/8col/image.png

Data

vr 25 Mar
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00(17:00) Lokale tijd
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png18:00(20:00) Lokale tijd
za 26 Mar
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00(17:00) Lokale tijd
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png18:00(20:00) Lokale tijd
zo 27 Mar
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png19:00 LET OP ZOMERTIJD(20:00) Lokale tijd

Circuit

Circuit:Jeddah Corniche Circuit
Lengte:6174 m
Aantal Ronden:50
Race Afstand:308.45 km
Ronde record:1:30.734 - Lewis Hamilton (2021)

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij regen.

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.

Let op: Vanaf dit seizoen mag iedereen na kwalificatie, de banden kiezen waarop ze de race beginnen.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Afbeeldingslocatie: https://f1i.com/wp-content/uploads/2022/03/pirelli-jeddah.jpg
Regen
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:17

basvn

Breezand - NHN

Hopelijk heeft RBR het probleem gevonden, en kunnen ze nu wel een hele race mee vooraan strijden!
ben ook erg benieuwd hoe MERC het tot nu toe gaat doen.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:14
Ik las ergens dat Ferrari de motor nog conservatief had afgesteld.... Ik hoop het niet, zou leuk zijn om meerdere teams nu gelijkwaardig te hebben.

Deck dat mclaren hun remprobs nog niet heeft opgelost

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 12:42
Ben echt benieuwd wat de combinatie volgetankte wagens/ muren gaat opleveren dit weekend. In het eerste weekend waren er toch veel piloten die zich verkeken op het remmen. En kan me niet voorstellen dat ze dat in een weekje onder de knie hebben gekregen. Zou me niet verwonderen als we toch zeer regelmatig de safety car gaan zien
Snowhite0901 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:14:
McLaren heeft zelf aangegeven dat ze nu met een tijdelijke knip/plak oplossing rijden en dat de definitieve oplossing nog enkele wedstrijden gaat duren (uit de mond van teambaas vorig weekend, dacht ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:28

JB

Cédric roelt!

basvn schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:03:
Hopelijk heeft RBR het probleem gevonden, en kunnen ze nu wel een hele race mee vooraan strijden!
Is er nu al meer bekend over deze issues bij RBR en AT :? Geruchtenmolen was goed op dreef maar inhoudelijk niets (meer) gezien.

Verder ook benieuwd naar hoe alle teams het gaan doen op een "nieuwe" baan met deze auto's. Vorige week hadden ze op voorhand al meer data.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Dat gaan we komend weekend nog wel horen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:58
Na alle pech een beetje verwerkt te hebben, heb ik ontzettend veel zin in deze GP! Toch echt wel een gave track en na vorig jaar mijn favoriet. Hopelijk hebben ze de oorzaak van de problemen kunnen vinden en opgelost ;-)

Veel kijkplezier boys!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
basvn schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:03:
ergens heb ik t gevoel dat rbr gewoon "too low fuel" heeft gereden, en dat dat ook de reden is dat er weinig/geen paniek is bij rbr.
mercedes moet even door de pijn heen, bij de eerste europese race zal daar wel een update van formaat neergezet worden, nu vooral aansluiting houden/niet achter een haas eindigen.

ik ben impressed door ferrari, na jaren t sulletje te zijn (of vals te spelen) hebben ze t nu voor elkaar, een goed blok, geen slechte aero, twee fatsoenlijle coureurs (waarvan leclerc voor mij op niveautje verstappen,russel,norris zit)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:17
Ik las ergens dat Ferrari de motor nog conservatief had afgesteld.... Ik hoop het niet, zou leuk zijn om meerdere teams nu gelijkwaardig te hebben.
Geef mij een Sai-Bot-Mag podium :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

19u, mooie tijd weer. Van mij mogen alle races 's avonds zijn :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-05 22:12
Na de race vorig jaar schreef ik dat deze baan in ieder geval zo snel mogelijk van de kalender moet verdwijnen met het oog op de vele ongelukken (die ook zeker slechter hadden kunnen aflopen). Ik ben benieuwd of ik mijn mening moet bijstellen na deze race, maar ik vrees van niet. We will see!

In ieder geval heel erg benieuwd hoe ze met deze snelle baan om gaan in de nieuwe auto's.
Ander puntje is ook hoe de auto's over de curbs komen. De curbs in Bahrein zijn erg vlak, waardoor er weinig gevaar is de vloer te beschadigden. Hoe zat dat hier? Als de curbs hoger zijn verwacht ik wel flinke risico's op schade als je er vol overheen knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:40
ChipSkylark schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:26:
Na de race vorig jaar schreef ik dat deze baan in ieder geval zo snel mogelijk van de kalender moet verdwijnen met het oog op de vele ongelukken (die ook zeker slechter hadden kunnen aflopen). Ik ben benieuwd of ik mijn mening moet bijstellen na deze race, maar ik vrees van niet. We will see!

In ieder geval heel erg benieuwd hoe ze met deze snelle baan om gaan in de nieuwe auto's.
Ander puntje is ook hoe de auto's over de curbs komen. De curbs in Bahrein zijn erg vlak, waardoor er weinig gevaar is de vloer te beschadigden. Hoe zat dat hier? Als de curbs hoger zijn verwacht ik wel flinke risico's op schade als je er vol overheen knalt.
Het hobbelen van de auto's lijkt mij toch ook niet fijn op een circuit als dit. Ben erg benieuwd wat dit wordt.

Vorig jaar was wel onwijs spectaculair..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ben benieuwd of de aanpassingen de baan wat veiliger maken/doen ogen, hij is op meerdere plekken wat breder gemaakt zodat de coureurs als het goed is ook verder de baan in kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ben ook erg positief verrast door Ferrari, ze lijken de zaken goed op orde te hebben daar :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik hoop vooral dat Sainz Jr. zijn Ferrari beter begrijpt. Wat gun ik die man een overwinning.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37

Pierre

Van nature lui!

Gelukkig is er voor Mercedes voldoende zand aanwezig het komend weekend.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

Mooi om nu te gaan zien waar de auto's op een high speed baan staan t.o.v. elkaar. Zal wellicht bepaalde teams beter liggen deze baan.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 11:03

flessuh

Set sail for fail!

Om eerlijk te zijn denk ik dat alle teams de motor nog niet echt op vol hebben te staan, simpelweg door de nieuwe brandstof.
Dat maakt het in mijn ogen juist zorgelijk dat Red Bull direct een dubbele DNF pakt met brandstof(levering) issues

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:03
flessuh schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:39:
[...]

Om eerlijk te zijn denk ik dat alle teams de motor nog niet echt op vol hebben te staan, simpelweg door de nieuwe brandstof.
Dat maakt het in mijn ogen juist zorgelijk dat Red Bull direct een dubbele DNF pakt met brandstof(levering) issues
Misschien rijdt RB erg op de limiet met brandstof en kwamen ze daar nu bedrogen mee uit? Iets te scherpe berekeningen gemaakt/te weinig gegevens uit test voor het maken van goede berekeningen met de nieuwe brandstof?
Ik denk ook even terug aan Perez die in Abu Dhabi vlak voor tijd naar binnen werd gehaald. Die verbruikte in de race door de strijd tegen Hamilton waarschijnlijk ook het nodige extra? (Door al het gedoe heb ik even gemist waarom hij precies naar binnen moest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 13:11
Lijkt me een erg interessante race. Mercedes nog meer last van porpoising, daarmee nog minder snelheid op rechte stukken, nog lastiger aanremmen. En alle Ferrari teams nog meer verassingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 11:44
Deze GP zou in theorie Red Bull beter moeten liggen.
Hoe raar het ook klinkt zijn voornamelijk snelle bochten en rechte stukken dit jaar in het voordeel van Red Bull (gebaseerd op de laatste GP).

Ben wel benieuwd wat deze GP gaat brengen.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:41

Dazzler2120

FP ProMod
Martin0 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:55:
Deze GP zou in theorie Red Bull beter moeten liggen.
Hoe raar het ook klinkt zijn voornamelijk snelle bochten en rechte stukken dit jaar in het voordeel van Red Bull (gebaseerd op de laatste GP).

Ben wel benieuwd wat deze GP gaat brengen.
Dat ligt er een beetje aan. Ferrari kon vorige race met meer downforce rijden, en toch waren ze vrij snel op de rechte stukken.
Kan goed dat ze op een sneller circuit een ander pakket rijden, waardoor ze hogere topsnelheid hebben.
Ik moet het nog maar bezien of RB idd in het voordeel is volgende GP, maar persoonlijk ben ik er bang voor.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-05 09:43
Ben ook benieuwd naar Mercedes op dit circuit want dit is tot tegenstelling tot Bahrein een biljartlaken waar de auto's van zichzelf al een stuk minder stuiteren. Wellicht kunnen ze daar de auto weer wat lager zetten en zo meer downforce genereren. Het probleem met de drag gaat natuurlijk wel een issue blijven met dit ultrasnelle circuit. Ik zet m'n geld in ieder geval weer op Ferarri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:56
Chefbierrr schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:32:
Ben ook benieuwd naar Mercedes op dit circuit want dit is tot tegenstelling tot Bahrein een biljartlaken waar de auto's van zichzelf al een stuk minder stuiteren. Wellicht kunnen ze daar de auto weer wat lager zetten en zo meer downforce genereren. Het probleem met de drag gaat natuurlijk wel een issue blijven met dit ultrasnelle circuit. Ik zet m'n geld in ieder geval weer op Ferarri.
Ik weet het nog net niet zo.
Wanneer de auto in een (te) snelle bocht de grond raakt, en de venturi-tunnel stalled, en de downforce valt dan plots weg, dan is er kans dat je de auto uit de barriere mag halen.
Ik vind het wel een beetje spannend met die snelle bochten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:53

Mystikal

It never hurts to help!

Het blijft heerlijk die back2back races!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:49
Toke_gt schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:52:
[...]
Ik denk ook even terug aan Perez die in Abu Dhabi vlak voor tijd naar binnen werd gehaald. Die verbruikte in de race door de strijd tegen Hamilton waarschijnlijk ook het nodige extra? (Door al het gedoe heb ik even gemist waarom hij precies naar binnen moest.)
[complottheorie]
Of hebben ze Perez in die race bewust te weinig brandstof gegeven om Max te helpen?
[/complottheorie]

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:57
bregweb schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:10:
[...]

[complottheorie]
Of hebben ze Perez in die race bewust te weinig brandstof gegeven om Max te helpen?
[/complottheorie]
Of heel simpel risico beperking, die extra punten hadden toch niet het geholpen om constructor champ te worden, en een uitval + gele vlag had die laatste vrije race lap kunnen tegen houden.

Niks complot van teweinig brandstof, wel Max willen helpen/niet tegen werken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:23
zo..even het F1tv schema voor komend weekend

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgAHotMSNLhBFGXrPq1yGFRCEiE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o2JRTU3snTcbvXHCaFaOlVt0.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:17

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOimXwcWQAYOmui?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:55
bregweb schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:10:
[...]

[complottheorie]
[/complottheorie]
En toen wisten ze niet meer in welke auto Perez ging, dus hebben ze voor de zekerheid beide Red Bulls, maar te weinig brandstof gegeven? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

[...]

Misschien rijdt RB erg op de limiet met brandstof en kwamen ze daar nu bedrogen mee uit? Iets te scherpe berekeningen gemaakt/te weinig gegevens uit test voor het maken van goede berekeningen met de nieuwe brandstof?
Nee, dan zou er al heel veel eerder doorgegeven aan max zijn dat hij brandstof moest sparen en maar voor plek 2 gaan.
De safety car zorgde er ook voor dat ze ronden lang een heel stuk minder verbruiken. En dan op de laatste paar rondes uitvallen? Geloof er niets van. Dan zouden ze namelijk zonder SC 10 rondjes voor het einde al stilgevallen zijn.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:16

p0st

Dutch Reefer

Hoppa, daar gaan we weer! Lekker op Jeddah zo aan het begin van het seizoen. Dat belooft wat, ik hoop dat alle teams genoeg chassis en onderdelen hebben meegenomen om alle coureurs de race te kunnen laten starten :9 ennnn dat RB dit keer gewoon puntjes pakt natuurlijk!

Forza Ferrari! Grazie ragazzi. Grande macchina :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

Wom

Begreep dat de laatste bocht, waar Verstappen tijdens Q3 zijn Red Bull parkeerde, wat verruimd is. Circuit is dus nog sneller geworden dan dat deze al was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zah0hN2oFdKTpKAj74V1aq9_7vQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qhwk3h1atloZRNN0gma6cV2U.png?f=fotoalbum_large

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-05 09:43
Lijkt dat nou ook een banking te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:17
Chefbierrr schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:54:
Lijkt dat nou ook een banking te hebben?
Dat had die bocht al meen ik, kan me herinneren dat ze het er vorig jaar over hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 20:51
Ben benieuwd! Dit circuit zou RBR meer moeten liggen dan Ferrari vergeleken met Bahrein. Veel snelle bochten en weinig langzame tractie zones.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grimmie187 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:42:
Ben benieuwd! Dit circuit zou RBR meer moeten liggen dan Ferrari vergeleken met Bahrein. Veel snelle bochten en weinig langzame tractie zones.
En Bahrein is eigenlijk ook een beetje voor Ferrari wat Oostenrijk voor RBR is. Ze zijn er meestal hartstikke goed, maar het is niet helemaal duidelijk waarom. Maar voor RBR is het wel de vraag wat er nu precies gebeurd is afgelopen zondag en of het al opgelost is.

Persoonlijk kan het me vooralsnog weinig schelen wie er met de titel(s) vandoor gaat. Ik wil gewoon eens een leuk seizoen zonder kansloos drama zien. Want vorig seizoen was op een gegeven moment echt niks meer aan...

En ergens schat ik dat met Ferrari toch anders in. Verstappen, Leclerc en Sainz lijken in ieder geval niet ronduit bekoeld met elkaar te doen. Dat kan nog veranderen, maar ergens betwijfel ik of die echt giftig naar elkaar worden.

Een niveau hoger is Binotto ook niet echt het type die al te veel bezig lijkt te zijn met stoken, ondermijnen, de media bespelen, je concurrenten alleen maar proberen te benadelen via de FIA etc. Dat kan Horner ook wel weer eens in zijn hok duwen. Want ik heb al jaren de indruk dat die zich ook gewoon verveeld tijdens de raceweekenden en zich dan een beetje als een verveelde kleuter gaat gedragen. Immers heeft hij niks te zeggen over technische zaken, dat is aan Newey. Coureurs zijn aan Marko, Wheatley doet veel van de inhoudelijke dingen in de pits etc. Horner zit dan een beetje te stoken, maar als je geen reactie krijgt, dan houd dat waarschijnlijk ook wel op.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08
Was dit nu die stuiterbaan van vorig jaar of was dat Qatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De_Bastaard schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:18:
Was dit nu die stuiterbaan van vorig jaar of was dat Qatar?
Dit is de baan waar Hamilton achterop Verstappen knalde, en waar de bocht na start/finish nogal wat afsnijders had. De een-na-laatste GP van 2021, Qatar was de twee-na-laatste, waar Verstappen een gele vlag miste in Q3 en 5 plaatsen teruggezet werd.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 23-03-2022 17:35 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:55
[...]

Ik zag dit Duitse artikel op Twitter voorbij komen:

https://f1-insider.com/fo...in-fehler-gefunden-42269/

Schijnt vaporlock/vacuum lock te heten. Komt er op neer dat de E10 brandstof warmer wordt, zie ook:

Wikipedia: Vapor lock

Alleen hoe los je dit op ? Soort ventiel om benzine dampen/gassen te lozen uit je bezine toevoer ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Edit: @loekf2 was me voor

[ Voor 88% gewijzigd door Dazzler2120 op 23-03-2022 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Dazzler2120 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:23:
https://f1-insider.com/fo...in-fehler-gefunden-42269/

Alle complot theorieën kunnen de deur uit, Red Bull heeft aangegeven wat het probleem was, een vacuüm in het brandstof toevoer systeem.
Heeft iets met brandstof te maken, maar is niet het onderdeel dat door de FIA geleverd wordt.
Ik had hem ook al gepost ;-)

Alleen begrijp nog niet wat de fix kan zijn en waarom alleen RBR.

Iedereen gebruikt toch E10 nu, dus hoe kunnen ze de eigenschappen van E10 gemist hebben (dus temperatuur gedrag). Verklaard wel waarom dit optrad na de safety car. Zie ook die Wikipedia link.

[ Voor 15% gewijzigd door loekf2 op 23-03-2022 18:25 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
loekf2 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:24:
[...]

Alleen begrijp nog niet wat de fix kan zijn en waarom alleen RBR
Ja goede vraag ... Als je de reactie van Marko leest hebben ze er wss wel al een fix voor klaar staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:59
[...]

Iedereen gebruikt toch E10 nu, dus hoe kunnen ze de eigenschappen van E10 gemist hebben (dus temperatuur gedrag). Verklaard wel waarom dit optrad na de safety car. Zie ook die Wikipedia link.
Waarschijnlijk iets te maken met hun tank design, de rest zal zich wel ingelezen hebben in hoe E10 werkt :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loekf2
chevsticks schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:34:
[...]

Waarschijnlijk iets te maken met hun tank design, de rest zal zich wel ingelezen hebben in hoe E10 werkt :P
Is dit niet gewoon hetzelfde als wat je ook bij raketten ziet ? Slushing ? SpaceX had er problemen mee bij de eerste Starship landingen als de druk in de tanks te laag werd. Hebben ze opgelost door (dacht ik) via helium de tank op druk te houden.

Vraag me dan ook af hoe dit in een normale auto zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:59
loekf2 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:41:
[...]

Is dit niet gewoon hetzelfde als wat je ook bij raketten ziet ? Slushing ? SpaceX had er problemen mee bij de eerste Starship landingen als de druk in de tanks te laag werd. Hebben ze opgelost door (dacht ik) via helium de tank op druk te houden.

Doorgaans zit daar iets van een ontluchting op, zodat hij niet vacuum zuigt. Onze oude Volvo had daar wel eens issues mee, waardoor uiteindelijk de pomp de geest gaf. Was nog een leuk klusje om die te vervangen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

AvK

Ready Set Go

Jeddah vond ik vorig jaar 1 van de meest risico volle races. Dat het destijds allemaal relatief goed verlopen is zegt volgens mij helemaal niks. Nu met de splinternieuwe auto's met grote banden en 1 race ervaring voor de coureurs..... Is het heel gek dat ik mijn hart een beetje vast houd?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

Wom

loekf2 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:41:
[...]

Meestal heb je een ontluchtingsopening voorzien op de tank. Zit meestal in je tankdop. Sommige hebben een beluchtingsslang, waarlangs lucht kan worden aangezogen. Zit dan keerklepje op die zorgt dat er geen brandstof naar buiten gaat.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:25

Saffie_time

Why use this? 42!

[...]

Kan zo simpel zijn als locatie.
Als RBR tank dichter bij uitlaat of motor heeft zitten dan rest dan wordt het dus eerder of meer warm.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:17
Saffie_time schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:56:
[...]

Kan zo simpel zijn als locatie.
Als RBR tank dichter bij uitlaat of motor heeft zitten dan rest dan wordt het dus eerder of meer warm.
Iedere auto heeft de tank binnen de monocoque zitten. Dus direct achter de rug van de bestuurder zodat er bij een crash alla Grosjean geen gigantische vuurbal ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Na de domper van afgelopen weekend (RBR) en het fantatische resultaat voor Ferrari ben ik reuze beneiuwd wat de race in Jeddah gaat worden.

De baan is aangepast, de auto's behoorlijk veranderd...eens kijken of dat een spannende race kan veroorzaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:34
Hopen op een betere uitslag oor de Bulls iig

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:56
caspervc schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:48:
Hopen op een betere uitslag oor de Bulls iig
Dat is niet heel moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
pilskes schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:38:
Na de domper van afgelopen weekend (RBR) en het fantatische resultaat voor Ferrari ben ik reuze beneiuwd wat de race in Jeddah gaat worden.

De baan is aangepast, de auto's behoorlijk veranderd...eens kijken of dat een spannende race kan veroorzaken!
Ik ga er stiekem maar weer vanuit dat we tijdens de race in ieder geval één rode vlag, spannend niet zo zeer denk ik. In ieder geval niet zoals vorig jaar.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:35
Waah schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:51:
[...]

Dat is niet heel moeilijk :+
Nou, er bestaat ook nog DNS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

LA-384 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:20:
[...]

Nou, er bestaat ook nog DNS :+
Hmm, wat is erger een DNS of een DSQ? :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:35
Illegal_Alien schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:26:

Bewaren we DSQ voor Australië })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:14
[...]

DSQ, want dan heb je wel de race gereden met als bijbehorende slijtage, terwijl meer een DNS je toch weer 300 km bespaard hebt op de onderdelen voor hetzelfde teleurstellende resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34
Heel benieuwd hoe de verhoudingen nu liggen.

Na zo'n rigoureuze reglementswijziging zie je in het begin altijd vrij grote verschillen in performance. Vermoed dat Mercedes ook flinke stappen maakt de eerste paar races. Ook benieuwd hoe lang het duurt voordat RB en MB Ferrari weer voorbijstreven.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ben vooral benieuwd of het een tijdelijk probleem is bij RBR of een structureel probleem als het gaat om de brandstoftank/pomp. Verder hoop ik dat McLaren ook weer beter gaat draaien, erg jammer om ze achteraan te zien rijden.

Leuk overigens dat Haas goed in de middenmoot meedeed. Heeft Steiner wel verdiend.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:55
Vettel heeft nog geen negatieve test en dus is Hulkenberg is ook in Jeddah voor het geval dat.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:52

Player1S

Probably out in the dark

Extigo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:46:
Vettel heeft nog geen negatieve test en dus is Hulkenberg is ook in Jeddah voor het geval dat.
[Twitter]
Die zal afgelopen weekend wel voor de tv hebben gezeten en spontaan instant long-covid gekregen :+

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

DSQ is erger, want dan krijg je straf. DSQ is disqualified. Je zoekt waarschijnlijk naar DNF, did not finish. En ja dat is ook erger, omdat je dan wel kilometers maakt. Uiteindelijk zijn alle 3 niet bevorderlijk voor je kansen op het kampioenschap. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:52

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Wat posters....

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOjZm4HXoAEeiul?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOXZ4QrWUAENM3g?format=jpg&name=4096x4096

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
BBTM schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:19:
[...]

Ik ga er stiekem maar weer vanuit dat we tijdens de race in ieder geval één rode vlag, spannend niet zo zeer denk ik. In ieder geval niet zoals vorig jaar.. 8)7
Die gaan er zeker komen. De nieuwe auto's zijn lastiger te besturen en Jeddah is vrij smal en een soort straten circuit. Ben ook benieuwd naar de banden met al die snelle bochten.

Vraag me wel af wat Red Bull morgen gaat doen. Mag je met een redelijk lege tank rijden en op een of andere manier de tank opwarmen om zo doende de situatie van vorige week na te bootsen ? Of kan dat prima op een dyno ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Woudloper schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:43:
Ben vooral benieuwd of het een tijdelijk probleem is bij RBR of een structureel probleem als het gaat om de brandstoftank/pomp. Verder hoop ik dat McLaren ook weer beter gaat draaien, erg jammer om ze achteraan te zien rijden.

Leuk overigens dat Haas goed in de middenmoot meedeed. Heeft Steiner wel verdiend.
Het is ws tank. Als ik zelf E10 benzine tank met een bijna lege tank na flink stuk rijden hoor je ook een sissend geluid als je de dop opent. Teken dat de druk in de tank lager is en/of er gas in zit. Het schijnt ook bij personen auto's voor te kunnen komen, dus fuel pomp die in het luchtledige staat te malen, maar sporadisch.

[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 24-03-2022 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:09

TrekDr0p

QR niet scannen

Wel fijn een nieuwe race dit weekend.
Hopelijk kan ik een beetje de nare bijsmaak van vorige race wegspoelen met wat SaudiZand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

AvK schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:49:
Jeddah vond ik vorig jaar 1 van de meest risico volle races. Dat het destijds allemaal relatief goed verlopen is zegt volgens mij helemaal niks. Nu met de splinternieuwe auto's met grote banden en 1 race ervaring voor de coureurs..... Is het heel gek dat ik mijn hart een beetje vast houd?
Relatief goed? Het halve veld lag in de muur aan het einde van de race... :X

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Bezulba schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:47:
[...]

de helft van de helft, 5 DNF's. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:42
Ben bang dat Ferrari vol gas weg rijd dit circuit zeker omdat ze met meer downforce reden in Bahrein.
Wel mooi om te zien wat de echte snelheden gaat worden van iedereen.
Hoeveel last krijgen de porpoising wagens op deze hoge snelheden.

Maar het liefst hoop ik dat Max wint, Leclerc door toedoen van Hamilton beide in de muur belanden en zo gelijk weer alles open is. Maar mijn dromen komen nooit uit in GP's, behalve vorig jaar dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Waah schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:50:
[...]

de helft van de helft, 5 DNF's. :+
Hadden er makkelijk 7 kunnen zijn. Maar goed, we gaan het zien. Ik heb weinig hoop :P

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Bezulba schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:06:
[...]

Hadden er makkelijk 7 kunnen zijn. Maar goed, we gaan het zien. Ik heb weinig hoop :P
Eigenlijk was er 1 eenzijdig ongeval, en een crash vlak na de start. Dan heb je al snel veel auto's die uitvallen.
En dat met 3 starts O-)

Eigenlijk valt het dus best mee :Y)

Die andere 2 die uit hadden kunnen vallen tja, dat lag meer aan de haantjes in de auto, dan aan de track volgens mij :Y)

Het grote probleem is dat op een stratencircuit je gewoon snel een red flag te pakken hebt bij een uitvaller. Maar dat geld ook voor een Monaco. Maar dat vinden we dan "een iconische baan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 16:07
Waah schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:16:
[...]
Het grote probleem is dat op een stratencircuit je gewoon snel een red flag te pakken hebt bij een uitvaller. Maar dat geld ook voor een Monaco. Maar dat vinden we dan "een iconische baan".
Stukje geschiedenis uiteraard. Over 50 jaar is Jeddah wellicht ook een iconische baan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:05

sjaool

Every life should have 9 cats

JEightyFive schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:44:
[...]

Stukje geschiedenis uiteraard. Over 50 jaar is Jeddah wellicht ook een iconische baan ;)
Dan is die baan in ieder geval wel geschiedenis want dit is geloof ik de laatste keer dat ze er racen...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Bezulba schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:47:
[...]

Ik hoop weer op een epic lap van Verstappen in Q3 en dat ie uit die laatste muur blijft. Ik vrees echter weer een Ferrari pole.

Verhalen zijn dat er nog meer in de Ferrari motor zit, maar ze hem teruggedraaid hebben ivm reliability. Er komt nog een update later dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:12
loekf2 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:53:
[...]

Ik hoop weer op een epic lap van Verstappen in Q3 en dat ie uit die laatste muur blijft. Ik vrees echter weer een Ferrari pole.

Verhalen zijn dat er nog meer in de Ferrari motor zit, maar ze hem teruggedraaid hebben ivm reliability. Er komt nog een update later dit jaar.
Daarom hebben ze de laatste bocht ruimer gemaakt. Wéér een aanpassing vanwege Verstappen, wanneer houdt het op..!? :Y) :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
sjaool schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Dan is die baan in ieder geval wel geschiedenis want dit is geloof ik de laatste keer dat ze er racen...
Wat, ja? Moet zeggen dat ik daar niet zo goed van op de hoogte ben. Maar, is deze baan niet vorig jaar nog aangelegd 8)7 of ben ik nu in de war?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-03 14:11
sjaool schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Ze hebben een tien jaar contract:
https://www.news.com.au/s...8b610bbadfe68bd9d4937?amp

Of gaan ze weer de baan wijzigen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
mrstylo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:00:
[...]

Ze zijn momenteel het circuit aan het bouwen waarop ze daadwerkelijk willen blijven racen.
Het huidige straten circuit was een tijdelijke oplossing, zodat er wel al geracet kon worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
JEightyFive schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:59:
[...]

Wat, ja? Moet zeggen dat ik daar niet zo goed van op de hoogte ben. Maar, is deze baan niet vorig jaar nog aangelegd 8)7 of ben ik nu in de war?
mrstylo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:00:
[...]

Is vrij uitgebreid aan de orde geweest in het algemene topic. Vanaf post hieronder:
XyritZz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:30:
[...]

Het is zelfs nog gekker; SA wilde een GP maar kreeg de baan niet op tijd af en heeft daarom een stratencircuit uit de grond gestampt. Jeddah is dus slechts een tijdelijke baan, waar komend weekend voor het laatst gereden gaat worden. Er zijn dus honderden miljoenen uitgegeven aan een circuit voor welgeteld twee GP's.

Vanaf volgend jaar gaan ze daar op een hagelnieuwe baan rijden (Qiddiya circuit) die getekend lijkt te zijn door iemand die bij Nintendo in dienst is geweest en de rainbow road van Mario kart bedacht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
DeKaerften schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:03:
Is vrij uitgebreid aan de orde geweest in het algemene topic.
Ik volg het topic hier nog niet zo lang dus dat heb ik gemist :)
Je zal maar niet weten wat je met je geld moet zeg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-05 20:43

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOnOORbXMAU_9Vv?format=jpg&name=medium

Perez met minder downforce dan Max Verstappen.
Waarschijnlijk gaan ze vergelijken welke set-up het beste werkt daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom5
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
NeverSettle schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:04:
[Twitter]

[Afbeelding]

Perez met minder downforce dan Max Verstappen.
Waarschijnlijk gaan ze vergelijken welke set-up het beste werkt daar.
Dat lijkt me sowieso wel een normaal iets om te doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Natuurlijk treft Redbull maatregelen die de problemen van afgelopen weekend voorkomen. Maar uiteraard zitten de andere teams ook niet stil. Ik schat in dat Mercedes hun auto’s deze week beter op orde hebben. En dat Ferrari ook nog heeft zitten finetunen. Dus wordt het 1. Ferrari 2. Redbull of Mercedes komend weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Tom5 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:31:
[...]

Dat lijkt me sowieso wel een normaal iets om te doen toch?
Klopt, kon het niet laten om het niet te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
kraanwagen schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:37:
Natuurlijk treft Redbull maatregelen die de problemen van afgelopen weekend voorkomen. Maar uiteraard zitten de andere teams ook niet stil. Ik schat in dat Mercedes hun auto’s deze week beter op orde hebben. En dat Ferrari ook nog heeft zitten finetunen. Dus wordt het 1. Ferrari 2. Redbull of Mercedes komend weekend.
Grote wijzigingen kunnen ze niet aanbrengen, tenzij het al van te voren gepland was. Dezelfde wagens en onderdelen van Bahrein zijn binnen een paar dagen naar Saudi Arabië getransporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
loekf2 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:53:
[...]

Is dit dan veranderd tov vorig jaar?
While the use of engine modes for performance purposes are no longer permitted, teams are allowed move their engines into lower power settings for the sake of reliability, like in this case. Even if the issue later clears up, teams cannot return to the original power setting.
Hoe kunnen ze méér power eruit halen buiten de engine modes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 10:45
Waah schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Is dit dan veranderd tov vorig jaar?

[...]

Ze kunnen ivm reliablity afgelopen weekend op een lagere engine mode gedraaid hebben en deze week dus een hogere draaien natuurlijk :)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-05 21:54

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:51:
MGU-K, Control Electronics en Energy Store zijn nog aanpasbaar tot 1 september.
ook onder de noemer 'safety and/or reliability' mogen ze nog knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Puc van S. schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Ze kunnen ivm reliablity afgelopen weekend op een lagere engine mode gedraaid hebben en deze week dus een hogere draaien natuurlijk :)
Nee, volgens de regels mag je dus niet meer naar een hogere engine mode als je een lagere kiest, tot je nieuwe engine... :+ Ook al heb je enorme issues met je motor die je later kan fixen.
dyrc schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:00:
[...]

MGU-K, Control Electronics en Energy Store zijn nog aanpasbaar tot 1 september.
ook onder de noemer 'safety and/or reliability' mogen ze nog knutselen.
Ah oke, daar kunnen ze natuurlijk nog wat aanpassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 10:45
Waah schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:09:
[...]

Nee, volgens de regels mag je dus niet meer naar een hogere engine mode als je een lagere kiest, tot je nieuwe engine... :+ Ook al heb je enorme issues met je motor die je later kan fixen.

[...]

Ik was in de veronderstelling dat het switchen tussen enginemodes alleen niet meer mocht tijdens het weekend/tijdens Parc Ferme?

https://the-race.com/form...about-f1s-party-mode-ban/
From Monza, teams will now have to use one engine map from the start of qualifying to the end of the race.
Goed, dat was wel van 2020, maar ik dacht dat daar vorig jaar niets in aangepast was?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:55

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

[...]

[...]

Meestal ligt het toch niet aan de ICE nee.

Ben wel benieuwd of RBR het issue heeft weten te verhelpen.

edit:
zo te zien wel

https://www.motorsport.co...l-system-problem/9277226/

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 24-03-2022 15:17 ]

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:24

DataGhost

iPL dev

[...]

Je mag per raceweekend gewoon een mode kiezen, die ligt vast vanaf het moment dat je in Q de pitbox uit rijdt. Alleen als je tijdens de race je mode wilt veranderen mag dat omlaag en daarna niet meer omhoog. Of dat laatste alleen voor het rest van de race of voor de rest van de motor geldt weet ik niet maar ik zou gokken op de motor. Maar als je tijdens de race niks aanpast mag je volgende race gewoon een andere mode kiezen. Zo heeft het tijdens een regenrace compleet geen zin om in party mode te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
Mooi dat RedBull zegt dat ze het brandstof probleem hebben opgelost.

Heeft iemand nog info over zijn stuur probleem? Ik meende dat dat is ontstaan door de pitstop en de stuurstang daardoor is verbogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
M4YN3 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:03:
Mooi dat RedBull zegt dat ze het brandstof probleem hebben opgelost.

Heeft iemand nog info over zijn stuur probleem? Ik meende dat dat is ontstaan door de pitstop en de stuurstang daardoor is verbogen.
Ja dat is dus redelijk makkelijk te vervangen. Kapotte stang of hydraulische issues zijn meestal niet complex om te repareren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M4YN3
Dazzler2120 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:05:
[...]

Ja dat is dus redelijk makkelijk te vervangen. Kapotte stang of hydraulische issues zijn meestal niet complex om te repareren
Zeker niet, maar het gaat er natuurlijk meer om dat het niet weer gebeurd na een pitstop :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:20

Amphiebietje

In de blubber

ArcticWolf schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:16:
[...]

Meestal ligt het toch niet aan de ICE nee.

Ben wel benieuwd of RBR het issue heeft weten te verhelpen.

edit:
zo te zien wel

https://www.motorsport.co...l-system-problem/9277226/
Is de fix dat als PER de volgende keer plots spint hij beide Mercedessen wel uitschakelt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Amphiebietje schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:33:
[...]

Is de fix dat als PER de volgende keer plots spint hij beide Mercedessen wel uitschakelt? :+
Lijkt mij dan beter dat hij zich focused op de FER ipv de MER. Maar ja, voorlopig komt de RBR daar niet in de buurt.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:27
NoahAmber schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:50:
[...]

Lijkt mij dan beter dat hij zich focused op de FER ipv de MER. Maar ja, voorlopig komt de RBR daar niet in de buurt.. >:)
?
Volgens mij hadden ze juist een aantal rondes lang diverse inhaalmanoeuvres en gingen ze zij aan zij met Ferrari, dus beetje overdreven imho
Pagina: 1 2 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord