[F1 2022] Race 2 GP van Saudi Arabië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste
Acties:
  • 125.300 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15
MikeyMan schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:45:
[...]

Het circuit is de rest van het weekend niet representatief. En zachte banden hebben ze ook niet onbeperkt. Dus zo makkelijk is dat niet.
Ik lees alleen blabla, natuurlijk is het wel representatief. Als je ergens niet kan rondrijden op max pace, dan wordt het elders niet beter. Wat betreft het onbeperkt banden hebben heb ik dat al vermeld volgens mij. Ik denk dat het gewoon een excuus is, want Checo kan het blijkbaar wel. Jammer voor Max, hij is niet de allesheerser.

En ja, de RB zal vast meer pace hebben, maar als je 2 x weinig punten scoort, dan heb je aan die overwinning die vast ooit zal komen ook weinig. Uit het tempo van Checo blijkt iig wel dat Max hier absoluut niet het maximale eruit haalt en dat anderen gewoon beter zijn op dit moment.

En ja, ben wel een Max fan, mede vanwege hem dat ik weer F1 ben begonnen te kijken (na de periode Verstappen Sr. - Schumi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
@DaniëlWW2 Zowel Leclerc als Perez zijn vrij goed in banden managen volgens mij. Max is daar nooit echt super in geweest.

Ik had ook voor het seizoen gelezen dat deze auto's totaal niet passen bij de rijstijl van Max.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Phusebox schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:52:
@DaniëlWW2 Zowel Leclerc als Perez zijn vrij goed in banden managen volgens mij. Max is daar nooit echt super in geweest.
Een paar jaar geleden was Max daar juist wel erg goed in heb ik altijd gelezen/gehoord. Dus het kan verkeren.

Het seizoen is nog maar 1 race oud en de 2e komt eraan. Ik vertrouw erop dat het uiteindelijk wel goed komt. Ook met de Mercedes wagens. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:01

Ik had ook voor het seizoen gelezen dat deze auto's totaal niet passen bij de rijstijl van Max.
Huh? Hebben we het over dezelfde Max?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 19:30
sjaool schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:54:
[...]

Een paar jaar geleden was Max daar juist wel erg goed in heb ik altijd gelezen/gehoord. Dus het kan verkeren.

Het seizoen is nog maar 1 race oud en de 2e komt eraan. Ik vertrouw erop dat het uiteindelijk wel goed komt. Ook met de Mercedes wagens. :P
Dat vraag ik me dus af. Werd altijd geroepen dat Max daar goed in is/was. Maar ik heb dat in de praktijk nooit echt gezien.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snowdog schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:52:
[...]

Ik lees alleen blabla, natuurlijk is het wel representatief. Als je ergens niet kan rondrijden op max pace, dan wordt het elders niet beter. Wat betreft het onbeperkt banden hebben heb ik dat al vermeld volgens mij. Ik denk dat het gewoon een excuus is, want Checo kan het blijkbaar wel. Jammer voor Max, hij is niet de allesheerser.

En ja, de RB zal vast meer pace hebben, maar als je 2 x weinig punten scoort, dan heb je aan die overwinning die vast ooit zal komen ook weinig. Uit het tempo van Checo blijkt iig wel dat Max hier absoluut niet het maximale eruit haalt en dat anderen gewoon beter zijn op dit moment.

En ja, ben wel een Max fan, mede vanwege hem dat ik weer F1 ben begonnen te kijken (na de periode Verstappen Sr. - Schumi).
Blabla? Beetje dimmen mag wel

Het circuit wordt nooit gebruikt, dus amper ingerubberd. Daarnaast stikt het van het zand en de temperatuurwisselingen tussen overdag en savonds zijn gigantisch.

Heeft niks met wel of niet fan van max zijn te maken. Maar het is geen kwestie van in de andere sessies ff wat meer rondes maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sjaool schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:47:
[...]

En ze gaan morgen ook flink langzamer dus er kan nog van alles gebeuren morgen. Ik ben benieuwd wat de uitslag zal worden.
Verwacht sowieso wat safetycars ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Phusebox schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:55:
[...]

Dat vraag ik me dus af. Werd altijd geroepen dat Max daar goed in is/was. Maar ik heb dat in de praktijk nooit echt gezien.
Hij kon het wel goed. Helemaal in de beginjaren viel dat op. Alleen de laatste jaren was dat niet echt nodig (gat was vaak heel groot, dus had Max altijd een gratis stop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog

Blijkbaar is een rood naampje toch een reden voor een reactie (doe er wat aan Tweakers)... Max is wel super geweest in banden managen en hij heeft dit regelmatig laten zien. Waarom zou dit van toepassing zijn op de kwalificatie though? Dat snap ik even niet helemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:19
Ook absolute toppers hebben wel eens een mindere periode. Misschien zit er in de afstelling iets dat toch niet helemaal past, en moet de knop nog om na jaren in "dezelfde" auto gereden te hebben. Maar dat zijn dan net die 1-2 tienden die nu wel het verschil maken.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Inspired
Max rijdt één keer een mindere Q en meteen is hij uit vorm, kan hij niet met banden omgaan en zou de auto niet bij zijn rijstijl passen. Wel heel typisch Nederlands dit zeg. Volgens mij kon Perez in de race vorige week Max gewoon weer niet bijhouden. Zelfs een topper zit er wel eens naast. Kijk naar Ham vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Snowdog schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:35:
[...]

Ik denk dat vooral Verstappen eens naar zichzelf moet kijken op dit punt, het is niet alsof die banden opeens anders zijn. Misschien even wat vrije trainingen aan besteden.
Dat doet hij dus ook.. Tijdens het interview bij ViaPlay geeft hij aan dat hij het opwarmen anders deed dan de andere rijders dus dat is iets waar hij naar moet kijken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

Dit gezeur over Hamilton hoeft echt niet.

[ Voor 73% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-03-2022 21:09 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:19

Bloodclot

Jawier!

Prachtige quali! Wat is Ferrari sterk, maar wat een geweldige prestatie van checo! Max zijn dag niet, kan gebeuren. Zijn nu 4 polevechters dat is een verbetering tov vorig jaar.

Max morgen maar met geel starten, checo ook op geel? Lijkt wel beetje beste band te zijn. Misschien niet bij de start. Maar met geel kun je veel goed maken. Ferrari zal denk ik ook op geel beginnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Damian schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:08:
[mbr] Dit gezeur over Hamilton hoeft echt niet. [/]
Ze kunnen altijd nog van garage kant wisselen. Het lijkt er namelijk heel erg op dat Russell beter materiaal krijgt dan Hamilton...

/s

Te laat, modbreak. :+

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 26-03-2022 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:18
Zeer benieuwd naar morgen. FER heeft in FP2 geen long runs kunnen rijden door de schade van LEC en Sainz.

Zou dat hét verschil maken morgen voor RBR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
D-Ed schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:06:
[...]

Dat doet hij dus ook.. Tijdens het interview bij ViaPlay geeft hij aan dat hij het opwarmen anders deed dan de andere rijders dus dat is iets waar hij naar moet kijken..
Nouja, het lijkt me wel dat je zoiets in een weekend moet kunnen fixen met de vrije trainingen die ze krijgen. Als hij dat aangeeft, dan denk ik wel dat hij het blijkbaar niet belangrijk genoeg vindt. Dan moeten wij daar als fans dus ook eigenlijk geen waarde aan hechten en al zeker geen excuses voor zoeken.

Ik denk wel dat hij hier een enorme fout maakt, maar goed, dat is aan hem, voordat hij het weet is het seizoen/kampioenschap over. In the end maakt het weinig uit though, miljonairs die in een autotje tegen elkaar rijden, waarom zou dat überhaupt belangrijk zijn.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:04:
Max rijdt één keer een mindere Q en meteen is hij uit vorm, kan hij niet met banden omgaan en zou de auto niet bij zijn rijstijl passen. Wel heel typisch Nederlands dit zeg. Volgens mij kon Perez in de race vorige week Max gewoon weer niet bijhouden. Zelfs een topper zit er wel eens naast. Kijk naar Ham vandaag.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/6a4x5q.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Snowdog schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:12:
[...]

Nouja, het lijkt me wel dat je zoiets in een weekend moet kunnen fixen met de vrije trainingen die ze krijgen. Als hij dat aangeeft, dan denk ik wel dat hij het blijkbaar niet belangrijk genoeg vindt. Dan moeten wij daar als fans dus ook eigenlijk geen waarde aan hechten en al zeker geen excuses voor zoeken.

Ik denk wel dat hij hier een enorme fout maakt, maar goed, dat is aan hem, voordat hij het weet is het seizoen/kampioenschap over. In the end maakt het weinig uit though, miljonairs die in een autotje tegen elkaar rijden, waarom zou dat überhaupt belangrijk zijn.
Vooral denken, aannames maken en verder niet luisteren naar wat de rijder(s) echt zeggen tijdens de interviews.. |:( De beste man geeft eigenlijk gewoon toe dat de fout wel eens bij hem kan liggen.. Wat willen we nog meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
D-Ed schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:15:
[...]

Vooral denken, aannames maken en verder niet luisteren naar wat de rijder(s) echt zeggen tijdens de interviews.. |:( De beste man geeft eigenlijk gewoon toe dat de fout wel eens bij hem kan liggen.. Wat willen we nog meer?
En dan niks doen tijdens de vrije trainingen? Kom op man, wat wil je dan? Maar blijf gerust achter de PR-mensen aanlopen. Wat wil je nou?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 22:02
We rijden met nieuwe auto's en nieuwe banden en dan schrijven sommige mensen teams of coureurs al volledig af. Qua pace lijken Ferrari en RedBull vrij dicht bij elkaar te liggen en met een stratencircuit en bijbehorende SC's kan er van alles gebeuren morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
D-Ed schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:15:
[...]

En dit gesneer is hier dus absoluut niet welkom.

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-03-2022 21:50 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
Zinloze weetjes:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiP-91o2FEmwhY3He2RS9tv5bzE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OVWNlCHblmSkKrl2LX9WzJAy.webp?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Laat dat ook.

Heel je posts zitten vol met 'ik denk dat', 'mij lijkt dat'.. etc. etc. Ik probeer juist de focus te brengen op wat ze zeggen.. De rest zijn aannames. Max geeft duidelijk aan dat de fout volgens hem bij hem ligt omdat hij 'de banden anders opwarmt dan de rest..'

Laat dat ook.

En oja, in je eerste berichtje was je al duidelijk hoor :(:)

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-03-2022 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snowdog schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:16:
[...]

En dan niks doen tijdens de vrije trainingen? Kom op man, wat wil je dan? Maar blijf gerust achter de PR-mensen aanlopen. Wat wil je nou?
Hoe vaak moet je nog horen dat je kunt trainen tot je een ons weegt onder niet representatieve omstandigheden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Begreep ik nou ook dat Max en Checo verschillende specs achtervleugel gebruiken?

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:00

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8w2y3T-CmQ0o5DihTYuklNyUIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yacv7Dk6ZurmHfTNzQbR6cH4.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09 00:49
Zo die pakken ze niet zo snel van hem af :)
Altijd leuk die statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ondanks dat het niets zegt, wel opvallend dat er 4 rijders zijn die na het lange wachten bij Red Bull eindelijk hun eerste pole pakken. :)

hoi

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Zoals we misschien al hadden verwacht maar Schumacher rijdt morgen niet..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uVLrItLAJ6ST-im6-iqNFVLDos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/StGqARRQFGFAJMy3xECYgLC9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door G_Dragon op 26-03-2022 21:45 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Okay, viel te verwachten. Hopelijk is dat alles.

Maar dan dit..
https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/267656/f1-coureurs-onder-druk-gezet-om-in-saoedi-arabie-te-racen
Gisteravond hadden de Formule 1-coureurs een ruim vier uur durende meeting met de FIA en FOM over de dreigende situatie in Saoedi-Arabië. Meerdere coureurs voelden zich niet veilig en wilden de Grand Prix boycotten en het land verlaten.

Dat dreigement werd naar verluidt snel van tafel geveegd nadat hen duidelijk werd gemaakt wat de 'mogelijke gevolgen' zouden zijn als ze niet in actie wilden komen. De BBC meldt dat er door de instanties duidelijk is verteld aan de coureurs dat degene die in opstand komen 'problemen kunnen krijgen om het land te verlaten'.
En dan dit...
https://www.ad.nl/buitenland/luchtaanvallen-op-jemen-als-vergelding-voor-aanval-op-djedda~adf70721/
De door Saoedi-Arabië geleide militaire coalitie in Jemen is zaterdagochtend begonnen met luchtaanvallen op de Jemenitische havenstad Hodeidah, die in handen is van Houthi-rebellen. De aanvallen zijn volgens staatsmedia een vergelding voor de beschieting van de Saoedische stad Djedda door Houthi’s. Daarbij werd vrijdag onder meer een complex van de staatsoliemaatschappij Aramco getroffen.
Like wtff... die aanslag was al vervelend zat maar nu gaan ze een beetje oorlogje voeren 8)7

[ Voor 78% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-03-2022 22:00 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:15

flessuh

Set sail for fail!

Chefbierrr schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:34:
Begreep ik nou ook dat Max en Checo verschillende specs achtervleugel gebruiken?
Ik begreep eerder ook dat Max vorige race met een upgrade tegen porpoising zou rijden en Checo deze vandaag zou krijgen..
echter niets meer over terug kunnen vinden.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Snowdog schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:35:
[...]

Ik denk dat vooral Verstappen eens naar zichzelf moet kijken op dit punt, het is niet alsof die banden opeens anders zijn. Misschien even wat vrije trainingen aan besteden.
Ze zijn anders (groter. :P)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
G_Dragon schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:45:
Zoals we misschien al hadden verwacht maar Schumacher rijdt morgen niet..

[Afbeelding]
Ik hoop dat Mick niets mankeert. Krijgen ze de auto niet op tijd af/binnen? Gaat Fittipaldi invallen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:07
dreester schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:53:
[...]

Ik hoop dat Mick niets mankeert. Krijgen ze de auto niet op tijd af/binnen? Gaat Fittipaldi invallen?
Nee mag niet aangezien Fittipaldi geen sessie heeft gereden.. Haas zal dus met 1 auto starten..

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Wat een paniek hier bij sommigen omdat Max een keer niet voor Perez staat. Vandaag was het gewoon even geen super Max quali... dat maakt hem bijna een mens ;). Hij had gewoon moeite om een rondje aan elkaar te knopen ivm zijn banden in een goed window te krijgen.

Daarnaast een mooi resultaat van Perez, dat is goed voor hem, RBR maar ook voor Max. Dat zal hem alleen maar scherper maken.

Gelukkig worden de punten morgen verdeeld, als de balans van de RBR goed is kunnen ze morgen mooie dingen laten zien. Nu vooral hopen dat de betrouwbaarheid geen issue gaat zijn.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
dreester schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:53:
[...]

Ik vermoed dat ze een groot deel van de nacht moeten spenderen om die auto te herbouwen. En het kan zomaar dat Schumacher nu misschien lichamelijk niks serieus mankeert, maar zich morgen waarschijnlijk niet lekker zal voelen. Ik kan me ook voorstellen dat je na die klap ook even niet aan racen denkt en ik zie Haas er wel voor aan om dan te zeggen dat je de race uit kan zitten. Veel andere teams niet, maar Haas lijkt toch ook wel een beetje meer te zijn dan geld tellen en puur zakelijk presteren. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Steiner gaf al aan dat ze die auto niet meer gaan herbouwen en gaan focussen op de volgende race over 2 weken. Dat was nog voor q3. Deze auto was voor 100% afgeschreven.
Mick zou een hersenschudding hebben en dan mag hij niet eens rijden.
Ga er dus maar vanuit dat Haas morgen maar met 1 auto start.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alfa Novanta schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:51:

Maar dan dit..

[...]

En dan dit...

[...]

Like wtff... die aanslag was al vervelend zat maar nu gaan ze een beetje oorlogje voeren 8)7
Die oorlog was al aan de gang.

Vandaar de explosie gisteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:39
Saffie_time schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:02:
Ga er dus maar vanuit dat Haas morgen maar met 1 auto start.
Voor de volledigheid: die confirmatie hebben ze al gegeven: https://twitter.com/HaasF1Team/status/1507816847328034817

[ Voor 5% gewijzigd door DaitoX op 26-03-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

MikeyMan schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:05:
Die oorlog was al aan de gang.

Vandaar de explosie gisteren.
Ja maar of je wacht een dagje ofzo 8)7

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
D-Ed schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:27:
[...]

[mbr] Laat dat ook. [/]

Heel je posts zitten vol met 'ik denk dat', 'mij lijkt dat'.. etc. etc. Ik probeer juist de focus te brengen op wat ze zeggen.. De rest zijn aannames. Max geeft duidelijk aan dat de fout volgens hem bij hem ligt omdat hij 'de banden anders opwarmt dan de rest..'

[mbr] Laat dat ook. [/]

En oja, in je eerste berichtje was je al duidelijk hoor :(:)
Ik reageer hier niet veel dus hoe mijn posts overkomen maakt verder niet zoveel uit. Dat jij daar een patroon in denkt te herkennen is al een sterk iets, nice job! Geeft wel aan hoe serieus je de zaken neemt. Die tweede reactie was inderdaad verder onnodig. Beetje onzin, maar dacht eigenlijk dat die bij de 1e samengevoegd zou worden, dat was helaas niet het geval omdat iemand net tussentijds ook reageerde. Sorry, mah bad.

Anyway, bedoel het ook allemaal niet zo slecht, maar ik vind het wel apart hoe mensen met zo'n statements mee kunnen lopen om maar alles goed te praten... Alsof Max (of RB) geen blaam treft. Je kan altijd wel redeneren, ja, zij weten het beter...Maar da's blijkbaar niet het geval, zie vorige GP.

En wat mij betreft is dit een zelfde gevalletje bs vanuit de RB-stal waar ze dit "probleem" echt wel hadden kunnen oplossen met de vrije trainingen, maar er geen enkele moeite insteken. Ik vind het daarom ook apart dat je nu opeens gaat claimen, ah het zijn de banden, alsof ze daar 20 minuten van tevoren zouden zijn ingelicht ofzo...

Anyway, persoonlijk denk ik dat er geen probleem is, het loopt ff niet lekker, ja, die banden zullen best niet top gewerkt hebben vandaag, maar dat komt de volgende races wel weer goed. Shit happens. Als het wel een terugkerend probleem zou zijn echter (zoals jullie beweren) dan kan ik me niet voorstellen dat ze daar absoluut niet naar testen en zoiets hebben van, we wachten wel tot de kwalificatie want dan kunnen we klagen. Lijkt mij niet echt de manier waarop dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Alfa Novanta schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:11:
[...]

Waarom? Die stad ligt 1000km zuidelijker. Oog om oog, tand om tand... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Alfa Novanta schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:11:
[...]

Ja want F1 is belangrijker dan - in hun ogen - opkomen voor landsbelang... ?

Denk het niet eigenlijk. Zelfs met al die camera's op je land dus

[ Voor 7% gewijzigd door S0epkip op 26-03-2022 22:15 ]

PVO

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjW7YPztpCM1zNbsOBfA4Fec9pY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qdxJvmdfMHczAMxatNO6MDH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

"You twat!This tastes like fucking rubber!"

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

S0epkip schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:15:
Ja want F1 is belangrijker dan - in hun ogen - opkomen voor landsbelang... ?

Denk het niet eigenlijk. Zelfs met al die camera's op je land dus
Temeer reden om na morgen er niet meer terug te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Alfa Novanta schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:17:
[...]

Temeer reden om na morgen er niet meer terug te komen.
Eens.

Maar dat zal wel niet gebeuren $$.

PVO

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
En dan heb je een deal getekend bij een renstal met 8 WCC’s :P

Niet dat Mercedes er niet snel boven op komt. Maar ironisch vind ik het ergens wel. :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOzhQZnWQAUdDB7?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Snowdog
Jasphur schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:22:
En dan heb je een deal getekend bij een renstal met 8 WCC’s :P

Niet dat Mercedes er niet snel boven op komt. Maar ironisch vind ik het ergens wel. :)

[Afbeelding]
Achjah, zo heb je een wereldkampioen die P4 kwalificeert terwijl zijn teamgenoot op pole staat. De negatieve shit hier om Hamilton is ook wel vrij triest te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:57:
[...]

Ik vermoed dat ze een groot deel van de nacht moeten spenderen om die auto te herbouwen. En het kan zomaar dat Schumacher nu misschien lichamelijk niks serieus mankeert, maar zich morgen waarschijnlijk niet lekker zal voelen. Ik kan me ook voorstellen dat je na die klap ook even niet aan racen denkt en ik zie Haas er wel voor aan om dan te zeggen dat je de race uit kan zitten. Veel andere teams niet, maar Haas lijkt toch ook wel een beetje meer te zijn dan geld tellen en puur zakelijk presteren. :)
Naast dat ie zich morgen echt wel gebroken zal voelen kan het zomaar zijn dat de dokter tegen hem gezegd heeft dat nu nog zo'n klapper erbij de kans op permanente beschadiging behoorlijk zal verhogen.

Maar nu kunnen de monteurs in ieder geval nog een aardige nachtrust proberen te pakken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:57

Maar dan dit..

[...]

En dan dit...

[...]

Ik vind dit toch wel een schokkend trieste reactie. Jemen wordt al jarenlang verscheurd door een oorlog waarin SA niet bepaald de Nobelprijs voor de vrede verdient.

En dan ga jij quasi-verontwaardigd roepen dat ze even moeten wachten tot na de F1 race? Sneu tot op het bot. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Emgeebee schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:27:
Ik vind dit toch wel een schokkend trieste reactie. Jemen wordt al jarenlang verscheurd door een oorlog waarin SA niet bepaald de Nobelprijs voor de vrede verdient.

En dan ga jij quasi-verontwaardigd roepen dat ze even moeten wachten tot na de F1 race? Sneu tot op het bot. ;w
En bedankt. Het verbaast mij dat ze voor het oog van de camera terugslaan, heel de wereld volgt de F1.. je zou denken dat ze beter wachten tot alle aandacht weer weg is. Daarnaast garanderen ze F1 dat het veilig is maar ondertussen lokken ze juist weer een tegen aanval uit. Wat nou als de volgende raketaanval 10km dichterbij is.. bijvoorbeeld de hoofdtribune van het circuit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:34:
je zou denken dat ze beter wachten tot alle aandacht weer weg is.
Juist nu heb je dan toch de aandacht als Jemenieten? En garanties? Tenzij ze ontzettend veel luchtdoelinstallaties in gereedheid hebben gebracht, heb je geen garanties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Schumacher gaat dus niet morgen, en Hamilton denkt er over na om alles te vervangen en vanuit de pits te starten.

En RIC 3 plaatsen straf, en McLaren boete voor niet waarschuwen (bron van alles: Adam Cooper, Twitter)

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 26-03-2022 22:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Snowdog schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:12:
[...]

Ik reageer hier niet veel dus hoe mijn posts overkomen maakt verder niet zoveel uit. Dat jij daar een patroon in denkt te herkennen is al een sterk iets, nice job! Geeft wel aan hoe serieus je de zaken neemt. Die tweede reactie was inderdaad verder onnodig. Beetje onzin, maar dacht eigenlijk dat die bij de 1e samengevoegd zou worden, dat was helaas niet het geval omdat iemand net tussentijds ook reageerde. Sorry, mah bad.

Anyway, bedoel het ook allemaal niet zo slecht, maar ik vind het wel apart hoe mensen met zo'n statements mee kunnen lopen om maar alles goed te praten... Alsof Max (of RB) geen blaam treft. Je kan altijd wel redeneren, ja, zij weten het beter...Maar da's blijkbaar niet het geval, zie vorige GP.

En wat mij betreft is dit een zelfde gevalletje bs vanuit de RB-stal waar ze dit "probleem" echt wel hadden kunnen oplossen met de vrije trainingen, maar er geen enkele moeite insteken. Ik vind het daarom ook apart dat je nu opeens gaat claimen, ah het zijn de banden, alsof ze daar 20 minuten van tevoren zouden zijn ingelicht ofzo...

Anyway, persoonlijk denk ik dat er geen probleem is, het loopt ff niet lekker, ja, die banden zullen best niet top gewerkt hebben vandaag, maar dat komt de volgende races wel weer goed. Shit happens. Als het wel een terugkerend probleem zou zijn echter (zoals jullie beweren) dan kan ik me niet voorstellen dat ze daar absoluut niet naar testen en zoiets hebben van, we wachten wel tot de kwalificatie want dan kunnen we klagen. Lijkt mij niet echt de manier waarop dat gaat.
Ik ben ook niet zo iemand die al te veel reacties post hoor, no worries ;) Maar je als ik die 'ik denk' en 'volgens mij' berichten lees terwijl een coureur nog geen uur daarvoor een prima verklaring geeft (en daarmee ook zichzelf nog de schuld geeft) dan reageer ik meestal wel even inderdaad. is verder niet precies op jou gericht maar wel even toen je het zielig deel erbij haalde.. Maar goed, heeft geen zin om zo op details van elkaar letten dus zand erover.

En ik ben het ook volledig eens met je laatste alinea. Overigens moet de race nog gereden worden. Over het algemeen hebben ze bij RB de strategie meer dan goed op orde tijdens de race en houden ze we van wat gedurfde acties en calls. Ik zie het nog wel goed komen. En sowieso ben ik al super blijf hoe het hele veld zo door elkaar gehusseld is dus gewoon genieten van vier wagens die voor het podium strijden en alles wat er tussendoor nog staat te gebeuren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
CreativeS schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:46:
[...]

Juist nu heb je dan toch de aandacht als Jemenieten? En garanties? Tenzij ze ontzettend veel luchtdoelinstallaties in gereedheid hebben gebracht, heb je geen garanties.
Er is blijkbaar nu wel een 'staakt het vuren' afgesproken voor de komende dagen, wat wellicht iets meer zekerheid zou moeten geven.

https://www.reuters.com/w...l-office-head-2022-03-26/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gambieter schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:49:
Schumacher gaat dus niet morgen, en Hamilton denkt er over na om alles te vervangen en vanuit de pits te starten.

En RIC 3 plaatsen straf, en McLaren boete voor niet waarschuwen (bron van alles: Adam Cooper, Twitter)
Nog niets over Verstappen en zijn "noted"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Nvm was al gepost :)

[ Voor 96% gewijzigd door G_Dragon op 26-03-2022 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
@G_Dragon Tja paar posts boven je ook :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ah dank je!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:47
Haha vet zeg dat rondje van Checo! _/-\o_

Ik telde de frontrow lockout al maar helaaschh..

Wordt een mooie strijd morgen als de top 4 gewoon heel blijft. oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

En bedankt. Het verbaast mij dat ze voor het oog van de camera terugslaan, heel de wereld volgt de F1.. je zou denken dat ze beter wachten tot alle aandacht weer weg is. Daarnaast garanderen ze F1 dat het veilig is maar ondertussen lokken ze juist weer een tegen aanval uit. Wat nou als de volgende raketaanval 10km dichterbij is.. bijvoorbeeld de hoofdtribune van het circuit?
En wat nou als de volgende raketaanval 1000 km verderop is, zeg, in een woonwijk?
Post van @Emgeebee bevestig je er alleen maar meer mee.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online

Maar dan dit..

[...]

En dan dit...

[...]

Mooi, dan was dit meteen de laatste GP in SA. Maar dat zal wel wishful thinking zijn.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Vuvuzela schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:16:
[...]

"You twat!This tastes like fucking rubber!"
Teaching Gordon how to make a proper Mexican donut.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:23
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mick-Schumacher-Haas-F1-GP-Saudi-Arabien-Jeddah-Qualifying-26-Maerz-2022-169Gallery-60e48555-1884549.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mick-Schumacher-Haas-F1-GP-Saudi-Arabien-Jeddah-Qualifying-26-Maerz-2022-169Gallery-4e73237c-1884550.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mick-Schumacher-Haas-F1-GP-Saudi-Arabien-Jeddah-Qualifying-26-Maerz-2022-169Gallery-e76c53d2-1884556.jpg
Vond deze en meer bij AMuS https://www.auto-motor-un...n-2022-qualifying-unfall/

[ Voor 53% gewijzigd door Chocoball op 27-03-2022 00:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:52
[YouTube: Lewis' Disastrous Q1 Exit | F1 2022 Saudi Arabian GP Qualifying]

Hoe het er bij HAM/Bono aan toeging in de kwalificatie.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:57
[...]

Ja sorry, maar doe er wat mee. :|

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Grimmie187 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:24:
Haha vet zeg dat rondje van Checo! _/-\o_

Ik telde de frontrow lockout al maar helaaschh..

Wordt een mooie strijd morgen als de top 4 gewoon heel blijft. oOo
Het zou wel echt de perfecte beloning voor zichzelf zijn, voor het ophouden van Hamilton vorig jaar, als ie vandaag naar de overwinning toe rijdt. Ik gun het hem iig zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 22:10

JB

Cédric roelt!

Bijzonder… alsof ie helemaal geen “zin” had. Zou het ook te maken hebben met “het daar zijn tussen alle raketten”? De auto is zeker niet goed, we janken over Max maar Lewis is nog wel een tandje erger atm.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30
Viel me trouwens gisteren op dat de banden na de 1e klap van Schumacher, los waren gekomen van de velgen. De velgen horen vast te blijven zitten, maar de oude banden kwamen toch niet vaak los na een crash volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:25
JB schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:48:
[...]

Bijzonder… alsof ie helemaal geen “zin” had. Zou het ook te maken hebben met “het daar zijn tussen alle raketten”? De auto is zeker niet goed, we janken over Max maar Lewis is nog wel een tandje erger atm.
Komt mij meer over alsof Lewis het niet goed kan handlen dat ie nu niet zo'n goeie auto heeft en ineens keihard moet vechten voor z'n plekkie. En dat het nu ineens duidelijk wordt dat ie toch niet zo'n topper is als dat de auto deed geloven. Maargoed, ik kan het mis hebben hoor, ik ben 1 van die mensen die het Hamilton niet gunt :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 17:40
HAM is echt wel een hele goede coureur. Maar hij kan ook niet toveren, als de auto gewoon te langzaam dan is daar weinig aan te doen.Vlak hem zeker niet uit, als die MERC beter wordt, doet hij gewoon weer mee om de eerste plekken. Vorig seizoen was hij door te experimenteren vaak snel in de quali, gisteren pakte dat verkeerd uit. Persoonlijk zie ik Max and HAM als de 2 coureurs die meer uit de auto kunnen halen dan andere rijders. Dat zag je zeker vorig jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
DoeEensGek schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:11:
Viel me trouwens gisteren op dat de banden na de 1e klap van Schumacher, los waren gekomen van de velgen. De velgen horen vast te blijven zitten, maar de oude banden kwamen toch niet vaak los na een crash volgens mij.
Klopt en een band stuiterde ook op de halo toch ? Vind dat wel een safety dingetje voor Pirelli/FIA.

Schijnt wel te moeten dat de auto in tweeen breekt vanaf 2022. Zal wel te maken hebben met verminderen van kinetische energie na de 1e klap van een bepaald g.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
JB schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:48:
[...]

Wat er van begrijp had Max gewoon met oudere softs de baan op gemoeten, net als Perez en zat ie vervolgens te rommelen om z'n "shiny" softs op een koude baan op temperatuur en grip levels te krijgen.

Wel beetje raar voor een coureur als Verstappen.

Ik verwacht vandaag een heel andere race. Denk dat Perez niet de pole houdt voor de 1e bocht. Gok een Ferrari op kop (Leclerc) gevolgd door Verstappen weer.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Daarentegen reed LEC wel zn beste ronde op frisse softs. Het opwarmen is nog een beetje Voodoo voor sommigen waaronder Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
loekf2 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:28:
[...]

Wat er van begrijp had Max gewoon met oudere softs de baan op gemoeten, net als Perez en zat ie vervolgens te rommelen om z'n "shiny" softs op een koude baan op temperatuur en grip levels te krijgen.

Wel beetje raar voor een coureur als Verstappen.

Ik verwacht vandaag een heel andere race. Denk dat Perez niet de pole houdt voor de 1e bocht. Gok een Ferrari op kop (Leclerc) gevolgd door Verstappen weer.
Per deed het inderdaad uitermate slecht op nieuwe softs.. mooi al die amateur strategen & race engineers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Inspired schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:37:
[...]

Per deed het inderdaad uitermate slecht op nieuwe softs.. mooi al die amateur strategen & race engineers hier.
Wat moet je anders op een zondag morgen waar je er nu al van baalt dat het een uur later ;-) Heb Grandprix Radio aan staan, maar kan nu de constante herhaling van de quote "that was a good lap" al niet meer horen #dirtymind

On topic: reed RBR nu met een andere voor vleugel ? Ik zie wat discussie op f1technical over een gebrek aan downforce aan de voorkant, want ze opgelost hebben. Komt ook door de pull rod, waardoor de neus lager ligt. Optisch heeft de RB18 meer rake, zou best door de voorwielophanging kunnen komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

screamhouse schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:21:
HAM is echt wel een hele goede coureur. Maar hij kan ook niet toveren, als de auto gewoon te langzaam dan is daar weinig aan te doen.Vlak hem zeker niet uit, als die MERC beter wordt, doet hij gewoon weer mee om de eerste plekken. Vorig seizoen was hij door te experimenteren vaak snel in de quali, gisteren pakte dat verkeerd uit. Persoonlijk zie ik Max and HAM als de 2 coureurs die meer uit de auto kunnen halen dan andere rijders. Dat zag je zeker vorig jaar.
Het seizoen duurt nog lang, maar als de Merc echt een slechte auto is, dan gaat het misschien al wel door z'n hoofd dat hij die 8e titel niet meer gaat halen (in ieder geval niet dit jaar). Dat kan natuurlijk ook nog een dingetje zijn. Ook het feit dat de auto op dit moment niet dominant is, dat kan wel een dingetje zijn. Plus dat hij nu natuurlijk tegen Russel moet rijden, en Russel kan ook best een potje racen. Ik denk dat er bij Hamilton best wat druk op staat (al dan niet wat hij zichzelf oplegt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 21:34
screamhouse schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:21:
Maar hij kan ook niet toveren, als de auto gewoon te langzaam dan is daar weinig aan te doen.
Was de auto "gewoon" te langzaam? HAM rijdt in Q1 de 16e tijd, en heeft dan waarschijnlijk nog geluk dat Tsunoda geen tijd noteert, Russell finishte ook Q1 ergens on de top 10, meen op iets van 0,6s voor Hamilton. Het is dus niet "gewoon" dat de auto te langzaam is. Als het al de auto is dan zal het de afstelling zijn, en daar zijn Hamilton en Russell individueel verantwoordelijk voor. Als het dus de auto was dan was het soort van Hamilton zijn "schuld", en niet de "schuld" van de auto. Immers kan Russell het welz met dezelfde "basis" auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:20:
Terug naar de formule 1 auto: je zit volledig ingesnoerd, en ook nog eens het HANS (Head And Neck Support) systeem. Maar in dit geval is zijn hoofd wel duidelijk zijwaarts heen en weer geslagen, voor zover die systemen dat toelaten.
HANS is er niet voor (/tegen) zijwaardse beweging. HANS is er voor voorwaardse beweging, oftewel: tegen een whiplash. De riemen van het HANS systeem voorkomen dan dat het hoofd / de nek voorover klappen. Voor de zijwaardse beweging hebben ze de headrest, het schuim aan de zijkanten (en achterkant) dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RobertMe schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:08:
[...]

Was de auto "gewoon" te langzaam? HAM rijdt in Q1 de 16e tijd, en heeft dan waarschijnlijk nog geluk dat Tsunoda geen tijd noteert, Russell finishte ook Q1 ergens on de top 10, meen op iets van 0,6s voor Hamilton. Het is dus niet "gewoon" dat de auto te langzaam is. Als het al de auto is dan zal het de afstelling zijn, en daar zijn Hamilton en Russell individueel verantwoordelijk voor. Als het dus de auto was dan was het soort van Hamilton zijn "schuld", en niet de "schuld" van de auto. Immers kan Russell het welz met dezelfde "basis" auto.
Russell geeft in het interview toch ook aan dat de afstelling bij hem, in de korte periode die ze hebben, wel gelukt is en bij Hamilton niet.
Verder hebben ze gewoon nog teveel problemen met de auto, waarvan het stuiteren het grootste probleem is en de meeste prioriteit heeft.

Als ze dat opgelost hebben kunnen ze ook aan de andere problemen werken en voorzie ik dat ze wel weer mee kunnen strijden voor de winst. De vraag is alleen hoe lang het gaat duren voordat ze het opgelost hebben.

Verder vind ik het wel zorgwekkend dat Russell de enige met een Mercedes motor was in de top 10. Zou dat dan echt te maken kunnen hebben met de overstap naar E10 brandstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Dj-sannieboy schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Russell geeft in het interview toch ook aan dat de afstelling bij hem, in de korte periode die ze hebben, wel gelukt is en bij Hamilton niet.
Verder hebben ze gewoon nog teveel problemen met de auto, waarvan het stuiteren het grootste probleem is en de meeste prioriteit heeft.

Als ze dat opgelost hebben kunnen ze ook aan de andere problemen werken en voorzie ik dat ze wel weer mee kunnen strijden voor de winst. De vraag is alleen hoe lang het gaat duren voordat ze het opgelost hebben.

Verder vind ik het wel zorgwekkend dat Russell de enige met een Mercedes motor was in de top 10. Zou dat dan echt te maken kunnen hebben met de overstap naar E10 brandstof?
Volgens de geruchten wel. Gaat al langer een verhaal dat *een* van de vier motor leveranciers issues heeft/had met E10. Is ergens op f1technical te lezen, Geloof in de Honda PU thread. Daar posten geregeld mensen die bij Honda werken/werkten en in de UK zitten/zaten.

[ Voor 4% gewijzigd door loekf2 op 27-03-2022 10:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Dj-sannieboy schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Dat is toch mijn hele punt. Russell krijgt het wel voor elkaar om de auto enigszins bestuurbaar te maken. Hamilton lukt het niet. In die zin vind ik ran ook dat Hamilton hier fout zat, en niet Russell. Ja, de basis auto is wellicht prut. Maar Russell weet hem wel beter naar zijn hand te zetten. Als ze nu beiden in Q1 waren uitgeschakeld was het een ander verhaal geweest, maar Russell was gewoon 6 tienden sneller. Zeggen dat het aan de auto ligt vind ik dan "slap". Want dezelfde basis auto, met een andere afstelling en een andere coureur is wel zoveel sneller. Dus of het ligt aan de coureur, of het ligt aan de specifieke afstelling, maar daarvoor is de coureur ook (mede)verantwoordelijk. En vergeet ook niet dat Russell nieuw in het team is. Die zal dus meer moeite moeten doen om zijn wensen kenbaar te maken omdat hij met een nieuwe engineer en nieuwe monteurs werkt. Waar Hamilton met Bono (of Verstappen en GP) wellicht aan twee woorden genoeg hebben om iets duidelijk te maken met hoe de auto voelt zal Russell dat uitgebreider moeten beschrijven. Juist daardoor zou ik ook eerder verwachten dat het voor Hamilton makkelijker is om de auto naar zijn wensen af te stellen.
Er waren eerder / gedurende de winter al geruchten dat één team flink moeite zou hebben om de E10 brandstof te beteugelen. Dat zou inderdaad dus zomaar Mercedes kunnen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:20

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RobertMe schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Er waren eerder / gedurende de winter al geruchten dat één team flink moeite zou hebben om de E10 brandstof te beteugelen. Dat zou inderdaad dus zomaar Mercedes kunnen zijn geweest.
Ik las hier ergens ook over andere olie, kan natuurlijk ook nog een verschil maken, dat die minder goed verbrand..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Emgeebee schreef op zondag 27 maart 2022 @ 03:10:
Ja sorry, maar doe er wat mee. :|
Nou, of jij. Als jij denkt dat ik Formule 1 bezoekers belangrijker vind dan een willekeurige woonwijk, dan heb je dat mis.

Het was nu een "onschuldige olie opslag" , maar als die rebellen hun punt nog duidelijker willen maken, is een F1 optreden bombarderen waar over de hele wereld miljoenen en miljoenen mensen LIVE naar zitten te kijken, natuurlijk wel een heeeel mooi uithangbord. Al zal de raket ook 5m naast de baan neerkomen. En geheel terecht stelt de F1 de vraag zijn we hier veilig? Zegt SA jaaaa, jullie zijn veilig, en als je wil wilt vertrekken dan nemen we jullie reispapieren in beslag, en nu rijden jullie! :( Ondertussen pakken/provoceren ze de rebellen/Jemen gewoon weer terug zodat die zich inmiddels op de volgende aanslag zitten te beramen..

We gaan het zien vanavond, maar m.i. moeten ze hier voorlopig niet terugkomen..

Ik weet niet hoe ik het nog anders uit kan leggen. Ik ben tegen iedere vorm van geweld en we zitten hier in het F1 topic dus bekijk ik het vooral vanuit F1 oogpunt. Als ze de boel zouden willen afblazen hebben ze alle recht.

Hiero, hier legt men het nog beter uit
https://www.formule1.nl/nieuws/preview-red-bull-vs-ferrari-klinkt-leuk-maar-eigenlijk-is-deze-race-al-verloren/

[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-03-2022 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
DoeEensGek schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:11:
De hele velg was kapot, daar blijft geen enkele band meer op vastzitten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zeg dit niet vaak (volgens mij de eerste keer), maar ik ben blij als deze race voorbij is en iedereen weer veilig en wel in het vliegtuig zit. Ook boeit mij eigenlijk de uitslag helemaal niet.

Hopelijk krijgen we straks een “saaie race” te zien. Het zit me in ieder geval niet lekker…

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:44
heeft iemand nog een link van site of bv. twitter account waar de race pace overzicht te zien is van Jeddah?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

streamnl schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:49:
Ik zeg dit niet vaak (volgens mij de eerste keer), maar ik ben blij als deze race voorbij is en iedereen weer veilig en wel in het vliegtuig zit. Ook boeit mij eigenlijk de uitslag helemaal niet.

Hopelijk krijgen we straks een “saaie race” te zien. Het zit me in ieder geval niet lekker…
Ik vraag me af wat Vettel gezegd/gedaan zou hebben als hij aanwezig zou zijn geweest. :/

Los van de dreiging van enige aanslag, dit kruipt in je hoofd terwijl je juist op dit circuit 200% gefocust moet zijn. Ik zou niet raar staan te kijken van meerdere rode vlaggen vanavond... en dat alleen al zou je aan het denken moeten zetten.

Ik zou zeggen, startopstelling bevriezen, de biezen pakken en verdergaan in Australië.

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-03-2022 10:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:50

codex

Geen OpenAI agent :)

d-vine schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:49:
heeft iemand nog een link van site of bv. twitter account waar de race pace overzicht te zien is van Jeddah?
https://www.formu1a.uno/r...ysis-saudi-arabia-gp-fp2/

Helaas geen Ferrari data, wat toch wel het meest belangrijk is om te vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:25

Maar dan dit..

[...]

En dan dit...

[...]

"De BBC meldt dat er door de instanties duidelijk is verteld aan de coureurs dat degene die in opstand komen 'problemen kunnen krijgen om het land te verlaten'."

Nou lekker dan, je voelt je terecht niet veilig daar en dan gaat FIA/FOM/SA regering zitten dreigen dat als ze weigeren te racen ze het land niet uit komen en er gevolgen zijn? Klinkt als gijzeling/dwang?

Ik mag toch hopen dat dit de laatste race in SA is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Alfa Novanta schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:53:
Ik zou niet raar staan te kijken van meerdere rode vlaggen vanavond... en dat alleen al zou je aan het denken moeten zetten.
De race van vorig jaar was ook niet geheel incidentloos natuurlijk ;) En dat was zonder (aanwezige) dreiging van raketaanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

IceStorm schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:10:
De race van vorig jaar was ook niet geheel incidentloos natuurlijk ;) En dat was zonder (aanwezige) dreiging van raketaanvallen.
Ik bedoel maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

FastFred schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:06:
"De BBC meldt dat er door de instanties duidelijk is verteld aan de coureurs dat degene die in opstand komen 'problemen kunnen krijgen om het land te verlaten'."

Nou lekker dan, je voelt je terecht niet veilig daar en dan gaat FIA/FOM/SA regering zitten dreigen dat als ze weigeren te racen ze het land niet uit komen en er gevolgen zijn? Klinkt als gijzeling/dwang?
Exact dit..

Denk ook maar niet dat wat we voor de camera zien de gehele waarheid is. Ik denk dat iedereen van de FIA/FOM de duidelijke opdracht gekregen heeft niet over deze ellende te praten maar mooi weer moeten spelen en braaf over F1 te praten.

Zal me benieuwen welke verhalen naar buiten gaan komen zodra ze het land verlaten hebben. Maar dat ze er nog terug naartoe gaan lijkt me na zulke geluiden compleet ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:23

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Ik mag toch hopen dat dit de laatste race in SA is....
https://mobile.twitter.co...QIMHVkkYTPJKP8znMSQA&s=19

Lijkt er op dat het BBC artikel het verkeerd verwoord had?
Daarnaast, laten we niet doen alsof de FIA of FOM die dreiging geeft aan de teams.

Uiteindelijk zal de F1 helaas met dit soort races door blijven gaan, zoals al jaren het geval met discutabele landen (UAE, China, Azerbeidzjan etc.)

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:57
Blijft vreemd natuurlijk dat coureurs als Max pas hun mening willen ventileren als ze het land verlaten hebben.
Maar volgens mij hebben ze met SA nog een heel langlopend contract, alles voor de centen en ethiek boeit niet zo. Sochi schuiven ze heel makkelijk aan de kant en daar heb je dan weer een ander circuit voor. Het boeit ze weinig bij de FIA, als er maar geld binnenkomt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
[...]

Deze onzin is gisteren al ontkracht.
Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord