Zouden ook wapenleveringen 90 dagen worden onderbroken dan is dat geen goed nieuws. Drie maanden is een lange tijd voor Oekraïne.
Ofschoon er op dit moment weinig reden is voor een positieve houding hierover, de huidige tekenen zijn gewoon niet goed, zien we de informatie hierover nog bijna dagelijks veranderen. Ook kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat we aan het oppervlak krabbelen. Het is een veilige conclusie maar we hebben meer informatie nodig om goed te snappen wat hier nu precies gebeurt. Zoals al eerder is gezegd is het strategisch belang van de VS (is op dit moment "Trump") verbonden met dat van Oekraïne.
Wanneer we vertrekken vanuit de gedachte dat Trump wil winnen dan lijkt dit niet te matchen met het zwak maken Oekraïne. Omdat ik een net een modbreak gezet heb waarin ik om bronnen vraag bij stellingen hierbij ook een van de vele bronnen die die behoefte tot winnen van Trump heeft benoemd. Als een toevallige pick weer een
Politico artikel vrees ik. Dit artikel, komt nog wel met twee invalshoeken op wat gebeurt. Het artikel is van begin November 2024, en Poetin plays hard to get:
Russian President Vladimir Putin, the Kremlin’s spokesperson Dmitry Peskov told reporters, was not planning any phone calls to Washington.
“We’re talking about an unfriendly country that is directly and indirectly involved in a war against our state,” Peskov said, referring to United States support for Ukraine’s resistance to Russia’s invasion.
Dit kan een bewuste actie zijn geweest om Trump te preppen voor Ruslands' agenda:
Putin’s power move — the diplomatic equivalent of a slap in the face — follows a campaign in which Trump repeatedly flattered the Russian leader and promised to negotiate a swift end to the war, on what are widely predicted to be terms favorable to Moscow.
Not only did the jilting of Trump offer Putin an occasion to once again register his displeasure with Washington. It also offers a glimpse into how the Kremlin is planning to position itself as it tries to squeeze the most out of the Republican president-elect’s second term.
Met als doel dat Trump meer aan de lijn van Rusland gaat lopen:
"Trump’s previous term ended with a record amount of anti-Russian sanctions, and practically zero dialogue,” Leonid Slutsky, head of the foreign affairs committee in Russia’s lower house of parliament, told the state news agency TASS on Wednesday. He made sure to add: “And through no fault of ours.”
The Kremlin has been signaling to Trump that in order to get along, it’ll take more than just fuzzy promises and boisterous claims. Trump’s words “must be followed by actions, concrete actions,“ Russia’s Foreign Ministry spokesperson Maria Zakharova summarized on a Wednesday morning broadcast of the state television channel Rossiya-24.
Maar Trump wil winnen..... Twee alineas' doen in ieder geval mijn vertrouwen wat wankelen dat ik goed begrijp wat hem doet bewegen:
Wat is de precieze definitie van dat "winnen"?
"It’s not worth being so openly happy about Trump’s presidency,” the popular channel Voenny Osvedomitel posted. “In Donald Trump’s head, the ‘end of the conflict’ could mean something entirely different to how ordinary Russians or the leadership see it.”
Het volgende aan Trump is hiernaast lastig voor Oekraïne:
“Trump has one useful quality for us,” Dmitry Medvedev, a former Russian president and the deputy chair of Russia’s security council, wrote on social media. “He’s a businessman to the bone, he has a deathly hatred of spending money on hangers-on and freeloaders,” such as Ukraine.