*knip* niet zaken die onvergelijkbaar zijn als gelijk gaan voorstellen (False balance)
[ Voor 35% gewijzigd door teacup op 16-08-2024 16:17 ]
*knip* niet zaken die onvergelijkbaar zijn als gelijk gaan voorstellen (False balance)
[ Voor 35% gewijzigd door teacup op 16-08-2024 16:17 ]
Dank voor de correctie! Ik ga mijn eerste post zo dadelijk aanpassen.XWB schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:37:
[...]
Even voor de duidelijkheid: Nord Stream 2 is nooit gebruikt geweest. Duitsland had die pijpleiding nooit gecertificeerd.
Nord Stream 1 was wel in gebruik, maar was al voor het opblazen dichtgedraaid door Rusland om de gasprijzen op te drijven en druk te zetten op Europa om de sancties af te zwakken.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Helaas heeft Zaloezjny vaker op eigen houtje gehandeld. Maar de politiek heeft verantwoordelijkheid genomen door de generaal uiteindelijk te ontslaan.downtime schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:21:
[...]
Dat is (helaas) te gemakkelijk geredeneerd. Als de Oekraiense strijdkrachten hiervan wisten dan was de Oekraiense regering gewoon politiek verantwoordelijk. Dat de strijdkrachten de politiek niet informeerden is het probleem van de politiek. Zij worden er niet minder verantwoordelijk van.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Totaal niet te vergelijken. Het gaat hier om een russische pijpleiding die gebruikt werd om politiek druk te kunnen zetten en al dichtgedraaid was door de russen zelf. Dat kun je met geen mogelijkheid vergelijken met een invasie van een ander land en daarmee een oorlog te beginnen.
[ Voor 7% gewijzigd door teacup op 16-08-2024 16:37 ]
[removed]
*knip* Doe dat nou niet, anderen niet als groep gaan beoordelen op basis van een False equivalenceredwing schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:25:
[...]
Dat kun je met geen mogelijkheid vergelijken met een invasie van een ander land en daarmee een oorlog te beginnen.
[ Voor 30% gewijzigd door teacup op 16-08-2024 16:40 ]
[ Voor 92% gewijzigd door teacup op 16-08-2024 16:31 ]
Je zit op het verkeerde spoor. We zijn geen vrienden van Oekraine maar bondgenoten. Het is in ons eigen belang dat deze invasie wordt afgeslagen want dat maakt heel Europa veiliger.
[ Voor 20% gewijzigd door teacup op 16-08-2024 16:41 ]
De enige die bereidheid heeft om naar zoiets te luisteren heeft wat extra materieel geleverd in de afgelopen week (wit rusland) de rest zal niet zo snel wat doen.gise schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:10:
Ik zag zojuist een post over de Kursk situatie, waarin een Rus zich afvraagt of er een actie nodig is vanuit de eigen NATO tegenhanger: CSTO.
Ten eerste weet ik niet of de CSTO een tegenhanger van het ‘Artikel 5’ heeft, daarnaast zou het toch wel beschamend zijn voor Rusland om aan de -stan landen om hulp te vragen voor het verdedigen van haar eigen grondgebied, en als laatste, ik denk niet dat die landen daar bereid toe zijn.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als de oorlog voorbij is en er miljarden aan wederopbouw in Oekraine worden gestoken komen vanzelf de krantenartikelen wel weer over de corruptie en mismanagement van dit geld. Zo moeilijk is het niet om dit in te schatten. En daarna de hosanna verhalen over hoe Oekraine zich economisch razendsnel ontwikkelt en marktleider ofzo wordt in drone-fabrieken. En daarna weer artikelen waarin geinterviewde mensen in de Krim verzuchten dat het leven beter was onder de russen en waarin andere geinterviewde mensen uit de Donbass nog steeds wachten op de terugkeer van hun gekidnapte zoon of dochter. En een docu over mijnenopruiming en hoe de boeren hun leven weer oppakken in hun tot maanlandschap gebombardeerde landerij. Etc etc.downtime schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:08:
[...]
Je zit op het verkeerde spoor. We zijn geen vrienden van Oekraine maar bondgenoten. Het is in ons eigen belang dat deze invasie wordt afgeslagen want dat maakt heel Europa veiliger.
En als Oekraine na deze oorlog nog steeds een onafhankelijke natie is dan is het in ons belang dat Oekraine veilig en sterk blijft. Dus ja, Nordstream of niet, EU- en NATO-lidmaatschap is voor mij nog steeds de gewenste uitkomst.
[ Voor 8% gewijzigd door FunkyTrip op 16-08-2024 16:01 ]
Dit dus.
Wat heeft Zaloezjny nog meer op zijn kerfstok dan?XWB schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:51:
[...]
Helaas heeft Zaloezjny vaker op eigen houtje gehandeld. Maar de politiek heeft verantwoordelijkheid genomen door de generaal uiteindelijk te ontslaan.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Was de wereld maar zo simpel. Als een vriend bij mij inbreekt om drugs te laten verdwijnen omdat ik zelf niet sterk genoeg ben om af te kicken en dat spul mijn beoordelingsvermogen zo ver aantast dat ik de dealer links en rechts buurtgenoten laat bestelen, afschieten, verkrachten en zelfs levend castreren...
[ Voor 14% gewijzigd door teacup op 16-08-2024 16:42 ]
Niemand heeft Armenië geholpen de laatste keer. Het is geen serieuze organisatie.gise schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:10:
Ik zag zojuist een post over de Kursk situatie, waarin een Rus zich afvraagt of er een actie nodig is vanuit de eigen NATO tegenhanger: CSTO.
Ten eerste weet ik niet of de CSTO een tegenhanger van het ‘Artikel 5’ heeft, daarnaast zou het toch wel beschamend zijn voor Rusland om aan de -stan landen om hulp te vragen voor het verdedigen van haar eigen grondgebied, en als laatste, ik denk niet dat die landen daar bereid toe zijn.
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:28:
[...]
Om de discussie af te ronden / dood te slaan: let's agree to disagree
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Dan zal Putin als eerste de SMO een oorlog moeten noemen en ook nog aangeven dat Rusland het niet zelf in toom kan houden en het machtige Rusland hulp nodig heeft. Dat zijn twee dingen die nooit gaan gebeuren. Kans op schaatsen in de hel is imo groter.gise schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:10:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Yup, daar is het art.4.gise schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:10:
Oslik blyat! Oslik!
A calm and relaxed report from liberated #Sudzha by #Italian journalist, TV channel Rai 1.#Kursk #Russia #Russians #RussiaIsCollapsing #KurskIsUkraine #Kurskregion #KurskOperation #SlavaUkraini #HeroyamSlava #Putin #PutinRussiaDickheadsCannotBeTrusted #AlienRomulus pic.twitter.com/4Gom4Nlezc
— Erik Korsas (@KorsasErik) 16 augustus 2024
Nu moeten we in Rusland een beetje langs de aantijging heen kijken naar de onderliggende frustratie. Om de statement "in een oorlog zijn er geen grenzen, alleen maar fronten" maar weer van stal te halen. Op het eerste gezicht lijkt Rusland nog steeds haar originele grens als zodanig te beschouwen. Dat Oekraïners daaruit een flinke hap hebben genomen dat wordt genegeerd.Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de Italiaanse ambassadeur in Moskou op het matje geroepen. Reden is een reportage die journalisten van de Italiaanse publieke omroep RAI maakten in de delen van Koersk die momenteel in handen zijn van het Oekraïense leger. De Russen beschuldigen de verslaggevers ervan illegaal de grens over te zijn gestoken.
Zomaar een beschouwing, maar misschien krabbelen we aan het oppervlak van de Russische frustratie met onderstaande alinea:Afgelopen woensdag zond de Italiaanse omroep de reportage uit op televisie. De beelden werden gemaakt in het dorpje Soedzja, een van de eerste dorpen die het Oekraïense leger innam tijdens het offensief in Koersk. De Italiaanse journalisten konden onder begeleiding van Oekraïense militairen filmen in het gebied, en praten met de inwoners. Het was het eerste item dat door buitenlandse journalisten werd gemaakt in het Russische dorpje.
Door een stukje Rusland te bezetten ontstaat er een interessante situatie. Russen die er zijn achtergebleven krijgen ineens toegang tot journalistiek, en journalisten krijgen toegang tot hen. Naast het verlies van gebiedscontrole is ook deze laag, het verlies van de controle over haar bevolking, een gevoelige dreun voor het Russische bewind. De interactie tussen deze Russen en de westerse pers is een duveltje uit een doosje. Het is een ongecontroleerd proces. En een gebrek van controle, daarvan gruwt het Russische bewind.Rusland laat sinds de invasie van Oekraïne steeds minder ruimte voor onafhankelijke journalistiek. Moskou scherpt regelmatig de militaire censuurwetten aan, waardoor het voor correspondenten moeilijker wordt hun werk te doen.
Of Rusland iets kan doen tegen de actie is maar zeer de vraag, aangezien de journalisten weer in Oekraïne zijn.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Maar waarom nu ineens vraag ik mij dan af? Antwoord: secundary sanctions:The impact of the West's sanctions just seems to be getting worse and worse for Russia.
Now, 98% of Chinese banks — even small regional ones — are refusing to accept direct Chinese payment transfers from Russia, Alexey Razumovsky, the commercial director of the payments company Impaya Rus, told the pro-Kremlin media outlet Izvestia.
...
Last month, the Russian outlet Kommersant reported that about 80% of bank transfers made in the Chinese yuan were bouncing back with no explanation after being stalled for weeks while banks decided whether they could transact.
Razumovsky told Izvestia the payment challenges with Chinese banks could contribute to supply-chain difficulties and inflation in Russia.
Maar we zijn er nog niet, er liggen opties open, zoals betalen via Yuan, crypto of zelfs ruilhandelSince the invasion of Ukraine, Russia and its trade partners have skirted sanctions by using smaller banks and other payment modes or non-US-dollar currencies to circumvent the West's ban of some Russian banks from the widely-used SWIFT messaging system.
But the doors have been closing for these workarounds since December, when the US approved secondary sanctions targeting financial institutions that were helping Russia.
Het goede nieuws is wel: niets van deze opties is goedkoop. Deze inefficiënties trekken economische groei weg en bloeden Rusland op de lange termijn droog. Zo voegen ze extra druk toe op de inflatie die NU al 10%+ is voor gemiddelde burgers, zonder deze recente problemen.Ekaterina Kizevich, the CEO of Atvira, a Russian foreign-trade consultancy, told Izvestia that Russian companies were still sending yuan to China via Russian bank branches on the mainland, but there was a 5% markup.
...
Russia is also rushing to set up alternative payment systems, including crypto, to facilitate trade.
Reuters reported on Thursday that Russia and China were even planning to revive the age-old practice of barter trade to get around Western sanctions.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/07/31/7468272/Türkiye's exports to Russia have fallen by almost 30%: reasons revealed
The threat of secondary US sanctions against Turkish banks that accept payments from Russia has severely affected Russo-Turkish trade.
Source: Russian online newspaper The Moscow Times, citing Turkish Statistical Institute (TurkStat)
Details: Exports of goods from Türkiye to Russia dropped by 28.3% year-on-year to US$4.16 billion in January-June 2024.
In particular, the figure for June is reported to have dropped by nearly 30% compared to the same month last year, falling to US$670 million from US$956 million.
3.6x minder pijplijn-aardgas en de russische LNG is gestopt.Türkiye also reduced its imports of goods from Russia, with a 10.3% year-on-year decline to US$22.04 billion. However, Turkish imports from Russia increased in June, rising 1.2% year-on-year to US$2.95 billion.
The main share of Russian imports continues to account for energy, though even these have been affected by payment challenges.
In addition, the Turkish Energy Market Regulatory Board (EPDK) reported that Türkiye has sharply reduced gas imports from Russia.
In April, Turkish importers purchased only 413 million cubic metres of pipeline gas from Russian energy giant Gazprom, 3.6 times less than in the same month a year ago (1.523 billion cubic metres). Turkish companies abandoned Russian liquefied natural gas altogether, and in April, the country's ports did not accept a single tanker with raw materials from Russia.
denk niet dat dát opgaat.dion_b schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:00:
[...]
Yup, daar is het art.4.
Maar inderdaad, het is alleen actief als erom gevraagd wordt. Dat deed AM toen ze in 2022 door AZ aangevallen werden. Er werd formeel een CSTO-missie gestuurd. Die stond erbij, keek ernaar en deed verder niets. Daar eindigde de geloofwaardigheid van CSTO - nog los van de afgang die RU zou lijden als veruit machtigste CSTO land hulp inriep bij conflict met kleiner, zwakker buurland. En de grotere afgang als niemand (behalve misschien ome Luka pro forma) er iets mee zou doen.
Het is hier sowieso niet aan de orde, net zoals bij Art.5 van NAVO verdrag is het niet van toepassing bij conflicten die gestart zijn door CSTO-leden zelf.
Iets anders:
Artur Reihi beweert vandaag om 5:00 in het filmpje dat UA een airborne aanval gedaan zou hebben achter de nieuw gegraven RU linies bij L'gov. Ik lees daar verder niets over. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Dat schrijft Dido toch ook: Het is hier sowieso niet aan de orde, net zoals bij Art.5 van NAVO verdrag is het niet van toepassing bij conflicten die gestart zijn door CSTO-leden zelf.Hansieo schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:44:
[...]
denk niet dat dát opgaat.
stel NAVO lid "X" valt niet-lid "Y" binnen....
krijgt vervolgens een pak op zijn lazer.... en Y valt X binnen om-de-boel-te-stoppen
Regeren is vooruitschuiven
Maar Rusland is natuurlijk geen oorlog begonnen, dat deed Oekraine. Rusland voerde inderdaad ook een uiteraard verder ongerelateerde SMO uit.T-MOB schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 09:35:
[...]
Dat schrijft Dido toch ook: Het is hier sowieso niet aan de orde, net zoals bij Art.5 van NAVO verdrag is het niet van toepassing bij conflicten die gestart zijn door CSTO-leden zelf.
Twitter staat er vol mee. Maar iedereen repost repost.Mektheb schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:14:
Ben even de bron kwijt, maar ik zie het en der langskomen dat Dhr Olaf Scholtz per direct alle funding aan UA gestopt heeft.
Kan iemand dat bevestigen?, vanwege het hele Nordstream debacle.
Daily driver; MB R171 SLK280
Germany stops financial aid to Ukraine
— WarMonitor🇺🇦🇬🇧 (@WarMonitor3) 17 augustus 2024
An absolute disgrace.
Germany stops financial aid to Ukraine, - @BILD@Bundeskanzler Scholz and Finance Minister @c_lindner froze all new applications for funding.
— Ukraine Front Line (@EuromaidanPR) 17 augustus 2024
Current contracts will be fulfilled, but new requests for assistance, particularly from the Ministry of Defense, will not be approved.
voor de goede orde: "In a letter sent to the German defense ministry on Aug. 5, Finance Minister Christian Lindner said that future funding would no longer come from Germany's federal budget but from proceeds from frozen Russian assets." Hiermee laat Duitsland steun aan Oekraine…
— Isa Yusibov 🇪🇺 🇳🇱 🇺🇦 (@Isa_Yusibov) 17 augustus 2024
oor de goede orde: "In a letter sent to the German defense ministry on Aug. 5, Finance Minister Christian Lindner said that future funding would no longer come from Germany's federal budget but from proceeds from frozen Russian assets." Hiermee laat Duitsland steun aan Oekraine flink afnemen.
Alleen Duitsland had al 8 miljard aan steun verankerd in zijn staatsbudget. De opbrengsten van rente/afromen mbt bevroren tegoeden die de EU in zijn geheel aan Oekraine wil geven is slechts 3 miljard.
Duitsland is het grootste land in de EU dat zich vanaf het begin verzet tegen de stap om bevroren tegoeden van 300 miljard stapsgewijs aan Oekraine te geven. Zich nu beroepen op slechts de rente ervan aan Oekraine is wederom het bewijs dat het in de steek laten van Kyiv inmiddels begonnen is.
[ Voor 95% gewijzigd door beany op 17-08-2024 17:23 ]
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Dat heeft er zeker mee te maken.caspervc schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:20:
Zou mij niets vermoeden als in de achtergrond het nordstream gebeuren mee speelt...
[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 17-08-2024 17:28 ]
Ja dat hebben ze gedaan, maar niet vanwege Nordstream.Mektheb schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:14:
Ben even de bron kwijt, maar ik zie het en der langskomen dat Dhr Olaf Scholtz per direct alle funding aan UA gestopt heeft.
Kan iemand dat bevestigen?, vanwege het hele Nordstream debacle.
https://www.faz.net/aktue...esregierung-19924590.htmlGerman weapons such as the 2000 self-propelled howitzer are helping Ukraine in its fight for survival. Now Berlin wants to cut the money for ammunition and supplies.
According to the current budget plans of the coalition government, only military aid that has already been approved may be delivered to Kiev. According to F.A.S. information, Finance Minister Lindner has informed the Ministry of Defence of this.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Onzin. Wat er speelt is dat de begroting voor 2025 verminderd wordt.beany schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:17:
Blijkbaar stopt Duitsland met steun aan Oekraïne!
Plannen hiervoor waren al in juli aangekondigd.Duitsland voorziet in zijn ontwerpbegroting voor 2025 een halvering van zijn bilaterale militaire hulp aan Oekraïne. Het land rekent op het geld dat wordt gegenereerd door de bevroren Russische tegoeden om Kiyv te steunen, vertelde een parlementaire bron zaterdag aan AFP.
De regering van Olaf Scholz wil besparen en voorziet geen 'extra hulp' bovenop de 4 miljard euro die is voorzien in de begroting van volgend jaar voor militaire hulp aan Oekraïne. Dit jaar bedraagt de hulp van Berlijn, na de Verenigde Staten de grootste donor, 8 miljard euro.
Om een en ander te compenseren rekent Duitsland op 'de creatie, binnen het kader van de G7 en de Europese Unie, van een financieel instrument dat gebruik maakt van bevroren Russische tegoeden', voegde een bron bij het Duitse ministerie van Financiën toe. ,,De Duitse bilaterale hulp blijft op het hoogste niveau, maar rekent op de effectiviteit van dit instrument", merkte die op.
[ Voor 98% gewijzigd door Mektheb op 17-08-2024 17:27 ]
Dank voor de opheldering en duidelijkheid.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:23:
[...]
Ja dat hebben ze gedaan, maar niet vanwege Nordstream.
Het probleem is dat Duitsland ook een kunstmatige schuldenlimiet heeft en de Duitse liberalen (FDP) bezig zijn om zo hard te bezuinigen. Dat drama loopt al maanden. Er was een akkoord, maar er is zo geen extra geld meer. En daarmee gaat er dus ook geen extra steun aan Oekraine meer mogelijk zijn...
Zie:
[...]
https://www.faz.net/aktue...esregierung-19924590.html
Waarom zorgwekkend? Ik wil voorstellen dat we de artikelen beter lezen en niet alleen af gaan op een wat misleidende kop.. de steun stopt niet, maar verandert. Daar is niets mis mee, waarom zou je uit je eigen potje ondersteunen als het ook uit een Russisch potje kan?dr.lowtune schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:45:
Zorgwekkend is het wel, want Rusland is nog niet verslagen en blijft ook een gevaar voor onze veiligheid op de lange termijn. Dat dat besef er bij sommige politici niet is, dat is zorgwekkend.
We kunnen nu alleen maar hopen dat andere landen het gat willen dichten (en dat zie ik uitermate somber in).
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Het vaste component wordt afgeschaald, ik moet nog zien dat het “Russische deel” toereikend is om dat op te vangen. Dus daarom zorgwekkend.Fanta schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:04:
[...]
Waarom zorgwekkend? Ik wil voorstellen dat we de artikelen beter lezen en niet alleen af gaan op een wat misleidende kop.. de steun stopt niet, maar verandert. Daar is niets mis mee, waarom zou je uit je eigen potje ondersteunen als het ook uit een Russisch potje kan?
Tja, afgelopen jaar was het nog een probleem dat Duitsland afschaalde wat achteraf nogal mee leek te vallen. En ook nu zeggen ze er al bij dat ze er van uit gaan dat het russische deel toereikend is, en als dat niet zo is zal er wel wat opgeschaald worden (wat ze dus de afgelopen jaren ook hebben gedaan). Dus dat het zorgwekkend zou zijn valt nogal mee.dr.lowtune schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:16:
[...]
Het vaste component wordt afgeschaald, ik moet nog zien dat het “Russische deel” toereikend is om dat op te vangen. Dus daarom zorgwekkend.
[removed]
Voor de bühne.caspervc schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:20:
Zou mij niets vermoeden als in de achtergrond het nordstream gebeuren mee speelt...
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Niks gebeurt 'zomaar' heb ik het ideeJerie schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:52:
[...]
Voor de bühne.
Eigenlijk is er nauwelijks nieuw nieuws (nieuws dus) over Nordstream. Toch komt het breed in de media. Het is volgens mij begonnen met een reconstructie in een Amerikaanse krant.
[ Voor 31% gewijzigd door teacup op 17-08-2024 23:05 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De bewijzen in Kursk dat er westers materiaal gebruikt is is 1000% zeker.alexbl69 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:05:
[...]
Niks gebeurt 'zomaar' heb ik het idee.
Heb zelf een vermoeden dat het samenhangt met de aanval van Oekraïne op Russisch grondgebied. De NAVO bondgenoten hebben altijd 1 harde voorwaarde gesteld voor militaire steun: de wapens mogen niet direct in Rusland gebruikt worden.
*knip* wat wel met zekerheid vast is te stellen is dat Oekraïne enkel in staat is Rusland aan te vallen omdat het steun uit het westen ontvangt. *knip*
*knip*
[ Voor 25% gewijzigd door teacup op 17-08-2024 23:04 ]
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Plannen om het budget voor 2025 te halveren dateren al van vorige maand, ruim voordoet Oekraïne Rusland binnenviel. Volgens mij ziet Duitsland gewoon een kans om een potje elders leeg te trekken, en dan hoeft het niet meer uit eigen zak te komen.alexbl69 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:05:
[...]
Niks gebeurt 'zomaar' heb ik het idee.
Heb zelf een vermoeden dat het samenhangt met de aanval van Oekraïne op Russisch grondgebied. De NAVO bondgenoten hebben altijd 1 harde voorwaarde gesteld voor militaire steun: de wapens mogen niet direct in Rusland gebruikt worden.
Het gebruik van westerse wapens op Russisch grondgebied is toegestaan, aldus de internationale bondgenoten. Dat werd meermaals bevestigd.*knip*
[ Voor 33% gewijzigd door teacup op 17-08-2024 22:49 ]
Zit met die pijplijn een beetje op 2 gedachten. Aan de ene kant inderdaad goed dat Rusland een chantagemiddel is ontnomen. En in een oorlog gebeuren nu eenmaal rare dingen, ook tussen bondgenoten (zie het Englandspiel in WO2).Mektheb schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:10:
[...]
De bewijzen in Kursk dat er westers materiaal gebruikt is is 1000% zeker.
En daar zijn harde bewijzen van, en de landen die ze geleverd hebben hebben er geen moeite mee.
Op het koord van red lines, zijn ze allemaal gebroken en er gebeurt niets.
De pijplijn blijft een logische stap toen, en is pijnlijk voor een land als Duitsland.
Maar een junkie moet hard afkikken en dat moesten wij in het westen zeker en nog!
Ik doelde meer op de timing van de onthullingen aangaande Nord Stream.XWB schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:12:
[...]
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Plannen om het budget voor 2025 te halveren dateren al van vorige maand, ruim voordoet Oekraïne Rusland binnenviel. Volgens mij ziet Duitsland gewoon een kans om een potje elders leeg te trekken, en dan hoeft het niet meer uit eigen zak te komen.
Dat wist ik niet, dank je welHet gebruik van westerse wapens op Russisch grondgebied is toegestaan, aldus de internationale bondgenoten. Dat werd meermaals bevestigd.
[ Voor 97% gewijzigd door NMH op 19-08-2024 10:26 ]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dit zegt ook weer wat over het niveau van Twitter.. Maar goed, Twitter is ook weer mijn bron voor info, van Himarsed, ISoW, UK defence HQ, etc...mir4dor schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:17:
[...]
Twitter staat er vol mee. Maar iedereen repost repost.
Even afwachten op de MSM? Soms wacht ik liever daarop.
Mja, het algoritme bepaalt wat je te zien krijgt begrijp ik. Behalve Anton Garashchenko, Maks en andere ben ik ook benieuwd naar de andere kant; ayden, geroman. Downside is dat ik af en toe wordt gebombardeerd met pro russische accounts die alles recht praten wat krom is. Als je niet uitkijkt wordt je daar nogal depressief vanXanderDrake schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 16:38:
[...]
Dit zegt ook weer wat over het niveau van Twitter.. Maar goed, Twitter is ook weer mijn bron voor info, van Himarsed, ISoW, UK defenceUK, etc...
Daily driver; MB R171 SLK280
Bingo, daarom is deze bufferzone nuttig. Dat moet je (als UA zijnde) niet te vroeg zeggen want daarmee informeer je de vijand. Want ondertussen maken de Russen fortificaties bij E38 terwijl die onnodig zijn. Al zullen zij daar ook krijgsgevangenen voor inzetten. Deden elders ook al, o.a. Mariupol.redwing schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:50:
met die rivier als grens is een heel deel nu makkelijk te verdedigen en waarschijnlijk met minder man dan Oekraïne voorheen langs de grens nodig had.
Ik heb momenteel geen toegang tot mijn gangbare tooling dus kan het niet goed bekijken. Heb jij al gekeken naar mogelijke soortgelijke situaties waar een rivier een handig obstakel is? Hoe zou het zijn bij het Kakhova reservoir dat is op een gegeven moment voldoende droog. Daarmee zou dan een natuurlijk object juist zijn verdwenen. Ook de rivier bij Kherson zal minder bekken bevatten.Ik ben dan ook benieuwd of ze dit trucje nu ook op andere plekken gaan proberen of dat ze het voorlopig hierbij houden.
Poetin had het recent over welke onderhandelingen (een leugen). Hij doet alsof hij de alpha male is. Wil hij serieuze vredesonderhandelingen zal hij zich iets realistischer op moeten stellen, ook voor de bühne. Doet hij dat niet voor de bühne dan kan hij achter gesloten deuren nooit voldoende water bij de wijn doen. Daarnaast laat je je bij vredesonderhandelingen in de kaarten kijken en daarom kan het onderdeel zijn van misleiding. Vooralsnog zie ik aan de kant van Poetin nog weinig wil. En waar een wil is, is een weg.Maar het is dus ook de vraag wat rusland hier nu mee gaat doen. Want het maakt het voor hun wel een stuk lastiger om een cease-fire te krijgen omdat ze dan dus eigen grondgebied kwijt zijn.
Waarom denk jij dat Oekraïne niet door stoot naar de E38? De rivier als grens is natuurlijk praktisch, maar Lgov is mijn inziens nog steeds een doel. Al kan Lgov natuurlijk ook stuk, in plaats van bezetJerie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:00:
[...]
Bingo, daarom is deze bufferzone nuttig. Dat moet je (als UA zijnde) niet te vroeg zeggen want daarmee informeer je de vijand. Want ondertussen maken de Russen fortificaties bij E38 terwijl die onnodig zijn. Al zullen zij daar ook krijgsgevangenen voor inzetten. Deden elders ook al, o.a. Mariupol.
[...]
Ik heb momenteel geen toegang tot mijn gangbare tooling dus kan het niet goed bekijken. Heb jij al gekeken naar mogelijke soortgelijke situaties waar een rivier een handig obstakel is? Hoe zou het zijn bij het Kakhova reservoir dat is op een gegeven moment voldoende droog. Daarmee zou dan een natuurlijk object juist zijn verdwenen. Ook de rivier bij Kherson zal minder bekken bevatten.
Mijn persoonlijke hoop, wens is dat er in de commotie bij Kherson een nieuw of tweede front ontstaat richting Krim. Zodoende kan men Krim nog verder isoleren.
[...]
Poetin had het recent over welke onderhandelingen (een leugen). Hij doet alsof hij de alpha male is. Wil hij serieuze vredesonderhandelingen zal hij zich iets realistischer op moeten stellen, ook voor de bühne. Doet hij dat niet voor de bühne dan kan hij achter gesloten deuren nooit voldoende water bij de wijn doen. Daarnaast laat je je bij vredesonderhandelingen in de kaarten kijken en daarom kan het onderdeel zijn van misleiding. Vooralsnog zie ik aan de kant van Poetin nog weinig wil. En waar een wil is, is een weg.
Het lijkt me tactisch heel dom: Oekraine vecht nu mobiel en heeft daarmee de overhand op de Russen in die regio. Waarom zou je je dan vastpinnen in een "Slag om Lgov" waarmee je alle voordelen van mobiele oorlogsvoering verliest?Spykie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:23:
[...]
Waarom denk jij dat Oekraïne niet door stoot naar de E38? De rivier als grens is natuurlijk praktisch, maar Lgov is mijn inziens nog steeds een doel. Al kan Lgov natuurlijk ook stuk, in plaats van bezet
Je gaat niet eerst de tegenpartij tactisch achter een rivier terugdringen (inclusief bruggen vernietigen) om vervolgens over de rivier (met welke bruggen?) te gaan. Een rivier met bruggen is een chokepoint. Als je er al overheen gaat moet je voldoende door kunnen stoten, of het dient een hoger doel (afleidingsmanoeuvre, kanonnenvoer, enz). Bovendien zorgt de rivier nu voor de gewenste buffer. Wel zou men misschien later een tweede front ten noorden van Sumy kunnen openen, richting Rylsk.Spykie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:23:
[...]
Waarom denk jij dat Oekraïne niet door stoot naar de E38? De rivier als grens is natuurlijk praktisch, maar Lgov is mijn inziens nog steeds een doel. Al kan Lgov natuurlijk ook stuk, in plaats van bezet
Putin signed a decree allowing persons “who share traditional Russian spiritual and moral values” to obtain a residence permit in Russia without taking into account quotas and language skills.
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 19 augustus 2024
It is likely aimed at foreigners from Europe and America. pic.twitter.com/aFCqWDntI0
Dat betekent, stam + t .
Binnenkort meer van verhalen als deze waarnaar gelinkt wordt door Wilke in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3".Apache4u schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:00:
Putin heeft een decreet getekend. Dus hopelijk zijn we binnenkort verlost van mensen zoals Baudet. Die hebben nu een mooie plek om heen te gaan :
[Embed]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Putin signed a decree allowing persons “who share traditional Russian spiritual and moral values” to obtain a residence permit in Russia without taking into account quotas and language skills.
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 19 augustus 2024
It is likely aimed at foreigners from Europe and America. pic.twitter.com/aFCqWDntI0
[ Voor 52% gewijzigd door Tens op 20-08-2024 08:38 ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
*knip* Maar niet vergelijken met IS, is ene behoorlijke afleider Paspoort intrekken indien blijkt dat ze voor Rusland vechten.Tens schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:35:
Fijn dat je er bent, hier heb je een paspoort, en oh ja ook je oproep om aan het front te verschijnen.![]()
[Twitter]
[Afbeelding]
[ Voor 2% gewijzigd door teacup op 22-08-2024 20:06 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Dat lijkt mij ook wel, dat als Nederlanders een Russische paspoort krijgen de Nederlandse vervalt.Auredium schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:02:
[...]
*knip* Paspoort intrekken indien blijkt dat ze voor Rusland vechten.
Wat betreft China...er zijn geruchten hier en daar (ik kan niet verifiëren hoe waar ze zijn!) dat Xi wat problemen heeft met zijn machtsbasis. Naar het schijnt zijn er nogal wat mensen in zijn partij ontevreden met hoe het met China gaat. De corruptieaanpak in het leger heeft schijnbaar geleid tot vijanden en er zijn wat mensen zuur over dat ze wellicht op het verkeerde paard hebben gewed.
Nogmaals ik weet niet hoe waar het is. Dit komt hoofdzakelijk uit de pot van kanalen die ik doorgaans niet vertrouw (business insider maar ook wat andere kanalen). Het lijkt een redelijke push te zijn. Ik zou het met de korrel zout ter grote van een vrachtwagen nemen maar wellicht zit er een kern van waarheid in. China zit in een lastige situatie waarin er intern grote financiële problemen zijn en handel met het westen sterk is afgenomen (er is nog wel handel maar niet meer zoveel als voor 2020). Daarnaast doet Rusland het niet goed en is de nieuwe silk road geen groot succes. Dus ik kan mij voorstellen dat Xi ondanks zijn macht onder druk staat om een neutraler standpunt aan te nemen vriendelijker te worden naar het westen.
[ Voor 2% gewijzigd door teacup op 22-08-2024 20:07 ]
Nederland doet al niet aan dubbele paspoorten afgezien van uitzonderingssituaties.TrekDr0p schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:34:
[...]
Dat lijkt mij ook wel, dat als Nederlanders een Russische paspoort krijgen de Nederlandse vervalt.
En heeft XI het ook niet vooral moeilijk in zijn eigenland, omdat vooral de jongeren het niet eens zijn met zijn beleid?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
je bedoelt, we leggen ze geen strobreed in de weg. Gaan ze ophalen uit de gevangenis in Oekraine als ze gevangen zijn. Alle verwerkte kinderen halen we ook op. Als dan blijkt dat je de oorlog verloren hebt, dan komt de staat je redden enAuredium schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:02:
[...]
*knip* Paspoort intrekken indien blijkt dat ze voor Rusland vechten.
[ Voor 16% gewijzigd door teacup op 22-08-2024 20:10 ]
Klopt, maar er word ook niet echt gecheckt of jij je 2de paspoort opgeeft.Marzman schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:33:
[...]
Nederland doet al niet aan dubbele paspoorten afgezien van uitzonderingssituaties.
Zei ik dat? Nee. Ik heb het specifiek over het intrekken van het Nederlandse paspoort in mijn voorbeeld. Mijn eerste zin verwijst naar dat specifieke gedeelte en niet wat jij nu aanhaalt alhoewel ik begrijp dat het makkelijk valt door te trekken. Maar dat doortrekken is in deze zin een handeling die jij doet zonder dat ik aangeef of dat klopt. Dus laat mij dat nu voor je rechtzetten. Ik bedoel enkel het paspoort gedeelte. Als ze er naartoe willen heb ik overigens liever dat ze dat doen dan hier blijven en de samenleving destabiliseren.sikkwittet schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:00:
[...]
je bedoelt, we leggen ze geen strobreed in de weg. Gaan ze ophalen uit de gevangenis in Oekraine als ze gevangen zijn. Alle verwerkte kinderen halen we ook op. Als dan blijkt dat je de oorlog verloren hebt, dan komt de staat je redden en
raak je ook niet verder je paspoort kwijt?
*knip*
[ Voor 9% gewijzigd door teacup op 22-08-2024 20:12 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
*knip* offtopicAuredium schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:05:
[...]
Zei ik dat? Nee. Ik heb het specifiek over het intrekken van het Nederlandse paspoort in mijn voorbeeld. Mijn eerste zin verwijst naar dat specifieke gedeelte en niet wat jij nu aanhaalt alhoewel ik begrijp dat het makkelijk valt door te trekken. Maar dat doortrekken is in deze zin een handeling die jij doet zonder dat ik aangeef of dat klopt. Dus laat mij dat nu voor je rechtzetten. Ik bedoel enkel het paspoort gedeelte. Als ze er naartoe willen heb ik overigens liever dat ze dat doen dan hier blijven en de samenleving destabiliseren.
Daarnaast zullen de meeste niet meer terug komen. Overleven aan het Russische front is vrij klein voor slecht getrainde mensen die op zijn gegroeid in het beschermende westen imo.
[ Voor 9% gewijzigd door teacup op 22-08-2024 20:13 ]
Zelfs als er niets van klopt vervelend nieuws, want dit is was je als Oekraine en als bondgenoot (de meeste zijn kleiner dan Duitsland en kijken dus toch naar hen voor wat leiderschap) niet wil horen.Een uitgelekte brief van de Duitse minister van Financiën heeft twijfel gezaaid over verdere Duitse steun aan Oekraïne. Tot nu toe is Duitsland, na de VS, het land dat Oekraïne de meeste steun levert.
De Duitse krant Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung (FAS), die inzage had in de brief, mails en andere documenten, schrijft dat er volgens de liberale minister van Financiën Lindner geen geld meer is voor nieuwe hulp. De regering blijft echter benadrukken dat de steun gewoon doorgaat.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Is al vaker besproken, Duitsland heeft gewoon hun eigen (politieke) budget crisis.Brent schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:32:
[...]
Zelfs als er niets van klopt vervelend nieuws, want dit is was je als Oekraine en als bondgenoot (de meeste zijn kleiner dan Duitsland en kijken dus toch naar hen voor wat leiderschap) niet wil horen.
PSN
Rusland heeft veto-recht in de VN Security council, dat is wel net iets andersroeleboel schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:46:
[...]
Rusland heeft veto-recht in de VN, dus die kunnen gewoon alles tegen houden wat hun zou veroordelen...
Met dat in het achterhoofd is het niet bepaald raar dat de VN nergens raakt
PSN
Echter als ik het artikel goed lees, dan staat er het volgende:De protestactie wordt georganiseerd door leden van de Südtribüne, beter bekend als de 'Gelbe Wand'. Ze roepen fans en fanclubs op om spandoeken te maken waarmee ze hun onvrede uiten tijdens het Bundesliga-duel van zaterdag, waarin Eintracht Frankfurt de tegenstander is.
Met zulk stemrecht open je de deur voor georganiseerde protesten. Zie het debakel over het Oekraïnereferendum.Volgens hem is een van de grootste problemen met de Rheinmetall-deal dat die niet in samenspraak met de fans is gesloten. "Leden hebben stemrecht, maar zijn in deze sponsordeal niet gehoord. De overeenkomst werd gewoon medegedeeld."
Daar is Duitsland het verkeerde land voor. [...]
Beïnvloeding van stemmingen is dan inderdaad een risico. Dat Duitsers meer activistisch zijn heeft misschien te maken met de directieve samenleving die Duitsland nog steeds wel is. Mijn werkgever werkt samen met een Duitse evenknie, maar als ik naar het verschil in organisatieculturen kijk dan is dat heel groot. Dat onderkennende maakt het mij een beetje trots om Nederlander te zijn, terwijl ik daar over het geheel genomen best nuchter over ben. Ik lees die sterkere neiging tot protest als een tegenreactie op het gebrek aan invloed die mensen naar eigen idee denken te hebben. Die directiviteit helpt met dat gevoel niet mee.Jerie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:25:
Omgekeerd is er ook sprake van boycots:
Dortmund-fans in opstand tegen deal met wapenfabrikant: 'Uiteindelijk wordt er geluisterd'
Met zulk stemrecht open je de deur voor georganiseerde protesten. Zie het debakel over het Oekraïnereferendum.
Wat mij betreft moet je dan kiezen of de fans wel of geen inspraak hebben. Of gewoonweg niet burgers zoveel officiële inspraak geven maar niet of niet officieel. Mijn vraag is dan vooral waarom men voor deze weg heeft gekozen. En waarom dit een geschikte plek voor dergelijke advertenties zou zijn.
Het enige wat we nu nog nodig hebben is een flinke daling in olieprijzen.Wilke schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:53:
De plannen voor een gas-pijplijn tussen Rusland en China staan op zijn minst voorlopig in de ijskast:
https://oilprice.com/Ener...a-China-Gas-Pipeline.html
"Mongolia's government has excluded the Power of Siberia-2 natural gas pipeline from its spending plans for the next four years, signaling potential delays or even cancellation of the project."
Ik kan me niet voorstellen dat dit Putin's positie verstevigt.
De oorspronkelijke bron van dit nieuws is de South China Morning Post, aldus de Kyiv Post:
https://www.kyivpost.com/post/37789
Met deflationele druk in China en de Fed heeft geen bewegingsruimte is het een kwestie van tijd.XanderDrake schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 23:50:
[...]
Het enige wat we nu nog nodig hebben is een flinke daling in olieprijzen.
De combinatie van kwakkelende economie in de EU, China in deflatie en straks ook nog Amerikaanse bankencrisis is niet goed voor landen die energie en grondstoffen exporteren.Hoe belangrijk zijn carrytrades?
Er bestaan geen officiële cijfers over het uitstaande bedrag aan carrytrades. ‘Je hoort dat bedragen van 3.000 of 4.000 miljard dollar zijn ontleend in yen’, signaleert Gijsels. Banken hebben omgerekend 381,5 miljard dollar in yen uitgeleend aan niet-bancaire financiële instellingen van de Kaaimaneilanden, blijkt uit cijfers van de Bank voor Internationale betalingen. Veel hefboomfondsen zijn daar gevestigd.
https://www.tijd.be/markt...mult-veroorzaken/10559132
Interactive charts of West Texas Intermediate (WTI or NYMEX) crude oil prices per barrel back to 1946. The price of oil shown is adjusted for inflation using the headline CPI and is shown by default on a logarithmic scale. The current month is updated on an hourly basis with today's latest value. The current price of WTI crude oil as of August 22, 2024 is $73.07 per barrel.
https://www.macrotrends.n...e-oil-price-history-chart
Dit klinkt allemaal goed, maar ik heb een paar opmerkingen:rapture schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:45:
Bij een hoge olieprijs gaat het goed in rusland en voelen ze sterk genoeg om een oorlog te starten. De Fed verhoogt de rente, een recessie ontstaat, de olieprijs gaat omlaag en plotseling gaat het slecht in rusland.
Dit laat imho zien dat er weinig historische en geopolitieke kennis over Rusland de Amerikaanse politiek bereikt, alles wat hier voorgesteld is al een keer eerder gebeurd onder Obama:Their argument was similar to one they and many others, including Ukrainians, have made before. The U.S. should lift all restrictions, they say, because if it doesn’t and Ukraine loses, the administration will be known as the one that didn’t do enough when it could.
That framing has at times angered senior officials in the White House who insist Washington has done more than any other country to help support Kyiv and that it shouldn’t have to risk its own national security for Kyiv. Officials in certain corners of the administration have told the Ukrainians that the U.S. will eventually want to reset relations with Moscow and lifting the restrictions could upend those efforts.
Ook die reset was geheel eenzijdig vanuit de VS, de plannen voor oorlog in Oekraïne en de Krim werden gewoon uitgevoerd. Rusland nam dit totaal niet serieus.The Russian reset was an attempt by the Obama administration to improve relations between the United States and Russia in 2009–2013.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
In light of the arrest of Telegram owner Pavel Durov in France, Russian regime officials have received orders to delete all their official correspondence in Telegram.
— (((Tendar))) (@Tendar) 25 augustus 2024
Source: Telegram / Baza pic.twitter.com/iIVfVLm0LI
Did you like it or not, we are using telegram to aim Iskanders and artillery. pic.twitter.com/WCe1HwhDT7
— 𝔗𝔥𝔢 𝕯𝔢𝔞𝔡 𝕯𝔦𝔰𝔱𝔯𝔦𝔠𝔱△ 🇬🇪🇺🇦🇺🇲🇬🇷 (@TheDeadDistrict) 25 augustus 2024
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
https://www.spectator.co....raises-awkward-questions/There has been speculation that Durov’s arrest is linked to his most recent trip to Baku, Azerbaijan, where he reportedly attempted to meet with Vladimir Putin during a state visit last week. In recent weeks the Kremlin has begun suppressing access to Youtube and WhatsApp in Russia in the wake of Ukraine’s Kursk incursion. There is speculation that Durov may have been attempting to persuade Putin to leave Telegram alone – but the Russian leader refused to meet him. The fact that Durov flew from Baku to Paris in his private plane, knowing that the French had a longstanding warrant out for his arrest, is one of the unanswered mysteries of this story.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat zou ik ook als hint zien om te gaan verhuizen naar een bungalow en geen thee meer te drinken.DaniëlWW2 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:57:
Maar er gaan ook verhalen rond dat hij Poetin wou spreken toen Poetin recentelijk in Baku was. Poetin heeft geweigerd.
Today, I spoke with Ukrainian Minister @rustem_umerov to congratulate the Ukrainian people on the eve of their Independence Day. I provided an update on the $125 million security assistance package announced by @POTUS today, underscoring our enduring support for Ukraine.
— Secretary of Defense Lloyd J. Austin III (@SecDef) 23 augustus 2024
De krant berichtte ook dat afgelopen donderdag president Joe Biden tijdens een telefoongesprek met zijn Oekraïense evenknie Volodymyr Zelensky opnieuw zijn ‘onwrikbare’ steun uitsprak. In reactie hierop:De Verenigde Staten komen met een nieuw militair steunpakket voor Oekraïne. Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft gisteren bekendgemaakt raketten, munitie, luchtafweergeschut en ander militair materieel naar Kyiv te sturen.
In een verklaring toonde Zelensky zijn dankbaarheid voor het nieuwe steunpakket. ‘Oekraïne heeft de levering van wapens uit de aangekondigde pakketten hard nodig, met name extra luchtverdedigingssystemen voor de bescherming van steden, gemeenschappen en belangrijke infrastructuur.’
Ik begrijp je post niet helemaal. Waar zouden de Russen een reden hebben om hier bezorgd over te zijn? En wat voor deal zou Durov moeten sluiten met Frankrijk? Wat heeft hij hen te bieden?DaniëlWW2 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:57:
Ik denk dat de Russen ook wel reden hebben om bezorgt te zijn.
Durov is in 2014 de controle over Vkontakte verloren. Hij had Telegram al opgericht en heeft toen Rusland verlaten. Maar er gaan ook verhalen rond dat hij Poetin wou spreken toen Poetin recentelijk in Baku was. Poetin heeft geweigerd.
Toen is hij dus per privé vliegtuig van Baku naar Frankrijk gevlogen terwijl hij weet dat er een arrestatiebevel tegen hem is in Frankrijk.
[...]
https://www.spectator.co....raises-awkward-questions/
Ik kan moeilijk de gedachte loslaten dat hij zichzelf heeft overgeleverd omdat hij bang is dat hij anders een ongeluk zou gaan krijgen. En omdat hij nu in Frankrijk zit, zou ik niet verbaast zijn als hij een deal gaat proberen te sluiten of al gesloten heeft.
Wat is de waarschuwing inhoudelijk?In een rapport dat circuleert in Brussel worden EU-leiders gewaarschuwd voor de risico’s van een trainingsmissie op Oekraïens grondgebied.
En:‘Het is zeer waarschijnlijk dat militaire aanwezigheid van de EU op Oekraïens grondgebied door Rusland als een provocatie zal worden opgevat’
Wie uit de waarschuwing?'Het feit dat Rusland elke locatie in Oekraïne kan bereiken met ballistische raketten en drones, zou leiden tot het hoogste dreigingsniveau voor militair personeel uit de EU’
Vertrouwelijk? Hoe komen wij dit dan nu te weten.Grundlage für die Beratungen in der kommenden Woche wird ein vertrauliches Dokument des Europäischen Auswärtigen Dienstes (EAD) in Brüssel sein. Es trägt den Titel „Strategische Überprüfung der EU-Ausbildungsmission Ukraine“. In dem Dokument, das dieser Zeitung vorliegt, heißt es, Kiew rechne infolge der Mobilisierung vom Mai mit bis zu 150.000 neuen Wehrpflichtigen, zudem sollen zehn neue Infanterie-Brigaden aufgestellt werden.
Daarom, in mijn ogen een spin om een beslissing van buitenaf mee te beïnvloeden.Bereits vor der Sommerpause im Juli hatte es erste informelle Debatten über das Thema in Brüssel gegeben. Dabei zeichneten sich zwei Fronten ab, die sich bisher unversöhnlich gegenüberstehen. Frankreich will unbedingt, dass die Europäer der Forderung Kiews nachkommen und zusätzlich zu der bisherigen Ausbildung auch in der Ukraine Soldaten trainieren. Dabei wird Paris von den baltischen Staaten, Polen, Dänemark und Schweden unterstützt. Die deutsche Bundesregierung wiederum ist gegen eine Ausbildung von ukrainischen Soldaten vor Ort. Sie fürchtet eine weitere Eskalation und unkalkulierbare Risiken. Berlins Position wird bisher von Malta, Österreich, Slowenien und Ungarn geteilt.
Huib Modderkolk onderzocht recent over de AIVD asset die Stuxnet in Natanz zou hebben weten te krijgen. Documentaire op NPO en dit boek: https://www.bol.com/nl/nl...t-weten/9300000165678170/ deze meneer is ook op mysterieuze wijze in Dubai of UAE o.i.d. verongelukt met de motor.DaniëlWW2 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:57:
Ik denk dat de Russen ook wel reden hebben om bezorgt te zijn.
Durov is in 2014 de controle over Vkontakte verloren. Hij had Telegram al opgericht en heeft toen Rusland verlaten. Maar er gaan ook verhalen rond dat hij Poetin wou spreken toen Poetin recentelijk in Baku was. Poetin heeft geweigerd.
Toen is hij dus per privé vliegtuig van Baku naar Frankrijk gevlogen terwijl hij weet dat er een arrestatiebevel tegen hem is in Frankrijk.
[...]
https://www.spectator.co....raises-awkward-questions/
Ik kan moeilijk de gedachte loslaten dat hij zichzelf heeft overgeleverd omdat hij bang is dat hij anders een ongeluk zou gaan krijgen. En omdat hij nu in Frankrijk zit, zou ik niet verbaast zijn als hij een deal gaat proberen te sluiten of al gesloten heeft.
En gaslighter eerste klas.Jerie schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:34:
[...]
Durov is m.i. vooral een (steenrijke) opportunist. Hij gebruikt eigen cryptobrouwsels zoals MTProto. Hij weigert standaarden en bewezen technieken te implementeren. Hij weigert standaard E2E te gebruiken.
Het is daarmee net zo open source als Android met een Play Store of GNU / Linux met een driver van nVidia. Of zoals ieder ander project dat zichzelf op Github zet om te profiteren van gratis werk en promotie, maar eigenlijk gewoon closed source is omdat de relevante onderdelen waardoor het functioneert niet meegeleverd worden als open source.Encrypted data is embedded into a messages.sendEncrypted API call and passed to Telegram server for delivery to the other party of the Secret Chat.
Ze stellen dat er nog niet genoeg maandelijkse gebruikers zijn. Ongeacht of de gegeven aantallen wel of niet kloppen: het wordt gebruikt als aanleiding om niet mee te werken en ze kunnen daarom niet zeggen dat ze aan de DSA voldoen, want volgens hen gaat het nog niet voor ze op.📱 Telegram abides by EU laws, including the Digital Services Act — its moderation is within industry standards and constantly improving.
In een privéjet en met Dubai als uitvalsbasis omdat het niet lukte in verschillende westerse landen die allemaal meer vrijheden geven dan het land waar hij vandaan komt.🛩 Telegram's CEO Pavel Durov has nothing to hide and travels frequently in Europe.
Regels die de maatschappij niet laten vervallen tot een tweede Rusland zijn inderdaad lastig.🫤 It is absurd to claim that a platform or its owner are responsible for abuse of that platform.
Dat zit wel Schnorr.
Dat dus, lekken heeft altijd een politiek doel.teacup schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:58:
Daarom, in mijn ogen een spin om een beslissing van buitenaf mee te beïnvloeden.
Ik heb grote moeite om te geloven dat er niet allang hele kuddes aan militaire 'adviseurs' in Oekraïne zitten.‘Het is zeer waarschijnlijk dat militaire aanwezigheid van de EU op Oekraïens grondgebied door Rusland als een provocatie zal worden opgevat’
Dan mag je mij even uitleggen wat het voor Pavel D uitmaakt of het nieuws van zijn arrestatie wel of niet bekend wordt. Bovendien hij wordt door Rusland gemist, dus in het nieuws komen lijkt onvermijdelijk.Jerie schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:34:
Als Durov daadwerkelijk iets leuks had kunnen betekenen voor NAVO, dan was zijn arrestatie nooit publiekelijk geworden. Althans, nog niet. Want dat wil je dan eerst volop uitbuiten.
Blijkbaar hebben ze er zelf dingen opgezet of gebruiken ze het als messenger.Muncher schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:36:
[...]
Ik begrijp je post niet helemaal. Waar zouden de Russen een reden hebben om hier bezorgd over te zijn? En wat voor deal zou Durov moeten sluiten met Frankrijk? Wat heeft hij hen te bieden?
Maar dan alsnog. Waarom vlieg je per privé vliegtuig dan naar Frankrijk om daar in de cel te verdwijnen?Jerie schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:34:
[...]
Huib Modderkolk onderzocht recent over de AIVD asset die Stuxnet in Natanz zou hebben weten te krijgen. Documentaire op NPO en dit boek: https://www.bol.com/nl/nl...t-weten/9300000165678170/ deze meneer is ook op mysterieuze wijze in Dubai of UAE o.i.d. verongelukt met de motor.
Verder heeft Durov blijkbaar ook een Frans paspoort: https://www.lemonde.fr/en...h-passport_6037748_7.html
Als Durov daadwerkelijk iets leuks had kunnen betekenen voor NAVO, dan was zijn arrestatie nooit publiekelijk geworden. Althans, nog niet. Want dat wil je dan eerst volop uitbuiten.
Dus moet je denken aan iets dat achteraf verantwoording af moet leggen: mensen die onder onze jurisdictie vallen; dat zijn doorgaans niet Russen of Poetin en z'n maatjes. Die zitten aan de andere kant van het IJzeren Gordijn v2.
Durov is m.i. vooral een (steenrijke) opportunist. Hij gebruikt eigen cryptobrouwsels zoals MTProto. Hij weigert standaarden en bewezen technieken te implementeren. Hij weigert standaard E2E te gebruiken. Hij weigert zich in te zetten tegen allerlei smerige rotzooi op Telegram. Wapen- en drugshandel, CSAM, accelerationisme -- noem maar op. Van die miljarden kan hij echt wel wat meer blikjes mods in sweatshops in Azië optuigen. Het stukje dat Durov daadwerkelijk is opgepakt omdat hij niet mee zou werken met autoriteiten is dan ook plausibel. Kan ook een cover-up zijn. Al is het ook verdacht dat de Russen eerst Telegram dreigden te blokkeren (Roskomnebukadnezar ofzoiets?) en later plotsklaps toch niet. Bovendien snap ik niet waarom Durov bij Poetin in de buurt zou willen komen. Al snap ik ook niet waarom hij nog steeds iets met Telegram doet.
De chaos dat de Russen nu massaal weggaan van Telegram is dan ook vermakelijk. Maar ik denk ook dat de criminaliteit die daar plaatsvindt in rep en roer is. Baldur's Gate 4 is al uit zo te zien, en hij is leuk hoor.
Dus ehh, nee, ik denk dat het te maken heeft met de (zware) criminaliteit en niet specifiek met Rusland. Al is Rusland wel een haakje in de zware criminaliteit. En om deze reden heb ik -DE OFFTOPIC EINDBAAS- het hier ook niet gepost
Waar blijkt dat dan uit? Zitten we naar dezelfde bron te kijken?DaniëlWW2 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:43:
[...]
Blijkbaar hebben ze er zelf dingen opgezet of gebruiken ze het als messenger.
En de paniek zal zijn dat er misschien backdoors zijn. Want Telegram heeft ook niet de beste beveiliging.
Boven mijn eerste reactie dat de Russen blijkbaar massaal aan het verwijderen zijn uit Telegram.Muncher schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:08:
[...]
Waar blijkt dat dan uit? Zitten we naar dezelfde bron te kijken?
En dan maar (voor henDaniëlWW2 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:21:
[...]
Boven mijn eerste reactie dat de Russen blijkbaar massaal aan het verwijderen zijn uit Telegram.
Ze vertrouwen blijkbaar dus zelf niet wat ze erop hebben gezet.
Dat zit wel Schnorr.
Ik roep dit al _jaren_ en zelfs op plekken als HackerNews zijn er legers aan lui die koolaid hebben gedronken (en/of gewoon enorm invested zijn op het platform). E2EE is kennelijk toch lastiger te begrijpen dan het is.Stukfruit schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 07:54:
[...]
En gaslighter eerste klas.
Ze blijven zeggen dat Telegram een veilige app is, maar ondertussen hangen ze met security by obscurity aan elkaar door alleen protocol en frontend code vrij te geven (check de verschillende repo's op Github - zelf verwijzen ze ook alleen naar frontends en protocol). Waarin je notabene expliciet Secret Chats moet gebruiken voordat je op Signal-niveau zit.
Enter E2EEToegeven: bij Signal gaan berichten in transit langs een server. Zoals het ook werkt bij Telegram's Secret Chats:
Today’s Russian papers on Pavel Durov’s detention in Paris:
* “The blow to Telegram threatens to become a blow to Russia.”
* “Telegram might become a tool of Nato…”
* “If Telegram crashes, how will [our army] fight?"
Voor Pavel D. maakt dat niet uit maar voor NAVO wel. Als de NAVO een geheim plan heeft Pavel D. onder druk te zetten dan laat je hem niet met privéjet van Baku naar Parijs vliegen. Dat valt teveel op.Tens schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:07:
[...]
Dan mag je mij even uitleggen wat het voor Pavel D uitmaakt of het nieuws van zijn arrestatie wel of niet bekend wordt. Bovendien hij wordt door Rusland gemist, dus in het nieuws komen lijkt onvermijdelijk.
Het feit dat Rusland toegang tot Pavel D eist/kopje thee wil brengen doet toch vermoeden dat er iets meer achter zit.
Bij een vooropgezet plan wil je hem m.i. eerst laten verdwijnen in de massa, tenzij hij in gevaar is voor eigen leven. Daarmee zorg je voor het scenario dat hij van de aardbodem is verdwenen (Jack Ma style) terwijl hij in werkelijkheid meewerkt met de autoriteiten. Dat hij met het Westen mee gaat werken ligt vrij voor de hand. Hij is immers steenrijk en heeft wat te bieden (en dan denk ik niet aan RU chats maar alle criminele content). Maar... dat moet Poetin toch ook begrijpen?DaniëlWW2 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:43:
[...]
Maar dan alsnog. Waarom vlieg je per privé vliegtuig dan naar Frankrijk om daar in de cel te verdwijnen?
Ik kan moeilijk geloven dat je dit doet zonder angst voor je leven doet. En als miljardair van een platform zoals Telegram, denk ik dat je wel wat zal hebben. Qua verstoppen, tja als je per privé vliegtuig van Baku naar Frankrijk vliegt, dan hebben de Russen dat ook wel door.
Waarom zou het plan geheim moeten zijn? Als hij van de radar verdwijnt heeft Rusland wel een idee van wat er gebeurd is. Op deze manier horen veel meer Russen van de arrestatie, mede dankzij de Russische eis van toegang tot Pavel D.Jerie schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:44:
[...]
Voor Pavel D. maakt dat niet uit maar voor NAVO wel. Als de NAVO een geheim plan heeft Pavel D. onder druk te zetten dan laat je hem niet met privéjet van Baku naar Parijs vliegen. Dat valt teveel op.
Wat zou kunnen is dat Poetin inderdaad Pavel D. onder druk heeft gezet. Maar dan moet Poetin ook rekening houden met het scenario dat zijn mark gaat vluchten. Als Poetin Pavel D. had willen hebben, dan had hij hem kunnen ontvoeren (in Baku).
Dat is binnen information warfare wel handig. Je wilt niet je tegenstander wakker maken. Anders krijg je zoiets als Uber die een killswitch gebruikt in hun HQ in Brussel.
Maar dat houdt nog niet in dat het te maken heeft met NATO, Poetin, en het Oekraïne confict.Als hij van de radar verdwijnt heeft Rusland wel een idee van wat er gebeurd is. Op deze manier horen veel meer Russen van de arrestatie, mede dankzij de Russische eis van toegang tot Pavel D.
I have seen false information regarding France following the arrest of Pavel Durov.
— Emmanuel Macron (@EmmanuelMacron) 26 augustus 2024
France is deeply committed to freedom of expression and communication, to innovation, and to the spirit of entrepreneurship. It will remain so.
In a state governed by the rule of law,…
[ Voor 12% gewijzigd door Jerie op 26-08-2024 17:14 ]
Want Macron heeft het gezegd, en dat was geen politiek statement.Jerie schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:13:
TL;DR heeft geen ruk met politiek te maken maar een crimineel onderzoek. Rest is FUD en speculatie.
Soms is het juist handig om iets naar buiten te brengen, en Moskou wist het al meteen.Jerie schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:13:
Dat is binnen information warfare wel handig. Je wilt niet je tegenstander wakker maken. Anders krijg je zoiets als Uber die een killswitch gebruikt in hun HQ in Brussel.
Voor de Fransen is dat makkelijk te zeggen.Jerie schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:13:
[...]
[...]
Maar dat houdt nog niet in dat het te maken heeft met NATO, Poetin, en het Oekraïne confict.
Macron heeft vandaag ook op Twitter gereageerd:
[Twitter]
TL;DR heeft geen ruk met politiek te maken maar een crimineel onderzoek. Rest is FUD en speculatie.
Als het echt zo is dat er russische militaire communicatie plaatsvindt op Telegram dan wordt zo'n ventje natuurlijk wel een doelwit.DaniëlWW2 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:39:
[...]
Voor de Fransen is dat makkelijk te zeggen.
Maar het beantwoord nog steeds niet waarom je een privé vliegtuig naar Frankrijk neemt terwijl je weet dat je al jaren in Frankrijk gezocht word.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Ze zeggen op de russische TV dat de coördinaten voor Kalibr, Iskander,... worden via Telegram doorgegeven.FrambozenTaart schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:33:
[...]
Als het echt zo is dat er russische miltaire communicatie plaatsvind op Telegram dan wordt zo'n ventje natuurlijk wel een doelwit.
Kan me zomaar voorstellen dat er inmiddels een groeiend aantal invloedrijke partijen geïnteresseerd zijn in toegang tot zulke informatiestromen.
Kan best zijn dat het hem wat te heet onder zijn voeten werd en misschien ben je dan wel veiliger bij degenen die nog een appeltje met je te schillen hebben middels een respectabele rechtsstaat.
[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 26-08-2024 20:46 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq