Ik niet echt. Biden heeft wat mij betreft gelijk. Momenteel is er gewoon geen enkele kans om Oekraine bij de NAVO te laten. Dan zij we gelijk als NAVO betrokken bij deze oorlog.RoD schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:41:
Lindsey Graham via zijn Twitter account
[...]
Ik ben het de laatste tijd steeds volledig met hem eens. Begint bijna een beetje eng te worden.
Na de oorlog? Ja. Maar het is beter om de voorwaarden tegen die tijd niet nu al af te spreken. Want dat geeft Rusland weer de kans om dwars te gaan liggen (door de bekende condities te blokkeren). Beter om eerst de situatie post-oorlog goed in te schatten en ook te zorgen dat de corruptie echt het land uit is gewerkt voor je gaat werken aan toetreding tot EU en NAVO. We hebben eerder al fouten gemaakt met Turkije (NAVO), Hongarije enz waarvan het achteraf veel beter was geweest als ze er niet bij waren gekomen.
Ik denk dat iedereen het Oekraine van Zelensky wel ziet zitten, maar die zit er ook niet eeuwig, en een nieuwe Orban erbij wil niemand. Vergeet ook niet dat de onenigheid in het Oosten wel aangewakkerd is door Rusland maar ook wel een beetje ingebakken in het land. Zelfs na de oorlog is die shit niet opgelost (die ook tot MH17 heeft geleid!). Tot de Maidan revolutie waren ze zelfs als land nog overwegend pro-Russisch. Ik denk dat de angst een beetje is dat dat toch weer omslaat (niet echt super reeel aangezien Rusland zich nu van hun kwade kant heeft laten zien en de anti-Russische kanten heeft versterkt, maar toch...)
De vraag is gewoon, hoe gaat het land er uit zien na de oorlog. Ik snap ook wel dat men daar nu niet al te veel over af wil spreken. Het heeft niet zoveel zin om de discussie nu te voeren als je niet eens weet hoe het er dan uit gaat zien.
[ Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 12-07-2023 01:59 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/G23oGJ9uGCbzAaJzzpBpO6jM.png?f=user_large)