Inderdaad. Ik keek eergisteravond (toen ik ziek in mijn hotelkamer lag) in Koeln maischberger, een licht satirisch actualiteitenshow. Eerst was er een item over de Heizungsgesetz, verplichting om vanaf 2024 in nieuwbouw geen gas, kolen of olie voor verwarming van gebouwen te gebruiken bij nieuwbouw of renovatie. Daar dreigt momenteel kabinetscrisis over en zijn de meningen sterk verdeeld. In studio een Groene politica tegenover een Bayerische populist/libertarier. Elk had ongeveer de helft van het publiek in de zaal op hun hand. Vervolgens een item over situatie rondom Bakhmut en de zin en onzin van arrestatiebevelen voor oorlogsmisdaden van de Russen. Ondanks dat het stuk ingeleid werd door een FDP-politica (FDP is doorgaans eh... polariserend), kreeg ze volledige, luide bijval van het publiek toen kritiek uitte op Scholz voor zijn reactiviteit en nog meer toen ze aangaf trots te zijn op het helpen trainen van UA piloten op F16's. Ik heb er specifiek op gelet en zelfs degenen die het meeste applaudiseerden bij die Bayer waren minstens zo enthousiast hier. Er is echt van links tot rechts steun voor, althans in West-Duitsland.Freee!! schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:09:
[...]
Vlak Finland niet uit en ook in Duitsland leven nog vrij veel mensen, die geen al te beste herinneringen hebben aan de Sovjet-bezetting.[...]
Oslik blyat! Oslik!
:strip_exif()/f/image/ruZxjL9SqRTKaxZ8XgIJ43u9.jpg?f=fotoalbum_large)