Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.934 views

Onderwerpen

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
ArcticWolf schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:07:
[...]

En dat is helaas niet zo in Nederland. Je wordt gewoon afgesloten als je niet meer kan betalen via een papierschuiver (energie "leverancier") terwijl de staat gewoon de eigenaar van TenneT en de Gasunie is... maar goed, dit is een hele andere discussie.

Er staat nu wel echt een noodzaak om zo snel mogelijk (of zoveel mogelijk) van het gas af te gaan.
Je word in NL niet zo maar afgesloten, als je een regeling treft of schuld hulpverlening dan word je niet afgesloten.

Je word alleen afgesloten als je niet wilt betalen, dat is wat anders dan niet kunnen.

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Newjersey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:06:
[...]

En ook daar heb jij een radicaal andere mening dan die van mij. En dat geeft niet. Ik zie elke volwassene als stemgerechtigde, ondanks hun politieke keuze.
Het is zeker niet zo dat al die mensen hun kiesrecht ontnomen mag worden omdat ze niet in mijn politieke hoek vallen, zeker niet.

Maar ik vind het, op zijn zachtst gezegd, verontrustend hoe groot de groep mensen is die hun keuzes, al dan niet politiek, baseren op totaal ridicule complottheorieën of de meest verontrustende meningen van mensen die, in mijn ogen, een gevaar vormen voor de samenleving.

Het moment waarop ik vind dat mensen dat stemrecht niet verdienen, is wanneer ze geen inhoudelijke discussie voeren op feiten, die onderbouwd kunnen worden met legitieme bronnen, maar de confrontatie aangaan met "feiten" die nergens, maar ook echt nergens op gebaseerd zijn. Die mensen vormen met hun mening een gevaar voor mijn, en onze samenleving.

Een goed voorbeeld hiervan is Baudet over de inval. gewoon glashard beweren dat dit de schuld van 'Het westen' is. Terwijl Rusland decennia het volk onderdrukt en propagandeert. En wanneer zij zien dat er een democratie bestaat, men het land de oorlog verklaart om de oude Sovjet-Unie in ere te herstellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Vini-Vidi-Vici op 02-03-2022 19:16 ]

-

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:09:
[...]

Ik zag de lijst al. Was meer verbaasd. Hebben ze daar toch nog enigszins verstand. Dacht dat dat dikke maatjes met poetin zijn.
Hoewel de vergelijk enigzins uit balans is: we komen allemaal wel eens dingen van onze eigen maatjes tegen die ons teleurstellen, maar meestal zullen we ze blijven steunen. We kennen daarnaast ook het spreekwoord: Wie a zegt moet ook b zeggen. Dat blijft afwachten.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:18
honey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:31:
De argumenten aan de andere zijde zijn ook best overtuigend.
goh, dat heb ik compleet gemist, welke argumenten? :?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LOTG schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:11:
[...]

Je word in NL niet zo maar afgesloten, als je een regeling treft of schuld hulpverlening dan word je niet afgesloten.

Je word alleen afgesloten als je niet wilt betalen, dat is wat anders dan niet kunnen.
Dat is waar, maar de kanttekening erbij, eer problemen en de weg niet weten naar die kanalen is een groot probleem.

Dus effectief worden ze afgesloten.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11 20:06
ManiacsHouse schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:09:
[...]

Ik zag de lijst al. Was meer verbaasd. Hebben ze daar toch nog enigszins verstand. Dacht dat dat dikke maatjes met poetin zijn.
Ik zal vannacht de administratie wel even afronden door alle tijdstippen even mooi te organiseren, zodat alleen ik de volle geloof 15 uur aan vergadering heb hoeven zien en de rest lekker selectief kan kijken.

• LOTG
Vorkie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:13:
[...]

Dat is waar, maar de kanttekening erbij, eer problemen en de weg niet weten naar die kanalen is een groot probleem.

Dus effectief worden ze afgesloten.
Volgens mij word je daar vanzelf op gewezen. Net zoals de hypotheek niet kunnen betalen, dan word je vanzelf verwezen.

Het is gelukkig geen Amerika hier wat dat betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door LOTG op 02-03-2022 19:15 ]

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vini-Vidi-Vici schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:12:
[...]

Het is zeker niet zo dat al die mensen hun kiesrecht ontnomen mag worden omdat ze niet in mijn politieke hoek vallen, zeker niet.

Maar ik vind het, op zijn zachtst gezegd, verontrustend hoe groot de groep mensen is die hun keuzes, al dan niet politiek, baseren op totaal ridicule complottheorieën of de meest verontrustende meningen van mensen die, in mijn ogen, een gevaar vormen voor de samenleving.

Het moment waarop ik vind dat mensen dat stemrecht niet verdienen, is wanneer ze geen inhoudelijke discussie voeren op feiten, die onderbouwd kunnen worden met legitieme bronnen, maar de confrontatie aangaan met "feiten" die nergens, maar ook echt nergens op gebaseerd zijn. Die mensen vormen met hun mening een gevaar voor mijn, en onze samenleving.
Dan is het aan jou om als wijs man met ze in gesprek te gaan en ze wat te leren. Dat vind ik het belangrijkst in deze discussie die ik al dagen volg. De meningen lopen soms flink uiteen. Die botsingen mogen er zijn. Maar elkaar gaan buitensluiten en veroordelen omdat iemand niet in je straatje past zet geen zoden aan de dijk. De meeste mensen deugen. Als je iets niet begrijpt heb je de kans om met elkaar in gesprek te gaan, want wij hebben daar de tijd en vrijheid voor zoals de mensen in Oekraine dat momenteel niet hebben. Voor elke kant valt dus wel wat te zeggen en je hoeft het echt niet met elkaar eens te zijn.

• Vini-Vidi-Vici
DR!5EQ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:17:
[...]

Dan is het aan jou om als wijs man met ze in gesprek te gaan en ze wat te leren. Dat vind ik het belangrijkst in deze discussie die ik al dagen volg. De meningen lopen soms flink uiteen. Die botsingen mogen er zijn. Maar elkaar gaan buitensluiten en veroordelen omdat iemand niet in je straatje past zet geen zoden aan de dijk. De meeste mensen deugen. Als je iets niet begrijpt heb je de kans om met elkaar in gesprek te gaan, want wij hebben daar de tijd en vrijheid voor zoals de mensen in Oekraine dat momenteel niet hebben. Voor elke kant valt dus wel wat te zeggen en je hoeft het echt niet met elkaar eens te zijn.
En dat is vaak nou net het probleem. Die andere kant staat niet open voor andermans mening, laat staan het goed kunnen funderen van hun eigen mening.

Nogmaals; er is een verschil tussen het hebben van een ander wereldbeeld en totale idioterie.

-

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:08
Newjersey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:59:
[...]

Waarom moet je een bevolking daar tegen beschermen? Een mens kan wat mij betreft prima zelf bepalen wat hij / zij / het met die informatie doet. Maar dat is denk ik een bepaald beeld wat ik van de wereld heb.

Je ziet dat ook vaak terug in politieke voorkeuren. Wil je meer of minder inmenging van de overheid in dit soort zaken. Ik kies voor minder inmenging.
Waarom je een volk moet beschermen tegen propaganda?!

De reden dat Poetin een land binnenvalt is omdat hij het Russische volk leugens over Oekraïne heeft verteld om de laffe aanval te legitimeren.

Je ziet de kwalijke gevolgen van propaganda nu live op alle nieuwszenders.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11 10:35
ArcticWolf schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:07:
[...]

En dat is helaas niet zo in Nederland. Je wordt gewoon afgesloten als je niet meer kan betalen via een papierschuiver (energie "leverancier") terwijl de staat gewoon de eigenaar van TenneT en de Gasunie is... maar goed, dit is een hele andere discussie.

Er staat nu wel echt een noodzaak om zo snel mogelijk (of zoveel mogelijk) van het gas af te gaan.
Onzin. Er is nu een noodzaak om zo snel mogelijk niet meer afhankelijk te zijn van Russisch gas. Dat zijn we enkel omdat we verantwoordelijkheid afkopen door gas in te kopen.. het uit Groningen en elders halen vinden we teveel gedoe. Hetzelfde als co2 uitstoot compenseren door boeren in tropische landen te betalen om bomen te planten… daarmee verminder je geen kilo uitstoot.

De overheid legt vooralsnog de rekening gewoon bij de burgers neer.. het wordt tijd dat hier wat aan gedaan wordt ipv een onhaalbare “verduurzaming” door te voeren vanwege een oorlog.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:39
Ik vroeg mij al af waarom "Wendy van Dijk" trending op Twitter was nu. Je geloof het niet.
Maandag landelijke actiedag op radio en tv voor slachtoffers oorlog Oekraïne. Wendy van Dijk doet vanaf de Pools-Oekraïense grens verslag van de actuele situatie ter plaatse.

[ Voor 13% gewijzigd door Tristan op 02-03-2022 19:21 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LOTG schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:14:
[...]

Volgens mij word je daar vanzelf op gewezen. Net zoals de hypotheek niet kunnen betalen, dan word je vanzelf verwezen.

Het is gelukkig geen Amerika hier wat dat betreft.
Helaas is schaamte en kop in het zand steken echt iets wat gebeurt.

Als je de brieven niet ziet of open maakt bestaat het niet. Dit topic is niet de plek hiervoor, maar het is helaas waarheid.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:41

Lordy79

Vastberaden

Vini-Vidi-Vici schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:12:

Vraagje n.a.v. bovenstaand:

Misschien dat ze dan geen alternatieve 'feiten' aandragen maar verdient iemand dan wel een stemrecht als ze op het uiterlijk van een politiek leider afgaan?
Wouter -lekker kontje- Bos?
Mevouw Hennis met de mooie blonde haren?
Jan Peter Balkenende die er 'betrouwbaar' uitziet'?
Jesse Klaver die... tja, ik weet ook niet wat mensen in hem zien.

Als je meent wat je zegt, dan denk ik dat je minder van het electoraat overhoudt in jouw wereld...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 09:43
[...]

Waarom moet je een bevolking daar tegen beschermen? Een mens kan wat mij betreft prima zelf bepalen wat hij / zij / het met die informatie doet. Maar dat is denk ik een bepaald beeld wat ik van de wereld heb.

Je ziet dat ook vaak terug in politieke voorkeuren. Wil je meer of minder inmenging van de overheid in dit soort zaken. Ik kies voor minder inmenging.
Je hebt onder een steen geleefd deze corona tijd, én kent blijkbaar weinig mensen uit een bepaald deel van de bevolking (die met een wat minder hoog toebedeeld IQ). Nee, een heel groot deel van de bevolking kan voor geen meter zelf nadenken :')

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-11 13:01
[...]

[...]
Op het eerste gezicht is dit ook de juiste manier om hier naar te kijken. Helaas blijkt propaganda echt gevaarlijk te zijn, omdat het menselijk brein er gevoelig voor is en moderne propaganda daar heel goed op inspeelt. En dat geldt ook voor heel slimme mensen.

Alleen al de ontzettend begrijpelijke reactie "maar wie bepaalt dan wat propaganda is?" die iemand op een post zoals deze van mij kan hebben (ik zeg niet dat jij die hebt) is een deel van het probleem en zorgt dat het brein vatbaarder wordt voor beïnvloeding.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Newjersey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:06:
[...]

En ook daar heb jij een radicaal andere mening dan die van mij. En dat geeft niet. Ik zie elke volwassene als stemgerechtigde, ondanks hun politieke keuze.
Is het nog vrije keuze als deze gebaseerd wordt op desinformatie?

Ik zie de laatste tijde wel heel vaak langs komen dat onder het mom van objectiviteit gevonden wordt dat elke informatie of elke mening van gelijke waarde is. Dat is pertinent niet zo. En is een ronduit gevaarlijke weg om te bewandelen.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Het net om Poetin begint zich te sluiten. Nu zelfs zijn succesvolle(re) kompaan Xi zich steeds ongemakkelijker lijkt te gaan voelen bij de huidige situatie, is het de vraag wie Vlad nog wel bereid is te steunen. Nu de empathie in het buitenland aan het opdrogen is, is het de vraag hoe de perceptie in het Russische binnenland ervoor staat. Dat is moeilijk te zeggen gezien de massale desinformatie en misleiding die de gemiddelde Rus om zijn of haar oren krijgt. Echter is wel met enige zekerheid te zeggen dat een langer durend conflict ook nadeliger is voor de waargenomen steun van de binnenlandse kameraden.

Militair gezien stuit de vredesmissie op een hoop obstakels en duurt deze veel langer dan initieel de bedoeling was. Het leger lijkt over te gaan op een Vietnam-achtige modus operandi en belaagt enkele steden niet alleen met kruisraketten en artillerie, maar ook met straaljagers. Kharkiv wordt met de grond gelijk gemaakt, de op een-na-grootste stad waar notabene ook veel Russisch-sprekenden wonen. Waren dit niet juist de mensen die bevrijd hadden moeten worden door deze militaire operatie?

Ook het militair oponthoud zal voor grote deuken zorgen in de mate waarin de gemiddelde Rus naar de situatie kijkt. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het moraal van de 1) de hooggeplaatste militaire staf en 2) de oligarchen in de inner circle van Poetin. Van de tweede groep hebben enkelen zich reeds uitgesproken en roepen op tot vrede c.q. vredesonderhandelingen. Een mogelijk scenario is wanneer de weerstand in de eerste groep dusdanig groot wordt - gedreven door het ongenoegen van het volk dat steeds meer gebukt zal gaan onder de Westerse sancties -, deze over zal gaan tot het onder druk zetten van Poetin om zich terug te trekken. Een afzetting ('coup') is ook niet out of the question, al zal dat wel erg lastig worden gezien een gering clubje hardliners waarmee Poetin zich altijd zal omringen.

In het 'slechte' scenario zal de Grozny-methode worden ingezet en zal er niet gestopt worden totdat steden als Kharkiv en Kyiv met de grond gelijk zijn gemaakt óf capituleren. Zelensky is immers alleen bereid tot onderhandelen als de bestokingen stoppen, wat ik niet zo snel zie gebeuren.

Inmiddels zijn er geruchten (speculatief, zie tweet hieronder van Guardian journalist) dat de krijgswet (i.e. noodtoestand) in Rusland uitgeroepen zou kunnen worden. Dit zou Poetin weer meer middelen geven om zijn campagne van desinformatie en verdoezeling voort te zetten.

[Twitter: https://twitter.com/Andrew__Roth/status/1499074007039197194?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1499074007039197194%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.redditmedia.com%2Fmediaembed%2Fliveupdate%2F18hnzysb1elcs%2FLiveUpdate_8a0d21de-9a53-11ec-9fe8-660af6951832%2F0]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• LOTG
DR!5EQ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:17:
[...]

Dat klopt, alleen is het lastig om mensen die van het pad af zijn terug te krijgen. Complot theorieën zijn een groot zwart gat. Als je niet iemand er van af weet te praten als hij met de eerste domme theorie komt is het al snel te laat. Dan is alles een leugen en krijg je zo iemand bijna niet meer van af.

Je moet de bron aan pakken en mensen die deze onzin als feit verkopen pakken. Vaak verdienen die er geld aan, en in echt schrijnende gevallen verkopen ze nog letterlijk vergif ook als medicijn.

Zo ook in dit geval, en aangezien we RT lastig kunnen aanpakken vind ik afsluiten geen slecht idee. Anders hebben we straks de complete coronawappie partij en lange Frans op straat staan, en is het tuig dat er gebruik van maakt om te rellen er ook weer bij en mag de ME weer op het malieveld gaan vegen.

• Vini-Vidi-Vici
Lordy79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Vraagje n.a.v. bovenstaand:

Misschien dat ze dan geen alternatieve 'feiten' aandragen maar verdient iemand dan wel een stemrecht als ze op het uiterlijk van een politiek leider afgaan?
Wouter -lekker kontje- Bos?
Mevouw Hennis met de mooie blonde haren?
Jan Peter Balkenende die er 'betrouwbaar' uitziet'?
Jesse Klaver die... tja, ik weet ook niet wat mensen in hem zien.

Als je meent wat je zegt, dan denk ik dat je minder van het electoraat overhoudt in jouw wereld...
Ik denk dat dat een retorische vraag is :+

Maar ook ik weet dat dit niet gaat veranderen, en dat dit de betere optie is dan half Nederland het stemrecht te ontnemen. En misschien vinden anderen juist dat ik de persoon ben die geen stemrecht verdiend. En tot nu toe werkt deze optie het beste, dus laten we het nog maar even zo houden.

-

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 22:27
Tens schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:13:
[...]

goh, dat heb ik compleet gemist, welke argumenten? :?
Als je eens verder kijkt dan Tweakers, dan kun je zien dat er op dit moment erg veel getwitterd wordt over deze oorlog. Tegenstanders van Rusland, maar ook voorstanders van Rusland.

*knip*
En daar is wel Brontoetsing #hoedan?! en bronvermelding van op toepassing.

Neem dit serieus aub.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 20:02 ]

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:24

Thompson

Beeromaniac

Zijn er al ergens duidelijke beelden van hoe het er in Mariopol aan toe is? Sinds een aantal uren meerdere berichten, o.a. van de burgemeester, dat een woonwijk van 130.000 mensen compleet naar de filistijnen is gebombardeerd. Maar (bevestigd/duidelijk) beeldmateriaal heb ik nog niet kunnen vinden?

Beeromaniac

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

honey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:29:
[...]

Als je eens verder kijkt dan Tweakers, dan kun je zien dat er op dit moment erg veel getwitterd wordt over deze oorlog. Tegenstanders van Rusland, maar ook voorstanders van Rusland.

https://twitter.com/home

;P
Maar welke goede argumenten heeft het pro-Rusland dan? Bewezen goede argumenten?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:18
[...]

;P
ik kom niet op twitter, dus de vraag blijft open.

Verder heb ik ook op geen enkele andere plek een reden gezien/gehoord die een inval in UA goedpraat.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 21:01

Osxy

Holy crap on a cracker

d-vine schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:53:
Voor de liefhebbers die de hackers willen volgen op twitter.
Deze mensen volg ik

Kan wel van alles posten maar zelf even kijken en door de tijdlijn scrollen is leuker.

NB65
@xxNB65
Network Battalion 65'
------
Anonymous
@LatestAnonPress
-----
Anonymous TV 🇺🇦@YourAnonTV
----
Anonymous Younes
@YounesAnonymous
----
Anonymous🏴🐾 ☕🍵@YourAnonRiots
----
❤️🕊🏴‍☠️PuckArks 🏴‍☠️🕊❤️@PucksReturn
----
Anonymous 🍀@DepaixPorteur
----
EterSec #Anonymous
@EterSec_
-----
V
@pjoter_86
----

Als er nog andere accounts zijn hou ik mij aanbeloven.
vind het interessant wat ze digitaal allemaal bereiken
Ben benieuwd hoeveel hiervan echt is. Maar alles wat waar is toont wel aan hoeveel schade mogelijk is zonder ook maar 1 voet in een land te zetten.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:45
SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:49:
[...]

Hoezo? Propaganda is schadelijk, je moet de bevolking daar voor beschermen.
Nonsense. Je moet de bevolking opleiden informatie op waarde te schatten. Voor de bevolking bepalen wat zij wel en niet mogen zien is te idioot voor woorden. We zijn hier toch geen bijvoorbeeld Rusland, China, Turkije, Iran of noord Korea?

Indien je niet eens weet wat er onder de bevolking aan de andere kant speelt, omdat de informatie die zij als waarheid aannemen, voor jou niet inzichtelijk is, valt er überhaupt al geen discussie meer te voeren op een gegeven moment.

• honey
dr.lowtune schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:30:
[...]

Maar welke goede argumenten heeft het pro-Rusland dan? Bewezen goede argumenten?
Er zijn geen bewezen goede argumenten. Heel veel is niet te bewijzen, of mensen nemen niet de moeite om het te verifiëren. Wat je wel ziet gebeuren, en zo werkt propoganda, is dat mensen een bepaalde richting op worden geduwd in hun oordeel over een situatie.

Het nadeel is dat niet alleen Russische burgers dit overkomt, maar dat het overal op de wereld gebeurt. Ook wij zijn slachtoffer van propoganda en westerse berichtgeving. We gaan er alleen van uit dat onze informatie het meest klopt.
Een kennis uit Rusland denkt trouwens ook dat zij de meest betrouwbare informatie krijgt.

Vandaar de opmerking eerder over twee parallelle werelden. ;)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

LOTG schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:24:
[...]

Dat klopt, alleen is het lastig om mensen die van het pad af zijn terug te krijgen. Complot theorieën zijn een groot zwart gat. Als je niet iemand er van af weet te praten als hij met de eerste domme theorie komt is het al snel te laat.
@LOTG ik dacht tot voorkort dat het wel meeviel met wat je hier schrijft.

Maar ik heb een goede kennis die ik al 10 jaar ken... en die werd corona wappie. world economic forum, great reset, dat soort werk...
Nou prima, dan zijn we het niet eens. Kunnen nog steeds een biertje drinken en het over andere dingen hebben, niet waar?
Hoor ik nu tot mijn verbazing dat OOK de inval van Putin een afleidingsmanouvre is van het WEF om een great reset te doen, etc. etc.
Het is dat ik geen vals gebit heb, maar anders lag dat op mijn schoot... :X :X :X

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59
[...]

;P
Als je eens verder kijkt dan je neus lang is zie je dat hier regelmatig andere bronnen zoals Tweets en Telegram posts worden gedeeld. Waarvan ook over de authenticiteit wordt gediscussieerd in dit topic.

Nergens heb ik ook maar 1 bericht gezien die het handelen van Rusland ENIGZINS rechtvaardigt. Jij zegt van wel en komt als bewijs met "twitter.com".
*knip*
Begrijp de irritatie, maar niet op de man aub.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 20:02 ]

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:48
honey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:31:
Als je Twitter zo leest, en andere social media, dan krijg je echt het gevoel alsof er twee parallelle werelden zijn. In de één Rusland is slecht, in de ander Rusland is goed. De argumenten aan de andere zijde zijn ook best overtuigend.
Dus, het is best lastig voor mensen om juiste informatie te krijgen.
Eerlijk gezegd, zelfs ik twijfel of we hier in het westen geen gecensureerde versie te horen krijgen. Propoganda lijkt echt overal.
Ik heb echt nog geen gerechtvaardigd argument gehoord waarom Rusland Oekraïne binnen zou mogen vallen.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:55
[...]

;P
goeie linkdrop, geen uitleg, wazige verhalen over 'de andere kant zien'. niveautje, dit werkt altijd goed.

maak je punt met een echt voorbeeld of argument

of ga gewoon lekker doomscrollen op twitter. .

@rik86 dat is er ook niet. mensen zoals Homey willen gewoon een beetje vaag blijven en wijzen op 'both sides' want zij weten echt hoe het zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Fr33z op 02-03-2022 19:38 ]

• SemperFidelis
psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Nonsense. Je moet de bevolking opleiden informatie op waarde te schatten. Voor de bevolking bepalen wat zij wel en niet mogen zien is te idioot voor woorden. We zijn hier toch geen bijvoorbeeld Rusland, China, Turkije, Iran of noord Korea?

Indien je niet eens weet wat er onder de bevolking aan de andere kant speelt, omdat de informatie die zij als waarheid aannemen, voor jou niet inzichtelijk is, valt er überhaupt al geen discussie meer te voeren op een gegeven moment.
Je kunt daar een volk niet voor opleiden. Genoeg gekkies in Nederland die geloven dat de aarde plat is en corona niet bestaat. Die ga je nooit met een goed gesprek overtuigen. Dan kun je beter al die malle Facebook groepjes met de complotten opheffen.

Het is niet 'de andere kant', het zijn pertinente leugens.

• honey
*knip*
Niet op de man spelen aub.

Ik heb het niet over MIJN mening of beeldvorming. Het was alleen een neutrale observatie dat er behoorlijk veel overtuigende Fake News wordt gedeeld op social media. Niks nieuws toch?

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 20:00 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 18:02
psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:35:
[...]
Dat heeft op zich de voorkeur, ware het niet dat niet iedereen daar capabel genoeg voor is om er niet in te gaan geloven in meer of mindere mate.
Vraag is of je het dan onversneden rauw op het bord moet dumpen. Of in het journaal, nieuwsprogramma, documentaire of verhoede het een talkshow, laat zien in de context van de propaganda en het weerwoord daar op.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Artikel in tweet. Het rommelt dus omtrent die vliegtuigen. Ik hoop dat ze de deal alsnog rond krijgen.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 13:31
Iemand idee waar de speech van Macron te volgen is voor mensen die de franse taal niet goed beheersen?

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:44
MikeyMan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:23:
[...]

Is het nog vrije keuze als deze gebaseerd wordt op desinformatie?

Ik zie de laatste tijde wel heel vaak langs komen dat onder het mom van objectiviteit gevonden wordt dat elke informatie of elke mening van gelijke waarde is. Dat is pertinent niet zo. En is een ronduit gevaarlijke weg om te bewandelen.
Desinformatie. Ik kan het woord niet meer horen. Elke media instantie, westelijk en Rusland, elk persoon, denk dat ie de claim heeft op de absolute waarheid. En dat heeft niemand. Waar de één zijn waarheid onderstreept met een wetenschappelijk artikel komt de ander die weer een ander wetenschappelijk artikel aanhaalt. Om over de factcheckers nog maar te zwijgen. Zoveel meningen, zoveel waarheden.

En wat jij gevaarlijk vind, vind een ander juist niet gevaarlijk. Wat ik wel zie is dat we in een informatieoorlog leven. Iedereen probeert zijn gelijk te halen, koste wat het kost.

• psychodude
SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:38:
Je kunt daar een volk niet voor opleiden. Genoeg gekkies in Nederland die geloven dat de aarde plat is en corona niet bestaat. Die ga je nooit met een goed gesprek overtuigen. Dan kun je beter al die malle Facebook groepjes met de complotten opheffen.
Met die attitude niet nee. Maar het feit dat we zoveel gekkies rond hebben lopen is natuurlijk gewoon de consequentie van een falend systeem. Neem een voorbeeld aan de VS, nog grotere probleemgebieden, nog meer educatief falen, gebieden met nog meer gekkies.

Moeten we daar naartoe? Of moeten we de problemen gewoon eindelijk eens bij de bron aanpakken. En dat is dus niet om censuur toe te passen en op te treden alsof wij Rusland of China zijn. Nee. Dat is een kwestie van je bevolking door middel van gedegen onderwijs in staat te maken om objectief naar data te kijken, te kunnen interpreteren, op waarde te kunnen schatten en in staat is om tot zich te nemen wat voor een narratief een andere partij tot zich krijgt.
SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:38:
Het is niet 'de andere kant', het zijn pertinente leugens.
Het zijn ruim meer dan honderd miljoen Russen die deze informatie voorgeschoteld krijgt. Dit zijn echt geen ruime honderd miljoen idioten. Je dus totaal onttrekken van ook maar enige vorm van kennis van de realiteit waar deze mensen in leven ontdoet je totaal van de mogelijkheid om ook maar enigszins ooit een zinnige discussie met deze mensen aan te gaan.

Indien je dit niet begrijpt, kan ik dat niet helpen.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:15
De tactiek van de verschroeide aarde , dat is terrorisme. We laten het gebeuren, onder dreiging van kern wapens.

Wat geef je voor signaal door effectief niet veel te doen dan geld bevriezen ?

Geld doet ze niet veel blijkbaar, en als je dit toelaat gaat dit door, straks Polen. Baltische Staten en ga zo maar door.

Allemaal onder die dreiging , maar dan gaan we wel ingrijpen? Ik zie dat niet zo , wat is er dan anders buiten het behouden van de afspraken binnen de NAVO ? Het risico is exact hetzelfde.

Ik zie het extra risico niet. Alle risico’s zijn hetzelfde.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

Putin vertelde de Indiase PM dat Ukraine Indiase burgers express in het land houdt om ze als soort van schild te gebruiken.

[Twitter: https://twitter.com/dogonicee/status/1499091897503170561?t=Em-fWAy9rxUT0jgqHjGRZA&s=19]

Vraagt iemand hoe het in KYIV is. Blijkt ie net Elden Ring te downloaden van Steam.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-11 21:23

boesOne

meuh

honey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:39:
[...]

Ik heb het niet over MIJN mening of beeldvorming. Het was alleen een neutrale observatie dat er behoorlijk veel overtuigende Fake News wordt gedeeld op social media. Niks nieuws toch?
Maar dat is juist het probleem. De stromen kwaadaardige propaganda is als een gifkraan waartegen je je op den duur wel moet gaan beschermen. Liefst door bewustwording, maar desnoods door het actief weren van de giftige bagger. Het is geen neutrale informatie, dat moge duidelijk zijn.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• SemperFidelis
psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:43:
[...]

Met die attitude niet nee. Maar het feit dat we zoveel gekkies rond hebben lopen is natuurlijk gewoon de consequentie van een falend systeem. Neem een voorbeeld aan de VS, nog grotere probleemgebieden, nog meer educatief falen, gebieden met nog meer gekkies.

Moeten we daar naartoe? Of moeten we de problemen gewoon eindelijk eens bij de bron aanpakken. En dat is dus niet om censuur toe te passen en op te treden alsof wij Rusland of China zijn. Nee. Dat is een kwestie van je bevolking door middel van gedegen onderwijs in staat te maken om objectief naar data te kijken, te kunnen interpreteren, op waarde te kunnen schatten en in staat is om tot zich te nemen wat voor een narratief een andere partij tot zich krijgt.

[...]

Het zijn ruim meer dan honderd miljoen Russen die deze informatie voorgeschoteld krijgt. Dit zijn echt geen ruime honderd miljoen idioten. Je dus totaal onttrekken van ook maar enige vorm van kennis van de realiteit waar deze mensen in leven ontdoet je totaal van de mogelijkheid om ook maar enigszins ooit een zinnige discussie met deze mensen aan te gaan.

Indien je dit niet begrijpt, kan ik dat niet helpen.
Je kunt heus een zinnige discussie met ze aangaan. Maar als je alle leugens uit hun leven weghaalt is dat gesprek sowieso al makkelijker.

Ik moet ook altijd denken aan die flatearthers die met een test hun eigen ongelijk bewezen. Wat denk je? Die geloven nog steeds dat we op een schotel leven. Dat heeft niks met systeem te maken.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

CornermanNL schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:44:
als je dit toelaat gaat dit door, straks Polen. Baltische Staten en ga zo maar door.
Nou... ik had tot een 1.5 week geleden geen hoge pet op van de EU en Navo betreft het samenwerken en een vuist vormen tegen een vijand, maar wat Putin tot nu toe heeft bereikt is dat de EU en USA enorm naar elkaar toegetrokken zijn.
1.5 week geleden had ik gedacht: als Putin de baltische staten snel 'pakt' dan doet de NAVO niks.

Maar nu 1.5 week later denk dat de NAVO zegt: wegwezen, anders komen we full force naar Moskou rijden. En als je dreigt met kernwapens: die hebben wij ook. Dus opzouten!!!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:04
“They ain’t controlling jack”

En voor de balans een pessimistischer outlook - waarvan ik denk dat de analyse niet erg klopt, maar wel van een gerespecteerd journalist komt. Omdat een pessimistisch vooruitzicht ook gelezen kan worden:

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Newjersey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:43:
[...]

Desinformatie. Ik kan het woord niet meer horen. Elke media instantie, westelijk en Rusland, elk persoon, denk dat ie de claim heeft op de absolute waarheid. En dat heeft niemand. Waar de één zijn waarheid onderstreept met een wetenschappelijk artikel komt de ander die weer een ander wetenschappelijk artikel aanhaalt. Om over de factcheckers nog maar te zwijgen. Zoveel meningen, zoveel waarheden.

En wat jij gevaarlijk vind, vind een ander juist niet gevaarlijk. Wat ik wel zie is dat we in een informatieoorlog leven. Iedereen probeert zijn gelijk te halen, koste wat het kost.
Nogmaals, meningen zijn niet allemaal gelijkwaardig. Verre van. En je doet hier precies wat ik net beschrijf.

Hier valt een hele emmer aan clichés over uit te storten.

Sealioning, gish gallop, ik noem er een paar.

• psychodude
gekkie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:40:
[...]

Dat heeft op zich de voorkeur, ware het niet dat niet iedereen daar capabel genoeg voor is om er niet in te gaan geloven in meer of mindere mate.
Dat niet iedereen daar capabel toe is, is uiteraard een probleem. Maar niet iets dat men gaat oplossen door censuur toe te passen. Dit moet je structureel aanpakken, er zorg toe dragen dat mensen hier wel toe in staat komen.

Het is al enige tijd de 21ste eeuw. Dit soort manieren van propagandavoering zijn niet nieuw. Wat volgt dan na Rusland? Gaan we op een gegeven moment het gehele Europese internet maar afsluiten van een groot deel van de wereld omdat de Europese burger niet in staat is om informatie tot zich te nemen zonder propaganda voor waarheid aan te nemen?

Dat is toch geen oplossing?
gekkie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:40:
[...]

Vraag is of je het dan onversneden rauw op het bord moet dumpen. Of in het journaal, nieuwsprogramma, documentaire of verhoede het een talkshow, laat zien in de context van de propaganda en het weerwoord daar op.
Het beide doen is uiteraard prima. Maar de bron moet niet gecensureerd worden. En uiteraard blijft in dit geval een belangrijk deel van de bron verder natuurlijk nog beschikbaar, bijvoorbeeld de website van RT zelf. Maar eventuele social media uitlatingen vallen zo buiten ons zicht. En dat is als je het mij vraagt echt geen goede ontwikkeling. Of je het nu eens bent met de inhoud of niet, dat zou er niet toe moeten doen. Censuur zouden we principieel gewoon niet moeten accepteren.

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59
honey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:39:
[...]
*knip*

Je schrijft letterlijk: "De argumenten aan de andere zijde zijn ook best overtuigend." Daarmee insinueer je dat er überhaupt argumenten zijn voor Rusland én dat deze overtuigend zijn.

Vervolgens vraagt iemand je om onderbouwing en is je reactie "lees twitter". *knip*
Idem.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 20:03 . Reden: Quote aangepast ]

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-11 16:09

mindcre8r

Tradepedia

Microsoft zag het ook al aankomen en helpt Oekraïne actief om zich te wapenen tegen Russische hackpogingen.

https://dutchitchannel.nl...en-ongerechtvaardigd.html

Bears and Bulls

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:47:
“They ain’t controlling jack”

[Embed]

En voor de balans een pessimistischer outlook - waarvan ik denk dat de analyse niet erg klopt, maar wel van een gerespecteerd journalist komt. Omdat een pessimistisch vooruitzicht ook gelezen kan worden:

[Embed]
Hij "wint" misschien de oorlog, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Laatst zei iemand: Hij wilt de USSR terug, inclusief de economie destijds.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:56
LOTG schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:24:
[...]

Dat klopt, alleen is het lastig om mensen die van het pad af zijn terug te krijgen. Complot theorieën zijn een groot zwart gat. Als je niet iemand er van af weet te praten als hij met de eerste domme theorie komt is het al snel te laat. Dan is alles een leugen en krijg je zo iemand bijna niet meer van af.

Je moet de bron aan pakken en mensen die deze onzin als feit verkopen pakken. Vaak verdienen die er geld aan, en in echt schrijnende gevallen verkopen ze nog letterlijk vergif ook als medicijn.

Zo ook in dit geval, en aangezien we RT lastig kunnen aanpakken vind ik afsluiten geen slecht idee. Anders hebben we straks de complete coronawappie partij en lange Frans op straat staan, en is het tuig dat er gebruik van maakt om te rellen er ook weer bij en mag de ME weer op het malieveld gaan vegen.
Het ding is ook dat het in Nederland/België weinig kost om een ’andere mening’ te hebben, zelfs al slaat ie nergens op of is ie zelfs gevaarlijk.
Er zijn mensen die het ’gokje’ nemen om B te zeggen zelfs al weten ze wel dat A eigenlijk juist is want je kan in de huidige context er maar weinig mee verliezen en in het onwaarschijnlijke geval dat je toch zou gelijk hebben dan verwerf je eeuwige roem want ’told you so’.

Zeer moeilijk probleem want vrijheid van mening is een zeer hoog goed.

Aan de andere wordt al die onzin/gevaarlijke propaganda wel massaal geretweet, gedeeld,... en is dit eigenlijk een actieve daad van collaboratie (ja, een zwaar geladen woord) met ... en dus eigenlijk allesbehalve vrijblijvend.

Ik vraag me dus best wel af of er daar ooit toch mee zal afgerekend worden want alles wordt geregistreerd, ergens opgeslagen en kan dus ooit als bewijslast terug boven water komen.

• psychodude
SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:46:
[...]

Je kunt heus een zinnige discussie met ze aangaan. Maar als je alle leugens uit hun leven weghaalt is dat gesprek sowieso al makkelijker.

Ik moet ook altijd denken aan die flatearthers die met een test hun eigen ongelijk bewezen. Wat denk je? Die geloven nog steeds dat we op een schotel leven. Dat heeft niks met systeem te maken.
Vertel mij eens. Hoe staat de gemiddelde noord Koreaan in het leven? Wat zijn momenteel de dingen waar zij zich zorgen om maken. Wat zijn momenteel de dingen waar zij tevreden mee zijn. Waarin zien zij ruimte tot verbetering. Hoe zien zij de internationale verhoudingen. En dan dus niet de eventuele noord Koreaan die het regime heeft kunnen ontvluchten. Maar de vele die er blijven wonen. Gaarne met onderbouwing en bronvermelding.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-11 15:19
“De verkoop van de club zal niet versneld worden uitgevoerd, maar het juiste proces zal worden gevolgd”, vervolgt Abramovich. “Ik zal niet vragen om terugbetaling van leningen. Dit ging voor mij nooit over zakendoen of geld, maar over pure passie voor het voetbal en Chelsea. Bovendien heb ik mijn team de opdracht gegeven om een liefdadigheidsstichting op te richten waar alle netto-opbrengst van de verkoop aan zal worden geschonken. De stichting zet zich in voor alle slachtoffers van de oorlog in Oekraïne. Dit omvat de dringende en onmiddellijke behoeften van slachtoffers en ook het ondersteunen van het herstel op lange termijn.”
https://www.nu.nl/voetbal...helsea-gaat-verkopen.html

Twente komt eraan!

• SemperFidelis
psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:52:
[...]

Vertel mij eens. Hoe staat de gemiddelde noord Koreaan in het leven? Wat zijn momenteel de dingen waar zij zich zorgen om maken. Wat zijn momenteel de dingen waar zij tevreden mee zijn. Waarin zien zij ruimte tot verbetering. Hoe zien zij de internationale verhoudingen. En dan dus niet de eventuele noord Koreaan die het regime heeft kunnen ontvluchten. Maar de vele die er blijven wonen. Gaarne met onderbouwing en bronvermelding.
Ik snap je vraag je niet helemaal? Of waar wil je heen?
Noord Koreanen krijgen iig weinig tot niets mee van de buitenwereld.

Edit: o wacht je gaat nu zeggen 'censuur is slecht, kijk maar naar Noord Korea!!'
Dit meen je toch niet :D

[ Voor 8% gewijzigd door SemperFidelis op 02-03-2022 19:54 ]

• LOTG
Wozmro schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:51:
[...]

Het ding is ook dat het in Nederland/België weinig kost om een ’andere mening’ te hebben, zelfs al slaat ie nergens op of is ie zelfs gevaarlijk.
Er zijn mensen die het ’gokje’ nemen om B te zeggen zelfs al weten ze wel dat A eigenlijk juist is want je kan in de huidige context er maar weinig mee verliezen en in het onwaarschijnlijke geval dat je toch zou gelijk hebben dan verwerf je eeuwige roem want ’told you so’.

Zeer moeilijk probleem want vrijheid van mening is een zeer hoog goed.

Aan de andere wordt al die onzin/gevaarlijke propaganda wel massaal geretweet, gedeeld,... en is dit eigenlijk een actieve daad van collaboratie (ja, een zwaar geladen woord) met ... en dus eigenlijk allesbehalve vrijblijvend.

Ik vraag me dus best wel af of er daar ooit toch mee zal afgerekend worden want alles wordt geregistreerd, ergens opgeslagen en kan dus ooit als bewijslast terug boven water komen.
Ik vind het ook belangrijk dat je een mening mag geven, ik vind het wat anders om te liegen. Als je zegt dat iets een feit is dan hoeft dat niet zonder consequenties te zijn.

• psychodude
SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:54:
[...]

Ik snap je vraag je niet helemaal?
Noord Koreanen krijgen iig weinig tot niets mee van de buitenwereld.
Het punt is, jij weet ook niets tot zeer weinig van hun situatie. Weinig van wat zij beleven. Hoe wil je dan ooit een discussie aangaan? Je leeft in een totaal andere belevingswereld. Er is dan gewoon geen geschikte benadering. En dat probleem ontstaat zodra je je niet langer kunt informeren over wat er speelt onder een bepaald volk.

Zodra wij censuur toe gaan passen op hetgeen dat voor Russen als waarheid wordt voorgeschoteld. Komen we terecht in een situatie waarin we even weinig over zullen houden over wat er speelt onder de Russische bevolking. Dit maakt toenadering en discussie ontzettend lastig.

• Tristan
RoD schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:41:
[Twitter]
Artikel in tweet. Het rommelt dus omtrent die vliegtuigen. Ik hoop dat ze de deal alsnog rond krijgen.
Mooi artikel.
These jets would have to be stripped of this equipment and reflagged before being transferred to the Ukrainian air force.
Ik denk dat ze daar nu mee bezig zijn en dat dit gewoon even tijd kost.

• honey
rvrrr schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:50:
[...]

Je schrijft letterlijk: "De argumenten aan de andere zijde zijn ook best overtuigend." Daarmee insinueer je dat er überhaupt argumenten zijn voor Rusland én dat deze overtuigend zijn.

Vervolgens vraagt iemand je om onderbouwing en is je reactie "lees twitter". Als je zo weinig moeite wil doen mag je wat mij betreft wegblijven inderdaad.
Ik wil je best een les geven hoe propoganda werkt, maar ik neem aan dat je dat best weet. Propoganda/fake news is heel vaak overtuigend als het ingezet wordt als wapen. Mijn observatie is dat er best overtuigende berichten te vinden zijn. Voorbeeld: een lokale nazi partij (inclusief foto) zou burgers tegenhouden te vluchten uit een stad (ik dacht Mariupol?). Vaak is het al voldoende om twijfel te zaaien.

*knip*
Zo werkt het niet. WIe stelt, bewijst met gedegen bronnen.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 20:05 ]

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 18-11 14:24
Dit is indirect een statement dat hij tegen de acties van Poetin is.

• SemperFidelis
psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:57:
[...]

Het punt is, jij weet ook niets tot zeer weinig van hun situatie. Weinig van wat zij beleven. Hoe wil je dan ooit een discussie aangaan? Je leeft in een totaal andere belevingswereld. Er is dan gewoon geen geschikte benadering. En dat probleem ontstaat zodra je je niet langer kunt informeren over wat er speelt onder een bepaald volk.

Zodra wij censuur toe gaan passen op hetgeen dat voor Russen als waarheid wordt voorgeschoteld. Komen we terecht in een situatie waarin we even weinig over zullen houden over wat er speelt onder de Russische bevolking. Dit maakt toenadering en discussie ontzettend lastig.
Ik weet niets over Noord Koreanen omdat zij door een dictator compleet worden afgesloten van de buitenwereld (en omdat ik me er ook niet zo in verdiep). Ik weet niet of dit zo'n goed voorbeeld van je is, het heeft in dat opzicht niet direct met censuur te maken.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Aanrader om heel dit draadje te lezen:

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:57:
[...]

Grappig dat je dat zegt... ik had namelijk wel het idee dat de Russen wisten wat er buiten hun grenzen gebeurden maar dat de cultuur verschillen misschien wat groter waren. Maar wel het idee dat Rusland ooit bij de EU ging horen, maar blijkbaar zat ik daar helemaal naast 8)7

Niemand wilde Polen eerst bij de EU toch? En tegenwoordig is het "gewoon" een EU land, ja het land heeft zijn moeilijkheden maar daar gaat generaties over heen voordat dat eruit gaat.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 12:32
Waarom kijken de Russische mensen/soldaten/ministers, zo bang/angstig/onzeker/ verloren, er zit totaal niks in de ogen van die mensen. Vooral die iets met de oorlog te maken hebben...
Ik ben blij dat ik niet in dat land leef/woon!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 12:32
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:59:
[...]

Dat ligt eraan, aan wie hij de opbrengst van die stichting geeft...
Of heb ik wat gemist?

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Don Quijote schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:36:
[...]

Nog helemaal los van het volstrekt verwerpelijke morele kant van het verhaal.
*knip*
off-topic. Daar zijn overige topics voor en laten we die discussie voeren als het ook echt zover mag komen.

[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 20:22 ]

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
...

[Embed]
Dat artikel leest heel vaag. Alsof het losse zinnen zijn zonder echte samenhang.

• psychodude
SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:59:
[...]

Ik weet niets over Noord Koreanen omdat zij door een dictator compleet worden afgesloten van de buitenwereld (en omdat ik me er ook niet zo in verdiep). Ik weet niet of dit zo'n goed voorbeeld van je is, het heeft in dat opzicht niet direct met censuur te maken.
Het is juist het ideale voorbeeld, want dit is een cultuur waar wij inderdaad gewoon ontzettend weinig over weten omdat ze afgesloten zijn. Hoeveel denk jij dat jij straks nog weet over wat er speelt binnen Rusland zodra onze overheden hun media in toenemende mate voor ons censureren?

Je kunt vanuit ons perspectief dan natuurlijk wel zeggen, Rusland is slecht. En terecht. Maar daarmee ga je een Rus natuurlijk niet snel kunnen overtuigen. En keihard schoppen tegen hetgeen zij als waarheid toebedeeld krijgen, of wat iemand als waarheid aanneemt, is gewoon niet iets waarmee je snel iemand van gedachtegoed kunt doen veranderen.

De gehele basis van discussievoering is in grote mate ook juist weten wat de standpunten van de andere partij zijn, waarop dit gefundeerd is. Indien je niet weet wat er bij de andere partij speelt, sta je al snel 2-0 achter in ook maar iedere discussie. En indien beide zich niet verdiept hebben in de andere kant, wordt het gewoon een welles-nietes kwestie.

• rube
  • Registratie: Juni 2006

Off topic: check je spelling ff.

• JoteW
TakeAway schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:04:
[...]

Dat ligt eraan, aan wie hij de opbrengst van die stichting geeft...
Of heb ik wat gemist?
Staat ook gewoon in de post en het artikel.
Abramovich spreekt van een 'ongelooflijk moeilijke beslissing' om de club te verkopen en zegt dat de netto-opbrengst van de verkoop in een op te richten liefdadigheidsstichting zal worden gestopt. Dat geld zal volgens Abramovich ten goede komen aan de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne.

Twente komt eraan!

• praliwi
honey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:58:
[...]

Ik wil je best een les geven hoe propoganda werkt, maar ik neem aan dat je dat best weet. Propoganda/fake news is heel vaak overtuigend als het ingezet wordt als wapen. Mijn observatie is dat er best overtuigende berichten te vinden zijn. Voorbeeld: een lokale nazi partij (inclusief foto) zou burgers tegenhouden te vluchten uit een stad (ik dacht Mariupol?). Vaak is het al voldoende om twijfel te zaaien.

[mbr]*knip*
Zo werkt het niet. WIe stelt, bewijst met gedegen bronnen.[/]
Vervelend dit zeg. Als je zoveel tweets tegenkomt waaruit de inval van Rusland toch gerechtvaardigd lijkt, post er dan eens een paar? Ik zie ze niet namelijk.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

aiii

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:00

_Eend_

🌻🇺🇦

prodesk schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:04:
[...]
Daar koop je niets voor. Ik ben wel benieuwd hoe Groningen hierover denkt als we weer zelf gas moeten oppompen vanwege alle sancties.
*knip*
off-topic. Daar zijn overige topics voor en laten we die discussie voeren als het ook echt zover mag komen.

[ Voor 36% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 20:22 ]

• SemperFidelis
psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:05:
[...]

Het is juist het ideale voorbeeld, want dit is een cultuur waar wij inderdaad gewoon ontzettend weinig over weten omdat ze afgesloten zijn. Hoeveel denk jij dat jij straks nog weet over wat er speelt binnen Rusland zodra onze overheden hun media in toenemende mate voor ons censureren?
Nogmaals, het feit dat wij niks weten over Noord Korea heeft niets te maken met het feit dat onze media Noord Koreaanse media censureert, dus die gedachte is sowieso al fout.
psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:05:
[...]

De gehele basis van discussievoering is in grote mate ook juist weten wat de standpunten van de andere partij zijn, waarop dit gefundeerd is. Indien je niet weet wat er bij de andere partij speelt, sta je al snel 2-0 achter in ook maar iedere discussie. En indien beide zich niet verdiept hebben in de andere kant, wordt het gewoon een welles-nietes kwestie.
Nope, je kunt de standpunten van de tegenpartij weten door met ze in contact te zijn. Dat ligt meer aan de mate van openheid van de ontvanger dan aan je eigen censuur.

Door het blokkeren van Russia Today ben je niet opeens het contact met de Russen kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door SemperFidelis op 02-03-2022 20:11 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 19:30

Sebazzz

3dp

Zelensky kan wel Engels, weet iemand waarom hij bijvoorbeeld het Europese commissie in het Oekraïens adresseert? Ik zag dit ook met de Russische vertegenwoordiging in de VN bijvoorbeeld, die praat voornamelijk Russisch maar ik hoorde hem er ook een paar keer wat in het Engels eruit flappen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:59:
[...]

Ik wilde @psychodude zijn prachtige verhaal en de discussie niet kapen dus heb even zijn reactie hierop afgewacht maar je geeft hierboven perfect aan dat het punt van @psychodude zeer correct is...

Even los van het feit dat jij en/of de noord koraan hun leven niet zeker meer zijn als het volgende gebeurt, maar als jij met een parachute in Noord-Korea wordt gedropt en een gemiddelde noord koreaan bij de arm pakt en zegt: die Kim Yong Un is geen Kim Yong, maar alleen een oen! En een dictator! En het 'westen' met de USA vooraan is 'goed'. En KYU bedreigt de wereld met kernraketten waardoor het westen wel sancties móet opleggen... etc. Je houdt een betoog van een uur...

Wat denk je? Dat je de noord koreaan hebt overtuigd?

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:59:
[...]

Alleen als de invasie van Rusland faalt, en dan is Poetin wellicht niet eens meer echt een probleem voor Abramovich. Volgens mij zijn de woorden vrij zorgvuldig gekozen.

• SemperFidelis
Lordy79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:11:
[...]

Ik wilde @psychodude zijn prachtige verhaal en de discussie niet kapen dus heb even zijn reactie hierop afgewacht maar je geeft hierboven perfect aan dat het punt van @psychodude zeer correct is...

Even los van het feit dat jij en/of de noord koraan hun leven niet zeker meer zijn als het volgende gebeurt, maar als jij met een parachute in Noord-Korea wordt gedropt en een gemiddelde noord koreaan bij de arm pakt en zegt: die Kim Yong Un is geen Kim Yong, maar alleen een oen! En een dictator! En het 'westen' met de USA vooraan is 'goed'. En KYU bedreigt de wereld met kernraketten waardoor het westen wel sancties móet opleggen... etc. Je houdt een betoog van een uur...

Wat denk je? Dat je de noord koreaan hebt overtuigd?
Je geeft dus prima aan dat een gesprek met iemand die is gebrainwashed door propaganda zinloos is.
Thanks.

Vraag aan jou: jij denkt, dat als een Noord Koreaan toegang had tot Westerse media en niet vastzit aan Noord Koreaanse media, hij dan nog steeds zou geloven dan zijn dictator de hamburger heeft uitgevonden en 7 talen sprak op zn 12e? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door SemperFidelis op 02-03-2022 20:15 ]

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Sebazzz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:10:
Zelensky kan wel Engels, weet iemand waarom hij bijvoorbeeld het Europese commissie in het Oekraïens adresseert? Ik zag dit ook met de Russische vertegenwoordiging in de VN bijvoorbeeld, die praat voornamelijk Russisch maar ik hoorde hem er ook een paar keer wat in het Engels eruit flappen.
Dit soort toespraken zijn vooral bedoeld voor de eigen achterban, en die zal minder goed engels spreken.

• Herman
  • Laatst online: 02:57

Herman

FP ProMod
(...)

[Embed]
Interessante analyse. Mijn aandacht ging ook uit naar het langzame konvooi richting Kiev, maar als de zuiderlijke en noordelijke Russische troepen elkaar bereiken, dan ontstaat een gevaarlijke pocket waarmee alle strijdende troepen in het oosten geïsoleerd komen te staan.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• psychodude
SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:10:
Nogmaals, het feit dat wij niks weten over Noord Korea heeft niets te maken met het feit dat onze media Noord Koreaanse media censureert, dus die gedachte is sowieso al fout.
Zoals al aangegeven, het netto eindresultaat is hetzelfde.
SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:10:
Nope, je kunt de standpunten van de tegenpartij weten door met ze in contact te zijn. Dat ligt meer aan de mate van openheid van de ontvanger dan aan je eigen censuur.

Door het blokkeren van Russia Today ben je niet opeens het contact met de Russen kwijt.
Ja, je bent het contact niet kwijt. Maar zoals gezegd, je staat 2-0 achter. Je weet namelijk niet wat hun standpunten zijn. Je kunt een discussie niet voorbereid ingaan. Klaarblijkelijk zie jij niet in waarom dit een probleem is. Dat kan ik niet verhelpen. Dat is een kennelijk gebrek aan inzicht. Klaarblijkelijk accepteer jij daarnaast censuur. Ik niet.

• JoteW
Berichten over grote explosie in Kiev
Er komen berichten binnen via sociale media dat er zojuist een grote explosie is geweest in de Oekraïense hoofdstad Kiev, gevolgd door het luchtalarm. Mensen krijgen de oproep om direct naar een schuilkelder te gaan.
https://www.nu.nl/spannin...te-praten.html?redirect=1

Twente komt eraan!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:13:
[...]

Je geeft dus prima aan dat een gesprek met iemand die is gebrainwashed door propaganda zinloos is.
Thanks.
Dat is helaas wel mijn ervaring. Zie mijn post hierboven:
https://gathering.tweaker...message/70799750#70799750

Misschien heb jij nog niet iemand gezien die zo van het padje is afgeraakt.

Even zijstraat:
Overigens ben ik vrij fundamentalistisch religieus en heb menig discussie - ook met Tweakers - gevoerd over religie waarbij men waarschijnlijk ook denkt/dacht dat ik van het padje was. Maar het verschil tussen een religieuze discussie en een gehersenspoeld iemand is dat ik als religieus persoon vrij ver kan gaan in het inleven van iemand die atheist is, agnost is of een andere religie aanhangt. En dan zijn respectvolle discussies prima mogelijk.
Maar met zo'n wappie (sorry voor het gebruik maar dat dekt wel de lading) is gewoon helemaal niet te praten want per definitie is alles wat niet in zijn straatje past fakenews, propaganda en afleiding van de werkelijke 'leiders' die bepaalde 'doelen' hebben.

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 15:37
Hm.. komen nu berichten van een grote explosie in Kiev.

Daarnaast zouden 4 Russische gevecht vliegtuigen over zweden zijn gevlogen (en dus het gesloten luchtruim hebben genegeerd).

https://twitter.com/spect...tatus/1499100519578869761

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Reuters e.a. berichten dat Rusland de ambassadeur van de VS uit het land heeft verbannen.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 18:02
psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:48:
[...]
Dat niet iedereen daar capabel toe is, is uiteraard een probleem. Maar niet iets dat men gaat oplossen door censuur toe te passen. Dit moet je structureel aanpakken, er zorg toe dragen dat mensen hier wel toe in staat komen.
Als mensen daar, ondanks soms een HBO en of universitaire opleiding maar beperkt capabel in zijn, maakt de structurele oplossing op dat vlak lastig. Achja een groot deel haalde vakken als "onderzoeksmethodologie" prima, maar had na afloop nog steeds weinig idee waar over het ging en waar het allemaal nuttig voor zou kunnen zijn (breder dan dat vak, breder dan later onderzoeker worden).
Dus ja er ligt ook in het onderwijs een lacune die je zou kunnen proberen te dichten, maar of we daar uberhaupt maar toe bereid zijn, ik heb er onderhand een vrij hard hoofd in.

Censuur is inderdaad dat wat "luiere" (en snellere) methode om de put wat te dempen. En of we echt heel veel missen aan het hier constant in bite-size porties opgelepende propagande danwel misinformatie gevoerd krijgen. Ik betwijfel het. Dus ja het is inderdaad voor een aanzienlijk deel een zwaktebod, namelijk dat we ondanks onze vrijheid en opleidingsniveau er toch ook (deels) instinken.
Het is al enige tijd de 21ste eeuw. Dit soort manieren van propagandavoering zijn niet nieuw. Wat volgt dan na Rusland? Gaan we op een gegeven moment het gehele Europese internet maar afsluiten van een groot deel van de wereld omdat de Europese burger niet in staat is om informatie tot zich te nemen zonder propaganda voor waarheid aan te nemen?

Dat is toch geen oplossing?
Het is niet nieuw, de middelen en wijze van verspreiding zijn dat deels wel, in ieder geval een stuk nieuwer.
En ons er echt goed tot verhouden doen we voorlopig nog niet.

Dus nee geen definitieve oplossing, dat zal nog moeten ontstaan in een betere omgang, dan wel de ondergang van de huidige sociale media. En zeker verregaande mate van clustering en verwording tot een ordinaire populariteitspoll van alles wat we doen en wat we zijn (ja dat was er al tijd al, maar in deze huidige mate betwijfel ik).
Het beide doen is uiteraard prima. Maar de bron moet niet gecensureerd worden. En uiteraard blijft in dit geval een belangrijk deel van de bron verder natuurlijk nog beschikbaar, bijvoorbeeld de website van RT zelf. Maar eventuele social media uitlatingen vallen zo buiten ons zicht. En dat is als je het mij vraagt echt geen goede ontwikkeling. Of je het nu eens bent met de inhoud of niet, dat zou er niet toe moeten doen. Censuur zouden we principieel gewoon niet moeten accepteren.
Tussen natuurlijke personen is dat soms al wat gelimiteerd door wetsartikelen over smaad en laster.
En op zich wordt de bron niet geheel gecensureerd en verboden, maar de reikwijdte waarmee snel "stemming gemaakt" kan worden, die wordt wel beperkt. Inzicht in wat de ander voorgeschoteld krijgt blijft dus grotendeels mogelijk, zeker voor journalisten met wat meer armslag (dus niet de 17 miljoen overige journalisten, want dat schijnt tegenwoordig ook bijkans iedereen te moeten zijn). De inflatie qua begrippen gaat al tijden een stuk harder dan de monetaire.

• psychodude
Dit zal vermoedelijk tweeledig zijn. Enerzijds is het voordeel van de eigen taal dat zijn volk het ook kan begrijpen. Anderzijds is er natuurlijk de kwestie van in het Engels te kunnen communiceren op een alledaags niveau en het in staat zijn tot het overbrengen van de nodige nuances binnen een situatie als deze. Het kan goed zijn dat hij zich daar toch net niet comfortabel genoeg in voelt in zijn kennis van het Engels. Let wel, veel van hetgeen dat nu gebeurd is tenslotte toch ongebruikelijk. En zult dus niet zozeer een deel van de dagelijkse vocabulaire zijn. Door het dan gewoon in de eigen taal te doen, geeft het een zekerdere indruk.

• SemperFidelis
Lordy79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:17:
[...]

Dat is helaas wel mijn ervaring. Zie mijn post hierboven:
https://gathering.tweaker...message/70799750#70799750

Misschien heb jij nog niet iemand gezien die zo van het padje is afgeraakt.

Even zijstraat:
Overigens ben ik vrij fundamentalistisch religieus en heb menig discussie - ook met Tweakers - gevoerd over religie waarbij men waarschijnlijk ook denkt/dacht dat ik van het padje was. Maar het verschil tussen een religieuze discussie en een gehersenspoeld iemand is dat ik als religieus persoon vrij ver kan gaan in het inleven van iemand die atheist is, agnost is of een andere religie aanhangt. En dan zijn respectvolle discussies prima mogelijk.
Maar met zo'n wappie (sorry voor het gebruik maar dat dekt wel de lading) is gewoon helemaal niet te praten want per definitie is alles wat niet in zijn straatje past fakenews, propaganda en afleiding van de werkelijke 'leiders' die bepaalde 'doelen' hebben.
Huh? Lees mijn post is, wappies ga je met een gesprek niet overtuigen, net als die kennis van jou. Dat is exact wat ik zei.

Die kennis van jou is het pad afgeraakt dankzij... Propaganda en misinformatie. Had dat minder toegankelijk geweest was die welicht niet zo van het pad afgeraakt. ;)

We zijn het meer eens dan je denkt geloof ik, je versterkt mijn punten steeds.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom niet? Een groot deel van de EU spreekt ook geen Engels. Als ie in het Engels spreekt wordt er ook een blik vertalers open getrokken. Dan kan hij net zo goed in het Oekraiens spreken.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:50
talkatoo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:17:
Hm.. komen nu berichten van een grote explosie in Kiev.

Daarnaast zouden 4 Russische gevecht vliegtuigen over zweden zijn gevlogen (en dus het gesloten luchtruim hebben genegeerd).

https://twitter.com/spect...tatus/1499100519578869761
Die russen zijn echt totaal niet bang voor EU/navo lijkt het he.. van mij mag de US wel wat extra verdediging nog richting Europa sturen hoor voor de zekerheid:)

Playstation 5

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:13:
[...]

Vraag aan jou: jij denkt, dat als een Noord Koreaan toegang had tot Westerse media en niet vastzit aan Noord Koreaanse media, hij dan nog steeds zou geloven dan zijn dictator de hamburger heeft uitgevonden en 7 talen sprak op zn 12e? ;)
Dat ligt er totaal aan wanneer hij voor het eerst toegang had tot westerse media, hoe intelligent dit individu (n=1) is (in staat is tot kritisch denken) en of hij toch niet liever blijft geloven in de grote leider omdat als het zou uitkomen dat hij dit niet doet, hij een minder prettig toekomstbeeld heeft.
Maar even refererend naar joust post vóór edit hierboven: er zijn zelfs in het westen echt heel hardnekkige gevallen van mensen die grappig zijn, intelligent, financieel/zakelijk succesvol, lieve vaders, etc. etc. niets op aan te merken, maar echt spoken zien en er met geen stok en paard van weg te krijgen zijn.
En dan gaat het dus om een Nederlander die in VRIJHEID is opgegroeid, dus alle barrieres die de noord koreaan wél heeft, heeft die Nederlander niet...

(Ik wilde dat JIJ gelijk had trouwens)

edit: ik kreeg een PM van iemand die zei dat ik enorm offtopic ga en die persoon heeft volkomen gelijk dus ik laat t hierbij.

[ Voor 5% gewijzigd door Lordy79 op 02-03-2022 20:23 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 13:20
Gebeurt wel vaker, al was het al een tijdje geleden.

Toevallig hebben ze (Finland + Zweden) precies vandaag in de buurt daar geoefend met gevechtsvliegtuigen hoor ik. Snelle reactie door Zweden, schijnbaar. Ze zijn onderschept en gefotografeerd.

• praliwi
Leuke discussie. Weer terug naar het onderwerp? :P

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:46

Treinstation aangevallen.

• Tristan
Zweden is geen NATO. ;w en weer doorgaan.

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ehm, niet om het een of ander, maar beschouwende discussies over propaganda, desinformatie, censuur etc. hoe relevant ook, kunnen m.i. beter in een ander topic @gekkie @Lordy79 @SemperFidelis

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 19:30

Sebazzz

3dp

Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:23:
[...]

Zweden is geen NATO. ;w en weer doorgaan.
Wat doet jij denken dat er anders wel iets had gebeurd behalve misschien een "foei foei"?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• RoD
  • Niet online

RoD

Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:58:
[...]

Mooi artikel.

[...]

Ik denk dat ze daar nu mee bezig zijn en dat dit gewoon even tijd kost.
Ik hoop het echt. Die landen hebben die MiGs en SU's niet meer nodig (lijkt mij dan), dus geef ze aub door, zodat ze nuttig gebruikt kunnen worden.

Ik hoop dat ze het snel geregeld krijgen.

• Waah
  • Laatst online: 22:06
user109731 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:01:
Aanrader om heel dit draadje te lezen:
[Twitter]
Volgens mij heeft die man volledig gelijk. d:)b

Ja, we moeten nu pijn lijden. Maar als we het nu niet doen, zullen we enkel later nog veel meer pijn moeten lijden....

Als deze reactie ten tijde van de Krim was geweest, hadden we een hele hoop slachtoffers voorkomen. Waren we al veel minder afhankelijk geweest van Russisch gas (en nu geen gascrisis/elektra crisis gehad). Achteraf makkelijk lullen.... Dat besef ik me ook. Maar nu niet (nog) harder ingrijpen met sancties (en niet dreigen, maar doorpakken) betekend later veel meer lijden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Er wordt in ieder geval rondom Cherson nog gevochten.

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:55

Creesch

bla bla!

Ik gok omdat ze vloeiender hun eigen taal spreken en in het Engels toch vaak beperkter zijn in de zinsconstructies e.d. die ze willen gebruiken. Dan werkt het effectiever in de communicatie en voor de boodschap om er goede tolken tussen te zetten.

Die tolken zijn sowieso altijd al aanwezig in EU vergaderingen en ook VN bijeenkomsten, dus het is ook geen extra moeite oid.

[ Voor 8% gewijzigd door Creesch op 02-03-2022 20:27 ]

Pagina: 1 ... 93 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid