De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.933 views

Onderwerpen

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
marshallq schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:05:
[...]

Ja want kapitaal is belangrijker dat genocide, want dat is wat er op dit moment bezig is.

#ietsmetprioriteiten
*knip* zie ook vorige modbreaks, dit zal je moeten onderbouwen.

[ Voor 42% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 18:52 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

The Outlaw schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:07:
[...]

Ik vind je heel naief hierin. We maken deel uit van EUROPA. Daar kan je niet neutraal in blijven. Niet nu. Je hebt het gezien. Iedereen is eensgezind.

Rutte is heel pro-Europa, dan had je op een ander moeten stemmen bij de verkiezingen.
Ook al was je tegen europa, zelfs landen als Hongarije en Polen zijn het eens met deze sancties.

Je kan je als Nederland niet afzonderen, alleen al door mee te doen aan de Navo wordt je in het verhaal meegetrokken. Afzijdig blijven vanwege artikel 4 en 5 kan daardoor al niet.

Vanwege de markt waren de gasprijzen sowieso gestegen, ook al was je neutraal gebleven.

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 02-03-2022 18:11 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Yaksa schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:04:
[...]

Dan raadt ik je aan om ook eens andere betrouwbare media te volgen, dan verandert je perspectief op de zaak misschien een beetje. Nergens in jouw bericht staat trouwens dat je dit van de RU media gehaald hebt.
Je snapt niet waar het over gaat, dat is hier aan de hand. Ik benoem wat er in de Russische media voorbij komt en begin mijn reactie met "Is dat wat er verkondigt wordt dan?" en jij kom uit het niets voorbij en legt mij vervolgens allerlei woorden in de mond. Daar ben ik niet van gediend.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:45
Vorkie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:06:
Wow, Rusland heeft precies het tegenover gestelde effect gecreëerd. Ik

[...]

Nu.nl.
Mochten ze eerst als USSR al niet bij de Nato, wordt Rusland nu weer het buitenbeentje met de rest van Europa die meer en meer toetreedt tot de EU :').

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:49
downtime schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:05:
[...]

India kruipt al dichter tegen de VS aan. De banden met Rusland zijn de afgelopen jaren wat bekoeld omdat Rusland gewoon een onbetrouwbare wapenleverancier is geworden. Veel issues met het materieel en afspraken worden niet nagekomen. En met de toenemende invloed van China zoekt India nieuwe bondgenoten.

Lockheed heeft zelfs aangeboden om de productie van F-16's naar India te verplaatsen als India zelf een flinke order voor die toestellen plaatst. https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/f-21.html
Historisch gezien vertrouwt India het westen niet, o.a. vanwege de gebeurtenissen in de koude oorlog. Waarbij hun vijand Pakistan flink bevoordeeld en geholpen is door het Westen (Khan, Nederland, bedreigingen Amerikaanse marine, etc.). Rusland was zo'n beetje hun enige sterke bondgenoot in die tijd waar ze op konden bouwen.

Inmiddels zijn ze behoorlijk zelfvoorzienend en kunnen ze zelf veel militair materieel maken, tot aan straaljagers en nucleaire onderzeeërs aan toe. Maar goed, het is altijd een land geweest dat zich neutraal (probeert) op te stellen. Helpt natuurlijk niet als blijkt dat de verhalen over Indiase studenten die gediscrimineerd worden aan de grens in Oekraïne, waar blijken te zijn.

• prodesk
Stylze schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:06:
[...]

Manmanman.. serieus? Ik heb hier geen woorden voor.
Kijk, als jij een *knip* laten we geen aannames maken over anderen en die projecteren op je eigen situatie.

[ Voor 41% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 18:55 ]

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat kan je zeggen, maar ik ga er vanuit dat dit oprechte gedachten zijn en in onze samenleving ga ik daar graag over in debat. We zien wel wat men in Rusland met tegenspraak doet.

Het is onze plicht om democratie te verdedigen. Dat zien we nu ook lokaal, met partijen die dichtbij fascisme komen, maar weer. Discussie en stemmen zijn daarin de meest belangrijke opties.

[ Voor 26% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 19:00 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 18:02
psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:10:
[...]
Mochten ze eerst als USSR al niet bij de Nato, wordt Rusland nu weer het buitenbeentje met de rest van Europa die meer en meer toetreedt tot de EU :').
*knip*
Dit valt onder false balance argumentatie. Zie de tw.

[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 20:10 ]

• prodesk
Vorkie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:10:
Je hebt gelijk, don’t feed… maar je kan er boos om worden als er zo simplistisch gedacht wordt.
Ik belicht het ook van een andere kant. Je moet begrijpen dat sancties ook voor ons consequenties hebben.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Misschien heeft dit wel tot uitkomst dat we versneld op betere/duurzame energie bronnen uitkomen ipv Russisch gas waar al lekker de prijs werd opgedreven.

Maar ik snap dat idee aan de ene kant wel. Aan de andere kant gaat je buurland even landjepik doen. Als er niemand tegenin ging, wie houdt verdere 'uitbreiding' dan tegen?

[ Voor 27% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 18:59 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 13:20
Dat Rusland te vriend houden had sowieso niet gegaan in deze situatie. Dat is gewoon een utopie.

Wel zullen we inderdaad deze klap moeten incasseren en dus ook de al financieel meer kwetsbare beschermen en steunen

[ Voor 34% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 18:59 ]

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59
Je beseft je totaal niet dat géén actie ondernemen ook een klap voor onze portemonnee betekent?
Wat denk je dat dat met onze positie binnen de EU doet, de EU waar onze economie ontzettend van profiteert?

[ Voor 34% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 18:59 ]

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:20
prodesk schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:14:
[...]
Ik belicht het ook van een andere kant. Je moet begrijpen dat sancties ook voor ons consequenties hebben.
Consequenties moeten er ook zijn als iemand een ander land aanvalt wat geen 20 uur van ons met de auto is.

Ga eens op vakantie in diep oost Europa dan zie je pas wat armoede is.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

500 doden en 3x zoveel gewonden. Uiteraard is het daadwerkelijke aantal veel hoger, dus dit is indicatief. Oekraïne zegt 6k, VS zei eerder 2k, Europese bronnen zeiden dat Oekraïne redelijke goede schattingen geeft, en Rusland zegt dus nu 500.

Al met al staat dus wel vast dat er behoorlijk wat Russen gesneuveld zijn. De vraag is of dit door komt bij de Russische bevolking, zoals in 2014. Helaas is de ruimte voor kritiek nu aanzienlijk minder.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het konvooi boven Kyiv gaat wellicht splitsen, om de stad te omsingelen:
'Russische colonne naar Kiev gaat opsplitsen'

De opmars van de tientallen kilometers lange Russische colonne naar Kiev gaat gestaag door, al zijn er op sommige plekken logistieke problemen. Eigenlijk is er sprake van meerdere colonnes, zegt hoogleraar oorlogsstudies Frans Osinga in Nieuws & Co. Hij verwacht dat die opsplitsen in oostelijke en westelijke richting als ze Kiev bereiken, zodat ze de stad kunnen omsingelen.

Wat de Russen doen als ze voor Kiev liggen is nog de vraag, zegt Osinga: ze kunnen de stad bombarderen, of met tanks en pantserwagens de bebouwde kom in trekken, wat zeer gevaarlijk is voor de Russische troepen. Door de stad te belegeren kunnen de Russen president Zelensky zwaar onder druk zetten: hij moet zich overgeven, of er komt een zwaar bombardement op Kiev. Rusland lijkt wat betreft artillerie en in de lucht het overwicht te hebben, maar vanuit een stad is de verdedigende partij doorgaans in het voordeel. Osinga benadrukt dat Kiev tijd wint met elke dag waarop de Russen elders in het land worden tegengehouden en bestreden.

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 02-03-2022 18:17 ]

March of the Eagles

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[...]
Doe maar niet, het is niet zo'n goede kant. We hebben een totalitair regime jarenlang gesponsord en elke keer lief gevraagd of ze willen ophouden met Hitler naspelen. Dat gaan we niet meer steunen.
*knip* niet op de man s.v.p., maak een alleen TR aan.

En terecht, we hebben hier te maken met een nietsontziend systeem van moord, corruptie en totale minachting voor mensenlevens. Ga maar even stil nadenken over datgene waarvoor je pleit.

EDIT: voor zwakke schouders is het extra vervelend, maar dat kunnen we echt wel repareren. Ik stoorde me echter ernstig aan de "niet verder kijken dan de neus lang is"-houding.

[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 19:04 ]

• prodesk
rube schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:05:
[...]

Wij. En daar heb ik persoonlijk totaal geen probleem mee. Zojuist ook gedoneerd en gaat waarschijnlijk nog wel wat meer komen.

Maar bedenk: dit is net zoiets als (geen) onderhoud laten uitvoeren, moet je eens bedenken wat de "kosten" zullen zijn als we niets doen...
Wij? Hoe wil je dat uitleggen aan de mensen die werkloos, afgekeurd zijn of in de bijstand zitten en noodgedwongen straks in de kou komen te zitten door hogere prijzen? Nogmaals, ik begrijp de woede van de EU maar sancties hebben consequenties.

KLM zal hierdoor krimpen en vermoedelijk zal Turkish Airlines door deze boycot gaan groeien, dus in werkelijkheid hebben die sancties minder effect omdat er toch altijd landen zijn die diensten aan Rusland willen verlenen.

• Bschnitz
XWB schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:17:
Het konvooi boven Kyiv gaat wellicht splitsen, om de stad te omsingelen:

[...]
Denk ik nu ook, vandaag is de brug opgeblazen bij het park uit voorzorg, dus die info moeten ze ook hebben gehad.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]
Denk je dat wij dat niet doorhebben?

Vanuit onze luxe, rijke troon is het erg vervelend andere, armere landen, aan hun lot over te laten.

De arme mens in Nederland, daar gaat, als je het nieuws hebt gevolgd, ook het e.e.a. voor geregeld worden, er is geld zat.

Jij strijd voor de armen in Nederland, dat is goed, maar dat wil niet zeggen dat wij nog armere landen maar moeten laten vallen zodat wij het goed houden.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:17:
[Twitter]
500 doden en 3x zoveel gewonden. Uiteraard is het daadwerkelijke aantal veel hoger, dus dit is indicatief. Oekraïne zegt 6k, VS zei eerder 2k, Europese bronnen zeiden dat Oekraïne redelijke goede schattingen geeft, en Rusland zegt dus nu 500.

Al met al staat dus wel vast dat er behoorlijk wat Russen gesneuveld zijn. De vraag is of dit door komt bij de Russische bevolking, zoals in 2014. Helaas is de ruimte voor kritiek nu aanzienlijk minder.
De Russische propaganda zet in elk geval alles op alles om het thuisfront van informatie te ontzien: XWB in "De oorlog in Oekraïne"

March of the Eagles

• psychodude
Je hebt daar zeker gewoon een valide punt. Op Tweakers wordt hoe goed sommigen het hebben al snel vergeten. Of krijgt de stupide argumentatie, maar kijk eens hoe zielig ze het nu in Oekraïne hebben.

Dat alles moet natuurlijk nog altijd niet betekenen dat we eigen medelanders in 15 graden binnen moeten hebben zitten omdat ze de kachel niet langer kunnen bekostigen.

Armoede komt in Nederland ook nog altijd gewoon voor, en zeker net post corona met nu dit er nog eens bovenop, wordt het niet beter.

Een meer structurele oplossing hiertoe zou echter beter zijn dan het niet optreden tegen Rusland in dit geval.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 20:15 . Reden: Quote aangepast ]

• marshallq
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xPRT23F.png

Stemming in de UN

Vanuit de NOS:

Grote meerderheid VN roept Rusland op: trek troepen terug uit Oekraïne
Een overgrote meerderheid van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft de Russische invasie in Oekraïne veroordeeld en eist het terugtrekken van de troepen uit Oekraïne. 141 van de 193 leden stemden voor een resolutie waarin dit staat, 5 landen tegen en 35 landen onthielden zich van stemming.

De landen die zich schaarden aan de kant van Rusland waren Belarus, Cuba, Noord-Korea en Syrië, zo bleek tijdens de spoedzitting. Het was voor het eerst sinds 1997 dat de Algemene Vergadering voor een spoedzitting bijeenkwam.

Een aangenomen resolutie in de Algemene Vergadering is juridisch niet bindend, maar heeft wel grote symbolische betekenis. Rusland maakte echter duidelijk dat het niet van plan is zich iets van de stemmingsuitslag aan te trekken.

[ Voor 85% gewijzigd door marshallq op 02-03-2022 18:22 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:04
prodesk schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:55:
Aardig hoor al die sancties maar heeft er iemand al bij stilgestaan wat dit betekent voor ons, want wij moeten hierdoor natuurlijk voor gaan betalen. Ik heb liever gezien dat Nederland net als *knip*
We betaalden de prijs al maar wilden het niet zien:
Van brexit, Trumpisme tot de wappiegolf is allemaal terug te herleiden naar structurele beinvloeding van Rusland in Europa, de VS, het UK.

Ja, er kunnen dingen beter, maar als 1 ding glashelder is geworden is dat Putin niet wil dat wij vinden dat het goed gaat en zeker niet wilt dat Oekraine voorspoed kent. Alle rijkdom wat Rusland ooit had is gejat door mensen met superjachten en 737’s.

Dus vraag die je jezelf kunt stellen: hoe lang wil je wachten tot het nóg erger is of trekken we nu die streep. Ik ben na meer dan vijf jaar wijzen op deze ontwikkelingen blij dat het nu gebeurt, ook al overreageren we wellicht in sommige mensen hun ogen. Ik heb vrouwen, kinderen, ouderen, allemaal ‘bevrijd’ zien worden van hun leven door de Russen en denk dat ik wel even kan zonder nog meer voorspoed voor nu. Maargoed, collega’s van mijn vrouw zitten in de subway van Kyiv, familie van vrienden zitten bij ze thuis in NL. Het raakt ons persoonlijk, net als anderen in dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 18:44 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 20:50
Mensen @prodesk heeft niet zozeer een probleem met de sancties denk ik.

Prodesk heeft een probleem met de realiteit dat onze regering mooie woorden gaat verkopen, maar achteraf niets gaat doen om er voor te zorgen dat de klappen die onze samenleving gaat ontvangen niet hoofdzakelijk op de schouders gaan vallen van de groep die dit kan dragen.

Ik zou hem graag een positieve insteek willen geven, maar de realiteit van 12 jaar Rutte is dat je er vergif op kan innemen dat dit zo gaat lopen.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

prodesk schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:18:
[...]
Wij? Hoe wil je dat uitleggen aan de mensen die werkloos, afgekeurd zijn of in de bijstand zitten en noodgedwongen straks in de kou komen te zitten door hogere prijzen? Nogmaals, ik begrijp de woede van de EU maar sancties hebben consequenties.

KLM zal hierdoor krimpen en vermoedelijk zal Turkish Airlines door deze boycot gaan groeien, dus in werkelijkheid hebben die sancties minder effect omdat er toch altijd landen zijn die diensten aan Rusland willen verlenen.
Wat cru is, is dat die groep mensen door die financieel zwakke positie dus de keuze zouden maken voor Rusland, wat hier concreet betekent dat ze qua stemmen waarschijnlijk bij FVD uitkomen (onze Rusland boys) waardoor hun positie nog verder gaat verslechteren. Neerwaartse spiraal. Het is teleurstellend dat we daar in Nederland geen “opwaartse spiraal” alternatief voor lijken te hebben.

• ByteMe_
  • Niet online
Maar wat doet dit nu effectief? Ik las globaal over 'het meteen stoppen van de oorlog en terugtrekken'

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
klaw schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:14:
[...]

En wat winnen de Russen ermee? Compleet kapotgeschoten steden met een "onvriendelijke" bevolking...
Als het Westen de sancties maar volhoud ook al moet Oekraïne een ongunstige vrede tekenen...
Dat boeit niet, Grozny werd ook plat gegooid en vervolgens weer opgebouwd met geld uit het Kremlin. Zolang de vijand maar weg is, dat is het doel.

March of the Eagles

• marshallq
  • Niet online
ByteMe_ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Maar wat doet dit nu effectief? Ik las globaal over 'het meteen stoppen van de oorlog en terugtrekken'
Ik heb wat meer context in de post geplaatst, marshallq in "De oorlog in Oekraïne"

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:30

AndereKoekoek

Ping! Pong?

ByteMe_ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Voor mij is dit hetzelfde als in 20.00 klappen voor de zorg. Een mooi gebaar en verder niets?

Verwijderd

psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:19:
[...]

Je hebt daar zeker gewoon een valide punt. Op Tweakers wordt hoe goed sommigen het hebben al snel vergeten. Of krijgt de stupide argumentatie, maar kijk eens hoe zielig ze het nu in Oekraïne hebben.

Dat alles moet natuurlijk nog altijd niet betekenen dat we eigen medelanders in 15 graden binnen moeten hebben zitten omdat ze de kachel niet langer kunnen bekostigen.

Armoede komt in Nederland ook nog altijd gewoon voor, en zeker net post corona met nu dit er nog eens bovenop, wordt het niet beter.

Een meer structurele oplossing hiertoe zou echter beter zijn dan het niet optreden tegen Rusland in dit geval.
De meest stupide oplossing is niet mee te doen met de sancties.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
prodesk schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:12:
[...]
Kijk, als jij een een mooie baan hebt met dito inkomen zul je dat gemakkelijk kunnen opvangen. Maar mensen aan de onderkant van de samenleving die al moeilijk kunnen rondkomen kiezen er wellicht liever voor om Rusland te vriend te houden. Elke klap in de portemonnee is extra schadelijk voor deze groep, dat wordt hier weleens vergeten.
Dit is de prijs die we nu betalen om zelf niet een oorlog uit te hoeven vechten. Ik zou zeggen, best goedkoop. Als we Poetin een halt kunnen aanroepen voor hij gewoon zijn gang door blijft gaan en een NAVO land aanvalt is dit peanuts.

Ben ik blij? Nee, maar een betere oplossing heb ik ook niet.

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 06:38
Vooral opvallend dat China daarbij niet openlijk aan de kant van Rusland staat, en dat India het nodig vindt zich 'neutraal' op te stellen.

Trump II - Project 2025 tracker

• prodesk
psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:19:
[...]

Ik verwacht van volksvertegenwoordigers dat zij primair voor onze belangen opkomen. Natuurlijk kun je de aanval veroordelen maar door nu volop sancties toe te passen gaan ook wij dit op termijn voelen. De hoogopgeleide met goed inkomen zal dit een stuk minder voelen dan de mensen die nu al elk dubbeltje moeten omdraaien. Ook met de huidige inflatie is de onderkant die als eerste de hardste klappen krijgt.

Ik merk ook in mijn omgeving dat er meer paniek is om de hogere gasprijs dan om de bombardementen.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:39
Is de VN nu “klaar”? 3 dagen lullen, even stemmen en dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 02-03-2022 18:29 ]

• ByteMe_
  • Niet online
Ok duidelijk.. iedereen weet al dat Rusland (of Putin vooral) zich niets van de sancties aantrekt die zware gevolgen hebben voor de bevolking. Dan kan een belerend vingertje van de UN ook wel erbij :F

• prodesk
Verwijderd schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:24:
[...]

De meest stupide oplossing is niet mee te doen met de sancties.
Als het geld kost zou ik (en vele met mij) daarvan af zien. Minder geld in de portemonnee = minder welvaart.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:33
Stylze schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:11:
[...]

Ja lekker op tijd zeg.. beter laat dan nooit maar dit is toch wel echt wat te laat lijkt me.
Redenen zijn velerlei. Enerzijds heb je momenteel een linkse partij aan de macht, in coalitie met een partij die bestaat uit een verzameling van (extreem) linkse partijtjes, Unidas Podemos. Dus je moet denken aan anti-globalisten, Occupy,... etc Laat nu deze beweging reeds eerder moeilijk hebben gedaan over Nato-engagementen in Oost-Europa. De huidige (rechtse) oppositie zou wel een wisselmeerderheid willen aanbieden.
https://english.elpais.co...ision-over-nato-plan.html
Anderzijds is Spanje zeer benauwd voor afscheidingen. Stel dat België vredevol zou splitsen in 2 of 3 delen, en elk deel zich zou aanmelden bij Europa, stemt Spanje sowieso tegen. Ook bijvoorbeeld wanneer Schotland zich zou afscheuren uit de UK.
Spanje zit zelf met gebieden die graag meer onafhankelijk willen worden ten op zichte van Madrid. En ten tijde van verkiezingen ging het er nogal stevig op tegen de burgerbevolking met zijn guarda civil, en zette het dissidente stemmen graag vast achter tralies. Vooral toen de "rechtsen" aan de macht waren. Podemos is bijvoorbeeld wel te vinden voor zelfbeschikking van Catalonië.
Naar mijn gevoel is daar dus stevig politiek masseerwerk aan te pas gekomen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Het is te hopen dan het Russische volk in opstand komt. “Wij” zijn niet in oorlog met Russische burgers maar met dat smerige *piep* regime onder leiding van Putin en zijn foute vriendjes.

Welke baby luiermaat is een beetje universeel. Wil morgen wat spullen kopen incl luiers maar daar heb je maten bij.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 20:11 . Reden: Begrijp de emotie, maar hou je aub een beetje in. ]

• marshallq
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:28:
Is de VN nu “klaar”? 3 dagen lullen en dan stemmen en dan?
Men kan het inderdaad zien als een 'tik op de vingers' maar dat is hoe politiek soms werkt. Mee doen aan die oorlog is heel wat anders. Het is helaas geen magische toverstok die voor een directe oplossing zorgt.

Dat wil niet zeggen dat dit geen effect heeft, want mensen zien dit ook, net als hun regeringen. Het voegt extra druk toe om tot een oplossing te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door marshallq op 02-03-2022 18:31 ]

• NiGeLaToR
Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:28:
Is de VN nu “klaar”? 3 dagen lullen, even stemmen en dan?
Nee, massaal nadenken waar je je vakantie boekt enzo. Das de ultieme aanval in de rug voor Putin.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
BadRespawn schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:28:
[...]

Vooral opvallend dat China daarbij niet openlijk aan de kant van Rusland staat, en dat India het nodig vindt zich 'neutraal' op te stellen.
Ik verwacht dat China en India de komende jaren veel zaken zullen doen met Rusland, of in elk geval zolang de oorlog duurt. Al die westerse bedrijven die nu Rusland verlaten, dat is een vacuüm waar China in kan stappen.

March of the Eagles

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:11

steveman

Comfortabel ten onder

ipv "we stoken niet voor de musjes" zeg ik nu: "we stoken niet voor de rusjes"

Ik trek met liefde twee truien aan in huis, en velen met mij vermoed ik.

Vergeleken met andere sectoren is huisverwarming misschien maar een klein beetje, maar men zegt dat alle beetjes helpen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:36

mb1

prodesk schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:30:
[...]
Als het geld kost zou ik (en vele met mij) daarvan af zien. Minder geld in de portemonnee = minder welvaart.
Ja en onze " buren" in Oekraïne worden platgebombombardeerd gvd :(

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
marshallq schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:19:
[Afbeelding]

Stemming in de UN

Vanuit de NOS:

Een overgrote meerderheid van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft de Russische invasie in Oekraïne veroordeeld en eist het terugtrekken van de troepen uit Oekraïne. 141 van de 193 leden stemden voor een resolutie waarin dit staat, 5 landen tegen en 35 landen onthielden zich van stemming.

De landen die zich schaarden aan de kant van Rusland waren Belarus, Cuba, Noord-Korea en Syrië, zo bleek tijdens de spoedzitting. Het was voor het eerst sinds 1997 dat de Algemene Vergadering voor een spoedzitting bijeenkwam.

Een aangenomen resolutie in de Algemene Vergadering is juridisch niet bindend, maar heeft wel grote symbolische betekenis. Rusland maakte echter duidelijk dat het niet van plan is zich iets van de stemmingsuitslag aan te trekken.
Jammer dat China niet voor heeft gestemd, dat was een mooi precedent geweest. En een klap in Putins face.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:34
Toch fijn om te zien, die stemmen neutraal en tegen. Vooral malafide landen waar je weinig mee te maken wilt hebben.

• ArcticWolf
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:31:
[...]

Ik verwacht dat China en India de komende jaren veel zaken zullen doen met Rusland, of in elk geval zolang de oorlog duurt. Al die westerse bedrijven die nu Rusland verlaten, dat is een vacuüm waar China in kan stappen.
China heeft ook maatregelen genomen tegen Rusland, alhoewel wel minder.
Op energie na zie ik niet snel een groei in de handel tussen die 2.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:44
En zojuist heeft Twitter de ban van het account @RT_com geëffectueerd. Wauw, dat ik dit nog in mijn leven mag meemaken. Ik blijf het bijzonder vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksyOKjLK7m0kPlBFYZjDyiDBwmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cznyjH06XTfXkoBvtRbcj4bF.jpg?f=fotoalbum_large

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
mb1 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:32:
[...]

Ja en onze " buren" in Oekraïne worden platgebombombardeerd gvd :(
Dat is wel heel erg zwart wit.
Natuurlijk is het niet te vergelijken maar er wordt wel heel makkelijk gepraat over mensen waarbij het water al aan de lippen staat (financieel gezien) en die groep is rap aan het groeien.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:50
ArcticWolf schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:34:
[...]

China heeft ook maatregelen genomen tegen Rusland, alhoewel wel minder.
Op energie na zie ik niet snel een groei in de handel tussen die 2.
Echt? Heb ik nog niet meegekregen, wat voor maatregelen dan?

Playstation 5

• psychodude
prodesk schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:28:
[...]
Ik verwacht van volksvertegenwoordigers dat zij primair voor onze belangen opkomen. Natuurlijk kun je de aanval veroordelen maar door nu volop sancties toe te passen gaan ook wij dit op termijn voelen. De hoogopgeleide met goed inkomen zal dit een stuk minder voelen dan de mensen die nu al elk dubbeltje moeten omdraaien. Ook met de huidige inflatie is de onderkant die als eerste de hardste klappen krijgt.

Ik merk ook in mijn omgeving dat er meer paniek is om de hogere gasprijs dan om de bombardementen.
Kan ik volkomen inkomen hoor. Persoonlijk heb ik het niet slecht. Maar spreek ook gewoon patiënten die thuis in de vrieskou zitten. Geen werk. Aow'tje, laag pensioen. Gasrekening niet te bekostigen.

Anno 2022 zou met moderne techniek er gewoon ingezet moeten worden op kosteloos verwarming tot bijvoorbeeld 19 graden. Geen vrieskou, en vanuit milieuoogpunt ook weer niet te hoog. Betaling voor extra. Met eventueel verhoogde belasting op dit extra om te bekostigen.

Maar ik denk dat dit verder een op zich staande discussie is, wat niet zozeer binnen dit topic hoort.

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11 07:56

Don Quijote

El Magnifico

[...]
Je maakt alleen de denkfout dat afzien van sancties door alleen Nederland op een of andere wijze minder geld zou kosten. Ik weet niet of je ooit hebt bekeken hebt in hoeverre onze economie afhankelijk is van Rusland ten opzichte van onze afhankelijkheid van de EU, UK en US. Maar dat staat in geen verhouding.

Als enige afzien van de sancties zou ons nog veel meer geld kosten. Nog helemaal los van het volstrekt verwerpelijke morele kant van het verhaal.

• LOTG
prodesk schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:28:
[...]

Dit is toch ook ons belang? Wil je nu op korte termijn winst behalen zo dat we straks op de lange termijn onze bondgenoten kwijt zijn?

En je wilt gewoon fijn met een crimineel vriendjes blijven zo dat hij ons met de ene hand de hand kan geven en met de andere in de rug steken als het hem niet uitkomt?

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59
[...]
Je negeert nog steeds het feit dat niks doen óók geld kost. We zijn nou eenmaal een Europese Unie, waar we ook véél vruchten van plukken maar ook wanneer nodig lasten moeten dragen.

• Tristan
Weten jullie nog die melding van vanmorgen dat er een onbekend schip vlak bij de kust bij Odessa in de fik stond?

Er is nu een Oekraïense fragat in de buurt gespot. Zou deze een Russisch schip met succes hebben aangevallen?

[ Voor 11% gewijzigd door Tristan op 02-03-2022 18:39 ]

• psychodude
Newjersey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:35:
En zojuist heeft Twitter de ban van het account @RT_com geëffectueerd. Wauw, dat ik dit nog in mijn leven mag meemaken. Ik blijf het bijzonder vinden.

[Afbeelding]
Strikt genomen is het geen ban, maar lokale censurering. Tenslotte slechts toegepast in selecte landen.

• mb1
  • Laatst online: 22:36

mb1

FabianGTI schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:36:
[...]

Dat is wel heel erg zwart wit.
Natuurlijk is het niet te vergelijken maar er wordt wel heel makkelijk gepraat over mensen waarbij het water al aan de lippen staat (financieel gezien) en die groep is rap aan het groeien.
Dat je dan wat restjes moet halen bij de voedselbank, je 5 termijnen achterloopt met de huur en je geen cadeaus voor je kinderen kan betalen is wat mij betreft niet in verhouding tot de gezinnen in Oekraïne welke:
Geen huis meer hebben
De man en zoons zijn omgekomen in de oorlog
Geen werk meer hebben
Het land naar de kloten is
Enz..

• marshallq
  • Niet online
Stylze schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:36:
[...]

Aantal banken die minder mogen, b.v. https://www.businesstimes...russian-oil-trades-source

• ArcticWolf
  • Niet online
Stylze schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:36:
[...]

Nog niet de harde sancties zoals wij hebben opgelegd maar wel wat bankrestricties:
https://www.bloombergquin...g-for-russian-commodities

Ze hebben net wel gemeld dat extra sancties zullen uitblijven:
https://www.cnbc.com/2022...nking-regulator-says.html

Maar gerucht gaat ook dat China op een keerpunt staat...

[ Voor 23% gewijzigd door ArcticWolf op 02-03-2022 18:42 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Newjersey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:35:
[Afbeelding]
Been there, done that.
Toen de Russische propaganda kanalen in Oekraïne werden geblokkeerd op tv heb ik de hele discussie meerdere keren gevoerd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Newjersey
YakuzA schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:42:
[...]

Been there, done that.
Toen de Russische propaganda kanalen in Oekraïne werden geblokkeerd op tv heb ik de hele discussie meerdere keren gevoerd.
Jup, we gaan het er verder niet over hebben. ;)

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:08
Ik kan nou niet echt wakker liggen van censuur op Russische propaganda, waarom zou je je daar zorgen over maken?

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Ik heb vandaag de ontwikkelingen niet bij kunnen houden. Er is zo’n enorme stroom aan nieuws.

Wat is de conclusie: beter dan gisteren? slechter? of min of meer hetzelfde?

Voor m'n gevoel wat minder aanvallen en potentiële vredesbesprekingen (tot hoever dat iets betekent)?

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:35
marshallq schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:19:
[Afbeelding]

Stemming in de UN

Vanuit de NOS:

Wat een vreemde spelling van Eritrea gebruikt de Nos, c u b a - Eritrea ...

erutangiS

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Fuujii schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:44:
Ik heb vandaag de ontwikkelingen niet bij kunnen houden. Er is zo’n enorme stroom aan nieuws.

Voor m'n gevoel wat minder aanvallen en potentiële vredesbesprekingen (tot hoever dat iets betekent)?
Meer doden, meer ellende, meer vernietiging.

• Bschnitz

De grote groep breekt nu langzaam op om ze te omsingelen en morgen ochtend onderhandelingen. Dus operatie omsingle ze zal morgen ochtend toevallig klaar zijn.

• Groentjuh
  • Laatst online: 20:06
Even in tekst wat welke landen in de VN hebben gestemd:

Tegen: Belarus, Democratic People's Republic of Korea, Eritrea, Russian Federation en Syrian Arab Republic

Weerhouden: Algeria, Angola, Armenia, Bangladesh, Plurinational State of Bolivia, Burundi, Central African Republic, China, Republic of the Congo, Cuba, El Salvador, Equatorial Guinea, India, Republic of Iran, Iraq, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Lao People's Democratic Republic, Madagascar, Mali, Mongolia, Mozambique, Namibia, Nicaragua, Pakistan, Senegal, South Africa, South Sudan, Sri Lanka, Sudan, Tajikistan, Uganda, United Republic of Tanzania, Viet Nam en Zimbabwe

Niet gestemd: Azerbaijan, Burkina Faso, Cameroon, Eswatini, Ethiopia, Guinea, Guinea-Bissau, Morocco, Togo, Turkmenistan, Uzbekistan en Bolivarian Republic of Venezuela

Voor: Afghanistan, Albania, Andorra, Antigua and Barbuda, Argentina, Australia, Austria, Bahamas, Bahrain, Barbados, Belgium, Belize, Benin, Bhutan, Bosnia and Herzegovina, Botswana, Brazil, Brunei Darussalam, Bulgaria, Cabo Verde, Cambodia, Canada, Chad, Chile, Colombia, Comoros, Costa Rica, Côte d'Ivoire, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Democratic Republic of the Congo, Denmark, Djibouti, Dominica, Dominican Republic, Ecuador, Egypt, Estonia, Fiji, Finland, France, Gabon, Gambia, Georgia, Germany, Ghana, Greece, Grenada, Guatemala, Guyana, Haiti, Honduras, Hungary, Iceland, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Jamaica, Japan, Jordan, Kenya, Kiribati, Kuwait, Latvia, Lebanon, Lesotho, Liberia, Libya, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malawi, Malaysia, Maldives, Malta, Marshall Islands, Mauritania, Mauritius, Mexico, Federated States of Micronesia, Monaco, Montenegro, Myanmar, Nauru, Nepal, Netherlands, New Zealand, Niger, Nigeria, North Macedonia, Norway, Oman, Palau, Panama, Papua New Guinea, Paraguay, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Republic of Korea, Republic of Moldova, Romania, Rwanda, Saint Kitts and Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent and the Grenadines, Samoa, San Marino, São Tomé and Príncipe, Saudi Arabia, Serbia, Seychelles, Sierra Leone, Singapore, Slovakia, Slovenia, Solomon Islands, Somalia, Spain, Suriname, Sweden, Switzerland, Thailand, Timor-Leste, Tonga, Trinidad and Tobago, Tunisia, Turkey, Tuvalu, Ukraine, United Arab Emirates, United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, United States of America, Uruguay, Vanuatu, Yemen en Zambia

• Vorkie
  • Niet online

Dit is het NOS bericht, met 1 aanpassing door mij gedaan, de naam van de stad.
De beschieting van de Oekraïense hoofdstad Kyiv worden intenser. Volgens persbureau Reuters melden lokale autoriteiten dat het aantal raketten en artillerie dat op de stad wordt afgevuurd is toegenomen. Ook zouden de Russen zich 'agressiever' zijn gaan richten op vernietigen van Oekraïense infrastructuur.

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11 07:56

Don Quijote

El Magnifico

SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:44:
Ik kan nou niet echt wakker liggen van censuur op Russische propaganda, waarom zou je je daar zorgen over maken?
0 zorgen. Mensen snappen hier soms slecht dat “informatie”/propaganda in deze tijd net zo goed een wapen is als een kruisraket. Ander doel, andere impact, maar net zo belangrijk.

Volstrekt logisch dat je waar je kan dat wapen dus onschadelijk probeert te maken. Het feit dat het wapen werkt merk je wel als je dertig minuten in het COVID topic of hier rondloopt.

• Newjersey
Elke versie van censuur, of het je nu aanstaat of niet, is in mijn ogen fout. Hoezeer RT ook "desinformatie" verspreid, censuur toepassen als westers land maakt je in mijn ogen geen haar beter.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

tiswat schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:33:
Toch fijn om te zien, die stemmen neutraal en tegen. Vooral malafide landen waar je weinig mee te maken wilt hebben.
Kan ik ergens een overzicht vinden van de stemen? En doen ze nog iets van een toelichting bij hun stem?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• marshallq
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:48:
[...]

Kan ik ergens een overzicht vinden van de stemen? En doen ze nog iets van een toelichting bij hun stem?
marshallq in "De oorlog in Oekraïne"

YouTube: YouTube en nu nog live op YouTube: Ukraine: Conclusion of the 11th Emergency Special Session of the Gen...

[ Voor 35% gewijzigd door marshallq op 02-03-2022 18:49 ]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-11 19:01
Als je denkt dat Rusland nu geïsoleerd staat moet je eens bedenken hoe Nederland ervoor zal staan als we, als enigen in Europa "neutraal" proberen te blijven.

Denk trouwens ook niet dat Rusland erg onder de indruk is van onze onderhandelingsmacht nu, nog los van het gegeven dat er geen gasleidingen direct van Rusland naar Nederland lopen.

[ Voor 23% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 19:12 ]

• SemperFidelis
Newjersey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:47:
[...]

Elke versie van censuur, of het je nu aanstaat of niet, is in mijn ogen fout. Hoezeer RT ook "desinformatie" verspreid, censuur toepassen als westers land maakt je in mijn ogen geen haar beter.
Hoezo? Propaganda is schadelijk, je moet de bevolking daar voor beschermen.

• Groentjuh
  • Laatst online: 20:06
Michael_OsGroot schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:48:
[...]

Ze lichten hier nog live toe waarom ze zo stemde.

• Vorkie
  • Niet online
[...]

Censuur, dingen verbieden die de waarheid verdraaien, groen is blauw en blauw is paars zoals nu gebeurt.

Maar censuur op andere visies, dat groen mogelijk blauw kan zijn vanwege een andere licht inval, dat mag niet verboden zijn.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Newjersey wat die ban betreft; dat lijstje is nou niet erg groot. Zijn dit dan alleen de landen die erom gevraagd hebben? Het account zelf is gewoon bereikbaar via VPN neem ik aan? Valt me ook op dat een UK er niet tussen staat.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:55
[...]

oneens, niet elke vrijheid is absoluut. aantoonbare bagger en misinformatie toestaan is erger dan dit soort dingen afschermen.

ja blijft hellend vlak en wie bepaalt wat goed is etc. klopt is ook moeilijk. maar kijk eens wat voor ellende alle vrije informatie/anticensuur geeft... (coronawappies, mensen die denken dat Putin een punt heeft etc)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

franssie

Save the albatross

Groentjuh schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:46:
Even in tekst wat welke landen in de VN hebben gestemd:

Tegen: Belarus, Democratic People's Republic of Korea, Eritrea, Russian Federation en Syrian Arab Republic

Weerhouden: Algeria, Angola, Armenia, Bangladesh, Plurinational State of Bolivia, Burundi, Central African Republic, China, Republic of the Congo, Cuba, El Salvador, Equatorial Guinea, India, Republic of Iran, Iraq, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Lao People's Democratic Republic, Madagascar, Mali, Mongolia, Mozambique, Namibia, Nicaragua, Pakistan, Senegal, South Africa, South Sudan, Sri Lanka, Sudan, Tajikistan, Uganda, United Republic of Tanzania, Viet Nam en Zimbabwe

Niet gestemd: Azerbaijan, Burkina Faso, Cameroon, Eswatini, Ethiopia, Guinea, Guinea-Bissau, Morocco, Togo, Turkmenistan, Uzbekistan en Bolivarian Republic of Venezuela

Voor: Afghanistan, Albania, Andorra, Antigua and Barbuda, Argentina, Australia, Austria, Bahamas, Bahrain, Barbados, Belgium, Belize, Benin, Bhutan, Bosnia and Herzegovina, Botswana, Brazil, Brunei Darussalam, Bulgaria, Cabo Verde, Cambodia, Canada, Chad, Chile, Colombia, Comoros, Costa Rica, Côte d'Ivoire, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Democratic Republic of the Congo, Denmark, Djibouti, Dominica, Dominican Republic, Ecuador, Egypt, Estonia, Fiji, Finland, France, Gabon, Gambia, Georgia, Germany, Ghana, Greece, Grenada, Guatemala, Guyana, Haiti, Honduras, Hungary, Iceland, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Jamaica, Japan, Jordan, Kenya, Kiribati, Kuwait, Latvia, Lebanon, Lesotho, Liberia, Libya, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malawi, Malaysia, Maldives, Malta, Marshall Islands, Mauritania, Mauritius, Mexico, Federated States of Micronesia, Monaco, Montenegro, Myanmar, Nauru, Nepal, Netherlands, New Zealand, Niger, Nigeria, North Macedonia, Norway, Oman, Palau, Panama, Papua New Guinea, Paraguay, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Republic of Korea, Republic of Moldova, Romania, Rwanda, Saint Kitts and Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent and the Grenadines, Samoa, San Marino, São Tomé and Príncipe, Saudi Arabia, Serbia, Seychelles, Sierra Leone, Singapore, Slovakia, Slovenia, Solomon Islands, Somalia, Spain, Suriname, Sweden, Switzerland, Thailand, Timor-Leste, Tonga, Trinidad and Tobago, Tunisia, Turkey, Tuvalu, Ukraine, United Arab Emirates, United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, United States of America, Uruguay, Vanuatu, Yemen en Zambia
Dank!

Opmerkelijk is het mijns inziens niet dat veel conflictlanden in de nee/onthouding zitten, opmerkelijker is het voor mij dat een aantal conflictlanden wel vóór hebben gestemd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zeer groot hellend vlak gevaar. Staten zouden geen media moeten blokkeren. Eén van de grote problemen waar we mee worstelen is juist het gebrek aan onafhankelijke media in landen als Rusland, en mediablokkades hier legitimeren mediablokkades daar.

• Newjersey
JoeZuCK schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:50:
@Newjersey wat die ban betreft; dat lijstje is nou niet erg groot. Zijn dit dan alleen de landen die erom gevraagd hebben? Het account zelf is gewoon bereikbaar via VPN neem ik aan? Valt me ook op dat een UK er niet tussen staat.
Ik heb een Russische VPN (Don't ask why) en daar lijkt het nog sort of te werken. Wel is Twitter erg traag. Dit lijkt mij een verzoek van die specifieke landen die dit bij Twitter aangevraagd hebben.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:18
[...]Als het geld kost zou ik (en vele met mij) daarvan af zien. Minder geld in de portemonnee = minder welvaart.
Alsof je hier in Nederland ongelukkiger zou worden met wat minder geld.
Weet je wel wat geluk is? Ik wel, ik prijs elke dag dat ik een dak boven mijn hoofd heb, dat er water uit de kraan komt en dat het licht aangaat wanneer ik een knopje omzet. En dat we hier nog in vrede kunnen leven, gerust kunnen gaan slapen en een wandeling kunnen maken zonder ons zorgen te hoeven maken wanneer het luchtalarm weer af gaat.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 17:50
Ben benieuwd hoor. Als die Russen morgen Kiev binnen rijden met veel voertuigen verwacht ik wel een grote Molotov cocktail regen, uitgaande van al die filmpjes waarom mensen ze aan het maken zijn.

Als ze die stad willen innemen moeten ze toch bijna kamer voor kamer clearen? Eerst voertuigen naar binnen rijden = Molotov’s all over the place. Kan geen tank tegenop.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-11 09:36
*knip*
Dit is wel heel speculatief en daarmee off-topic.

[ Voor 87% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 23:06 ]

• NiGeLaToR
eamelink schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:52:
[...]

Zeer groot hellend vlak gevaar. Staten zouden geen media moeten blokkeren. Eén van de grote problemen waar we mee worstelen is juist het gebrek aan onafhankelijke media in landen als Rusland, en mediablokkades hier legitimeren mediablokkades daar.
False balance probleem: je vergelijkt reclame voor een ideologie waarbij andere meningen visies of laat staan reclame verboden is met een speelveld waarin iedereen z’n zegje mag doen.

Spam blokkeren we toch ook? Tis niet zo dat je de hoop hebt dat er iets interessants in staat?

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 03-11 10:05
Het "probleem" in NL is niet dat we het geld niet hebben, maar dat het wellicht niet altijd of niet voldoende terecht komt bij de mensen die het echt nodig hebben. Een voldoende warm huis vind ik namelijk wel een eerste levensbehoefte. Dus dat moeten we dan maar gaan regelen, maar dat is geen reden om als land niet volledig achter de sancties te gaan staan.

Mooi bijkomend voordeel is dat nu zowel in Nederland als in de rest van Europa de verduurzaming sneller zal plaatsvinden.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Newjersey
SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:49:
[...]

Hoezo? Propaganda is schadelijk, je moet de bevolking daar voor beschermen.
Waarom moet je een bevolking daar tegen beschermen? Een mens kan wat mij betreft prima zelf bepalen wat hij / zij / het met die informatie doet. Maar dat is denk ik een bepaald beeld wat ik van de wereld heb.

Je ziet dat ook vaak terug in politieke voorkeuren. Wil je meer of minder inmenging van de overheid in dit soort zaken. Ik kies voor minder inmenging.

• franssie

franssie

Save the albatross

NiGeLaToR schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:56:
[...]

False balance probleem: je vergelijkt reclame voor een ideologie waarbij andere meningen visies of laat staan reclame verboden is met een speelveld waarin iedereen z’n zegje mag doen.

Spam blokkeren we toch ook? Tis niet zo dat je de hoop hebt dat er iets interessants in staat?
offtopic:
ik kijk regelmatig in mijn spamfolder omdat daar toch nog wel eens iets nuttigs is staat. En informatie wil per definitie vrij zijn, ik filter zelf wel. Gisteren een stukje RT.com gekeken en ik werd er letterlijk misselijk van overigens, maar ik bepaal wat ik wil zien, niemand anders

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[...]
Het is niet zo eenvoudig... Want met niks doen, steun je in feite het militaire apparaat van Rusland. Elke euro die naar Rusland gaat, wordt daar o.a. gebruikt om meer wapens / raketten en andere ellende te maken.

En zelfs Oekraïne buiten beschouwing gelaten, hebben we het over een entiteit die ONS bedreigt met kernwapens.

Dat is het punt waarop ik er ook klaar mee ben.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Newjersey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:59:
[...]

Waarom moet je een bevolking daar tegen beschermen? Een mens kan wat mij betreft prima zelf bepalen wat hij / zij / het met die informatie doet. Maar dat is denk ik een bepaald beeld wat ik van de wereld heb.

Je ziet dat ook vaak terug in politieke voorkeuren. Wil je meer of minder inmenging van de overheid in dit soort zaken. Ik kies voor minder inmenging.
Was een groot deel van de mensen maar zo slim.

Kijk naar al die idioten die een Baudet of een Willem Engel volgen in Nederland. Die mogen ze direct het kiesrecht ontnemen.

-

• LOTG
[...]

Oneens. Het hellend vlak is het toestaan van aantoonbare onwaarheden. Kijk eens wat social media ons voor een groep mensen die alles geloven zo lang het maar niet de realiteit is.

Waarom? Omdat een kleine groep gewoon glashard mag liegen en we dat hebben toegestaan, en mensen vrijheid van meningsuiting roepen.

Zie de mensen die in Poetin zijn propaganda blijven geloven na dat hij zelf al weer wat anders gezegd heeft.

En mediablokkades daar legitimeren? Dat stadium zijn we al jaren voorbij en hebben we niets aan gedaan.

• franssie

franssie

Save the albatross

HarmoniousVibe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:58:
Het "probleem" in NL is niet dat we het geld niet hebben, maar dat het wellicht niet altijd of niet voldoende terecht komt bij de mensen die het echt nodig hebben. Een voldoende warm huis vind ik namelijk wel een eerste levensbehoefte. Dus dat moeten we dan maar gaan regelen, maar dat is geen reden om als land niet volledig achter de sancties te gaan staan.

Mooi bijkomend voordeel is dat nu zowel in Nederland als in de rest van Europa de verduurzaming sneller zal plaatsvinden.
offtopic:
en stoppen met de zinloze bloemsierteelt in verwarmde kassen, leuke CO2 print voor een product wat je koopt om het vervolgens in he huis dood te zien gaan

En inderdaad de verduurzaming zal nu wel in een versnelling komen, wellicht ook het door mij verfoeide kernenergie maar soit, dat mogen volgende generaties dan uitzoeken - na mij de zondvloed :+

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
JoeZuCK schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:50:
In UK ook, staat er alleen niet tussen. Check gedaan middels tor.

• Tristan
De_Bastaard schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:54:
Ben benieuwd hoor. Als die Russen morgen Kiev binnen rijden met veel voertuigen verwacht ik wel een grote Molotov cocktail regen, uitgaande van al die filmpjes waarom mensen ze aan het maken zijn.

Als ze die stad willen innemen moeten ze toch bijna kamer voor kamer clearen? Eerst voertuigen naar binnen rijden = Molotov’s all over the place. Kan geen tank tegenop.
Niet als Rusland eerst de hele boel bij elkaar bombardeert en met de grond gelijk maakt..

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 03:23

ManiacsHouse

Scheisse!

ArcticWolf schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:32:
[...]

Jammer dat China niet voor heeft gestemd, dat was een mooi precedent geweest. En een klap in Putins face.
Servië heeft ook voor gestemd? :)

• Newjersey
Vini-Vidi-Vici schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:01:
[...]

Was een groot deel van de mensen maar zo slim.

Kijk naar al die idioten die een Baudet of een Willem Engel volgen in Nederland. Die mogen ze direct het kiesrecht ontnemen.
En ook daar heb jij een radicaal andere mening dan die van mij. En dat geeft niet. Ik zie elke volwassene als stemgerechtigde, ondanks hun politieke keuze.

• ArcticWolf
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:58:

En dat is helaas niet zo in Nederland. Je wordt gewoon afgesloten als je niet meer kan betalen via een papierschuiver (energie "leverancier") terwijl de staat gewoon de eigenaar van TenneT en de Gasunie is... maar goed, dit is een hele andere discussie.

Er staat nu wel echt een noodzaak om zo snel mogelijk (of zoveel mogelijk) van het gas af te gaan.

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 03:23

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik zag de lijst al. Was meer verbaasd. Hebben ze daar toch nog enigszins verstand. Dacht dat dat dikke maatjes met poetin zijn.

• SemperFidelis
[...]

Twitter is geen staat, daarnaast kunnen ze nu ook al de president van Amerika blokkeren. O wacht...

Dus het is helemaal geen hellend vlak.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

NiGeLaToR schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:56:
Zeker, ik wil ook niet beweren dat er niet van alles mis is met de Russische propagandakanalen, maar dat het onwaarschijnlijk is dat het blokkeren ervan een goede oplossing is voor die problemen. Het weerbaarder maken van mensen tegen valse informatie lijkt me een stuk vruchtbaarder.

De Nederlandse Vereniging van Journalisten vindt het een onverstandig idee. Dat lijken me typisch de mensen waarbij je er goed aan doet om goed naar ze te luisteren op dit vlak :)
Pagina: 1 ... 92 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid