De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.933 views

Onderwerpen

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:30

marapuru

db.

Charly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:00:

Ik verwacht eerder dat om vluchtelingen en evt. humanitaire corridors gaat om de belegerde steden te ontruimen. Dat Oekraïne nu opeens de handdoek in de ring gooit zou me zeer verbazen.
Daar heb je wel een valide punt. Dat speelt natuurlijk ook nog mee. Dan zou een tijdelijke ceasefire wellicht tot de opties behoren?

[ Voor 4% gewijzigd door marapuru op 02-03-2022 17:01 ]

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11 11:06
marapuru schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:58:
[...]

Met de huidige opmars en destructieve houding van Rusland kan ik mij niet indenken dat Zelensky nog lang verzet kan blijven bieden. Dat verzet kan alleen nog maar ondergronds verder gaan en dan ben je per definitie je 'status' kwijt en geef je je eigenlijk al gewonnen.
Noem mij pessimistisch maar heb het gevoel dat sommige mensen iets te veel een roze bril op hebben. Ongeacht het nieuws dat wij hier horen over het Ukrainse verzet, feit is dat het met alle incompetentie het machtsverschil is echt enorm. Sancties ed helpen op de lange termijn maar voor de huidige oorlog zie ik ze niet her verschil maken :(

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-11 17:31
Limbeckx schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:59:
[...]

Zelensky was de gene die zei dat hij pas weer ging praten als de bombardementen op steden zouden stoppen. Als hij nu toch wil praten, duidt dat er op dat ie een eigen voorwaarde loslaat. Waarom doet hij dat? Niet omdat de Russen zwak zijn toch?
Wat heeft hij te verliezen met praten? Pr wijs is dat het beste wat je kan doen toch? Blijven praten, tijd is in het voordeel van Oekraïne lijkt mij.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
bulle bas schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:23:
[...]

voor 95% geldt de volgende legenda: rood is economie, grijs is armoede/irrelevant.
Dat is wel heel erg simplistisch. Het grijze gebied groeit economisch gezien harder dan het Westen. Natuurlijk is het Westen rijker, en dat zal ook heel lang blijven, maar het aandeel van de rest van de wereld groeit sterk en het verschil per hoofd van de bevolking wordt ook steeds kleiner. In 2000 was het aandeel van Europa en Noord Amerika op de wereldinkomen 53%, nu is dat al gedaald naar 40%.

• Limbeckx
Russel88 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:02:
[...]

Wat heeft hij te verliezen met praten? Pr wijs is dat het beste wat je kan doen toch? Blijven praten, tijd is in het voordeel van Oekraïne lijkt mij.
Je hebt gelijk maar hij was de gene die niet wilde praten zolang de bombardementen doorgingen...

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

sampoo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:34:
[...] [De Russen] hebben bij lange na nog niet het achterste van hun tong laten zien. [...]
Ik lees dit vaker maar ik heb eigenlijk vooral opmerkingen gelezen van mensen -- (oude) bevelhebbers uit verschillende legers -- die dat in twijfel trekken en denken dat Rusland niet veel meer heeft.

Heb je toevallig meer info? Erg benieuwd of het een gevoel is, van beide kanten, of ergens op gebaseerd. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zelensky gaat niet overgeven, dan is ie meteen alle steun die hij de afgelopen week binnen UA heeft opgebouwd weer kwijt. Ik heb veel contacten daar maar echt niemand van die mensen wil dat.

Dat betekent, stam + t .

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 14:10
Limbeckx schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:04:
[...]
Je hebt gelijk maar hij was de gene die niet wilde praten zolang de bombardementen doorgingen...
Zelensky verliest momenteel vrouwen en kinderen bij bosjes. Putin soldaten waar hij er genoeg van heeft en waar hij waarschijnlijk geen nachtje minder door slaapt. Biden zei niet voor niets dat hij geen 'soul' zag toen hij Putin in de ogen keek.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
OkkE schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:04:
[...]

Ik lees dit vaker maar ik heb eigenlijk vooral opmerkingen gelezen van mensen -- (oude) bevelhebbers uit verschillende legers -- die dat in twijfel trekken en denken dat Rusland niet veel meer heeft.

Heb je toevallig meer info? Erg benieuwd of het een gevoel is, van beide kanten, of ergens op gebaseerd. :)
Ik vermoed eerder dat de Russen tot gisteren gepoogd hebben om zo weinig mogelijk burgerdoelen te raken, echter vrees ik dat er nu gekozen is om Oekraine op de knieen te dwingen omdat het niet snel genoeg gaat.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 22:27
Kol Nedra schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:19:
[...]

is Groningen/Friesland misschien veilig? ik bedoel als er nukes gaan vallen is Rotterdam/DenHaag/Schiphol de eerste keuzes lijkt mij. en Brussel, ook vlakbij...
Friesland zeker niet. Leeuwarden heeft een hele grote militaire vliegbasis. ;)

• Limbeckx
eborn schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:05:
[...]

Zelensky verliest momenteel vrouwen en kinderen bij bosjes. Putin soldaten waar hij er genoeg van heeft en waar hij waarschijnlijk geen nachtje minder door slaapt. Biden zei niet voor niets dat hij geen 'soul' zag toen hij Putin in de ogen keek.
Dat maakt het zo pijnlijk. Kan iemand zich Grozny nog herinneren? Ik zie Putin daar wel weer voor in staat.

En als je je nu bedenkt wat voor idioot er in Grozny aan de macht is, is het alleen maar nog pijnlijker. Zowel voor Tsjetsjenië en voor Ukraine

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
[...]

Ik wil niet inmengen in jullie discussie of de bewijslast ineens omdraaien. Maar ik ben eigenlijk persoonlijk heel benieuwd naar waar ik die teksten van de bevelhebbers terug kan lezen? Gewoon puur voor mijzelf. Niet om in te mengen in een discussie.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:42

Plannen van het een Russisch battalion zijn buitgemaakt.
Plan was dus binnen 15 dagen Oekraïne te bezetten.

Untappd: Louwke80

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
Zal waarschijnlijk dus gaan om veilige doorgang voor vluchtende burgers.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:30

Qu3st

hoevenpe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:51:
Subtiele discussie tussen Russische en Oekraïnse troepen:
[Embed]Laat de bond tegen het vloeken het maar net horen...
Lijkt wel een lobby van warzone dit joh

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 14:10
Louwke schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:09:
[Embed]

Plannen van het een Russisch battalion zijn buitgemaakt.
Plan was dus binnen 15 dagen Oekraïne te bezetten.
Bedenk wel dat 'plannen' soms ook met opzet achtergelaten worden. De vraag is dus maar of dit echt is.

• OkkE

OkkE

shoombak schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:06:
[...]

Ik vermoed eerder dat de Russen tot gisteren gepoogd hebben om zo weinig mogelijk burgerdoelen te raken, echter vrees ik dat er nu gekozen is om Oekraine op de knieen te dwingen omdat het niet snel genoeg gaat.
Ah zo, jij hebt het vooral over het soort doelen dat Rusland gekozen heeft en kan gaan kiezen. Ja, daarin denk ik dat je gelijk hebt dat Rusland nog veel meer burgerdoelen kan gaan raken.

Ik dacht dat je het had over het aantal troepen/tanks/materiaal/etc dat Rusland nog "achter de hand" zou hebben. Daarover lees ik soms ook berichten dat er nog veel komen gaat en ook weer dat dit alles al is. Het lijkt van beide kanten niets meer dan "een gevoel". :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41
eborn schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:05:
[...]

Zelensky verliest momenteel vrouwen en kinderen bij bosjes. Putin soldaten waar hij er genoeg van heeft en waar hij waarschijnlijk geen nachtje minder door slaapt.
Dit is volgens mij het punt. Zelensky maakt zich erg druk over de doden in zijn land. Dat is absoluut zeer humaan. Het gezegde is wel 'one death is a tragedy, a million is a statistic', maar dat toont vooral een gebrek in de mens aan. Een paar honderd doden, zijn natuurlijk gewoon een paar honderd tragedies.

Als je daar niet over heen kan stappen en de vijand geen problemen heeft met het bombarderen van burgers, wat moet je dan? De vraag is hoeveel je over hebt voor de vrijheid van je land. 0 doden, 100 doden, 1000? 10.000? 1.000.000 doden?
Waar zouden de posters hier de grens trekken? Wanneer zou jij opgeven?
Extreem lastige vragen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:18
RedHat schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:09:
[...]

Ik wil niet inmengen in jullie discussie of de bewijslast ineens omdraaien. Maar ik ben eigenlijk persoonlijk heel benieuwd naar waar ik die teksten van de bevelhebbers terug kan lezen? Gewoon puur voor mijzelf. Niet om in te mengen in een discussie.
Trekken in twijfel... En denken dat...
Kortom.. zoveelste mening van iemand.

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-11 09:34
hoevenpe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:01:
[...]

Zou me niet verbazen als Poetin snel de landbrug naar De Krim wil veiligstellen en het daar voorlopig bij laat. Mariupol moet vallen, dan heeft hij een deel van z'n doelen bereikt.
Dat denk ik ook landbrug maken, en dan blijven bombaderen tot de Oekraïners dat wel willen opgeven...
Moeten ze nog eerst het een en ander innemen en moet het leger niet in elkaar zakken.
Die enorme kolonne bij Kiev zal er wel staan als druk middel maar ze moeten ook nog flink landinwaarts om die corridor veilig te stellen.
En wat winnen de Russen ermee? Compleet kapotgeschoten steden met een "onvriendelijke" bevolking...
Als het Westen de sancties maar volhoud ook al moet Oekraïne een ongunstige vrede tekenen...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

pingkiller schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:12:
[...]

Dit is volgens mij het punt. Zelensky maakt zich erg druk over de doden in zijn land. Dat is absoluut zeer humaan. Het gezegde is wel 'one death is a tragedy, a million is a statistic', maar dat toont vooral een gebrek in de mens aan. Een paar honderd doden, zijn natuurlijk gewoon een paar honderd tragedies.

Als je daar niet over heen kan stappen en de vijand geen problemen heeft met het bombarderen van burgers, wat moet je dan? De vraag is hoeveel je over hebt voor de vrijheid van je land. 0 doden, 100 doden, 1000? 10.000? 1.000.000 doden?
Waar zouden de posters hier de grens trekken? Wanneer zou jij opgeven?
Extreem lastige vragen.
Extra complicatie; als Zelensky zich overgeeft heeft hij geen enkele garantie dat zijn bevolking dan wel goed behandeld wordt.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11 12:33
hoevenpe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:01:
[...]
en het daar voorlopig bij laat.
Ah vandaar de aanval in het noorden. Nee inderdaad; als de landbrug er is met de Krim is er gelijk vrede op aarde. 8)7

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Eindelijk wat goed nieuws:

Armed Forces of Ukraine have fully cleared Makariv in the Kyiv region, - Commander-in-Chief Zaluzhny says

Bron:
https://liveuamap.com/en/...ave-fully-cleared-makariv

Dus dat omsingelen van Kyiv kan zo maanden duren.

[ Voor 36% gewijzigd door Q_7 op 02-03-2022 17:17 ]

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:21

Player1S

Probably out in the dark

eborn schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:10:
[...]

Bedenk wel dat 'plannen' soms ook met opzet achtergelaten worden. De vraag is dus maar of dit echt is.
Met wat we tot nu toe aan incompetentie hebben gezien bij de Russen kun je je afvragen of ze wel in staat zijn om valse documenten zo achter te laten

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Maakt het nu nog uit? We weten al dat hun plannen in de soep gelopen zijn. Dus er klopt hoe dan ook weinig meer van.

• hoevenpe
  • Laatst online: 19:32
downtime schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:18:
Maakt het nu nog uit? We weten al dat hun plannen in de soep gelopen zijn. Dus er klopt hoe dan ook weinig meer van.
In ieder geval dat de afgelopen anderhalve maand Poetin toneel heeft zitten spelen, de invasie stond allang vast.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• OkkE

OkkE

RedHat schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:09:
[...]

Ik kan helaas zo snel de andere bron waar ik het over had niet terugvinden. Deze is vooral gericht op hoe het tot nu toe gaat, maar ik lees hierin ook een beetje "this is all they got": https://www.nytimes.com/2...ssia-troops-pentagon.html

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:45

FunkyTrip

Funky vidi vici!

dr.lowtune schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:48:
Als de Oekraieners dit niet winnen of de Russen trekken zich niet terug, dan gaan we gewoon toekijken hoe ze allemaal onderdrukt en afgemaakt worden. Om vervolgens over een paar jaar alsnog zaken met de Russen te doen. Best fucked up als je daar over nadenkt.
En het erge is dat we het ook gewoon moeten laten gebeuren. Duizenden burgers laten omkomen om miljoenen , wellicht zelfs miljarden te redden.

Dat zaken doen met de Russen...dáár valt wel wat aan te doen. Hopelijk doen we op zijn minst dát.

Dit dus.

• unclero
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

sh4d0wman schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:04:
En dan maar hopen dat Xi een betrouwbare vriend is die rustig blijft zitten. :P
Er zal wel betaald zijn. Zijn dit niet die troepen die enkele jaren eerder, na een 'oefening', effectief onder Chinees commando zijn geplaatst?
China wil ze vast wel 'teruguitlenen/verhuren'. Tekenen bij het stippellijntje.
Limbeckx schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:24:
Dit maakt China ontzettend de lachende derde. Goedkoop graan en olie uit Rusland. Een afhankelijk Rusland die je makkelijker je eigen richting op kunt bewegen en zelf minder afhankelijk van het westen doordat je alleen recht hebt uit de resources uit Rusland.
In een vorige iteratie van dit topic is het woord "firesale" al eens gevallen. Even cru gezeg: China bezit vrijwel alles ten oosten van de Oeral. De enige vraag is nu: voor hoeveel zijn de Russen bereid om alles ten westen van de hand te doen (inclusief wat concessies in Oekraïne en Wit-Rusland)?

Nu Rusland SWIFT uit gewerkt gaat worden, staat het aansluiten op CIPS weer op de agenda. Als er volgende maand ineens een klein berichtje komt dat de Doema heeft besloten dat alle Russische banken op CIPS aangesloten moeten worden, is de uitverkoop compleet. In essentie gaat dat betekenen dat alle financiële transacties via China, in Renminbi gaan verlopen. U trekt uw Mir-pinpas om een pakje peuken en een fles wodka af te rekenen? Het geld vertrekt van uw rekening, naar een tegenrekening in RMB ín China, om daar op de rekening van de bank van de winkel gezet te worden, die vervolgens dat weer overboekt naar de Russische rekening in Roebels van de winkel.
Maar denk ook aan het afrekenen van gas en olie door Europese klanten: niet meer via bankrekeningen in Frankfurt, maar dat gaat dan ook via Shanghai.
U dicht de Russen wel erg veel competentie toe. ;) (ook hier is Hanlon's razor aan het werk)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Player1S
  • Laatst online: 21:21

Player1S

Probably out in the dark

hoevenpe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:20:
[...]

In ieder geval dat de afgelopen anderhalve maand Poetin toneel heeft zitten spelen, de invasie stond allang vast.
Mja, menig inlichtingendienst waarschuwde al dat het kwestie van tijd was.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• marapuru
  • Laatst online: 22:30

marapuru

db.

FunkyTrip schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:21:
[...]

En het erge is dat we het ook gewoon moeten laten gebeuren. Duizenden burgers laten omkomen om miljoenen , wellicht zelfs miljarden te redden.

Dat zaken doen met de Russen...dáár valt wel wat aan te doen. Hopelijk doen we op zijn minst dát.
Dat zakelijke... Daar valt denk ik weinig aan te doen. Europa, Amerika enz. kunnen zakelijke relaties met Rusland verbieden. Maar vervolgens zal elk zakelijke gat wat ontstaat opgevuld worden door China, India en andere landen die zich nu (relatief) neutraal verklaren.

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:18
Q_7 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:16:
Eindelijk wat goed nieuws:
Armed Forces of Ukraine have fully cleared Makariv in the Kyiv region, - Commander-in-Chief Zaluzhny says
Bron:https://liveuamap.com/en/2022/2-march-armed-forces-of-ukraine-have-fully-cleared-makariv
Dus dat omsingelen van Kyiv kan zo maanden duren.
Als dat zo is dan hebben ze een van de corridors naar het zuiden weer in handen
Dan kunnen de Russen niet via de E40 Kyiv in het oosten aanvallen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• sampoo
  • Niet online
[...]

Dat Oekraïense steden nog grotendeels overeind staan is bewijs dat die bevelhebbers kennelijk niet willen zien. Over welke bevelhebbers heb je het en wat bedoelden ze met niet veel meer? Diegenen die ik voorbij heb zien komen leken te spreken vanuit de veronderstelling dat de Russen terughoudend zullen zijn om een "broedervolk" met nietsontziende middelen te verslaan.

Ze kunnen het nu niet maken om veel harder op te treden. Dat wordt in Rusland nu nog niet geaccepteerd. Ook riskeren ze dat als ze nu al gaan escaleren dat China en India het gaan afkeuren en dan kunnen meer landen gaan volgen.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hoevenpe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:20:
[...]

Dat wel. Leuk voor de historici om dat zwart op wit te zien.

• honey
Het meest irritante is nog wel dat ik bang ben dat China en India hun positie kunnen verstevigen in de wereld en alle gaten ontstaan door onze sancties keurig gaan opvullen. De VS/EU verzwakt, Rusland heeft een deel van hun ziel verkocht aan China/India, maar verder ook prima. China en India de gelukkige derden die met het bot ervandoor gaat.

• hoevenpe
downtime schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:25:
Dat wel. Leuk voor de historici om dat zwart op wit te zien.
Macron zal zich behoorlijk op z'n pipi getrapt voelen, urenlang tegenover een liegende Poetin.

Benieuwd wat hij vanavond gaat zeggen trouwens.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:28
[...]

Met welk doel zouden de Russen de plannen waarin ze laten blijken al veel langer het plan klaar hadden met opzet achterlaten? Lijkt mij niet in het belang van hun narratief.

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05:28
hoevenpe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:27:
[...]

Macron zal zich behoorlijk op z'n pipi getrapt voelen, urenlang tegenover een liegende Poetin.

Benieuwd wat hij vanavond gaat zeggen trouwens.
Neville Chamberlain 2.0

• GeeEs
Verwijderd schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:34:
[...]

Klopt, maar oorlog is dan ook verre van eerlijk of oprecht. In het begin zullen veel mensen nog samen werken en spullen delen om als collectief te functioneren.

Maar als het komt tot langdurige situaties van echte honger en dorst en dus leven of dood... Er blijft niets over van menselijke normen en waarden. Mensen veranderen in beesten. Zelfs kannibalisme is geen uitzondering gebleken in de geschiedenis bij grootschalige periodes van honger. Bizar gruwelijk om te beseffen.
We hebben het hier over 6 dagen... Niet over een grootschalige periode...

Maakt de situatie niet minder gruwelijk uiteraard.

• honey
Als je Twitter zo leest, en andere social media, dan krijg je echt het gevoel alsof er twee parallelle werelden zijn. In de één Rusland is slecht, in de ander Rusland is goed. De argumenten aan de andere zijde zijn ook best overtuigend.
Dus, het is best lastig voor mensen om juiste informatie te krijgen.
Eerlijk gezegd, zelfs ik twijfel of we hier in het westen geen gecensureerde versie te horen krijgen. Propoganda lijkt echt overal.

• klaw
honey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:27:
Het meest irritante is nog wel dat ik bang ben dat China en India hun positie kunnen verstevigen in de wereld en alle gaten ontstaan door onze sancties keurig gaan opvullen. De VS/EU verzwakt, Rusland heeft een deel van hun ziel verkocht aan China/India, maar verder ook prima. China en India de gelukkige derden die met het bot ervandoor gaat.
Hoe wordt VS EU verzwakt?

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 13:20
Die kans is aanwezig ja. Het lijkt me een goed moment om eens in de spiegel te kijken als "westen" zijnde en onze afhankelijkheden eens onder een vergrootglas te leggen en waar mogelijk deze te verminderen dan wel te minimaliseren.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

honey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:31:
Als je Twitter zo leest, en andere social media, dan krijg je echt het gevoel alsof er twee parallelle werelden zijn. In de één Rusland is slecht, in de ander Rusland is goed. De argumenten aan de andere zijde zijn ook best overtuigend.
Eerlijk gezegd, zelfs ik twijfel of we hier in het westen geen gecensureerde versie te horen krijgen. Propoganda lijkt echt overal.
Wie rijdt waar naar binnen? Wie bombardeert wie?

Verwijderd

GeeEs schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:30:
[...]

We hebben het hier over 6 dagen... Niet over een grootschalige periode...

Maakt de situatie niet minder gruwelijk uiteraard.
Inderdaad, de situatie die ik beschreef is gelukkig nog lang niet aan de orde.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
marapuru schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:53:
Als er vanavond gesproken gaat worden dan vermoed ik dat het einde van het conflict nabij is.

Ik kan mij met de huidige situatie niet indenken dat Zelensky het nog lang gaat uithouden.

https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-59810707
Gesproken wordt er misschien, maar ik denk dat het weer erop neer komt wie het langs voet bij stuk houdt. Of er moet opeens over hele andere overeenkomsten gesproken worden, wat ik niet denk.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 09:43
Als de ene waarheid verkondigt dat er geen burgers slachtoffer zijn, en dat de soldaten met bloemen, gezang en tranen ontvangen worden, dan is het wel duidelijk waar de waarheid in ieder geval niet ligt, toch?

• psychodude
  • Laatst online: 21:45
hoevenpe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:51:
Subtiele discussie tussen Russische en Oekraïnse troepen:
[Embed]Laat de bond tegen het vloeken het maar net horen...
Tsja, het lijkt nu echt net een potje call of duty modern warfare.

• GeeEs
Stond vanochtend mooi stukje over op het nieuws.
Is van alle tijden en in oorlogstijd zeker.
Alle serieuze partijen van beide kanten wegen hun woorden 100x. Ook de NL media en vooral de politiek.

De hoeveelheid info die in dit topic voorbijkomt, waarvan 99% waarschijnlijk zonder bron/fake/propaganda is niet te rijmen met datgene wat er op bijvoorbeeld de NOS te zien is.
Het echte nieuws is zeer schaars. En gewogen.
Het enige waar je op kunt vertrouwen is 1e hand, of letterlijk daar leven en er middenin zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door GeeEs op 02-03-2022 17:38 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 17:50
Mwah, EU en VS zullen nog meer naar elkaar toe trekken. Het is niet zo dat de VS nu grote fan van China is en Europa zou er goed aan doen ook wat terughoudender te zijn ten opzichte van China.

Leven wordt dan misschien wat duurder voor ons maar prima zo. Dat die Russen maar ophoepelen dan. Als ze niet al NK achterna gaan met al die sancties :-)

• OkkE

OkkE

sampoo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:24:
[...]

Dat Oekraïense steden nog grotendeels overeind staan is bewijs dat die bevelhebbers kennelijk niet willen zien. Over welke bevelhebbers heb je het en wat bedoelden ze met niet veel meer? Diegenen die ik voorbij heb zien komen leken te spreken vanuit de veronderstelling dat de Russen terughoudend zullen zijn om een "broedervolk" met nietsontziende middelen te verslaan.

Ze kunnen het nu niet maken om veel harder op te treden. Dat wordt in Rusland nu nog niet geaccepteerd. Ook riskeren ze dat als ze nu al gaan escaleren dat China en India het gaan afkeuren en dan kunnen meer landen gaan volgen.
Er was specifiek 1 interview met een oud bevelhebber uit volgens mij het Amerikaanse leger die op mij redelijk overtuigend over kwam. Die zei min of meer dat hij dacht dat dit grotendeels de soldaten/tanks/vliegtuigen zijn die Rusland heeft. Dat er qua "hardware", los van bommen/raketten, niet veel meer is dan wat we gezien hebben.

edit
Of bovenstaande waar is, dat zou ik graag bevestigen of ontkrachten, maar heb nog geen goede/betrouwbare bron gevonden.
/edit

Ik denk ook dat de Russen tot nu (gister eigenlijk) toe redelijk hebben opgepast met burgerdoelen. Dat kan zeker veranderen en in dat opzicht kan het nog zeker erger worden. In dat opzicht hebben ze nog niet het achterste van hun tong laten zien nee.

[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 02-03-2022 17:37 ]

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:39
[...]

Hetgeen wat ze over hebben staat op een trein 9600km van Kyiv vandaan :+

• sampoo
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:36:
Blijkbaar had men toch een 'plan', op 18 januari goedgekeurd door Moskou:
[Embed](klik voor de buitgemaakte documenten)
Erg verrassend is het niet. Zo'n grote militaire operatie is niet iets dat je van vandaag op morgen geregeld hebt.
OkkE schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:35:
[...]

Er was specifiek 1 interview met een oud bevelhebber uit volgens mij het Amerikaanse leger die op mij redelijk overtuigend over kwam. Die zei min of meer dat hij dacht dat dit grotendeels de soldaten/tanks/vliegtuigen zijn die Rusland heeft. Dat er qua "hardware", los van bommen/raketten, niet veel meer is dan wat we gezien hebben.

Ik denk ook dat de Russen tot nu (gister eigenlijk) toe redelijk hebben opgepast met burgerdoelen. Dat kan zeker veranderen en in dat opzicht kan het nog zeker erger worden. In dat opzicht hebben ze nog niet het achterste van hun tong laten zien nee.
Los van massavernietigingswapens en prototypes zullen ze niet veel meer hebben in de zin van het type soldaten, tanks of vliegtuigen, maar ze kunnen wel meer van wat ze hebben inzetten en ze kunnen wat minder druk maken om nevenschade. Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen en gaan alle partijen nu gewoon serieus onderhandelen.

[ Voor 54% gewijzigd door sampoo op 02-03-2022 17:39 ]

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
praliwi schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:33:
[...]

Als de ene waarheid verkondigt dat er geen burgers slachtoffer zijn, en dat de soldaten met bloemen, gezang en tranen ontvangen worden, dan is het wel duidelijk waar de waarheid in ieder geval niet ligt, toch?
Vandaar het gezegde "de waarheid is het eerste slachtoffer in een oorlog."

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GeeEs schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:34:
[...]

Stond vanochtend mooi stukje over op het nieuws.
Is van alle tijden en in oorlogstijd zeker.
Alle serieuze partijen van beide kanten wegen hun woorden 100x. Ook de NL media en vooral de politiek.
Uiteraard. Maar dat maakt beide kanten niet ineens gelijkwaardig.

• Limbeckx
Ik persoonlijk denk in dit geval toch echt dat Rusland fout zit. Vooral omdat Rusland mij wel vaker heeft verrast met ongelofelijk medogenloos en hard hun eigen belangen te beschermen.

Maar ik vind het ongelofelijk fijn om te zien dat je nog wel kritisch blijft ook naar onze eigen kant.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:38

gws24

Thinking is hard!

China en India zijn geen totaal geen vrienden, ze hebben recent nog een oorlogje uitgevochten: Wikipedia: 2020–2022 China–India skirmishes. India haalt veel wapens uit Rusland en omdat de VS een bondgenoot van Pakistan (vijand van India) is hebben ze goede banden met Rusland maar als China daar een nog veel grotere vinger in de pap krijgt dan ze al hebben moet ik nog maar zien hoe India gaat reageren.

edit: punt is dus dat er geopolitiek gezien zo veel meer speelt dan puur westen tegen de rest.

[ Voor 9% gewijzigd door gws24 op 02-03-2022 17:48 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:06
Rusland:
  • Deze stemming gaat niets doen. Wij zullen niet stoppen.
  • Deze stemming is bij voorbaat al oneerlijk, want het westen bedreigd jullie allemaal om voor te stemmen.
  • Jullie moet juist tegen stemmen, want dan stop de oorlog juist!

• psychodude
[...]

De waarheid ligt ergens in het midden. In de kleine gebieden die in handen van de rebellen lagen was er een klein publiek dat juichend en met vuurwerk vierde dat Rusland ze erkende. Maarja. Het leeuwendeel van het land moet hier natuurlijk niets van hebben. En zelfs de eerder relatief pro-Russische gebieden zullen vermoedelijk ook wel van mening veranderd zijn nu deze vredesgezinde oosterburen wel een hele bijzondere manier hebben getoond om deze vrede te bereiken.

• GeeEs
MikeyMan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:36:
[...]

Uiteraard. Maar dat maakt beide kanten niet ineens gelijkwaardig.
Dat zeg ik ook nergens.
Het is alleen goed je ervan bewust te zijn.

• Don Quijote
  • Laatst online: 14-11 07:56

Don Quijote

El Magnifico

Groentjuh schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:39:
Rusland:
  • Deze stemming gaat niets doen. Wij zullen niet stoppen.
  • Deze stemming is bij voorbaat al oneerlijk, want het westen bedreigd jullie allemaal om voor te stemmen.
  • Jullie moet juist tegen stemmen, want dan stop de oorlog juist!
Het was weer een mooi verhaal. Ik word gewoon fysiek kwaad als ik zo’n man hoor praten.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat dat in kleine details zeker klopt, zoals een foto van een "buitgemaakte tank" bijvoorbeeld. Maar als gekeken wordt wie de agressor is binnen het grotere plaatje lijkt me het zo klaar als een klontje. Uiteraard is het zo, hoe dieper je in de desinformatiebubbel zit, hoe lastiger het wordt om het grote plaatje te zien.
Ik ben blij mijn mijn geschiedenisleraar in 1 atheneum. 1 van de eerste lessen ging over bron-onderzoek. Dat is me altijd bijgebleven. Check bronnen en volg logica.

Het is interessant dat we nu 2 van deze major events achter elkaar voor de kiezen krijgen wat dat betreft. Corona en dit. Er zijn duidelijke parallellen te trekken. Zelfs erger, het lijkt er op dat de anti-wetenschappers en youtube-onderzoekers ten opzichte van de mensen met kennis en mensen die zich laten informeren door betrouwbare bronnen ook hier weer aan verschillende kanten staan.

Dat betekent, stam + t .

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Volgens mij moet je een stuk zorgvuldiger zijn bij je bronnen van informatie, misschien laat je jezelf iets te makkelijk meeslepen. Je hebt eerder al aangegeven dat het je allemaal een beetje veel wordt, als je nu achter elk nieuwsbericht propaganda denkt te zien is het misschien echt tijd even afstand te nemen. Vooral voordat je dit soort false equivalencies uitspreekt tussen overduidelijk bewezen staged propaganda en journalisten die zo goed mogelijk verslag doen maar soms een foutje maken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• klaw
Holy**** stemt Servie nu vóór bij de meeting van de VN? Ik denk dat ze de bui al zien hangen...
Rusland heeft toch niet een echte vriend meer in Servië

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 14:24
klaw schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:49:
Holy**** stemt Servie nu vóór bij de meeting van de VN? Ik denk dat ze de bui al zien hangen...
Is toch ook logisch? Er is zelfs al een kaart verschenen waarop Moldavië als volgende doelwit staat. De lijn liep nog net niet door tot in Servië 8)7

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
klaw schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:49:
Hoe zag je dit?
St Vincent Grenadines is nu (voor) en daarvoor een Arabische Rusland bondgenoot die tegen was, ik heb Servie niet gehoord?

• gorgi_19
  • Laatst online: 20:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:50:
[...]

Is toch ook logisch? Er is zelfs al een kaart verschenen waarop Moldavië als volgende doelwit staat. De lijn liep nog net niet door tot in Servië 8)7
Servie zit nogal ingesloten tussen NAVO-landen. Daar komt Rusland niet bij zonder een ongeluk. Dus hoewel ze geen lid zijn van NAVO en de EU, kan Rusland er niet bij. Servie loopt dus niet gevaar van een inval door Rusland.

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 02-03-2022 17:53 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45

TheVMaster

Moderator WOS
klaw schreef op Wednesday 2 March 2022 @ 17:49:
Syrië stemt tegen natuurlijk, bijzonder dat je dan de mevrouw van Saint Vincent and the Grenadines het weer duidelijk hoort over de basis van de VN, het hebben van dialoog etc, een onmiddellijk staakt het vuren. Zoals het altijd zou horen natuurlijk. Begrijp niet waarom landen als Rusland en ook Syrie zich zo kunnen vastbijten op ‘de agressie van het westen’ en dus eigenlijk gewoon voorstander zijn van agressie en geweld. 8)7 8)7

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Modbreak:Kunnen we stoppen met het opsommen van allerlei tunnels om je te verstoppen bij wat als scenario’s? Dit voegt namelijk niet zoveel toe aan de inhoudelijke discussie hier. Bedankt :)

200 fish found!

• sampoo
  • Niet online
[...]

Is dat wat er verkondigt wordt dan? Wat ik vooral voorbij heb zien komen is beweringen dat ze zich niet richten op burgerdoelen en heel nauwkeurig te werk gaan. Niet veel anders dan hoe de Amerikanen het begrip precision bombing introduceerde in de jaren 90. Die waren net als andere NAVO-landen ook niet happig om te melden dat er weer eens sprake was van collateral damage. De Russische media zal vast nog minder haast maken om burgerdoden te melden, maar ontkennen dat ze er ondertussen zijn dat ben ik nog niet tegengekomen.

Mijn indruk is ook niet dat de Russen aan de lopende band vertelt dat de soldaten verwelkomt zullen worden.met bloemen, gezang en tranen, in ieder geval niet buiten de Russischtalige gebieden. Maar toch blijft het in de media hier steeds terug komen.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:43

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Doel was om 20-2 te beginnen en 6-3 klaar te zijn. Er vanuitgaande dat het verhaal klopt natuurlijk.

Ah zie dat hoevenpe in "De oorlog in Oekraïne" dit al gepost had via een andere bron (had gezocht op michaelh992 in t topic)

[ Voor 31% gewijzigd door Tomba op 02-03-2022 17:56 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:28
Silent7 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:52:
[...]

Hoe zag je dit?
St Vincent Grenadines is nu (voor) en daarvoor een Arabische Rusland bondgenoot die tegen was, ik heb Servie niet gehoord?
Servië was vóór Syrië (de door jou genoemde "Arabische Rusland bondgenoot").

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Aardig hoor al die sancties maar heeft er iemand al bij stilgestaan wat dit betekent voor ons, want wij moeten hierdoor natuurlijk voor gaan betalen. Ik heb liever gezien dat Nederland net als Turkije *knip* geen omgekeerde bewijslast, je kunt niet zomaar de aanname maken dat bij niets doen/neutraliteit hetzelfde blijft dit zal moeten bewijzen.

[ Voor 33% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 18:42 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
141 votes voor bij de VN.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmD_pHdrGpD8IiWN3GiV_PjagJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/txLux7rPvRelNGo9VJZEQA9g.png?f=fotoalbum_large

Geschiedenis geschreven, emotioneel moment.

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 02-03-2022 17:56 ]

• sampoo
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27d608rk2JINHyCMRGyh_1hO_WU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbwHJ5e9KskztHQ32U2pkC80.jpg?f=fotoalbum_large

Veel minder onthoudingen dan ik had verwacht eerlijk gezegd.

Edit: de verklaring: https://assets.documentcl...14169/unga-resolution.pdf

[ Voor 74% gewijzigd door sampoo op 02-03-2022 19:03 ]

• Groentjuh
  • Laatst online: 20:06
De UN zegt foei!

• gorgi_19
  • Laatst online: 20:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

.

[ Voor 96% gewijzigd door gorgi_19 op 02-03-2022 17:56 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
5 tegen
35 niet
141 voor

Rusland
Belarus
Eritrea
Noord korea
Syrie

Dank voor de screenshot hierboven @vorkje !

[ Voor 93% gewijzigd door Silent7 op 02-03-2022 17:58 ]

• analogworm
  • Laatst online: 21:11
Kan iemand mij uitleggen waar de verenigde naties nu over stemmen?

YouTube: Ukraine: Conclusion of the 11th Emergency Special Session of the Gen...

• Yaksa
sampoo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:53:
[...]

Is dat wat er verkondigt wordt dan? Wat ik vooral voorbij heb zien komen is beweringen dat ze zich niet richten op burgerdoelen en heel nauwkeurig te werk gaan. Niet veel anders dan hoe de Amerikanen het begrip precision bombing introduceerde in de jaren 90. Die waren net als andere NAVO-landen ook niet happig om te melden dat er weer eens sprake was van collateral damage. De Russische media zal vast nog minder haast maken om burgerdoden te melden, maar ontkennen dat ze er ondertussen zijn dat ben ik nog niet tegengekomen.

Mijn indruk is ook niet dat de Russen aan de lopende band vertelt dat de soldaten verwelkomt zullen worden.met bloemen, gezang en tranen, in ieder geval niet buiten de Russischtalige gebieden. Maar toch blijft het in de media hier steeds terug komen.
Hou toch op, er is vandaag door de SU een stadsdeel met de grond gelijk gemaakt waar 150.000 mensen woonden. 15 uur lang bommen en granaten. En dat noem jij nauwkeurig te werk gaan? Ik denk dat je je niet helemaal goed geïnformeerd hebt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ok. Now what?

• hoevenpe

• sampoo
  • Niet online
Yaksa schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:57:
[...]

Hou toch op, er is vandaag door de SU een stadsdeel met de grond gelijk gemaakt waar 150.000 mensen woonden. 15 uur lang bommen en granaten. En dat noem jij nauwkeurig te werk gaan? Ik denk dat je je niet helemaal goed geïnformeerd hebt.
WIl je mij geen woorden in de mond leggen? Lees wat er staat. Ik geef aan wat de Russen in de media verkondigen, niet wat ik er zelf van vind.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:43

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Deze is ook wel opvallend…
An ultranationalist Russian politician appeared to predict the date February 22 as the start of Moscow’s invasion of Ukraine.
In what is being seen as a prophetic address to the Duma, Vladimir Zhirinovsky, the populist leader of one of the country’s main political parties, told Russia’s parliament on December 27 of last year: "At 4am on February 22nd you'll feel our new policy. I'd like 2022 to be peaceful. But I love the truth.”
Mr Zhirinovksy, who heads the KGB-founded Liberal Democratic Party, went on: “It won't be peaceful. It will be a year when Russia once again becomes great.”
Geen verrassing natuurlijk dat dit al langer in gang was gezet…

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• prodesk
En vergeet Erdogan niet. Ik denk dat China nu vooral met India gaat concurreren wie de buit krijgt.

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
prodesk schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:55:
Aardig hoor al die sancties maar heeft er iemand al bij stilgestaan wat dit betekent voor ons, want wij moeten hierdoor natuurlijk voor gaan betalen. Ik heb liever gezien dat Nederland net *knip*
Wij, of verwacht jij een suikeroom als in de regering die dit oppakt? Die prijzen stijgen door hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 18:44 ]

Nederlandse PS5 clan / 30+

• psychodude
Silent7 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:56:
5 tegen
35 niet
141 voor

Rusland
Belarus
Eritrea
Noord korea
Syrie

Dank voor de screenshot hierboven @vorkje !
Waarom was Eritrea tegen? De rest kan ik begrijpen, maar Eritrea?

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Apache4u schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:33:
[...]

De foto van die GRADs is iig oud, dus heb ook twijfels bij de rest (helaas)
[Embed]
Charkiv is natuurlijk wel dichtbij de grens, ik weet niet of dit een voortzetting is van eerder nieuws. Even verder speuren naar meer beeld.

Gaat overigens heel slecht in Charkiv. De stad wordt langzamerhand platgebombardeerd. Ik heb er verder geen woorden voor.

• marshallq
  • Niet online
psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:01:
[...]

Waarom was Eritrea tegen? De rest kan ik begrijpen, maar Eritrea?
https://eritreahub.org/er...military-ties-with-russia

• Vorkie
  • Niet online
Samenvatting, Rusland geeft spulletjes in ruil voor macht…

/edit
China
Ease the situation as much as possible and talk talk talk.

Political settlement.

Maar wel roepen over soevereiniteit…

[ Voor 22% gewijzigd door Vorkie op 02-03-2022 18:05 ]

• prodesk
The Outlaw schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:01:
[...]

Wij, of verwacht jij een suikeroom als in de regering die dit oppakt? Die prijzen stijgen door hoor.
*knip* ook hier, je zult moeten bewijzen dat z.g.n. neutraliteit ons een positie had opgeleverd die hetzelfde was, nu keer je de bewijslast om en ontspoort de discussie.

[ Voor 37% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 18:47 ]

• Yaksa
sampoo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:59:
[...]WIl je mij geen woorden in de mond leggen? Lees wat er staat. Ik geef aan wat de Russen in de media verkondigen, niet wat ik er zelf van vind.
Dan raadt ik je aan om ook eens andere betrouwbare media te volgen, dan verandert je perspectief op de zaak misschien een beetje. Nergens in jouw bericht staat trouwens dat je dit van de RU media gehaald hebt.

• marshallq
  • Niet online
prodesk schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:04:
[...]
Nederland had als enige neutraal kunnen blijven zonder sancties en sluiten van luchtruim. Omdat Rusland nu geisoleerd staat had Nederland goedkoper gas kunnen afdwingen.

Ook staan hierdoor een hoop banen op de tocht omdat KLM niet meer over Russisch grondgebied kan vliegen.
Ja want kapitaal is belangrijker dat genocide, want dat is wat er op dit moment bezig is.

#ietsmetprioriteiten

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:45
Aardig hoor al die sancties maar heeft er iemand al bij stilgestaan wat dit betekent voor ons, want wij moeten hierdoor natuurlijk voor gaan betalen. Ik heb liever gezien dat Nederland net als *knip*
Jij denkt dat als we ons 'neutraal' houden de gasprijzen niet stijgen? Die sancties of we nou wel of niet ons steentje bijdragen zullen ons sowieso raken.

[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 18:44 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gws24 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:39:
[...]

India haalt veel wapens uit Rusland en omdat de VS een bondgenoot van Pakistan (vijand van India) is hebben ze goede banden met Rusland maar als China daar een nog veel grotere vinger in de pap krijgt dan ze al hebben moet ik nog maar zien hoe India gaat reageren.
India kruipt al dichter tegen de VS aan. De banden met Rusland zijn de afgelopen jaren wat bekoeld omdat Rusland gewoon een onbetrouwbare wapenleverancier is geworden. Veel issues met het materieel en afspraken worden niet nagekomen. En met de toenemende invloed van China zoekt India nieuwe bondgenoten.

Lockheed heeft zelfs aangeboden om de productie van F-16's naar India te verplaatsen als India zelf een flinke order voor die toestellen plaatst. https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/f-21.html

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:28
Aardig hoor al die sancties maar heeft er iemand al bij stilgestaan wat dit betekent voor ons, want wij moeten hierdoor natuurlijk voor gaan betalen. Ik heb liever gezien dat Nederland net als *knip*
Wij. En daar heb ik persoonlijk totaal geen probleem mee. Zojuist ook gedoneerd en gaat waarschijnlijk nog wel wat meer komen.

Maar bedenk: dit is net zoiets als (geen) onderhoud laten uitvoeren, moet je eens bedenken wat de "kosten" zullen zijn als we niets doen...

[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 18:44 ]

• Vorkie
  • Niet online
Wow, Rusland heeft precies het tegenover gestelde effect gecreëerd. Ik
Georgië wil kandidaat-EU-lid worden
Georgië, ooit deel van de Sovjet-Unie, gaat het lidmaatschap van de Europese Unie aanvragen. De regerende partij maakte bekend dat het verzoek morgen wordt ingediend.
Nu.nl.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11 16:55
[...]
Nederland had als enige neutraal kunnen blijven zonder sancties en sluiten van luchtruim. Omdat Rusland nu geisoleerd staat had Nederland goedkoper gas kunnen afdwingen.

Ook staan hierdoor een hoop banen op de tocht omdat KLM niet meer over Russisch grondgebied kan vliegen.
Manmanman.. serieus? Ik heb hier geen woorden voor.

Playstation 5

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
[...]

Ik vind je heel naief hierin. We maken deel uit van EUROPA. Daar kan je niet neutraal in blijven. Niet nu. Je hebt het gezien. Iedereen is eensgezind.

Rutte is heel pro-Europa, dan had je op een ander moeten stemmen bij de verkiezingen.

Nederlandse PS5 clan / 30+

Pagina: 1 ... 91 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid