Yes, eens, excuus.MeteoVir schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:23:
Ehm, niet om het een of ander, maar beschouwende discussies over propaganda, desinformatie, censuur etc. hoe relevant ook, kunnen m.i. beter in een ander topic @gekkie @Lordy79 @SemperFidelis
*knip*Sebazzz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:23:
[...]
Wat doet jij denken dat er anders wel iets had gebeurd behalve misschien een "foei foei"?
Je reageert zonder onderbouwing. Dat kan een keer gebeuren, echter met dit soort posts:
1) Weten we niet hoe je bij deze gedachten komt.
2) Kunnen we dat ook niet goed weerleggen.
Zie user109731 in "De oorlog in Oekraïne"
[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 20:38 ]
Ja, welke slachtoffers dan? Russische? Of Ukraine?JoteW schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:06:
[...]
Staat ook gewoon in de post en het artikel.
[...]
Er lopen wel verschillende partnerships en overeenkomsten, dus dit is wel een heel erg zwart-witte benadering.
Dit, en je wilt je niet verspreken omdat je de taal niet helemaal beheerst.Creesch schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:26:
[...]
Ik gok omdat ze vloeiender hun eigen taal spreken en in het Engels toch vaak beperkter zijn in de zinsconstructies e.d. die ze willen gebruiken. Dan werkt het effectiever in de communicatie en voor de boodschap om er goede tolken tussen te zetten.
Weet ik, maar het is niet direct een article 5 infringement. Toch?eric.1 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:28:
[...]
Er lopen wel verschillende partnerships en overeenkomsten, dus dit is wel een heel erg zwart-witte benadering.
Ohja! Vergeet ik hem weer.CrazyOne schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:29:
Zweden is wel EU, die hebben ook een soortgelijk artikel als de NAVO.
[ Voor 26% gewijzigd door Tristan op 02-03-2022 20:29 ]
*knip* dit gaat zeer ver offtopic zo. Voor uitdiepen van wat propaganda precies is, graag een apart topic aanmaken
[ Voor 96% gewijzigd door polthemol op 03-03-2022 07:31 ]
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Heb daarnet 50 euro overgemaakt naar de rekening van de strijdkrachten van Oekraïne. *knip* hoe goed bedoeld ook, rekeningen voor het steunen van welke strijdkrachten dan ook is niet op zijn plek hier
Rekening van de strijdkrachten van Oekraïne is een rekening in Frankfurt van JP Morgan Chase. Ik doe een aanname en ga ervan uit dat die rekening wordt bevroren zodra de Russen erbij kunnen, mocht het zover komen. Giro 555 is een rekening bij ING van Stichting Samenwerkende Hulporganisaties, Den Haag. Zelfde verhaal.Player1S schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:42:
Wat ik mij afvraag. Stel ik doneer daar aan of aan Giro 555 maar over paar dagen valt Oekraine toch. Wat gebeurd er dan met mijn geld?
Ik zou niet willen dat het bij Putin terecht komt.
[ Voor 63% gewijzigd door polthemol op 03-03-2022 07:50 ]
*knip* gebruik dan de TR functie als je het als offtopic ervaart
[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 03-03-2022 07:32 ]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Dat zal niet nee. Maar goed, ook die Artikel 5 is geen volledig sluitend iets.Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:29:
[...]
Weet ik, maar het is niet direct een article 5 infringement. Toch?
Maar goed, met een Advanced NATO Partnership, EU lidmaatschap en onderdeel van de Nordic Defence Cooperation (NORDEFCO) zit Zweden wel goed.
Bericht is inmiddels ontkend door Rusland en ook VS zegt er niets over.MeteoVir schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:18:
Reuters e.a. berichten dat Rusland de ambassadeur van de VS uit het land heeft verbannen.
[Twitter]
Jawel, EU militaire steun als 1 lidstaat aangevallen wordt gaat zelfs verder dan artikel 5 van de NAVO.Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:29:
[...]
Weet ik, maar het is niet direct een article 5 infringement. Toch?
(Ik zoek even de bron weer op en zal deze post editen)
edit: voilla
https://eur-lex.europa.eu...on%20all%20EU%20countries
[ Voor 19% gewijzigd door Lordy79 op 02-03-2022 20:43 ]
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Reuters lijkt me toch niet de minste bron. Maar goed inderdaad even afwachten of dit wel klopt.MeteoVir schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:38:
[...]
Bericht is inmiddels ontkend door Rusland en ook VS zegt er niets over.
Russia expels the US ambassador in Moscow.
— Fuad Alakbarov (@DrAlakbarov) 2 maart 2022
Source: Reuters
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Wat ik mij afvraag. Stel ik doneer daar aan of aan Giro 555 maar over paar dagen valt Oekraine toch. Wat gebeurd er dan met mijn geld?Joep schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:37:
Heb daarnet 50 euro overgemaakt naar de rekening van de strijdkrachten van Oekraïne. *knip* hoe goed bedoeld ook, rekeningen voor het steunen van welke strijdkrachten dan ook is niet op zijn plek hier
[ Voor 30% gewijzigd door polthemol op 03-03-2022 07:51 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Zónder de economie van destijds, aub. Die was immers gebaseerd op partij-ideologie en het onderliggende idee van "eerlijk zullen we alles delen". Nee, het was absoluut een zooitje, maar de rechten van de arbeiders waren nog enigzins beschermt, de mensen konden voor naks naar de universiteit, en er was zelfs een ziekenfonds. Allen zaken waar Putin en zijn vrindjes prima zonder kunnen.ArcticWolf schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:51:
Laatst zei iemand: Hij wilt de USSR terug, inclusief de economie destijds.
Toen was het: er kwam niet veel uit die economie, daarom hadden de mensen niks. Zijn ideaalbeeld is: er komt best veel uit de economie, maar de mensen krijgen niks. Serfdom 2.0.
Oh, reken maar dat dat soort dingen opgeslagen zijn. Maar dat heeft voornamelijk te maken met de metrics van beïnvloedbaarheid. Aan de hand van sociale media posts is een wiskundig algoritme op los te laten die precies uitrekend hoe makkelijk beïnvloedbaar iemand is. (zie bijv. Cambridge Analytica) Destijds nog uitgekookt door Yuri Andropov himself, wiens tovenaarsleerling nu in het Kremlin woont.Wozmro schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:51:
Ik vraag me dus best wel af of er daar ooit toch mee zal afgerekend worden want alles wordt geregistreerd, ergens opgeslagen en kan dus ooit als bewijslast terug boven water komen.
Probleem is: wie gaat met die metrics aan de haal? Zijn dat buitenlandse actoren die verdeeldheid willen zaaien? Zijn dat grootzakelijke bedrijven die graag politieke invloed willen zónder er iets aan behartiging of sociaal-economische voetafdruk voor tegenover te stellen? Zijn dat denktanks in dienst van eerdergenoemden? Of zijn dat gewoon charlatans op zoek naar het volgende Herbalife-slachtoffer om leeg te zuigen? (de antwoorden zijn gegeven in de vorige iteratie van dit topic en in het NL-politiek topic, het Brexit-topic en de VS-politiek topic)
Laten we niet alsof doen alsof we daar geen eigen journalisten op de grond hebben die ons kunnen vertellen hoe de Russen leven en werken en wat voor dromen ze voor de toekomst hebben.psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:57:
Zodra wij censuur toe gaan passen op hetgeen dat voor Russen als waarheid wordt voorgeschoteld. Komen we terecht in een situatie waarin we even weinig over zullen houden over wat er speelt onder de Russische bevolking. Dit maakt toenadering en discussie ontzettend lastig.
Daar hebben we hun propagandakanalen niet voor nodig, integendeel. Dit is gewoon de Tolerantieparadox aan het werk.
Die soldaten lachen niet omdat ze in een oorlog terecht zijn gekomen. Logisch. Ik zou ook niet lachen.TakeAway schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:01:
Waarom kijken de Russische mensen/soldaten/ministers, zo bang/angstig/onzeker/ verloren, er zit totaal niks in de ogen van die mensen. Vooral die iets met de oorlog te maken hebben...
Die ministers lachen niet omdat ze weten dat hun kans om aan het einde van het jaar nog in leven te zijn, kleiner is dan dat van de dienstplichtige in zijn pantserwagen in Oekraïne. Maakt niet uit of het goed gaat of mis gaat, u weet te veel, dus voor u wordt op de derde verdieping vast het raam open gezet, een glas dampende thee klaar gemaakt, en naar de pooier gebelt dat die uw kinderen vast van school kan halen.
Maar Russen lachen over het algemeen niet buitenshuis. Want "enkel kinderen, dwazen en tirannen lachen". Ik weet nog mijn eerste keer in Rusland, hoe het mij opviel dat als mensen liepen, ze naar de grond staarden en vooral ernstig keken. Geen oogcontact maken, want u zou maar een opritsjnik kunnen zijn. Niet lachen, want dan heeft u het te goed, en dan komt die opritsjnik het u weer af nemen.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Een paar pagina's terug ging het over propaganda, en dat de andere kant ook wel argumenten had. Oekraïne is voor de meesten een soort ver-van-mijn-bed, dus ik dacht laat ik het wat dichterbij brengen, bij iets dat iedereen kent. Natuurlijk eer ik die tekst weer had neergeschreven, waren we weer zoveel pagina's verder.caspervc schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:38:
[...]
Super interessant, maar eh? Dit topic gat toch over de oorlog in Oekraïne? Ik mis een aanleiding of conclusie voor of bij deze mooie redeneerlijn.
*knip* hoe goed bedoeld ook, rekeningen voor het steunen van welke strijdkrachten dan ook is niet op zijn plek hierJoep schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:37:
[ Voor 71% gewijzigd door polthemol op 03-03-2022 07:52 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Rekening van de strijdkrachten van Oekraïne is een rekening in Frankfurt van JP Morgan Chase. Ik doe een aanname en ga ervan uit dat die rekening wordt bevroren zodra de Russen erbij kunnen, mocht het zover komen. Giro 555 is een rekening bij ING van Stichting Samenwerkende Hulporganisaties, Den Haag. Zelfde verhaal.Player1S schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:42:
Wat ik mij afvraag. Stel ik doneer daar aan of aan Giro 555 maar over paar dagen valt Oekraine toch. Wat gebeurd er dan met mijn geld?
Tja, oorlogsmisdaad?
Volgens de Oekraïense binnenlandminister Anton Herashchenko is in delen van Kiev de centrale verwarming uitgevallen, meldt Reuters. De temperatuur ligt momenteel rond het vriespunt in de hoofstad.
Lordy79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:41:
[...]
Jawel, EU militaire steun als 1 lidstaat aangevallen wordt gaat zelfs verder dan artikel 5 van de NAVO.
Bedankt mannen. "aangevallen" is dus niet perse bommen los door de Russen.MeteoVir schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:38:
[...]
Bericht is inmiddels ontkend door Rusland en ook VS zegt er niets over.
Lastig verhaal..This clause provides that if an EU country is the victim of armed aggression on its territory
Dat is niet nummer 1 en zal ook niet de laatste zijn.
Interesseert het ze ook maar iets? Nope?
Gaan ze er iets mee doen? Ook Nope
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Hebben ze daar een soort stadsverwarming?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Samen met het AD live-blog bericht, telt ie dubbel. BahDennis1812 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:47:
[...]
Dat is niet nummer 1 en zal ook niet de laatste zijn.
Interesseert het ze ook maar iets? Nope?
Gaan ze er iets mee doen? Ook Nope
@Sebazzz volgens mij is dit wat achtergrond?Het Oekraïense staatsspoorbedrijf meldt dat de harde explosie die eerder vanavond in de Oekraïense hoofdstad Kiev werd gemeld (zie ook onze update hieronder van 20:04) plaatsvond vlakbij het centraal station. Op het moment van de explosie waren er in het station duizenden mensen aanwezig die proberen met de trein de hoofdstad te ontvluchten.
https://www.perild.com/2021/10/23/heating-started-in-kiev/
[ Voor 7% gewijzigd door Vorkie op 02-03-2022 20:51 ]
Bommen los wel denk ik. Maar airspace invliegen niet. Daar is ook niets spannends aan. Volgens mij vliegen er regelmatig F16's of weet ik welke toestellen de lucht in om Russische vliegtuigen even de weg te wijzen...Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:46:
Bedankt mannen. "aangevallen" is dus niet perse bommen los door de Russen.
Al kan dat nu misschien nét iets meer spanning opleveren dan pak 'm beet een paar weken terug...
Grote explosie bij treinstation Kiev
Er zijn verschillende berichten dat de ontploffing zou hebben plaatsgevonden bij een treinstation in de stad. Het Oekraïense spoorbedrijf spreekt van een Russische luchtaanval vlak bij het treinstation, meldt persbureau Reuters. Bij dat station zouden zich duizenden evacués bevinden. Ook de Oekraïense minister van Binnenlandse Zaken Anton Herashchenko heeft het over een explosie bij het treinstation.
Indien waar:
Bron: Liveblog NU.nl
Er zijn verschillende berichten dat de ontploffing zou hebben plaatsgevonden bij een treinstation in de stad. Het Oekraïense spoorbedrijf spreekt van een Russische luchtaanval vlak bij het treinstation, meldt persbureau Reuters. Bij dat station zouden zich duizenden evacués bevinden. Ook de Oekraïense minister van Binnenlandse Zaken Anton Herashchenko heeft het over een explosie bij het treinstation.
Indien waar:
Bron: Liveblog NU.nl
Twente komt eraan!
Foei zeggen net als anders. We zijn niet zo als Turkije die hem direct uit de lucht schiet.Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:53:
[...]
En dit vraag ik mij dus af nu die airspace gesloten is. Wat doe je dan als land/eu? Blijkbaar niets
Ookal zou dat juridisch vast mogen
Ik heb een vraag.
Zo'n Abramovitz die Chelsea bezit (en nu wil verkopen) heeft drie paspoorten. De Russische, Israëlische en Portugese. Leuk voor die man.
Maar als hij nou zijn Russische opzegt, gelden de sancties dan nog die tegen hem zijn opgelegd (ik neem aan dat hij óók wordt aangepakt) en zo ja, is daar dan nog een juridische basis voor want hij is geen Rus (meer) dan.
Zo'n Abramovitz die Chelsea bezit (en nu wil verkopen) heeft drie paspoorten. De Russische, Israëlische en Portugese. Leuk voor die man.
Maar als hij nou zijn Russische opzegt, gelden de sancties dan nog die tegen hem zijn opgelegd (ik neem aan dat hij óók wordt aangepakt) en zo ja, is daar dan nog een juridische basis voor want hij is geen Rus (meer) dan.
China Asked Russia to Delay Ukraine War Until After Olympics, U.S. Officials Say https://t.co/Vj1bFwOXoi
— Michael Weiss (@michaeldweiss) 2 maart 2022
Als dit waar is.... wat evilA Western intelligence report indicates that Chinese officials had some level of knowledge about President Vladimir V. Putin’s war plans or intentions.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
In grote steden in het Oostblok is stadsverwarming vrij gebruikelijk.
Ja, de meeste steden hebben volgens mij wel een soort stadsverwarming.
Grootste verschil is dat ze nu door gesloten luchtruim vliegen. Dat negeren is erg gevaarlijk.. Zweden had ze zomaar uit de lucht kunnen schieten. Je vliegt niet per ongeluk over een land heen (met een gesloten luchtruim).Lordy79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:49:
[...]
Bommen los wel denk ik. Maar airspace invliegen niet. Daar is ook niets spannends aan. Volgens mij vliegen er regelmatig F16's of weet ik welke toestellen de lucht in om Russische vliegtuigen even de weg te wijzen...
Al kan dat nu misschien nét iets meer spanning opleveren dan pak 'm beet een paar weken terug...
Onderscheppen en er uit gooien. Escalatie is geen doel.Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:53:
[...]
En dit vraag ik mij dus af nu die airspace gesloten is. Wat doe je dan als land/eu? Blijkbaar niets
Wat er nu dus ook gebeurt: straaljager stijgt op, vliegt naar incoming toestel, vraagt vriendelijk om om te keren... als er dan niet wordt geluisterd zal zo'n toestel echt niet worden neergeschoten, maar ja, wat moet het toestel dan? Dat kan dan landen op bijv. Schiphol en wordt dan in beslag genomen ofzo...Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:53:
[...]
Dus alleen als je OVER Nederland wilt vliegen en daarna doorvliegt naar een niet-sanctie land, zou je bovenstaande grap kunnen uithalen... maar dan ben je wel erg
(doe dit niet in Belarus...)
Daar dacht Turkije een paar jaar geleden anders over: Wikipedia: 2015 Russian Sukhoi Su-24 shootdownHEY_DUDE schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:55:
Onderscheppen en er uit gooien. Escalatie is geen doel.
Het militaire deel van het luchtruim is in principe altijd gesloten voor buitenlandse kisten. Daarin heeft die sanctie niks toegevoegd. Zeker niet als het gaat om Russen die even in Europa komen buurtenTristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:53:
[...]
Er staat wel een punt onder deze tweet, daarom hebben ze zich misschien onthouden van stemmen ipv tegen.
Interesting bit of information here: At the start of the invasion, there were 6000 Chinese citizens in Ukraine.
IMHO this speaks against China knowing in advance about the full scale of Putin's plan. Usually, the Chinese government is very protective about their folk abroad.
Het is niet per sé z'n nationaliteit die het probleem is, maar z'n invloed en positie binnen de Russische maatschappij. Zolang daar de facto niets aan veranderd, zie ik geen reden waarom men hem van de internationale sanctielijsten af zal halen hij niet alsnog in aanmerking zou kunnen komen voor opname op de sanctielijsten. Het blijft immers een bekende van Poetin met flink geld.Lordy79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:54:
Ik heb een vraag.
[ Voor 5% gewijzigd door Cid Highwind op 02-03-2022 21:03 ]
Dat lijkt me obvious toch? Voor Poetin was het waarschijnlijk eter geweest om eerder te beginnen.
Morrar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:53:
Ach Rusland heeft netjes met de invasie gewacht totdat de winterspelen voorbij waren. In ruil daarvoor kijkt China nu de andere kant op. En voor China natuurlijk uiterst leerzaam om te zien hoever het westen nu echt bereid is te gaan (ivm Taiwan)
[ Voor 61% gewijzigd door Morrar op 02-03-2022 21:02 ]
Er zijn geen sancties tegen hem. Zijn tweets waren een hoop gehuil en opbrengst verkoop Chelsea gaat naar slachtoffers van de Oekraïne. Gaat wel een lang proces worden zei hij. Positief dat hij partij kiest maar wat mij betreft redelijk te laat en leggen we hem ook de strengste sancties op.Lordy79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:54:
Ik heb een vraag.
Zelf in staat zijn tot kritisch denken hoort er hedendaags kennelijk niet langer bij.unclero schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:43:
Laten we niet alsof doen alsof we daar geen eigen journalisten op de grond hebben die ons kunnen vertellen hoe de Russen leven en werken en wat voor dromen ze voor de toekomst hebben.
Daar hebben we hun propagandakanalen niet voor nodig, integendeel. Dit is gewoon de Tolerantieparadox aan het werk.
Qua aantal landen binnen de EU alleen. Maar de mutual defense clause verplicht niet tot militaire steun, het verplicht tot steun. Dat kan dus ook bijvoorbeeld humanitair of financieel zijn.Lordy79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:41:
[...]
Jawel, EU militaire steun als 1 lidstaat aangevallen wordt gaat zelfs verder dan artikel 5 van de NAVO.
Gepast ingrijpen in de praktijk. Let wel, neerhalen is daarin dus niet altijd het juiste antwoord. Sterker nog, aanzienlijk minder vaak dan wel. Full blown oorlog met Rusland vanuit de rest van de EU zit echt niemand op te wachten. Er zijn al genoeg verliezers in deze. Zinloos om daar nog meer van te maken.Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:53:
is niet donker op de beelden zal wel eerder vandaag geweest zijnRoD schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:25:
[Twitter]
Er wordt in ieder geval rondom Cherson nog gevochten.
Nou er staat toch echt by all means:psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:59:
Qua aantal landen binnen de EU alleen. Maar de mutual defense clause verplicht niet tot militaire steun, het verplicht tot steun. Dat kan dus ook bijvoorbeeld humanitair of financieel zijn.
Volgens Rob de Wijk, die hier veel meer verstand van heeft dan ik, is het juist artikel 5 van de NAVO die redelijk boterzacht is en beperkt kan blijven tot humanitaire of financiële hulp.This clause provides that if an EU country is the victim of armed aggression on its territory, the other EU countries have an obligation to aid and assist it by all the means in their power, in accordance with Article 51 of the United Nations Charter.
Als je het even leest:Joep schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:56:
[...]
Daar dacht Turkije een paar jaar geleden anders over: Wikipedia: 2015 Russian Sukhoi Su-24 shootdown
Ik denk dat je ervan uit kan gaan dat Russisch militaire vliegtuigen die geen gehoor aan waarschuwingen geven hier ook uit de lucht geschoten worden in extremum.The U.S. State Department said that the U.S. independently confirmed that the aircraft's flight path violated Turkish territory, and that the Turks gave multiple warnings to the pilot, to which they received no response and released audio recordings of the warnings they had broadcast
Ik ken de beste man verder behoudens de naam verder niet zo goed. Maar wat is zijn invloed en positie binnen Rusland in dit geval dan eigenlijk? Ja, hij is rijk. Maar heeft hij maatschappelijk gezien macht binnen Rusland? Heeft hij diplomatiek gezien macht binnen Rusland?Cid Highwind schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:58:
[...]
Het is niet per sé z'n nationaliteit die het probleem is, maar z'n invloed en positie binnen de Russische maatschappij. Zolang daar de facto niets aan veranderd, zie ik geen reden waarom men hem van de internationale sanctielijsten af zal halen. Het blijft immers een bekende van Poetin met flink geld.
De afgelopen jaren hebben we bij herhalen bijzonder welvarende Russen gezien die via 'zelfmoord' uit het leven gestapt zijn. Recent nog een tweetal hooggeplaatste personen binnen Gazprom bijvoorbeeld.
Indien zo iemand dan dus de banden met Rusland daadwerkelijk zou verbreken. Zoals geopperd. Is dat internationaal gezien dan eigenlijk niet een statement genoeg?
Nu durf ik niet direct iets te zeggen over de betrouwbaarheid van het volgende, op telegram is er een post verschenen waarbij men documenten gevonden bij de Russen laat zien.
Het lijkt er op dat de originele planning loopt van 20.02 tot en met 06.03. En dat er dus daadwerkelijk wel wat gepland is, al hoeft de onderste laag van simpele soldaten er niet al te veel van te weten natuurlijk.
https://t.me/operativnoZSU/10401
Het lijkt er op dat de originele planning loopt van 20.02 tot en met 06.03. En dat er dus daadwerkelijk wel wat gepland is, al hoeft de onderste laag van simpele soldaten er niet al te veel van te weten natuurlijk.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Veel steden in in elk geval Oekraïne en Rusland hebben stadsverwarming met behulp van grote buizen die soms zelfs bovengronds liggen. Zo nu en dan ploft er eentje en heb je een geiser in de stad...
Wat mij alleen opviel aan zijn analyse is dat hij stelt dat ze in het zuiden al ‘70 miles’ zijn opgeschoten, naar volgens mij rekent hij de Krim ook mee en dat ie al sinds 2014 ingenomen door Rusland natuurlijk.Herman schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:14:
[...]
Interessante analyse. Mijn aandacht ging ook uit naar het langzame konvooi richting Kiev, maar als de zuiderlijke en noordelijke Russische troepen elkaar bereiken, dan ontstaat een gevaarlijke pocket waarmee alle strijdende troepen in het oosten geïsoleerd komen te staan.
Verder zeker goed om überhaupt kritisch te zijn over ons eigen (wens)denken - al gaat dat bij mij in vlagen van sprankjes hoop naar ellende. Ik deel de opinie van de auteur niet dat het soort van wel volgens plan zou gaan.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
The moment of the rocket strike on #Kyiv, south Railway station #Ukraine #RussiaUkraineWar #RussianAggression https://t.co/PEkHyIEjZQ
— Ukraine Front Line (@EuromaidanPR) 2 maart 2022
Impact van de raket. Denk niet dat we veel beelden krijgen ivm de avondklok in Kiev.
Verwijderd
Bij sommige landen kan je niet zomaar je paspoort inleveren. In Marokko kan dat volgens mij niet, geen idee hoe dat zit in Rusland.Lordy79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:54:
Ik heb een vraag.
Alleen geldt dat niet voor de VS, en laat dat nu net onze verdediging zijn.Lordy79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:41:
[...]
Ik snap hier ook de ballen van hoor. Maar onderstaand vanuit de VN suggereert ook dat er meer gedaan kan worden dan momenteel het geval is…..Lordy79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:02:
[...]
Nou er staat toch echt by all means:
[...]
Volgens Rob de Wijk, die hier veel meer verstand van heeft dan ik, is het juist artikel 5 van de NAVO die redelijk boterzacht is en beperkt kan blijven tot humanitaire of financiële hulp.
As a way to address deadlock in the Security Council caused by the veto of one or more of the permanent five (P5) members of the Security Council, the General Assembly passed Resolution 377, the "Uniting for Peace" resolution at the urging of the United States. UNGA Resolution 377 states that when the Security Council, because of a lack of unanimity among its P5 members, fails to act as required to maintain international peace and security, the General Assembly shall consider the matter immediately and may issue appropriate recommendations to UN members for collective measures, including the use of armed force when necessary, in order to maintain or to restore international peace and security. Envisioning the need for prompt action, Resolution 377 also created the "Emergency Special Session" (ESS) mechanism. The Uniting for Peace approach to quashing international conflicts and crises has been used by the General Assembly several times, including to address conflict in Korea in 1951, in the Middle East in 1956, and more recently.
Kan iemand dit in micky mouse taal uitleggen. Want zoals ik het lees heeft Rusland niets aan zn veto…
hoevenpe in "De oorlog in Oekraïne"Qwerty-273 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:08:
Nu durf ik niet direct iets te zeggen over de betrouwbaarheid van het volgende, op telegram is er een post verschenen waarbij men documenten gevonden bij de Russen laat zien.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Welke post dan? Leg uit, Russische of Ukrainse mensen... Kan ook dat hij alles aan Russsische mensen schenkt en dat is op zich niet erg, maar als het naar Putin gaat, slaat dit nergens op.JoteW schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:06:
[...]
Staat ook gewoon in de post en het artikel.
[...]
Was er niet eerder een ander artikel waar dezelfde claim van 70 mijl (incl. Krim) werd gemaakt dat vervolgens grotendeels bullshit bleek te zijn?NiGeLaToR schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:10:
[...]
Wat mij alleen opviel aan zijn analyse is dat hij stelt dat ze in het zuiden al ‘70 miles’ zijn opgeschoten, naar volgens mij rekent hij de Krim ook mee en dat ie al sinds 2014 ingenomen door Rusland natuurlijk.
Verder zeker goed om überhaupt kritisch te zijn over ons eigen (wens)denken - al gaat dat bij mij in vlagen van sprankjes hoop naar ellende. Ik deel de opinie van de auteur niet dat het soort van wel volgens plan zou gaan.
Overigens, als het artikel leest alsof de zinnen gewoon bij elkaar zijn geplakt, dan loont het misschien de moeite eens wat zinnen in Google te schuiven om te zien of ze letterlijk van elders zijn gekopieerd...
Onderschat de nucleaire wapens van Frankrijk niet. En als Putin Europe zou nuken, dan 'moet' de USA wel ingrijpen. De vraag is juist of de NAVO (USA) zou ingrijpen als Putin de baltische navo staten zou veroveren. En dat denk ik dus wél al dacht ik daar 1.5 week geleden anders over.Brazos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:11:
[...]
Alleen geldt dat niet voor de VS, en laat dat nu net onze verdediging zijn.
Dat blijkbaar in bepaalde gevallen de Algemene Vergadering van de VN de Veiligheidsraad kan overrulen en dat er dan toch een VN interventie zou kunnen komen...Kenny_026 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:12:
[...]
Ik snap hier ook de ballen van hoor. Maar onderstaand vanuit de VN suggereert ook dat er meer gedaan kan worden dan momenteel het geval is…..
As a way to address deadlock in the Security Council caused by the veto of one or more of the permanent five (P5) members of the Security Council, the General Assembly passed Resolution 377, the "Uniting for Peace" resolution at the urging of the United States. UNGA Resolution 377 states that when the Security Council, because of a lack of unanimity among its P5 members, fails to act as required to maintain international peace and security, the General Assembly shall consider the matter immediately and may issue appropriate recommendations to UN members for collective measures, including the use of armed force when necessary, in order to maintain or to restore international peace and security. Envisioning the need for prompt action, Resolution 377 also created the "Emergency Special Session" (ESS) mechanism. The Uniting for Peace approach to quashing international conflicts and crises has been used by the General Assembly several times, including to address conflict in Korea in 1951, in the Middle East in 1956, and more recently.
Kan iemand dit in micky mouse taal uitleggen. Want zoals ik het lees heeft Rusland niets aan zn veto…
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Heb je die entmoet bij de General Assembly gezien?Kenny_026 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:12:
[...]
Ik snap hier ook de ballen van hoor. Maar onderstaand vanuit de VN suggereert ook dat er meer gedaan kan worden dan momenteel het geval is…..
In heel erg kort: dit is een wassen neus.Kenny_026 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:12:
[...]
In iets minder kort: als iemand van de P5 zijn veto blijft gebruiken, kan de algemene vergadering (die niet bindend is) vergaderen en besluiten dat land X gestraft moet worden of desnoods militair aangepakt moet worden.
Maar dat kan natuurlijk ook gewoon buiten de VN gebeuren. Het is echt net zoveel waard als het rolletje dat je overhoudt als je WC papier op is.
Laten we om Zweden maar geen nucleaire wapens gooien. Dan maar wat minder surstromming en IKEA is toch al Nederlands.Lordy79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:17:
[...]
Onderschat de nucleaire wapens van Frankrijk niet. En als Putin Europe zou nuken, dan 'moet' de USA wel ingrijpen. De vraag is juist of de NAVO (USA) zou ingrijpen als Putin de baltische navo staten zou veroveren. En dat denk ik dus wél al dacht ik daar 1.5 week geleden anders over.
Conventionele wapens komen eerst, en dat is inmiddels allemaal wegbezuinigd.
Los van wat er wel of niet kan officieel, ik denk niet dat precies dezelfde regels gelden als je meer dan een miljard euro op de bank hebt en je Putin persoonlijk kentVerwijderd schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:11:
[...]
Bij sommige landen kan je niet zomaar je paspoort inleveren. In Marokko kan dat volgens mij niet, geen idee hoe dat zit in Rusland.
[ Voor 3% gewijzigd door Michael_OsGroot op 02-03-2022 21:24 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Het Westen ziet niets in militair ingrijpen. Daar gaat een vergadering van een general assembly niets aan veranderen. Als er momentum is voor militair ingrijpen dan is het westen ook creatief genoeg voor een casus Belli (mompelt iets van Powell en Weapons voor mass destruction).Kenny_026 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:12:
[...]
Dat is een DJI drone, daarvan las ik de afgelopen dagen dat het gebruik van drones van dat merk door verschillende mensen werd afgeraden, omdat DJI vrij recent detectiesystemen van DJI heeft gekocht die oa. precies kunnen zien waar een DJI piloot zich bevindt. Dat systeem heet DJI Aeroscope.NiGeLaToR schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 07:35:
Informatie bevestigd krijgen blijft lastig, maar over die colonnes:
[Embed]
Wat impliceert dat er wel degelijk aanvallen op plaatsvinden, maar of er zit een strategie aan vast (voorzijde, linies lang laten) of er kan gewoon niet meer dan dit.
Dronebeeld is nog niet bevestigd.
En als ze zo'n systeem hebben zou je haast verwachten dat de Russen het ook gebruiken in Oekraïne.
Везуть груз 200 в крематорій. Гомель. Білорусь. Холст, кишки, м'ясо. pic.twitter.com/OdDs3cEW3W
— Штеfко 🇺🇦 (@Shtef8) 2 maart 2022
Colonne van Russische militaire ambulances in Wit-Rusland. Iets zegt me dat de claim van Rusland over ongeveer 500 doden en gewonden niet klopt.
Putin wilt niet alleen de USSR terug als grondgebied, nee hij wilt het liefst ook de uitrusting uit die tijd gebruiken.
Waar we eerder extreem oude pantservoertuigen en tanks hebben gezien, zien we in dit filmpje een uitrusting die elke moderne soldaat bij zich hoort te dragen.
[Twitter: https://twitter.com/ServiceSsu/status/1499067797720154114?s=20&t=XP5keyFNbZctoa0yUQw6Ag]
Waar we eerder extreem oude pantservoertuigen en tanks hebben gezien, zien we in dit filmpje een uitrusting die elke moderne soldaat bij zich hoort te dragen.
[Twitter: https://twitter.com/ServiceSsu/status/1499067797720154114?s=20&t=XP5keyFNbZctoa0yUQw6Ag]
Doorgaans (het gebeurt heel vaak) wordt zo'n toestel door een paar straaljagers weer naar buiten begeleid.HEY_DUDE schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:03:
Ik denk dat je ervan uit kan gaan dat Russisch militaire vliegtuigen die geen gehoor aan waarschuwingen geven hier ook uit de lucht geschoten worden in extremum.
Zolang ze niets anders doen dan vliegen is neerschieten wat overdreven.
Nou, ik denk dat Rusland vs de EU toch in het nadeel van Rusland uitvalt als we de nucleaire wapens buiten beschouwing laten zoals jij aangeeft. Zeker na wat we deze week hebben gezien in Oekraine. Maar dan tel ik de UK stiekem wel even mee met de EU.Brazos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:21:
[...]
Laten we om Zweden maar geen nucleaire wapens gooien. Dan maar wat minder surstromming en IKEA is toch al Nederlands.
Kyiv is natuurlijk een grote stad, maar op deze live-cams is mij niets opgevallen qua explosies. Het luchtalarm is wel een paar keer afgegaan vanaaf.TheBrut3 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:11:
[Twitter]
Impact van de raket. Denk niet dat we veel beelden krijgen ivm de avondklok in Kiev.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Wat is er dan gebeurt met die mobiele crematoria?Prosac schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:25:
[Embed]
Colonne van Russische militaire ambulances in Wit-Rusland. Iets zegt me dat de claim van Rusland over ongeveer 500 doden en gewonden niet klopt.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik heb niemand een recente foto of video van die dingen zien posten, al dat beeldmateriaal was al jaren oud. Dus het is nog maar de vraag of ze uberhaupt mee waren.CurlyMo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:28:
[...]
Wat is er dan gebeurt met die mobiele crematoria?
Ik denk dat Poetin daar 1,5 week geleden ook anders over dacht. Mijn inschatting was dat Poetin na Oekraïne de grens met Baltische Staten zou testen. Zelfde geldt misschien ook wel voor China en Taiwan. Ik was er van overtuigd dat China op korte termijn daar ook wat zou proberen. Na 1,5 week ziet de wereld er strategisch volstrekt anders uit. De met woorden beloofde militaire verdediging van Taiwan door de VS is ineens ook een stuk geloofwaardiger. Ik denk dat China Taiwan ook weer even wat meer rust gunt.Lordy79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:17:
[...]
Onderschat de nucleaire wapens van Frankrijk niet. En als Putin Europe zou nuken, dan 'moet' de USA wel ingrijpen. De vraag is juist of de NAVO (USA) zou ingrijpen als Putin de baltische navo staten zou veroveren. En dat denk ik dus wél al dacht ik daar 1.5 week geleden anders over.
Een tasje met tekenspullen voor de kids die ie op pad stuurt?Eli3l schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:26:
Putin wilt niet alleen de USSR terug als grondgebied, nee hij wilt het liefst ook de uitrusting uit die tijd gebruiken.
[Twitter]
Zag eerder vandaag nog een foto van zo'n Russische 'militair'.
Een snotpin met puistenkop die misschien net van school is.
Verwijderd
Dat is wel een forse claim die niet strookt met de waarheid.Brazos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:21:
[...]
Laten we om Zweden maar geen nucleaire wapens gooien. Dan maar wat minder surstromming en IKEA is toch al Nederlands.
Om maar een greep te doen: Volgens wikipedia (dus moet het wel waar zijn
Op die cam was die héél duidelijk te horen en ook de flits was te zien.Yaksa schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:27:
[...]
Kyiv is natuurlijk een grote stad, maar op deze live-cams is mij niets opgevallen qua explosies. Het luchtalarm is wel een paar keer afgegaan vanaaf.
Als je de tijd rechts onderin neemt. Op 8:47:17 zie je de lucht oplichten en op 8:47:22 hoor je echt héél duidelijk de explosie.
Dat was kletspraat.CurlyMo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:28:
[...]
Ondanks alles, zullen ze gewonden niet rechtstreeks de crematoria inschuiven vermoed ik.CurlyMo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:28:
[...]
Behalve dat er in de westerse landen tov Rusland heel, heeeul veel geld zit in dure uren voor mensen (militairen, mechanics, managers, administrateurs etc…)Verwijderd schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:32:
[...]
Dat is wel een forse claim die niet strookt met de waarheid.
Om maar een greep te doen: Volgens wikipedia (dus moet het wel waar zijn) zit de budgetten van zowel Frankrijk als Duitsland op zichzelf al rond het niveau van dat van Rusland. Polen, Roemenië, Finland, Zweden zitten ieder rond het niveau van Oekraïne. Nederland op dubbel dat van Oekraïne.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Het wordt enigszins belachelijk gemaakt, maar pen, papier en ouderwets kompas zijn in elk geval niet te hacken of af te luisteren, en hebben een hogere impacttolerantie. Op dat vlak zijn Russen/Sovjets altijd wel 'slim' geweest.Eli3l schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:26:
[Twitter]
Zou dat echt niet te hard roepen.Prosac schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:34:
[...]
Ondanks alles, zullen ze gewonden niet rechtstreeks de crematoria inschuiven vermoed ik.
Surstromming is toch een chemisch wapen?Brazos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:21:
[...]
Overigens, tussen dwingen het luchtruim te verlaten en neerschieten zit nog een stap: dwingen te landen.
We zien verder ook helemaal geen context van dat filmpje.MeteoVir schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:35:
[...]
Het wordt enigszins belachelijk gemaakt, maar pen, papier en ouderwets kompas zijn in elk geval niet te hacken of af te luisteren, en hebben een hogere impacttolerantie. Op dat vlak zijn Russen/Sovjets altijd wel 'slim' geweest.
Dit filmpje is sowieso verstuurd met het doel de Russen belachelijk te maken, dus dat is al 1. We zien verder uberhaupt niet of dit echt recent is van de Russen. En verder kan ik me ook 10 redenen bedenken waarom je dit als reserve altijd bij je draagt. Is het juist niet des legers dat je altijd voorbereid bent en fool proof spul bij je hebt voor geval van nood? Het zou wat zijn dat GPS uitvalt en dat je óók geen kaart bij je hebt.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Logistiek managers en zo kunnen best belangrijk zijn voor een leger...caspervc schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:35:
[...]
Behalve dat er in de westerse landen tov Rusland heel, heeeul veel geld zit in dure uren voor mensen (militairen, mechanics, managers, administrateurs etc…)
Maar ik denk dat de Russen gewoon nog heel veel spul over hebben uit de Sowjet tijd toen het land nog veel groter was en de budgetten ook groter en de fabricage kosten lager...
[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 02-03-2022 21:39 ]
Als ik zie hoe het Russische leger tot nu toe lijkt te handelen.... Snap in opeens waarom wij duur betaalde mensen hebbencaspervc schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:35:
[...]
Behalve dat er in de westerse landen tov Rusland heel, heeeul veel geld zit in dure uren voor mensen (militairen, mechanics, managers, administrateurs etc…)
Eerste grote stad in Russische handen
De strategisch erg goed gelegen zuidelijke stad Cherson is in Russische handen gevallen. Dat maken Oekraïense bronnen bekend. Het is daarmee de eerste grote stad die sinds het begin van de oorlog in handen van de Russen komt. Burgemeester Igor Kolykhaev meldt aan The New York Times dat er amper nog Oekraïense soldaten aanwezig zijn en dat een groep van tien Russische soldaten het stadhuis heeft ingepalmd. Zij vertelden hem dat ze een nieuwe regering willen installeren zoals diegene die in de zelfverklaarde volksrepublieken in het oosten van Oekraïne de plak zwaait.
De strategisch erg goed gelegen zuidelijke stad Cherson is in Russische handen gevallen. Dat maken Oekraïense bronnen bekend. Het is daarmee de eerste grote stad die sinds het begin van de oorlog in handen van de Russen komt. Burgemeester Igor Kolykhaev meldt aan The New York Times dat er amper nog Oekraïense soldaten aanwezig zijn en dat een groep van tien Russische soldaten het stadhuis heeft ingepalmd. Zij vertelden hem dat ze een nieuwe regering willen installeren zoals diegene die in de zelfverklaarde volksrepublieken in het oosten van Oekraïne de plak zwaait.
Dat klinkt bijna als een grap...oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:41:
Eerste grote stad in Russische handen
Bron: NU.nlExplosie boven Kiev zou door uitgeschakelde Russische raket zijn
Volgens de Oekraïense minister van Binnenlandse Zaken is een Russische kruisraket boven Kiev uitgeschakeld door een Oekraïens luchtverdedigingssysteem. De brokstukken van die raket zouden op het centrale station van Kiev zijn gevallen. Ook de Oekraïense krant The Kyiv Independent meldt dit. De krant weet ook te melden dat het vermeende doel van de Russische luchtaanval het Oekraïense ministerie van Defensie zou zijn geweest. Er zijn geen berichten over eventuele slachtoffers.
Twente komt eraan!
Als backup hoor je altijd kompas, kaart, pen en papier te hebben. Uiteraard. Maar kijk even naar hoe basic die spullen zijn.MeteoVir schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:35:
[...]
Het wordt enigszins belachelijk gemaakt, maar pen, papier en ouderwets kompas zijn in elk geval niet te hacken of af te luisteren, en hebben een hogere impacttolerantie. Op dat vlak zijn Russen/Sovjets altijd wel 'slim' geweest.
Een moderne soldaat heeft daar niet zo een enorme tas voor bij trouwens.
Europa is binnenkort een tiental landen rijker zodra Rusland klaar is in Oekraïne
📽️ #Kharkiv reportedly Plant Shevchenko was hit #Ukraine #UkraineRussiaWar pic.twitter.com/YL1ZJLFwUc
— MilitaryLand.net (@Militarylandnet) 2 maart 2022
Is dit die kerncentrale?
Charkov wordt weer gebombardeerd en schijnbaar is de kathedraal daar geraakt.
Wikipedia: Dormition Cathedral, Kharkiv
Tevens bericht dat Cherson nu als eerste stad echt gevallen lijkt te zijn.
Wikipedia: Dormition Cathedral, Kharkiv
Tevens bericht dat Cherson nu als eerste stad echt gevallen lijkt te zijn.
Kherson has fallen to the Russian military, becoming the first major Ukrainian city to come under Russian control since the invasion last week. The mayor, Igor Kolykhaev, told me he met today with the Russian commander who plans to set up a military administration.
— Michael Schwirtz (@mschwirtz) 2 maart 2022
Ik vraag me ook af of het wel echt is, dat filmpje. Of dat niet gewoon meuk uit een museum is ofzo. Ik bedoel dat zaklampje manMeteoVir schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:35:
[...]
Maar deze kan je opwinden en werkt (in theorie, het lampje moet niet doorbranden) oneindig.FastFred schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:49:
[...]
LED zaklampen met 2 dagen batterijtijd kosten tegenwoordig een tientje ofzo...
Ondertussen proberen natuurorganisaties de dieren uit de dierentuin van Kiev te redden.
https://www.vrt.be/vrtnws...ulpcentrum-oudsbergen-de/Het Natuurhulpcentrum in Oudsbergen probeert twee verwaarloosde leeuwen vanuit Kiev naar hier te halen. Maar die tocht gaat moeizaam. De chauffeurs werden al door Russische soldaten onder schot gehouden, maar konden uiteindelijk Kiev verlaten. Ondertussen probeert het Natuurhulpcentrum zowel praktisch als administratief alles in orde te krijgen.
A Romanian MiG 21 from the 86th Air Base, which was carrying out an air patrol mission over Dobrogea, lost its radio connection with the control tower, and at 20.03 it disappeared from the radar. The search helicopter also disappeared from the radar.
— Guido (@cyberpionier) 2 maart 2022
At the Black Sea... pic.twitter.com/Atwgbudcsk
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Persoonlijke ervaring met opwindbare zaklampen: die zijn echt ongelofelijk kut. Ze maken herrie, en voor je de batterij tot een bruikbaar niveau hebt, moet je eerst 5 minuten zwengelen. Helemaal met zo'n antiek exemplaar als in dit filmpje, waar een gloeilampje in zit.Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:51:
[...]
Maar deze kan je opwinden en werkt (in theorie, het lampje moet niet doorbranden) oneindig.
Waarschijnlijk gewoon vanwege het slechte weer daar op dit moment.
Zojuist werd bij Nieuwsuur gemeld dat de brokstukken van de onderschepte raket niet op het station terecht zijn gekomen maar op een verwarmingscentrale naast het station.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid