Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.935 views

Onderwerpen

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 23:39
oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:41:
Eerste grote stad in Russische handen
De strategisch erg goed gelegen zuidelijke stad Cherson is in Russische handen gevallen. Dat maken Oekraïense bronnen bekend. Het is daarmee de eerste grote stad die sinds het begin van de oorlog in handen van de Russen komt. Burgemeester Igor Kolykhaev meldt aan The New York Times dat er amper nog Oekraïense soldaten aanwezig zijn en dat een groep van tien Russische soldaten het stadhuis heeft ingepalmd. Zij vertelden hem dat ze een nieuwe regering willen installeren zoals diegene die in de zelfverklaarde volksrepublieken in het oosten van Oekraïne de plak zwaait.
Dus de Russen hebben nu vanaf het puntje van de Krim 142km overbrugt en de eerste grote stad onder controle. In 6 dagen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:36
Amphiebietje schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:15:
[...]

Was er niet eerder een ander artikel waar dezelfde claim van 70 mijl (incl. Krim) werd gemaakt dat vervolgens grotendeels bullshit bleek te zijn?

Overigens, als het artikel leest alsof de zinnen gewoon bij elkaar zijn geplakt, dan loont het misschien de moeite eens wat zinnen in Google te schuiven om te zien of ze letterlijk van elders zijn gekopieerd...
Zit wat in - snap hem sowieso niet, hij is een redelijk bekende analist maar zit vanaf het begin van dit conflict in het 'de Russen doen het best oke eigenlijk'-kamp. Kan het niet goed plaatsen, maar uitgaande van zijn verhaal en de gang van zaken nu is er absoluut geen enkele reden tot optimisme. In het beste geval is het minder erg.

Vind het sowieso intrigerend hoe nu meer dan ooit het informatielandschap wordt gedomineerd door verwarring en een overvloed aan informatie - waarbij regelmatig onduidelijke situaties en beelden door alle partijen worden gebruikt in hun voordeel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:41:
Eerste grote stad in Russische handen
De strategisch erg goed gelegen zuidelijke stad Cherson is in Russische handen gevallen. Dat maken Oekraïense bronnen bekend. Het is daarmee de eerste grote stad die sinds het begin van de oorlog in handen van de Russen komt. Burgemeester Igor Kolykhaev meldt aan The New York Times dat er amper nog Oekraïense soldaten aanwezig zijn en dat een groep van tien Russische soldaten het stadhuis heeft ingepalmd. Zij vertelden hem dat ze een nieuwe regering willen installeren zoals diegene die in de zelfverklaarde volksrepublieken in het oosten van Oekraïne de plak zwaait.
Eindelijk water voor de Krim.
Dat is een hoofdprijs, die geven ze niet meer terug.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 14:24
Prosac schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:53:
[...]

Waarschijnlijk gewoon vanwege het slechte weer daar op dit moment.
Nu ben ik geen expert op dit gebied, maar horen vliegtuigen niet door slecht weer te kunnen vliegen? Wat is nou de kans dat er twee toestellen te gelijk door slecht weer crashen. Ik heb zelfs overigens ook wel eens in het vliegtuig gezeten tijdens een storm, en behalve wat turbulentie ging dat verder prima.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:56:
[...]

Nu ben ik geen expert op dit gebied, maar horen vliegtuigen niet door slecht weer te kunnen vliegen? Wat is nou de kans dat er twee toestellen te gelijk door slecht weer crashen. Ik heb zelfs overigens ook wel eens in het vliegtuig gezeten tijdens een storm, en behalve wat turbulentie ging dat verder prima.
Een passagiersvliegtuig op een vaste route is heel wat anders dan een laag vliegende straaljager in slecht weer.

• NiGeLaToR
Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:54:
[...]

Dus de Russen hebben nu vanaf het puntje van de Krim 142km overbrugt en de eerste grote stad onder controle. In 6 dagen.
De Krim was al in handen van de Russen. Ze zijn van de grens van de Krim tot in Cherson gekomen (evengoed wel 130km, dat is wel ongeveer 70 mile open gebied in 6 dagen).

Verder zegt een eerder aangehaalde Amerikaanse oud-generaal van Europees gelegerde strijdkrachten dat Rusland een stad met een half miljoen inwoners met geen mogelijkheid 'onder controle' heeft. Hij verwacht dat de 'insurgency-phase' nu begint.

Verder is de stad uiteraard wel afgesloten van de buitenwereld en hebben burgers het nakijken qua basis voorzieningen. Potentiele nachtmerrie.

[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 02-03-2022 22:00 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:56
[...]

Als het niveau van technologie in het Russische leger een beetje consequent is dachten straaljager en helikopter waarschijnlijk dat ze bij een vliegveld waren en zijn ze in de zee geland, of tegen een vuurtoren gevlogen, of het lampje van de zwengelzaklamp was leeg zodat ze niet meer op de kaart konden kijken :P

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 02-03-2022 21:57 ]

• Tristan

Maar verder nog niets officieel.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
[...]

Als je moet zien waar je op schiet is slecht weer wel een dingetje.

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Voor wie het gemist hebben eerder vandaag, het moment van de stemming bij de UN waar je in het filmpje ookhoe de landen hebben gestemd:
YouTube: General Assembly vote on Ukraine | United Nations (2 March 2022)

• Tristan
NiGeLaToR schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:57:
[...]

De Krim was al in handen van de Russen. Ze zijn van de grens van de Krim tot in Cherson gekomen.

Verder zegt een eerder aangehaalde Amerikaanse oud-generaal van Europees gelegerde strijdkrachten dat Rusland een stad met een half miljoen inwoners met geen mogelijkheid 'onder controle' heeft. Hij verwacht dat de 'insurgency-phase' nu begint.

Verder is de stad uiteraard wel afgesloten van de buitenwereld en hebben burgers het nakijken qua basis voorzieningen. Potentiele nachtmerrie.
Ja heb het het interview met die ex generaal gezien. De Russen kunnen met deze aantallen op de grond nooit houden.

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:57:
[...]

Een passagiersvliegtuig op een vaste route is heel wat anders dan een laag vliegende straaljager in slecht weer.
Een appel is ook heel wat anders dan een peer. Wat bedoel je precies?

• Tristan
[...]

https://www.reuters.com/w...ence-ministry-2022-03-02/

• NiGeLaToR
Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:59:
[...]

Ja heb het het interview met die ex generaal gezien. De Russen kunnen met deze aantallen op de grond nooit houden.
Misschien is het ook wel wensdenken. Ik weet het niet. Ik hoop het, plus dat de achterban de moed op geeft, de economie het niet meer red, etc. Dat dit stopt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:56
BUCHAREST, March 2 (Reuters) - A Romanian helicopter sent on a search-and-rescue mission late on Wednesday after a Romanian military Mig 21 LanceR dropped off the radar has crashed, killing all five soldiers on board, Defence Ministry spokesman Constantin Spinu said.

The pilot of the IAR 330-Puma helicopter had reported unfavourable weather conditions and had been called back to base prior to the crash, the ministry said. The fate and location of the MIG plane was still unknown.

Ik vermoed tot dusver toch een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Maar het nieuws lijkt wel echt te zijn dus.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-11 23:30
GENETX schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:02:
[...]

Ik vermoed tot dusver toch een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Maar het nieuws lijkt wel echt te zijn dus.
Lijkt het wel ja. Mocht het wel neergeschoten zijn lijkt mij dat niet genoeg om maar meteen all in te gaan?

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:31

marapuru

db.

DR!5EQ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:59:
[...]

Dat een lijnvlucht een stuk hoger vliegt dan een straaljager en daardoor te maken heeft met andere en minder abrupte weersveranderingen. Tevens zijn dat trajecten waar zovaak gevlogen zal worden dat het weer in specifieke seizoenen simpelweg voorspelbaar is.

Daar komt nog eens bij dat een straaljager gemaakt is voor wendbaarheid en een lijnvliegtuig voor stabiliteit. En... Ook nog eens een stuk groter en logger is.

Dus. Appels, peren.

Edit: van de helikopter kun je in deze kwestie ook een komkommer maken. Want ook dat is natuurlijk een totaal ander vliegsysteem, form factor etcetc

[ Voor 10% gewijzigd door marapuru op 02-03-2022 22:06 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:56
Eli3l schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:45:
[...]

Als backup hoor je altijd kompas, kaart, pen en papier te hebben. Uiteraard. Maar kijk even naar hoe basic die spullen zijn.

Een moderne soldaat heeft daar niet zo een enorme tas voor bij trouwens.
De gemiddelde soldaat hier loopt anders ook met een borstzak vol aan IK's rond en heeft ook een kaart kompas, potlood en de hele mikmak bij zich. Groepscommandanten hebben nog meer zooi bij zich. Een kaart werkt tenslotte altijd.

• GENETX
AMARONE schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:04:
[...]

Lijkt het wel ja. Mocht het wel neergeschoten zijn lijkt mij dat niet genoeg om maar meteen all in te gaan?
Lastig te zeggen, in principe zou het genoeg zijn. De vraag is of de NAVO er echt buiten wil blijven (door de vingers kijken) of een legitieme reden afwacht om binnen te stormen. We kijken naar 2 kruidvaten die met het kleinste vonkje tot ontploffing komen. Tot nu toe vallen de vonken er nog net naast...

Goed, ik ben geen militair strateeg, dus aan mij heb je niks in deze :+

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 02-03-2022 22:08 ]

• marapuru

marapuru

db.

AMARONE schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:04:
[...]

Te veel onzekerheden. En sowieso kan ik me niet indenken dat de NATO direct all-in zal gaan. Dat geeft zoveel nare en onvoorziene gevolgen.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
Bobmeister schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:07:
[...]

De gemiddelde soldaat hier loopt anders ook met een borstzak vol aan IK's rond en heeft ook een kaart kompas, potlood en de hele mikmak bij zich. Groepscommandanten hebben nog meer zooi bij zich. Een kaart werkt tenslotte altijd.
Dat is letterlijk wat ik zeg. 8)7

• GENETX
marapuru schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:08:
[...]

Te veel onzekerheden. En sowieso kan ik me niet indenken dat de NATO direct all-in zal gaan. Dat geeft zoveel nare en onvoorziene gevolgen.
Mwoah, ik denk wel dat dat vrij zwart wit is: je gaat vol in of je gaat niet. Maar met Poetin op dit moment kun je het werk niet half doen imho.

Vol is natuurlijk niet het volledige leger, maar je zet wel in wat nu bij de grens staat. Je gaat niet half werk doen.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 02-03-2022 22:10 ]

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:13

JoeZuCK

_Fonz > all.

TheekAzzaBreek schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:55:
[...]

Eindelijk water voor de Krim.
Dat is een hoofdprijs, die geven ze niet meer terug.
Hadden de Russen al door daar een dam op te blazen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Eli3l
Flink jacht in beslag genomen door de Duitsers.

512 voet en rond de $600.000.000 waard, met ruimte voor wel 24 gasten in 12 kamers. Dure grap voor maar 12 kamers...

[ Voor 27% gewijzigd door Eli3l op 02-03-2022 22:15 ]

• marapuru

marapuru

db.

Eli3l schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:12:

[Twitter]

512 voet en rond de $600.000.000 waard, met ruimte voor wel 24 gasten in 12 kamers.
Nu nog een oligarch vinden die dat ding wil kopen :+

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:08
GENETX schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:07:
[...]

Lastig te zeggen, in principe zou het genoeg zijn. De vraag is of de NAVO er echt buiten wil blijven (door de vingers kijken) of een legitieme reden afwacht om binnen te stormen. We kijken naar 2 kruidvaten die met het kleinste vonkje tot ontploffing komen. Tot nu toe vallen de vonken er nog net naast...

Hoezo zou een neergestorte Roemeense helikopter in principe genoeg moeten zijn om artikel 5 te triggeren? :?

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
GENETX schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:07:
[...]

Als nato echt wat zou willen doen zou je nu al moeten zien dat er een grote logistieke operatie opgezet wordt en de bevolking voorbereid wordt. Het kost maanden om een leger gevechtsklaar te krijgen, mogelijk langer om een bevolking mee te krijgen.

• GENETX
SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:16:
[...]

Hoezo zou een neergestorte Roemeense helikopter in principe genoeg moeten zijn om artikel 5 te triggeren? :?
In het gestelde hypothetische geval, wat niet zo lijkt te zijn, dat de MiG 21 was neergeschoten door het Russische leger in eigen Roemeens luchtruim.
TheekAzzaBreek schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:17:
[...]

Als nato echt wat zou willen doen zou je nu al moeten zien dat er een grote logistieke operatie opgezet wordt en de bevolking voorbereid wordt. Het kost maanden om een leger gevechtsklaar te krijgen, mogelijk langer om een bevolking mee te krijgen.
Nou nou, niet de hele bevolking. Men is al bezig hoor, er worden al oefeningen gehouden in Oost Europa. Dus ja, NAVO landen zijn al stand-by in de regio, ook Nederlandse troepen en materiaal.

[ Voor 42% gewijzigd door GENETX op 02-03-2022 22:20 ]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-11 21:45
Eli3l schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:12:

[Twitter]

512 voet en rond de $600.000.000 waard, met ruimte voor wel 24 gasten in 12 kamers. Dure grap voor maar 12 kamers...
Met een vermogen van bijna 18 miljard is dit natuurlijk een flinke domper voor de eigenaar, hij zal vast wat moeilijk slapen vannacht. Naja, verkopen en opbrengsten naar Oekraïne zou ik zeggen :9.

• Eli3l
Vermeende beelden van de gecrashte Roemeense helicopter op TV in Roemenië.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-11 23:18
GENETX schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:02:
[...]https://www.reuters.com/world/europe/five-dead-romanian-military-rescue-helicopter-crash-defence-ministry-2022-03-02/
Er vliegt (op 10 km hoogte) daar in de buurt (bij Bucharest) al een hele tijd een militaire Britse Airbus A-330-220 op verkenningsvlucht. Die zal wel het e.e.a. hebben waargenomen. Vraag is of en wanneer die info publiekelijk bekend wordt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Eli3l
psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:19:
[...]

Met een vermogen van bijna 18 miljard is dit natuurlijk een flinke domper voor de eigenaar, hij zal vast wat moeilijk slapen vannacht. Naja, verkopen en opbrengsten naar Oekraïne zou ik zeggen :9.
Helaas alleen in beslag genomen en niet verbeurd verklaard.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-11 02:12
Op een MIG 21 hoef je inmiddels niet te schieten om 'm neer te halen toch...na al die jaren trouwe dienst :P

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 12:23
GENETX schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:17:
[...]

In het gestelde hypothetische geval, wat niet zo lijkt te zijn, dat de MiG 21 was neergeschoten door het Russische leger in eigen Roemeens luchtruim.
Artikel 5 stelt een aanval op 1 is en aanval op allen. Je mag er vanuit gaan dat grondgebied verdedigd wordt bij een invasie van buiten. Er staat niet mochten de Russen een vliegtuig neerschieten dan gooien we alles wat we hebben in de strijd. Snap niet waarom veel hier zo trigger happy zijn alsof de NAVO überhaupt militair wil ingrijpen.

Een neergeschoten vliegtuig betekend hoogstens versnelde troepen opbouw in Oost Europa. Geen totale oorlog.

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:47
HEY_DUDE schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:22:
[...]

Artikel 5 stelt een aanval op 1 is en aanval op allen. Je mag er vanuit gaan dat grondgebied verdedigd wordt bij een invasie van buiten. Er staat niet mochten de Russen een vliegtuig neerschieten dan gooien we alles wat we hebben in de strijd. Snap niet waarom veel hier zo trigger happy zijn alsof de NAVO überhaupt militair wil ingrijpen.

Een neergeschoten vliegtuig betekend hoogstens versnelde troepen opbouw in Oost Europa. Geen totale oorlog.
Kunnen we stoppen met dat art5.
De NAVO zal nooit ingrijpen,zelfs al wordt heel Kyiv plat gebombardeerd.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
HEY_DUDE schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:22:
[...]

Vooropgesteld dat ik tegen een totale oorlog ben.

Hoe is het neerschiet van een vliegtuig op dit moment geen aanval op een NAVO land? Dat vliegtuig + piloot hoort toch gewoon bij een NAVO land? Als het boven NAVO gebied gebeurt lijkt het mij artikel 5 waardig.

“Gelukkig” lijkt dat vliegtuig overigens niet neergeschoten.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nog meer provocatie, Russische gevechtsvliegtuigen vliegen in Zweeds luchtruim:
Vier Russische gevechtsvliegtuigen hebben woensdag kort het Zweedse luchtruim geschonden toen ze over de Baltische Zee vlogen. Dat hebben de Zweedse strijdkrachten gemeld. De bevelhebber van de Zweedse luchtmacht sprak van "een onprofessionele en onverantwoordelijke actie" van de Russen.

March of the Eagles

• HEY_DUDE
xh3adshotx schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:25:
[...]

Hoe is het neerschiet van een vliegtuig op dit moment geen aanval op een NAVO land? Dat vliegtuig + piloot hoort toch gewoon bij een NAVO land? Als het boven NAVO gebied gebeurt lijkt het mij artikel 5 waardig.

Jij wil terugslaan/wraak of iets anders. NAVO grenzen zijn na zo”n schot nog steeds in tact.

• Eli3l

Microsoft nog en er blijft niet veel meer over.

• Tristan
*knip* offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 03-03-2022 07:33 ]

• DR!5EQ
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:27:
Nog meer provocatie, Russische gevechtsvliegtuigen vliegen in Zweeds luchtruim:

[...]

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

caspervc schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:35:
Behalve dat er in de westerse landen tov Rusland heel, heeeul veel geld zit in dure uren voor mensen (militairen, mechanics, managers, administrateurs etc…)
Waar dan weer tegenover staat dat in Rusland heeeul veel geld halverwege de aanbestedingsprocedure wordt gestolen. :+

Dit is het probleem van het Russische MinDef. De vorige minister had flinke hervormingen doorgevoerd, waaronder strakker toetsen op aanbestedingen, kleiner maar professioneler leger, enzovoorts. Maar die is toen natuurlijk met een flutreden naar huis gestuurd. Sjojgoe, zijn opvolger, heeft al die hervormingen natuurlijk met terugwerkende kracht teruggedraaid. Dat maakt hem zeer geliefd in Moskou, en van hemzelf een top-tier oligarch met niet zoveel geld, maar bijzonder veel invloed.

En dat jatten uit de defensiekas gaat natuurlijk jaren goed. Totdat je het spul een keer écht nodig hebt, en er dan achter komt dat het niet bestaat, over datum is of simpelweg nooit geleverd.
FastFred schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:49:
Ik vraag me ook af of het wel echt is, dat filmpje. Of dat niet gewoon meuk uit een museum is ofzo. Ik bedoel dat zaklampje man :D LED zaklampen met 2 dagen batterijtijd kosten tegenwoordig een tientje ofzo...
Waarschijnlijk stond dat ook in de aanbesteding: moderne Chinese led-lampen van duraluminium en meerdere filters. Maar de oligarch die zich had ingeschreven op de aanbesteding wist dat ze slechts de eerste levering zouden controleren, maar voor de rest had 'ie nog wel een ladingkje ouwe meuk in vetpapier in een opslag liggen.

Weet u wat het probleem is van de Russen? Iets nieuws ontwikkelen lukt ze (zonder buitenlandse hulp) maar matig. Een productielijn opzetten is schier onmogelijk voor ze, dan laten ze liever de productielijn in Europa of Japan ontwikkelen en verschepen al die machinerie naar Rusland toe.

Denkt u daar aan als u zo'n lampje ziet: het lampje was al ontwikkelt, en de productielijn ooit voor een prikkie gekocht van een Japans fabriekje die alle machines wegdeed om te vervangen voor robots. En voor de aardigheid was het Duitse machinebouw-consultancybureau wel bereid om de productielijn opnieuw in te regelen zodat deze bemand kan worden door mensen die slechts met één stuk gereedschap tegelijk te vertrouwen zijn (geeft u zo'n Rus aan een assemblagelijn een schroevendraaier of een hamer, en het is geen probleem. Geeft u zo'n Rus een schroevendraaier én een hamer, en er gaan brokken komen). En nu het lampjes-fabriekje eenmaal staat, is er geen behoefte, geld of kennis, om daar aan te gaan sleutelen (om zélf moderne duraluminium ledlampjes te gaan produceren). Tenzij er in China ergens op de Chinese BVA Auctions een complete lampjesproductielijn te koop staat.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• GENETX
[...]

Precies mijn idee. Ook ik ben niet triggerhappy, ik gaf gewoon antwoord op een vraag. De vraag is dan ook, wat (willen) we zien als een aanval? Nu ook weer met die toestellen in Zweeds luchtruim: Poetin is ons aan het testen.

De vraag is: waar trekken we de grens? Er is een grens waarbij het legitiem is om terug te slaan. Maar ik vermoed dat we dat niet direct zullen doen. De vraag is dan: wanneer is de maat vol? Een aantal vliehtuigen in ons luchtruim? 1 ongelukje, 2 ongelukjes, 10 ongelukjes? Of moeten er daadwerkelijk troepen de EU of NAVO bondgenoten binnenlopen?

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:02
marapuru schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:15:
[...]

Er zijn Amerikaanse oligarchen zat die em vast wel willen hebben. Of is de term oligarch gereserveerd voor Russen?

• xh3adshotx
HEY_DUDE schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Jij wil terugslaan/wraak of iets anders. NAVO grenzen zijn na zo”n schot nog steeds in tact.
Zoals ik al zei: ik wil geen oorlog of iets wat erop lijkt. Alleen een NAVO vliegtuig boven NAVO gebied neerschieten lijkt mij een redelijke inbreuk. Artikel 5 is volgens mij niet alleen om grenzen te bewaken maar ook om te zorgen dat burgers / vliegtuigen geen schietschijf zijn…
GENETX schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:31:
[...]

Precies mijn idee. Ook ik ben niet triggerhappy, ik gaf gewoon antwoord op een vraag. De vraag is dan ook, wat (willen) we zien als een aanval? Nu ook weer met die toestellen in Zweeds luchtruim: Poetin is ons aan het testen.

De vraag is: waar trekken we de grens? Er is een grens waarbij het legitiem is om terug te slaan. Maar ik vermoed dat we dat niet direct zullen doen. De vraag is dan: wanneer is de maat vol? Een aantal vliehtuigen in ons luchtruim? 1 ongelukje, 2 ongelukjes, 10 ongelukjes? Of moeten er daadwerkelijk troepen de EU of NAVO bondgenoten binnenlopen?
Dat vraag ik mij dus ook af en ik hoop heel erg dat die grens nooit gehaald wordt (dus dat we het eigenlijk nooit weten). :)

[ Voor 45% gewijzigd door xh3adshotx op 02-03-2022 22:33 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Er zijn mensen die denken dat (of misschien zelfs wel willen) als er een rus aan de grens staat tussen Rusland en Letland en hij een scheet laat en er op de grens een geigerteller iets uitslaat dat Amerika heel Rusland platgooit met waterstof en nuclaire bommen.

Nee dat gebeurd niet. Alles in context. Artikel 5 wordt niet "zomaar" van stal gehaald, dan moet er echt wel een hele goede reden zijn. Continu artikel 5 erbij halen voegt niets toe, dan moet er echt heel wat gebeuren.

Over het luchtruim: Rusland provoceert al ik weet niet hoe lang het luchtruim van andere landen.
https://nos.nl/artikel/24...estellen-te-onderscheppen

[ Voor 16% gewijzigd door RedHat op 02-03-2022 22:34 ]

• Limbeckx
Selfquote sorry

[ Voor 92% gewijzigd door Limbeckx op 02-03-2022 22:33 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

RedHat schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:32:
Er zijn mensen die denken dat (of misschien zelfs wel willen) als er een rus aan de grens staat tussen Rusland en Letland en hij een scheet laat en er op de grens een geigerteller iets uitslaat dat Amerika heel Rusland platgooit met waterstof en nuclaire bommen.

Nee dat gebeurd niet. Alles in context. Artikel 5 wordt niet "zomaar" van stal gehaald, dan moet er echt wel een hele goede reden zijn. Continu artikel 5 erbij halen voegt niets toe, dan moet er echt heel wat gebeuren.
Echt he...
Kan dat continu 'artikel 5 wishfull thinking' eens stoppen..

Vaak bu'j te bang!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
JoeZuCK schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:11:
[...]

Hadden de Russen al door daar een dam op te blazen.
Klopt.

En nu controleren ze het gebied waar die dam stond. Daar gaan ze niet meer weg, alleen al om te voorkomen dat die dam gerepareerd gaat worden.

• Eli3l

Nieuwe instructies voor de bevolking voor het gebruik van hun molotvs. Vanaf nu aandacht richten op de ondersteunende eenheden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SucAfrBzpuNiynB2KPi0Vua1Gg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cX2f7HBmFf69WkU5F67QhZgS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Eli3l op 02-03-2022 22:34 ]

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-11 15:04
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UXPjTWW.png

Wat vinden jullie hier van? Ik vind dat ze ons belangrijke informatie onthouden. Zowel vriend als vijand zou interesse moeten hebben in het verhaal van Ruslands zijde.

Eigenlijk is het een belediging voor de burgers van de EU. Alsof ze niet intelligent genoeg zouden zijn om te bepalen wat onzin is en wat niet.

Wat is er gebeurd met de vrijheid van informatie?

[ Voor 6% gewijzigd door _Gast_ op 02-03-2022 22:35 ]

• Eli3l
_Gast_ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:34:
[Afbeelding]

Wat vinden jullie hier van? Ik vind dat ze ons belangrijke informatie onthouden. Zowel vriend als vijand zou interesse moeten hebben in het verhaal van Ruslands zijde.

Eigenlijk is het een belediging voor de burgers van de EU. Alsof ze niet intelligent genoeg zouden zijn om te bepalen wat onzin is en wat niet.
Er zijn er een hoop die dat onderscheid inderdaad niet kunnen maken. Helaas.
Taak voor het onderwijs om er voor te zorgen dat komende generaties dat wel kunnen.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 09:47
[Afbeelding]

Van en voor mij had het ook niet gehoeven, maar na 2 jaar corona-pandemie heb ik gezien dat teveel mensen wél in die troep trappen.
Mijn eigen moeder kwam vandaag zelfs nog met die facebookverhalen over het associatieverdragreferendum. :')

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 13:20
[Afbeelding]

Het is na twee jaar pandemie toch wel gebleken dat er heel veel mensen zijn die echt onzin van feiten niet kunnen scheiden?

Als die kanalen veelal propaganda tonen, prima dat wij daar niet meer in meegaan.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:45
[Afbeelding]

Dit zijn wapens die tegen ons gebruikt wordt, geen informatie. Door het af te schermen voorkom je dat nietsvermoedende zappers erin trappen. Als jij een academische interesse hebt in Russische propaganda kan je het nog makkelijk vinden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Zijn ze dat dan?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[Afbeelding]

Wat is nu eigenlijk je doel? Moeten we ons druk maken over de arme propagandakanalen van een vijandelijke natie?

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 22:54

DSK

boeiend...

Weet niet of het hier al gepost is maar ik zie veel reacties terugkomen met onbegrip over waarom Rusland dit allemaal doet en wat er te winnen valt voor hen.

*knip*
Dit praat dus niks van de hele invasie goed. Zie ook de overige reacties.

De video duurt even maar de eerste 20-25 minuten zijn het belangrijkste.

Ik kan iedereen aanraden om dit te bekijken, gezien het toch een hele andere kijk geeft op de situatie waar we nu inzitten en jammer genoeg ook hoe moeilijk het zal zijn om hier uit te raken.
Niet dat dit alles zomaar goedpraat, helemaal niet, maar het laat je wat beter begrijpen hoe dit is ontstaan en wat de achterliggende redenen (kunnen) zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 22:59 ]

Blog (Linux-related)

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Wel een 'moet je weten' dingetje over artikel 5: er zit nergens een automatisme in, er bestaat geen lijstje met voorvallen die automatisch artikel 5 in werking stellen. Wat een 'gewapende aanval' (armed attack) is, is bewust ambigu gelaten. Deze ambiguïteit heeft ook vragen opgeleverd of cyberaanvallen onder artikel 5 vallen.

De procedure is in ieder geval dat een NAVO-land formeel een beroep op artikel 5 moet indienen, vervolgens wordt door alle landen erover gesproken en gestemd. Na 11 september 2001 deed de VS een beroep op artikel 5, dit is toegekend op 4 oktober 2001.

Verder stipuleert artikel 5 dat alle landen verplicht zijn direct, individueel en in overleg met de andere landen, de maatregelen nemen die zij nodig achten, met inbegrip van wapengebruik, om de veiligheid van het Noord-Atlantisch gebied te herstellen en te handhaven. Er is echter geen 'verplichting' tot wapengebruik. Het is best denkbaar dat -stel er komt een beroep op artikel 5 in deze situatie- in eerste instantie er weinig concreet verandert.

[ Voor 8% gewijzigd door MeteoVir op 02-03-2022 22:43 . Reden: Betere vertaling ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:57
Is er ergens een lijst van alle sancties tegen Rusland?
Met oa welke bedrijven alles stop hebben gezet in/met Rusland?

• Limbeckx
[Afbeelding]

Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het eng zelfs hoe snel en makkelijk iedereen er in mee gaat. Ik begrijp het argument van fake news maar ik heb liever fake news als state approved news.

• Eli3l
DSK schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:37:
Weet niet of het hier al gepost is maar ik zie veel reacties terugkomen met onbegrip over waarom Rusland dit allemaal doet en wat er te winnen valt voor hen.

Net een hele interessante video gezien op aanraden van enkele Russische kennissen. Is een soort live-event met een Amerikaans politicoloog die het vooral heeft over de verschrikkelijk grote rol van de US in dit alles: YouTube: NO TO WAR IN UKRAINE

De video duurt even maar de eerste 20-25 minuten zijn het belangrijkste.

Ik kan iedereen aanraden om dit te bekijken, gezien het toch een hele andere kijk geeft op de situatie waar we nu inzitten en jammer genoeg ook hoe moeilijk het zal zijn om hier uit te raken.
Niet dat dit alles zomaar goedpraat, helemaal niet, maar het laat je wat beter begrijpen hoe dit is ontstaan en wat de achterliggende redenen (kunnen) zijn.
Juist. Hier heb je een interview met deze vreemde man. Die gozer is niet helemaal ok naar mijn mening.

https://www.newyorker.com...for-the-crisis-in-ukraine

• ph4ge
DSK schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:37:
Zonder het gezien te hebben: het is allemaal onzin. Ukraine heeft het volste recht om zelf zijn toekomst te bepalen en er is geen excuus om een land binnen te vallen met als doel om het te annexeren of een vazal te installeren. Het is totaal niet interessant welke excuses Putin gebruikt en we hebben het allemaal al honderden keren voorbij zien komen.

Trap er niet in, en verspreid het zeker niet.
Limbeckx schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:38:
Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het eng zelfs hoe snel en makkelijk iedereen er in mee gaat. Ik begrijp het argument van fake news maar ik heb liever fake news als state approved news.
LOL, heb jij weleens geprobeerd op TV te komen? Als je het zo nodig wilt zien is het altijd al state approved geweest. Niemand heeft het recht om op TV te komen, dat heb je ook nooit gehad, zeker niet als je dat voorrecht misbruikt om ons aan te vallen.

Ik begin me na 2 jaar Corona aanstellers en Rusland goedpraters behoorlijk te ergeren aan iedereen die om de haverklap maar meent dat zn rechten aangetast worden, zonder enig idee te hebben welke rechten je daadwerkelijk hebt en hoe ze werken.

[ Voor 47% gewijzigd door ph4ge op 02-03-2022 22:42 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• mindcre8r
  • Laatst online: 18-11 16:09

mindcre8r

Tradepedia

Ik probeer het te valideren maar ik heb een bericht gezien waarbij de strijdkrachten van ua hebben aangegeven geen pows meer te nemen en schoot to kill opdracht hebben. Iemand die dat kan bevestigen?

Bears and Bulls

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
Bobmeister schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:07:
[...]

De lui die op dit forum lachen om wat die Russen bij zich hebben (potlood/pen, papier, kaart, boekjes en kompas) hebben geen flauw idee wat een IK betekent als je begrijpt wat ik bedoel. Dit soort zaken horen gewoon bij de basisuitrusting van een militair, daar is niets ouderwets aan.

Het zegt meer over de militaire kennis van de mensen die erom lachen dan over de uitrusting van de Russische militair.

• Fly-guy
  • Niet online
DR!5EQ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:59:
[...]

Een ervaring in een passagiersvliegtuig werd gebruikt om het incident met de straaljager te beoordelen/betwijfelen. Terwijl die ervaring totaal irrelevant is omdat het totaal onvergelijkbaar is.

• xh3adshotx
MeteoVir schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:37:
[...]

Wel een 'moet je weten' dingetje over artikel 5: er zit nergens een automatisme in, er bestaat geen lijstje met voorvallen die automatisch artikel 5 in werking stellen. Wat een 'gewapende aanval' (armed attack) is, is bewust ambigu gelaten. Deze ambiguïteit heeft ook vragen opgeleverd of cyberaanvallen onder artikel 5 vallen. De procedure is in ieder geval dat een NAVO-land formeel een beroep op artikel 5 moet indienen, vervolgens wordt door alle landen erover gesproken en gestemd. Na 11 september 2001 deed de VS een beroep op artikel 5, dit is toegekend op 4 oktober 2001. Verder stipuleert artikel 5 dat alle landen verplicht zijn om individueel en in samenspraak elke actie geoorloofd is die men nodig acht, waaronder wapengebruik, om de veiligheid te herstellen en bewaren in het Noord-Atlantische gebied. Er is echter geen 'verplichting' tot wapengebruik. Het is best denkbaar dat -stel er komt een beroep op artikel 5 in deze situatie- in eerste instantie er weinig concreet verandert.
Gelukkig.

Was net aan het zoeken naar de exacte invulling van artikel 5. Dat betekend dus dat we niet per definitie een Wereldoorlog gaan krijgen als een verdwaalde Rus het “verkeerde” onder vuur neemt. :)

Begon even te twijfelen door al die “artikel 5 let’s go” reacties.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eli3l schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:33:
[Twitter]

Nieuwe instructies voor de bevolking voor het gebruik van hun molotvs. Vanaf nu aandacht richten op de ondersteunende eenheden.

[Afbeelding]
Goed advies als je een flink aantal burgerdoden aan de wereld wilt tonen :X

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:46
Heb jij toevallig de corona tijd meegemaakt?

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
[Afbeelding]

Het gaat in veel gevallen niet alleen om onzin , maar meer subtiele manieren van beïnvloeden van de kijker. Gericht op problemen die spelen in het land , neem RU france die volop aandacht gaven aan de gele hesjes en zeer gewiekst inspeelden op escalatie.

Dat is niet zomaar te herkennen als onzin of misleidende informatie. Het gaat veel verder dan alleen klinkklare onzin uitzenden. Dat kunnen verkopen vereist massage en indoctrinatie gaat in kleine stappen. Dat wat ze in Rusland voor zoete koek slikken is geprepareerd door 22 jaar langzaam opbouwen naar dit punt. Die middelen om dat soort ondermijning te kunnen doen afnemen is alleen maar verstandig.

Het is een machtig wapen in de informatieoorlog.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
mindcre8r schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:38:
Ik probeer het te valideren maar ik heb een bericht gezien waarbij de strijdkrachten van ua hebben aangegeven geen pows meer te nemen en schoot to kill opdracht hebben. Iemand die dat kan bevestigen?
Ik denk niet dat er veel UA militairen op Tweakers zitten, dus ik verwacht niet dat iemand het kan bevestigen voor je. Ik zal het sowieso met een hele flinke korrel zout nemen, zeker als je ziet hoe er tot nu toe met de POW's wordt omgegaan door UA.

hoi

• Player1S
  • Laatst online: 11:50

Player1S

Probably out in the dark

[...]

laten die sites/zenders nu juist state approved news zijn 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:13

JoeZuCK

_Fonz > all.

psychodude schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:19:
[...]

Als je refereert naar Abramovich; Russen zijn ook slachtoffers en als Rusland wint helpt hij graag aan de wederopbouwing. Zijn woorden zijn heel zorgvuldig gekozen.

Oh en ik zou ook snel die shit verkopen voordat het van je wordt afgenomen.

Je kan wel het een zeggen, maar het ander doen. Van Lienden (om maar een voorbeeld te noemen).

[ Voor 14% gewijzigd door JoeZuCK op 02-03-2022 22:46 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nieknikey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:39:
[...]

De lui die op dit forum lachen om wat die Russen bij zich hebben (potlood/pen, papier, kaart, boekjes en kompas) hebben geen flauw idee wat een IK betekent als je begrijpt wat ik bedoel. Dit soort zaken horen gewoon bij de basisuitrusting van een militair, daar is niets ouderwets aan.

Het zegt meer over de militaire kennis van de mensen die erom lachen dan over de uitrusting van de Russische militair.
Doet een beetje denken aan die urban legend. NASA die zogenaamd miljoenen uitgaf aan een pen die het ook in de ruimte deed.

En de Russen die een potlood meenamen.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Eli3l schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:28:
[Twitter]
Microsoft nog en er blijft niet veel meer over.
Opgeklopt.

Dit betekent niet dat die software niet meer werkt, alleen dat er geen sales of support meer is.
Niet ieders meest geliefde onderdelen van Oracle ;)

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 09:47
Wolly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:41:
[...]

Want dat voorkomt Rusland nu wél uit alle macht? 8)7

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:44
Rapport: China vroeg Rusland om uitstel invasie tot na Spelen
Volgens een westers inlichtingenrapport hebben hoge Chinese functionarissen begin februari Rusland verzocht om Oekraïne niet binnen te vallen voor het einde van de Olympische Winterspelen in Beijing. Dat berichten verschillende Amerikaanse media, waaronder The New York Times. Het rapport citeert onder anderen Amerikaanse regeringsfunctionarissen en een Europese functionaris.

Het rapport geeft aan dat hoge Chinese functionarissen enige kennis hadden van de oorlogsplannen of bedoelingen van Rusland voordat de invasie vorige week begon, schrijft The New York Times. De inlichtingen over de uitwisseling tussen de Chinese en Russische functionarissen waren geheim. Ze werden verzameld door 'een westerse inlichtingendienst' en geloofwaardig geacht door de functionarissen die de informatie beoordeelden, aldus de krant.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...iden-toespraak-eu-invasie

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Maar in call of duty gebruik je het ook niet.

Plus geef ze wat ruimte, de helft hier is net geswitched van virusexpert naar oorlogs- en internationale diplomatie expert.

;)

• DSK
  • Laatst online: 03-11 22:54

DSK

boeiend...

ph4ge schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:38:
[...]

Zonder het gezien te hebben: het is allemaal onzin. Ukraine heeft het volste recht om zelf zijn toekomst te bepalen en er is geen excuus om een land binnen te vallen met als doel om het te annexeren of een vazal te installeren. Het is totaal niet interessant welke excuses Putin gebruikt en we hebben het allemaal al honderden keren voorbij zien komen.

Trap er niet in, en verspreid het zeker niet.
Ik zeg helemaal niet dat dit enig recht geeft aan Rusland om te doen wat ze nu doen. Het geeft wel een blik op waarom ze dit doen en ook hoe we hier (niet gemakkelijk) zouden kunnen uitraken. Dit is minstens even interessant als live-updates van de echte strijd.

Uiteraard zijn de gewone burgers het grote slachtoffer van hoog niveau politiek en hoogmoed.

Blog (Linux-related)

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:22
[...]

“State approved” is letterlijk wat RT/Sputnik is dus ik snap je punt niet?

• Limbeckx
Player1S schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:41:
[...]

laten die sites/zenders nu juist state approved news zijn 8)7
Dus onze oplossing is verbiedt hun state news via onze state. Do you don't fight evil with evil.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:31
Prosac schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:36:
[...]

Van en voor mij had het ook niet gehoeven, maar na 2 jaar corona-pandemie heb ik gezien dat teveel mensen wél in die troep trappen.
Mijn eigen moeder kwam vandaag zelfs nog met die facebookverhalen over het associatieverdragreferendum. :')
Ken er helaas ook een paar die Robert Jensen video's delen met als tekst media = virus

En vervolgens video's delen van RT of Nieuwsuur van gisteren over het herkennen van fake video's :') Sommige mensen 8)7

• Eli3l
[...]

Niemand zegt dat dit geen basisuitrusting is. Dus je kan van je hoge paard afstappen.

Wel lachen we om het feit dat het tasje rechtstreeks uit de jaren 80 lijkt te komen.

• gws24
  • Laatst online: 18-11 18:38

gws24

Thinking is hard!

Oftewel het is de schuld van het westen en helemaal niet omdat Putin de krim heeft ingenomen. Echt waar hoor.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
[...]

zoals Einstein ooit zei: “If you can't explain it simply, perhaps you don't understand it well enough”, dus mja, leg voor ons leken eerst es uit wat een IK is

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:53
mindcre8r schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:38:
Lijkt me erg onwaarschijnlijk, dat zou een oorlogsmisdaad zijn waar Oekraïne niks aan heeft. Bovendien strookt dat totaal niet met de beelden die ik tot nu toe heb gezien, vandaag nog eentje waarbij een Rus die zich over heeft gegeven thee en eten kreeg en naar huis mocht bellen.

Het klinkt meer als een stukje Russische propaganda.
[Afbeelding]

Ik vindt het jammer dat het gedaan wordt, maar als je kijkt naar alle misinformatie rondom corona is het ergens wel begrijpelijk. Ik kan zelf prima het onderscheid maken maar dat is niet voor iedereen zo. Overigens is de info van RT en Sputnik gewoon in hun apps beschikbaar, ik lees de berichten daar ook - uit interesse.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-11 02:12
Kaart die opmars van afgelopen 2 dagen wat beter lijkt te laten zien.
Nog niet breed in gebruik (bron wikipedia, maar lijkt daar ook nog niet gepubliceerd).

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c3/Russo-Ukraine_Conflict_%282014-present%29.svg

Zie
https://commons.wikimedia...n_invasion_of_Ukraine.svg
En dan onder English de 2e kaart.

[ Voor 17% gewijzigd door PLAE op 02-03-2022 22:48 ]

• Eli3l
gws24 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:46:
[...]
Oftewel het is de schuld van het westen en helemaal niet omdat Putin de krim heeft ingenomen hoor.
Dat is wat die gek beweerd ja.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
marapuru schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:15:
[...]

Of symbolisch vluchtelingen in huisvesten…

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Prosac schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:42:
[...]

Want dat voorkomt Rusland nu wél uit alle macht? 8)7
De aantallen die nu genoemd worden zijn nou niet dermate hoog dat ik denk dat ze doelbewust de bevolking aan het uitmoorden zijn.

Daarnaast gaven ze ook waarschuwingen aan burgers om bepaalde plekken te mijden ivm acties, ook niet echt iets wat je doet als je die juist wel zou willen doden.

En ja, er gaan burgers dood en dat is verschrikkelijk.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wolly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:41:
[...]

Liever vechtend ten onder dan onder een tank terecht komen/een raket koppen/door een BMP2 zonder aanleiding doodgeschoten worden/in een ziekenhuis liggen dat met clusterbommen word aangevallen.

En dan is advies welkom.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Player1S
  • Laatst online: 11:50

Player1S

Probably out in the dark

Limbeckx schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:44:
[...]

Dus onze oplossing is verbiedt hun state news via onze state. Do you don't fight evil with evil.
Hier heb je naast NPO/NOS (wat je als state news zou kunnen bestempelen) ook nog RTL, verschillende kranten en internationale zenders die niet door een staat beheerd worden. Dus je opmerking raakt kant noch wal.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Tristan

Ze hebben echt geen idee daar... ongelooflijk.

• HEY_DUDE
xh3adshotx schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:31:
[...]

Zoals ik al zei: ik wil geen oorlog of iets wat erop lijkt. Alleen een NAVO vliegtuig boven NAVO gebied neerschieten lijkt mij een redelijke inbreuk. Artikel 5 is volgens mij niet alleen om grenzen te bewaken maar ook om te zorgen dat burgers / vliegtuigen geen schietschijf zijn…

[...]
Artikel 5
De partijen komen overeen dat een gewapende aanval tegen een of meer van hen in Europa of Noord-Amerika als een aanval tegen hen allen zal worden beschouwd; zij komen bijgevolg overeen dat, indien zulk een gewapende aanval plaatsvindt, ieder van hen de aldus aangevallen partij of partijen zal bijstaan, in de uitoefening van het recht tot individuele of collectieve zelfverdedigingerkend in Artikel 51 van het Handvest van de Verenigde Naties, door terstond, individueel en in samenwerking met de andere partijen, op te treden op de wijze die zij nodig oordeelt met inbegripvan het gebruik van gewapend geweld om de veiligheid van het Noord-Atlantisch gebied te herstellen en te handhaven.
Er staat nergens dat we überhaupt verplicht zijn militair terug te slaan. Als we een importverbod op matryoshka poppen voldoende achten dan is het dat. Een reden voor oorlog is altijd wel te vinden of te fabriceren. Als er momentum komt om gewapend in te grijpen dan doen we dat. Daar is Artikel 5 niet voor nodig.

Artikel 5 is ter afschrikking. Waag het eens ons land binnen te vallen. Als Rusland te veel grappen uithaalt of Letland binnen valt dan kan er een moment komen dat we militair ingrijpen, omdat anders ook de geloofwaardigheid van de afschrikking op het spel staat. Dat is een spanningsveld dat we komende jaren nog veel zullen zien terugkomen. Zolang de NAVO grenzen in tact blijven en de geloofwaardigheid van Artikel 5 niet ter discussie staat dan is deescalatie het toverwoord. Daarna komt nog proportioneel reageren. Etc etc. Uiteindelijk is daar oorlog met Rusland.

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-11 15:04
TheBrut3 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:41:
[...]

Heb jij toevallig de corona tijd meegemaakt?
*knip*
off-topic en whataboutisme.

[ Voor 59% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 23:07 ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-11 23:30
Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:49:
[Twitter]

Kan ook propaganda zijn, wat is nog waar van alle informatie?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:49:
[Twitter]

Er duiken nu zoveel van deze video's op dat ik mij afvraag hoeveel hiervan propaganda vanuit oekraine is..

Zijn deze mensen uberhaupt al geverifieerd?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• ph4ge
Limbeckx schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:44:
Stel je niet zo aan! Je hebt nooit een recht op een podium gehad. RT was hier überhaupt al niet te zien. De Noord Koreaanse media is hier ook niet te zien, daar heeft nooit een haan naar gekraaid.

Te pas en te onpas klagen dat je rechten worden aangetast zonder te snappen wat je rechten zijn is misplaatst.

Wees verdomme blij dat we een keer terug vechten.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 02-03-2022 22:51 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[Afbeelding]

En denk je dan dat wij intelligenter zijn dan Russen? Ik denk van niet, en toch heeft de gemiddelde burger hele andere ideeën over die oorlog. Geheel door zulk soort misinformatie.

• DR!5EQ
  • Niet online
[Afbeelding]

Als je spreekt over informatie hebben we het dus niet over het doelbewust indoctrineren van het Russische volk. Inhoudelijk vind ik het niet interessant, wel de manier waarop ze miljoenen mensen weten te onderdrukken. De inhoud mag niet besproken worden hier in AWM, dat is voldoende reden voor een ban (die ik heb gekregen). De reden daarvan staat in de topicstart. Ik ben het wel met je eens.
Pagina: 1 ... 95 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid