Andrehj schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:42:
[...]
Dit ziet er wel heel bijzonder (en niet goed) uit. Tip: z.s.m. iets van monitoring regelen. Het simpelste is een Melcloud adapter die je zelf eenvoudig kunt installeren. Meer tips zie de posts onder de TS.
Vertel eens wat meer over je instellingen (vooral de watertemperatuur setpoint) en je afgiftesysteem? Welke flow haal je?
Zijn we eindelijk een paar dagen later. Spontaan te druk op werk en sociale verplichtingen ook
Om het makkelijk te houden alle info:
Wij hebben buiten een SUZ-SWM40VA
Binnen een ERST20D-VM2D
Zo'n 86m2 vloerverwarming waarvan ik de specificaties niet echt heb. Geen schuifmaat bij de hand maar naar de verdelers zijn de leidingen +-26mm en de buizen uit de verdelers daadwerkelijk de vloer in zo'n 16mm. Verdeeld over begane grond en eerste verdieping, op de eerste verdieping ruimte-thermostaten met naregeling die ik allemaal op 30C gezet heb zodat ze open staan

Woning is begin dit jaar opgeleverd, energielabel A+++, wel met type c ventilatie.
Informatiewerking code 540 geeft een flow van 18/19 tijdens verwarmen.
De WP draait nog steeds niet lekker, maar wel vaker stabiel. Net een andere SD kaart erin kunnen zetten, benieuwd of die het wel blijft doen. Door crisis op werk de afgelopen twee dagen ook niet echt tijd gehad voor het probleem hier.
Net ook alle instellingen nagelopen en in onderstaand codeblok gezet. Om alvast je vraag te beantwoorden: volgens mij heb ik (nu) geen watertemperatuur setpoint voor verwarmen doordat de kamerthermostaat eigenlijk van de binnenunit afgehaald is. En die staat nu op ruimteverwarming/HER. Htemp staat op 55C, maar dat is volgens mij de SWW dus niet relevant.
Alle settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| Menu toets|
|-> SWW staat op ECO en legionella heeft een vinkje
|-> Verwarmen/koelen > Stand verwarmen doelkamertemperatuur en compenstatiecurve, zie foto links hieronder
|-> weekklok > alle programma's staan altijd aan (verw./koelen/SWW1)
|-> vakantieregeling > SWW uitgevinkt, Verw/koelen aangevinkt
|-> Basisinstelling |-> datum/tijd: hetzelfde als ieder ander apparaat, goed
|-> taal: NL
|-> celcius/fahrenheit: C
|-> temp display: kam. & tank
|-> contactnr: is leeg
|-> tijd display: 24:00
|-> instellingen thermistor |-> Selectie Rc-zone: RC1->8 opvolgend RC1 1 graad, tot RC8 8 graad
|-> selectie kamersenser: Hoofdbed. (tijd/zone is volledig zwart balkje)
|-> Service |->
|->
|-> Aanpassen thermistor -> Heb THW1,2,5,6,7,8,9,B1,B2. Alleen THW1 en 2 kan ik iets doen, de rest melding ongeldig
|-> Extra instellingen |-> ECO instelling voor pomp: staat ON aangevinkt, WACHT op 10min
|-> Elektr.weerstand(Verw.): Staat ON uitgevinkt en WACHT op 30min
|-> Elekstrische weerstand(SWW): Staat ON uitgevinkt WACHT op 15 min
|-> Regeling mengklep: melding Ongeldig
|-> Pompsnelheid: 5
|-> Instelling warmtebron: Bivalent
|-> Bedieningsinstellingen |-> Anti-vries modus: Wwatert 20C // Omgeving: **C
|-> Simultaanwerking: ON uitgevinkt // Omgeving -15C
|-> Koud weer functie: ON uitgevinkt // Omgeving -15C
|-> Kamertemp.regeling(VERW.) |-> temp.regeling interval: 10min.
|-> Bereik voorlooptemp: min temp: 25C // max temp: 50C
|-> Aanpass. versch. W/P thermo: ON aangevinkt // Versch Thermo Boven +3C // Onder -1C
|-> Instellingen Boiler: Ongeldig
|-> Vloerdroging: Actief uitgevinkt
|-> Instellingen externe invoer |-> Opvraging controle (IN4): OFF
|-> Buitenthermostaat (IN5): Boiler
|-> Informatiewerking |-> code 540: 18
|-> code 190: 1801
|-> code 191: 0000
|-> Lezen Thermistor -> TH1A 21C THW5 55C THW9
TH1B TH7 5C THWB1
TH2 34C THW6 25C THWB2
THW1 52C THW7 25C
THW2 47C THW8
|-> Samenvatting instellingen -> HWtemp 55C Ltemp 60C Z1mode HER Hflow2
HWdrop 5C Lfreq 7dag Z2mode Croom
HWtime 60min Lstart 17:00 Hroom1 20C Cflow 25C
NO HW 30min Ltime 3u Hroom2 FSflow 20C
HWset ECO Lkeep 30min Hflow1 25C FSout -0C
|-> Geschiedenis fouten: een aantal "PL" fouten van 09/03/2023, toen was de woning net twee weken opgeleverd
Met de F4 toetsen, zie foto rechts, mis hier de energie monitor |
:strip_exif()/f/image/ims7UjYUGteL5bpcNmPbHI85.jpg?f=fotoalbum_tile) | :strip_exif()/f/image/o0qQRtfXtHKCtCHqKDrVGbJA.jpg?f=fotoalbum_tile) |
Heb nu ieder geval de "Bereik voorlooptemp" aangepast naar min25 max35, dat is wat 'ie minimaal pakt voor beide waardes, zoals in de FAQ aangegeven wordt. Benieuwd of dat al stabiliteit biedt. Als er iemand nog ideeën heeft wat ik kan doen om die energiemonitor te krijgen, zou ook fijn zijn. De installateur laat heb ik vandaag nog proberen te bellen waarom reactie uitblijft, maar die krijg ik nog niet te pakken.