De flow temperatuur is niet alleen van de verwarming, maar van het hele systeem. Dus de temperatuur aan de warme kant van warmtewisselaar. Dat kan voor zowel DHW als verwarming zijn.Padvinder schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:25:
Ik heb hier sinds september 2025 een PCR-M60V-300E set staan:Nu heb ik sinds kort de wifi module aangesloten en Melcloud geconfigureerd. Dit is wat ik nu in Melpump zie:
- Buiten: PUZ-SWM60VAA
- Binnen: ERST30F-VM2EE
https://melpump.com/publi...8d-7c85-8d60-7c56f21d2189
Er draait dus wel een legionella cyclus, maar die lijkt geen effect te hebben op de temperatuur in de tank? Sterker nog, na de legionella cyclus (ingesteld op 60°C) loopt er nog even een cyclus om het sww water te verwarmen naar de target van 50°C![]()
Sowieso vind ik het vreemd dat tijdens het verwarmen van mijn sww, ik de flow temperatuur van mijn verwarming zie oplopen naar 50°C? Meet die sensor soms verkeerd?
Foto's van de config van mijn sww: https://langeij.pixelunio...dEuZw0P_MEMBoZ924ynfhIfkI
Het lijkt erop dat je booster niet werkt. Het legionella programma start op de booster omdat je tank water al gelijk is aan de target van 50 die je hebt ingesteld. Alles daarboven gaat op de booster. Maar op het moment dat dat gebeurt zie je juist de temperatuur van het water in de tank afnemen en nooit meer stijgen. De flow neemt toe omdat je warmte onttrekt uit de tank en in de leidingen etc. stopt. Het legionella programma duurt maximaal 3 uur en stopt daarna. Aangezien daarna de temperatuur van je tank water weer significant gedaald is (zo te zien heb je een drop van 5 ingesteld), zal het SWW programma weer starten om het op 50 te brengen.
Controleer even of de automaat van je booster niet is uitgeschakeld.
:strip_exif()/f/image/sli8WX7hoEXsQXz703e6WNXx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RHFgL1cxAqzqbtSCDH5lVpBd.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/QOen20GhtijVvKoP92zJz6Sy.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/AvNWE4Q7Uv9SomdRb85KvUgy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/X2mYdmz29NwFpBOitonOumF1.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f9wmzkrtjN5V77CxXQqxYb1k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3FDXKMFRMVGI0W1R7WkWfRcM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rkv8z22rmMYaOJHm12orBUJz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ezHnimwzCX4Smx0rgcfNtelg.jpg?f=fotoalbum_large)