Zie eerdere post over:
mauritsams schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:35:
Is er iemand met een 60 die alleen assistentie basis heeft (en zónder de gratis Travel Assist zoals dat voor Enyaqs van voor productieweek 25 2021 het geval was)?
Zo ja, zou je dan voor mij willen checken of de ACC wordt geresumed door het stuur weer vast te pakken nadat de auto zichzelf tot stilstand heeft afgeremd in een file en je voorganger weer vertrekt, of vanwege een stilstaande en weer vertrekkende voorganger bij een verkeerslicht? En ook dat ACC actief blijft als je het stuur in zo'n situatie blijft vasthouden?
Deze vraag ook neergelegd bij info@skoda.nl.
"[ ... ] Mijn vraag is: als de wagen met behulp van de ACC tot stilstand is vertraagd, hoort de ACC dan hervat te worden door het stuur weer vast te pakken? [ ... ] Volgens de handleiding van de Enyaq op pagina 179 is dit inderdaad zo en is de functie onderdeel van de ACC.
Maar volgens mijn dealer is die functie onderdeel van het pakket Assistentie Plus (Travel Assist) en werkt handherkenning niet. Als dat laatste in weerspraak met de handleiding zo is, waarom is een stuurwiel met handherkenning dan een verplichte optie bij het pakket Assistentie Basis?"
Volgens de auto responder ter bevestiging van Skoda (die ik overigens de dag na verzending ontving en 2 weken later nog een keer): "Een persoonlijke reactie op uw e-mail krijgt u van ons binnen enkele werkdagen."
De echt enorm persoonlijke reactie van Skoda Customer Care na 3 weken:
"SKODA Nederland werkt met een dealerorganisatie om je te ondersteunen met al je technische vragen. De SKODA dealers hebben de technische expertise om je goed te kunnen helpen kunnen, indien nodig, meekijken in jouw SKODA. Hiervoor breng ik je graag in contact met de dichstbijzijnde SKODA dealer.
U kunt zelf contact opnemen met de SKODA dealer."
Los van de spelfout in een standaard reply, totaal bedroevend. Dat je 3 weken nodig hebt om een vraag niet te lezen en te antwoorden dat je iets dat je je dealer hebt gevraagd en waarop die het antwoord ook niet echt weet, het beste aan je dealer kunt vragen.