Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.376 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05:18
antonvh schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Ik kan alleen kiezen tussen normaal en sport. Geen dynamisch of comfort. Heb jij de 4x4 uitvoering?

[Afbeelding]
Waarom vraag je dit nu weer 😂?
Hier hebben we met meerdere mensen eerder in de week op geantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Martinique schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:44:
[...]

- Je kunt zien waar je dealer zit voor het geval je dat vergeten bent :?
-
Ze hebben er zelfs een apart 'status' pagina voor gemaakt, dus daar verwacht je dan wel wat, helaas kan je alleen een dealer selecteren. totaal nutteloos dus... 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:34
Over die statuspagina gesproken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/By7S7hsjPBAshT8AzDnVMEMLRUI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pLpBkbrUdAs7N7SAHqi0BrcE.png?f=fotoalbum_large

Niet mijn reviews, maar dit antwoord kan gewoon niet waar zijn toch?!
Een apart pakket benodigd voor dit soort basale zaken? Wat ook nog énkel vanaf januari 2022 beschikbaar is?

Dit is gewoon een crosspost naar het HK WTF-topic waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:19
antonvh schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Ik kan alleen kiezen tussen normaal en sport. Geen dynamisch of comfort. Heb jij de 4x4 uitvoering?

[Afbeelding]
Jep 4x4 maar dat moet niet uitmaken voor de DCC.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:07
internetinfo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:48:

[Afbeelding]

Een apart pakket benodigd voor dit soort basale zaken? Wat ook nog énkel vanaf januari 2022 beschikbaar is?

Ze hadden nog ruimte op de pakket pagina.
Ik kan mij niet voorstellen dat er andere hardware voor nodig is, dus laten we afwachten.
Wie weet zit het straks in de update er bij. 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:02
Ik had nog beloofd de accu temperatuur te meten na een lange rit, om te kijken of deze dan hoger zou zijn als je het (uitgesteld) laden zou gebruiken. Resultaat: de accu temperatuur is niet hoger na een lange rit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvbLJSnGqeZAEgiFRQegcPQFlxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6pMN0hycc6N3U47wNiuKhn7.jpg?f=fotoalbum_large
Dus na het laden van je auto is de accu 15 graden en onderweg zal hij niet verder gaan verwarmen. Misschien als de buitentemperatuur over een tijdje wat hoger ligt, dat hij zelf ook de accu hoger gaat verwarmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker87
De Verwarming van de batterij zal in ieder geval verbeterd worden.

The ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV has the latest ME 3 software version of Volkswagen Group’s MEB platform with new features and upgrades. For example, the control of the vehicle’s air conditioning and the management of the high-voltage battery have been optimised, which now includes a battery care mode. The new ME 3 vehicle software improves battery management and increases efficiency and service life by initiating the battery’s temperature control at lower temperatures than before and no longer only switching it on and off but continuously monitoring and adjusting it. As a result, the drive battery reaches its ideal temperature window quicker. This ensures optimised power output and recuperation. There are also new layouts for the infotainment system, and the main menu now features an icon for vehicle charging, as well as new icons for augmented reality functions. In addition, the increased brightness and contrast of the rear-view camera display make parking and detecting obstacles even easier, especially in the dark. A new function of the intelligent Park Assist feature now also allows frequently accessed parking spaces to be stored in the system and automatically executed on demand. The ME 3 software offers an upgraded multi-stop route planner and the new assistance system Travel Assist 2.5. Lane Assist can be switched off via ‘Favourites’, making it even easier for the driver to access.

Bron: https://www.skoda-storybo...isplay-and-new-functions/

Nog een quote van een Engels Skoda forum:
“Also the self parking functions will almost certainly require the four additional ultrasonic sensors on the wheelarches (so it can tell the distance to objects on either side). Curiously they're in the workshop manual (as is the subwoofer) - but not present on any Enyaq manufactured so far. Interestingly the Coupe promo photos don't have them either, so perhaps they'll only be present on a new version of the Parking Plus package?”

[ Voor 14% gewijzigd door Tukker87 op 06-02-2022 19:56 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Auto heeft vandaag een glascoating gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bkbU6u9bTeoCNnqG7j_NTEWMo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaZTwDnYXMdsISfWS6T8DSmv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wjdhzqcm4Cll3JTQMFoBMt5QgvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VTYXENOEkaUqKg5UlVBwC6jk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9gga3THjyZe-p_x0ih732FUtJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65qQKoBWJ4KdEmF43b31mju2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Robbie8454 op 06-02-2022 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:26
Even een vraagje over laden met de 'Granny'. Is het nodig om de auto zelf ook op lage AC stand in te stellen of kan ik een granny (die dat ondersteund) gewoon op 6A instellen als dat gewenst is?

Weet iemand de exacte cijfers achter de lage AC laadstand? Tot hoeveel kWh wordt laden dan beperkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:19
Man man man, wat is ie in het wit wreed zeg! Als m’n zwarte om een of andere reden niet zou lukken, wordt ie wit denk ik <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
FJP84 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:15:
Even een vraagje over laden met de 'Granny'. Is het nodig om de auto zelf ook op lage AC stand in te stellen of kan ik een granny (die dat ondersteund) gewoon op 6A instellen als dat gewenst is?

Weet iemand de exacte cijfers achter de lage AC laadstand? Tot hoeveel kWh wordt laden dan beperkt?
Wordt gehalveerd naar 5 à 5.5 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Jasperzzz schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:50:
[...]

Ok en doet dat nog wat meer de Ampères die worden gevraagd? Ik ben bij campings aan het rondvragen of laden met granny mogelijk is. Een van de favoriete campings wil helaas het risico niet meer nemen aangezien ze zelf niet exact weten hoe en wat met laden via stopcontact en eerder een gesmolten stopcontact hebben gehad. Logisch uiteraard, maar ik mogelijk als ik ze wat meer info kan verschaffen wie weet. In de buurt zit op 25min afstand enkel 22kW laders en dat is net te veel behelpen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:16
Jasperzzz schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:50:
[...]

5kW? Lijkt me wat veel. :) VAG granny is max 10A toch? De verlaagde stand zal dan 6A zijn lijkt. Dus ~1.35kW.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
crimby schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:24:
[...]

Man man man, wat is ie in het wit wreed zeg! Als m’n zwarte om een of andere reden niet zou lukken, wordt ie wit denk ik <3
Vind ik ook! 🤪 de sportline accenten komen er heel gaaf uit zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
Ik twijfel nog steeds om een glascoating te doen. Hoop geld. Was de Enyaq nog steeds met de hand en dat gaat prima. Wat is/was jouw motivatie om voor glascoating te gaan?

Van weekend mijn eco suite (bruin) interieur voor het eerst sinds 6 maanden eens een goeie behandeling gegeven. Wat een verschil! Mijn spijkerbroeken gaf wat af, stoel werd beetje op de hoekjes blauw. Prima eraf kunnen halen, en alles weer lekker ingesmeerd. Als nieuw!

[ Voor 11% gewijzigd door Genestealer op 06-02-2022 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

Inspired schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:32:
[...]
Uii

5kW? Lijkt me wat veel. :) VAG granny is max 10A toch? De verlaagde stand zal dan 6A zijn lijkt. Dus ~1.35kW.
AC 11kW is 230V a 16A met 3 fasen (230V*16A*3 = 11.040W);
gehalveerd (16A/2 = 8A) dus ~5,5kW.

Granny is inderdaad "slechts" een fase.

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-06 13:36
Wauw wat gaaf! Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen? En wat heeft je dat ongeveer gekost?

Zou een private lease maatschappij dit toelaten? Als ik in m’n contract kijk, mogen accessoires aangebracht worden. Nu kan je dit zien als een verbetering van de auto, want zonlicht wordt buiten gehouden en dus minder koelen in de zomer 🤔😅

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampshade
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
internetinfo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:48:

[Afbeelding]

Enige wat ik me kan voorstellen is dat de auto's geproduceerd vanaf Januari 2022 al nieuwe software heeft dan die van ons. Als straks alle Enyaq's de update hebben kunnen wij dat ook wel zien...... hoop ik..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 22:16
p.d.s.mane schreef op maandag 7 februari 2022 @ 05:59:
[...]

AC 11kW is 230V a 16A met 3 fasen (230V*16A*3 = 11.040W);
gehalveerd (16A/2 = 8A) dus ~5,5kW.

Granny is inderdaad "slechts" een fase.
De vraag ging specifiek over laden met een granny.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Free1990
  • Laatst online: 09-01 19:04
Inspired schreef op maandag 7 februari 2022 @ 07:05:
[...]

Wordt ik mijn ervaring niet verlaagd. Ik blijf met 2,1 laden constant aan de stekker. Welke instelling dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Free1990 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 07:13:
[...]

Wordt ik mijn ervaring niet verlaagd. Ik blijf met 2,1 laden constant aan de stekker. Welke instelling dan ook.
Je kunt op de granny lader zelf het laadvermogen halveren naar ongeveer 1kW. In de handleiding staat hoe dat moet, ik geloof dat je die bovenste knop op de lader zelf ingedrukt moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samba123
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-03 19:51
Ik keek laatst eens naar mijn wielen en toen zag ik dat de remschijven voor, en dan met name linksvoor, helemaal aan het roesten zijn. Maar achter niks! Is dat normaal? Hebben anderen hier hetzelfde? Soms zie je auto's met van die gele of rode remsystemen maar dat had ik toch niet besteld. :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67_MySacWyyyvZNZWqvLmPhh5No=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rW1mdUTCP5WjzsDeqqyoJSvW.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xV20Y4nlE6I41JOZwSHkG58zBl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ko7jpaHNo24bDok4BRABBvFo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door samba123 op 07-02-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
samba123 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:48:
Ik keek laatst eens naar mijn wielen en toen zag ik dat de remschijven voor, en dan met name linksvoor, helemaal aan het roesten zijn. Maar achter niks! Is dat normaal? Hebben anderen hier hetzelfde? Soms zie je auto's met van die gele of rode remsystemen maar dat had ik toch niet besteld. :)[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit lijkt me niet goed, ik heb dat niet volgens mij en zal straks een dubbelchecken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 03:19
Ik keek laatst eens naar mijn wielen en toen zag ik dat de remschijven voor, en dan met name linksvoor, helemaal aan het roesten zijn. Maar achter niks! Is dat normaal? Hebben anderen hier hetzelfde? Soms zie je auto's met van die gele of rode remsystemen maar dat had ik toch niet besteld. :)[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het (oppervlakkig) roesten van remschijven is vrij normaal. bij EV's wordt natuurlijk meer op de motor geremd (recuperatie).
Daarnaast, op de achter wielen zitten trommel remmen daarom zie je daar geen roest kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:21
[Afbeelding]
Precies wat @jeroenribbink zegt. Vaak gebeurt dit bij nat weer / na het autowassen. Kwestie van een paar keer goed remmen en hij is weer brandschoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
Inspired schreef op maandag 7 februari 2022 @ 07:05:
[...]

Ik interpreteerde de oorspronkelijke vraag als "welke vermogen wordt er maximaal geladen als je in de auto zelf de keuze voor maakt voor 'gereduceerd laden'".
Daarop was mijn antwoord van 5 a 5,5 kWh gebaseerd.
Als de vraag ging om de Granny lader specifiek; dan heb ik geen idee. Gebruik zelf geen Granny lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
[Afbeelding]
Vliegroest is vrij normaal bij vochtig weer. keertje hard remmen en het is weg, gebeurt ook bij niet-EV's. Also achter heb je trommelremmen.... Ik hoef hopelijk niet uit te leggen wat het verschil tussen schijf en trommelremmen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:34
Je zou op een lange rechte(!) verlaten binnenweg de wagen in N kunnen zetten en dan over een lange afstand uitremmen. In de N heb je geen recuperatie en gebruik je direct de fysieke remmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
Michiel706 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 06:10:
[...]

Wauw wat gaaf! Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen? En wat heeft je dat ongeveer gekost?

Zou een private lease maatschappij dit toelaten? Als ik in m’n contract kijk, mogen accessoires aangebracht worden. Nu kan je dit zien als een verbetering van de auto, want zonlicht wordt buiten gehouden en dus minder koelen in de zomer 🤔😅
en @Genestealer ik heb dit in ‘s Heerenberg laten doen. Was 600 euro kwijt inclusief poetsen. Wel een vriendenprijs, maar ik kan je altijd even doorsturen. Reden voor mij is dat de auto veel makkelijker schoon te maken is. Je ruitenwissers veel minder hoeven te werken ( water loopt er gewoon af) omdat ik de zwart accenten zo glanzend mogelijk wil houden. En ik heb 5 jaar garantie op de coating. En ze coaten ook de velgen. Dat vond ik ook niet geheel onbelangrijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonvh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 22:33
Cloclo100 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:04:
[...]

Waarom vraag je dit nu weer 😂?
Sorry. Ik heb corona. Ben niet helemaal scherp. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Nou het is gelukt! De Skoda is besteld! Verwachte aflevering staat nu op 9 maart 2022, dus over 4 weekjes :-D

Skoda Enyaq iV80 Sportline magic black
met de opties:
- Sportline
- Alarm met safe
- Assistentie
- Comfort plus
- Comfort stoel
- Klimaat
- Betria 21 inch velgen
- Panaroma dak

Nou was ik van de week bij een andere skoda dealer om even te kijken en die vertelde dat de Skoda Enyaq ook van die dynamische knipperlichten heeft, dit zou standaard zijn wanneer de auto led matrix lampen heeft.
Nu heb ik in de lijst met opties gekeken die bij mijn auto zat en daar staan wel de led matrix koplampen op, maar niet de dynamische knipperlichten. Kan ik die dan wel verwachten?

Edit: en trouwens ook een elektronisch bedienbare achterklep? ik zie geen virtual pedal.. maar de achterklep is standaard toch? ---> Zit in het Comfort plus pakket.

Ik heb ook infotainment met 3 jaar online, heb ik dan het infotainment plus pakket? in aanwezige optielijst staat RAA Infotainment.

[ Voor 17% gewijzigd door crimby op 07-02-2022 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:02
crimby schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:14:
Nou het is gelukt! De Skoda is besteld! Verwachte aflevering staat nu op 9 maart 2022, dus over 4 weekjes :-D

met de opties:
- Sportline
- Alarm met safe
- Assistentie
- Comfort plus
- Comfort stoel
- Klimaat
- Betria 21 inch velgen
- Panaroma dak

Nou was ik van de week bij een andere skoda dealer om even te kijken en die vertelde dat de Skoda Enyaq ook van die dynamische knipperlichten heeft, dit zou standaard zijn wanneer de auto led matrix lampen heeft.
Nu heb ik in de lijst met opties gekeken die bij mijn auto zat en daar staan wel de led matrix koplampen op, maar niet de dynamische knipperlichten. Kan ik die dan wel verwachten?
Yup, zal erop zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Thanks! Ik kan echt niet wachten! (en volgens mij is mijn vrouw nog enthousiaster haha!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Jasperzzz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:11:
[...]

Ik interpreteerde de oorspronkelijke vraag als "welke vermogen wordt er maximaal geladen als je in de auto zelf de keuze voor maakt voor 'gereduceerd laden'".
Als de vraag ging om de Granny lader specifiek; dan heb ik geen idee. Gebruik zelf geen Granny lader.
Ik heb zelf wel eens met een Granny lader geladen. Volgens mij is dat max afgerond 3.7 kw. (16ampere x 230 volt = 3680 = 3,7 kw), maar ik ben geen expert op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Scorpio_King schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Mijn Enyaq heeft intussen al enkele weken 21.11.
Update bij mij vanzelf zonder dat er een melding van komt.
Hebben jullie inmiddels alweer een nieuwe versie (22.1 wellicht)? Bij mij komt het niet meer van 21.9 af. Zeg me alsjeblieft dat ik niet weer naar de dealer moet om het geheel na te laten kijken…. :(

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:53
Armada schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:08:
[...]

Hebben jullie inmiddels alweer een nieuwe versie (22.1 wellicht)? Bij mij komt het niet meer van 21.9 af. Zeg me alsjeblieft dat ik niet weer naar de dealer moet om het geheel na te laten kijken…. :(
Vanmorgen was het nog 21.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Okay, goed om te weten. Ik had eigenlijk verwacht dat er om de maand een update zou zijn.
Ik vind het vreemd dat ik geen update meer vanaf 21.9 heb gehad. De navigatie wordt regelmatig gebruikt en haalt ook gewoon verkeersinfo op. Dan zou je toch verwachten dat het geheel online is en eens in de zoveel tijd checkt of er een nieuwere versie is?

Ergens vraag ik me af: als ik nu die zekering (19) weer trek, of hij dan bij de reboot weer zal checken. De dealer heeft me verzocht om dat niet meer te doen, omdat er als gevolg daarvan ook allerlei foutmeldingen in het systeem stonden. Zij gaven aan: als de SOS-knop groen brandt, dan is het geheel online, maar gaat er iets anders fout. Zij vermoeden dat het aan de serverkant ontstaat. Mijn ervaring is dat zodra je de zekering even eruit haalt en weer terugplaatst, het gelijk weer online is (nu drie keer moeten doen). Omdat de dealer verzocht echt even te wachten heb ik dat de laatste keer niet meer gedaan en na vier dagen was hij uit zichzelf wel weer online en sindsdien ook geen issues meer gehad (wel update 1.09 bij de dealer gehad van het systeem). Maar goed, nu die kaarten niet meer updaten, twijfel ik er toch aan om het wel weer te doen, om te kijken of dat triggert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 07-09 14:26
crimby schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:14:

met de opties:
- Sportline
- Alarm met safe
- Assistentie
- Comfort plus
- Comfort stoel
- Klimaat
- Betria 21 inch velgen
- Panaroma dak

Edit: en trouwens ook een elektronisch bedienbare achterklep? ik zie geen virtual pedal.. maar de achterklep is standaard toch? ---> Zit in het Comfort plus pakket.

Ik heb ook infotainment met 3 jaar online, heb ik dan het infotainment plus pakket? in aanwezige optielijst staat RAA Infotainment.
Gefeliciteerd met de aankoop! Dit is een voorraad auto neem ik aan? 4 weken levertijd….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:50:
[...]

Gefeliciteerd met de aankoop! Dit is een voorraad auto neem ik aan? 4 weken levertijd….
Ja klopt! Heb nu even wat issues met de leasemaatschappij... dus mijn blijheid moet even wachten, maar hopelijk komt dat alsnog goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
crimby schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Ja klopt! Heb nu even wat issues met de leasemaatschappij... dus mijn blijheid moet even wachten, maar hopelijk komt dat alsnog goed.
Ja wees nooit te vroeg met blijheid. Die heb ik pas als de wagen er daadwerkelijk is…..ik wacht al een klein jaar op levering. Inmiddels is de voorpret hier totaal verdwenen en met alle software issues die ik hier lees wordt het er ook niet echt beter op. Maar hopen dat de wagen straks fatsoenlijk werkende software heeft. Hoor ook veel gebruikerservaringen - buiten tweakers- waarbij een maandelijkse crash (of 2) van het hele scherm geen uitzondering meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:06:
[...]

Ja wees nooit te vroeg met blijheid. Die heb ik pas als de wagen er daadwerkelijk is…..ik wacht al een klein jaar op levering. Inmiddels is de voorpret hier totaal verdwenen en met alle software issues die ik hier lees wordt het er ook niet echt beter op. Maar hopen dat de wagen straks fatsoenlijk werkende software heeft. Hoor ook veel gebruikerservaringen - buiten tweakers- waarbij een maandelijkse crash (of 2) van het hele scherm geen uitzondering meer is.
mijn issue gaat hier dat Athlon ineens mijn leasebudget verlaagd 8)7 maar dat klopt niet maar dan moeten ze wel de telefoon opnemen..

Ik focus voor nu nog even op de positieve reviews.. denk dat je de mensen die tevreden rijden niet zo snel zal horen. Wel echt naar dat je al een jaar moet wachten! Respect dat je dan nog hier op het forum te vinden bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:59
[...]

Er zijn inderdaad Tweakers met problemen maar ook meer dan genoeg zonder die denk ik wat minder actief zijn. Ik ben er zelf ook eentje van :+ Ik rijd nu al 3 maanden met heel veel plezier in een Enyaq 60 sportline en los van die één keer dat mijn touchscreen niet meer reageerde (opgelost door aan/uit knop 10 seconden ingedrukt te houden) en één keer dat traffic assyst niet werkte icm stuurverwarming, heb ik geen enkele problemen ervaren. En dat terwijl ik nog steeds dezelfde software gebruik als de dag van levering.

Met andere woorden; het komt allemaal vast goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:19
Idem hier

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Jasperzzz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:11:
[...]

Beide.

Laden aan publieke laadpaal 11kw/22kw metaadatroom verlagen ga je op de helft laden

Waar ik benieuwd naar was of AC laadstroom verlagen ook iets met de Ampère doet bij de 'Granny'charger of dat het een te raden is dit in te schakelen.

Ik heb nog geen granny charger maar was opzoek naar een voor de vakantie die goed regelbaar is, zodat campings er eventueel makkelijker toestemming voor geven, zonder smeltende elektronica. Ik zie ze van minimaal 10A maar ook 6A of 8A. Ik was dus benieuwd naar het effect van zowel de lagere Ampère ingesteld op granny charger en AC laden verlagen in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
crimby schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:12:
[...]

mijn issue gaat hier dat Athlon ineens mijn leasebudget verlaagd 8)7 maar dat klopt niet maar dan moeten ze wel de telefoon opnemen..

Ik focus voor nu nog even op de positieve reviews.. denk dat je de mensen die tevreden rijden niet zo snel zal horen. Wel echt naar dat je al een jaar moet wachten! Respect dat je dan nog hier op het forum te vinden bent.
Stress voor niks, lease maatschappij maakte een fout en gaat de bestelling doen :9~ 9 maart zou ie geleverd moeten kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 16:53
FJP84 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:29:
[...]
Waar ik benieuwd naar was of AC laadstroom verlagen ook iets met de Ampère doet bij de 'Granny'charger of dat het een te raden is dit in te schakelen.
Het werkt zo: de lader (bijv. de Granny lader) geeft via een puls-signaal aan de auto af wat het MAXIMUM aantal amperes is dat afgenomen mag worden. Dat hangt af van beschikbaar vermogen, dikte van de kabel etc.

De auto beslist vervolgens hoeveel er daadwerkelijk afgenomen gaat worden. Dat kan afhangen van de laadstrategie, accutemperatuur, gebruikersinstellingen etc.

Daarnaast is volgens de laadstandaarden de MINIMUM laadstroom 6 Ampere. Daaronder stopt de auto met laden.

Dus als je het camping netwerk minimaal wil belasten moet je de Granny op 6A instellen, en halveringsinstelling op de auto uitzetten (als dit al van invloed is).

Beetje waterkoker verbruikt al meer dan die 6A dus dat moet geen enkel probleem zijn voor een "normale" camping aansluiting. Tenzij je zowel je lader als je waterkoker tegelijk aanzet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Robbie8454 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:50:
[...]

Vind ik ook! 🤪 de sportline accenten komen er heel gaaf uit zo
Ik vind dit ook de mooiste uitvoering denk ik! Iets vergelijkbaars zien staan bij de dealer in Breda, alleen toch maar voor een iets goedkopere uitvoering gegaan 🙈

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:21
[...]

Het probleem met gebruikerservaringen is dat men zich doorgaans alleen meldt als er iets afwijkt van wat verwacht wordt. Er zijn maar weinig gebruikers die zich hier zullen melden met ‘mijn scherm is vandaag niet gecrashed’ of ‘mijn achteruitrijcamera toont in het donker alles gewoon goed zichtbaar’… Dus wat je online leest is wellicht wat vertekend. Hier al sinds het begin probleemloos in ieder geval, genieten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TdJ75
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-07 21:36
Martinique schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:13:
[...]

Het probleem met gebruikerservaringen is dat men zich doorgaans alleen meldt als er iets afwijkt van wat verwacht wordt. Er zijn maar weinig gebruikers die zich hier zullen melden met ‘mijn scherm is vandaag niet gecrashed’ of ‘mijn achteruitrijcamera toont in het donker alles gewoon goed zichtbaar’… Dus wat je online leest is wellicht wat vertekend. Hier al sinds het begin probleemloos in ieder geval, genieten!
Hier ook!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jurgenw
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 15:58
Handmatige was met goeie auto spullen doet ook wonderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieD-11wD5edmnSpAaV2hO8emcfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxKKb1SJNkkUxVoecWzzjbMC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_75leP4DMJD6ZeiD3CEh9y6sgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUqDGv4wyyg0B07pMVZHPxof.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9X15QWHbJPeFyQ6Xo6uOXDbAL4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pG5yuts8KltQ0BgyXRM0Rf3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
jurgenw schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:43:
Handmatige was met goeie auto spullen doet ook wonderen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat groene van het washok of wat is dat voor een editie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
crimby schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:44:
[...]

Is dat groene van het washok of wat is dat voor een editie?
Volgens mij zie je in de ruiten de reflectie van groene lampen, denk dat het daarvan komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]

Ik heb hem nu twee maanden en slechts twee keer geen verbinding via de app gehad. Verder geen problemen. Het is echt een heerlijke auto, bereid je daar maar op voor.

Als je vooraf accepteert dat de app niet veel toegevoegd zit je wel goed :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:19
Armada schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:08:
[...]

Hier ook 21.11, nadat ik heel lang op 21.9 heb gestaan. Ook grappig ik had onlangs een update bij de dealer gepland staan en die beweren dat hun dit soort updates niet kunnen forceren. Dus als je nu nog met 21.9 zit, dat zij dat niet kunnen pushen naar de laatste versie. Ze beweren dat alles via Pon/Skoda gaat op basis van VIN nummers. Waarbij ze ook zeiden dat Skoda voor de uitrol van de grote nieuwe ME3 totaal 1.5 jaar de tijd zou nemen. Dat kan ik echt niet geloven en ging ik dus ook een discussie voor aan. Maar ze bleven volhouden dat ze als dealer geen grip hadden welke firmware een specifieke auto draait. Ik probeerde mij op een beta lijst te praten.

Soms denk ik nog wel eens terug aan de tijd van de Tesla dat ik elke maand een mooie firmware update had met leuke nieuwe features. ;w ;w

Ik heb overigens geen vragen gekregen over mijn OBDEleven aanpassingen die ik gedaan had. En op mijn opmerking dat Scandinavian DRL te activeren niet meer hoefde, kwam het antwoord "Ok, streep ik die van de werkplaatsopdracht".

Ps @Armada heb je de 22.1 firmware al ergens gezien of is het een gok dat er januari22 build ergens draait?

[ Voor 3% gewijzigd door GAEvakYD op 07-02-2022 20:49 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
GAEvakYD schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:47:
[...]
Ik heb overigens geen vragen gekregen over mijn OBDEleven aanpassingen die ik gedaan had. En op mijn opmerking dat Scandinavian DRL te activeren niet meer hoefde, kwam het antwoord "Ok, streep ik die van de werkplaatsopdracht".
Ik heb ook nog nooit opmerkingen van mijn dealer gekregen na mijn VCDS/longcoding aanpassingen van mijn Skoda Fabia. Die aanpassingen zijn ook altijd bewaard gebleven na software-updates en zelfs een downgrade (omdat de upgraden na het dieselgate schandaal een merkbaar performance probleem gaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:19
dingo35 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:52:
[...]

Ik heb ook nog nooit opmerkingen van mijn dealer gekregen na mijn VCDS/longcoding aanpassingen van mijn Skoda Fabia. Die aanpassingen zijn ook altijd bewaard gebleven na software-updates en zelfs een downgrade (omdat de upgraden na het dieselgate schandaal een merkbaar performance probleem gaf).
Dat is best nuttige info. Dat de gemaakte aanpassingen ook na een upgrade bewaard blijven. Ik deed de aanname dat we die aanpassingen telkens opnieuw moesten doen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
[...]

Waarbij ze ook zeiden dat Skoda voor de uitrol van de grote nieuwe ME3 totaal 1.5 jaar de tijd zou nemen.
Als dat werkelijk zo is, komt de volgende update pas bij de volgende generatie in 2024.

Je zou zeggen, dat lijkt mij sterk. Maar er is nu ook een jaar voorbijgegaan zonder updates.
Enige hoop zit dan in OTA updates die via ME3 zouden moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

[...]

Ps @Armada heb je de 22.1 firmware al ergens gezien of is het een gok dat er januari22 build ergens draait?
Voor de zekerheid: 21.9 en 21.11 zijn kaartupdates, niet firmwareupdates. 22.1 is voor mij een gok, maar tot nu toe hebben we 21.5/7/9/11 gezien, dus ik verwacht eigenlijk dat het een tweemaandelijkse update van de navigatiekaarten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
GAEvakYD schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:54:
[...]

Dat is best nuttige info. Dat de gemaakte aanpassingen ook na een upgrade bewaard blijven. Ik deed de aanname dat we die aanpassingen telkens opnieuw moesten doen.
Nadat er bij mij een trekhaak is geplaatst hebben ze een software wijziging doorgevoerd. Ik merkte dit op omdat mijn achtergrond ineens anders was op het entertainment scherm. Daarna kwam ik er dus achter dat alle OBD instellingen die ik onlangs had doorgevoerd weer naar fabrieksinstellingen waren gezet. Geen garantie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
Genestealer schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 00:20:
[...]

Nadat er bij mij een trekhaak is geplaatst hebben ze een software wijziging doorgevoerd. Ik merkte dit op omdat mijn achtergrond ineens anders was op het entertainment scherm. Daarna kwam ik er dus achter dat alle OBD instellingen die ik onlangs had doorgevoerd weer naar fabrieksinstellingen waren gezet. Geen garantie dus.
Dat is jammer, blijkbaar aangepast op het VCDS platform. Nu maar hopen dat dit niet optreedt bij de OTA updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
FJP84 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:29:
[...]

Beide.

Laden aan publieke laadpaal 11kw/22kw metaadatroom verlagen ga je op de helft laden

Ik heb nog geen granny charger maar was opzoek naar een voor de vakantie die goed regelbaar is, zodat campings er eventueel makkelijker toestemming voor geven, zonder smeltende elektronica. Ik zie ze van minimaal 10A maar ook 6A of 8A. Ik was dus benieuwd naar het effect van zowel de lagere Ampère ingesteld op granny charger en AC laden verlagen in de auto.
Ik heb eventueel een nieuwe granny lader van Skoda (VAG) zelf in de aanbieding, mocht je interesse hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker87
Een lijstje met tips die ook deels voor Skoda Enyaq handig zijn.

YouTube: VW Id.3 - Tips and Tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samba123
  • Laatst online: 08-03 19:51
internetinfo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:41:
Je zou op een lange rechte(!) verlaten binnenweg de wagen in N kunnen zetten en dan over een lange afstand uitremmen. In de N heb je geen recuperatie en gebruik je direct de fysieke remmen.
Da's een gouden tip! Ik heb het bij de afrit van de snelweg gedaan. Gewoon van 100 naar nul in N, remschijven zijn weer schoon! Ik had het al geprobeerd met gewoon een beetje hard remmen maar dat is blijkbaar toch grotendeels recuperatie dus dat zet geen doden in de zeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
  • Laatst online: 10-09 11:32
Zie eerdere post over:
mauritsams schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:35:
Is er iemand met een 60 die alleen assistentie basis heeft (en zónder de gratis Travel Assist zoals dat voor Enyaqs van voor productieweek 25 2021 het geval was)?

Zo ja, zou je dan voor mij willen checken of de ACC wordt geresumed door het stuur weer vast te pakken nadat de auto zichzelf tot stilstand heeft afgeremd in een file en je voorganger weer vertrekt, of vanwege een stilstaande en weer vertrekkende voorganger bij een verkeerslicht? En ook dat ACC actief blijft als je het stuur in zo'n situatie blijft vasthouden?
Deze vraag ook neergelegd bij info@skoda.nl.

"[ ... ] Mijn vraag is: als de wagen met behulp van de ACC tot stilstand is vertraagd, hoort de ACC dan hervat te worden door het stuur weer vast te pakken? [ ... ] Volgens de handleiding van de Enyaq op pagina 179 is dit inderdaad zo en is de functie onderdeel van de ACC.

Maar volgens mijn dealer is die functie onderdeel van het pakket Assistentie Plus (Travel Assist) en werkt handherkenning niet. Als dat laatste in weerspraak met de handleiding zo is, waarom is een stuurwiel met handherkenning dan een verplichte optie bij het pakket Assistentie Basis?"

Volgens de auto responder ter bevestiging van Skoda (die ik overigens de dag na verzending ontving en 2 weken later nog een keer): "Een persoonlijke reactie op uw e-mail krijgt u van ons binnen enkele werkdagen."

De echt enorm persoonlijke reactie van Skoda Customer Care na 3 weken:

"SKODA Nederland werkt met een dealerorganisatie om je te ondersteunen met al je technische vragen. De SKODA dealers hebben de technische expertise om je goed te kunnen helpen kunnen, indien nodig, meekijken in jouw SKODA. Hiervoor breng ik je graag in contact met de dichstbijzijnde SKODA dealer.

U kunt zelf contact opnemen met de SKODA dealer."

Los van de spelfout in een standaard reply, totaal bedroevend. Dat je 3 weken nodig hebt om een vraag niet te lezen en te antwoorden dat je iets dat je je dealer hebt gevraagd en waarop die het antwoord ook niet echt weet, het beste aan je dealer kunt vragen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Vraagje; ik heb nu tot 2x toe gehad dat de auto de hele nacht aan de lader hangt en ergens halverwege de nacht is blijven steken. 1x op 85% en 1x op 97%. Als ik dan in de skoda app kijk moet ik handmatig “start laden” indrukken. Hoe komt dit? De auto staat gewoon ingesteld op laden tot 100% :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
samba123 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 00:15:
[...]

Da's een gouden tip! Ik heb het bij de afrit van de snelweg gedaan. Gewoon van 100 naar nul in N, remschijven zijn weer schoon! Ik had het al geprobeerd met gewoon een beetje hard remmen maar dat is blijkbaar toch grotendeels recuperatie dus dat zet geen doden in de zeik.
Goed om te weten. Ik begreep dat volkswagens dit af en toe zelf doen (dus even echt hard remmen) om de remschijven te onderhouden. Vreemd dat de Enyaw dat niet doet (of mss niet genoeg).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 10:47
Boefmans schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:18:
[...]

Goed om te weten. Ik begreep dat volkswagens dit af en toe zelf doen (dus even echt hard remmen) om de remschijven te onderhouden. Vreemd dat de Enyaw dat niet doet (of mss niet genoeg).
Zo'n oppervlakkige roest kan je hebben van een stilstaande auto, dan kan de Enyaq moeilijk hard remmen natuurlijk.
Ik zou er dus niet zomaar van uitgaan dat de Enyaq niet ook af en toe remt om die roest te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:16:
Vraagje; ik heb nu tot 2x toe gehad dat de auto de hele nacht aan de lader hangt en ergens halverwege de nacht is blijven steken. 1x op 85% en 1x op 97%. Als ik dan in de skoda app kijk moet ik handmatig “start laden” indrukken. Hoe komt dit? De auto staat gewoon ingesteld op laden tot 100% :?
Nog een vraag om hieraan toe te voegen: ik overweeg om een OBD dongle te halen om lane assist permanent uit te zetten, want ik vind het stront irritant en soms zelfs gevaarlijk. Verder wil ik ABRP ook gaan voeden met live batterij data zodat het beter werkt. Ik heb op dit topic verschillende tips gezien maar welke adviseren jullie voor deze 2 use cases?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyzut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-08 12:56
Intussen 1 week in bezit van mijn Enyaq 60 uit Duitsland. Dit model is mei vorig jaar op naam gekomen en bij aflevering blijkt inderdaad de travel assist aanwezig te zijn, terwijl alleen de basis assistentie voorzien was. Blij mee, ik vind het zeker op de snelweg een uitkomst. De meeste kilometers maak ik momenteel alleen door de polder maar zelfs daar vind ik het minder storend als verwacht.
Vorige week de trekhaak eronder laten bouwen (voorbereiding was reeds voorzien), dat werkt ook als een malle! Knopje in de kofferbak, en de achteruitrijcamera heeft er een extra 'trekhaakfunctie' bijgekregen.
Ook het geluid in de auto valt me heel erg mee, ik ben daar dan wel niet zo kritisch in maar door alle meldingen op het forum had ik het vermoeden dat het geluid wel erg kaal zou zijn. Hele verbetering tov mijn vorige Auris TS moet ik zeggen.
De app werkt en tot heden geen storingen ervaren dus een ontzettend tevreden persoon hier 👌😊. Het verbruik op de korte stukken (woon-werk) hangt een beetje rond de 22 kW dus ook dat vind ik meevallen.

Wel even een vraagje, de thuislader (Eve Proline) wilde in het begin nog wel eens niet hoger laden dan 1,5 a 2 kW/u, en het laadscherm op de thuislader kwam alleen in beeld als ik op de bestuurdersstoel ging zitten. De laatste keren is ie zonder aanpassing wel gewoon op 10,5kW/h gaan laden, zonder dat ik in de auto moest gaan zitten. Heeft iemand dit eerder ervaren of enig idee waar dit aan kan liggen? Bij de backoffice (E-flux) of de installateur konden ze niets vreemds ontdekken aan de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06:40
mikeyzut schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:01:
Wel even een vraagje, de thuislader (Eve Proline) wilde in het begin nog wel eens niet hoger laden dan 1,5 a 2 kW/u, en het laadscherm op de thuislader kwam alleen in beeld als ik op de bestuurdersstoel ging zitten. De laatste keren is ie zonder aanpassing wel gewoon op 10,5kW/h gaan laden, zonder dat ik in de auto moest gaan zitten. Heeft iemand dit eerder ervaren of enig idee waar dit aan kan liggen? Bij de backoffice (E-flux) of de installateur konden ze niets vreemds ontdekken aan de instellingen.
Zelfde lader hier, en het beschreven issue nooit ervaren (als sinds april ervaring nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenw
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 15:58
SSJVegito schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:09:
[...]

Volgens mij zie je in de ruiten de reflectie van groene lampen, denk dat het daarvan komt.
Correct van de was box. Logos gedipt inclusief velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Heeft iemand ook de logo van de emergency assist zichtbaar gekregen na het activeren via OBDeleven? Zo ja welke aanpassingen zijn er doorgevoerd?
Ik zie de emergency assist wel in de instellingen menu.

Noreaga

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinh088
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-03 19:57
Ik heb heel af en toe last dat mijn dakraam vanzelf open gaat.... en dan ook niet meer kan sluiten totdat ik de auto stopzet en opnieuw start... in de zomer niet heel erg... maar in de winter met regen op de snelweg met kids achterin is het wel een ander verhaal..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Machine2Machine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-06-2023
Dit is wel een erg dure oplossing voor dat half uurtje Netflix tijdens het laden. Voor dit bedrag je misschien beter een tablet kopen.. Zijn er mensen met een goedkopere oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Machine2Machine op 10-02-2022 08:41 ]

• crimby
Machine2Machine schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:40:
[...]

Dit is wel een erg dure oplossing voor dat half uurtje Netflix tijdens het laden. Voor dit bedrag je misschien beter een tablet kopen.. Zijn er mensen met een goedkopere oplossing.
Ik las net ergens dat het met Mirrorlink kan, maar zodra je gaat rijden gaat dat uit (logisch ook). Ik heb zelf nog geen skoda dus kan het niet testen, maar wellicht zou dat iets kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:36

rammes

koekebakker 1e klas

Dinh088 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:40:
Ik heb heel af en toe last dat mijn dakraam vanzelf open gaat.... en dan ook niet meer kan sluiten totdat ik de auto stopzet en opnieuw start... in de zomer niet heel erg... maar in de winter met regen op de snelweg met kids achterin is het wel een ander verhaal..
mee naar de dealer gaan natuurlijk. Ik denk niet dat je een ander advies krijgt hier.

Ik zou het doen!

• RandomNick
Spam schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:16:
Ik denk dat er iets meer info nodig is om mee te kunnen denken.
Hoe laad je, met de ingebouwde laadplanner ja/nee? Ik hoop van niet, want dat is een garantie voor een onbetrouwbare laadsessie.
Wat voor lader, hoe start je het laden?

Laden tot 100% is sowieso niet zo aan te raden voor hele regelmatige basis, maar dat is wellicht een andere discussie.

• Spam
RandomNick schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:44:
[...]

Ik denk dat er iets meer info nodig is om mee te kunnen denken.
Hoe laad je, met de ingebouwde laadplanner ja/nee? Ik hoop van niet, want dat is een garantie voor een onbetrouwbare laadsessie.
Wat voor lader, hoe start je het laden?

Laden tot 100% is sowieso niet zo aan te raden voor hele regelmatige basis, maar dat is wellicht een andere discussie.
Ik gebruik geen laad planner. Het laadpunt (thuis) geeft gewoon maximaal vermogen (11kw) en de auto staat op 100%. Ik snap dat dit beter op 80% staat maar ik heb al zeer weinig range en ik ga daar niet nog eens 20% vanaf halen.

• RandomNick
Spam schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Ik gebruik geen laad planner. Het laadpunt (thuis) geeft gewoon maximaal vermogen (11kw) en de auto staat op 100%. Ik snap dat dit beter op 80% staat maar ik heb al zeer weinig range en ik ga daar niet nog eens 20% vanaf halen.
In dat geval zou ik je bij de dealer melden, want ik zou dan geen reden kunnen bedenken. Kan me ook geen gevallen herinneren van anderen waarbij de auto niet gewoon oplaad tot de ingestelde waarde.

• crimby
Spam schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar wanneer ga je merken dat je batterij achteruit gaat? Ik bedoel eigenlijk; mijn lease auto heb ik 5 jaar en dan gaat ie waarschijnlijk weer weg. Als ik altijd 100% laadt, ga je dat dan al merken of heb je het dan meer over 10+ jaar?

En af en toe 100% laden, is dat al slecht? voor 80% van de keren is 80% ruim voldoende, maar die andere 20% zou ik wel met 100% willen beginnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
crimby schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:04:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar wanneer ga je merken dat je batterij achteruit gaat? Ik bedoel eigenlijk; mijn lease auto heb ik 5 jaar en dan gaat ie waarschijnlijk weer weg. Als ik altijd 100% laadt, ga je dat dan al merken of heb je het dan meer over 10+ jaar?

En af en toe 100% laden, is dat al slecht? voor 80% van de keren is 80% ruim voldoende, maar die andere 20% zou ik wel met 100% willen beginnen...
same here, ik laad altijd tot 100 procent (dat zeiden ze bij de dealer) en ook best vaak (gezien km die ik ermee kar). Ik hoop dat die na 5 jaar nog even meekan zodat we hem zelf overnemen ofzo. :-) Benieuwd wie hier meer over weet, ik lees mee!

mixing a drink and music

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 10:47
crimby schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:04:
[...]
Af en toe zou niet zo'n probleem mogen zijn, zeker als je traag laadt tot 100%. Bij een snellader ziet de batterij wel enorm af van 100% volladen.

Maar als je het frequent doet aan trage snelheid, ben ik ook wel benieuwd hoe nefast dit is.
Ook als ik er geen last van heb. Ik rij leasingwagens maar daarom wil ik de potentiële koper van deze wagen over 4j nog niet met een slechte batterij opzadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
this schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:08:
[...]

Af en toe zou niet zo'n probleem mogen zijn, zeker als je traag laadt tot 100%. Bij een snellader ziet de batterij wel enorm af van 100% volladen.

Maar als je het frequent doet aan trage snelheid, ben ik ook wel benieuwd hoe nefast dit is.
Ook als ik er geen last van heb. Ik rij leasingwagens maar daarom wil ik de potentiële koper van deze wagen over 4j nog niet met een slechte batterij opzadelen.
Wat een nobele gedachte om aan de koper van de leasewagen te denken tzt. Wat mij betreft gewoon volle bak laden die auto (zeker bij thuislader obv 11kwh) en laten we daarmee juist een beetje gebruikers ervaring opdoen en zien we tzt hoe het ervoor staat. De wel/niet 100% laden theorieën gaan alle kanten op. Gewoon doen en tzt meten wat de accu capaciteit nog is👍

• crimby
Maat28 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Wat een nobele gedachte om aan de koper van de leasewagen te denken tzt. Wat mij betreft gewoon volle bak laden die auto (zeker bij thuislader obv 11kwh) en laten we daarmee juist een beetje gebruikers ervaring opdoen en zien we tzt hoe het ervoor staat. De wel/niet 100% laden theorieën gaan alle kanten op. Gewoon doen en tzt meten wat de accu capaciteit nog is👍
lasten en baten tegen elkaar wegstrepen. Ik rij dus ook lease, maar ik ben behoorlijk zuinig op de auto. Zo wil ik ook niet voor niks de batterij helemaal kapot rijden, dus vandaar mijn vraag :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:36

rammes

koekebakker 1e klas

crimby schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:46:
[...]

lasten en baten tegen elkaar wegstrepen. Ik rij dus ook lease, maar ik ben behoorlijk zuinig op de auto. Zo wil ik ook niet voor niks de batterij helemaal kapot rijden, dus vandaar mijn vraag :-)
Die batterij rij je niet kapot. laten we het aub niet overdrijven!

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
rammes schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Die batterij rij je niet kapot. laten we het aub niet overdrijven!
Ja idd, laten we die boel gewoon gebruiken waarvoor het bedoeld is; laden en rijden maar😃

• Spam
Spam schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Nog een vraag om hieraan toe te voegen: ik overweeg om een OBD dongle te halen om lane assist permanent uit te zetten, want ik vind het stront irritant en soms zelfs gevaarlijk. Verder wil ik ABRP ook gaan voeden met live batterij data zodat het beter werkt. Ik heb op dit topic verschillende tips gezien maar welke adviseren jullie voor deze 2 use cases?
Klein schopje; gaat deze dongle werken voor mijn usecase? https://www.amazon.nl/Vee...ge=nl_NL&ref_=as_li_ss_tl

Of moet je een OBDeleven minimaal hebben om die Lane Assist bij default uit te schakelen?

Voor het doorkoppelen naar ABRP zou deze al voldoende moeten zijn als ik deze video mag geloven: YouTube: Connect EVNotify with ABetterRoutePlanner [ABRP]

[ Voor 9% gewijzigd door Spam op 10-02-2022 15:30 ]

• Jasperzzz
Spam schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:29:
[...]

Klein schopje; gaat deze dongle werken voor mijn usecase? https://www.amazon.nl/Vee...ge=nl_NL&ref_=as_li_ss_tl

Of moet je een OBDeleven minimaal hebben om die Lane Assist bij default uit te schakelen?

Voor het doorkoppelen naar ABRP zou deze al voldoende moeten zijn als ik deze video mag geloven: YouTube: Connect EVNotify with ABetterRoutePlanner [ABRP]
Voor ABRP is die van Amazon inderdaad prima geschikt. Voor OBDeleven moet je echt de Dongle kopen die zij verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Maat28 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:11:
[...]

Ja idd, laten we die boel gewoon gebruiken waarvoor het bedoeld is; laden en rijden maar😃
Ben benieuwd hoe leasemaatschappijen er tegen die tijd tegenaan kijken. Stekkertje erop, kwaliteit accu even uitlezen. Nou meneer, u heeft de auto behoorlijk uitgewoond. Kunt u even bijbetalen?

Zeg maar de accu variant van het krasjes tellen.

Is toch wat voor te zeggen: 5 jaar oude EV met 90% accu is meer waard dan 5 jaar oude EV met 60% accu

Ik hou het wat betreft de hele discussie maar bij dit plaatje. Voor de rest moet iedereen doen wat ze zelf willen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWyifaivPF3iZ2y-yuE-8jaa1Vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqW5n61CqKehYBnDbOIHd5jM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door jeroenkb op 10-02-2022 15:52 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jasperzzz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:38:
[...]

Voor ABRP is die van Amazon inderdaad prima geschikt. Voor OBDeleven moet je echt de Dongle kopen die zij verkopen.
En kan die van OBDEleven ook koppelen met ABRP? Ik dacht ergens gelezen te hebben van (nog) niet?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maat28
jeroenkb schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Ben benieuwd hoe leasemaatschappijen er tegen die tijd tegenaan kijken. Stekkertje erop, kwaliteit accu even uitlezen. Nou meneer, u heeft de auto behoorlijk uitgewoond. Kunt u even bijbetalen?

Is toch wat voor te zeggen: 5 jaar oude EV met 90% accu is meer waard dan 5 jaar oude EV met 60% accu
Totale nonsens wat mij betreft. Dan had de LM al voorschriften moeten plaatsen over de wijze van laden in het contract bij aanvang. De auto is toch gemaakt om te laden en te rijden. Een auto 100% laden kan men toch nooit ‘een auto uitwonen’ noemen…..wat een kolder. Laten de die EV’s gewoon gebruiken zonder het 100% laden geneuzel…..vooral plezier ervan en niet zo bezig zijn met deze randzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Maat28 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Totale nonsens wat mij betreft. Dan had de LM al voorschriften moeten plaatsen over de wijze van laden in het contract bij aanvang. De auto is toch gemaakt om te laden en te rijden. Een auto 100% laden kan men toch nooit ‘een auto uitwonen’ noemen…..wat een kolder. Laten de die EV’s gewoon gebruiken zonder het 100% laden geneuzel…..vooral plezier ervan en niet zo bezig zijn met deze randzaken.
Je mag het vinden wat je wil. Dat gaat er alleen niets aan veranderen mocht een LM dat wel doen.

En zoals ik al zei: vooral doen wat je zelf wil doen. Ik ga echt alleen nooit een lease EV kopen.

Het basisprincipe bij elke accu is namelijk gewoon dat ze degraderen. En sneller als ze maximaal volgeladen en leeggetrokken worden. Hoef je niets van te vinden, is gewoon scheikunde.

• Spam
Jasperzzz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:38:
[...]

En kun je met die Veepeak ook waardes wegschrijven in de auto? Of alleen uitlezen?

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:55
Maat28 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:23:
[...]

met 11 kWh zit je toch op net iets meer dan 16% van de accu (in het geval van de iv60)? Komt niet in de buurt van 100% ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
jeroenkb schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:00:
[...]

Je mag het vinden wat je wil. Dat gaat er alleen niets aan veranderen mocht een LM dat wel doen.

En zoals ik al zei: vooral doen wat je zelf wil doen. Ik ga echt alleen nooit een lease EV kopen.

Het basisprincipe bij elke accu is namelijk gewoon dat ze degraderen. En sneller als ze maximaal volgeladen en leeggetrokken worden. Hoef je niets van te vinden, is gewoon scheikunde.
Ik snap dat een accu minder wordt. Mijn punt gaat over het issue dat een LM hiervan zou maken. Dit heet gewoon afschrijving en dat zit in de leaseprijs al verrekend. Een LM kan je daar achteraf toch erg lastig nog een naverrekening voor opleggen.

• Maat28
borft schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:28:
[...]

met 11 kWh zit je toch op net iets meer dan 16% van de accu (in het geval van de iv60)? Komt niet in de buurt van 100% ;)
Met 1 uur laden wel ja….

• jeroenkb
  • Niet online
Maat28 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Ik snap dat een accu minder wordt. Mijn punt gaat over het issue dat een LM hiervan zou maken. Dit heet gewoon afschrijving en dat zit in de leaseprijs al verrekend. Een LM kan je daar achteraf toch erg lastig nog een naverrekening voor opleggen.
Waarschijnlijk heb je gelijk. Maakt voor mij toch niet uit; heb hem zelf aangeschaft.

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
[...]

Ik hou het wat betreft de hele discussie maar bij dit plaatje. Voor de rest moet iedereen doen wat ze zelf willen

[Afbeelding]
Dit is heldere info, daar kan iedereen mee doen wat hij wil.

Wat voor mij bijv praktisch is, is 100%laden maar proberen gelijk weer op te laden en daarmee de depth of discharge zo laag mogelijk te houden.
Dan heb ik namelijk met mijn iv60 wel de range ter beschikking en relatief lage slijtage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:39
[...]

Op basis van wat kunnen ze dat zeggen dan? Er is ook geen LM die een brandstof motor volledig doormeet om te kijken of je niet te veel toeren hebt gemaakt met een koude motor?

Ik laad zelf in de winter tot 100%, anders is de range wel heel erg beperkt.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.