Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.007.360 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 12:03
Hakki schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:24:
75.000km met dezelfde banden, is dat sowieso al geen kunst?
Ligt er ook aan wat voor kilometers je maakt. Veel 80km wegen, rotondes, afremmen en optrekken slijt een stuk meer dan veel snelweg kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpol
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-05 11:01
Weet iemand hoe je met OBDEleven de ACC kan activeren?

Ik heb momenteel enkel de gewone CC. In het online document over de ODB Eleven aanpassingen staat wel het volgende voor de ACC, maar ik vind deze module niet terug in de App.

Elektronica remsysteem
Aanpassing
Vertragingsmanagement
ACC: niet geactiveerd -> geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
fredpol schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:12:
Weet iemand hoe je met OBDEleven de ACC kan activeren?

Ik heb momenteel enkel de gewone CC. In het online document over de ODB Eleven aanpassingen staat wel het volgende voor de ACC, maar ik vind deze module niet terug in de App.

Elektronica remsysteem
Aanpassing
Vertragingsmanagement
ACC: niet geactiveerd -> geactiveerd
Ik vraag me af of dit wel kan. Daar heb ik je ook hardware voor nodig. Als die er niet in zit, kun je het niet softwarematig activeren. Ik heb het in ieder geval nog niet gehoord.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpol
P_de_B schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:18:
[...]

Ik vraag me af of dit wel kan. Daar heb ik je ook hardware voor nodig. Als die er niet in zit, kun je het niet softwarematig activeren. Ik heb het in ieder geval nog niet gehoord.
Ik kan het wel bestellen via de shop, dus is de hardware waarschijnlijk wel aanwezig. Kost ongeveer 300 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:53

rammes

koekebakker 1e klas

Hakki schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:24:
75.000km met dezelfde banden, is dat sowieso al geen kunst?
wel met banden a-fabriek

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:37
Wellicht een hele domme noob vraag maar ik verwacht binnenkort een Enyaq over te kunnen nemen van een collega. De omstandigheden maken het echter lastig om deze collega nu om de ins-outs van de auto te vragen mbt de uitrusting. Wel krijg ik via de RDW kentekencheck de volgende variant door.
ACEBJAL1FX2. Uitvoering D0ON1AA.
Wie kan me helpen te vertellen wat de uitrusting is? Betreft een Enyaq met eerste toelating juni 2021, eerste inschrijving van dit voertuig november 2022.

[ Voor 7% gewijzigd door Homer-Simpson op 22-03-2023 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
fredpol schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Ik kan het wel bestellen via de shop, dus is de hardware waarschijnlijk wel aanwezig. Kost ongeveer 300 Euro.
dan moet je ook die extra hendel links aan het stuur hebben.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpol
water_escape schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:53:
[...]

dan moet je ook die extra hendel links aan het stuur hebben.
ja, die is inderdaad voorzien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23
SoulShot schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:40:
Ondertussen 75.000 km er op zitten na bijna 2 jaar Enyaq rijden.

Ik heb de laatste maanden de banden in de gaten gehouden, de originele zaten er nog op. De profieldiepte zat nog niet voorbij de eerste indicator (zoals ook te zien op de foto), dus dacht dat ik er nog wel even mee kon doorrijden, ondanks hoge kilometer stand.

Vandaag melding drukverlies links achter: bleek de binnenkant volledig versleten te zijn. Was mij zelf niet opgevallen, en ook niet bij de garage afgelopen week toen Enyaq binnen was voor herstelling.

Mogelijk ook een uitlijning probleem als hij enkel aan de binnenkant meer verslijt dan aan de buitenkant?

Toch maar eens nieuwe banden steken :-)

Dit is voor mij het eerste "onderhoud" aan de wagen. De remblokken zien er nog prima uit.

Wat hebben jullie al laten vervangen dat kan tellen als onderhoud, en bij welke kilometerstand?

[Afbeelding]
Dit is normale slijtage bij een achterwiel aangedreven auto. Zie je ook vaak bij BMW, Mercedes, etc. Door hoe de wielen in de wielkast staan (ze staan niet helemaal recht, maar een beetje naar binnen) slijt het loopvlak aan de binnenzijde iets meer dan de buitenzijde.

/_\ heel overdreven getekend.
Homer-Simpson schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:19:
Wellicht een hele domme noob vraag maar ik verwacht binnenkort een Enyaq over te kunnen nemen van een collega. De omstandigheden maken het echter lastig om deze collega nu om de ins-outs van de auto te vragen mbt de uitrusting. Wel krijg ik via de RDW kentekencheck de volgende variant door.
Wie kan me helpen te vertellen wat de uitrusting is? Betreft een Enyaq met eerste toelating juni 2021, eerste inschrijving van dit voertuig november 2022.
Kun je niet op basis van deze gegevens helaas. Het is ook niet zo dat er voor de VAG groep een VIN Decoder is zoals bij BMW/Mini er bijvoorbeeld wel is (dat je op basis van het chassisnummer de optielijst kunt achterhalen).

Het enige aan deze codes is dat het in ieder geval een 80 is, en je zou op basis van de catalogusprijs icm de brochure van 2021/22 kunnen schatten welke pakketten/opties erop zitten :+

[ Voor 24% gewijzigd door Boeie op 22-03-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsimmer
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:24
Homer-Simpson schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:19:
Via sites als kentekencheck.nl kan je wel rapporten opvragen en daar staat meer info welke opties er wel/niet op zitten. Is alleen vaak wel betaald. Ik neem aan dat je het kenteken wel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:37
rsimmer schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:21:
[...]

Via sites als kentekencheck.nl kan je wel rapporten opvragen en daar staat meer info welke opties er wel/niet op zitten. Is alleen vaak wel betaald. Ik neem aan dat je het kenteken wel hebt?
Ja kenteken heb ik wel. Maar mijn nieuwsgierigheid is me echter alleen geld waard als ik dan op voorhand zeker weet dat in dat rapport de opties genoemd staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Viewlite
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-05 08:07
Homer-Simpson schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:18:
[...]

Ja kenteken heb ik wel. Maar mijn nieuwsgierigheid is me echter alleen geld waard als ik dan op voorhand zeker weet dat in dat rapport de opties genoemd staan.
Als je het chassisnummer (VIN) hebt kun je op ERWIN de optielijst zien. https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/showHome.do
Dit kost je iets minder dan €9,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Laatst online: 22:30
Homer-Simpson schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:18:
[...]

Even de leverende dealer contacten (of als het een leaseauto is, de leasemaatschappij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
fredpol schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:57:
[...]

ja, die is inderdaad voorzien
Dan heb je toch al ACC ? Wat werkt er niet?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpol
water_escape schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:54:
[...]

Dan heb je toch al ACC ? Wat werkt er niet?
Ik heb wel de hardware blijkbaar maar de ACC software instelling niet. De CC gaat wel maar houdt geen rekening met de voorligger. Als ik aan de hendel kom voor de afstand met de voorligger in te stellen, geeft de auto 'ACC is niet vrijgegeven' melding op het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
fredpol schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:02:
[...]

Ik heb wel de hardware blijkbaar maar de ACC software instelling niet. De CC gaat wel maar houdt geen rekening met de voorligger. Als ik aan de hendel kom voor de afstand met de voorligger in te stellen, geeft de auto 'ACC is niet vrijgegeven' melding op het dashboard.
Ah bijzonder. Maar dat is dan te activeren met OBD11 lijkt mij. Welkom om te proberen hoor.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie102
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-05 11:46
ZIjn er meer mensen die SOS storing hebben en problemen hebben met levering van de nieuwe unit?
Hierdoor is mijn 3.0 update al een tijd uitgesteld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anthoniegj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-12-2024
Henkie102 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:26:
ZIjn er meer mensen die SOS storing hebben en problemen hebben met levering van de nieuwe unit?
Ja precies hetzelfde gehad. Duurde 2 weken om te leveren echter bleek bij mij ook de airbagmodule niet te werken. Nieuw stuur was daarvoor nodig … wederom 2 weken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:44
Henkie102 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:26:
Die van mij is vorig jaar (november) vervangen, toen ook meteen de update uitgevoerd.
Er was naar mijn idee geen extra lange wachttijd o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
BigGreen schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 23:23:
[...]

Die van mij is vorig jaar (november) vervangen, toen ook meteen de update uitgevoerd.
Er was naar mijn idee geen extra lange wachttijd o.i.d.
Hier hetzelfde, vervangen in september. Volgende afspraak staat nu voor de instapverlichting in die spiegels, die wil ik toch wel weer goed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijscamp
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:57
fredpol schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:02:
[...]

Hier dezelfde situatie, was al aan het twijfelen om hier 320 euro voor neer te leggen. Als het via OBD11 kan ga ik snel op zoek naar iemand met zo'n apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie102
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-05 11:46
anthoniegj schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:32:
[...]

Ja precies hetzelfde gehad. Duurde 2 weken om te leveren echter bleek bij mij ook de airbagmodule niet te werken. Nieuw stuur was daarvoor nodig … wederom 2 weken. Succes!
Hoe ben je achter de airbackfout gekomen? Kreeg je in de auto een melding?
Mijn auto is in mei 2 jaar oud dus kijk wel uit naar de update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthoniegj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-12-2024
Henkie102 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:29:
[...]

Hoe ben je achter de airbackfout gekomen? Kreeg je in de auto een melding?
Mijn auto is in mei 2 jaar oud dus kijk wel uit naar de update...
Nee, niet zelf achter gekomen. Tijdens de update kregen ze de melding van de airbags bij de garage. Ik heb een beetje een maandagochtend uitvoering qua software. Sinds de update geen rare meldingen meer. Even afkloppen maar het is en blijft een fijne reisauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-05 11:53
De OTA 3.1 komt vanaf week 17 zegt Skoda nu.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

"ze updeet vil come in week seventeen"

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Vandaag ME3 update gehad, soepel verlopen volgensmij 👍
Bij van Mossel waalwijk geweest. Prima te woord gestaan door iemand die al +/- 10 sturen in backorder had staan ivm travel assist problemen, waaronder nu ook 1 voor mij ;).

Van het weekend eens rustig kijken of alles goed werkt.

Wel nadeel van ME3 dat wanneer TA uitvalt hij niet terugvalt op ACC maar op zelf gas geven etc. Dan maar vaker zelf sturen met ACC aan totdat TA stabiel is na bijv 10min rijden/opwarmen stuur.

In ieder geval tevreden over van Mossel waalwijk. Kon er snel terecht en geholpen door iemand met kennis van enyaq👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:52
Daan_P schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:14:
Vandaag ME3 update gehad, soepel verlopen volgensmij 👍
Bij van Mossel waalwijk geweest. Prima te woord gestaan door iemand die al +/- 10 sturen in backorder had staan ivm travel assist problemen, waaronder nu ook 1 voor mij ;).

Van het weekend eens rustig kijken of alles goed werkt.

Wel nadeel van ME3 dat wanneer TA uitvalt hij niet terugvalt op ACC maar op zelf gas geven etc. Dan maar vaker zelf sturen met ACC aan totdat TA stabiel is na bijv 10min rijden/opwarmen stuur.

In ieder geval tevreden over van Mossel waalwijk. Kon er snel terecht en geholpen door iemand met kennis van enyaq👍
Idem hier. Ook van Mossel Waalwijk en stuur in de backorder samen met de boarding spots in de spiegel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
@matthijscamp @fredpol ik heb hier net iemand gehad voor OBD11. Hij heeft ook de melding "acc is niet vrijgegeven" en kan het in de store kopen. Maaaar....... alle opties in ODB11 lijken goed te staan....ACC is geactiveerd daar.

is er hier iemand die weet welke optie(s) er aangepast worden als je deze via de shop koopt. Dit is over the air, dus er wordt iets vrijgegeven / aangepast. Maar wat?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewlite
Hebben anderen er ook last van dat zowel vanuit de auto als vanaf het connect portal de shop niet bereikbaar is? Mijn Enyaq is 2 weken geleden geleverd, wellicht heeft dat er mee te maken. In de auto wordt aangegeven dat het aanbod wordt vernieuwd en dat ik het later nog eens moet proberen. In het portal wordt gezegd dat er geen geschikt voertuig aan mijn account gekoppeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Daan_P schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:14:

Dat terugvallen op zelf gas geven herken ik niet. Gebeurt weleens dat TA niet beschikbaar is, bijvoorbeeld als het erg koud is en er condens voor de sensor zit. Je krijgt dan de melding travel assist niet beschikbaar en soms ook verkeersbordherkenning niet beschikbaar. De lijntjes in het display links zijn dan ook niet zichtbaar, maar de ACC werkt dan wel gewoon bij mij. Oranje lampje blijft branden tot TA er weer is, meestal na een paar kilometer. Uiteraard ook ME3. Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Viewlite schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:30:
Hebben anderen er ook last van dat zowel vanuit de auto als vanaf het connect portal de shop niet bereikbaar is? Mijn Enyaq is 2 weken geleden geleverd, wellicht heeft dat er mee te maken. In de auto wordt aangegeven dat het aanbod wordt vernieuwd en dat ik het later nog eens moet proberen. In het portal wordt gezegd dat er geen geschikt voertuig aan mijn account gekoppeld is...
Dit werkt bij mij wel in ieder geval vanuit de Connect app. Je moet wel initieel mbv je vin nummer je auto koppelen aan je account als ik me goed herinner. Kan je niet meer zeggen hoe dat precies werkt, vergeten, sorry….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
BGFG schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 09:02:
[...]

Dat terugvallen op zelf gas geven herken ik niet. Gebeurt weleens dat TA niet beschikbaar is, bijvoorbeeld als het erg koud is en er condens voor de sensor zit. Je krijgt dan de melding travel assist niet beschikbaar en soms ook verkeersbordherkenning niet beschikbaar. De lijntjes in het display links zijn dan ook niet zichtbaar, maar de ACC werkt dan wel gewoon bij mij. Oranje lampje blijft branden tot TA er weer is, meestal na een paar kilometer. Uiteraard ook ME3. Of begrijp ik je verkeerd?
Je begrijpt me goed denk ik. Ik zal het volgende week met woon werk verkeer eens in de gaten houden.

Kan zijn dat het verschil zit in oorzaak waarom TA er niet is, bij mij nagenoeg altijd het stuur. Soms inderdaad een andere sensor en dan blijft het oranje lampje ook een tijdje aan.
Of misschien de volgorde van aanzetten. Bijv eerst acc en dan ta of direct ta.

Ik ga het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijscamp
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:57
water_escape schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:38:
@matthijscamp @fredpol ik heb hier net iemand gehad voor OBD11. Hij heeft ook de melding "acc is niet vrijgegeven" en kan het in de store kopen. Maaaar....... alle opties in ODB11 lijken goed te staan....ACC is geactiveerd daar.

is er hier iemand die weet welke optie(s) er aangepast worden als je deze via de shop koopt. Dit is over the air, dus er wordt iets vrijgegeven / aangepast. Maar wat?
Hier was ik al een beetje bang voor, bedankt voor het proberen!
Kan het zo zijn dat, omdat dit een betaalde optie is, dit geblokkeerd is en buiten ODB11 om gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:38
water_escape schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:38:

Op Facebook heeft iemand succesvol geactiveerd terwijl hij in de shop ook de optie heeft om aan te kopen.
Ik denk dat er dus iets mis is gegaan bij het coderen.
(Zelf kan ik het nog niet testen omdat mijn Coupé as we speak op de assemblageband staat)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cjxd5o9KosH_YZONv906huyYOfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLhPrrSwc46W8o4NBH5NdJHR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewlite
BGFG schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 09:36:
[...]

Je moet wel initieel mbv je vin nummer je auto koppelen aan je account als ik me goed herinner.
De auto is gekoppeld met het VIN en zichtbaar in de Connect portal, tot zover gaat het allemaal goed. Alleen vanuit de Connect portal werkt de koppeling naar de shop niet (en ook niet vanuit het menu in de auto).

Andere vraag, Enyaq’s die dit jaar met assistentie basis pakket (niet +) zijn uitgeleverd, zijn die bij jullie met side assist? Ik heb wel assistentie (met dus pACC) maar geen side assist. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
Haha, dat was ik :).
Die had al acc dus daar TA bij aangezet.

Dit issue is anders, alles lijkt goed te staan maar acc werkt niet en staat te koop in de shop. Dus er mist ergens een instelling…
aritmeester schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:12:
[...]

Op Facebook heeft iemand succesvol geactiveerd terwijl hij in de shop ook de optie heeft om aan te kopen.
Ik denk dat er dus iets mis is gegaan bij het coderen.
(Zelf kan ik het nog niet testen omdat mijn Coupé as we speak op de assemblageband staat)

[Afbeelding]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 23:01
water_escape schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:50:
Haha, dat was ik :).
Die had al acc dus daar TA bij aangezet.

Dit issue is anders, alles lijkt goed te staan maar acc werkt niet en staat te koop in de shop. Dus er mist ergens een instelling…

[...]
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat doet de grootlichtassistent als je geen matrix verlichting hebt? Alles aan en alles uit bij een tegenligger?
Zelf gebruik ik maar af en toe de grootlichtassistent maar zie dit nog even niet voor me zonder de matrix optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Martinique schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:47:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat doet de grootlichtassistent als je geen matrix verlichting hebt? Alles aan en alles uit bij een tegenligger?
Zelf gebruik ik maar af en toe de grootlichtassistent maar zie dit nog even niet voor me zonder de matrix optie?
Switchen tussen groot- en dimlicht…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
Wie o wie omgeving Noord Holland kan wat odb eleven tweaks uitvoeren voor mijn RS?

Gaat om:

Dagrijverlichting aan en in menu instelbaar
Piepje bij sluiten auto en instelbaar menu

Verder heb ik qua opties alles.

Ik had het aan de dealer gevraagd, maar zijn snappen het niet/krijgen het niet voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
Martinique schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:47:
[...]

Klopt. Indien geen matrix gaat groot licht automatisch aan of uit als er een tegenligger komt.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
mr_jows schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:10:
Wie o wie omgeving Noord Holland kan wat odb eleven tweaks uitvoeren voor mijn RS?

Gaat om:

Dagrijverlichting aan en in menu instelbaar
Piepje bij sluiten auto en instelbaar menu

Verder heb ik qua opties alles.

Ik had het aan de dealer gevraagd, maar zijn snappen het niet/krijgen het niet voor elkaar.
Dagrijverlichting staat toch altijd aan?
Piepje bij sluiten kan alles als er alarm op zit.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 07:21
[b]Viewlite in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"Viewlite schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:43

Andere vraag, Enyaq’s die dit jaar met assistentie basis pakket (niet +) zijn uitgeleverd, zijn die bij jullie met side assist? Ik heb wel assistentie (met dus pACC) maar geen side assist. Klopt dat?
Heb het zelfde... Alles zit er op behalve side assist. Toch jammer eigenlijk. Op mn superb had ik t wel en is toch best handig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
water_escape schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:29:
[...]

Dagrijverlichting staat toch altijd aan?
Piepje bij sluiten kan alles als er alarm op zit.
Voor toch niet? Die streep van de “glazen” grill? En mijn vorige auto had dacht ik ook geen alarm. Gewoon standaard. Maar als dat zo is het het idd weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
mr_jows schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:00:
[...]

Voor toch niet? Die streep van de “glazen” grill? En mijn vorige auto had dacht ik ook geen alarm. Gewoon standaard. Maar als dat zo is het het idd weinig zin.
Bij mij was de verlichting voor altijd aan, maar achter niet ( bij standje “auto”) Na correctie via OBD11 nu ook achter altijd aan. De crystal face grille heb ik niet, dus ken het gedrag daarvan ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door BGFG op 25-03-2023 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
BGFG schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:17:
[...]

Bij mij was de verlichting voor altijd aan, maar achter niet ( bij standje “auto”) Na correctie via OBD11 nu ook achter altijd aan. De crystal face grille heb ik niet, dus ken het gedrag daarvan ook niet.
Ah dan is het inderdaad achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Zojuist bij een Enyaq ZONDER matrix , de achterlichten op scandinavian gezet. Alleen nu blijven de achterlichten ook branden als de auto geparkeerd staat en gaan pas na een paar minuten uit. Iemand dit eerder gehad?

Achterlicht scandinavische DRLs voor non matrix
Centrale elektrische kast elektronica (09)
Aanpassingen:
Leuchte 23 SL HL C31:
Lichtfunction B32: aktive100prozent,
Lichtfunction C32: LED-Heckleuchte Versorgung
Leuchte 24 SL HR A61:
Lichtfunction B24: aktive100prozent
Lichtfunction C24: LED-Heckleuchte Versorgung

[ Voor 3% gewijzigd door water_escape op 26-03-2023 12:51 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 22:41
Is dat niet gewoon je coming home verlichting, of hoe het ook heet? Of gaat het spul aan de voorkant wel eerder uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
water_escape schreef op zondag 26 maart 2023 @ 12:50:
Zojuist bij een Enyaq ZONDER matrix , de achterlichten op scandinavian gezet. Alleen nu blijven de achterlichten ook branden als de auto geparkeerd staat en gaan pas na een paar minuten uit. Iemand dit eerder gehad?

Aanpassingen:
Leuchte 23 SL HL C31:
Leuchte 24 SL HR A61:
BartOtten in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
internetinfo schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:06:
Is dat niet gewoon je coming home verlichting, of hoe het ook heet? Of gaat het spul aan de voorkant wel eerder uit?
voorkant gaat wel uit idd

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-01 14:40

Aanpassingen:
Leuchte 23 SL HL C31:
Leuchte 24 SL HR A61:
Dat klinkt een beetje alsof je hierdoor automatisch ook de ‘comming home’ functie hebt ingesteld. Brandt de ledstrip aan de voorzijde ook, of gaat die wel direct uit?

Even voor mijn beeldvorming. De achterlichten blijven met het aanpassen van deze instellingen ook van die kleine driehoekjes, of gaat het achterlicht op de klep ook aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG

Aanpassingen:
Leuchte 23 SL HL C31:
Leuchte 24 SL HR A61:
Klopt, heb ik ook. Duurt ca 2-3 minuten. Ook als je met je sleutel (keyless) in de buurt komt en niet opent gaan ze aan net als bij preheating. Het lijkt er dus op dat zodra er enige activiteit is die stroom trekt, de achterlichten aan gaan. Ik laat het maar zo, ze gaan vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Mastehose schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:44:
[...]

Dat klinkt een beetje alsof je hierdoor automatisch ook de ‘comming home’ functie hebt ingesteld. Brandt de ledstrip aan de voorzijde ook, of gaat die wel direct uit?

Even voor mijn beeldvorming. De achterlichten blijven met het aanpassen van deze instellingen ook van die kleine driehoekjes, of gaat het achterlicht op de klep ook aan?
Nee bij niet matrix pakket zit er geen hardware in de achterklep.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade__x
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-05 19:34
Viewlite schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:30:
Ik heb exact hetzelfde vanuit de auto als ik op shop druk. Artikelaanbod wordt venieuwd inderdaad als melding of err_ben_a0000.

Mijn voertuig is wel volledig aan Skoda Connect gekoppeld en online. Alle pakketten die bij de levering van de auto kwamen zijn ook geactiveerd maar ik meen ergens in een YT filmpje gezien te hebben dat je een losse Spotify app uit de in-car shop zou moeten kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewlite
Blade__x schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:49:
[...]

Ik heb exact hetzelfde vanuit de auto als ik op shop druk. Artikelaanbod wordt venieuwd inderdaad als melding of err_ben_a0000.

Mijn voertuig is wel volledig aan Skoda Connect gekoppeld en online. Alle pakketten die bij de levering van de auto kwamen zijn ook geactiveerd maar ik meen ergens in een YT filmpje gezien te hebben dat je een losse Spotify app uit de in-car shop zou moeten kunnen downloaden.
Ja precies, ik heb dus exact hetzelfde. Nu geloof ik niet dat het aanbod in de shop op dit moment zo is dat ik er blij van word (spotify speel ik wel via Carplay), maar je kunt er ook bepaalde upgrades op de auto mee aanschaffen. Vooral eventuele toekomstige ontwikkelingen op dit vlak interesseren me. Ik ga het wel aan de dealer vragen hoe het zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:25
Ik rijd nu 1,5 jaar in een Enyaq 60. Fijne auto, maar het bereik is toch wel slecht hoor bij mijn auto.
Gister een ronde gereden. 25% provinciaal ~80km/h, 5% stad, rest snelweg waarbij de snelheid vanwege drukte schommelde tussen de 90 en de 120 km/h. Voornamelijk ~100km/h. Kachel op 20 graden.

Gemiddeld verbruik over de rit, 22.1 kwh/100 km. Na 201 km weer thuis met nog 10% accu resterend en 24km rijbereik. In totaal 53.15 kwh geladen.

Met deze gegevens zou ik een praktisch benutbare accucapaciteit hebben van 49.4 kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Opperhoof schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:04:
Ik rijd nu 1,5 jaar in een Enyaq 60. Fijne auto, maar het bereik is toch wel slecht hoor bij mijn auto.
Gister een ronde gereden. 25% provinciaal ~80km/h, 5% stad, rest snelweg waarbij de snelheid vanwege drukte schommelde tussen de 90 en de 120 km/h. Voornamelijk ~100km/h. Kachel op 20 graden.

Gemiddeld verbruik over de rit, 22.1 kwh/100 km. Na 201 km weer thuis met nog 10% accu resterend en 24km rijbereik. In totaal 53.15 kwh geladen.

Met deze gegevens zou ik een praktisch benutbare accucapaciteit hebben van 49.4 kwh.
Dat is precies de reden dat ik voor een 80 heb gekozen. Rijd best wat langere afstanden maar heb nu, in de winter, altijd zo’n 400 km actieradius. Mijn vorige ev kwam dan tot 350 max en dat vind ik dus net te weinig in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Eergisteren een redelijk lange rit gemaakt. Voor het eerst (na ruim 3300km) niet thuis met 2kW, maar onderweg beetje bijgeladen aan de snellader, bij ongeveer 50%, met 45kW(16kWh). Na tegenwind op de heenweg, met nog iets van 100km te gaan en 200km bereik, gaf hij een "noodzakelijke" laadstop aan. Ik leek met 18-19% thuis te gaan komen. Laadpunt genegeerd (wind mee) en hij wilde me de hele tijd terug sturen, zelfs toen ik er al kilometers voorbij was... Nergens voor nodig.
Uiteindelijk met 24% thuis gekomen en ~23u aan de lader tot 80%.

@Opperhoof Ik (Enyaq 80) krijg bij 80% lading steeds een opgegeven bereik van +400km. Dat geloofde de instructeur van de gratis instructie ook niet. Hangt nogal af van je rijstijl.
Wat helpt: verder vooruit kijken dan de auto en daar goed op anticiperen. Gelijkmatiger rijden dan de auto. Als je de ACC gebruikt, zo ver mogelijk vooruit laten kijken. Regeneratie helpt, maar heeft toch verlies.
Oh, en 85km/u... ga ik ook aanhouden naar Spanje binnenkort.

Verder, als het koud is, heb ik buiten een jas aan. (En binnen een trui, vroeger ook al) Dan is 160 voor mij genoeg.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:10

MLLL

Palm Treo 650

onetime schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:26:
Eergisteren een redelijk lange rit gemaakt. Voor het eerst (na ruim 3300km) niet thuis met 2kW, maar onderweg beetje bijgeladen aan de snellader, bij ongeveer 50%, met 45kW(16kWh). Na tegenwind op de heenweg, met nog iets van 100km te gaan en 200km bereik, gaf hij een "noodzakelijke" laadstop aan. Ik leek met 18-19% thuis te gaan komen. Laadpunt genegeerd (wind mee) en hij wilde me de hele tijd terug sturen, zelfs toen ik er al kilometers voorbij was... Nergens voor nodig.

@Opperhoof Ik (Enyaq 80) krijg bij 80% lading steeds een opgegeven bereik van +400km. Dat geloofde de instructeur van de gratis instructie ook niet. Hangt nogal af van je rijstijl.
Wat helpt: verder vooruit kijken dan de auto en daar goed op anticiperen. Gelijkmatiger rijden dan de auto. Als je de ACC gebruikt, zo ver mogelijk vooruit laten kijken. Regeneratie helpt, maar heeft toch verlies.

Verder, als het koud is, heb ik buiten een jas aan. (En binnen een trui, vroeger ook al) Dan is 160 voor mij genoeg.
Maximaal 85km/u op de snelweg?
Dat lijkt mij een spannende rit, telkens in je achteruitkijkspiegel kijken wegens drukkende vrachtwagens.
Dan kun je beter met de trein gaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:59
Met max 85 geloof ik zo'n laag verbruik ook wel.

Ik heb helemaal geen zware rechtervoet, maar rij wel 130 als dat mag. In de zomer zat ik rond 18.5 kwh/100 km en in de winter rond 22.5 kwh/100 km.

Ik rij de 60 en bij een roadtrip in de kou met constant 130 moet je wel echt vaak laden. Naar Zuid-Frankrijk was 7/8 keer afgelopen maand. Verder ben ik de overige weken van het jaar tevreden met de 60 ipv 80, scheelt best veel geld en ik kan bij alle klanten die ver (150km+) zitten gewoon laden of er is een snellader in de buurt waar ik eventjes sta als ik te vroeg ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
macmellow schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:46:
Met max 85 geloof ik zo'n laag verbruik ook wel.

Ik heb helemaal geen zware rechtervoet, maar rij wel 130 als dat mag. In de zomer zat ik rond 18.5 kwh/100 km en in de winter rond 22.5 kwh/100 km.

Ik rij de 60 en bij een roadtrip in de kou met constant 130 moet je wel echt vaak laden. Naar Zuid-Frankrijk was 7/8 keer afgelopen maand. Verder ben ik de overige weken van het jaar tevreden met de 60 ipv 80, scheelt best veel geld en ik kan bij alle klanten die ver (150km+) zitten gewoon laden of er is een snellader in de buurt waar ik eventjes sta als ik te vroeg ben.
precies, als particuliere koper zat ik ook nog met de subsidiegrens. Een 80 was rond de 6k duurder, nog 4k subsidie erbij. Voor 10k in mijn zak stop ik wel een paar keer extra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
jeroenkb schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:50:
[...]

precies, als particuliere koper zat ik ook nog met de subsidiegrens. Een 80 was rond de 6k duurder, nog 4k subsidie erbij. Voor 10k in mijn zak stop ik wel een paar keer extra.
Ik heb daar q1 2022 ook naar gekeken. Maar nieuw was het niet meer mogelijk om een IV 60 onder de 45k te bestellen. Daarnaast wilde ik graag een Sportline versie en dan was het al helemaal onmogelijk om 1 onder de 45k cataloguswaarde te vinden.

Zelf hebben wij particulier nu een IV60 sportline, maar afgelopen winter was het soms toch even plannen. En waar ik lui ben en betaal voor gemak, denk ik toch heel soms, "had ik maar iets bijgelegd voor een IV80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Het zou zo fijn zijn wanneer je de laadstop kan 'overriden' omdat je inschat dat je het wel haalt. Ik irriteerde me laatst ook toen ik die melding kreeg terwijl ik met 16% thuis zou komen. Uiteindelijk de navigatie maar uitgezet.

Of kan dit al en heb ik niet goed gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:05
jeroenkb schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:50:
[...]

Maar als je hem later weer verkoopt is de restwaarde ook weer een stuk hoger.
En als je hem helemaal op rijdt gaat hij bij benodigde range x ruwweg 30% (80-60)/60 langer mee, waardoor de afschrijving nog wel eens lager kon zijn voor een 80 vs een 60.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19-05 09:49
Je kan het minimale percentage voor de eindbestemming aanpassen naar 10%
Martinez- schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:15:
[...]

Het zou zo fijn zijn wanneer je de laadstop kan 'overriden' omdat je inschat dat je het wel haalt. Ik irriteerde me laatst ook toen ik die melding kreeg terwijl ik met 16% thuis zou komen. Uiteindelijk de navigatie maar uitgezet.

Of kan dit al en heb ik niet goed gekeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGFG
dingo35 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:40:
[...]

Maar als je hem later weer verkoopt is de restwaarde ook weer een stuk hoger.
En als je hem helemaal op rijdt gaat hij bij benodigde range x ruwweg 30% (80-60)/60 langer mee, waardoor de afschrijving nog wel eens lager kon zijn voor een 80 vs een 60.
Exact. In de restwaardeberekening is de actieradius bij een EV een van de belangrijkste variabelen. En als ik hier lees dat soms een zwarte in plaats van chromen afwerking of ander uiterlijk vertoon prevaleert boven praktisch(er) gebruik dan vind ik mezelf zo conservatief……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:15
Vandaag naar de dealer geweest voor TA storing en defecte spiegelspots. Nieuw stuur en spots zijn besteld.

Spots zijn volgens de dealer ook een verbeterde versie. Mijn verwachting dat het wel een paar maanden kan duren voordat het stuur binnen is waren correct.

Afgesproken om dan alles in één keer te laten vervangen. Hopelijk voor medio juli gefixt, zodat ik lekker naar Frankrijk kan touren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik denk dat het verstandig is om ook aan andere weggebruikers te denken ipv enkel aan zoveel mogelijk kilometers uit je accu te persen….
met 85km/u ben je gewoon een obstakel op de snelweg. En vooral in combinatie met dat maximaal vooruit laten kijken van de ACC.

Blijf het bijzonder vinden hoe mensen zich laten beperken door een EV. Plan langere reizen gewoon fatsoenlijk en rij zoals je een ‘normale’ auto ook zou rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneEnyaq
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-11-2023
De range is voor iedereen belangrijk, maar veiligheid gaat boven alles. Ik rij regelmatig zo’n 140 km enkele reis woon- werk en kom op een verbruik van ongeveer 19/20 kWh. Ik rij in een Enyaq 60, hou mij netjes aan de toegestane snelheid, verwarming op 19.
Verbruik is helemaal volgens verwachting. In de winter is het verbruik hoger dan in de zomer.
Heerlijke wagen om afstanden te rijden.
Niet alles is perfect zoals bekend is de VAG groep niet bepaald sterk als je kijkt naar hun software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Vanuit mijn kant nog even een update qua wielen en bereik. Ik heb echt het idee dat het veel meer scheelt dan je denkt. Gister was het koud (ruiten bevroren). Auto laten voorverwarmen aan de paal tot 19c en mijn vaste (eik) rit gereden. Waar ik hier op winterbanden en aftermarket wielen 21.4kWh/100km noteer, zat ik nu met zomerbanden + 20" Taurus met Aero kappen op 17kWh. Het gaat mij op dit moment wat te ver om nog even terug te wisselen naar winterbanden (die nu op de originele Vega wielen zitten), maar ik denk dat het echt behoorlijk wat scheelt.

Inmiddels heb ik ook een OBDeleven dongle + subscription, dus kan eventueel ook mensen in omgeving Rotterdam helpen met codering. Wel heb ik nog een vraagje mbt de scandinavische DRL's voor Matrix verlichting, in het document zoals gedeeld op de facebook groep staat dit voor Non matrix, maar is de instelling dan gelijk voor matrix verlichting?

Aanpassingen:
Leuchte 23 SL HL C31:
Leuchte 24 SL HR A61:
Waarom ik het vraag, ik heb het namelijk geactiveerd en het lijkt te werken, alleen zag ik in de nacht ineens de achterlichten van de auto oplichten, terwijl hij stond te laden aan de paal. En nee, ik heb geen benaderingsverlichting ingesteld staan. Spooky :o

Is er ook ergens nog een andere lijst met aanpassingen, bijvoorbeeld op een ander (internationaal) forum?

Als het zonnetje nou gaat schijnen kan ik eindelijk eens proberen betere foto's te maken met deze wielen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJxwjIx9jTzfkoOzd-p9tQAgnnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2qslHLXLJsJuB1C3Ic0h44H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpol
Heeft er al iemand het welkomsscherm kunnen uitschakelen met OBDEleven?
De aanpassing in het online document lijkt niet te werken bij mij. (MEB 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

fredpol schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:01:
welk document? kun je dat even laten zien?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpol
rammes schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:50:
[...]

welk document? kun je dat even laten zien?
Kun je hier vinden:
https://drive.google.com/...Q0OKjaag2mlQEJ3fWE5Gm3HxY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:52

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredpol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-11-2023
Wootism schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 07:41:
[...]

Ik denk dat het verstandig is om ook aan andere weggebruikers te denken ipv enkel aan zoveel mogelijk kilometers uit je accu te persen….
met 85km/u ben je gewoon een obstakel op de snelweg. En vooral in combinatie met dat maximaal vooruit laten kijken van de ACC.

Blijf het bijzonder vinden hoe mensen zich laten beperken door een EV. Plan langere reizen gewoon fatsoenlijk en rij zoals je een ‘normale’ auto ook zou rijden.
Bovendien verlies je op lange ritten veel tijd met 85km/u tov 110-130km/u, die haal je niet in door minder laadstops. Check je route met ABRP, die zal je niet met 85km/u laten rijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viewlite
Boeie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:38:
Vanuit mijn kant nog even een update qua wielen en bereik. Ik heb echt het idee dat het veel meer scheelt dan je denkt. Gister was het koud (ruiten bevroren). Auto laten voorverwarmen aan de paal tot 19c en mijn vaste (eik) rit gereden. Waar ik hier op winterbanden en aftermarket wielen 21.4kWh/100km noteer, zat ik nu met zomerbanden + 20" Taurus met Aero kappen op 17kWh. Het gaat mij op dit moment wat te ver om nog even terug te wisselen naar winterbanden (die nu op de originele Vega wielen zitten), maar ik denk dat het echt behoorlijk wat scheelt.
De banden hebben wellicht nog de grootste impact op het verbruik en het bereik, naast koude en regen (!). Ik merkte van de week met regen dat het verbruik flink toeneemt. Wellicht door het gebruik van de ruitenwisser, maar dat kan ik haast niet geloven.

Als deze test bij Tesla's ook van toepassing is op Enyaq's, dan lijken de velgen niet zo'n grote impact op het verbruik en bereik te hebben:
YouTube: Bringen Aero Felgen beim Tesla Model 3 mehr Reichweite auf der Autob...

Er zijn overigens meer websites waar vergelijkbare tests worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StretchNL
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-09-2023
water_escape schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:36:
[...]

Nee bij niet matrix pakket zit er geen hardware in de achterklep.
Dus als ik het goed begrijp kan je als je geen matrix verlichting pakker hebt, aan de achterkant niet de mooiere achterlicht functie activeren (al dan wel of niet met dynamisch knipperen? Dat zou ik namelijk nog wel willen. Ik vindt de driehoekjes een beetje armzalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05 19:23
StretchNL schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:40:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan je als je geen matrix verlichting pakker hebt, aan de achterkant niet de mooiere achterlicht functie activeren (al dan wel of niet met dynamisch knipperen? Dat zou ik namelijk nog wel willen. Ik vindt de driehoekjes een beetje armzalig.
Dan zal je andere lampen moeten kopen. Een en ander is niet armzalig maar slechts je eigen zuinigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02
@Senaxx en anderen heeft iemand inmiddels een goede solide tablethouder gevonden voor de sportline stoelen?

@frankveldink hoe bevalt de minder solide houder? Of inmiddels een andere versie gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bart.vanloo.nl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:56
crimby schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:00:
@Senaxx en anderen heeft iemand inmiddels een goede solide tablethouder gevonden voor de sportline stoelen?

@frankveldink hoe bevalt de minder solide houder? Of inmiddels een andere versie gevonden?
Goedenavond, ik heb sinds aantal weken onderstaande houder gemonteerd. Tot nu toe erg tevreden over
https://www.amazon.nl/Tab...-Compatibel/dp/B098FFGVX8

Meegeleverde inbusboutjes vervangen door een iets langere variant van de plaatselijke ijzerwarenhandel en het lijkt wel origineel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:05
Boeie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:38:
Vergeet niet de windsterkte/richting, effect daarvan is ook signicant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 31-03 20:50

Bij het Lenco dvd schermpje zit ook een prima solide houder👍Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXXodILXLsvzND5D1E5Uqx78Sw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2AlR1cfBrWDcTGNdaDM7bf0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Nee, ik heb het een beetje voor mij uitgeschoven. Onze dochter (2,5) kan het momenteel gelukkig nog doen zonder schermpjes en vermaakt zich nog met de boekjes.
Maat28 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:15:
[...]

Bij het Lenco dvd schermpje zit ook een prima solide houder👍[Afbeelding]
De Sportline stoelen hebben geen afneembare hoofdsteun maar het is een onderdeel van de stoel. Dat gaat dus niet werken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHQRpKx2F22q4rnUOK3MICbjnpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZqoRTg0P0oUNWnvoNyanzMA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Senaxx op 29-03-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 31-03 20:50
Senaxx schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:32:
[...]

Nee, ik heb het een beetje voor mij uitgeschoven. Onze dochter (2,5) kan het momenteel gelukkig nog doen zonder schermpjes en vermaakt zich nog met de boekjes.

Ja idd, ze zitten ok maar erg nare vormgeving hebben die sport line stoelen.

[...]

De Sportline stoelen hebben geen afneembare hoofdsteun maar het is een onderdeel van de stoel. Dat gaat dus niet werken :)

[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGFG
Daar wordt je blij van _/-\o_ Per nu: 80

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LDz9otTQCu1GoUmmmy0bMw_zvs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c7b7Wif9OjotARifuqcI04DN.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
StretchNL schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:40:
[...]

Ik ben het met je eens dat de standaard achterlichten minimalistisch zijn. Volgens mij komt het in de buurt van wat er wettelijk als minimum is vastgesteld. Zelf ben ik blij dat ik voor het lichtpakket heb gekozen.

Maar er valt niets aan te upgraden tenzij de hele units vervangen worden denk ik. Zoals je in onderstaande post tot in detail kunt zien is het echt andere hardware:

lammert.duerink in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StretchNL
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-09-2023
Martinique schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:56:
[...]

Ik ben het met je eens dat de standaard achterlichten minimalistisch zijn. Volgens mij komt het in de buurt van wat er wettelijk als minimum is vastgesteld. Zelf ben ik blij dat ik voor het lichtpakket heb gekozen.

Maar er valt niets aan te upgraden tenzij de hele units vervangen worden denk ik. Zoals je in onderstaande post tot in detail kunt zien is het echt andere hardware:

lammert.duerink in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Dan is het helaas niet anders. De lampen pasten helaas niet meer in het lease budget.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-11-2023
Viewlite schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:23:
[...]

De banden hebben wellicht nog de grootste impact op het verbruik en het bereik, naast koude en regen (!). Ik merkte van de week met regen dat het verbruik flink toeneemt. Wellicht door het gebruik van de ruitenwisser, maar dat kan ik haast niet geloven.

Als deze test bij Tesla's ook van toepassing is op Enyaq's, dan lijken de velgen niet zo'n grote impact op het verbruik en bereik te hebben:
YouTube: Bringen Aero Felgen beim Tesla Model 3 mehr Reichweite auf der Autob...

Er zijn overigens meer websites waar vergelijkbare tests worden gedaan.
Ruitenwisser-gebruik heeft idd geen impact, het is echt de regen op de weg en de extra weerstand die hierdoor ontstaat. Ik heb het idee dat regen meer impact heeft op de range dan lage temperaturen. In januari naar Andorra gereden in de regen en het eerste deel (NL+BE) was het 10 graden met een gebruik van 23kWh/100km. Vandaag eveneens met 10 graden en gelijke snelheid (111km/u) een verbruik van 15,5kWh/100km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredpol
fredpol schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:01:
Voor de geïnteresseerden, deze aanpassing werkt wel met OBDEleven:

block 8125
aanpassing
function configuration pso
IAA function (now) => OFF (deactiveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 02:11
Ik ben opzoek naar Bosch Aerotwin ruitenwissers voor de Enyaq Coupe. De af-fabriek wissers vind ik maar matig. Waar ik ook zoek zijn deze nergens op voorraad.

Heeft iemand tips voor een alternatief of een adres waar ze wel voorradig zijn?

Specs:
BOSCH 3 397 014 876 Ruitenwisser
700, 450mm, Flat blade wisserblad

Ruitenwisser BOSCH A993S voor SKODA
Gebruiksnummer: 3397014876

Ruitenwisserblad uitvoering:
Flat blade wisserblad

Links-/rechtsbesturing:
voor voertuigen met stuur links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
fredpol schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:22:
[...]

block 8125
aanpassing
En ben je dan wel "online"? Of blijft je Enyaq dan offline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
fredpol schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:22:
[...]

block 8125
aanpassing
Interessant! Wat zijn de voor- en nadelen van deze aanpassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpol
Senaxx schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:06:
[...]

En ben je dan wel "online"? Of blijft je Enyaq dan offline?
Ik heb alleszins niet de indruk dat ik offline ben, alles lijkt te werken, ook de Skoda app en de apps op Carplay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredpol
aritmeester schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:12:
[...]

Interessant! Wat zijn de voor- en nadelen van deze aanpassing?
Dit schakelt het welkomsscherm uit. Voorlopig nog geen nadelen ondervonden. Ik test wel nog verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aritmeester
fredpol schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:20:
[...]

Dit schakelt het welkomsscherm uit. Voorlopig nog geen nadelen ondervonden. Ik test wel nog verder.
Vanaf een ander forum:
I have tested this on an ID5 with SW 3.2. .
The start screen disappears, but also the user tile and the Wecharge APP no longer work.
So the tip isnt the best solution, I have undone it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02
bart.vanloo.nl schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:34:
[...]

Goedenavond, ik heb sinds aantal weken onderstaande houder gemonteerd. Tot nu toe erg tevreden over
https://www.amazon.nl/Tab...-Compatibel/dp/B098FFGVX8

Meegeleverde inbusboutjes vervangen door een iets langere variant van de plaatselijke ijzerwarenhandel en het lijkt wel origineel.
Thanks deze kwam ik inderdaad vaker tegen. Dan ga ik hier maar eens naar kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
fredpol schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:19:
[...]

Ik heb alleszins niet de indruk dat ik offline ben, alles lijkt te werken, ook de Skoda app en de apps op Carplay.
Je kan het bijvoorbeeld testen door te zien of je in de Skoda app nog de locatie van je voertuig kan opvragen. Deze zou je in de app moeten zien onder navigatie en dan trip planner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Senaxx schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:32:
[...]

[...]

[Afbeelding]
https://www.bol.com/nl/nl...te-armen/9200000114732655
Die had ik ook nog gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredpol
Senaxx schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:57:
[...]

Je kan het bijvoorbeeld testen door te zien of je in de Skoda app nog de locatie van je voertuig kan opvragen. Deze zou je in de app moeten zien onder navigatie en dan trip planner.
Ja, dat lukt allemaal zonder problemen. Ik test verder en laat het hier weten indien niet ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Ik weet niet helemaal waarom je op mij reageert, maar die lijkt mij ook niet te passen op een sportline zoals @crimby vroeg. Die @bart.vanloo.nl adviseerde lijkt wel goed.
Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.