Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.386 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-07 12:44
Enahs schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:16:
Gisteren heb ik mijn auto aan een publieke laadpaal gezet. Na ongeveer een uurtje zo'n 10% erbij, maar toen stopte ineens het laden. Via de Shell Recharge app kon ik zien dat er op dat moment op de 2e aansluiting een andere auto ingeplugd was.

Dit is nu de 2e keer dat de auto lijkt te stoppen met laden als er naderhand een andere auto in de 2e aansluiting inplugd.
Is dit iets wat veroorzaakt wordt door de auto, of ligt het probleem eerder bij de (2 verschillende) laadpalen?
Ik heb dit ook eens gehad. De laadpaal bleek om de zoveel tijd te wisselen van auto om die dan op te laden.
Lever dan halve power naar beide auto's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enahs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 21:50
OmniRocket schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:19:
[...]

Ik heb dit ook eens gehad. De laadpaal bleek om de zoveel tijd te wisselen van auto om die dan op te laden.
Lever dan halve power naar beide auto's.....
Op 22% stopte de auto met laden. Vreemd genoeg in de 2 uur er na nog 2% erbij, maar vanochtend stond deze nog op 24%. Dezelfde stand die ik gisteravond laat nog zag staan.

Ik zie op de meeste andere laadpalen wel dat het vermogen gehalveerd wordt. Maar nu al de 2e laadpaal waarbij mijn auto stopt met laden als er een 2e inplugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:39
vinom schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:51:
Het lijkt erop dat de eerste test met uitgesteld laden en een voorverwarmde accu gelukt is. Ik heb geen begin tijd opgegeven dus de auto mocht zelf bepalen hoelaat hij mocht beginnen met laden, als hij maar om 08.45 klaar was. Hij is rond 04.00 uur begonnen en prima doorgeladen tot 08.45 uur. Laatste procentjes werd de laadsnelheid rustig afgebouwd. Daarna meteen de accu temperatuur gecheckt en die was 15 graden. Volgens mij is dat de ideale temperatuur.
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik kan volgende keer eens controleren of na een lange rit de accu warmer is dan 15 graden. Voor de rest ga ik nog verder testen of uitgesteld laden blijft werken, zodat ik 's ochtends niet voor verrassingen kom te staan.
N.a.v. jouw bericht gisteren ook even getest.
Auto rond 14.30 zo ingesteld dat ie om 23u op 90% had moeten zitten en direct de laadkabel aangesloten.
Uitsluitend laad locatie aangemaakt en de 'vol' tijd ingesteld, verder niks.
Leek goed te gaan, begon rond 17.30u met laden, qua tijd zou dat precies uitkomen.
Echter... rond 20.55 afgebroken op 60% en nooit meer opnieuw opgepakt.
Werkt dus nog voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Daan_P schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:31:
[...]

Aan voorkant heb ik er geen last van, achterkant wel maar komt denk ik door mijn rijstijl 🙈 al een keer gekeken maar zag niets geks bij de veren.
Ja dit herken ik ook wel. Dat met name de achterkant van de Enyaq bij heuvels een knakje maakt als je iets te hard over de heuvel gaat. Dit is volgens mij wel echte en Skoda ding. Mijn Octavia deed dit 10 jaar geleden precies zo. Alle tussentijdse auto's die ik gereden heb, hadden hier niet tot nauwelijks last van.

Geen big issue. Gewoon wat zachter over de heuvels. :X :X

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
RandomNick schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Auto rond 14.30 zo ingesteld dat ie om 23u op 90% had moeten zitten en direct de laadkabel aangesloten.
Leek goed te gaan, begon rond 17.30u met laden, qua tijd zou dat precies uitkomen.
Herkenbaar, aan het begin ook wel eens met deze instellingen getest (en andere forumleden ook meende ik). Probleem is dat die regelmatig zonder enige reden stopt met laden en dit niet weer herstart.
Hopelijk wordt dit ook in de komende update aangepakt en opgelost, is nu te onbetrouwbaar om te gebruiken.

Dit is 1 van de redenen waarom ik gekozen heb voor een oplossing via HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniRocket
Enahs schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:28:
[...]

Op 22% stopte de auto met laden. Vreemd genoeg in de 2 uur er na nog 2% erbij, maar vanochtend stond deze nog op 24%. Dezelfde stand die ik gisteravond laat nog zag staan.

Ik zie op de meeste andere laadpalen wel dat het vermogen gehalveerd wordt. Maar nu al de 2e laadpaal waarbij mijn auto stopt met laden als er een 2e inplugt.
Klinkt als een andere oorzaak :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:55
RandomNick schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Raar! Ik ga het straks nog wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Laatst online: 09-09 19:31
DBR1984 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:34:
Hallo, ik vroeg me af of er meer mensen last hebben vam de vering van de enyaq. Als ik binnen de bebouwde kom over een drempel rijdt (met een normale snelheid), hoor en voel ik best vaak een redelijke klap op de vering. Met name linksvoor.... zou dat iets kunnen zijn, of is de vering gewoon erg stug ofzo
Mijn Enyaq gaat morgen voor de vierde keer naar de garage voor problemen met de achtervering.
Wanneer ik over een slecht wegdek rij bv zoals in België dan hoor ik steeds een klonk.
Dit gebeurt bij kleine diepe gaten in het wegdek.
Ik heb dit probleem eigenlijk al vanaf het begin en heb meteen gevraagd of misschien de transport beveiliging nog tussen de vering zat.
Hopelijk gaan ze het nu morgen oplossen, staan inmiddels al 55.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
Nieuwe update van de app en werkt al weer dagen niet meerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8suUYkUmK8y2CC4jFCQSyuNIaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TM8JDFXHM8gKAyG8XzRmnMbZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
DBR1984 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:34:
Hallo, ik vroeg me af of er meer mensen last hebben vam de vering van de enyaq. Als ik binnen de bebouwde kom over een drempel rijdt (met een normale snelheid), hoor en voel ik best vaak een redelijke klap op de vering. Met name linksvoor.... zou dat iets kunnen zijn, of is de vering gewoon erg stug ofzo
Dat probleem heb ik ook. Linksvoor hoor en voel ik vaak een behoorlijke klap wanneer ik (soms kruipend) over een drempel ga, maar het probleem is er niet altijd.
Ik ben er mee naar de dealer geweest en je raadt het al: op dat moment totaal geen last van. De auto voor alle zekerheid gecontroleerd op de transportblokken en/of andere eventuele problemen bij de vering, maar ze hebben niets gevonden. Ik word er tureluurs van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 10:26
Dat heb ik bij mijn 15jaar oude polo ook. Alles is gesmeerd, nagekeken, vervangen wat versleten was. Maar toch soms een boink bij een drempel waar je netjes overheen rijdt. Soms wel, soms, niet. Kan wat speling zitten ergens, wat normaal is. Dus maar zo gelaten nu.

maar straks bij een gloednieuwe auto zou dat zeker niet mogen denk ik. Hopelijk vinden ze iets.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
SSJVegito schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:17:
[...]

Was dit met de melding over het elektrosysteem? Deze heb ik nu een paar keer voorbij zien komen maar de laatste tijd helemaal niet meer eigenlijk. Ben ook wel benieuwd of het nog terug gaat komen.
Ja, het was in ieder geval het symbool van een rode of oranje driehoek. Het begon dus bij mij dat het zo nu en dan op het dashboard verscheen en later weer verdween. Daarna dat de auto tot diverse malen bij het instappen niet opstartte. Door het weer uitstapen vergrendelen en weer ontgrendelen was dat weer op te lossen. Tot het moment dat de Enyaq echt geen teken meer van beweging meer gaf.

Ik zou het zeker mee in de gaten houden en als het blijft terug komen naar de garage gaan. Als ie stil valt kun je echt geen kant meer op. Ik had de mazzel dat ik op een parkeerterrein stond. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
[quote]sparks schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Bij mij is onlangs ook deel van accu pakket vervangen. Gelukkig niet stil komen te staan, bleef in schildpad modus staan.

Jeetje, dan kun je nog in ieder geval nog iets. 20 man die met volle kracht aan je auto staan te duwen en te trekken (hoe fijn ook op dat moment) wordt ook niet echt blij van :F :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBR1984
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-07 20:30
wimvanb schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Dat probleem heb ik ook. Linksvoor hoor en voel ik vaak een behoorlijke klap wanneer ik (soms kruipend) over een drempel ga, maar het probleem is er niet altijd.
Ik ben er mee naar de dealer geweest en je raadt het al: op dat moment totaal geen last van. De auto voor alle zekerheid gecontroleerd op de transportblokken en/of andere eventuele problemen bij de vering, maar ze hebben niets gevonden. Ik word er tureluurs van!
Ja, dit klinkt wel heel herkenbaar...
Soms nergens last van en soms lijkt het net of je gewoon een stoeprand oprijdt ipv een drempel.
over 2 weken moet ik sowieso naar de garage, dan zal ik wel vragen of ze er meteen naar kunnen kijken.
Kan je die transportblokken zelf zien zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:39
Gisteren was ik buiten aan het klussen toen ik opeens de auto hoorde staan blazen. Toen ik hem open deed was het mega warm in de auto, arico stond op 21. De app gaf aan dat de airco aanstond. De airco via de app weer uitgezet. Was wel 2% van m'n accu kwijt (van 40 naar 38%). Vanmorgen stapte ik de auto in, stond die op 32%.

Dat is wel nasty, ik had mijn range vandaag hard nodig door de wind. Maar voelt niet zo lekker dat de auto zomaar begint te verwarmen. In de vertrekplanner staan de dinsdag, woensdag en donderdag ingesteld op 20 graden. Dat hij dus op zondag in de middag begint te verwarmen naar 21 graden is heel raar...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:34
kw_nl schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:07:
Gisteren was ik buiten aan het klussen toen ik opeens de auto hoorde staan blazen. Toen ik hem open deed was het mega warm in de auto, arico stond op 21. De app gaf aan dat de airco aanstond. De airco via de app weer uitgezet. Was wel 2% van m'n accu kwijt (van 40 naar 38%). Vanmorgen stapte ik de auto in, stond die op 32%.

Dat is wel nasty, ik had mijn range vandaag hard nodig door de wind. Maar voelt niet zo lekker dat de auto zomaar begint te verwarmen. In de vertrekplanner staan de dinsdag, woensdag en donderdag ingesteld op 20 graden. Dat hij dus op zondag in de middag begint te verwarmen naar 21 graden is heel raar...
Heb je toevallig de optie aan staan dat hij ontgrendelt zodra je in de buurt bent? Dat i.c.m. "voorverwarmen bij ontgrendelen" kan dit gedrag mogelijk verklaren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:39
internetinfo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Heb je toevallig de optie aan staan dat hij ontgrendelt zodra je in de buurt bent? Dat i.c.m. "voorverwarmen bij ontgrendelen" kan dit gedrag mogelijk verklaren natuurlijk.
Dat is een goeie, moet ik even in het menu zoeken. Zou het kunnen verklaren idd...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 08:11
Heb dit helaas ook meegemaakt vandaag. Ik steek de auto in en een half uur later krijg ik de melding dat de auto voorverwarmd is. Geen schema's of voorverwarmen bij ontgrendelen geactiveerd. #prul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-09 18:34
Hier precies tegenovergestelde, sinds gistermiddag krijg ik de auto niet meer voorverwarmd, melding dat de auto geen connectie heeft met internet?!?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mV_HkMJAgGKSqnu13POj7LxFHPk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5EprDj2LEj8IJjSjGusgHdpQ.png?f=fotoalbum_large

En plots werkt het spontaan weer, rara.
Na dus ruim 1 dag niet, valt nog mee :)

[ Voor 7% gewijzigd door royverdegem op 31-01-2022 16:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:07
De presentatie van de coupe is live. Een RS versie.

YouTube: Skoda Enyaq Coupé iV - Eerste Kennismaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalanche17
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03-2024
Cloclo100 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:42:
Heb dit helaas ook meegemaakt vandaag. Ik steek de auto in en een half uur later krijg ik de melding dat de auto voorverwarmd is. Geen schema's of voorverwarmen bij ontgrendelen geactiveerd. #prul
Ik vandaag dus precies hetzelfde..

Auto op het werk aan de lader en afgesloten. Vervolgens een uur later "airconditioning voltooid".. en inderdaad aangenaam warm in de auto. Spoken doet het zeker in de software van die Enyaqs :/

Overigens ook al een nieuw stuur ontvangen vanwege het wegvallen van alle assistentiesystemen (incl. soms de kilometerteller en accucapaciteit), maar dat heeft het probleem niet opgelost, dus over twee weken pas weer terug naar de garage..

Leuk, zo'n nieuwe auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandriel
  • Laatst online: 01-09 13:15
Cloclo100 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:42:
Same same vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 08:11
Jongens toch haha wat een bagger! 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
Ja, hier ook. Melding kwam binnen, maar niet duidelijk of er daadwerkelijk wat is gedaan in de auto aangezien mijn vrouw hem mee had. Kan ook vanuit servers van Skoda komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 19:21
Oh dat verklaart waarom ik na een rit van ca 45 minuten rond 14:00 uitstapte en ca 14:10 de iPhone notificatie kreeg ‘Uw airconditioning is voltooid’ oid. Iemand bij Skoda heeft een slechte denk ik…

[ Voor 11% gewijzigd door Martinique op 31-01-2022 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
Hier hetzelfde vandaag. Niet gecontroleerd of auto ook warm was, maar als ik iedereen zo lees was dat dus wel zo!
Iemand bij Skoda op t verkeerde knopje gedrukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 22:50
Heb zelf geen melding gehad, maar dit klinkt inderdaad als een glitch in het notificatie systeem of iemand die foutje heeft gemaakt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 18:40

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Wanneer gaan ze die auto’s produceren? Ben bang dat de levertijd er niet beter op gaat worden met nog meer modellen/versies.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
lvefferen schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:14:
Heb zelf geen melding gehad, maar dit klinkt inderdaad als een glitch in het notificatie systeem of iemand die foutje heeft gemaakt :-)
Misschien bedienen we wel elkaars auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Ik heb vandaag voor het eerst dat de auto zegt niet meer online te komen. Gaat lekker allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:16
Jasperzzz schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:08:
Hier hetzelfde vandaag. Niet gecontroleerd of auto ook warm was, maar als ik iedereen zo lees was dat dus wel zo!
Iemand bij Skoda op t verkeerde knopje gedrukt...
Ik heb dit de afgelopen weken ook al meerdere meegemaakt, geen patroon in te ontdekten. :/ Verwarmen bij ontgrendelen staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
laforte schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:52:
[...]

Wanneer gaan ze die auto’s produceren? Ben bang dat de levertijd er niet beter op gaat worden met nog meer modellen/versies.
Ergens in mei komt RS model. De rest later in de zomer.

Moet eerst verkocht worden.
Ik vind het een mooie versie, zeker de RS. Vraag mij alleen af wat de concurrentie is qua prijs.
Maar het familie/praktische deel lijkt mij iets minder.
Maar ieder zijn ding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:28

rammes

koekebakker 1e klas

Weet iemand een slimme manier om de opengestelde tesla chargers toe te voegen aan de navigatie?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70431342

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
rammes schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:14:
Weet iemand een slimme manier om de opengestelde tesla chargers toe te voegen aan de navigatie?
Het is wachten op een update van Skoda zelf. En omdat het gaat om een pilot, kan dat nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampshade
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Avalanche17 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:56:
[...]

Ik vandaag dus precies hetzelfde..

Auto op het werk aan de lader en afgesloten. Vervolgens een uur later "airconditioning voltooid".. en inderdaad aangenaam warm in de auto. Spoken doet het zeker in de software van die Enyaqs :/

Overigens ook al een nieuw stuur ontvangen vanwege het wegvallen van alle assistentiesystemen (incl. soms de kilometerteller en accucapaciteit), maar dat heeft het probleem niet opgelost, dus over twee weken pas weer terug naar de garage..

Leuk, zo'n nieuwe auto..
Dit had ik ook, ik wilde de auto voorverwarmen. Kreeg steeds een foutmelding in de app. Toen ik al lang en breed terug was, kreeg ik uren later een bericht uw auto is succesvol voorverwarmd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 21:19
Deze kende ik nog niet.. Waar zijn ze toch mee bezig 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/em7-HdeR7v1c3NJyA-2Xc5FZuC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cyGDUT5XvXhISONEEyBPKnuu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Pimmr schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:19:
Deze kende ik nog niet.. Waar zijn ze toch mee bezig 8)7

[Afbeelding]
Dat is helemaal een mooie, of je moet als een malle opmde knoppen hebben gedrukt ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
rammes schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:14:
Je kunt handmatig als laadpunten toevoegen in de navigatie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Daan_P schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:56:
[...]

Dat is helemaal een mooie, of je moet als een malle opmde knoppen hebben gedrukt ;)?
Blijkbaar was 1x klimatiseren via app al voldoende... zeker slecht geslapen :X

Online modus ook niet mogelijk sinds gisteren.. het lijkt er dan toch op dat ik het zekering 19 truukje maar eens moet proberen. Of ik wacht gewoon nog even een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:25
Mijn sleutel lijkt ergens klem gezeten te hebben, en het mechanisme waarmee de "fysieke sleutel" in de fob schuift is vervormd.

Iemand al een nieuwe sleutel moeten kopen en me kan vertellen hoeveel me dit gaat kosten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 22:47
Bijzonder gister ook bij mij. Airconditioning voltooid. Zou er op de servers per abuis een signaal verstuurd zijn om de auto's voor te verwarmen. Lekkere software zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 22:47
Overigens afgelopen weekend ook de laadpaal thuis ingesteld als laadpunt in de auto. Netjes alles ingesteld. Maar wat werkt dat slecht zeg. Laden tot 100% ingesteld. Volgende ochtend maar tot 66% geladen. Laadpunt maar meteen verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-06 13:36
Zojuist bericht gehad over de verwachte productie planning. Tussen week 29 en 32. Ik heb de iV60 besteld op 22 januari.

Toch eerder dan dat ik verwacht had, gezien de verhalen van niet beschikbare opties of leveringen in 2022.

Maar ik hou nog wel een slag om de spreekwoordelijke arm.

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnil21
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03-2024
Had mijn auto verwijderd uit de app en app opnieuw geinstalleerd nadat geen actuele gegevens werden weergegeven. Kan daarna mijn auto niet meer toevoegen. Maar zo te lezen is dat misschien helemaal niet zo erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-09 14:26
Michiel706 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:43:
Zojuist bericht gehad over de verwachte productie planning. Tussen week 29 en 32. Ik heb de iV60 besteld op 22 januari.

Toch eerder dan dat ik verwacht had, gezien de verhalen van niet beschikbare opties of leveringen in 2022.

Maar ik hou nog wel een slag om de spreekwoordelijke arm.
Het is inderdaad een verwachte productie week….verwacht hier echt helemaal niets van….weet ik uit ervaring inmiddels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:19
Na vorig jaar weer een hoop geklooi met het inpakken van de auto nu maar zo'n kekke tassenset aangeschaft. Was skeptisch, maar past inderdaad enorm goed. Vrouw ook helemaal blij. Het is zeker geld, maar gemak is ook wat waard. En op de totale aanschaf van de auto een peulenschil.

https://www.car-bags.com/...da-enyaq-2020-detail.html

Als je een variabele bodem hebt. De tassen zijn ingemeten op dat de laadvloer gelijk staat met de (til)drempel. Eronder heb je dus nog meer dan voldoende ruimte voor schoenen, speelgoed en andere meuk! 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Trackerfire op 01-02-2022 13:32 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Nog even mijn audiosysteem in de Enyaq:

Mosconi pico 6/8 versterker
Audison 10” subwoofer met versterker
Gladen speaker upgrade
Demping tussen de deurpanelen. Ze hadden wat moeite om de panelen er weer op te krijgen😈
Software installatie speciaal voor Enyaq

[ Voor 8% gewijzigd door Robbie8454 op 01-02-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01-2023
Trackerfire schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:30:
Na vorig jaar weer een hoop geklooi met het inpakken van de auto nu maar zo'n kekke tassenset aangeschaft. Was skeptisch, maar past inderdaad enorm goed. Vrouw ook helemaal blij. Het is zeker geld, maar gemak is ook wat waard. En op de totale aanschaf van de auto een peulenschil.

Als je een variabele bodem hebt. De tassen zijn ingemeten op dat de laadvloer gelijk staat met de (til)drempel. Eronder heb je dus nog meer dan voldoende ruimte voor schoenen, speelgoed en andere meuk!
Die tassen zijn echt top, had ze in mijn 2 vorige auto's ook. Ik gaf ieder kind 1 tas, dan weten ze precies wat ze mee mogen nemen :) . Helaas meestal wel bij autowissel weer een nieuwe set kopen. Maar zeker als je een paar keer naar andere lokaties op 1 trip gaat is het super handig. 5 minuten inladen en weg.
Tassen worden gemeten tot aan de hoedenplank, dus met de wintersport pakte ik er nog 1 of 2 neus tassen van een dakbox bij. Die zijn driehoekig en kunnen met een aflioende daklijn mooi in de hoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 10:47
Tukker87 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:06:
[...]

Ergens in mei komt RS model. De rest later in de zomer.

Moet eerst verkocht worden.
Ik vind het een mooie versie, zeker de RS. Vraag mij alleen af wat de concurrentie is qua prijs.
Maar het familie/praktische deel lijkt mij iets minder.
Maar ieder zijn ding toch?
Nog steeds zeer praktisch. Op de achterbank verlies je geen hoofdruimte doordat er standaard een panodak in zit, die minder ruimte inneemt dan een volwaardig dak.
En de koffer is ook nog steeds gigantisch groot.
Ik hoop dat deze over zo vele jaren in overvloed beschikbaar komt op de tweedehandse markt, zodat ik er eentje privé kan aanschaffen aan een degelijk prijsje.
Ik kan hem echt wel smaken in de coupe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
this schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:24:
[...]

Nog steeds zeer praktisch. Op de achterbank verlies je geen hoofdruimte doordat er standaard een panodak in zit, die minder ruimte inneemt dan een volwaardig dak.
En de koffer is ook nog steeds gigantisch groot.
Ik hoop dat deze over zo vele jaren in overvloed beschikbaar komt op de tweedehandse markt, zodat ik er eentje privé kan aanschaffen aan een degelijk prijsje.
Ik kan hem echt wel smaken in de coupe versie.
Ik vind hem er ook heel tof uitzien. Zeker die groene/gele versie. Vraag mij wel af of je voor de prijs niet een Audi hebt?
Maar kofferruimte is echt wel kleiner (of iig minder praktisch). Ik weet niet hoe ze die liters meten.
Kijk maar eens rond minuut 7. YouTube: Skoda Enyaq Coupe: Mehr Power - Mehr Ladeleistung - Mehr Elektro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
28twinplug schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Die tassen zijn echt top, had ze in mijn 2 vorige auto's ook. Ik gaf ieder kind 1 tas, dan weten ze precies wat ze mee mogen nemen :) . Helaas meestal wel bij autowissel weer een nieuwe set kopen. Maar zeker als je een paar keer naar andere lokaties op 1 trip gaat is het super handig. 5 minuten inladen en weg.
Tassen worden gemeten tot aan de hoedenplank, dus met de wintersport pakte ik er nog 1 of 2 neus tassen van een dakbox bij. Die zijn driehoekig en kunnen met een aflioende daklijn mooi in de hoeken..
Was gelijk enthousiast en wilde gelijk ook zo'n set kopen, maar...

als je de afmetingen weet kun je toch zelf ook tassen bij elkaar zoeken die precies passen? Of moet ik het verhaal geloven dat ze echt helemaal op maat gemaakt zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Tukker87 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:47:
[...]

Ik vind hem er ook heel tof uitzien. Zeker die groene/gele versie. Vraag mij wel af of je voor de prijs niet een Audi hebt?
Maar kofferruimte is echt wel kleiner (of iig minder praktisch). Ik weet niet hoe ze die liters meten.
Kijk maar eens rond minuut 7. YouTube: Skoda Enyaq Coupe: Mehr Power - Mehr Ladeleistung - Mehr Elektro
De vergelijking met Audi gaat nu ook al op voor de gewone versie. Leg een paar eurotjes bij en je hebt een Audi.
Het is maar wat je verwacht van die Audi. Ik vind een kale Audi ook maar een halve wagen, als je voor Audi gaat, kan je maar beter een groot budget voor opties vrijhouden om er ook een echte Audi van te maken. En dan zit je niet meer in de prijsklasse van Skoda, maar er serieus boven.

En ik vermoed dat de koffer berekend is op een dichte koffer met kofferafdekking. Dat is ook het formaat dat voor mij relevant is.
Wat boven de kofferafdekking aan ruimte beschikbaar is, vind ik niet zo interessant. Ik heb die ruimte misschien paar keer per jaar nodig, daar koop ik die auto niet voor. Beetje zoals het argument dat een batterij bij een EV groot genoeg moet zijn voor die ene keer dat je op reis gaat.
Moeilijk gaat vaak ook, of het moet al een erg kleine auto zijn of je moet erg grote ruimte eisen hebben.
En voor die ene keer dat het dan toch echt niet gaat, leen ik wel eens een auto van iemand voor een bak bier, daar wordt iedereen gelukkig van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
DBR1984 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Ja, dit klinkt wel heel herkenbaar...
Soms nergens last van en soms lijkt het net of je gewoon een stoeprand oprijdt ipv een drempel.
over 2 weken moet ik sowieso naar de garage, dan zal ik wel vragen of ze er meteen naar kunnen kijken.
Kan je die transportblokken zelf zien zitten?
Volgens mij niet zelf. Daarom heb ik het door de garage laten controleren en zij vonden ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bayes
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb gezocht in het forum maar eigenlijk geen bevredigend antwoord, De navigatie irriteert mij namelijk behoorlijk.

De standaard navigatie van Skoda stuur mij naar 50 Kw opladers welke niet eens langs de snelweg staan terwijl ik langs Fastned/Shell locaties rijd... Daarbij is de spraakbesturing van de standaard navigatie dramatisch, als je Dorpstraat Apeldoorn inspreekt navigeert hij naar Molenweg in Almelo 8)7

Siri werkt met spraakbesturing veel beter alleen houdt Google Maps/Apple Kaarten geen rekening met tussentijds laden onderweg...

Wat is nu de oplossing?! ABRP premium aanschaffen? Andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
Bayes schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:14:
Ik heb gezocht in het forum maar eigenlijk geen bevredigend antwoord, De navigatie irriteert mij namelijk behoorlijk.

De standaard navigatie van Skoda stuur mij naar 50 Kw opladers welke niet eens langs de snelweg staan terwijl ik langs Fastned/Shell locaties rijd... Daarbij is de spraakbesturing van de standaard navigatie dramatisch, als je Dorpstraat Apeldoorn inspreekt navigeert hij naar Molenweg in Almelo 8)7

Siri werkt met spraakbesturing veel beter alleen houdt Google Maps/Apple Kaarten geen rekening met tussentijds laden onderweg...

De ideale combinatie (althans dat is mijn mening) voor langere reizen is ABRP icm GoogleMaps/Apple Kaarten. ABRP laat je alles netjes uitrekenen en vervolgens deel je de route met Google Maps op het mooi via AA/Carplay op je scherm te krijgen.

Daarbij ben ik groot fan van de manier van navigatie in Google Maps en vindt ik die van bijvoorbeeld ABRP niet fijn.

Maar het is maar net wat je allemaal fijn vind. Sommigen heb ik van gelezen dat ze goed overweg kunnen met de standaard navigatie in de Skoda, vraag mij niet hoe 8)7 .

Ideaal is de combinatie van ABRP + GoogleMaps uiteraard niet, maar het gebeur bij mij maar paar keer jaar dat ik langere ritten rijdt waarbij ik moet bijladen onderweg. Al die andere ritten doe ik gewoon via GoogeMaps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmniRocket
Trackerfire schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:30:

Als je een variabele bodem hebt. De tassen zijn ingemeten op dat de laadvloer gelijk staat met de (til)drempel. Eronder heb je dus nog meer dan voldoende ruimte voor schoenen, speelgoed en andere meuk! 8)
Direct besteld 8)
28twinplug schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Maar de oude set kan je dan ook weer verkopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 19:21
jeroenkb schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:30:
[...]

als je de afmetingen weet kun je toch zelf ook tassen bij elkaar zoeken die precies passen? Of moet ik het verhaal geloven dat ze echt helemaal op maat gemaakt zijn?
Precies dat. Maar goed ieder zijn ding. Zelf heb ik een hele voorraad sporttassen in verschillende maten van de welbekende Franse sportwinkel en die stapelen ook prima. Voordeel is dat je ze ook voor andere doeleinden / auto's kunt gebruiken. En gebruik je ze niet dan vouw je ze makkelijk in elkaar en stop je ze bij elkaar in 1 tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
Bayes schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:14:

De instelling van laadsnelheid aan laten passen via OBD van 50 naar 125 kWh, dan past de navigatie wel de snellader toe bij je route.
Ampera of Ranesh ( ik weet niet of ik de namen goed schrijf) kunnen dit zo voor je doen tegen een lichte vergoeding vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
this schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:42:
[...]

De vergelijking met Audi gaat nu ook al op voor de gewone versie. Leg een paar eurotjes bij en je hebt een Audi.
Het is maar wat je verwacht van die Audi. Ik vind een kale Audi ook maar een halve wagen, als je voor Audi gaat, kan je maar beter een groot budget voor opties vrijhouden om er ook een echte Audi van te maken. En dan zit je niet meer in de prijsklasse van Skoda, maar er serieus boven.

En ik vermoed dat de koffer berekend is op een dichte koffer met kofferafdekking. Dat is ook het formaat dat voor mij relevant is.
Wat boven de kofferafdekking aan ruimte beschikbaar is, vind ik niet zo interessant. Ik heb die ruimte misschien paar keer per jaar nodig, daar koop ik die auto niet voor. Beetje zoals het argument dat een batterij bij een EV groot genoeg moet zijn voor die ene keer dat je op reis gaat.
Moeilijk gaat vaak ook, of het moet al een erg kleine auto zijn of je moet erg grote ruimte eisen hebben.
En voor die ene keer dat het dan toch echt niet gaat, leen ik wel eens een auto van iemand voor een bak bier, daar wordt iedereen gelukkig van :)
Ik heb ook geen ambities om een verhuis bedrijf te starten. Maar met 3 kinderen is het makkelijk om een kofferbak te hebben die een echo heeft.

Het ging er volgens mij ook niet om of de kofferbak groot genoeg is. Maar dat hij kleiner is en daardoor dus minder praktisch.
Mag ook, want zijn 2 verschillende types.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayEm
  • Laatst online: 12-11-2024
Zijn er meer mensen die een probleem hebben met hun blower? Ik ben inmiddels 3 keer terug geweest maar de linker blower in het midden blaast altijd koude lucht als de instellingen op automatisch staan. Het lijkt een beetje of de eco setting precies verkeerd om staat. Wanneer je handmatig kiest voor de blowers in het dashboard blaast de linker blower wel netjes warm en de rechter koude/lauwe lucht. Ga nu voor de 4de keer terug zo moeilijk moet het toch niet zijn en ik heb geen zin bij iedere rit naast de laneassist ook de auto functie uit te moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
JayEm schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:01:
Zijn er meer mensen die een probleem hebben met hun blower? Ik ben inmiddels 3 keer terug geweest maar de linker blower in het midden blaast altijd koude lucht als de instellingen op automatisch staan. Het lijkt een beetje of de eco setting precies verkeerd om staat. Wanneer je handmatig kiest voor de blowers in het dashboard blaast de linker blower wel netjes warm en de rechter koude/lauwe lucht. Ga nu voor de 4de keer terug zo moeilijk moet het toch niet zijn en ik heb geen zin bij iedere rit naast de laneassist ook de auto functie uit te moeten zetten.
Yep, ik ervaar hetzelfde. In deel 1 van dit topic zijn er nog mensen die het ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 20:55
Hier ook, na uurtje wordt het echt koud in de auto. Zet auto uit, min stand, dan is het uit te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Laatst online: 09:39
Hier nog één. Ik heb daarom de roosters in het midden standaard dicht zitten. Dan nog komt er een koude lucht van de voorruit af. Ik zet de stoelverwarming op standje twee, en meestal na een tijdje is het wel te doen, alsof het went ofzo. Aangenaam is anders, bij andere auto's nog nooit gehad. Evenals veel aanslag op voorruit (soort waas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
Zelfde inderdaad! Altijd koude handen, om die redenen ook roosters in het midden altijd dicht gezet. Stand Auto werkt bij mij echt niet lekker en daarnaast ook te lawaaierig. Ook al zet ik auto op lage stand (auto inhouden krijg je 3 opties), dan nog blijf ik koude lucht èn te luidruchtig. Handmatig ventilatie op laagste stand en airco uit is het stil en tenminste wel warme lucht.

Ik had het meeste last hiervan tijdens vakantie naar Denemarken. Kreeg binnen in maar niet lekker op temperatuur en continue koude kucht stroom. Aangezien ik nu nog steeds niet naar mijn klanten hoef, en dus thuis werk, maak ik alleen maar kleine ritjes en erger ik er niet zoveel aan. Maar opzich wel blij om te lezen dat ik dus niet de enige ben. Hopelijk volgt er een oplossing en wordt het hier gepost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
  • Laatst online: 12-11-2024
Ah ik ben dus duidelijk niet de enige. Ik ga morgen weer een afspraak maken ze regelen het maar. Zit iedere keer onbehaaglijk in de auto. Ik zie het al gebeuren dat ie van de zomer loeihete buitenlucht blaast als de airco aan staat.

Ps: het vervangen van de stelmotor heeft niet geholpen.

[ Voor 11% gewijzigd door JayEm op 01-02-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
JayEm schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:07:
Ah ik ben dus duidelijk niet de enige. Ik ga morgen weer een afspraak maken ze regelen het maar. Zit iedere keer onbehaaglijk in de auto. Ik zie het al gebeuren dat ie van de zomer loeihete buitenlucht blaast als de airco aan staat.

Tijdens de zomer periode heb ik juist geen last gehad. Zover ik me kan herinneren was de temperatuur altijd lekker. Begon bij mij pas op te vallen met de koudere dagen, waarbij je juist wat warmte wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
Genestealer schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:16:
[...]

Tijdens de zomer periode heb ik juist geen last gehad. Zover ik me kan herinneren was de temperatuur altijd lekker. Begon bij mij pas op te vallen met de koudere dagen, waarbij je juist wat warmte wilt hebben.
100% eens, bij mij ook. Zomer perfect. Bij koudere temperaturen net als de rest. Eerst best wel lekker en dan "ineens" koude lucht. Stuur en stoelverwarming om te compenseren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
jeroenkb schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Was er vanmiddag bij afhalen en worden echt op maat gemaakt ja. Staat ook op de verpakking. Natuurlijk lijkt het eea op elkaar maar ze hebben contacten met diverse dealers in de buurt en iedere nieuwe auto wordt nauwkeurig opgemeten volgens vaste standaard en worden dan op maat gefabriceerd. Bij sommige auto’s is de breedte van de tassen 31,5cm per stuk en bij andere weer 3x33,5 etc. echt maatwerk dus. Stond er ook van te kijken. Maar op zich zelf meten en tassen bij elkaar zoeken doet ook de job. Uiteraard!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
DirkBouwman schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:19:
[...]

100% eens, bij mij ook. Zomer perfect. Bij koudere temperaturen net als de rest. Eerst best wel lekker en dan "ineens" koude lucht. Stuur en stoelverwarming om te compenseren...
Hier ook last van. Is dit niet gewoon een design flaw in het systeem? Want als er zoveel mensen last van hebben kan t bijna niet dat van iedere hetzelfde “stuk” is. Toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Vorige week een ritje op en neer naar Hamburg, gehele rit heeft de ventilatie op Auto stand 1 gestaan + AC, 19.5°. Had daarvoor de Auto op de default stand 2 (med), vind het op 1 (low) wel het prettigst.
Ik zat samen met een bijrijder, moet zeggen dat ik een enkele keer een licht fris briesje heb gevoeld bij de handen, toen de temp 0,5° omhoog gezet. Verder lang niet zo storend dat ik aan andere instellingen wilde zitten of roosters heb dicht gezet. Had de stuurverwarming op stand 1. Bijrijder vond het ook niet onbehaaglijk.
Vraag me dus af, ben ik dan niet zo gevoelig of zit er echt verschil in de regeling? Heb ook geen enkele keer nog beslagen ruiten gehad binnen, ook niet met meer passagiers.

p.s. heb geen klimaatpakket of stoelverwarming.

[ Voor 3% gewijzigd door Pimmr op 02-02-2022 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Bij mij zijn de cameras en de lijntjes die er op het display gezet worden zo scheef als maar kan. Op de camera krijg je de auto met geen mogelijkheid recht geparkeerd. Kijk tegenwoordig maar weer gewoon zelf want dit slaat toch nergens op. Ben ik de enige daarin of hebben er hier meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:11
Dat gevoel heb ik ook. Als ik puur op de camera parkeer sta ik vaak scheef

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 10:26
Maat28 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:02:
[...]

Het is inderdaad een verwachte productie week….verwacht hier echt helemaal niets van….weet ik uit ervaring inmiddels
Mijn productieweek is gehaald... maar daarna de melding "banking" , je auto staat daar voorlopig te wachten op chips.... Ok, we wachten rustig door.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
water_escape schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:42:
[...]

Mijn productieweek is gehaald... maar daarna de melding "banking" , je auto staat daar voorlopig te wachten op chips.... Ok, we wachten rustig door.
Sterkte! Er is geen touw aan vast te knopen. Overigens was de nieuwe Tucson van de buurman ook met 3 maanden vertraagd…..het is niet alleen een Skoda issue uiteraard alhoewel ze bij Skoda er wel echt een potje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Laatst online: 05-01-2023
JayEm schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:07:

Zeker niet, heb het een paar weken geleden ook gemeld. het is ook een beetje gek dat er verschillende temperatuur lucht uit de roosters komt. Lijkt net of ze in het midden de buisjes verkeerd om aangesloten hebben....
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69987276

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
SSJVegito schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:35:
Bij mij zijn de cameras en de lijntjes die er op het display gezet worden zo scheef als maar kan. Op de camera krijg je de auto met geen mogelijkheid recht geparkeerd. Kijk tegenwoordig maar weer gewoon zelf want dit slaat toch nergens op. Ben ik de enige daarin of hebben er hier meer last van?
Herken ik niet. Sta eigenlijk altijd recht. Maar ik moet ik veel inparkeren en dan gebruik ik altijd de zij camera’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:24:
[...]

Herken ik niet. Sta eigenlijk altijd recht. Maar ik moet ik veel inparkeren en dan gebruik ik altijd de zij camera’s.
Apart, ik heb zelfs met de 360 view dat die niet recht staat. Volgens de zij cameras is het dan recht maar als ik uitstap denk ik dan: hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoda_M
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-02-2022
SSJVegito schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:25:
[...]

Apart, ik heb zelfs met de 360 view dat die niet recht staat. Volgens de zij cameras is het dan recht maar als ik uitstap denk ik dan: hoe dan?
het scheelt niet veel ( zonder 360 view ) maar net zo recht als op de camera is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven2829
  • Laatst online: 18-11-2022
ik ervaar dat mijn auto regelmatig de lichten aansteekt omdat hij contact geeft met de sleutel (ligt aan de coming home/leaving home functie)... Mijn poging om de sleutel zo ver mogelijk van de auto in huis te leggen is echter niet voldoende, hij geeft soms nog contact...

heeft er iemand weet van een soort opbergdoos(je) waarin de sleutelsignalen geblokkeerd worden ?

de coming home functie uitschakelen wil ik niet....

bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandriel
  • Laatst online: 01-09 13:15
sven2829 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:11:
ik ervaar dat mijn auto regelmatig de lichten aansteekt omdat hij contact geeft met de sleutel (ligt aan de coming home/leaving home functie)... Mijn poging om de sleutel zo ver mogelijk van de auto in huis te leggen is echter niet voldoende, hij geeft soms nog contact...

heeft er iemand weet van een soort opbergdoos(je) waarin de sleutelsignalen geblokkeerd worden ?

bedankt !
Sleutel signaal zou uitgeschakeld moeten worden als hij stil ligt:
https://skodaforum.eu/top...osleutels-per-1-jan-2021/

En anders kun je zoiets proberen:
https://www.amazon.nl/s?k=faraday+autosleutel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito

bedankt !
De sleutel op de kop leggen misschien? Ik weet niet of dat werkt bij skoda maar bij sommige merken werkt dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer

bedankt !
Ik heb een klein metalen geldkistje waar wij altijd de auto sleutels inbewaren. Dat blokkeert het signaal. Hierdoor kunnen dieven je auto ook niet stelen. Dat is namelijk kind eenvouding helaas, zie YouTube: Smart keys: zo misbruiken dieven ze

Maar elk metalen kistje zal werken. Bijkomend voordeel is dat je lampen dus ook niet meer spontaan aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito

bedankt !
Hoever is jouw auto van de sleutel vandaan eigenlijk? Ik moet vrij dicht bij de auto komen wil die de lichten aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 21:26
SSJVegito schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:35:
Hier ook. Dealer kon er niks mee en gaf de slappe reden fisheye effect aka onkunde.

Ik merk nu dat als de lijnen voor het ruwe parkeerwerk gebruik en dan de rechterspiegel die omlaag klapt voor het detailwerk kom ik aardig recht te staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
FJP84 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:26:
[...]

Hier ook. Dealer kon er niks mee en gaf de slappe reden fisheye effect aka onkunde.

Ik merk nu dat als de lijnen voor het ruwe parkeerwerk gebruik en dan de rechterspiegel die omlaag klapt voor het detailwerk kom ik aardig recht te staan
Ik deed in de superb inderdaad alles op de rechterspiegel maar die zakt bij mij niet want geen electrische stoel. Dus dat gaat helaas niet werken voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
FJP84 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:26:
[...]

Geen 360cam, of parkeerstand op de rechterspiegel, maar persoonlijk gebruik ik daar de buitenspiegels voor, en de camera en voornamelijk sensoren voor de afstand, altijd kaarsrecht en op 10cm van de stoeprand. Betria's hebben (thank god) nog geen stoeprand gekust. Vrouwlief heeft pas 1x in de Enyaq gereden, maar daar zat ik al vanaf de bijrijdersstoel "mee te rijden" en te waarschuwen voor stoeprandjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevds
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-04-2023
Bij aflevering van mijn sportline iv60 (privé auto) vertelde ik de dealer dat ik voor het grootste gedeelte thuis laad met de “Granny”. Hij zei toen dat ik met de granny gerust tot 100% kon laden omdat dit een (zeer) langzame laadprocedure is. Nu wordt er alom verteld en geschreven dat laden tot 80% het beste is voor de batterij als het gaat om levensduur. Heeft iemand op dit forum dit advies eerder ook gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
hevds schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:22:
Bij aflevering van mijn sportline iv60 (privé auto) vertelde ik de dealer dat ik voor het grootste gedeelte thuis laad met de “Granny”. Hij zei toen dat ik met de granny gerust tot 100% kon laden omdat dit een (zeer) langzame laadprocedure is. Nu wordt er alom verteld en geschreven dat laden tot 80% het beste is voor de batterij als het gaat om levensduur. Heeft iemand op dit forum dit advies eerder ook gehoord?
Veel discussie over volgens mij….wel duidelijker is al volgens mij dat continu snel laden een grotere aanslag is op de accu. Zie hiervoor ook het item dat onlangs via Autoweek voorbij kwam (accu check van een oudere Nissan Leaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Maat28 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:34:
[...]

Veel discussie over volgens mij….wel duidelijker is al volgens mij dat continu snel laden een grotere aanslag is op de accu. Zie hiervoor ook het item dat onlangs via Autoweek voorbij kwam (accu check van een oudere Nissan Leaf).
Deze video geeft daarin wat context. YouTube: The Truth About Tesla Battery Degradation – and Other EVs

Het heeft vooral met de temperatuur van de accu te maken (en dus of je accupakket gekoeld wordt). De Leaf doet daarin helemaal niets.

Tussen snelladen en “langzaam” laden zit vervolgens niet veel verschil qua degradatie. Althans. Niet zoveel als ik zou verwachten. Dus vooral de temperatuur regeling van de accu is bepalend voor mate van degradatie. Althans volgens deze video.

Ik zou nog steeds voor Max 80 en min 10 gaan als je het niet nodig hebt, maar heb daar zo geen achtergrond informatie over.

Edit, als je niet de hele video wilt bekijken. Het zit in de laatste 7? Minuten.

[ Voor 9% gewijzigd door Tukker87 op 02-02-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
Maat28 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:34:
[...]

Je moet laden wat vergelijken met een reiskoffer maken. Doe je dat traag en zorgvuldig kan je die makkelijk vol krijgen en mooi sluiten zonder de rits kapot te maken. Doe je dat snel snel moet je op t einde duwen en zal de ritssluiting snel verslijten omdat er spanning op staat.

Is zelfde met laden: aan trage snelheden is er op zich niet zo veel schade aan de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Free1990 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:43:
[...]

Je moet laden wat vergelijken met een reiskoffer maken. Doe je dat traag en zorgvuldig kan je die makkelijk vol krijgen en mooi sluiten zonder de rits kapot te maken. Doe je dat snel snel moet je op t einde duwen en zal de ritssluiting snel verslijten omdat er spanning op staat.

Is zelfde met laden: aan trage snelheden is er op zich niet zo veel schade aan de batterij.
Ik snap dat het simpeler klinkt met een metafoor, maar de vraag is of dit beantwoordt of 100% vullen voor meer degradatie zorgt dan snelladen. In een kwestie van OF/OF.

De Skoda Enyaq heeft een Battery management system van NXP. Dus met die temperatuur regeling in de accu moet het niet veel uitmaken, zoals de video die ik deelde ook toelicht.

Aan de andere kant zijn er video’s van een ID 3 die in 1 jaar 10% verliest. Dat is hetzelfde platform.
YouTube: My VW Id.3 lost almost 10% battery in 1 year

Ik ben benieuwd 🤨.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 22:58
Martinez- schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:46:
Veel gelurkt in dit topic, maar....

... vandaag de contracten getekend voor een lease van een Enyaq iV60 Black Magic - verwachting is dat deze in augustus geleverd wordt. Helaas een paar opties niet kunnen aanvinken i.v.m. de subsidie - maar desalniettemin heel erg happy en kijk uit naar de levering!
Leuk nog een Martinez in een Skoda ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/alBnUgDeD2CzVT9-w06jQUvzTJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcORmcLa43UE018ETAHwO5NO.jpg?f=fotoalbum_large

Nog steeds problemen al bijna een week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacDuck
  • Laatst online: 04-03 15:01
Tot gisteren verbinding, nu geen verbinding meer met de app.
Als dezelfde software ontwikkelaars aan de veiligheidssystemen gewerkt hebben…….. dan kun je beter gaan fietsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinom
In het kader van lief zijn voor je mede elektrische rijders, deze een tijdje geleden (gratis) aangevraagd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeyhAWd6BZNsotr1XPJLO_3-bak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qg2gi9apfSy8CZfVhB0UlZ3o.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb nog niet eerder openbaar hoeven laden met mijn iV 80, maar aankomend weekend wel. Wel zo fijn dat mensen weten hoe laat ik klaar ben met laden en hem daarna weg haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
MacDuck schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:26:
Tot gisteren verbinding, nu geen verbinding meer met de app.
Als dezelfde software ontwikkelaars aan de veiligheidssystemen gewerkt hebben…….. dan kun je beter gaan fietsen.
Hier ook weer van dat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
vinom schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:44:
In het kader van lief zijn voor je mede elektrische rijders, deze een tijdje geleden (gratis) aangevraagd.
[Afbeelding]
Ik heb nog niet eerder openbaar hoeven laden met mijn iV 80, maar aankomend weekend wel. Wel zo fijn dat mensen weten hoe laat ik klaar ben met laden en hem daarna weg haal.
Handig, ben gelijk gaan kijken maar is al niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
Auto is nu 2u aan het opladen aan granny na rit van 100km. Ging net iets uit de koffer halen en hoorde een blazend geluid. Iemand die weet wat dat te betekenen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Genestealer schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:48:
[...]

Ik heb een klein metalen geldkistje waar wij altijd de auto sleutels inbewaren. Dat blokkeert het signaal. Hierdoor kunnen dieven je auto ook niet stelen. Dat is namelijk kind eenvouding helaas, zie YouTube: Smart keys: zo misbruiken dieven ze
Bij de Enyaq is dit toch geen probleem meer mag ik hopen?
Of heeft Skoda nog een antiek keyless systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
this schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:14:
[...]

Bij de Enyaq is dit toch geen probleem meer mag ik hopen?
Of heeft Skoda nog een antiek keyless systeem?
Zover ik weet heeft Skoda (VAG) in de sleutel een slaap functie ingebouwd. Niet bewegen is na x tijd geen signaal versturen. Dit concludeer ik aan de hand van het knipperend led op de sleutel en is dus geen onderbouwde feit. Ik vertrouw het echter gewoon niet en uit automatisme hebben we de autosleutels dus (bijna) altijd in een 'kluisje' gestopt.

Soms vergeten we de sleutel en zit die nog in de jas in de hal 1 meter van de auto af. Uit het niets (dik 2 uur later) gaat ineens lampen aan. Jas heeft niet bewogen. Daarom altijd in het kistje 8)
Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.