Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.373 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
samba123 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:35:
[...]

Ik vind stand B ook fijn, tenminste in woonwijken waar je toch voor ieder kruispunt weer een beetje moet afremmen. Het schijnt alleen wel iets meer stroom te kosten. Als ik het goed begrijp is recuperatie niet 100% efficiënt (je verliest toch wat energie, de accu wordt bijvoorbeeld warmer ipv meer opgeladen). In B-modus rem je van nature vaker een beetje af en ga je weer iets harder rijden, en elke keer dat dat gebeurt, dan verlies je een beetje. Het is dus iets efficiënter om in D te rijden (geen idee hoe veel), of gewoon met cruise control natuurlijk.

Wat die cruise control betreft, ik denk dat ACC dan eigenlijk minder zuinig is dan de ouderwetse "vaste snelheid" cruise control, want hij volgt de auto voor je. Als die heel onregelmatig rijdt qua snelheid, dan doe jij dat automatisch ook. :) En dat is dus niet goed. Met de ouderwetse cruise control van mijn vorige auto ging ik er dan gewoon langs, zonder ooit af te remmen. Maar met de ACC is hij dan al aan het afremmen voordat ik aan het inhalen ben.

Ik denk dat het op de snelweg wel meevalt want daar zal het eerder het verschil zijn tussen weinig stroom geven en meer stroom (er komt dus geen recuperatie bij kijken). Op lokale wegen zou ik ws. zuiniger rijden door de auto meer uit te laten rijden in D (dus van de ACC af ruim voor de rotonde) zodat de recuperatie überhaupt nauwelijks gebruikt wordt. En natuurlijk rete snel door alle bochten, want hoe minder je afremt, hoe minder verlies en hoe minder je weer hoeft op te trekken. :)
Natuurlijk verlies je energie maar ook als je optrekt gaat er energie verloren. In de D stand verlies je ook energie door luchtweerstand en rolweerstand. Laat ik het zo zeggen, ik laat mij niet uirollen, ik wil of rijden of ik wil remmen. Uitrollen duurt mij dan ook veel te lang. En al met al is het verschil denk ik minimaal. Zoals ik al zei die 5 km die je ermee bespaard zou mij een worst wezen, ik rijd liever hoe ik het prettig vind.

De cruise control gebruiken zodat je lekker door kan kachelen bedoel ik natuurlijk. Je bent altijd afhankelijk van andere weggebruikers.
Overigens vind ik dat afremmen ruim van te voren super irritant, naar mijn idee moet het verkeer vlot door gaan en niet iemand die een km van te voren al zijn gas los laat en heel langzaam gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:21
Het lijkt er op dat ze sinds versie 5.0.0 de Apple Watch functionaliteit helemaal de nek om hebben gedraaid. Je kon er al niks mee maar nu is de app zelfs van mijn Watch af.
(Daar kwam ik net achter toen ik wilde checken of e.e.a. al is verbeterd sinds versie 5.0.0.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiKaJo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2022
Bij het configureren van de Enyaq kan je kiezen voor een laadkabel voor een gewoon stopcontact. Deze kost je dan 745euro, wat ik kostelijk vind.

Als ik dan zie op hun accessoires-site zie ik dat ze er ook één aanbieden voor slechts 205euro.

https://shop.skoda.be/nl/...ax-2-3-kw-10-a/1557/30801

Waar zit het verschil? Of worden we een beetje in het zak gezet als we ze aanvinken bij het configureren van de wagen?

EDIT: ik denk dat ik het al door heb. Bij de kabels in de configurator krijg je een combinatie van een industriële stekker en een gewone stekker. Met deze industriële stekker kan je dan sneller laden in vergelijking met de gewone stekker.
https://shop.skoda.be/nl/...le-lader-7-2kw/1557/30613

Mensen die deze optie genomen hebben? En zoja wat zijn de belangrijkste argumenten om deze te nemen ton opzichte van de gewone kabel voor 205 euro?

[ Voor 33% gewijzigd door TiKaJo op 23-01-2022 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
TiKaJo schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:00:
Bij het configureren van de Enyaq kan je kiezen voor een laadkabel voor een gewoon stopcontact. Deze kost je dan 745euro, wat ik kostelijk vind.

Als ik dan zie op hun accessoires-site zie ik dat ze er ook één aanbieden voor slechts 205euro.

Waar zit het verschil? Of worden we een beetje in het zak gezet als we ze aanvinken bij het configureren van de wagen?

EDIT: ik denk dat ik het al door heb. Bij de kabels in de configurator krijg je een combinatie van een industriële stekker en een gewone stekker. Met deze industriële stekker kan je dan sneller laden in vergelijking met de gewone stekker.

Mensen die deze optie genomen hebben? En zoja wat zijn de belangrijkste argumenten om deze te nemen ton opzichte van de gewone kabel voor 205 euro?
Het verschil zit m in aansluiting. De eerst kan alleen op 1 fase aangesloten worden. De 2e kan ook op een industriële krachtstroom aansluiting maar als je die niet hebt zou ik m niet kopen.
De uiteindelijke laadsnelheid is dus ook een verschil. Maar uit een simpel huis tuin en keuken stopcontact ga je niet 11 kW kunnen laden dus daarvoor hoef je de 2e niet te kopen.

De vraag is dus voor welke situatie wil je de kabel aanschaffen? Welke aansluiting heb je in zo’n situatie?

[ Voor 3% gewijzigd door Martinique op 23-01-2022 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiKaJo
Bedankt! Voor mij duidelijk nu dat ik deze optie niet ga nemen.
Ik zou hem vooral nemen om eens te kunnen laden op camping of vakantiehuisje. Thuis zou ik een eigen laadpaal op de oprit hebben. Dus kan ik even goed verder met de goedkope versie van de accessoiressite.

Ik kwam ook net dit tegen. Zeer duidelijke uitleg:
https://skodaforum.eu/top...ble-iv-universal-charger/

[ Voor 30% gewijzigd door TiKaJo op 23-01-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 10:26
D.deJong schreef op zondag 23 januari 2022 @ 07:13:
[...]

Ik weet het niet zeker hoor want ik heb Apple maar bij het instappen is het systeem toch gelijk aan ongeacht of het een ritje van 10 min of van 10 uur is. Het systeem werkt draadloos, Flitsmeister springt gelijk aan als ik instap, Spotify zit gelijk op het grote scherm, ik hoef alleen op de snelkoppeling (in de favorieten) te drukken om over te gaan van homescreen naar carplay.
Die houder is zo 2010, het ziet er in mijn optiek niet uit.
Hoe heb je dit ingesteld? FlitsM automatisch e.d.?

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
water_escape schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:54:
[...]

Je kunt in flitsmeister instellen dat de app aan moet gaan als die verbinding maakt met een bepaalde bluetooth verbinding. Als je op het tandwieletje drukt, dan bij "Automatisch starten en stoppen" -> "Start bij Bluetoothverbinding" zou je het in moeten kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBR1984
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-07 20:30
Hallo all,

Sinds een paar weken heb ik een Enyaq 80 (gelukkig nog 12% ).
Ik ben er erg blij mee, maar irriteer me wel aan de achteruitrijlichten en -camera.
Sowieso heb ik het idee dat de lijnen niet kloppen met de werkelijkheid.
Maar het vervelendste is dat je in het donker niets op de camera ziet!
Het achteruitrijlicht werkt totaal niet...
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Oh trouwens, als ik hem nu (Jan 2022) 100% oplaadt, heb ik 340 bereik.
Eigenlijk viel me dat ook wel tegen?

Groeten Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:16
DBR1984 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:56:
Hallo all,

Ik ben er erg blij mee, maar irriteer me wel aan de achteruitrijlichten en -camera.

Groeten Dennis
Rustiger rijden en verwarming lager. Gaat het bereik vanzelf omhoog. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Hallo all,

Groeten Dennis
Deel 1 van dit topic is al wat daarover gezegd. Er zijn 3d geprinte kapjes die je eroverheen kunt doen wat het aanzienlijk beter maakt. Ik heb hem destijds van @Jitse H ontvangen en is goed bevallen.

Wat betreft de lijnen heb ik ook dat idee dat er geen hout van klopt. Zelfs op zo'n manier dat ik er niet op vertrouw om in te parkeren met dat maar toch altijd zelf check of ik goed sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:30
Hallo all,

Groeten Dennis
In het vorige topic heeel veel over te vinden. Je hebt er kapjes voor, maar bij hielp het aanpassen van de instellingen eigenlijk al voldoende.

https://www.enyaqforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=535

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:19
Sinds gisteren krijg ik AA niet meer via USB verbonden op de een of andere manier. Nadat ik bij de aflevering de eerste keer draadloos had gekoppeld, starte AA vervolgens ook altijd netjes op als ik mijn USB kabeltje verbond. De verbinding werd dan ook sneller tot stand gebracht dan draadloos (het veranderen van het smartlink icoon in AA icoon), en prestatie was duidelijk sneller met bediening van Spotify etc. Vandaar mijn voorkeur voor de kabel.

Echter na een keer ontkoppelen en opnieuw koppelen merk ik dat AA nu helemaal niet meer over de USB poort start/loopt. Heb al vanalles geprobeerd, telefoon verwijderd uit infotainment, AA app gegevens en cache gewist etc, maar het blijft alleen nog maar draadloos werken. Als ik in de AA app bij instellingen "Draadloze Android Auto" uitzet, wordt deze helemaal niet meer opgestart als ik de telefoon met een USB kabeltje verbind. Laad wel op, beide poorten zelfde.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
water_escape schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:54:
[...]

In IOS kan je opdrachten maken, voor Android heb je hier een app voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 09-09 19:24
TiKaJo schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:00:

Ik heb die met de industriële stekker tweedehands gekocht voor op de bouwplaats te laden. Het is er overigens een van Porsche, leuk om mee weg te dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 13:01
Pimmr schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:37:
Sinds gisteren krijg ik AA niet meer via USB verbonden op de een of andere manier. Nadat ik bij de aflevering de eerste keer draadloos had gekoppeld, starte AA vervolgens ook altijd netjes op als ik mijn USB kabeltje verbond. De verbinding werd dan ook sneller tot stand gebracht dan draadloos (het veranderen van het smartlink icoon in AA icoon), en prestatie was duidelijk sneller met bediening van Spotify etc. Vandaar mijn voorkeur voor de kabel.

Echter na een keer ontkoppelen en opnieuw koppelen merk ik dat AA nu helemaal niet meer over de USB poort start/loopt. Heb al vanalles geprobeerd, telefoon verwijderd uit infotainment, AA app gegevens en cache gewist etc, maar het blijft alleen nog maar draadloos werken. Als ik in de AA app bij instellingen "Draadloze Android Auto" uitzet, wordt deze helemaal niet meer opgestart als ik de telefoon met een USB kabeltje verbind. Laad wel op, beide poorten zelfde.

Iemand een idee?
Ik zou toch een ander kabeltje proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBR1984
Thanks, ik ga die instellingen proberen en jitse een berichtje sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46

Groeten Dennis
Dat is redelijk normaal voor het MEB platform mits je zeg maar niet harder dan 110kmh gaat. Hij gaat pas in lente/zomer (dik) over de 400km heen.
En tja, dat was bekend ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Avigoorn op 24-01-2022 08:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:00
Kaaschef schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:39:
Hier een voorbeeld van de navigatie: [Afbeelding]

Assendelft business catering geeft hij aan als POI. Ik had er nooit van gehoord. Nu zit er op die plek ook helemaal geen restaurant, wel een sportclub. Het bedrijf(je) zit wel in hetzelfde dorp (lisse). Maar waar haalt de Skoda navigatie toch zijn data vandaan?
Kreeg gisteren een coffeeshop als voorgestelde POI... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:34
Avigoorn schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:23:
[...]

Dat is redelijk normaal voor het MEB platform mits je zeg maar niet harder dan 110kmh gaat. Hij gaat pas in lente/zomer (dik) over de 400km heen.
En tja, dat was bekend ;)
Met een 80 vind ik dat best wel tegenvallen. Ik rij nu 2 weken een 60, na 1500km zowel stad als snelweg kom ik op een verbruik van 20kWh/100km. Hij geeft dus bij 100% een bereik van 300km aan, wat we ook echt halen. Ik hou me wel aan de snelheid (lees: overal 7-10 te hard), maar rijd niet overdreven rustig. Bij verkeerslichten ben ik altijd als eerste weg :-), tenzij er een Tesla oid naast me staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelpas
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-12-2022
royverdegem schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:53:
[...]

Met een 80 vind ik dat best wel tegenvallen. Ik rij nu 2 weken een 60, na 1500km zowel stad als snelweg kom ik op een verbruik van 20kWh/100km. Hij geeft dus bij 100% een bereik van 300km aan, wat we ook echt halen. Ik hou me wel aan de snelheid (lees: overal 7-10 te hard), maar rijd niet overdreven rustig. Bij verkeerslichten ben ik altijd als eerste weg :-), tenzij er een Tesla oid naast me staat.
Ik kreeg de mijne in september en ik reed de eerste weken als ik naar kantoor moest op zo'n 15kwh/100km. Toen kwam "de kou" en 100% vol ging van 521 naar 376 maximaal en verbruik inderdaad naar 20kw/100km gemiddeld. Kou is funest voor de batterij, Vooral de eerste kilometers vreet ie een hoop stroom ondanks opwarmen op de oprit etcetc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonvh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 22:33
Kan je de Crystal Face hacken dat hij heen en weer beweegt zoals Knight rider? Dat zou wel kick zijn. En dan ook een watch-app voor de Skoda. En de voice assistent die niet reageert op Laura, maar op Kit.

- "Hey Kit, morgen rijd ik om 7u weg. Zorg even dat hij warm is en 100% vol."

Beetje balen dat ik mijn Enyaq nu in het wit besteld heb ipv zwart...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNKTEua-TOwCaurMQUHt858oN0w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lediak7KOGJQcVqfLtXi9DoG.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 10:47
royverdegem schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:53:
[...]

Vergeet niet dat de 60 wat lichter is en daardoor ook lager verbruik haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
this schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Als dat zoveel scheelt ben ik blij dat ik voor de 60 ben gegaan :-)
Voor €7000 kan je een hoop opties aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
royverdegem schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:06:
[...]

Als dat zoveel scheelt ben ik blij dat ik voor de 60 ben gegaan :-)
Voor €7000 kan je een hoop opties aanvinken
Heb ik ook gedaan, dan maar iets vaker aan de lader. Heb nu wel bijna elke optie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
michelpas schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Ik kreeg de mijne in september en ik reed de eerste weken als ik naar kantoor moest op zo'n 15kwh/100km. Toen kwam "de kou" en 100% vol ging van 521 naar 376 maximaal en verbruik inderdaad naar 20kw/100km gemiddeld. Kou is funest voor de batterij, Vooral de eerste kilometers vreet ie een hoop stroom ondanks opwarmen op de oprit etcetc.
15kWh/100km? Dat is mooi, bied perspectief in de zomervakantie. Dan zou ik met mijn 60 400km moeten kunnen halen (2 personen en beetje bagage voor stedentrip)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
michelpas schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Ja , dat valt mij ook op, de 1e 10 km/ kwartier gebruikt hij erg veel. Ik vermoed dat dit is om de accu's op te warmen echter kan je dat nergens terug vinden. Hopelijk is dit wel uit te lezen met een OBD2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:07
royverdegem schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:09:
[...]

15kWh/100km? Dat is mooi, bied perspectief in de zomervakantie. Dan zou ik met mijn 60 400km moeten kunnen halen (2 personen en beetje bagage voor stedentrip)
Als je niet over de snelweg gaat is dit idd haalbaar. 🙂

Ik denk dat rond de 18,5kWh voor 110 realistischer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelpas
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-12-2022
Tukker87 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Als je niet over de snelweg gaat is dit idd haalbaar. 🙂

Ik denk dat rond de 18,5kWh voor 110 realistischer is.
Ik zat op 16.8 van Drenthe naar Rotterdam begin september over de snelweg. De 14.4 was inderdaad over n-weg waar je 100 kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
michelpas schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:39:
[...]

Ik zat op 16.8 van Drenthe naar Rotterdam begin september over de snelweg. De 14.4 was inderdaad over n-weg waar je 100 kan
Dat wordt uitrekenen wat het "snelst" is richting Oostenrijk: 100 met minder laadstops, 110, 120 of 130 zelfs met meer laadstops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:35
Nounou, de app is geupdate. Met veel fanfare een scherm waarin wordt uitgelegd dat de app radicaal is verbeterd en mijn leven daarom vanaf nu volkomen zorgeloos en perfect is!

Maar helaas, de app biedt PRECIES dezelfde functionaliteit als voorheen, alleen hebben ze de schermen een beetje anders ingedeeld.

Echt, laten ze hier een part-time scholier aan werken ofzo? Wat een lachertje.

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen94704
Kaaschef schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Ja , dat valt mij ook op, de 1e 10 km/ kwartier gebruikt hij erg veel. Ik vermoed dat dit is om de accu's op te warmen echter kan je dat nergens terug vinden. Hopelijk is dit wel uit te lezen met een OBD2?
Er zijn geruchten dat er het voorverwarmen van de batterij het niet doet als de auto aan de lader hangt. En dat komt inderdaad van iemand die met ODB2 de temperatuur van de batterij heeft gemonitord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
royverdegem schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:43:
[...]

Dat wordt uitrekenen wat het "snelst" is richting Oostenrijk: 100 met minder laadstops, 110, 120 of 130 zelfs met meer laadstops
Theoretisch is harder rijden sneller aangezien je sneller kan laden dan dat het verbruiksverschil is tussen bijvoorbeeld 100 en 140.
Mja, dan moeten de snelladers wel op de juiste plek zitten en beschikbaar/werken zijn als jij komt aanrijden.

Merkte afgelopen zomer zelf dat het bij mij elke keer een soort van afweging en compromis was. Soms hard doorrijden omdat volgende stop op korte termijn moest vanwege eten en voeden van de kleine. Volgende lading weer rustiger zodat we wat langer aaneengesloten konden rijden terwijl de kleine sliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
jeroen94704 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:18:
[...]

Er zijn geruchten dat er het voorverwarmen van de batterij het niet doet als de auto aan de lader hangt. En dat komt inderdaad van iemand die met ODB2 de temperatuur van de batterij heeft gemonitord.
Lekker handig zou dat zijn... voorverwarmen van accu terwijl je niet aan lader hangt lijkt me sowieso niet wenselijk dus vraag me af waarom dat dan wel werkt :)

Ik heb een OBD2 dongel, maar kan sowieso zeggen dat voorverwarmen aan kabel idd niet werkt. Zonder kabel nog niet geprobeerd. Kan iedereen eenvoudig checken door accupercentage te bekijken. Die moet zeker paar % zakken bij voorverwarmen accu lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
this schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Ik heb ook een 60 maar ik kan alleen maar dromen van slechts 20 kWh/100 km. In de praktijk zit ik op dit moment nooit onder de 24. Ik denk dat dit komt doordat mijn gebruik een beetje wordt-case is: ofwel alleen in de auto binnendoor, maar dan zijn het korte ritjes, ofwel langere ritten met het hele gezin over de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
Jasperzzz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:22:
[...]
Ik heb een OBD2 dongel, maar kan sowieso zeggen dat voorverwarmen aan kabel idd niet werkt. Zonder kabel nog niet geprobeerd. Kan iedereen eenvoudig checken door accupercentage te bekijken. Die moet zeker paar % zakken bij voorverwarmen accu lijkt mij.
Toch raar, want Skoda adviseert juist expliciet om een vertrek-timer in te stellen zodat je accu voorverwarmd wordt: YouTube: ŠKODA explains how to optimising the ENYAQ iV’s range in winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
Jasperzzz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Theoretisch is harder rijden sneller aangezien je sneller kan laden dan dat het verbruiksverschil is tussen bijvoorbeeld 100 en 140.
Mja, dan moeten de snelladers wel op de juiste plek zitten en beschikbaar/werken zijn als jij komt aanrijden.

Merkte afgelopen zomer zelf dat het bij mij elke keer een soort van afweging en compromis was. Soms hard doorrijden omdat volgende stop op korte termijn moest vanwege eten en voeden van de kleine. Volgende lading weer rustiger zodat we wat langer aaneengesloten konden rijden terwijl de kleine sliep.
Dat klopt niet helemaal, aangezien het verbruik kwadratisch toeneemt met de snelheid. Ergens op dit forum heeft iemand dit al eens uitgerekend. Weet zo niet meer waar, zal straks ff zoeken. Is ook van meerdere factoren afhankelijk, zoals buitentemperatuur en staat van wegdek (droog of nat). En je moet natuurlijk wel bij een snellader aan kunnen komen met 10-15%, anders gaat het laden niet echt snel. Kan dus ook nog de moeite lonen een stukje harder te harden om met 10% aan te komen :-)
Al met al, best lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:01
kw_nl schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:14:
[...]

In het vorige topic heeel veel over te vinden. Je hebt er kapjes voor, maar bij hielp het aanpassen van de instellingen eigenlijk al voldoende.

https://www.enyaqforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=535
In de update van de Skoda (Q2) passen ze het aan. Waarschijnlijk gaan de achterlichten feller branden. In ieder geval zou beeld in het donker stukken beter moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royverdegem
Jasperzzz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Lekker handig zou dat zijn... voorverwarmen van accu terwijl je niet aan lader hangt lijkt me sowieso niet wenselijk dus vraag me af waarom dat dan wel werkt :)

Ik verwarm de auto/stoelen altijd voor en heb thuis GEEN lader. Heb gemerkt dat 30 minuten voorverwarmen (geen idee eigenlijk of dan ook de accu wordt opgewarmd) ongeveer 6km aan range kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
jeroen94704 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:18:
[...]

Vraagje: In welk scenario zou de accu moeten voorverwarmen? Tegelijk met het verwarmen van het interieur, ingesteld door de gebruiker via de app?
Want volgens mij was de communicatie vanuit Skoda dat als je middels een plan de vertrektijd instelt een uur van te voren de accu begint met opwarmen en een half uur van te voren het interieur. Maar dat werkt dus niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasperzzz
royverdegem schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:53:
[...]

Dat klopt niet helemaal, aangezien het verbruik kwadratisch toeneemt met de snelheid. Ergens op dit forum heeft iemand dit al eens uitgerekend. Weet zo niet meer waar, zal straks ff zoeken. Is ook van meerdere factoren afhankelijk, zoals buitentemperatuur en staat van wegdek (droog of nat). En je moet natuurlijk wel bij een snellader aan kunnen komen met 10-15%, anders gaat het laden niet echt snel. Kan dus ook nog de moeite lonen een stukje harder te harden om met 10% aan te komen :-)
Al met al, best lastig
Bijna hlemaal met je mee eens. Maar het verschil in verbruik bij 100 en 140 is in de zomer ongeveer 6 kWh/100 km. Uitgaande van een rit van 1000km is dat dus een tijdswinst van 2.75 uur en extra verbruik van 60kWh. Gemiddelde laadsnelheid is ongeveer 60 kWh. Dus 1 uur extra laden. Tijdswinst van 1.75 uur. Ervan uitgaande dat een extra stop geen tijd kost en je overal je snelheid kan behouden.

Disclaimer: Alles dus puur theoretisch, in de praktijk spelen veel meer factoren een rol die deze theorie compleet onderuit kunnen halen :)
Zelf vond ik het rustiger rijden juist wel lekker, met benzine auto was ik altijd aan het 'haasten' op m'n vakantierit.

Wat betreft kwadratische toename bij snelheid is gelukkig niet helemaal waar. Luchtweerstand neemt wel kwadratisch toe. Maar dat is maar een (groot) deel van het verbruik.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasperzzz op 24-01-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
Martinique schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:58:
[...]

Vraagje: In welk scenario zou de accu moeten voorverwarmen? Tegelijk met het verwarmen van het interieur, ingesteld door de gebruiker via de app?
Want volgens mij was de communicatie vanuit Skoda dat als je middels een plan de vertrektijd instelt een uur van te voren de accu begint met opwarmen en een half uur van te voren het interieur. Maar dat werkt dus niet?
Het zou moeten werken op basis van een ingestelde vertrektijd. Maar tot op heden volgens mij nog niemand gelukt.
Enige wat die van doet is 30min van te voren interieur verwarmen. Auto zou volgens Skoda een uur van te voren de accu moeten gaan verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
jeroen94704 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Toch raar, want Skoda adviseert juist expliciet om een vertrek-timer in te stellen zodat je accu voorverwarmd wordt: YouTube: ŠKODA explains how to optimising the ENYAQ iV’s range in winter
Dat is hoe het waarschijnlijk gaat werken met de aankomende update. Mogelijk kan iemand die een productie vanaf W2-20222 heeft hier binnenkort mee testen. Die worden als het goed is direct geleverd met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
jeroen94704 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:23:
[...]

Ik heb ook een 60 maar ik kan alleen maar dromen van slechts 20 kWh/100 km. In de praktijk zit ik op dit moment nooit onder de 24. Ik denk dat dit komt doordat mijn gebruik een beetje wordt-case is: ofwel alleen in de auto binnendoor, maar dan zijn het korte ritjes, ofwel langere ritten met het hele gezin over de snelweg.
Dit is ook bij mij het geval rond de 24. Gemiddeld 1x per week 140km woon werk bijna alleen snelweg ong 110km/u, verder ong 5-10 korte ritjes in de stad.

Ik stel het woon werk en ritjes naar sport in om voor te verwarmen op 20gr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Laatst online: 05-01-2023
Pimmr schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 07:21:
In de eerste deel staat een tip voor een koffiebeker die goed zou passen in de bekerhouder:

https://www.bol.com/nl/p/...vs-zwart/9200000075763673

Omdat dat de 0,5l zo hoog is dat die voor de knoppen onder het scherm zit, heb ik de 0,36l variant besteld maar die gaat retour want ik vind deze helemaal niet goed passen (dat ligt niet aan het middenschotje).

Heeft iemand een andere koffiebeker tip die wel goed past?
Ik heb de travelmug van Nespresso, die past goed en de knoppen zijn nog goed berijkbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHoS72AFr2vxuTz3ythQ3-WWFnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhKE7937Bt8FabFoBdZE6Okk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBHQgZr75ieNu2TNCB9Zy-foeiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obrJdOfRYBbnx5UZTl6lKz8F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhHUqoW1IFLhflAw5xBhmniM6S0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D3I5t88mT3gzUBQ35hd8wGeg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJ82
  • Laatst online: 23:55
Jasperzzz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:52:
[...]

Bijna hlemaal met je mee eens. Maar het verschil in verbruik bij 100 en 140 is in de zomer ongeveer 6 kWh/100 km. Uitgaande van een rit van 1000km is dat dus een tijdswinst van 2.75 uur en extra verbruik van 60kWh. Gemiddelde laadsnelheid is ongeveer 60 kWh. Dus 1 uur extra laden. Tijdswinst van 1.75 uur. Ervan uitgaande dat een extra stop geen tijd kost en je overal je snelheid kan behouden.

Disclaimer: Alles dus puur theoretisch, in de praktijk spelen veel meer factoren een rol die deze theorie compleet onderuit kunnen halen :)
Zelf vond ik het rustiger rijden juist wel lekker, met benzine auto was ik altijd aan het 'haasten' op m'n vakantierit.

Wat betreft kwadratische toename bij snelheid is gelukkig niet helemaal waar. Luchtweerstand neemt wel kwadratisch toe. Maar dat is maar een (groot) deel van het verbruik.
Ik ben het niet helemaal eens met bovenstaand sommetje. In de zomer verbruikt de Enyaq rond de 17kWh per 100km bij een snelheid van 100km per uur. Ongeveer 60% daarvan gaat verloren aan luchtweerstand, dus iets meer dan 10kWh. Als je 140km per uur rijdt dan is de luchtweerstand bijna 2 keer zo hoog als bij 100km per uur (140^2/100^2=1.96) dus je totale verbruik neemt toe met 10kWh per 100km toe ten opzichte van 100km per uur. De conclusie verandert er niet door, maar de tijdswinst is theoretisch een klein uurtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:26
Ik gebruik deze https://www.bol.com/nl/nl...VKoA.2_35.42.ProductTitle

Weliswaar gekocht in de US maar past prima. Volledig lekvrij en drinkt erg gemakkelijk. Koffie maar ook koude dranken blijven prima op temperatuur en hij is groter dan menige beker waardoor je ook voor twee personen genoeg hebt aan 1 mug. Helaas wel duur maar komt overal uit de tests als winnaar naar voren.

[ Voor 7% gewijzigd door Isheara op 24-01-2022 20:14 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:19
28twinplug schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Ik heb de travelmug van Nespresso, die past goed en de knoppen zijn nog goed berijkbaar.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thx voor de tip! Die past idd mooi.
Isheara schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:13:
Ik gebruik deze https://www.bol.com/nl/nl...VKoA.2_35.42.ProductTitle

Weliswaar gekocht in de US maar past prima. Volledig lekvrij en drinkt erg gemakkelijk. Koffie maar ook koude dranken blijven prima op temperatuur en hij is groter dan menige beker waardoor je ook voor twee personen genoeg hebt aan 1 mug. Helaas wel duur maar komt overal uit de tests als winnaar naar voren.
Ook dank voor deze tip! Had zelf een ander model Contigo die te breed is, zijn inderdaad ijzersterke bekers. Heb je misschien een foto hoe hoog die komt?

[ Voor 31% gewijzigd door Pimmr op 24-01-2022 21:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:26
Ik zal morgen even foto maken…de beker is 20,5 hoog, breedte is 8 cm op de bodem en 9 cm boven

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonvh
Net een vaste trekhaak laten zetten. Dat gat in de achterbumper is inderdaad decoupeerwerk. Maar je ziet het alleen als je onder de auto ligt. Hopelijk vangt dat gat niet te veel wind. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mR438Vvr29XMN38-M0KSyf72Dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmeGpbHIYBKxhZLerNHWiSJl.jpg?f=fotoalbum_large

Ook setje 18" winderbanden op velg. A €1200 is dat toch voordeliger dan skoda optie van €2200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
antonvh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:34:
Net een vaste trekhaak laten zetten. Dat gat in de achterbumper is inderdaad decoupeerwerk. Maar je ziet het alleen als je onder de auto ligt. Hopelijk vangt dat gat niet te veel wind. Wat denken jullie?

[Afbeelding]

Ook setje 18" winderbanden op velg. A €1200 is dat toch voordeliger dan skoda optie van €2200...
Die van mij is rechthoekig gezaagd. Merk er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-09 19:31
Beste leden,

Ik merk dat de laatste tijd het snelladen wel erg traag aan het worden is.
In het verleden kon ik vanaf 10%soc meteen 125Kw/u laden, maar nu haal ik max 60kw/u.
Vandaag naar 100km rijden dus alles goed warm met een accu van 7% soc heel even een op 102 Kw/u maar naar een paar minuten meteen naar 44Kw/u, duurde 45minuten om ongeveer 200km erbij te krijgen.160Kw/u lader.
Daarna een stuk verderop nogmaals weer geprobeerd bij een 160Kw/u lader en ging hij max even naar de 60Kw/u en bleef op de 59Kw/u hangen.
Ik moet er even niet aan denken dat dit normaal is bij deze buitentemperaturen van rond de 7gr, wil zeggen dat ik de trip naar de wintersporter er zeker 5 uur bij kan gaan tellen.
Meer mensen met deze zeer lage laadsnelheden op dit moment, ik twijfel of er mogelijk iets fout is gegaan met een software update in de garage!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonvh
Grrrr! Laadstress. :( Ik moest vanmorgen vroeg weg, maar de Enyaq is midden in de nacht gestopt met opladen, na 3kwh bijpompen. Normaal kijk ik fanatiek op de app als ik midden in de nacht wakker word. Maar die deed het dus weer een keer niet.

Vanmorgen pas kwam ik op het idee om ook de myenergi app van Zappi te checken. Daar kan je de laadhistorie zien. Als er - in mijn geval - geen 50kwh in gegaan is, kan ik ook weten dat hij niet laadt. Maar goed het kwaad was al geschied. Dus billenknijpend naar de bestemming gereden.

Mogelijke oorzaken:
  • Ik had voor het eerst een vertrektijd geprogrammeerd in de Enyaq, onder laadlocaties:thuis. Mijn doel was om de batterij voorverwarmd te hebben bij vertrek. Het voelde al niet heel goed omdat de laadlocatie 'thuis' gewist was, terwijl ik die eerder wel had ingesteld. Al mijn laadlocaties waren weg, overigens.
  • Mijn Zappi gaat pas boosten na middernacht. De Enyaq raakt daar van in de war als je hem inprikt voor middernacht. Die geeft een rood lampje bij opladen en haalt de stekker van het slot. Meestal gaat hij toch opladen als de Zappi aanschiet. Maar misschien ging het nu fout icm de vertrektimer.
  • Een update van Skoda. Of verbindingsfout. Dit vermoed ik omdat ik in de auto 100% laadlimiet ingesteld had. Maar toen de app weer online kwam vanmorgen stond hij terug naar 80%
  • Random chaosmonkeys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashKonijn
pollekeb schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:42:
Beste leden,

Ik merk dat de laatste tijd het snelladen wel erg traag aan het worden is.
In het verleden kon ik vanaf 10%soc meteen 125Kw/u laden, maar nu haal ik max 60kw/u.
Vandaag naar 100km rijden dus alles goed warm met een accu van 7% soc heel even een op 102 Kw/u maar naar een paar minuten meteen naar 44Kw/u, duurde 45minuten om ongeveer 200km erbij te krijgen.160Kw/u lader.
Daarna een stuk verderop nogmaals weer geprobeerd bij een 160Kw/u lader en ging hij max even naar de 60Kw/u en bleef op de 59Kw/u hangen.
Ik moet er even niet aan denken dat dit normaal is bij deze buitentemperaturen van rond de 7gr, wil zeggen dat ik de trip naar de wintersporter er zeker 5 uur bij kan gaan tellen.
Meer mensen met deze zeer lage laadsnelheden op dit moment, ik twijfel of er mogelijk iets fout is gegaan met een software update in de garage!!
Ik ervaar exact hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
CrashKonijn schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Ik ervaar exact hetzelfde...
Idem. A.s. donderdag naar de dealer voor een airbag sensor probleem, ga ik dit ook gelijk aankaarten. Ook het random uitvallen van het infotainment tijdens navigeren (ook weer automatisch opstarten) aangekaart of daar naar gekeken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

Hoi,

weet hier iemand of de "befaamde" updates (ME3 software, etc.) nu wel al vanaf week 02/2022 geproduceerd worden, of pas vanaf week 07/2022 (d.w.z., pas na de officiële presentatie van de Enyaq Coupé iV op Ma 31 jan a.s.)?

Ik ben benieuwd omdat HoneyMoonNet sinds vanochtend "We hebben bericht ontvangen dat uw ŠKODA Enyaq iV in week 04 zal worden geproduceerd; dit is de week van maandag 24 januari 2022. " zegt --- t/m gisteren was het nog "week 50, ma 12 dec 2022".
Maar mijn dealer kan (of wil) mijn vragen hierover niet beantwoorden ...

Dank jullie wel!

ps:
"Verwachte afleverweek" stond en staat nog steeds op week 11/2022 --- mijn dealer zij begin januari "Bij mij staat gewoon dat hij in week 5 naar Nederland komt." --- duurt het echt 6 weken om de auto van PON in Leusden naar mijn dealer in Amsterdam te krijgen en daar rijklaar te maken?

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
J.Kossen schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Idem. A.s. donderdag naar de dealer voor een airbag sensor probleem, ga ik dit ook gelijk aankaarten. Ook het random uitvallen van het infotainment tijdens navigeren (ook weer automatisch opstarten) aangekaart of daar naar gekeken kan worden.
Ben benieuwd wat jouw dealer er over te melden heeft, bij mij was dit de reactie...

CrashKonijn in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DBR1984
Het aanpassen van die instellingen bij de achteruitrijcamera helpt al wel aardig.
Verder het kapje bij Jitse besteld, dus ben benieuwd!
Thanks voor de tips.

Had nog een vraag...
Weet iemand wat deze 2 sensors zijn die bij het opbergvak voor de laadkabel zitten?
Hoort dat zo (ik heb ze gewoon terug onder het kunststof geduwd nu).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6y1XCKvtR1jTmUH6nmk7j05V1wY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uHcWEbG8FHgfb4V6IBOctDm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door DBR1984 op 25-01-2022 12:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRbn
  • Laatst online: 23:25
DBR1984 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:35:
Het aanpassen van die instellingen bij de achteruitrijcamera helpt al wel aardig.
Verder het kapje bij Jitse besteld, dus ben benieuwd!
Thanks voor de tips.

Had nog een vraag...
Weet iemand wat deze 2 sensors zijn die bij het opbergvak voor de laadkabel zitten?
Hoort dat zo (ik heb ze gewoon terug onder het kunststof geduwd nu).

[Afbeelding]
Is hier al gepasseerd, zijn blijkbaar vochtdetectoren die gebruikt worden om te testen of de auto waterdicht is. Die mogen dus gewoon weg :-). Zaten er bij mij ook nog op bij aflevering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• antonvh
Dit schoot lekker op. De eerste keer snelladen met mijn Skoda Powerpass. Geen 125kW, maar bijna. Even een broodje halen en plassen en ik had al weer genoeg om thuis te komen.

Wat ik nog niet gevonden is hoe je de ingebouwde navigatie uitlegt dat hij alleen naar Powerpass-compatible palen navigeert. Kan dat uberhaupt? Het was even schrikken toen ik bij een paal kwam die niet werkte. Daarna in de powerpass app een paal gezocht en die is heel accuraat. Alleen heeft die app geen carplay...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gt-bdakLEr7qSPYEAt7yZXlhE28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lziR9ysZIJSiOFkFuIk59F6g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:53

rammes

koekebakker 1e klas

antonvh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:49:
Dit schoot lekker op. De eerste keer snelladen met mijn Skoda Powerpass. Geen 125kW, maar bijna. Even een broodje halen en plassen en ik had al weer genoeg om thuis te komen.

Wat ik nog niet gevonden is hoe je de ingebouwde navigatie uitlegt dat hij alleen naar Powerpass-compatible palen navigeert. Kan dat uberhaupt? Het was even schrikken toen ik bij een paal kwam die niet werkte. Daarna in de powerpass app een paal gezocht en die is heel accuraat. Alleen heeft die app geen carplay...

[Afbeelding]
alleen maar powerpass palen? check dit filmpje

YouTube: Lade-Software, Ladeunterstützung und Apps im Skoda ENYAQ iV - Einste...

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen94704
Vraag over de departure timers, en over het wel/niet voorverwarmen van de accu:

Ik heb het idee dat er 2 verschillende soorten departure timer zijn. De eerste is de timer die in het menu onder "voorklima" zit. Hier kun je eea instellen, waaronder een vertrektijd. Dit is de timer die je instelt via de app, en dat zorgt er iig voor dat je auto cabine op temperatuur is.

Ik ben er echter achter gekomen dat er een andere soort departure timer is die pas beschikbaar komt als je een laadlocatie instelt (via het "wagen" menu). Toen ik mijn huis als laadlocatie had opgeslagen in dit menu zag ik dat daar ook nog eens 3 timer slots in zitten, en daar kun je veel meer instellen. Dit kan echter alleen maar vanuit de auto. Ze zijn niet in te stellen via de app.

Kan iemand met een OBD2 dongle eens uitproberen of met die 2e soort timer de batterij misschien WEL voorverwarmd wordt?

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen94704 op 26-01-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
jeroen94704 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:37:

Ik heb het idee dat er 2 verschillende soorten departure timer zijn. De eerste is de timer die in het menu onder "voorklima" zit. Hier kun je eea instellen, waaronder een vertrektijd. Dit is de timer die je instelt via de app, en dat zorgt er iig voor dat je auto cabine op temperatuur is.

Ik ben er echter achter gekomen dat er een andere soort departure timer is die pas beschikbaar komt als je een laadlocatie instelt (via het "wagen" menu). Toen ik mijn huis als laadlocatie had opgeslagen in dit menu zag ik dat daar ook nog eens 3 timer slots in zitten, en daar kun je veel meer instellen. Dit kan echter alleen maar vanuit de auto. Ze zijn niet in te stellen via de app.
Hmm, interessant, ga ik ook eens testen, nu ik gelukkig ook thuis kan laden en niet meer de stress van het straatladen heb. :)
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Is er iemand die een clever charge cable heeft liggen en niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:19
Thiazzz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:51:
Is er iemand die een clever charge cable heeft liggen en niet gebruikt?
Zeker!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:19
Tip. Bij Pouw Deventer staat nog een Demo Enyaq 80 Founders editie die verkoopbaar is. 28 december op kenteken gezet.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Jasperzzz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:56:
[...]Auto zou volgens Skoda een uur van te voren de accu moeten gaan verwarmen.
Is dit eigenlijk efficiënt? Een uur lang verwarmen lijkt me eigenlijk wel heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Laatst online: 23:25
this schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Is dit eigenlijk efficiënt? Een uur lang verwarmen lijkt me eigenlijk wel heel lang.
De accu is een grote massa om op temperatuur te brengen, dus ik denk dat het daarom een uur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyzut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-08 12:56
Heeft hier iemand de ervaring met een geïmporteerde auto vanuit Duitsland (zelf of via maatschappij als bijv. MrWheelson of DAS) hoe het dan met de 5 jaar inclusieve onderhouds- en APK beurten zit? Deze zitten namelijk volgens de NL brochure inbegrepen in de aanschafprijs van de auto, echter de dealer hier geeft aan dat dit niet van toepassing is op ingevoerde auto's. Lijkt me toch dat dit Europees dezelfde uitgangspunten gehanteerd worden? Of is dit in Duitsland een los pakket? Ik kan het in de Duitse brochure niet met toenaam terugvinden. Prima als het zo is, het is maar dat ik niet 'ff makkelijk' afgescheept wordt door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
mikeyzut schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:50:
Heeft hier iemand de ervaring met een geïmporteerde auto vanuit Duitsland (zelf of via maatschappij als bijv. MrWheelson of DAS) hoe het dan met de 5 jaar inclusieve onderhouds- en APK beurten zit? Deze zitten namelijk volgens de NL brochure inbegrepen in de aanschafprijs van de auto, echter de dealer hier geeft aan dat dit niet van toepassing is op ingevoerde auto's. Lijkt me toch dat dit Europees dezelfde uitgangspunten gehanteerd worden? Of is dit in Duitsland een los pakket? Ik kan het in de Duitse brochure niet met toenaam terugvinden. Prima als het zo is, het is maar dat ik niet 'ff makkelijk' afgescheept wordt door de dealer.
Ik heb hier een geïmporteerde Enyaq(via leasemaatschappij) uit Duitsland staan waarbij de 'normale' garantie gewoon geldt en ik ook al aanspraak op heb gemaakt. Voor zover ik weet is de garantie via EU regelgeving geregeld en zou dat geen probleem moeten zijn. APK weet ik zo niet, is geloof ik pas na 4 jaar bij een nieuwe auto maar gaat bij mij via LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Garantie loopt via de verkoper (Europees zo geregeld), als dat niet de fabrikant is, moet jouw verkoper het maar aan zijn kant oplossen met de fabrikant.
Dus ofwel ga je in Duitsland je garantie moeten gaan uitoefenen, ofwel zorg je dat jouw dealer die garantie overneemt en dat zal vast wel een bedragje kosten.
Dit is bij andere automerken ook zo.

edit: die post boven mij had me in verwarring gebracht, maar het gaat hier dus niet om garantie als ik het zo lees.
Dan denk ik dat je best bij Skoda zelf eens navraagt of die 5j onderhouds- en APK beurten vanuit hen komt, of vanuit PON.

[ Voor 9% gewijzigd door this op 26-01-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
this schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Garantie loopt via de verkoper (Europees zo geregeld), als dat niet de fabrikant is, moet jouw verkoper het maar aan zijn kant oplossen met de fabrikant.
Dus ofwel ga je in Duitsland je garantie moeten gaan uitoefenen, ofwel zorg je dat jouw dealer die garantie overneemt en dat zal vast wel een bedragje kosten.
Dit is bij andere automerken ook zo.

edit: die post boven mij had me in verwarring gebracht, maar het gaat hier dus niet om garantie als ik het zo lees.
Dan denk ik dat je best bij Skoda zelf eens navraagt of die 5j onderhouds- en APK beurten vanuit hen komt, of vanuit PON.
Misschien was ik onduidelijk maar het gaat in mijn geval ook om reguliere service beurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
Ik heb ook een geïmporteerde Enyaq van 2020, uit Tsjechië, het onderhoud inclusief deel geld niet voor import auto's, dat is iets dat door PON georganiseerd is, dus de beurten zul je zelf moeten betalen. Garantie is voor EV's 2 jaar bij Skoda, ook in NL, als je de tekst van de brochures snel leest, lijkt het alsof er een langere periode genoemd wordt, maar dat deel van de tekst gaat dus alleen over onderhoud. In Tsjechië kun je blijkbaar ook extra garantie kopen, dus mijn iV80 heeft 5 jaar garantie en dat schijnt dan weer digitaal vastgelegd te te zijn...

Bij VW is het voor EV's via PON geleverd EN op kenteken gezet na 1 Jan 2021 4 jaar garantie, deze 4 jaar geld dus ook niet voor import. Ik heb net een ID.3 van 2020 uit België gehaald en dit uit zitten zoeken bij vergelijk in NL of buitenland kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiKaJo
bij ons gaat de hond steeds mee op reis, hiervoor gebruiken we in de huidige wagen (Opel Insignia) dan de Travall-koffer divider. Zo hebben we één deel voor bagage, een ander deel voor de hond.

Iemand ervaring met dit systeem voor de Enyaq, ook wat betreft de verstelbare koffervloer (wel of geen transportpack)? Ook tips voor andere systemen zijn welkom!

https://www.travall.nl/in...59_5453&products_id=20532

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHQcBxS2KBgaauQ7pKeQuHCELr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKVwYIFJXSgFExjRpFijTBl6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoemp
  • Laatst online: 05-09 21:59
Gisteren en vandaag in Duitsland geweest en zelfs met temperaturen tegen 0 aan ging snelladen volle bak?!
Wel laadt ie bij de tweede en derde stop altijd sneller dan bij de eerste?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6cxGm1Ssr3ZgZZQt5OTgQw8GvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbvmVPy9dAnGJ5v9A7NgsiRn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELXxW1ZfYQTYDx_C6Q2KV62RsYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zt1CoLwEkX1MdlC9wY58gPYD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzGyTHWokfk2EGZIzCLOKiL-zZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MEysOyfiM3bIp107CbqEUv97.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Stoemp op 26-01-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Stoemp schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:57:
Gisteren en vandaag in Duitsland geweest en zelfs met temperaturen tegen 0 aan ging snelladen volle bak?!
Wel laadt ie bij de tweede en derde stop altijd sneller dan bij de eerste?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Van snelladen warmt de accu ook extra op dus dat zou kunnen verklaren waarom het de eerste keer iets minder snel ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 13:39
Vandaag mijn Enyaq mogen ophalen. Het is een mooie sportline 60 in het zwart.
Erg blij mee. Alleen een praktische vraag, voor de kids had ik op lange ritten achterin van die universele tablet houders. Die werken niet bij de sportstoelen. Heeft iemand iPad houders gevonden die je bij de sportline stoelen kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Laatst online: 23:55
Mijn auto komt ook uit Duitsland en vroeg me dit ook al af. Maar het zit er dus alleen bij als je de auto in Nederland hebt gekocht.

Wat ik me nu afvraag: Moet je de standaard onderhoudsbeurten en apk bij een dealer laten uitvoeren om aanspraak te houden op de 8-jaar accu garantie? Een interieurfiltertje wisselen kan ik zelf ook wel, maar wil wel graag mijn accu garantie behouden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:07
BAJ82 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Mijn auto komt ook uit Duitsland en vroeg me dit ook al af. Maar het zit er dus alleen bij als je de auto in Nederland hebt gekocht.

Wat ik me nu afvraag: Moet je de standaard onderhoudsbeurten en apk bij een dealer laten uitvoeren om aanspraak te houden op de 8-jaar accu garantie? Een interieurfiltertje wisselen kan ik zelf ook wel, maar wil wel graag mijn accu garantie behouden uiteraard.
Ja en nee. Ik kan je niet de juridische onderbouwing zo geven, maar er zijn rechtszaken over geweest dat je alleen met originele producten mag werken, maar dat het niet per se bij een dealer hoeft.

Het ligt er ook aan wat het kost en je zult nog wel eens naar een dealer moeten bij eventuele software updates.

Zie hier meer info
https://www.autoweek.nl/onderhoud/fabrieksgarantie/

[ Voor 4% gewijzigd door Tukker87 op 26-01-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32
Voor de tweede keer de auto weggebracht voor het maken van de head up display. Aan de linkerkant valt bij mij een hoekje compleet weg van de head up display indien ik de positie van de projectie horizontaal instel. Positie schuin instellen zorgt dat de projectie wel helemaal zichtbaar is. De eerste reparatie was de complete besturing vervangen en dit keer de voorruit. Beide hebben geen oplossing geboden en nu geeft PON aan dat zij dit inmiddels bij meerdere auto’s hebben geconstateerd en het een productiefout lijkt te zijn. Ze kunnen er verder niets aan doen en gaven aan als er meer meldingen binnenkomen dat er mogelijk een terugroepactie van Skoda komt.

Ik ben benieuwd of andere eigenaren, die ook een Enyaq met head up display hebben, vergelijkbare problemen ervaren dat de projectie niet volledig is als de positie op horizontaal is ingesteld. Ik vind het vrij hinderlijk, ook omdat augmented reality hierdoor niet heel nauwkeurig is.

[ Voor 5% gewijzigd door funkylicious op 26-01-2022 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
funkylicious schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:19:
Voor de tweede keer de auto weggebracht voor het maken van de head up display. Aan de linkerkant valt bij mij een hoekje compleet weg van de head up display indien ik de positie van de projectie horizontaal instel. Positie schuin instellen zorgt dat de projectie wel helemaal zichtbaar is. De eerste reparatie was de complete besturing vervangen en dit keer de voorruit. Beide hebben geen oplossing geboden en nu geeft PON aan dat zij dit inmiddels bij meerdere auto’s hebben geconstateerd en het een productiefout lijkt te zijn. Ze kunnen er verder niets aan doen en gaven aan als er meer meldingen binnenkomen dat er mogelijk een terugroepactie van Skoda komt.

Ik ben benieuwd of andere eigenaren, die ook een Enyaq met head up display hebben, vergelijkbare problemen ervaren dat de projectie niet volledig is als de positie op horizontaal is ingesteld. Ik vind het vrij hinderlijk, ook omdat augmented reality hierdoor niet heel nauwkeurig is.
Vervelend zeg! Het is mij iig nog niet opgevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:26

Hier werkt ook alles perfect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 28twinplug

Kun je een foto posten van wat je bedoeld?
Het is mij ook nog niet opgevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyzut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-08 12:56
BAJ82 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Bedankt allemaal voor de reacties! Het is me duidelijk dat het reguliere onderhoud dus niet inclusief is bij een ingevoerde Enyaq.
Morgen komen ze hem afleveren, kijk er naar uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Tukker87 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:52:
[...]

Ja en nee. Ik kan je niet de juridische onderbouwing zo geven, maar er zijn rechtszaken over geweest dat je alleen met originele producten mag werken, maar dat het niet per se bij een dealer hoeft.

Het ligt er ook aan wat het kost en je zult nog wel eens naar een dealer moeten bij eventuele software updates.

Zie hier meer info
https://www.autoweek.nl/onderhoud/fabrieksgarantie/
In deze situatie ligt het er ook aan wat de houding van de fabrikant is. Als zij er moeilijk over doen, ga je ook wel je werk hebben om aanspraak te kunnen maken op die garantie.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 aparte dingen jammer genoeg.
Ik heb geen ervaring met Skoda, dus ik weet niet hoe zij daar tegenover staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:00

Ik heb ook dat er een deel weg lijkt te vallen, bij mij alleen rechts. De groene of oranje streep, die de zijkant van de weg aangeeft valt soms deels weg. Heb me er nog niet echt aan gestoord, maar nu ik dit zo lees zal ik het de volgende keer dat de auto naar de garage moet zeker even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32
28twinplug schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:21:
[...]

Kun je een foto posten van wat je bedoeld?
Het is mij ook nog niet opgevallen
Positie recht t.o.v. het gezichtsveld op het raam (linksonder valt stukje weg):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eoTTorJMtDbUQb_5Xxoy9Xs8zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmUFIoYYXTXTp2d7FvkMeST1.jpg?f=fotoalbum_large

Positie gekanteld t.o.v. het gezichtsveld op het raam (volledig zichtbaar, maar resulteert dus ook dat augmented reality projecties behoorlijk afwijken. Streepjes onder voorliggers worden bijvoorbeeld naast de auto geprojecteerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MnIhUsJc3sS0_WTvdtDQPrzymQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbVzGjDhlP0uymDA9abrAyTE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Nou, zoals gebruikelijk bij de auto is alles weer vertraagd. Dinsdag auto weggebracht voor een audio upgrade. Is er eerst de verkeerde versterker geleverd. Vervolgens is het postbedrijf de juiste versterker kwijtgeraakt. Nu kan ik mijn auto zaterdag pas ophalen😡 heb dat ding net een week gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
jeroen94704 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:37:

Kan iemand met een OBD2 dongle eens uitproberen of met die 2e soort timer de batterij misschien WEL voorverwarmd wordt?
Heb die instellingen inderdaad ook gevonden. Moet wel met batterijverwarming te maken hebben wat je kan expliciet aanduiden of je ook wil climatiseren of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:44
J.Kossen schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Ik herken het probleem van het uitvallen van de navi ook maar dan op vooralsnog één adres en voor een Octavia. Als ik dit adres invoer
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

knalt na ongeveer 5 minuten het hele systeem er uit welke weer opnieuw opstart. Doe dit 5 keer en dan vallen SOS, parkeer en nog een aantal systemen uit welke niet meer willen opstarten. SW1806 en Navigatiedatabase 21.11. Staat vandaag bij de garage hiervoor evenals een nieuw stuurwiel.

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
Robbie8454 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:40:
Nou, zoals gebruikelijk bij de auto is alles weer vertraagd. Dinsdag auto weggebracht voor een audio upgrade. Is er eerst de verkeerde versterker geleverd. Vervolgens is het postbedrijf de juiste versterker kwijtgeraakt. Nu kan ik mijn auto zaterdag pas ophalen😡 heb dat ding net een week gereden.
Pffff, bah! Nog even afwachten dan maar. Ik vertrek morgen naar Duitsland en zaterdag wordt alles in 3-4 uurtjes ingebouwd 8) kreeg al een fotootje toegestuurd dat alles klaar lag voor inbouw :D

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
Padje87 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Ik herken het probleem van het uitvallen van de navi ook maar dan op vooralsnog één adres en voor een Octavia. Als ik dit adres invoer
***members only***

knalt na ongeveer 5 minuten het hele systeem er uit welke weer opnieuw opstart. Doe dit 5 keer en dan vallen SOS, parkeer en nog een aantal systemen uit welke niet meer willen opstarten. SW1806 en Navigatiedatabase 21.11. Staat vandaag bij de garage hiervoor evenals een nieuw stuurwiel.
Vanochtend de auto bij de dealer gebracht voor de airbag sensor. Gelijk ook navi (uitval infotainment) en uitgesteld laden (via de auto niet werken, app is alleen climatiseren) gemeld dat het niet werkt.

Ook geïnformeerd naar de langverwachte grote update: ID3 en ID4 Q2 2022, voor Enyaq nog geen idee.

Afwachten dus. Als ik de auto vanmiddag terug krijg (was nog geen garantie had ik het idee), zal ik nog verdere terugkoppeling geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Trackerfire schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Pffff, bah! Nog even afwachten dan maar. Ik vertrek morgen naar Duitsland en zaterdag wordt alles in 3-4 uurtjes ingebouwd 8) kreeg al een fotootje toegestuurd dat alles klaar lag voor inbouw :D
benieuwd naar de foto's / filmpjes daarna

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
water_escape schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:51:
[...]

benieuwd naar de foto's / filmpjes daarna
Er wordt een "fotoreportage" gemaakt. Die zal ik na afloop delen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Trackerfire schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Er wordt een "fotoreportage" gemaakt. Die zal ik na afloop delen 8)
Je zou ook nu een filmpje kunnen maken van het geluid bij een bepaald nummer. En straks een filmpje met hetzelfde nummer en het nieuwe systeem :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_A
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
p.d.s.mane schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:05:

ps:
"Verwachte afleverweek" stond en staat nog steeds op week 11/2022 --- mijn dealer zij begin januari "Bij mij staat gewoon dat hij in week 5 naar Nederland komt." --- duurt het echt 6 weken om de auto van PON in Leusden naar mijn dealer in Amsterdam te krijgen en daar rijklaar te maken?
De mijne is op 8 en 9 november gemaakt en in ontvangst genomen op 10 december (in BE). Net vijf weken, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
Free1990 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:46:
[...]

Heb die instellingen inderdaad ook gevonden. Moet wel met batterijverwarming te maken hebben wat je kan expliciet aanduiden of je ook wil climatiseren of niet.
Nou, het gaat voornamelijk over laden. Als je een vertrektimer insteld en de auto zit aan de lader dan zal hij eerst tot het "minimum" level opladen, en dan stoppen. Vervolgens zal hij weer beginnen met laden zodanig dat hij klaar is op het moment dat je vertrekt (zoals ingesteld met de timer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Trackerfire schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, houd ons op de hoogte a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:40:
Dat is wel balen inderdaad, maar dan heb je hopelijk ook wat na het lange wachten ... 8)7

Ben ook benieuwd naar de resultaten in jou geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
water_escape schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Je zou ook nu een filmpje kunnen maken van het geluid bij een bepaald nummer. En straks een filmpje met hetzelfde nummer en het nieuwe systeem :)
Je weet wel dat een fototoestel het geluid niet goed op kan nemen en het totaal niet klinkt zoals je het hoort in de auto? Lijkt mij vrij nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
funkylicious schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:28:
[...]

Positie recht t.o.v. het gezichtsveld op het raam (linksonder valt stukje weg):
[Afbeelding]

Positie gekanteld t.o.v. het gezichtsveld op het raam (volledig zichtbaar, maar resulteert dus ook dat augmented reality projecties behoorlijk afwijken. Streepjes onder voorliggers worden bijvoorbeeld naast de auto geprojecteerd.
[Afbeelding]
Duidelijk, Ik heb mijn onderste deel evenwijdig afgesteld met het bovenste vak waar de andere projectie van lijnen/pijlen enzo in plaatsvindt. Er valt bij mij niets weg, heb wel in december een andere ruit erin gekregen vanwege een gescheurde ruit door steenslag. Zal deze week ook even wat bewuster op de projectie van de lijnen letten, was mij nog niets raars aan opgevallen. Ik merk wel dat als je een beetje scheef in de stoel gaat zitten, dat je dan wel dingen mist aan de zijkant.
Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.