Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.363 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:47
Inspired schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:30:
[...]

Verwarmen kost energie en dus range. Maar als je dan met 130kW kunt laden in plaats van 50/60kW dan is het qua tijd veel efficiënter.
Er wordt eigenlijk altijd gesproken over tijdsefficiëntie, maar hoe zit het met kosten?
Bijvoorbeeld als ik door harder te rijden en meer te laden ergens een kwartiertje eerder toe kom na 1000km, dan kies ik liever voor trager rijden en minder laden als me dat serieus wat euro's uitspaart.
Idem voor het voorverwarmen van de batterij, als dit enorm veel energie vraagt, kan het misschien wel de moeite zijn om 5 minuten langer te laden bijvoorbeeld.

Op zich gaat het voor mij niet zo veel uitmaken, ik vermoed dat ik zelden zal snelladen. Maar het lijkt me wel iets om over na te denken, zeker nu de prijzen bij de snelladers zo hoog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:35
this schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Er wordt eigenlijk altijd gesproken over tijdsefficiëntie, maar hoe zit het met kosten?
Bijvoorbeeld als ik door harder te rijden en meer te laden ergens een kwartiertje eerder toe kom na 1000km, dan kies ik liever voor trager rijden en minder laden als me dat serieus wat euro's uitspaart.
Idem voor het voorverwarmen van de batterij, als dit enorm veel energie vraagt, kan het misschien wel de moeite zijn om 5 minuten langer te laden bijvoorbeeld.

Op zich gaat het voor mij niet zo veel uitmaken, ik vermoed dat ik zelden zal snelladen. Maar het lijkt me wel iets om over na te denken, zeker nu de prijzen bij de snelladers zo hoog staan.
(Minder) tijd kost in dit geval ook geld. Net zoals 120 rijden ipv 80 inderdaad. Snelladen is sowieso duurder dan traag laden doorgaans. Je kunt ook gratis bij Lidl laden in Duitsland met 50kW dan aan de snelweg bij Ionity tegen 79 cent. Allemaal keuzes.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5700 Helmond
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Kan iemand mij helpen met het volgende:
Ik heb thuis een lader, Wallbox Coper SB en wil thuis laden met mijn zakelijke pas van MKB Brandstof.
MKB Brandstof heeft mij hiervoor technisch al aangemeld zodat zij mij privé kunnen gaan uitbetalen als ik zakelijk thuis laad. Weet alleen niet hoe ik mij zakelijk kan aanmelden op de lader zonder dat ik hiervoor een abonnement afsluit.... Hoor graag of iemand mij kan hepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
5700 Helmond schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:56:
Kan iemand mij helpen met het volgende:
Ik heb thuis een lader, Wallbox Coper SB en wil thuis laden met mijn zakelijke pas van MKB Brandstof.
MKB Brandstof heeft mij hiervoor technisch al aangemeld zodat zij mij privé kunnen gaan uitbetalen als ik zakelijk thuis laad. Weet alleen niet hoe ik mij zakelijk kan aanmelden op de lader zonder dat ik hiervoor een abonnement afsluit.... Hoor graag of iemand mij kan hepen.
Meer iets voor in een ander topic maar verrekening zonder abonnement zal niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Inspired schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:47:
[...]

(Minder) tijd kost in dit geval ook geld. Net zoals 120 rijden ipv 80 inderdaad. Snelladen is sowieso duurder dan traag laden doorgaans. Je kunt ook gratis bij Lidl laden in Duitsland met 50kW dan aan de snelweg bij Ionity tegen 79 cent. Allemaal keuzes.
Volgens mij kunnen alle Enyaq rijders het eerste jaar Gratis gebruikmaken van de Powepass voordelen en tegen gereduceerd tarief bij Ionity:
https://www.skoda-auto.co...d8-4d77-bb98-70cc2a98b3c3

Dus lekker doorrijden zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Bixby schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Volgens mij kunnen alle Enyaq rijders het eerste jaar Gratis gebruikmaken van de Powepass voordelen en tegen gereduceerd tarief bij Ionity:

En volgens mij niet meer voor recentere bestellingen? Daarbij is gratis laden bij de Lidl/Aldi nog steeds voordeliger. Niet mijn keuze maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 22:50
[...]

PowerPass is voor particulier only, dus geen mogelijk tot zakelijk gebruik helaas.

Q: Is Powerpass available in a business version for companies, like a CCS card?
A: No, Powerpass is for retail customers only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesperdeZoete
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-03 15:23
pollekeb schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:42:
Beste leden,

Ik merk dat de laatste tijd het snelladen wel erg traag aan het worden is.
In het verleden kon ik vanaf 10%soc meteen 125Kw/u laden, maar nu haal ik max 60kw/u.
Vandaag naar 100km rijden dus alles goed warm met een accu van 7% soc heel even een op 102 Kw/u maar naar een paar minuten meteen naar 44Kw/u, duurde 45minuten om ongeveer 200km erbij te krijgen.160Kw/u lader.
Daarna een stuk verderop nogmaals weer geprobeerd bij een 160Kw/u lader en ging hij max even naar de 60Kw/u en bleef op de 59Kw/u hangen.
Ik moet er even niet aan denken dat dit normaal is bij deze buitentemperaturen van rond de 7gr, wil zeggen dat ik de trip naar de wintersporter er zeker 5 uur bij kan gaan tellen.
Meer mensen met deze zeer lage laadsnelheden op dit moment, ik twijfel of er mogelijk iets fout is gegaan met een software update in de garage!!
Ik heb dit vorige week ook gehad, maximale laadsnelheid vanaf 7% accu ging niet boven de 60. Ik zou 100kw moeten kunnen en ik heb zelfs 125 kw gehaald met mijn IV60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-11-2024
ik heb hele andere issues met snelladen ik heb vermoeden dat deze lading ook weer sneller leegloopt dat of het percentage lading wordt niet goed aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
JayEm schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:56:
ik heb hele andere issues met snelladen ik heb vermoeden dat deze lading ook weer sneller leegloopt dat of het percentage lading wordt niet goed aangegeven.
Dat het percentage niet goed weergegeven wordt zou heel goed kunnen. Heeft namelijk te maken met de berekening die er achter zit. Er wordt doorgaans gecompenseerd voor hele hoge laad en ontlaad stromen. In mindere mate denk ik dit ook gezien te hebben als je bijv een tijd 100km/u rijdt en vervolgens een stuk 130km/u, wat zich vertaald in een niet helemaal kloppende range. Wat bij benzine verbruik/range schatting ook zo is. Alleen is dit effect dus bij snelladen potentieel groter ivm hoge stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:53

rammes

koekebakker 1e klas

[...]

klopt ik ben een lease rijder, (en wist niet of ik in het buitenland ook op mijn leasepas kon laden, ik heb mijn pas 4 maanden na levering van ed auto aangevraagd en binnen gekregen (en de duur is 12 mnd) Dat had ik ook zo geplanned zodat ik (Eventueel) optimaal van de Powerpass gebruik kon maken.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
lvefferen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:16:
[...]

PowerPass is voor particulier only, dus geen mogelijk tot zakelijk gebruik helaas.

Q: Is Powerpass available in a business version for companies, like a CCS card?
A: No, Powerpass is for retail customers only.
Declareer je de factuur toch gewoon? Die landt netjes in PDF vorm in je mail aan het einde van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:30
Weet iemand of je het Powerpass abbo een maandje aan/uit kunt zetten of dat je er gewoon een jaar aan vast zit zodra het eerste jaar verlopen is? Vermoedelijk het laatste..

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ervh schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:40:
Weet iemand of je het Powerpass abbo een maandje aan/uit kunt zetten of dat je er gewoon een jaar aan vast zit zodra het eerste jaar verlopen is? Vermoedelijk het laatste..
nee dat kan niet

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:26
Ik heb de Enyaq sinds juni 2021. Als ik dit jaar ervoor kies toch gewoon met de Enyaq naar Frankrijk te gaan, kan ik de powerpass dan maanden van te voren nog aanvragen?

De KiWhi pass is voor 1 EUR besteld in ieder geval.

[ Voor 8% gewijzigd door FJP84 op 14-02-2022 22:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:11
Vandaag de app Stekker gedownload. Ziet er goed uit. Door je Skoda account toe te voegen kun je de App de auto laten laden wanneer jij dat wilt. Uitgesteld laden dus :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHKtRdt3KxHhss5wN-uBwezoLjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xFWxSeVUOn7lSWQgewlGXgx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FckFLSVmnnJnFa8UPACOJ9A1jhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRMDXXqOiIDN3byg3BSWCsP5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSiNExDxSgHyqyTn_FmMhzgZOSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzFVBnuXpVga2Udzxbpf0ZPs.jpg?f=fotoalbum_large
Eerdaags even uit testen, maar het ziet er veel belovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-08 10:03
Hoe zou dat moeten werken dan? Want zodra ik de stekker in de auto doe, begint ie al met laden.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:34
Jeroen_ae92 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:36:
Hoe zou dat moeten werken dan? Want zodra ik de stekker in de auto doe, begint ie al met laden.
Via Skoda account?

Het ziet er mooi uit. Zou overigens vrij triest zijn dat een derde partij dit beter doet dan Skoda zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWM-dN91QzQy9SWiDonQSq64XII=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Bftcan4PvUB724OosA7I2Jxa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Tukker87 op 15-02-2022 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Tukker87 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:08:
[...]

Via Skoda account?

Het ziet er mooi uit. Zou overigens vrij triest zijn dat een derde partij dit beter doet dan Skoda zelf.

[Afbeelding]
Mooi dat men hier apps voor maakt. Zelf dit nu geregeld via HomeAssistant, maar principe is hetzelfde.
Let wel op; als de server van Skoda/VAG problemen heeft of je auto heeft weer eens geen internet connectie, dan werkt deze app uiteraard ook niet.
Het kan vervelend zijn als je 's morgens een volle accu verwacht maar vervolgens blijkt dat er niks geladen is. Vraag me niet hoe ik dit weet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
vinom schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:35:
Vandaag de app Stekker gedownload. Ziet er goed uit. Door je Skoda account toe te voegen kun je de App de auto laten laden wanneer jij dat wilt. Uitgesteld laden dus :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er inderdaad erg goed uit... hopelijk valt de test ook goed uit (want gekoppeld aan de servers van Skoda, dus hopelijk gooit dat geen roet in het eten), dan is dit een perfecte oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
Lijkt mij gewoon een app die de API van Skoda / VAG gebruikt. niet heel spannend, behalve dat het design beter is dan die van Skoda zelf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:19
Mooi nieuws. Tesla opent alle Nederlandse Superchargers open voor niet Tesla EV's

https://www.teslabs.nl/te...NyNZPQyi74_2f2gAoWjmfvhpk

Blijkbaar heeft het openstellen van de eerste 6 stations tot niet al te veel ellende geleid.

[ Voor 15% gewijzigd door GAEvakYD op 15-02-2022 09:36 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

GAEvakYD schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:36:
Mooi nieuws. Tesla opent alle Nederlandse Superchargers open voor niet Tesla EV's

Blijkbaar heeft het openstellen van de eerste 6 stations tot niet al te veel ellende geleid.
Maar in Nederland maak ik me ook niet zo veel zorgen, daar is het netwerk groot genoeg om overal goed te laden, ik zie liever in Frankrijk,Spanje,Italie dat het netwerk open gaat. Daar hebben wij Nederlanders meer aan.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:46
Helaas... die van mij gaat in Mei verlopen en in Juli weer nodig.
Hoopte ook dat ik hem voor een maand of twee zou kunnen aansluiten.

Kan ook nog een andere truc proberen. Vorig jaar op de Duitse manier de pas aangevraagd en gekregen.
Vraag me af wat er nu gebeurd als ik dat straks nog een keer op de NL manier probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:19
RandomNick schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Helaas... die van mij gaat in Mei verlopen en in Juli weer nodig.
Hoopte ook dat ik hem voor een maand of twee zou kunnen aansluiten.

Kan ook nog een andere truc proberen. Vorig jaar op de Duitse manier de pas aangevraagd en gekregen.
Vraag me af wat er nu gebeurd als ik dat straks nog een keer op de NL manier probeer.
Het gaat op VIN nummer, dus ik denk dat die truc niet gaat werken. Hoop 't wel voor je, maar denk 't niet. Daarbuiten. € 9,99 per maand is niet veel als je ziet was je bespaart bij bijv. Ionity. Kun je er in 3-4 (snel)laadbeurten uit hebben per jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Trackerfire op 15-02-2022 09:57 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-11-2024
Daan_P schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:51:
[...]

Dat het percentage niet goed weergegeven wordt zou heel goed kunnen. Heeft namelijk te maken met de berekening die er achter zit. Er wordt doorgaans gecompenseerd voor hele hoge laad en ontlaad stromen. In mindere mate denk ik dit ook gezien te hebben als je bijv een tijd 100km/u rijdt en vervolgens een stuk 130km/u, wat zich vertaald in een niet helemaal kloppende range. Wat bij benzine verbruik/range schatting ook zo is. Alleen is dit effect dus bij snelladen potentieel groter ivm hoge stromen.
Dit zal zeker meespelen echter zie ik het heel duidelijk op retour tripjes, na een nacht laden op 11KW rij ik 150 KM naar zeeland en hou 100 km over

op de terugweg laad ik naar 90%op de snellader, rij 150 km terug (eigenlijk iets minder gezien de snellader 8 km op de route ligt) en heb 20km over. 170 KM op een lading van 90% is wel erg weinig. Snelheid is meestal cc 134 kmph.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Trackerfire schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Het gaat op VIN nummer, dus ik denk dat die truc niet gaat werken. Hoop 't wel voor je, maar denk 't niet. Daarbuiten. € 9,99 per maand is niet veel als je ziet was je bespaart bij bijv. Ionity. Kun je er in 3-4 (snel)laadbeurten uit hebben per jaar.
Ben ik ook bang voor, ik weet dat er mensen zijn die al beide hebben aangevraagd, wellicht weten die het :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-09 14:26
Is er misschien ergens een website waar alle mogelijke laad passen naast elkaar zijn gezet met de tarieven en mogelijkheden tot laden? Zeg maar even een ‘Independer’ van de laad passen? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:09
Maat28 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:17:
Is er misschien ergens een website waar alle mogelijke laad passen naast elkaar zijn gezet met de tarieven en mogelijkheden tot laden? Zeg maar even een ‘Independer’ van de laad passen? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer….
Hier kun je redelijk veel informatie vinden https://laadpastop10.nl/

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

Maat28 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:17:
https://lmgtfy.app/?q=laadpassen+vergelijken

;)

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
rammes schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:41:
[...]

Maar in Nederland maak ik me ook niet zo veel zorgen, daar is het netwerk groot genoeg om overal goed te laden, ik zie liever in Frankrijk,Spanje,Italie dat het netwerk open gaat. Daar hebben wij Nederlanders meer aan.
true mee eens, maar overall is het weer goed nieuws voor EV Nederland. Ook in Nederland zijn er nog wel gaten in het netwerk.

Laten we hopen dat de landen om ons heen snel volgen met dit initiatief.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esveldt86
  • Laatst online: 30-04-2023
GAEvakYD schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:36:

Ik lees dat je dan kan betalen met de app van Tesla.
Als ik daarin kijk kan ik nergens mij (werk)laadpas toevoegen. Weet iemand hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:34
esveldt86 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:44:
[...]

Ik lees dat je dan kan betalen met de app van Tesla.
Als ik daarin kijk kan ik nergens mij (werk)laadpas toevoegen. Weet iemand hoe dit werkt?
Dat kan ook niet, je (werk)laadpas toevoegen gaat niet.
Enkel creditcard, SEPA of ApplePay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauri13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:23
Als ik de link naar de tesla site volg staat daar dat ook in Frankrijk de supercharger beschikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
  • Laatst online: 20:03
Ik ben sinds kort bezig met de ODBEleven. Veel aanpassingen doorgevoerd o.b.v. het document dat eerder is gedeeld hier en iemand uit de FB groep Škoda Enyaq NL waar ik nog steeds niet ben toegelaten :-(

Vraagje:
  • Heeft iemand zonder assisentiepakket al iets aan de praat gekregen van ACC of TA? via ODB?
  • Zou iemand kunnen vragen om mij toe te laten op de FB pagina?
  • Is er alweer een nieuwe versie uit van de NL versie van de ODBEleven aanpassingen? Ik heb een versie van 13 jan 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karlkani1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-08 08:46
svenblom schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:06:
Ik ben sinds kort bezig met de ODBEleven. Veel aanpassingen doorgevoerd o.b.v. het document dat eerder is gedeeld hier en iemand uit de FB groep Škoda Enyaq NL waar ik nog steeds niet ben toegelaten :-(

Vraagje:
  • Heeft iemand zonder assisentiepakket al iets aan de praat gekregen van ACC of TA? via ODB?
  • Zou iemand kunnen vragen om mij toe te laten op de FB pagina?
  • Is er alweer een nieuwe versie uit van de NL versie van de ODBEleven aanpassingen? Ik heb een versie van 13 jan 2022
Zover ik weet is dit de laatste versie van het document

https://drive.google.com/...SVW7ql0lNM6bfvayajLf/view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
  • Laatst online: 08:47
de laatste versie is van 13-1-2022 zoek even op FB naar roel visseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
fplin schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:46:
[...]

https://www.facebook.com/...096/user/100000545353130/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Mauri13 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:53:
Als ik de link naar de tesla site volg staat daar dat ook in Frankrijk de supercharger beschikbaar zijn
Klopt, in Frankrijk zijn er ook een aantal geopend voor non-tesla's.
Hier kan je ze bekijken en filteren op laders open voor non-tesla's: https://www.tesla.com/nl_...harger%2Cbodyshop%2Cparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
fplin schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:46:
[...]

Is Roel Visseren eigenaar van die FB groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
svenblom schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:22:
[...]

Is Roel Visseren eigenaar van die FB groep?
Zo ver ik kan zien niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ik heb drie eigenaren van die groep toen een bericht gestuurd waarom ze geen mensen toelaten. 0.0 reactie. vreemd......

Vandaar dat ik toen die lijst maar daar gedownload heb en gedeeld via mijn Google Drive. Wel met bronvermelding erbij richting Roel Visseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
GAEvakYD schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:50:
Ik heb drie eigenaren van die groep toen een bericht gestuurd waarom ze geen mensen toelaten. 0.0 reactie. vreemd......

Vandaar dat ik toen die lijst maar daar gedownload heb en gedeeld via mijn Google Drive. Wel met bronvermelding erbij richting Roel Visseren.
Dan is het misschien wel handig om daar de laatste versie op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
fplin schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:52:
[...]

Dan is het misschien wel handig om daar de laatste versie op te zetten.
Ik heb twee versies gedeeld, eentje van 3 januari https://drive.google.com/...fvayajLf/view?usp=sharing

en 13 januari https://drive.google.com/...mdsaAdjW/view?usp=sharing.

Is er een nieuwe versie? Dan wil ik die best even opzoeken en hier delen, maar zie dat niet als een automatisch gegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door GAEvakYD op 15-02-2022 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13
GAEvakYD schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:50:

Skoda Enyaq NL groep op FB? Ik ben daar 2 dagen geleden nog lid van geworden… ging best snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
crimby schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:01:
[...]

Skoda Enyaq NL groep op FB? Ik ben daar 2 dagen geleden nog lid van geworden… ging best snel
Kan je eens vragen dan of ik ook toegelaten kan worden? Wacht al weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 22:50
crimby schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:01:
[...]

Yup binnen 3 seconden lid 13-1 is de laatste versie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13
svenblom schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:09:
[...]

Kan je eens vragen dan of ik ook toegelaten kan worden? Wacht al weken...
Kan je niet even je aanvraag annuleren en opnieuw indienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
GAEvakYD schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:57:
[...]

Ik heb twee versies gedeeld, eentje van 3 januari https://drive.google.com/...fvayajLf/view?usp=sharing

en 13 januari https://drive.google.com/...mdsaAdjW/view?usp=sharing.

Is er een nieuwe versie? Dan wil ik die best even opzoeken en hier delen, maar zie dat niet als een automatisch gegeven.
deze zijn beide van 3-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Voor Skoda Enyaq rijders met dementie.
Trained park assist.

YouTube: ŠKODA ENYAQ: Trained Park Assist

[ Voor 3% gewijzigd door Tukker87 op 15-02-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-01-2024
Jasperzzz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:54:
[...]

Mooi dat men hier apps voor maakt. Zelf dit nu geregeld via HomeAssistant, maar principe is hetzelfde.
Let wel op; als de server van Skoda/VAG problemen heeft of je auto heeft weer eens geen internet connectie, dan werkt deze app uiteraard ook niet.
Het kan vervelend zijn als je 's morgens een volle accu verwacht maar vervolgens blijkt dat er niks geladen is. Vraag me niet hoe ik dit weet 8)7
Check! Leuke app, maar verbinding is er weer niet dus ook via MySkoda geen invloed op het laden. Afgelopen week in de weer geweest met de dealer (nadat stuur was vervangen), waar ze niet konden geloven dat het slim laden gewoon niet werkt... na meerdere pogingen de laadlocaties en slimme plannen helemaal verwijderd en ... tadaaaa... ergens staat de functie nog wel op de server dus stapte ik eergisteren om 8:00 in een warme auto met 90% accu.. terwijl de instelling in auto en myskoda gewoon weer op de 80% staat. Het is in ieder geval beter dan de dag starten met een auto met lege accu. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:23
Wel leuk als je dat kan krijgen zonder areaview. Ben benieuwd hoeveel van deze opties nog op bestaande modellen komen…

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Venxir schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:10:
[...]

Wel leuk als je dat kan krijgen zonder areaview. Ben benieuwd hoeveel van deze opties nog op bestaande modellen komen…
Niet. Je hebt sensoren nodig die er niet op zitten, ook niet bij areaview. Ik zag laatst ergens dat je die voor 300 euro kunt in laten bouwen. Dat was een retrofit shop, dus dealer zal wel iets duurder zijn. Als dit de functie is.

Ik zie weinig meerwaarde, maar ik parkeer niet veel in krappe ruimtes. 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UxzdFRdqnE2agZbG2lSEw0mm_c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EB2Msk1DzwFVbRDY6xniJebv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Tukker87 op 15-02-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Afgelopen weekend met de 60 van Breda naar Arnhem en weer terug.
Haalde dat gewoon niet op een volle accu, waarvan ik zelf best geschrokken van was.

Kwam 40km tekort als ik mijn actieradius mocht geloven. Het is wel echt goed nadenken en plannen van te voren. Vervolgens aan de snellader bij Shell, kwam niet eens boven de 45KWh.

Schrok er best van, niet eens harder gereden dan 110..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
fplin schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:27:
[...]

deze zijn beide van 3-1-2022
nee hoor, de tweede link is duidelijk van 13 januari. Check de eerste pagina maar eens. Onderaan staat 13 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Krishh schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:51:
Haalde dat gewoon niet op een volle accu, waarvan ik zelf best geschrokken van was.

Kwam 40km tekort als ik mijn actieradius mocht geloven. Het is wel echt goed nadenken en plannen van te voren. Vervolgens aan de snellader bij Shell, kwam niet eens boven de 45KWh.

Snelladen zal bij de update echt wel beter gaan (nieuwe batterijManagement).
Rit van 230 km? Zonder stond er aardige wind. Maar het kan ook zijn dat je in je zwembroek met de stoelverwarming en kachel op 28 graden (😜) zat.
Volle accu is 100% neem ik aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 18:35
Tukker87 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:14:
[...]

Niet. Je hebt sensoren nodig die er niet op zitten, ook niet bij areaview. Ik zag laatst ergens dat je die voor 300 euro kunt in laten bouwen. Dat was een retrofit shop, dus dealer zal wel iets duurder zijn. Als dit de functie is.

Ik zie weinig meerwaarde, maar ik parkeer niet veel in krappe ruimtes. 😊

[Afbeelding]
Ik denk eerlijk gezegd dat een aantal enyaqs van de eerste generatie het wel kunnen krijgen, namelijk de enyaqs die side assist hebben.. als je goed kijkt hoe de side assist werkt qua sensor en afstand etc zou die dat moeten kunnen. Ga je kijken bij andere Skoda modellen die wel al inparkeren hebben, dan hebben die echt geen andere sensoren lijkt het dan die onze enyaqs hebben.. dat zou ook wel raar zijn qua inkoop. Ik verwacht dat toen wij onze enyaqs kregen de software en firmware er gewoon nog niet klaar voor was / is. Omdat een aantal enyaqs zijn geleverd zonder side assist kunnen ze denk ik het parkeren voor die auto's niet garanderen en zullen ze denk ik zeggen: nee jullie hebben de sensoren niet.. zoiets als met travel assist.

Ik heb via obd eleven al behoorlijk wat werkend van het parkeersysteem (bijvoorbeeld zichtbaar in het menu van ons infotainment systeem); echter verwacht ik dat het pas echt actief wordt gemaakt met de nieuwste firmware. Daarin zitten denk ik onderwater nog instellingen voor het parkeren. Dus liefste heb ik natuurlijk een enyaq met automatisch parkeren om te vergelijken met mijn instellingen / settings om te zien wat ik nog meer moet wijzigen om het actief te maken. Je hebt in elk geval geen camera nodig, want dat hebben de andere Skoda's ook niet die wel kunnen inparkeren. 360 zou misschien wel kunnen voor trained parking / parkeren met de app... Ook die instellingen zijn al wel beschikbaar via ons eleven...

Verder ben ik niet de beheerder van de Facebook groep waar ik mijn bestand met codes deel. Ik deelde het juist daar om deze thread niet te "vervuilen" met obd vragen... Dus vandaar dat ik meestal op Facebook op die vragen reageer alsmede wanneer ik ergens in de buurt ben eventueel een paar codes kan doen voor degenen die dat willen. Dus als je wat wilt kun je het daar vragen. Zitten denk ik genoeg anderen die ook zo'n dongle hebben en in de buurt wonen.

De versie van 13-1 is min of meer wel de laatste versie die ik heb; sommige instellingen zijn denk ik niet echt de moeite waard om erin op te nemen (zoals uitschakelen van de draadloze oplader). Maar stel gerust dus vragen in de fb groep voor het geval je iets zoekt... (En knipperlicht geluid kun je helaas alleen uitschakelen door kanaal 1 van de audio uit te zetten, maar dan heb je ook geen radio meer :-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
roel visseren schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:39:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat een aantal enyaqs van de eerste generatie het wel kunnen krijgen, namelijk de enyaqs die side assist hebben.. als je goed kijkt hoe de side assist werkt qua sensor en afstand etc zou die dat moeten kunnen. Ga je kijken bij andere Skoda modellen die wel al inparkeren hebben, dan hebben die echt geen andere sensoren lijkt het dan die onze enyaqs hebben.. dat zou ook wel raar zijn qua inkoop. Ik verwacht dat toen wij onze enyaqs kregen de software en firmware er gewoon nog niet klaar voor was / is. Omdat een aantal enyaqs zijn geleverd zonder side assist kunnen ze denk ik het parkeren voor die auto's niet garanderen en zullen ze denk ik zeggen: nee jullie hebben de sensoren niet.. zoiets als met travel assist.

Ik heb via obd eleven al behoorlijk wat werkend van het parkeersysteem (bijvoorbeeld zichtbaar in het menu van ons infotainment systeem); echter verwacht ik dat het pas echt actief wordt gemaakt met de nieuwste firmware. Daarin zitten denk ik onderwater nog instellingen voor het parkeren. Dus liefste heb ik natuurlijk een enyaq met automatisch parkeren om te vergelijken met mijn instellingen / settings om te zien wat ik nog meer moet wijzigen om het actief te maken. Je hebt in elk geval geen camera nodig, want dat hebben de andere Skoda's ook niet die wel kunnen inparkeren. 360 zou misschien wel kunnen voor trained parking / parkeren met de app... Ook die instellingen zijn al wel beschikbaar via ons eleven...

Verder ben ik niet de beheerder van de Facebook groep waar ik mijn bestand met codes deel. Ik deelde het juist daar om deze thread niet te "vervuilen" met obd vragen... Dus vandaar dat ik meestal op Facebook op die vragen reageer alsmede wanneer ik ergens in de buurt ben eventueel een paar codes kan doen voor degenen die dat willen. Dus als je wat wilt kun je het daar vragen. Zitten denk ik genoeg anderen die ook zo'n dongle hebben en in de buurt wonen.

De versie van 13-1 is min of meer wel de laatste versie die ik heb; sommige instellingen zijn denk ik niet echt de moeite waard om erin op te nemen (zoals uitschakelen van de draadloze oplader). Maar stel gerust dus vragen in de fb groep voor het geval je iets zoekt... (En knipperlicht geluid kun je helaas alleen uitschakelen door kanaal 1 van de audio uit te zetten, maar dan heb je ook geen radio meer :-) ).
Dit bied mij nog wat hoop, ik heb 360 en side assist. Als het ter zijner tijd werkt mag je best eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-09 14:26

Wow dat is echt beroerd zeg. Zelfs nog 110 gereden….knap dat je dat geduld hebt….wordt het nog niet beloond met een rit zonder bij te laden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:10
Afgelopen dagen een keer geprobeerd of ik twee werkdagen kan doen met een acculading (iV 60, accu tot 90% geladen, met warmtepomp en winterbanden). Ik rij per dag 115 tot 120 kilometer. En dat is gelukt, gisterenavond met nog 6 kilometer over kwam ik aan bij de laadpaal in de straat, die vervolgens bezet leek te zijn door een Citroen C1. Maar goed, vervolgens toch de Enyaq kunnen aansluiten.

Ik ben er altijd vanuit gegaan dat ik tijdens reguliere werkweken niet dagelijks hoef te laden, dat blijkt ook in de wintermaanden gelukkig ook zo te zijn, ook nu mijn project iets verder weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Tukker87 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:23:
[...]

Snelladen zal bij de update echt wel beter gaan (nieuwe batterijManagement).
Rit van 230 km? Zonder stond er aardige wind. Maar het kan ook zijn dat je in je zwembroek met de stoelverwarming en kachel op 28 graden (😜) zat.
Volle accu is 100% neem ik aan?
Ben benieuwd of het verbeterd zal zijn, is dit ook voor de IV60 2021 het geval?
Inderdaad een rit van ongeveer 230 km, temperatuur gewoon 20 graden en een volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Gisteren van Breda naar Veghel (142km) op en neer.
100% geladen 272km range > ingestelde vertrektijd (-10km range) 262km range > 120 gereden waar het kon op ACC, terugweg hetzelfde incl 10min filerijden > 105km / 39% over.

Winterbanden, climate control op 20.

157km gebruikt tov 142 traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
[...]

@roel visseren , je doet een aantal aannames op onderbuik gevoel.

De tweet die ik insluit is van de productowner die over de Enyaq gaat. Het is gewoon zo dat die sensoren er nog niet op zitten. Heeft niets met wel of geen side assist te maken.

Ga gerust zoeken, dit is het antwoord wat je zult vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Tukker87 op 16-02-2022 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:25
[...]

Side assist werkt via de achteruitrijsensoren en dat is niet voldoende voor die functie. Voorts sluit ik me aan bij bovenstaande, die man is de woordvoerder van de Skoda Enyaq dus die zal het wel weten 😜👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Krishh schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:01:
[...]

Ben benieuwd of het verbeterd zal zijn, is dit ook voor de IV60 2021 het geval?
Inderdaad een rit van ongeveer 230 km, temperatuur gewoon 20 graden en een volle accu.
In ieder geval zal je auto dan goed voorverwarmd zijn bij de snellader als je daar naartoe navigeert.
Of je veel aan range er bij krijgt is afwachten. Dat zal geen 50km zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:31
Cloclo100 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:46:
[...]

Side assist werkt via de achteruitrijsensoren en dat is niet voldoende voor die functie. Voorts sluit ik me aan bij bovenstaande, die man is de woordvoerder van de Skoda Enyaq dus die zal het wel weten 😜👍.
Volgens mij werkt Side Assist met een aparte radar module en niet via de parkeersensoren, hiervoor is het bereik te klein.

Vermoedelijk kopen ze dit in bij Hella of andere externe leverancier.
https://www.hella.com/tec...Lane-change-assist-41856/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
vinom schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:35:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eerste test hier succesvol. Netjes om 23.00 begonnen met laden en nu op 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Scorpio_King schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:56:
[...]

Volgens mij werkt Side Assist met een aparte radar module en niet via de parkeersensoren, hiervoor is het bereik te klein.

Vermoedelijk kopen ze dit in bij Hella of andere externe leverancier.
https://www.hella.com/tec...Lane-change-assist-41856/
Dat lijkt me wel inderdaad, anders zou nu niet de situatie zijn ontstaan dat je geen side assist kunt krijgen en wel parkeersensoren.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
[...]

In ieder geval heb ik heel veel aan het document gehad, dank daarvoor! Ben nu vooral benieuwd of er nog iets aan de praat te krijgen is m.b.t. ACC of TA als je geen assistentie basis of plus hebt zoals bij mij het geval...Dus als je daar meer over weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 18:35
Tukker87 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:42:
[...]

@roel visseren , je doet een aantal aannames op onderbuik gevoel.

De tweet die ik insluit is van de productowner die over de Enyaq gaat. Het is gewoon zo dat die sensoren er nog niet op zitten. Heeft niets met wel of geen side assist te maken.

Ga gerust zoeken, dit is het antwoord wat je zult vinden.
Het klopt, het zijn onderbuik gevoelens, maar ook logisch nadenken over wat er al op zit en hoe dat dus bij andere modellen werkt. Bij andere modellen krijg je er ook niet ineens extra sensoren bij; het zijn de achteruitrij sensoren + side assist die deze modellen hebben. Dat hebben de meeste van onze auto's ook.

Maar we zullen zien; zodra de eerste auto's het automatisch inparkeren hebben kunnen we kijken of het helemaal te activeren valt via obd. Zoals gezegd heb ik bijna alles werkend, maar denk ik dat het nog niet in de firmware / software actief gemaakt is. Waar ik namelijk tegenaan loop bij het actief maken is de locatie van het zelfstandig naar achteren rijden; die module/instelling kan ik niet vinden. Het zal iets met stuurbekrachtiging ofzo te maken hebben denk ik, maar handigste is dus een auto die het al heeft vergelijken met eentje die het niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:34
Persoonlijk denk (hoop) ik dat ze qua communicatie veilig zijn gaan zitten door aan te geven dat alle pre 1-1-2022 modellen geen park assist krijgen, inderdaad vanwege die onduidelijkheid en onbeschikbaarheid van side assist.

Ik heb het al eens eerder aangehaald: mijn voorgaande auto's hadden ook geen 360° view of gekke sensoren en konden met behulp van de voor- achter- en side assist sensoren ook prima automatisch parkeren.

Mijn vermoeden is dat modellen met TA+ en side assist ook gewoon die functionaliteit krijgen, waarom zit die knop er anders in? Om de camera handmatig te kunnen activeren..?
Mogelijk is "summon" de enige uitzondering omdat ik me kan voorstellen dat je daar wel een 360° beeld voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem

Lijkt me toch iets niet in orde. Ben wel benieuwd naar het verbruik.
Met welk percentage ben je bij snellader aangekomen? Accu zal iig warm zijn geweest :-)

Ik heb ook een 60 en ben vorige week in regenachtig en windig weer van Amsterdam naar Zeeland gereden, was 200km. Vertrokken met 70% en aankomst bij Fastned Selnisse met 0%. Dat komt overeen met een verbruik van 20kWh/100km, dat moet haalbaar zijn. Heb constant 107km/u gereden, 95% snelweg. Stoelverwarming aan en airco op 20 graden.
Laden ging toen tot 50% met 125kW
Ik heb de auto sinds 12 januari, 3000km gereden en gemiddeld verbruik 20kWh/100km, best tevreden gezien de weersomstandigheden in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 23:10
Wat betreft de software updates geloof ik er nog weinig van. Wel dat het kan maar niet dat het naar de huidige auto's komt. Er was voor de eerste release al een lijst van features die er nu nog niet zijn een jaar later. In de tussentijd weer een enorme waslijst met aanvullingen, waar men waarschijnlijk ook niets van gaat zien. VAG en vele andere merken vinden dat gewoon lastig om te organiseren. Makkelijker is een nieuwe model daarmee uit te rusten. Overigens ben ik zeer tevreden over hoe het nu werkt. Enkel sneller laden zou leuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz

Lijkt me dat er iets niet juist is met je auto, of je accu was misschien toch niet vol bij vertrek?
Ik rijdt (zeer) regelmatig van Utrecht naar Apeldoorn (retour totaal 170 km). Meestal rijdt ik heen gemiddeld 120 kmph en terug 140. Meestal vertrek ik vol en kom ik vervolgens redelijk leeg weer thuis (< 10%).

Jouw rit was ongeveer 230 km, maar met 110 kmph moet dat gemakkelijk te halen zijn.
Volgens je actieradius kon je dus 190 km halen op je accu (230 - 40). Dat zou een gemiddeld verbruik van 30 kWh/100km zijn... Dat is wel erg hoog, dat haal ik alleen als ik continu 140 a 150 ga rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roast
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-03 09:20
Deze week is mijn enyaq 80 in bestelling gegaan (België), voorlopige leverdatum staat nu op 24 april 2023.

Het wordt mijn eerste elektrische auto en ik gebruik de tijd nu om me wat in de materie van het elektrisch rijden te werken...
Waar ik nu mee zit is dat volgens mijn research a better route planner de beste oplossing is om je trip te plannen in functie van laden en dergelijke.
Helemaal als je abrp koppelt met een BLE OBD dongle. ZIjn er hier mensen die deze setup in gebruik hebben en zo ja, welke dongle? En pluggen jullie die echt elke keer uit wanneer niet in gebruik? Dat lijkt me een gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
roast schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:19:
Deze week is mijn enyaq 80 in bestelling gegaan (België), voorlopige leverdatum staat nu op 24 april 2023.

Het wordt mijn eerste elektrische auto en ik gebruik de tijd nu om me wat in de materie van het elektrisch rijden te werken...
Waar ik nu mee zit is dat volgens mijn research a better route planner de beste oplossing is om je trip te plannen in functie van laden en dergelijke.
Helemaal als je abrp koppelt met een BLE OBD dongle. ZIjn er hier mensen die deze setup in gebruik hebben en zo ja, welke dongle? En pluggen jullie die echt elke keer uit wanneer niet in gebruik? Dat lijkt me een gedoe.
En ik vind al dat ik lang wacht.
Ik zou lekker afwachten hoe de routeplanner bij de update het gaat doen. Die ziet er een stuk beter uit en lijkt ook slim te plannen. Als je die gebruikt heb je ook het voordeel van preheating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Truman schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:36:
Wat betreft de software updates geloof ik er nog weinig van. Wel dat het kan maar niet dat het naar de huidige auto's komt. Er was voor de eerste release al een lijst van features die er nu nog niet zijn een jaar later. In de tussentijd weer een enorme waslijst met aanvullingen, waar men waarschijnlijk ook niets van gaat zien. VAG en vele andere merken vinden dat gewoon lastig om te organiseren. Makkelijker is een nieuwe model daarmee uit te rusten. Overigens ben ik zeer tevreden over hoe het nu werkt. Enkel sneller laden zou leuk zijn.
Vooruit nog 1 linkje naar Twitter.

Binnenkort horen wanneer je naar de dealer mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Jasperzzz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Lijkt me dat er iets niet juist is met je auto, of je accu was misschien toch niet vol bij vertrek?
Ik rijdt (zeer) regelmatig van Utrecht naar Apeldoorn (retour totaal 170 km). Meestal rijdt ik heen gemiddeld 120 kmph en terug 140. Meestal vertrek ik vol en kom ik vervolgens redelijk leeg weer thuis (< 10%).

Jouw rit was ongeveer 230 km, maar met 110 kmph moet dat gemakkelijk te halen zijn.
Volgens je actieradius kon je dus 190 km halen op je accu (230 - 40). Dat zou een gemiddeld verbruik van 30 kWh/100km zijn... Dat is wel erg hoog, dat haal ik alleen als ik continu 140 a 150 ga rijden!
Dan ben ik echt benieuwd wat ik fout doe! Ik heb ondertussen al contact opgenomen met de dealer of we eventueel mijn accupakket kunnen uitlezen! Ik heb dit al een paar keer eerder gehad, ik heb hem ook in stand B met ecomodus staan, verwarming op 20 graden en niet eens stoelverwarming aan.

Ook nu merk ik gewoon met de temperatuur, auto staat 2 dagen stil, maandag 168 op de teller en nu 156.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 09-09 21:06
Krishh schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:27:
[...]

Dan ben ik echt benieuwd wat ik fout doe! Ik heb ondertussen al contact opgenomen met de dealer of we eventueel mijn accupakket kunnen uitlezen! Ik heb dit al een paar keer eerder gehad, ik heb hem ook in stand B met ecomodus staan, verwarming op 20 graden en niet eens stoelverwarming aan.

Ook nu merk ik gewoon met de temperatuur, auto staat 2 dagen stil, maandag 168 op de teller en nu 156.
Om 02:00 klaar met opladen en verder niet meer gereden. Dan zie je ook hier dat voorspelde bereik afneemt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBUrYlXUkehF7PLyX_SyI81XYl0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DE1QP40C0rDrDEaqYqF9Phmc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
[...]

Dat je wat rangeverlies hebt terwijl de auto stil staat is niet zo heel gek.
Maar wat was je verbruik volgens de boordcomputer tijdens die rit?
In principe zou je met de huidige temperaturen en een constante snelheid van +/- 110 kmph een verbruik tussen de 19 en 23 kWh/100km verwachten. Er van uitgaande dat je je temperatuur in auto niet abnormaal hoog hebt staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasperzzz op 16-02-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Veel (harde) regen onderweg? Veel tegenwind?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 23:10
Tukker87 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:24:
[...]

Vooruit nog 1 linkje naar Twitter.

Binnenkort horen wanneer je naar de dealer mag.
Ja dat wordt over een paar weken wellicht een aankondiging met nieuwe features, maar dat is nog geen daadwerkelijke update. Dit hebben we eerder gezien met week 48 toen week 2 en nu weer dit. Enfin we zien het wel maar verwacht er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Laatst online: 04-03 15:01
Truman schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Ja dat wordt over een paar weken wellicht een aankondiging met nieuwe features, maar dat is nog geen daadwerkelijke update. Dit hebben we eerder gezien met week 48 toen week 2 en nu weer dit. Enfin we zien het wel maar verwacht er niets van.
In ieder geval wachten op de eerste bugfix 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-h-8qtAI8XkKlxhBxCrnFviGf8I=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/MEbinYCjR4RXdrJPmzZgc9qR.gif?f=fotoalbum_large

Ik had wind mee vanmorgen! :)
Terugweg zat ik op 21kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:33
Genestealer schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:40:
[...]

Om 02:00 klaar met opladen en verder niet meer gereden. Dan zie je ook hier dat voorspelde bereik afneemt.

[Afbeelding]
Het bereik kan ook afnemen door daling van temperatuur waardoor de voorspelde afstand dus ook kleiner wordt. Ik had hem gisteravond geladen met de voorspelling: 397km en vanmorgen na 10 km rijden stond hij op 399 het was inmiddels ook ruim 11 graden buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:21
Genestealer schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:40:
[...]

[Afbeelding]
Precies wat @BigGreen zegt. Denk dat dit komt doordat rond 02:00u de accu warmer was door het laden en de buitentemperatuur dan rond 06:00u. Dus heb je 4 uur later minder range, omdat kouder. De accu zal dus opgewarmd moeten worden wat je weer range kost…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
[...]

Ik las ergens dat er een extra sensor aan de zijkant nodig zou zijn welke ook de huidige side assist niet heeft. Deze zou bij de wielkas moeten zitten ergens. Deze heb ik niet dus vraag me af of de huidige hardware voldoende is voor deze upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
rammes schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:41:
[...]

Zeker, in NL zal ik niet snel... snelladen. Wel aan de grens van NL en in het buitenland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:26
Gisteren gevraagd of mijn lokale dealer in staat is om de navigatie instellingen via OdB11 in stellen. Niemand daar wist waar ik het over had....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:34
Voor iOS is er een update voor de app, jaja, versie 5.0.1. Ik zie en merk geen verschil. Gelukkig doen ze dit allemaal op basis van feedback, blijkbaar zijn onze problemen kleiner dan het design van het dashboard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7W-ObX4SdDyKPwjbY6AmIdJqbCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkFt1J6w3bT4tvgx92lnZAiC.jpg?f=fotoalbum_large

Sowieso word ik een beetje moe van de nietszeggende changelogs die je bij steeds meer apps ziet. Hele verhalen om hip te doen, hier mag Apple ook wel eens beleid op maken.

• Jasperzzz
internetinfo schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:04:
Voor iOS is er een update voor de app, jaja, versie 5.0.1. Ik zie en merk geen verschil. Gelukkig doen ze dit allemaal op basis van feedback, blijkbaar zijn onze problemen kleiner dan het design van het dashboard.
[Afbeelding]

Sowieso word ik een beetje moe van de nietszeggende changelogs die je bij steeds meer apps ziet. Hele verhalen om hip te doen, hier mag Apple ook wel eens beleid op maken.
In de PlayStore nog geen update te vinden! Maar als ik dit zo lees missen we niks 8)7

• royverdegem
En deze blijft ook mooi:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmCi7GBOBgDZ-FN9I-7Oxy5fYlI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/clcbQh3cyO8ekN4PnBPuMeqf.png?f=fotoalbum_large

Ik heb deze in ieder geval niet in mijn versie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

royverdegem schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:33:
En deze blijft ook mooi:

[Afbeelding]

Ik heb deze in ieder geval niet in mijn versie
Ik had hier een klacht over ingediend bij Skoda.

Werd vorige week netjes teruggebeld door iemand van de helpdesk om mij te vertellen dat dit enkel mogelijk is bij de modellen die in 2022 zijn geproduceerd. Alles voor die tijd heeft niet de juiste hardware aan boord…

Top 👍🏼

• royverdegem
Wootism schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:36:
[...]

Werd vorige week netjes teruggebeld door iemand van de helpdesk om mij te vertellen dat dit enkel mogelijk is bij de modellen die in 2022 zijn geproduceerd. Alles voor die tijd heeft niet de juiste hardware aan boord…

Top 👍🏼
Ik lees dit net bij App recensies, goed bezig Skoda, NOT!

• Jasperzzz
Wootism schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:36:
[...]

Top 👍🏼
Lijkt me bijzonder dat er extra hardware nodig is om te tonen of deuren/lampen/ramen open of aan staan.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de software van dit nu nog niet weet.

Lijkt me eerder dat de auto gewoon een software update nodig heeft, iets wat mogelijk de 2022 auto's dus standaard al hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasperzzz op 17-02-2022 13:40 ]

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Jasperzzz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:39:
[...]

Lijkt me bijzonder dat er extra hardware nodig is om te tonen of deuren/lampen/ramen open of aan staan.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de software van dit nu nog niet weet.

Lijkt me eerder dat de auto gewoon een software update nodig heeft, iets wat mogelijk de 2022 auto's dus standaard al hebben.
Tja, je kan gaan speculeren natuurlijk.
Maar dit was wat de beste man rechtstreeks te horen had gekregen van Skoda.

Gezien de ‘ietwat’ gehaaste lancering sta ik er ook niet van te kijken dat ze dit soort consessies hebben gedaan.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:25
Wootism schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:09:
[...]

Tja, je kan gaan speculeren natuurlijk.
Maar dit was wat de beste man rechtstreeks te horen had gekregen van Skoda.

Gezien de ‘ietwat’ gehaaste lancering sta ik er ook niet van te kijken dat ze dit soort consessies hebben gedaan.
Gelukkig hebben we maar 62k betaald voor een bij lancering end of life product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
FJP84 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:45:
Gisteren gevraagd of mijn lokale dealer in staat is om de navigatie instellingen via OdB11 in stellen. Niemand daar wist waar ik het over had....
ODB eleven is toch niet van Skoda zelf? Dan verbaast het mij ook niet dat ze er niet van af weten, ik neem aan dat zij wel eigen apparatuur hebben voor ODB zaken uit te lezen/in te stellen.

• this
Cloclo100 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:24:
[...]

Zijn dat eigenlijk zaken die beloofd zijn dat ze nog op de huidige wagens zouden komen?
Want ik denk niet dat Skoda dit market zoals Tesla doet, waarbij je tot (voor zover mogelijk) oneindig lang updates krijgt met nieuwe features.
Volgens mij is het bij Skoda (en veel andere klassieke merken) afgeleverd en klaar er mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:22
Cloclo100 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:24:
[...]

Hoezo end of life? Is het je belooft dat die functies zouden komen voor je auto? Ik heb het nergens in de prijslijst voorbij zien komen.

Ik snap dat het balen is als dit de functies zijn die het voor jou een top auto maken, maar ik zelf mis ze niet. Ieder merk heeft zijn eigen ongemakken. Zo kon mijn vorige auto (Opel) niet de spiegels inklappen als ik de auto afsloot... terwijl de auto daarvoor het al lang kon.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.