Ik denk eerlijk gezegd dat een aantal enyaqs van de eerste generatie het wel kunnen krijgen, namelijk de enyaqs die side assist hebben.. als je goed kijkt hoe de side assist werkt qua sensor en afstand etc zou die dat moeten kunnen. Ga je kijken bij andere Skoda modellen die wel al inparkeren hebben, dan hebben die echt geen andere sensoren lijkt het dan die onze enyaqs hebben.. dat zou ook wel raar zijn qua inkoop. Ik verwacht dat toen wij onze enyaqs kregen de software en firmware er gewoon nog niet klaar voor was / is. Omdat een aantal enyaqs zijn geleverd zonder side assist kunnen ze denk ik het parkeren voor die auto's niet garanderen en zullen ze denk ik zeggen: nee jullie hebben de sensoren niet.. zoiets als met travel assist.
Ik heb via obd eleven al behoorlijk wat werkend van het parkeersysteem (bijvoorbeeld zichtbaar in het menu van ons infotainment systeem); echter verwacht ik dat het pas echt actief wordt gemaakt met de nieuwste firmware. Daarin zitten denk ik onderwater nog instellingen voor het parkeren. Dus liefste heb ik natuurlijk een enyaq met automatisch parkeren om te vergelijken met mijn instellingen / settings om te zien wat ik nog meer moet wijzigen om het actief te maken. Je hebt in elk geval geen camera nodig, want dat hebben de andere Skoda's ook niet die wel kunnen inparkeren. 360 zou misschien wel kunnen voor trained parking / parkeren met de app... Ook die instellingen zijn al wel beschikbaar via ons eleven...
Verder ben ik niet de beheerder van de Facebook groep waar ik mijn bestand met codes deel. Ik deelde het juist daar om deze thread niet te "vervuilen" met obd vragen... Dus vandaar dat ik meestal op Facebook op die vragen reageer alsmede wanneer ik ergens in de buurt ben eventueel een paar codes kan doen voor degenen die dat willen. Dus als je wat wilt kun je het daar vragen. Zitten denk ik genoeg anderen die ook zo'n dongle hebben en in de buurt wonen.
De versie van 13-1 is min of meer wel de laatste versie die ik heb; sommige instellingen zijn denk ik niet echt de moeite waard om erin op te nemen (zoals uitschakelen van de draadloze oplader). Maar stel gerust dus vragen in de fb groep voor het geval je iets zoekt... (En knipperlicht geluid kun je helaas alleen uitschakelen door kanaal 1 van de audio uit te zetten, maar dan heb je ook geen radio meer :-) ).