[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 100 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.812 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:59:
[...]

Totdat je er in bijvoorbeeld Silverstone ineens vanaf wordt geketst door je naaste concurrent en een motor moet vervangen.
Dat kun je aantonen, dus geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:41
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:54:
[...]

Een "Oconnetje" was leuk geweest op HAM :D
Nee, dan was er nóg meer contraversie gekomen op de overwinning van Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
[...]

Totdat je er in bijvoorbeeld Silverstone ineens vanaf wordt geketst door je naaste concurrent en een motor moet vervangen.
Motorpool concurrent -1 bij bevestiging fout concurrent? :D :+
Natuurlijk bepaald door Stewards/FIA etc

[ Voor 6% gewijzigd door Suicyder op 15-12-2021 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[...]

Dat zijn andere uitzonderingen IMHO. Wat er nu gebeurde was niet juist.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
FunkyTrip schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:53:
Het mooiste was eigenlijk geweest als de 5 auto's tussen Max en Lewis demonstratief in een treintje aan de zijkant van de baan gingen rijden en Max direct lieten passeren alvorens weer met elkaar te gaan racen.
Ik denk dat Vettel, Alonso en Ricciardo (?) na de 1e bocht aan de kant waren gegaan. Bij Leclerc en Ocon twijfel ik. En dan krijg je dus een situatie dat er onverwachte dingen gaan gebeuren (auto's die opeens van de ideale lijn afgaan terwijl een andere coureur juist probeert in te halen) wat het risico op ongelukken weer vergroot. Ik denk dat de beslissing van Masi om die auto's er tussen uit te halen daarom de beste keuze was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 22:23
Suicyder schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:57:
[...]

Vrij makkelijk te realiseren mijns inziens, eerste teveel ICE vervangen = 10 plaatsen straf, iedere opvolgende +5 extra, geen gridplekken voldoende voor het terugzakken, 1s straf per plaats overschrijding van gridaantal aan einde v/d race. Moet je kijken hoe zuinig ze ineens gaan doen :+
Gridstraf doet niet zoveel pijn. Voor een Haas, achteraan starten is achteraan starten. Of je nu 10 plaatsen straf krijgt of niet. Voor Mercedes maakt het ook niet uit, die rollen het hele veld op.

Waar je iedereen pakt is WK punten. Nieuwe motor? 3 punten eraf. Nieuwe turbo? 2 punten eraf. Zoiets. Dat doet tenminste pijn.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 06:53
asing schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:04:
[...]

Gridstraf doet niet zoveel pijn. Voor een Haas, achteraan starten is achteraan starten. Of je nu 10 plaatsen straf krijgt of niet. Voor Mercedes maakt het ook niet uit, die rollen het hele veld op.

Waar je iedereen pakt is WK punten. Nieuwe motor? 3 punten eraf. Nieuwe turbo? 2 punten eraf. Zoiets. Dat doet tenminste pijn.
Of gewoon lekker zo laten, de beste wint toch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
asing schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:04:
[...]

3 punten voor Max, die gemiddeld iets van 17 punten per wedstrijd haalt, is toch minder pijnlijk dan 3 punten straf voor Alfa Romeo O-)

100% eerlijk krijg je het IMHO nooit O-)

sterker: je bouwt gewoon een auto die supersnel is, maar totaal niet in verkeer kan rijden. Vervolgens lepel je er elke week een nieuwe motor in op standje sambal, en pak je elke week 23 punten ipv 26 :+

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 15-12-2021 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
meenkdrie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:22:
[...]

Of gewoon lekker zo laten, de beste wint toch :9
Dat is dan de vraag natuurlijk. Als je sneller bent omdat je motor veel korter meegaat dan volgens de regels nodig zou zijn, maar de straf is te slap om er echt nadeel aan te hebben, is dat een gat in de wet die gewoon gedicht moet worden. Het kan niet zo zijn dat het tegengestelde doen wat de regels voorschrijven, je een groot voordeel oplevert.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het blijft wel oorverdovend stil op de socials van Mercedes & Hamilton.

Ik zie ze er nog wel vooraan om aan de vooravond van het FIA gala morgenavond een protest in te dienen, en misschien nog wel het gala te boycotten.

Misschien krijgen we wel een nieuwe Toto Toddler Tantrum op het gala zelf >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

abalone schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:33:
Het blijft wel oorverdovend stil op de socials van Mercedes & Hamilton.

Ik zie ze er nog wel vooraan om aan de vooravond van het FIA gala morgenavond een protest in te dienen, en misschien nog wel het gala te boycotten.

Misschien krijgen we wel een nieuwe Toto Toddler Tantrum op het gala zelf >:)
Deze zie ik nu voorbij komen;

https://racingnews365.nl/...cieel-fotomoment-fia-gala

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0v86nE8NhAOvaxrCW7zURJb7FCI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ShB1geZHdZEqKQYH3AECMOtx.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
abalone schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:33:

Dat protest kan dan nooit binnen de 96 uur die sinds zondag loopt, behandeld en beoordeeld zijn. Dus daar hebben ze dan niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 12-09 06:53
Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:30:
[...]

Dat is dan de vraag natuurlijk. Als je sneller bent omdat je motor veel korter meegaat dan volgens de regels nodig zou zijn, maar de straf is te slap om er echt nadeel aan te hebben, is dat een gat in de wet die gewoon gedicht moet worden. Het kan niet zo zijn dat het tegengestelde doen wat de regels voorschrijven, je een groot voordeel oplevert.
Ik zou het prima vinden dat ze gewoon worden meegenomen in het budget, desnoods gaat het budget dan wat omhoog en zeggen ze elke motor kost x.

Vervolgens bij het uitvallen in de race mag je gewoon wisselen. Dat er dan teams zijn die wat eerder stoppen, soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Oh dat bericht had ik nog niet eens gezien.

Wat een slechte verliezers zeg :9

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Als FIA zou ik Mercedes al hun punten afnemen met de bijbehorende financiele vergoeding. Dat maakt RedBull ook direct constructeur kampioen. Dit kan Mercedes echt niet maken...

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
worldfastest schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:39:
[...]

Als FIA zou ik Mercedes al hun punten afnemen met de bijbehorende financiele vergoeding. Dat maakt RedBull ook direct constructeur kampioen. Dit kan Mercedes echt niet maken...
Nou dat gaat wel wat ver. :+

We hebben het hier over een gezamenlijk fotomoment, niet meer niet minder. Wellicht dat dit de manier van Mercedes is om 'protest' te maken.

Maar chique en sportief is anders inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:45
SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:41:
[...]

We hebben het hier over een gezamenlijk fotomoment, niet meer niet minder. Wellicht dat dit de manier van Mercedes is om 'protest' te maken.

Socials en media zijn ook koest. Dan laat je je wel kennen zeg. Zal wel een opdracht van het advocatenleger zijn gok ik.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Laatst online: 13-09 17:57
SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:41:
[...]

Gaat misschien wel ver maar de FIA zit wel diep in het verhaal van de sport imagoschade doen. Dat speelde ook in 2005 na michelin gate op Indianapolis.

Misschien geen punten in mindering, maar ik denk dat Mercedes wel een tik op de vingers krijgt voor zulk gedrag. Het feit dat ook het Formule E team er niet bij aanwezig was, zal daar ook zwaar in gaan wegen.

Maar goed ook juist weer omdat het Formule E team er niet was wil ik dan nog wel als teken zien dat er misschien iets anders, logstiek?, speelt. Al zouden ze daar toch wel open over zijn lijkt me?

[ Voor 19% gewijzigd door TIGER1125 op 15-12-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Chocovla schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:45:
[...]

Socials en media zijn ook koest. Dan laat je je wel kennen zeg. Zal wel een opdracht van het advocatenleger zijn gok ik.
Vooral richting RBR en Max.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Nou zeg, wat een figuren.. Straf ze maar FIA!

Hoe diep kun je zakken zeg?!

Zie Mercedes nog wel vertrekken als het volgend jaar slecht gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:46:
[...]

Vooral richting RBR en Max.
Dat is echt compleet onlogisch. Max heeft niets met het verloop van de wedstrijd te maken gehad. Die heeft gewoon optimaal geprofiteerd van de omstandigheden. Daar kan Mercedes hem niets verwijten. Zelfs vanuit hun perspectief.

Als de rollen omgedraaid waren hadden ze net zo hard geprofiteerd. Ze zitten nu alleen in de verliezershoek en dat bevalt ze niet (na 7-8 jaar dominantie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:48:
[...]

Dat is echt compleet onlogisch. Max heeft niets met het verloop van de wedstrijd te maken gehad. Die heeft gewoon optimaal geprofiteerd van de omstandigheden. Daar kan Mercedes hem niets verwijten. Zelfs vanuit hun perspectief.

Als de rollen omgedraaid waren hadden ze net zo hard geprofiteerd. Ze zitten nu alleen in de verliezershoek en dat bevalt ze niet (na 7-8 jaar dominantie).
Is het ook maar die impact is enorm. RBR, Honda en vooral Max krijgen geen respect zo.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Wat een slechte verliezers zijn ze bij Mercedes ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Eigenlijk zoals ik al vermoedde..
D-Ed schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:37:
Ham gaat lekker wachten tot donderdag en zal het wellicht samen met Mercedes gooien op onsportief gedrag van RB/FIA zoals ze dat ook hebben gedaan na Silverstone en dus ook niet op het gala komen..

Dit hoop ik natuurlijk allemaal niet maar het zal goed passen in het narratieve dat Mercedes AMG het laatste half jaar aan het opbouwen is rondom Ham (zie ook eerdere uitspraken van Toto Wolf dat hij nu snapt waar Lewis al heel z'n leven mee te maken heeft, past hier precies in...)

Edit: En ik wilde het alleen maar over racen hebben hier.. :'( Sorry mensen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

As Daniel would say: sore losers... :|

Echt, ik heb nog nooit zo'n onsportief team meegemaakt dat zich bij verlies zo gedraagt als Mercedes nu doet...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:49:
[...]

Is het ook maar die impact is enorm. RBR, Honda en vooral Max krijgen geen respect zo.
Denk dat Max en RB er geen seconde van wakker liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zulke slechte verliezers zie je echt heel zelden. Wat een treurigheid zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 22:06
Echt hoe butthurt kun je zijn. Je ziet Toto al bijna als een klein kind liggen drammen op de grond

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Louwke schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:53:
Echt hoe butthurt kun je zijn. Je ziet Toto al bijna als een klein kind liggen drammen op de grond
Toto Toddler Tantrum :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:52:
[...]

Denk dat Max en RB er geen seconde van wakker liggen.
Ik wel :X Zo'n sneuneuzen als nu bij MER houden me constant bezig, totdat er berichten zijn dat het klaar is en Max WDC blijft.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Wat verschrikkelijk triest dit zeg. Hoe diep kun je zinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:48:
[...]

Vooral dat laatste, nu voelen ze ook eens hoe het is als je verliest, en daar kunnen ze heel, heel slecht tegen, zo blijkt.

Maar ze doen maar, uiteindelijk ondervinden ze er zelf alleen maar meer (imago) schade van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Wordt het Gala live uitgezonden trouwens? Zou wel leuk zijn als we het op een van de Nederlandse zenders kunnen volgen. :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Zou dit niet een leegloop in kunnen houden bij Toto zijn mensen? Wellicht gaat het enorm mis, door deze houdingen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:56:
Zou dit niet een leegloop in kunnen houden bij Toto zijn mensen? Wellicht gaat het enorm mis, door deze houdingen.
Waarom? Heb niet het idee dat de rest van Mercedes het wel lekker vindt dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:55:
Wordt het Gala live uitgezonden trouwens? Zou wel leuk zijn als we het op een van de Nederlandse zenders kunnen volgen. :D _/-\o_
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:57:
[...]

Waarom? Heb niet het idee dat de rest van Mercedes het wel lekker vindt dit...
De laatste tijd een kleuter als Toto die alles bij elkaar schreeuwt in die pitbox. Advocaat vtv meenemen want Max ramt Lewis er toch uit. Ik kan me voorstellen dat de sfeer "niet top is" aldaar...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:56:
Ik begin ook het idee te krijgen dat er echt iets geknakt is binnen het team. Weet niet wat voor gevolgen dit gaat hebben.
Player1S schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:59:
[...]

Ik ga bij deze voorspelling doen: Het team Mercedes zoals we dit jaar zagen gaan we komend seizoen niet terug zien. (Met de kanttekening dat vertrek Bottas en komst Russell buiten beschouwing valt.)

1 of meerdere van het volgende gaat gebeuren

- Lewis stopt alsnog
- Toto Wolf wordt naar andere functie verhuist en is nauwelijks meer on-track aanwezig
- Mercedes verkoopt de laatste 33% van de aandelen en team wordt hernoemt
- Toto verkoopt vrijwillig/gedwongen zijn 33% aan Ineos en/of Mercedes.
Dit dus, ik gok dat het zoiets gaat worden.

[ Voor 49% gewijzigd door Zahariac op 15-12-2021 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik gok eigenlijk dat het hele gedonder bij het Britse Ineos vandaan komt en niet zo zeer bij Toto of Daimler...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Ik ga bij deze voorspelling doen: Het team Mercedes zoals we dit jaar zagen gaan we komend seizoen niet terug zien. (Met de kanttekening dat vertrek Bottas en komst Russell buiten beschouwing valt.)

- Lewis stopt alsnog
- Toto Wolf wordt naar andere functie verhuist en is nauwelijks meer on-track aanwezig

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Je-zus wat een stumperds zeg :r

Dan ben je fkk Constructor Wereldkampioen.. Daar waar de sport eigenlijk om draait: DE AUTO!!!

Het is toch niet meer dan logisch zo? De beste auto wint de ene prijs, de andere prijs wordt gewonnen door de beste rijder en tactiek.

Get over it bitches :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:58:
[...]

De laatste tijd een kleuter als Toto die alles bij elkaar schreeuwt in die pitbox. Advocaat vtv meenemen want Max ramt Lewis er toch uit. Ik kan me voorstellen dat de sfeer "niet top is" aldaar...
Groepsdynamiek is een sterk iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:00:
[...]

Groepsdynamiek is een sterk iets.
Precies. Volgens mij zijn er al een aantal vertrokken?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Het ergste is nog wel dat het Formule E team en Nyck de Vries hier eigenlijk helemaal geen rol in spelen maar wel de dupe er van zijn want ook zij waren niet aanwezig.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:00:
[...]

Waarmee de achterblijvers zich nog meer gesterkt voelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
[...]

- Lewis stopt alsnog
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat de heren bij Daimler hier geen mening over hebben :o

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:00:
[...]

Mercedes is inderdaad aardig leeg gekocht door andere teams. De motoren divisie heeft personeel aan RB Powertrains verloren, Aston Martin heeft ook aardig lopen shoppen geloof ik.
MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:02:
[...]

Waarmee de achterblijvers zich nog meer gesterkt voelen ;)
Nou, ik heb 1 keer een leegloop-achtig moment meegemaakt bij een bedrijf en blijven doe je dan alleen omdat je niks anders hebt of omdat je echt enorm verliefd bent op je werkgever :P

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 15-12-2021 12:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Mercedes creeert hier alleen maar meer haat mee, heel knap. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Chiron schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:02:
[...]

Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat de heren bij Daimler hier geen mening over hebben :o
Dat hebben ze zeker, maar ze hebben maar 33% van de aandelen en dus stemrecht, ondanks dat het team hun naam draagt.

Toto heeft ook 33%, en het chemiebedrijf Ineos heet de laatste 33%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Volgens mij is nu één ding wel duidelijk.. De macht die Toto Wolf had zal volgend seizoen een stuk minder groot zijn.. Die kerel kan zich echt nergens meer vertonen volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
[...]

- Lewis stopt alsnog
Toto zit tot aan zijn schouders in de F1 dus functie elders/verkoop zal niet leiden tot minder Toto. :+

Optie 3 zie ik eventueel nog wel gebeuren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
TIGER1125 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:04:
[...]

Toto zit tot aan zijn schouders in de F1 dus functie elders/verkoop zal niet leiden tot minder Toto. :+

Optie 2 zie ik eventueel nog wel gebeuren.
Dat was optie 2 toch?

Edit: Ah, ninja edit :P

Toto zie ik ook nog wel verdwijnen, Lewis opgeven? Zit niet in zijn aard, denk ik. Die 8e wereldtitel wil hij en daarna stopt hij. Volgend seizoen weer een kans.

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 15-12-2021 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:03:
[...]

Mercedes is inderdaad aardig leeg gekocht door andere teams. De motoren divisie heeft personeel aan RB Powertrains verloren, Aston Martin heeft ook aardig lopen shoppen geloof ik.

[...]

Nou, ik heb 1 keer een leegloop-achtig moment meegemaakt bij een bedrijf en blijven doe je dan alleen omdat je niks anders hebt of omdat je echt enorm verliefd bent op je werkgever :P
Met in het achterhoofd dat die leegloop ook is veroorzaakt door het instellen van het budgetplafond.
Veel personeel in Engeland koos eieren voor zijn geld, wilde meer zekerheid, en verkaste naar RBR een paar kilometer verderop. Het zijn ook allemaal mensen met gezinnen e.d.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Ja ik bedoelde optie 3 :+ mijn toetsenbord vond ineens dat nieuwe tekens voor oude tekens kwamen... _O-

Maar Mercedes kan zelf ook niet zomaar vertrekken, contracten ten aanzien van motorleveringen spelen ook nog mee... Komt dadelijk Honda nog terug. :9

[ Voor 23% gewijzigd door TIGER1125 op 15-12-2021 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

Zouden ze eisen dat Masi vertrekt en de FIA daar (terecht) niet aan willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Chiron schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:06:
[...]

Met in het achterhoofd dat die leegloop ook is veroorzaakt door het instellen van het budgetplafond.
Veel personeel in Engeland koos eieren voor zijn geld, wilde meer zekerheid, en verkaste naar RBR een paar kilometer verderop. Het zijn ook allemaal mensen met gezinnen e.d.
Maar RBR heeft toch dezelfde budget cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:46
abalone schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:03:
Dat hebben ze zeker, maar ze hebben maar 33% van de aandelen en dus stemrecht, ondanks dat het team hun naam draagt
Als Mercedes(het automerk) zou aangeven dat hun merk na al dit gezeur op geen enkele manier meer verbonden of geassocieerd mag worden met dit racingteam hebben ze een behoorlijke stok achter de deur ondanks de slechts 33% van de stemmen.

Dan zou op zijn minst de naam veranderd moeten worden en alle verwijzingen naar Mercedes eraf volgend seizoen. En dan hebben we het nog niet eens over de motoren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Die relatie was zo goed dat het ook alleen maar minder kon worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:07:
[...]

Maar RBR heeft toch dezelfde budget cap?
Mercedes had een veeeel groter budget dan RBR en meer mensen in dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
!mark schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:07:
[...]

Als Mercedes(het automerk) zou aangeven dat hun merk na al dit gezeur op geen enkele manier meer verbonden of geassocieerd mag worden met dit racingteam hebben ze een behoorlijke stok achter de deur ondanks de slechts 33% van de stemmen.

Dan zou op zijn minst de naam veranderd moeten worden en alle verwijzingen naar Mercedes eraf volgend seizoen. En dan hebben we het nog niet eens over de motoren.
Wat dat betreft waren ze al een aardig eind op weg toch? Met de overgang van Mercedes naar AMG.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Hele kinderachtige reactie.

Het gaat vooral om het ego van Toto Wolff. Al die mensen die keihard hebben gewerkt om nogmaals de beste auto van het seizoen te maken worden gewoon compleet vergeten. Al die bedankjes na gewonnen races zijn niets waard, want wanneer Toto op z'n pik getrapt is bestaan al die medewerkers niet meer. Dan mag namelijk het hele team zich niet meer laten zien.

Mag hopen dat de FIA hier wat mee doet. Dit is enorm onsportief gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:03:
[...]

:Y
[...]

Of (ook) een rotte appel bent :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In de Radio Rewind van deze race zitten een aantal radio's vanuit de teams die we niet in de reguliere broadcast hebben gehoord, inclusief beeld vanaf de safetycar bij het unlappen:

https://streamja.com/4WRad

Uiteraard is het geknipt en geplakt dus chronologisch zal het niet volledig kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Ik vermoed dat Toto hier stiekem ook in het topic zit, en nu gewoon allemaal dingen doet om in het nasleep topic van de GP de 10k posts te halen. :+

Ben benieuwd naar straks een bericht van de FIA of Mercedes, uiteindelijk zal de FIA zich morgenavond toch gaan uitspreken lijkt me. Omdat we op dat moment toch echt de beker gaan uitreiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

JP_Frost schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:10:
Hele kinderachtige reactie.

Het gaat vooral om het ego van Toto Wolff. Al die mensen die keihard hebben gewerkt om nogmaals de beste auto van het seizoen te maken worden gewoon compleet vergeten. Al die bedankjes na gewonnen races zijn niets waard, want wanneer Toto op z'n pik getrapt is bestaan al die medewerkers niet meer. Dan mag namelijk het hele team zich niet meer laten zien.

Mag hopen dat de FIA hier wat mee doet. Dit is enorm onsportief gedrag.
Ik heb echt het gevoel dat de FIA simpelweg achterover kan leunen en toekijken hoe het team zichzelf kapot maakt.

Trekt Mercedes zich terug (zoals ik eerder schetste) dan zijn ze nog maar een klanten team. Vind een Ineos het dan nog wel zo aantrekkelijk? Of een Lewis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
poor Leno schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:03:
Mercedes creeert hier alleen maar meer haat mee, heel knap. :N
Hoezo haat?

Het is niet zo dat iedereen hetzelfde over de situatie denkt als veel mensen Nederland. Genoeg mensen die dit 'oneerlijk' vinden en het juist goed vinden dat ze er tegen vechten.

Ik denk dat Mercedes er best achter kan staan. GB is toch een grotere markt dan Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 11:31
Sommige mensen maken het hier ook wel weer een beetje dramatisch.

Ik vind de passie/toewijding van Toto bijna net zo mooi als die van Max hoor. Alles geven wat binnen je middelen ligt, de grenzen opzoeken, soms een tikkeltje over het randje, maar uiteindelijk wel gewoon sportief genoeg zijn om elkaar de hand te schudden en een felicitatie te sturen. Eén van zijn laatste interviews was écht wel gemeend dat hij het RB/Max gunt, maar dat betekent niet dat ie zich gewonnen geeft en terecht. Zijn acties hebben geen zin, tot het moment dat het wél zin heeft, net als Max die met 20s achterstand nog 2 pitstops maakt voor het 'what if'-scenario.

Verder zeggen we vaak genoeg dat het sporters ontbreekt aan emotie, dat ze (voetballers met name) het alleen voor het geld doen. Deze Toto laat zien zijn emoties niet volledig onder controle te hebben op de momenten dat de druk écht hoog is, dat is toch ook alleen maar mooi? Dat dat (on)bewust nog de nodige entertainment oplevert voor-, tijdens- en na de race, nog mooier.

Toto-fan gaat me een stap te ver, daarvoor is ie net iets te slinks, maar ik wou wel dat iedere manager zo betrokken was met zijn of haar team/bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
RambOo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:13:
In de Radio Rewind van deze race zitten een aantal radio's vanuit de teams die we niet in de reguliere broadcast hebben gehoord, inclusief beeld vanaf de safetycar bij het unlappen:

Uiteraard is het geknipt en geplakt dus chronologisch zal het niet volledig kloppen.
Wie is die laatste stem? Die roept over "he overtook during the safety car"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

TIGER1125 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:13:

Ben benieuwd naar straks een bericht van de FIA of Mercedes, uiteindelijk zal de FIA zich morgenavond toch gaan uitspreken lijkt me. Omdat we op dat moment toch echt de beker gaan uitreiken.
Geen bericht is goed bericht. Wat MER tot nu toe heeft gedaan is aangeven dat ze optie open houden om in beroep te gaan. Dat moesten ze binnen X-uur naar de uitspraak van de stewards doen, om die optie mogelijk te houden, dus dat hebben ze gedaan.
Als ze vervolgens gewoon niets doen (en tot nu toe horen we alleen krekels) is er dus geen beroep. Ik geloof dat ze nog tot ergens morgenmiddag hebben om daadwerkelijk dat beroep aan te tekenen, maar ik zie dat eigenlijk niet meer gebeuren.
Het hele verhaal gaat daarmee als een nachtkaars uit, maar MER heeft wel bereikt dat er genoeg controverse is rondom de titel en dat hun hele achterban nog steeds de mening heeft dat ze 'robbed' zijn.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
Ypuh schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:14:

Ik vind de passie/toewijding van Toto bijna net zo mooi als die van Max hoor. Alles geven wat binnen je middelen ligt, de grenzen opzoeken, soms een tikkeltje over het randje, maar uiteindelijk wel gewoon sportief genoeg zijn om elkaar de hand te schudden en een felicitatie te zoeken. Eén van zijn laatste interviews was écht wel gemeend dat hij het RB/Max gunt, maar dat betekent niet dat ie zich gewonnen geeft en terecht. Zijn acties hebben geen zin, tot het moment dat het wél zin heeft, net als Max die met 20s achterstand nog 2 pitstops maakt voor het 'what if'-scenario.

Verder zeggen we vaak genoeg dat het ontbreekt aan emotie, dat ze (voetballers met name) het alleen voor het geld doen. Deze Toto laat zien zijn emoties niet volledig onder controle te hebben op de momenten dat de druk écht hoog is, dat is toch ook alleen maar mooi? Dat dat (on)bewust nog de nodige entertainment oplevert voor-, tijdens- en na de race, nog mooier.

Toto-fan gaat me een stap te ver, daarvoor is ie net iets te slinks, maar ik wou wel dat iedere manager zo betrokken was met zijn of haar team/bedrijf.
Er is een groot verschil tussen betrokken en onprofessioneel. Toto Wolff is teambaas van het Mercedes F1 team, niet een puberale fan. Zou het verschrikkelijk vinden om zo'n persoon als manager te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ik vind de passie/toewijding van Toto bijna net zo mooi als die van Max hoor. Alles geven wat binnen je middelen ligt, de grenzen opzoeken, soms een tikkeltje over het randje, maar uiteindelijk wel gewoon sportief genoeg zijn om elkaar de hand te schudden en een felicitatie te zoeken. Eén van zijn laatste interviews was écht wel gemeend dat hij het RB/Max gunt, maar dat betekent niet dat ie zich gewonnen geeft en terecht. Zijn acties hebben geen zin, tot het moment dat het wél zin heeft, net als Max die met 20s achterstand nog 2 pitstops maakt voor het 'what if'-scenario.

Verder zeggen we vaak genoeg dat het ontbreekt aan emotie, dat ze (voetballers met name) het alleen voor het geld doen. Deze Toto laat zien zijn emoties niet volledig onder controle te hebben op de momenten dat de druk écht hoog is, dat is toch ook alleen maar mooi? Dat dat (on)bewust nog de nodige entertainment oplevert voor-, tijdens- en na de race, nog mooier.

Helemaal mee eens :) Die passie van die man, prachtig.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verder zeggen we vaak genoeg dat het ontbreekt aan emotie...
Dat gaat er volgend jaar met Viaplay dan niet beter op worden... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 10:36

Spotmatic

Ken sent me

!mark schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:07:
[...]
Ze kunnen het team bijvoorbeeld weer "Brawn GP" gaan noemen en met Honda motoren rijden (net zoals het was voordat ze in Mercedes veranderden ;) ).

Oh wacht... :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TommyGun schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:16:
[...]

Ja schitterend, maar je moet wel weten wanneer het genoeg is.
Op een gegeven moment wordt het simpelweg schadelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 15-12-2021 12:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mrstylo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:14:
[...]

Hoezo haat?

Het is niet zo dat iedereen hetzelfde over de situatie denkt als veel mensen Nederland. Genoeg mensen die dit 'oneerlijk' vinden en het juist goed vinden dat ze er tegen vechten.

Ik denk dat Mercedes er best achter kan staan. GB is toch een grotere markt dan Nederland.
Vergis je niet hoeveel mensen gewoon een keer een ander zagen winnen dan Lewis/Mercedes. Ze zetten vraagteken bij hoe het afgehandeld is door Masi maar vinden Max wel degelijk de terechte winnaar.
Protest is begrijpbaar maar weg blijven van dat gala, zeker ook het weghouden van het Formule E team, zal door heel veel toch echt wel als slechte verliezers gezien worden.

Haat is dan misschien een groot woord maar reken maar dat er veel schadenfreude is als die auto volgend jaar minder is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TIGER1125
Spotmatic schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:17:
[...]

Ze kunnen het team bijvoorbeeld weer "Brawn GP" gaan noemen en met Honda motoren rijden (net zoals het was voordat ze in Mercedes veranderden ;) ).

Oh wacht... :p
Toto GP of Big Bad Wolff Racing Team :+

en om het helemaal af te maken natuurlijk met Red Bull Powertrain motoren... _O-

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 15-12-2021 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Ik vind het goed dat Mercedes druk op FIA zet (eventueel via die appeal, maar ook politiek/financieel gezien). Dit kan er namelijk voor zorgen dat de regels nu eindelijk eens consistent en unbiased toegepast kunnen worden. Daar zijn veranderingen voor nodig binnen de FIA en die komen niet als je als een mak lammetje meeloopt.

Ik ben het overigens ook eens met het WDC van Max en het WCC van Mercedes, puur omdat het zo klopt... maar dat doet niks af aan het feit dat de FIA echt dramatisch inconsistent is geweest dit jaar en er zacht gezegd een potje van heeft gemaakt qua wedstrijdleiding. Ik heb nog nooit zoveel zitten vloeken voor de televisie (niet op de rijders, maar op die beslissingen)... .en dat is niet omdat ik Max of Lewis fan ben, maar omdat ik een mooie race wil zien.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Ik realiseer me eigenlijk nu pas dat als VER ook op de witte compound stond (nieuw weliswaar) ten opzichte van HAM hij er hoogstwaarschijnlijk niet eens naast was gekomen. Het verschil met de rode band was in 1 ronde echt nog beperkt.

En het belang van de tweede rijder is maar weer duidelijk geworden, als PER deze rol vaker had kunnen vervullen dan was het WDC eerder beslist.

Ik vraag mij toch af wat dat voor een coureur betekend, zoals PER bijvoorbeeld, dat je weet dat je in een kampioenswaardige auto reed maar het bij lange na niet werd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TIGER1125 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:19:
[...]

Toto GP of Big Bad Wolff Racing Team :+

en om het helemaal af te maken natuurlijk met Red Bull Powertrain motoren... _O-
Wolf Racing zou historisch verantwoord zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 10:36

Spotmatic

Ken sent me

Novadecasa schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:21:
Ik vraag mij toch af wat dat voor een coureur betekend, zoals PER bijvoorbeeld, dat je weet dat je in een kampioenswaardige auto reed maar het bij lange na niet werd..
"Ik wil het volgend jaar beter doen".

Toch?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:18:
[...]

Ja schitterend, maar je moet wel weten wanneer het genoeg is.
Op een gegeven moment wordt het simpelweg schadelijk.
Eens, maar toegegeven dat mijn belang 100% volledig ligt bij het goedkeuren van deze beslissing en dat Max de titel pakt.

Stel dat er een 10% kans is dat de titel nog afgepakt wordt, dan zou je toch gek zijn dat je die niet najaagt als je verder niets te verliezen hebt en de regels dat toelaten. Toto doet niets fout en speelt niet op de man, of het chique is, is vraag twee, maar dat kunnen wij als subjectieve Hollanders moeilijk beoordelen. Stel dat de titel wél naar Mercedes gaat, dan is die volledig aan Toto te danken.

Hoe Hamilton hier mee omgaat is misschien nog wel het mooiste van iedereen. Die doet ook alles wat in zijn macht ligt, namelijk helemaal niets en gewoon netjes de felicitaties overbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 22:23

Ik blijf het geweldige beelden vinden. De achterblijvers moesten er blijven rijden tot de lokale race director de baan vrij gaf. Daarna is Michael Masi heel erg snel met de groene lamp, safety car in en gaan met die banaan.

Mercedes gokte en verloor. Red Bull gokte en won.

Dat ze zich nu zo laten kennen is misschien een teken van hoe giftig het binnen het F1 team is. Als je dat vergelijkt met Red Bull, waar er voor mijn gevoel echt een veel betere sfeer is, dan snap ik ook wel dat er zoveel mensen van team wisselen.

Het heeft overigens niets met het budgetplafond te maken want dat geldt niet voor de motoren.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ypuh schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:22:
[...]

Eens, maar toegegeven dat mijn belang 100% volledig ligt bij het goedkeuren van deze beslissing en dat Max de titel pakt.

Stel dat er een 10% kans is dat de titel nog afgepakt wordt, dan zou je toch gek zijn dat je die niet najaagt als je verder niets te verliezen hebt en de regels dat toelaten. Toto doet niets fout en speelt niet op de man, of het chique is, is vraag twee, maar dat kunnen wij als subjectieve Hollanders moeilijk beoordelen. Stel dat de titel wél naar Mercedes gaat, dan is die volledig aan Toto te danken.

Hoe Hamilton hier mee omgaat is misschien nog wel het mooiste van iedereen. Die doet ook alles wat in zijn macht ligt, namelijk helemaal niets en gewoon netjes de felicitaties overbrengen.
Maar de moeite en imagoschade om die 10% kans te gelde te maken moet je hier natuurlijk ook in meenemen.

Of ze niks fout doen en/of niks op de man spelen is ook nog maar afwachten. Er gaan wat geruchten dat Masi eruit moet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JP_Frost
Weet je wat een mooie reactie was geweest van Mercedes? Het resultaat na de appeal te accepteren, alle teams uitnodigen om samen tot een opzet te komen van nieuwe regelgeving zodat deze situatie zich niet opnieuw voordoet.

Ze mogen namelijk best aangeven het er niet mee eens te zijn en de regels anders te willen zien, dan vind ik dat je als grootste en meest succesvolle team in de paddock moet proberen om de koppen van de F1 teams bij elkaar te steken zodat iedereen zijn zegje kan doen en er uiteindelijk een breed gesteund voorstel kan worden gepresenteerd aan de FIA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
TommyGun schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:16:
[...]

Passie...? Moet je je voorstellen dat alle teambazen op zo'n toon Masi aanspreken... Man man, dit heeft niets met passie te maken maar veel meer een Alfa mannetje met teveel macht (tot afgelopen weekend dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:23:
[...]

Maar de moeite en imagoschade om die 10% kans te gelde te maken moet je hier natuurlijk ook in meenemen.

Of ze niks fout doen en/of niks op de man spelen is ook nog maar afwachten. Er gaan wat geruchten dat Masi eruit moet.
Imagoschade; ik denk dat niemand er bij Mercedes, Ineos of Toto zelf wakker van ligt. Mercedes draait ondanks corona en chiptekorten het beste jaar uit hun geschiedenis. Bij Ineos hebben ze zoveel geld dat als ze de hele Formule 1 inclusief alle teams opkochten, ze nog steeds geen verschil zien in de balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:23:
[...]

Er gaan wat geruchten dat Masi eruit moet.
hahah en al die andere 7365252 keren dat er wél positieve uitkomst voor Mercedes was dan?

Hou toch op zeg _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Novadecasa schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:21:
Ik realiseer me eigenlijk nu pas dat als VER ook op de witte compound stond (nieuw weliswaar) ten opzichte van HAM hij er hoogstwaarschijnlijk niet eens naast was gekomen. Het verschil met de rode band was in 1 ronde echt nog beperkt.

En het belang van de tweede rijder is maar weer duidelijk geworden, als PER deze rol vaker had kunnen vervullen dan was het WDC eerder beslist.

Ik heb altijd gehoord dat de RBR wagens niet echt een gelijk speelveld creëren voor de andere coureurs en dat er keuzes gemaakt worden qua handeling die vooral in het voordeel van VER liggen.

Kan me voorstellen dat wanneer je je hele rijstijl moet omgooien, of moet leren anders te rijden dat ook niet direct bijdraagt aan je prestaties. Dat soort verhalen hoor je overigens ook over andere teams dat auto's op een bepaalde manier rijden die je moet "leren". Daar heeft RIC ooit in een interview het e.e.a. over gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
Spotmatic schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:22:
[...]

"Ik wil het volgend jaar beter doen".

Toch?
Vast!
Maar is wel wat anders dan 'geef me maar een kampioenswaardige auto'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik kan me eigenlijk toch niet voorstellen dat ze Masi weg gaan sturen. Dan bekent de FIA in feite soort van schuld.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 15-12-2021 12:26 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Lijkt me duidelijk dat ze de regels scherper moeten stellen en een aantal zaken wijzigen (bijv. laat Toto zich weer met z'n rijders en engineers bemoeien i.p.v. de wedstrijdleiding). Ik heb me ook tig keer op zitten vreten afgelopen seizoen. Laat Mercedes dan maar de katalysator zijn van dit geheel, zo lang ze de WDC maar niet afpakken :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Help!!!! schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:26:
Ik kan me eigenlijk toch niet voorstellen dat ze Masi weg gaan sturen. Dan bekent de FIA in feite soort van schuld.
Er lag natuurlijk al wel druk op Masi het hele seizoen.

Masi kan ook gewoon zogenaamd functie ergens anders geaccepteerd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Maar wel eindelijk een mooie foto :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGpOl1VX0AcnAsZ?format=jpg&name=4096x4096

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TIGER1125
Past wel mooi in de lijn van deze week, tot nu toe, waar Mercedes overal ontbreekt... :+

Naast het feit dat het overigens een prachtige foto is!

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 15-12-2021 12:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novadecasa

Jammer dat een reactie op 'he just overtook under the SC!" er niet meer in zit.

De woorden 'this is it. this is it!' van GP zijn goud.
Die geven zo mooi het momentum aan, het belang, de passie, de strijd en nog een kans...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
TIGER1125 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:30:
[...]

Past wel mooi in de lijn van deze week, tot nu toe, waar Mercedes overal ontbreekt... :+

Naast het feit dat het overigens een prachtige foto is!
..compleet zoekgereden. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Lewis leeft nog, hij is zojuist geridderd:
https://twitter.com/Alamy...Z0kmiYINr5qOPiP3UxQQ&s=19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Nieuwe regels gaan dit niet oplossen. Je kan namelijk niet alle situaties afdekken in de regels. (En juist daar voor zijn er regels dat de Race Director de regels kan overrulen in sommige situaties. Maar als dat gebeurd zullen er altijd teams in het voor en het nadeel zijn.)

De wereld is niet zwart wit en racing incidents zijn dus ook niet zwart wit.

Alle teams hebben meermaals aangegeven nooit achter een SC te willen eindigen. Nu heeft Masi daar gehoor aan gegeven en vind uiteraard een deel van de fans dit niet eerlijk. Maar als dit in de eerste race van het seizoen wordt gedaan dan vind iedereen het prima.

Als ik de FIA was zou ik Masi mooi laten zitten en de regels zo aanpassen dat het nog veel duidelijker is dat de Race Director beslist.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Pagina: 1 ... 100 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord