[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 99 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.817 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Heb even het raceverslag terug gelezen en durf het eerlijk gezegd niet te zeggen, want in het raceverslag hebben ze het over 4 rondes SC na de crash van Stroll.

Ik zit ook even te kijken naar de racevolgorde tijdens de herstart en ik zie ook daar weinig rare zaken in, dus waarschijnlijk geen achterliggers of al afgehandeld.

Na de crash van Verstappen is er na 2 ronden SC gekozen om alsnog over te gaan tot een Rode vlag.

[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 15-12-2021 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:57
t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:27:
Ik kan niet wachten op het volgende seizoen "F1 Drive to Survive" op Netflix.

Ze weten altijd wel wat moois op te diepen door beelden thematisch te combineren en daarmee een (gedramatiseerd) verhaallijntje te tekenen. Dit jaar kunnen ze zeker drie afleveringen doen over Red Bull/Mercedes en nog 1 over de slotrace. Dat wordt geheid het mooiste seizoen tot nu toe.
Wat is er drive to survive aan Verstappen vs Hamilton? Alleen de semi letterlijke drive to survive van Silverstone heb je dan (51G impact).

Sla DTS er maar eens op na. Het gaat alleen maar om coureurs die vechten om hun plek in de F1, een plek in een ander team. Teams die vechten om hun plek in het kampioenschap. De kampioensschap strijd is voor DTS nog nooit relevant geweest. Nog losstaand van dat Verstappen al een aantal seizoenen terug heeft aangegeven er niet actief aan mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:44:
Weer een dag voorbij. Kan er niets aan doen, maar slaap gewoon onrustig. Bedankt Mercedes -O-
Denk je dat ze beslissing echt gaan veranderen nu nog?

Enige wat ik denk dat ze evt. kunnen doen is het resultaat van de laatste race schrappen... en dan veranderd er uiteindelijk toch niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ArcticWolf schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:51:
[...]

Denk je dat ze beslissing echt gaan veranderen nu nog?

Enige wat ik denk dat ze evt. kunnen doen is het resultaat van de laatste race schrappen... en dan veranderd er uiteindelijk toch niks.
Waarom laten ze zich dan zo kennen? Dit is voor RBR toch ook niet leuk. Je maakt het alleen maar erger qua sfeer en die was al goed verziekt, nu MER eindelijk een keer tegenstand kreeg ;w

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MisteRMeesteR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:47:
[...]

Heb je 20k ergens op ingezet ofzo? :p
Haha nee helaas…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:53:
[...]

Waarom laten ze zich dan zo kennen? Dit is voor RBR toch ook niet leuk. Je maakt het alleen maar erger qua sfeer en die was al goed verziekt, nu MER eindelijk een keer tegenstand kreeg ;w
Geen idee, ik lig er niet wakker van (lig van andere dingen wakker :+ )

Ik denk dat iedereen het eens is dat Verstappen verdient WDC is (genoeg Mercedes fans die dat ook hebben gezegd) en Mercedes het WCC heeft.

Ben het wel eens dat het doorlaten van slechts die 5 auto's controversieel was (al hoewel niet tegen de regels in). Maar als ze de rest ook door hadden gelaten (en misschien iets eerder) was er niks aan de hand geweest en was het nog steeds Verstappen vs Hamilton geweest in de laatste ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
Heb het even voor je nagekeken, bij de Stroll SC ging MAZ de leiders op start finish in ronde 34/(35) voorbij, wat betekend dat de call waarschijnlijk in ronde 34 gegeven is.

1 ronde later (35) werd het sein "safetycar in this lap" gegeven.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
ArcticWolf schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:58:
[...]
Ben het wel eens dat het doorlaten van slechts die 5 auto's controversieel was (al hoewel niet tegen de regels in). Maar als ze de rest ook door hadden gelaten (en misschien iets eerder) was er niks aan de hand geweest en was het nog steeds Verstappen vs Hamilton geweest in de laatste ronde.
Inderdaad vreemd. Maar als je als team meedoet aan F1 ga je er ook akkoord mee dat de wedstrijdleiding van bepaalde regels kan afwijken. Maar dat moet dan wel met goede redenen. Niet onder gele vlag finishen is geen supersterk argument, maar vermoedelijk sterk genoeg voor deze case.

Ik denk niet dat een andere rechter hier iets tegen kan inbrengen. Mercedes heeft dat uiteraard ook door hun juristen laten uitzoeken. En als ze tot dezelfde conclusie komen, zullen ze hun beroep dan ook intrekken.

Ik verwacht dat ze dat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:39
Ik kan de site niet meer vinden, maar daar zou Max gezegd hebben dat in Bakoe na een crash (?) van Mazepin de safety car ook eerder naar binnen werd geroepen, maar ik heb de race van Bakoe niet meer scherp, tenminste niet dat stukje :P
Puc van S. schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:48:
[...]

Heb het even voor je nagekeken, bij de Stroll SC ging MAZ de leiders op start finish in ronde 34/(35) voorbij, wat betekend dat de call waarschijnlijk in ronde 34 gegeven is.

1 ronde later (35) werd het sein "safetycar in this lap" gegeven.
Aha, Max "zou dus gezegd" hebben (fake news wellicht) dat daar de safety car ook gewoon eerder werd binnen geroepen.

[ Voor 38% gewijzigd door Martinusz op 15-12-2021 08:52 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Is er eigenlijk al vaker iemand WDC geworden terwijl een ander team WCC werd?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:53:
Leef je uit zou ik zeggen 8)7

Wikipedia: Lijst van wereldkampioenen Formule 1

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:11
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:53:
2008 is de eerste die al in mij opkomt (HAM & Ferrari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:40

Spotmatic

Ken sent me

Hamilton wordt vandaag trouwens officieel geridderd dus je zou zeggen dat hij vandaag zijn neus zou moeten laten zien?

Het zal wel grotendeels staged aanvoelen voor iedereen omdat hij nu geen WDC is geworden.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Rembock schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:59:
[...]

2008 is de eerste die al in mij opkomt (HAM & Ferrari)
Volgens die lijst in 1958 dus al. Had niet ver genoeg naar beneden gescrolled.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
Martinusz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:51:
[...]

Ik kan de site niet meer vinden, maar daar zou Max gezegd hebben dat in Bakoe na een crash (?) van Mazepin de safety car ook eerder naar binnen werd geroepen, maar ik heb de race van Bakoe niet meer scherp, tenminste niet dat stukje :P

[...]

Aha, Max "zou dus gezegd" hebben (fake news wellicht) dat daar de safety car ook gewoon eerder werd binnen geroepen.
Ik heb het ook nog even met audio gekeken, en Max kreeg in ronde 34 de call van zijn team dat hij zich mocht unlappen, hij gaat Hamilton voorbij en krijgt meteen van zijn team te horen dat hij niet mag inhalen op de plekken waar nog dubbel geel is waardoor die dus even achter Perez blijft hangen. (en later zelfs dat hij kan pas inhalen als er groene vlaggen zijn, wat een prutsers ook op de muur bij Haas...)

Daardoor haalt hij dus Perez en Max inderdaad in in dezelfde ronde dat de safety car binnen geroepen word, wellicht dat dat vanuit het oogpunt van Max inderdaad dan is dat die eerder binnen geroepen is.. (alhoewel ook op de radio van Max het in ronde 34 gemeld werd)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Dan is deze lijst een stukje makkelijker:

Wikipedia: List of Formula One seasons

2021, 2008, 1999, 1994, 1986, 1983, 1982, 1981, 1976, 1973, 1958.

Leuke vraag voor Vettel :) :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
kraanwagen schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:51:
[...]

Inderdaad vreemd. Maar als je als team meedoet aan F1 ga je er ook akkoord mee dat de wedstrijdleiding van bepaalde regels kan afwijken. Maar dat moet dan wel met goede redenen. Niet onder gele vlag finishen is geen supersterk argument, maar vermoedelijk sterk genoeg voor deze case.

Ik denk niet dat een andere rechter hier iets tegen kan inbrengen. Mercedes heeft dat uiteraard ook door hun juristen laten uitzoeken. En als ze tot dezelfde conclusie komen, zullen ze hun beroep dan ook intrekken.

Ik verwacht dat ze dat gaan doen.
Twee dingen zodat het voor (hopelijk) iedereen helder is:

1) De teams hebben vooraf allemaal afgesproken, en zijn daar dus ook mee akkoord gegaan, dat het de intentie is om races niet onder een Safety Car te eindigen/finishen en dus racend af te sluiten. Ook Mercedes is daar mee akkoord gegaan. Dit is dan nog even los van artikel 15.3. uit het rulebook.

Mercedes heeft overigens zelf geroepen dat ze vonden dat deze strijd op de baan beslist moest worden dus in zekere zin houden ze zich al niet aan hun eigen uitspraken/intenties. Maar dat geheel terzijde. :+

2) Mercedes heeft na de race een dubbel protest ingediend. Die zijn beide van tafel geveegd. Daarna moet het team binnen 1 uur aangeven of ze de intentie hebben om tegen dat protest in beroep te gaan. Dat hebben ze gedaan. Vervolgens hebben ze 96 uur (ergens tot morgenavond volgens mij) om daadwerkelijk in beroep te gaan. Van een formeel beroep tegen de uitslag is dus (nog) geen sprake.

Daarbij moet dat beroep dan ook binnen die 96 uur behandeld zijn. Dat betekent dat er nu nog ca. 36 uur is om dat te doen. Die window wordt steeds kleiner dus. M.i. is het niet aannemelijk dat er nog een beroep zal komen.

Wat in ieder geval never nooit gaat gebeuren: is dat de FIA of een beroepsorgaan daarvan de race een ronde terugzet in aantal (dus naar lap 57). Daar is geen aanleiding en precedent voor, omdat de race gewoon onder groene vlag gefinisht is. En dat is wat Toto wil(de), terug naar ronde 57 voor de uitslag.

[ Voor 6% gewijzigd door SterqVerhael op 15-12-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 17:55
ArcticWolf schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:58:
[...]

Geen idee, ik lig er niet wakker van (lig van andere dingen wakker :+ )

Ik denk dat iedereen het eens is dat Verstappen verdient WDC is (genoeg Mercedes fans die dat ook hebben gezegd) en Mercedes het WCC heeft.

Als ze alle auto's hadden doorgelaten, was er net zoveel gezeik geweest. Vanuit de engelse pers, en ook vanuit Mercedes. RB en MERC frustreren elkaar omdat het kan tegenwoordig, niet omdat het nut heeft.

Alles onder het mom "Psychologische oorlogsvoering".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Jaja @SterqVerhael dit :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
Hopelijk slaap je vanaf nu wat beter. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:08:
[...].

Wat in ieder geval never nooit gaat gebeuren: is dat de FIA of een beroepsorgaan daarvan de race een ronde terugzet in aantal (dus naar lap 57). Daar is geen aanleiding en precedent voor, omdat de race gewoon onder groene vlag gefinisht is. En dat is wat Toto wil(de), terug naar ronde 57 voor de uitslag.
Wat denk ik zwaar gaat wegen is dat Max / RBR niks verkeerd hebben gedaan deze race. Dus waarom zou je Max straffen voor een beslissing van de FIA?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:54
RobertMe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:50:
[...]

Wat is er drive to survive aan Verstappen vs Hamilton? Alleen de semi letterlijke drive to survive van Silverstone heb je dan (51G impact).

Sla DTS er maar eens op na. Het gaat alleen maar om coureurs die vechten om hun plek in de F1, een plek in een ander team. Teams die vechten om hun plek in het kampioenschap. De kampioensschap strijd is voor DTS nog nooit relevant geweest. Nog losstaand van dat Verstappen al een aantal seizoenen terug heeft aangegeven er niet actief aan mee te werken.
Misschien omdat de titelstrijd nog nooit interessant is geweest in de jaren dat DTS bestaat. Het was altijd hamilton die al vroeg in het seizoen WDC werd. Ik verwacht nu wel dat ze in dat seizoen vol gaan inzetten op de titelstrijd. Zullen nog genoeg docu's/films over dit F1 jaar gemaakt gaan worden in de toekomst verwacht ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:15:
[...]

Wat denk ik zwaar gaat wegen is dat Max / RBR niks verkeerd hebben gedaan deze race. Dus waarom zou je Max straffen voor een beslissing van de FIA?
Dit stelt me ook enigszins gerust, want dat is _nooit_ het geval geweest :+ Gelukkig nu wel :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
[...]

Er is ook geen grond om de beslissing van de wedstrijdleiding door de FIA (of een beroepsorgaan daarvan) te bestraffen. Want ze hebben niets buiten de regels om gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door SterqVerhael op 15-12-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
[...]

De afgelopen jaren was er ook weinig spannends aan de strijd voor het kampioenschap. Je had wat leuke gevechten tussen Hamilton en Verstappen, maar dan ging het over een race en niet over de titel. Dat is dit jaar wel anders, dus ik ga er vanuit dat de DTS over dit jaar wel heel wat meer aan de strijd om de titel zal besteden. Dat Verstappen niet meewerkt doet daar weinig aan af, het zorgt er vooral voor dat je 1 kant van het verhaal minder zult zien.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

redwing schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:19:
[...]

De afgelopen jaren was er ook weinig spannends aan de strijd voor het kampioenschap. Je had wat leuke gevechten tussen Hamilton en Verstappen, maar dan ging het over een race en niet over de titel. Dat is dit jaar wel anders, dus ik ga er vanuit dat de DTS over dit jaar wel heel wat meer aan de strijd om de titel zal besteden. Dat Verstappen niet meewerkt doet daar weinig aan af, het zorgt er vooral voor dat je 1 kant van het verhaal minder zult zien.
"It was stolen from us"

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:24
.oisyn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:47:
[...]

Niet helemaal, hij stapt geheel over het punt heen dat maar een deel van de auto's langs is gelaten, en dat is het grootste probleem dat iedereen ermee heeft.
Persoonlijk denk ik dat Masi inzag dat hij een fout had gemaakt toen hij de aangaf dat de lapped cars er niet langs mochten en dat hij besefte dat er inmiddels geen tijd meer was om iedereen er langs te laten. Dus koos hij voor de 5 auto's tussen HAM en VER. Die waren namelijk als enige met elkaar in gevecht EN gelapped.

Het is een correctie van een eerdere fout toen hij besloot zo snel mogelijk door te willen laten races maar niet besefte dat je niet kunt racen als er een blok van 5 achterliggers die met elkaar willen races allemaal in de eerste KM een blauw vlag krijgen. Dat is gewoon gevaarlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:11:
[...]

Als ze alle auto's hadden doorgelaten, was er net zoveel gezeik geweest. Vanuit de engelse pers, en ook vanuit Mercedes. RB en MERC frustreren elkaar omdat het kan tegenwoordig, niet omdat het nut heeft.

Alles onder het mom "Psychologische oorlogsvoering".
Want? Alle auto's doorlaten was gewoon de "standaard" procedure geweest. Palmer legt ook gewoon uit dat lapped auto's niet aangesloten hoeven te zijn voor een herstart, dus het eerder naar binnen halen van de SC was ook geen issue.

Mercedes gokte op een SC finish en RBR had weinig keus dan gokken op een herstart achter SC.

Ondanks dat beide teams met Masi aan het praten waren hield Jonathan en Horner zich relatief rustig en liet Wolff z'n falen (op dat moment) zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
[...]

Als je terug kijkt naar 2007 was dat eigenlijk een veel duidelijkere zaak. Kimi wint de titel met 1 punt op Hamilton; maar na de race komen zowel Sauber als Williams niet door de brandstofcontrole. De straf daarop is vrij duidelijk, DSQ.

De FIA geeft geen DSQ omdat ze daarmee achteraf de titel aan een andere coureur toe moeten kennen, wat nogal schadelijk is voor de sport. McLaren gaat in beroep en verliest die zaak, terwijl je toch zou zeggen dat een niet legale auto gewoon een DSQ moet krijgen.

Wat me opvalt uit die periode is dat Hamilton zich daar als rookie al heel sterk uitspreekt dat hij de titel niet via een rechtszaak wil ontvangen en het op de baan wil winnen. Als je als rookie er al zo over denkt, dan kan ik me niet voorstellen dat hij z'n 8e titel wel op deze manier binnen zou willen slepen.

Denk dat Hamilton zelf toch ook wel een aardige vinger in de pap heeft bij Mercedes, en dat zijn mening wellicht ook gewoon van invloed is op de keuze er al dan niet voor te gaan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 17:57
asing schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:58:
[...]

Op Imola zou hij ook als laatste onder de streep door komen. Grind in, vleugel eraf, met moeite er weer uit komen. Gelukje voor hem was het een Willams die zich torpedeerde. Verse neus, verse banden en unlapped. Alles volgens de regels.
Kleine correctie. In Imola was Hamilton al de pits uit op het moment van de crash. De lange pitstop zat er dus al op. Maar door de rode vlag konden ze wel verdere reparaties doen (als dat toen nog nodig was), en zich dan unlappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
ArcticWolf schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:23:
[...]

Want? Alle auto's doorlaten was gewoon de "standaard" procedure geweest. Palmer legt ook gewoon uit dat lapped auto's niet aangesloten hoeven te zijn voor een herstart, dus het eerder naar binnen halen van de SC was ook geen issue.

Mercedes gokte op een SC finish en RBR had weinig keus dan gokken op een herstart achter SC.

Ondanks dat beide teams met Masi aan het praten waren hield Jonathan en Horner zich relatief rustig en liet Wolff z'n falen (op dat moment) zien.
Omdat het gezeik van Mercedes, van de britse pers etc niets te maken heeft met die 5 auto's.
Het gaat erom dat Hamilton dik voor lag, en dat door een safety car de race beslist werd. En dat voelt niet eerlijk.

De shitstorm was net zo groot geweest. Dan hadden ze wel geklaagd dat de lapped cars niet konden aansluiten en niet konden meeracen zoals de rest.

Dit is gewoon zeiken uit emotie. Heeft héél weinig te maken met of het echt oneerlijk is. Want de regels, en de afspraken gemaakt voor de race door alle teams, maakt wel duidelijk dat er eigenlijk geen spelt tussen te krijgen is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Twitter is wel echt bizar eigenlijk. Of de mensen met verstand reageren gewoon niet (meer), maar wat een droeftoeterij daar zeg.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:20:
[...]

Persoonlijk denk ik dat Masi inzag dat hij een fout had gemaakt toen hij de aangaf dat de lapped cars er niet langs mochten en dat hij besefte dat er inmiddels geen tijd meer was om iedereen er langs te laten. Dus koos hij voor de 5 auto's tussen HAM en VER. Die waren namelijk als enige met elkaar in gevecht EN gelapped.

Het is een correctie van een eerdere fout toen hij besloot zo snel mogelijk door te willen laten races maar niet besefte dat je niet kunt racen als er een blok van 5 achterliggers die met elkaar willen races allemaal in de eerste KM een blauw vlag krijgen. Dat is gewoon gevaarlijk.
Wordt er dan zoveel tijd verdaan met communiceren dat er zoveel tijd moet zitten tussen "track clear" en "lapped cars can pass"? Je kunt zo'n beslissing nml voorbereiden: de betreffende lapped coureurs laten weten dat, als er tijd is, de lichten op de SC op groen gaan en ze dan mogen inhalen. De race engineer kan dit in de gaten houden en de coureur instrueren. Als er geen tijd is, dus je gaat de laatste ronde in achter de SC, is dat voor iedereen helder.

Ik heb het idee dat er nu eerst tijd is besteed aan alle teams melden dat ze niet mogen unlappen en daarna teveel tijd aan het toch wel weer mogen unlappen van slechts een deel.

Maar ik snap dat dat makkelijk praten is langs de zijlijn, ik had alleen verwacht dat met zo'n professionele F1-organisatie dit soort dingen wel wat beter geregeld waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:27:
Twitter is wel echt bizar eigenlijk. Of de mensen met verstand reageren gewoon niet (meer), maar wat een droeftoeterij daar zeg.
2 jaar geleden Twitter "weggedaan" en nooit een dag gemist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
XyritZz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:25:
[...]

Als je terug kijkt naar 2007 was dat eigenlijk een veel duidelijkere zaak. Kimi wint de titel met 1 punt op Hamilton; maar na de race komen zowel Sauber als Williams niet door de brandstofcontrole. De straf daarop is vrij duidelijk, DSQ.

De FIA geeft geen DSQ omdat ze daarmee achteraf de titel aan een andere coureur toe moeten kennen, wat nogal schadelijk is voor de sport. McLaren gaat in beroep en verliest die zaak, terwijl je toch zou zeggen dat een niet legale auto gewoon een DSQ moet krijgen.

Wat me opvalt uit die periode is dat Hamilton zich daar als rookie al heel sterk uitspreekt dat hij de titel niet via een rechtszaak wil ontvangen en het op de baan wil winnen. Als je als rookie er al zo over denkt, dan kan ik me niet voorstellen dat hij z'n 8e titel wel op deze manier binnen zou willen slepen.

Denk dat Hamilton zelf toch ook wel een aardige vinger in de pap heeft bij Mercedes, en dat zijn mening wellicht ook gewoon van invloed is op de keuze er al dan niet voor te gaan.
De titel is ook 100% voor Hamilton, Mercedes als team en als merk is veel meer gebaat bij het WCC.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:27:
Dat zie je toch overal? Maak een site met weinig tot geen moderatie, en binnen no-time heb je alleen nog de extreme schreeuwers over.

waarom? Omdat de mensen die best een leuk debat of discussie willen, de eerste zijn die zeggen "Als het zo moet, ga ik wel ergens anders naartoe".

Je houd de groep over die zich in de samenleving niet gehoord voelt, die zulke afwijkende of extreme meningen hebben dat ze eigenlijk ergens nergens anders naartoe kúnnen, en die vinden elkaar dan op ongemodereerde sites. Die groepen polariseren dan lekker en voila, de moderne loopgravenoorlog die Twitter/4chan heet.

Dat is de reden waarom er moderators nodig zijn op forums zoals Tweakers. Anders ben je de mensen die de genuanceerde middenlaag vormen in no-time kwijt. En dat zie je op Twitter ook eigenlijk gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
XyritZz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:25:
Was bij mindf*ck laatst ook. Als het allemaal voorspoedig gaat word je een beetje meer narcistischer aka people change. En aangezien Hamilton steeds met "dangerous driving" komt betekent dat hij zich ongenaaktbaar acht en dat iedereen op de rem moet staan om hem langs te laten (En zelfs rijdt hij er tegen aan :+ ). Dus hij is allang niet meer die rookie qua mindset.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 15-12-2021 09:34 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Chevy454 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:33:
[...]

Was bij mindf*ck laatst ook. Als het allemaal voorspoedig gaat word je een beetje meer narcistischer aka people change. En aangezien Hamilton steeds met "dangerous driving" komt betekent dat hij zich ongenaaktbaar acht en dat iedereen op de rem moet staan om hem langs te laten (En zelfs rijdt hij er tegen aan :+ )
En het zou mij daarom niet verbazen als we Max over 7 jaar, als die nog veel WDC's pakt, een onuitstaanbare kwal vinden. De kleine vervelende dingen die we nu wegwuiven, zullen dan volledig op de voorgrond komen.

Zeg niet dát het gaat gebeuren.... Maar Max heeft nu nog het voordeel van de underdog, de rookie champion. Hoe vaker die wint, hoe meer mensen gaan kijken naar de volledige persoon Max.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:11
Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/46188842.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Chevy454 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:33:
[...]
Was bij mindf*ck laatst ook. Als het allemaal voorspoedig gaat word je een beetje meer narcistischer aka people change. En aangezien Hamilton steeds met "dangerous driving" komt betekent dat hij zich ongenaaktbaar acht en dat iedereen op de rem moet staan om hem langs te laten (En zelfs rijdt hij er tegen aan :+ ). Dus hij is allang niet meer die rookie qua mindset.
De afgelopen race wordt volgens mij een schoolvoorbeeld van een echte situatie die ze bij de opleiding van psychologen zullen behandelen. Het hele spectrum van menselijk emotioneel handelen kwam voorbij. Er zullen ongetwijfeld afstudeerscripties over geschreven worden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:20
[...]

Sinds Drive to survive is het kampioenschap ook nooit spanend geweest maar zaken eromheen wel dus is het logisch dat het scripts meer daarop gefocust is.

Bij Netflix kunnen ze nu copy paste van het seizoen maken en de kampioenschap strijd in beeld brengen want reken er maar op dat dit volop in beeld gaat komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Die britten zijn nog steeds wel ongelovelijk butthurt zeg. Het was een discutabele beslissing moet ik ook wel erkennen nu (achteraf gezien hadden ze gewoon direct een rode vlag moeten geven en de laatste 3-4 rondjes beide moeten laten racen op verse banden).

Je kunt echt duidelijk zien dat de Britten niet gewend zijn om aan de 'receiving end' van een discutabele/inconsistente beslissing te staan. Voor mijn gevoel is dit iets waar iedere niet-Brit door het seizoen heen meermaals mee te maken heeft, en nu één keer valt het kwartje de goede kant op, maar die maakt wel in één klap alles ongedaan/draait de rollen volledig om.

Voor mij is het goed zo. Max heeft z'n wereldtitel te pakken en kan tevreden met pensioen, ongeacht wat er de komende 10-15 jaar gebeurd. Intern dient er ge-evalueerd te worden bij de FIA en hopelijk wordt het daardoor voor iedereen eerlijker. Een Toto of Horner, ook al geniet ik ervan, zouden een stuk minder in beeld moeten zijn, net als Masi. De stewards zouden meer vragen moeten beantwoorden i.p.v. oproepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:40:
Die britten zijn nog steeds wel ongelovelijk butthurt zeg. Het was een discutabele beslissing moet ik ook wel erkennen nu (achteraf gezien hadden ze gewoon direct een rode vlag moeten geven en de laatste 3-4 rondjes beide moeten laten racen op verse banden).

Je kunt echt duidelijk zien dat de Britten niet gewend zijn om aan de 'receiving end' van een discutabele/inconsistente beslissing te staan. Voor mijn gevoel is dit iets waar iedere niet-Brit door het seizoen heen meermaals mee te maken heeft, en nu één keer valt het kwartje de goede kant op, maar die maakt wel in één klap alles ongedaan/draait de rollen volledig om.

Voor mij is het goed zo. Max heeft z'n wereldtitel te pakken en kan tevreden met pensioen, ongeacht wat er de komende 10-15 jaar gebeurd. Intern dient er ge-evalueerd te worden bij de FIA en hopelijk wordt het daardoor voor iedereen eerlijker. Een Toto of Horner, ook al geniet ik ervan, zouden een stuk minder in beeld moeten zijn, net als Masi. De stewards zouden meer vragen moeten beantwoorden i.p.v. oproepen.

[YouTube: Our verdict on the controversial end to the 2021 Formula 1 season]
Een rode vlag was niet echt een oplossing, de crash was niet ernstig genoeg daarvoor en dan was de halve wereld daar weer over gevallen omdat Hamilton dan een gratis pitstop kreeg...

Initieel voelde de beslissing van Masi raar maar achteraf was hij alleen maar logisch in mijn ogen.

Interessant genoeg zouden de Britten wel gewend moeten zijn aan deze beslissingen (kijk naar het Engelse voetbal / EL / CL).

Snap overigens niet dat er zo zwaar aan getrokken wordt, er kijken relatief weinig Britten naar de Formule 1 grappig genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 15-12-2021 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Max heeft zijn doel behaald. Wereldkampioen worden. Ik ben benieuwd wat dit volgend jaar voor gevechten gaat opleveren tussen hem en Hamilton of anderen als die nu wel mee kunnen komen... :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ArcticWolf schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:43:
[...]

Een rode vlag was niet echt een oplossing, de crash was niet ernstig genoeg daarvoor en dan was de halve wereld daar weer over gevallen omdat Hamilton dan een gratis pitstop kreeg...

Initieel voelde de beslissing van Masi raar maar achteraf was hij alleen maar logisch in mijn ogen.

Interessant genoeg zouden de Britten wel gewend moeten zijn aan deze beslissingen (kijk naar het Engelse voetbal / EL / CL).

Snap overigens niet dat er zo zwaar aan getrokken wordt, er kijken relatief weinig Britten naar de Formule 1 grappig genoeg.
Precies, Lewis heeft meer dan vaak genoeg voordeel gehad van een rode vlag. Nu valt het een keer anders dan moeten ze dat ook maar accepteren denk ik dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
[...]

Vooral het in eerste instantie niet mogen unlappen van de tussenliggers blijf ik raar vinden. Naar mijn idee was dat in elke situatie beter geweest. Voor de rest is het puur een keuze geweest welke logisch te verklaren is.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 12-09 22:54
[...]

Waar ze nu volgens mij ook deels over vallen is de verwarring van de meldingen van race control (eerst niet overtaken, dan wel weer).

Wat ik juist, achteraf gezien, ook logisch/verklaar vind. Masi heeft eerst aangegeven dat niemand mag overtaken om vervolgens aan te geven wie wel zou mogen. Als hij dat laatste gelijk had gedaan was er ook juist verwarring ontstaan omdat de overige auto's dan waarschijnlijk ook zouden zijn gegaan omdat ze dachten dat iedereen mocht. Nu zet je iedereen scherp door te zeggen dat niemand mag overtaken om vervolgens aan te geven welke auto's wel.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:34
Dat zag je op een gegeven moment toch ook bij schumi, dat hij reed met de houding dat iedereen wel voor hem uit de weg zou gaan. En dat veel van de mensen die niet een directie concurrent waren dat ook deden tot hij Alonso tegenkwam.

Ik denk dat dit ook een beetje universeel is voor topmensen, sporters, ceo's, muzikanten, enz.
Als je niet de mindset heb dat jij nr1 ben en dat als jij zeg "spring" dat zelfs de concurrentie vraagt "hoe hoog?" dan kom je er niet.

En in denk dat het voor veel van dit soort mensen een compleet blinde vlek is dat zij zo zijn. En dat als je het aan ze vraag dat je een oprecht "zo ben ik niet" antwoord krijg.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Melantrix schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:49:
[...]

Wat ik juist, achteraf gezien, ook logisch/verklaar vind. Masi heeft eerst aangegeven dat niemand mag overtaken om vervolgens aan te geven wie wel zou mogen. Als hij dat laatste gelijk had gedaan was er ook juist verwarring ontstaan omdat de overige auto's dan waarschijnlijk ook zouden zijn gegaan omdat ze dachten dat iedereen mocht. Nu zet je iedereen scherp door te zeggen dat niemand mag overtaken om vervolgens aan te geven welke auto's wel.
Waar de huilie's over vallen is volgens mij ook dat er volgens hun gehoor is gegeven aan RBR, om te unlappen. Gelukkig werd er niet gesmeekt om bepaalde zaken zoals geen SC eerder in de race.

Omdat het kan;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZkvpXCnF_8VLcX-FHA7B5lJJpA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/1sqKnGm5w26wp189lIlRbcpW.gif?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online

Ik denk dat dat komt omdat de Britse media de F1-wereld domineren. Het is hier op het forum ook al eens gezegd, maar als je kijkt wie de vragen stellen bij podium interviews, wie de vragen stellen bij de persco's rondom het raceweekend: hooguit een keer een Duitser of een Nederlander tussendoor bij zo'n persco, maar verder zijn het altijd Britten (voor 90% en dan overdrijf ik nog niet eens) die de toon van de vragen bepalen.

Je kunt dus wel stellen dat de Britten in een soort bubbel zitten, zoals je dat op social media ook kunt hebben. Ik heb Peter Windsor zich bijvoorbeeld hardop zien afvragen waarom mensen boe roepen naar Lewis. In GB hebben ze Silverstone heel anders beleefd als wij in Nederland. Ze vinden Max de gevaarlijke rijder, maar zien niet dat Lewis degene is die een ongeluk heeft veroorzaakt waarbij iemand in het ziekenhuis terecht kwam. Ze vinden Max de lucky guy dat hij met zoveel weg komt, maar zien niet alle pech die hij heeft gehad (Silverstone, Hongarije, Baku), omdat de Britse pers het daar niet over heeft.

Britse fans hebben het, als je over Silverstone begint, direct over Monza, waar Max natuurlijk de enige schuldige was, maar zien niet dat dat een dubbele DNF was, terwijl Silverstone een "double whammy" was voor Max, omdat hij 25 punten verloor t.o.v. Lewis en de race daarna een gridstraf moest nemen vanwege zijn compleet afgeschreven auto, om nog niet te spreken over de impact op de budget cap bij RBR als geheel.

Ik kijk F1TV al vanaf het begin met Brits commentaar, omdat ze gewoon minder fouten maken en een groter team hebben dan bij Ziggo. Ze krijgen makkelijker teambazen live in de uitzending, tijdens de race, stellen de betere vragen bij interviews, etc. Maar vooral dit seizoen kon ik het soms echt niet aanhoren met alle wishful thinking en gekleurde meningen die er langs kwamen. Er zijn er echt maar een paar die niet biased zijn.

En ja, Ziggo is ook enorm biased, maar die hebben hooguit nog het excuus dat ze fan zijn van de sport en dat dit de allereerste F1-kampioen ooit is uit ons landje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:51:
[...]

Ik denk dat dat komt omdat de Britse media de F1-wereld domineren. Het is hier op het forum ook al eens gezegd, maar als je kijkt wie de vragen stellen bij podium interviews, wie de vragen stellen bij de persco's rondom het raceweekend: hooguit een keer een Duitser of een Nederlander tussendoor bij zo'n persco, maar verder zijn het altijd Britten (voor 90% en dan overdrijf ik nog niet eens) die de toon van de vragen bepalen.

Je kunt dus wel stellen dat de Britten in een soort bubbel zitten, zoals je dat op social media ook kunt hebben. Ik heb Peter Windsor zich bijvoorbeeld hardop zien afvragen waarom mensen boe roepen naar Lewis. In GB hebben ze Silverstone heel anders beleefd als wij in Nederland. Ze vinden Max de gevaarlijke rijder, maar zien niet dat Lewis degene is die een ongeluk heeft veroorzaakt waarbij iemand in het ziekenhuis terecht kwam. Ze vinden Max de lucky guy dat hij met zoveel weg komt, maar zien niet alle pech die hij heeft gehad (Silverstone, Hongarije, Baku), omdat de Britse pers het daar niet over heeft.

Britse fans hebben het, als je over Silverstone begint, direct over Monza, waar Max natuurlijk de enige schuldige was, maar zien niet dat dat een dubbele DNF was, terwijl Silverstone een "double whammy" was voor Max, omdat hij 25 punten verloor t.o.v. Lewis en de race daarna een gridstraf moest nemen vanwege zijn compleet afgeschreven auto, om nog niet te spreken over de impact op de budget cap bij RBR als geheel.

Ik kijk F1TV al vanaf het begin met Brits commentaar, omdat ze gewoon minder fouten maken en een groter team hebben dan bij Ziggo. Ze krijgen makkelijker teambazen live in de uitzending, tijdens de race, stellen de betere vragen bij interviews, etc. Maar vooral dit seizoen kon ik het soms echt niet aanhoren met alle wishful thinking en gekleurde meningen die er langs kwamen. Er zijn er echt maar een paar die niet biased zijn.

En ja, Ziggo is ook enorm biased, maar die hebben hooguit nog het excuus dat ze fan zijn van de sport en dat dit de allereerste F1-kampioen ooit is uit ons landje.
Gaat vaak nog een schepje bovenop dat Max niet naar het ziekenhuis is geweest etc. en alles acteerde. :z Wat je omschrijft is precies wat er aan de hand is, denk ik ja.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7QS_TCMNaQghqihuNO5tmiIpNk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/WXlX0ZCdwtnzsdzo10ctwn3r.gif?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Hmm ik heb het commentaar van Skysport echt als behoorlijk neutraal meegemaakt dit seizoen, heb alleen de laatste race met Olav als commentaar gekeken (maar dan weet je ook gelijk weer waarom ik daar vanaf was gestapt)

Voordeel denk ik dat Brundle en Button zoveel tegengewicht konden bieden tegen Crofty. Die 2 waren namelijk wel erg excited dat Hamilton eindelijk een tegenstander had.
En ja, ze waren ook weleens kritisch naar Verstappen, maar ook naar Hamilton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:58
ArcticWolf schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:55:
[...]

Hmm ik heb het commentaar van Skysport echt als behoorlijk neutraal meegemaakt dit seizoen, heb alleen de laatste race met Olav als commentaar gekeken (maar dan weet je ook gelijk weer waarom ik daar vanaf was gestapt)

Voordeel denk ik dat Brundle en Button zoveel tegengewicht konden bieden tegen Crofty. Die 2 waren namelijk wel erg excited dat Hamilton eindelijk een tegenstander had.
Gisteren of eergisteren werd hier een last lap video gedeeld van Channel 4 geloof ik. Met Palmer en nog iemand als commentator. Zou het wel tof vinden als F1tv hun audio ook beschikbaar gaat/kan maken. Ik was echt erg onder de indruk van hen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:20
[...]

Hoe spannender het werd hoe meer iedereen vol voor 1 kamp ging. Mercedes en Sky Sports hebben hun ware gezicht laten zien.

Die Britten mogen in hun handen knijpen dat ze keer op keer top coureurs in de F1 hebben, een 7x wereldkampioen en weer 2 jonge top rijders in het veld voor de toekomst
Komt er een keer een spannend gevecht verliest hun troetelbeer moet je eens kijken hoe klein de wereld ineens is.
Maar goed Britten zijn Britten en die gaan altijd helemaal los als het niet de kant op gaat die ze willen en gaat de media er altijd volop in mee.
Ze ogen soms zo netjes maar owee owee als ze de zin niet krijgen...

Ik ben steeds harder en harder aan het lachten hoe ze zichzelf nu neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:11
Nog een vraagje: wat is eigenlijk de gridstraf voor gebruik van een extra motor? Soms lees je vijf posities, maar Botas is ook wel eens achteraan gestart?

Het had een aantrekkelijke alternatieve strategie kunnen zijn voor Max in de slotrace. De motor hoeft dan nog maar 1 race mee. Mijn berekening komt op een maximaal mogelijk vermogen van ongeveer 960pk ICE + 160 electrisch = 1120 PU output.

Gridstraf if geen gridstraf, je rijdt 3 a 4 seconden per ronde sneller met dat vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:02:
Nog een vraagje: wat is eigenlijk de gridstraf voor gebruik van een extra motor? Soms lees je vijf posities, maar Botas is ook wel eens achteraan gestart?
de 4de is is achteraan of 10 plekken?, de 5de en volgende slechts 5 plekken... go figure...
Dat moet er echt uit gaan en het moet van je budget af gaan. (zover ik weet tellen motoren niet mee in het budget?)

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 15-12-2021 10:04 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online

Het had een aantrekkelijke alternatieve strategie kunnen zijn voor Max in de slotrace. De motor hoeft dan nog maar 1 race mee. Mijn berekening komt op een maximaal mogelijk vermogen van ongeveer 960pk ICE + 160 electrisch = 1120 PU output.

Gridstraf if geen gridstraf, je rijdt 3 a 4 seconden per ronde sneller met dat vermogen.
De eerste keer (4e motor) 10 plekken, daarna 5 per keer. Bottas had meer gewisseld dan alleen de motor, maar ook de versnellingsbak enzo...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

De motor bestaat uit meerdere onderdelen, en voor elk onderdeel krijg je apart een straf als je het vervangt boven de limiet.

Bij de ICE bijv. mag je er drie gebruiken, de vierde levert 10 plekken straf op en elke vervanging daarna levert 5 plekken straf op.

Als je meerdere onderdelen wisselt tellen de straffen op; en sta je dus al vrij snel achteraan de grid.

Edit; voor de volledigheid. Dit zijn de onderdelen:

ICE – internal combustion engine,
TC – turbo charger,
MGU-H – motor generator unit heat,
MGU-K – motor generator unit kinetic,
ES – energy store,
CE – control electronics,
EX – exhaust system.

Elk onderdeel heeft een maximum aantal toegestaan, en daar boven krijg je straf. Eerste boven de limiet is voor elk onderdeel 10 plaatsen, tweede en verder boven de limiet steeds 5 plaatsen.

Als een coureur 15 plekken of meer naar achteren moet worden ze achteraan de grid gezet. Dus in theorie; 3 onderdelen vervangen, 15 plekken straf en pole trainen zorgt niet voor een P16 start maar een start achteraan de grid.

[ Voor 26% gewijzigd door XyritZz op 15-12-2021 10:08 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

De eerste ICE is 10 straffen, de opvolgende motor elk 5 straffen. Het volledige pakket (ICE, TC, MGU-H/K) is meer dan 20 plekken, daarom starten ze achteraan.

Ik heb die ook niet begrepen, waarom hebben ze Verstappen geen nieuwe motor gegeven... was slechts een 5 penalty gridstraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Laatst online: 13-09 22:06
Volgens mij was het maar een marginale winst die Red Bull zou halen uit een nieuwe motor. Mercedes ha dveel vermogen maar moest het terug schroeven om de reliability te halen. Toen ze er achter kwamen dat die 5 plaatsen gridstraf makkelijk te overzien was en ze hem pakten tijdens een Sprint weekend was natuurlijk een no brainer in dat geval

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ArcticWolf schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:55:
[...]

De vorige paar races vond ik het Sky team anders wel heel erg pro-Hamilton, maar ben het met je eens dat Button eigenlijk de tegengas geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Louwke schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:05:
Volgens mij was het maar een marginale winst die Red Bull zou halen uit een nieuwe motor. Mercedes ha dveel vermogen maar moest het terug schroeven om de reliability te halen. Toen ze er achter kwamen dat die 5 plaatsen gridstraf makkelijk te overzien was en ze hem pakten tijdens een Sprint weekend was natuurlijk een no brainer in dat geval
Ik hoop oprecht dat daar volgend seizoen wat aan gedaan wordt. Hebben we net een stukje sustainability in F1: een motor die niet iedere race vervangen hoeft te worden, komt er een team dat voordeel ziet in een "wegwerpmotor" met veel meer vermogen. Dat kan niet de bedoeling zijn...

Sowieso snap ik niet dat een merk als Mercedes dat wil: geeft heel erg een gevoel van onbetrouwbaarheid aan hun motoren. Hij is een beetje wat Robert Doornbos bij Ziggo soms is: the voice of reason :D

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 15-12-2021 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:07:
[...]

De vorige paar races vond ik het Sky team anders wel heel erg pro-Hamilton, maar ben het met je eens dat Button eigenlijk de tegengas geeft.
Ja, Button was ook degene die Hamilton als schuldige durfde aan te wijzen in Silverstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Reken eens mee. De Honda RA168E had in 1988 700 pk in race trim.

Nu hebben we 1.6 i.p.v. 1.5 lite inhoud, dat levert 5% op. Daarnaast heeft engineering, productietechnologie en materiaalkunde niet stilgezeten. Het specifieke vermogen van sportmotoren is tussen 1988 en nu bijvoorbeeld ruim 30 procent toegenomen. Zo kom ik op 960pk voor alleen de ICU met een 315 km lifetime spec. Daarmee rij je toch iedereen voorbij?

[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 15-12-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:34
Je moet ook nog maar zien dat je veilig door het veld heen kom.

Achteraan starten is geen probleem. Maar dan moet je mensen gaan inhalen. Als er halverwege een SC of een rode vlag valt dan moet je een herstart midden in het veld overleven. Vervolgens verder met mensen inhalen oa Bottas die expliciet de opdracht heeft jou het leven zuur te maken. En dan pas mag je je aan de achterkant van Hamilton melden.

Als alles zonnig is is het zo gepiept. Als het tegen zit kan je er een zware dobber aan hebben. De kans dat je word aangetikt en schade heb is best groot.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:09:

Nu hebben we 1.6 i.p.v. 1.5 lite inhoud, dat levert 5% op. Daarnaast heeft engineering, productietechnologie en materiaalkunde niet stilgezeten. Het specifieke vermogen van sportmotoren is tussen 1988 en nu bijvoorbeeld ruim 30 procent toegenomen. Zo kom ik op 960pk voor alleen de ICU. Daarmee rij je toch iedereen voorbij?
Welk punt probeer je te maken? Die RA168E hoefde geen 1/3e seizoen (8 races) mee te gaan, dus dat is niet echt te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:11:
[...]

Welk punt probeer je te maken? Die RA168E hoefde geen 1/3e seizoen (8 races) mee te gaan, dus dat is niet echt te vergelijken.
De berekening die ik maak is wat mogelijk zou zijn als je maar 1 race mee hoeft. Voor kwalificaties kun je nog veel hoger maar dat levert momenteel niet zoveel op door de gridstraffen. Ik denk dat het oude Honda blokje wel eens 1400pk heeft geleverd voor een bandentest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:12:
[...]

De berekening die ik maak is wat mogelijk zou zijn als je maar 1 race mee hoeft. Voor kwalificaties kun je nog veel hoger maar dat levert momenteel niet zoveel op door de gridstraffen. Ik denk dat het oude Honda blokje wel eens 1400pk heeft geleverd voor een bandentest.
Oh zo, maar dat is dus het punt dat ik probeerde te maken: de straf voor het wisselen van je ICE valt na de eerste keer reuze mee. Die 5 plekken maak je inderdaad zo goed. Maar als een team dit serieus zou proberen, kun je er ook vergif op innemen dat er tijdens het seizoen direct een regel komt dat dat niet mag. Dit gaat zo keihard in tegen het imago dat F1 probeert te creëren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125

Iedereen heeft het aantal plekken straf over de ICE al beantwoord, ik meen dat de totale straf die je kan verzamelen incl. de gearbox 50-60 plekken straf is.

Maar de FIA heeft dat in de regelementen al afgedekt, wanneer je meer dan 15 plekken straf daarvoor hebt je altijd achteraan moet starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

TIGER1125 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:17:
[...]
Iedereen heeft het aantal plekken straf over de ICE al beantwoord, ik meen dat de totale straf die je kan verzamelen incl. de gearbox 50-60 plekken straf is.
Een mooie regel zou dan zijn dat als die plekken niet bestaan, je ze dan mee moet nemen naar de eerstvolgende race(s).

Dus je bent pas na 3 races van 60 plekken gridstraf af. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:09:
[...]

Ja, Button was ook degene die Hamilton als schuldige durfde aan te wijzen in Silverstone.
Niet alleen Button hoor, Brundle was ook van mening bijvoorbeeld dat Hamilton fout was in ronde 1 en was het niet eens met de statements van Masi omtrent het 'terug gegeven voordeel'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Spotmatic schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:18:
[...]

Een mooie regel zou dan zijn dat als die plekken niet bestaan, je ze dan mee moet nemen naar de eerstvolgende race(s).

Dus je bent pas na 3 races van 60 plekken gridstraf af. :p
Doe maar niet joh, ik speel zelf weleens F1 2021, een heel seizoen, Dan zijn circuits als Monza altijd wel een uitkomst om in 1x alles te vervangen en de schade zoveel mogelijk te beperken. :+

Maar voor de sport zou het misschien een optie zijn wanneer die effecten door blijven werken inderdaad.

Aan de andere kant zou ik ook wel een vorm van dispensatie willen zien van 1 PU voor schade door crashes. Je wordt nu namelijk nog dubbel gestraft op zo'n moment namelijk. DNF én straf voor een nieuwe PU. Zoals de PU van Max tijdens Silverstone bijvoorbeeld, en ik meen dat er ook nog een PU van iemand tijdens Hongarije vervangen moest worden?

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 15-12-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
[...]

Je gaat voorbij aan het feit dat die motoren wel moeten voldoen aan de homologatie. Ook die motor die maar 1 race me zou gaan moet voldoen aan dezelfde specs.
Mercedes kon blijkbaar nog wat openschroeven wat dan ten koste gaat van betrouwbaarheid. Honda kon dat niet. De winst van een nieuwe motor was zo goed als niets. Eigenlijk hebben ze dat dus heel goed gedaan. Ze zitten al op maximaal vermogen bij deze spec.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
Ik begreep wel dat Max sinds Sochi met dezelfde motor heeft gereden. Dat is qua betrouwbaarheid wel dikke prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ik ben nog steeds van mening dat als je een extra motor onderdeel gebruikt je gewoon uit de pits moet starten

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
redwing schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:49:
[...]

Vooral het in eerste instantie niet mogen unlappen van de tussenliggers blijf ik raar vinden. Naar mijn idee was dat in elke situatie beter geweest. Voor de rest is het puur een keuze geweest welke logisch te verklaren is.
Klopt, dat is ook mijn mening. Mercedes valt over het feit dat niet alles auto's doorgelaten werden en aan mochten sluiten, maar dat issue onstond alleen doordat ze eerst 2 rondjes wachtten met die beslissing. Als ze direct doorgelaten werden, was de uitkomst nog precies hetzelfde geweest.

Een rode vlag was wat mij betreft ook wel eerlijk/begrijpelijk geweest. De helft van de baan was bezet door een dwarsstaande kapotte auto, naast al het vuil op de baan i.c.m. versleten banden, dat levert gewoon volop gevaar op. Max had dan 15 seconden achterstand cadeau gekregen, en Lewis óók een gratis pitstop. De laatste 3-4 ronden hadden dan eerlijker kunnen verlopen en LH gewonnen (Mercedes was gewoon stukken beter deze dag).

Blij dat het niet zo gelopen is, maar opvallend hoe butthurt de Britten opeens zijn terwijl dit slechts één van de vele discutabele beslissingen was waarvan er net eentje niet hun kant op viel. Gelukkig wordt het Max niet aangerekend, het is geen smetje op zijn titel (integendeel, LH zijn titel zou besmet zijn door die aanrijding op Silverstone), maar ontevredenheid jegens de FIA. Die had ik het hele seizoen al, dus welcome to the team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kans lijkt me groot dat als Max een nieuwe motor had gepakt, dat Lewis dat ook had gedaan.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Je zou idd denken dat Honda 1 nieuwe motor verder open had kunnen schroeven als je minder naar de reliability zou kijken. In ieder geval dat is in de auto tuning "gebruikelijk".

Een vriend van mij heeft z'n auto laatst gechipt op 575pk, de tuner was wel benieuwd wat het maximale zou zijn met z'n setup, die dacht wel boven de 600pk uit te komen... maar gaf daarbij ook wel aan dat het minder betrouwbaar zou zijn omdat ze op de limiet van de AFR zaten (dus hebben ze het niet gedaan).

Denk eigenlijk wel heel zeker dat Honda er wel naar heeft gekeken maar tot de conclusie is gekomen dat het niet zou lukken en te onbetrouwbaar zou zijn geworden.
Deze motoren draaien qua thermische en compressieratio al op de limiet, dus heel erg knap dat Honda zo'n betrouwbare motor heeft en heel erg knap van Mercedes dat ze toch die paar extra pk's eruit kregen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:27:
Ik begreep wel dat Max sinds Sochi met dezelfde motor heeft gereden. Dat is qua betrouwbaarheid wel dikke prima natuurlijk.
Daarom moet er ook rap iets gedaan worden tegen die loophole vervangen ICE. Honda heeft er alles aan gedaan om betrouwbaarheid te kunnen bieden en Mercedes ging even aan de lopende band ICE lepelen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
SterqVerhael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:27:
Wel iets anders dan de jaren met Renault he :+

Overigens ook de beoordeling van de Gearbox door RB na de crash in Q3 in Jeddad niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
sanderb schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:24:
[...]

Je gaat voorbij aan het feit dat die motoren wel moeten voldoen aan de homologatie. Ook die motor die maar 1 race me zou gaan moet voldoen aan dezelfde specs.
Mercedes kon blijkbaar nog wat openschroeven wat dan ten koste gaat van betrouwbaarheid. Honda kon dat niet. De winst van een nieuwe motor was zo goed als niets. Eigenlijk hebben ze dat dus heel goed gedaan. Ze zitten al op maximaal vermogen bij deze spec.
Maar is betrouwbaarheid onderdeel van die homologatie? En dan nog: dan neemt het vermogen na een raceafstand af met 30%, de volgende race weer 30%, boeiend, je vervangt hem toch iedere race. Dat is nml (in extreme vorm natuurlijk) wat bij Mercedes gebeurt: de ICE verliest vermogen naarmate hij langer gebruikt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ArcticWolf schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:04:
[...]

De eerste ICE is 10 straffen, de opvolgende motor elk 5 straffen. Het volledige pakket (ICE, TC, MGU-H/K) is meer dan 20 plekken, daarom starten ze achteraan.

Ik heb die ook niet begrepen, waarom hebben ze Verstappen geen nieuwe motor gegeven... was slechts een 5 penalty gridstraf.
Ze kunnen die straf beter veranderen in de eerste motor 5 plaatsen gridstraf en elke volgende 10 plaatsen gridstraf of achteraan of uit de pitlane starten. Dat maar onbeperkt wisselen van motoren moet gewoon ingeperkt worden. Nu zijn de grote teams wat dat betreft ook teveel in het voordeel van de kleinere teams. Een budget cap zal daar niet veel aan veranderen als die regel niet aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:33:
[...]

Ze kunnen die straf beter veranderen in de eerste motor 5 plaatsen gridstraf en elke volgende 10 plaatsen gridstraf of achteraan of uit de pitlane starten. Dat maar onbeperkt wisselen van motoren moet gewoon ingeperkt worden. Nu zijn de grote team wat dat betreft ook teveel in het voordeel van de kleinere teams. Een budget cap zal daar niet veel aan veranderen als die regel niet aangepast wordt.
De motor opnemen in de budget cap zal al een hoop helpen, maar dan moeten ze ook wat doen bij budgetoverschreidingen door een ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:32:
[...]

Maar is betrouwbaarheid onderdeel van die homologatie? En dan nog: dan neemt het vermogen na een raceafstand af met 30%, de volgende race weer 30%, boeiend, je vervangt hem toch iedere race. Dat is nml (in extreme vorm natuurlijk) wat bij Mercedes gebeurt: de ICE verliest vermogen naarmate hij langer gebruikt is.
Iedere race vervangen lijkt me geen optie met de budgetcap. Weet niet wat een PU moet kosten maar dat zal bij 22 stuks best aantikken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
TIGER1125 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:35:
[...]

Iedere race vervangen lijkt me geen optie met de budgetcap. Weet niet wat een PU moet kosten maar dat zal bij 22 stuks best aantikken. :+
Ik begreep dat de PU geen onderdeel uitmaakt van de budget cap :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
Als die tussenliggers er niet tussenuit hadden gemogen, hoe had dat eruit gezien dan na de herstart? Hadden die allemaal direct aan de kant gemoeten voor Max (blauwe vlag)? Dat had natuurlijk veel tijd gekost en dan had Max het niet gehaald.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:34:
[...]

De motor opnemen in de budget cap zal al een hoop helpen, maar dan moeten ze ook wat doen bij budgetoverschreidingen door een ongeluk.
Bij ongelukkig krijgen ze al korting op de budget cap.

Maar goed een motor kost zo'n 3,5 miljoen euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Martinusz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:36:
Als die tussenliggers er niet tussenuit hadden gemogen, hoe had dat eruit gezien dan na de herstart? Hadden die allemaal direct aan de kant gemoeten voor Max (blauwe vlag)? Dat had natuurlijk veel tijd gekost en dan had Max het niet gehaald.
Ze moeten pas aan de kant als ze tragere pace hebben, maar na zo'n herstart gaat iedereen vol op z'n gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:36:
Ja, ze hadden aan de kant gemoeten (want achterblijvers) én Max had uiteraard ook sowieso al een seconde of 2-3 achterstand gehad op Lewis (puur o.b.v. de positie op de baan), in plaats van dat ie naast Lewis kon gaan rijden vlak voor de herstart. De kans was dan bijzonder klein geweest, dat ie er nog voorbij was gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 15-12-2021 10:41 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:35:
[...]

Ik begreep dat de PU geen onderdeel uitmaakt van de budget cap :/
Ik dacht dat de unit zelf wel onder de cap valt maar het verkrijgen van een licentie weer niet. Echt een duidelijk antwoord kan ik niet vinden, de artikelen die ik lees geven een beetje een dubbel antwoord. :+ Anders dat preformance costs (uitzonderingen daargelaten) onderdeel zijn van de cap en non-preformance costs niet.

[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 15-12-2021 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

t_captain schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:09:

Nu hebben we 1.6 i.p.v. 1.5 lite inhoud, dat levert 5% op. Daarnaast heeft engineering, productietechnologie en materiaalkunde niet stilgezeten. Het specifieke vermogen van sportmotoren is tussen 1988 en nu bijvoorbeeld ruim 30 procent toegenomen. Zo kom ik op 960pk voor alleen de ICU met een 315 km lifetime spec. Daarmee rij je toch iedereen voorbij?
Appels en peren. De huidige motoren mogen ook niet meer ongelimiteerd toeren maken. De oudere motoren deden soms wel 18-20.000 toeren, waar het nu volgens op max 15.000 toeren ligt. Echter is dat niet de enige beperking. De flow rate van brandstof is ook gelimiteerd, waardoor de huidige max toeren niet worden gehaald, omdat je dan meer brandstof nodig hebt, dan je flow rate toelaat. Volgens mij blijven de meeste motoren momenteel nog onder de 13.000 toeren.

Verder is de brandstof zelf ook anders. Zover ik mij weet te herinneren was er in 88 gewoonweg een 108 octaan brandstof toegestaan, zonder enige ethanol toevoeging. Alleen moest je wel het hele jaar met dezelfde brandstof rijden. Nu moet je met pompbrandstof rijden, die zal max octaan 100-102 zijn.

Je kan niet zomaar zeggen dat het vermogen x procent is toegenomen over de jaren. Efficientie, flow rate beperkingen, kers, type brandstof, max toeren, alles speelt een rol. Het is de F1 eraan gelegen om de power binnen de perken te houden en te zorgen dat de auto's niet te snel worden. Je moet bij snellere auto's ook weer betere veiligheid introduceren, waardoor je achter de feiten aan blijft lopen, gezien de snelheid waarmee de constructeurs weer nieuwe dingen vinden om snelheid te verhogen.

Er wordt geschat dat de huidige motoren ergens tussen de 900-1000 pk hebben met alles gecombineerd. In het turbotijdperk in de jaren tachtig werd geschat dat de BMW's destijds tegen de 1200pk zaten aan te hikken. Die kochten oude bmw blokken op de sloop op, omdat die motoren door ontelbare keren koud-warm-koud zo sterk waren geworden, dat ze na bewerking ongelofelijk sterk waren en BMW met enorm hoge turbodrukken konden werken in de F1 en daarmee dat vermogen konden halen. Het is niet voor niets dat er eind jaren tachtig een beperking kwam op de maximale turbodruk, om in 1989 de turbo helemaal in de ban te doen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor degene met F1TV: de Radio Rewind staat online :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Het mooiste was eigenlijk geweest als de 5 auto's tussen Max en Lewis demonstratief in een treintje aan de zijkant van de baan gingen rijden en Max direct lieten passeren alvorens weer met elkaar te gaan racen.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FunFair schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:38:
[...]

Ze moeten pas aan de kant als ze tragere pace hebben, maar na zo'n herstart gaat iedereen vol op z'n gas.
En ze mogen zichzelf unlappen. Volgens mij stond Hamilton ruim op de slechtste banden, dus dat was nog een heel verhaal geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:53:
[...]

En ze mogen zichzelf unlappen. Volgens mij stond Hamilton ruim op de slechtste banden, dus dat was nog een heel verhaal geworden.
Een "Oconnetje" was leuk geweest op HAM :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
thunder8 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:46:
[...]

Appels en peren. De huidige motoren mogen ook niet meer ongelimiteerd toeren maken. De oudere motoren deden soms wel 18-20.000 toeren, waar het nu volgens op max 15.000 toeren ligt.
Die toerentallen waren met de iets latere V10 motoren, niet met de V6 turbo's. Die liepen ongeveer even snel als nu, zeg maar 12.000 a 13.000 bij topvermogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
FunkyTrip schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:53:
Het mooiste was eigenlijk geweest als de 5 auto's tussen Max en Lewis demonstratief in een treintje aan de zijkant van de baan gingen rijden en Max direct lieten passeren alvorens weer met elkaar te gaan racen.
Er hoeft maar 1 lul tussen te rijden die denkt "bedankt voor de posities" 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 17:18
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:29:
[...]

Daarom moet er ook rap iets gedaan worden tegen die loophole vervangen ICE. Honda heeft er alles aan gedaan om betrouwbaarheid te kunnen bieden en Mercedes ging even aan de lopende band ICE lepelen.
Vrij makkelijk te realiseren mijns inziens, eerste teveel ICE vervangen = 10 plaatsen straf, iedere opvolgende +5 extra, geen gridplekken voldoende voor het terugzakken, 1s straf per plaats overschrijding van gridaantal aan einde v/d race. Moet je kijken hoe zuinig ze ineens gaan doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 22:23
Gisteren nog even het stukje f! cafe gekeken wat maandag was uitgezonden.

Wat ik niet wist is dat er naast Michael Masi ook nog een lokale race director is. De lokale race director moet eerst de baan veilig verklaren en daarna doet Michael Masi dat.

Met andere woorden: ik vermoed dat ze die laatste 5 rondes in een soort spagaat zaten. De groene lamp op de safety car kon pas aan als Masi het akkoord van de lokale race director had gekregen. Daarom mompelde Masi iets over "clear the incident", hij moest wachten op zijn lokale director. Dat seintje kwam heel snel erna.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Suicyder schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:57:
[...]

Vrij makkelijk te realiseren mijns inziens, eerste teveel ICE vervangen = 10 plaatsen straf, iedere opvolgende +5 extra, geen gridplekken voldoende voor het terugzakken, 1s straf per plaats overschrijding van gridaantal aan einde v/d race. Moet je kijken hoe zuinig ze ineens gaan doen :+
Totdat je er in bijvoorbeeld Silverstone ineens vanaf wordt geketst door je naaste concurrent en een motor moet vervangen.
Pagina: 1 ... 99 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord