[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 98 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.826 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:15
Exocet schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:58:
[...]

Perez heeft deze race heel veel bijgedragen, de rest van het seizoen zeer weinig. Als hij een paar keer tweede was geweest achter Max, was ie al lang wereldkampioen geweest
technisch gezien heeft ie precies gedaan waarvoor hij is aangenomen, het WDC voor max mogenlijk maken

dat het beter was geweest dat wat eerder veilig te stellen ben ik met je eens maar in deze sport telt alleen het resultaat!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

[...]

Perez heeft deze race heel veel bijgedragen, de rest van het seizoen zeer weinig. Als hij een paar keer tweede was geweest achter Max, was Max al lang wereldkampioen geweest
En RBR ook nog WCC. BOT reed ook als een krant dit seizoen, of hij was de spare parts car voor HAM.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tfgk1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:00:
[...]

Of we doen het gewoon zoals het altijd gaat. Gewoon de standaard procedure zoals dat na 3 ronden ook geldt. Laten we niet arbitrair daarin onderscheid maken. En dat kan betekenen dat je achter de sc (niet helemaal, die zal naar binnen gaan) eindigt.
Vind ik ook goed. Maar dan moet de FIA toegeven dat dit een fout was. Dat gaan ze niet doen natuurlijk ;) Bovendien is er de vurige wens om onder groen te finishen, zo kan het…

Er moet in ieder geval een eenduidigere oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

SquareOne schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:09:
[...]

Dat kan, maar rode vlag wordt gegeven op het moment dat men niet meer veilig over de baan kan. In deze situatie was de SC voldoende.
Volgens mij is de regel dat als er zwaar materiaal op de baan komt, er een rode vlag komt. Dus een rode vlag had mij ook logisch geleken. Zowel vanuit risico perspectief als vanuit racing fairness.
Rode vlag is deze situatie had mogelijk ook weer voor scheve gezichten gezorgd omdat dan ieder 'gratis' z'n banden mag wisselen en schade aan de auto's repararen.

In dit geval hadden zowel Lewis als Max dan op soft banden gestart na de safety car situatie.
In dat geval had Ham inderdaad gewonnen, wat gezien de race in Abu Dhabi fair is, maar gezien het hele seizoen ben ik blij dat Max WDC is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:58:
"Weaving" is beperkt toegestaan voor het doorbreken van de slipstream, mag niet om je opponent fysiek te blocken en mag niet tijdens het remmen voor een bocht.

Max lijkt nipt binnen de lijntjes te kleuren.
Ah oké. Het gaf een hartverzakking tot ik de bocht zag :')

Wel bizar hoe snel hij nog was op die oude sloffen en er zelfs naast kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14
t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:58:
"Weaving" is beperkt toegestaan voor het doorbreken van de slipstream, mag niet om je opponent fysiek te blocken en mag niet tijdens het remmen voor een bocht.

Max lijkt nipt binnen de lijntjes te kleuren.
Werd ook kort over boordradio gewaarschuwd te stoppen met weaven dacht ik. Dus het werd aan de pitwall ook gezien.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:40
[...]

Perez heeft deze race heel veel bijgedragen, de rest van het seizoen zeer weinig. Als hij een paar keer tweede was geweest achter Max, was Max al lang wereldkampioen geweest
YouTube: Hamilton & Perez’s Wheel-To-Wheel Battle | Turkish Grand Prix 2021 :+

In daadwerkelijke racesituaties heeft Perez waar het kon gewoon geleverd, alleen in vrije lucht en vooral tijdens kwalificatie moet het echt beter.

Bottas is wat betreft precies het tegenovergestelde, prima kwalificaties en snel als die vrije lucht heeft maar in racesituaties heeft hij t.o.v. Max nergens een vuist kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

!mark schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:07:
[...]

Bottas is wat betreft precies het tegenovergestelde, prima kwalificaties en snel als die vrije lucht heeft maar in racesituaties heeft hij t.o.v. Max nergens een vuist kunnen maken.
BOT kan volgend jaar weer opnieuw leren hoe ie moet inhalen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:58:
[...]

Dat dacht ik ook. Het was dan ook overduidelijk geen blokken, je zag het ook aan zijn stuurbewegingen in de auto. Toch waarschuwde z'n engineer dat ie niet moest weaven over de radio.
Ja want dan zul je net zien.. dat je nog een weave maakt voordat je de bocht in gaat en net 0,001 sec nog aan het weaven bent tijdens het afremmen.. dan had Mercedes vast een case gehad, hoe mierenneukerig ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 13:26
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:02:
[...]

Vind ik ook goed. Maar dan moet de FIA toegeven dat dit een fout was. Dat gaan ze niet doen natuurlijk ;) Bovendien is er de vurige wens om onder groen te finishen, zo kan het…

Er moet in ieder geval een eenduidigere oplossing komen.
Voor de fout hebben ze zich in het regelboek ingedekt. Maar je moet als wedstrijdleiding voorspelbaar zijn. Daar is werk aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

tfgk1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:09:
[...]

Voor de fout hebben ze zich in het regelboek ingedekt. Maar je moet als wedstrijdleiding voorspelbaar zijn. Daar is werk aan de winkel.
Maar je moet als team om kunnen gaan met strategie. Daar is werk aan de winkel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfgk1
JB schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:10:
[...]

Maar je moet als team om kunnen gaan met strategie. Daar is werk aan de winkel.
Ik snap niet hoe dit een reactie is op mij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:11
JB schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:08:
[...]

BOT kan volgend jaar weer opnieuw leren hoe ie moet inhalen...
Heel eerlijk? Ik denk dat hij met pensioen zou moeten gaan. Tussen mannen als Alonso met meer dan 100 overtakes in het altijd drukke middenveld is hij volgens mij helemaal niet op zijn plek. Tenzij hij het voor de hobby doet. Het is natuurlijk machtig mooi om te mogen rijden en zo in de drukte van het middenveld misschien wel spannender dan vooraan waar je alleen maar rondetijden en bandenslijtage aan het plannen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:11:
[...]

Heel eerlijk? Ik denk dat hij met pensioen zou moeten gaan. Tussen mannen als Alonso met meer dan 100 overtakes in het altijd drukke middenveld is hij volgens mij helemaal niet op zijn plek. Tenzij hij het voor de hobby doet. Het is natuurlijk machtig mooi om te mogen rijden en zo in de drukte van het middenveld misschien wel spannender dan vooraan waar je alleen maar rondetijden en bandenslijtage aan het plannen bent.
Ik zou er niet raar van op kijken als ie volgend jaar weer een stuk beter rijdt nu hij echt weer zelf mag rijden. De afgelopen jaren werd ie iedere keer als ie goed reed wel weer voor Hamilton opgeofferd.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

tfgk1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:11:
[...]

Ik snap niet hoe dit een reactie is op mij?
De voorspelbaarheid zat 'm alleen in het wel/niet unlappen. AFAIK is dat unlappen _altijd_ al zo. Dat er maar een deel werd opgedragen op te zouten is wellicht gek, maar nog steeds volgens de regels gebeurd. Mercedes gaat hierover janken nadien maar was op dat moment al in slaap gevallen mbt wel/niet positie opgeven voor nieuw rubber.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Met "wat als" koop je weinig mee. Als Bottas nog op p3 had gereden tijdens de SC dan had Verstappen mogelijk ook niet de ruimte om te pitten naar een andere band.

Het is nu eenmaal een gegeven dat Verstappen wereldkampioen is. Hartstikke mooi natuurlijk voor de Nederlandse autosport maar eerlijk gezegd kijk ik momenteel vooruit naar 2022. Iets in mij zegt dat de kaarten wel weer geschud gaan worden, er zijn teveel onzekerheden momenteel.

Overigens vond ik O'ward wel een verfrissende enthousiasme hebben tijdens de tests :D

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 14-12-2021 20:17 ]

Strava

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
tfgk1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:00:
[...]

Of we doen het gewoon zoals het altijd gaat. Gewoon de standaard procedure zoals dat na 3 ronden ook geldt. Laten we niet arbitrair daarin onderscheid maken. En dat kan betekenen dat je achter de sc (niet helemaal, die zal naar binnen gaan) eindigt.
Dat kan, maar Masi handelt hier niet om Lewis/Mercedes een oor aan te naaien. Hij handelt hier niet om Max de titel op een presenteerblaadje te geven. Hij handelt hier omdat jaren terug al besloten is door de teams zelf dat de race director er alles aan moet doen om onder groen te eindigen.

De intentie van de regel dat de SC nog een volle ronde op de baan moet blijven na unlappen is simpelweg omdat ze niet willen dat de leiders die nog dicht op elkaar zitten na een paar ronden al weer door de achterblijvers heen moeten gaan ploeteren.

Als het om een SC gaat in de laatste twee ronden boeit dat niet meer, die achterblijvers halen ze toch niet meer in. Wat dat betreft snap ik dat Masi wil racen, en aangezien hij de intentie achter de regels kent en van mening is dat hij volgens 15.3 (of welk artikel het was) volledige macht heeft m.b.t. de safety car dit voor hem een logische keuze is.

Ben zeer benieuwd of Mercedes de boel nog doorzet, en zo ja wat de uitkomst gaat zijn. Max is kampioen dat zullen ze niet meer veranderen maar wat evt nog zou kunnen is Abu Dhabi schrappen uit het WK.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
poor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:08:
[...]

Ja want dan zul je net zien.. dat je nog een weave maakt voordat je de bocht in gaat en net 0,001 sec nog aan het weaven bent tijdens het afremmen.. dan had Mercedes vast een case gehad, hoe mierenneukerig ook :X
Ah, maar dat is moving under braking. De zogenaamde Max regel.

Maar weaven is beperkt toegestaan totdat de achterliggende auto redelijk in de buurt komt. Dan moet je 1 verdedigende lijn kiezen en mag je daar niet meer van afwijken.

Die grens waar weaving verandert in van je verdedigende lijn afwijken is enigszins afhankelijk van interpretatie.
Kan je 1 keer mee wegkomen maar ga je door op bv het volgende rechte stuk dan hang je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vraag me ondertussen wel af hoe lang MER nog nodig heeft om hun case op papier te zetten en in te dienen of dat de radiostilte een soort treiteren is geworden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfgk1
JB schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:14:
[...]

De voorspelbaarheid zat 'm alleen in het wel/niet unlappen. AFAIK is dat unlappen _altijd_ al zo. Dat er maar een deel werd opgedragen op te zouten is wellicht gek, maar nog steeds volgens de regels gebeurd. Mercedes gaat hierover janken nadien maar was op dat moment al in slaap gevallen mbt wel/niet positie opgeven voor nieuw rubber.
Nee, het zat hem erin dat hij normaliter iedereen zich laat unlappen en dan nog een ronde op de baan zou blijven. Daar is nu niet voor gekozen. Dat mag (is de ruimte voor in de regels) maar is niet de gewoonte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
XyritZz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:15:
[...]

Dat kan, maar Masi handelt hier niet om Lewis/Mercedes een oor aan te naaien. Hij handelt hier niet om Max de titel op een presenteerblaadje te geven. Hij handelt hier omdat jaren terug al besloten is door de teams zelf dat de race director er alles aan moet doen om onder groen te eindigen.

De intentie van de regel dat de SC nog een volle ronde op de baan moet blijven na unlappen is simpelweg omdat ze niet willen dat de leiders die nog dicht op elkaar zitten na een paar ronden al weer door de achterblijvers heen moeten gaan ploeteren.

Als het om een SC gaat in de laatste twee ronden boeit dat niet meer, die achterblijvers halen ze toch niet meer in. Wat dat betreft snap ik dat Masi wil racen, en aangezien hij de intentie achter de regels kent en van mening is dat hij volgens 15.3 (of welk artikel het was) volledige macht heeft m.b.t. de safety car dit voor hem een logische keuze is.

Ben zeer benieuwd of Mercedes de boel nog doorzet, en zo ja wat de uitkomst gaat zijn. Max is kampioen dat zullen ze niet meer veranderen maar wat evt nog zou kunnen is Abu Dhabi schrappen uit het WK.
En de SC mag al eerder van de baan als t erachter veilig is, dus had sws niet gehoeven :)

Tot slot hadden alle teams ongeveer geklaagd en ondertekend dat races nooit meer onder geel mochten eindigen..

Dus bij deze, dacht Masi.. now we race, 1 rondje, head to head :w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MisteRMeesteR schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:16:
Ondertussen is MV1 er klaar voor om naar huis te gaan. De jet is zojuist ingevlogen vanaf Dubai (DWC).

[Afbeelding]
Nu wél echt onderweg naar Monaco.

https://globe.adsbexchange.com/?icao=486201

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

tfgk1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:18:
[...]

Nee, het zat hem erin dat hij normaliter iedereen zich laat unlappen en dan nog een ronde op de baan zou blijven. Daar is nu niet voor gekozen. Dat mag (is de ruimte voor in de regels) maar is niet de gewoonte.
Juist met (ik denk) als reden dat de race niet achter de SC eindigt. Welke onvoorspelbaarheid is er dan? Het duurde allemaal te lang. Op dat moment had de keuze om te pitten al lang gemaakt moeten zijn door MER. Die zagen de bui hangen, maar gaan janken omdat er toch nog een rondje geraced wordt nadat ze de call niet durfden te maken en gokten op dat de SC wel lang genoeg zou duren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
D-dark schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:17:
[...]

Ah, maar dat is moving under braking. De zogenaamde Max regel.

Maar weaven is beperkt toegestaan totdat de achterliggende auto redelijk in de buurt komt. Dan moet je 1 verdedigende lijn kiezen en mag je daar niet meer van afwijken.

Die grens waar weaving verandert in van je verdedigende lijn afwijken is enigszins afhankelijk van interpretatie.
Kan je 1 keer mee wegkomen maar ga je door op bv het volgende rechte stuk dan hang je.
Ja dat zei ik ook, alleen paar berichten erboven.

Deze ging erom waarom de engineer zei dat ie t niet moest doen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Palmer begrijpt het dus wel. Eindelijk iemand die de situatie aan het einde van de race goed uitlegt zonder stupide argumenten of stemmingmakerij. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M279cMdxJOVo-jLJtvYlutA0uYk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q32dhw4bfNmrxGNHQSQolNIw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfgk1
XyritZz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:15:
[...]

Het zou altijd de intentie moeten zijn om zoveel mogelijk en zo snel mogelijk te racen. In het verleden koos men er steeds voor om wel de standaard procedure te volgen. Ik ga niet uit van een gekleurde beslissing van Masi, maar wel van een opvallend moment voor een precedent. Cas controleert slechts de procedure, ik verwacht daar niet iets geks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:54
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:24:
Palmer begrijpt het dus wel. Eindelijk iemand die de situatie aan het einde van de race goed uitlegt zonder stupide argumenten of stemmingmakerij. :)
[YouTube: 2021's Dramatic Finale | Jolyon Palmer's F1 TV Analysis | 2021 Abu Dhabi Grand Prix]
Waarom zie ik deze nog niet staan op f1 tv zelf? :?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
poor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:56:
[...]

Als het goed is mag je gewoon weaven, als verdediging...als je wegrijdt. Je bent niet verplicht om je achterligger een slipstream te geven, in een rechte lijn of op de race lijn te rijden.. je hebt er vaak alleen je zelf mee.

Als iemand je echter gaat inhalen óf jij remt, mag het niet.
M.a.w. Je mag niet weavend iemand tegenhouden of remmend weaven (bijv voor een bocht)
YouTube: Race Highlights | 2021 Brazilian Grand Prix
Vanaf 3:52
Dat was weaving van Max en daar kreeg hij een black/white voor tijdens de Braziliaanse GP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Nope, Eerst naar Nice voor de overstap. Max gaat dan eerst naar de RB fabriek en vervolgens naar het FIA gala. (Bron: NOS interview met Jos)

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 14-12-2021 20:33 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Woudloper op 14-12-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Melantrix schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:29:
[...]

Waarom zie ik deze nog niet staan op f1 tv zelf? :?
Je was me net voor, want dit is de samenvatting idd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
DarkFire1985 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:30:
[...]

YouTube: Race Highlights | 2021 Brazilian Grand Prix
Vanaf 3:52
Dat was weaving van Max en daar kreeg hij een black/white voor tijdens de Braziliaanse GP.
Was dat niet omdat Hamilton dichterbij kwam en m ging inhalen, en/of dat hij over de pitlane exit lijn reed :?

Dit is zeker wel anders dan afgelopen weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Blokker_1999 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:32:
[...]

Dat is niet correct, Hamilton werd al voor bocht 5 opgevangen door de SC die het gat tussen HAM en VER verkleinde, dat is het doel van de SC, het veld bij elkaar brengen. Sowieso blijven onder (V)SC of volledig geel over heel de baan de afstand tussen wagens ongeveer gelijk. Er is dus geen mogelijkheid tot hammertime, je snelheid is beperk en had HAM de volgende ronde de pits in gedoken was deze achter VER op de baan gekomen.
Bij de VSC voor de alfa is er nooit een SC geweest :? dus je hebt het over een ander moment.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:12
abalone schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:49:
[...]

Volgens mij had HAM nooit een voorsprong van 22 sec op VER. Onder de VSC zou een pitstop maar ~14 sec kosten, en daar had HAM ook niet genoeg voor. Hij zat volgens mij zo'n 10-12 sec voor VER, wat te weinig is om track position te houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtX2nYxMwZFwiABdudZZc3UBudg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DXqSlX3AxYXfd3SrHa2njwSm.png?f=user_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:26
Ik zit ook al te zoeken was ik niet te snel met posten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39
Help!!!! schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:17:
Vraag me ondertussen wel af hoe lang MER nog nodig heeft om hun case op papier te zetten en in te dienen of dat de radiostilte een soort treiteren is geworden.
Zou zeer slecht zijn voor hun imago en het merk MER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MaStar schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:42:
[...]

Welke van de 2?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:38
MaStar schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:42:
[...]

Want dat is nog niet naar de knoppen door hun geklaag en gezeik van o.a. Toto?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
In hoeverre waren die ´verse banden´ van Verstappen nou de doorslaggevende factor in de inhaalmanoeuvre de laatste ronde? Waarom kon Hamilton Max niet achter zich houden in deze bocht?

Dat nieuwe banden op het rechte stuk voordeel hebben kan ik me voorstellen en was (denk ik) de reden dat Hamilton niet meer kon inhalen ondanks dat hij er bijna naast zat. Anders was hij er voorbij gegaan. Maar ik ben specifiek benieuwd naar die bocht van Max, laat in remmen, Hamilton klem zetten en er langs. Dat had Hamilton kunnen weten natuurlijk.

Verder vind ik de wetenschap dat als ze die auto 5 minuten later van de baan hadden getakeld, de wedstrijd was geëindigd onder SC. Het had dus weinig gescheeld. Goed werk dat die kraan zo snel op de baan was _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:44:
[...]

Zouden ze bang zijn geweest voor VSC ending op het moment dat hij de pits in zou duiken? Ben hier ook wel benieuwd naar.
Misschien... maar even simplistisch gezegd: een WDC is geen zekerheidje en komt niet automatisch. Zelfs Mercedes zal af een toe wat risico moeten nemen.

Maar dat is het probleem met ze, dat kunnen/durven ze niet.

En zelfs als ze de pech hadden gehad dat de VSC zou eindigen op het moment dat Hamilton de pits in reed en hij onverhoopt toch achter Verstappen terecht zou komen, dan nog zou Hamilton in mijn optiek Verstappen weer in hebben kunnen halen.

Ze waren gewoon te bang, en dat heeft ze het WDC gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
23seconde gerekend op VSC snelheid ja. Op racespace zat er op dat moment ~17 seconde tussen.
Die 14 seconde stoptijd onder een VSC is gerekend met de onderliggende afstandstiming op racesnelheid.

Hamilton was er alleen voorgebleven als hij bij het ingaan van de pits in de ronde daarop de gehele pitstop (of iig een groot deel ervan) onder VSC condities kon afwerken; wat (achteraf) niet was gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
!mark schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:46:
[...]

23seconde gerekend op VSC snelheid ja. Op racespace zat er op dat moment ~17 seconde tussen.
Die 14 seconde stoptijd onder een VSC is gerekend met de onderliggende afstandstiming op racesnelheid.

Hamilton was er alleen voorgebleven als hij bij het ingaan van de pits in de ronde daarop de gehele pitstop onder VSC condities kon afwerken; wat (achteraf) niet was gelukt.
Het was op het randje geweest. Het 'VSC ending' signaal kwam toen Hamilton bij het rempunt van T1 reed, VSC ging daadwerkelijk uit toen hij 100 meter voorbij T1 was. Een fiks deel van zijn tijd in de pit was nog onder VSC geweest.

En verder; zie mijn post hierboven. No guts, no glory.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MaStar schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:45:
In hoeverre waren die ´verse banden´ van Verstappen nou de doorslaggevende factor in de inhaalmanoeuvre de laatste ronde? Waarom kon Hamilton Max niet achter zich houden in deze bocht?

Dat nieuwe banden op het rechte stuk voordeel hebben kan ik me voorstellen en was (denk ik) de reden dat Hamilton niet meer kon inhalen ondanks dat hij er bijna naast zat. Anders was hij er voorbij gegaan. Maar ik ben specifiek benieuwd naar die bocht van Max, laat in remmen, Hamilton klem zetten en er langs. Dat had Hamilton kunnen weten natuurlijk.

Verder vind ik de wetenschap dat als ze die auto 5 minuten later van de baan hadden getakeld, de wedstrijd was geëindigd onder SC. Het had dus weinig gescheeld. Goed werk dat die kraan zo snel op de baan was _/-\o_
Op de rechte stukken maakt het weinig uit. Maar je kunt later remmen, harder door de bocht en eerder op je gas. Dat zie je ook mooi bij de tweede poging van Hamilton om max weer in te halen. Max rijdt daar enorm hard weg ineens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:28:
[...]

Mooie compilatie ! Die Japanners en die Duitsers met die ene HAM fan blijven ook erg mooi!
Vind deze ook geniaal:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !mark
alexbl69 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:48:
En verder; zie mijn post hierboven. No guts, no glory.
En daar zijn we het volledig eens zoals ik gister aangaf :)
Ze hadden gewoon meteen onder die VSC moeten gaan.
!mark in "[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

IMHO het hele probleem bij MER omdat ze al jaren dominant zijn. "Huh dit staat niet in het runbook..."

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MaStar schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:45:
Ik denk dat ze vooral een voordeel waren, omdat HAM niet verwachtte dat VER daar kon inhalen (en de bocht houden op een legale manier).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:42
YakuzA schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:43:
[...]

Max reed in Monza tot de mislukte pitstop redelijk makkelijk op de 2e plek rond toch?
Je hebt gelijk, Norris zat er een paar seconden achter tot de pitstops, zonder mislukte pitstop had Verstappen inderdaad P2 gereden. Ik was alleen uitgegaan van wel mislukte pitstop en social distancing tussen Hamilton en Verstappen, en daarmee had ik P2 lastig geacht, aangezien Verstappen niet voorbij Ricciardo kwam en Hamilton niet voorbij Norris tot dat punt in de race. Daarnaast, als Hamilton zijn pitstop normaal was geweest, was hij voor Norris en Verstappen de baan op gekomen, en was P2 nog wat lastiger geworden voor Verstappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:04:
[...]

Dit lijkt mij een parodie ssooooooo not right.
offtopic:
Sorry kon het niet laten :P *O*

[ Voor 4% gewijzigd door RambOo op 14-12-2021 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:05:
[...]

Ik denk dat ze vooral een voordeel waren, omdat HAM niet verwachtte dat VER daar kon inhalen (en de bocht houden op een legale manier).
En Ham was ook nog aan het harvesten terwijl dat helemaal niet nodig was. Als je de filmpjes kijkt lijkt het er nl. wel heel sterk op dat Max besluit in te halen juist omdat Ham daar ging harvesten.

Maar hoe dan ook geven de banden het voordeel dat ie harder door de bochten kan (later remmen) en ook sneller optrekt. Beide een voordeel bij het inhalen in een bocht en dus ook het achter zich houden van Ham bij een bocht.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
Palmers analyse staat volledig op f1tv.

https://f1tv.formula1.com...almer-s-analyse-abu-dhabi

Edit: Max heeft die tijden bij de banden test met de auto van 2019 gereden trouwens.

[ Voor 26% gewijzigd door AtlAntA op 14-12-2021 21:30 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:36
Ben benieuwd of ik vandaag nog bij de nieuwste posts kom :P
Grrrrrene schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:22:
[...]

So what, de FIA heeft het minimumgewicht sowieso al verhoogd de afgelopen jaren, dan halen de teams ergens anders toch wat gewicht weg? Ik geloof niet dat ze zoveel groter zullen worden door het meenemen van 10-12L extra brandstof.
Dat minimum gewicht is dan weer verhoogd door andere regelwijzigingen, voornamelijk veiligheid dan. Zijnde de halo, dat ding weegt "iets" en het minimum gewicht is daarmee verhoogd. Maar de 2017 auto's zijn ook weer een stuk groter, met andere veiligheidseisen, waardoor het minimum gewicht (uiteraard) ook verhoogd is. Want die grotere auto bevat natuurlijk niet alleen lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:24:
[YouTube: 2021's Dramatic Finale | Jolyon Palmer's F1 TV Analysis | 2021 Abu Dhabi Grand Prix]
Niet helemaal, hij stapt geheel over het punt heen dat maar een deel van de auto's langs is gelaten, en dat is het grootste probleem dat iedereen ermee heeft.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
AtlAntA schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:27:
Palmers analyse staat volledig op f1tv.

https://f1tv.formula1.com...almer-s-analyse-abu-dhabi

Edit: Max heeft die tijden bij de banden test met de auto van 2019 gereden trouwens.
Inderdaad en die als die uitslagen zie spreken die toch weer boekdelen over hoe goed die auto van Mercedes is.
Niet dat ik Nick de Vries onderschat, maar de auto waar Lewis/Valterri in reden in de laatste race is toch een verdomd snelle machine. Yuri Vips daarentegen reedt in de auto Max/Checo en is gelijk 2 sec langzamer. En dat is echt geen koekenbakker....Natuurlijk hebben we geen enkele info over de intentie van elk team om een qualy sim te rijden, maar ik neem aan dat er soortgelijke programma's worden afgewerkt als in een training om relevante data te produceren.

Wat betreft VER in een aangepaste 2019 auto, dat was geen draak (zoals de RB16 dat wel was)... maar zeker geen goede auto voor snelle(highspeed) circuits.

[ Voor 20% gewijzigd door Chefbierrr op 14-12-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Chefbierrr, ik heb afgelopen race geen uitzonderlijk snelle Mercedes/Bottas combinatie gezien.

Het is niet dat ie op het einde niet probeerde om plek 3 nog te bemachtigen (van een Ferrari met ook minder goede bandjes), maar hij had de snelheid niet. Dus nee, er was maar één combinatie veruit het snelst, niet beiden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
hardware-lover schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:56:
@Chefbierrr, ik heb afgelopen race geen uitzonderlijk snelle Mercedes/Bottas combinatie gezien.

Het is niet dat ie op het einde niet probeerde om plek 3 nog te bemachtigen (van een Ferrari met ook minder goede bandjes), maar hij had de snelheid niet. Dus nee, er was maar één combinatie veruit het snelst, niet beiden.
Maar wat zeg je nu precies? Dat Ham een andere auto had dan Bot?
Of dat Nick de Vries simpelweg een veel snellere rijder is dan alle andere young drivers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:36
poor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:17:
[...]

BS.. dat zegt ie alleen maar omdat ie denkt dat t dan anders beslist zou zijn, als er meerderen waren geweest :N

Nee je kunt niet meerderen hebben die de uiteindelijke beslissing maken en uitspreken.. dan wordt t weer geneuzel tussen hen die t er niet mee eens zijn. En “meeste stemmen gelden”, gaat ook echt niet werken 8)7

1 eindverantwoordelijke, hoe dan ook. Ongeacht de uitkomst.
Hij zegt toch niks over meerdere eindverantwoordelijken? Het enige dat die zegt is dat Masi teveel taken heeft / race control onderbezet is. Gezien het geschreeuw van Toto direct aan Masi gericht vraag ik mij dan ook af of de teams nu direct tegen Masi zitten te tetteren, of dat er nog een "secretaresse" tussen zit. Dit merk je ook aan de communicatie met Horner, zoals hier al netjes uit getypt: .oisyn in "[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi" Masi moet dus de situatie op de baan beoordelen (daarvoor zal die ook de "clerk of the course" hebben? Die waarschijnlijk ook in contact met de marshells staat), om te kijken hoe het opruimen van de auto van Latifi vordert. Op basis daarvan moet hij een inschatting maken of het zin heeft om überhaupt naar een herstart toe te werken. Hij staat in contact met Maylander in de SC. En intussen zit Toto in zijn oor te foeteren. Dat kan toch ook helemaal niet.

En dat allemaal terwijl hij vrij nieuw is. Want hij is de raceleider ineens geworden na het plotselinge overlijden van Charlie Whiting, waar hij ik neem aan tweede man bij was. Maar hij was ook pas recentelijk tweede man daar, want voor hem zat Laurent Mekies daar, maar die was ineens naar Ferrari vertrokken. Dus Masi heeft misschien 2? 3? jaar onder Whiting gewerkt, en werd toen ineens in het diepe gegooid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Helix
  • Laatst online: 00:17
Ik lees bij de Daily Mail dat Mercedes niet naar het CAS kan gaan, omdat dit volgens de F1 reglementen verboden is: https://www.dailymail.co....rt-Arbitration-Sport.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chefbierrr schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:59:
[...]
Maar wat zeg je nu precies? Dat Ham een andere auto had dan Bot?
Of dat Nick de Vries simpelweg een veel snellere rijder is dan alle andere young drivers?
Wat er vandaag is gebeurd/gedaan laat ik buiten beschouwing. Het is overigens algemeen bekend dat de Vries heel erg snel kan zijn over één ronde, zijn achielishiel was om de snelheid de hele race vast te houden (vooral in GP2/F2 kwam dat tot uiting).

Waarom Hamilton meer Mercedes snelheid had dan Bottas zal wel duidelijk zijn geweest? Los van zijn betere racecraft dan Bottas.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Helix schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:01:
Ik lees bij de Daily Mail dat Mercedes niet naar het CAS kan gaan, omdat dit volgens de F1 reglementen verboden is: https://www.dailymail.co....rt-Arbitration-Sport.html
Dat staat er niet. Dit staat er wel:
''End of the road for Lewis Hamilton? Mercedes bosses are told their only chance to overturn F1 fiasco in Abu Dhabi is to convince an appeals panel... appointed by F1 bosses''

Verder wordt de regel zelf niet beschreven, enkel hoe de daily mail het interpreteert.

[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 14-12-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:13
Wel een heel kort artikel en de regel waaruit blijkt dat dit niet kan ontbreekt. Dus, of dit waar is weet ik niet. Het lijkt mij niet geloofwaardig iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Interessant. Overigens is het nieuwe punt van Mercedes ook wel interessant. Spa was natuurlijk ook een controversieel iets waarbij Verstappen de winst pakte door 2 rondjes achter de safety car te rijden. Daar hadden ze wat mij betreft ook gewoon de race uit de uitslag kunnen schrappen. In dat geval had verstappen geen strategisch voordeel meer gehad in Abu Dhabi.

Maar goed, zo kun je blijven redeneren. Een aantal andere beslissingen zijn goed uitgepakt voor Lewis. En ik blijf herhalen, het Silverstone incident zou anders doorslaggevend zijn geweest in het kampioenschap, daar had Lewis geen 26 punten verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helix
spartacusNLD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:06:
[...]

Dat staat er niet. Dit staat er wel:
''End of the road for Lewis Hamilton? Mercedes bosses are told their only chance to overturn F1 fiasco in Abu Dhabi is to convince an appeals panel... appointed by F1 bosses''
Jawel:

Mercedes will get one shot at overturning the race result and Max Verstappen's drivers' championship title - and will not be able to take their claim to the Court of Arbitration for Sport.

FIA rules, that all Formula One teams sign up for, give the governing body's International Court of Appeal in Paris as the only arbiter for settling disputes, meaning Mercedes will have to convince a panel appointed by the FIA to find against the FIA.

En aan het eind:
The rule that forbids a hearing at the Court of Arbitration for Sport is another blow because, rather than sitting before an entirely independent group, it means Mercedes' challenge is unlikely to be heard by any panel outside the FIA offices in Paris.

Of het klopt, geen idee.

[ Voor 14% gewijzigd door Helix op 14-12-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
Lees net dat in Bakoe de safety car ook eerder naar binnen ging? Klopt dat?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uit dat artikel
On that occasion, in adverse weather conditions, Masi allowed two laps behind a safety car with no overtaking, before Verstappen was awarded 12.5 points to Lewis Hamilton's five.
Dat klopt toch niet? Sowieso heeft Hamilton daar ook een halve punt gescoord, want in geen enkele andere race zijn halve punten uitgedeeld.

.edit: idd, Lewis had 7,5 punten, oftewel het verschil was 5.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2021 22:17 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
.oisyn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:15:
Uit dat artikel

[...]

Dat klopt toch niet? Sowieso heeft Hamilton daar ook een halve punt gescoord, want in geen enkele andere race zijn halve punten uitgedeeld.

L. Hamilton
Mercedes
·
+2.601s
7.5

edit: oops net te laat.

[ Voor 3% gewijzigd door Chefbierrr op 14-12-2021 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
.oisyn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:15:
Uit dat artikel

[...]

Klopt. Weet dus ook niet hoe geloofwaardig het artikel is verder.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

AMD1800 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:06:
[...]

Wel een heel kort artikel en de regel waaruit blijkt dat dit niet kan ontbreekt. Dus, of dit waar is weet ik niet. Het lijkt mij niet geloofwaardig iig.
Ik ben even in de cas jurisprudentiedatabase gedoken. Maar tenzij de regels sinds 2015 gewijzigd zijn heeft de mail gelijk: http://jurisprudence.tas-cas.org/Shared%20Documents/3872.pdf

Kort gezegd is het CAS geen rechtbank maar een organisatie die arbitrage faciliteert, dat kan alleen als partijen dat vooraf of achteraf overeengekomen zijn. In de regels van de FIA is dat wel geregeld, maar beperkt tot dopingzaken. Dus kun je niet naar het cas. Maar moet je naar het ICA, het hoogste ‘rechtsprekend’ orgaan binnen de FIA en daarna eventueel nog naar de Franse rechter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Verwijderd Als ze nou zeggen dat Max teveel Red Bull had gedronken, wordt het dan een dopingzaak? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:25:
@Verwijderd Als ze nou zeggen dat Max teveel Red Bull had gedronken, wordt het dan een dopingzaak? :+
Alcohol is in 2018 van de dopinglijst afgevoerd :D

Edit: ik las teveel gedronken :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:49:
[...]

Op de rechte stukken maakt het weinig uit. Maar je kunt later remmen, harder door de bocht en eerder op je gas. Dat zie je ook mooi bij de tweede poging van Hamilton om max weer in te halen. Max rijdt daar enorm hard weg ineens.
Waarom kan je later in remmen en harder door de bochten? Nieuwere band?

Dat verklaart inderdaad het late inremmen van Max Verstappen bij zijn haalbaar poging. Hamilton komt er niet meer aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MaStar schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:34:
[...]

Zachtere compound en idd nieuwere band. Max heeft tijdens de SC gewisseld voor een setje gebruikte softs ("gebruikt" als in een paar FP laps denk ik?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
MaStar schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:34:
[...]

Dat verklaart inderdaad het late inremmen van Max Verstappen bij zijn haalbaar poging. Hamilton komt er niet meer aan...
beiden.
- Lewis was op de harde witte band waar het beste al vanaf was.
- Max was op de zachtere rode band die nieuw waren.

Dat levert veel meer grip op waardoor je harder kan acceleren, minder glijd in de bochten zodat je die sneller en krapper kan nemen en meer grip bij het remmen waardoor je later en veel agressiever kan vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
.oisyn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:38:
[...]

Zachtere compound en idd nieuwere band. Max heeft tijdens de SC gewisseld voor een setje gebruikte softs ("gebruikt" als in een paar FP laps denk ik?)
Of waar ie een lap op gepushed heeft tijdens de kwali. In ieder geval zal het een vrij nieuwe band zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:40:
[...]

Of waar ie een lap op gepushed heeft tijdens de kwali. In ieder geval zal het een vrij nieuwe band zijn geweest.
Ik dacht dat je moest starten op letterlijk dezelfde banden (dus niet dezelfde soort) als de beste tijd in Q2. Dus die zal ie al opgebruikt hebben in het begin van de race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:42:
[...]

Ik dacht dat je moest starten op letterlijk dezelfde banden (dus niet dezelfde soort) als de beste tijd in Q2. Dus die zal ie al opgebruikt hebben in het begin van de race.
In Q1 en Q3 gebruiken ze nog 3 a 4 setjes hè? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
[...]

Klopt, maar hij heeft in Q1 en Q3 ook (meerdere) runs op de rode band gedaan die dus ook nog over waren

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:42
RobertMe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:01:
[...]

Hij zegt toch niks over meerdere eindverantwoordelijken? Het enige dat die zegt is dat Masi teveel taken heeft / race control onderbezet is. Gezien het geschreeuw van Toto direct aan Masi gericht vraag ik mij dan ook af of de teams nu direct tegen Masi zitten te tetteren, of dat er nog een "secretaresse" tussen zit. Dit merk je ook aan de communicatie met Horner, zoals hier al netjes uit getypt: .oisyn in "[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi" Masi moet dus de situatie op de baan beoordelen (daarvoor zal die ook de "clerk of the course" hebben? Die waarschijnlijk ook in contact met de marshells staat), om te kijken hoe het opruimen van de auto van Latifi vordert. Op basis daarvan moet hij een inschatting maken of het zin heeft om überhaupt naar een herstart toe te werken. Hij staat in contact met Maylander in de SC. En intussen zit Toto in zijn oor te foeteren. Dat kan toch ook helemaal niet.

En dat allemaal terwijl hij vrij nieuw is. Want hij is de raceleider ineens geworden na het plotselinge overlijden van Charlie Whiting, waar hij ik neem aan tweede man bij was. Maar hij was ook pas recentelijk tweede man daar, want voor hem zat Laurent Mekies daar, maar die was ineens naar Ferrari vertrokken. Dus Masi heeft misschien 2? 3? jaar onder Whiting gewerkt, en werd toen ineens in het diepe gegooid.
Volgens Wikipedia was hij in 2018 deputy, dus hij heeft maar een jaar onder Whiting gewerkt. Whiting zat er al sinds de jaren 90 en had dus 20-30 jaar ervaring en heeft mee kunnen groeien met het circus in die jaren, nu zijn de media-aandacht en de belangen gigantisch groot geworden, maar doordat Whiting er al zo lang rond liep kon hij ook meer de teams in de lijn houden. Masi zal nog moeten groeien in die rol, en hij heeft een andere stijl. Dat zal van alle kanten aanpassingen vragen, niet alleen van Masi maar ook van de teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Jazeker, maar dan heeft ie dus nog een setje rood van zijn push lap in Q3, die kunnen het ook zijn geweest.

Edit: ik ben al spuit 11 zie ik :P

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 14-12-2021 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:45:
[...]

In Q1 en Q3 gebruiken ze nog 3 a 4 setjes hè? ;)
Oh ja Q3 is natuurlijk typisch rood, ik zat precies andersom te denken (waarschijnlijk omdat Max Q2 al in rood deed, terwijl dat juist vaak geel is) :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Random factoid: als Vettel genoeg benzine mee had genomen in Hongarije, dan had Max nu een punt minder gehad en hadden hij en Lewis niet gelijk gestaan in Abu Dhabi :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2021 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Nyck de vries rijdt in de test effe een tijd waarmee hij 8e geworden zou zijn.

https://www.formule1.nl/n...erste-dag-abu-dhabi-test/

[ Voor 37% gewijzigd door Kenny_026 op 14-12-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

.oisyn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:25:
Cafeine staat niet (meer) op de dopinglijst, dus ook daar hebben ze geen kans :P

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• !mark
.oisyn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:54:
Random factoid: als Vettel genoeg benzine mee had genomen in Hongarije, dan had Max nu een punt minder gehad en hadden hij en Lewis niet gelijk gestaan in Abu Dhabi :Y)
En Hamilton 3 minder, Lewis was daar op de baan achter Vettel gefinisht :+

[ Voor 7% gewijzigd door !mark op 14-12-2021 23:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

.oisyn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:54:
Lewis had er dan 3 minder gehad ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

2021's Dramatic Finale | Jolyon Palmer's F1 TV Analysis | 2021 Abu Dhabi Grand Prix

Klikkie want FOM.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mark-k schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:04:
[...]

Lewis had er dan 3 minder gehad ;)
!mark schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:03:
[...]

En Hamilton 3 minder, Lewis was daar op de baan achter Vettel gefinisht :+
:$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:42
Vooraan rijden heeft dus zo z'n voordelen (je wint er races mee, bijvoorbeeld) en z'n nadelen (je tegenstanders hebben meer tijd en ruimte om op het wedstrijdverloop en jouw strategie te anticiperen).

/Captain Hindsight

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

zetje01 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 01:00:
Vooraan rijden heeft dus zo z'n voordelen (je wint er races mee, bijvoorbeeld) en z'n nadelen (je tegenstanders hebben meer tijd en ruimte om op het wedstrijdverloop en jouw strategie te anticiperen).

/Captain Hindsight
En ja, daarom is je teamgenoot zo belangrijk, zeker als je een duidelijke nr1-nr2 verdeling hebt (en die is er voor Bottas en Perez). Als je team genoot aan blijft haken, dan heb je meer strategische mogelijkheden, een van de redenen waarom Perez zo gemist werd eerder in het seizoen. En Bottas aan het eind vooral nuttig was om motorenwissels te testen...

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 15-12-2021 01:08 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:42
gambieter schreef op woensdag 15 december 2021 @ 01:07:
[...]

En ja, daarom is je teamgenoot zo belangrijk, zeker als je een duidelijke nr1-nr2 verdeling hebt (en die is er voor Bottas en Perez). Als je team genoot aan blijft haken, dan heb je meer strategische mogelijkheden, een van de redenen waarom Perez zo gemist werd eerder in het seizoen. En Bottas aan het eind vooral nuttig was om motorenwissels te testen...
Zeker; dat belang was me een beetje ontschoten.

Komt ook een beetje doordat... dit seizoen waren twee coureurs die duidelijk ver boven de overige achttien uitstaken.
En MERC had de mazzel dat BOT altijd zo goed kwalificeert.
En RB had de mazzel dat PER in de belangrijkste wedstrijd OOIT, de beste race van z'n leven rijdt.
Viva Checo!

edit: dit topic gaat over de 10.000, read my lips.

[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 15-12-2021 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
zetje01 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 01:00:

/Captain Hindsight
Tenzij je natuurlijk zoals Mercedes de voorgaande jaren deed, domineert en binnen zeg 20 rondes jezelf steeds naar een vrije stop kunt rijden. Dan maakt het allemaal niet zoveel meer uit wat je tegenstander doet.

Of je je altijd aan je tegenstander kunt spiegelen met een voorsprong van zeg 10 seconden, een undercut heeft dan in een normale race situatie ook weinig effect. Tenzij er natuurlijk ineens een SC opduikt en je al eerder een andere keuze hebt gemaakt dan je concurrent :+

Op zich kun je strategieën bedenken totdat je een ons weegt, maar je bent uiteindelijk gewoon afhankelijk van wat er voorvalt op de baan en met name je eigen positie op de baan op dat moment. Dat laatste kun je gewoonweg niet inschatten.

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 15-12-2021 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
Martinusz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:12:
Lees net dat in Bakoe de safety car ook eerder naar binnen ging? Klopt dat?
Iemand? :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Weer een dag voorbij. Kan er niets aan doen, maar slaap gewoon onrustig. Bedankt Mercedes -O-

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 06:53
Was toch gewoon code rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:44:
Weer een dag voorbij. Kan er niets aan doen, maar slaap gewoon onrustig. Bedankt Mercedes -O-
Heb je 20k ergens op ingezet ofzo? :p

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:44:
Die gaan gewoon echt tot het laatste moment wachten... gewoon omdat het kan, lekker irritant zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Pagina: 1 ... 98 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord