MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Really? Ik heb geen flinke verdediging gezien, hoor. Misschien moet ie eens met Perez overleggen hoe dat dan werktko9 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:56:
Maarja, gokken op die 1e raceronde was nog steeds een grotere gok dan gewoon flink verdedigen op oude banden (zoals zondag gebeurde)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En verwacht ook niet dat ze vandaag reden met een motor op standje sambal.caspervc schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:01:
Trouwens, impressive de beste tijd van Nyck
1:23.194, terwijl de Q lap van Bottas zaterdag 1:23.0 was. Maar 2 tienden verschil. Waarschijnlijk wel een compound zachter, maar in een auto die je niet echt kent...
We vergeten natuurlijk makkelijk de minder goede herinneringen, maar ik kan mij vaag een paar situaties voor de geest halen waarbij Max pech had. En toen leek de wereld in Nederland ook niet erg grootSpotmatic schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:00:
Na twee dagen ben ik er wel over uit: mazzeltjes en ongelukjes horen nu eenmaal bij de F1. Er zijn genoeg voorbeelden waarbij een rode vlag of een SC net precies op het goede moment kwam voor HAM (Max net voorbij de pit entry, HAM niet). Nu viel het een keer goed voor Max, alleen was het in de laatste ronden van de allerlaatste race, en is de wereld te klein?
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Zaterdag was ook met C5.caspervc schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:01:
1:23.194, terwijl de Q lap van Bottas zaterdag 1:23.0 was. Maar 2 tienden verschil. Waarschijnlijk wel een compound zachter, maar in een auto die je niet echt kent...
des te impressiveder dus!SquareOne schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:03:
[...]
En verwacht ook niet dat ze vandaag reden met een motor op standje sambal.
Ik denk dat dit de grote blunder is geweest.
HAM was dan nog steeds op harde banden de race geeindigd, maar minder oude, en had beter kunnen verdedigen.
Verder ben ik nog wel nieuwsgierig naar wat er nou echt met de auto van Perez was. Misschien illegaal of shortfuelled, zodat hij beter Max kon helpen?
[ Voor 17% gewijzigd door Bigfoot op 14-12-2021 17:07 ]
Rondje hammertime onder vsc?Bigfoot schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:05:
Over de VSC situatie. Nadat VER naar binnen ging voor de pitstop, had HAM nog een snel rondje Hammertime kunnen doen, om daarna te pitten. Dan was hij zeker weer voor VER de baan op gekomen.
HAM was dan nog steeds op harde banden de race geeindigd, maar minder oude, en had beter kunnen verdedigen.
Verder ben ik nog wel nieuwsgierig naar wat er nou echt met de auto van Perez was. Misschien illegaal of shortfuelled, zodat hij beter Max kon helpen?
Ik zie dat de crash van Latifi in sector 3 (turn 14, iets voor de pit entry) plaatsvond in zijn 52e ronde, toen zaten de leiders al in sector 2 van L53. Op dat moment is het gat tussen P1 (Lewis) en P2 (Max) 11.9 seconden, dalend met 0.5 per ronde. Op P3 ligt Perez, maar die zit 26s achter P2. Lewis heeft dus geen vrije stop, Max wel.
Er gaat vrijwel direct een gele vlag in sector 3 omhoog. Deze gele vlag wordt na een seconde of 8 opgeschaald naar full yellow + SC.
Na nog 10 seconden (inmiddels 15 a 20 seconden na de crash) komt Lewis langs de plek van het ongeluk, hij zit dan in het laatste stukje van L53. De inschatting voor tijdverlies van een pitstop onder SC is dan 14 seconden; op dat moment heeft Lewis die niet meer (hij heeft 10 a 11s).
Vanuit P2 kan Max wel naar binnen. Ik zag op de dat hij meteen in L53 naar binnen ging. Track posities blijven intact. Het verschil wordt gemaakt doordat Max in L54 sectoren 1 en 2 sneller rijdt dan de pace car en er dus helemaal geen gat meer over is om de pitstop te pareren.
Het was dus een hele smalle window of opportunity. In L54 had Max ook geen vrije stop meer.
Soms moet je geluk hebben
Nee, het is VSC, dus hammertime is 100% no-go.Bigfoot schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:05:
Over de VSC situatie. Nadat VER naar binnen ging voor de pitstop, had HAM nog een snel rondje Hammertime kunnen doen, om daarna te pitten. Dan was hij zeker weer voor VER de baan op gekomen.
Bovendien is het nooit VSC geweest, maar na geel gelijk SC. Niet eerst virtual.abalone schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:09:
[...]
Nee, het is VSC, dus hammertime is 100% no-go.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je ziet ook dat de call voor Max om naar binnen te gaan op het allerlaatste moment kwam, toen Hamilton de pitstraat al voorbij gereden was. Ze zaten hier dus op te azen.t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:07:
Bedankt voor de antwoorden. Ik kijk zojuist de beelden terug en het is me nu duidelijk.
Ik zie dat de crash van Latifi in sector 3 (turn 14, iets voor de pit entry) plaatsvond in zijn 52e ronde, toen zaten de leiders al in sector 2 van L53. Op dat moment is het gat tussen P1 (Lewis) en P2 (Max) 11.9 seconden, dalend met 0.5 per ronde. Op P3 ligt Perez, maar die zit 26s achter P2. Lewis heeft dus geen vrije stop, Max wel.
Er gaat vrijwel direct een gele vlag in sector 3 omhoog. Deze gele vlag wordt na een seconde of 8 opgeschaald naar full yellow + SC.
Na nog 10 seconden (inmiddels 15 a 20 seconden na de crash) komt Lewis langs de plek van het ongeluk, hij zit dan in het laatste stukje van L53. De inschatting voor tijdverlies van een pitstop onder SC is dan 14 seconden; op dat moment heeft Lewis die niet meer (hij heeft 10 a 11s).
Vanuit P2 kan Max wel naar binnen. Ik zag op de dat hij meteen in L53 naar binnen ging. Track posities blijven intact. Het verschil wordt gemaakt doordat Max in L54 sectoren 1 en 2 sneller rijdt dan de pace car en er dus helemaal geen gat meer over is om de pitstop te pareren.
Het was dus een hele smalle window of opportunity. In L54 had Max ook geen vrije stop meer.
Er was ook een VSC situatie, toen de wagen van Kimi Giovinazzi weggeduwd moest worden (toen Toto bij Masi nog smeekte om er geen echte SC van te maken).caspervc schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:10:
[...]
Bovendien is het nooit VSC geweest, maar na geel gelijk SC. Niet eerst virtual.
Aan het einde van de race kwam er een echte SC omdat er teveel rommel op de baan lag.
edit: het was gio, niet kimi
[ Voor 5% gewijzigd door abalone op 14-12-2021 17:15 ]
Perez moet je natuurlijk niet meerekenen, het is prima voor VER om achter PER terecht te komen. Die plek krijgt hij wel weer terug.t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:07:
.edit: PER ging trouwens ook naar binnen.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2021 17:16 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Masi kan op grond van de huidige regelgeving simpelweg geen fout maken.Chevy454 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:38:
[...]
Er zijn velen die er geen graten in zien maar als het ICA beslist dat Masi maar een mens is die een fout heeft gemaakt en ze gaan een ronde terug.
Regel 15.3
"...The race director shall have overriding authority in te following matters...:
e) The use of the safety car."
Je kunt er oneindig over kletsen of dit wenselijk is, maar het staat momenteel gewoon in de regels. Er is niks illegaals gebeurd.
En nogmaals: een ronde terug gaan ze nooit doen. Als er al onregelmatigheden zouden worden gevonden (wat op grond van de huidige beschuldigingen dus niet kan) dan wordt de hele race geschrapt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
The 24-year-old’s annual salary is paid by Red Bull, and his reward for clinching the F1 cup would also come from them.
The Dutchman is currently ranked number two on the Forbes list of highest-paid Formula 1 drivers, with Red Bull giving him a salary of $25 million for 2021. But because of today’s spectacular win, he is projected to get a total of $17 million in bonuses, for an estimated total of $42 million for the year.
Zou dit kloppen?
Dit is altijd aangezien je niet wilt dat de concurrent kan anticiperenRoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:11:
[...]
Je ziet ook dat de call voor Max om naar binnen te gaan op het allerlaatste moment kwam, toen Hamilton de pitstraat al voorbij gereden was. Ze zaten hier dus op te azen.
In het verleden is het ook wel eens misgegaan omdat de crew dan niet klaar was
Giovinazzi.abalone schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:12:
Er was ook een VSC situatie, toen de wagen van Kimi weggeduwd moest worden (toen Toto bij Masi nog smeekte om er geen echte SC van te maken).
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Lijkt me niet gek en volkomen voorstelbaar.Boinkie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:12:
Since F1 does not award the prize money to the drivers directly, whatever amount Verstappen would receive for winning the race would come from his team.
The 24-year-old’s annual salary is paid by Red Bull, and his reward for clinching the F1 cup would also come from them.
The Dutchman is currently ranked number two on the Forbes list of highest-paid Formula 1 drivers, with Red Bull giving him a salary of $25 million for 2021. But because of today’s spectacular win, he is projected to get a total of $17 million in bonuses, for an estimated total of $42 million for the year.
Zou dit kloppen?
Red Bull zijn wel de koningen van pitstrategie.RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:11:
[...]
Je ziet ook dat de call voor Max om naar binnen te gaan op het allerlaatste moment kwam, toen Hamilton de pitstraat al voorbij gereden was. Ze zaten hier dus op te azen.
plus de merchandise etc hoeven we met hem iig geen medelijden te hebbenSterqVerhael schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:14:
[...]
Lijkt me niet gek en volkomen voorstelbaar.
Hij reed waarschijnlijk in de auto van Lewis, en niet die van Bottas.caspervc schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:01:
'Mercedes Benz Drive Pilot actived' -'ah, zo doet Lewis dat'Harrie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:22:
[...]
Hij reed waarschijnlijk in de auto van Lewis, en niet die van Bottas.
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Ja, dat is het mooiejaapstobbe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:41:
[...]
Maf eigenlijk hoe Max hier ontzettend veel voordeel had aan de P2 positie (met ruime marge op nr 3).
Wat als Max 1e had gestaan?
In P2 heb je hier echt voordeel. Ik denk dat Red Bull sowieso de 'opposite strategy' had van HAM zou kiezen. Dus als HAM pit, blijft VER buiten, en als HAM buiten blijft gaat VER wel pitten.
Daarom was het ook nooit gelukt zonder Perez. Als perez het gat niet verkleind zou hebben had HAM een gratis stop gehad t.o.v. VER en was het sowieso game over. Daarom mag VER zijn teamgenoot op zijn blote knietjes danken
[ Voor 19% gewijzigd door abalone op 14-12-2021 17:28 ]
Alleen weet je niet wat degene achter je gaat doen (zeker niet als de pitcrew pas op het allerlaatst naar buiten komt) en kun je dan pas een rondje later reageren. Dat was achter de SC geweest en dan kom je helemaal achteraan.abalone schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:26:
In P2 heb je hier echt voordeel. Ik denk dat Red Bull sowieso de 'opposite strategy' had van HAM zou kiezen. Dus als HAM pit, blijft VER buiten, en als HAM buiten blijft gaat VER wel pitten.
Dit, er is geen rechter of wat dan ook die doodleuk één ronde ongeldig verklaard. Het is dan of de hele race of de resultaten blijven zoals ze zijn. (Niemand kan beoordelen hoe het anders zou lopen, hoogstens gissen.) maargoed dan moet ook echt de regels zijn overtreden en dat is dus al niet zo. Zoals hierboven staat. Ja we kunnen discussiëren over de toekomst van de F1 regels en misschien is dat ook wel een voordeel, dat het afgelopen weekend zo is gelopen. Hier riepen we het al tijden en nu roepen ze het ook aan de andere kant. Maakt de overwinning van Max in mijn ogen ook niet minder mooi. Misschien juist wel mooier na zo'n jaar.alexbl69 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:12:
[...]
Masi kan op grond van de huidige regelgeving simpelweg geen fout maken.
Regel 15.3
"...The race director shall have overriding authority in te following matters...:
e) The use of the safety car."
Je kunt er oneindig over kletsen of dit wenselijk is, maar het staat momenteel gewoon in de regels. Er is niks illegaals gebeurd.
En nogmaals: een ronde terug gaan ze nooit doen. Als er al onregelmatigheden zouden worden gevonden (wat op grond van de huidige beschuldigingen dus niet kan) dan wordt de hele race geschrapt.
Precies, daarom kan Red Bull de opposite strategy kiezen t.o.v. HAM die voor hen rijdt.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:29:
[...]
Alleen weet je niet wat degene achter je gaat doen (zeker niet als de pitcrew pas op het allerlaatst naar buiten komt) en kun je dan pas een rondje later reageren. Dat was achter de SC geweest en dan kom je helemaal achteraan.
Dat waren magnifieke radiomomenten met de pitwall waar zelfs de radio van Bottas schril bij afstekenabalone schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:55:
[...]
Nooit eerder gebeurd??
Abi Dhabi, 2016, het jaar waarin Rosberg kampioen werd. Hamilton lag 1e, Rosberg 2e. Als Rosberg 4e of lager zou eindigen zou Hamilton kampioen worden. Hamilton vertraagde zijn teamgenoot Rosberg zodat de mannen daarachter (Vettel en Verstappen) Rosberg konden aanvallen. De tactiek mislukte echter (Rosberg werd 2e en daarmee WDC), maar het idee was precies hetzelfde.
Dat krijg je met al die nieuwe fans, die zien zoiets en schreeuwen meteen dat dat niet moet kunnen, of dat een SC niet zoveel invloed op de wedstrijd mag hebben dat alle gaten weer dichtgereden worden). Dit soort dingen horen gewoon bij de sport.
Als je de cijfers op een rijtje ziet, kan toch niemand beweren dat Hamilton is bestolen van zijn kampioenschap!.oisyn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:09:
Heb de relevante stats maar even in een tabelletje gezet.
[Afbeelding]
De poles en fastest laps verbaasde me. Ik dacht dat Lewis er voor beide een stuk meer had.
En hoe belangrijk het verdedigen van Perez dus is geweestt_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:07:
Anders had Hamilton of een vrije stop onder de eerdere VSC gehad en 20+ ronde nieuwere banden gehad om in de laatste ronde zinnig te kunnen verdedigen of genoeg marge op Verstappen om wél te stoppen onder de SC.
[ Voor 96% gewijzigd door !mark op 14-12-2021 17:43 ]
O.b.v. sportieve prestaties zegt volgens mij ook (bijna) niemand dat Hamilton bestolen is of Verstappen het niet verdient, voor wat betreft het WDC.DJTimo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:38:
[...]
Als je de cijfers op een rijtje ziet, kan toch niemand beweren dat Hamilton is bestolen van zijn kampioenschap!
Maar volgens de regels van deze sport staat de belangrijkste statistiek er niet bij en dat is hoeveel punten je hebt gescoord. En daarvoor was de uitkomst van de laatste race net zo belangrijk als alle voorgaande races. En dan snap ik wel dat je als verliezende partij vragen hebt bij hoe dat deze laatste race gegaan is, ook al denk ik niet dat er iets is gebeurt dat volgens de regels niet had gemogen.
Ja. Sowieso is Red Bull sinds jaar en dag meer het team van de bonussen dan exorbitant hoge salarissen.Boinkie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:12:
Since F1 does not award the prize money to the drivers directly, whatever amount Verstappen would receive for winning the race would come from his team.
Zou dit kloppen?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
@.oisyn Super lijstje, ik mis alleen de DNF'sDJTimo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:38:
[...]
Als je de cijfers op een rijtje ziet, kan toch niemand beweren dat Hamilton is bestolen van zijn kampioenschap!
Ik zie weinig mensen van invloed die stellen dat Max het niet verdient, maar statistieken zijn ook maar statistieken. Bestolen zeker niet.DJTimo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:38:
[...]
Poles zijn niet relevant.
Aantal rondjes leiden is niet niet relevant
Snelste rondes leveren 1 punt up, dus komen al naar voren in de ranking.
Als je voor de laatste race gelijk staat in de huidige tijd, waarin er echt veel punten worden vergeven (dat was vroeger anders) dan verdien je allebei een kampioenschap. Hoe je die punten verzamelt is natuurlijk minder relevant.
Max heeft het kampioenschap gewonnen met meer overwinningen, maar zou niet meer overwinningen hebben gehad als Hamilton had gewonnen
Je kunt vaker winnen en vaker uitvallen of consistent 2e worden: Elk WK punt is evenveel waard.
Max verdient het, maar al had Hamilton gewonnen, dan had hij het net zo goed verdiend. Als je in 22 races een prestatie neerzet, waarbij je in elke sport geluk nodig hebt, die beter is dan de competitie dan heb je het verdiend. En nu Max dus ook.
Die statistieken zijn nu leuk, maar de wedstrijd gaat niet over rondjes vooraan rijden, maar over als eerste die geblokte vlag zien.
Dat klopt, maar denk je echt dat men zo had gereageerd als Hamilton net voor de SC Verstappen had ingehaald? Het argument wordt voornamelijk gebruikt omdat Hamilton ongeveer de hele race aan de leiding reed, en een flinke afstand had opgebouwd tov Verstappen. Op basis daarvan vindt men het nogal zuur dat Verstappen er alsnog met de winst vandoor ging. En laten we wel wezen, dat is het natuurlijk ookHerko_ter_Horst schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:46:
[...]
O.b.v. sportieve prestaties zegt volgens mij ook (bijna) niemand dat Hamilton bestolen is of Verstappen het niet verdient, voor wat betreft het WDC.
Maar volgens de regels van deze sport staat de belangrijkste statistiek er niet bij en dat is hoeveel punten je hebt gescoord. En daarvoor was de uitkomst van de laatste race net zo belangrijk als alle voorgaande races. En dan snap ik wel dat je als verliezende partij vragen hebt bij hoe dat deze laatste race gegaan is, ook al denk ik niet dat er iets is gebeurt dat volgens de regels niet had gemogen.
Maar als je dát argument gebruikt, moet je ook toegeven dat diezelfde stats er voor Verstappen veel beter uitzien als je naar het complete seizoen kijkt. Anders ben je gewoon aan het cherrypicken.
misschien voor de tv gerold, maar denk niet dat ie nog heel bewust is van wat er zich om hem heen afspeelt... helaas.
Met P2+ tijdens de race heb je het voordeel van meer informatie dan degene voor je. Verstappen wist dat hij moest pitten als Hamilton doorreed tijdens de VC. En dat hij moest doorrijden als Hamilton ging pitten. Hamilton wist niet wat Verstappen ging doen en kon niet anders dan doorrijden.abalone schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:26:
[...]
Ja, dat is het mooie![]()
Daarom was het ook nooit gelukt zonder Perez. Als perez het gat niet verkleind zou hebben had HAM een gratis stop gehad t.o.v. VER en was het sowieso game over. Daarom mag VER zijn teamgenoot op zijn blote knietjes danken
Lijkt me ook niet. Dat mist Mick ook het meest, afgaande op de documentaire.KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:07:
[...]
misschien voor de tv gerold, maar denk niet dat ie nog heel bewust is van wat er zich om hem heen afspeelt... helaas.
Mijn boefje is liev!
Over statistieken gesproken: Max heeft inmiddels ook het record "meeste podium finishes in een seizoen" gepakt, namelijk 18. Daarbij heeft hij niet 1x op de 3e trede gestaan. Hij laat hiermee Hamilton, Vettel en Schumacher achter zich (alle drie met 17 podium finishes in een seizoen).Hann1BaL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:50:
[...]
Die statistieken zijn nu leuk, maar de wedstrijd gaat niet over rondjes vooraan rijden, maar over als eerste die geblokte vlag zien.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Hoeveel races waren er in het seizoen waarin Schumacher dit deed?Spotmatic schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:18:
[...]
Over statistieken gesproken: Max heeft inmiddels ook het record "meeste podium finishes in een seizoen" gepakt, namelijk 18. Daarbij heeft hij niet 1x op de 3e trede gestaan. Hij laat hiermee Hamilton, Vettel en Schumacher achter zich (alle drie met 17 podium finishes in een seizoen).
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Hij pakte er 17 uit 17, in 2002. 11 wins, 5x P2, 1x P3.tripel7 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:19:
[...]
Hoeveel races waren er in het seizoen waarin Schumacher dit deed?
Spotmatic schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:18:
[...]
Over statistieken gesproken: Max heeft inmiddels ook het record "meeste podium finishes in een seizoen" gepakt, namelijk 18. Daarbij heeft hij niet 1x op de 3e trede gestaan. Hij laat hiermee Hamilton, Vettel en Schumacher achter zich (alle drie met 17 podium finishes in een seizoen).
Ook niet helemaal een eerlijk vergelijk gezien het 2004 seizoen bijv. maar 18 races tegenover de 22 van nu.
Wat inderdaad wel echt heel knap is van Verstappen is dat hij elke race die hij heeft uitgereden P1 of P2 gefinisht is. M.u.v. Hongarije, maar dat was eigenlijk een DNF hoeveelheid aan schade.
Verwijderd
Uiteindelijk krijgt max een keer geluk op het ultieme moment. Hamilton heeft ook diverse keren op een kritisch moment super veel geluk gehad.
Eindelijk beelden gevonden van Bottos die door Gasly/Yuki word ingehaald.
(excuses als die al langs was gekomen)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat kan niet, zijn de kleuren van een sigarettenmerk, JPSAMD1800 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:35:
Als we zo doorgaan met praten over racisme moeten we toch Max maar vragen of hij volgend jaar in een zwarte auto met gouden letters wil gaan rijden oid. Misschien helpt dat.
ja niet te geloven..die auto van hamilton gaat als een kanon....en Bottas laat zich inhalen.SinergyX schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:34:
YouTube: Verstappen Title Glory And The Top 10 Onboards | 2021 Abu Dhabi Gran...
Eindelijk beelden gevonden van Bottos die door Gasly/Yuki word ingehaald.
(excuses als die al langs was gekomen)
Ik denk dat Verstappen van die 4x dat die niet op het podium stond dit seizoen, er nog 3x wel op had kunnen staan als die niet een (effectieve) DNF had gehad. Ik verwacht dat Silverstone, Hongarije en Baku wel P1/P2 zouden zijn geweest, alleen Monza twijfel ik over, aangezien de McLaren's het toch wel moeilijk maakten en goed tempo hadden die race om Verstappen en Hamilton achter zich te houden.!mark schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:23:
[...]
Ook niet helemaal een eerlijk vergelijk gezien het 2004 seizoen bijv. maar 18 races tegenover de 22 van nu.
Wat inderdaad wel echt heel knap is van Verstappen is dat hij elke race die hij heeft uitgereden P1 of P2 gefinisht is. M.u.v. Hongarije, maar dat was eigenlijk een DNF hoeveelheid aan schade.
Dit. De SC was rock-and-hard-place, maar bij de VSC hadden ze het ook kunnen doen. Dat heeft ze zeker aan het einde gekost.Bigfoot schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:05:
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Bottas reed met een ductape motor volgens Wolff. Ik blijf het frappant vinden dat Bottas zoveel pech heeft gehad met z'n Mercedes motor en Hamilton eigenlijk nooitMichel242186 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:38:
[...]
ja niet te geloven..die auto van hamilton gaat als een kanon....en Bottas laat zich inhalen.

[ Voor 30% gewijzigd door ArcticWolf op 14-12-2021 18:57 ]
Welke van de 7?ArcticWolf schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:57:
[...]
Bottas reed met een ductape motor volgens Wolff.
Mijn boefje is liev!
Ik vind en vond het ook geen zuivere koffie. Maar wellicht is het gewoon dat de motoren van HAM cherrypicked waren. BOT kreeg de leftovers en de klantenteams het restant.ArcticWolf schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:57:
[...]
Bottas reed met een ductape motor volgens Wolff. Ik blijf het frappant vinden dat Bottas zoveel pech heeft gehad met z'n Mercedes motor en Hamilton eigenlijk nooitweet dat het nagenoeg onmogelijk is om onderdelen uit te wisselen tussen de motoren, maar soms lijkt het wel zo te gaan.
Nog eentje dan, een Merc fan die precies zegt wat er mis ging.
Het was geen regeltjes, het was geen FIA, het was simpel niet geloven in je team, in je rijder, in je kwaliteiten, om gewoon die pitstop te pakken en vervolgens alles of niets te spelen.
(zijn verderop nog meer die precies hetzelfde zeggen, niets losgaan op twitter over 'robbed title' bullshit).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dan zou je verwachten dat bij Aston/Williams er allerhande problemen zouden voordoen met de PU's. Dat is toch wel meegevallen?Spotmatic schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:00:
[...]
Ik vind en vond het ook geen zuivere koffie. Maar wellicht is het gewoon dat de motoren van HAM cherrypicked waren. BOT kreeg de leftovers en de klantenteams het restant.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik weet dat als >75% is gereden, de race onder rood kan eindigen en de laatste doorkomst voor rood de klassering is. Maar is het regelementair verplicht dat de race dan eindigt? Of mag de wedstrijdleider nog een herstart geven voor de resterende rondes?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Onzin, Lotus en Haas hebben er de laatste 10 jaar ook mee mogen rijden. Waarbij er met Lotus zelfs nog een directe link naar de JPS tijd was.OPELOPA schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:36:
[...]
Dat kan niet, zijn de kleuren van een sigarettenmerk, JPS
Dat kan, maar rode vlag wordt gegeven op het moment dat men niet meer veilig over de baan kan. In deze situatie was de SC voldoende.t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:07:
Nog zo'n spuit 11, maar was het niet beter geweest om na de crash van Latifi in L53 rood te geven en dan te herstarten voor 5 rondes?
Ik weet dat als >75% is gereden, de race onder rood kan eindigen en de laatste doorkomst voor rood de klassering is. Maar is het regelementair verplicht dat de race dan eindigt? Of mag de wedstrijdleider nog een herstart geven voor de resterende rondes?
Rode vlag is deze situatie had mogelijk ook weer voor scheve gezichten gezorgd omdat dan ieder 'gratis' z'n banden mag wisselen en schade aan de auto's repararen.
In dit geval hadden zowel Lewis als Max dan op soft banden gestart na de safety car situatie.
Dat ook. Lap 19-22 is het mooiste stuk van de wedstrijd. Perez bleek net zo breed als Alonso een aantal races eerder!mark schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:43:
[...]
En hoe belangrijk het verdedigen van Perez dus is geweest![]()
Anders had Hamilton of een vrije stop onder de eerdere VSC gehad en 20+ ronde nieuwere banden gehad om in de laatste ronde zinnig te kunnen verdedigen of genoeg marge op Verstappen om wél te stoppen onder de SC.
In sommige samenvattingen wordt geschreven dat hij 2 seconden had gewonnen voor Max. Maar dat waren er 8. Alleen al in 1 ronde dik 5 seconden.
[ Voor 95% gewijzigd door aschja op 14-12-2021 19:12 ]
Het was ook wel een beetje op de grens. De auto van Latifi lag in meer dan 100 kleine onderdelen op de snelle lijn.SquareOne schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:09:
[...]
Dat kan, maar rode vlag wordt gegeven op het moment dat men niet meer veilig over de baan kan. In deze situatie was de SC voldoende.
Rode vlag is deze situatie had mogelijk ook weer voor scheve gezichten gezorgd omdat dan ieder 'gratis' z'n banden mag wisselen en schade aan de auto's repararen.
In dit geval hadden zowel Lewis als Max dan op soft banden gestart na de safety car situatie.
Ik zoek een oplossing waarmee zowel de Engelsen als de Nederlanders zouden kunnen leven. Natuurlijk zou de eerste groep zich ook dan genaaid voelen als Max had gewonnen, maar ze hadden dan feitelijk niets te klagen gehad.
Voor het gevecht tussen Max en Lewis, was dit waarschijnlijk minder controversieel geweest dan wat er nu is gebeurd.t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:11:
[...]
Het was ook wel een beetje op de grens. De auto van Latifi lag in meer dan 100 kleine onderdelen op de snelle lijn.
Ik zoek een oplossing waarmee zowel de Engelsen als de Nederlanders zouden kunnen leven. Natuurlijk zou de eerste groep zich ook dan genaaid voelen als Max had gewonnen, maar ze hadden dan feitelijk niets te klagen gehad.
Al zou Mercedes dan alsnog geroepen hebben dat het onder SC had gekund en op die manier had kunnen finishen. En zou Red Bull hebben gezegd dat zij ontnomen werden van deze strategische zet t.o.v. Lewis.
Denk dat we hier nog heel lang over kunnen praten, maar dat het altijd scheve gezichten op zou leveren.
De SC was volledig terecht. Waar het discutabel wordt is dat Masi per se nog een rondje wilde laten racen, en dus te weinig tijd had om alle lapped cars door te laten, wat normaal altijd gebeurt. Nu gingen alleen de cars tussen VER en HAM weg, en niet de andere achterblijvers, bijvoorbeeld tussen VER en SAI. Het mag allemaal, maar het was een oplossing zonder precedent.t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:16:
In de Engelse commentaren op social zit soms ook veel onredelijkheid. Veel mensen lijken de hele SC een oneerlijke zet van de raceleider te vinden, maar dat was nou niet echt discutabel.
Is goed voor de TV, we zijn blij met de uitslag, maar ik snap de controverse zeker.
[ Voor 4% gewijzigd door abalone op 14-12-2021 19:20 ]
Haha, dat zal enkel voortkomen uit frustratie. Dit was toch wel vrij duidelijk een SC situatie. Er moesten marshalls en een kraan de baan op.t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:16:
In de Engelse commentaren op social zit soms ook veel onredelijkheid. Veel mensen lijken de hele SC een oneerlijke zet van de raceleider te vinden, maar dat was nou niet echt discutabel.
Ik ben het overigens volkomen eens dat dit controversieel is. Maar er zijn een hoop andere controversiele momenten dit seizoen geweest die nadelig hebben uitgepakt voor Verstappen. Benieuwd of dat door deze zelfde mensen dan ook wordt ingezien.
Lewis pleegde een aanslag op verstappen in Silverstone en pakte zelf 26 punten. In Imola had Hamilton ontzettend veel mazzel met een rode vlag waardoor hij vanuit kansloze positie 2e kon worden. En last but not least ging Bottas in Hongarije als een bowlingbal door het veld waar verstappen de dupe van was.
Zonder die incidenten, was verstappen al kampioen geweest
[ Voor 41% gewijzigd door SquareOne op 14-12-2021 19:23 ]
Zijn gelukkig ook veel fans die het vergelijken met voetbal en dat het pijnlijk is, maar zo is het nou eenmaal gelopen _klaar_t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:16:
Een oplossing gaan vinden waar iedereen zich in kan vinden gaat je toch niet lukken. Daarnaast, zelfs al zou het lukken, dan is een volgende keer de situatie toch net weer anders waardoor een oplossing die nu goed lijkt ook weer voor controverse gaat zorgen.t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:11:
[...]
Het was ook wel een beetje op de grens. De auto van Latifi lag in meer dan 100 kleine onderdelen op de snelle lijn.
Vincere Per Belli
Tja, wereldkampioen worden achter een pace car is toch iets wat geen enkele sporter wil. Max die won achter de pace car op Spa, was ook niet gelukkig met de gang van zaken.abalone schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:19:
[...]
De SC was volledig terecht. Waar het discutabel wordt is dat Masi per se nog een rondje wilde laten racen, en dus te weinig tijd had om alle lapped cars door te laten, wat normaal altijd gebeurt. Nu gingen alleen de cars tussen VER en HAM weg, en niet de andere achterblijvers, bijvoorbeeld tussen VER en SAI. Het mag allemaal, maar het was een oplossing zonder precedent.
Is goed voor de TV, we zijn blij met de uitslag, maar ik snap de controverse zeker.
Bij die kraan wil ik de naam Jules Bianchi in herinnering halen. HALO had hem misschien kunnen helpen, maar een zwaar voertuig op de baan is te gevaarlijk om op snelheid langs te rijden.SquareOne schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:19:
[...]
Haha, dat zal enkel voortkomen uit frustratie. Dit was toch wel vrij duidelijk een SC situatie. Er moesten marshalls en een kraan de baan op.
'Richard117 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:09:
[...]
Onzin, Lotus en Haas hebben er de laatste 10 jaar ook mee mogen rijden. Waarbij er met Lotus zelfs nog een directe link naar de JPS tijd was.
Niet in F1 toch, geen nicotine.
Ze weten altijd wel wat moois op te diepen door beelden thematisch te combineren en daarmee een (gedramatiseerd) verhaallijntje te tekenen. Dit jaar kunnen ze zeker drie afleveringen doen over Red Bull/Mercedes en nog 1 over de slotrace. Dat wordt geheid het mooiste seizoen tot nu toe.
Mooie compilatie ! Die Japanners en die Duitsers met die ene HAM fan blijven ook erg mooi!SinergyX schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:02:
YouTube: LAST LAP COMPILATION | MAX VERSTAPPEN VS LEWIS HAMILTON | LIVE REACT...
Het was geen regeltjes, het was geen FIA, het was simpel niet geloven in je team, in je rijder, in je kwaliteiten, om gewoon die pitstop te pakken en vervolgens alles of niets te spelen.
(zijn verderop nog meer die precies hetzelfde zeggen, niets losgaan op twitter over 'robbed title' bullshit).
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat is niet correct, Hamilton werd al voor bocht 5 opgevangen door de SC die het gat tussen HAM en VER verkleinde, dat is het doel van de SC, het veld bij elkaar brengen. Sowieso blijven onder (V)SC of volledig geel over heel de baan de afstand tussen wagens ongeveer gelijk. Er is dus geen mogelijkheid tot hammertime, je snelheid is beperk en had HAM de volgende ronde de pits in gedoken was deze achter VER op de baan gekomen.Bigfoot schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:05:
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Dat tweede protest van Mercedes, over de slotronde die volgens hun niet geraced had mogen worden, was om precies die reden volstrekt kansloos.ArcticWolf schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:21:
[...]
Zijn gelukkig ook veel fans die het vergelijken met voetbal en dat het pijnlijk is, maar zo is het nou eenmaal gelopen _klaar_
Het kan zo zijn dat het regelementair niet juist was, maar dan nog is de ronde gereden en dan kun je hem niet meer uitgummen.
Vergelijk een scheidsrechter in het voetbal die een overtreding in de 16 ziet en een penalty geeft. Ook als achteraf blijkt dat die penalty onterecht was, blijft het resultaat staan. Wellicht dat een kaart wordt vernietigd, wellicht dat een andere kaart nog wordt gegeven, maar het de effecten op het verdere verloop van de wedstrijd blijven intact.
Het eerste protest vond ik wel heel spannend. Lewis was in het einde van L57 enorm hard bezig om Max in een penalty te dwingen (extreem langzaam en onregelmatig rijden). Op enig moment zat Max inderdaad 20 tot 30 cm voor Lewis en dat had hem zomaar 5 seconden kunnen opleveren.
[ Voor 13% gewijzigd door t_captain op 14-12-2021 19:35 ]
Is die regel ook niet heel erg ruim... wat is er voorbij? is 1mm er al voorbij?t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:32:
[...]
Dat tweede protest van Mercedes, over de slotronde die volgens hun niet geraced had mogen worden, was om precies die reden volstrekt kansloos.
Het kan zo zijn dat het regelementair niet juist was, maar dan nog is de ronde gereden en dan kun je hem niet meer uitgummen.
Vergelijk een scheidsrechter in het voetbal die een overtreding in de 16 ziet en een penalty geeft. Ook als achteraf blijkt dat die penalty onterecht was, blijft het resultaat staan. Wellicht dat een kaart wordt vernietigd, wellicht dat een andere kaart nog wordt gegeven, maar het de effecten op het verdere verloop van de wedstrijd blijven intact.
Het eerste protest vond ik wel heel spannend. Lewis was in het einde van L57 enorm hard bezig om Max in een penalty te dwingen (extreem langzaam en onregelmatig rijden). Op enig moment zat Max inderdaad 20 tot 30 cm voor Lewis en dat had hem zomaar 5 seconden kunnen opleveren.
Zo erg was hij er niet voorbij. Eerder cm's maar dat was wel spannend ja. Ik dacht ook nog dat ze zouden zeiken over dat heen en weer rijden op het rechte stuk maar dat was überhaupt volgens de regels en Ham volgde gewoon.t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:32:
[...]
Dat tweede protest van Mercedes, over de slotronde die volgens hun niet geraced had mogen worden, was om precies die reden volstrekt kansloos.
Maar de geest van deze regel is heel anders. Daar gaat het niet om klasseren of registreren van intervals of tijden, het gaat om het verbieden van racen onder gele vlag.
Zijn reactie op de eerste VSC was ongeveer dezelfde die ik had, maar dan andersomSinergyX schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:02:
YouTube: LAST LAP COMPILATION | MAX VERSTAPPEN VS LEWIS HAMILTON | LIVE REACT...
Toen Verstappen na de eerste doorgang stopte had Hamilton een voorsprong van 22-23 seconden. Het was (voor mij tenminste) een zekerheidje dat Mercedes Hamilton naar binnen zou halen als de VSC voor hem lang genoeg duurde om bij de pits te komen.
Hamilton was op het moment dat hij bij de pit-entry kwam (en de VSC nog steeds gold) niet in beeld, maar ik hield de Live Stats in de gaten. Kon m'n ogen niet geloven dat hij niet naar binnen ging.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Max reed in Monza tot de mislukte pitstop redelijk makkelijk op de 2e plek rond toch?Transportman schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:40:
[...]
Ik denk dat Verstappen van die 4x dat die niet op het podium stond dit seizoen, er nog 3x wel op had kunnen staan als die niet een (effectieve) DNF had gehad. Ik verwacht dat Silverstone, Hongarije en Baku wel P1/P2 zouden zijn geweest, alleen Monza twijfel ik over, aangezien de McLaren's het toch wel moeilijk maakten en goed tempo hadden die race om Verstappen en Hamilton achter zich te houden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zouden ze bang zijn geweest voor VSC ending op het moment dat hij de pits in zou duiken? Ben hier ook wel benieuwd naar.alexbl69 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:41:
[...]
Zijn reactie op de eerste VSC was ongeveer dezelfde die ik had, maar dan andersom.
Toen Verstappen na de eerste doorgang stopte had Hamilton een voorsprong van 22-23 seconden. Het was (voor mij tenminste) een zekerheidje dat Mercedes Hamilton naar binnen zou halen als de VSC voor hem lang genoeg duurde om bij de pits te komen.
Hamilton was op het moment dat hij bij de pit-entry kwam (en de VSC nog steeds gold) niet in beeld, maar ik hield de Live Stats in de gaten. Kon m'n ogen niet geloven dat hij niet naar binnen ging.
Alleen de race stoppen hadden ze goed gevonden. Want dan had Hamilton gewonnen.

Vrouw van Adrian Newey.
Sorry als deze al gepost is.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Screenshotje, hier was hij optisch het meest naar voren.AMARONE|IA schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:39:
[...]
Zo erg was hij er niet voorbij. Eerder cm's maar dat was wel spannend ja. Ik dacht ook nog dat ze zouden zeiken over dat heen en weer rijden op het rechte stuk maar dat was überhaupt volgens de regels en Ham volgde gewoon.
:fill(white):strip_exif()/f/image/jP4mJFkirpjGeIDzmoTj9qr6.png?f=user_large)
Overigens maken de naar rechts ingedraaide wielen het beeld dramatischer dan het is. Maar de as van Max lijkt ongeveer gelijk te liggen met de voorkant van het voorwiel van Lewis.
Ik vind overigens de juiste beslissing om dit niet te bestraffen. De geest van de regel ("niet racen onder geel") geeft ruimte voor die beslissing en bovendien was Lewis echt bezig om deze fout uit te lokken. Doet hij vaker, extreem langzaam rijden achter SC of de ruimte tussen leider en SC wel heel ver oprekken.
[ Voor 29% gewijzigd door t_captain op 14-12-2021 19:48 ]
Max zou over het zig-zaggen zelfs kunnen zeggen dat hij elke keer aan de kant ging voor Hamilton maar dat HAM elke keer weer achter hem ging rijden,.AMARONE|IA schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:39:
[...]
Zo erg was hij er niet voorbij. Eerder cm's maar dat was wel spannend ja. Ik dacht ook nog dat ze zouden zeiken over dat heen en weer rijden op het rechte stuk maar dat was überhaupt volgens de regels en Ham volgde gewoon.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Volgens mij had HAM nooit een voorsprong van 22 sec op VER. Onder de VSC zou een pitstop maar ~14 sec kosten, en daar had HAM ook niet genoeg voor. Hij zat volgens mij zo'n 10-12 sec voor VER, wat te weinig is om track position te houden.alexbl69 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:41:
[...]
Zijn reactie op de eerste VSC was ongeveer dezelfde die ik had, maar dan andersom.
- 1*
- Didn't deserve the WDC
- Stolen
Pfffff hou toch op man. Al deze ellende is grotendeels Toto zijn aandeel met overal tegenaan stampen, smeken en/of zeiken. Laat het alsjeblieft klaar zijn donderdag.
Mijn boefje is liev!
Deze keer viel de arbitrage in zijn voordeel uit, maar dat is ook wel eens andersom geweest. Zoals op Silverstone Hamilton er wel heel makkelijk vanaf kwam. Eigenlijk had dat een DQ moeten zijn, dan wat het gat 26 punten geweest voor Abu Dhabi.
Als het goed is mag je gewoon weaven, als verdediging...als je wegrijdt. Je bent niet verplicht om je achterligger een slipstream te geven, in een rechte lijn of op de race lijn te rijden.. je hebt er vaak alleen je zelf mee.SnowDude schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:49:
[...]
Max zou over het zig-zaggen zelfs kunnen zeggen dat hij elke keer aan de kant ging voor Hamilton maar dat HAM elke keer weer achter hem ging rijden,.
Als iemand je echter gaat inhalen óf jij remt, mag het niet.
M.a.w. Je mag niet weavend iemand tegenhouden of remmend weaven (bijv voor een bocht)
Verwijderd
Je kunt namelijk niet zomaar de race verlengen, dat gaat niet goed met brandstof en zo. Maar gewoon even stilleggen kan natuurlijk wel.
Op Imola zou hij ook als laatste onder de streep door komen. Grind in, vleugel eraf, met moeite er weer uit komen. Gelukje voor hem was het een Willams die zich torpedeerde. Verse neus, verse banden en unlapped. Alles volgens de regels.t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:54:
Als je de stats over het hele seizoen optelt, is Max de terechte winnaar.
Deze keer viel de arbitrage in zijn voordeel uit, maar dat is ook wel eens andersom geweest. Zoals op Silverstone Hamilton er wel heel makkelijk vanaf kwam. Eigenlijk had dat een DQ moeten zijn, dan wat het gat 26 punten geweest voor Abu Dhabi.
Dan is het alleen maar fair dat een andere Williams ook iets doet waar Max voordeel van heeft
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Denk je? Ik vrees dat Mercedes weer met een seconde per rondje iedereen pakt. Die hebben al 3 jaar aan die auto kunnen werken want werden toch niet bedreigd.t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:49:
Is het al bijna maart? Dit gaat gewoon verder waar het is gebleven
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Max lijkt nipt binnen de lijntjes te kleuren.
Dat dacht ik ook. Het was dan ook overduidelijk geen blokken, je zag het ook aan zijn stuurbewegingen in de auto. Toch waarschuwde z'n engineer dat ie niet moest weaven over de radio.poor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:56:
[...]
Als het goed is mag je gewoon weaven, als verdediging...als je wegrijdt. Je bent niet verplicht om je achterligger een slipstream te geven, in een rechte lijn of op de race lijn te rijden.. je hebt er vaak alleen je zelf mee.
Als iemand je echter gaat inhalen óf jij remt, mag het niet.
M.a.w. Je mag niet weavend iemand tegenhouden of remmend weaven (bijv voor een bocht)
En dan nog 1 aflevering over de laatste 3 ronden..t_captain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:27:
Ik kan niet wachten op het volgende seizoen "F1 Drive to Survive" op Netflix.
Ze weten altijd wel wat moois op te diepen door beelden thematisch te combineren en daarmee een (gedramatiseerd) verhaallijntje te tekenen. Dit jaar kunnen ze zeker drie afleveringen doen over Red Bull/Mercedes en nog 1 over de slotrace. Dat wordt geheid het mooiste seizoen tot nu toe.
Perez heeft deze race heel veel bijgedragen, de rest van het seizoen zeer weinig. Als hij een paar keer tweede was geweest achter Max, was Max al lang wereldkampioen geweestBigEagle schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:44:
[Afbeelding]
Vrouw van Adrian Newey.
Sorry als deze al gepost is.
Of we doen het gewoon zoals het altijd gaat. Gewoon de standaard procedure zoals dat na 3 ronden ook geldt. Laten we niet arbitrair daarin onderscheid maken. En dat kan betekenen dat je achter de sc (niet helemaal, die zal naar binnen gaan) eindigt.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:57:
Weet je hoe dit naar de toekomst ook nog we, te voorkomen is? SC in de laatste 5 ronden = rode vlag.
Je kunt namelijk niet zomaar de race verlengen, dat gaat niet goed met brandstof en zo. Maar gewoon even stilleggen kan natuurlijk wel.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |