Interessante discussie, maar kan die aub ergens anders heen?Waah schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:01:
[...]
Volgens mij verwar je de vrijheid van meningsuiting met het beledigen van mensen![]()
Iemand een domme kneus noemen heeft weinig met meningen te maken, en meer met beledigen![]()
Ik vind het een domme kneus, omdat X en Y, dat is een mening![]()
En er zijn genoeg mensen die gewoon kunnen zeggen dat ze niets hebben met, bijvoorbeeld, de LGBT community. Alleen zitten daar voor BN'ers soms gevolgen aan, omdat sponsoren een ander beeld willen uiten naar de buitenwereld. Tja dat is dan een (zakelijke) keuze.
Bestolen door de FIA, zo stelt men het.. Omdat je natuurlijk wel kon zien aankomen dat Max op deze manier zou gaan winnen.. Al is niks zeker, Max moest Hamilton nog wel even voorbij in die laatste ronde.. Je zag dat de Mercedes meer snelheid had, alleen Max had de betere banden om bij het remmen ervoor te komen en blijven..GerGio schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:59:
[...]
Als je naar de boordradio luistert tussen Hamilton en zijn team dan kun je duidelijk horen dat hij al weet wat er gaat gebeuren met de "unlapped cars" Dit voor de beslissing om ze er even te houden en voordat de beslissing dat de "unlapped cars hem voorbij mogen rijden. Dus ik vond het wel wat raar dat hier moeilijk over gedaan werd. Ze wisten donders goed wat er ging gebeuren.
Het is simpel MB gokte op uitrijden onder SC en RBR gokte op nog een einde van de race zonder SC. Wel is te zeggen dat als MB anders had gegokt dat RBR het ook precies andersom had gedaan. Maar om nu te spreken van een gestolen race is wel raar.
Precies.D-Ed schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:05:
Kunnen we hier aub de komende maanden gewoon over racen etc hebben?
Dank en hashtag Blessed 🙏
Volgens mij moet het draadje dicht, we hebben alles wel gezegd denk ik.
Voor degenen die vinden dat we te lange teentjes aan het krijgen zijn met z'n allen...
YouTube: Comic Database: Steve Hughes... Offended?
Dicht? Officieel kan Mercedes nog steeds in beroep gaan. Lijkt me dat dat dit in dit topic hoort.albino71 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:06:
[...]
Precies.
Volgens mij moet het draadje dicht, we hebben alles wel gezegd denk ik.
Voor degenen die vinden dat we te lange teentjes aan het krijgen zijn met z'n allen...
YouTube: Comic Database: Steve Hughes... Offended?
Dan zou dit topic toch weer open kunnen? Maar zelfs dan past het volgens mij prima in het F1 topic. Lijkt me niet dat dit topic open moet blijven voor maanden als ze de straf doorzettenAMD1800 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:11:
[...]
Dicht? Officieel kan Mercedes nog steeds in beroep gaan. Lijkt me dat dat dit in dit topic hoort.
Daar ben ik het mee eens.. Verstappen heeft de F1 zeker wel wakker geschud met zijn rijstijl, en logischerwijs kreeg je daar veel discussies door of het allemaal wel kon en mocht.. Mooiste voorbeeld daarvan vond ik nog wel Brazilië 2016 toen hij heel andere lijnen reed en de rest het ging kopiëren.. Ook in de regen rijden moesten ze kennelijk weer even "leren", net als echt racen en niet als een treintje achter elkaar aan rijden zonder al teveel risico te nemen.. Ik kijk nu al uit naar volgend jaar als we hopelijk auto's hebben waarmee ze weer veel beter dichter op elkaar kunnen rijden en dus beter racen.. Dat is denk ik alleen maar in het voordeel van echte racers zoals Max Verstappen.. Wat dat betreft ben ik ook blij dat Bottas bij Mercedes vertrekt en Russel nu een kans krijgt, dat lijkt me veel meer een echte racer.. Bottas is een typische treintjesrijders, snel maar geen racer, Russel wel denk/hoop ik.. Perez bij Red Bull is ook een echte racer, dat liet hij in Abu Dabi ook weer zien, maar helaas niet snel genoeg zo lijkt het..JP_Frost schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:34:
[...]
Tja, als Bottas degene was geweest die vocht met Verstappen ipv Hamilton dan was er waarschijnlijk anders gereageerd door de Britse pers. Het is logisch dat zij zich bestolen voelen omdat hun coureur het geluk een keer niet aan zijn kont had hangen. Eigenlijk moet je gewoon de Britse en Nederlandse media buiten beschouwing laten want beiden zijn niet objectief.
De tendens om Verstappen als gevaarlijk te bestempelen vind ik wel heel kwalijk. We weten dat de FIA veiligheid heel hoog in het vaandel heeft staan en insinueren dat iemand de sport onveilig maakt zorgt voor een reactie van de FIA. Dat is misbruik maken van de angst voor ernstige ongelukken, zeker niet ok om op die manier iemand zwart te maken. Ironisch genoeg is Verstappen de coureur geweest met de zwaarste crash en dat was niet geheel eigen schuld (helemaal niet in mijn optiek, maar die discussie laten we maar rusten).
Hij is agressief, hij haalt in op plekken waar anderen het misschien niet verwachten, maar ik geloof niet dat hij bewust crashes wil veroorzaken. Misschien werd het tijd dat de rest van het veld even is wakker geschud en beseft dat we niet aan het klaverjassen zijn.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Tja, hoe zouden beide teams reageren als HAM wél naar binnen zou zijn gegaan voor nieuwe banden en VER niet. We zullen het nooit weten. Mercedes durfde het niet aan, en dat is op dat moment best logisch bedacht.Inflatable schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:05:
[...]
Bestolen door de FIA, zo stelt men het.. Omdat je natuurlijk wel kon zien aankomen dat Max op deze manier zou gaan winnen.. Al is niks zeker, Max moest Hamilton nog wel even voorbij in die laatste ronde.. Je zag dat de Mercedes meer snelheid had, alleen Max had de betere banden om bij het remmen ervoor te komen en blijven..
Als.... beide teams zeker wisten dat SC zou eindigen voor het einde van de race, dan zouden ze allebei nieuwe banden gekregen hebben.
Ik weet wel dat Hamilton er dan niet zonder schade langs was gekomen.Plenkske schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:18:
[...]
Tja, hoe zouden beide teams reageren als HAM wél naar binnen zou zijn gegaan voor nieuwe banden en VER niet. We zullen het nooit weten. Mercedes durfde het niet aan, en dat is op dat moment best logisch bedacht.
Als.... beide teams zeker wisten dat SC zou eindigen voor het einde van de race, dan zouden ze allebei nieuwe banden gekregen hebben.
Zou kunnen, maar ik denk dat ze het wel netjes proberen te houden. Maar Max zou tot het uiterste zijn gegaan denk ik. Hamilton staat denk ik nog steeds in het boekje van Verstappen na die crash op Silverstone. En daarnaast. Je hebt dan toch niks meer te verliezen.MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:19:
[...]
Ik weet wel dat Hamilton er dan niet zonder schade langs was gekomen.
Nouja, je zag het aan Perez hoe lastig het geweest zou zijn.AMD1800 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:23:
[...]
Zou kunnen, maar ik denk dat ze het wel netjes proberen te houden. Maar Max zou tot het uiterste zijn gegaan denk ik. Hamilton staat denk ik nog steeds in het boekje van Verstappen na die crash op Silverstone. En daarnaast. Je hebt dan toch niks meer te verliezen.
En Max z'n witte banden zouden in dat geval een stuk verser geweest zijn dan de rode banden van Perez.
Als die het op het rechte stuk gewoon had gedaan en hem er volledig langs had gezet, was dat gewoon schadevrij geweest. Met de Mercedes-engine had dat prima gekunt. Lukte bij perez ook, alleen verdedigde Ham daar niet de eerste keer.MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:19:
[...]
Er wordt altijd geroepen "Max zet hem er voor, die rijd hem eraf" maar we hebben nog geen enkel bewijs dat Max zoiets zou doen. De enige waarbij we daar echt bewijs van hebben? Hamilton. 2x Albon, 1x Max.

En nee, max probeerde Ham er niet af te rijden op Monza. Als Ham iets meer ruimte had gelaten, en aan de buitenkant was gebleven was die er gewoon voorbij gereden. Want exact datzelfde was die race al gebeurd tussen 2 andere coureurs met exact die uitkomst.

Wat ik een beetje mis in de reacties en analyses van de race is dat wat er na de safety car gebeurde (met Max op nieuwe softs), het gevolg is van het feit dat Bottas dit weekend gewoon niet leverde. Als hij gewoon achter Max (en misschien zelfs wel Perez) had gezeten had Red Bull de vrije keuze niet gehad en de gok niet genomen. Nu was het een gok die niets kostte. Mercedes kan echt boos zijn wat ze willen en ik snap ook wel dat ze zich bestolen voelen, maar het was allemaal niet gebeurd als Bottas gewoon netjes op z'n 2de rijder positie had gezeten.
Weet je wat ook wel leuk is om te doen in dit topic.
Even terug gaan naar zondag 15:20
Dan zie je bv dit:
StefanVerkerk in "[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi"
En even later de voorspellende gave van @AMD1800
AMD1800 in "[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi"
En @nachtnet die bijna een hartaanval krijgt:
nachtnet in "[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi"
En bij mij zelf gaat mijn hartslag ook weer omhoog met het teruglezen van die berichten
tijdens de race heb ik het topic niet gevolgd, maar teruglezen is ook leuk
Dan zie je bv dit:
En bij mij zelf gaat mijn hartslag ook weer omhoog met het teruglezen van die berichten
Een scenario waarin VER de laatste ronde als leider in gaat en dan HAM er achter aan? Ik zou graag in een alternatief universum eens bekijken hoe dat zou zijn gegaan.MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:19:
[...]
Ik heb ook alles met plezier even teruggelezen aangezien ik het niet live kon zien. En ik krijg nog steeds een verhoogde hartslag als ik die laatste 5 rondes weer terugzie. Maar ik heb het dan ook nog maar 200 keer teruggekekenPlenkske schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:30:
Dan zie je bv dit:
Ja dat, of beide nieuwe banden en dus alsnog VER achter HAM.RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:31:
[...]
Een scenario waarin VER de laatste ronde als leider in gaat en dan HAM er achter aan? Ik zou graag in een alternatief universum eens bekijken hoe dat zou zijn gegaan.
Of dat de pitstop van HAM zo finaal mis gaat dat VER hem in de pitstraat voorbij gaat.
Of...
Of...
Zoveel te verzinnen
Wat is de laatste stand ivm het mogelijk beroep?
Rekening houdend dat RB ditzelfde deed bij Mercedes na Silverstone en exact 0 rekest kreeg want geen nieuw bewijs. Wat gaat Mercedes nu doen? Welk nieuw bewijs gaan ze vinden wat er anders is als in Baku?
Rekening houdend dat RB ditzelfde deed bij Mercedes na Silverstone en exact 0 rekest kreeg want geen nieuw bewijs. Wat gaat Mercedes nu doen? Welk nieuw bewijs gaan ze vinden wat er anders is als in Baku?
[ Voor 68% gewijzigd door Chevy454 op 14-12-2021 13:37 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Heeft Bottas die 2e rijders rol dit seizoen ooit goed vervuld? Ik weet nog dat we de race in Zandvoort zaten te kijken en ik echt dacht "dat heeft Mercedes mooi voor elkaar, Bottas gaat hem natuurlijk vol blocken zodat Hamilton er weer achter zit". En vervolgens komt Max er aan het begin van het rechte stuk bij de allereerste poging al langs en rijdt Bottas aan het eind Hamilton nog even in de wegllevering schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:29:
Wat ik een beetje mis in de reacties en analyses van de race is dat wat er na de safety car gebeurde (met Max op nieuwe softs), het gevolg is van het feit dat Bottas dit weekend gewoon niet leverde.
Max gebruikte in Mexico Bottas heel goed als "schild". Bottas zat daar echt in de sandwich en drukt dan niet Verstappen helemaal naar buiten en doet een poging hem uit te remmen, hij trapt gewoon vroeg op de rem zo van "zo, dan zit ik die heren tenminste niet in de weg".
Bottas die in je pitwindow zit is gewoon een theoretisch dingetje waar RBR zich niet te druk om moest maken
Ja, dat vind ik het vervelende van sommige Britse analyses: die focussen 100% op de beslissing van Masi, maar zien niet dat het twee RBR's tegen HAM was en dat Mercedes op strategie verloren heeft. Ja, Masi hielp daarbij, maar ik zie het ook als de zoveelste race waarin de simulatie van de computer bij Mercedes dicteert wat ze doen en Hamilton met z'n gevoel en racecraft iets anders had gewild.Als hij gewoon achter Max (en misschien zelfs wel Perez) had gezeten had Red Bull de vrije keuze niet gehad en de gok niet genomen. Nu was het een gok die niets kostte. Mercedes kan echt boos zijn wat ze willen en ik snap ook wel dat ze zich bestolen voelen, maar het was allemaal niet gebeurd als Bottas gewoon netjes op z'n 2de rijder positie had gezeten.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Er wordt nog steeds ingepraat op Toto. Twitter account zwijgt al 2 dagen. Klokt tikt, want donderdagavondChevy454 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:36:
is het FIA gala in Parijs en verloopt de 96 uur.
:fill(white):strip_exif()/f/image/XIqNBmPVuHZNAQh06wKMurSI.png?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door loekf2 op 14-12-2021 13:40 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat is een beetje al te... Masi was nog druk bezig met de hele situatie te controleren en dan wordt hij daarbij ook nog eens gestoord door een Toto en een Christian. Door de FIA radio's komt dit knullig over maar was echt niet zo. Hij volgde gewoon reglement en de procedures.
"When you grow up your heart dies"
Ik gok dat Mercedes ook wel inziet dat dit meer schade doet dan het WDC op deze manier toch nog binnenslepen. Je ziet dat zelfs de meeste Britten inmiddels accepteren dat het verloren is en soms zelfs eerlijk kunnen toegeven dat Max hem ook wel verdiende en dat het voor de sport misschien wel mooi is dat er eindelijk een eind komt in de Hamilton-dominantie.loekf2 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:39:
[...]
Er wordt nog steeds ingepraat op Toto. Twitter account zwijgt al 2 dagen. Klokt tikt, want donderdagavond
[Afbeelding]
Bovendien vraag ik me af op basis waarvan Mercedes in hoger beroep wil. Zoals ik het lees (maar ik ben geen jurist natuurlijk), is alles volgens het boekje gegaan, omdat het boekje de raceleiding de mogelijkheid geeft om af te wijken van de normale regels. Tenzij ze kunnen aantonen dat Masi is omgekocht (daar lijkt het totaal niet in gezien hoe Hamilton vrijuit ging bij Verstappen's inhaalactie) door Red Bull, is hoger beroep vrij kansloos volgens mij.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dat is zo. Maar Max had een manier gevonden. En op een gegeven moment is het toch alles of niet. Als het echt niet ging dan was het gewoon do or die geweest met misschien wel een botsing tot gevolg. Gelukkig is het niet zo gelopen.MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:25:
[...]
Nouja, je zag het aan Perez hoe lastig het geweest zou zijn.
En Max z'n witte banden zouden in dat geval een stuk verser geweest zijn dan de rode banden van Perez.
De FIA radio's vind ik echt wel een toffe toevoeging maar we krijgen alleen maar de smeuïge stukjes te horen of het wordt op zo'n manier gebracht dat het erg dramatisch over komt.sjaool schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:41:
[...]
Dat is een beetje al te... Masi was nog druk bezig met de hele situatie te controleren en dan wordt hij daarbij ook nog eens gestoord door een Toto en een Christian. Door de FIA radio's komt dit knullig over maar was echt niet zo. Hij volgde gewoon reglement en de procedures.
Nu was afgelopen Zondag met Toto wel een echt drama natuurlijk maar zolang we niet al het verkeer kunnen beluisteren (lijkt me een tof extra kanaal op F1TVpro) loop je natuurlijk het risico dat we een beetje gestuurd worden door de regie in een richting die misschien niet heel erg dicht bij de werkelijkheid zit.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dat is precies het juridische gevecht. Kort samengevat; Masi zegt dat hij zelf mag beslissen. Vraag is dan vervolgens waarover precies.Grrrrrene schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:44:
[...]
Ik gok dat Mercedes ook wel inziet dat dit meer schade doet dan het WDC op deze manier toch nog binnenslepen. Je ziet dat zelfs de meeste Britten inmiddels accepteren dat het verloren is en soms zelfs eerlijk kunnen toegeven dat Max hem ook wel verdiende en dat het voor de sport misschien wel mooi is dat er eindelijk een eind komt in de Hamilton-dominantie.
Bovendien vraag ik me af op basis waarvan Mercedes in hoger beroep wil. Zoals ik het lees (maar ik ben geen jurist natuurlijk), is alles volgens het boekje gegaan, omdat het boekje de raceleiding de mogelijkheid geeft om af te wijken van de normale regels. Tenzij ze kunnen aantonen dat Masi is omgekocht (daar lijkt het totaal niet in gezien hoe Hamilton vrijuit ging bij Verstappen's inhaalactie) door Red Bull, is hoger beroep vrij kansloos volgens mij.
Peter Windsor vat het aardig samen:
YouTube: More on F1 Abu Dhabi by Peter Windsor
Dive bomben wil ik het niet noemen op een paar incidenten na zou je dat daar onder kunnen scharen. Ik vind dat hij in meeste gevallen gewoon voor een gat gaat waar andere coureurs dat niet durven maar meestal is het fair.FabianGTI schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:15:
De laatste races zag ik wel weer de oude VER terug, dat dive bomben en mensen buiten de baan drukken blijft toch wel een kenmerkend iets.
Deze wat agressievere benadering zie je bij Max eigenlijk alleen als hij boven het materiaal uit moet presteren. Je zag deze capriolen veel minder in de eerste helft van het seizoen toen RBR gewoon beter eruit zag dan de MERC.
“If you no longer go for a gap which exists you are no longer a racing driver”
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
De hele situatie is te vergelijken met een beslissende goal in de 95e minuut van een champions league finale met 4 minuten blessuretijd. Een protest heeft weinig zin als de racedirector handelde in de geest van de sport ipv exact de regeltjes te hanteren, wetende dat die regels beperkt toepasbaar zijn omdat je niet alles voor elk scenario kan vastleggen. Zeker als afspraken tegenstrijdig zijn, dan stap je af van die afspraak die tegen de geest van de sport is (keuze tussen finishen onder groen, of onnodig gat creëren tussen lapped cars en leiders).
erutangiS
In ieder geval had max de deur dicht gehouden waar hij er nu voorbij ging. Met die rode banden kan dat ook. Had wel mooi geweest max van p1 met gebruikte rode en Ham met nieuwe rode!MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:19:
[...]
Als Hamilton naar binnen was gegaan, had max geen rode banden gehad.randomice schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:50:
[...]
In ieder geval had max de deur dicht gehouden waar hij er nu voorbij ging. Met die rode banden kan dat ook. Had wel mooi geweest max van p1 met gebruikte rode en Ham met nieuwe rode!
Ik weet niet wat RB dan besloten hadden..MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:50:
[...]
Als Hamilton naar binnen was gegaan, had max geen rode banden gehad.
Senna heeft dat gezegd als excuus om Prost er af te rijden om zo kampioen te worden. Als payback van het jaar er voor (waarbij Senna gediskwalificeerd wed voor "afsnijden van de baan").renzo4000 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:49:
[...]
“If you no longer go for a gap which exists you are no longer a racing driver”
[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 14-12-2021 13:53 ]
Rusland was ook de verwachting dat hij Verstappen zou gaan hinderen maar daar was hij er ook zo voorbij.Grrrrrene schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:39:
[...]
Heeft Bottas die 2e rijders rol dit seizoen ooit goed vervuld? Ik weet nog dat we de race in Zandvoort zaten te kijken en ik echt dacht "dat heeft Mercedes mooi voor elkaar, Bottas gaat hem natuurlijk vol blocken zodat Hamilton er weer achter zit". En vervolgens komt Max er aan het begin van het rechte stuk bij de allereerste poging al langs en rijdt Bottas aan het eind Hamilton nog even in de weg
Max gebruikte in Mexico Bottas heel goed als "schild". Bottas zat daar echt in de sandwich en drukt dan niet Verstappen helemaal naar buiten en doet een poging hem uit te remmen, hij trapt gewoon vroeg op de rem zo van "zo, dan zit ik die heren tenminste niet in de weg".
Bottas die in je pitwindow zit is gewoon een theoretisch dingetje waar RBR zich niet te druk om moest maken
[...]
Ja, dat vind ik het vervelende van sommige Britse analyses: die focussen 100% op de beslissing van Masi, maar zien niet dat het twee RBR's tegen HAM was en dat Mercedes op strategie verloren heeft. Ja, Masi hielp daarbij, maar ik zie het ook als de zoveelste race waarin de simulatie van de computer bij Mercedes dicteert wat ze doen en Hamilton met z'n gevoel en racecraft iets anders had gewild.
Zo ernstig als Perez de boel vertraagde om Verstappen te helpen zien we eigenlijk nooit.
In plaats van hard rijden om iemand achter je houden juist de boel vertragen kan best wel een handige tactiek zijn.
Maar uiteindelijk heeft Bottas als tweede rijder Mercedes wel aan de WCC titel geholpen.
Daar waar Perez het vaak af liet weten in de kwalificatie en op zondag weer een inhaalrace moest rijden, zat Bottas er altijd wel vrij stabiel bij, wat ook vaak voor een 2vs1 strategie zorgde.
Ze hebben aangeven dat ze de mogelijkheid tot beroep open laten. Je moet eerst aangeven dat je in beroep wilt gaan en vervolgens heb je 96 uur om daadwerkelijk in beroep te gaan. Dat is 4 dagen. Dus ergens donderdagavond weten we het.Chevy454 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:36:
Dat heeft geen invloed op het WK. De bekers worden donderdag op het gala verdeeld en daarna is de uitslag definitief.
Er kan geen sprake zijn van nieuw bewijs, het gaat om de interpretatie van de regels. Het had 2 kanten uit gekund. Code rood of safety car. Er is voor het laatste gekozen en Masi heeft zijn bevoegdheid gebruikt om de bekende procedures af te wijken.
Het wordt natuurlijk een heel moeilijk verhaal om te bewijzen dat Masi verkeerd gehandeld als Masi het recht heeft om van de procedures af te wijken.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Teruglezen van af pagina 175 is de bomPlenkske schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:30:
Dan zie je bv dit:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik zie vaak voorbij komen dat de Mercedes auto zoveel sneller en beter zou zijn, Newey is het daar niet mee eens: https://www.planetf1.com/...r-heart-attack-abu-dhabi/
“But I think on balance we’ve probably had the quicker car, and that’s a tribute to everyone back at the factory."
“But I think on balance we’ve probably had the quicker car, and that’s a tribute to everyone back at the factory."
Dat valt niet mee, ik ben pas op pagina 95
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
1000% zeker dat als Hamilton naar binnen was gegaan, Max buiten was gebleven.randomice schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:51:
[...]
Ik weet niet wat RB dan besloten hadden..
Ik denk dat de auto (ontwerp, aero) misschien wel, maar de motor was meer Mercedes, vooral nadat Merc Bottas had gebruikt als proefkonijn vanaf Monza. Iets waar de F1 wel wat aan mag doen.Homeland schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:01:
Ik zie vaak voorbij komen dat de Mercedes auto zoveel sneller en beter zou zijn, Newey is het daar niet mee eens: https://www.planetf1.com/...r-heart-attack-abu-dhabi/
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat is inderdaad het timeframe waar we over spreken.asing schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:55:
Ze hebben aangeven dat ze de mogelijkheid tot beroep open laten. Je moet eerst aangeven dat je in beroep wilt gaan en vervolgens heb je 96 uur om daadwerkelijk in beroep te gaan. Dat is 4 dagen. Dus ergens donderdagavond weten we het.
Ik heb zo een beetje het oscar gevoel. De winnaar is A, nee toch B want er is een appeal net binnen gekomen. Oh nee, toch A.Dat heeft geen invloed op het WK. De bekers worden donderdag op het gala verdeeld en daarna is de uitslag definitief.
Ja maar wat wordt er nu appeal op gemaakt? De keuze voor de SC of voor Rode vlag? Of de keuze van Masi om in de geest van de sport te werken en daarom af te wijken? Dat is een beetje onduidelijk denk ik.Er kan geen sprake zijn van nieuw bewijs, het gaat om de interpretatie van de regels. Het had 2 kanten uit gekund. Code rood of safety car. Er is voor het laatste gekozen en Masi heeft zijn bevoegdheid gebruikt om de bekende procedures af te wijken.
Het wordt natuurlijk een heel moeilijk verhaal om te bewijzen dat Masi verkeerd gehandeld als Masi het recht heeft om van de procedures af te wijken.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Met Perez achter Max waarschijnlijk.MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:02:
1000% zeker dat als Hamilton naar binnen was gegaan, Max buiten was gebleven.
True, dan was Perez ook niet naar binnen gehaald.
De enige manier voor Mercedes om te winnen was Lewis op 1. Zonder SC was dat ook gewoon gebeurd. Maar die situatie was er niet. Dan kan je 2 dingen doen, afhankelijk van wat je verwacht. Je blijft buiten, hoopt op een SC finish en je bent kampioen. Je gaat naar binnen, haalt rode banden en komt als nummer 2 terug. Dan hopen op 1-2 vrije ronden en dan moet je die snellere auto je de mogelijkheid geven om in te halen. (Ware het niet dat Max niet makkelijk in te halen is zonder DRS.GerGio schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:59:
[...]
Als je naar de boordradio luistert tussen Hamilton en zijn team dan kun je duidelijk horen dat hij al weet wat er gaat gebeuren met de "unlapped cars" Dit voor de beslissing om ze er even te houden en voordat de beslissing dat de "unlapped cars hem voorbij mogen rijden. Dus ik vond het wel wat raar dat hier moeilijk over gedaan werd. Ze wisten donders goed wat er ging gebeuren.
Het is simpel MB gokte op uitrijden onder SC en RBR gokte op nog een einde van de race zonder SC. Wel is te zeggen dat als MB anders had gegokt dat RBR het ook precies andersom had gedaan. Maar om nu te spreken van een gestolen race is wel raar.
Het meest rare is gewoon dat wat ik hier en daar lees, is dat de intentie is uitgesproken om NIET onder geel of SC te finishen. Hoe kan je dan als Mercedes denken dat je toch onder SC of geel gaan eindigen? Als dit uitgesproken is door de FIA en de teams daarmee akkoord waren, waaronder dus ook Mercedes, dan heb je gewoon een blunder begaan tactisch. Zowel door niet te wisselen bij de VSC eerst waar Max naar nieuwe witte banden ging en dan door niet naar rood te gaan voor de SC. Die laatste kan ik dan nog begrijpen, maar die wissel naar nieuwe witte tijdens de VSC, vooral nadat Max al binnen was geweest, is gewoon een blunder van jewelste. Die pitmogelijkheid onder VSC was er gewoon nadat Max al binnen was geweest, dus had je in die laatste ronden banden gehad die 20? ronden verser waren geweest. Dan had ik nog moeten zien of Max er voorbij gekomen was.
De FIA heeft niet gekozen voor een crash van Latifi. Zonder die crash was er nooit een discussie geweest en waren de meesten hier sjaggie geweest dat Mercedes op snelheid de snelste was. (laat ronde 1 incident buiten beschouwing) In mijn ogen is het gewoon Mercedes die verzaakt heeft op tactisch gebied. Te druk bezig met de huidige positie en niet met mogelijk incidenten die nog konden komen. En dat is ze "fataal" geworden. Niets gestolen race, gewoon verslagen op tactisch gebied. En daar hebben ze toch ook die knappe koppen voor die allerlei scenario's doorrekenen in HQ?
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Wat mij ook verbaasd is dat het op Lewis zijn kanalen stil is, hij is niet bij de persco geweest, niet in het vierkantje en heeft dus los van zijn reactie direct na de race niks meer laten horen. Zou hij dat protest afwachten en dan reageren of is hij zich nog aan het beraden op een reactie? Ik vindt het erg bijzonder van hem, want hij reageerde direct na de race heel erg sportief richting verstappen.loekf2 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:39:
[...]
Er wordt nog steeds ingepraat op Toto. Twitter account zwijgt al 2 dagen. Klokt tikt, want donderdagavond
[Afbeelding]
over het seizoen gezien hadden ze wellicht de betere auto. Zeker niet de laatste races.Homeland schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:01:
Snelste auto wellicht wel, als er niet met de nieuwe motoren was gestunteld.TLer schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:10:
[...]
over het seizoen gezien hadden ze wellicht de betere auto. Zeker niet de laatste races.
Denk dat Mercedes hier ook wat over te zeggen heeft gehad: Geen uitspraken doen, kan ons schaden. En in de eufori van de race heeft hij idd zeer sportief gehandeld. Daarna daalt het in dat je op zo'n manier je 8e beker niet krijgt... denk dat hij ook gewoon tijd nodig heeft om dat te verwerken... In the end is het ook maar een mensCrashed1987 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:09:
[...]
Wat mij ook verbaasd is dat het op Lewis zijn kanalen stil is, hij is niet bij de persco geweest, niet in het vierkantje en heeft dus los van zijn reactie direct na de race niks meer laten horen. Zou hij dat protest afwachten en dan reageren of is hij zich nog aan het beraden op een reactie? Ik vindt het erg bijzonder van hem, want hij reageerde direct na de race heel erg sportief richting verstappen.
Kan zijn dat hij een social ban heeft van het team totdat alles afgehandeld is of dat hij zelf ook rustig afstand wil nemen van alle hektiek van het jaar. Beter even stil zijn, dan iets uit emotie posten waar je nadien hard op afgerekend wordt.Crashed1987 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:09:
[...]
Wat mij ook verbaasd is dat het op Lewis zijn kanalen stil is, hij is niet bij de persco geweest, niet in het vierkantje en heeft dus los van zijn reactie direct na de race niks meer laten horen. Zou hij dat protest afwachten en dan reageren of is hij zich nog aan het beraden op een reactie? Ik vindt het erg bijzonder van hem, want hij reageerde direct na de race heel erg sportief richting verstappen.
Zijn reactie naar Max en Jos toe was prima en daar kan je nadien ook punten mee scoren sociaal gezien. Hoewel ik geen fan van Lewis ben, leek mij zijn reactie wel oprecht op dat moment.
En dan meteen Russel wel laten gillen op Twitter? Of had die z'n contract nog niet zo goed doorgelezenIJsbeer schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:13:
[...]
Denk dat Mercedes hier ook wat over te zeggen heeft gehad: Geen uitspraken doen, kan ons schaden. En in de eufori van de race heeft hij idd zeer sportief gehandeld. Daarna daalt het in dat je op zo'n manier je 8e beker niet krijgt... denk dat hij ook gewoon tijd nodig heeft om dat te verwerken... In the end is het ook maar een mens
Tweezijdig, op de boord radio was hij wel behoorlijk duidelijk op Bono over die laatste pitkans, ik denk dat hij ergens van binnen wist dat dit een team-error was en niet zijn fout. Het was toch even 5 minuten dat hij in de pit (niet P2 op grid) stond alvorens pas z'n gezicht te laten zien.Crashed1987 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:09:
[...]
Jammer alleen dat z'n broer die scene van z'n vader meteen weer een BLM momentje maakt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zie de onderstaande quote van het formulier van de FIA over de bezwaren van van Mercedesthunder8 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:07:
[...]
Het meest rare is gewoon dat wat ik hier en daar lees, is dat de intentie is uitgesproken om NIET onder geel of SC te finishen. Hoe kan je dan als Mercedes denken dat je toch onder SC of geel gaan eindigen? Als dit uitgesproken is door de FIA en de teams daarmee akkoord waren, waaronder dus ook Mercedes, dan heb je gewoon een blunder begaan tactisch. Zowel door niet te wisselen bij de VSC eerst waar Max naar nieuwe witte banden ging en dan door niet naar rood te gaan voor de SC. Die laatste kan ik dan nog begrijpen, maar die wissel naar nieuwe witte tijdens de VSC, vooral nadat Max al binnen was geweest, is gewoon een blunder van jewelste. Die pitmogelijkheid onder VSC was er gewoon nadat Max al binnen was geweest, dus had je in die laatste ronden banden gehad die 20? ronden verser waren geweest. Dan had ik nog moeten zien of Max er voorbij gekomen was.
Race Director’s Evidence
The Race Director stated that the purpose of Article 48.12 was to remove those lapped cars that
would “interfere” in the racing between the leaders and that in his view Article 48.13 was the one
that applied in this case.
The Race Director also stated that it had long been agreed by all the Teams that where possible
it was highly desirable for the race to end in a “green” condition (i.e. not under a Safety Car)
[ Voor 24% gewijzigd door GerGio op 14-12-2021 14:22 ]
Nickname KasPlantje.
Is dit een grap..?
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ongeacht of Merc het appeal nu wel of niet doorzet, acht ik de kans dat er nog iets gaat veranderen aan de uitslag van het WK nihil, dus Max blijft gewoon kampioen, in mijn optiek. De enige manier waarop dat niet zo zou zijn, is als ze de race zouden inkorten (zoals Merc initieel wilde) tot een punt waar Lewis nog voor Max reed. Max punten aftrek geven kan niet, want hij had er niks mee te maken.Chevy454 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:04:
Ik heb zo een beetje het oscar gevoel. De winnaar is A, nee toch B want er is een appeal net binnen gekomen. Oh nee, toch A.
Het meest extreme dat ze zouden kunnen doen, is de hele race ongeldig verklaren en dan is Max kampioen o.b.v. de overige races.
Volgens mij is dat waar ze over na aan het denken zijn. Het lijkt me dat het enige dat ze aan kunnen vechten, het gebruik/misbruik van de "overriding authority" van de Race Director om niet de normale/volledige safety car procedure te volgen.Ja maar wat wordt er nu appeal op gemaakt? De keuze voor de SC of voor Rode vlag? Of de keuze van Masi om in de geest van de sport te werken en daarom af te wijken? Dat is een beetje onduidelijk denk ik.
Het uitbrengen van de SC is volgens mij geen probleem. Er was geen reden voor een rode vlag (anders dan dat het achteraf misschien minder controverse had opgeleverd, als dit was gedaan voordat VER was binnengeweest voor vers rubber. De situatie op de baan gaf op zichzelf geen aanleiding voor een rode vlag, er was genoeg ruimte om achter de SC langs het ongeluk te rijden.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ik kan die quote ook echt niet meer zien, brrrNiellie41 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:52:
[...]
Senna heeft dat gezegd als excuus om Prost er af te rijden om zo kampioen te worden. Als payback van het jaar er voor (waarbij Senna gediskwalificeerd wed voor "afsnijden van de baan").
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Dit kan toch bijna niet echt zijn...
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Oh wauw, en dan zichzelf afvragen waarom discriminatie nog bestaat...
Dit is echt te triest voor woorden zeg.
Dit is fake, dit komt in elk geval niet van de bekende Samuel L Jackson.

[ Voor 4% gewijzigd door GerGio op 14-12-2021 14:24 ]
Nickname KasPlantje.
IJsbeer schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:13:
[...]
Denk dat Mercedes hier ook wat over te zeggen heeft gehad: Geen uitspraken doen, kan ons schaden. En in de eufori van de race heeft hij idd zeer sportief gehandeld. Daarna daalt het in dat je op zo'n manier je 8e beker niet krijgt... denk dat hij ook gewoon tijd nodig heeft om dat te verwerken... In the end is het ook maar een mens
thunder8 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:15:
[...]
Kan zijn dat hij een social ban heeft van het team totdat alles afgehandeld is of dat hij zelf ook rustig afstand wil nemen van alle hektiek van het jaar. Beter even stil zijn, dan iets uit emotie posten waar je nadien hard op afgerekend wordt.
Zijn reactie naar Max en Jos toe was prima en daar kan je nadien ook punten mee scoren sociaal gezien. Hoewel ik geen fan van Lewis ben, leek mij zijn reactie wel oprecht op dat moment.
Ja ik kan me inderdaad goed voorstellen dat hij van het team nog niet mag reageren, maar ik denk ook dat hij zelf niet heel blij is met het team met de keuzes die ze hebben gemaakt. Echter zou ik het juist goed en sterk vinden van hem als hij gewoon een reactie de wereld in brengt en het liefst zelfs tegen het idiote gedrag van zijn manager en teambaas in gaat. Want dat slaat natuurlijk nergens op of het nou Toto of Christian is in beide gevallen gaat het nergens over. Neem je verlies en move on.SinergyX schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:15:
[...]
En dan meteen Russel wel laten gillen op Twitter? Of had die z'n contract nog niet zo goed doorgelezen![]()
[...]
Tweezijdig, op de boord radio was hij wel behoorlijk duidelijk op Bono over die laatste pitkans, ik denk dat hij ergens van binnen wist dat dit een team-error was en niet zijn fout. Het was toch even 5 minuten dat hij in de pit (niet P2 op grid) stond alvorens pas z'n gezicht te laten zien.
Jammer alleen dat z'n broer die scene van z'n vader meteen weer een BLM momentje maakt.
Ik ben zelf een Max fan (heet zelf ook zo dus moet wel
Als dat zo is, haal ik 'm weg. Ik kreeg 'm via Twitter te zien. Ik heb geen Insta.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:24:
[...]
Mijn boefje is liev!
Dit kan voor LH een hart onder de riem zijn. Maar voor zijn reputatie een behoorlijke aanslag. Het is gelukkig ook niet uit de naam van Lewis geschreven, maar omg 😳
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Wel z'n echte account. Maar verhalen zijn maar 24u te zien, dus kan niet controleren op echtheid, helaas.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:24:
[...]
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ik heb dit bericht zelf in m'n feed gehad van Samuel L Jackson, dit was kort na de race gepost (die berichten verdwijnen na 24h), maar ik kan er voor in staan dat het echt was
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Lijkt mij ook sterk, staat geen enkele MF in.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:24:
[...]
Sowieso slaat de hele tekst nergens op. Als ze persé de "zwarte" in de sport willen dwarsbomen, was die nooit zovaak WK geworden. Dan hadden ze ook dit seizoen veel vaker tegen Lewis beslist ipv in zijn voordeel. Dan had je kunnen verwachten dat Silverstone een DSQ voor hem was geworden bijvoorbeeld. En hadden ze die raketmotor in Brazilië compleet uit elkaar getrokken.
Ik denk dat de algemene strekking zal zijn dat Michael Masi door zijn handelen het WK heeft beïnvloed. Ik geef het weinig kans. Daarnaast is het natuurlijk iedere keer slechte pers voor Mercedes. Er is natuurlijk "There is no such thing as bad publicity" maar ik denk dat ze liever niet weken in verband worden gebracht met de vete tussen Toto en de FIA.Chevy454 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:04:
[...]
Ja maar wat wordt er nu appeal op gemaakt? De keuze voor de SC of voor Rode vlag? Of de keuze van Masi om in de geest van de sport te werken en daarom af te wijken? Dat is een beetje onduidelijk denk ik.
Aan de andere kant moest Mercedes wel, want je right to appeal vervalt snel. Dus dat ze dat deden was logisch.
Ik snap het ook niet helemaal. Voor het team geldt dat ze 1e zijn geworden. En daar zitten de pegels. Dus financieel wordt Mercedes er niet minder van.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Maar die beker uitreiking is donderdag toch? Ik vind die stilte maar niets...asing schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:28:
[...]
Ik denk dat de algemene strekking zal zijn dat Michael Masi door zijn handelen het WK heeft beïnvloed. Ik geef het weinig kans. Daarnaast is het natuurlijk iedere keer slechte pers voor Mercedes. Er is natuurlijk "There is no such thing as bad publicity" maar ik denk dat ze liever niet weken in verband worden gebracht met de vete tussen Toto en de FIA.
Aan de andere kant moest Mercedes wel, want je right to appeal vervalt snel. Dus dat ze dat deden was logisch.
Ik snap het ook niet helemaal. Voor het team geldt dat ze 1e zijn geworden. En daar zitten de pegels. Dus financieel wordt Mercedes er niet minder van.
Mijn boefje is liev!
Als dit echt is dan vertik ik serieus voortaan zijn films te kijken. Beslissing van Masi heeft 0,0 met racisme te maken of wat dan ook. Statistieken liegen niet. Lewis had de race volledig in zijn zak, helemaal mee eens. Het kampioenschap zeer zeker niet.
Waarom zo schreeuwen.
Hij doet net alsof Lewis nog nooit een wereldtitel heeft gewonnen.
Max heeft het championship wél gewonnen.
Ik wist niet Lewis zijn broer was.
Red Bull status cards ?
Wat maakt het uit dat Lewis een donkere huidskleur heeft ?
Er zijn geen regels last minute "gemaakt". Er zijn geen regels gewijzigd.
Als het om zulke fans gaat: graag, scheer je weg.
Is Lewis ineens al zijn titels kwijt ?
Maakt mij niet zo veel uit of het fake is, iemand heeft dit gemaakt
Het zou HAM pas écht sieren als hij hier, lees: op de inhoud v/d story van Samuel L Jackson, publiekelijk afstand van zou nemen.
Hoe ben je daar achter gekomen?Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:24:
[...]
Het is een acteur, dit script heeft ie zeker zelf geschreven.

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Ham gaat lekker wachten tot donderdag en zal het wellicht samen met Mercedes gooien op onsportief gedrag van RB/FIA zoals ze dat ook hebben gedaan na Silverstone en dus ook niet op het gala komen..
Dit hoop ik natuurlijk allemaal niet maar het zal goed passen in het narratieve dat Mercedes AMG het laatste half jaar aan het opbouwen is rondom Ham (zie ook eerdere uitspraken van Toto Wolf dat hij nu snapt waar Lewis al heel z'n leven mee te maken heeft, past hier precies in...)
Edit: En ik wilde het alleen maar over racen hebben hier..
Sorry mensen
Dit hoop ik natuurlijk allemaal niet maar het zal goed passen in het narratieve dat Mercedes AMG het laatste half jaar aan het opbouwen is rondom Ham (zie ook eerdere uitspraken van Toto Wolf dat hij nu snapt waar Lewis al heel z'n leven mee te maken heeft, past hier precies in...)
Edit: En ik wilde het alleen maar over racen hebben hier..
[ Voor 7% gewijzigd door D-Ed op 14-12-2021 14:38 ]
Ik zag er niks van op z'n Twitter of Instagram, maar ik was even die belachelijke "na 24 uur verdwijn" posts vergeten, dus dit is niet te verifiëren (maakt het wel lekker makkelijk om mee te trollen).AMD1800 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:33:
Hoe ben je daar achter gekomen?
Ik geloof er echter nog steeds geen drol van. Samuel L. Jackson is een stuk intelligenter dan dit.
asing schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:28:
Ik denk dat de algemene strekking zal zijn dat Michael Masi door zijn handelen het WK heeft beïnvloed. Ik geef het weinig kans.
En dit nu exact wat ik bedoel:Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:18:
Ongeacht of Merc het appeal nu wel of niet doorzet, acht ik de kans dat er nog iets gaat veranderen aan de uitslag van het WK nihil, dus Max blijft gewoon kampioen, in mijn optiek. De enige manier waarop dat niet zo zou zijn, is als ze de race zouden inkorten (zoals Merc initieel wilde) tot een punt waar Lewis nog voor Max reed. Max punten aftrek geven kan niet, want hij had er niks mee te maken.
Er zijn velen die er geen graten in zien maar als het ICA beslist dat Masi maar een mens is die een fout heeft gemaakt en ze gaan een ronde terug. En het is nog niet Donderdagavond 21.00 als alles in steen gezet wordt. De kans is klein maar niet onbestaande.JB schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:29:
Maar die beker uitreiking is donderdag toch? Ik vind die stilte maar niets...
Maar op welke gronden zouden ze dat kunnen doen? Als Mercedes iets had gevonden denk ik dat ze het zo snel mogelijk willen melden alvores de klok donderdag 21.00 slaat. Maar het kan ook gewoon zo zijn dat ze gewoon aan het zieken zijn door in stilte te hullen.
Ik denk dat vooral regel 15 de doorslag gaat zijn alsook de wens van de teams om onder groen te eindigen met het principe "let them race". Maar niets staat hiervan in steen geschreven.
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 14-12-2021 14:40 ]
Precies dit.Humma Kavula schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:23:
[...]
Oh wauw, en dan zichzelf afvragen waarom discriminatie nog bestaat...
Dit is echt te triest voor woorden zeg.
Dat was het eerste wat in mij opkwam.
En of het nu wel of niet een validated account is, het feit dat iemand de tijd neemt om dit soort berichten de wereld in te slingeren die persoon heeft het niet begrepen.
Ja, hij heeft de race beïnvloed, net zoals bij elke andere beslissing in de afgelopen 22 races.asing schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:28:
[...]
Ik denk dat de algemene strekking zal zijn dat Michael Masi door zijn handelen het WK heeft beïnvloed.
Elke keer dat er wel of geen straf kwam voor Lewis, of wel of geen straf voor Max.
En elke keer dat de SC de baan op kwam of code rood was heeft hij ook het WK beïnvloed.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit is echt, ik heb het zelf in m'n feed gehad, en overwoog toen ook om een screenshot te maken omdat het zo bizar wasHerko_ter_Horst schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:38:
[...]
Ik zag er niks van op z'n Twitter of Instagram, maar ik was even die belachelijke "na 24 uur verdwijn" posts vergeten, dus dit is niet te verifiëren (maakt het wel lekker makkelijk om mee te trollen).
Ik geloof er echter nog steeds geen drol van. Samuel L. Jackson is een stuk intelligenter dan dit.
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Schoenmaker blijf bij je leest, zou ik zeggen

Vaak bu'j te bang!
Gaat nooit gebeuren, de sport wordt compleet ongeloofwaardig als dat de maatregel zou zijn. Ze kunnen niet aan de ene kant zeggen: "we keuren af dat de RD zelf de regels/procedures verandert" en aan de andere kant de regels/procedures arbitrair wijzigen door de race met 1 (of 5, of x) rondes in te korten en dat als uitslag te nemen.Chevy454 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:38:
Er zijn velen die er geen graten in zien maar als het ICA beslist ... ze gaan een ronde terug.
Bedankt voor je toelichting. Ik weet niet wat ik moet geloven. Het is wel een mogelijkheid om een dergelijke reactie te geven. Er zijn best een aantal mensen die dit in het verleden hebben gedaan. Maar het is niet logisch om tot een rascime conclusie te komen als iemand al 7 keer wereldkampioen is.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:38:
[...]
Ik zag er niks van op z'n Twitter of Instagram, maar ik was even die belachelijke "na 24 uur verdwijn" posts vergeten, dus dit is niet te verifiëren (maakt het wel lekker makkelijk om mee te trollen).
Wanneer je het zo analyseert en het verhaal leest, dan denk ik op z'n minst dat Max ook meteen de GOAT is geworden...Plenkske schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:29:
[...]
Waarom zo schreeuwen.
Hij doet net alsof Lewis nog nooit een wereldtitel heeft gewonnen.
Max heeft het championship wél gewonnen.
Ik wist niet Lewis zijn broer was.
Red Bull status cards ?
Wat maakt het uit dat Lewis een donkere huidskleur heeft ?
Er zijn geen regels last minute "gemaakt". Er zijn geen regels gewijzigd.
Als het om zulke fans gaat: graag, scheer je weg.
Is Lewis ineens al zijn titels kwijt ?
Maakt mij niet zo veel uit of het fake is, iemand heeft dit gemaakt
Maar wat je zegt, alsjeblieft laat die gloryhunter "fans" lekker weg blijven dan kunnen de echte fans van de F1 het gewoon volgen. Controverse, bizarre soms onsportieve acties en politiek zijn toch altijd wel een beetje vast onderdeel van de F1 geweest...
Waarom dan? Noem nu eens een goede reden waarom ze een ronde terug zouden gaan, er is geen enkele reden in het regelementen boek te bedenken in dit geval waarom ze dat zouden doen namelijk. Als dat überhaupt al zou kunnen onder normale race omstandigheden. (weersomstandigheden, tijd, situatie op de baan spelen allemaal geen enkele rol)Chevy454 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:38:
Er zijn velen die er geen graten in zien maar als het ICA beslist dat Masi maar een mens is die een fout heeft gemaakt en ze gaan een ronde terug.
Het zal dan eerder eindigen in een race die niet meetelt voor het kampioenschap dan een race die ineens ingekort wordt. Dan kun je ook zeggen, we nemen de startopstelling als uitslag...
[ Voor 42% gewijzigd door TIGER1125 op 14-12-2021 14:54 ]
Bizarre reactie van Samuel L. Jackson.
Ten eerste betwijfel ik hoe goed hij de sport volgt want weet je dat Hamilton niet meer benadeeld wordt dan andere coureurs (in tegendeel zelfs).
Ten tweede kan je never nooit claimen dat dit vanwege huidskleur is. Door hier juist de organisatie van racisme te betichten, zet je Hamilton als slachtoffer neer. Alsof hij minder aanzien heeft dan de andere coureurs. Volgens mij is niets minder waar. Wat hij aan racistische opmerkingen meekrijgt lijkt me verschrikkelijk en moet onmiddellijk stoppen, maar Hamilton wordt gezien als één van de besten aller tijden gezien door zijn prestaties en niet dankzij of ondanks zijn huidskleur.
Moet je nagaan als Sylvester Stallone bij winst van Hamilton een soortgelijke post had gemaakt waarin hij het opneemt voor Verstappen en dat hij benadeeld was omdat ze de coureur met een donkere huidskleur willen voortrekken. Hele vreemde redenatie vanuit Hollywood
Ten eerste betwijfel ik hoe goed hij de sport volgt want weet je dat Hamilton niet meer benadeeld wordt dan andere coureurs (in tegendeel zelfs).
Ten tweede kan je never nooit claimen dat dit vanwege huidskleur is. Door hier juist de organisatie van racisme te betichten, zet je Hamilton als slachtoffer neer. Alsof hij minder aanzien heeft dan de andere coureurs. Volgens mij is niets minder waar. Wat hij aan racistische opmerkingen meekrijgt lijkt me verschrikkelijk en moet onmiddellijk stoppen, maar Hamilton wordt gezien als één van de besten aller tijden gezien door zijn prestaties en niet dankzij of ondanks zijn huidskleur.
Moet je nagaan als Sylvester Stallone bij winst van Hamilton een soortgelijke post had gemaakt waarin hij het opneemt voor Verstappen en dat hij benadeeld was omdat ze de coureur met een donkere huidskleur willen voortrekken. Hele vreemde redenatie vanuit Hollywood

dat "1 ronde terug" is er één voor bij een rode vlag situatie waarbij de race niet meer wordt herstart.
De uitslag is dan, zoals deze één ronde terug was, voordat de rode vlag viel.
je kan deze regel niet zomaar even, te pas en te onpas, op iedere situatie toepassen.
De uitslag is dan, zoals deze één ronde terug was, voordat de rode vlag viel.
je kan deze regel niet zomaar even, te pas en te onpas, op iedere situatie toepassen.
Maar schrap je vervolgens wel één van de meest memorabele slotraces uit de geschiedenisboeken, zal Mercedes niet heel populair mee worden als ze dat voor elkaar krijgen.Extigo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:51:
In mijn ogen is er maar één optie die het ICA kan doen en dat is de race ongeldig laten verklaren. Zeker ook omdat de coureurs geen blaam treft. En in die situatie is Verstappen nog steeds kampioen en verandert er dus niets.
Tja ik las het gewoon rustig en verwoorde mijn gedachtes. Wat een post zegTIGER1125 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:47:
[...]
Wanneer je het zo analyseert en het verhaal leest, dan denk ik op z'n minst dat Max ook meteen de GOAT is geworden...
Maar wat je zegt, alsjeblieft laat die gloryhunter "fans" lekker weg blijven dan kunnen de echte fans van de F1 het gewoon volgen. Controverse, bizarre soms onsportieve acties en politiek zijn toch altijd wel een beetje vast onderdeel van de F1 geweest...

Van mij mogen er overigens best successupporters zijn. Die zijn er heel veel nu, als je alleen al de kijkcijfers in Nederland ziet van afgelopen zondag... Maar ik heb daar geen probleem mee. Bij de circuits lopen die ook rond en dat is helemaal prima. Die mensen gaan er wel naar toe om het eens in het echt mee te maken. Ik kan het iedereen aanraden.
Maar je moet als successupporter geen onzin gaan uitkramen of zoals je zegt mee willen liften (zoals vele BN'ers).
Ja en heeft impact op de teams onderin volgens mij. Die hebben ook punten gescoord met gevolgen.Bushie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:53:
[...]
Maar schrap je vervolgens wel één van de meest memorabele slotraces uit de geschiedenisboeken, zal Mercedes niet heel populair mee worden als ze dat voor elkaar krijgen.
Mijn boefje is liev!
Ik kan nergens anders iets te vinden over dat een beroemdheid als Samuel L. Jackson dit gezegd zou hebben, anders dan op het Twitter-account SirLewisUpdates en op Reddit. Er is geen enkel nieuwsbericht hierover te vinden, zelfs niet in de roddelpers. Dat is toch wel opvallend, zeker als dit al vlak na de race gebeurd is. Je zou denken dat tabloids hier bovenop zouden springen...tripel7 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:42:
[...]
Dit is echt, ik heb het zelf in m'n feed gehad, en overwoog toen ook om een screenshot te maken omdat het zo bizar was
Ik geloof er helemaal niets van dat Samuel L. Jackson dit gepost heeft. Wat er in jouw feed heeft gestaan, weet ik niet.
Tja, het is dan officieel geschrapt. En ik zou het onzin vinden. Maar de race is toch echt gereden. Toch ? Ik droom niet meer toch ?Bushie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:53:
[...]
Maar schrap je vervolgens wel één van de meest memorabele slotraces uit de geschiedenisboeken, zal Mercedes niet heel populair mee worden als ze dat voor elkaar krijgen.
Vraag jezelf dan ook af waarom iemand een fake bericht als dat zou maken?
Untappd: Louwke80
Wat maakt iedereen zich druk zeg hier. Er gaat echt niets meer veranderen aan deze uitslag. Mercedes is aan het rekken maar trekt de keutel gewoon in straks. En zelfs dan is er geen enkele regel die Max geen kampioen laat zijn.
Sensatie, polarisatie, destabilisatie. Er zijn genoeg mensen die virtueel willen rellen.Louwke schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:56:
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Dus bij iedere natte scheet die iemand op social zet moet 'men zich iets af gaan vragen..'?Louwke schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:56:
Echt serieus, social media is een gevaarlijker virus dan men ooit had kunnen verzinnen zeg..
Mis het bekende MF van hem, dus fakeHerko_ter_Horst schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:55:
[...]
Ik kan nergens anders iets te vinden over dat een beroemdheid als Samuel L. Jackson dit gezegd zou hebben, anders dan op het Twitter-account SirLewisUpdates en op Reddit. Er is geen enkel nieuwsbericht hierover te vinden, zelfs niet in de roddelpers. Dat is toch wel opvallend, zeker als dit al vlak na de race gebeurd is. Je zou denken dat tabloids hier bovenop zouden springen...
Ik geloof er helemaal niets van dat Samuel L. Jackson dit gepost heeft. Wat er in jouw feed heeft gestaan, weet ik niet.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Oh begrijp me niet verkeerd hoor, als Fan van de sport zijn ze wat mij betreft van harte welkom, maar mensen die dit soort zaken roepen mogen van mij wel weg blijven.Plenkske schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:54:
[...]
Tja ik las het gewoon rustig en verwoorde mijn gedachtes. Wat een post zeg![]()
Van mij mogen er overigens best successupporters zijn. Die zijn er heel veel nu, als je alleen al de kijkcijfers in Nederland ziet van afgelopen zondag... Maar ik heb daar geen probleem mee. Bij de circuits lopen die ook rond en dat is helemaal prima. Die mensen gaan er wel naar toe om het eens in het echt mee te maken. Ik kan het iedereen aanraden.
Maar je moet als successupporter geen onzin gaan uitkramen of zoals je zegt mee willen liften (zoals vele BN'ers).
Mensen die alleen fan van Max of Lewis zijn en oprecht blij, huilen of boos zijn wanneer hun idool wint/verliest zie ik liever dan mensen die achter iedere beslissing iets zoeken, zien en dat soort politieke zaken erbij betrekken.
Geeft overigens wel gezellig volle tribunes!
[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 14-12-2021 15:05 ]
What??? Waar? Krijg het niet te vinden…Spotmatic schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:09:
[...]
Hamilton zijn vrienden zijn trouwens wel bezig. Op Instagram trok Samuel L. Jackson (de acteur) bijvoorbeeld zelfs min of meer de racismekaart. Ik hoop dat Hamilton zichzelf daarvan distantieert want er mag dan veel mis zijn, van racisme was afgelopen race absoluut geen sprake.
Wist niet dat Samuel L. Jackson ook zo'n f1 fan was.
Snap dat reacties nooit zo, je hoort nooit wat van deze mensen en dan opeens laten ze 'hun' stem horen.
Snap dat reacties nooit zo, je hoort nooit wat van deze mensen en dan opeens laten ze 'hun' stem horen.
[ Voor 49% gewijzigd door SterqVerhael op 14-12-2021 15:05 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |