Z'n punt is dus dat de auto's tussen hem en Max ook weg had willen hebben. Kan ik me in vinden.Homeland schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:19:
Sainz vind het unlap verhaal ook vreemd want tussen hem en Max zaten dus gewoon twee achterblijvers.
“I’ve never had it before, having to restart the race with these two guys in front of me while fighting for a P3.
“I believe it was a strange one and something to look at because it was just very strange to see and it nearly cost me a podium, to be honest.”
https://www.planetf1.com/...-sainz-strange-situation/
Narcisme.HollowGamer schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:20:
[...]
Hoewel ze zijn afgemaakt door de media, lijken ze niet te willen stoppen. Een excuses ofzo komt er niet vanaf, zijn deze mensen ziek of verslaafd? Dat klinkt heel hard, maar ik bedoel het serieus. Als ik mij misdraag ergens, dan komt eerst ontkenning en dan schaamte. Maar dit gevoel lijkt totaal niet (meer) aanwezig te zijn?
Dat was wellicht vreemd, maar met oog op niet finishen achter de SC is dat wellicht over het hoofd gezien. Het had niets uitgemaakt tussen HAM/VER dus om deze procedure dan aan te gaan grijpen om Max de WDC titel af te pakken is echt sneu. Ze wilden racen, niet achter een SC finishen. Pak je verlies, gewoon niet opgelet met strategie. Niet de 1e keer en WDC is niet alleen in deze race beslecht.Homeland schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:19:
Sainz vind het unlap verhaal ook vreemd want tussen hem en Max zaten dus gewoon twee achterblijvers.
“I’ve never had it before, having to restart the race with these two guys in front of me while fighting for a P3.
“I believe it was a strange one and something to look at because it was just very strange to see and it nearly cost me a podium, to be honest.”
https://www.planetf1.com/...-sainz-strange-situation/
[ Voor 9% gewijzigd door JB op 14-12-2021 10:26 ]
Mijn boefje is liev!
Ook negatieve aandacht is aandacht, en aandacht is waar deze mensen voor leven. Het is ziekelijk, maar ze zullen er niet minder om slapen. Ik zou mij inderdaad doodschamen voor zo'n vertoning, maar Ali of Gordon niet, die genieten er juist van.HollowGamer schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:20:
Hoewel ze zijn afgemaakt door de media, lijken ze niet te willen stoppen. Een excuses ofzo komt er niet vanaf, zijn deze mensen ziek of verslaafd? Dat klinkt heel hard, maar ik bedoel het serieus. Als ik mij misdraag ergens, dan komt eerst ontkenning en dan schaamte. Maar dit gevoel lijkt totaal niet (meer) aanwezig te zijn?
Ik weet dat er al een ander antwoord is gegeven, toch wil ik hier nog even op inhaken.Driek schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:32:
ik krijg het niet gevonden, is er al beeldmateriaal dat BOT in de laatste ronde door GAS en TSU wordt ingehaald?
Ik heb de on boards van betrokken rijders nog eens teruggekeken en was het meest verbaasd over het gemis aan power bij de auto van Bottas. Tsunoda verschakelde zich zelfs nog op het 2e rechte stuk en nog kwam Bottas er niet aan te pas, en daarna kwam Gasly er ook nog eens langs gevlogen.
Zonder de schakelfout van Tsunoda had deze zelfs misschien nog een kans op Sainz gehad, dus op de 3e plek.
De Mercedes motor levert echt flink in als deze wat km's achter de kiezen heeft. De betrouwbaarheid van de Honda motor is eigenlijk niet beloond dit jaar. Mercedes (en iedereen die er maar krachtbronnen tegenaan blijft gooien), zou toch minimaal steeds dezelfde gridstraf moeten krijgen als dat gebeurt en niet zoals het dit jaar is gegaan. Had Mercedes dat konijn niet uit de hoge hoed getrokken voor Hamilton dan was ie de laatste races misschien helemaal niet zo sterk geweest t.o.v. Verstappen. Dus volgend jaar + 20 plekken voor iedere nieuwe krachtbron, wel zo eerlijk.
Honda
Testing, one, two ...
De meest elegante oplossing is volgens mij om rondes achter SC niet te tellen als racelaps. Om te voorkomen dat auto's zonder brandstof komen te staan zou men zo'n regel bijv. alleen in de laatste 10 tot 5 laps kunnen laten gelden.Grrrrrene schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:57:
[...]
Wat hier fout gaat is dat de F1-regels niet voorzien in een eerlijk einde aan zo'n race. Ik vind het Nascar-principe van minstens nog een ronde racen na een SC eigenlijk wel een mooie die F1 zou kunnen overnemen, mits redelijk te doen met de fuel loads. Ik denk dat ze achter de SC genoeg sparen in 5 rondjes tijd om daarna nog 1 ronde voluit te kunnen gaan. Feitelijk is dat wat er nu is gebeurd nml.
[...]
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Als je die rondes niet mee telt dan kom je juist brandstof te kort? Ze rijden dan immers nog meer rondes.Allard schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:30:
[...]
De meest elegante oplossing is volgens mij om rondes achter SC niet te tellen als racelaps. Om te voorkomen dat auto's zonder brandstof komen te staan zou men zo'n regel bijv. alleen in de laatste 10 tot 5 laps kunnen laten gelden.
Ze zouden ook de rondes letterlijk niet kunnen rijden en in de pitlaan kunnen wachten tot alles is opgeruimd, en daarna weer een rollende start kunnen doen. Motor kan af en de boel kan gekoeld worden.Allard schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:30:
[...]
De meest elegante oplossing is volgens mij om rondes achter SC niet te tellen als racelaps. Om te voorkomen dat auto's zonder brandstof komen te staan zou men zo'n regel bijv. alleen in de laatste 10 tot 5 laps kunnen laten gelden.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Praktisch vergelijkbaar met een rode vlag situatie dan. Alleen wordt er dan vaak een staande start gedaan..oisyn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:33:
[...]
Ze zouden ook de rondes letterlijk niet kunnen rijden en in de pitlaan kunnen wachten tot alles is opgeruimd, en daarna weer een rollende start kunnen doen. Motor kan af en de boel kan gekoeld worden.
Dat gaat niet werken natuurlijk. Begin van de race kun je ervoor kiezen nog iets te sparen. Einde van de race is de tank zo leeg als ie is, en heb je geen mogelijkheden meer.Allard schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:30:
[...]
Zat nog te denken; misschien is het een idee om bij een rode vlag wel toe te staan om banden te wisselen, maar alleen naar dezelfde compound. Daarmee hef je het eventuele nadeel enigszins op van degenen die wel het risico genomen hebben met een pitstop.
Bekend fenomeen, ook reeds succesvol bezongen :HollowGamer schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:01:
Gisteren en vandaag even Veronica Inside teruggekeken, daar kwamen een deel van 'onze' BN'ers voorbij.. wat is er mis met deze mensen?
Ik zag bijvoorbeeld Ali B 'rappen' voor Max en ik betwijfel of al die mensen echt iets met F1 hebben.
Buiten Max had ik de F1 wellicht ook niet zo gevolgd, die mensen doen net alsof hem al jaren steunen of zijn beste vriend zijn.
YouTube: Herman Brood & Henny Vrienten - Als je wint heb je vrienden back t...[YouTube: Herman Brood & Henny Vrienten - Als je wint heb je vrienden back to the 80's]
[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 14-12-2021 10:36 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Is dat zo?Togi schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:58:
[...]
Nee het zijn de auto's van volgend jaar alleen met de buitenkant van dit jaar (of zelfs eerdere jaren)
Dit is ook de reden dat Williams er niet bij is tijdens de test aangezien zij geen mule hebben
Nee, want geen start en geen changes aan de autoSterqVerhael schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:33:
[...]
Praktisch vergelijkbaar met een rode vlag situatie dan. Alleen wordt er dan vaak een staande start gedaan.
.edit: alhoewel, tijdens een SC mag je natuurlijk gewoon pitten.
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2021 10:44 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik snap dat iedereen varianten op de regels bedenkt om eventueel voordeel of nadeel dat je kunt behalen uit die situatie te mitigeren. Alleen dat is ook gewoon hoe de sport werkt. Dat een team inspeelt op de SC door de pits in te gaan en daardoor in de laatste ronde op een zachtere band staat versus het team dat dat niet doet. Tja, dat is gewoon onderdeel van de sport.
Het kwartje kan twee kanten op vallen in zo'n situatie. Dat strategische maakt de sport ook mooi in mijn ogen. Ga je allerlei regels invoeren om die strategische verschillen kleiner te maken, dan wordt het in mijn ogen een stuk saaier.
Het kwartje kan twee kanten op vallen in zo'n situatie. Dat strategische maakt de sport ook mooi in mijn ogen. Ga je allerlei regels invoeren om die strategische verschillen kleiner te maken, dan wordt het in mijn ogen een stuk saaier.
volgens mij niet. Zijn alleen wijzigingen gedaan aan het onderstel vziw. Hogere rijhoogte, meer vering, paar stukken uit de vleugels en vloer gezaagd om de banden ruimte te geven.
Nee, het zijn 'gewoon' de autos voor dit jaar, met het minimale aangepast wat nodig is om een beetje zinnig die banden te testen. De autos voor volgend jaar komen met beetje geluk eind februari 'van de band rollen'.
Er word volgens mij al het hele jaar getest met deze mule-autos. Daar zit echt geen onderdeel voor 2022 op. (Oke, misschien een paar
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Vraag het mij af, want vergaarde data moet door de teams over de teams verdeeld worden nadat Pirelli er naar gekeken heeftBM schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:41:
[...]
Nee, het zijn 'gewoon' de autos voor dit jaar, met het minimale aangepast wat nodig is om een beetje zinnig die banden te testen. De autos voor volgend jaar komen met beetje geluk eind februari 'van de band rollen'.
Er word volgens mij al het hele jaar getest met deze mule-autos. Daar zit echt geen onderdeel voor 2022 op. (Oke, misschien een paar)
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Als je dat de hele race zou doen, ja, maar de laatste paar rondes zou toch wel moeten lukken?Zahariac schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:32:
[...]
Als je die rondes niet mee telt dan kom je juist brandstof te kort? Ze rijden dan immers nog meer rondes.
Achter een SC sparen de auto's elke ronde brandstof t.o.v. een normale ronde dus er is wel wat ruimte. Daarnaast kan de FIA teams verplichten om een aantal Kg extra reservebrandstof mee te nemen, genoeg voor bijv. maximaal 10 rondes SC.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Dat is ook de reden dat Perez naar binnen moest, die wagen moet nog mee tot na de testdagen.BM schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:41:
[...]
Er word volgens mij al het hele jaar getest met deze mule-autos. Daar zit echt geen onderdeel voor 2022 op. (Oke, misschien een paar)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Zie plaatje boven met de ronde tijdenD-Ed schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:47:
Doet Mercedes ook mee met die test want op Twitter zie ik ze er geen melding over maken nml..
Russel staat er tussen en die rijdt in de Mercedes
Zie deTogi schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:48:
[...]
Zie plaatje boven met de ronde tijden
Russel staat er tussen en die rijdt in de Mercedes
Maar thx
Waarschijnlijk hebben ze afgesproken dit seizoen in ieder geval een paar dagen dood te zwijgen. Of totdat Hamilton zelf met een reactie komt.D-Ed schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:47:
Doet Mercedes ook mee met die test want op Twitter zie ik ze er geen melding over maken nml..
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Kan kloppenChiron schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:47:
[...]
Dat is ook de reden dat Perez naar binnen moest, die wagen moet nog mee tot na de testdagen.
De rookies rijden de 2021 auto (met 13 inch) en de rijders van afgelopen jaar rijden de Mule car met 18inch
Deze auto's hebben trouwens ook al eerde in spanje gereden en zijn waarschijnlijk de 2020 autos met de 2022 ophanging (dus idd anders wat ik eerder zij dat er meer voor 2022 opzit)
[ Voor 6% gewijzigd door Togi op 14-12-2021 10:55 ]
Golden shoesd-vine schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:17:
Max Verstappen vol en vol trots als kampioen 🏆
[Afbeelding]
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Zo ziet het er naar uit idd.. Toch fijn dat we die video's van Toto hebben gezien anders hadden we ons echt zorgen moeten maken..Spotmatic schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:53:
[...]
Waarschijnlijk hebben ze afgesproken dit seizoen in ieder geval een paar dagen dood te zwijgen. Of totdat Hamilton zelf met een reactie komt.
Dat zou allemaal perfect kunnen maar er is slechts een probleem. Elke motor start kan een probleem met zich teweeg brengen. Alles koelt mooi af en als alles perfect heatsoaked / volledig afgekoeld is kan een herstart geen kwaad..oisyn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:33:
Ze zouden ook de rondes letterlijk niet kunnen rijden en in de pitlaan kunnen wachten tot alles is opgeruimd, en daarna weer een rollende start kunnen doen. Motor kan af en de boel kan gekoeld worden.
Met een cool down kan het zijn dat je net wat problemen krijgt in een gedeelte waarbij iets sneller afkoelt als het component ernaast. Dan kan het zomaar zijn dat de motormappings even in de war zijn en dan ben je het haasje.
Wij hebben zelfs een OBD recall moeten doen vanwege afkoelen en herstarten in een bepaalde specifieke situatie en we hebben daar een vloot van 100 wagens rijden over de hele wereld met verschillende soorten omstandigheden gedurende 2 jaar en nooit gezien tot we in productie waren en in het veld plots fouten gingen zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 14-12-2021 10:58 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Zaten die alleen niet nog in dezelfde ronde? I.t.t. degenen die wel voorbij de SC mochten. Geen idee hoor, maar dat zou het verschil kunnen zijn.MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:23:
[...]
Z'n punt is dus dat de auto's tussen hem en Max ook weg had willen hebben. Kan ik me in vinden.
Dat was in maart. Mijn bron is van recentere datum: https://www.google.com/am...21-development-tokens/ampstefanass schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:02:
[...]
Dat klopt niet; Ze hebben de tokens wel gebruikt maar hebben nooit gezegd waaraan ze de tokens gespendeerd hebben;
Mercedes – The team opted not to divulge where it spent tokens at the launch of the W12, with technical director James Allison admitting that it was purely to prevent teams from having more time to copy any new designs the team will run in 2021. “We have spent our tokens, but we won’t reveal how we used them just yet. That’ll become clear in good time.”
Bron
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Naar ik begrepen heb zijn de Pirelli testen al afgerond en zijn dit de testen voor de teams.poor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:51:
[...]
Nouja dit zijn testen vanuit Pirelli.. en laten we niet net doen alsof Pirewlli géén fuck-ups maakt qua compound keuze/samenstelling of slijtage patronen/verwachtingen he
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Heb ik inderdaad ondertussen ook gezien; Blijkt dus wel dat Mercedes tegenstrijdige info de wereld in slingert en het dus maar gokken is wat er waar is.Barre73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:59:
[...]
Dat was in maart. Mijn bron is van recentere datum: https://www.google.com/am...21-development-tokens/amp
Daarnaast is mij na het bekijken van de regels over de tokens nog steeds niet duidelijk wat je er mee zou winnen, voor zo ver ik kan zien zijn de tokens om in te zetten tijdens het 2021 seizoen (en zou je ze dus niet mee kunnen nemen). Maar kan zijn dat ik dit verkeerd interpreteer.
Nee, want als ze in dezelfde ronde zaten was Riciardo wel 3e geworden en niet SainzSterqVerhael schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:59:
[...]
Zaten die alleen niet nog in dezelfde ronde? I.t.t. degenen die wel voorbij de SC mochten. Geen idee hoor, maar dat zou het verschil kunnen zijn.
Eis dat teams niet 1, maar 12 liter over hebben aan het eind van de race. Deze regel vervalt als er een SC-inzet is in de laatste ronde en er meer ronden gereden moeten worden. Dan kunnen ze tijdens de SC brandstof sparen en alsnog de race uitrijden.Chevy454 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:58:
[...]
Dat zou allemaal perfect kunnen maar er is slechts een probleem. Elke motor start kan een probleem met zich teweeg brengen. Alles koelt mooi af en als alles perfect heatsoaked / volledig afgekoeld is kan een herstart geen kwaad.
Met een cool down kan het zijn dat je net wat problemen krijgt in een gedeelte waarbij iets sneller afkoelt als het component ernaast. Dan kan het zomaar zijn dat de motormappings even in de war zijn en dan ben je het haasje.
Wij hebben zelfs een OBD recall moeten doen vanwege afkoelen en herstarten in een bepaalde specifieke situatie en we hebben daar een vloot van 100 wagens rijden over de hele wereld met verschillende soorten omstandigheden gedurende 2 jaar en nooit gezien.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Daar worden de auto's weer zwaarder en groter van.Grrrrrene schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:04:
[...]
Eis dat teams niet 1, maar 12 liter over hebben aan het eind van de race. Deze regel vervalt als er een SC-inzet is in de laatste ronde en er meer ronden gereden moeten worden. Dan kunnen ze tijdens de SC brandstof sparen en alsnog de race uitrijden.
[edit] Welke regels je ook bedenkt, er zal altijd een situatie zijn waar 1 team ervan profiteert en een ander team er nadeel van heeft. Daar is geen oplossing voor. Wat wel moet gebeuren is dat er heldere regels komen, en dat deze consequent worden toegepast. Daar heeft het dit seizoen aan ontbroken.
[ Voor 26% gewijzigd door Waaj op 14-12-2021 11:11 ]
So what, de FIA heeft het minimumgewicht sowieso al verhoogd de afgelopen jaren, dan halen de teams ergens anders toch wat gewicht weg? Ik geloof niet dat ze zoveel groter zullen worden door het meenemen van 10-12L extra brandstof.Waaj schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:08:
[...]
Daar worden de auto's weer zwaarder en groter van.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Kan er wel om lachen maar om zich vind ik dit soort dingen (gouden schoenen enzo) dan weer niet zo heel erg bij Max passen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nouja, die auto's zijn al 150 kilo te zwaar eerlijk gezegd... Dus m.i. wel een probleem inmiddels.Grrrrrene schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:22:
[...]
So what, de FIA heeft het minimumgewicht sowieso al verhoogd de afgelopen jaren, dan halen de teams ergens anders toch wat gewicht weg? Ik geloof niet dat ze zoveel groter zullen worden door het meenemen van 10-12L extra brandstof.
Wacht, formuleerde het niet goed: stonden die niet net op het punt om gelapped te worden door Sainz. Dus formeel nog achter Sainz in de race, maar nog niet gelapped. En daardoor niet de mogelijkheid om zichzelf te unlappen.Puc van S. schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:03:
[...]
Nee, want als ze in dezelfde ronde zaten was Riciardo wel 3e geworden en niet Sainz
Dus: de nummer 3 in de race staat op het punt om de nummer 13 - 14 (bij wijze van) op een ronde te zetten.
Niet? Cocky bastard hoor...Help!!!! schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:24:
[...]
Kan er wel om lachen maar om zich vind ik dit soort dingen (gouden schoenen enzo) dan weer niet zo heel erg bij Max passen.
Hij gaat niet voor niks met die 1 rijden.
Dat klopt, maar lapped cars worden tov P1 bekeken.SterqVerhael schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:25:
[...]
Wacht, formuleerde het niet goed: stonden die niet net op het punt om gelapped te worden door Sainz. Dus formeel nog achter Sainz in de race, maar nog niet gelapped. En daardoor niet de mogelijkheid om zichzelf te unlappen.![]()
Dus: de nummer 3 in de race staat op het punt om de nummer 13 - 14 (bij wijze van) op een ronde te zetten.
(anders hadden die achter Hamliton zich ook niet te hoven unlappen? Want die stonden op het punt gelapped te worden door Verstappen
Hij mag niet trots zijn op zijn prestatie? Misschien wordt je maar 1x WK, dan zou ik ook mooi met nummer 1 gaan rijden.MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:25:
[...]
Niet? Cocky bastard hoor...
Die schoenen zullen waarschijnlijk een cadeautje van Puma zijn of iets dergelijks. Daar vind ik echt totaal niets 'cocky' aan.
Ik zeg toch niet dat ik het erg vindSterqVerhael schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:27:
[...]
Hij mag niet trots zijn op zijn prestatie? Misschien wordt je maar 1x WK, dan zou ik ook mooi met nummer 1 gaan rijden.
Die schoenen zullen waarschijnlijk een cadeautje van Puma zijn of iets dergelijks. Daar vind ik echt totaal niets 'cocky' aan.
Nee, maar om er dan het predikaat 'cocky bastard' op te plakken vind ik wel wat overdreven.
ik had het ook niet verwacht dat hij dit zou doen, maar dat had ik ook niet toen hij vertelde om nummer 1 te gebruiken.Help!!!! schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:24:
[...]
Ik denk persoonlijk dat hij het er komend jaar even van gaat nemen met de extra's die hem toekomt en dan weer in de "normale" Max terug valt.
Na volgend jaar sowieso weer terug naar "33", kunnen ze weer een nieuwe lijn merchandise uitbrengend-vine schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:32:
[...]
ik had het ook niet verwacht dat hij dit zou doen, maar dat had ik ook niet toen hij vertelde om nummer 1 te gebruiken.
Ik denk persoonlijk dat hij het er komend jaar even van gaat nemen met de extra's die hem toekomt en dan weer in de "normale" Max terug valt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ach welnee joh, geuzennaamSterqVerhael schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:28:
Nee, maar om er dan het predikaat 'cocky bastard' op te plakken vind ik wel wat overdreven.
Als ie het niet was geweest, was ie niet zo ver gekomen ook. Hoort er allemaal bij als je aan de top wilt komen.
[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 14-12-2021 11:36 ]
https://nl.motorsport.com...erdiend-kampioen/6881075/
Dus de auto's laten racen is 'ruw spel' tegenwoordig..
Die Britten zijn toch redelijk vergeten waar F1 om draait. Goed dat Max en RBR ze (kennelijk) wakker schudden.
Die Britten zijn toch redelijk vergeten waar F1 om draait. Goed dat Max en RBR ze (kennelijk) wakker schudden.
De no 1. had ik ook niet echt verwacht maar dat kan ik nog wel enigzins plaatsen want dat is onderdeel van een mogelijkheid binnen de sport zelf.d-vine schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:32:
[...]
ik had het ook niet verwacht dat hij dit zou doen, maar dat had ik ook niet toen hij vertelde om nummer 1 te gebruiken.
Die schoenen kreeg hij volgensmij gewoon van RBR/Puma. PR dingetje / gebbetje.
Het is meer dat hij op mij overkomt als een doe maar gewoon dan dan doe je al gek genoeg type. En niet iemand die heel flashy opvallende kleding keuzes maakt. Dat is meer Hamilton zijn spiel.
Ik verwacht in ieder geval niet dat hij meer van die keuzes gaat maken in zijn day to day kleding en ook niet dat hij het hele komende jaar met die gouden schoentjes gaat rijden. Hoop het in ieder geval niet omdat ik juist van dat nuchtere houd.
PC Specs
Los van de hele discussie over cocky bastard en Max zijn gouden schoenen.
Een ding is zeker, het zal Max een rotzorg zijn wat jullie er allemaal van vinden.
Een ding is zeker, het zal Max een rotzorg zijn wat jullie er allemaal van vinden.

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Ik vind eigenlijk de analyse van Croft nog niet zo heel verkeerd dat Michael Masi ondersteuning nodig heeft. Croft neemt het eigenlijk op voor Masi.
Charlie Whiting vormde lange tijd een team met Herbie Blash. Vergeet ook niet dat Masi behoorlijk in het diepe is gegooid na het plotselinge overlijden van Whiting.
YouTube: EXPLAINED! The FIA's regulations and the likelihood of another Merce...
Charlie Whiting vormde lange tijd een team met Herbie Blash. Vergeet ook niet dat Masi behoorlijk in het diepe is gegooid na het plotselinge overlijden van Whiting.
YouTube: EXPLAINED! The FIA's regulations and the likelihood of another Merce...
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Cocky? Gewoon super slim marketing technisch natuurlijk iedereen met 33 wilt een petje ofzo met 1.. Best simpel eigenlijkMikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:25:
[...]
Denk eerlijk gezegd dat de knaken hem nog het minste interesseren. Hij heeft gewonnen, dus wil ie een 1 op de neus. Veel spannender is het volgens mij niet.dglavimans schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:53:
[...]
Cocky? Gewoon super slim marketing technisch natuurlijk iedereen met 33 wilt een petje ofzo met 1.. Best simpel eigenlijk
Overigens heeft ie naar het schijnt dit jaar 55 mil gepakt. Dus daar hoeven we ons niet heel erg druk over te maken ook
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 14-12-2021 11:54 ]
Niet alleen dat. Max heeft in het verleden ook andere kampioenschappen gewonnen en daar ook nr. 1 gebruikt. Voor hem is dit dus min of meer een traditie.Help!!!! schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:46:
[...]
De no 1. had ik ook niet echt verwacht maar dat kan ik nog wel enigzins plaatsen want dat is onderdeel van een mogelijkheid binnen de sport zelf.
Max in 2013:
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/orxM3q6nXRjUvcpcDJFlOsZf.webp?f=user_large)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tSCC5OerLOGVX0srw1ogqalm.webp?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Spotmatic op 14-12-2021 12:00 ]
Hoe is dat anders dan de nummer 2 in de race die op het punt staat de nummer 12 op een ronde te zetten, die zichzelf wel mocht unlappen?SterqVerhael schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:25:
(heb jouw getallen aangehouden, in werkelijkheid was het: P1 [P7 P8 P9 P10 P11] P2 [P12 P13] P3
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2021 12:10 ]
MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:35:
Ach welnee joh, geuzennaam
Als ie het niet was geweest, was ie niet zo ver gekomen ook. Hoort er allemaal bij als je aan de top wilt komen.
Ik vind het wel enorm jammer dat er dit jaar zoveel tere zieltjes bijgekomen zijn... je kan en mag werkelijk niets meer zeggen of er is wel iemand die erover valt. Het is tegenwoordig gewoon een bericht plaatsen en uren later maar weer eens kijken wie er nu weer aan de hengel hangt. Vroeger zeiden we nog wel eens 'hé lul' tegen onze vrienden... ik begrijp dat dat ook niet meer kan tegenwoordig? Ik ga maar eens een bestelling tissues doen en een online cursus "leren omgaan met teleurstellingen" aanvragen. Wel een voordeel hoor... alles online!
Was die niet gecanceld?CreativeS schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:03:
[...]
Ik ga maar eens een bestelling tissues doen en een online cursus "leren omgaan met teleurstellingen" aanvragen. Wel een voordeel hoor... alles online!
Ik geef Max helemaal gelijk. Buit dit kampioenschap lekker uit om jezelf even helemaal te laten gaan. Gouden schoenen, nummer 1 en terecht. Ik zou volgend jaar de eerste race ook een gouden raceoverall aantrekken om het hele plaatje compleet te maken. Al was het alleen maar om Mercedes te narren.
Hij heeft hier heel lang naar toe gewerkt dus mooi laten genieten.
"When you grow up your heart dies"
Blijft toch apart hoe er over gesproken wordt. Volgens mij was RBR heel correct in hun communicatie met Masi en is er nergens met een dwingende toon gesproken. Horner begreep niet waarom de lapped cars niet mochten inhalen, Masi maande hem tot geduld en dat hij terug zou komen wanneer de baan vrij was, Horner antwoordde daarop met "we only need one lap".Dentist schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:43:
https://nl.motorsport.com...erdiend-kampioen/6881075/
Als je dat afzet tegen de manier waarop Wolff tekeer ging over de boordradio en Masi op een hele denigrerende manier eigenlijk vertelde wat Masi zou moeten doen, dan heeft Damon Hill echt de Union Jack in z'n oren zitten als hij vindt dat RBR het ruw heeft gespeeld.
Het is chauvinisme ten top. Uiteraard hadden wij ook moord en brand geschreeuwd als de rollen omgedraaid waren, maar het is lastig deze kenners en oud-coureurs series te nemen.
Het is gewoon een oude traditie dat de kampioen in racen met #1 rijdt, en aangezien Max van de oude stempel is verbaast me dit helemaal niks.. Persoonlijke startnummers is in de F1 ook pas sinds 2014 volgens mij.. In het verre verleden gebeurde het wel vaker dat rijders met eigen nummers reden, maar dat was toen hoofdzakelijk vanwege commerciële redenen.. Sinds 2014 is het verplicht een eigen nummer te kiezen, tenzij je kampioen bent, dan mag je ook #1 gebruiken als je dat wilt, en dat gaat Max volgend jaar dus doen..Spotmatic schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:54:
[...]
Niet alleen dat. Max heeft in het verleden ook andere kampioenschappen gewonnen en daar ook nr. 1 gebruikt. Voor hem is dit dus min of meer een traditie.
Max in 2013:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De winst van Verstappen was nu pure gerechtigheid. Je gaat er bijna gelovig van worden (geloven in Karma bedoel ik dan).
[ Voor 15% gewijzigd door jaapstobbe op 14-12-2021 12:12 ]
Op de manier hoe Masi reageerde had het er alle schijn van dat hij op dat moment al had besloten om die achterliggers daar weg te halen.JP_Frost schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:06:
[...]
Blijft toch apart hoe er over gesproken wordt. Volgens mij was RBR heel correct in hun communicatie met Masi en is er nergens met een dwingende toon gesproken. Horner begreep niet waarom de lapped cars niet mochten inhalen, Masi maande hem tot geduld en dat hij terug zou komen wanneer de baan vrij was, Horner antwoordde daarop met "we only need one lap".
Wat ik me afvraag, als hij voor #1 kiest is hij #33 dan kwijt, of blijft je persoonlijke nummer gereserveerd?Inflatable schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:10:
[...]
Het is gewoon een oude traditie dat de kampioen in racen met #1 rijdt, en aangezien Max van de oude stempel is verbaast me dit helemaal niks.. Persoonlijke startnummers is in de F1 ook pas sinds 2014 volgens mij.. In het verre verleden gebeurde het wel vaker dat rijders met eigen nummers reden, maar dat was toen hoofdzakelijk vanwege commerciële redenen.. Sinds 2014 is het verplicht een eigen nummer te kiezen, tenzij je kampioen bent, dan mag je ook #1 gebruiken als je dat wilt, en dat gaat Max volgend jaar dus doen..
[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2021 12:13 ]
#blessed.jaapstobbe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:12:
De winst van Verstappen was nu pure gerechtigheid. Je gaat er bijna gelovig van worden (geloven in Karma bedoel ik dan).
Peter Windsor gaat er ook op in.Joris748 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:50:
Ik vind eigenlijk de analyse van Croft nog niet zo heel verkeerd dat Michael Masi ondersteuning nodig heeft. Croft neemt het eigenlijk op voor Masi.
Volgens Peter heeft Michael te weinig personeel en middelen om het allemaal te kunnen overzien. Maar volgens mij valt het wel mee. Masi is wedstrijdleider en hoeft zich niet bezig te houden met de tactieken en spelletjes van de teams. Masi moet zorgen dat als er een crash is, de coureurs veilig zijn en de marshals hun werk kunnen doen. Als er iets op de baan gebeurt wat niet in de haak is, stuurt hij het door naar de stewards.
Ik ben het er ook helemaal mee eens dat een wedstrijd niet als een nachtkaars uit moet gaan. Crash = safety car, troep opruimen, achterblijvers doorsturen, SC naar binnen en licht op groen. Als de crash in ronde 57 was dan kan dat uiteraard niet maar dit ging nog prima.
Het feit dat Red Bull de ballen had om zo met de strategie te spelen en op die manier de winst kon pakken is geweldig natuurlijk. Het is niet alleen de beste coureur in de beste auto. Het is ook de beste strategie en de beste pitcrew. En daar won Red Bull de wedstrijd.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Zo zou ik er ook uit zien na 8-10 uurtjes slaap na een nacht feesten, een dag kater, te veel alcohol en een interview met Olav.d-vine schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:17:
Max Verstappen vol en vol trots als kampioen 🏆
[Afbeelding]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Als je het hebt over 'Toto, it's called a motor race' (oid), dat was toch pas nadat VER al voorbij HAM was ?.oisyn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:12:
[...]
Op de manier hoe Masi reageerde had het er alle schijn van dat hij op dat moment al had besloten om die achterliggers daar weg te halen.
We hebben het over hoe Hill klaagt dat Horner aan Masi gevraagd zou hebben om die auto's weg te halen.Twixie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:15:
[...]
Als je het hebt over 'Toto, it's called a motor race' (oid), dat was toch pas nadat VER al voorbij HAM was ?
Masi was duidelijk even bezig met andere zaken en hij maande Christian tot geduld, alsof dat zijn vraag ging beantwoorden. En dat deed hetHorner: Christian to Michael
Masi: Go ahead, Christian
Horner: Why aren't we getting the lapped cars out of the way?
Masi: Just keep me.. well.. because.. Christian? Just give me a second, ok? My main big one is getting this incident clear.
[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2021 12:26 ]
Die indruk had ik ook van hoe Masi reageerde, die wilde toen al de race zo snel mogelijk weer starten...oisyn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:12:
[...]
Op de manier hoe Masi reageerde had het er alle schijn van dat hij op dat moment al had besloten om die achterliggers daar weg te halen.
[...]
Wat ik me afvraag, als hij voor #1 kiest is hij #33 dan kwijt, of blijft je persoonlijke nummer gereserveerd?
En ja, zover ik weet blijft #33 gewoon van Max zolang hij in de F1 rijdt, ook al gebruikt hij #1 als hij kampioen is..
BS.. dat zegt ie alleen maar omdat ie denkt dat t dan anders beslist zou zijn, als er meerderen waren geweestJoris748 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:50:

Nee je kunt niet meerderen hebben die de uiteindelijke beslissing maken en uitspreken.. dan wordt t weer geneuzel tussen hen die t er niet mee eens zijn. En “meeste stemmen gelden”, gaat ook echt niet werken

1 eindverantwoordelijke, hoe dan ook. Ongeacht de uitkomst.
Inclusief een grote Leeuw op z’n rug met ‘Blessed’ eronder 🙏sjaool schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:06:
Ik geef Max helemaal gelijk. Buit dit kampioenschap lekker uit om jezelf even helemaal te laten gaan. Gouden schoenen, nummer 1 en terecht. Ik zou volgend jaar de eerste race ook een gouden raceoverall aantrekken om het hele plaatje compleet te maken. Al was het alleen maar om Mercedes te narren.![]()
Verwijderd
Tegenwoordig mag je juist meer zeggen dan vroeger.CreativeS schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:03:
[...]
![]()
Ik vind het wel enorm jammer dat er dit jaar zoveel tere zieltjes bijgekomen zijn... je kan en mag werkelijk niets meer zeggen of er is wel iemand die erover valt. Het is tegenwoordig gewoon een bericht plaatsen en uren later maar weer eens kijken wie er nu weer aan de hengel hangt. Vroeger zeiden we nog wel eens 'hé lul' tegen onze vrienden... ik begrijp dat dat ook niet meer kan tegenwoordig? Ik ga maar eens een bestelling tissues doen en een online cursus "leren omgaan met teleurstellingen" aanvragen. Wel een voordeel hoor... alles online!
Waar je nu iemand nog steeds mag uitmaken voor "cocky bastard", mag je tegenwoordig ook gewoon zeggen dat je niet passend vindt.
Vrijheid van meningsuiting komt van twee kanten he.
Stiekem ben ik best benieuwd hoe het was gelopen als de auto's tussen Max en Lewis zich niet hadden mogen unlappen. Hoe snel zouden ze uit de weg gaan voor Max en zou Max iedereen al voorbij zijn geweest na bocht 5? Had hij Hamilton nog kunnen pakken in de chicane of de bocht erna? Dat had in ieder geval een hoop gezeik gescheeld.
Precies.. Ik vind het trouwens ook wel behoorlijk ironisch dat vooral de Britse pers nu zo enorm bezig is met de FIA omdat een beslissing zo tegen "hun" Lewis Hamilton is gegaan.. Terwijl Max al heel lang over het niet consequent zijn van de FIA klaagt, maar dit nu heel erg zijn kant op viel, en de Britse pers daarvoor alleen maar bezig was Max zwart te maken (te framen als 'dirty' driver) en het geklaag over de FIA grotendeels negeerde..poor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:17:
[...]
BS.. dat zegt ie alleen maar omdat ie denkt dat t dan anders beslist zou zijn, als er meerderen waren geweest
Nee je kunt niet meerderen hebben die de uiteindelijke beslissing maken en uitspreken.. dan wordt t weer geneuzel tussen hen die t er niet mee eens zijn. En “meeste stemmen gelden”, gaat ook echt niet werken![]()
Maar Max is heel erg afhankelijk van hun reactietijd op Lewis' start. Al zouden die auto's ineens verdwijnen van het veld, hij ligt dan nog steeds best nog wat achter.Spollie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:22:
Stiekem ben ik best benieuwd hoe het was gelopen als de auto's tussen Max en Lewis zich niet hadden mogen unlappen. Hoe snel zouden ze uit de weg gaan voor Max en zou Max iedereen al voorbij zijn geweest na bocht 5? Had hij Hamilton nog kunnen pakken in de chicane of de bocht erna? Dat had in ieder geval een hoop gezeik gescheeld.
Grapjas, het is juist andersom.. de hele lange tenen / cancel cultuur drijft op het afnemen van die vrijheidVerwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:21:
[...]
Tegenwoordig mag je juist meer zeggen dan vroeger.
Waar je nu iemand nog steeds mag uitmaken voor "cocky bastard", mag je tegenwoordig ook gewoon zeggen dat je niet passend vindt.
Dat had hij nooit gered in 1 ronde, al die auto's moeten inhalen en dan ook nog Lewis.. Daar ben ik nagenoeg 100% zeker van..Spollie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:22:
Ze hadden nog blauwe vlaggen gehad. Maar denk dat het dan wel erg spannend was geworden.Inflatable schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:26:
[...]
Dat had hij nooit gered in 1 ronde, al die auto's moeten inhalen en dan ook nog Lewis.. Daar ben ik nagenoeg 100% zeker van..
Die auto’s reden allemaal kort achter elkaar mét blauwe vlag.. Binnen 10 seconden er voorbij..Inflatable schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:26:
[...]
Dat had hij nooit gered in 1 ronde, al die auto's moeten inhalen en dan ook nog Lewis.. Daar ben ik nagenoeg 100% zeker van..
Overigens, wat boeit het eigenlijk.. achteraf bekeken enzo..
.
[ Voor 99% gewijzigd door D-Ed op 14-12-2021 12:29 ]
Die Hans Zimmer edit blijft echt goud, met dat commentaar van Toto Wolff erbij. Dat kan echt zo uit een Hollywood film komen
Er zou alleen nog een on-board shot bij moeten van het moment dat Lewis besluit te vertrekken, dat zie je nu eigenlijk niet (dat is nu een shot van voren)
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Ahja, dus iedereen die zegt dat men iets ongepast vind wil je bij wet cancellen en verbannen.poor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:25:
[...]
Grapjas, het is juist andersom.. de hele lange tenen / cancel cultuur drijft op het afnemen van die vrijheid
Ook al is het motief misschien anders, dan kan de analyse nog steeds valide zijn.poor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:17:
[...]
BS.. dat zegt ie alleen maar omdat ie denkt dat t dan anders beslist zou zijn, als er meerderen waren geweest
Dat hoeft ook niet, maar een sterke assistent kan zeker helpen. Die kan bijvoorbeeld de communicatie met de teams doen: “yes, I will tell the race director” of kan de wedstrijdleider taken uit handen nemen. Het gaat erom dat er zoveel in een race gebeurt dat een extra set zintuigen en handjes misschien geen overbodige luxe is.Nee je kunt niet meerderen hebben die de uiteindelijke beslissing maken en uitspreken.. dan wordt t weer geneuzel tussen hen die t er niet mee eens zijn. En “meeste stemmen gelden”, gaat ook echt niet werken![]()
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Tja, als Bottas degene was geweest die vocht met Verstappen ipv Hamilton dan was er waarschijnlijk anders gereageerd door de Britse pers. Het is logisch dat zij zich bestolen voelen omdat hun coureur het geluk een keer niet aan zijn kont had hangen. Eigenlijk moet je gewoon de Britse en Nederlandse media buiten beschouwing laten want beiden zijn niet objectief.Inflatable schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:22:
[...]
Precies.. Ik vind het trouwens ook wel behoorlijk ironisch dat vooral de Britse pers nu zo enorm bezig is met de FIA omdat een beslissing zo tegen "hun" Lewis Hamilton is gegaan.. Terwijl Max al heel lang over het niet consequent zijn van de FIA klaagt, maar dit nu heel erg zijn kant op viel, en de Britse pers daarvoor alleen maar bezig was Max zwart te maken (te framen als 'dirty' driver) en het geklaag over de FIA grotendeels negeerde..
De tendens om Verstappen als gevaarlijk te bestempelen vind ik wel heel kwalijk. We weten dat de FIA veiligheid heel hoog in het vaandel heeft staan en insinueren dat iemand de sport onveilig maakt zorgt voor een reactie van de FIA. Dat is misbruik maken van de angst voor ernstige ongelukken, zeker niet ok om op die manier iemand zwart te maken. Ironisch genoeg is Verstappen de coureur geweest met de zwaarste crash en dat was niet geheel eigen schuld (helemaal niet in mijn optiek, maar die discussie laten we maar rusten).
Hij is agressief, hij haalt in op plekken waar anderen het misschien niet verwachten, maar ik geloof niet dat hij bewust crashes wil veroorzaken. Misschien werd het tijd dat de rest van het veld even is wakker geschud en beseft dat we niet aan het klaverjassen zijn.
Zo voel ik dat ook.. Ik reageerde net nog op een video op Youtube waarin gesteld werd dat Lewis 'beroofd' is van de titel.. Ik stel echter dat het juist de beroving van Lewis richting Max was die op het allerlaatste moment een halt werd toegeroepen.. Na Oostenrijk had Max al een enorme voorsprong in punten die daarna door 2 door Mercedes veroorzaakte crashes in Silverstone en Boedapest totaal teniet gedaan werd, en daarna ook weer na Mexico toen Max weer een behoorlijk voorsprong in punten had en we dachten dat hij het ging redden Mercedes met een nogal dubieuze strategie kwam met verse motoren die Lewis in staat stelde de laatste 4 races te winnen en Max zo weer net in te halen.. Tot die safetycar en laatste ronde dus in Abu Dabi..jaapstobbe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:12:
Niemand kan ontkennen dat als je het hele seizoen gaat bekijken, dat Max het gewoon net iets meer verdiende dan Lewis.. Dat Max meer pech gehad heeft (1 DNF meer) en dit einde dus inderdaad wel een vorm van gerechtigheid was wat dat betreft.. Nu had Lewis een keer flinke pech en dat was beslissend..
Gouden overall! Goed ideesjaool schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:06:
Ik geef Max helemaal gelijk. Buit dit kampioenschap lekker uit om jezelf even helemaal te laten gaan. Gouden schoenen, nummer 1 en terecht. Ik zou volgend jaar de eerste race ook een gouden raceoverall aantrekken om het hele plaatje compleet te maken. Al was het alleen maar om Mercedes te narren.![]()
Die nr 1 is ook voor een groot deel marketing, kan elke fan een nieuw shirt/petje kopen, dat heeft Max zelfs eens in een interview aangegeven.MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:25:
[...]
Alleen heeft het geen moer te maken met vrijheid van meningsuiting. Ergens over vallen staat daar compleet los van, maar dat is tegenwoordig maar moeilijk te begrijpen denk ik... maar goed. Ik zal dan ook maar wat thee inslaan.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:21:
Tegenwoordig mag je juist meer zeggen dan vroeger.
Zelfs nog een paar jaar langer, net zoals VES pas VER werd toen Vergne lang genoeg uit de F1 weg was.Inflatable schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:17:
[...]
Die indruk had ik ook van hoe Masi reageerde, die wilde toen al de race zo snel mogelijk weer starten..
En ja, zover ik weet blijft #33 gewoon van Max zolang hij in de F1 rijdt, ook al gebruikt hij #1 als hij kampioen is..
Om precies te zijn blijft je startnummer gereserveerd tot 2 jaar nadat je je laatste "appearance" hebt gehad in F1. Dus zolang Max in F1 blijft, blijft 33 van hem, en tot 2 jaar daarna.Inflatable schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:17:
[...]
Die indruk had ik ook van hoe Masi reageerde, die wilde toen al de race zo snel mogelijk weer starten..
Het ging om Lando Norris, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Charles Leclerc and Sebastian Vettel.Spollie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:22:
Ik denk dat Norris, Alonso en Vettel hem er zo voorbij hadden gelaten.
Leclerc en Ocon ben ik wat minder zeker van.
Het had er echt om gehangen en Max had zeker een divebomb geprobeerd verwacht ik.
Dan heb je t niet begrepen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:30:
[...]
Ahja, dus iedereen die zegt dat men iets ongepast vind wil je bij wet cancellen en verbannen.
De vrijheid van meningsuiting werkt maar 1 kant op, steeds meer.
Stel ik noem jou een domme kneus. Daar mag jij t natuurlijk niet mee eens zijn.
Maar zo werkt dat niet.
Ik heb dan gelijk een klacht aan mn broek en bericht verwijderd.
Ik mag dat kennelijk niet vinden.
Dus wat jij in je eerdere bericht stelde “dat je mag zeggen dat je t er niet mee eens bent, is omdat t twee kanten op werkt”, is niet juist.
Als jij stelt dat je de hele LHBTQ beweging heel normaal vindt. En Jantje zegt dat ie t er niet mee eens is en niet normaal vindt, moet Jantje rennen voor zn leven.
Zie je “vrijheid van meningsuiting” is alleen toegestaan als het vanuit een bepaalde kant is “goedgekeurd” door de algemeen maatschappelijk opgelegde deugden.
Denk niet dat Max 5 seconden kon goedmaken in 1 ronde. Je hebt namelijk ook nog vuile lucht van die andere auto's die ook gewoon serieus gas geven.d0s schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:52:
[...]
Het ging om Lando Norris, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Charles Leclerc and Sebastian Vettel.
Ik denk dat Norris, Alonso en Vettel hem er zo voorbij hadden gelaten.
Leclerc en Ocon ben ik wat minder zeker van.
Het had er echt om gehangen en Max had zeker een divebomb geprobeerd verwacht ik.
Verwijderd
Je ziet spoken die er niet zijn. Dat er een paar Twitter gebruikers zijn die extreem reageren en de media er van houdt om jou dat als ragebait te presenteren wil niet zeggen dat de hele wereld tegen je is als je een controversiële mening hebt.poor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:53:
[...]
Als je naar de boordradio luistert tussen Hamilton en zijn team dan kun je duidelijk horen dat hij al weet wat er gaat gebeuren met de "unlapped cars" Dit voor de beslissing om ze er even te houden en voordat de beslissing dat de "unlapped cars hem voorbij mogen rijden. Dus ik vond het wel wat raar dat hier moeilijk over gedaan werd. Ze wisten donders goed wat er ging gebeuren.Spollie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:22:
Het is simpel MB gokte op uitrijden onder SC en RBR gokte op nog een einde van de race zonder SC. Wel is te zeggen dat als MB anders had gegokt dat RBR het ook precies andersom had gedaan. Maar om nu te spreken van een gestolen race is wel raar.
Nickname KasPlantje.
Om weer on-topic te komen: nu vlieg je behoorlijk uit de bocht.poor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:53:
[...]
Dan heb je t niet begrepen.
Maar zo werkt dat niet.
Dus wat jij in je eerdere bericht stelde “dat je mag zeggen dat je t er niet mee eens bent, is omdat t twee kanten op werkt”, is niet juist.
Als jij stelt dat je de hele LHBTQ beweging heel normaal vindt. En Jantje zegt dat ie t er niet mee eens is en niet normaal vindt, moet Jantje rennen voor zn leven.
Zie je “vrijheid van meningsuiting” is alleen toegestaan als het vanuit een bepaalde kant is “goedgekeurd” door de algemeen maatschappelijk opgelegde deugden.
Volgens mij verwar je de vrijheid van meningsuiting met het beledigen van mensenpoor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:53:
[...]
Dan heb je t niet begrepen.
Maar zo werkt dat niet.
Iemand een domme kneus noemen heeft weinig met meningen te maken, en meer met beledigen
Ik vind het een domme kneus, omdat X en Y, dat is een mening
En er zijn genoeg mensen die gewoon kunnen zeggen dat ze niets hebben met, bijvoorbeeld, de LGBT community. Alleen zitten daar voor BN'ers soms gevolgen aan, omdat sponsoren een ander beeld willen uiten naar de buitenwereld. Tja dat is dan een (zakelijke) keuze.
idd behoorlijk off-topic
Het gaat gewoon om de absoluten waarin gedacht wordt: als je niet met ons bent, ben je tegen ons.
En dat wordt aan alle kanten als soort chantage middel gebruikt.
En dat wordt aan alle kanten als soort chantage middel gebruikt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |