Absolute no-go. Zou 4 wielen buiten de witte lijn zijn geweest. Zelfde als Max op Kimi in Austin paar jaar terug. Al was het gelukt, wat nagenoeg onmogelijk was op dat punt, dan had hij die plek niet mogen houden.StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:45:
[...]
Max pakte T5 ook, omdat Lewis niet af kon snijden denk ik.
Wat me wel verbaasde, dat Lewis niet de linkerkant koos van Max op dat laatste rechte stuk. Net als op Silverstone. Dan had Max echt een probleem gehad. Dat was eigenlijk de enige move die Lewis had kunnen maken om kampioen te worden. Nu wist je zeker, dat Lewis buitenom nooit kans maakte tegen Max op de rode band.
Risky? Zeker! Maar dat was zijn move op Silverstone ook.
[Afbeelding]
De ruimte tot de muur was gelijk denk ik.
[Afbeelding]
Vergeet niet dat Hamilton niet all in kon gaan voor een ultieme move op Max omdat als ze eruit zouden vliegen hij had verloren. En daarnaast spelen de crashes afgelopen seizoen toch mee in het hoofd.StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:45:
[...]
Max pakte T5 ook, omdat Lewis niet af kon snijden denk ik.
Wat me wel verbaasde, dat Lewis niet de linkerkant koos van Max op dat laatste rechte stuk. Net als op Silverstone. Dan had Max echt een probleem gehad. Dat was eigenlijk de enige move die Lewis had kunnen maken om kampioen te worden. Nu wist je zeker, dat Lewis buitenom nooit kans maakte tegen Max op de rode band.
Risky? Zeker! Maar dat was zijn move op Silverstone ook.
[Afbeelding]
De ruimte tot de muur was gelijk denk ik.
[Afbeelding]
Misschien als dat nooit was gebeurd had hij hier wel risico genomen. We zullen het nooit weten maar ik ben er van overtuigd dat alles mee weegt in een coureurs hoofd hoe en waar hij wat gaat doen.
En uiteindelijk is Hamilton niet de rijder zoals Max die snel zo'n ultieme alles of niets inhaal poging gaat doen.
[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 14-12-2021 08:53 ]
Z'n broer Nicolas heeft ergens vrij uitgebreid er over gepraat.Kenny_026 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:44:
Effe serieus, leeft Hamilton nog? Na de podium interviews lijkt ie van de aardkloot verdwenen…
Nicolas krijgt op dit moment geen contact met Lewis, waarschijnlijk omdat Lewis er nu met niemand over wil praten en iedereen standaard naar die race gaat vragen. Z'n ouders zijn bij Lewis, en Nicolas had van moeders gehoord dat het verder goed gaat met Lewis.
M.a.w. hij heeft gewoon geen zin om nu naar buiten te treden.
Als je die geruchten moet geloven dan heeft Mercedes een auto in elkaar geprakt die een paar seconde per rondje sneller is dan de rest. Allemaal pure speculatie, want niemand weet precies hoe de ontwikkeling van de auto's er voor staat.ArcticWolf schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:00:
[...]
Op Skysport zeiden ze dat RBR dit kampioenschap echt binnen moest halen omdat vanaf volgend jaar Mercedes waarschijnlijk weer een voorsprong had op het reglement. Iets met dat Mercedes meer ervaring heeft mbt groundeffect dan Newey en z'n team
Tot aan de kwalificatie van de volgende race schuif ik dat soort geruchten onder Britse pers die het in het leven roept omdat het team met twee Britse coureurs aan de start verschijnt.
Mercedes heeft de tokens dit jaar niet gebruikt, dat heeft verder geen invloed op volgend jaar behalve dan dat ze dus wellicht minder tijd geïnvesteerd hebben in de auto van dit jaar. Iets wat ik overigens betwijfel, want Mercedes is qua race-pace juist het team wat tussen Bahrein en Abu Dhabi de grootste sprongen heeft gemaakt.Barre73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:09:
[...]
Mercedes heeft de meeste tokens voor ontwikkeling in de auto van 2022 gestoken en Red Bull in die van 2021.
Er is dus een een reële kans dat Mercedes een behoorlijke voorsprong zou kunnen hebben.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dit is niet waard-vine schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:52:
[...]
Vergeet niet dat Hamilton niet all in kon gaan voor een ultieme move op Max omdat als ze eruit zouden vliegen hij had verloren. En daarnaast spelen de crashes afgelopen seizoen toch mee in het hoofd.
Misschien als dat nooit was gebeurd had hij hier wel risico genomen. We zullen het nooit weten maar ik ben er van overtuigd dat alles mee weegt in een coureurs hoofd hoe en waar hij wat gaat doen.
Als ze er samen vanaf waren gegaan, had het afgehangen van of Sainz de backmarkers nog had ingehaald. Als Sainz dat niet was gelukt, had Lewis P10 gehad en was ie kampioen geweest.
Samenvatting van dat scenario:
I had some fun imagining this crazy, but surprisingly realistic scenario that could have happened on the last lap. Lets say Lewis and Max crashed during their battle on the last lap. 100% racing incident, no ones fault. Climbing out of their cars, I can see Max celebating, because the title was now in his bag. But would it?
Actually, it would depend on one seemingly small detail. Would Sainz be able to overtake blue-flagged Ricciardo in front of him before the end of the last lap?
Why is it important?
See, in this scenario Sainz would be the winner. He would have 8 drivers finishing on the same lap - P2 Tsunoda , P3 Gasly, P4 Bottas, P5 Norris, P6 Alonso, P7 Ocon, P8 Leclerc and P9 Vettel. The next question mark is Ricciardo. Masi didn't let Daniel unlap himself and therefore he finished the actual race just ahead of Sainz, almost being lapped by him. Now lets imagine 2 possibilities in the crash scenario:
If Ricciardo wouldn't be lapped by Sainz in this scenario, he would be able to start the final lap normally and just cruise to P10.
BUT if Ricciardo was overtaken by Sainz, guess what - he would be lapped and therefore not be able to start the last lap! And that means that Hamilton and Verstappen finished ahead of him, P10 and P11 respectively, because of the result of the penultimate lap classification! (I guess it works like that when multiple drivers both DNF on the last lap?)
Hamilton would get 1 point for P10 and Verstappen would get 0 points for P11 even though he had the fastest lap (the point doesn't count because he finished out of top 10).
It would have been an absolutely mental ending to the season. We could have seen first Red Bull and then Mercedes pitwall celebrating before Red Bull realizes the harsh truth that Hamilton still somehow managed to finish P10, get 1 point and win the championship! What a Interlagos 2008 flashback that would have been!
[ Voor 57% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-12-2021 08:56 ]
Dat is puur uit de mens beredeneerd. Ik zou juist zeggen dat als je minder ervaring hebt je ook veel creatiever kan zijn omdat je nog niet in een tunnelvisie zit. Ik geloof best dat RBR volgend jaar weer een prima pakket gaat hebben met hopelijk zelfs een nog sterkere motor.ArcticWolf schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:00:
[...]
Op Skysport zeiden ze dat RBR dit kampioenschap echt binnen moest halen omdat vanaf volgend jaar Mercedes waarschijnlijk weer een voorsprong had op het reglement. Iets met dat Mercedes meer ervaring heeft mbt groundeffect dan Newey en z'n team
dat is een scenario die je nooit gaat afwegen met als als de auto's achter ons dit of dat doenHoogie2004 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:54:
[...]
Dit is niet waar
Als ze er samen vanaf waren gegaan, had het afgehangen van of Sainz de backmarkers nog had ingehaald. Als Sainz dat niet was gelukt, had Lewis P10 gehad en was ie kampioen geweest.
Maar niet op de emotionele manier. Dit is uiteraard vooraf met het team volledig doorgenomen en uitgewerkt. Als een team met een plan. Hamilton besluit zoiets niet zelf even tijdens de race.d-vine schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:52:
[...]
Vergeet niet dat Hamilton niet all in kon gaan voor een ultieme move op Max omdat als ze eruit zouden vliegen hij had verloren. En daarnaast spelen de crashes afgelopen seizoen toch mee in het hoofd.
inderdaad, alles is tot in detail doorgesproken natuurlijk zodat als een coureur in een situatie komt of vergelijkbaar hij heel snel kan handelen.Playa del C. schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:57:
[...]
Maar niet op de emotionele manier. Dit is uiteraard vooraf met het team volledig doorgenomen en uitgewerkt. Als een team met een plan. Hamilton besluit zoiets niet zelf even tijdens de race.
Ik weet niet of ik dat overleefd zou hebben hoor....Hoogie2004 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:54:
[...]
Dit is niet waar
[...]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ben ik de enige die nu over 2022 denkt - het zal wel, het maakt me helemaal niks uit of welk team dan ook 2 sec snellere wagen heeft gemaakt?
2021 is binnen. Die pakken ze niet meer af! Al wordt max 5e volgend seizoen, dit jaar was absoluut episch.
2021 is binnen. Die pakken ze niet meer af! Al wordt max 5e volgend seizoen, dit jaar was absoluut episch.
Olaf Mol vertelde gisteren dat in het interview met Max (wat vrijdag wordt uitgezonden) dat Max vermoedde dat Ham het nooit zou verwachten in deze bocht dus dat ie het daarom deedTransportman schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:02:
[...]
Ik denk dat Hamilton hem ook niet verwacht had daar, maar dat Verstappen het pas bij T6 of T9 na de lange rechte stukken zou proberen.
Ja want het is niet zo dat red bull de afgelopen jaren bezig is geweest met een auto te ontwikkelen die best wel veel gebruik maakt van venturi-tunnels. O wacht er bestaat zo iets als een Valkery die ontwikkelt is door Newey en zijn team. Een staat auto die grotendeels vaart op; je raad het al groundeffect.ArcticWolf schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:00:
[...]
Daar zal Aston Martin ook wel voordeel mee halen
[ Voor 3% gewijzigd door GerGio op 14-12-2021 09:07 ]
Nickname KasPlantje.
Je kan rustig stellen dat Lewis in Baku het kampioenschap heeft verloren; als ie daar immers gewonnen had & snelste, dan had Lewis ver voorgestaan en had ie alleen maar top 10 hoeven rijden om WDC te worden.
Kortom, 1 stom knopje verkeerd indrukken: 30 jaar geleden was het zo dat een aap te trainen was om in de auto te rijden. Nu is het zo dat met alle buttons op het stuur die de hedendaagse Formule 1 auto met zich meebrengt het voor de coureurs steeds on.. over.. zichtelijker wordt en dat het moeizaam is om te begrijpen wat er allemaal in de race gedaan moet worden omdat er zoveel buttons op het stuur zitten.
De vraag is trouwens voor Vettel, niet voor Button want die mocht vragen stellen.
Klik want Fom == Stom.
(gouden persco trouwens: 6 coureurs, 5 WDCs!!)
[ Voor 3% gewijzigd door pjottum op 14-12-2021 09:07 . Reden: Fom ]
ping 127.212.23.124
Geen idee of ie nog leeft maar hij zou morgen geridderd worden.Kenny_026 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:44:
Effe serieus, leeft Hamilton nog? Na de podium interviews lijkt ie van de aardkloot verdwenen…
Hij schijnt gisteren naar huis gegaan te zijn en test dus ook niet met de nieuwe banden (maar dit was sowieso de bedoeling ook als ie wel kampioen was)
en als Max de klapband niet had gehad was dat scenario ook nooit gekomen.pjottum schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:06:
[...]
Je kan rustig stellen dat Lewis in Baku het kampioenschap heeft verloren; als ie daar immers gewonnen had & snelste, dan had Lewis ver voorgestaan en had ie alleen maar top 10 hoeven rijden om WDC te worden.
Als als als... je hebt er niets aan, het seizoen ontwikkeld zich zoals het allemaal komt. Leuk of niet leuk, met of zonder geluk het hoort er allemaal bij in de sport.
Denk dat zn banden gewoon echt op waren.. op een gegeven moment gaan zn harvester lampen aan, Max denkt katsjing en gooit 'm er links naast.Grrrrrene schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:30:
[...]
Ik had het gevoel dat HAM erg laat was met insturen, dat hij zich verremde ofzo. Ik vroeg me ook af of hij dacht "als ik hem hier voorbij laat, kan ik hem op het rechte stuk daarna via een slipstream misschien inhalen, anders ben ik zo een sitting duck". Een beetje zoals Max hem voorbij wilde laten voor de DRS-lijn in SA.
De hele lijn die HAM daar nam, ongeacht of Max er tussen zat, vond ik er raar uitzien.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
HAM had prima all-in kunnen gaan. Het niet proberen betekent automatisch verliezen. Het wel proberen betekent dat er een kans is dat het lukt (of dat ze er allebei afgegaan waren). HAM is genoeg racer om het te proberen, zelfs als het een kleine kans van slagen had.d-vine schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:52:
[...]
En uiteindelijk is Hamilton niet de rijder zoals Max die snel zo'n ultieme alles of niets inhaal poging gaat doen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Hmm interessant, maar uiteindelijk heeft Sainz Ricciardo volgens mij niet meer ingehaald in die laatste ronde hoor. Ik heb de onboard van Ricciardo teruggekeken, want die had eerste rang view op het gevecht :-)Hoogie2004 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:54:
[...]
Dit is niet waar
[...]
Dat zou wel helemaal een crazy finale geweest zijn :-)
Ik zou eerder willen stellen dat Max het kampioenschap bijna heeft verloren in Baku dan dat Lewis het daar heeft verloren.pjottum schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:06:
[...]
Kortom, 1 stom knopje verkeerd indrukken: 30 jaar geleden was het zo dat een aap te trainen was om in de auto te rijden. Nu is het zo dat met alle buttons op het stuur die de hedendaagse Formule 1 auto met zich meebrengt het voor de coureurs steeds on.. over.. zichtelijker wordt en dat het moeizaam is om te begrijpen wat er allemaal in de race gedaan moet worden omdat er zoveel buttons op het stuur zitten.
De vraag is trouwens voor Vettel, niet voor Button want die mocht vragen stellen.
[YouTube: The Longest Press Conference Question Ever?! | 2014 Abu Dhabi Grand Prix]
Klik want Fom == Stom.
Uiteindelijk is het kampioenschap in elk geval niet beslist door een technisch probleem bij een van de hoofdrolspelers.
Mijn punt is: het is niet besloten in die laatste ronde - en we kunnen allemaal wel een punt aanwijzen waar dat zo is. Maar deze is Lewis' eigen fout.KlaasjeNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:12:
[...]
Ik zou eerder willen stellen dat Max het kampioenschap bijna heeft verloren in Baku dan dat Lewis het daar heeft verloren.
Uiteindelijk is het kampioenschap in elk geval niet beslist door een technisch probleem bij een van de hoofdrolspelers.
ping 127.212.23.124
Nee hoor, dit seizoen moest het gebeuren en heeft de overwinning het meeste glans.. Stel dat het dit jaar niet lukte en volgend jaar wel dan kan ik al raden wat de ‘kenners’ hier weer te zeuren hadden..: ‘Ja Red Bull/Newey hebben gewoon geluk gehad met de nieuwe regels, andere teams hebben verkeerd gegokt’ etc.Dentist schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:04:
Ben ik de enige die nu over 2022 denkt - het zal wel, het maakt me helemaal niks uit of welk team dan ook 2 sec snellere wagen heeft gemaakt?
Het samenspel tussen Team Verstappen/Red Bull en Honda kwam dit seizoen perfect samen
Ik hoorde vanochtend dat dit jaar het verschil in racetijd tussen Max en Lewis maar 9 seconden was... Dat verbaasde mij nogal.
"When you grow up your heart dies"
Ik dacht dat het 0,2s per rondje was... dus 58 * 0,2 = 12s... maar goed; 0,16s zou ook kunnen iddsjaool schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:18:
Ik hoorde vanochtend dat dit jaar het verschil in racetijd tussen Max en Lewis maar 9 seconden was... Dat verbaasde mij nogal.
[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 14-12-2021 09:21 ]
Het ging om het hele seizoen.ArcticWolf schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:20:
[...]
was toch ook iets gemiddeld maar van 0,2 per rondje? 58 * 0.2 = 12s... met een beetje verkeer kom je idd op 9s uit.
"When you grow up your heart dies"
Ik denk dat het dan op Silverstone had gewonnen.pjottum schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:06:
[...]
[YouTube: The Longest Press Conference Question Ever?! | 2014 Abu Dhabi Grand Prix]
Klik want Fom == Stom.
Dat denk ik dus niet.Joris748 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:09:
[...]
HAM had prima all-in kunnen gaan. Het niet proberen betekent automatisch verliezen. Het wel proberen betekent dat er een kans is dat het lukt (of dat ze er allebei afgegaan waren). HAM is genoeg racer om het te proberen, zelfs als het een kleine kans van slagen had.
De coureur die het kan veroorloven om er beide af te gaan is altijd in het voordeel dan de coureur die het zich niet kan veroorloven. en daar komt het stukje all in bij kijken.
Hamilton is racer genoeg dat weet iedereen
Als Max elke race had gewonnen en lewis elke race was uitgevallen was hij in zandvoort al WDC geweest!pjottum schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:06:
[...]
Klik want Fom == Stom.
Klopt ja, had iemand op reddit uitgerekend... (Nam daarbij de races waarbij ze allebei 'normaal' zijn gefinisht).sjaool schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:18:
Per race kon er natuurlijk meer verschil in zitten, de ene keer in het voordeel van de 1 en dan weer voor de ander. Maar alles bij elkaar opgeteld, 9 seconden verschil. (Met als opmerking dat als de safety car er niet was gekomen het verschil nog kleiner was).
Een klapband vind ik niet veel anders dan een technisch probleem. Zeker op deze manier.KlaasjeNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:12:
[...]
Ik zou eerder willen stellen dat Max het kampioenschap bijna heeft verloren in Baku dan dat Lewis het daar heeft verloren.
Max heeft het in Baku verloren. Lewis heeft het in Baku weggegooid.
En vergeet de verschillen van de pitstops niet.ArcticWolf schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:20:
[...]
Ik dacht dat het 0,2s per rondje was... dus 58 * 0,2 = 12s... maar goed; 0,16s zou ook kunnen idd
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Heel herkenbaar. Eerst nog even de 100% zekerheid dat Max WDC blijft en volgend jaar... het zal allemaal wel...Dentist schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:04:

Mijn boefje is liev!
Dat wordt al langer gezegd, maar vooral omdat ze dit jaar weten waar ze staan en dat dit volgend seizoen een vraagteken is.ArcticWolf schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:00:
[...]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Wheelcovers
en een Russell in de MERC
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
bij de VT3 op Sky Sports de afstand van alle GP's was ongeveer van Londen naar New York en het verschil was maar 9 seconden.sjaool schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:18:
na het weekend is dit een mooie 10 seconden geworden
ik krijg het niet gevonden, is er al beeldmateriaal dat BOT in de laatste ronde door GAS en TSU wordt ingehaald?
Tijd van werken, tijd van rusten
Fixed that for youpjottum schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:06:
[...]
Je kan rustig stellen dat Lewis in Baku het kampioenschap heeft verloren eigenhandig heeft weggegooid; als ie daar immers gewonnen had & snelste, dan had Lewis ver voorgestaan en had ie alleen maar top 10 hoeven rijden om WDC te worden.
Klik want Fom == Stom.
Maar Mercedes is nog steeds stil?
Mijn boefje is liev!
Tot nu toe alleen de onboards op f1tv gezien.Driek schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:32:
ik krijg het niet gevonden, is er al beeldmateriaal dat BOT in de laatste ronde door GAS en TSU wordt ingehaald?
Dat is gewoon Mercedes napraten. Die beweren dat ze dit seizoen niks aan de auto hebben gedaan, maar hij wordt wel magischerwijs steeds sneller. Het hele seizoen roepen ze al dat RBR teveel aan de auto ontwikkelt, maar ik ben ervan overtuigd dat ze meer aan hun 2021-auto hebben moeten doen, dan ze hadden gewild.ijdod schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:28:
[...]
Dat wordt al langer gezegd, maar vooral omdat ze dit jaar weten waar ze staan en dat dit volgend seizoen een vraagteken is.
Daarnaast is RBR ook niet gek, die hebben natuurlijk flink ingezet op dit seizoen, maar ongetwijfeld minder dan ze normaal zouden hebben gedaan. Niemand heeft de cijfers, dus Sky en Mercedes kunnen roepen wat ze willen, tenzij ze de urenadministratie van RBR hebben ingezien, kunnen ze alleen speculeren.
En daarnaast is het idee bij een grote regelwijziging als in 2022 juist dat meer uren niet per se meer performance betekent. Als je iets briljants vindt, kun je een seizoen lang domineren, zeker als het niet eenvoudig te implementeren is in een ontwerp.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Hahaha Mercedes die niets (aan de auto) heeft gedaan
Alleen deze kop zegt al genoeg...

:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/1sqKnGm5w26wp189lIlRbcpW.gif?f=user_large)
Mijn boefje is liev!
Plus: ik vertrouw er wel op dat Newey iets moois uit de ontwerphoed tovert.Grrrrrene schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:38:
[...]
Dat is gewoon Mercedes napraten. Die beweren dat ze dit seizoen niks aan de auto hebben gedaan, maar hij wordt wel magischerwijs steeds sneller. Het hele seizoen roepen ze al dat RBR teveel aan de auto ontwikkelt, maar ik ben ervan overtuigd dat ze meer aan hun 2021-auto hebben moeten doen, dan ze hadden gewild.
Daarnaast is RBR ook niet gek, die hebben natuurlijk flink ingezet op dit seizoen, maar ongetwijfeld minder dan ze normaal zouden hebben gedaan. Niemand heeft de cijfers, dus Sky en Mercedes kunnen roepen wat ze willen, tenzij ze de urenadministratie van RBR hebben ingezien, kunnen ze alleen speculeren.
En daarnaast is het idee bij een grote regelwijziging als in 2022 juist dat meer uren niet per se meer performance betekent. Als je iets briljants vindt, kun je een seizoen lang domineren, zeker als het niet eenvoudig te implementeren is in een ontwerp.
Staat in de top 10 onboards van F1TV, Tsunoda haalt hem eerst in, daar moet Bottas deels voor uitwijken, en dan kan Gasly er ook voorbij.Driek schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:32:
Op hun Twitter tellen ze bijna iedere ronde af vanaf lap 18 maar sinds het protest geen nieuw bericht. Misschien nog aan het bijkomen van de katerJB schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:34:
Maar Mercedes is nog steeds stil?

- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, Lewis had het daar niet verwacht, anders was ie niet aan het opladen, maar harder gegaan en wat meer naar links gereden. Goed moment door Max gekozen dus.Togi schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:04:
[...]
Olaf Mol vertelde gisteren dat in het interview met Max (wat vrijdag wordt uitgezonden) dat Max vermoedde dat Ham het nooit zou verwachten in deze bocht dus dat ie het daarom deed
niet hele populaire opinie: mercedes had 100% gelijk!!JB schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:39:
Hahaha Mercedes die niets (aan de auto) heeft gedaan![]()
[Afbeelding]
we hebben bepaalde regels/procedures om gelijkheid te creeeren bij bepaalde situaties, die regels staan al jaren vast (hier en daar getweaked) maar in de basis is 'alles kraak helder' als gaat om safteycar situatie.
maar deze race zijn die afspraken in de prullenbak gegaan. een 'race control' functioneerd als soort dictator, en kan ten allen tijden anders beslissen. Maar realistisch gezien is mercedes kei hard genaaid, en behoorde lewis rustig zijn 8e kampionschap binnen te halen.
ben blij dat max gewonnen heeft, hij had er ook meeste recht op gekeken naar rest vna seizeon. maar fair en volgens boekje is het zeker niet gegaan. dus ja - ik begrijp toto volledig, en vind ook dat hij in zijn recht staat.
Mee eensMikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:37:
[...]
Blijft onzin om het op één of twee races op te hangen.
Gevonden, mooi, nog geluk dat TSU en GAS er niet samen afvliegen. ThnksThe_Admin schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:41:
[...]
Staat in de top 10 onboards van F1TV, Tsunoda haalt hem eerst in, daar moet Bottas deels voor uitwijken, en dan kan Gasly er ook voorbij.
Tijd van werken, tijd van rusten
Lol nu worden de nieuwe banden op de oude auto's getest..
En dan worden ze straks onder de nieuwe auto's gezet, en klopt er geen kloot meer van de data

De Race Director had al eerder die wagens kunnen laten unlappen, volgens de richtlijnen.himlims_ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:43:
[...]
niet hele populaire opinie: mercedes had 100% gelijk!!
we hebben bepaalde regels/procedures om gelijkheid te creeeren bij bepaalde situaties, die regels staan al jaren vast (hier en daar getweaked) maar in de basis is 'alles kraak helder' als gaat om safteycar situatie.
maar deze race zijn die afspraken in de prullenbak gegaan. een 'race control' functioneerd als soort dictator, en kan ten allen tijden anders beslissen. Maar realistisch gezien is mercedes kei hard genaaid, en behoorde lewis rustig zijn 8e kampionschap binnen te halen.
ben blij dat max gewonnen heeft, hij had er ook meeste recht op gekeken naar rest vna seizeon. maar fair en volgens boekje is het zeker niet gegaan. dus ja - ik begrijp toto volledig, en vind ook dat hij in zijn recht staat.
Dat hij later kiest om minder wagens te laten unlappen is zijn goed recht. Alle teams hebben ingestemd met deze regels en dat de Race Director dit soort beslissingen mag maken.
Zuur, klote en vervelend voor Merc? Zeker.
Maar Lewis heeft het kampioenschap zelf weggegooid in Monaco, Baku en Oostenrijk. Niet in A-D.
Heeft Max eerst nog moeten blazen voordat hij in zijn RedBull stapte?
Snel, vertel het de engineering teams van Mercedes en Red Bull!!!poor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:45:
[...]
En dan worden ze straks onder de nieuwe auto's gezet, en klopt er geen kloot meer van de data![]()
Hey, Hooligan! -himlims_ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:43:
[...]
Ook in de regels staat dat de Race Director mag afwijken.
Hup terug naar bed! Er kan hier niet gerelt worden.
Ik niet, met name door Toto is het zo'n puinhoop geworden. Karma als je het mij vraagt.himlims_ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:43:
[...]
Mijn boefje is liev!
bij de crashes in Baku toen een rode vlag + herstart kwam voor 1 ronde was het wel allemaal een goed idee om de race al racend te eindigen ipv een safetycar te deployen en rustig uit te rijden. (dan was ham ook kampioen nu bedenk ik me.. hij lag 2e en gooide het in het putje met de herstart)himlims_ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:43:
[...]
afspraken waren gemaakt met alle teams om liever racend te eindigen dan onder SC. Masi heeft daar voor gezorgd, Merc heeft gegokt en verloren. ze hadden naar binnen kunnen gaan. dan was het Ham op rood vs Ver op wit..
edit: my opinion hadden ze bij de crash meteen rode vlag moeten gooien en herstart doen. dan hadden we nog een echt gevecht gehad van een ronde of 5 tussen ham en ver en was er misschien minder gezeik.
[ Voor 6% gewijzigd door Crysania op 14-12-2021 09:50 ]
schrijf ik ook - begrijp ook goed waarom zo besloten is; entertainment - afsluiting seizoen racen! niet treintje achter safteycar. begrijp zijn beslissing volkomen (blij daarmee) maar heel 'fair en eerlijk' is dat niet geweest. immers de 21 races hiervoor zijn wel volgens boekje gegaan.Crashhill schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:48:
[...]
Hey, Hooligan! -![]()
Ook in de regels staat dat de Race Director mag afwijken.
Hup terug naar bed! Er kan hier niet gerelt worden.
Het zijn bandentestspoor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:45:
[...]
En dan worden ze straks onder de nieuwe auto's gezet, en klopt er geen kloot meer van de data![]()
Het is geen aero testen. Dat zien we in maart pas
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Nouja dit zijn testen vanuit Pirelli.. en laten we niet net doen alsof Pirewlli géén fuck-ups maakt qua compound keuze/samenstelling of slijtage patronen/verwachtingen hejaapstobbe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:47:
[...]
Snel, vertel het de engineering teams van Mercedes en Red Bull!!!
RLY?himlims_ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:50:
[...]
immers de 21 races hiervoor zijn wel volgens boekje gegaan.

Mijn boefje is liev!
Correctie op mezelf: Mercedes heeft haar tokens voor 2021 schijnbaar nooit gebruikt en daarmee (naar eigen zeggen) capaciteit vrijgemaakt voor ontwikkeling van de 2022 auto. Soortgelijk verhaal maar toch net iets anders dan wat ik eerst zei.Plenkske schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:21:
[...]
Wordt dat token systeem nog wel gebruikt in 2022 ? Ik heb net even gezocht ernaar maar overal spreekt men van de tokens van 2021. En dat het voor bepaalde onderdelen in te zetten is. Het is bedacht uit kostenbesparing omdat de teams in 2020 minder omzet hadden. Met de tokens wilde ze ervoor zorgen dat elk team evenveel mocht ontwikkelen voor de 2021 auto's.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
A golden touch for our Dutch World Champion as he gets back behind the wheel for some testing 🙌 #SimplyLovely 🏆 @pumamotorsport 🔥 pic.twitter.com/3J6gQr7yyz
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 14 december 2021
[ Voor 6% gewijzigd door basvn op 14-12-2021 09:55 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Nee, gewoon common sense. Dit seizoen hadden ze een competitieve auto. Volgend seizoen worden de kaarten opnieuw geschud met veel meer variabelen. Je moet het ijzer smeden als het heet is. De rest van je betoog staat daar verder volkomen los van de FUD die door alle partijen wordt verspreid. Dat is eerder napraten van een ieder...
[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 14-12-2021 09:58 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik denk dat juist het verschil dat nu opgemerkt wordt van grote waarde is. Net gereden op de oude band, nu op de nieuwe. Als je en de banden en de auto wijzigt, weet een rijder ook niet waar het gevoel vandaan komt dat hij heeftpoor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:45:
[...]
Kom op... Zelfs in deze ene race al een voorbeeld van wat er niet volgens het boekje ging.himlims_ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:50:
[...]
schrijf ik ook - begrijp ook goed waarom zo besloten is; entertainment - afsluiting seizoen racen! niet treintje achter safteycar. begrijp zijn beslissing volkomen (blij daarmee) maar heel 'fair en eerlijk' is dat niet geweest. immers de 21 races hiervoor zijn wel volgens boekje gegaan.
Mooi om te zien dat hij gewoon met kleine oogjes achter het stuur kruipt.
Dit zie ik zo vaak voorbij komen, maar is dus gewoon gelul. Ja, er zijn regels omtrent deployment & withdrawal van safety car en doorlaten van achterblijvers etc. Maar er was óók de afspraak dat races zoveel mogelijk onder 'groen' moeten eindigen.himlims_ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:43:
[...]
Een van de regel omtrent de safety car is dat de racing director af kan wijken van de eerder genoemde regels. Dat maakt deze hele discussie over 'JA MAAR IN DE REGELS STAAT DUS DAT.. !!11!11!!' zo nutteloos (en het mogelijke beroep van Mercedes zo kansloos). Masi heeft geprobeerd een race racend te eindigen, want nou ja 'we went car racing'. En dan kan iedereen weer wijzen naar 'ja maar Sainz, ja maar pietje, ja maar die en die', er was letterlijk nog 1 ronde + een paar bochten te gaan toen Masi de beslissing nam, dus de 'normale' regels waren niet volledig uitvoerbaar binnen dat tijdsbestek. Is allemaal best controversieel en discutabel natuurlijk, maar dat had elke beslissing geweest; backmarkers er tussen laten zou worden uitgelegd als 'buffer' voor Lewis en dus hulp aan Mercedes. Finishen onder SC was echt de natte scheet geweest die een verder prachtig seizoen uitblies. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze een rode vlag hadden moeten doen, en dan staande start, maar ook dan waren er vast mensen aan het janken geweest dat het in het voordeel van Max was geweest oid.
Kortom; natuurlijk kan je discussiëren over de 'executive decisions' die Masi neemt, maar dat betekent niet dat je ze aan kan vechten, dan is echt het einde zoek. Soms heb je geluk met deze beslissingen of het wedstrijdverloop, soms niet. Mercedes kan niet zeggen dat ze dit jaar nou zoveel pech hebben gehad met beslissingen van de stewards (Silverstone) en/of crashes (Imola), dus het zou ze sieren hier gewoon hun verlies te slikken.
Volgens mij is die nog niet helemaal fit haha
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Euhm, er klinkt nogal wat emotie doorheen in je post, maar je kijkt wel heel eenzijdig naar de "afspraken" die er zijn gemaakt. Alle teams hadden ook al tijden terug afgesproken dat, waar mogelijk, een race niet achter de SC zou eindigen. Deze race is geëindigd in een vervelende samenloop van omstandigheden, waardoor er (ongeacht wat race control zou doen) altijd controverse zou optreden. OF je laat een spannende eindfase aan je voorbijgaan en finisht achter de SC, OF je laat ze racen met een goede kans dat VER wint.himlims_ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:43:
[...]
Wat hier fout gaat is dat de F1-regels niet voorzien in een eerlijk einde aan zo'n race. Ik vind het Nascar-principe van minstens nog een ronde racen na een SC eigenlijk wel een mooie die F1 zou kunnen overnemen, mits redelijk te doen met de fuel loads. Ik denk dat ze achter de SC genoeg sparen in 5 rondjes tijd om daarna nog 1 ronde voluit te kunnen gaan. Feitelijk is dat wat er nu is gebeurd nml.
Dat Hamilton niet gepit is, is gewoon een gok geweest van Mercedes. Ze konden wel degelijk pitten, maar dan had HAM achter VER gezeten op de verse softs en had HAM het kampioenschap wellicht binnengesleept. Het had net zo goed andersom kunnen uitpakken: opruimen van het wrak kostte teveel tijd, SC rijdt ook de laatste ronde en het kampioenschap is aan HAM gegeven.
Als je dit niet volgens het boekje vindt, ken je het boekje niet voldoende. Masi kon dit gewoon binnen de regels doen, het was alleen uitermate ongebruikelijk en gezien de situatie die er was (HAM op erg oude hards, VER op gloednieuwe softs) maakte hij min of meer de beslissing om het kampioenschap met grote kans aan VER te gunnen. Maar nogmaals: als hij anders had beslist, had hij ook bepaald wie kampioen was geworden, alleen dan met zekerheid ipv een grote kans.ben blij dat max gewonnen heeft, hij had er ook meeste recht op gekeken naar rest vna seizeon. maar fair en volgens boekje is het zeker niet gegaan. dus ja - ik begrijp toto volledig, en vind ook dat hij in zijn recht staat.
Nee het zijn de auto's van volgend jaar alleen met de buitenkant van dit jaar (of zelfs eerdere jaren)lolgast schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:55:
[...]
Ik denk dat juist het verschil dat nu opgemerkt wordt van grote waarde is. Net gereden op de oude band, nu op de nieuwe. Als je en de banden en de auto wijzigt, weet een rijder ook niet waar het gevoel vandaan komt dat hij heeft
Dit is ook de reden dat Williams er niet bij is tijdens de test aangezien zij geen mule hebben
Ten eerste is het een bandentest voor Pirelli, die kan op deze manier heel veel data over de nieuwe banden verzamelen.poor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:45:
[...]
Ten tweede hebben de teams een hele berg data over de oude banden. Door nu data te verzamelen met de nieuwe banden op de oude auto kunnen ze uitzoeken waar de nieuwe banden verschillen van de oude banden, en dat kan hen volgend jaar weer helpen met het afstellen van de auto's.
Zou bezopen zijn als dat systeem zo werkt, want dat is immers weer enorm in het voordeel voor de sterkere teams, die kunnen gewoon tokens hoarden als ze niet in een seizoen hoeven door te ontwikkelen, en aan de start van het volgende seizoen ineens weer véél te sterk zijn omdat ze alle tokens in één keer kunnen inzetten, waar de 'achtervolgers' hun tokens gedurende het seizoen moeten gebruiken om überhaupt een beetje bij te kunnen blijven.Barre73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:52:
[...]
Correctie op mezelf: Mercedes heeft haar tokens voor 2021 schijnbaar nooit gebruikt en daarmee (naar eigen zeggen) capaciteit vrijgemaakt voor ontwikkeling van de 2022 auto. Soortgelijk verhaal maar toch net iets anders dan wat ik eerst zei.
Hij is niet de enigeAtlAntA schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:57:
[...]
Volgens mij is die nog niet helemaal fit haha
Gister was ik echt een hoopje elende op de bank, vandaag wel weer aan het werk, maar ben er echt nog niet 100%
Nope, staat ''gewoon'' nog 33 op
Gisteren en vandaag even Veronica Inside teruggekeken, daar kwamen een deel van 'onze' BN'ers voorbij.. wat is er mis met deze mensen?
Ik zag bijvoorbeeld Ali B 'rappen' voor Max en ik betwijfel of al die mensen echt iets met F1 hebben.
Buiten Max had ik de F1 wellicht ook niet zo gevolgd, die mensen doen net alsof hem al jaren steunen of zijn beste vriend zijn.
Bah, het is gewoon misselijkmakend.
Ik zag bijvoorbeeld Ali B 'rappen' voor Max en ik betwijfel of al die mensen echt iets met F1 hebben.
Buiten Max had ik de F1 wellicht ook niet zo gevolgd, die mensen doen net alsof hem al jaren steunen of zijn beste vriend zijn.
Dat klopt niet; Ze hebben de tokens wel gebruikt maar hebben nooit gezegd waaraan ze de tokens gespendeerd hebben;Barre73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:52:
[...]
Correctie op mezelf: Mercedes heeft haar tokens voor 2021 schijnbaar nooit gebruikt en daarmee (naar eigen zeggen) capaciteit vrijgemaakt voor ontwikkeling van de 2022 auto. Soortgelijk verhaal maar toch net iets anders dan wat ik eerst zei.
Mercedes – The team opted not to divulge where it spent tokens at the launch of the W12, with technical director James Allison admitting that it was purely to prevent teams from having more time to copy any new designs the team will run in 2021. “We have spent our tokens, but we won’t reveal how we used them just yet. That’ll become clear in good time.”
Bron
Ben nog een mooie montage tegen gekomen:spartacusNLD schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:04:
Ik ben normaal totaal niet van dumpert, deze is toch wel heel vet. De laatste ronde van max maar dan met Hans Zimmer eronder (Lost But Won uit Rush): https://www.dumpert.nl/?selectedId=100017305_811a0edc
![]()
https://www.reddit.com/r/...ted/simply_simply_lovely/
Nog meer kippenvel
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Johan met zijn "die mensen laten zich gewoon filmen voor eigen gewin" oidHollowGamer schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:01:
Gisteren en vandaag even Veronica Inside teruggekeken, daar kwamen een deel van 'onze' BN'ers voorbij.. wat is er mis met deze mensen?
Mijn boefje is liev!
Maar dat is niet wat die hier zegt?The_Admin schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:59:
[...]
Zou bezopen zijn als dat systeem zo werkt, want dat is immers weer enorm in het voordeel voor de sterkere teams, die kunnen gewoon tokens hoarden als ze niet in een seizoen hoeven door te ontwikkelen, en aan de start van het volgende seizoen ineens weer véél te sterk zijn omdat ze alle tokens in één keer kunnen inzetten, waar de 'achtervolgers' hun tokens gedurende het seizoen moeten gebruiken om überhaupt een beetje bij te kunnen blijven.
Hier word gesteld dat Mercedes geen tokens uitgegeven heeft, en de daardoor bespaarde tijd (want tokens inzetten en auto ontwikkelen kost tijd) konden gebruiken voor de 2022 auto.
EditieNL had gisteren een mooi item over wat er mis is met die mensen.HollowGamer schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:01:
Een mooie samenvatting is hier te vinden: https://twitter.com/howcanimakethi1 (even naar onderen scrollen)
Hans Teeuwen had een super filmpje hierover: YouTube: Hans Teeuwen - Hans en zijn emoties over Max Verstappen
De enige remedie wat mij betreft: geef deze mensen geen aandacht. Nergens niet, nooit niet.
Gelukkig het Twitter account van Mercedes leeft nog, na een blackout van 24 uur:
:fill(white):strip_exif()/f/image/hXSrDV2fHjwmNjQ3MBfX0Vc4.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 14-12-2021 10:07 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
LOL, die worden ook allemaal voor het CAS gedaagdloekf2 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:07:
Gelukkig het Twitter account van Mercedes leeft nog, na een blackout van 24 uur:
[Afbeelding]
Dit was gewoon zoo gênant en sneu.. plaatsvervangend schaamtegevoel ten topHollowGamer schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:01:
Ik zag bijvoorbeeld Ali B 'rappen' voor Max
En dat gold ook voor meer van die droeftoeters

Gelukkig zijn ze gisteren door de media flink te kakken gezet voor dit gedrag
alles tot nu toe.
De reden dat er meer mensen rijden, als Pirelli opnoemde, is omdat er 2 verschillende dingen zijn.
Pirelli 18'' test (door F1 rijders) en young driver dag (die rijden op de normale 13'' banden)
Johan noemde ook FB, maar ik denk dat het eerder iets is voor Instagram en Twitter. Tenminste ik ben niet actief op die drie, dus ik zou die ook door elkaar halen.JB schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:03:
[...]
Johan met zijn "die mensen laten zich gewoon filmen voor eigen gewin" oid"uhh Johan, die mensen filmen zichzelf!"
Het feit dat ze zichzelf filmen en het posten, maakt het inderdaad nog erger. Al is verschil met/zonder ook al erg genoeg.
Misschien is het een generatie ding, maar deze mensen zijn ouder dan mij volgens mij?
Gelukkig kan Max met zijn lichaamshouding en nuchterheid aangeven hoe het voor hem voelt.
Zie ik dan goed dat de oude banden wat langzamer zijn of zal dat komen omdat de young drivers zich willen bewijzen?basvn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:10:
[Afbeelding]
alles tot nu toe.
De reden dat er meer mensen rijden, als Pirelli opnoemde, is omdat er 2 verschillende dingen zijn.
Pirelli 18'' test (door F1 rijders) en young driver dag (die rijden op de normale 13'' banden)
Sneller dan toch? Ik zie nml alleen maar rookies bovenaan en die rijden op de oude banden.AtlAntA schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:13:
[...]
Zie ik dan goed dat de oude banden wat langzamer zijn of zal dat komen omdat de young drivers zich willen bewijzen?
Dat filmpje van Hans Teeuwen is zo goed. Die kat ookPlenkske schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:07:
[...]
EditieNL had gisteren een mooi item over wat er mis is met die mensen.
Een mooie samenvatting is hier te vinden: https://twitter.com/howcanimakethi1 (even naar onderen scrollen)
Hans Teeuwen had een super filmpje hierover: YouTube: Hans Teeuwen - Hans en zijn emoties over Max Verstappen
De enige remedie wat mij betreft: geef deze mensen geen aandacht. Nergens niet, nooit niet.

Nieuwe wielen zijn sowieso een kilo of vier zwaarder dacht ik.AtlAntA schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:13:
[...]
Zie ik dan goed dat de oude banden wat langzamer zijn of zal dat komen omdat de young drivers zich willen bewijzen?
En de vering mist wat slag om het gebrek aan lucht in de banden te compenseren.
Ja je hebt gelijk. Het is nog vroeg.Grrrrrene schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:14:
[...]
Sneller dan toch? Ik zie nml alleen maar rookies bovenaan en die rijden op de oude banden.
De nieuwe banden lijken wat langzamer maar dat zal vertekend zijn omdat de young drivers zich graag willen bewijzen.
Volgens Tech Talk - Abu Dhabi op F1TV zou Mercedes de tokens besteed hebben aan een nieuwe neus die uiteindelijk nooit verschenen is, volgens de speculatie van Buxton en Fabrega omdat de neus niet door de crash tests zou zijn gekomen.stefanass schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:02:
[...]
Dat klopt niet; Ze hebben de tokens wel gebruikt maar hebben nooit gezegd waaraan ze de tokens gespendeerd hebben;
Mercedes – The team opted not to divulge where it spent tokens at the launch of the W12, with technical director James Allison admitting that it was purely to prevent teams from having more time to copy any new designs the team will run in 2021. “We have spent our tokens, but we won’t reveal how we used them just yet. That’ll become clear in good time.”
Bron
https://f1tv.formula1.com...05058/tech-talk-abu-dhabi
heb t over procedures - niet dat getouwtrek, gejank, vingertje wijzen, politiek geneuzel, wit voetje bij massi etc.JB schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:51:
[...]
RLY?Werkelijk _alles_ werd aangegrepen om elkaar te naaien. Met name uit kamp Toto.
dat heb ik ook begrepen; zij hebben geen tokens ingezet - schijnbaar gaan die over naar volgend seizoen. ofwel; lewis pakt die titel volgens jaar welPuc van S. schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:04:
[...]
Maar dat is niet wat die hier zegt?
Hier word gesteld dat Mercedes geen tokens uitgegeven heeft, en de daardoor bespaarde tijd (want tokens inzetten en auto ontwikkelen kost tijd) konden gebruiken voor de 2022 auto.

Procedure klopte toch ook? Door alle spanning ietwat later ingezet icm wat onduidelijkheid. Desalniettemin kan/mag Max hier nooit de dupe van worden.himlims_ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:16:
[...]
heb t over procedures - niet dat getouwtrek, gejank, vingertje wijzen, politiek geneuzel, wit voetje bij massi etc.
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 14-12-2021 10:18 ]
Mijn boefje is liev!
Sainz vind het unlap verhaal ook vreemd want tussen hem en Max zaten dus gewoon twee achterblijvers.
“I’ve never had it before, having to restart the race with these two guys in front of me while fighting for a P3.
“I believe it was a strange one and something to look at because it was just very strange to see and it nearly cost me a podium, to be honest.”
https://www.planetf1.com/...-sainz-strange-situation/
“I’ve never had it before, having to restart the race with these two guys in front of me while fighting for a P3.
“I believe it was a strange one and something to look at because it was just very strange to see and it nearly cost me a podium, to be honest.”
https://www.planetf1.com/...-sainz-strange-situation/
Die van Hans Teeuwen kwam ook voorbij haha, Max ven den Stap.Plenkske schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:07:
[...]
EditieNL had gisteren een mooi item over wat er mis is met die mensen.
Zeker waar om die mensen geen aandacht te geven, maar waarom komen deze mensen zo kort bij?
Hoe kan het dat een Ali B opeens naast Max staat? Is er niemand die deze mensen weg kan houden?
Ik heb het geluid uitgezet en zoveel mogelijk weggekeken. Vond Ali B en Patrick Kluivert bij ZS zo onnodig, nu is die laatste nog een topsporter geweest, maar dan nog hebben die gasten vrij weinig met Max volgens mij.poor Leno schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:10:
[...]
Dit was gewoon zoo gênant en sneu.. plaatsvervangend schaamtegevoel ten top![]()
En dat gold ook voor meer van die droeftoeters
Gelukkig zijn ze gisteren door de media flink te kakken gezet voor dit gedrag
Hoewel ze zijn afgemaakt door de media, lijken ze niet te willen stoppen. Een excuses ofzo komt er niet vanaf, zijn deze mensen ziek of verslaafd? Dat klinkt heel hard, maar ik bedoel het serieus. Als ik mij misdraag ergens, dan komt eerst ontkenning en dan schaamte. Maar dit gevoel lijkt totaal niet (meer) aanwezig te zijn?
Ik geloof ze gewoon niet, eerder dit seizoen zeggen ze dat ze hun tokens hebben gebruikt, maar willen ze niet duidelijk maken waaraan en vervolgens verliezen ze het WDC en hebben ze ineens geen tokens gebruikt? Ze proberen gewoon weer politieke spelletjes te spelen om RBR onder druk te zetten. Dit gelooft toch hopelijk niemand? RBR heeft doorontwikkeld en niet zo'n beetje ook: de ontwikkeling van de rondetijden spreken voor zich.himlims_ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:17:
[...]
dat heb ik ook begrepen; zij hebben geen tokens ingezet - schijnbaar gaan die over naar volgend seizoen. ofwel; lewis pakt die titel volgens jaar wel![]()
Ik snap ook niet zo goed waarom je dit zou doen? Wat als je de plank hebt misgeslagen in 2022? Dan heb je dus 2021 opgeofferd voor 2022 en ben je de schlemiel die twee kampioenschappen door het putje heeft zien gaan (ja, ik snap dat ze WCC hebben en dat dat geld brengt, maar WDC brengt veel meer faam).
Ik zou me dus veel nederiger opstellen als ik Mercedes was.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |