[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 92 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.845 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
*knip* ontopic graag.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 13-12-2021 20:58 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:28
Laat maar....

[ Voor 93% gewijzigd door alexbl69 op 13-12-2021 20:23 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:52

ricardo246

Life's what you make it!

Call me old fashioned;
Maar ik vind het niet OK dat beelden vd feestjes die MER en RBR hadden, gedeeld worden door / via socials.
Let people party in private.
Dat we die beelden hier dan ook weer delen, terwijl ik weet dat de meeste tweakers privacy hoog in het vaandel hebben staan vind ik jammer.

Delen als het via de officiele kanalen gaat = prima.
Voor de rest, let it be.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:07
alexbl69 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:21:
[...]

Ach kom, meen je dit serieus?

Misschien voel je je beter als je je realiseert dat dictators er een enorme hekel aan hebben als ze te kakken worden gezet.
Zullen we weer gewoon on-topic gaan? Mods zijn een stuk soepeler nu de race voorbij is blijkbaar, maar normaliter was dit allemaal al lang weggehaald..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:10:
[...]

Tsja, is dat een reden om de regels te breken? Als de safety car 5 rondes eerder was gekomen had je kunnen zeggen dat Max gewoon geluk had. Nu kreeg hij het kampioenschap gewoon aangereikt op een presenteerblaadje
Ik zei vandaag eerder in dit topic al dat Hamilton drie kolossale fouten maakte in de laatste ronde. Dat was een enorm aandeel in het inkoppen van de voorzet van Masi.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

gambieter schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:09:
Zou HAM trouwens nog een boete krijgen voor het niet volgen van de instructies voor de ceremonie? Hij ging de pits in na de race, maar als nr 2 had hij naar de start/finish lijn moeten rijden :p

(zout, wonde)
Bij mijn weten zit jij in de UK.

Hoe is het daar met je Engelse vrienden/kennissen? Giftig, of valt het mee?

Te koop....

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:12

JB

Cédric roelt!

Deze is ook mooi gevonden :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFd4AQrl_5jSr05MmTgMJI3CSGY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pHYc654Z5VWHYbu1Zp8StEWb.png?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:16
FirePuma142 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:24:
Ik zei vandaag eerder in dit topic al dat Hamilton drie kolossale fouten maakte in de laatste ronde.
Ik heb niet alles teruggelezen, maar welke dan?

Ham was in die laatste ronde links of rechtsom kansloos eigenlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:05

DirtyBird

Praktiserend denker

Help!!!! schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:01:
[...]

Die is niet nuchter meer, dat is zeker 8)
Niet noodzakelijk drank. Die gast zit in een high waar je met geen drank of drugs aan kan tippen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005

DirtyBird

Praktiserend denker

!mark schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:27:
[...]

Ik denk niet dat hij iets fout heeft gedaan. Hij had de 'pech' dat hij met zn eerste plek geen regie had over pitstops. Daarnaast heeft zn team flink gegokt door niet te pitten tijdens sc en was die laatste sc dikke pech voor m. Maar echt een fout van HAM zelf? Denk t niet.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:54:
In de laatste ronde zien we natuurlijk ook kolossale rijdersfouten van Hamilton. Hij komt te wijd uit bocht 4, en harvest in de remzone voor bocht 5 terwijl hem voor de herstart was verteld dat hij overtake beschikbaar had voor beide rechte stukken en terwijl hij harvest houdt hij de deur wagenwijd open voor Verstappen. Pas als Verstappen de rode lamp voor het harvesten ziet knipperen remt hij hem er diep naast.

Natuurlijk is de ingreep van race control voor Verstappen goud waard, maar drie kolossale fouten van Hamilton hebben hem hier definitief in het zadel geholpen.
@!mark Zie boven.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
!mark schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:27:
[...]

Vooral omdat Max er achter zat, het is niet alsof het makkelijk was. Vraag me af welke coureur hetzelfde had gepresteerd, behalve Hamilton zelf dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:00

Spotmatic

Ken sent me

Exocet schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:31:
[...]
Vooral omdat Max er achter zat, het is niet alsof het makkelijk was. Vraag me af welke coureur hetzelfde had gepresteerd, behalve Hamilton zelf dan.
Checo is een goede kanshebber wat mij betreft. En wat hij eerder op de middag liet zien was ongelooflijk.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 21:26
Was de fout van Hamilton, deur volledig open laten staan

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:20
GAIAjohan schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:34:
[...]

Was de fout van Hamilton, deur volledig open laten staan
En als hij daar meer naar links zit gaat Ver juist wijder er in en een heeft dan een veel betere exit naar het snelle stuk dat daarna kwam. Dus sowieso was hij kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Spotmatic schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:33:
[...]

Checo is een goede kanshebber wat mij betreft. En wat hij eerder op de middag liet zien was ongelooflijk.
Wat hij liet zien was top, en zeker geweldig voor Max. Maar heel bijzonder was het eigenlijk ook niet. Je merkte dat Hamilton op dat moment behoorlijk voorzichtig reed en koste wat het kost een crash met Perez wilde voorkomen. Begrijp me niet verkeerd, die paar keer dat Perez terug wist te kruisen was natuurlijk geweldig, maar om daarmee te zeggen dat hij een ongelofelijk goede coureur is vind ik wat ver gaan.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:44
GAIAjohan schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:07:
[...]

Leer eerst maar even je memes kennen
Niet op de man aub

[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 14-12-2021 22:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:46
Perez is gewoon geen topper en nooit geweest, af en toe heeft die een goede race.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Laatst online: 02-06 17:22
OPELOPA schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:39:
[...]

Oh ja, die persoon was Oostenrijker van geboorte
Wie, Toto? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 21:26
Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:36:
[...]

En als hij daar meer naar links zit gaat Ver juist wijder er in en een heeft dan een veel betere exit naar het snelle stuk dat daarna kwam. Dus sowieso was hij kansloos.
Volgens mij had daar niet eens per se ruimte voor hoeven zijn. Beetje vreemde actie in de bocht en Verstappen had moeten remmen.
En op het rechte stuk liep de Mercedes in principe harder.
Ik had het nog moeten zien. Alleen in de bochten had Verstappen een dik voordeel met de rode band

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

miicker schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:38:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, die paar keer dat Perez terug wist te kruisen was natuurlijk geweldig, maar om daarmee te zeggen dat hij een ongelofelijk goede coureur is vind ik wat ver gaan.
De vraag was welke andere coureur hetzelfde zou kunnen doen als Max in de laatste ronde. Pérez had dit al laten zien, eerder in de race. Dat bedoelde ik. Niet dat hij een ongelooflijk goede coureur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Laatst online: 06:44

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:16
FirePuma142 schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:54:
In de laatste ronde zien we natuurlijk ook kolossale rijdersfouten van Hamilton. Hij komt te wijd uit bocht 4, en harvest in de remzone voor bocht 5 terwijl hem voor de herstart was verteld dat hij overtake beschikbaar had voor beide rechte stukken en terwijl hij harvest houdt hij de deur wagenwijd open voor Verstappen. Pas als Verstappen de rode lamp voor het harvesten ziet knipperen remt hij hem er diep naast.
Hmm, maar als Ham dat niet gedaan had Ver hem wel gepakt bij het inremmen van bocht 6 of 9 met een slipstream. Die kon zoveel meer snelheid meenemen bij het uitacceleren op die nieuwe rode banden.

Daarnaast wordt met beide rechte stukken wordt neem ik aan gedoeld op de run van bocht 5 naar 6 en 7 naar 9 (8 is in principe volgas dus tel ik gewoon onder recht stuk), niet 4 naar 5.

Zou mij zelfs niks verbazen als Ham Ver bewust liet komen in bocht 5 met de intentie om dan zelf de dubbele slipstream te kunnen gebruiken om in bocht 9 zichzelf nog een kans te geven terug te slaan. Na bocht 9 was het hoe dan ook gedaan, daarna is inhalen eigenlijk niet meer mogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

winwiz schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:15:
[...]

"He's busy now, I'll put you on hold"

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

F1 heeft de pitbeelden samengevoegd met het beeld op de baan van de laatste ronde. Leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 18:23

pro_6or

amateur_60r

miicker schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:38:
[...]

Wat hij liet zien was top, en zeker geweldig voor Max. Maar heel bijzonder was het eigenlijk ook niet. Je merkte dat Hamilton op dat moment behoorlijk voorzichtig reed en koste wat het kost een crash met Perez wilde voorkomen. Begrijp me niet verkeerd, die paar keer dat Perez terug wist te kruisen was natuurlijk geweldig, maar om daarmee te zeggen dat hij een ongelofelijk goede coureur is vind ik wat ver gaan.
Sssst. Maar ja, je hebt gelijk. Het was goed gedaan, echt wel, maar Hamilton moest voorzichtig zijn. Hij had misschien wel harder kunnen zijn, checo had echt geen rare dingen gedaan en hij is lang niet zo blind als Bottas.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21
Supervet die beelden vanuit de pits! Ze zitten het hele jaar door op elkaars lip maar dit maakt het toch wel goed.

Die engineers van zo’n topteam hebben wel wat leuke verhalen te vertellen aan kleinkinderen later :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 18:57
De druiven zijn zuur bij de Britten. Heel zuur. Artikel nummer 6 vandaag in de normaal redelijk goede The Guardian hoe erg het allemaal wel niet is, hoe oneerlijk het was en hoe gentleman like Hamilton is. Heerlijk leesvoer.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45

Ricciardo doet 't gewoon. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

!mark schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:47:
[...]

Hmm, maar als Ham dat niet gedaan had Ver hem wel gepakt bij het inremmen van bocht 6 of 9 met een slipstream. Die kon zoveel meer snelheid meenemen bij het uitacceleren op die nieuwe rode banden.

Daarnaast wordt met beide rechte stukken wordt neem ik aan gedoeld op de run van bocht 5 naar 6 en 7 naar 9 (8 is in principe volgas dus tel ik gewoon onder recht stuk), niet 4 naar 5.

Zou mij zelfs niks verbazen als Ham Ver bewust liet komen in bocht 5 met de intentie om dan zelf de dubbele slipstream te kunnen gebruiken om in bocht 9 zichzelf nog een kans te geven terug te slaan. Na bocht 9 was het hoe dan ook gedaan, daarna is inhalen eigenlijk niet meer mogelijk.
Dat denk ik ook. Net zoals bij dat “duel” bij de start. Hamilton gooit gewoon de binnenkant open. Punt 1, weinig kans op een crash. Punt 2, haalt Max de bocht niet 5 seconden straf. Punt 3, je kunt altijd buiten de baan gaan en zo pak je altijd nog 2,5 seconden. Nul risico op crash die vooral voor Hamilton een gevaar was en altijd óf 5 seconden voordeel of 2,5. Lewis zit wat dat betreft (wetende dat hij verreweg de snelste wagen had) in een zetel en gebruikt dat ook optimaal.

Daarom was het ook zo belangrijk voor Max dat het gelijk stond. Want met ook maar 1 punt voorsprong voor Lewis had hij héél andere keuzes gemaakt. Ook daardoor kon Max gisteren nog winnen, iets waarvoor hij het hele seizoen geknokt heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door pro_6or op 13-12-2021 21:17 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:53
Rene44 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:10:
De druiven zijn zuur bij de Britten. Heel zuur. Artikel nummer 6 vandaag in de normaal redelijk goede The Guardian hoe erg het allemaal wel niet is, hoe oneerlijk het was en hoe gentleman like Hamilton is. Heerlijk leesvoer.
Ik lees ook in The Guardian :

Verstappen also revealed he had been sent a message from the Mercedes team principal, Toto Wolff, saying he deserved to win the world title. “Toto sent me a text. ‘Congratulations on the season’ and that I deserved to win it. So that was very nice of him. Of course, emotions ran very high to that last lap from both sides. Both teams gave it all to the end, and it was just an amazing battle.”

Dus ja, nu alle emoties wat weggeëbd zijn, denk ik dat uiteindelijk de meesten het erover eens zijn dat Max verdiende kampioen is, ondanks de controversiële ontknoping.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Exocet schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:16:
Ze hadden volgens mij een voorkeur bij Haas

[Embed]
Dat zal Mick’s crew zijn. En die deed niks mis of gemeen, maar hij racede hard met Latifi. >:)

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 18:57
Twixie schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:15:
[...]

Ik lees ook in The Guardian :

Verstappen also revealed he had been sent a message from the Mercedes team principal, Toto Wolff, saying he deserved to win the world title. “Toto sent me a text. ‘Congratulations on the season’ and that I deserved to win it. So that was very nice of him. Of course, emotions ran very high to that last lap from both sides. Both teams gave it all to the end, and it was just an amazing battle.”

Dus ja, nu alle emoties wat weggeëbd zijn, denk ik dat uiteindelijk de meesten het erover eens zijn dat Max verdiende kampioen is, ondanks de controversiële ontknoping.
Natuurlijk! Met de snelheid van de laatste 8 races had Red Bull nooit mee moeten vechten tot de laatste race. Dat komt puur door Max.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:21
pro_6or schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:19:
[...]

Dat zal Mick’s crew zijn. En die deed niks mis of gemeen, maar hij racede hard met Latifi. >:)
Gezien de muur in de achtergrond lijkt het me de crew van Mazepin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

morm schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:22:
[...]

Die had COVID. Dat was vast de TV ruimte voor deze keer.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Laatst online: 02-06 17:22
morm schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:22:
[...]

Waarom zouden die daar in overal rondlopen als ze toch niks te doen hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 10:23
Pfoe, intussen ben ik bij "vandaag" v.w.b. bijlezen :P
-Mike84- schreef op maandag 13 december 2021 @ 07:52:
[...]

Er zijn dit seizoen rode vlaggen voor minder geweest.
De auto stond volgens mijn in een bocht en als iemand ondanks de SC rem problemen heeft en precies in deze bocht eruit vliegt waar Marshalls aan werk zijn? Gevaar is er altijd hoe onwaarschijnlijk het ook is.
Tijdens een SC gaan de marshalls van de baan af / aan de kant als de SC langs komt. Ook een beetje het punt van de SC. Eerst zorgen dat het veld bij elkaar is, en daarna hebben de marshalls elke keer ruim de tijd om te werken op de baan. Komt de SC weer langs stoppen ze met de werkzaamheden en gaan langs de kant of achter de barrieres staan. De keren dat er echt actief gewerkt wordt terwijl er verkeer langs komt is misschien lager dan 10%. Zie bv ook als er ergens rommel op de baan ligt, zelfs als er een groot gat is tussen de auto's en een marshall ruim voldoende tijd heeft om er naar toe te rennen, op te rapen, en weer terug te rennen, zul je zien dat ze een VSC toepassen zodat het tijdsgat nog groter is. Zag je ook zaterdag, volgens Sky was er een gat tussen de auto's om die bollard op te halen, toch werd het meteen een rode vlag.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
https://streamable.com/8ch024

:(:)

[ Voor 5% gewijzigd door DoeEensGek op 13-12-2021 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:03
Heb idee dat het bij Hamilton vooral allemaal tonen van respect is vanwege wie hij is en wat hij gedaan heeft, zijn er nog maar weinig van 'zijn generatie' actief in het veld. Max heeft meer 'vrienden' rondlopen, dankzij actieve generatie- en teamgenoten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ik ben normaal totaal niet van dumpert, deze is toch wel heel vet. De laatste ronde van max maar dan met Hans Zimmer eronder (Lost But Won uit Rush): https://www.dumpert.nl/?selectedId=100017305_811a0edc

:D _/-\o_

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:41
Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:36:
[...]

Tuurlijk niet; HAM had veel meer naar links kunnen gaan, dan had VER buitenom gemoeten, maar HAM had z'n auto ook rustig naar buiten kunnen laten lopen. (hij reed vooraan en het was zíjn bocht)

Ik vind de verklaring: HAM MOEST wel wijd gaan (en gelijk de deur open zetten), ander zou VER hem verderop misschien in kunnen halen, echt vreemd.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Waar mijn respect voor Mercedes echt compleet zoek is heeft Hamilton na gister echt een heleboel teruggewonnen. Echt heel knap hoe hij voor alle camera's is omgegaan met deze enorme teleurstelling.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dentist
  • Laatst online: 15-09 14:55

Dentist

Next patient please...

Redelijk genuanceerde analyse van het SC verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Denk dat het grootste gedeelte van de mensen ook wel snappen dat Max en Lewis hier geheel buiten staan; en dat in dit geval de FIA (En het "gejank" van RB en Mercedes) de probleem makers zijn.

Max profiteert van een F*ck up van de FIA.

Niet super fan van Lewis, maar weet wel vrij zeker dat hij die 8e nog binnenhaalt een volgend seizoen.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Hier zie je trouwens ook wel dat Hamilton hem er niet opzettelijknlangs laat volgens mij. Je ziet dat die instuurt en dat daar Max opeens zit en bij moet terugsturen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:46:
[...]

Hier zie je trouwens ook wel dat Hamilton hem er niet opzettelijknlangs laat volgens mij. Je ziet dat die instuurt en dat daar Max opeens zit en bij moet terugsturen....
Ik denk dat Hamilton hem ook niet verwacht had daar, maar dat Verstappen het pas bij T6 of T9 na de lange rechte stukken zou proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:20
zetje01 schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:30:
[...]

Tuurlijk niet; HAM had veel meer naar links kunnen gaan, dan had VER buitenom gemoeten, maar HAM had z'n auto ook rustig naar buiten kunnen laten lopen. (hij reed vooraan en het was zíjn bocht)

Ik vind de verklaring: HAM MOEST wel wijd gaan (en gelijk de deur open zetten), ander zou VER hem verderop misschien in kunnen halen, echt vreemd.
Denk simpelweg niet dat hij de aanval in deze bocht al zou krijgen. Net als de meeste analisten. Want als je een relatief makkelijke inhaal hebt op het stuk 5->9 dan is het onlogisch om die op het spel te zetten door in bocht 5 een veel moeilijkere aanval te plaatsen.

Het ging juist door die verassing nu goed maar als Ham het wel verwacht en zoals jij zegt de deur dicht gooit dan vergooit Ver zijn kansen om op het makkelijke stuk daarna in te halen doordat hij ver van de race lijn af wijkt.

Daardoor verwacht Ham het niet en kiest die een lijn om juist zo hoog mogelijke exit speed te hebben om op het stuk daarna te kunnen verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 18:13
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:46:
[...]

Transportman schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:02:
[...]

Ik denk dat Hamilton hem ook niet verwacht had daar, maar dat Verstappen het pas bij T6 of T9 na de lange rechte stukken zou proberen.
Vraag:...
Dat uitremmen is echt iets waar Max een genie in is, enige wat je als coureur kan doen is... of de bocht dicht zetten, of hem erlangs laten, het is mij iig niet één keer opgevallen dat Max blokkeert of slipt en Lewis eraf tetst> nee geen enkele keer.

Het werd aldoor het verhaal dat Max hun naast de baan dreef, opzettelijk! Maar ze kiezen ervoor ernaast te blijven, en je wil hem die uit-rem gelegenheid niet geven ofzo, en als je weet dat max hem op de baan houdt dan ga je voor de optie om te kunnen zeggen 'he pushed me off the track'. terwijl je wel weet dat hij die ruimte nodig heeft om zo'n late uit-rem actie te maken.
Ik begrijp het niet waarom Lewis het niet dicht zette, of ziet hij hem echt gewoon niet komen (binnen of buitenom)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
stekkiekiller schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:26:
[...]

Waarom zouden die daar in overal rondlopen als ze toch niks te doen hebben?
Bij pitstops doen beide crews mee, wel netjes als ze dan een overal aan hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:57:
[...]

Heb idee dat het bij Hamilton vooral allemaal tonen van respect is vanwege wie hij is en wat hij gedaan heeft, zijn er nog maar weinig van 'zijn generatie' actief in het veld. Max heeft meer 'vrienden' rondlopen, dankzij actieve generatie- en teamgenoten.
Toch een mooi filmpje. Kijk, ik ben er zo een die 100% zeker weet dat Silverstone met opzet was. Maar als ze je er mee weg laten komen, tja, dan zijn er mensen die daar naar grijpen. Dat betekend nog niet dat je niet teleurgesteld voor ze kan voelen als het zo weg glipt. Ik vind het ook wel veelzeggend wie er komen en hoe ze het doen. Lando had ik ook wel verwacht. Is een jongen die echt wel zijn eigen man is. Alleen jonge generatie / Vriendje van Max doe je hem enorm te kort mee.

Maargoed, makkelijk praten nu ik Silverstone kan verwerken, accepteren nu Max uiteindelijk toch gewonnen heeft.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat een vertrouwen heb je in dit topic zeg, denk je nu echt dat we hem nog niet gezien hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Is er iemand die hier iets van Max in ziet? Hier en daar is hij aardig, de Horner mimiek is best goed bv, maar persifleren imiteren is wel echt een kunst.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

pro_6or schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:28:
[...]

Is er iemand die hier iets van Max in ziet? Hier en daar is hij aardig, de Horner mimiek is best goed bv, maar persifleren imiteren is wel echt een kunst.
De hele intonatie klopt. Dus ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

[...]

Persoonlijk vind ik het vooral makkelijk scoren op basis van (het viraal gaan) van het vorige filmpje. Deze vind ik een stuk minder leuk.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:41
Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:05:
[...]

Denk simpelweg niet dat hij de aanval in deze bocht al zou krijgen. Net als de meeste analisten. Want als je een relatief makkelijke inhaal hebt op het stuk 5->9 dan is het onlogisch om die op het spel te zetten door in bocht 5 een veel moeilijkere aanval te plaatsen.

Het ging juist door die verassing nu goed maar als Ham het wel verwacht en zoals jij zegt de deur dicht gooit dan vergooit Ver zijn kansen om op het makkelijke stuk daarna in te halen doordat hij ver van de race lijn af wijkt.

Daardoor verwacht Ham het niet en kiest die een lijn om juist zo hoog mogelijke exit speed te hebben om op het stuk daarna te kunnen verdedigen.
Okay, HAM verwachtte (mogelijk) de aanval niet op deze plek. Kan. Hierboven ook eerder geopperd.
Dan is het slecht geraced. (Alsof hij niet 100% was,)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
zetje01 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 00:14:
[...]

Okay, HAM verwachtte (mogelijk) de aanval niet op deze plek. Kan. Hierboven ook eerder geopperd.
Hij stond onder druk. En ja, dan maakt Hamilton ook fouten. Dat hebben we dit jaar vaker gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
[...]

Voor alle personages doet die de intonatie etc goed. Maar wat ze zeggen lijkt niet eens op hoe ze doen. Dat maakt hem toch minder grappig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Max bij Sky... Redelijk fris...

https://www.dumpert.nl/item/100017304_b5aefbf2

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

spartacusNLD schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:04:
Ik ben normaal totaal niet van dumpert, deze is toch wel heel vet. De laatste ronde van max maar dan met Hans Zimmer eronder (Lost But Won uit Rush): https://www.dumpert.nl/?selectedId=100017305_811a0edc

:D _/-\o_
Nu nog het hele stuk safety car met die muziek van Interstellar vlak voor dat ronddraaiende gedeelte :P
(Imperfect Lock)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:42:
Max profiteert van een F*ck up van de FIA.
Lewis was de snelste, Max de beste. Dit is autosport, soms valt het kwartje jou kant op en soms niet. Als het kwartje jou kant opvalt moet je de kans nemen en dat is wat Max gedaan heeft. Alsof Lewis niet geprofiteerd heeft van zijn kwartjes ... 8)7

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
Illegal_Alien schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:42:
Niet super fan van Lewis, maar weet wel vrij zeker dat hij die 8e nog binnenhaalt een volgend seizoen.
Ben wel benieuwd waarom je daar zo zeker van bent, want voor deze race stonden ze natuurlijk gelijk in punten en dat was na alle incidenten, geluk, pech, FIA beslissingen, etc. 50/50 lijkt me dus best op z'n plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Alfa Novanta schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:52:
[...]

met dat verschil dat een gratis-pitstop dus eigenlijk niet eerlijk is t.o.v. Redbull die gewoon wakker waren en de koe bij de hoorns gevat hebben..

compleet tegenovergesteld aan Jeddah dus, toen ze juist buiten bleven wat hun het voordeel opleverde :+

m.i. moet code red gewoon een parc fermé zijn, dus géén aanpassingen en een rollende start. Dan zou Max er niet omheen gekomen zijn tenzij ze al in de pits waren vóórdat de code rood uit kwam.. dan weer wel.
Daar heb je ook weer gelijk in. Er was altijd een team geweest wat benadeeld zou worden.

Wat betreft parc fermé met code rood: helemaal mee eens. Maar ik heb zo het vermoeden dat dit ook wel wordt aangepast na alle kritiek dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
The Realone schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 02:53:
[...]

Ben wel benieuwd waarom je daar zo zeker van bent, want voor deze race stonden ze natuurlijk gelijk in punten en dat was na alle incidenten, geluk, pech, FIA beslissingen, etc. 50/50 lijkt me dus best op z'n plaats.
En vergeet niet dat hij zo met Russel te maken heeft. Een coureur die qua pure snelheid dichter bij Lewis zit dan Bottas.

Hij moet zich eerst nog maar bewijzen natuurlijk in een compleet seizoen, maar als hij de lijn van Bahrein vorig jaar doorzet, staat ons nog een mooie clash te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:10
[...]

En met nieuwe auto’s en nieuwe banden. Geef Lando of misschien wel iemand anders een goede auto en hij doet mee voor de WDC. Zou het dus niet eens 50/50 inschatten. Eerder 33/33/33 (no pun intended).

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 14-12-2021 07:15 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 06:26:
[...]

En vergeet niet dat hij zo met Russel te maken heeft. Een coureur die qua pure snelheid dichter bij Lewis zit dan Bottas.

Hij moet zich eerst nog maar bewijzen natuurlijk in een compleet seizoen, maar als hij de lijn van Bahrein vorig jaar doorzet, staat ons nog een mooie clash te wachten.
Ik hoop wel dat Mercedes dat ook laat gebeuren en niet Russel vanaf het begin het hulpje van Hamilton laat zijn, daar kan je zo'n jongen ook mee verpesten natuurlijk, zeker als hij eigenlijk net zo snel/ sneller is dan Lewis.

Bottas was in eerdere seizoenen ook best welk sterk en reed meer/ beter met Hamilton mee dan dit laatste seizoen. Het was wel heel duidelijk dat ze alles op Hamilton gooiden bij Mercedes.
Vond ik gedurende t seizoen wel mooi dat ik meen Perez iets zei over de afstelling van de auto voor Max en dat hij daar niet zo goed mee kon racen.

De afstelling komt zo nauw dat gewicht (en verdeling) van een coureur plus rijstijl invloed heeft op de beste afstelling. Het lijkt mij dan ook dat de auto van / voor Bottas vaker niet optimaal was afgesteld.
Dit kan natuurlijk ook zijn doordat het Bottas zelf meer moeite kost dit uit te leggen, maar geloof ook zeker dat hij minder aandacht kreeg daarin.

[ Voor 35% gewijzigd door jbdeiman op 14-12-2021 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 06:26:
[...]

Dat jaar hadden ze ook wel een absoluut superieure auto....
Maar heb inderdaad wel meer vertrouwen in een Russel dan een Bottas. Maar beide rijden jn dienst van Hamilton. Dat record van Schumacher moet verbroken tenslotte.

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 14-12-2021 07:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:02
StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 06:25:
[...]

Daar heb je ook weer gelijk in. Er was altijd een team geweest wat benadeeld zou worden.

Wat betreft parc fermé met code rood: helemaal mee eens. Maar ik heb zo het vermoeden dat dit ook wel wordt aangepast na alle kritiek dit jaar.
Die wissel van bande tijdens code rood is gedaan om ervoor te zorgen dat auto's die door de brokstukken hebben gereden hun banden kunnen wisselen zodat dit geen problemen voor later geeft. Waar ze niks aan kunnen doen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-08 09:55
RobertMe schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:36:
Pfoe, intussen ben ik bij "vandaag" v.w.b. bijlezen :P

[...]

Tijdens een SC gaan de marshalls van de baan af / aan de kant als de SC langs komt. Ook een beetje het punt van de SC. Eerst zorgen dat het veld bij elkaar is, en daarna hebben de marshalls elke keer ruim de tijd om te werken op de baan. Komt de SC weer langs stoppen ze met de werkzaamheden en gaan langs de kant of achter de barrieres staan. De keren dat er echt actief gewerkt wordt terwijl er verkeer langs komt is misschien lager dan 10%. Zie bv ook als er ergens rommel op de baan ligt, zelfs als er een groot gat is tussen de auto's en een marshall ruim voldoende tijd heeft om er naar toe te rennen, op te rapen, en weer terug te rennen, zul je zien dat ze een VSC toepassen zodat het tijdsgat nog groter is. Zag je ook zaterdag, volgens Sky was er een gat tussen de auto's om die bollard op te halen, toch werd het meteen een rode vlag.
Daar heb je inderdaad gelijk in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Spotmatic schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:33:
[...]

Perez rijdt het hele jaar eigenlijk al heel zwak en zit altijd ver achter Verstappen, wat hij zondag deed was mooi meegenomen maar vergeet niet dat Hamilton de enige was die iets te verliezen had dus die kijkt wel 2x uit als hij hem er naast zet. Beetje hetzelfde verhaal als met Alonso afgelopen jaar, ja het is knap van ze maar ze hebben niets te verliezen.

Het grappige is dat Bottas al jaren lang afgeschreven is door alles en iedereen en een Perez door velen gezien wordt als de ideale wingman voor Verstappen... op basis van de prestaties van afgelopen jaren had ik Perez aan het eind van het jaar gewipt en Bottas lekker gebeld als ik Helmut was. Bottas weet je van dat hij genoegen neemt met dagsuccessen en een tweede rol, zichzelf niets in het hoofd haalt en over het algemeen best snel is.
zetje01 schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:30:
[...]

Hamilton wist ook dat er daarna nog 2 rechte stukken kwamen, 2x een mogelijkheid om die Mercedes motor nog een keer een flink pak op zijn donder te geven en Max op snelheid te pakken met behulp van een slipstream. Als hij hem daar niet had laten gaan dan was hij sitting duck geweest omdat Verstappen dan de slipstream had gehad + een betere exit op de rode band.

Nu werd het nog onnodig spannend omdat Verstappen een iets wat mindere exit had in T7 (als ik het goed heb), als het rechte stuk 100 meter langer was geweest tussen bocht 5 en 6 had Hamilton nog een gewaagde actie kunnen maken ben ik bang.

[ Voor 34% gewijzigd door R2D2 op 14-12-2021 07:49 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:08
GerGio schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:16:
[...]

Die wissel van bande tijdens code rood is gedaan om ervoor te zorgen dat auto's die door de brokstukken hebben gereden hun banden kunnen wisselen zodat dit geen problemen voor later geeft. Waar ze niks aan kunnen doen.
Als bandenstrategie een belangrijk onderdeel van de race is, dan kun je niet elke race een loterij laten zijn door SC en red flag.

Bij geel: een virtual safety car, geen pitstops mogelijk, tenzij de auto onveilig is (lekke band, crash) of gaat retiren.
Bij rood: alle auto's stilzetten op de baan en tot nader order wachten.
Herstart vanuit de pits doen en dan onderlinge tijdsverschillen herstellen.

Dit zijn maar suggesties met vast wat haken en ogen die dan nog bekeken moeten worden. Maar vooral bedoeld om het niet zo te laten zijn dat een crash van iemand er voor zorgt dat een ander een enorme achterstand zomaar weg kan werken of dat er enorm voordeel met pitstop of bandenwissel kan zijn.

Het moet gaan om de beste, niet de coureur met het meeste geluk.

En dan alle regels die optellen nog onder de loep. Zoals x aantal waarschuwingen en x aantal motorwissels met x straf. 4e motorwissel? Niet meedoen aan de komende race. Dat soort dingen.

En tenslotte: bezorg je iemand een DNF (schuldig), dan als straf een DQF. Niet van die rare 5 seconde straffen. Zeker niet bij mensen die standaard 30 seconden op alles uitlopen. Een straf moet effect hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
GerGio schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:16:
[...]

Die wissel van bande tijdens code roodrode vlag is gedaan om ervoor te zorgen dat auto's die door de brokstukken hebben gereden hun banden kunnen wisselen zodat dit geen problemen voor later geeft. Waar ze niks aan kunnen doen.
De enige race die in de buurt van code rood kwam, is Spa maar dat is België dus daar zegt het KNMI meestal niet veel over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Effe serieus, leeft Hamilton nog? Na de podium interviews lijkt ie van de aardkloot verdwenen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Help!!!! schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:59:
[...]

Vind die stoicijnse dude links van Horner wel weer bijzonder en mooi contrast. Max haalt in -> not a f given... 8)7
Volgens mij is dat "Rocky". Die is ook wel wat gewend. Als het hem is is het namelijk de voormalig race engineer van Vettel. Die toentertijd op zijn minst een kampioenschap pas heeft behaald "na de finish". Iets met de semi legendarische woorden "You just wait sunshine, but it's looking good", van Rocky toentertijd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Alain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 02:12:
[...]

Lewis was de snelste, Max de beste. Dit is autosport, soms valt het kwartje jou kant op en soms niet. Als het kwartje jou kant opvalt moet je de kans nemen en dat is wat Max gedaan heeft. Alsof Lewis niet geprofiteerd heeft van zijn kwartjes ... 8)7
Dit is de bottom line. Het valt mij (mn bij de Engelse fans) enorm op dat ze nu opeens issues zien met de FIA, en dat komen met 'it wasn't fair'. Als 'fair' een rol speelde had Verstappen met afstand de punten gehad om kampioen te zijn. Can't have it both.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Op Skysport zeiden ze dat RBR dit kampioenschap echt binnen moest halen omdat vanaf volgend jaar Mercedes waarschijnlijk weer een voorsprong had op het reglement. Iets met dat Mercedes meer ervaring heeft mbt groundeffect dan Newey en z'n team :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:01
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:00:
[...]

Op Skysport zeiden ze dat RBR dit kampioenschap echt binnen moest halen omdat vanaf volgend jaar Mercedes waarschijnlijk weer een voorsprong had op het reglement. Iets met dat Mercedes meer ervaring heeft mbt groundeffect dan Newey en z'n team :/
Eerste zien en dan pas geloven. Andere teams kunnen zich ook mengen in de strijd volgend jaar.

It ain't over until the fat lady sings. :+

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Nou, als er iemand een vloerenkoning is, is het newey wel.

Waar ik wel bang voor ben is dat ze iets teveel energie in dit jaar hebben gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ja geen idee, vond het ook opmerkelijk dat ze dat zeiden. Maar kan best dat ik wat details heb gemist, want was niet heel goed aan het opletten 8)7 maar in ieder geval was de strekking dat Mercedes waarschijnlijk 'weer' een voorsprong zou hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 09:07
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:06:
Ja geen idee, vond het ook opmerkelijk dat ze dat zeiden. Maar kan best dat ik wat details heb gemist, want was niet heel goed aan het opletten 8)7 maar in ieder geval was de strekking dat Mercedes waarschijnlijk 'weer' een voorsprong zou hebben.
Mercedes heeft de meeste tokens voor ontwikkeling in de auto van 2022 gestoken en Red Bull in die van 2021.
Er is dus een een reële kans dat Mercedes een behoorlijke voorsprong zou kunnen hebben.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Kenny_026 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:44:
Effe serieus, leeft Hamilton nog? Na de podium interviews lijkt ie van de aardkloot verdwenen…
Als ik Hamilton was zou ik ook een tijdje wegblijven. Er gaat toch ook niets veranderen. Ik zag zelfs al een foto van de man die bezig was met het graveren van Max zijn naam in DE beker. Dat doe je niet als zelfs maar de geringste kans bestaat dat een protest kans van slagen heeft.

Hamilton zijn vrienden zijn trouwens wel bezig. Op Instagram trok Samuel L. Jackson (de acteur) bijvoorbeeld zelfs min of meer de racismekaart. Ik hoop dat Hamilton zichzelf daarvan distantieert want er mag dan veel mis zijn, van racisme was afgelopen race absoluut geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:09:
[...]

Mercedes heeft de meeste tokens voor ontwikkeling in de auto van 2022 gestoken en Red Bull in die van 2021.
Er is dus een een reële kans dat Mercedes een behoorlijke voorsprong zou kunnen hebben.
Dan moet RBR het first time right hebben volgend jaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:44

BM

Moderator Spielerij
[...]

Uuuh, het tokensysteem was toch alleen voor 2021? Moet serieus die hele auto opnieuw opgebouwd worden voor 2022 op basis van tokens? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Denk eerder dat 'men' denkt dat RBR teveel tijd aan de 2021 gespendeerd heeft tov de 2022 wagen, en dat ze daardoor wellicht op achterstand beginnen. Maar goed, in de 2e helft van het jaar heeft ook Mercedes echt wel ontwikkelt aan de 2021 auto, dus daar zou dan toch hetzelfde probleem zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door BM op 14-12-2021 08:23 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 10:12
[...]

Wordt dat token systeem nog wel gebruikt in 2022 ? Ik heb net even gezocht ernaar maar overal spreekt men van de tokens van 2021. En dat het voor bepaalde onderdelen in te zetten is. Het is bedacht uit kostenbesparing omdat de teams in 2020 minder omzet hadden. Met de tokens wilde ze ervoor zorgen dat elk team evenveel mocht ontwikkelen voor de 2021 auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:20
Plenkske schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:21:
[...]

Wordt dat token systeem nog wel gebruikt in 2022 ? Ik heb net even gezocht ernaar maar overal spreekt men van de tokens van 2021. En dat het voor bepaalde onderdelen in te zetten is. Het is bedacht uit kostenbesparing omdat de teams in 2020 minder omzet hadden. Met de tokens wilde ze ervoor zorgen dat elk team evenveel mocht ontwikkelen voor de 2021 auto's.
U heeft helemaal gelijk. De komende auto's zouden eigenlijk dit jaar rijden en on kosten te besparen kwamen de tokens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Alain schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 02:12:
[...]

Lewis profiteerde niet in Baku :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:22

servies

Veni Vidi Servici

ijdod schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:48:
[...]

Dit is de bottom line. Het valt mij (mn bij de Engelse fans) enorm op dat ze nu opeens issues zien met de FIA, en dat komen met 'it wasn't fair'. Als 'fair' een rol speelde had Verstappen met afstand de punten gehad om kampioen te zijn. Can't have it both.
Ach... daar hebben Britten wel vaker last van... iets met EU...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
zetje01 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 00:14:
[...]

Ik had het gevoel dat HAM erg laat was met insturen, dat hij zich verremde ofzo. Ik vroeg me ook af of hij dacht "als ik hem hier voorbij laat, kan ik hem op het rechte stuk daarna via een slipstream misschien inhalen, anders ben ik zo een sitting duck". Een beetje zoals Max hem voorbij wilde laten voor de DRS-lijn in SA.

De hele lijn die HAM daar nam, ongeacht of Max er tussen zat, vond ik er raar uitzien.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Grrrrrene schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:30:
[...]
De hele lijn die HAM daar nam, ongeacht of Max er tussen zat, vond ik er raar uitzien.
Hij reed gewoon verslagen. De man heeft 300 Grand Prix verreden. Nog voor de SC weg was, wist hij dat het gespeeld was. Er was geen andere uitkomst.

Dat was de lijn die je zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 15:45
Grrrrrene schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:30:
[...]

Ik had het gevoel dat HAM erg laat was met insturen, dat hij zich verremde ofzo. Ik vroeg me ook af of hij dacht "als ik hem hier voorbij laat, kan ik hem op het rechte stuk daarna via een slipstream misschien inhalen, anders ben ik zo een sitting duck". Een beetje zoals Max hem voorbij wilde laten voor de DRS-lijn in SA.

Wat ik niet begreep van Lewis was dat hij z'n hybride systeem aan het laden was op dat moment.
Je ziet namelijk de lampen knipperen op het moment dat hij remt.
Ik snap niet waarom, hij heeft rondes achter de SC gereden en hoeft maar 1 ronde te knallen.

Het lijkt ook dat Max pas na het knipperen van de lampen naar de binnenkant duikt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:33:
[...]

Hij reed gewoon verslagen. De man heeft 300 Grand Prix verreden. Nog voor de SC weg was, wist hij dat het gespeeld was. Er was geen andere uitkomst.

Dat was de lijn die je zag.
Dat geloof ik niet. Als hij het echt had opgegeven, had hij het volgende rechte stuk niet geslipstreamed en hem er een eindje later niet naast gezet. Als je dat doet, vecht je er nog voor. Checo kon Lewis toch ook ophouden met oudere banden?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Novadecasa schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:12:
[...]

Heerlijk!
Is dat Gienpiero: "You had NO luck, you had NO luck!"
Albon en Horner kan ik wel herkennen...
Ik denk, maar heb het niet vergeleken, dat dat "Rocky" is. Voormalig race engineer van Vettel (voor vergelijksmateriaal kun je dus de boordradio van zijn races in de Red Bull tijd er op naslaan), en nu "hoofd van de race engineers". Volgens mij is het ook hem die later komt met de "recharge on" etc. Waarschijnlijk lag GP ergens in een hoekje op dat moment :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

RobertMe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:36:
[...]

Ik denk, maar heb het niet vergeleken, dat dat "Rocky" is. Voormalig race engineer van Vettel (voor vergelijksmateriaal kun je dus de boordradio van zijn races in de Red Bull tijd er op naslaan), en nu "hoofd van de race engineers". Volgens mij is het ook hem die later komt met de "recharge on" etc. Waarschijnlijk lag GP ergens in een hoekje op dat moment :p
Ah, ik vroeg me al af wie dat "recharge on, recharge on" riep tusen het geschreeuw door, want dat klonk zo niet als GP :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
SnowDude schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:24:
[...]
Lewis profiteerde niet in Baku :+
Jawel, want Max had winst en snelste ronde, dus Lewis heeft altijd geprofiteerd. Tuurlijk niet maximaal, maar geprofiteerd heeft hij wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
RobertMe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:36:
[...]

Nope, dat was ook Albon. Zo mooi hoe blij die Albon was voor Max.
[...]
Denk dat we Skysports ook niet meer helemaal op hun 'woorden' hoeven te geloven.

[ Voor 29% gewijzigd door SterqVerhael op 14-12-2021 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 11-09 12:12
PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:42:
"Just caught up with the new F1 World Champ after a night of celebrating. Says he's received a text from Toto Wolff congratulating him on the season and saying he deserved to win it."
https://twitter.com/benjhunt

Nou, nu kunnen we verder :+
Dus, seizoen 2021 voorbij. Slotje erop :+

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
R2D2 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:30:
[...]
Hamilton wist ook dat er daarna nog 2 rechte stukken kwamen, 2x een mogelijkheid om die Mercedes motor nog een keer een flink pak op zijn donder te geven en Max op snelheid te pakken met behulp van een slipstream. Als hij hem daar niet had laten gaan dan was hij sitting duck geweest omdat Verstappen dan de slipstream had gehad + een betere exit op de rode band.

Nu werd het nog onnodig spannend omdat Verstappen een iets wat mindere exit had in T7 (als ik het goed heb), als het rechte stuk 100 meter langer was geweest tussen bocht 5 en 6 had Hamilton nog een gewaagde actie kunnen maken ben ik bang.
Max pakte T5 ook, omdat Lewis niet af kon snijden denk ik.

Wat me wel verbaasde, dat Lewis niet de linkerkant koos van Max op dat laatste rechte stuk. Net als op Silverstone. Dan had Max echt een probleem gehad. Dat was eigenlijk de enige move die Lewis had kunnen maken om kampioen te worden. Nu wist je zeker, dat Lewis buitenom nooit kans maakte tegen Max op de rode band.

Risky? Zeker! Maar dat was zijn move op Silverstone ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7gWc_XE-Uv2arVdTb4GqjNVR4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xTLFsuyeiwI0HSpxdm4Lrx25.png?f=fotoalbum_large

De ruimte tot de muur was gelijk denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fll7ENyGW1T3YPsigk9gcvToJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wCwOYHNv06vyFXzDVM5ru9pu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-12-2021 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 10:22
StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:45:
[...]

Max pakte T5 ook, omdat Lewis niet af kon snijden denk ik.

Wat me wel verbaasde, dat Lewis niet de linkerkant koos van Max op dat laatste rechte stuk. Net als op Silverstone. Dan had Max echt een probleem gehad. Dat was eigenlijk de enige move die Lewis had kunnen maken om kampioen te worden. Nu wist je zeker, dat Lewis buitenom nooit kans maakte tegen Max op de rode band.

Risky? Zeker! Maar dat was zijn move op Silverstone ook.

[Afbeelding]

De ruimte tot de muur was gelijk denk ik.

[Afbeelding]
Ik geloof nooit dat Max daar genoeg ruimte gelaten zou hebben. Hij rijdt hier al praktisch tegen de witte lijn aan. Dan had Lewis dus buiten de baan moeten gaan met alle gevolgen van dien. Of is de buitenste witte lijn hier de track limit?
Pagina: 1 ... 92 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord