[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 91 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.848 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
St@m schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:35:
Ok, ik begreep hier dat de teams hadden afgesproken voor het weekend dat er niet onde SC gefinisht zou worden.
Maar goed, ook geen bron gezien van die (of een andere afspraak) dus het zal wel onzin zijn
Ze hebben besproken dat er bij voorkeur niet onder SC gefinisht zou worden, maar dit is niet iets dat in het reglement opgenomen is. Mogelijk heeft dit wel meegespeeld in de redenering van Masi om zo mogelijk nog weer te gaan racen.

[ Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-12-2021 18:39 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:22
NoahAmber schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:30:
[...]

Aanpassing FIA...jeetje joh. De inschatting van MER was een volledige foute inschatting dus. Nog een blunder
Slechts de helft van de auto's doorlaten en de safety car een ronde te vroeg naar binnen halen is gewoon aanpassen regels. Daar kan Merc niet op anticiperen.
MRDude22 schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:30:
[...]

Een rode vlag zet je alleen in wanneer het gevaarlijk is om te racen, het zou juist bizar zijn als je dat als raceleiding zonder terechte reden zou doen.
Correct, maar aangezien er regels gebroken mochten worden zodat er geracet kon worden dan zou ik deze verbreken. Dan heb je tenminste een eerlijke race op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-07 18:39
Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:40:
[...]

Correct, maar aangezien er regels gebroken mochten worden zodat er geracet kon worden dan zou ik deze verbreken. Dan heb je tenminste een eerlijke race op het einde.
Maar dan geef je de kans aan Hamilton om zijn banden ook te wisselen, waardoor je Mercedes weer voordeel zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
MRDude22 schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:43:
[...]

Maar dan geef je de kans aan Hamilton om zijn banden ook te wisselen, waardoor je Mercedes weer voordeel zou geven.
Hoezo is dat een voordeel? Het alternatief was Merc gewoon laten winnen door safety car tot het einde te houden. Elke vorm van daadwerkelijk racen was al in het nadeel van Merc.

Maar als je een eerlijke strijd wil en een waardig einde van het seizoen was dat de enige eerlijke optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
Krijgt Masi een kerstkaartje van Toto of een bombrief.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
winwiz schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:48:
Ik denk een kerstkaart met daarin een uitnodiging voor een gezamenlijke vakantie naar Lausanne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:49:
[...]

Ik denk een kerstkaart met daarin een uitnodiging voor een gezamenlijke vakantie naar Lausanne.
I know what you did last Christmas

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:06
Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:45:
[...]

Hoezo is dat een voordeel? Het alternatief was Merc gewoon laten winnen door safety car tot het einde te houden. Elke vorm van daadwerkelijk racen was al in het nadeel van Merc.

Maar als je een eerlijke strijd wil en een waardig einde van het seizoen was dat de enige eerlijke optie
als je het heel zwart wit bekijkt er was niemand die ze tegen hield banden te wisselen? ze hadden er net zoveel recht op als RBR, je gaat toch niet voorstellen om MERC gratis even een nieuw setje banden te geven voor de tweede keer dit jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDude22
[...]

Het is toch niet eerlijk om een rode vlag in te zetten terwijl daar geen enkele reden voor is? De komt van de safety car was in lijn met wat er normaal ook gebeurt bij zo'n crash. Hierna reageert Red Bull slim en hebben ze een voordeel, dan kun je toch niet daarna als race leiding ingrijpen omdat je vindt dat ze beide evenveel kans zouden moeten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:05

ST10©DE

Dus.............

pro_6or schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:05:
[...]

Hors is Frans voor extra zwaar, extra veel, extra groot.
8)7

Ik begrijp dat je niet bekend bent met wielrentermen. Staat voor „buitencategorie“.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35

Spotmatic

Ken sent me

winwiz schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:48:
Ik dacht dat Toto alleen mailtjes naar Masi stuurde?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
ST10©DE schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:53:
[...]

8)7

Ik begrijp dat je niet bekend bent met wielrentermen. Staat voor „buitencategorie“.
De combinatie "Hors catégorie" is inderdaad te vertalen met "buitencategorie". "Hors" los echter niet, maar het betekent ook niet "extra zwaar" o.i.d. Los betekent het letterlijk "behalve"/"met uitzondering van".

[ Voor 14% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-12-2021 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:06
Spotmatic schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:54:
[...]

hey dan word het een mailbomb ;) maar gelukkig belt ie hem ook 100 keer in een race hebben we afgelopen weekend gezien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Spotmatic schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:54:
[...]

Nee nee, direct lijntje naar Micky, "Noooooo, this is not right!"

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55
Als ik na het seizoen terug kijk. Max terechte winnaar. Deze race was Ham echt gewoon sneller.

Als er geen SC was geweest had Max verloren. Dus dit was mooi gelukje.

Mercedes had geen keus. Stoppen tijdens de SC was 1e plaats inleveren. Niet stoppen was van dat logische keuze.
Met 5 ronden op de klok verwacht je ook niet anders dan einde race. Vond het mooi dat er gekozen werd om te racen. Maar dat Ham zo de deur liet openstaan zo dat Max de binnenbocht kon pakken was wel beetje een fout.
Gaaf dat Max gewonnen heeft en daardoor WDC. Maar als ik naar de race terug kijk was deze winst vooral geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:38
XiFFiX schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:30:
Volgens mij was de de beste oplossing geweest om direct een red vlag na de crash te geven, op deze wijze hadden Max en Lewis het nog 5 ronden mogen uitvechten met gelijke kansen. Op deze wijze was het een eerlijk slot van het seizoen geweest en had hoogstwaarschijnlijk Max ook de titel gehad en was deze lachwekkende soap voorkomen.

Ik ben blij met de uitslag maar heb toch een nare smaak van hoe het tot stand is gekomen. :|
Ik zou voorstander zijn dat als er een safetycar op de baan is er altijd 1 protocol wordt gehanteerd wat betreft achterblijvers. Dus altijd 1 ronde gebruiken om de gelapte auto's in te laten halen.
Rijdt de safetycar nog bij 3 ronden voor het eind dan automatisch overstappen naar rood. Dan hou je altijd 2 laps over om de race af te sluiten.
Geen gezeur van ene keer dit andere keer dat. Gewoon altijd zo. Dan hoef je ook niet bang te zijn dat je het totaal aantal laps overschrijd en eindigt de race nooit achter een safetycar.

Dan wat betreft rood. Ik zou zeggen er mag niks gewijzigd worden aan de auto onder rood. Zo krijg je dat gezeur ook niet meer van wachten of het rood wordt om dan toch nog nieuwe banden er onder te kunnen zetten. De enige uitzondering daarop zou zijn als er door regen iedereen naar regenbanden moet voor de veiligheid.

Gewoon klaar met die gratis neuswissels of gratis banden wissels bij rood. Dat heeft niets met tactiek te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:46
[...]

De huidige oplossing past gewoon binnen de regels. En daarnaast, als ze de baan een ronde eerder vrij hadden gekregen, was de situatie hetzelfde geweest en had Merc hetzelfde probleem gehad.

Prima oplossing dus en in lijn met de rest van het seizoen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Wognummer schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:51:
[...]

als je het heel zwart wit bekijkt er was niemand die ze tegen hield banden te wisselen? ze hadden er net zoveel recht op als RBR, je gaat toch niet voorstellen om MERC gratis even een nieuw setje banden te geven voor de tweede keer dit jaar :+
Dan was Ham achter Ver gekomen, en als reglementair de safety car tot het einde was gebleven hadden ze letterlijk de winst aan Ver gegeven. Dat was dus gewoon geen optie.
MRDude22 schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:53:
[...]

Het is toch niet eerlijk om een rode vlag in te zetten terwijl daar geen enkele reden voor is? De komt van de safety car was in lijn met wat er normaal ook gebeurt bij zo'n crash. Hierna reageert Red Bull slim en hebben ze een voordeel, dan kun je toch niet daarna als race leiding ingrijpen omdat je vindt dat ze beide evenveel kans zouden moeten hebben?
Ik zeg toch ook niet dat dat eerlijk is? Alleen dat het eerlijkER is dan de huidige beslissing.

Helemaal eerlijk was gewoon de regels volgen en onder safety car finishen.
redwing schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:56:
[...]

De huidige oplossing past gewoon binnen de regels. En daarnaast, als ze de baan een ronde eerder vrij hadden gekregen, was de situatie hetzelfde geweest en had Merc hetzelfde probleem gehad.

Prima oplossing dus en in lijn met de rest van het seizoen :)
De FIA gaf zelf toe dat de huidige situatie niet volgens de regels was maar er ergens een loophole stond dat de race director gewoon alle regels mag negeren en doen wat hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:52
M a r c o schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:29:
Max op rood kon Lewis op geel ook niet bijhouden.
Als Lewis op rood had gestaan, vs wit voor max, met de extra snelheid die lewis al had.
had Max geen kans gehad volgens mij.

had Lewis echt geen safe pitstop kunnen maken?
ze moesten langzamer ivm safety car, en hij had toch een aardige voorsprong volgens mij.
Tijdens de race was er via de onboard de vraag aan hamilton welke banden te kiezen tijdens een SC, antwoord, don't mind.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Overigens, de man die de hele tijd naast Toto staat (met mondkapje, bril en zelfde witte shirt) in dit filmpje is toch gewoon Ola Källenius, de CEO van Daimler Benz :?

maw:
Die heeft blijkbaar de protestgang en daarna het indienen van de intentie om beroep aan te tekenen van dichtbij gevolgd en in ieder geval niet tegen willen houden danwel kunnen houden.

[ Voor 43% gewijzigd door Help!!!! op 13-12-2021 19:43 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:43
MRDude22 schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:30:
[...]

Een rode vlag zet je alleen in wanneer het gevaarlijk is om te racen, het zou juist bizar zijn als je dat als raceleiding zonder terechte reden zou doen.
Nou, een kraan op de baan is wel degelijk een reden voor code rood. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
FabianGTI schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:00:
Nou, een kraan op de baan is wel degelijk een reden voor code rood. ;)
Code rood is alleen nodig als het te gevaarlijk is om door te *rijden* (van racen was uiteraard geen sprake), zelfs onder VSC of SC. Daar was hier geen sprake van, het was veilig om op lage snelheid langs de bergingswerkzaamheden te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00

JB

Cédric roelt!

[...]

Tja hoevaak is die safetycar wel in hun voordeel geweest? Dit kampioenschap is niet alleen door gisteren beslist…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
korte conclusie, eerlijk is eerlijk.
Max was gewoon niet de verdiende racewinnaar gisteren,
maar was zeker wel de verdiende kampioen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hier nog even “ge-embedded”voor degene die zoals ik haten om andere apps of sites te openen :>

Maar hij is geniaal! _O-

[ Voor 15% gewijzigd door poor Leno op 13-12-2021 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
JB schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:06:
[...]

Tja hoevaak is die safetycar wel in hun voordeel geweest? Dit kampioenschap is niet alleen door gisteren beslist…
Tsja, is dat een reden om de regels te breken? Als de safety car 5 rondes eerder was gekomen had je kunnen zeggen dat Max gewoon geluk had. Nu kreeg hij het kampioenschap gewoon aangereikt op een presenteerblaadje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:40:
[...]

Slechts de helft van de auto's doorlaten en de safety car een ronde te vroeg naar binnen halen is gewoon aanpassen regels. Daar kan Merc niet op anticiperen.

[...]

Welke regels zijn er dan gebroken?

En vijf van de zeven auto's zijn er doorgelaten. Enkel twee auto's tussen Max en Sainz niet. Die twee auto's hadden geen invloed op de uitslag van de race of het kampioenschap en dus was het volgens Masi geen probleem om ze daar te laten.

En nee Sainz had echt niet Max of Hamilton aangevallen in de alles beslissende laatste ronde van het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 18:23

pro_6or

amateur_60r

Barre73 schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:33:
[...]

Nee. Hors is Frans voor buiten, of exclusief.
Oh! Weer wat geleerd. Ik heb veel steelmasters hors-series uitgaven (speciale, extra dikke edities over een bepaald topic) kan min of meer de tekst ongeveer interpreteren maar daar houd het al mee op.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Eli3l schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:11:
[...]

En vijf van de zeven auto's zijn er doorgelaten. Enkel twee auto's tussen Max en Sainz niet. Die twee auto's hadden geen invloed op de uitslag van de race of het kampioenschap en dus was het volgens Masi geen probleem om ze daar te laten.

En nee Sainz had echt niet Max of Hamilton aangevallen in de alles beslissende laatste ronde van het kampioenschap.
Die twee auto's hadden er voor gezorgd dat het langer zou duren. Net als de regel dat de safety car de ronde na het doorlaten weg gaat en niet dezelfde ronde al.

Het is gewoon niet volgens de regels gegaan. Dat geeft de FIA zelf toe in hun verklaring. Maar ze beroepen zich op een andere regel waardoor de race director volledig carte blanche krijg om de race te laten verlopen zoals hij wil.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MRDude22
Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:13:
[...]

Die twee auto's hadden er voor gezorgd dat het langer zou duren. Net als de regel dat de safety car de ronde na het doorlaten weg gaat en niet dezelfde ronde al.

Het is gewoon niet volgens de regels gegaan. Dat geeft de FIA zelf toe in hun verklaring. Maar ze beroepen zich op een andere regel waardoor de race director volledig carte blanche krijg om de race te laten verlopen zoals hij wil.
Het is is dus wel volgens de regels gegaan, alleen niet volgens de gebruikelijke safety car regel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

[...]
Dat zijn van die dingen die we nooit zullen weten. Misschien moeten we Max en Lewis dinsdag tegen elkaar laten racen, zonder andere storende elementen op de baan. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 15:22
Spotmatic schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:14:
[...]

Dat zijn van die dingen die we nooit zullen weten. Misschien moeten we Max en Lewis dinsdag tegen elkaar laten racen, zonder andere storende elementen op de baan. ;)
Of misschien gewoon accepteren zoals het nu is gegaan en niet alles tot in den treure in twijfel blijven trekken en elkaar klein klonterig dingetje uitvergroten en proberen de ander te dwarsbomen...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:25
In dit interview met Sky zegt Max dat hij van Toto felicitaties heeft ontvangen.

https://twitter.com/SkySp...mclXhkmM6EoQ06PwnZjg&s=19

Kon hem hier zo niet vinden dus excuses bij een dubbelpost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:18
[...]

Die 2 auto’s zal nooit veel langer geduurd hebben, die rijden gewoon aardig vol gas om aan te sluiten hè, dat duurt niet ineens een minuut langer.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
MRDude22 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:14:
[...]

Het is is dus wel volgens de regels gegaan, alleen niet volgens de gebruikelijke safety car regel.
Nou ja, dat is dus voor interpretatie vatbaar. Als dit echt volgens de regels is kan het hele reglement wel de prullenbak in namelijk. De vraag is of die loophole ook echt zo veel bereik heeft als dit en zo veel macht toe kent aan de race director.

Dat het niet volgens normale safety car reglement was is wel 100% duidelijk. En daarmee heeft Merc dus de logische keuze gemaakt want je kan niet gaan gokken op of de race director de regels gaat overrulen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:47
[...]

Precies. Sainz reed Ricciardo nog niet eens voorbij. Dus qua tempo had hij Max of Hamilton nooit bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Martinusz schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:18:
[...]

Die 2 auto’s zal nooit veel langer geduurd hebben, die rijden gewoon aardig vol gas om aan te sluiten hè, dat duurt niet ineens een minuut langer.
Het hoefde ook geen minuut langer he, slechts tot de safety car nog 1 keer net voorbij de pit ingang was. En dan nog zou de safety car een ronde langer moeten blijven volgens het reglement.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eli3l
[...]

Jij leest de regels ook heel erg selectief. Letterlijk na het stukje over backmarkers, staat er dat de safety car naar binnen geroepen kan worden als het veilig is om dat te doen.

De safety car mag dus eerder naar binnen, als dat veilig kan. En dat kon in dit geval.

Veel regels zijn trouwens bedoeld als: "tenzij anders beslist"
Daarom staan er ook zo veel uitzonderingen in het reglement.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Nog maar een keer dan: de normale procedure voor het binnenhalen van de safety car die in artikel 48.12 van de F1 Sporting Regulations staat, is niet gevolgd. Dus in die zin is die regel gebroken.

Echter, artikel 15.3 geeft de Race Director (Michael Masi) in principe het recht om dat te overrulen, dus in die zin is er geen enkele regel gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:18
Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:20:
[...]

Het hoefde ook geen minuut langer he, slechts tot de safety car nog 1 keer net voorbij de pit ingang was. En dan nog zou de safety car een ronde langer moeten blijven volgens het reglement.
Denk niet dat die 2 auto’s hadden uitgemaakt, wat wel uitmaakte is natuurlijk dat de safety car niet nog een ronde buiten bleef.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:20:
[...]

Nog maar een keer dan: de normale procedure voor het binnenhalen van de safety car die in artikel 48.12 van de F1 Sporting Regulations staat, is niet gevolgd. Dus in die zin is die regel gebroken.

Echter, artikel 15.3 geeft de Race Director (Michael Masi) in principe het recht om dat te overrulen, dus in die zin is er geen enkele regel gebroken.
Misschien moet dit even gepind worden? :)

Ook al denk ik dat de gepinde posts niet meer dan de OP worden gelezen. O-)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Eli3l schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:20:
[...]

Jij leest de regels ook heel erg selectief. Letterlijk na het stukje over backmarkers, staat er dat de safety car naar binnen geroepen kan worden als het veilig is om dat te doen.

De safety car mag dus eerder naar binnen, als dat veilig kan. En dat kon in dit geval.

Veel regels zijn trouwens bedoeld als: "tenzij anders beslist"
Daarom staan er ook zo veel uitzonderingen in het reglement.
Het komt puur op die laatste 2 zinnen aan. Want de FIA heeft in hun verklaring aangegeven dat er afgeweken werd van de normale procedure.

De vraag is dus vooral of artikel 15.3 gebruikt mag worden in deze situatie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:18:
Nou ja, dat is dus voor interpretatie vatbaar. Als dit echt volgens de regels is kan het hele reglement wel de prullenbak in namelijk. De vraag is of die loophole ook echt zo veel bereik heeft als dit en zo veel macht toe kent aan de race director.
15.3 [...]The Race Director shall have overriding authority in the following matter [...]:
a) the control of [...] the race
[...]
e) the use of the safety car
Dus ja, die macht heeft de Race Director en dat is geen loophole, dat is "by design" omdat niet alle situaties in regels te vatten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-12-2021 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:20:
[...]

Dat is dus gewoon niet waar. De safety car blijft een ronde langer, tenzij anders besloten. Zo staat het in de regels.

En van tevoren hadden ze afgesproken dat ze altijd zouden proberen niet onder SC te eindigen.

Het enige wat je Masi zou kunnen aanrekenen is de slechte communicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:20:
[...]

Nog een keer dan, je vergeet 48.13

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:05
Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:18:
[...]

Dat het niet volgens normale safety car reglement was is wel 100% duidelijk. En daarmee heeft Merc dus de logische keuze gemaakt want je kan niet gaan gokken op of de race director de regels gaat overrulen.
15.3 geeft de race director de volledige vrijheid over de inzet van de SC en daarmee dus daadwerkelijk zo veel macht op dat vlak.

Daarnaast, Mercedes had kunnen inschatten dat als Masi de kans zag om de race te laten hervatten, hij die kans zou grijpen. Dat is namelijk al de hele tijd de insteek van Masi, om zo veel mogelijk rondes te kunnen racen. En daarvoor heeft hij in dit geval naar artikel 15.3 gegrepen die hem die vrijheid geeft om de SC eerder binnen te halen dan 48.12 voorschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:18:
[...]

De vijf back markers waren overigens amper halverwege (buiten schootsafstand van Max en Ham) ze hoefden dus ook niet achteraan aan te sluiten, slechts separaat de race uitrijden (ze reden om de laatste punten)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:23:
[...]

[...]

Dus ja, die macht heeft de Race Director en dat is geen loophole, dat is "by design" omdat niet alle situaties in regels te vatten zijn.
En daar zijn alle teams mee akkoord gegaan. Hou eens op (niet jij) met dat recht lullen. Achterop rijden van HAM, Silverstone, Hongarije. Hoeveel zaken waren in het voordeel van MER. Dit keer niet. Soit.

Oh ja om het compleet te maken;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZkvpXCnF_8VLcX-FHA7B5lJJpA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/1sqKnGm5w26wp189lIlRbcpW.gif?f=user_large

+ smeken om geen SC :')

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 13-12-2021 19:29 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:54:
[...]

De combinatie "Hors catégorie" is inderdaad te vertalen met "buitencategorie". "Hors" los echter niet, maar het betekent ook niet "extra zwaar" o.i.d. Los betekent het letterlijk "behalve"/"met uitzondering van".
En hoe staat je uitleg in verhouding met de originele post en daarop volgende vraag waarop ik reageerde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Eli3l schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:24:
Nog een keer dan, je vergeet 48.13
Niet vergeten, maar die is op basis van 15.3 al irrelevant. Ja, 48.13 werd belangrijker geacht dan 48.12 volgens de uitleg van de stewards (dus als het signaal "safety car in this lap" gegeven wordt, moet ie ook naar binnen, ook al is aan andere voorwaarden niet voldaan), maar het feit dat die safety car überhaupt naar binnen werd geroepen tegen de procedure van 48.12 in, was op basis van het initiatief van de Race Director, dat ie heeft o.b.v. 15.3.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eli3l
Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:28:
[...]

Niet vergeten, maar die is op basis van 15.3 al irrelevant. Ja, 48.13 werd belangrijker geacht dan 48.12 volgens de uitleg van de stewards (dus als het signaal "safety car in this lap" gegeven wordt, moet ie ook naar binnen, ook al is aan andere voorwaarden niet voldaan, maar het feit dat die safety car überhaupt naar binnen werd geroepen tegen de procedure van 48.12 in, was op basis van het initiatief van de Race Director, dat ie heeft o.b.v. 15.3.
Exact, dus geen enkele regel is gebroken.

Masi heeft gedaan wat de teams van te voren al hebben besproken, en dat is al het mogelijke proberen om elke race niet onder SC te laten eindigen.

Mercedes heeft gewoon verkeerd gegokt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:57:
[...]
Dan was Ham achter Ver gekomen, en als reglementair de safety car tot het einde was gebleven hadden ze letterlijk de winst aan Ver gegeven. Dat was dus gewoon geen optie.
Dat was wel een optie, want vooraf wist niemand of het een finish achter de SC zou worden. Als de baan op tijd vrij is wordt er gewoon geraced (zoals nu is gebeurd)
[...]
Ik zeg toch ook niet dat dat eerlijk is? Alleen dat het eerlijkER is dan de huidige beslissing.

Helemaal eerlijk was gewoon de regels volgen en onder safety car finishen.
[...]
Tja, dat mag je natuurlijk vinden, maar ik vind dan weer dat er geraced moet worden zodra dat kan. En het kon duidelijk, dus was het een prima beslissing. En dit had ik ook gevonden als het andersom was geweest. Het gaat om racen, en die SC is er bij gebrek aan betere opties, maar die moet wel weg zodra het kan.
De FIA gaf zelf toe dat de huidige situatie niet volgens de regels was maar er ergens een loophole stond dat de race director gewoon alle regels mag negeren en doen wat hij wil.
Dat is geen loophole, dat is een bewuste regel voor dit soort situaties. Bij een standaard safety-car wil je de achterliggers ver weg hebben omdat ze anders binnen een paar rondes in de weg zitten. Alleen ging het nu nog maar over 1 ronde en dus kon het geen kwaad dat de auto's die voorbij mochten geen ronde de tijd hadden om verder weg te komen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
ST10©DE schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:28:
[...]

En hoe staat je uitleg in verhouding met de originele post en daarop volgende vraag waarop ik reageerde?
Jij reageerde op "Hors is Frans voor extra zwaar, extra veel, extra groot." met
"8)7 Ik begrijp dat je niet bekend bent met wielrentermen. Staat voor „buitencategorie“."

Dus zo staat mijn uitleg daarmee in verhouding.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit zijn van die modbreaks waarvan je niet dacht dat je ze moest maken, maar: de cursus Frans stopt hier. We gaan het nu weer over zaken met vier wielen hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
[...]
....
Met een Wolf die in je oren aan het blerren is kun je hem dat in dit geval ook niet echt aanrekenen :P

Sowieso snap ik niet dat Wolf daarvoor geen boete heeft gekregen. Dat je wat overlegt kan best, maar roepen om de SC binnen te houden omdat je rijder daar anders last van heeft valt daar niet onder.

[removed]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
We hebben het nu steeds over die pitkeuze onder de laatste SC maar was de keuze van Merc om niet te pitten onder de VSC niet veel doorslaggevender?

Als Ham had gepit naar nieuwe Hards of Mediums dan had als je naar de timings keek het volgende kunnen krijgen:
- Ver gaat erachteraan voor nieuwe banden, het gat blijft dan gelijk en beide staan op nieuwe banden. Prima.
- Ver rijdt door, Ham valt terug ~4-5 seconde achter verstappen. Maar heeft dan wel ~25 ronde nieuwere banden die eventueel ook een compound zachter zijn. Gezien Hamilton all things equal al gemiddeld 0.5s per seconde sneller was had hij binnen enkele ronden weer aan de staart van Verstappen gezeten en er met DRS zo voorbij gereden. Precies deze tactiek heeft Mercedes al vaker met succes toegepast

Ze hebben echter gekozen om totaal geen risico te nemen hierin, dat kan ik opzich volgen maar je maakt jezelf wel kwetsbaarder voor eventuele afwijkende tactieken van de tegenpartij. Zowel Hamilton als Verstappen hebben dit seizoen al meermaals laten zien dat het beter is om de Hunter te zijn dan de Hunted: Spanje dit seizoen in het voordeel van Merc en Frankrijk in het voordeel van RBR

Hamilton is niet voor niks 7x WDC, als je een beetje vertrouwen hebt in je coureur mag je best verwachten dat hij Ver na de VSC met 20 ronde nieuwere banden weer zonder probleem had kunnen inhalen als het zo was gelopen. Als je de boordradio's terugluistert terugluistert lijkt het dat Ham het zelf ook niet eens is met de tactiek om maar door te rijden.

Daarbovenop had Hamilton dan nog een stuk betere banden gehad om een zinnige verdediging te kunnen leveren in de laatste ronde, iets wat hij op 45ronde oude harde banden eigenlijk niet kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

*knip* zie modbreak.

[ Voor 154% gewijzigd door RoD op 13-12-2021 19:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
!mark schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:38:
We hebben het nu steeds over die pitkeuze onder de laatste SC maar was de keuze van Merc om niet te pitten onder de VSC niet veel doorslaggevender?

Als Ham had gepit naar nieuwe Hards of Mediums dan had als je naar de timings keek het volgende kunnen krijgen:
- Ver gaat erachteraan voor nieuwe banden, het gat blijft dan gelijk en beide staan op nieuwe banden. Prima.
- Ver rijdt door, Ham valt terug ~4-5 seconde achter verstappen. Maar heeft dan wel ~25 ronde nieuwere banden die eventueel ook een compound zachter zijn. Gezien Hamilton all things equal al gemiddeld 0.5s per seconde sneller was had hij binnen enkele ronden weer aan de staart van Verstappen gezeten en er met DRS zo voorbij gereden. Precies deze tactiek heeft Mercedes al vaker met succes toegepast.

Ze hebben echter gekozen om totaal geen risico te nemen hierin, dat kan ik opzich volgen maar je maakt jezelf wel kwetsbaarder voor eventuele afwijkende tactieken van de tegenpartij. Zowel Hamilton als Verstappen hebben dit seizoen al meermaals laten zien dat het beter is om de Hunter te zijn dan de Hunted.

Hamilton is niet voor niks 7x WDC, als je een beetje vertrouwen hebt in je coureur mag je best verwachten dat hij Ver na de VSC met 20 ronde nieuwere banden weer zonder probleem had kunnen inhalen als het zo was gelopen. Als je de boordradio's terugluistert terugluistert lijkt het dat Ham het zelf ook niet eens is met de tactiek om maar door te rijden.

Daarbovenop had Hamilton dan nog een stuk betere banden gehad om een zinnige verdediging te kunnen leveren in de laatste ronde, iets wat hij op 45ronde oude harde banden eigenlijk niet kon.
Vergeet niet dat MERC als de dood was om VER in te moeten halen op de track. Zijn al die straffen en dreigementen van de FIA toch nog ergens goed voor geweest. Als VER de afgelopen jaren niet zo aanvallend had gereden had MER zonder twijfel track postitie opgegeven en nieuwe banden gehaald, maar ze waren bang dat HAM er niet zonder schade voorbij zou komen.

Als beide zouden uitvallen was VER immers kampioen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

BasvanS schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:41:
[...]
maar ze waren bang dat HAM er niet zonder schade voorbij zou komen.
Volgens mij heeft HAM de afgelopen 3 jaar meer andere auto's geraakt dan VER.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Eli3l schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:30:
Exact, dus geen enkele regel is gebroken.

Masi heeft gedaan wat de teams van te voren al hebben besproken, en dat is al het mogelijke proberen om elke race niet onder SC te laten eindigen.
Daar ben ik het mee eens, maar ik denk ook dat het mogelijk niet de bedoeling is geweest van de regelmakers dat de RD zonder duidelijke noodzaak de normale procedure(s) niet volgt, dus ik snap op zich ook wel dat Mercedes probeert om het anders uitgelegd te krijgen.

Aan de andere kant snap ik dan ook wel weer dat Masi het in dit geval wel "noodzakelijk" vindt o.b.v. de wens/afspraak om bij voorkeur een race niet onder de SC te laten eindigen.

Maar goed, ik kan alleen maar gokken waarom bepaalde beslissingen genomen zijn/worden (en achteraf is het allemaal makkelijk(er) praten), dus we zullen het zien. I.i.g. zullen ze (en dan met name de FIA) vóór het gala donderdag duidelijkheid willen hebben, dus als Merc het appeal doorzet, wordt het nachtwerk bij het ICA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:33
Help!!!! schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:59:
Overigens, de man die de hele tijd naast Toto staat (met mondkapje, bril en zelfde witte shirt) in dit filmpje is toch gewoon Ola Källenius, de CEO van Daimler Benz :?

maw: Die heeft blijkbaar de protestgang en de intentie om beroep aan te tekenen van dichtbij gevolgd en in ieder geval niet tegen willen houden danwel kunnen houden.
Daimler Benz is slechts 1 van de 3 (?) aandeelhouders van het F1 team. Drie maal raden wie 1 van de andere aandeelhouders is? Hint: de grote boze .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
U123456 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:43:
Daimler Benz is slechts 1 van de 3 (?) aandeelhouders van het F1 team. Drie maal raden wie 1 van de andere aandeelhouders is? Hint: de grote boze .....
INEOS? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 19:44
[...]
7 geitjes?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:42:
[...]
wss toen hij zo zat was na dat crowdsurfen haha. vanmorgen wss google ''how to unsend a sms'' haha :+
https://twitter.com/pierr.../1470431200439242755?s=21

''Apparently Mercedes’ twitter reaching out to accounts who posted drunk Toto and Valtteri partying videos''

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4olF_d7im2aywNleLYYd2cbK1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3nBvkn0rp0PbjRfPtObs4Xew.jpg?f=fotoalbum_large

:D haha, toto is stout geweest vannacht.

[YouTube: TOTO WOLFF celebrating his F1 2021 World Constructors' Championship by CROWDSURFING at a party]

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 13-12-2021 19:52 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Die dure advocaat moet natuurlijk we bezig blijven voor z'n geld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
redwing schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:37:
[...]

Met een Wolf die in je oren aan het blerren is kun je hem dat in dit geval ook niet echt aanrekenen :P

Sowieso snap ik niet dat Wolf daarvoor geen boete heeft gekregen. Dat je wat overlegt kan best, maar roepen om de SC binnen te houden omdat je rijder daar anders last van heeft valt daar niet onder.
Ben ik helemaal met je eens.

Ross Brawn heeft al aangegeven dat het volgend seizoen anders zal gaan.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]
De man is verantwoordelijk voor het opruimen van de baan. Ondertussen moet hij kijken hoe en of er geraced kan worden. Teambazen bellen hem ondertussen op. Hij heeft een handboek ter grote van de bijbel. Alle beslissingen die hij neemt moet hij communiceren met andere mensen. Ohja, er kijken 300 miljoen mensen met je mee.

En dat alles doet de man in 4 minuten 8)7 Dan gaan mensen op internet, die in de supermarkt 5 minuten nadenken over wat ze toch moeten gaan eten, commentaar leveren.

Je mag het met veel oneens zijn, maar beter communiceren in deze situatie is er niet 1 van. De teambazen moeten gewoon meekijken en direct reageren op wat er gebeurt, zoals het al jaren gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
!mark schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:38:

- Ver rijdt door, Ham valt terug ~4-5 seconde achter verstappen. Maar heeft dan wel ~25 ronde nieuwere banden die eventueel ook een compound zachter zijn. Gezien Hamilton all things equal al gemiddeld 0.5s per seconde sneller was had hij binnen enkele ronden weer aan de staart van Verstappen gezeten en er met DRS zo voorbij gereden. Precies deze tactiek heeft Mercedes al vaker met succes toegepast.

Ze hebben echter gekozen om totaal geen risico te nemen hierin, dat kan ik opzich volgen maar je maakt jezelf wel kwetsbaarder voor eventuele afwijkende tactieken van de tegenpartij. Zowel Hamilton als Verstappen hebben dit seizoen al meermaals laten zien dat het beter is om de Hunter te zijn dan de Hunted.

Ik wil niet zeggen alles, maar veel komt ook neer op de psychologische oorlogsvoering.
De laatste jaren race'ed iedereen zo christelijk dat ze misschien wat minder waren voorbereid op een pittbull als MAX die heel vaak de randjes opzocht maar geregeld ook net eroverheen ging.

RB kan anderzijds natuurlijk makkelijk praten. Hun zijn de underdog en ''the new kid''. Ze hadden niks te verliezen en alles te winnen. En dan kun je je gemakkelijker opstellen als een jager met een alles of niets mentaliteit. Max was die pittbull. Van alle kanten probeerde men de hondenriem vast te houden maar hij ging als een hondsdolle ten strijde en trok zn begeleiders af en toe met hondenriem en al mee in de modder; en portretteerde zichzelf als een badass die gewoon schijt had aan de gevestigde orde.

Die factor heeft Merc wat onzeker gemaakt en dat hoorde je af en toe ook terug in de stem van HAM, die zenuwachtig om zich heen keek op het moment dat Max als een schuimbekkende pitbull weer ten strijde trok. En bij Merc kozen ze soms dan ook maar voor eieren voor hun geld als het aankwam op strategisch keuzes. Ze hadden HAM dus inderdaad beter naar binnen kunnen halen voor nieuwe bandjes mja….. ze stonden zo onder druk om hem weer te verliezen aan Max, dat ze misschien mede daaraan ten onder zijn gegaan dit keer..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48
Toto spookt door mijn hoofd. Ik hoor al de hele dag “this is so not right” in mijn hoofd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:14
Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:43:
[...]

Daar ben ik het mee eens, maar ik denk ook dat het mogelijk niet de bedoeling is geweest van de regelmakers dat de RD zonder duidelijke noodzaak de normale procedure(s) niet volgt, dus ik snap op zich ook wel dat Mercedes probeert om het anders uitgelegd te krijgen.

Aan de andere kant snap ik dan ook wel weer dat Masi het in dit geval wel "noodzakelijk" vindt o.b.v. de wens/afspraak om bij voorkeur een race niet onder de SC te laten eindigen.

Maar goed, ik kan alleen maar gokken waarom bepaalde beslissingen genomen zijn/worden (en achteraf is het allemaal makkelijk(er) praten), dus we zullen het zien. I.i.g. zullen ze (en dan met name de FIA) vóór het gala donderdag duidelijkheid willen hebben, dus als Merc het appeal doorzet, wordt het nachtwerk bij het ICA.
Het argument van Masi zal zijn dat er onvoldoende tijd was om alle auto's te laten unlappen, voor het ingaan van de laatste ronde. Dus ja, noodzakelijk om niet achter de safety car te finishen. :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
poor Leno schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:10:
[...]

Hier nog even “ge-embedded”voor degene die zoals ik haten om andere apps of sites te openen :>

Maar hij is geniaal! _O-

[YouTube: Hitler Reacts - Toto Wolff finds out that Safety Car will let lapped cars go]
dit is ziek, een man die verantwoordelijk is voor genocide als grappig ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
spartacusNLD schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:50:
[...]

https://twitter.com/pierr.../1470431200439242755?s=21

''Apparently Mercedes’ twitter reaching out to accounts who posted drunk Toto and Valtteri partying videos''

[Afbeelding]

:D haha, toto is stout geweest vannacht.

[YouTube: TOTO WOLFF celebrating his F1 2021 World Constructors' Championship by CROWDSURFING at a party]
Is die man een keer menselijk, wordt het van het internet verwijderd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:02
PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:42:
[...]

Volgens mij heeft HAM de afgelopen 3 jaar meer andere auto's geraakt dan VER.
Zoals de waard is ...... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
David Croft met een gebalanceerde beschouwing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 12:22
StefanVerkerk schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:21:
[...]

Tijd voor een crowdfunding om jouw ingezette geld weer terug te krijgen. Heb je bij deze wel verdiend. 8)7
Donaties zijn overigens altijd welkom ;)

Help phusebox de winterstop door :)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Silent Thunder schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:54:
[...]

Ik wil niet zeggen alles, maar veel komt ook neer op de psychologische oorlogsvoering.
De laatste jaren race'ed iedereen zo christelijk dat ze misschien wat minder waren voorbereid op een pittbull als MAX die heel vaak de randjes opzocht maar gereged ook net eroverheen ging.
Nogmaals, dat is een aangepraat imago. HAM heeft genoeg rare acties gehad de afgelopen 3 jaar. Heeft mensen van de baan gereden, meer dan VER heeft gedaan. Heeft meermaals grenzen opgezocht met tracklimits, is meermaals rechtdoor gereden als het ff te moelijk werd om weer een betere trackpositie te krijgen (he pushed me off).

VER is zeker een aggresieve racer en zoekt zeker de randjes op. Maar HAM bleef altijd de gentlemen spelen als er iets gebeurde. Daarbij toch ook wel mensen van de baan getikt wat hem heel goed uitkwam, per ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:31
dcell schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:54:
Toto spookt door mijn hoofd. Ik hoor al de hele dag “this is so not right” in mijn hoofd ;(
Bij mij eerder Africa, maar "This is so not right" klinkt ook als een goede single.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]
Klopt, Toto en Ineos zijn bij mijn weten de andere. Wij weten overigens niet of de stemrechten ook gelijkelijk aan de aandelenposities verdeeld zijn.

Echter Mercedes heeft uiteindelijk denk ik sowieso toch wel een zeer zwaarwegende zo niet de meest zwaarwegende stem omdat zij ook sponsor zijn en de motoren levert. Denk niet dat Toto als aandeelhouder ook dezelfde sponsorgelden er instopt die Mercedes wel er in stopt.

Maar misschien vergis ik me.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dcell schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:54:
Haha mijn zoontje is hier de hele avond al aan het klootviolen met;

"Noooooo noooooo Mykieee dis is sooo not reid"

:D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Max was ook lekker aan het feesten :)F

''1 drankje'' :+ :D

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 13-12-2021 20:01 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:53:
[...]

De man is verantwoordelijk voor het opruimen van de baan. Ondertussen moet hij kijken hoe en of er geraced kan worden. Teambazen bellen hem ondertussen op. Hij heeft een handboek ter grote van de bijbel. Alle beslissingen die hij neemt moet hij communiceren met andere mensen. Ohja, er kijken 300 miljoen mensen met je mee.

En dat alles doet de man in 4 minuten 8)7 Dan gaan mensen op internet die in de supermarkt 5 minuten nadenken over wat ze toch moeten gaan eten commentaar leveren.

Je mag het met veel oneens zijn, maar beter communiceren in deze situatie is er niet 1 van. De teambazen moeten gewoon meekijken en direct reageren op wat er gebeurt, zoals het al jaren gaat.
Ik ben het met je eens hoor, maar mensen (Mercedes team en fans) zouden kunnen zeggen dat er eerst het bericht was dat backmarkers niet mochten inhalen en daarna opeens wel. Daar doelde ik op, hoewel dat in mijn ogen geen probleem is. Immers kon het eerst niet vanwege de veiligheid en later wel, omdat de baan vrij was.

Maar nogmaals, je hebt helemaal gelijk. Die man moet alles in een zeer korte tijd bepalen, regelen, checken en communiceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:00:
Klopt, Toto en Ineos zijn bij mijn weten de andere. Wij weten overigens niet of de stemrechten ook gelijkelijk verdeelt zijn.
Dat weten we wel. 3 partijen elk met 1/3 van de aandelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

spartacusNLD schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:00:
Max was ook lekker aan het feesten :)F

[Streamable]

''1 drankje'' :+ :D
Die is niet nuchter meer, dat is zeker 8)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
1/3 van de aandelen staat niet perse gelijk aan 1/3 van de stemmen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:52
Hij heeft helemaal gelijk, maar was hij in video's over eerdere races net zo kritisch op de stewards? Of is dat - zoals zoveel Engelsen - pas sinds gisteren?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Eli3l schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:03:
1/3 van de aandelen staat niet perse gelijk aan 1/3 van de stemmen.
Meestal wel, maar er zouden inderdaad preferente aandelen kunnen zijn. Maar ik denk dat ze gelijke invloed hebben. Van diezelfde pagina: "...in order to create three equal partners in the company.".

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• winwiz
OPELOPA schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:55:
[...]

Kom, kom hier zijn duizenden variaties van over elk mogelijk onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48
PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:59:
[...]

Nogmaals, dat is een aangepraat imago. HAM heeft genoeg rare acties gehad de afgelopen 3 jaar. Heeft mensen van de baan gereden, meer dan VER heeft gedaan. Heeft meermaals grenzen opgezocht met tracklimits, is meermaals rechtdoor gereden als het ff te moelijk werd om weer een betere trackpositie te krijgen (he pushed me off).

VER is zeker een aggresieve racer en zoekt zeker de randjes op. Maar HAM bleef altijd de gentlemen spelen als er iets gebeurde. Daarbij toch ook wel mensen van de baan getikt wat hem heel goed uitkwam, per ongeluk.
Deze mening deel ik. Hamilton heeft goede media training gehad en weet wanneer en wat hij moet zeggen. Verstappen daarintegen is niet altijd even “slim”. Die is soms iets te eerlijk en direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:04:
Hij heeft helemaal gelijk, maar was hij in video's over eerdere races net zo kritisch op de stewards? Of is dat - zoals zoveel Engelsen - pas sinds gisteren?
Ik hoor geen kritiek op de stewards? De enige "kritiek" (op de Race Director, niet de stewards) is dat Crofty vindt dat er een rode vlag had moeten komen in plaats van een safety car.

Never mind, ik dacht dat het over een andere video ging.

[ Voor 22% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-12-2021 20:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:50
[...]

Leer eerst maar even je memes kennen

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Nouja, ten eerste; “Hitler reacts to..” is een van de oudste en bekendste internet memes.

Wie hij was en wat hij heeft gedaan, staat daar helemaal los van verder.

Ten tweede; Dit is ook waarom deze grappen zijn “geaccepteerd”; Het is namelijk geen verheerlijking maar hij wordt juist dik voor lul gezet..

Wat natuurlijk, ten derde, al tijdens de oorlog al volop gedaan werd.
De “memes” van toentertijd waren ook juist onthaald als “briljant”.

Als je hier niet bekend mee bent, moet je even Googlen.

Of je dit (de scene) moet vergelijken met een Toto, geen idee.
Maar het is niet, zoals jij hier probeert, de wandaden van toen erbij te betrekken. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ze moeten de wedstrijdleider tijdens de race een doorkiesnummer en een secretaresse geven. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• winwiz
PP_Sound schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:12:
Ze moeten de wedstrijdleider tijdens de race een doorkiesnummer en een secretaresse geven. ;)
"He's busy now, I'll put you on hold"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
poor Leno schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:11:
[...]

Nouja, ten eerste; “Hitler reacts to..” is een van de oudste en bekendste internet memes.

Wie hij was en wat hij heeft gedaan, staat daar helemaal los van verder.

Ten tweede; Dit is ook waarom deze grappen zijn “geaccepteerd”; Het is namelijk geen verheerlijking maar hij wordt juist dik voor lul gezet..

Wat natuurlijk, ten derde, al tijdens de oorlog al volop gedaan werd.
De “memes” van toentertijd waren ook juist onthaald als “briljant”.

Als je hier niet bekend mee bent, moet je even Googlen.

Of je dit (de scene) moet vergelijken met een Toto, geen idee.
Maar het is niet, zoals jij hier probeert, de wandaden van toen erbij te betrekken. :/
Ik ben sprakeloos. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:26
Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:06:
[...]

Ik hoor geen kritiek op de stewards? De enige "kritiek" (op de Race Director, niet de stewards) is dat Crofty vindt dat er een rode vlag had moeten komen in plaats van een safety car.
Die reactie was niet over Crofty's video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:50
PP_Sound schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:12:
Veel simpeler is:
Regel 1: de race director heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de race director geen gelijk heeft treedt regel 1 in werking. F1 was nooit een democratie. Dat bleek ook wel uit de landen die ze bezoeken

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 13-12-2021 20:18 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:52
Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:06:
[...]

Ik hoor geen kritiek op de stewards (of de Race Director)?
Hij heeft het over de onvoorspelbaarheid van de beslissingen. En dat vind ik zoals gezegd volkomen terecht.

Daarnaast stipt hij in het begin iets aan dat ik ook niet los kan laten (had die gedachte al voor dit weekend)... in hoeverre is dit allemaal gescript? Het hele 'F1 circus' wordt in hoog tempo van een puur technologische sport omgeturnd in een kijkspektakel. Een WDC dat 3 of 4 races voor het eind beslist is past daar natuurlijk niet bij.

Heb het niet uitgezocht, maar in hoeverre zit er een constante in de 'biased' beslissingen waarbij telkens de in punten achterop-liggende partij het voordeel krijgt?

Wat er gisteren gebeurde (de crash van Latifi) had niemand kunnen voorspellen. Maar het gaf de FIA/Masi/stewards/Netflix wel de unieke mogelijkheid om dit kampioenschap niet enkel tot de laatste race, maar zelfs tot letterlijk de laatste ronde te kunnen rekken.

Het zou een aantal dubieuze beslissingen (waaronder die van gisteren) wel kunnen verklaren.

Let wel: ik zeg niet dat één van de bovenstaande instanties corrupt is, maar dat ze de show zo lang mogelijk wilden rekken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
autje schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:16:
Die reactie was niet over Crofty's video.
My bad, never mind.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mooi, laten we het over de race hebben! :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1 ... 91 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord