Om een zo eerlijk mogelijke herstart te krijgen voor iedereen.Zahariac schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:40:
[...]
Waarom was en code rood nodig volgens jou?
"Just caught up with the new F1 World Champ after a night of celebrating. Says he's received a text from Toto Wolff congratulating him on the season and saying he deserved to win it."
https://twitter.com/benjhunt
Nou, nu kunnen we verder
Nou, nu kunnen we verder
[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 13-12-2021 16:44 ]
Code rood zou nodig zijn als de de coreurs + safety car er niet langs kunnen denk ik.Baldertt schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:39:
Wat ik nog steeds niet snap:
waarom werd er geen code rood rode vlag gegeven in plaats van een safety car?
Kan iemand mij dat uitleggen?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Eerlijk dat dacht ik ook, helemaal vergeten dat ze dat pas na 1 ronde weer vrijgevenPWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:25:
[...]
Nouja, Jan Lammers zat er ook. Die riep dat HAM DRS zou hebben op VER in de laatste bocht
wss toen hij zo zat was na dat crowdsurfen haha. vanmorgen wss google ''how to unsend a sms'' hahaPWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:42:
"Just caught up with the new F1 World Champ after a night of celebrating. Says he's received a text from Toto Wolff congratulating him on the season and saying he deserved to win it."
Nou, nu kunnen we verder
[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 13-12-2021 16:43 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Het meest idiote : Honda wint het WDC, maar Honda.nl en Honda.com.... Niets te zien.
Als je zoiets flikt dan kalk je toch de hele voorpagina vol met je succes?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Probleem met die herstart bij rode vlag vind ik dat dit vaak volgt op een VSC.goldcard schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:41:
[...]
Dat was de meest faire manier geweest om de race niet achter de SC te laten finishen, waarbij alle coureurs dezelfde kansen (banden, reparaties) gekregen hadden.
Dus; er is een potentieel nadeel voor degenen die onder VSC al pitten. Die tijd/posities krijgen ze nooit meer terug.
Wat is hors categorie?bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:30:
[...]
Ik begrijp niet zo goed waar dat anti Lewis vandaan komt. Rosberg heeft hij 1 keer van verloren, maar kijk naar het seizoen, hij had toen dezelfde pech in bepaalde races die Max nu heeft gehad.
Lewis is hors categorie, puur als F1 racer, wat hij verder op of buiten het veld heeft aan te merken moet hij zelf weten.
Rode vlag komt er wanneer er teveel gevaar is voor de marshals en coureurs. Denk aan: te weinig ruimte om langs te rijden, teveel marshals op de baan, teveel materieel op de baan, of de boarding teveel beschadigd.spartacusNLD schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:42:
[...]
Code rood zou nodig zijn als de de coreurs + safety car er niet langs kunnen denk ik.
Buitencategorie, komt uit het wielrennen. als aanduiding voor berg cols.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 13-12-2021 16:44 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 15:47
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Als de meeste fabrikanten hebben ze daarvoor hun racing paginaasing schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:42:
Het meest idiote : Honda wint het WDC, maar Honda.nl en Honda.com.... Niets te zien.
https://honda.racing/f1/
Honda Motorsport is een aparte tak, Honda zelf is meer voor de civiele voertuigen. Niet iedereen heeft interesse in F1.asing schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:42:
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Dat vind ik een oneigenlijk argument. Als je de ronde voor een crash gepit hebt, heb je ook pech. Daar kan je nooit rekening mee houden.MikeyMan schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:43:
[...]
Probleem met die herstart bij rode vlag vind ik dat dit vaak volgt op een VSC.
Dus; er is een potentieel nadeel voor degenen die onder VSC al pitten. Die tijd/posities krijgen ze nooit meer terug.
StealthyPeanut schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:42:
[...]
Om een zo eerlijk mogelijke herstart te krijgen voor iedereen.
Ik zie dit niet als meer fair. Want dat is dan toch net zo erg de regels verbuigen als dat nu gedaan is? We doen rode vlag want dat is eerlijker, niet omdat het volgens de regels zo hoort.goldcard schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:41:
[...]
Dat was de meest faire manier geweest om de race niet achter de SC te laten finishen, waarbij alle coureurs dezelfde kansen (banden, reparaties) gekregen hadden.
Maw we krijgen over een paar jaar het nieuws dat Mercedes 7 jaar heeft valsgespeeldMikeyMan schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:43:
[...]

Berg cols?MikeyMan schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:43:
[...]
Zo is de sport. F1 word nooit verlengd qua ronden. HAM had ook nieuwe banden kunnen gaan halen, maar heeft dat niet gedaan....goldcard schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:41:
[...]
Het adagium is toch altijd : Win on Sunday, sell on Monday?Slavy schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:44:
[...]
Honda Motorsport is een aparte tak, Honda zelf is meer voor de civiele voertuigen. Niet iedereen heeft interesse in F1.
Dus ik had het wel gedaan, voor de buitenwereld is Honda gewoon Honda. Ook al is er een Honda Racing en een Honda USA etc. Succes moet je uitbuiten.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat iedereen heeft vals gespeeld behalve Haas, zo was het iig in het wielrennen.Togi schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:46:
[...]
Maw we krijgen over een paar jaar het nieuws dat Mercedes 7 jaar heeft valsgespeeld
https://www.honda.nl/cars.htmlasing schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:42:
Even naar onderen naar het nieuwsbericht
De link erbij:
https://www.honda.nl/cars...a-racing-f1/overview.html
[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 13-12-2021 16:50 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik zit nog even te denken aan de safety car situatie en dan even los van de officiële documenten die hierover zijn geschreven. Is het hierbij niet gewoon zo geweest dat de stewards in deze de hele situatie verkeerd hebben ingeschat? Ofwel zij hadden een aantal rondes eerder al moeten besluiten dat de 'lapped cars can overtake'.
Mijn persoonlijk gevoel is dat dit mede gekomen is doordat Connely hierbij wederom de dominantste in het groepje was en hierbij Verstappen probeerde een oor aan te naaien. Na herhaaldelijke oproepen van Horner heeft de wedstrijdleider Masi die ook ingezien en hierbij de beslissing van de stewards herroepen.
Zijn in dit geval bepaalde stewards niet teveel biased als het gaat om beslissingen?
Mijn persoonlijk gevoel is dat dit mede gekomen is doordat Connely hierbij wederom de dominantste in het groepje was en hierbij Verstappen probeerde een oor aan te naaien. Na herhaaldelijke oproepen van Horner heeft de wedstrijdleider Masi die ook ingezien en hierbij de beslissing van de stewards herroepen.
Zijn in dit geval bepaalde stewards niet teveel biased als het gaat om beslissingen?
En daar heeft Mercedes dan ook fanatiek over geklaagd de vorige keerMikeyMan schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:43:
[...]
Probleem met die herstart bij rode vlag vind ik dat dit vaak volgt op een VSC.
Vooral omdat Lewis gepit had onder de SC en Max onder de rode vlag gratis nieuwe bandjes kreeg.
Zolang er marshalls op de baan zijn mogen de lapped cars niet inhalen.Woudloper schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:50:
Ik zit nog even te denken aan de safety car situatie en dan even los van de officiële documenten die hierover zijn geschreven. Is het hierbij niet gewoon zo geweest dat de stewards in deze de hele situatie verkeerd hebben ingeschat? Ofwel zij hadden een aantal rondes eerder al moeten besluiten dat de 'lapped cars can overtake'.
Lapped cars may overtake kan pas als de baan veilig is. Want eenmaal voorbij de SC mogen ze vol vermogen racen (maar nog niet inhalen) tot ze weer achteraan zijn gesloten.Woudloper schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:50:
A. een paar ronden eerder was de baan niet vrij.Woudloper schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:50:
B. de beslissing kwam van de Race Director (Michael Masi), niet van de stewards.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
De stewards bemoeien hun daar helemaal niet mee.Woudloper schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:50:
https://global.honda/GAIAjohan schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:49:
[...]
https://www.honda.nl/cars.html
Even naar onderen naar het nieuwsberichtonder de Honda e…
De link erbij:
https://www.honda.nl/cars...a-racing-f1/overview.html
deze heeft het ook
Honda.com is de USA website dus niet echt F1 minded
Stewards beslissen dit niet. Hier gaat puur Masi over. Daarnaast kunnen lapped cars niet eerder inhalen, omdat de baan niet is vrijgegeven. Het is een beetje raar dat de bedoeling van de safety car is om autos’s veilig langs een ongeluk te laten en dat vervolgens lapped cars er snel langs rijden.Woudloper schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:50:
Je passage over Connolly is daarnaast puur gebaseerd op de onderbuik
met dat verschil dat een gratis-pitstop dus eigenlijk niet eerlijk is t.o.v. Redbull die gewoon wakker waren en de koe bij de hoorns gevat hebben..StealthyPeanut schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:42:
Om een zo eerlijk mogelijke herstart te krijgen voor iedereen.
compleet tegenovergesteld aan Jeddah dus, toen ze juist buiten bleven wat hun het voordeel opleverde
m.i. moet code red gewoon een parc fermé zijn, dus géén aanpassingen en een rollende start. Dan zou Max er niet omheen gekomen zijn tenzij ze al in de pits waren vóórdat de code rood uit kwam.. dan weer wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-12-2021 16:52 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Daarnaast heeft F1 niet zoveel meer met straatauto’s te maken, en is het zelfs -relatief- ouderwets.. een verbrandingsmotor..Togi schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:51:
[...]
https://global.honda/
deze heeft het ook
Honda.com is de USA website dus niet echt F1 minded
Ik zat nog even dat filmpje te kijken waarin Toto gefilmd wordt gedurende zijn gesprek met Michael Masi.
Het lijkt er op een gegeven moment op dat die andere engineer (weet zijn naam niet) Toto maand om maar op te houden.
Het lijkt er op een gegeven moment op dat die andere engineer (weet zijn naam niet) Toto maand om maar op te houden.
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Hopelijk is dat wel iets wat ze aanpassenRocketKoen schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:51:
[...]
Lapped cars may overtake kan pas als de baan veilig is. Want eenmaal voorbij de SC mogen ze vol vermogen racen (maar nog niet inhalen) tot ze weer achteraan zijn gesloten.
Want soms blijven ze nadat de baan schoon is nog een ronde of 5 rijden om het veld weer bij elkaar te krijgen.
Kan bijv makkelijk door te zeggen dat als in sector 3 de crash is dat ze in sector 1 en 2 de safety car mogen inhalen en in sector 3 weer rustig moeten rijden.
Doe je dit tijdens het opruimen kan de wedstrijd sneller herstart worden
www.watbenjedan.nlPWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:42:
Nou, nu kunnen we verder
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Als de FIA niet onder een SC wil finishen, dan was een rode vlag een beter optie geweest. Dan had iedereen gelijke kansen gehad en minder gezeur.Alfa Novanta schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:52:
[...]
met dat verschil dat een gratis-pitstop dus eigenlijk niet eerlijk is t.o.v. Redbull die gewoon wakker waren en de koe bij de hoorns gevat hebben..
compleet tegenovergesteld aan Jeddah dus, toen ze juist buiten bleven wat hun het voordeel opleverde![]()
m.i. moet code red gewoon een parc fermé zijn, dus géén aanpassingen en een rollende start. Dan zou Max er niet omheen gekomen zijn tenzij ze al in de pits waren vóórdat de code rood uit kwam.. dan weer wel.
Dat het tijdens het schoonmaken niet handig is wil ik nog wel geloven, maar zou het niet "eerlijker" zijn als ze eerst unlappen en daarna schoonmaken, als de situatie daar veilig genoeg voor is natuurlijk. Dan hebben unlapped cars ook niet het voordeel van warmere banden bij de herstart.Togi schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:54:
[...]
Hopelijk is dat wel iets wat ze aanpassen
Want soms blijven ze nadat de baan schoon is nog een ronde of 5 rijden om het veld weer bij elkaar te krijgen.
Kan bijv makkelijk door te zeggen dat als in sector 3 de crash is dat ze in sector 1 en 2 de safety car mogen inhalen en in sector 3 weer rustig moeten rijden.
Qua techniek misschien niet rechtstreeks, maar qua marketing heeft F1 natuurlijk heel veel te maken met straatauto's. Waarom denk je dat Mercedes, Ferrari, Renault, Alfa Romeo, Aston-Martin, en Honda anders meedoen?GAIAjohan schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:53:
Daarnaast heeft F1 niet zoveel meer met straatauto’s te maken, en is het zelfs -relatief- ouderwets.. een verbrandingsmotor..
Dat is die media guy, waar Jack Plooij het altijd over heeft als ze informatie van het team krijgen op de paddock. Toevallig kwam dat vorige week ter sprake vanuit Olav Mol tijdens de uitzending.Bjorn180179 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:54:
Ik zat nog even dat filmpje te kijken waarin Toto gefilmd gedurende zijn gesprek met Michael Masi.
Hij lijkt er op een gegeven moment op dat die andere engineer (weet zijn naam niet) Toto maand om maar op te houden.
nogmaals, dan had Hamilton ook nieuwe banden gehad volgens het huidige reglement .. dus oneerlijk vs Redbull. Dus, nee, nu nam Redbull een gok en die pakte goed uit. Het enige oneerlijke was nu dat de andere achterblijvers achter max zich niet mochten unlappen.screamhouse schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:55:
Als de FIA niet onder een SC wil finishen, dan was een rode vlag een beter optie geweest. Dan had iedereen gelijke kansen gehad en minder gezeur.
Of, wat ook had gekund, was dat ze onder VSC bleven totdat de rommel opgeruimd was en zonder Safety car de race hadden hervat, dan was Hamilton ook kampioen geworden. Vraag me niet waarom de ene VSC wél een Safety car oplevert en de andere niet ..
misschien moeten ze daar ook gewoon een vaste regel van maken. Doen ze in de GT3 ook .. tijdelijke VSC, pitlane dicht, en dan komt de Safety car op de baan, wordt het veld weer bijelkaar gebracht en dan worden ze weer losgelaten zodra de Safety car naar binnen gaat .. maar daarmee krijg je dus het probleem: Safety cars breed Safety cars, want dikwijls gaat het direct weer mis.
[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-12-2021 17:02 ]
Kans op finish onder safetycar was eerlijk gezegd groter dan nog een ronde racen. RB had niets te verliezen, heeft die banden er onder geknald voor het geval dat en dat heeft heel goed uitgepakt.Alfa Novanta schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:52:
[...]
met dat verschil dat een gratis-pitstop dus eigenlijk niet eerlijk is t.o.v. Redbull die gewoon wakker waren en de koe bij de hoorns gevat hebben..
Ik vind niet dat je Mercedes iets kan verwijten. Als Lewis had gepit was Max doorgereden en hadden ze P1 opgegeven zonder zekerheid op een herstart.
De auto stond op de baan en er moest een voertuig aan te pas komen, das altijd een SC.Alfa Novanta schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:59:
[...]
nogmaals, dan had Hamilton ook nieuwe banden gehad volgens het huidige reglement .. dus oneerlijk vs Redbull. Dus, nee, nu nam Redbull een gok en die pakte goed uit. Het enige oneerlijke was nu dat de andere achterblijvers achter max zich niet mochten unlappen.
Of, wat ook had gekund, was dat ze onder VSC bleven totdat de rommel opgeruimd was en zonder Safety car de race hadden hervat, dan was Hamilton ook kampioen geworden. Vraag me niet waarom de ene VSC wél een Safety car oplevert en de andere niet ..
misschien moeten ze daar ook gewoon een vaste regel van maken. Doen ze in de GT3 ook .. tijdelijke VSC, pitlane dicht, en dan worden ze weer losgelaten.
I am the great Cornholio!
Mag ookKlor schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:56:
[...]
Dat het tijdens het schoonmaken niet handig is wil ik nog wel geloven, maar zou het niet "eerlijker" zijn als ze eerst unlappen en daarna schoonmaken, als de situatie daar veilig genoeg voor is natuurlijk. Dan hebben unlapped cars ook niet het voordeel van warmere banden bij de herstart.
Aan de andere kant als je de regels stelt dat ze in die sector maar 80 mogen rijden of zo en dat ze voldoende tijd krijgen om aan te sluiten kunnen ze dat zelf echt wel managen.
nee klopt .. screwed if you do, screwed if you don't ... I guess we'll never knowSempy schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:01:
Kans op finish onder safetycar was eerlijk gezegd groter dan nog een ronde racen. RB had niets te verliezen, heeft die banden er onder geknald voor het geval dat en dat heeft heel goed uitgepakt.
Ik vind niet dat je Mercedes iets kan verwijten. Als Lewis had gepit was Max doorgereden en hadden ze P1 opgegeven zonder zekerheid op een herstart.
Ik kreeg toen juist het idee dat Toto niet verstond wat Masi zei, namelijk "This is motor racing" en dat die andere Mercedes gozer dit vertelde aan Toto. Je zag zijn gezicht ook meteen op standje super villain gaan. Maar misschien hebben we het over verschillende fragmenten.Bjorn180179 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:54:
Ik zat nog even dat filmpje te kijken waarin Toto gefilmd wordt gedurende zijn gesprek met Michael Masi.
Auto industrie in NL is hardstikke dood. En Honda al helemaal. Die zijn druk met Googlen waar ze elektrische auto's kunnen kopen om om te labelen.asing schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:42:
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Dat is relatief simpel: veiligheid van de marshalls. Als er marshalls (en een kraan) op de baan moeten voor iets meer dan het oppikken van een stukje carbon, dan is een SC nodig.Alfa Novanta schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:59:
Vraag me niet waarom de ene VSC wél een Safety car oplevert en de andere niet ..
Ja maar nu quote je ook wel een bepaald iemand. Moet je voor de lol eens zoeken op zijn naam in voorgaande topics, tip: pak er eerst popcorn bij.Anakha schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:33:
Dit topic samengevat in 2 quotes, met slechts 6 minuten ertussen.
[...]
Max wint niet, dus we slepen ze voor de rechter! De FIA is corrupt! Iedereen is tegen Max!
[...]
6 minuten later: Max wint wel, en iedereen die daartegen protest indient is een kleuter!
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ehm, ze hebben de hele auto van Raikonen weg gehaald met marshalls onder VSCHerko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:04:
[...]
Dat is relatief simpel: veiligheid van de marshalls. Als er marshalls (en een kraan) op de baan moeten voor iets meer dan het oppikken van een stukje carbon, dan is een SC nodig.
Honda heeft ook echt de slechtste timings ooit. Stappen ze eruit, verkopen ze de boel aan Brawn, worden ze WK. Stappen ze weer in, wordt het niks, stappen ze weer eruit, worden ze WK met RB. Het jaar om de marketing te cashen als WK F1 hebben ze nietasing schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:42:

GiovinazziBasvanS schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:05:
[...]
Ehm, ze hebben de hele auto van Raikonen weg gehaald met marshalls onder VSC
Is wel een wezenlijk verschil qua veiligheid voor de marshalls of de auto verrijdbaar is en wel of niet op de racing line staat vind je zelf ook niet?
Persoonlijk had ik tijdens dat moment een SC ook niet vreemd gevonden aangezien de auto direct na een bocht aan de buiten kant van de baan stond.
[ Voor 16% gewijzigd door TIGER1125 op 13-12-2021 17:08 ]
Die stond niet op de baan of op een gevaarlijk plek. Marshalls konden daar veilig werken onder VSC. Dat kon bij de crash van Latifi niet.BasvanS schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:05:
[...]
Dat zijn al weer andere eisen dan die net genoemd werden. Hij stond trouwens wel straks langs de baan in een run-off.TIGER1125 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:07:
[...]
Giovinazzi![]()
Is wel een wezenlijk verschil qua veiligheid voor de marshalls of de auto verrijdbaar is en wel of niet op de racing line staat vind je zelf ook niet?
Persoonlijk had ik tijdens dat moment een SC ook niet vreemd gevonden aangezien de auto direct na een bocht aan de buiten kant van de baan stond.
Het is niet te beschrijven wanneer VSC en SC de beste optie is. Daarom is er nog iemand die mag bepalen wanneer wat het beste is.Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:08:
[...]
Die stond niet op de baan of op een gevaarlijk plek. Marshalls konden daar veilig werken onder VSC. Dat kon bij de crash van Latifi niet.
Bij Aston Martin vraag ik me inderdaad af waarom ze meedoen, ze hebben niet eens een eigen motor.Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:57:
[...]
Qua techniek misschien niet rechtstreeks, maar qua marketing heeft F1 natuurlijk heel veel te maken met straatauto's. Waarom denk je dat Mercedes, Ferrari, Renault, Alfa Romeo, Aston-Martin, en Honda anders meedoen?
Alfa is eigenlijk ook niks meer dan een sponsor van Sauber. Eigenlijk snap ik ook niet dat ze meedoen, want qua verkoopaantallen gaat het ronduit bagger, net als met de performance.
Honda stapt eruit omdat het gewoon niks meer met auto’s te maken heeft. Honda gaat elektrisch.
Mercedes zit er nog in vanwege de successen, als dat wegvalt kan het zo einde Mercedes zijn. Denk ook dat zij vrij vlot elektrisch zouden kunnen gaan en wellicht als AMG verder gaan.. als sporttak
Renault gebruikt Alpine naam inmiddels, want ja Renault gaat ook elektrisch.
Ferrari bekostigde F1 altijd met straatauto’s. Die gingen vooral voor de sport.
De F1 zoals we het kennen staat ben ik bang ik wel op instorten door elektrificatie. Zeker als grote merken niet meer willen investeren in brandstofmotoren.
Er staat een artikel op motorsport.com wat in mijn optiek het probleem goed weergeet, Masi en het meanderen tussen de beslissingen.
https://nl.motorsport.com/f1/news/analyse-rol-michael-masi-f1-finale-abu-dhabi/6881292/
Probleem voor Masi is natuurlijk ook wel een beetje dat Charlie meer met de sport mee kon groeien tot wat het was vlak voor zijn dood. En dat Masi ineens op dat punt moet instappen.
Had Masi meer geregeerd als een koning en consequent een lijn gekozen dan zou ik het een super seizoen gevonden hebben.
Ik vraag me af of Merc nog een argument kan opvoeren dat bij het deels doorlaten van de auto's dat er daarmee met twee maten is gemeten. Dat Max en Hamilton het voordeel (nou ja niet voor Ham dan) hadden dat er geen andere auto's meer tussen zaten. Terwijl er andere rijders zijn die last hebben gehad van achterlijvers.
Emotioneel begrijp ik wel dat het tussen Max en Ham gaat voor het kampioenschap. Maar heeft een rijder die daar achter zit dan ineens minder recht om geen achterblijvers voor zich te hebben?
Niet dat ik denk dat Merc ergens gaat komen met hun protesten. Dat zou helemaal de flater van de eeuw zijn als de FIA terug moet komen op het einde van dit kampioenschap. Dat zal de FIA niet toestaan.
https://nl.motorsport.com/f1/news/analyse-rol-michael-masi-f1-finale-abu-dhabi/6881292/
Probleem voor Masi is natuurlijk ook wel een beetje dat Charlie meer met de sport mee kon groeien tot wat het was vlak voor zijn dood. En dat Masi ineens op dat punt moet instappen.
Had Masi meer geregeerd als een koning en consequent een lijn gekozen dan zou ik het een super seizoen gevonden hebben.
Ik vraag me af of Merc nog een argument kan opvoeren dat bij het deels doorlaten van de auto's dat er daarmee met twee maten is gemeten. Dat Max en Hamilton het voordeel (nou ja niet voor Ham dan) hadden dat er geen andere auto's meer tussen zaten. Terwijl er andere rijders zijn die last hebben gehad van achterlijvers.
Emotioneel begrijp ik wel dat het tussen Max en Ham gaat voor het kampioenschap. Maar heeft een rijder die daar achter zit dan ineens minder recht om geen achterblijvers voor zich te hebben?
Niet dat ik denk dat Merc ergens gaat komen met hun protesten. Dat zou helemaal de flater van de eeuw zijn als de FIA terug moet komen op het einde van dit kampioenschap. Dat zal de FIA niet toestaan.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
En de veiligheid van de rijders.Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:04:
[...]
Dat is relatief simpel: veiligheid van de marshalls. Als er marshalls (en een kraan) op de baan moeten voor iets meer dan het oppikken van een stukje carbon, dan is een SC nodig.
Met je F1 wagen tegen een heftruck aanrijden kan de gezondheid ernstig schaden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Waarom zou je de rondes niet stil leggen?Togi schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:54:
[...]
Hopelijk is dat wel iets wat ze aanpassen
Een hele steile berg
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Voor de rest viel er niks meer te winnen in het kampioenschap, en dat is uiteindelijk waar het wel om gaat. De nummers 1 en 2 konden elkaar aftroeven.....Edgenumber schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:13:
Sinds het ongeluk met Jules Bianchi waar hij tegen een kraan aanreed zetten ze de SC altijd in om het moment als er iets anders op het circuit rijdt dan een raceautoHerko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:08:
[...]
Die stond niet op de baan of op een gevaarlijk plek. Marshalls konden daar veilig werken onder VSC. Dat kon bij de crash van Latifi niet.
Bijna altijdTogi schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:18:
[...]
Sinds het ongeluk met Jules Bianchi waar hij tegen een kraan aanreed zetten ze de SC altijd in om het moment als er iets anders op het circuit rijdt dan een raceauto
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 13-12-2021 17:21 ]
Theo Pourchaire is genaturaliseerd
En de regisseur van Monacco is terug
En de regisseur van Monacco is terug
[ Voor 33% gewijzigd door jan390 op 13-12-2021 17:27 ]
Toto vroeg Masi om er geen SC van te maken toch.BasvanS schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:05:
[...]
en ze hadden er geen kraan voor nodig maar ze duwden hem wegTR1969 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:28:
[...]
Toto vroeg Masi om er geen SC van te maken toch.
Je bedoeld aan het einde van dit fragment denk ik : YouTube: Toto Wolff being told off by Michael Masi after Verstappen Won the D...JP_Frost schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:03:
[...]
Ik kreeg toen juist het idee dat Toto niet verstond wat Masi zei, namelijk "This is motor racing" en dat die andere Mercedes gozer dit vertelde aan Toto. Je zag zijn gezicht ook meteen op standje super villain gaan. Maar misschien hebben we het over verschillende fragmenten.
Ik bedoel hier op ongeveer 1:15 min : YouTube: Reacción de Toto Wolff en la última vuelta Gran Premio de Abu Dhabi
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Uitstekend artikel. Mijns inziens is de positie van Masi niet meer houdbaar, niet eens zozeer om zijn beslissingen (hij heeft het recht om af te wijken, al lijkt Mercedes dat aan te vechten), maar omdat hij op z'n zachtst gezegd matig overkomt als hij die beslissingen moet uitleggen c.q. verdedigen. Eerst vorige week het gestuntel bij de tweede herstart. "We bieden Max startplek #2 aan.... Euh, wacht, nee toch niet, het wordt startplek #3.". En nu weer dit debacle. "Lapped cars mogen zich niet unlappen. Oh wacht, toch wel." En dan een hooghartige "It's called motorracing" richting Wolff, die daar terecht pissed over is.Edgenumber schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:13:
Er staat een artikel op motorsport.com wat in mijn optiek het probleem goed weergeet, Masi en het meanderen tussen de beslissingen.
Ik ben blij met het eindresultaat en vind VER de terechte kampioen, maar Masi heeft er, vooral in de laatste races, een zooitje van gemaakt.
Wat ik dan wel weer leuk vind is dat Mercedes eerst smeekt en bidt bij Masi dat er geen SC komt, en vervolgens willen ze dat die SC niet eindigt. Wat is het nou?
Dat smeken was volgens mij bij de situatie met Raikonen niet de crash van Latiffiautje schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:34:
[...]
Wat ik dan wel weer leuk vind is dat Mercedes eerst smeekt en bidt bij Masi dat er geen SC komt, en vervolgens willen ze dat die SC niet eindigt. Wat is het nou?
Klopt. Bij LAT werd het nog zieliger.TR1969 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:37:
[...]
Dat smeken was volgens mij bij de situatie met Raikonen niet de crash van Latiffi
Mijn boefje is liev!
Ja, begrijp ik. Maar ik vraag me af op Merc een protest op een principieel punt kan op voeren. Max kreeg zo de kans om van P2 naar P1 te gaan. Maar Masi ontneemt de P6 ligger zo om naar P5 te gaan. Dat degene die daar op P6 lag niks voor koopt begrijp ik. Maar het wel een zekere vorm van klasse justitie. Even voor de duidelijkheid, ik zit er niet op te wachten. Maar zou het iets zijn waar Merc een punt van kan maken?stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:17:
[...]
Voor de rest viel er niks meer te winnen in het kampioenschap, en dat is uiteindelijk waar het wel om gaat. De nummers 1 en 2 konden elkaar aftroeven.....
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Bs, het was al voor dit seizoen bekend dat er met groene vlaggen gefinished ging worden. Dan heb je als Mercedes de sterkste auto maar ga je toch niet naar de soft band. In mijn ogen heb je als team de verkeerde keuze gemaakt en doe je er alles aan om je eigen fout bij een ander neer te leggen.En dan een hooghartige "It's called motorracing" richting Wolff, die daar terecht pissed over is.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Behalve dan dat Gasly van P6 naar P5 ging in die laatste ronde (en Yuki van P5 naar P4) ten koste van Bottas.Edgenumber schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:38:
Ja, begrijp ik. Maar ik vraag me af op Merc een protest op een principieel punt kan op voeren. Max kreeg zo de kans om van P2 naar P1 te gaan. Maar Masi ontneemt de P6 ligger zo om naar P5 te gaan. Dat degene die daar op P6 lag niks voor koopt begrijp ik. Maar het wel een zekere vorm van klasse justitie. Even voor de duidelijkheid, ik zit er niet op te wachten. Maar zou het iets zijn waar Merc een punt van kan maken?
Der Untergang
Alle clichés in 4 minuten
Alle clichés in 4 minuten
Ik ben wel benieuwd naar alle communicatie naar de wedstrijdleiding uit vorige jaren.autje schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:34:
[...]
Uitstekend artikel. Mijns inziens is de positie van Masi niet meer houdbaar, niet eens zozeer om zijn beslissingen (hij heeft het recht om af te wijken, al lijkt Mercedes dat aan te vechten), maar omdat hij op z'n zachtst gezegd matig overkomt als hij die beslissingen moet uitleggen c.q. verdedigen. Eerst vorige week het gestuntel bij de tweede herstart. "We bieden Max startplek #2 aan.... Euh, wacht, nee toch niet, het wordt startplek #3.". En nu weer dit debacle. "Lapped cars mogen zich niet unlappen. Oh wacht, toch wel." En dan een hooghartige "It's called motorracing" richting Wolff, die daar terecht pissed over is.
Dit is het eerste jaar dat ze daar stukken van uitzenden, dus het lijkt nu ineens veel te zijn, maar zonder kennis van de voorgaande jaren kun je er niet veel conclusies uit trekken.
Misschien was er in de jaren met Charlie nog wel veel meer handjeklap en/of fouten?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het kwam inderdaad heel knullig over, maar iemand (kan niet terug vinden wie, jullie posten te snelautje schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:34:
[...]
En nu weer dit debacle. "Lapped cars mogen zich niet unlappen. Oh wacht, toch wel."
Nogmaals, het kwam erg amateuristisch over maar ik wil de kans niet uitsluiten dat er toch een logica in zat om het op die manier te communiceren.
Het "Mikey" van Wolff was absoluut respectloos, terecht dat Masi hem daarna op zijn nummer zette.En dan een hooghartige "It's called motorracing" richting Wolff, die daar terecht pissed over is.
Dat waren twee verschillende incidenten.Wat ik dan wel weer leuk vind is dat Mercedes eerst smeekt en bidt bij Masi dat er geen SC komt, en vervolgens willen ze dat die SC niet eindigt. Wat is het nou?
Huh, dat snap ik niet.Ashilh schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:15:
[...]
Ze snappen een heleboel dingen niet bij de NOS. Specifiek een kwalificatie waarop ze mensen aannemen.
Ja, dit is een open sollicitatie
een treffende spreuk
Edit: laat maar.BasvanS schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:05:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door Barre73 op 13-12-2021 17:59 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Die konden ze ook gewoon duwen, hier was een takelwagen nodig.Barre73 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:55:
[...]
Nee hoor. Raikonen kwam toch zelf de pits in? Je bedoelt Giovinazzi denk ik?
Heb het al vaker gezegd, nog maar een keer. De crash was een enorme pech voor Lewis. Punt. Uit.
[ Voor 17% gewijzigd door pro_6or op 13-12-2021 18:00 ]
een treffende spreuk
VSC zodra er iets/iemand anders op het circuit/uitloop is.Togi schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:18:
[...]
Sinds het ongeluk met Jules Bianchi waar hij tegen een kraan aanreed zetten ze de SC altijd in om het moment als er iets anders op het circuit rijdt dan een raceauto
SC zodra er meer aan de hand is, auto stil op de baan of ook teveel debri/barrier geraakt.
Rood als het te gevaarlijk is of barrier reparaties gedaan moeten worden die langer duren.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 13-12-2021 18:08 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hors is Frans voor extra zwaar, extra veel, extra groot.
een treffende spreuk
De meme waar ik op zat te wachten; G I G A C H E C O
https://www.instagram.com...TQt/?utm_medium=copy_link
https://www.instagram.com...TQt/?utm_medium=copy_link
Vaak bu'j te bang!
Dat is ook mijn idee. MER kan nu wel alles wat en iedereen de schuld gaan geven. Ook de geterleurgestelde HAM fans. MER /Lewis hebben hier het kampioenschap verloren door tijdens de SC niet te wisselen naar rood.Pjottski schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:42:
[...]
Bs, het was al voor dit seizoen bekend dat er met groene vlaggen gefinished ging worden. Dan heb je als Mercedes de sterkste auto maar ga je toch niet naar de soft band. In mijn ogen heb je als team de verkeerde keuze gemaakt en doe je er alles aan om je eigen fout bij een ander neer te leggen.
Dat is de blunder en wat de gevolgen van die blunder is weten ze inmiddels
Het was gewoon 50/50 of de finish onder SC zou zijn. De inschatting wan Merc was van wel en volgens de regels zou dat ook zijn. Ze hadden dus in feite de correcte keuze gemaakt door niet Ham naar binnen te halen. Alleen door aanpassing regels vanuit de FIA werd de keuze ineens de verkeerde.NoahAmber schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:14:
[...]
Dat is ook mijn idee. MER kan nu wel alles wat en iedereen de schuld gaan geven. Ook de geterleurgestelde HAM fans. MER /Lewis hebben hier het kampioenschap verloren door tijdens de SC niet te wisselen naar rood.
De enige optie om naar rood te gaan was voordat Ver dat deed, daarna was ie altijd achter Ver de baan op gekomen. En als je voor Ver naar binnen gaat dan blijft die buiten, neemt P1 over en is het hopen dat er nog geracet gaat worden.
Enige juiste beslissing was geweest gewoon rode vlag, beide verse banden en dan nog 5 ronden sprint race.
Ben het er niet mee eens dat het een blunder was, ze konden eigenlijk niet anders. Als ze naar binnen waren gegaan zodra het kon, hadden ze achter Verstappen gezeten (die dan door was gereden) met een grote kans dat er onder SC gefinisht zou worden. Als ze gepit hadden nadat VER naar rood was gewisseld (dus de volgende ronde), hadden ze achteraan het veld moeten aansluiten en zaten ze (zelfs als alle lapped cars er tussenuit waren gehaald), in een kansloze positie. En zelfs als HAM gewisseld had en VER niet, en in de laatste ronde weer had kunnen racen (omgekeerde situatie als nu), dan had VER veel scherper kunnen verdedigen (gevolg van een crash was veel groter voor HAM), zodat HAM er waarschijnlijk niet voorbij was gekomen (zonder DRS).NoahAmber schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:14:
Dat is ook mijn idee. MER kan nu wel alles wat en iedereen de schuld gaan geven. Ook de geterleurgestelde HAM fans. MER /Lewis hebben hier het kampioenschap verloren door tijdens de SC niet te wisselen naar rood.
Uiteindelijk was VER in die positie door de actie van Perez, de wissel naar verse harde banden onder de VSC en zijn eigen snelheid. Daardoor bleef hij dicht genoeg bij HAM, zodat ze bij Merc feitelijk niks anders konden doen.
[ Voor 16% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-12-2021 18:29 ]
Het was inderdaad geen blunder. Als ze wel gelijk gewisseld hadden naar rood, dan nog waren de harde banden van Verstappen een stuk verser dan de harde banden die Hamilton uiteindelijk had. Caught between a rock and a hard place, net zoals Verstappen dat was in Spanje, en Hamilton In Frankrijk, etc.Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:21:
Ben het er niet mee eens dat het een blunder was, ze konden eigenlijk niet anders. Als ze naar binnen waren gegaan zodra het kon, hadden ze achter Verstappen gezeten (die dan door was gereden) met een grote kans dat er onder SC gefinisht zou worden. Als ze gepit hadden nadat VER naar rood was gewisseld (dus de volgende ronde), hadden ze achteraan het veld moeten aansluiten en zaten ze (zelfs als alle lapped cars er tussenuit waren gehaald), in een kansloze positie. En zelfs als HAM gewisseld had en VER niet, en in de laatste ronde weer had kunnen racen (omgekeerde situatie als nu), dan had VER veel eenvoudiger iets kunnen doen waardoor ze beiden niet gefinisht waren of zo scherp verdedigen dat HAM er niet voorbij gekomen was (zonder DRS).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Gegokt en verloren. Het is net het echte levengambieter schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:26:
[...]
Het was inderdaad geen blunder. Als ze wel gelijk gewisseld hadden naar rood, dan nog waren de harde banden van Verstappen een stuk verser dan de harde banden die Hamilton uiteindelijk had. Caught between a rock and a hard place, net zoals Verstappen dat was in Spanje, en Hamilton In Frankrijk, etc.
Zero.
Max op rood kon Lewis op geel ook niet bijhouden.
Als Lewis op rood had gestaan, vs wit voor max, met de extra snelheid die lewis al had.
had Max geen kans gehad volgens mij.
had Lewis echt geen safe pitstop kunnen maken?
ze moesten langzamer ivm safety car, en hij had toch een aardige voorsprong volgens mij.
Als Lewis op rood had gestaan, vs wit voor max, met de extra snelheid die lewis al had.
ze moesten langzamer ivm safety car, en hij had toch een aardige voorsprong volgens mij.
Ook het echte leven is “manipulated man”. Of zoals Max zou zeggen, het is wat het is.Pelox schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:27:
[...]
Gegokt en verloren. Het is net het echte leven
een treffende spreuk
Aanpassing FIA...jeetje joh. De inschatting van MER was een volledige foute inschatting dus. Nog een blunderPhilip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:21:
[...]
Het was gewoon 50/50 of de finish onder SC zou zijn. De inschatting wan Merc was van wel en volgens de regels zou dat ook zijn. Ze hadden dus in feite de correcte keuze gemaakt door niet Ham naar binnen te halen. Alleen door aanpassing regels vanuit de FIA werd de keuze ineens de verkeerde.
Volgens mij was de de beste oplossing geweest om direct een red vlag na de crash te geven, op deze wijze hadden Max en Lewis het nog 5 ronden mogen uitvechten met gelijke kansen. Op deze wijze was het een eerlijk slot van het seizoen geweest en had hoogstwaarschijnlijk Max ook de titel gehad en was deze lachwekkende soap voorkomen.
Ik ben blij met de uitslag maar heb toch een nare smaak van hoe het tot stand is gekomen.
Ik ben blij met de uitslag maar heb toch een nare smaak van hoe het tot stand is gekomen.
Een rode vlag zet je alleen in wanneer het gevaarlijk is om te racen, het zou juist bizar zijn als je dat als raceleiding zonder terechte reden zou doen.Philip Ross schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:21:
[...]
Het was gewoon 50/50 of de finish onder SC zou zijn. De inschatting wan Merc was van wel en volgens de regels zou dat ook zijn. Ze hadden dus in feite de correcte keuze gemaakt door niet Ham naar binnen te halen. Alleen door aanpassing regels vanuit de FIA werd de keuze ineens de verkeerde.
De enige optie om naar rood te gaan was voordat Ver dat deed, daarna was ie altijd achter Ver de baan op gekomen. En als je voor Ver naar binnen gaat dan blijft die buiten, neemt P1 over en is het hopen dat er nog geracet gaat worden.
Enige juiste beslissing was geweest gewoon rode vlag, beide verse banden en dan nog 5 ronden sprint race.
Op het moment van de SC was het gat rond de 11/12 seconden. Dus de inschatting van Mercedes was logisch pitten was track position inleveren. Want dan had RBR niet gestopt.M a r c o schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:29:
Dan had je nu dezelfde discussie, misschien andersom gehad. Maar had Lewis overigens ook Checo nog van zich af moeten houden. Die had all or nothing gegaan voor die last lap.
Afspraak was toch dat er niet onder de gele vlag gefinisht zou worden
Dan weet je toch dat je moet pitten als je concurrent dat heeft gedaan 
Gewoon een fout van Mercedes.
Gewoon een fout van Mercedes.
[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 13-12-2021 18:33 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Nee. Hors is Frans voor buiten, of exclusief.pro_6or schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:05:
[...]
Hors is Frans voor extra zwaar, extra veel, extra groot.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Nee, er is gezegd dat het niet wenselijk was, om een race onder geel achter de SC te beëindigen. Dat is niet dit weekend maar eerder dit seizoen, danwel seizoenen daarvoor besproken.St@m schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:32:
Afspraak was toch dat er niet onder de gele vlag gefinisht zou wordenDan weet je toch dat je moet pitten als je concurrent dat heeft gedaan
Als het ruimen langer had geduurd hadden we gewoon onder SC gefinished.
[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 13-12-2021 18:34 ]
Had Lewis er wel voorbij moeten komen... Max had niks te verliezen bij een eventuele crash, Lewis wel. Dat had wss het meest aggresief defensieve stukje F1 ooit gewordenM a r c o schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:29:
Vaak bu'j te bang!
Zelfs als Verstappen niet had gepit had hij 22 rondes jongere banden gehad dan Hamilton en een aanval kunnen wagen. Dus op het moment dat de SC kwam stond Hamilton op achterstand zodra de race weer hervat zou worden.Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:21:
[...]
Ben het er niet mee eens dat het een blunder was, ze konden eigenlijk niet anders. Als ze naar binnen waren gegaan zodra het kon, hadden ze achter Verstappen gezeten (die dan door was gereden) met een grote kans dat er onder SC gefinisht zou worden. Als ze gepit hadden nadat VER naar rood was gewisseld (dus de volgende ronde), hadden ze achteraan het veld moeten aansluiten en zaten ze (zelfs als alle lapped cars er tussenuit waren gehaald), in een kansloze positie. En zelfs als HAM rood had gehad en in de laatste ronde weer had kunnen racen (omgekeerde situatie als nu), dan had VER veel eenvoudiger iets kunnen doen waardoor ze beiden niet gefinisht waren of zo scherp verdedigen dat HAM er niet voorbij gekomen was (zonder DRS).
Volgens mij had Hamilton nog een vers setje geel over. Door niet voor twee-stopper te gaan en rond ronde 42 naar geel te switchen heeft Mercedes Hamilton in een positie gebracht waarin hij een sitting duck werd op het moment dat er een (V)SC situatie zou ontstaan.
Ok, ik begreep hier dat de teams hadden afgesproken voor het weekend dat er niet onde SC gefinisht zou worden.TIGER1125 schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:33:
[...]
Nee er is gezegd dat het niet wenselijk was, om een race onder geel achter de SC te beëindigen. Als het ruimen langer had geduurd hadden we gewoon onder SC gefinished.
Maar goed, ook geen bron gezien van die (of een andere afspraak) dus het zal wel onzin zijn
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ja klopt, het is besproken, maar van wat ik heb begrepen heb is dat verhaal niet van dit weekend.St@m schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:35:
[...]
Ok, ik begreep hier dat de teams hadden afgesproken voor het weekend dat er niet onde SC gefinisht zou worden.
Maar goed, ook geen bron gezien van die (of een andere afspraak) dus het zal wel onzin zijn
Ik weet ook even niet zo snel wat de bron nou precies was.
En de/een bron:
https://www.formula1.com/...TWOXxJ5lpvg38nrCYfM3.htmlBut… it seemed like it might not come to that. As the car and the debris were removed, we were running out of laps. It seemed entirely possible that the race would end under the Safety Car. In the last couple of years there has been a general agreement with the teams that the Race Director should always endeavour to have the race ending under green flag conditions, even if only for a lap or two, as at Baku earlier this year.
[ Voor 45% gewijzigd door TIGER1125 op 13-12-2021 18:39 ]
Ben rustig aan het bijlezen, en aan reageren kom ik niet toe, maar...
99% zeker dat die met lange haren met camera van Netflix is. Dat wordt dus smullen met Drive to Survive.loekf2 schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:22:
Dit al gepost ? De twee meest frustrerende minuten uit Toto’s leven:
https://streamable.com/8s7ox1
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |