[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 89 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.852 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58
Bij mijn weten worden alleen de nieuwe banden getest en mogen de teams een soort van mule inzetten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
De emoties... de sportemoties bij elkaar in een beeld gevangen dat is goud.
maar als jij het liever zilver wilt noemen ook prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:00
TR1969 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:12:
[...]

Sport = Emotie
Emotie ≠ Leedvermaak
Ik denk niet dat dit soort klein leed in die categorie te plaatsen is. Het is een sport mensen.... Er is niemand in het ziekenhuis beland. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
ProTagger schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:59:
[...]

Wat een hoop onzin weer. Newey zei zelf gisteren al dat de RB de betere auto was dit jaar, en F1 data analyse bevestigt dit (paar tienden voordeel 1e helft seizoen, met het gat verkleind naar kleiner dan een tiende in de tweede helft).

De hele reden dat de F1 fanbase zo gepolariseerd is, komt door de generatie Max hooligans die sinds Max in F1 rijdt maar niet kunnen ophouden met een van de allerbeste coureurs aller tijden 'shit talken'. Een beetje alsof je Roger Federer of Lionel Messi overrated noemt.
Ik zeg in mijn post niet veel over dit jaar. Dit jaar was het verschil klein(er), zeker eerste seizoen. Maar overall, gezien constructeurstitel en zeker tweede seizoenshelft, had Mercedes WEER de (iets) beter auto dat de afgelopen seizoenen. Dat kun je niet ontkennen.
Roger Federer en Messi zijn niet overrated en F1-courreurs met hen vergelijken gaat niet, omdat ze hun prestaties niet aan materiaal te denken hebben, maar aan eigen talent. Onvergelijkbaar imho. In het hybride tijdperk waren alle auto's en coureurs kansloos tegen Hamilton. Heeft Lewis dat (redelijk) gemaximaliseerd? Ja, door al die jaren een (matig) ploegmaatje te verslaan. Zeker knap, maar dat maakt 'm absoluut geen GOAT. Ik sla 'm wel hoog aan, daar niet van, maar Rosberg helemaal niet. En die kwam ook een heel end in die bak.

Wat Max heeft laten zien is m.i. ook nog (bepaald) geen GOAT, maar op deze manier is hij wel hard op weg. Hij verslaat en outqualified praktisch iedereen al sinds hij in de F1 zit. Hamilton kan laten zien dat hij ECHT de GOAT is door de komende jaren in een mindere auto Max te verslaan. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

spartacusNLD schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:11:
[...]

''Verstappen gaat dinsdag de nieuwe auto van Red Bull voor komend seizoen testen.''

Die beelden blijven waarschijnlijk geheim? :P
De tekst is fout, ze gaan de nieuwe banden voor komend seizoen testen namelijk :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

TR1969 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:12:
[...]

Sport = Emotie
Emotie ≠ Leedvermaak

Schadenfreude, het is van alle tijden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 10:44
Homeland schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:56:
[...]

Gisteren heeft het toch een flinke tijd op de voorpagina van onder andere de NOS gestaan en denk dat de gemiddelde kijker geen idee had wat er nou precies is gebeurd en wat er aan de hand was.

Dit was nog wel een aardige (en versimpelde) vergelijking: https://twitter.com/GaryL.../1470356192480399364?s=20

Imagine Man City and Liverpool going toe to toe for the title. On the last day of the season they meet & City are 3 up with just minutes to go. The referee decides it would be more exciting to have a penalty shootout. What’s more the City players have to be barefooted. That’s
@F1
Waarbij Gary vergeet dat City een aantal keren gigantisch geluk had met de VAR, Liverpool in de eerste onderlinge wedstrijd verloor door een onterechte goal van City die toch werd goedgekeurd en Liverpool in andere wedstrijden opvallend strenge arbitrage had itt City. :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
"This Is The Ultimate Dream" | Max Verstappen Interview After Winning World Title
YouTube: "This Is The Ultimate Dream" | Max Verstappen Interview After Winnin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 18:23

pro_6or

amateur_60r

Homeland schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:48:
[...]

Je moet de redenatie omdraaien,in de slechtste auto win je geen WK. Maar als je een van de beste auto's hebt wil dat niet zeggen dat je automatisch het WK wint. Daarnaast is er al een enorme weg om überhaupt in die goede auto terecht te komen.
Men moet niks. Je zou het kunnen doen, indien je in een gedachte experiment mee zou willen gaan. Ik heb er ook een. Hangt er van af of je uit Albanië of zeg een zuid oost ingosjetië komt of Engeland. Bij een van de drie opties kom je enorm veel sneller in een top auto.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:03
Pierre schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:13:
[...]

En volgens mij nog een interview voor Ziggo Sport op vrijdag, dus inderdaad die blijft nog even.
Komt die pas vrijdag ja ? Want vanavond is er ook een extra F1 Café uitzending.
Olav Mol zei vanochtend op de radio dat het interview vandaag gegeven werd trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Plenkske op 13-12-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
pro_6or schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:20:
[...]

Men moet niks. Je zou het kunnen doen, indien je in een gedachte experiment mee zou willen gaan. Ik heb er ook een. Hangt er van af of je uit Albanië of zeg een zuid oost ingosjetië komt of Engeland. Bij een van de drie opties kom je enorm veel sneller in een top auto.
Echt? Je weet dat 7-voudig WDC HAM opgegroeid is in een arm gezin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Plenkske schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:21:
[...]

Olav Mol zei vanochtend op de radio dat het interview vandaag gegeven werd trouwens.
Ja ik begreep ook vanavond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 15:58
stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:17:
[...]

Ik denk niet dat dit soort klein leed in die categorie te plaatsen is. Het is een sport mensen.... Er is niemand in het ziekenhuis beland. :)
Misschien die ene die op zijn gezicht viel.... :o

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:13:
[...]
Precies dit, daar gaat het mis, maar (zoals hier boven geschetst) openheid waarom het ene erafduwen was en het andere gaining an advantage. Misschien gaf in het beide gevallen Max wat gas bij, bijvoorbeeld, waarbij hij in het ene geval (aan de buitenkant) erafschoot en er voordeel uit haalde en in het andere geval toch eigenlijk soort van 'pushte'.
Doordat dit niet duidelijk wordt, wéten we niet waarom het zo wordt uitgelegd, daar komt voor een groot deel het idee van 'wisselende regels' vandaan.
Precies. Ik denk dat door de duidelijke uitleg van de stewards niemand meer twijfelt over de brake-check/botsing van Verstappen/Hamilton in de een na laatste race. Verstappen remde, daar kun je niet om heen... (:+)

De andere beslissingen verdienen uitleg, maar vaak krijgen we enkel de conclusie. Dat is onvoldoende voor de fans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:13:
[...]

Dat denk ik ook, maar als je de zin leest (arme?) dan zit denk ik niet die noot in de boodschap.
Man man, je zit wel ongelofelijk te stoken niet...? Dat drama is toch mooi om te zien.. Hij zit daar met volgens mij z'n beste vrienden die hem ook nog even (snel) een schouderklopje geven.. Wat als Ham daar had gewonnen? Dan was hij lekker in z'n eentje aan het juichen en waren de rollen omgedraaid..

Je bent echt naar drama aan het zoeken IMHO...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:50

Pierre

Van nature lui!

Plenkske schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:21:
[...]

Dat zou kunnen, dan heb ik het mis :P
anyway

https://nos.nl/video/2409...ol-emotie-over-verstappen

Ook leuk om te zien

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

d-vine schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:15:
[...]
tja.... 8)7
zullen we het maar op alleen de nieuwe bandjes houden...
Ah, jammer.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
D-Ed schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:23:
[...]

Man man, je zit wel ongelofelijk te stoken niet...? Dat drama is toch mooi om te zien.. Hij zit daar met volgens mij z'n beste vrienden die hem ook nog even (snel) een schouderklopje geven.. Wat als Ham daar had gewonnen? Dan was hij lekker in z'n eentje aan het juichen en waren de rollen omgedraaid..

Je bent echt naar drama aan het zoeken IMHO...
Beste grappig dat ik naar drama loop te zoeken terwijl drama blijkbaar het onderwerp is...

daar hoef ik niet naar te zoeken, daar zit dit topic vol mee.

[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 13-12-2021 15:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Loekoe schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:56:
Poeh, nou, nou.. Waar ik normaal altijd denk: ik kijk uit naar de tests in Barcelona zodra Abu Dhabi achter de rug is, ben ik nu echt blij met de winterstop. Afgelopen weken slokte de F1 me echt op, deels op een prettige manier (de races) maar ook deels op een onprettige manier (het circus eromheen - de uitslag die nog niet bekend is na afloop, etc.) Het is oprecht fijn dat ik me de komende maanden weer een beetje op andere sporten en hobbies kan storten.

Ervaren jullie dit ook zo? 'Blij' dat het achter de rug is? Dat de gemoederen een beetje bedaren?

Wat voor mij hierin meespeelde is dat ik het Mercedes eigenlijk totaal niet gunde. Max moest winnen, zeker, maar Mercedes voroal verliezen. Na 8 jaar totale dominantie. An to be honest: Toto is een klootzaak, en Hamilton een goede coureur die vooral afgelopen jaren een ABSURD goede auto had. Echt absurd goed. GOAT? Neejoh. Helemaal niet. Dit jaar had 'ie voor het eerst in jaren serieuze weerstand, na jarenlang alleen voorop rondjes te hebben gereden. De Mercedes reed en rijdt op rails. En ondanks de betere auto heeft 'ie 'the new kid on the block' niet verslagen.

Ik hoop voor volgend jaar op een strijd tussen Norris, Leclerc, Sainz, Verstappen, Ricciardo, HEEL hopelijk Alonso, Vettel.. Dat ik de laatste race niet alleen hoef te juichen voor Max, maar vooral ook vrede kan hebben met een nederlaag. Want dat hypocriete hoofd van Toto bij winst van Lewis had ik echt ongelooflijk moeilijk getrokken. Die man staat voor mij voor alles wat de F1 niet zou moeten zijn.
Helaas voel ik het ook zo.. Toto maakt weinig goeds bij mij los .. :r

Afbeeldingslocatie: https://talksport.com/wp-content/uploads/sites/5/2021/11/wolff.png

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/A-QBQGRe4igAAAAC/f1-toto-wolff.gif

:N

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Loekoe schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:17:
[...]

Ik zeg in mijn post niet veel over dit jaar. Dit jaar was het verschil klein(er), zeker eerste seizoen. Maar overall, gezien constructeurstitel en zeker tweede seizoenshelft, had Mercedes WEER de (iets) beter auto dat de afgelopen seizoenen. Dat kun je niet ontkennen.
Roger Federer en Messi zijn niet overrated en F1-courreurs met hen vergelijken gaat niet, omdat ze hun prestaties niet aan materiaal te denken hebben, maar aan eigen talent. Onvergelijkbaar imho. In het hybride tijdperk waren alle auto's en coureurs kansloos tegen Hamilton. Heeft Lewis dat (redelijk) gemaximaliseerd? Ja, door al die jaren een (matig) ploegmaatje te verslaan. Zeker knap, maar dat maakt 'm absoluut geen GOAT. Ik sla 'm wel hoog aan, daar niet van, maar Rosberg helemaal niet. En die kwam ook een heel end in die bak.

Wat Max heeft laten zien is m.i. ook nog (bepaald) geen GOAT, maar op deze manier is hij wel hard op weg. Hij verslaat en outqualified praktisch iedereen al sinds hij in de F1 zit. Hamilton kan laten zien dat hij ECHT de GOAT is door de komende jaren in een mindere auto Max te verslaan. ;-)
@protagger ik heb Newey gisteren toch in een kort interview horen zeggen dat wat hem betreft redbull helemaal niet het betere pakket had.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:22:
[...]

Maar geen Arm eens gezin. Als Engelsman zijn er veel meer opties in de autosport. zeker als je een ultiem talent hebt. Die optie is er voor anderen simpelweg niet.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProTagger
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
[...]

Nee, de RB was sneller de eerste helft van het seizoen. In de tweede helft is het gat praktisch gedicht (binnen een tiende, is verwaarloosbaar). Iets met data en feiten.

Jouw gebrek aan waardering voor een grootse coureur als Hamilton zegt meer over jou, dan de feitelijkheden. Hamilton heeft al een WDC gepakt met de aantoonbaar mindere auto, maar dat was vast voordat jij F1 volgde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
pro_6or schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:29:
[...]

Maar geen Arm eens gezin. Als Engelsman zijn er veel meer opties in de autosport. zeker als je een ultiem talent hebt. Die optie is er voor anderen simpelweg niet.
ja zo lust ik er ook nog wel een paar. :P Moeten we dan ook de arme kindjes in zuid-west sulawesi maar een cursus karten gaan geven ondanks dat ze niet eens weten wat F1 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
Nu de vraag der vragen, zou ie in zn contract hebben staan dat ie de auto cadeau krijgt :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:27:
[...]

Beste grappig dat ik naar drama loop te zoeken terwijl drama blijkbaar het onderwerp is...

daar hoef ik niet naar te zoeken, daar zit dit topic vol mee.
Ach tja, Ik zit af en toe vandaag nog wat mooie video's van juichende mensen over heel de wereld terug te kijken en geniet daar nogal van. Dat doet wat met een mens. Als je slim bent ga je ook iets doen waar je wat positieve energie van krijgt, is gezonder en bovendien een stuk leuker d:)b

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag stoppen met op de man te reageren en elkaar te vertellen hoe je je wel en niet mag voelen na deze race. Probeer een zinnige bijdrage te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:49
pro_6or schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:29:
[...]

Maar, maar, HAM heeft toch helemaal geen talent volgens de 'kenners' hier, is alleen maar de auto. :+

Zonder gekheid, we kunnen stellen dat RBR de eerste helft van het seizoen de snellere auto was en dat Mercedes dit in de tweede helft was.
Dat Newey zegt dat RBR niet het betere pakket had is ook met een korreltje zout te nemen, beetje in de underdog modus.

Het is dat BOT wat sneller op gang kwam dan PER in het seizoen, anders had RBR ook nog de constructeurstitel binnen gesleept.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:35
YouTube: Was Lewis Hamilton ROBBED? | The F1 Breakdown | Abu Dhabi GP

Blijf hem altijd goeie uitleg geven bij gebeurtenissen.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:50
Mijn laatste post voor dit jaar, iedereen bedankt en tot volgend jaar, heb er zin in. 🇱🇺🏁🥳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4r7JIL_XGyvfJR2hdMXM0JUvJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xEGj1VUQrPAoBkLLKsFHLqGm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:30:
[...]

ja zo lust ik er ook nog wel een paar. :P Moeten we dan ook de arme kindjes in zuid-west sulawesi maar een cursus karten gaan geven ondanks dat ze niet eens weten wat F1 is?
Nee, natuurlijk niet, the world isn’t fair. Maar ik denk persoonlijk dat het voor een niet Engelsman veel moeilijker is om in een topwagen te geraken. 1 Italiaan, 1 Duitser, 1 Braziliaan. Om een of andere rede ook altijd een Fin. Mengelmoes van traditie en kansen en commerciële belangen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:16
Wordt de price-giving ergens ook live gebroadcast? Vanavond natuurlijk nog het Café kijken, maar donderdag zou ik dat moment ook graag willen meemaken. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
pro_6or schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:40:
[...]

Nee, natuurlijk niet, the world isn’t fair. Maar ik denk persoonlijk dat het voor een niet Engelsman veel moeilijker is om in een topwagen te geraken. 1 Italiaan, 1 Duitser, 1 Braziliaan. Om een of andere rede ook altijd een Fin. Mengelmoes van traditie en kansen en commerciële belangen.
Dat ben ik wel met je eens. Maar dan kom je weer uit bij de discussie van de pay-drivers.... Als je als team de keuze hebt 'kopje onder' of een coureur te laten rijden die veel geld meeneemt. What to do?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:50
[...]

En dat is het
Lewis is een geweldige rijder maar is ie de beste is voor mij een groot vraagteken.
Dit komt voornamelijk omdat hij de meeste van zijn titels te danken heeft aan een superieure auto en dat ie op dat gebied geen concurentie had.
Mercedes kon de motor op 90% laten lopen en had dan nog voldoende voorsprong. Enige jaar dat ie de afgelopen jaren echte concurrentie had was met Rosberg (en dat verloor ie).
Kwam een auto kwa snelheid in de buurt (de valsspelende Ferrari's) dan had hij het heel moeilijk.

De autos van Schumacher, Villeneuve, Hill lagen veel dichter bij elkaar. Zelfde was met Prost, Senna en Manssel.
Wat dat betreft hoop ik dat Ferrari en Mcclaren volgend jaar weer met een goede competatieve auto komen zodat Leclerc, Norris etc ook het gevecht aankunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Het is jammer dat er bij deze 1e titel voor Max zoveel gedoe omheen hangt waar altijd over gediscussieerd zal blijven worden onder tegenovergestelde partijen... hopelijk komen er nog meer titels die gewoon 100% on track beslist worden.

Als de lapped cars en niet tussenuit gehaald waren was RBR boos. Als Max en Lewis omgedraaid in de race zaten was MERC weer blij met de beslissing die nu is genomen en zou RBR weer boos zijn. Als de regels het toelaat dat de wedstrijd leiding dit soort keuze maakt is het gewoon klaar en maak er niet zo'n soap van want man man man het is gewoon triest om aan te zien.

Zoals max in Jeddah zei "It is what it is!". *O* :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:27:
[...]

@protagger ik heb Newey gisteren toch in een kort interview horen zeggen dat wat hem betreft redbull helemaal niet het betere pakket had.
Ben het daar wel mee eens maar wanneer het op improviseren aankomt (zoals een ongeplande pitstop) en tactisch handelen door het team + snelheid met de pitstops dan maakt RB heel veel goed.
Kan Mercedes nog wel de snellere hardware hebben en een 7x wereldkampioen die meer dan prima kan sturen, wanneer je alles op een hoop veegt dan zijn Mercedes en RB gewoon enorm aan elkaar gewaagd.
2e rijder BOT kon maar weinig voor LH betekenen deze beslissende race ondanks dat hij het goed volhield op de gele banden, de rol van PER was fenomenaal in de titelstrijd om het WDC.

Toch had ik Mercedes hun constructeurstitel graag een race eerder gegund, nu werd de prestatie van het team overschaduwd door het verlies van het WDC en viel er weinig te vieren voor iedereen achter de schermen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
ProTagger schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:30:
[...]

Nee, de RB was sneller de eerste helft van het seizoen. In de tweede helft is het gat praktisch gedicht (binnen een tiende, is verwaarloosbaar). Iets met data en feiten.

Jouw gebrek aan waardering voor een grootse coureur als Hamilton zegt meer over jou, dan de feitelijkheden. Hamilton heeft al een WDC gepakt met de aantoonbaar mindere auto, maar dat was vast voordat jij F1 volgde.
Daar is de kaart, "jij kijkt niet lang genoeg F1".
Beetje jammer, de rest van je pleidooi was eigenlijk best OK. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Als we toch over emoties hebben. Dit was wel een harde klap voor Lewis. 4 minuten gewoon niks gezegd na de finish....wat een doodse stilte

https://www.formula1.com/...NB4QGwy2kcrsOjkuyrSf.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 15:00
Hahaha echt mooi hoe breed het draagvlak eigenlijk was voor Max om kampioen te worden. Fans all over the world!

Meer filmpjes van Japanners anyone? Die moeten toch wel meeeeega hyped geweest zijn nu een Honda 1e is geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Alfa Novanta schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:27:
[...]

Helaas voel ik het ook zo.. Toto maakt weinig goeds bij mij los .. :r

Afbeeldingslocatie: https://talksport.com/wp-content/uploads/sites/5/2021/11/wolff.png

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/A-QBQGRe4igAAAAC/f1-toto-wolff.gif

:N

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZkvpXCnF_8VLcX-FHA7B5lJJpA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/1sqKnGm5w26wp189lIlRbcpW.gif?f=user_large

Deze nog...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:51

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:19
Crashhill schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:48:
[...]

Daar is de kaart, "jij kijkt niet lang genoeg F1".
Beetje jammer, de rest van je pleidooi was eigenlijk best OK. :+
Gebeurd echt heel vaak in alle F1 topics hier op Tweakers.
Heel jammer.
Mensen die roepen "Ik volg al F1 sinds 1986 .. " .. dan denk ik "okee en wat maakt dat nu dat jij beter bent dan ik ??"
En alsof je geen mening mag hebben over iets als je pas sinds dit jaar of deze maand kijkt. .. zo vreemd.
Alsof mensen die langer kijken zichzelf verheven voelen boven de rest.. "Kijk mij nou lang F1 kijken" :X

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Cowamundo schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:43:
Het is jammer dat er bij deze 1e titel voor Max zoveel gedoe omheen hangt waar altijd over gediscussieerd zal blijven worden onder tegenovergestelde partijen... hopelijk komen er nog meer titels die gewoon 100% on track beslist worden.
Als het anders was geëindigd, hadden we het hier alleen maar over Silverstone etc gehad ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
De_Bastaard schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:52:
Hahaha echt mooi hoe breed het draagvlak eigenlijk was voor Max om kampioen te worden. Fans all over the world!

Meer filmpjes van Japanners anyone? Die moeten toch wel meeeeega hyped geweest zijn nu een Honda 1e is geworden.
Dat is toch ook logisch, na 7 jaar willen mensen wat anders zien, dus de semi neutrale F1 kijker zal eerder de kant van RB kiezen dan Mercedes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
DonJunior schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:53:
[...]

Heel jammer.
Mensen die roepen "Ik volg al F1 sinds 1986 .. " .. dan denk ik "okee en wat maakt dat nu dat jij beter bent dan ik ??"
En alsof je geen mening mag hebben over iets als je pas sinds dit jaar of deze maand kijkt. .. zo vreemd.
Alsof mensen die langer kijken zichzelf verheven voelen boven de rest.. "Kijk mij nou lang F1 kijken" :X
Nou jah, deze maand is ook wel erg kort om een goede onderbouwde mening te hebben zonder F1 kennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
Tk55 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:23:
[...]

Precies. Ik denk dat door de duidelijke uitleg van de stewards niemand meer twijfelt over de brake-check/botsing van Verstappen/Hamilton in de een na laatste race. Verstappen remde, daar kun je niet om heen... (:+)

De andere beslissingen verdienen uitleg, maar vaak krijgen we enkel de conclusie. Dat is onvoldoende voor de fans.
Lol, met dit voorbeeld doelde ik niet op die actie, maar bijvoorbeeld op de situatie met Verstappen (gaining advantage) in de 1-na-laatste race en Hamilton in deze race. Dat zal vast te onderbouwen zijn, maar dat doen ze niet. Juist dat maakt dat het voor de toeschouwers, die maar beperkte informatie hebben, niet te begrijpen is en tot frustratie lijdt.
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:55:
[...]

Nou jah, deze maand is ook wel erg kort om een goede onderbouwde mening te hebben zonder F1 kennis :)
Tjah, wat je dan niet hebt meegekregen in elk geval is de controverse die al jarengang bezig is in de F1 voor wat betreft de regels en dat je de jaren hebt gemist, waar het een treintje was van auto's, af en toe 1 uitviel en de winnaar fluitend zijn rondjes reed. ;)

Haha, naar de mooie jaren van weleer heb je dan ook gemist, maar een mening geven over wat je ziet/ constateert mag toch prima? Wel handig als je dan een klein beetje van de (gekke) regeltjes begrijpt :)

[ Voor 30% gewijzigd door jbdeiman op 13-12-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
ProTagger schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:30:
[...]

In welk jaar dan heeft Hamilton een titel gepakt in een mindere auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:10

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:50:
Als we toch over emoties hebben. Dit was wel een harde klap voor Lewis. 4 minuten gewoon niks gezegd na de finish....wat een doodse stilte

https://www.formula1.com/...NB4QGwy2kcrsOjkuyrSf.html
Pohhhh, ook hier een enorme emotie, wat een deceptie voor HAM.

Toch jammer dat ie rond ~3:00 de pits in stuurt, blijkbaar op eigen initiatief, niet "omdat Toto en consorten e.e.a. gaan aanvechten".

Gelukkig kwamen later alsnog de felicitaties aan het adres van VER.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:19
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:55:
[...]

Maar wie zegt niet dat die mensen zich een maand lang elke dag hebben ingelezen over de F1.. terwijl de persoon die al jaren kijkt mogelijk op de bank alleen de quali en de race volgt en vervolgens zich de beste stuurlui (maar dan aan wal) voelt.
Het zegt allemaal vrij weinig.. en vind het ook onnodig om te benoemen dat men al 'veel meeer jaren dan jij' kijkt. Dat bevordert de sfeer niet echt wat mij betreft.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
[...]

een arm gezin? Volgens de F1 standaard wel misschien. Maar als je vader gewoon in de IT zat, later een eigen bedrijf had... tja dat noemen we in NL volgens mij modaal (of boven modaal).

Ja, karten is duur. Maar als je arm bent koop je niet een kart voor je zoontje van 6 jaar :+

Maar natuurlijk had die het lastiger dan de meeste F1 drivers. En zeker als max, die een vader met miljoenen had O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
Hoe groot is de kans dat Max nog iets had kunnen uithalen als de auto's NIET mochten lappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Dat valt wel mee.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:01:
[...]

een arm gezin? Volgens de F1 standaard wel misschien. Maar als je vader gewoon in de IT zat, later een eigen bedrijf had... tja dat noemen we in NL volgens mij modaal (of boven modaal).

Ja, karten is duur. Maar als je arm bent koop je niet een kart voor je zoontje van 6 jaar :+

Maar natuurlijk had die het lastiger dan de meeste F1 drivers. En zeker als max, die een vader met miljoenen had O-)
Maar Ham was een donkere jongen en Max een witte jongen. Dat maakte toen wel degelijk verschil.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Plenkske
yinx84 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:02:
Hoe groot is de kans dat Max nog iets had kunnen uithalen als de auto's NIET mochten lappen?
Ik denk 33 % :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Met 1,7 sec sneller per ronde gerekend en een 5 auto's voor hem, ik denk uiteindelijk toch vrij weinig.

Ik zou het wel humor vinden als Mercedes en Redbull een eigen race organiseren met HAM en VER.. om het echt uit te vechten 8) #dromen

[ Voor 22% gewijzigd door Falcon op 13-12-2021 16:06 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
YakuzA schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:54:
[...]

Als het anders was geëindigd, hadden we het hier alleen maar over Silverstone etc gehad ;)
Daarom er is altijd wel iets te zeuren door kamp RBR of MERC.

Wat belangrijk gaat worden is dat er gewoon NOG duidelijkere regels moeten komen want blijkbaar laten de huidige nog veel teveel ruimte over voor verwarring.
Maar tegelijkertijd moet het ook niet te klinische worden en we races krijgen waarbij op donderdag pas de uitslag komt omdat er nog 22 straffen uitgedeeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Dan was het denk ik ook wel gebeurt, immers iedereen zat direct achter elkaar, en de auto's voor Max moesten hem voorbij laten, die hadden m gewoon laten gaan en dan had Max alsnog direct achter Lewis gezeten en hem later in de ronde ingehaald.
Denk dat alle 4 niet het risico zouden willen nemen dat zij Max een strobreed in de weg legden, met al deze druk erop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:26

Darkasantion

Just keep swimming!

Denk dat de voornaamste conclusie na deze race is dat de sport als geheel verloren heeft. Beide waren terecht kampioen geweest, gelukkig voor "ons" is het Verstappen geworden, maar wat een prachtige race had kunnen zijn om (nieuwe)mensen de magie van F1 te laten ervaren, heeft een hele bittere nasmaak gekregen. Past ook weer bij de sport, dat dan weer wel :P

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:01:
[...]

Arm is een relatief begrip uiteraard. tien jaar geleden zat je als ZZP'er niet ver van die armoede grens af waarschijnlijk ;) Maar goed, het helpt wel als je vader een koffiemerk bezit of een kledingmerk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Crashhill schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:03:
[...]

Maar Ham was een donkere jongen en Max een witte jongen. Dat maakte toen wel degelijk verschil.
Dat zeg ik ook niet... :+
EN dat zei jij ook niet :Y)

Als je iets wil zeggen, zeg het dan ook O-)

"Arm" is gewoon een overstatement, tenzij je vanuit F1-geld rekent.

Dat die het lastiger had als een Max, dat zeg ik volgens mij ook gewoon d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowamundo
Darkasantion schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:05:
Denk dat de voornaamste conclusie na deze race is dat de sport als geheel verloren heeft. Beide waren terecht kampioen geweest, gelukkig voor "ons" is het Verstappen geworden, maar wat een prachtige race had kunnen zijn om (nieuwe)mensen de magie van F1 te laten ervaren, heeft een hele bittere nasmaak gekregen. Past ook weer bij de sport, dat dan weer wel :P
Helemaal gelijk!
And on that bomb shell... Close topic and see you next year! 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

DonJunior schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:53:
[...]

Heel jammer.
Nouja, 1987 hoeft niet. Maar er zijn ook mensen die net om de hoek komen kijken en hele rare dingen zeggen :p

Ik zag gisteren on Twitter ook een Brit die heel boos was, dat de auto's achter de SC konden aansluiten en het daardoor weer op elkaar zat. Uh, ja, dat is hoe het werkt :+

Of heel boos worden op de wedstrijdleider als de stewards een beslissing nemen. Dat werk.

Je mag net zo'n mening hebben, of je nu oud of nieuw bent. Maar de basis moet wel een beetje kloppen :p
*DIT IS ONGEKEND*

- Nieuwe F1 kijker die iets ziet wat al 100x gebeurt is in F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Cowamundo schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:06:
[...]

And on that bomb shell... Close topic and see you next year! 8)7
Hoezo :? Hebben we al felicitaties van kamp Toto?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
JB schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:07:
[...]

Je wil dit topic voor altijd open laten dus? O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:07:
[...]

In dat geval blijft dit topic voor altijd open :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:07:
[...]

Nouja, 1987 hoeft niet. Maar er zijn ook mensen die net om de hoek komen kijken en hele rare dingen zeggen :p

Ik zag gisteren on Twitter ook een Brit die heel boos was, dat de auto's achter de SC konden aansluiten en het daardoor weer op elkaar zat. Uh, ja, dat is hoe het werkt :+

Of heel boos worden op de wedstrijdleider als de stewards een beslissing nemen. Dat werk.

Je mag net zo'n mening hebben, of je nu oud of nieuw bent. Maar de basis moet wel een beetje kloppen :p

[...]
Nu had ik dat ook in Imola hoor. Onder safety car unlappen dat wist ik wel maar dat dat ook mocht onder een rode vlag dat heb ik toen pas geleerd ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 15:00
Haha,

And the crowd goes wild!

Checo checo!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik ben wel tevreden met de uitslag. Over het hele jaar genomen was Max de betere coureur ook statistisch gezien. Hij heeft een paar keer verschrikkelijk veel pech gehad buiten zijn schuld om.

Ook is het verlies in de laatste ronde wel een beetje aan Lewis zelf te danken. Hij zet de deur aan de binnenkant wagenwijd open, Max zou wel gek zijn als hij met zijn nieuwe softs en veel meer grip die kans niet grijpt. Daar heeft hij Lewis dan ook het kampioenschap verloren.

Hij zou als 7 keer wereldkampioen toch in staat moeten zijn om iemand een ronde van zich af te kunnen slaan. Zeker gezien de rondetijden die hij nog op die harde banden neer wist te zetten.

Volgend jaar nieuwe wagens, nieuwe banden en nieuwe kansen. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Razr schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:25:
[...]

Dat was simpelweg de beste manier om een eerlijke herstart te doen. Er was geen tijd volgens de leiding om alle auto's voorbij te laten gaan (zoals normaal), dan maar deze subset. Puur omdat er niet genoeg tijd was.

Beter doen ze het zoals bij Nascar, gewoon nooit finishen onder de SC maar een +1 ronde racen erbij plakken.
VET ( 11de ) mocht dus wel door, RIC ( 12e ) niet, maar als je dan ook ziet hoe VET meegekomen is met degene die nog voor punten konden rijden dan zie je dat hij overduidelijk 0% kans had om LEC nog in te halen, die hadden zo'n gap opgebouwd ineens... qua punten en kansen niet heel spannend, maar ogenschijnlijk erg zinloze eind lap voor VET.

Wel weer mooi dat VET en MSC nog eventjes donuts deden, al was MSC daar niet zo goed in :D

ps BLM: beaten last minute :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:26
Heb vandaag wel 10x WEER kippenvel gekregen door de diverse beelden _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:07:

Zelfs de presentator van NOS Langs de Lijn snapte dit niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Plenkske schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:13:
[...]

[Twitter]
Dan snap ik niet dat hij commentator is bij Langs de Lijn eerlijk gezegd. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:26
[...]

[Twitter]
NOS snapt de F1 sowieso niet, duhhh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

[Twitter]
Misschien moet iemand ze het verschil tussen een VSC en SC eens een keer goed uitleggen. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Cowamundo schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:04:
[...]

Daarom er is altijd wel iets te zeuren door kamp RBR of MERC.

Wat belangrijk gaat worden is dat er gewoon NOG duidelijkere regels moeten komen want blijkbaar laten de huidige nog veel teveel ruimte over voor verwarring.
Maar tegelijkertijd moet het ook niet te klinische worden en we races krijgen waarbij op donderdag pas de uitslag komt omdat er nog 22 straffen uitgedeeld moeten worden.
De regels zijn in de jaren alleen meer uitgebreider en duidelijker geworden. En dat heeft met name Toto zelf in de hand gewerkt. Bij elke beslissing werd er beroep aangetekend met het reglementenboek onder de arm. "Vroegah" luisterde je gewoon naar de wedstrijdleiding en legde je je bij een beslissing neer om het op de baan op te lossen. Dat ging natuurlijk niet altijd zo, maar de manier waarop men nu naar de wedstrijdleiding rent, getuigt van weinig respect voor diezelfde leiding. Tuurlijk kun je een beslissing in twijfel trekken, maar het is een beslissing van de leiding. Net zoals een scheidsrechter in het voetbal bepaald of het een overtreding, gele kaart of rode kaart is. En met de VAR is dat er ook niet beter op geworden... Het probleem met uitgebreide regels is dat elke regel weer vraagt om een volgende regel en de regels op steeds microscopischer niveau moeten worden gespecificeerd, en dat doet de sport uiteindelijk meer kwaad dan goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
[...]

[Twitter]
Ze snappen een heleboel dingen niet bij de NOS. Specifiek een kwalificatie waarop ze mensen aannemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

mjah, ik denk dat je nog wel even door kunt gaan dan .. misschien een eigen topic openen Toto's fanmail :+

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:54:
[...]

Dat is toch ook logisch, na 7 jaar willen mensen wat anders zien, dus de semi neutrale F1 kijker zal eerder de kant van RB kiezen dan Mercedes
Ik denk dat je het 'Max effect' wereldwijd een beetje onderschat. Men heeft het hier over 50% is Max fan en 50% Hamilton maar mijn grote duim voelt net iets anders aan dan die van jou en ik denk dat het eerder 80% vs 20% is tegenwoordig. De focus die Red Bul SAMEN met Max én Honda heeft aangebracht is wat het (in mijn bescheiden mening) bijzonder maakt.

Zo'n beetje alle (oud) coureurs en kenners zijn het er al jaren over eens, Verstappen is er eentje van de buiten categorie. Heeft niets met 'logisch' te maken maar alles met het herkennen van een pure racer die iedereen weer op de banken krijgt (zie de velen Youtube video's).

Eigenlijk heb ik medelijden met de mensen die nu nog zuur kijken naar deze prestatie. De komende weken gaan er op heel veel zenders (wereldwijd) jaarverslagen komen van de grootste sportieve prestaties van het jaar en Max zal in veel van die samenvattingen de boventoon voeren, en dát is heel logisch _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:16
[...]

[Twitter]
Als een aanvaller met de bal in een hoek van het strafschopgebied wordt neergemaaid terwijl hij eigenlijk onmogelijk nog had kunnen scoren, krijgt hij toch ook een strafschop cadeau, zou ik dan zeggen.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[Twitter]
nou, dan weet je het nu direct op nivo te schatten :+ #kansloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
josh-hill schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:18:
[...]

Als een aanvaller met de bal in een hoek van het strafschopgebied wordt neergemaaid terwijl hij eigenlijk onmogelijk nog had kunnen scoren, krijgt hij toch ook een strafschop cadeau, zou ik dan zeggen.
Beste vergelijking die ik vandaag gelezen heb :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
D-Ed schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:17:
[...]

Ik denk dat je het 'Max effect' wereldwijd een beetje onderschat. Men heeft het hier over 50% is Max fan en 50% Hamilton maar mijn grote duim voelt net iets anders aan dan die van jou en ik denk dat het eerder 80% vs 20% is tegenwoordig. De focus die Red Bul SAMEN met Max én Honda heeft aangebracht is wat het (in mijn bescheiden mening) bijzonder maakt.

Zo'n beetje alle (oud) coureurs en kenners zijn het er al jaren over eens, Verstappen is er eentje van de buiten categorie. Heeft niets met 'logisch' te maken maar alles met het herkennen van een pure racer die iedereen weer op de banken krijgt (zie de velen Youtube video's).

Eigenlijk heb ik medelijden met de mensen die nu nog zuur kijken naar deze prestatie. De komende weken gaan er op heel veel zenders (wereldwijd) jaarverslagen komen van de grootste sportieve prestaties van het jaar en Max zal in veel van die samenvattingen de boventoon voeren, en dát is heel logisch _/-\o_
Dus die mensen zouden nog steeds Max fan blijven als hij nog 7 jaar WK wordt... het verleden heeft al laten wijzen dat dat niet zo is, Alonso als laatste voorbeeld, mega fan base, want men was ferrari met een buitengewone Schumi toch wel een beetje zat. Hoe langer iemand op de troon zit, hoe uitzonderlijk dan ook, het gaat toch tegen je werken.

En let's be fair, Lewis is ook van "hors"categorie als je het gat mijn zijn teammaten ziet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ashilh schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:15:
[...]

Ze snappen een heleboel dingen niet bij de NOS. Specifiek een kwalificatie waarop ze mensen aannemen.
Nouja, Jan Lammers zat er ook. Die riep dat HAM DRS zou hebben op VER in de laatste bocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:22:
[...]

Dus die mensen zouden nog steeds Max fan blijven als hij nog 7 jaar WK wordt... het verleden heeft al laten wijzen dat dat niet zo is, Alonso als laatste voorbeeld, mega fan base, want men was ferrari met een buitengewone Schumi toch wel een beetje zat. Hoe langer iemand op de troon zit, hoe uitzonderlijk dan ook, het gaat toch tegen je werken.

En let's be fair, Lewis is ook van "hors"categorie als je het gat mijn zijn teammaten ziet.
Teammaten?
Bottas en Kovalainen oke maar dat is ook geen echte topklasse
Rossberg heeft ie van verloren
Button ging gelijk op

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Brawn denkt eraan om volgend jaar geen contact meer is tussen Masi en de teambazen tijdens de race. Hij wordt hierdoor teveel onder druk gezet.
Volgens Ross Brawn, sportief directeur van de Formule 1, staat er te veel druk op de racedirecteur. Hij meldde dat er volgend jaar waarschijnlijk geen contact meer mogelijk zal zijn tussen Masi en de verschillende teambazen. Die vaak felle discussies werden dit seizoen voor het eerst ook op tv uitgezonden.

"Het is onaanvaardbaar dat de teambazen Michael tijdens de race zo onder druk zetten. Toto Wolff van Mercedes eist eerst dat er geen safetycar komt en daarna komt Christian Horner van Red Bull die eist dat de achterblijvers de safetycar moeten inhalen. Maar dat is niet aan hen, het is ter beoordeling van de wedstrijdleider", zei Brawn maandag tegen Auto, Motor und Sport.
https://www.nu.nl/formule...sieren-met-teambazen.html

Dat lijkt mij al een prima eerste stap om de besluitvorming omtrent beslissingen tijdens de race beter te krijgen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Dit valt echt reuze mee denk ik. Alle mensen die ik spreek in mijn omgeving, die F1 pas medio 2021 zijn gaan volgen, vonden het een geweldige race.

Ja; de uitslag maakt veel goed. Maar die laatste ronde, de spanning, de chaos, de kanteling..... het was gewoon geweldig voor de nieuwfans. Net een film.

En ja...ook dat is wat de FIA ermee wilde bereiken; geen WC onder een SC. Racen g&*^&&*r.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Leg mij aub geen woorden in de mond. Niemand zit op een Max Verstappen te wachten die roemloos voorop rijd en de WK's binnen tikt zoals niemand erop zat te wachten dat Ham/Toto dat deed..

Als Max volgend jaar wordt afgetroefd met een tof raceseizoen dan zal vrijwel NIEMAND in dit topic (en volgens mijn grote duim) en daarbuiten daar moeite mee hebben als we daar toffe races voor terug zien..

Geschiedenis IS geschreven gisteren.. Het samenspel tussen Red Bull/Honda én team Verstappen is ongelofelijk mooi geweest en dit resultaat heeft in mijn optiek een legendarische status bereikt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoBrSCwdDeB7DSwe_GN3JUk8YOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5y9rDlGfmmyIbKXnGHwvsxS5.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk zit er nog meer in het vat maar onder aan de streep is bovenstaande verhaal voor mij (en ik denk voor velen anderen ook) dé reden waarom ik hier zo van geniet.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Togi schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:28:
[...]

Teammaten?
Bottas en Kovalainen oke maar dat is ook geen echte topklasse
Rossberg heeft ie van verloren
Button ging gelijk op
Ik begrijp niet zo goed waar dat anti Lewis vandaan komt. Rosberg heeft hij 1 keer van verloren, maar kijk naar het seizoen, hij had toen dezelfde pech in bepaalde races die Max nu heeft gehad.

Lewis is hors categorie, puur als F1 racer, wat hij verder op of buiten het veld heeft aan te merken moet hij zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
Dacuuu schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:36:
[...]

Ga even door met terug redeneren, vind het al een spannend verhaal. :9
Ok, welke rijder had eerder dat seizoen ook Covid? Perez...
Wat nu, als Perez expres Hamilton toen aangestoken heeft waardoor Hamilton in Shakir niet kon rijden.. enz enz.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jbdeiman
[...]

Misschien wel, als er andere coureurs zijn die ook lekker willen racen. Denk ook dat vooral dat Hamilton heeft genekt de laatste paar jaar. Er werd niet geraced, hij reed zijn rondjes op (ogenschijnlijk!) enorm gemak, want had gewoon een enorme voorsprong qua auto.
Als ze daar het spelletje beter hadden gespeeld, dat het niet zo overduidelijk was dat hij een flink overpowerde auto had t.a.v. de rest van het veld, was de gunfactor ook hoger.

Nu is met Max een beetje David vs Goliath gecreëerd, waardoor David (Max) de gunfactor kreeg doordat die auto van Mercedes zo ruim sneller was dan de andere auto's. Waren de afgelopen jaren een wat meer gelijkwaardige strijd geweest, dan had hij wellicht wel de gunfactor voor de 8e gehad.

Daarnaast helpen steeds die spelletjes die Mercedes (Wolff) speelde ook niet mee, omdat ze dit niet / nauwelijks deden voorheen maar nu ze eindelijk weerstand krijgen ineens overal moeilijk over gaan doen. Ik denk dat vooral de houding van het Mercedes kamp samen met de (te) sterke auto dit hebben veroorzaakt. Dit is daarna nog eens versterkt doordat Verstappen een voorsprong zag verdampen, nadat hij door Ham van de baan was getikt, daar zijn denk ik ook veel mensen geswitcht (die ws op de wip zaten maar Hamilton nog het voordeel van de twijfel gaven en ook een 8e titel wel gaaf vonden)

Als Max met zoveel verschil kampioen wordt de komende jaren zijn mensen dat ook zat, uiteindelijk gaat het om het racen en het spektakel, niet om de persoon die wint voor de meeste mensen.
Wat ik wel sterk vind is dat Verstappen eigenlijk altijd zijn eigen race rijdt (lijkt te rijden) en zich ogenschijnlijk (maar ook op de boordradio) maar weinig bezig houdt met de rest. Ook dat gedoe van Hamilton waarin hij Verstappen voor een wilde/ gevaarlijke racer uitmaakt draagt niet bij aan zijn gunfactor.

[ Voor 11% gewijzigd door jbdeiman op 13-12-2021 16:36 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Dit topic samengevat in 2 quotes, met slechts 6 minuten ertussen.
computerjunky schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:30:
Dit moet echt gewoon de plek naar de rechter vinden want dit kan geen stand houden voor een onpartijdige partij. En het gaat gier gewoon om heel veel geld dus....
Max wint niet, dus we slepen ze voor de rechter! De FIA is corrupt! Iedereen is tegen Max!
computerjunky schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:36:
[...]

Meer kan ik er inderdaad ook niet van maken. Maar ik verwacht nog dagen protesteren als kleuters.
6 minuten later: Max wint wel, en iedereen die daartegen protest indient is een kleuter!

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[...]

[Twitter]
Gevalletje "Koos we zien hier een safety car rijdem en sommige auto's halen hem in, waarom? Nou als team zijnde mag je aamvragen voor 1 rijder of je de SC mag inhalen en dat hebben een paar teams gedaan"

:+

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 16:10
yinx84 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:59:
Ik heb eigenlijk de belangrijkste man nog niet gehoord... wat vindt Nikita Mazepin van dit alles?
Waarom is Mazepin de belangrijkste man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

codegro schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:37:
[...]
Waarom is Mazepin de belangrijkste man?
Het is een grap ;)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Wat ik nog steeds niet snap:
waarom werd er geen code rood rode vlag gegeven in plaats van een safety car?

Kan iemand mij dat uitleggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Baldertt op 13-12-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Baldertt schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:39:
waarom werd er geen code rood gegeven in plaats van een safety car?

Waarom was en code rood nodig volgens jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Baldertt schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:39:
waarom werd er geen code rood rode vlag gegeven in plaats van een safety car?

Code rood is alleen als het te gevaarlijk is om door te rijden (dus bijv. als de baan compleet geblokkeerd zou zijn).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:30:
[...]

Ik begrijp niet zo goed waar dat anti Lewis vandaan komt. Rosberg heeft hij 1 keer van verloren, maar kijk naar het seizoen, hij had toen dezelfde pech in bepaalde races die Max nu heeft gehad.

Lewis is hors categorie, puur als F1 racer, wat hij verder op of buiten het veld heeft aan te merken moet hij zelf weten.
Hij had dat jaar maar 1 uitval meer dan Rosberg door een motorprobleem dus dat viel wel mee kwa pech
Ik ben ook niet anti Lewis maar waar ik wel een probleem mee heb is dat Lewis de hemel ingeprezen wordt als de allerbeste terwijl ik dat nooit terug heb gezien. Ik heb hem nooit zien rijden met een mindere auto waardoor opviel dat het de rijder is. En als ie onder druk staat zie je hem toch wel veel fouten maken.
Wat dat betreft kijk ik ook uit naar volgend jaar als ie Russel naast zich heeft. Want die zag je bijv wel dingen doen met een mindere auto die je niet voor mogelijk houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Zahariac schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:40:
[...]

Was niet nodig volgens mij. Ik vraag me af wanneer er een rode vlag komt (bv vorige race 2x) en wanneer een safety car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:29
Zahariac schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:40:
[...]

Dat was de meest faire manier geweest om de race niet achter de SC te laten finishen, waarbij alle coureurs dezelfde kansen (banden, reparaties) gekregen hadden.
Pagina: 1 ... 89 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord