[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 88 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.853 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Novadecasa schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:27:
[...]

Dit riep ik werkelijk tijdens de SC. Dit lijkt mij de beste oplossing in het vervolg. (liever +2 laps)
Dat kan niet... brandstof limiet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hou eens op met posten man, ik krijg niks gedaan hier vandaag! ;)

Net die Japanners, echt zit weer met tranen in de ogen :'( #enbedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Falcon op 13-12-2021 14:28 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Razr schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:27:
[...]

Onder SC besparen ze sowieso al flink toch? Ik denk dat een 'x' aantal ronden SC prima een +1 race ronde kan geven?
Zoveel besparen ze er ook niet op. Je moet aardig wat rondjes onder SC doen om +1 lap te kunnen racen. Op dat punt kun je dan beter rode vlag geven, besparen ze meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

MadDogMcCree schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:55:
Ik heb wel het idee dat die directe lijn naar Masi geen goed idee is. Eigenlijk zou je communicatie met teams aan iemand anders moeten overlaten. Masi moet op dat moment beslissingen nemen, maar je hebt teams die als een stel wespen in je oor zitten te tetteren.

Je kan ook niet van de scheidsrechter in voetbal vragen om iedere discussie met de trainer aan te gaan. Daar heb je de 4e man voor.
exact, en het wordt meer-en-meer de gewoonte lijkt het wel..

Ze moeten écht een aantal drastische zaken aanpakken voor volgend jaar.
  • niet meer finishen onder een gele vlag maar altijd +1 Lap
  • rode vlag = race neutralisatie dus parc fermé, geen nieuwe banden, geen tweaks aan vleugels
  • niet meer in discussie gaan met de raceleiding
  • consequente straffen bij dezelfde vergrijpen
  • zoveel mogelijk dezelfde stewards
en wvttk

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
dr.lowtune schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:27:
[...]

Dit is geen normale vraag, dit is op kansloze manier afkomst in een discussie trekken.
*knip*

Mijn punt was dat ik vind dat niet Max dit jaar de beste prestatie als Nederlander heeft neergezet maar Sifan Hassan.
*knip*
Begin er dan niet over. off-topic.

[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 13-12-2021 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
dr.lowtune schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:26:
[...]

Als je het zo uitlegt klinkt het besluit mijn inziens alleen maar logischer. Masi wilde dus dat daadwerkelijk racen de titel bepaalde. Als Mercedes Lewis wel naar binnen had gehaald, dan had hij dit kunnen winnen. M.a.w Mercedes moet gewoon boos zijn op de eigen tactiek, in dit geval te behoudend gegokt en verloren.
Mercedes zat in de knel, vanaf het moment dat de SC bevestigd werd hadden ze een bocht of 3 om te beslissen of ze zouden gaan stoppen of niet.

Met Verstappen op +10 seconde zou hij met een stop achter Verstappen komen, en was Verstappen waarschijnlijk buiten gebleven om track positie te pakken in de hoop te finishen onder SC.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:20:
[...]

leg mij eens uit dat alleen de eerste 5 zich mochten unlappen en niet ricciardo bv... volgens welke boekje is dat?
Voor sainz was er ook niks meer te winnen. Ookal was deze VER nog op miraculeuze wijze voorbij gegaan dan had hij nog altijd achter perez geëindigd in het kampoenschap. Masi heeft duidelijk de beslissing genomen om HAM en VER het in de laatste ronde uit te laten vechten en niet de boel onder een safety car af te vlaggen. Van alle beslissingen dit jaar vond ik dit toch wel 1 van zijn beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Alfa Novanta schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:29:
[...]

• rode vlag = race neutralisatie dus parc fermé, geen nieuwe banden, geen tweaks aan vleugels
en wvttk
En graag stewards die weten hoe racen werkt, dus met eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
dr.lowtune schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:26:
[...]

Als je het zo uitlegt klinkt het besluit mijn inziens alleen maar logischer. Masi wilde dus dat daadwerkelijk racen de titel bepaalde. Als Mercedes Lewis wel naar binnen had gehaald, dan had hij dit kunnen winnen. M.a.w Mercedes moet gewoon boos zijn op de eigen tactiek, in dit geval te behoudend gegokt en verloren.
Ik snap het race argument niet, er was een race die al 50 ronden bezig was met gevechten, strategie, het had alles en was fair. Ik snap nog steeds niet waarom Masi die beslissing nam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:22:
[...]

Maar niet de beste van het jaar, dat is Hassan... of is die geen echte Nederlander?
Lees je eigen zin eens terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:30:
[...]

Voor sainz was er ook niks meer te winnen. Ookal was deze VER nog op miraculeuze wijze voorbij gegaan dan had hij nog altijd achter perez geëindigd in het kampoenschap. Masi heeft duidelijk de beslissing genomen om HAM en VER het in de laatste ronde uit te laten vechten en niet de boel onder een safety car af te vlaggen. Van alle beslissingen dit jaar vond ik dit toch wel 1 van zijn beste.
dat is het probleem 50% vind het de beste, 50% wrs slecht voor de motorsport.
Zorg dus dat er geen 2 deling mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:22
[...]

en wvttk
Punt 3 is vanaf volgend jaar verboden 'dankzij' Toto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

PER zijn waanzinnige "Plan B(lock)" acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Barfman schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:22:
[...]

En op het BBS forum F1-thread 8,640 comments per hour,kunnen wij niet aan tippen hier :P
Dat komt alleen omdat de quick reply hier tijdens de race wordt uitgezet natuurlijk.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:40
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:29:
[...]

het feit dat het zoveel reacties opwekt lijkt mij dat de lading door een bepaalde groep wordt gevoeld.

Mijn punt was dat ik vind dat niet Max dit jaar de beste prestatie als Nederlander heeft neergezet maar Sifan Hassan. Of ze nu zwart wit bruin of geel is boeit niet. Het polariseren gebeurd al in de politiek.
Leuk trucje

Jij begint hiermee: "of is die geen echte Nederlander?"

Dat is de insinuatie, jij maakt die.

De prestatie van Hassan was legendarisch, werkelijk een voor de geschiedenisboeken.
Maar waarom dat er nu beslepen, en vooral dan met die opmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:50
Razr schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:25:
[...]

Dat was simpelweg de beste manier om een eerlijke herstart te doen. Er was geen tijd volgens de leiding om alle auto's voorbij te laten gaan (zoals normaal), dan maar deze subset. Puur omdat er niet genoeg tijd was.

Beter doen ze het zoals bij Nascar, gewoon nooit finishen onder de SC maar een +1 ronde racen erbij plakken.
Probleem is dat je dan met een brandstof probleem kan komen. In Nascar kunnen ze tussendoor tanken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
ArcticWolf schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:28:
[...]

Dat kan niet... brandstof limiet.
Compensatie van brandstofbesparing achter SC kan +1 ronde zeker wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 12:53
[...]

en wvttk
Maar het punt is, dit lijntje is er altijd al geweest. ook in de Charlie whitting tijdperk.
Enige verschil is dat wij dit nu ook daadwerkelijk horen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
[...]

en wvttk
Met de rode vlag is gewoon een veiligheidsding. Stel je moet heel hard remmen om het te ontwijken dan komt de rode vlag en moet je na de herstart naar binnen voor nieuwe banden. Dan wordt je pas hard gestraft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:31:
[...]

Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.... Polarisatie (ik zal hem er maar in gooien) is al zo oud als de weg naar rome. Je gaat nooit een regelboek samenstellen wat uitvoerbaar is en waar iedereen het mee eens is. Kijk naar voetbal... Sinds de introductie van de VAR en dingen als doellijntechnologie zijn dingen er niks simpeler op geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:31:
[...]

Maar de 50% die dit een top beslissing vind zijn overwegend Max fans, de meeste neutrale fans zullen dit op zijn minst een vreemde beslissing vinden. Hij had de gebruikelijke SC regels kunnen volgen, of een rode vlag en dan een paar rondes sprinten. Dit was een vreemde oplossing voor een probleem dat niet bestond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Novadecasa schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:33:
[...]

Maar bij lange na niet voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

XyritZz schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:29:
[...]

Mercedes zat in de knel, vanaf het moment dat de SC bevestigd werd hadden ze een bocht of 3 om te beslissen of ze zouden gaan stoppen of niet.
Ze hebben een race control team zitten en moeten dat besluit al hebben klaarliggen voordat het er is. Continu evaluatie of ze wel of niet moeten pitten als er NU een SC komt.

Echter is er het volgende aan de hand.
Verstappen had al verloren en kon alleen nog maar winnen.
Beide buiten: Lewis wint
Beide naar binnen: Lewis wint
Lewis naar binnen, Max buiten: Lewis had kunnen winnen, omdat de situatie omgekeerd was.
Scenario 4 is volgens mij wel bekend.

Alleen had het zo maar zo kunnen zijn dat het opruimen van de auto van Latifi iets langer had geduurd en er echt geen ronde geraced had kunnen worden. MB zat dus in een onmogelijke situatie. Dit is het absolute voordeel van de volger die kan gokken, omdat het gat achter de nummer 2 zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:36

Dentist

Next patient please...

Zit net nog even de laatste ronde van Bottas/Yuki/Gasly te kijken..

Die Yuki maakt wel een Verstappen-achtige move, zowel op BOT als op GAS...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:38
Joostje123 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:10:
Wat ik niet begrijp is dat er zoveel media aandacht gaat naar een titel van een autosport.

Toen onze vrouwen wereldkampioen handballen werden was er een artikel op nos en misschien een artikel van te voren en erna.

Nu gaan zelfs in voetbal uitzendingen interview over max.

Als een sport waar je het minste invloed hebt of je de titel pakt is het wel f1.
Zet Max in een williams en hij haalt 0 punten.
Hier kan je een goed antwoord op formuleren aan de hand van de criteria die ook gehanteerd worden voor de keuze voor sportprijzen die tijdens het jaarlijkse Sportgala worden uitgereikt. Ik citeer Bas van de Goor:
We kijken hoe groot een sport wereldwijd is, of het in de top dicht bij elkaar zit, wat voor soort evenement het is, welke impact de prestatie heeft op het Nederlands publiek en tot slot of het een hoofd- of bijnummer in de sport betreft.
Zulke keuzes blijven altijd arbitrair uiteraard. Aan de hand van bovenstaande kan je wel begrijpen dat de dames die WK handbal werden minder aandacht zouden krijgen.

Los daarvan, ook de handbaldames kregen de nodige aandacht. Zelfs nu het al enige tijd geleden is dat ze die prijs pakten is er nog aandacht voor in mainstream programma's, waar dat daarvoor eigenlijk alleen rondom de OS zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:34:
[...]

Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.... Polarisatie (ik zal hem er maar in gooien) is al zo oud als de weg naar rome. Je gaat nooit een regelboek samenstellen wat uitvoerbaar is en waar iedereen het mee eens is. Kijk naar voetbal... Sinds de introductie van de VAR en dingen als doellijntechnologie zijn dingen er niks simpeler op geworden.
Eens, Maar de regel een race director mag beslissen is wel erg gepolariseerd en legt best veel druk erop in de huidige tijdperk. Vroeger werd alles gewoon geaccepteerd, het is de Race director. Nu wordt Masi op elke forum verrot gescholden en weet ik veel wat, en doen teams er ook aan mee met dit soort acties van mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
[...]

het feit dat het zoveel reacties opwekt lijkt mij dat de lading door een bepaalde groep wordt gevoeld.

Mijn punt was dat ik vind dat niet Max dit jaar de beste prestatie als Nederlander heeft neergezet maar Sifan Hassan. Of ze nu zwart wit bruin of geel is boeit niet. Het polariseren gebeurd al in de politiek.
kan, maar dit is een F1 race topic. Misschien is er ergens een topic voor de andere sport waar je het in kunt verkondigen? Of nog ergens een topic over politiek en sport?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Homeland schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:34:
[...]

Maar de 50% die dit een top beslissing vind zijn overwegend Max fans, de meeste neutrale fans zullen dit op zijn minst een vreemde beslissing vinden. Hij had de gebruikelijke SC regels kunnen volgen, of een rode vlag en dan een paar rondes sprinten. Dit was een vreemde oplossing voor een probleem dat niet bestond.
Zo wilde ik het niet formuleren, maar dat klopt, maar hoe breng je een Max fan dat wijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:42
https://www.bbc.com/sport/formula1/59639828

"It's been manipulated" ok dan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
het feit dat het zoveel reacties opwekt lijkt mij dat de lading door een bepaalde groep wordt gevoeld gebruikt
Ik heb even je reactie gecorrigeerd. Laat het lekker gaan, je kan tegenwoordig niets meer zeggen of er valt wel iemand over. Links het oor in, rechts het oor uit. Er zijn véél belangrijkere dingen.

Twitterfeed Mercedes AMG F1 + <F5>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renegrunn schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:32:
[...]

Punt 3 is vanaf volgend jaar verboden 'dankzij' Toto.
Ik ben benieuwd of dat daadwerkelijk zo ver komt. Ik verwacht eerder dat ze er een mannetje tussen zetten of zo. Een vorm van communicatie moet toch mogelijk blijven. Anders kun je geen wedstrijd leiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
  • Laatst online: 04-12-2024
Neem aan dat hij daarmee Toto bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:22
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:38:
[...]

Ik ben benieuwd of dat daadwerkelijk zo ver komt. Ik verwacht eerder dat ze er een mannetje tussen zetten of zo. Een vorm van communicatie moet toch mogelijk blijven. Anders kun je geen wedstrijd leiden.
https://www.formule1.nl/n...trijdleider-en-teambazen/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Emerges? Die hoorde ik gisteren al voor het podium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Kees_frl schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:37:
[...]

kan, maar dit is een F1 race topic. Misschien is er ergens een topic voor de andere sport waar je het in kunt verkondigen? Of nog ergens een topic over politiek en sport?
Ik reageerde op het feit dat Max de beste prestatie als Nederland in de geschiedenis had neergezet op welke sportgebied dan ook. Ik gaf alleen aan dat het dit jaar al overtroffen was. De 2de opmerking was blijkbaar te beladen, en had ik beter achter wege kunnen laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:37:
[...]

Zo wilde ik het niet formuleren, maar dat klopt, maar hoe breng je een Max fan dat wijs...
Hooguit door te vragen hoe ze er naar hadden gekeken als Verstappen 1e was en Hamilton daarachter waarna Masi dezelfde beslissing nam.

Denk dat de sfeer hier dan zeer slecht zou zijn en de mods zouden een dagtaak hebben plus vele bans uit kunnen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Novadecasa schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:33:
[...]

Je hebt het over hooguit enkele deciliters aan besparing, niet over liters.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
F1 TV Pro is het gewoon te horen... Drivercam HAM op 1:40:12

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u4FvpVK.jpg

Ik snap alleen niet waarom dit nu ineens zo *hot* is... ik dacht dat alles van HAM altijd ontleed werd.

[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 13-12-2021 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Wat ik niet begrijp is dat er zoveel media aandacht gaat naar een titel van een autosport.

Toen onze vrouwen wereldkampioen handballen werden was er een artikel op nos en misschien een artikel van te voren en erna.

Als een sport waar je het minste invloed hebt of je de titel pakt is het wel f1.
Hm... Okay. Dan zal ik het voor eens en altijd uitleggen. Handballen is een sport die iedereen kan beoefenen. Of je de top haalt is een tweede. Kijk je naar de F1 en wat voor traject daar aan vooraf gaat dan is het een heel ander verhaal. Deze topsport heeft namelijk maar plek voor 20 coureurs. Dan moet je dus of heel veel geld hebben of gewoon erg goed zijn hebben, wil je ooit wereldkampioen worden.

Dat Max in een Williams geen punten pakt is een dooddoener. Wil je bij het beste team komen moet je in een Williams gewoon verrekte goed je best doen zodat je opvalt bij een groter team en op die manier kun je dus wel de weg vervolgen om wereldkampioen worden. ;)

O. en btw, de F1 is een team sport. Zonder een goede coureur kan een team ook niks. Mercedes met een middelmatige coureur is gewoon minder goed. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Goed nieuws. :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:39:
[...]

Ja maar dat levert toch geen clicks op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:39:
[...]

Ja, dit is eerder "BBC journalist kijkt na bijna een dag eindelijk eens naar Lewis' onboard".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:36:
[...]

Eens, Maar de regel een race director mag beslissen is wel erg gepolariseerd en legt best veel druk erop in de huidige tijdperk. Vroeger werd alles gewoon geaccepteerd, het is de Race director. Nu wordt Masi op elke forum verrot gescholden en weet ik veel wat, en doen teams er ook aan mee met dit soort acties van mercedes.
Masi neemt ook wel wat gedurfdere beslissingen als whiting. Masi zal ongetwijfeld al die kritiek naast zich neerleggen, anders kan hij beter een andere baan zoeken ;) Als Masi anders had beslist (meer autos laten unlappen, of helemaal niet) dan had hij ook bakken ellende over zich heen gehad. Hij kan het gewoon niet goed doen.... Zelfs al hadden ze de boel onder de safety car afgevlagd dan was iedereen in alle staten geweest wat voor blamage er voor de sport was toegedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Homeland schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:31:
[...]

Ik snap het race argument niet, er was een race die al 50 ronden bezig was met gevechten, strategie, het had alles en was fair. Ik snap nog steeds niet waarom Masi die beslissing nam.
Omdat hij van mening is dat het kan en mag, en daarom alles doet om onder groen te eindigen en er een spektakel van te maken.
Hann1BaL schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:34:
[...]

Ze hebben een race control team zitten en moeten dat besluit al hebben klaarliggen voordat het er is. Continu evaluatie of ze wel of niet moeten pitten als er NU een SC komt.

Echter is er het volgende aan de hand.
Verstappen had al verloren en kon alleen nog maar winnen.
Beide buiten: Lewis wint
Beide naar binnen: Lewis wint
Lewis naar binnen, Max buiten: Lewis had kunnen winnen, omdat de situatie omgekeerd was.
Scenario 4 is volgens mij wel bekend.

Alleen had het zo maar zo kunnen zijn dat het opruimen van de auto van Latifi iets langer had geduurd en er echt geen ronde geraced had kunnen worden. MB zat dus in een onmogelijke situatie. Dit is het absolute voordeel van de volger die kan gokken, omdat het gat achter de nummer 2 zo groot is.
Klopt, ze durfden het niet aan om trackpositie op te geven voor verse banden wat een logische redenatie is. Dat kwartje had twee kanten op kunnen vallen, en het viel nu net verkeerd.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
CreativeS schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:26:
[...]

Het is gewoon een normale vraag... jij moet er alleen niet zoveel gewicht aan hangen.
Je snapt dat er een insinuatie achter zit? Redelijk smakeloos inderdaad.
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:25:
[...]

Nee die voor het kampioenschap een verschil zouden maken, dat is iets heel anders, want ook Sainz had zonder ricciardo misschien in de slipstream van Verstappen mee kunnen gaan.
Maar had dat een verschil gemaakt? Dan was Sainz 2e en Tsunoda misschien 3e, dan was Max nog kampioen, Ferrari nog 3e in het kampioenschap, Sainz nog steeds 5e in het kampioenschap, OK Tsunoda had Stroll gepasseerd in het kampioenschap, maar Alpha Tauri was gewoon 6e geworden in het WCC...

Was dat nou zo boeiend geweest?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:42
yinx84 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:40:
[...]

Ja maar dat levert toch geen clicks op..
ja zal zoiets zijn. Beetje jammer. Clickbait van de BBC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:40:
[...]

Masi neemt ook wel wat gedurfdere beslissingen als whiting. Masi zal ongetwijfeld al die kritiek naast zich neerleggen, anders kan hij beter een andere baan zoeken ;) Als Masi anders had beslist (meer autos laten unlappen, of helemaal niet) dan had hij ook bakken ellende over zich heen gehad. Hij kan het gewoon niet goed doen.... Zelfs al hadden ze de boel onder de safety car afgevlagd dan was iedereen in alle staten geweest wat voor blamage er voor de sport was toegedaan.
Precies, jij snapt hem. Masi deed op dat moment wat hem goed leek. Of het goed was weten we niet. Maar de meeste mensen denken dat wel te weten. 50% voor, 50% tegen. En dan ook erg overtuigd van hun zaak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

En terecht. Een van de experimenten die interessant begon, maar uiteindelijk gierend uit de hand is gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
[

Maar had dat een verschil gemaakt? Dan was Sainz 2e en Tsunoda misschien 3e, dan was Max nog kampioen, Ferrari nog 3e in het kampioenschap, Sainz nog steeds 5e in het kampioenschap, OK Tsunoda had Stroll gepasseerd in het kampioenschap, maar Alpha Tauri was gewoon 6e geworden in het WCC...

Was dat nou zo boeiend geweest?
Ha kijk, dus om het boeiend te maken is de beslissing genomen :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Toch zal de toon ook wel een beetje uitmaken richting Masi. Het hele seizoen is Mercedes al veel dwingender en aggresiever in hun toon richting de wedstrijdleiding.

Als je dan RB hoort na turn 6, is dat rustig en beschaafd. Verbaasd zeker, maar respectvol. Mercedes is altijd furieus. En alles wat er om hun auto's heen gebeurt is levensgevaarlijk.

Zelfs onder de SC was RB nog super rustig in hun communicatie, ook toen het balletje (nog) niet hun kant op viel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
jan390 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:43:
[...]

En "ze Germans" met een verdwaalde Lewis fan

De indiers bij de actie van Checo
Stelletje oranje Tokkies! :+

*pinkt wederom traantje weg d:)b

(nu ook voor die verloren Mercedes fan tussen z'n vrienden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dentist schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:43:
[...]

En terecht. Een van de experimenten die interessant begon, maar uiteindelijk gierend uit de hand is gelopen.
Ik heb het idee dat de teambazen ook misbruik maken van dit podium.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:42:
[...]

Precies, jij snapt hem. Masi deed op dat moment wat hem goed leek. Of het goed was weten we niet. Maar de meeste mensen denken dat wel te weten. 50% voor, 50% tegen. En dan ook erg overtuigd van hun zaak.
Tuurlijk, ik snap best dat HAM en mercedes fans not amused zijn. Maar dat is allemaal onderdeel van het supporter zijn... Sport = Emotie

Deze blijft toch mooi :)

YouTube: Verstappen World Championship Overtake Abu Dhabi GP 2021 Fan Reaction

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:42:
Je snapt dat er een insinuatie achter zit? Redelijk smakeloos inderdaad.
Ik maak alleen van een mug geen olifant... talloze nutteloze reacties weer over iets dat vast niet zo beladen bedoeld was. I hear Toto? Succes verder!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wauw .. wat een fantastisch en volwassen interview. Goede vragen, goede volledige antwoorden. Het offer wat zijn familie heeft gebracht om hem hier te krijgen, wellicht zelfs het huwelijk heeft gekost van zijn ouders, zijn zusje die hem en haar vader zo vaak heeft moeten missen.. hij is zichzelf daar heel erg van bewust.

ontroerend. :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-12-2021 16:19 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
XyritZz schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:42:
[...]

Omdat hij van mening is dat het kan en mag, en daarom alles doet om onder groen te eindigen en er een spektakel van te maken.

[...]
Op basis van de regels mag het ook maar holy shit, had hij dit niet aan kunnen zien komen? Deze shit storm kan hij toch nooit hebben gewild denk ik. Dan was het om enorm veel redenen veiliger en beter voor de sport om het gewoon achter de SC te laten eindigen. Vrij zeker dat RB dan ook geen protest had ingediend omdat het allemaal een stuk logischer zou zijn verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
ArcticWolf schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:39:
[...]

Je hebt het over hooguit enkele deciliters aan besparing, niet over liters.
Ondanks wat het ook precies zou zijn, zijn er natuurlijk meer knoppen waar je aan kan draaien om zo'n regel toe te passen. (resterende brandstof bij +1 ronde wordt naar rato minder bijv)
Maar dat is allemaal niet aan de orde nu dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Maar wat voor een antwoord verwacht je nu precies in een formule1 topic? Gisteren keken er maar liefst 5 miljoen nederlanders. Dat geeft aan dat de sport het prima doet in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:44:
Toch zal de toon ook wel een beetje uitmaken richting Masi. Het hele seizoen is Mercedes al veel dwingender en aggresiever in hun toon richting de wedstrijdleiding.

Als je dan RB hoort na turn 6, is dat rustig en beschaafd. Verbaasd zeker, maar respectvol. Mercedes is altijd furieus. En alles wat er om hun auto's heen gebeurt is levensgevaarlijk.

Zelfs onder de SC was RB nog super rustig in hun communicatie, ook toen het balletje (nog) niet hun kant op viel.
Max is hier ook ontzettend volwassen in geworden. 2018 Brazilie anyone? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:45:
[...]

Tuurlijk, ik snap best dat HAM en mercedes fans not amused zijn. Maar dat is allemaal onderdeel van het supporter zijn... Sport = Emotie

Deze blijft toch mooi :)

YouTube: Verstappen World Championship Overtake Abu Dhabi GP 2021 Fan Reaction
De arme Lewis fan met zijn hoofd naar beneden en al die juichende mensen goud dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Homeland schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:45:
[...]

Op basis van de regels mag het ook maar holy shit, had hij dit niet aan kunnen zien komen? Deze shit storm kan hij toch nooit hebben gewild denk ik. Dan was het om enorm veel redenen veiliger en beter voor de sport om het gewoon achter de SC te laten eindigen. Vrij zeker dat RB dan ook geen protest had ingediend omdat het allemaal een stuk logischer zou zijn verlopen.
Is dit niet het gevolg van de Amerikaanse eigenaar van de F1?
In de Amerikaanse sportcultuur bestaan geen gelijke spelen en draait alles om een winnaar. De Amerikaanse autoklasses eindigen ook niet onder geel.

Onder Ecclestone was dit nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online

Je moet de redenatie omdraaien,in de slechtste auto win je geen WK. Maar als je een van de beste auto's hebt wil dat niet zeggen dat je automatisch het WK wint. Daarnaast is er al een enorme weg om überhaupt in die goede auto terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Grrrrrene schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:44:
[...]

Ik heb het idee dat de teambazen ook misbruik maken van dit podium.
Exact dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
Homeland schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:45:
[...]

Tsja, als Hamilton op wonderbaarlijke wijze z'n auto voor die van Verstappen had kunnen houden was het een heroïsche daad geweest en als Verstappen in de laatste ronde voorbij gaat aan Hamilton is het een knotsgek einde van één van de spannendste seizoenen ooit.

Voor de F1 is het win/win. Die shitstorm is iedereen toch weer vergeten over een poosje, zo ging het in 2007 ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
sambalbaj schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:48:
[...]

Is dit niet het gevolg van de Amerikaanse eigenaar van de F1?
In de Amerikaanse sportcultuur bestaan geen gelijke spelen en draait alles om een winnaar. De Amerikaanse autoklasses eindigen ook niet onder geel.

Onder Ecclestone was dit nooit gebeurd.
Ik verwacht de komende tijd sowieso nog veel reacties van oud coureurs/team bazen en hun visie er op. Hopelijk doet de FIA er dan wat mee. Hoop ook dat RB en Mercedes en bovenal Max nu gewoon van hun overwinningen kunnen genieten zonder verder gedoe.

De sport is genoeg beschadigd dit jaar, nu pauze en volgend jaar verbeteringen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

XyritZz schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:49:
[...]

Tsja, als Hamilton op wonderbaarlijke wijze z'n auto voor die van Verstappen had kunnen houden was het een heroïsche daad geweest en als Verstappen in de laatste ronde voorbij gaat aan Hamilton is het een knotsgek einde van één van de spannendste seizoenen ooit.

Voor de F1 is het win/win. Die shitstorm is iedereen toch weer vergeten over een poosje, zo ging het in 2007 ook.
Dat is ook weer zo.. aan de youtube clips gezien hebben miljoenen mensen gisteren een emotionele rollercoaster beleefd. En dat is ook wat sport zo mooi maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Novadecasa schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:45:
[...]

Ondanks wat het ook precies zou zijn, zijn er natuurlijk meer knoppen waar je aan kan draaien om zo'n regel toe te passen. (resterende brandstof bij +1 ronde wordt naar rato minder bijv)
Maar dat is allemaal niet aan de orde nu dus :)
Ze moeten minimaal 1L aan brandstof over houden aan het einde van de race, volgens mij mikken ze op 1,5L na de inlap... Bij een race van 300km lang met 110kg (140L) brandstof is dat 2,14L/ronde. Dus +1 halen ze niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Homeland schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:50:
[...]

Ik verwacht de komende tijd sowieso nog veel reacties van oud coureurs/team bazen en hun visie er op. Hopelijk doet de FIA er dan wat mee. Hoop ook dat RB en Mercedes en bovenal Max nu gewoon van hun overwinningen kunnen genieten zonder verder gedoe.

De sport is genoeg beschadigd dit jaar, nu pauze en volgend jaar verbeteringen brengen.
Maar is dat ook zo? Heeft F1 als sport schade opgelopen hierdoor? De sport heeft gigantisch aan populariteit gewonnen de afgelopen 2 jaar. Zelfs de amerikanen gaan overstag en vinden F1 ineens cool, naast nascar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:37
Homeland schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:34:
[...]
Ik vind dat je zoveel mogelijk moet racen. Als ik vantevoren de keuze zou krijgen om te eindigen in een SC of toch nog een ronde te racen zou ik altijd voor racen gaan. Dus ook als de rollen omgedraaid waren.

Maar uiteindelijk is het redelijk simpel, de situatie was niet genoeg voor een rode vlag, maar er kon nog wel veilig een laatste rondje gereden worden. De reden voor die extra ronde in de SC-regels is omdat anders de achterliggers weer in de weg rijden, maar dat gaat met 1 ronde niet gebeuren. Dus kon er prima gestart worden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17

Nou zat afgelopen zaterdag toevallig even naar handballen te kijken en vond het niet heel spannend. Nederland won namelijk van Kazachstan met 61-15. De aandacht van de media gaat uit naar de sport waar de meeste mensen naar kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 13-12-2021 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:52:
[...]

Maar is dat ook zo? Heeft F1 als sport schade opgelopen hierdoor? De sport heeft gigantisch aan populariteit gewonnen de afgelopen 2 jaar. Zelfs de amerikanen gaan overstag en vinden F1 ineens cool, naast nascar.
Tuurlijk niet. Dat hier nu allemaal nerds alles op de voet volgend. 90% van de kijkers gisteren heeft niet eens door dat er nog wat loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:51:
[...]

Ze moeten minimaal 1L aan brandstof over houden aan het einde van de race, volgens mij mikken ze op 1,5L na de inlap... Bij een race van 300km lang met 110kg (140L) brandstof is dat 2,14L/ronde. Dus +1 halen ze niet...
Maar onder de SC besparen ze aardig wat brandstof, dus dat compenseert misschien weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

[...]

Laten we het er maar ophouden dat FIA volgend jaar er minder voor moet zorgen dat de wedstrijdleiding zo inconsistent en bepalend is in de races.

Het spectaculaire van bijv. het verdedigen door PER van zijn team maat moet natuurlijk wel gewoon blijven, maar ook het dichter bijelkaar echt racen ipv treintje rijden.

Als ze dit bij FIA in acht houden.. dan blijf ik kijken. Maar niet via Fiaplay. Daar zoeken we wel een andere oplossing voor.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Ja jammer joh.. Misschien even dit soort video's kijken? Het 'Max effect' gaat verder dan het 'oranje legioen'..:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:54:
[...]

Tuurlijk niet. Dat hier nu allemaal nerds alles op de voet volgend. 90% van de kijkers gisteren heeft niet eens door dat er nog wat loopt.
Nee daarom, van een afstandje bekeken was dit gewoon het beste F1 seizoen sinds tijden. Of willen we terug naar een jaar of 5-7 geleden waarin HAM al in mexico met 1.5 ronde voorsprong WDC pakte. Poeh poeh, wat spannend zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:54:
[...]

Gisteren heeft het toch een flinke tijd op de voorpagina van onder andere de NOS gestaan en denk dat de gemiddelde kijker geen idee had wat er nou precies is gebeurd en wat er aan de hand was.

Dit was nog wel een aardige (en versimpelde) vergelijking: https://twitter.com/GaryL.../1470356192480399364?s=20

Imagine Man City and Liverpool going toe to toe for the title. On the last day of the season they meet & City are 3 up with just minutes to go. The referee decides it would be more exciting to have a penalty shootout. What’s more the City players have to be barefooted. That’s
@F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Falcon schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:55:
[...]

Laten we het er maar ophouden dat FIA volgend jaar er minder voor moet zorgen dat de wedstrijdleiding zo inconsistent en bepalend is in de races.

Het spectaculaire van bijv. het verdedigen door PER van zijn team maat moet natuurlijk wel gewoon blijven, maar ook het dichter bijelkaar echt racen ipv treintje rijden.

Als ze dit bij FIA in acht houden.. dan blijf ik kijken. Maar niet via Fiaplay. Daar zoeken we wel een andere oplossing voor.
Oh zeker, ik praat de FIA of Masi ook helemaal niet goed. Je wil niet weten hoe vaak ik over de rooie ben gegaan het afgelopen seizoen.... Then again, HAM fans zullen op die momenten juist heel euforisch zijn geweest.... ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49
redwing schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:53:
[...]

Ik vind dat je zoveel mogelijk moet racen. Als ik vantevoren de keuze zou krijgen om te eindigen in een SC of toch nog een ronde te racen zou ik altijd voor racen gaan. Dus ook als de rollen omgedraaid waren.

Maar uiteindelijk is het redelijk simpel, de situatie was niet genoeg voor een rode vlag, maar er kon nog wel veilig een laatste rondje gereden worden. De reden voor die extra ronde in de SC-regels is omdat anders de achterliggers weer in de weg rijden, maar dat gaat met 1 ronde niet gebeuren. Dus kon er prima gestart worden.
"Toto, we went car racing" vat het mooi samen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Homeland schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:56:
[...]

Gisteren heeft het toch een flinke tijd op de voorpagina van onder andere de NOS gestaan en denk dat de gemiddelde kijker geen idee had wat er nou precies is gebeurd en wat er aan de hand was.
[/quote]

Denk dat het wel meevalt. Het is niet bepaald een unicum de laatste 3 jaar. Er zijn veel races geweest waar het resultaat na de race nog werd aangevochten. Wat er gisteren gebeurde was niet uniek.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
[...]

Dit was nog wel een aardige (en versimpelde) vergelijking: https://twitter.com/GaryL.../1470356192480399364?s=20

Imagine Man City and Liverpool going toe to toe for the title. On the last day of the season they meet & City are 3 up with just minutes to go. The referee decides it would be more exciting to have a penalty shootout. What’s more the City players have to be barefooted. That’s
@F1
Slechte vergelijking. VER heeft HAM gewoon op de baan ingehaald in de laatste raceronde. Dat HAM op versleten harde banden rondreed is zijn eigen keuze geweest....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49
[...]

@F1
Je kan sporten niet vergelijken op zo'n manier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik heb eigenlijk de belangrijkste man nog niet gehoord... wat vindt Nikita Mazepin van dit alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:58:
[...]

[/quote]

Denk dat het wel meevalt. Het is niet bepaald een unicum de laatste 3 jaar. Er zijn veel races geweest waar het resultaat na de race nog werd aangevochten. Wat er gisteren gebeurde was niet uniek.
Er zit natuurlijk wel een flink verschil tussen een race en een WK titel wat nu een direct gevolg was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56

JB

Cédric roelt!

yinx84 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:59:
Ik heb eigenlijk de belangrijkste man nog niet gehoord... wat vindt Nikita Mazepin van dit alles?
Die was Coronaatjes tikken ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
redwing schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:53:
En dat is waarom de regels de Race Director die belissingsbevoegdheid geven: dit is niet in in regels te vatten, dit gaat om inschattingen en kennis over een hele specifieke situatie.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56

JB

Cédric roelt!

Homeland schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:00:
[...]

Er zit natuurlijk wel een flink verschil tussen een race en een WK titel wat nu een direct gevolg was.
Omdat er eerder ook besluiten zijn genomen met bepaalde impact.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Het volledige artikel (zonder paywall)
Mercedes set to abort appeal against Max Verstappen’s title win over Lewis Hamilton

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 13-12-2021 15:04 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
[...]

@F1
Betere vergelijking is:
Wedstrijd wordt met nog 5 minuten te spelen gestaakt. Dat is genoeg voor een uitslag. Maar het veld lijkt toch net speelbaar te zijn. En de teams hebben vooraf afgesproken dat men liever de wedstrijden afmaakt mocht dat mogelijk zijn. Dus de scheids laat het doorgaan ondanks dat team A voor staat maar een man minder heeft door een rode kaart.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Kon het niet laten om even de echte reden van Latifi’s slippertje in elkaar te zetten ;)

https://www.reddit.com/r/...atifi_my_tires_got_dirty/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnocchio schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:08:
Verstappen stopt ermee na dit seizoen. Dit is niet te winnen met deze FIA
Hoe denk je er nu over? :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Verstappen blijft inderdaad nog langer in Abu Dhabi :

https://www.nu.nl/formule...dhabi-voor-testdagen.html

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
d-vine schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:47:
[...]

De arme Lewis fan met zijn hoofd naar beneden en al die juichende mensen goud dit
Waarom is dat goud?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Sport = Emotie

Had die mercedes dude in een redbull polo gezeten omdat VER ingehaald werd door HAM was het net zo mooi geweest.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 18:13
[...]
Zelfs de amerikanen gaan overstag en vinden F1 ineens cool, naast nascar.
Laat ik deze er eens uit pikken. Amerikanen houden van underdogs. Daarnaast zijn het enorme sportliefhebbers. Max die het opneemt in een ietwat mindere Red Bull tegenover een Mercedes met een 7-voudig wereldkampioen.

Anyway, de wedstrijd bestaat uit meer dan de coureur en de auto. Ook de pitcrew en de strategen kunnen het verschil maken. In dit geval kon Max Lewis niet bijhouden, maar Checo en Max konden ervoor zorgen dat Max in het pitwindow van Lewis bleef zitten zodat Mercedes hem niet binnen wilde halen. Red Bull deed dat wel tijdens de VSC en de SC. Dat is een gok, maar tweede was het en tweede bleef het als het kwartje niet hun kant op viel.

Regels zijn regels en afspraken zijn afspraken. Hoe Lewis op tweede kon worden op Imola nadat hij een excursie door het grind maakte ging volledig volgens de regels. Of je het nu leuk vind of niet. Max die ineens met nieuwe rode banden op de staart zit van Lewis, en erna nog 1 ronde zijn best mocht doen.... ook volgens de regels. En de regel waar iedereen het over eens was is "als het veilig is gaan we racend over de finish". Dat was in Baku zo, waar we 2 of 3 rondjes sprinten, en dat was nu ook zo.

De regels zijn voor iedereen gelijk en de één kiest ervoor om binnen te komen en te gokken, en de ander kiest ervoor om buiten te blijven en ook te gokken. Eentje verloor en eentje won. En ik ben heel blij met die uitkomst. :+

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

''Verstappen gaat dinsdag de nieuwe auto van Red Bull voor komend seizoen testen.''

Die beelden blijven waarschijnlijk geheim? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:25
Sport = Emotie
Emotie ≠ Leedvermaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:25

Pierre

Van nature lui!

En volgens mij nog een interview voor Ziggo Sport op vrijdag, dus inderdaad die blijft nog even.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:10:
[...]

Sport = Emotie

Had die mercedes dude in een redbull polo gezeten omdat VER ingehaald werd door HAM was het net zo mooi geweest.
Dat denk ik ook, maar als je de zin leest (arme?) dan zit denk ik niet die noot in de boodschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
spartacusNLD schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:11:
[...]

''Verstappen gaat dinsdag de nieuwe auto van Red Bull voor komend seizoen testen.''

Iedereen wil graag een nieuwberichtje naar buiten sturen, zonder een idee te hebben waar het over gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
spartacusNLD schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:11:
[...]

tja.... 8)7
zullen we het maar op alleen de nieuwe bandjes houden...
Pagina: 1 ... 88 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord