The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
met de oranje bril op ben ik het uiteraard duidelijk eens met de uitslag, maar wel met tweestrijd:
Qua kampioenschap vind ik deze uitslag terecht, qua race is het wel heel erg dodgy, wederom, door de FIA.
Het lijkt wel alsof ze regels elke race weer anders toepassen en in het kampioenschap al meerdere keren in het nadeel van Max, maar deze race is ook lastig uit te leggen.
Dus ik denk terecht op niveau van kampioenschap, maar de besluitvorming van het inhalen door de achterblijvers kan natuurlijk niet.
Eerst niet laten inhalen, dan 1 telefoontje van Horner, oh dan toch maar wel die 5 rijders. Een heel lastig uit te leggen toepassen van de regels.
Ik denk dus ook dat de FIA en de teams om de tafel moeten want teveel races zijn beinvloedt door verschillende interpretaties van dezelfde regels en te veel willekeur.
Dat is niet voor of tegen 1 rijder geweest en verscheidene rijders hebben er over geklaagd (Alonso en Norris , om maar even niet de kampioensstrijd er bij te pakken.) Meer a la VAR in het voetbal.
Vragen als: Van wie is de bocht? Wanneer plek teruggeven? Wanneer tijdsstraf? SC regels verduidelijken. Wanneer een staande (her)start, wanneer een rollende? (Het is toch gek dat je dat van te voren niet weet in SA?)
Dit - Merc moet niet zo miepen dat het allemaal zo gevaarlijk is. Maarja, dat is wat je krijgt als je 8 jaar lang zo dominant bent: vergeten dat het gaat om racen in de F1 (ook getuige het on standby hebben staan van een advocaat, dan ben je wel ver van het padje afgedwaald...)PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:11:
[...]
We moeten weer gaan racen. F1 is verworden tot een DRS spectakel met clean overtakes. Zonder DRS is dit gewoon de manier van inhalen. Je kan het een divebomb noemen, maar er is ruimte, hij zat er een halve auto lengte voor EN haalde de bocht gewoon. Dan is het een top inhaalactie. Als VER zelf was doorgeschoten was het een ander verhaal geweest.
[ Voor 7% gewijzigd door Dentist op 13-12-2021 13:20 ]
Mischien kan hij nu DTF`n met zijn vriendin?MisteRMeesteR schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:16:
Ondertussen is MV1 er klaar voor om naar huis te gaan. De jet is zojuist ingevlogen vanaf Dubai (DWC).
[Afbeelding]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Rijdt ie deze week niet meer? Of is dit een Rookie test voor Pirelli?MisteRMeesteR schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:16:
Ondertussen is MV1 er klaar voor om naar huis te gaan. De jet is zojuist ingevlogen vanaf Dubai (DWC).
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 13-12-2021 13:19 ]
Hij zou deze week nog rijden...MikeyMan schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:18:
Rijdt ie deze week niet meer? Of is dit een Rookie test voor Pirelli?
Hoe is dit anders dan in Monza? In hindsight had Verstappen daar gewoon maximaal de bocht af moeten snijden ipv proberen de bocht te halen waarbij hij over de kurb tegen HAM aan stuiterde, eens?FabianGTI schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:13:
[...]
Fout van HAM?
VER deed gewoon weer precies hetzelfde als de vorige race, heel diep inremmen en hopen dat de tegenstander wijkt voor je, zoniet ga je er beiden vanaf en heeft VER het kampioenschap, zo ging hij de laatste races wel in.
VER haalde de bocht zelf amper en liet 0,0 ruimte voor HAM, die op zijn beurt wel weer heel veel gebruik maakte van de shortcut, daarin moet ik je gelijk geven.
VER maakte naar mijn mening (en die van de stewards kennelijk) zelf de fout met zijn divebomb, net als in Jeddah.
Hamilton deed het 7/8 jaar geleden niet anders dan Max nu. Nu is het dive bombing, toen vonden ze het geweldig.PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:11:
[...]
Als er een muur was, had HAM geremd
We moeten weer gaan racen. F1 is verworden tot een DRS spectakel met clean overtakes. Zonder DRS is dit gewoon de manier van inhalen. Je kan het een divebomb noemen, maar er is ruimte, hij zat er een halve auto lengte voor EN haalde de bocht gewoon. Dan is het een top inhaalactie. Als VER zelf was doorgeschoten was het een ander verhaal geweest.
Zero.
Klinkt erg romantisch, maar niet realistisch m.b.t. boycot.Illegal_Alien schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:04:
[...]
(Alle) Teams moeten nu gewoon 1 front tegen de FIA maken voor duidelijke regels die niet tot verschillende interpretaties kunnen leiden. Voor de volgende seizoenen. (Desnoods 1 race boycotten.)
Gaat te veel geld in om en je pakt ook de organisator hiermee.
Al is de eerste race in 2022 in Bahrein, dan valt het laatste wel mee.
Maar er gaat vast wel iets veranderen op dit gebied.
Hoop voor haar dat hij nu niet als eerste finished...Illegal_Alien schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:17:
[...]
Mischien kan hij nu DTF`n met zijn vriendin?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
De teams zouden eerst maar eens bij zichzelf te rade moeten gaan. It takes two to tango.-Mike84- schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:21:
[...]
Klinkt erg romantisch, maar niet realistisch m.b.t. boycot.
Gaat te veel geld in om en je pakt ook de organisator hiermee.
Al is de eerste race in 2022 in Bahrein, dan valt het laatste wel mee.
Maar er gaat vast wel iets veranderen op dit gebied.
De reden dat er op doorgegaan wordt (werd) is dat het de zoveelste controversiele beslissing was waar méér mis mee was dan de SC calls. Dan is er welgeteld één beslissing waarbij het kwartje de kant van Max op valt. Nagenoeg alle andere beslissingen in het voordeel van Lewis/Merc. Dat is een patroon en dat patroon mag aangehaald worden, vind ik dan. Want die call van de eerste ronde is gewoon zwakzinnig te noemen. Voelde meer als een goedmakertje op de een of andere manier.NiaX schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:32:
[...]
Let wel: Ik ben blij dat Verstappen wereldkampioen is, maar ik blijf hier maar mensen zien doorgaan over die eerste ronde. Stel nu dat Hamilton die plek terug had gegeven, denk je dat de race dan anders was verlopen, gezien de snelheid van de Mercedes? Ik denk het namelijk niet, volgens mij zou Hamilton er dan een rondje later voorbij zijn gegaan en alsnog weg zijn gereden. Uiteindelijk had Red Bull niet meer de snelheid om bij te blijven deze laatste paar races.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
*pinkt wederom traantje wegYihaaa schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:18:
Mooi om te zien dat het weredwijd leeft.......Japanse Honda / Max fans:
[YouTube: Crazy Japanese F1 fans reaction in F1 2021 Abu dhabi GP]
Als dat zo zou zijn, dan moet je die redenatie doortrekken en constateren dat we dan onder de SC gefinished waren, met Max op P2.siggy schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:25:
[...]
Voelde meer als een goedmakertje op de een of andere manier.
Ik kreeg ook weer natte ogen....
Man Man Man, ik ben nog steeds hyped van gisteren.
Gelukkig werk ik thuis

En dan die boosheid van Toto, de kers op de taart. Die wanhopige radio naar de FIA... ik kon zijn tranen door de tv heen proeven. Dat hele moment, de inhaalactie, het totaal omkeren van het WK, Toto... het was bijna teveel. Zelfs met kennis van de uitslag stond ik stijf van de adrenaline.
Ik kan het nog steeds niet echt geloven, dat dit allemaal echt is gebeurd. En wat is het dan fijn dat je een oranje bril hebt.
Leuk ook om de reacties in dit topic door te bladeren, van de start, de niet teruggegeven positie, de acties van Perez en dan uiteindelijk het bizarre slot. Mooi om (achteraf) die moedeloosheid terug te lezen, als je de uitslag al weet
En nu beelden uit alle hoeken en standen terugkijken.
[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 13-12-2021 13:37 ]
Die mentale tik kreeg hij al eerder. Hij krijgt op de radio “double yellow, double yellow. SC on track”. Toen hoorde je bij HAM’s eerste reactie “Do I pit” al de verslagenheid.Homeland schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:38:
[...]
?
Dat deed Hamilton niets, puur op betere banden kwam Max er al langs, die mentale tik kwam door de beslissing van Masi, toen wist Hamilton al wel hoe laat het was.
Later is er nog een beetje hoop vanwege de verwarring over de achterblijvers. Echt geweldige boordradio om te horen, die van Max trouwens ook.
PSN: bollsie
Waarom moet RB zich voorbereiden. Het is toch FIA tegen MercedesTogi schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:12:
Volgens Sky sports verwacht RB nog een hoger beroep
Craig Slater had vanmorgen een afspraak met Horner voor een interview maar deze is gecanceld omdat Horner terug moest naar Engeland om een zich voor te bereiden
Volgens Slater heeft Mercedes 96 uur om in hoger beroep te gaan
Bron https://twitter.com/SkySp.../1470323734539956224?s=20
Bericht uit de times.
Ik heb hier nu een aantal pagina's door zitten lezen en de meesten leggen de "schuld" voor het winnen van Max (of het verliezen van Lewis) bij de FIA. Aan de ene kant snap ik dat wel, maar aan de andere kant dienen we verder te kijken dan de FIA. Al die (foute of terechte) beslissingen die ze moeten nemen tijdens een race worden voor een groot deel beïnvloed door de teams zelf i.m.o.Hann1BaL schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:14:
Ik heb de race even gemist, kan iemand mij bijpraten?
met de oranje bril op ben ik het uiteraard duidelijk eens met de uitslag, maar wel met tweestrijd:
Qua kampioenschap vind ik deze uitslag terecht, qua race is het wel heel erg dodgy, wederom, door de FIA.
Het lijkt wel alsof ze regels elke race weer anders toepassen en in het kampioenschap al meerdere keren in het nadeel van Max, maar deze race is ook lastig uit te leggen.
Dus ik denk terecht op niveau van kampioenschap, maar de besluitvorming van het inhalen door de achterblijvers kan natuurlijk niet.
Eerst niet laten inhalen, dan 1 telefoontje van Horner, oh dan toch maar wel die 5 rijders. Een heel lastig uit te leggen toepassen van de regels.
Ik denk dus ook dat de FIA en de teams om de tafel moeten want teveel races zijn beinvloedt door verschillende interpretaties van dezelfde regels en te veel willekeur.
Dat is niet voor of tegen 1 rijder geweest en verscheidene rijders hebben er over geklaagd (Alonso en Norris , om maar even niet de kampioensstrijd er bij te pakken.) Meer a la VAR in het voetbal.
Vragen als: Van wie is de bocht? Wanneer plek teruggeven? Wanneer tijdsstraf? SC regels verduidelijken. Wanneer een staande (her)start, wanneer een rollende? (Het is toch gek dat je dat van te voren niet weet in SA?)
Aan de ene kant willen/eisen ze duidelijkheid en eenzijdigheid in de besluitvorming, maar aan de andere kant grijpen ze elke kans aan om die besluitvorming in hun voordeel te laten vallen, door continue bij Masi en co te klagen en zeuren. Wat wil je nou??
Die vraag is natuurlijk makkelijk te beantwoorden: er voor zorgen dat je wint/kampioen wordt door alle mogelijke manieren te gebruiken om dat te bereiken! Maar dat houdt dan ook in dat je op alle onterechte/oneerlijke manieren kunt verliezen...
Enige waar ik me aan stoor is dat je kampioen wil worden m.b.v. advocaten. Kampioen van de armoede ben je dan als dat lukt...
f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef
Goed nieuws voor mercedes, die toto spoort niet.-Mike84- schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:37:
De eerste signalen zijn er dat Mercedes niet door gaat, ofwel Toto is terug gefloten.
Bericht uit de times.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Misschien in de basis best een oke kerel, maar zijn ego is zo verschrikkelijk opgepompt de laatste jaren dat hij compleet de realiteit verloren is.Amaze86 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:41:
[...]
Goed nieuws voor mercedes, die toto spoort niet.
Zero.
En "ze Germans" met een verdwaalde Lewis fan
De indiers bij de actie van Checo
[ Voor 13% gewijzigd door jan390 op 13-12-2021 13:46 ]
Het zou ook gaan over dat Max Lewis voorbij was vlak voor de herstart.bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:37:
[...]
Waarom moet RB zich voorbereiden. Het is toch FIA tegen Mercedes
[YouTube: Please no safety car,Toto asking Michael Massi,#f1,#uae,#f12021,#abudhabigp]
Zou zoiets invloed hebben?
Dit is letterlijk: yesterdays news.Thom2289 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:46:
[...]
Het zou ook gaan over dat Max Lewis voorbij was vlak voor de herstart.
Omdat RBR als "interested party" aan zal schuiven, want als het besluit terug gedraaid wordt, zal RBR er wel met een protest overheen gaan komen.bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:37:
[...]
Hahaha, deze is wel aardig.jan390 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:43:
[...]
En "ze Germans" met een verdwaalde Lewis fan
De indiers bij de actie van Checo
Vooral die meid, precies in het midden van de bank, die - als enige - niet volledig uit d'r plaat gaat. Ik vermoed dat ze zich kostelijk heeft geamuseerd met al die gekke kerels zo rond haar heen.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Deels wel mee eens, maar een aantal zaken kan toch vastgelegd worden?DeerDitch schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:38:
[...]
Ik heb hier nu een aantal pagina's door zitten lezen en de meesten leggen de "schuld" voor het winnen van Max (of het verliezen van Lewis) bij de FIA. Aan de ene kant snap ik dat wel, maar aan de andere kant dienen we verder te kijken dan de FIA. Al die (foute of terechte) beslissingen die ze moeten nemen tijdens een race worden voor een groot deel beïnvloed door de teams zelf i.m.o.
Aan de ene kant willen/eisen ze duidelijkheid en eenzijdigheid in de besluitvorming, maar aan de andere kant grijpen ze elke kans aan om die besluitvorming in hun voordeel te laten vallen, door continue bij Masi en co te klagen en zeuren. Wat wil je nou??
Die vraag is natuurlijk makkelijk te beantwoorden: er voor zorgen dat je wint/kampioen wordt door alle mogelijke manieren te gebruiken om dat te bereiken! Maar dat houdt dan ook in dat je op alle onterechte/oneerlijke manieren kunt verliezen...
Enige waar ik me aan stoor is dat je kampioen wil worden m.b.v. advocaten. Kampioen van de armoede ben je dan als dat lukt...
De kansen aangrijpen om te protesteren worden ook gegeneerd door inconsistentie. Als de ene race iets een straf is en de vorige race was dat het niet, dan ga je toch protesteren? Als je weet dat iets altijd een straf oplevert dan weet je dat protesteren geen zin heeft.
Een verre vergelijking met voetbal: sinds de VAR zijn er veel minder protesten bij de scheidsrechters, minder schwalbes en is het voetbal eerlijker geworden.
Ik snap ook dat in de racerij elke situatie anders is en het niet eenvoudig of zelfs onmogelijk is om alles tot in detail vast te leggen, maar nu lijkt het wel afhankelijk van de windrichting met de besluitvorming, wat protesteren in de hand werkt.
Wanneer is de laatste keer dat je hebt gezien dat een deel van de achterblijvers achter de SC zijn doorgelaten EN dat de SC dan meteen naar binnen kwam? Ik ben er blij mee en ik vind ook dat het altijd de intentie moet zijn om racend te eindigen en niet achter de SC, maar ik kijk al sinds de 90's F1 en ik heb dit nog nooit gezien. Niet vreemd dat MB daar even over ging klagen.
Extra gevoed door het veranderde besluit van eerst de achterblijvers niet door te laten en daarna wel.
Over het seizoen is in mijn ogen, misschien biased, is het kwartje vaker de kant van MB dan van RB opgevallen, maar dit was wel een heel nieuw besluit, nog niet eerder vertoond in F1.
Ik blijf het wel erg jammer vinden dat MB niet eens blij lijkt met de constructeurstitel.
Blijft afwachten-Mike84- schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:37:
De eerste signalen zijn er dat Mercedes niet door gaat, ofwel Toto is terug gefloten.
Bericht uit de times.
Bericht van de Times is van 10 uur vanmorgen en die van Sky ook
Daarom moet Toto gewoon heel snel ophouden. Die man meent dat ie de regels kan bepalen.StealthyPeanut schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:47:
Deze vond ik ook wel opvallend;
[YouTube: Please no safety car,Toto asking Michael Massi,#f1,#uae,#f12021,#abudhabigp]
Mijn boefje is liev!
Ik heb wel het idee dat die directe lijn naar Masi geen goed idee is. Eigenlijk zou je communicatie met teams aan iemand anders moeten overlaten. Masi moet op dat moment beslissingen nemen, maar je hebt teams die als een stel wespen in je oor zitten te tetteren.StealthyPeanut schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:47:
Je kan ook niet van de scheidsrechter in voetbal vragen om iedere discussie met de trainer aan te gaan. Daar heb je de 4e man voor.
Wellicht gaat de winterstop wel snel zo, als MER alsnog hogerop gaat...PWM schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:54:
Is het al bijna 20 maart?

Mijn boefje is liev!
Het bericht in de Times.Togi schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:52:
[...]
Blijft afwachten
Bericht van de Times is van 10 uur vanmorgen en die van Sky ook
"When you grow up your heart dies"
Ervaren jullie dit ook zo? 'Blij' dat het achter de rug is? Dat de gemoederen een beetje bedaren?
Wat voor mij hierin meespeelde is dat ik het Mercedes eigenlijk totaal niet gunde. Max moest winnen, zeker, maar Mercedes voroal verliezen. Na 8 jaar totale dominantie. An to be honest: Toto is een klootzaak, en Hamilton een goede coureur die vooral afgelopen jaren een ABSURD goede auto had. Echt absurd goed. GOAT? Neejoh. Helemaal niet. Dit jaar had 'ie voor het eerst in jaren serieuze weerstand, na jarenlang alleen voorop rondjes te hebben gereden. De Mercedes reed en rijdt op rails. En ondanks de betere auto heeft 'ie 'the new kid on the block' niet verslagen.
Ik hoop voor volgend jaar op een strijd tussen Norris, Leclerc, Sainz, Verstappen, Ricciardo, HEEL hopelijk Alonso, Vettel.. Dat ik de laatste race niet alleen hoef te juichen voor Max, maar vooral ook vrede kan hebben met een nederlaag. Want dat hypocriete hoofd van Toto bij winst van Lewis had ik echt ongelooflijk moeilijk getrokken. Die man staat voor mij voor alles wat de F1 niet zou moeten zijn.
Mijn boefje is liev!
Misschien nog wel opvallender: "Mikey, this wasn't supposed to happen." Met de beelden erbij zie je opeens alle emotie uit z'n gezicht verdwijnen, alsof hij er zelf van schrikt dat hij dat heeft gezegd. Waren er andere afspraken gemaakt?StealthyPeanut schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:47:
Wat een hoop onzin weer. Newey zei zelf gisteren al dat de RB de betere auto was dit jaar, en F1 data analyse bevestigt dit (paar tienden voordeel 1e helft seizoen, met het gat verkleind naar kleiner dan een tiende in de tweede helft).Loekoe schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:56:
Poeh, nou, nou.. Waar ik normaal altijd denk: ik kijk uit naar de tests in Barcelona zodra Abu Dhabi achter de rug is, ben ik nu echt blij met de winterstop. Afgelopen weken slokte de F1 me echt op, deels op een prettige manier (de races) maar ook deels op een onprettige manier (het circus eromheen - de uitslag die nog niet bekend is na afloop, etc.) Het is oprecht fijn dat ik me de komende maanden weer een beetje op andere sporten en hobbies kan storten.
Ervaren jullie dit ook zo? 'Blij' dat het achter de rug is? Dat de gemoederen een beetje bedaren?
Wat voor mij hierin meespeelde is dat ik het Mercedes eigenlijk totaal niet gunde. Max moest winnen, zeker, maar Mercedes voroal verliezen. Na 8 jaar totale dominantie. An to be honest: Toto is een klootzaak, en Hamilton een goede coureur die vooral afgelopen jaren een ABSURD goede auto had. Echt absurd goed. GOAT? Neejoh. Helemaal niet. Dit jaar had 'ie voor het eerst in jaren serieuze weerstand, na jarenlang alleen voorop rondjes te hebben gereden. De Mercedes reed en rijdt op rails. En ondanks de betere auto heeft 'ie 'the new kid on the block' niet verslagen.
Ik hoop voor volgend jaar op een strijd tussen Norris, Leclerc, Sainz, Verstappen, Ricciardo, HEEL hopelijk Alonso, Vettel.. Dat ik de laatste race niet alleen hoef te juichen voor Max, maar vooral ook vrede kan hebben met een nederlaag. Want dat hypocriete hoofd van Toto bij winst van Lewis had ik echt ongelooflijk moeilijk getrokken. Die man staat voor mij voor alles wat de F1 niet zou moeten zijn.
De hele reden dat de F1 fanbase zo gepolariseerd is, komt door de generatie Max hooligans die sinds Max in F1 rijdt maar niet kunnen ophouden met een van de allerbeste coureurs aller tijden 'shit talken'. Een beetje alsof je Roger Federer of Lionel Messi overrated noemt.
Mwah, tijdens dat gesprek krijgt Horner direct al te horen dat men reeds aan het kijken is wat de trackposities moeten gaan worden. En kort daarna bericht dat overlapped rijders voorbij mogen, wat niks nieuws is in een dergelijk situatie.Hann1BaL schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:14:
Ja Max had alle geluk van de wereld dat de SC kwam, maar alles daarna is volgend het boekje gegaan, en 'faalde' Mercedes door HAM niet binnen te halen en er op gokten dat de race in SC zou eindigen. En dat laatste, het schijnt dat voor de race alle teams hebben ingestemd dat in een dergelijke scenario er sowieso nog 1 lap geracet zou worden. In dat geval dus nog minder handig van Mercedes. En tuurlijk, als HAM naar binnen was gegaan was Max buiten gebleven. Dat is nu eenmaal het voordeel van de volgende rijder.
Mee eens, veel eerlijker! Maar geen klote meer aan om te kijken. Juichen kan je pas na 10 minuten als alle beelden zijn bekeken....Hann1BaL schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:52:
[...]
Een verre vergelijking met voetbal: sinds de VAR zijn er veel minder protesten bij de scheidsrechters, minder schwalbes en is het voetbal eerlijker geworden.

Sport is ook emotie en fouten maken (door iedereen die bij de sport betrokken is). Daar kan je van leren om dezelfde fouten niet nog eens te maken, zodat het kwartje de volgende keer jouw kant op valt...
f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef
Ja, best wel. Ik zei gisteravond: ik ben blij dat het voorbij is. Maar ik kijk ook weer uit naar het nieuwe seizoen. Toch is de winterstop, zeker na zo'n seizoen, echt wel prettig.Loekoe schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:56:
Poeh, nou, nou.. Waar ik normaal altijd denk: ik kijk uit naar de tests in Barcelona zodra Abu Dhabi achter de rug is, ben ik nu echt blij met de winterstop. Afgelopen weken slokte de F1 me echt op, deels op een prettige manier (de races) maar ook deels op een onprettige manier (het circus eromheen - de uitslag die nog niet bekend is na afloop, etc.) Het is oprecht fijn dat ik me de komende maanden weer een beetje op andere sporten en hobbies kan storten.
Ik ben vooral blij dat ik mijn weekenden niet meer naar het F1 circus hoef te plannen. Toegegeven, het is een keuze, maar je merkt wel dat je er ongemerkt veel te veel mee bezig bent. De komende maanden ga ik dus doen wat MaxLoekoe schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:56:
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
En zo geschieddeDeerDitch schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:59:
[...]
Mee eens, veel eerlijker! Maar geen klote meer aan om te kijken. Juichen kan je pas na 10 minuten als alle beelden zijn bekeken....![]()
Sport is ook emotie en fouten maken (door iedereen die bij de sport betrokken is). Daar kan je van leren om dezelfde fouten niet nog eens te maken, zodat het kwartje de volgende keer jouw kant op valt...

Mijn boefje is liev!
Ik kijk al zeer lang F1, maar de spanning de afgelopen weken was niet fijn meer. Voelde mij gewoon er gewoon minder door.Loekoe schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:56:
Altijd al voor de underdog geweest, dus ook voor Hamilton in zijn beginjaren. Het gebrek aan het vieren van de constructeurstitel laat mij een arrogantie zien bij de Toto & friends. Toto heeft zijn ware aard laten zien, op het moment dat hij gechallenged werd. Je mag strijden op het scherpst van de snede, maar hij gaat te ver.
Heb het gelezen maar zoals ik zei is het om 10 uur (GMT) gepubliceerd op de site (geen idee hoelaat geschreven)
Het interview van Sky was om 13:05 uur Abu Dhabi (dus idd 9:05 GMT en iets eerder) maar aangezien Sky wel erg op F1 zit (maar ook graag stookt natuurlijk) weet ik nog niet wie ik moet geloven
Wat me trouwens wel opvalt is dat er op de site van Mercedes AMG F1 niets staat over de contructeurs titel en de uitslag van gisteren
De betere auto is niet altijd de snellere auto. Als ik de beste auto van het seizoen bouw die in potentie een paar tienden sneller is dan de concurrent, maar de krachtbron mist een substantieel aantal pk's ten opzichte van de concurrent, dan ben je in veel races gewoon een sitting duck. Leuk dat je dan mogelijk sneller bent in de bochten, maar dat compenseert de "minder snelle" auto wel op de rechte stukken, al dan niet met DRS.ProTagger schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:59:
[...]
Wat een hoop onzin weer. Newey zei zelf gisteren al dat de RB de betere auto was dit jaar, en F1 data analyse bevestigt dit (paar tienden voordeel 1e helft seizoen, met het gat verkleind naar kleiner dan een tiende in de tweede helft).
De hele reden dat de F1 fanbase zo gepolariseerd is, komt door de generatie Max hooligans die sinds Max in F1 rijdt maar niet kunnen ophouden met een van de allerbeste coureurs aller tijden 'shit talken'. Een beetje alsof je Roger Federer of Lionel Messi overrated noemt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het inverview met Newey niet ken, maar ben wel benieuwd naar je bronnen. Daarbij: zou een legende als Newey toegeven dat Mercedes een snellere auto heeft gebouwd dan hij?
Ik vind dit wel interessant. Aan beide kanten. De protesten zeggen: Niet volgens de regels en jij zegt: volgens het boekje.renegrunn schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:59:
[...]
Mwah, tijdens dat gesprek krijgt Horner direct al te horen dat men reeds aan het kijken is wat de trackposities moeten gaan worden. En kort daarna bericht dat overlapped rijders voorbij mogen, wat niks nieuws is in een dergelijk situatie.
Ja Max had alle geluk van de wereld dat de SC kwam, maar alles daarna is volgend het boekje gegaan, en 'faalde' Mercedes door HAM niet binnen te halen en er op gokten dat de race in SC zou eindigen. En dat laatste, het schijnt dat voor de race alle teams hebben ingestemd dat in een dergelijke scenario er sowieso nog 1 lap geracet zou worden. In dat geval dus nog minder handig van Mercedes. En tuurlijk, als HAM naar binnen was gegaan was Max buiten gebleven. Dat is nu eenmaal het voordeel van de volgende rijder.
Ik ken de regels niet goed genoeg, maar heel de wereld lijkt de regels tot in detail te kennen, behalve dat een grote groep sowieso ongelijk heeft aan het eind van de rit.
Wat ik vooral gezien heb is een SC situatie die ik in 16 jaar niet heb gezien. Of dat nu volgens het boekje is of niet weet ik niet, omdat ik de reglementen niet volledig uit mijn hoofd ken/
Alleen McLaren heeft als motor afnemende partij Max gefeliciteerd. Ook vrij sneu, kijkende naar die andere teams.Togi schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:02:
[...]
Wat me trouwens wel opvalt is dat er op de site van Mercedes AMG F1 niets staat over de contructeurs titel en de uitslag van gisteren
Mijn boefje is liev!
De rest van de wereld inclusief alle media, coureurs en oud-coureurs wel. Op alle kanalen van F1 zelf ook.Togi schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:02:
[...]
Onvergeeflijk. Kan het alleen maar eens zijn met Jos ook om te zeggen dat Toto niet meer hoeft te bellen.
Ten eerste: sneller in de bochten levert je meer tijdswinst op dan lange rechte stukken, omdat je meer last hebt van langzame tijden. Ten tweede: data analyse kan gewoon laten zien welk pakket structureel beter is en waar/wanneer. Elk weekend is deze 'metric' beschikbaar en zien we de delta's tussen de verschillende pakketten.KlaasjeNL schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:03:
[...]
De betere auto is niet altijd de snellere auto. Als ik de beste auto van het seizoen bouw die in potentie een paar tienden sneller is dan de concurrent, maar de krachtbron mist een substantieel aantal pk's ten opzichte van de concurrent, dan ben je in veel races gewoon een sitting duck. Leuk dat je dan mogelijk sneller bent in de bochten, maar dat compenseert de "minder snelle" auto wel op de rechte stukken, al dan niet met DRS.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het inverview met Newey niet ken, maar ben wel benieuwd naar je bronnen. Daarbij: zou een legende als Newey toegeven dat Mercedes een snellere auto heeft gebouwd dan hij?
Het wordt simpelweg vermoeiend dat men altijd maar aanneemt dat Mercedes de betere auto heeft, terwijl dat dit jaar niet het geval is. Nou was het verschil klein genoeg dat je de auto's als gelijkwaardig kan beschouwen, net zoals in seizoen 2018 toen Vettel en Ferrari het hebben laten liggen.
Zou ik ook zeggen, om de vrede in de paddock nog een beetje te bewarenAshilh schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:42:
[...]
Het gerucht is juist dat de beslissing van die kant af is gekomen om tot op het gaatje te protesteren en het team zelf er niet echt aan wilde.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Over het hele seizoen is het lastig om te zeggen of er een beter pakket was bij 1 van de 2 teams.ProTagger schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:06:
[...]
Ten eerste: sneller in de bochten levert je meer tijdswinst op dan lange rechte stukken, omdat je meer last hebt van langzame tijden. Ten tweede: data analyse kan gewoon laten zien welk pakket structureel beter is en waar/wanneer. Elk weekend is deze 'metric' beschikbaar en zien we de delta's tussen de verschillende pakketten.
Het wordt simpelweg vermoeiend dat men altijd maar aanneemt dat Mercedes de betere auto heeft, terwijl dat dit jaar niet het geval is. Nou was het verschil klein genoeg dat je de auto's als gelijkwaardig kan beschouwen, net zoals in seizoen 2018 toen Vettel en Ferrari het hebben laten liggen.
Het lijkt de eerste helft van het seizoen in het voordeel van RB geweest te zijn, waarbij MB meer last had van de nieuwe regels. En het laatste deel van het seizoen leek de MB wel echt veel beter.
Dat laatste vooral omdat MB altijd al de snelheid op het rechte stuk had, maar ineens ook beter kon volgen in de bochten. De bochtensnelheid van MB is tijdens het seizoen erg toegenomen.
(zout, wonde)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Heb jij in beide seizoenen alleen de eerste seizoenshelft gekeken ofzo? De Merc was qua racepace de afgelopen races duidelijk de betere en in het cheatjaar van Ferrari was de Merc in de 2e seizoenshelft ook gewoon de betere auto. Het begon dat jaar allemaal leuk en aardig, maar het was echt niet alleen Vettel met z'n foutjes dat toen de titel heeft gekost.ProTagger schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:06:
[...]
Ten eerste: sneller in de bochten levert je meer tijdswinst op dan lange rechte stukken, omdat je meer last hebt van langzame tijden. Ten tweede: data analyse kan gewoon laten zien welk pakket structureel beter is en waar/wanneer. Elk weekend is deze 'metric' beschikbaar en zien we de delta's tussen de verschillende pakketten.
Toen onze vrouwen wereldkampioen handballen werden was er een artikel op nos en misschien een artikel van te voren en erna.
Nu gaan zelfs in voetbal uitzendingen interview over max.
Als een sport waar je het minste invloed hebt of je de titel pakt is het wel f1.
Zet Max in een williams en hij haalt 0 punten.
Ja, vooral van Aston Martin valt me dit erg tegen. Ik vind dat een erg sympathiek team (die het nu overigens wel erg zwaar hebben). Van hen had ik echt beter verwacht.JB schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:05:
[...]
Alleen McLaren heeft als motor afnemende partij Max gefeliciteerd. Ook vrij sneu, kijkende naar die andere teams.
Dat is even nodig om de WDC niet in te hoeven leveren nadienJoostje123 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:10:
Wat ik niet begrijp is dat er zoveel media aandacht gaat naar een titel van een autosport.
Mijn boefje is liev!
Hoeveel mensen kijken naar handbal (met alle respect) en hoeveel kijken er F1?Joostje123 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:10:
Wat ik niet begrijp is dat er zoveel media aandacht gaat naar een titel van een autosport.
Toen onze vrouwen wereldkampioen handballen werden was er een artikel op nos en misschien een artikel van te voren en erna.
Edit: sorry, verkeerd gelezen, dacht dat het om vrouwenvoetbal ging. 't Was laat gisteren
[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 13-12-2021 14:33 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Omdat er ca. 5 miljoen mensen gisteren keken? Dat is op voetbal (WK/EK) dus de 2e sport hier.Joostje123 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:10:
Als een sport waar je het minste invloed hebt of je de titel pakt is het wel f1.
En als er iemand wereldkampioen dammen word lees je er zelfs niks van op de NOS. Hoe groter de sport, hoe meer media-aandacht... Alles voor de klikjes en views immers.Joostje123 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:10:
Een reprimande en dan het nieuwe seizoen meteen met een gridstraf beginnengambieter schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:09:
Zou HAM trouwens nog een boete krijgen voor het niet volgen van de instructies voor de ceremonie? Hij ging de pits in na de race, maar als nr 2 had hij naar de start/finish lijn moeten rijden
(zout, wonde)

Je weet dat het seizoen 22 races lang was dit jaar? En las je überhaupt wat ik schreef? Een delta van 2 tienden dat naar kleiner dan een tiende is gegaan in de loop van het seizoen?Snowdog schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:10:
[...]
Heb jij in beide seizoenen alleen de eerste seizoenshelft gekeken ofzo? De Merc was qua racepace de afgelopen races duidelijk de betere en in het cheatjaar van Ferrari was de Merc in de 2e seizoenshelft ook gewoon de betere auto. Het begon dat jaar allemaal leuk en aardig, maar het was echt niet alleen Vettel met z'n foutjes dat toen de titel heeft gekost.
Ten tweede: het seizoen 2018 was niet de "cheat engine". Vettel én Ferrari lieten het samen liggen, terwijl de Ferrari in ieder geval het eerste seizoenshelft de dominante auto was.
Lekker vergelijk ookJoostje123 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:10:

Overigens niets ten nadelen van de handbal vrouwen, misschien hebben die er wel veel harder voor moeten werken, geen idee, maar dit is qua nieuwswaarde toch van een heel andere orde. De halve wereld heeft het hier nu over (beetje overdreven).
Nouja in die zin volgens het boekje: normaliter gaat de Safety Car nog een rondje door, maar die verdween nu direct. Maar, ook dat is volgens de regels, wanneer de wedstrijdleider anders bepaalt op dat moment. En dat laatste weegt zwaarder, en wat ook de reden is geweest voor de afwijzing van Mercedes' (2e) protest.Hann1BaL schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:04:
[...]
Ik vind dit wel interessant. Aan beide kanten. De protesten zeggen: Niet volgens de regels en jij zegt: volgens het boekje.
Ik ken de regels niet goed genoeg, maar heel de wereld lijkt de regels tot in detail te kennen, behalve dat een grote groep sowieso ongelijk heeft aan het eind van de rit.
Wat ik vooral gezien heb is een SC situatie die ik in 16 jaar niet heb gezien. Of dat nu volgens het boekje is of niet weet ik niet, omdat ik de reglementen niet volledig uit mijn hoofd ken/
Jij hebt toevallig 1 race gekeken omdat Max de titel kon pakken?Joostje123 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:10:
We hebben het hier over één van de grootste Nederlandse sportprestaties ooit. Period.
Zoals ik gisteren ook al zei. Die twee teams lijken qua karakter ook behoorlijk op elkaar. Een stuk informeler dan andere teams. Het hart ligt meer bij de sport dan op andere vlakken...JB schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:05:
[...]
Alleen McLaren heeft als motor afnemende partij Max gefeliciteerd. Ook vrij sneu, kijkende naar die andere teams.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 13-12-2021 14:14 ]
"When you grow up your heart dies"
Dan kan men RB/VER nog wel willen horen. Gisteravond zijn Newey en Hroner ook bij de stewards geweest voor een van de protesten van Mercedes.bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:37:
Deze valt dan ook in de categorie: Reageren uit emotieAmaze86 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:41:
[...]
Goed nieuws voor mercedes, die toto spoort niet.
Sneu van die teams, geeft ook meteen aan dat Mercedes veel te veel macht heeft.JB schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:05:
[...]
Ja, het seizoen was 22 races maar na de summer break waren ze gewoon aan elkaar gewaagd, en de laatste races was de delta toch zeker in het voordeel van Merc en sowieso trackafhankelijk. Je bedoelde waarschijnlijk de gemiddelde delta begrijp ik nu? In dat geval kan dat wel kloppen, maar zo'n gemiddelde delta zegt natuurlijk ook weinig. Je kan beter een keer een halve seconde trager zijn en dan drie races een tiende sneller dan andersom.ProTagger schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:12:
[...]
Je weet dat het seizoen 22 races lang was dit jaar? En las je überhaupt wat ik schreef? Een delta van 2 tienden dat naar kleiner dan een tiende is gegaan in de loop van het seizoen?
Ten tweede: het seizoen 2018 was niet de "cheat engine". Vettel én Ferrari lieten het samen liggen, terwijl de Ferrari in ieder geval het eerste seizoenshelft de dominante auto was.
Wat betreft de cheatengine, dan zit dat even mis in mn geheugen, maar iig het seizoen waarin het allemaal mis begon te gaan met de crash van Vettel in Duitsland ofzo, daar was Merc toch ook wel stukkie sterker naarmate het seizoen vorderde en eigenlijk de betere. Ik heb niet het idee dat Ferrari het daar zo enorm heeft laten afweten. Ze hadden het zeker closer kunnen maken, maar denk niet dat ze dat seizoen ooit hadden gewonnen. Maar goed, in het begin van het seizoen had Ferrari iig wel de betere auto ja.
Dit was vroeger overigens wel anders, als er één team formeel was dan was het McLaren wel, onder Ron Dennis. Heel bijzonder om te zien hoe dat team verandert is. Nu nog even stoppen met dat vreselijke matte oranje. Ziet er niet uit.sjaool schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:14:
[...]
Zoals ik gisteren ook al zei. Die twee teams lijken qua karakter ook behoorlijk op elkaar. Een stuk informeler dan andere teams. Het hart ligt meer bij de sport dan op andere vlakken...
Dat was toch Sifan Hassan, met 2 gouden medailes en een bronze medailleSterqVerhael schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:13:
[...]
Jij hebt toevallig 1 race gekeken omdat Max de titel kon pakken?
We hebben het hier over één van de grootste Nederlandse sportprestaties ooit. Period.
Oh je bedoelt niet alleen dit jaar?
Je zit in het verkeerde topic denk ikJoostje123 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:10:
Jeffrey Herlings is 2x WK geworden in de MXGP, dit jaar werd het ook beslist in de laatste race, hoor je ook nagenoeg niks over. Het is gewoon niet zo populair
Vaak bu'j te bang!
leg mij eens uit dat alleen de eerste 5 zich mochten unlappen en niet ricciardo bv... volgens welke boekje is dat?renegrunn schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:59:
[...]
Mwah, tijdens dat gesprek krijgt Horner direct al te horen dat men reeds aan het kijken is wat de trackposities moeten gaan worden. En kort daarna bericht dat overlapped rijders voorbij mogen, wat niks nieuws is in een dergelijk situatie.
Maar niet de beste van het jaar, dat is Hassan *knip*SterqVerhael schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:13:
[...]
Jij hebt toevallig 1 race gekeken omdat Max de titel kon pakken?
Dergelijke insinuaties zijn nergens voor nodig.
[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 13-12-2021 16:10 ]
En op het BBS forum F1-thread 8,640 comments per hour,kunnen wij niet aan tippen hieryinx84 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:39:
[...]
Haha, mooi... je ziet dat ze hun adem inhouden bij de allerlaatste bocht en daarna HELEMAAL los gaan.
Het boekje dat stelt dat de race director absolute bevoegdheid heeft aangaande de safety car.bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:20:
[...]
leg mij eens uit dat alleen de eerste 5 zich mochten unlappen en niet ricciardo bv... volgens welke boekje is dat?
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Gewoon veel kleinere sporten. Dat Nederland van de 11 wereldkampioenschappen korfbal er 10 heeft gewonnen hoor je ook niks over. Misschien omdat er altijd maar 4 landen meedoen.-tom-562 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:19:
[...]
Je zit in het verkeerde topic denk ik
Jeffrey Herlings is 2x WK geworden in de MXGP, dit jaar werd het ook beslist in de laatste race, hoor je ook nagenoeg niks over. Het is gewoon niet zo populair
Zero.
Sorry, maar wat een vooringenomen rotopmerking.bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:22:
[...]
Maar niet de beste van het jaar, dat is Hassan... of is die geen echte Nederlander?
Op welke manier bedoel je dan feliciteren? Want op de instagram van Ferrari en Alpha Tauri (logisch) staan ook felicitaties aan Max.JB schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:05:
[...]
edit: Oh van de Mercedes teams bedoel je, snap het nu.
[ Voor 7% gewijzigd door RedFox op 13-12-2021 14:23 ]
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Het boekje waarin staat dat de racing director de zeggenschap heeft. En die heeft met nog 1 lap over ervoor gekozen om alleen die auto's te unlappen die voor de punten een verschil zouden kunnen maken.bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:20:
[...]
leg mij eens uit dat alleen de eerste 5 zich mochten unlappen en niet ricciardo bv... volgens welke boekje is dat?
en dat is dus een doorn in het oog...als de race director dingen overruled, waarom zou dat moeten? Hij wilde niet dat er onder geel werd geeindigd prima, maar waarom dan wel 5 auto's er tussenuit halen?FirePuma142 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:22:
[...]
Het boekje dat stelt dat de race director heeft absolute bevoegdheid heeft aangaande de safety car.
Fijn, dan zeggen we dus hetzelfde: eerste seizoenshelft een betere RB, en tweede helft gewaagd aan elkaar, wat precies strookt met de evolutie van time delta's.Snowdog schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:18:
[...]
Ja, het seizoen was 22 races maar na de summer break waren ze gewoon aan elkaar gewaagd, en de laatste races was de delta toch zeker in het voordeel van Merc en sowieso trackafhankelijk. Je bedoelde waarschijnlijk de gemiddelde delta begrijp ik nu? In dat geval kan dat wel kloppen, maar zo'n gemiddelde delta zegt natuurlijk ook weinig. Je kan beter een keer een halve seconde trager zijn en dan drie races een tiende sneller dan andersom.
Wat betreft de cheatengine, dan zit dat even mis in mn geheugen, maar iig het seizoen waarin het allemaal mis begon te gaan met de crash van Vettel in Duitsland ofzo, daar was Merc toch ook wel stukkie sterker naarmate het seizoen vorderde en eigenlijk de betere. Ik heb niet het idee dat Ferrari het daar zo enorm heeft laten afweten. Ze hadden het zeker closer kunnen maken, maar denk niet dat ze dat seizoen ooit hadden gewonnen. Maar goed, in het begin van het seizoen had Ferrari iig wel de betere auto ja.
Dit is toch wel even een ander beeld dan de gemiddeld Max fan die maar blijft roepen dat hij met een mindere auto kampioen is geworden, en de protagonist altijd alleen kan winnen in een superieure auto.
kleine nuance niet alleen de race director wilde dit (niet finishen onder geel) ook alle teams waren het hier mee eens, dat was een lopende afspraak al van eerder. Daarom is het zo jammer dat Toto daarover begon te miepen hij was er zelf eerder mee akkoord gegaan en dan valt het niet in jou voordeel en dan erover gaan klagen.bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:24:
[...]
en dat is dus een doorn in het oog...als de race director dingen overruled, waarom zou dat moeten? Hij wilde niet dat er onder geel werd geeindigd prima, maar waarom dan wel 5 auto's er tussenuit halen?
[ Voor 17% gewijzigd door Wognummer op 13-12-2021 14:26 ]
Het boekje dat zegt dat de Race Director het uiteindelijk voor het zeggen heeft over alle kwalificatie- en racesessies van het weekend en de gebruik van de safety car (artikel 15.3 van de FIA sporting regulations).bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:20:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-12-2021 14:29 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Nee die voor het kampioenschap een verschil zouden maken, dat is iets heel anders, want ook Sainz had zonder ricciardo misschien in de slipstream van Verstappen mee kunnen gaan.CyBeRSPiN schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:23:
[...]
Het boekje waarin staat dat de racing director de zeggenschap heeft. En die heeft met nog 1 lap over ervoor gekozen om alleen die auto's te unlappen die voor de punten een verschil zouden kunnen maken.
Dat was simpelweg de beste manier om een eerlijke herstart te doen. Er was geen tijd volgens de leiding om alle auto's voorbij te laten gaan (zoals normaal), dan maar deze subset. Puur omdat er niet genoeg tijd was.bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:24:
[...]
en dat is dus een doorn in het oog...als de race director dingen overruled, waarom zou dat moeten? Hij wilde niet dat er onder geel werd geeindigd prima, maar waarom dan wel 5 auto's er tussenuit halen?
Beter doen ze het zoals bij Nascar, gewoon nooit finishen onder de SC maar een +1 ronde racen erbij plakken.
Het is gewoon een normale vraag... jij moet er alleen niet zoveel gewicht aan hangen.FirePuma142 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:23:
Sorry, maar wat een vooringenomen rotopmerking.
Als je het zo uitlegt klinkt het besluit mijn inziens alleen maar logischer. Masi wilde dus dat daadwerkelijk racen de titel bepaalde. Als Mercedes Lewis wel naar binnen had gehaald, dan had hij dit kunnen winnen. M.a.w Mercedes moet gewoon boos zijn op de eigen tactiek, in dit geval te behoudend gegokt en verloren.CyBeRSPiN schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:23:
[...]
Het boekje waarin staat dat de racing director de zeggenschap heeft. En die heeft met nog 1 lap over ervoor gekozen om alleen die auto's te unlappen die voor de punten een verschil zouden kunnen maken.
Eens.
It's a motor race.als de race director dingen overruled, waarom zou dat moeten? Hij wilde niet dat er onder geel werd geeindigd prima, maar waarom dan wel 5 auto's er tussenuit halen?
Maar hoe doe je dat met fuel? De brandstof is zeer nauwgezet op aantal rondes + out/formation/inlap.Razr schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:25:
[...]
Dat was simpelweg de beste manier om een eerlijke herstart te doen. Er was geen tijd volgens de leiding om alle auto's voorbij te laten gaan (zoals normaal), dan maar deze subset. Puur omdat er niet genoeg tijd was.
Beter doen ze het zoals bij Nascar, gewoon nooit finishen onder de SC maar een +1 ronde racen erbij plakken.
Het is geen normale vraag, het is een beladen insinuatie op basis van niets.CreativeS schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:26:
[...]
Het is gewoon een normale vraag... jij moet er alleen niet zoveel gewicht aan hangen.
Dit is geen normale vraag, dit is op kansloze manier afkomst in een discussie trekken.CreativeS schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:26:
[...]
Het is gewoon een normale vraag... jij moet er alleen niet zoveel gewicht aan hangen.
Dit riep ik werkelijk tijdens de SC. Dit lijkt mij de beste oplossing in het vervolg. (liever +2 laps)Razr schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:25:
[...]
Dat was simpelweg de beste manier om een eerlijke herstart te doen. Er was geen tijd volgens de leiding om alle auto's voorbij te laten gaan (zoals normaal), dan maar deze subset. Puur omdat er niet genoeg tijd was.
Onder SC besparen ze sowieso al flink toch? Ik denk dat een 'x' aantal ronden SC prima een +1 race ronde kan geven?Sir_Lion schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:26:
[...]
Maar hoe doe je dat met fuel? De brandstof is zeer nauwgezet op aantal rondes + out/formation/inlap.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |