[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 86 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.855 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

FabianGTI schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:13:
[...]

Fout van HAM?
VER deed gewoon weer precies hetzelfde als de vorige race, heel diep inremmen en hopen dat de tegenstander wijkt voor je, zoniet ga je er beiden vanaf en heeft VER het kampioenschap, zo ging hij de laatste races wel in.

VER haalde de bocht zelf amper en liet 0,0 ruimte voor HAM, die op zijn beurt wel weer heel veel gebruik maakte van de shortcut, daarin moet ik je gelijk geven.

VER maakte naar mijn mening (en die van de stewards kennelijk) zelf de fout met zijn divebomb, net als in Jeddah.
Was gewoon een mooie inhaalactie. Het is bizar dat als Hamilton inhaald of ingehaald wordt dat hij de andere gewoon naar buiten mag drukken, dat vind men prima en in dit geval klaagt men dat er geen ruimte wordt overgelaten. Wat is het nou, wel of niet ruimte overlaten? Als het ene kan, moet het andere ook kunnen. Was de zoveelste bizarre besilssing van de stewards, en dan doodleuk zeggen dat ie het voordeel heeft teruggeven. Juist, van 0 sec naar 2 sec in het voordeel van Hamilton. Boh, kon niet veel overduidelijker partijdig zijn dan dat. Zelfs de gehele Britse presentatoren vonden dat.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
kruimel0 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:15:
[...]

Technisch gezien, als de lapped cars tussen VER en SAI eruit waren gehaald, had SAI kans om VER/HAM in te halen en P2 (of P1) te rijden.
:D :D :D :D :D

lol!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:06:
[...]

Massa voelde zich niet gepiepeld door de FIA denk ik.
Kom op zeg, Mercedes heeft zoveel voordeel gehad dit seizoen, zelfs nog vorige race, en deze race, gewoon afsnijden en laten gaan.

Nu valt het kwartje één keer de Red Bull kant op en is de hut te klein.

Mercedes laat hun ware kant zien, denk dat als het volgend jaar hun tegenvalt, dat ze zo hun biezen pakken en vertrekken uit de Formule 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:21
FabianGTI schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:13:
[...]

Fout van HAM?
VER deed gewoon weer precies hetzelfde als de vorige race, heel diep inremmen en hopen dat de tegenstander wijkt voor je, zoniet ga je er beiden vanaf en heeft VER het kampioenschap, zo ging hij de laatste races wel in.

VER haalde de bocht zelf amper en liet 0,0 ruimte voor HAM, die op zijn beurt wel weer heel veel gebruik maakte van de shortcut, daarin moet ik je gelijk geven.

VER maakte naar mijn mening (en die van de stewards kennelijk) zelf de fout met zijn divebomb, net als in Jeddah.
Als je de drivers mag geloven was Max hier weliswaar aggresief, maar wel zoals het mag. Dat Ham buiten de baan gaat is echter ook logisch en het grootste probleem met deze aktie was dan ook een Ham die de rest van de bocht ook maar oversloeg en er vol gas een straight van maakte.

En zoals ik al vaker zeg over dit soort akties, naar mijn idee hoort het bij races, maar als je eerdere beslissingen bekijkt had Ham hier gewoon teruggefloten moeten worden. Ik geloof alleen niet dat dat veel had verandert, zoals ik het zag was Ham er toch wel snel voorbij gekomen. En zo niet had Max nu in de situatie gezeten waar Hamilton zat. De achterste kon bepalen wanneer die naar binnen ging, de voorste kon alleen maar reageren.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
Grrrrrene schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:02:
[...]

Ja, een blamage omdat dit gewoon een klote einde is. Niet de uitslag, ik ben blij voor Max, maar het gepolariseerde gevoel dat je overhoudt aan zo'n race.

Hamilton-fans zullen zich echt beroofd voelen van de 8e wereldtitel en daarmee zijn prijs voor meest succesvolle coureur ooit. Hamilton heeft gisteren niks verkeerd gedaan, was gewoon sneller, maar verloor. Dat is bijzonder pijnlijk. Ik snap alle opmerkingen als "dat hoort bij racen", maar ik had 100.000x liever gezien dat Max met overmacht won, of van mij part met goed verdedigen HAM achter zich kon houden de hele race. Dan voelt het veel meer verdiend dan nu, door geluk.

Ik had hetzelfde gevoel gehad als HAM was uitgevallen met een opgeblazen motor, met een geplofte band, een versnellingsbak die het opgaf, of wat voor effect buiten zijn macht dan ook.

Nogmaals: blij met het resultaat, maar de manier waarop we er kwamen is gewoon vervelend. Zoals ik al eerder zei: toen Latifi in de muur stond, wist je dat er geen nette uitslag meer kon komen. Of we eindigen achter de SC en we nemen de kans van Max af om nog in te halen, of we gaan nog 1-2 rondjes racen en je geeft het kampioenschap aan Max. Er was geen andere optie meer.
Hip woord, dat polariseren tegenwoordig. :)

F1 is meer als de beste auto die het snelst door een coureur over de baan gestuurd word. Het is een mechanische sport, waar nog veel meer invloeden van toepassing zijn die effect op de sport hebben. Pur sang is dit de uitslag die we moesten hebben. Beste coureur : VER Beste constructeur : Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49
[...]

Technisch gezien, als de lapped cars tussen VER en SAI eruit waren gehaald, had SAI kans om VER/HAM in te halen en P2 (of P1) te rijden.
Is er eigenlijk een uitleg gekomen waarom ze dat niet gedaan hebben ? Had net even gezocht maar kreeg het niet gevonden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
Yihaaa schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:18:
Mooi om te zien dat het weredwijd leeft.......Japanse Honda / Max fans:

[YouTube: Crazy Japanese F1 fans reaction in F1 2021 Abu dhabi GP]
Haha geweldig :D Die ene gast wist het goed te voorspellen. Hairpin.... inhalen kan hier niet buitenom... en het gewoon al weten toen ze S3 in gingen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:08:
[...]

Sainz mag je erbij voegen, ik vind dat hij vele malen gegroeid is tov van zijn eerste jaar. En zo ver achter Verstappen zat hij niet bij TR, vandaar al die vetes toen.
Ik vind van Sainz heel sterk dat hij dit jaar heeft laten zien dat hij ook meer dan goed partij kan geven aan Leclerc, terwijl hij toch 'the new kid' bij Ferrari speelt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOzje7AIJwzjQ2ElUJ8V434w7g0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kErbGOC7EyNAnSF22kSO3fkO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Segafreak83 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:20:
[...]

Kom op zeg, Mercedes heeft zoveel voordeel gehad dit seizoen, zelfs nog vorige race, en deze race, gewoon afsnijden en laten gaan.

Mercedes laat hun ware kant zien, denk dat als het volgend jaar hun tegenvalt, dat ze zo hun biezen pakken en vertrekken uit de Formule 1.
Echt serieus. Als de regels niet gaan zoals je dat dat ze zou moeten gaan moet je je opeens van je ware kant laten zien?
Zeker net als al die toeslagaffaire slachtoffers, jammer joh, de regels hebben we even anders toegepast, life with it. Ik snap Mercedes wel. En aub ga niet alle vorige keren erbij halen, maar sec naar dit incident kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
[...]

Ja, een blamage omdat dit gewoon een klote einde is. Niet de uitslag, ik ben blij voor Max, maar het gepolariseerde gevoel dat je overhoudt aan zo'n race.

Hamilton-fans zullen zich echt beroofd voelen van de 8e wereldtitel en daarmee zijn prijs voor meest succesvolle coureur ooit. Hamilton heeft gisteren niks verkeerd gedaan, was gewoon sneller, maar verloor. Dat is bijzonder pijnlijk. Ik snap alle opmerkingen als "dat hoort bij racen", maar ik had 100.000x liever gezien dat Max met overmacht won, of van mij part met goed verdedigen HAM achter zich kon houden de hele race. Dan voelt het veel meer verdiend dan nu, door geluk.

Ik had hetzelfde gevoel gehad als HAM was uitgevallen met een opgeblazen motor, met een geplofte band, een versnellingsbak die het opgaf, of wat voor effect buiten zijn macht dan ook.

Nogmaals: blij met het resultaat, maar de manier waarop we er kwamen is gewoon vervelend. Zoals ik al eerder zei: toen Latifi in de muur stond, wist je dat er geen nette uitslag meer kon komen. Of we eindigen achter de SC en we nemen de kans van Max af om nog in te halen, of we gaan nog 1-2 rondjes racen en je geeft het kampioenschap aan Max. Er was geen andere optie meer.
Ja en nee.

Het is ongelukkig dat dit in de laatste race is gebeurd. Maar er is gesproken over "niet eindigen achter de SC". Iedereen was het daarmee eens, dus ook Mercedes. Zij hebben de gok genomen dat het toch achter de SC zou eindigen. RB niet. RB heeft hierin geluk gehad en gewonnen.

Andere optie was: Rode vlag en herstart. Achteraf was dit denk ik beter geweest. In ieder geval minder controversieel. Maar dan had Mercedes weer lopen zeiken waarom niet gewoon een SC om het op te lossen?

Onder aan de streep is een ongeval iets wat bij de autosport hoort. Hier hoort een ingreep bij om dit veilig op te lossen.

In dit hele jaar heeft Hamilton door deze ingrepen enorm veel geluk gehad in Baku, Imola én Silverstone. Gisteren had Max hier gewoon het geluk aan zijn zijde. Niks meer, niks minder in mijn optiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
[...]

...

Ik snap alle opmerkingen als "dat hoort bij racen", maar ik had 100.000x liever gezien dat Max met overmacht won,

...
Wie niet sterk is, moet slim zijn...

Puur op snelheid ging hij het niet redden van MER. Maar F1 is veel meer dan zsm van start naar finish rijden. Dat blijkt maar weer.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:20:
[...]

Hip woord, dat polariseren tegenwoordig. :)
Ja, ik heb iets te veel star trek gekeken de afgelopen tijd. Reverse the polarity ! :+ :+

Ik ben benieuwd wat er met Masi gaat gebeuren en of Mercedes echt naar het tribunaal gaat. Zou hilarisch zijn. Laten ze zich gewoon echt kennen. Maar de Merc/Lewis fans zullen dat wel prima vinden.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:44

Spotmatic

Ken sent me

StealthyPeanut schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:23:
[...]
Maar er is gesproken over "niet eindigen achter de SC". Iedereen was het daarmee eens, dus ook Mercedes.
Was dit een afspraak van na Spa 2021? Omdat die immers achter de SC was geëindigd.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Spotmatic schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:25:
[...]

Was dit een afspraak van na Spa 2021? Omdat die immers achter de SC was geëindigd.
Daarvoor al volgens mij. Maar Spa was dan ook wel een uitzonderlijk geval vandaar de halve punten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:21
[...]

Zo voelt het nu, maar uiteindelijk vergeet je dat en telt het alleen maar dat hij wereldkampioen is geworden.. Dan maakt de manier hoe niet meer uit. Na een tijdje herinner je alleen nog maar de winnaar en vergeet je alles erachter. Er was gisteren geen enkele mogelijkheid om van Lewis te winnen op basis van racen, want ze waren gewoon sneller.

Natuurlijk had Max enorm veel geluk en was hij kansloos tot Latifi zijn auto in de muur parkeerde.. Maar ook dat hoort bij racen. Red Bull heeft natuurlijk dat hele kleine kansje wat ze kregen tactisch met beide handen aangepakt.. Lewis wist op het moment dat hij nadat hij de eerste keer de pits passeerde na de crash van Latifi dat hij de sjaak was.

[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 13-12-2021 12:28 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Icephase schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:04:
[...]

Dat gevoel heb ik ook. Maar hoe meer ik erover terugdenk, hoe meer ik overtuigd raak van het feit dat niet Hamilton, maar Mercedes hier de bal heeft laten liggen door niet de kl*ten te hebben om te pitten tijdens de (V)SC periodes. Max deed dat wel -en kon dat ook omdat hij Hamilton kon counteren- exact wat Mercedes al een paar keer bij RBR heeft geflikt. Dat het door de SC dan de kant van Max op valt, is geluk hebben maar ook deels de juiste keuzes maken.
Precies dit. Je kunt geluk hebben maar je moet jezelf ook in de positie brengen om van dat geluk te kunnen profiteren. Dat heeft RBR echt heel goed gedaan.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Segafreak83
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:23:
[...]

Echt serieus. Als de regels niet gaan zoals je dat dat ze zou moeten gaan moet je je opeens van je ware kant laten zien?
Zeker net als al die toeslagaffaire slachtoffers, jammer joh, de regels hebben we even anders toegepast, life with it. Ik snap Mercedes wel. En aub ga niet alle vorige keren erbij halen, maar sec naar dit incident kijken.
Serieus, ga je het hebben over regels?! _O-.

15.3 is duidelijk, Masi mag anders beslissen en dat heeft ie gedaan. Verder was iedereen het erover eens dat ze wilde racen ipv eindigen achter de safety. Mercedes heeft gegokt en verloren, zo gaat dat.

Ga dan zelf ook geen andere dingen erbij halen :+.

[ Voor 0% gewijzigd door Segafreak83 op 13-12-2021 12:30 . Reden: Verkeerd nummer, thanks ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
[...]

Dit is een sport, met sponsors en heel veel commercieel belangen, vrije interpretaties in race regels etc.
Dan vind ik de vergelijking met de toeslagenaffaire wel heel erg ver gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Speelt al veel langer, dat is volgens mij ook een van de redenen dat de SC de pits in gaat de laatste ronde zodat die niet op de finish foto staat etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
M@cer schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:27:
[...]

Zo voelt het nu, maar uiteindelijk vergeet je dat en telt het alleen maar dat hij wereldkampioen is geworden.. Dan maakt de manier hoe niet meer uit. Na een tijdje herinner je alleen nog maar de winnaar en vergeet je alles erachter.

Natuurlijk had Max enorm veel geluk en was hij kansloos tot Latifi zijn auto in de muur parkeerde.. Maar ook dat hoort bij racen. Red Bull heeft natuurlijk dat hele kleine kansje wat ze kregen tactisch met beide handen aangepakt.. Lewis wist op het moment dat hij nadat hij de eerste keer de pits passeerde na de crash van Latifi dat hij de sjaak was.
Senna - Prost, ik weet hem nog hoor :) (2x zelfs)
Schumacher - Hill.... midden in de nacht, ik weet hem nog hoor :)
Schumacher - VIlleneuve, ik weet hem nog hoor :)
Massa - Hamilton, ik weet hem nog hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

pro_6or

amateur_60r

sly___ schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:56:
Dit draaien ze nooit terug. Mercedes gaat dit gebruiken bij toekomstige onderhandelingen over regels of financiën.
Ik hoop alleen dat Hamilton niet stopt....zonder hem wordt t saai voor Max.
Die stopt niet voor hij er 10 heeft, of geen uitzicht meer heeft er 10 te halen.

Ik weet niet waar die enorme straight line speed winst 2e helft seizoen vandaan kwam, de vouwende mainplane, de motor voor 4 races, inzakkende ophanging, iets anders, maar als deze lijn zich voortzet volgend jaar zijn ze gewoon weer dominant.

Ik denk dat RBR ook wel eea weet nu.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawai0
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 18:43
Spa was een schande, met geluk (die keer dan toch) voor Max.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 16-09 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

StealthyPeanut schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:06:
[...]

Eigenlijk door Mick Schumacher. Hij was in duel met Lattifi en die kwam door Mick op het vuil en buiten de baan. Nicolas gaf iets teveel gas in die bocht.
"There shall be no 8th!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Segafreak83 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:27:
[...]

12.3 15.3 is duidelijk, Masi mag anders beslissen en dat heeft ie gedaan. Verder was iedereen het erover eens dat ze wilde racen ipv eindigen achter de safety. Mercedes heeft gegokt en verloren, zo gaat dat.

15.3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:13
[...]
Andere optie was: Rode vlag en herstart. Achteraf was dit denk ik beter geweest. In ieder geval minder controversieel. Maar dan had Mercedes weer lopen zeiken waarom niet gewoon een SC om het op te lossen?
Ik weet niet of dit minder controversieel was. Als er direct een rode vlag was gekomen, misschien, maar vaak wordt een rode vlag pas afgegeven 1-2 rondjes na een SC. Als dat hier het geval was, en de rode vlag was gekomen nadat VER nieuwe banden had, was het een ontzettend controversiele optie geweest ten nadele van VER/RB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

pro_6or schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:29:
[...]

Die stopt niet voor hij er 10 heeft, of geen uitzicht meer heeft er 10 te halen.

Ik weet niet waar die enorme straight line speed winst 2e helft seizoen vandaan kwam, de vouwende mainplane, de motor voor 4 races, inzakkende ophanging, iets anders, maar als deze lijn zich voortzet volgend jaar zijn ze gewoon weer dominant.

Hij is 36, hij is al over zijn piek heen imo. Hij heeft ook veel mental optaters gehad dit F1 seizoen, de glorieuze tijdens van Mercedes hun dominantie zijn voorbij.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
TheBrut3 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:16:
[...]

Thanks! That last graph is also cool.

I do wonder what your opinion is about the race ending? As non Dutchie. And about the Mercedes protest and taking it to court? After all, they won the WCC and the big prizemoney.
I think Verstappen deserved to win the championship. Having said that, I think that the ending could've been handled a lot better. The "cars won't be allowed to overtake" quickly followed by "only some cars will be allowed to overtake" was quite bad.

I also didn't agree with Lewis not returning the position at the beginning of the race. Not only he did not return the gained advantage, but he gained an extra advantage by cutting the track. The explanation given by Masi was nonsensical.

I don't think Mercedes can do much about the final result. Best case scenario for Merc is get the race invalidated. Verstappen is still the champion.

I think Masi is quite bad at his job. Yes, it's a difficult job but he should be faster and more consistent when making decisions. During the first VSC, he took over 30 seconds to deploy the mentioned VSC. A car was parked at the end of a corner in a dangerous position. Clearly the yellow flag wasn't enough and the car and driver should've been protected by the VSC as soon as possible.

The ending well yeah, it was just what you could expect from him after a series of poor decisions over the season.

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Segafreak83 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:27:
[...]

15.3 is duidelijk, Masi mag anders beslissen en dat heeft ie gedaan. Verder was iedereen het erover eens dat ze wilde racen ipv eindigen achter de safety. Mercedes heeft gegokt en verloren, zo gaat dat.

Ja Masi mag alles beslissen zoals hij dat wil,,, zo hoef je er inderdaad niks bij te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
siggy schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:24:
[...]

Ja, ik heb iets te veel star trek gekeken de afgelopen tijd. Reverse the polarity ! :+ :+

Ik ben benieuwd wat er met Masi gaat gebeuren en of Mercedes echt naar het tribunaal gaat. Zou hilarisch zijn. Laten ze zich gewoon echt kennen. Maar de Merc/Lewis fans zullen dat wel prima vinden.
Ik denk dat er de komende dagen wel een telefoontje van een of andere duitse mercedes CEO naar toto gaat dat hij even een paar weken vakantie moet nemen en dat de huisadvocaten het voor hem zullen overnemen. (lees, lade 13 en we horen er niks meer van) Dit geeft alleen maar imagoschade.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
En als Hamilton wel kampioen was geworden zou altijd Imola, Silverstone , Hungaroring en Saudi GP ter sprake komen.
Denk toch dat Hamilton dit jaar meer dubieus voordeel heeft gehad dan Max

[ Voor 25% gewijzigd door GAIAjohan op 13-12-2021 12:32 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Nederlanders-googelden-vooral-naar-vriendin-verstappen-tijdens-kampioensrace :

https://www.nu.nl/tech/61...ijdens-kampioensrace.html _O-

[ Voor 25% gewijzigd door Bjorn180179 op 13-12-2021 12:32 ]

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Segafreak83 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:20:
[...]

Let wel: Ik ben blij dat Verstappen wereldkampioen is, maar ik blijf hier maar mensen zien doorgaan over die eerste ronde. Stel nu dat Hamilton die plek terug had gegeven, denk je dat de race dan anders was verlopen, gezien de snelheid van de Mercedes? Ik denk het namelijk niet, volgens mij zou Hamilton er dan een rondje later voorbij zijn gegaan en alsnog weg zijn gereden. Uiteindelijk had Red Bull niet meer de snelheid om bij te blijven deze laatste paar races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Jolke schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:59:
[...]

Kromme vergelijking, want HAM rijdt al jaren langer mee in F1.

Ergens werd hier een lijstje gepost met resultaten van de jongste wereldkampioenen. Max stak daar toch wel bovenuit met 18x podium.
In een lijstje met mensen die allemaal een ronduit dominante wagen hadden. Max toch zeker niet.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

[...]

Nee hoor, maar in Spa was het een kwestie van veiligheid. Gisteren was de veiligheid geen issue meer, en zouden ze alleen achter de SC finishen omdat regeltje 14.12 (oid) luidde dat 'the following lap' de SC naar binnen zou moeten. Daarbij heeft Masi dus de voorkeur gegeven aan nog 1 ronde racen, conform de wensen van de teams zelf.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
Eigenlijk door Hamilton zelf, Als hij geen Covid gekregen had vorig jaar, was Russel niet voor hem ingevallen in Shakir, hierdoor kon Perez de race winnen en kreeg Perez het stoeltje naast Max, waardoor Perez Hamilton deze race kon ophouden waardoor Hamilton niet kon pitten onder de (V)SC's

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]

Je stapt er wel even overheen dat Max een aantal keer een DNF gehad heeft zonder zijn schuld. Ik denk dat Max meer pech dan geluk gehad heeft over het hele seizoen. Dat deze zijn kant op valt voelt zelfs een beetje als het universum die wat goed te maken had met hem :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Bjorn180179 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:31:
Nederlanders-googelden-vooral-naar-vriendin-verstappen-tijdens-kampioensrace :

https://www.nu.nl/tech/61...ijdens-kampioensrace.html _O-
Doet mij denken aan iets wat ik gisteren las, één van Kimi's comments:

Lewis Hamilton said that winning his first race felt better than having sex. Kimi´s reply to that was: “Maybe he never had sex.”

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

pro_6or schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:32:
[...]

In een lijstje met mensen die allemaal een ronduit dominante wagen hadden. Max toch zeker niet.
HAM ook niet, en ALO ook niet echt. Wel beter dan de concurrentie, maar zeker niet dusdanig dominant als RBR tussen 2010-2013 en MER 2014-nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
[...]

Dit komt denk ik voornamelijk door de veel versere motoren waar Mercedes de laatste races mee gereden heeft. De motor die Max erin had liggen was nog van Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Gelukkig veranderen de wagens dusdanig dat eigenlijk alleen de motor hetzelfde blijft. Bij de eerstvolgende race zal pas een beetje duidelijk worden hoe de teams presteren met de nieuwe wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:18
[...]

Er was toch geen rede voor een rode vlag? Dat gebeurt enkel als de baan dermate verspert is dat men de boel niet veilig op kan ruimen terwijl het veld daar op gepaste snelheid langs rijdt (zoals afgelopen race, op dat krappe stratencircuit).

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NiaX schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:32:
Let wel: Ik ben blij dat Verstappen wereldkampioen is, maar ik blijf hier maar mensen zien doorgaan over die eerste ronde. Stel nu dat Hamilton die plek terug had gegeven, denk je dat de race dan anders was verlopen, gezien de snelheid van de Mercedes? Ik denk het namelijk niet, volgens mij zou Hamilton er dan een rondje later voorbij zijn gegaan en alsnog weg zijn gereden. Uiteindelijk had Red Bull niet meer de snelheid om bij te blijven deze laatste paar races.
Dat weet je niet. Verstappen had keihard kunnen verdedigen vanaf dat moment (Hamilton kan zich geen crash veroorloven) en het bandenvoordeel zou behoorlijk genivelleerd worden. Je weet het niet, maar het had de wedstrijd flink kunnen beinvloeden. Er was in ieder geval geen excuus voor dit geblunder van de stewards, die de race daarvoor juist het tegengestelde meerdere keren deden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:45

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

[...]

Als ze alle auto's ertussenuit hadden gehaald was de kans eerder dat TSU en GAS ook SAI en HAM nog voorbij waren gereden. Alleen RB en AT hebben het lef gehad om naar softs te wisselen tijdens de SC. TSU en GAS gas hebben daardoor BOT nog kunnen inhalen in de laatste ronde.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:00
Wat ik mij afvraag, zijn er al filmpjes opgedoken hoe Max zich helemaal aan het klem zuipen is met Horner? Ik bedoel uiteraard het feest gedruis van het Red Bull team zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:29:
[...]

Senna - Prost, ik weet hem nog hoor :) (2x zelfs)
Schumacher - Hill.... midden in de nacht, ik weet hem nog hoor :)
Schumacher - VIlleneuve, ik weet hem nog hoor :)
Massa - Hamilton, ik weet hem nog hoor :)
Omdat ik dit niet vaak genoeg kan zien. Ook met het commentaar erbij.

Senna & Prost 1 (1989)
YouTube: Ayrton Senna and Alain Prost's Championship Deciding Crash | 1989 Ja...

Senna & Prost 2 (1990)
YouTube: Japan 1990 - Senna and Prost's first corner accident

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:27
Puc van S. schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:33:
[...]

Eigenlijk door Hamilton zelf, Als hij geen Covid gekregen had vorig jaar, was Russel niet voor hem ingevallen in Shakir, hierdoor kon Perez de race winnen en kreeg Perez het stoeltje naast Max, waardoor Perez Hamilton deze race kon ophouden waardoor Hamilton niet kon pitten onder de (V)SC's
Ga even door met terug redeneren, vind het al een spannend verhaal. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:21
[...]

Als die slachtoffers het afgelopen jaar 20k extra hadden gekregen door een aparte uitleg van de regels en nu 15k moeten inleveren vind ik inderdaad dat ze niet zo moeten klagen ja :+

[removed]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 06:53

codex

Geen OpenAI agent :)

https://www.thetimes.co.u...appen-title-win-mcs6cbbz7

Lijkt toch einde protest te zijn, maar goed ook. Los van de sport zou het Mercedes zelf een slechte naam geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Icephase schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:33:
HAM ook niet, en ALO ook niet echt. Wel beter dan de concurrentie, maar zeker niet dusdanig dominant als RBR tussen 2010-2013 en MER 2014-nu
RBR was 2011-2013, in 2010 was de Ferrari en McLaren gelijkwaardig maar ferrari blunderde in de laatste race met de pitstops en had pech achter Petrov te zitten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Alfa Novanta schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:08:
[...]

HILARISCH !!! _O- Die arme Hamilton fan :'( :+
En die ene dame die erbij zit, die waarschijnlijk niets geeft om F1 of er niets van begrijpt. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Icephase schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:33:
[...]

Dat hoge aantal podiums? Hadden Ham en Alo dat in het jaar dat hun wagens niet dominant waren?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

gambieter schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:35:
Dat weet je niet. Verstappen had keihard kunnen verdedigen vanaf dat moment (Hamilton kan zich geen crash veroorloven) en het bandenvoordeel zou behoorlijk genivelleerd worden. Je weet het niet, maar het had de wedstrijd flink kunnen beinvloeden. Er was in ieder geval geen excuus voor dit geblunder van de stewards, die de race daarvoor juist het tegengestelde meerdere keren deden.
Wat dat betreft denk ik inderdaad ook dat het misschien beter is voor de F1 als de FIA vaste stewards zou aanwijzen, in plaats van verschillenden per race. Dan wordt de besluitvorming in elk geval een stukje consistenter. Men weet immers hoe men oordeelde in eerdere races gedurende een seizoen, bijvoorbeeld.

En ja, de beelden en de besluiten van eerdere races en eerdere jaren kan men terughalen, maar dan hebben ze niet de gehele situatie, die hebben ze wel wanneer ze een seizoen lang bijvoorbeeld bij de stewards zijn. De race director is immers ook een vaste persoon elke race, waarom de stewards dan niet?

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 13-12-2021 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik kan mij hier wel aan associeren. Zouden er rond half 4 gistermiddag meer meldingen van geluidsoverlast zijn geweest denk je? O-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

codex schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:36:

Lijkt toch einde protest te zijn, maar goed ook. Los van de sport zou het Mercedes zelf een slechte naam geven.
Verstandig, nachtje over slapen. Maar ze blijven een stelletje onsportieve <bleeps> voor het proberen te verstieren van wat een feest was. De schade hebben ze al aangericht met hun kinderachtige protesten.
CH4OS schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:37:
Wat dat betreft denk ik inderdaad ook dat het misschien beter is voor de F1 als de FIA vaste stewards zou aanwijzen, in plaats van verschillenden per race. Dan wordt de besluitvorming in elk geval een stukje consistenter. Men weet immers hoe men oordeelde in eerdere races gedurende een seizoen, bijvoorbeeld.
Oef, dan zeker niet Warwick of Connelly :p . Risico is dat je dan helemaal eenzijdige bevoordeling krijgt.

Alhoewel Warwick ook niet goed ligt in het Hamilton kamp. Die schijnt iets gezegd te hebben over Verstappen als de nieuwe blanke hoop?

[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 13-12-2021 12:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50

Heeft Ola Källenius met Toto gebeld?

"No Toto, no! This is unacceptable"

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
https://www.nu.nl/formule...en-na-episch-seizoen.html
Max Verstappen heeft volop felicitaties en complimenten gekregen van de andere coureurs uit de Formule 1. De Nederlander pakte zondag in de slotrace van het seizoen in Abu Dhabi op sensationele wijze de wereldtitel.

"Het was een epische race en een episch kampioenschap", zei tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso. "We hadden twee rivalen die met evenveel punten de laatste race in gingen en in de laatste ronde nog wiel tegen wiel aan het vechten waren. Dat is ongelooflijk."

De veertigjarige Spanjaard, die dit jaar bij Alpine terugkeerde in de Formule 1 en met 81 punten op de tiende plaats in het WK eindigde, complimenteerde Verstappen. "Het was een kwestie van tijd tot hij wereldkampioen zou worden. Hoewel hij in deze race wat geluk had, is hij in mijn ogen de verdiende kampioen."

....
Verstappen kreeg ook complimenten van Ferrari-rijder Charles Leclerc. "Het was tot de laatste ronde een krankzinnig WK. Geweldig voor de Formule 1, iets beters was niet mogelijk voor deze sport. Felicitaties aan Max, hij was ongelooflijk."
Volgens mij zijn de britten het daar niet mee eens.

[ Voor 14% gewijzigd door Exocet op 13-12-2021 12:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14

Haha, mooi... je ziet dat ze hun adem inhouden bij de allerlaatste bocht en daarna HELEMAAL los gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Thanks! Laat dat zo zijn. Heb er nu al een nacht aan verloren. Jammer voor hen maar Latifi crashte, er is op geen enkele manier foul play geweest. Niks kwam door RBR. Ze hadden gewoon een enorme pech.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:18
Joris748 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:39:
[...]

Neuh, maar grote kans dat hoofdkantoor Mercedes/Daimler zich ermee is gaan bemoeien. Dit zou het merk enkel schaden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

gambieter schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:37:
[...]

RBR was 2011-2013, in 2010 was de Ferrari en McLaren gelijkwaardig maar ferrari blunderde in de laatste race met de pitstops en had pech achter Petrov te zitten.
Ja klopt inderdaad. Maar HAM werd kampioen in 2008 en ALO in 2005. Toen waren McLaren resp. Renault echt niet veel dominanter dan Ferrari, dat was vooral mijn punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

gambieter schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:38:
[...]

Verstandig, nachtje over slapen. Maar ze blijven een stelletje onsportieve <bleeps> voor het proberen te verstieren van wat een feest was. De schade hebben ze al aangericht met hun kinderachtige protesten.
Zou het crowdsurfen van Toto en het dronken zingen met Bottas gisteravond toch geholpen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56

Misschien dat een nachtje slapen de emoties wat heeft doen bedaren of er is van hogerop een hele duidelijke boodschap gekomen. Zou een goede zaak om dit verder te laten rusten en te gaan focussen op 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

Dacuuu schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:36:
[...]

Ga even door met terug redeneren, vind het al een spannend verhaal. :9
Perez, die weg moest bij AM, nadat hij in die positie was gekomen omdat Vettel de laan werd uitgestuurd door Ferrari omdat hij de strijd met Hamilton verloor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Slavy schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:40:
[...]

Zou het crowdsurfen van Toto en het dronken zingen met Bottas gisteravond toch geholpen hebben?
Nogmaals, dat was een oud filmpje schijnbaar (van 5 jaar geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
Is er eigenlijk nog bekend gemaakt wat er nou eigenlijk met de auto van Perez was?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
Rossi46 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:40:
[...]

Neuh, maar grote kans dat hoofdkantoor Mercedes/Daimler zich ermee is gaan bemoeien. Dit zou het merk enkel schaden.
https://www.daimler.com/c...of-management/kaellenius/

;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Icephase schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:40:
[...]

Dat heb ik niet meegekregen, heb meer te doen dan de hele dag naar een F1 topic te kijken, ga het ook niet allemaal teruglezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
Rossi46 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:40:
[...]

Het gerucht is juist dat de beslissing van die kant af is gekomen om tot op het gaatje te protesteren en het team zelf er niet echt aan wilde.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De tekst onder de video ook:
This race attracted so much attention that the F1 thread on 5chan, Japan's largest BBS, recorded speeds of 8,640 comments per hour at its peak.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
FabianGTI schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:41:
Is er eigenlijk nog bekend gemaakt wat er nou eigenlijk met de auto van Perez was?
Mogelijk motorschade, wilde niet riskeren dat hij stil zou vallen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord

Je kan zeggen wat je wil, maar het zijn wel diehards, met hun calls "ja hij gaat 'm inhalen, hier bij de hairpin" en "nee als je hier aan de buitenkant zit kan het niet" :o Spot on!

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Chiron schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:44:
[...]

Je kan zeggen wat je wil, maar het zijn wel diehards, met hun calls "ja hij gaat 'm inhalen, hier bij de hairpin" en "nee als je hier aan de buitenkant zit kan het niet" :o Spot on!
En een redbull shirt uit de Vettel Ricci tijd. Dit zijn echte fans. En ze hielden het niet droog.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novadecasa
Chiron schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:44:
[...]

Maar die vraag over DRS dan weer niet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Last but not least nog wat interessante punten gepost op Reddit:

Abu Dhabi 2021 - Brazil 2008 pararells

last races with old regulations

championship decided on final lap

old veteran retires at the begining of the race and leaves F1 (Kimi and DC who were teammates in McLaren)

WCC was won by different team than driver who won title

one factor screwed almost champions (rain/stewards)

Latifi = Glock 2.0

And to add: after 2008 Lewis waited 6 years to get another title while McLaren and Ferrari till today never won WDC and WCC.

Driver who beat 7th time WDC in title fight - never won title again - Alonso

The only driver who won multiple titles after 5 - 7 seasons was Mika Hakkinen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
pro_6or schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:46:
[...]

En een redbull shirt uit de Vettel Ricci tijd. Dit zijn echte fans. En ze hielden het niet droog.
red bull... tuurlijk niet, gewoon een Orange Arrows t-shirt aan!

Ik volg F1 nu sinds 1989. En ik dacht met Jos al het hoogtepunt voor NL in F1 bereikt te hebben. Maar dit maakt het verhaal helemaal rond.

[ Voor 19% gewijzigd door bvbal79 op 13-12-2021 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

pro_6or schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:46:
[...]

Plus dat ze wisten dat als je in bocht 7 voor ligt, je het wel volhoudt tot aan de finish! Mooi man! Hooooooooooooondaaaaaaaaaaaaaaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Icephase schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:48:
[...]

Plus dat ze wisten dat als je in bocht 7 voor ligt, je het wel volhoudt tot aan de finish! Mooi man! Hooooooooooooondaaaaaaaaaaaaaaaaa
De bocht met de oranje tribune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Er werd toch eerder gepost in dit topic dat zijn moeder er niet bij was? Wie knuffelt hij dan in het begin van deze video? Hoor hem volgens mij toch "mama" zeggen.

https://streamable.com/h32wgy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icephase schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:40:
[...]

Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
verkeerd gequote

[ Voor 9% gewijzigd door bvbal79 op 13-12-2021 12:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvbal79
Slavy schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:50:
Er werd toch eerder gepost in dit topic dat zijn moeder er niet bij was? Wie knuffelt hij dan in het begin van deze video? Hoor hem volgens mij toch "mama" zeggen.

Als ik het beeld stil zet is het een vent :)

0.04 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19

Dat is Joseph Klibansky of zoiets :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

bvbal79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:52:
[...]

Als ik het beeld stil zet is het een vent :)

0.04 sec
Ik twijfelde, maar bedankt voor het bevestigen. Lijkt toch dat hij "man man man" zegt :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa

MAN MAN.

Edit.

[ Voor 19% gewijzigd door Novadecasa op 13-12-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:38
Kan misschien de schaduw zijn maar is het rood omcirkelde niet een plas oid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LOx_q6s-qj0MWviHZd7bNWZcM1Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P2D8dZ92AdlXRsvwuyJChKo1.png?f=fotoalbum_large

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Dat is Joseph Klibansky (van wie het instagram account ook is) vriend van Max en Rico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:28
Lol, volgens mij is dat Ali B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
AtlAntA schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:54:

[Afbeelding]
wel erg mooie rechte lijnen voor een plasje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
En dat is ook degene die hij omarmt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:49

TrekDr0p

QR niet scannen

AtlAntA schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:54:

[Afbeelding]
Is gewoon een lege ruimte tussen de auto en de pitbox :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
Joris748 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:39:
[...]

Ola stond naast Toto in de box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
was al gepost zie ik nu :)

[ Voor 105% gewijzigd door Scuderia110 op 13-12-2021 13:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
Na de fans uit Japan, hier India

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zou mooi zijn als Mercedes een protest intrekt met als voorwaarde dat de FIA echt hevig het regelboek gaat herschrijven (nee, niet met input van Mercedes, hooguit met input vanuit alle teams) en beter toe gaat passen. Zodat we hopelijk meer seizoenen zoals dit jaar krijgen maar dan zonder het FIA geneuzel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Homeland schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:02:
Zou mooi zijn als Mercedes een protest intrekt met als voorwaarde dat de FIA echt hevig het regelboek gaat herschrijven (nee, niet met input van Mercedes, hooguit met input vanuit alle teams) en beter toe gaat passen. Zodat we hopelijk meer seizoenen zoals dit jaar krijgen maar dan zonder het FIA geneuzel.
(Alle) Teams moeten nu gewoon 1 front tegen de FIA maken voor duidelijke regels die niet tot verschillende interpretaties kunnen leiden. Voor de volgende seizoenen. (Desnoods 1 race boycotten.)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 14-09 09:23
dawai0 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:29:
Spa was een schande, met geluk (die keer dan toch) voor Max.
Nope; geluk voor beide vind ik.

Verstappen liep punten uit zonder te rijden.

Hamilton verloor maar de helft van de punten, als Max 1e was geëindigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:07:
[...]

Je gaat dan wel volledig voorbij aan de actie in de eerste ronde. Dat was toch wel een fout van Hamilton die mogelijk de rest van de race heeft beïnvloed. In plaats van Hamilton die zijn mediums aan gort zou rijden achter Verstappen, reed Verstappen zijn softs aan gort achter Hamilton.
Voor de duidelijkheid: ik vind dat Max terecht WDC is en ik noemde dit tegen vrienden al "Karma" voor alles wat rondom Hongarije en Silverstone was gebeurd. Maar toch...
Mogelijk zou Hamilton hem later alsnog hebben gepakt, maar dan had Verstappen in elk geval een kans gehad om te verdedigen.
Ik vind het jammer dat dat niet duidelijker werd uitgelegd door de stewards. De gained advantage was teruggegeven, maar ik zie oprecht niet hoe dit nou netjes was. Ik merk ook dat Britse commentators zeggen dat Max hem van de baan duwde en dat Lewis een ongeluk voorkwam, terwijl ze een race terug nog zeiden dat Lewis gewoon de bocht opeiste en logischerwijs Max van de baan drukte. Had Max toen ook een ongeluk voorkomen? Daar zou hij toch zo van profiteren? Ze roepen soms zelfs "als daar een muur had gestaan, had Max Lewis in de buur gedrukt en was hij gediskwalificeerd. Er stond natuurlijk geen muur, maar hoe is dat anders dan in andere races waar de persoon aan de binnenkant de bocht opeist en degene aan de buitenkant maar moet opgeven?

Dat blijft een 2021-dingetje dat ze eens duidelijk moeten maken: laat je legaal een wagen breed over of duw je de ander legaal van de baan? Ik snap het oprecht niet meer.
Verder ben ik het met je eens dat dit niet het mooiste einde is. Nu zijn het echter vooral de Britten die zich bestolen voelen en een groot deel van de media beheersen, maar voor een groot (groter?) deel van de F1-fans zal dit einde ook wel als gerechtigheid voelen.
Zoals ik op Twitter zei als reactie op een jankende Hamilton-fan: nu weten jullie hoe de Nederlandse fans zich voelden na Silverstone en Hongarije: Karma is a bitch :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Grrrrrene schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:07:
[...]
Ze roepen soms zelfs "als daar een muur had gestaan, had Max Lewis in de buur gedrukt en was hij gediskwalificeerd.
Als er een muur was, had HAM geremd ;)

We moeten weer gaan racen. F1 is verworden tot een DRS spectakel met clean overtakes. Zonder DRS is dit gewoon de manier van inhalen. Je kan het een divebomb noemen, maar er is ruimte, hij zat er een halve auto lengte voor EN haalde de bocht gewoon. Dan is het een top inhaalactie. Als VER zelf was doorgeschoten was het een ander verhaal geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:50
Volgens Sky sports verwacht RB nog een hoger beroep
Craig Slater had vanmorgen een afspraak met Horner voor een interview maar deze is gecanceld omdat Horner terug moest naar Engeland om een zich voor te bereiden
Volgens Slater heeft Mercedes 96 uur om in hoger beroep te gaan

Bron https://twitter.com/SkySp.../1470323734539956224?s=20
Pagina: 1 ... 86 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord