[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 82 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.860 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:12
CH4OS schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:50:
[...]

In 2020 had VER de race ook gewonnen, op de oude configuratie dus. ;)
Doelde op de laatste (beslissende) ronde.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-08 09:55
redwing schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:45:
[...]

Tja, Merc was al gelijk bezig met bezwaren en ik schat dat ook iedereen dat wel had verwacht. Dan is het natuurlijk lastig om echt feest te vieren omdat het niet de eerste keer zal zijn dat de FIA een rare beslissing neemt ;)
Dat Merc kun je beter vervangen voor Toto 😉

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Voor mijn entertainment toch maar een kijkje gaan nemen op wat comment sections van Britse (social)media en ben wel verrast dat het merendeel van de comments aangeeft dat men Max het wel gunt, maar dat men de woede richt tot de raceleiding. Niet zo zeer op RBR/Max.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:50

Player1S

Probably out in the dark

Chiron schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:46:
[...]

Mwa dom wil ik het niet noemen. Het was gewoon een gok op finishen na de safetycar en track position behouden, want als Max eenmaal voor Lewis zit is het risico op een clash groot.
Ik wel. Botsing zou Max nooit de titel hebben opgeleverd na alles wat al is voorgevallen en de waarschuwingen eerder in de week. Zelfs als Max hem enkel van de baan had geduwd zonder te botsen zou dat een straf opleveren. Dus daar hoefden ze echt niet bang voor te zijn.

Lewis op verse banden had makkelijk Max kunnen pakken.

De race was ook nooit onder SC gefinished. Als die kans er in zat, hadden ze de rooie vlag uit gedaan. Dus ook domme gok van Mercedes.

Toen Max ~14 achter Lewis zat zei ik al tegen mijzelf dat ze Lewis naar binnen hadden moeten halen. Die SC was toen nog niets meer dan een natte droom van iedereen die Max een warm hard toedraagt. En zelfs dan had Mercedes gewoon het voordeel gehad.

Ze hadden de auto en de snelheid aan hun kant de gehele race en kozen voor veilig. Dat klapte echter vol in hun gezicht op het einde.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik denk dat de FIA een flinke kluif heeft. Eerst en vooral het gedrag van Mercedes in de DTM en dan nu de intent to complain... Het kan zomaar zijn dat Mercedes het deksel op de neus gaat krijgen maar vooral een nachtmerrie voor de FIA.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
warhamstr schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:29:
Op 0:37 weet Hamilton al wat er gaat gebeuren ;( .

YouTube: Lewis Hamilton full Conversation during the Safety Car - 2021 Abu Dh...

Gewoon domme strategische misser van MER
Wat hadden ze moeten doen?
Eerder naar binnen kon niet, dan was Max buitengebleven, Lewis er 2 sec achter gekomen met risico onder safetycar de race uit te rijden en weg te geven.
Ronde later zat max er al te dicht op en zou ie er ook achter terecht gekomen zijn.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 22:44
FirePuma142 schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:54:
In de laatste ronde zien we natuurlijk ook kolossale rijdersfouten van Hamilton. Hij komt te wijd uit bocht 4, en harvest in de remzone voor bocht 5 terwijl hem voor de herstart was verteld dat hij overtake beschikbaar had voor beide rechte stukken en terwijl hij harvest houdt hij de deur wagenwijd open voor Verstappen. Pas als Verstappen de rode lamp voor het harvesten ziet knipperen remt hij hem er diep naast.

Natuurlijk is de ingreep van race control voor Verstappen goud waard, maar drie kolossale fouten van Hamilton hebben hem hier definitief in het zadel geholpen.
Helemaal mee eens d:)b

Daarbij is het een blunder van jewelste dat ze hem niet naar binnen haalden. Het hele argument van track position houdt geen water, tenzij ze overtuigd waren dat de SC tot einde race zou duren.

In worst case scenario had hij achter Max gezeten met verse banden. Maar dat was een beter uitgangspunt geweest dan moeten verdedigen met versleten banden. Ander scenario had Lewis op nieuw geel gestaan (zag dat de pitcrew medium banden had klaarstaan) en Max op rood. Ook dan had hij zijn plek een stuk beter kunnen verdedigen en waarschijnlijk een betere uitgang uit bocht 4 kunnen halen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Chiron

Moderator Discord
Player1S schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:59:
[...]

Ik wel. Botsing zou Max nooit de titel hebben opgeleverd na alles wat al is voorgevallen en de waarschuwingen eerder in de week. Zelfs als Max hem enkel van de baan had geduwd zonder te botsen zou dat een straf opleveren. Dus daar hoefden ze echt niet bang voor te zijn.

Lewis op verse banden had makkelijk Max kunnen pakken.

De race was ook nooit onder SC gefinished. Als die kans er in zat, hadden ze de rooie vlag uit gedaan. Dus ook domme gok van Mercedes.

Toen Max ~14 achter Lewis zat zei ik al tegen mijzelf dat ze Lewis naar binnen hadden moeten halen. Die SC was toen nog niets meer dan een natte droom van iedereen die Max een warm hard toedraagt. En zelfs dan had Mercedes gewoon het voordeel gehad.

Ze hadden de auto en de snelheid aan hun kant de gehele race en kozen voor veilig. Dat klapte echter vol in hun gezicht op het einde.
Het ironische vond ik dat Bono voor de (V)SC's nog aan Lewis vroeg welke kleur banden hij prefereerde voor het geval er een SC zou komen, Lewis antwoorde heel cryptisch iets in de trant van "me 2, 2". Of het was geheimtaal voor iets heel anders.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-08 09:55
SterqVerhael schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:45:
Max heeft dit WK met geluk gewonnen natuurlijk, maar daar lagen wel weer de agressieve keuzes van Red Bull qua strategie aan ten grondslag. Je moet het geluk ook zoeken zeggen ze dan zo mooi. :)

En eerlijk is eerlijk, heeft Max die DNF in Baku niet, of die DNF in Silverstone, of die lage klassering in Hongarije. Dan was hij in Mexico of Austin al kampioen geweest. Dit einde was vele malen mooier, maar man man man wat een spanning.
Gister had Max zeker geluk.
Maar los van de DNF's en lage klassering in Hongarije heeft Lewis over het hele jaar gezien meer geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

Player1S schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:59:
[...]

Tja, dat deden ze dus vorige week en toen kregen ze deksel op de neus qua track position.

Ik snap het wel, ze zaten between a rock and a hard place. Ben het wel met je eens dat die vooral wegens defensief denken kwam, waar RBR echt offensief dacht. Dat moest overigens ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
-Mike84- schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:03:
[...]

Gister had Max zeker geluk.
Maar los van de DNF's en lage klassering in Hongarije heeft Lewis over het hele jaar gezien meer geluk gehad.
Helemaal eens. Des te zoeter is de smaak der overwinning. Het mocht ook wel een keer zijn kant op vallen. _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

SterqVerhael schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:54:
[...]

Quote of the year:
Toto: Michael, this isn't right.. no no no Michael.
Michael: It's called a motor race.
Toto: Sorry?
Michael: We went car racing. :D
Precies dit... Daarnaast het smeken om een VSC bij de eerste uitvaller... :r Nogmaals; wie denkt hij eigenlijk dat hij is? Ik hoop zo dat we snel genoeg horen dat Toto is terug gefloten en/of Mercedes het hierbij laat. Wat een trieste gebeurtenissen en wat een smet op de avond gisteren, die dé avond moest zijn.

Alle lof voor Lewis dit keer. Gemeend of niet, het was gewoon top.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:17

_Apache_

For life.

En die DRS die nog niet aanmocht na in de laatste ronde werkte HAM ook wel tegen. Hij had niet de overspeed om buitenom te gaan bij de counter tegen VER.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:00:
[...]

Wat hadden ze moeten doen?
Eerder naar binnen kon niet, dan was Max buitengebleven, Lewis er 2 sec achter gekomen met risico onder safetycar de race uit te rijden en weg te geven.
Ronde later zat max er al te dicht op en zou ie er ook achter terecht gekomen zijn.
Ik denk dat Mercedes prooi is geworden van zijn overtuiging dat race onder SC werd gefinished. Uiteindelijk werd alles uit de kast getrokken om dat niet te doen, waardoor Max 1 ronde de kans had. Als Lewis was gepit, had hij die 1 ronde achter Max gezeten met een veel snellere wagen.

Het valt daarmee inderdaad alles op of die SC juist afgesloten is of niet. Wat ik zo hier en daar oppik, heeft Masi als wedstrijd leider overrullende gezag over zowat alles (waaronder "inzet van" SC). Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat de FIA zijn ongelijk moet toegeven als het tot in de rechtzaal komt.

Ik vond de beargumentatie van Red Bull ook wel komisch op dat protest. Merc beargumenteert dat niet alle auto's er tussen uit waren gehaald voor de restart. RBR beargumenteert dat "any cars may overtake" niet "all" betekent. Als programmeur helemaal mee eens O-) , in first-order logic zijn "all" en "exists" 2 afzonderlijke operators.

Oh, en als Mercedes ook met een interne jurist naar het circuit komt opdraven.. dan ben ik overtuigd dat ze ook wel protest hadden aangetekend als de SC niet was afgesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door Hans1990 op 13-12-2021 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:09
Chiron schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:02:
[...]

Het ironische vond ik dat Bono voor de (V)SC's nog aan Lewis vroeg welke kleur banden hij prefereerde voor het geval er een SC zou komen, Lewis antwoorde heel cryptisch iets in de trant van "me 2, 2". Of het was geheimtaal voor iets heel anders.
Lewis zei dat het hem niet uitmaakte en dat beide bandenkeuzes goed voelde.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
_Apache_ schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:06:
En die DRS die nog niet aanmocht na in de laatste ronde werkte HAM ook wel tegen. Hij had niet de overspeed om buitenom te gaan bij de counter tegen VER.
Na een VSC mag de DRS gelijk aan. Na een SC niet, dan moeten ze 3 ronden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
_Apache_ schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:06:
Is een standaard regel dat die niet direct na een safetycar weer werkt, pas vanaf ronde 3 na een start, herstart, safety car etc. weer.
Dus daar had je dan op moeten anticiperen, je weet dat je die niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59
dutchgio schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:54:
[...]

Dan was het precies andersom geweest.
Die tijd rijd je goed voordat de safetycar weg is.
Gegokt op uitrijden onder de safetycar en verloren.

Hamilton ging wel heel erg naar de buitenkant bij de bocht. Daar had hij de binnenkant veel meer moeten verdedigen.
Het leek wel alsof hij plaats maakte en verwachte om in een slipstream op het rechte stuk de plek weer terug te kunnen pakken, maar dat zat er niet in.
Nee want Max reed toen een paar sec achter Lewis en rbr had hem in dat geval ook kunnen laten pitten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Martinusz schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:06:
[...]

Lewis zei dat het hem niet uitmaakte en dat beide bandenkeuzes goed voelde.
Het ging iets als:
"In the event of a potential SC, which tires do you like, medium or hard?"
"I dunno man, both tires feel good. Mediums.. hards too, TOO!"

Leek erop alsof hij optie 2 wilde signallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:35
Wow dat je -als dat voor je gebeurt, het WK wordt beslist- deze focus nog kan opbrengen om bijna net zo hard mee te gaan... Respect

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Ik hoop vooral dat de regels na zo'n seizoen eens goed tegen het licht worden gehouden.

Wat ik zelf graag zou willen zien:
  • Stoppen met rondes doortellen tijdens een SC/VSC.
  • Verplichtte pitstops naar minimaal 2.
  • Snellere beslissingen van de stewards zodat een penalty etc direct tijdens de race effect heeft en niet achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 21:48
Wognummer schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:50:
[...]

Dan had lewis op rode bandjes achter Max gezeten op een seconde hè 🤡 en we weten allemaal hoe dat geëindigd zou zijn })
Is dat zo? Hamilton zou dan een ronde later pas de pits in kunnen als het gehele veld al achter de safetycar zou hangen, als hij dan de pits uit kom zou hij het "gehele" veld ineen voor zich hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:35
Cowamundo schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:09:
Ik hoop vooral dat de regels na zo'n seizoen eens goed tegen het licht worden gehouden.

• Snellere beslissingen van de stewards zodat een penalty etc direct tijdens de race effect heeft en niet achteraf.
en, zoals bij nascar. Overtime. Als de race dreigt te eindigen onder een SC -> extra ronde toevoegen en die altijd racen.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
Zie trouwens net dat Max ook gewoon 1.7 seconden weg was van Lewis toen hij over de streep kwam, terwijl hij letterlijk 20 seconden daarvoor nog wiel aan wiel zat. Bizar :) Maakte Lewis gewoon foutjes in de laatste paar bochten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:40
Dentist schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:14:
[...]

Dit.

Ze zouden eens moeten beginnen dat teams alleen met race direction mogen spreken in antwoord op een vraag.

Gemekker over de radio over andere teams zou een instant reprimande moeten zijn.

En dan hebben de RD en stewards nog wel wat werk te doen met het uitleggen van keuzes. Waarom de ene keer no action, en andere keer wel. Ik wil er wel in meegaan maar krijg te weinig informatie om te zien welke overwegingen er iig zijn gemaakt.

Wat regels kan de boel dan wel redelijk gelijk blijven. Daar zit het hem echt niet zo in.
Dit is op zichzelf al raar natuurlijk, dat 'tijdens het maken van een beslissing' hier invloed van bepaalde personen die er zelf álle belangen bij hebben, bij terug komt. Echter is het denk ik ook ivm veiligheid (motor staat op springen bij een coureur ofzo) dat ze geïnformeerd moeten zijn. Echter kunnen dat ook andere mensen zijn dan die beslissingen moeten nemen tijdens de race.

Verder eens met het goed (moeten) onderbouwen van keuzes, zodat ook verschillen in keuzes, die wij 'controversieel' (inconsistent) noemen wellicht wél logisch blijken te zijn. De ene actie is immers Nooit precies hetzelfde als de andere, al lijken ze er wel heel veel op. (Waar bij een actie met 2 coureurs de ene remt en in een andere situatie de ander wellicht iets gas bij geeft, terwijl je dat op de beelden niet ziet, alleen dat in een situatie de ene wat harder gaat en de ander wat zachter). In beide gevallen 'lijkt' dit hetzelfde, terwijl in werkelijkheid de coureurs ook andere keuzes hebben gemaakt en de situatie feitelijk anders is.
sjaool schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:20:
[...]

Ik liever hoe Red Bull met dit soort zaken omgaat dan wat Mercedes doet bij protesten. Dat is echt over the top.
Dat heb ik ook, Mercedes kruipt bij alles in de slachtoffer-rol terwijl ze minstens even vaak dader als slachtoffer zijn van gemaakte keuzes. Het enige wat ze doen is moddergooien, want Max is zo roekeloos, hij racet gevaarlijk e.d. :'(
Zeker voor een team met vaak zo een dominante auto, die seizoen na seizoen met een walk in the park kampioen werd is dat erg triest vind ik, en ook na alle momenten waar Lewis eigenlijk (minstens) net zo 'fout' was.
Ekfad schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:22:
[...]

Ik betwijfel het. Nu ik er een nachtje over geslapen heb ben ik er meer en meer van overtuigd dat de beslissingen die in de laatste races genomen zijn door de raceleiding en de stewards genomen zijn vanuit een commercieel standpunt en dus wat mij betreft niets met racen te maken hadden. Ze hebben gewoon de boel kunstmatig spannend gehouden.
Dit dacht ik ook, maar aan de andere kant hadden ze in dit geval wél vooraf uitgesproken de race niet achter safetycar te willen finishen en de kampioen af te laten hangen van de race. Dit pakt nu zeker commercieel heel goed uit, maar ze hadden dit wel uitgesproken vooraf.
Tk55 schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:31:
[...]

Simpelere regels zijn niet de sleutel. Het gaat erom hoe je ze toepast. Als Verstappen vorige wedstrijd een bocht afsnijdt en de plek terug moet geven, dan moet Hamilton dat in deze wedstrijd ook doen. Het kan niet de ene wedstrijd “eraf duwen” en de andere keer “leaving track and gaining advantage” zijn. Wat is het nou? Het maakt de sport niet leuker om te volgen, enkel verwarrender. Je favoriete coureur wordt altijd genaaid, want de regels worden toch arbitrair toegepast. Daardoor krijg je commentaren als “maFIA”. Ze kunnen niet eens doen alsof ze onpartijdigheid zijn omdat elke fan talloze tegenvoorbeelden kan laten zien van elk vergrijp en elke beslissingen.

Dit soort problemen gebeurt echter aldoor en daar ontstaan de problemen die wij fans hebben met de FIA.
Precies dit, daar gaat het mis, maar (zoals hier boven geschetst) openheid waarom het ene erafduwen was en het andere gaining an advantage. Misschien gaf in het beide gevallen Max wat gas bij, bijvoorbeeld, waarbij hij in het ene geval (aan de buitenkant) erafschoot en er voordeel uit haalde en in het andere geval toch eigenlijk soort van 'pushte'.
Doordat dit niet duidelijk wordt, wéten we niet waarom het zo wordt uitgelegd, daar komt voor een groot deel het idee van 'wisselende regels' vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:31
-Mike84- schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:58:
[...]
Dat Merc kun je beter vervangen voor Toto 😉
Klopt, Hamilton zelf doet het wat dat betreft een stuk beter en geeft ook toe dat Max gewonnen heeft. Die weet zelf ook best wel dat hij al verschillende races punten kado heeft gekregen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
yinx84 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:13:
Zie trouwens net dat Max ook gewoon 1.7 seconden weg was van Lewis toen hij over de streep kwam, terwijl hij letterlijk 20 seconden daarvoor nog wiel aan wiel zat. Bizar :) Maakte Lewis gewoon foutjes in de laatste paar bochten?
Het enige wat ik wel weet is dat PER 8 seconden in 2 ronde wist te winnen voor VER door HAM op te houden. Dat kreeg HAM duidelijk niet voor elkaar bij VER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

caspervc schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:09:
[...]

Wow dat je -als dat voor je gebeurt, het WK wordt beslist- deze focus nog kan opbrengen om bijna net zo hard mee te gaan... Respect
front-row seat, die overigens ook goed laat zien hoe enorm scherp Max was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 08:15
Ik vermoed realisatie en daarmee teneergeslagen, dan zit je niet meer op de top van je game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Suicyder schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:15:
[...]

Ik vermoed realisatie en daarmee teneergeslagen, dan zit je niet meer op de top van je game.
Ik denk eerder dat dat kwam omdat Max veeeeeel nieuwere banden had, die ook nog eens stuk zachter waren. Dan geloof ik zo dat je in S3 een seconde of 2 pakt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
Na de bocht aan het einde van het rechte stuk nam hij afstand, die wist dat het klaar was. In sector 3 kan je niet inhalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
SterqVerhael schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:54:
[...]

Dat is precies wat ik bedoel. Omdat hij de race won, won hij het WK. Dat is nogal een twee-eenheid omdat het in de laatste race beslist werd. We bedoelen hetzelfde. :)

Zijn er meer mensen die van vreugde de tranen niet konden bedwingen? Poh die spanning moest er ook uit. Die boordradio daarna van Albon die zo blij was voor Max toen hij over de streep kwam. Zo mooi ook. Dat tekent Red Bull. Het is veel meer een team/familie dan bij Mercedes voor mijn gevoel.

Quote of the year:
Toto: Michael, this isn't right.. no no no Michael.
Michael: It's called a motor race.
Toto: Sorry?
Michael: We went car racing. :D
Nog even met geluid _/-\o_ : YouTube: "Toto, it's called a motor race" - Radio message between Toto Wolff ...

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Nee, HAM wist dat er niks meer te winnen was na de laatste "hairpin" (bocht 9). Hij liet het lopen in het hotel-gedeelte.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 20:21

Zewatanejo

Fine Thanks!

Bushie schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:11:
[...]

Is dat zo? Hamilton zou dan een ronde later pas de pits in kunnen als het gehele veld al achter de safetycar zou hangen, als hij dan de pits uit kom zou hij het "gehele" veld ineen voor zich hebben.
HAM had ook gewoon meteen naar binnen kunnen gaan net als VER. Als je de radio van HAM terugluistert, dan hoor je dat zowel HAM als Bono meteen reageerden dat dat geen optie was ivm trackpositie. 30 seconde later hoor je dat ze meteen beseffen dat dat betekende dat VER op nieuwe banden direct achter HAM zou komen te zitten. Je hoort bijna het besef dat ze een foute keuze gemaakt hebben. Op dat moment besefte HAM in elk geval dat hij zou verliezen.

Door het hele gebeuren met race control, ziet het er allemaal wat anders uit, maar feitelijk was dit wat er gebeurd is. MERC maakt een cruciale strategische fout in de race. Achteraf gezien, makkelijk te concluderen tijdens de race wat complexer en eigenlijk best begrijpelijk.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Mijn eigen bedenkingen: terechte wereldkampioen en niet alleen dat, ook zeer goed voor de F1 als sport.
Beslissing in eerste ronde vond ik onterecht. Hamilton had altijd die plaats moeten terug geven. Verstappen is nooit van het circuit geweest, Hamilton wel. Conclusie simpel.
Kon me er een beetje bij neerleggen toen Horner in zijn pitwall interview zei dat het toch moeilijk had geweest om Hamilton af te houden door de hogere snelheid.

Prachtig team werk van Perez. Heeft door het seizoen misschien niet helemaal de verwachtingen ingelost maar dit was echt wel prachtig gedaan. Hij wist ook wel dat Hamilton niet alles op alles ging zetten om er voorbij te gaan. De kans op een aanrijding was er en hij wilde natuurlijk zijn banden niet om zeep helpen. Even leek het er op dat we weer een echte wedstrijd gingen krijgen. Zorgde weer voor het verhogen van de hartslag op het moment dat bleek dat Verstappen zijn volledige achterstand had goedgemaakt. Maar die hartslag zakte redelijk snel.

De laatste rondes geven wel een beetje een wrang gevoel. Die ganse safety car, of toch de afhandeling ervan, was niet zoals het hoorde.
Mercedes kon eigenlijk geen kant uit qua pit stops. Verstappen ging altijd het tegenovergestelde gedaan hebben. Als je dan bedenkt dat in principe alle gedubbelde wagens zich mogen ontdubbelen, dan had de race geëindigd onder safety car. Dus begrijpelijk dat Mercedes daar op gokte.
En ergens begrijp ik wel dat er maar een paar wagens mochten ontdubbelen, omdat het moest vooruit gaan. Maar ik kan me voorstellen dat er nog andere piloten waren die wel iets wilden proberen maar dat nu niet konden omdat ze moesten blijven zitten. Die paar wagens die konden ontdubbelen, hadden de baan vrij om nog eens te proberen onder mekaar.

Vind het daarom misschien geen slecht idee dat (niet virtual) safety car in de laatste vijf of tien ronden een automatische rode vlag zou zijn. Belangrijk daarbij is dat de wagens al in de juiste volgorde in de pitlane staan. Anders verlies je weer tijd met het ontdubbelen.
Het wel of niet vervangen van banden onder rode vlag is een moeilijke. Is natuurlijk wel voor de veiligheid maar toch...
R2D2 schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:44:
[...]

Russel knikt zijn hele carrière al netjes ja en amen als Toto hem dat zegt te doen en heeft de ruggengraat van een postbandelastiek. Hij zat vorig jaar na de race die hij bij Mercedes reedt al helemaal in zak en as. Mocht hij volgend jaar sneller blijken te zijn dan Hamilton (wat ik betwijfel) dan knakt Hamilton hem mentaal wel binnen een paar races.
Ah, ken je Russel persoonlijk misschien? Anders is dit eigenlijk maar grote onzin.
Tuurlijk dat hij na de race vorig jaar in zak en as zat. Ten eerste is het een topsporter. En ten tweede had hij de kans om zijn eerste overwinning te halen. Als je dan niet in zak en as zit, is het meer een teken dat het je niet interesseert

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:20

Ik zie ze liever gewoon winnen met racen in plaats van met pitstop strategien..
En hoe zie je het voor je een racesport zonder VSC/SC ,, er moet ergens ook iets van veiligheid ingebouwen worden zonder direct de hele race stil te leggen.
Je kan wel om de haverklapt een rode vlag uithangen.. maar als er een beetje troep op de baan ligt.. of er staat een auto naast de baan die direct weggehaald kant worden onder een SC.. Waarom zou je dan weer heel de race stilleggen.. met alle gevolgen van dien.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dit is eigenlijk alles wat nodig is bij het CAS...;

"...dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen, Toto" :w

Kut dat dit in de laatste race gebeurd, maar soit. Opzouten nu.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 22:28

Qu3st

Mijn god, krijg alweer tranen bij het zien van al die filmpjes. Held _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA
Bottas feestend op de schouders van Toto:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Die rondes doortellen lijkt mij inderdaad de puik oplossing voor situaties zoals dit. Dat ruimt alle tijd in voor het opruimen van de baan.
Het probleem is alleen dat die auto's brandstof zuipen, en ze maar een beperkt aantal meenemen. Refuelen mag niet. Een situatie zo op het einde betekent ook dat iedereen met 6 extra races rondes droog komt te staan. Er is dan ook niet genoeg tijd meer om extra te brandstof sparen.

Ik denk dat de FIA ook eens moet nadenken om een nieuwe vlag te introduceren voor incidenten als dit. We kennen de gele en rode vlag wil, maar een mix daartussen zodat de wedstrijd minder geneutraliseerd wordt als bij rood, maar wel evenveel doorgang kan hebben. Ik zou zeggen: de oranje vlag ! :+ :+
  • SC Geel: iedereen rijdt langzaam en blijft achter SC kleven.
  • Rode vlag: alle auto's naar pits, mogen banden wisselen of repairs maken wegens veiligheidheids of weer omstandigheden (zie Baku met plofbanden, of regenraces waarbij de race stop wordt gelegd terwijl iedereen nog op inters rijdt), etc.
  • Oranje vlag: alle auto's naar pits/start grid om ronden te stoppen, er mag NIETS veranderd worden, als weer kan terug naar grid voor staande start.
Zodoende hoef je met oranje geen rondes te verlengen ("overtime" ??), maar stopt de teller wel zoals bij rood, maar laat je wel het materiaal redelijk exact in tact zoals bij een SC. We hebben dit jaar zovaak gezien dat rode vlag situatie een van de twee concurrenten toevallig heel goed uit kwam.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

Verwijderd

Camera op Horner tijdens de laatste lap. Golden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:16

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Toen Max op die nieuwe set wit steeds dichterbij leek te komen, toen had Ham gewoon gele bandjes moeten halen om de race op uit te rijden en dan had ie Max in kunnen halen. (die banden tijdens de VSC opgehaald)

Maar ik denk dat ie dat niet durfde omdat ie dan wel eens van de baan gereden zou kunnen worden. Kortom, verloren op strategie.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
redwing schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:14:
[...]

Klopt, Hamilton zelf doet het wat dat betreft een stuk beter en geeft ook toe dat Max gewonnen heeft. Die weet zelf ook best wel dat hij al verschillende races punten kado heeft gekregen.
Ga toch weg, hij was niet eens bij de post-race interviews.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik moet zeggen dat Lewis wel heel erg snel is met iets als that's dangerous man, that's dangerous driving... Politieke steekspelletjes om de stewards en Masi te beïnvloeden. Ik zou graag meer coureurs zien die op het scherpst van de snede racen à la Max.

Wat Perez deed was ook een prachtig staaltje verdedigen en aanvallen. Ik hoop dan ook dat hij dat volgend jaar meer kan doen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Gerechtigheid. Karma.

Dat is bij mij het overheersende gevoel. Tuurlijk is het zuur voor Hamilton, die zich netjes gedroeg na de race, maar als we het seizoen als geheel nemen dan werd het tijd voor RBR om ook eens mazzel te hebben.

Jammer dat Mercedes zich zo laat kennen. Amper een felicitatie naar het team en de fabriek, leuk voor de mensen die daar hard gewerkt hebben. Een constructeurstitel lijkt mij toch een geweldige prijs.

Verstappen is in mijn ogen de verdiende kampioen. Hamilton heeft een fantastisch jaar gehad en zou normaliter al lang en breed de titel hebben binnen gehaald, maar Verstappen was nog net een tandje beter. Dit gelukje maakt zoveel goed en voelde echt als karma.

Wat betreft de FIA is het duidelijk dat dit volgend seizoen anders moet. Het inconsequente optreden, flegmatieke interpretatie van de regels, het eindeloze gezever van teambazen, dat maakt de sport echt een stuk minder leuk. Weet niet precies wat een oplossing zou kunnen zijn, maar er moet iets veranderen om deze shitshow zoveel mogelijk te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

pjottum schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:26:
Toen Max op die nieuwe set wit steeds dichterbij leek te komen, toen had Ham gewoon gele bandjes moeten halen om de race op uit te rijden en dan had ie Max in kunnen halen. (die banden tijdens de VSC opgehaald)

Maar ik denk dat ie dat niet durfde omdat ie dan wel eens van de baan gereden zou kunnen worden. Kortom, verloren op strategie.
Dat is moeilijk voor Toto... die gaat nu zeiken dat er geraced is ipv via de safety car de race finishen. Strategie is de juiste afdronk voor deze race. Kut voor hem dat het uiteindelijk WDC Max betekende. Misselijkmakend nog steeds. Ik durf gewoon nog steeds niet te geloven dat Max WDC is met dat gezeik nadien :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
De_Bastaard schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:49:
Mercedes kon geen kant op qua pitten hoor. Als Lewis zou hebben gepit was Max gewoon buiten gebleven. Hij had veel nieuwere harde banden, no way dat Lewis dat gat van 10sec (ofzo) dan in twee ronden zou hebben dichtgereden.
Tijdens de VC hadden ze moeten pitten, of veel langer door moeten rijden op de gele in het begin, dan had Lewis veel nieuwere harde banden gehad en was het verschil niet zo groot met de gebruikte rode banden van Max in de laatste ronde.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Toepasselijke songtext ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:40
DonJunior schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:19:
[...]

Ik zie ze liever gewoon winnen met racen in plaats van met pitstop strategien..
En hoe zie je het voor je een racesport zonder VSC/SC ,, er moet ergens ook iets van veiligheid ingebouwen worden zonder direct de hele race stil te leggen.
Je kan wel om de haverklapt een rode vlag uithangen.. maar als er een beetje troep op de baan ligt.. of er staat een auto naast de baan die direct weggehaald kant worden onder een SC.. Waarom zou je dan weer heel de race stilleggen.. met alle gevolgen van dien.
Ben ik het niet (helemaal) mee eens: Natuurlijk gaat het ook om racen, maar een stuk tactisch (dus echt tactiek) inzicht met het team is natuurlijk ook supergaaf. Dan komt het ook aan op bepaalde details. Als je iedereen verplicht met dezelfde banden en op dezelfde momenten te wisselen, te rijden valt dat helemaal weg.

Juist pitstop strategieën (undercut) zijn heel leuk om naar te kijken, door net 1 ronde eerder banden te wisselen, waarbij je opponent nog een ronde langer (langzamer meestal) op oudere banden door moet kan je ook net een voordeeltje halen (omdat je banden ook warm(er) zijn als je weer bij start/finish bent en je opponent dan de banden nog moet opwarmen). Vind ik supergaaf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JP_Frost
Heerlijke beelden dit. Hoe hij ook meebeweegt in die bochten combinatie. En dan de monteurs die je op de achtergrond uit de garage ziet rennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23

Rondes doortellen is moeilijk i.v.m. de brandstof in de tanks. Waarom niet iets in de vorm van:

Geen SC meer met 10% rondes te gaan; altijd een rode vlag.

Rondes tellen dan niet door, iedereen mag banden wisselen, sprint till the end.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:41:
[...]

Maar dat mogen ze van mij sowieso wel aanpassen, op meerdere circuits. Niks geen run-off.. gewoon grind. Dan heb je al dit getrut niet... van de baan af en afsnijden? Succes!
En dat is niet alleen voor Lewis.. evenzo voor Max want die heeft dat ook een keer geflikt.
Ja, overal kunstgras naast de baan (grind geeft weer troep op de baan als je er weer op rijdt), een paar meter breed maar, en daarna asfalt. Dan kun je van de baan zonder schade, maar je verliest veel tijd.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hier zie je dat Christian een echte racer is.. Hij juist pas als hij ziet dat de inhaal actie en gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik denk dat uiteindelijk de gretigheid van het team Lewis parten heeft gespeeld.
Kijk hoe Lewis ronde na ronde een snelle tijd neerzette. Als ie banden had gespaard was er misschien minder ruimte tussen Lewis en Max op het einde, maar had ie het nog misschien kunnen halen....

Maar zo is het niet gegaan.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Grrrrrene schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:30:
[...]

Ja, overal kunstgras naast de baan (grind geeft weer troep op de baan als je er weer op rijdt), een paar meter breed maar, en daarna asfalt. Dan kun je van de baan zonder schade, maar je verliest veel tijd.
Met kunstgas zijn ze juist gestopt, omdat dat te glad word bij vocht / regen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TIGER1125 schreef op maandag 13 december 2021 @ 07:58:
[...]

[...]

Onzin, situatie gebeurd, SC moet veilig werkgebied creëren, en de Marshalls moeten met een kraan op de baan, vond het eerlijk gezegd nog best snel gezien de plek van het ongeval.

Je bent alleen al 1 ronde kwijt voordat je veilig de baan op kan, en uiteindelijk gebeurde het in 54,5 en mochten we in 57,5 weer van start.

Dat zijn 3 rondes hè? 6 tot 8 minuten onder SC, ga nou niet op die mannen lopen afgeven want die weten best hoe het werkt en doen het zo snel en veilig als ze kunnen. Daarbij zij mogen pas de baan op op het moment dat Race Controle ze toestemming geeft dus effectief hebben ze waarschijnlijk in nog geen 2 rondes die wagen daadwerkelijk weg gehaald.

Enige waar je echts iets van kunt vinden tijdens die beslissing is de beslissing om 5 van de 8 gelapte wagens te laten unlappen...
[...]
Nounou, rustig maar... Niks op die mannen afgeven, het duurde gewoon enorm lang. Vooral omdat ze een of andere trage kraan nodig hadden denk ik.

Afgaande op de F1TV Timestamps:

1:28.30 Latifi crasht
1:30.04 Marshalls over de borden
1:30.40 Brandblusser wordt gehaald
1:31.20 Max sluit aan na z'n pitstop in T14, terwijl Tsunoda in T5 is
1:32.30 Kraan gaat omhoog
1:34.10 Perez naar binnen, L56
1:35.05 Boodschap lapped cars cannot overtake
1:36.10 Track clear
1:36:37 Begin L57
1:38:01 Boodschap lapped cars mogen toch overtaken
1:38:19 boodschap SC in

Ruim 10 minuten vind ik toch een beste doorlooptijd. Laat onverlet dat de boodschap dat lapped cars niet konden overtaken nooit had moeten komen.

Punt was vooral; 2 minuten sneller opruimen en er was minder gezeur geweest. Twee rondes eerder de crash en er was minder gezeur geweest. De decider hier was dat Mercedes onder geen beding track position wilde opgeven. Als ze zelf naar binnen waren gegaan had max niet gekund en was het spelletje andersom gewest.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 22:06
Toto Wolff in zak en as op de Merc afterparty

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ora et Labora schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:29:
[...]

Tijdens de VC hadden ze moeten pitten, of veel langer door moeten rijden op de gele in het begin, dan had Lewis veel nieuwere harde banden gehad en was het verschil niet zo groot met de gebruikte rode banden van Max in de laatste ronde.
Coulda, woulda, shoulda :+

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 08:04
Heeft iemand die video met commentaar van Channel 4 nog? Want die doet het bij mij nergens.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:30:
[...]

Rondes doortellen is moeilijk i.v.m. de brandstof in de tanks. Waarom niet iets in de vorm van:

Geen SC meer met 10% rondes te gaan; altijd een rode vlag.

Rondes tellen dan niet door, iedereen mag banden wisselen, sprint till the end.
Ik zou graag zien dat er na een rode vlag altijd achter de safety car gestart wordt. Scheelt een hoop spelletjes in de warm-up lap en de risico's van een sprint race van een paar rondes zijn ook wel erg hoog. Gedrang na een start achter de safety car is toch minder.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 16-09 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

nou die heeft het idd zwaar zo te zien.. :+

Ik ben vanmorgen wakker geworden met het gevoel dat ik het alsnog niet echt kan geloven.. zo nog maar eens de race terugkijken. :P

[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 13-12-2021 09:36 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Wat een race, wat een begin en wat een einde.

Duidelijk was dat RB MERC schaakmat zette toen de SC kwam. Als HAM naar binnen zou gaan zou hij sowieso geen WDC worden, buiten blijven was dus de enige optie nog.

Ik was het eens met Jos trouwens, strategisch is RB wel vaak sterk. MERC is wat dat betreft altijd wel wat behoudender vaak.

Ik verbaasde mij trouwens over PER, hij leek wel met meer commitment te rijden dan ooit in het duel met HAM. Nog nooit hem ik hem zo de grenzen zien opzoeken en alles op alles zien zetten. Dat zou ik wel vaker willen zien, want dat zit er dus echt wel in.

De beelden van 2 min lang camera op Wolff zijn ook wel tekenend, gewoon sowieso zeuren bij Masi. Ondanks dat je de move niet ziet en elke strohalm aangrijpt ook al is het niet realistisch.

Zag ik het verkeerd of miste het vuurwerk op het moment van finishen van VER? :? Zoals destijds bij Rosberg, dat was toch wel gaaf. Zeker met die donuts en dat handje.

Ik zag de SC gisteren meteen maar als karma voor Copse Corner :+

Is er een reactie van Latifi ergens? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

1 technisch onmogelijk, vooral voor VSC
2 gemaakte spanning? (en nu is er niet 1 verplichte pitstop, maar verplicht op 2 compounds te rijden)
3 snellere en slechtere beslissingen?

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 13-12-2021 09:37 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Toto privé en Toto The Boss zijn Dr. Jekyl en Mr. Hyde. Kan ook niet anders gezien de stressvolle omgeving waarin hij werkt. Dat vond ik ook zo mooi aan de documentaire van Schumacher. On track een killer, top of the food chain. Buiten de track de echte familieman.

Wel lekker zo nagenieten met het kopje koffie vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SterqVerhael schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:30:
The day after...

Ik kan het nog steeds niet bevatten.

Mooiste sportmoment dat ik in mijn leven heb mogen meemaken. De spanning, van hoop naar vrees en weer terug. Alles, maar dan ook alles zat erin. OIav zei het mooi: de apotheose der apotheoses.
Een mooier afscheidscadeau is er niet voor Mol en Plooij. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:20

GS88

π raat

JP_Frost schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:28:
Wat betreft de FIA is het duidelijk dat dit volgend seizoen anders moet. Het inconsequente optreden, flegmatieke interpretatie van de regels, het eindeloze gezever van teambazen, dat maakt de sport echt een stuk minder leuk. Weet niet precies wat een oplossing zou kunnen zijn, maar er moet iets veranderen om deze shitshow zoveel mogelijk te voorkomen.
Vooral dit. Het gehele seizoen zo inconsequent als wat. Goed dat het deze race deze kant op viel.. maar was het andersom (en reed Max een hele race aan kop om in de laatste paar bochten te verliezen) dan begrijp ik de Engelse "het is gestolen"-reacties heel goed. :9

Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nog sneller? Je ziet dat men dat niet aankan en daardoor stapelen (communicatie)fouten zich op. Zie bijvoorbeeld Saudi Arabië en Abu Dhabi. En dan wil je nog snellere beslissingen? Lijkt mij echt niet verstandig voor de FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:36:
[...]

Wel lekker zo nagenieten met het kopje koffie vandaag.
Echt hé. Ik ga even "een Kimi doen" en als ik zo terug kom, hoop ik dat Max nog steeds WDC is... #Pelé

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:09
Overigens nu je wat vaker ook de FIA radio te horen krijgt, heb ik toch wat meer respect voor de wedstrijdleiding gekregen. Man man man wat krijgen die veel gezeik constant over die radio te horen, moeten ze daar niet gewoon iets aan doen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Crashhill schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:28:
[...]

Maar hij feliciteert hem wel en roept niet dat ie eigenlijk gewonnen heeft. Daarnaast liep Max laatste keer ook stilletjes van het podium weg, en in dit geval gaat het niet om een race, maar het kampioenschap. Er zit een verschil tussen je afzijdig houden en vol bezig zijn om het buiten de baan toch nog te willen winnen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
MikeyMan schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:32:
[...]

Nounou, rustig maar... Niks op die mannen afgeven, het duurde gewoon enorm lang. Vooral omdat ze een of andere trage kraan nodig hadden denk ik.

Ruim 10 minuten vind ik toch een beste doorlooptijd. Laat onverlet dat de boodschap dat lapped cars niet konden overtaken nooit had moeten komen.

Punt was vooral; 2 minuten sneller opruimen en er was minder gezeur geweest. Twee rondes eerder de crash en er was minder gezeur geweest. De decider hier was dat Mercedes onder geen beding track position wilde opgeven. Als ze zelf naar binnen waren gegaan had max niet gekund en was het spelletje andersom gewest.
Ik vond ze nog snel. Ik denk niet dat het heel veel sneller kan, met zo'n zelfde kraan. Die ze overigens bij veel circuits gebruiken.

Met je laatste punten ben ik het zeker eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Martinusz schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:38:
Overigens nu je wat vaker ook de FIA radio te horen krijgt, heb ik toch wat meer respect voor de wedstrijdleiding gekregen. Man man man wat krijgen die veel gezeik constant over die radio te horen, moeten ze daar niet gewoon iets aan doen?
Die directe link tussen de teambazen en FIA heb ik ook nooit gesnapt. Als er iets met een auto is, moet dat gemeld worden, maar bij commentaar op de wedstrijdleiding zou er gewoon een straf moeten volgen. Net als dat bij zo'n beetje elke andere sport is.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
CH4OS schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:36:
[...]
Een mooier afscheidscadeau is er niet voor Mol en Plooij. ;)
Absoluut, mooie kroon op 30 jaar F1.

Nu is het tijd voor de nieuwe lichting!

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:44
Gynnad schreef op maandag 13 december 2021 @ 07:07:
[...]
Degene die nu roepen dat Hamilton ook maar binnen had kunnen gaan, die hebben nog nooit F1 gekeken, die gok kun je niet nemen, omdat normaal gesproken je zult finishen onder de safety car (of code rood en dan sta je op P2 indien Verstappen niet zou stoppen en dat hadden ze dan zeker niet gedaan).
Op dat moment kon dat inderdaad niet meer, maar het gaat er natuurlijk om dat je je strategie zo uitzet dat je zelf de controle houdt over je mogelijkheden in verschillende situaties. Nu heeft Merc zich in de hoek laten drukken waarin zij geen andere mogelijkheden had dan doorrijden en RB bepaalde wat er ging gebeuren. Hoor maar hoe boos/geïrriteerd HAM daarover is.
Was Merc bijvoorbeeld naar binnen gegaan toen Max voor tweede keer wit ging halen (of liever nog daarvoor), dan hadden ze kunnen kiezen voor geel en waren ze zowel tegen nieuwe witte als nieuwe rode banen beter opgewassen geweest.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 23:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

FirePuma142 schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:54:
In de laatste ronde zien we natuurlijk ook kolossale rijdersfouten van Hamilton. Hij komt te wijd uit bocht 4, en harvest in de remzone voor bocht 5 terwijl hem voor de herstart was verteld dat hij overtake beschikbaar had voor beide rechte stukken en terwijl hij harvest houdt hij de deur wagenwijd open voor Verstappen. Pas als Verstappen de rode lamp voor het harvesten ziet knipperen remt hij hem er diep naast.

Natuurlijk is de ingreep van race control voor Verstappen goud waard, maar drie kolossale fouten van Hamilton hebben hem hier definitief in het zadel geholpen.
^dit !!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2DUKMKwAEtxPJqOO_RIgsAWXY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0TQqD18gHxuc0RE7IhWGGBvt.png?f=fotoalbum_large

dan wil je toch ook niet winnen? Hij had minstens in het midden van de baan moeten zitten.. keer-op-keer zet Hamilton de deur open en keer-op-keer duikt verstappen ertussen en keer-op-keer laat Max hem dan wijd uitlopen .. dat WEET je ondertussen. Gooi dan tenminste het gat dicht ..

je kunt Hamilton nog zo ophemelen, maar in dit soort situaties is Max echt KING! Dat ultra late aanremmen en in een gat duiken wat er is, doet hij fenomenaal. Hij kan die auto op plekken plaatsen waar Hamilton hem nooit zou verwachten .. Monza, Silverstone, Jeddah, Abu Dhabi .. zoek ze maar op.. Hamilton verwacht het niet maar Max flikt het hem iedere keer. Dat doet Hamilton toch echt zelf..

De race win had ergens gewoon voor Lewis moeten zijn, want ze waren oppermachtig, maar dit duel was fair and square voor Max. Ook omdat ze de juiste gok namen door naar rood te wisselen. De safety car was mazzel maar Mercedes en Hamilton hebben het zelf weggegooid. En nóg scheelde het heel erg weinig..

[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-12-2021 09:44 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Maar gelukkig wel kapjes op bij het circuit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Crashhill schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:28:
[...]

Dat was omdat Mercedes geen statement wou uitbrengen totdat er een uitspraak van de wedstrijdleiding zou zijn. Als Hamilton bij de persconferentie zou zitten dan zouden ze technisch dus een statement geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
[...]

Van die 10 minuten zijn ze dus al 2 minuten kwijt aan het wachten voordat ze mochten... :+ Misschien dat hier overigens ook het radioverkeer van Hamilton ter grondslag aan ligt, SC moest langzamer rijden zodat er een ronde overbleef ofzoiets. Dat laatste ben ik met je eens, maar het was überhaupt een aparte situatie kijk ook maar eens naar hoe het veld nog verspreid was toen ze de baan op gingen. Je ziet aan alles dat ze gekozen hebben om gewoon niet onder SC te finishen. Staat ook niet mooi op de foto's natuurlijk.

Net als op Le Mans de 2e auto van het team wacht even op de 1e zodat ze samen over de finish kunnen voor de foto's :+

Maar goed het is gebeurd, FIA veegt straatje schoon onder Art. 15.3 en Mercedes heeft vooralsnog uiteindelijk gewoon pech... en verkeerde keuzes gemaakt.

Ik vond de VSC overigens ook gewoon een SC hoor die Mercedes niet wilde, vond dat nou niet echt een lekkere plek voor VSC aan de buitenkant na een bocht. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Novadecasa schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:35:
Wat een race, wat een begin en wat een einde.

Duidelijk was dat RB MERC schaakmat zette toen de SC kwam. Als HAM naar binnen zou gaan zou hij sowieso geen WDC worden, buiten blijven was dus de enige optie nog.

Ik was het eens met Jos trouwens, strategisch is RB wel vaak sterk. MERC is wat dat betreft altijd wel wat behoudender vaak.

Ik verbaasde mij trouwens over PER, hij leek wel met meer commitment te rijden dan ooit in het duel met HAM. Nog nooit hem ik hem zo de grenzen zien opzoeken en alles op alles zien zetten. Dat zou ik wel vaker willen zien, want dat zit er dus echt wel in.

De beelden van 2 min lang camera op Wolff zijn ook wel tekenend, gewoon sowieso zeuren bij Masi. Ondanks dat je de move niet ziet en elke strohalm aangrijpt ook al is het niet realistisch.

Zag ik het verkeerd of miste het vuurwerk op het moment van finishen van VER? :? Zoals destijds bij Rosberg, dat was toch wel gaaf. Zeker met die donuts en dat handje.

Ik zag de SC gisteren meteen maar als karma voor Copse Corner :+

Is er een reactie van Latifi ergens? :9
Wat betreft Perez, die was gisteren op de baan met maar een opdracht. Die kwam tot uiting in die ene ronde die hij met Hamilton aan het spelen was. Hij wist dat die ging komen, had zichzelf, zijn accu's en zijn banden maximaal voorbereid en mocht alles of niets los gaan, eventueel met wat tegen onverantwoord aan schurend risico.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:01
Denk dat het niet lang meer duurt voordat Mercedes de handdoek in de ring gooit. Zo'n beetje alle media en rijders zijn het er over eens dat Max de verdiende kampioen is.

Dit langer door trekken maakt het alleen maar pijnlijker voor hunzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
redwing schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:39:
[...]

Maar hij feliciteert hem wel en roept niet dat ie eigenlijk gewonnen heeft. Daarnaast liep Max laatste keer ook stilletjes van het podium weg, en in dit geval gaat het niet om een race, maar het kampioenschap. Er zit een verschil tussen je afzijdig houden en vol bezig zijn om het buiten de baan toch nog te willen winnen.
Hoe maakt niet uit, maar gewoon aan je verplichtingen voldoen. Max deed dat, en liets zien dat hij het er niet mee eens was. Lewis deed het niet, omdat hij mooi weer speelde en niet wou laten zien dat hij het er niet mee eens was (Wat natuurlijk volkomen logisch is).

Maar zeggen dat Hamilton het zo allemaal wel prima vindt. Nee, dat is echt niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Martinusz schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:38:
En nog krijg je veel te weinig mee van de FIA. De enkele radio's die je hoort zijn wel een enorme toevoeging. Want daar speelt zich nog een ander spel af en zie je wie daar veel invloed heeft, of op z'n nummer wordt gezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
Alfa Novanta schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:41:
[...]

^dit !!

[Afbeelding]

dan wil je toch ook niet winnen? Hij had minstens in het midden van de baan moeten zitten.. keer-op-keer zet Hamilton de deur open en keer-op-keer duikt verstappen ertussen en keer-op-keer laat Max hem dan wijd uitlopen .. dat WEET je ondertussen. Gooi dan tenminste het gat dicht ..

De race win had ergens gewoon voor Lewis moeten zijn, want ze waren oppermachtig, maar dit duel was fair and square voor Max. Ook omdat ze de juiste gok namen door naar rood te wisselen. De safety car was mazzel maar Mercedes en Hamilton hebben het zelf weggegooid. En nóg scheelde het heel erg weinig..
Zelf was ik bang dat door de vroege inhaalactie en de straight die nog volgde HAM de positie terug kon pakken. Wellicht is dat de insteek geweest, met een potentieel slechte exit uit die bocht was hij in het volgende deel 100% het haasje geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:20
meermarco schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:42:
[...]

Jaja wat dacht je dat dit bij andere teams (o.a. RedBull) niet zo ging? Niet zo naief hoor.. :|

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het mooiste vind ik dat hij pas echt uit zijn plaat gaat als Max over de lijn komt. Niet 100 meter ervoor als hij al de bocht is. Precies op de lijn :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Dit is 5 jaar oud

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Doornbos zat lekker uit die fles te drinken om vervolgens glazen in te schenken uit diezelfde fles :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Die "een of andere trage kraan" staat daar nu eenmaal, omdat ze geen "snelle kraan" neerzetten voor het geval er een ongeluk is in de laatste ronden en ze nog snel aan het racen willen. Op het moment dat Latifi crasht wordt direct de SC de baan op gestuurd. Ik neem aan dat dat binnen 10-20s gebeurt, want het was super duidelijk dat hij op een onhandig punt stond. Maar dan heb je niet direct het hele veld achter de SC zitten, dat duurt even, zeker als er nog wat pitstops gemaakt worden door de kop van het veld (door dat Lewis dat niet deed, ging het redelijk snel).

Maar het is geen 10 minuten natuurlijk. Op het moment dat "track clear" is, kun je niet gaan racen, dan komt het bericht pas dat de SC naar binnen gaat of de lapped cars mogen inhalen, net wat besloten wordt. Die laatste 2,5 minuut kun je dus nooit wat aan doen. In dit geval moesten de lapped cars nog wel een stukje afstand nemen t.o.v. de leiders in de wedstrijd (en dat was gelukt: het rechte stuk was vrij toen Max finishte).
Wacht maar tot er complottheorieën komen dat Latifi dit opzettelijk deed ofzo :P

Wat ik niet begrijp is dat er blijkbaar door sommigen geredeneerd wordt dat Mercedes niet gepit heeft, omdat lapped cars niet mochten inhalen, maar de race engineer van Lewis zegt letterlijk dat ze dat wel mogen doen en dat dat nog wel even tijd kost, dus dat hij zich geen zorgen hoeft te maken. Meteen daarna corrigeert hij zichzelf dat ze er niet langs mogen. Lewis zat toen al achter de SC, dus die call om niet binnen te komen, hadden ze gemaakt in de veronderstelling dat lapped cars WEL mochten inhalen en dat Max dus direct achter Lewis zou zitten. Dat bewijst voor mij dat Mercedes gewoon verkeerd gegokt heeft, al snap ik die gok wel. Als de race onder SC zou zijn uitgereden, had ik niet de teambaas willen zijn die Lewis uitlegt "we hadden verwacht dat we nog wel konden racen", als hij achter Max finisht op p2 achter de SC :X

Het is een gok en dat is k*t als die verkeerd uitpakt, maar het is niet alsof er in de rest van het seizoen nooit geluk aan Mercedes' zijde is geweest ;)
_Apache_ schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:31:
[...]

Met kunstgas zijn ze juist gestopt, omdat dat te glad word bij vocht / regen.
Mjah, daar heb ik ook wel een mening over :) Blijf gewoon op de baan in de regen en je komt dat spul niet tegen. Bovendien ligt er weer asfalt direct buiten het gras, al ben ik niet principieel tegen grind hoor, dat mag van mij ook prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 13-12-2021 09:47 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Alfa Novanta schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:41:
[...]

^dit !!

[Afbeelding]

Als Lewis inderdaad de deur dichthoudt dan compromiseert hij zichzelf voor het eerste rechte stuk want Max kan dan een rechtere lijn uit de bocht nemen en op het rechte stuk voorbij knallen. Lewis was sowieso het haasje, denk dat hij met wat gebeurde juist de beste kans had want hij had 2 rechte stukken met slipstream om te proberen er weer voorbij te komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Crashhill schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:43:
[...]

Hoe maakt niet uit, maar gewoon aan je verplichtingen voldoen. Max deed dat, en liets zien dat hij het er niet mee eens was. Lewis deed het niet, omdat hij mooi weer speelde en niet wou laten zien dat hij het er niet mee eens was (Wat natuurlijk volkomen logisch is).

Maar zeggen dat Hamilton het zo allemaal wel prima vindt. Nee, dat is echt niet zo.
Ik verwacht dat Hamilton niet eens mocht, Merc was nog bezig om het kampioenschap ter discussie te stellen en als je Ham daar dan neerzet, geef je indirect toe dat Max gewonnen heeft. En wat moet ie dan antwoorden op de vragen? Ik snap de reaktie van Hamilton dan ook goed, en ook al zou je het inderdaad liever anders zien, moet je wel naar de situatie kijken. En gezien het hele verhaal kon Hamilton het daar alleen maar fout doen, dus dan kan ie beter niet gaan.

[removed]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Blijft geweldig dit.

Nog nooit heb ik zo vaak de F1TV stream teruggespoeld naar de laatste lap en deze in alle commentaar-talen (Frans/Duits/Engels/Nederlands/Spaans/Portugees) nog eens bekeken. (En geleerd dat 'laatste ronde' in het Spaans 'Ultima volta!!!' is (met uitroeptekens:)

En iedere keer weer Toto's "No Mikey, No, No, Mikey! That was so not right". Ik kan er geen genoeg van krijgen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:44

Pierre

Van nature lui!

Ik wil toch even Max bedanken dat ik 2 nachten kut geslapen heb :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GS88 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:37:
Vooral dit. Het gehele seizoen zo inconsequent als wat. Goed dat het deze race deze kant op viel.. maar was het andersom (en reed Max een hele race aan kop om in de laatste paar bochten te verliezen) dan begrijp ik de Engelse "het is gestolen"-reacties heel goed. :9
Tja, ik denk niet dat blijven klagen dat de FIA inconsistent is zin heeft (dat gebeurd immers al decennia). Er zijn ook meer redenen waarom een (grote) herziening van de spelregels niet gaat werken:
  1. Beste stuurman staan altijd aan wal, iedereen weet het altijd beter (bij voorkeur in het nadeel van de ander / tegenpartij).
  2. Elke situatie is anders, weinig dat er situaties zo klaar als een klontje zijn als het niet overduidelijk is.
  3. Verschil van mening, inzicht en interpretatie hou je nu eenmaal altijd.
  4. De F1 (als sport) wil niet een eenheidsworst zijn waarbij iedereen dezelfde auto heeft en het echt neerkomt op rijders kwaliteiten, men zal dus op een andere manier het speelveld moeten definiëren.
  5. De FIA zal het nooit voor iedereen goed kunnen doen. Het is onmogelijk om iedereen tevreden te houden. De straf van de een, is een voordeel voor een ander. De achterban en fans van beiden zullen verschillend aankijken tegen een incident. Hun idool is daarbij nooit degene die fout is of schuld heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
GS88 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:37:
[...]

Zeker. In dat geval had ik vandaag een nieuwe TV moeten kopen denk ik :X

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 17:10
Mooie beelden uit een kroeg in India waar ze helemaal door het dak gaan voor Max. _/-\o_

Valt me vaker op dat op o.a. The Race in de comment section nicknames met Indiase acthtergrond voor Max rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Is dat filmpje echt al zo oud? Dan gaat de hele media er al lekker mee aan de haal alsof het dit weekend gebeurd is. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Laatst online: 07:47
Zie er hier toevallig Tweakers die links hebben naar hoge resolutie foto's van de laatste twee ronden? Bij voorkeur de inhaalactie :) Kan ik wat mooie afdrukken maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
DonJunior schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:44:
[...]

Jaja wat dacht je dat dit bij andere teams (o.a. RedBull) niet zo ging? Niet zo naief hoor.. :|
Nevermind. Blijkbaar oud filmpje.

[ Voor 14% gewijzigd door meermarco op 13-12-2021 09:50 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord