Omdat de commentator totaal niet op let.
Hung like a horseMartin0 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:17:
Realiseer me nu pas dat die 1e chicane die ze weggehaald hebben de: Get me out of here im hanging like a cow chicane is.
Zonder crash is HAM WDC. Ik kan er niks anders van maken.
potjandorie. ja bizar dan. Zag bottas op rood, vandaar de vraag
ik ook niet....jaapstobbe schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:19:
Aan alle paniek hier:
:fill(white):strip_exif()/f/image/agvWpXoSW9NuBCnSIf96TPn6.png?f=user_large)
Het is pas FP2..
:fill(white):strip_exif()/f/image/agvWpXoSW9NuBCnSIf96TPn6.png?f=user_large)
Het is pas FP2..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Zoals hierboven al door iemand anders beschreven. Zolang de middenmoot teams nog in de buurt staan, hebben RBR en Mercs nog niet echt een tijd neergezet.nocalimero schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:18:
Bijna een seconde verschil nu tussen HAM en VER.
Dan is HAM wel heel erg veel beter dan VER. Of is het toch die Mercedes ....
Zou je nog niet zo druk maken

Kijk anders ook even naar de tijd van Ocon, die heeft dezelfde tijd staan als Max. Max moet dus ook nog een heel stuk sneller kunnen.
Dat is wel echt een enorm verschil. Ik ga er wel nog een beetje van uit dat Max dat gat nog een beetje kan dichten anders is het echt klaar met het WK. 
Maar we zijn positief. Tis pas FP2

Maar we zijn positief. Tis pas FP2
[ Voor 11% gewijzigd door OMD op 10-12-2021 14:22 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
HAM had volgens iemand op Reddit een dubbele tow.nocalimero schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:18:
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Hamilton een tow gehad in die ronde? Misschien is dat iemand opgevallen. Zit zelf met een schuin oog mee te zien.
Staat hierboven al. Duidelijk.
Staat hierboven al. Duidelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door bennieeee op 10-12-2021 14:22 ]
Het zegt nog steeds niks, waarschijnlijk hangen ze pas FP3 de race motoren er in, en daarnaast zit er het hele seizoen al een flink gat tussen de top 2 teams en de rest. Dat gat zie je nu ook niet terug.OMD schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:21:
Dat is wel echt een enorm verschil. Ik ga er wel nog een beetje van uit dat Max dat gat nog een beetje kan dichten anders is het echt klaar met het WK.
Het zou mij werkelijk niets verbazen als Hamilton in de Q nog een volle seconde sneller gaat, en Max ook nog veel sneller kan.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Of... tijden halverwege een vrije training zeggen niets.nocalimero schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:18:
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Absoluut geen paniek hier hoor, ben de rust zelve. Maar dat ik denk dat HAM vrij makkelijk WDC wordt met deze baan en deze auto is toch niet zo gek?
Had stiekum al een edit gedaanXyritZz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:23:
[...]
Het zegt nog steeds niks, waarschijnlijk hangen ze pas FP3 de race motoren er in, en daarnaast zit er het hele seizoen al een flink gat tussen de top 2 teams en de rest. Dat gat zie je nu ook niet terug.
Het zou mij werkelijk niets verbazen als Hamilton in de Q nog een volle seconde sneller gaat, en Max ook nog veel sneller kan.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 15:40
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Als hij gewoon sneller is zondag dan zij het maar zo, ik kan er niet wakker meer van liggen. Gewoon genieten van de laatste race van dit knotsgekke seizoen.jaapstobbe schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:19:
Maar in alle eerlijkheid morgen weet je pas een beetje hoe het er echt voor staat als ze met de race setup rond gaan rijden en kwalificeren. En dan nog worden zondag de punten pas verdeeld.
Het is wat longruns draaien nu voor Max, wie weet aan het einde van de training dat hij nog een snelle tijd neer wil zetten.
Mooi, dan gaan de geheime spulletjes op de wagen?himlims_ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:23:
wat is er met de bak van max? pits in, inmiddels driver cam uit
Bottas is zelfs sneller, dus zo'n goede tijd is het niet.
De kraaienpootjes en olievaatjes worden gemonteerdAMARONE|IA schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:24:
[...]
Mooi, dan gaan de geheime spulletjes op de wagen?
OCO 3 tienden van MER... heel GoT in paniek
Mijn boefje is liev!
Er waren geruchten dat RB in Saudi Arabie een nieuwe vloer heeft meegebracht en dat die niet gebruikt is in de race omdat het onderdeel nog geen verbetering bracht. We kunnen hopen dat het nu wel gelukt is die update werkend te krijgen.AMARONE|IA schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:24:
[...]
Mooi, dan gaan de geheime spulletjes op de wagen?
Veel meer geheime spulletjes zullen er niet meer op de wagens gaan, laatste race dus over het algemeen geen updates meer.
[ Voor 1% gewijzigd door XyritZz op 10-12-2021 14:25 . Reden: verkeerde landje :D ]
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
ZOnde van Alonso zijn track limit. Was echt een snelle tijd voor Alpine.
Maak je absoluut nog geen zorgen, als de Alpine's er 'maar' 3 tienden vanaf zitten zegt dit verschil echt nog niet zo veel.
Bottas ook toch?
Precies, Hamilton zal nog veel sneller gaan in FP3 en de kwalificatie...spartacusNLD schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:21:
Aan alle paniek hier:
[Afbeelding]
Het is pas FP2..
Ocon WDC?!
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Als OCO naar 1:24.034 kan zit er nog wel meer in het vat voor HAM/VER
Alpine gaat lekker....zat ik net Renault af te kraken
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 15:40
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Vergeet de tijden van Mercedes en Max, Ocon laat wel even zien hoe het moet 
Er zit dus nog veel meer in het vat.
Er zit dus nog veel meer in het vat.
Verstappen nog maar bijna 3 tiende achter hamilton. Niks aan te handje jongens.
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
nou ja, tot nu toe is ie sneller dan LewisMartin0 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:30:
Bottas heeft "het" nog niet dit weekend
Zels al zou Max 3 tiende er voor zou zitten, Merc heeft nog altijd de topsnelheid. Ik zie Max niet snel pole pakken en dan meteen een gat van +2 sec slaan. Maar goed. straks weten we meer.Bjorn180179 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:30:
Verstappen nog maar bijna 3 tiende achter hamilton. Niks aan te handje jongens.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Tja dan is het voorbaat hopeloos.siggy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:31:
[...]
Zels al zou Max 3 tiende er voor zou zitten, Merc heeft nog altijd de topsnelheid. Ik zie Max niet snel pole pakken en dan meteen een gat van +2 sec slaan. Maar goed. straks weten we meer.
Mijn boefje is liev!
Zondag bedoel je....siggy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:31:
[...]
Zels al zou Max 3 tiende er voor zou zitten, Merc heeft nog altijd de topsnelheid. Ik zie Max niet snel pole pakken en dan meteen een gat van +2 sec slaan. Maar goed. straks weten we meer.
Maar is Perez al wakker of ligt hij nog te tukken
Maar ook al een keer tegen te muur en zich verremd. Bij de kwali is dat niet zo erg maar voor de race is dit niet aan te raden.
Met je eens hoor. Behoorlijk vaak een momentje gehad in FP1 en FP2.Martin0 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:32:
[...]
Maar ook al een keer tegen te muur en zich verremd. Bij de kwali is dat niet zo erg maar voor de race is dit niet aan te raden.
Ocon had een hogere topsnelheid in de speedtrap toch?siggy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:31:
[...]
Jack?jaapstobbe schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:15:
klopt niks van die data
Jack heeft weer niks door
Dit kan ook zomaar weer zo'n typische baan zijn waar Alpine het gewoon goed doet (in de quali dan).
zo dan... ff 1:23.691
Pit lane channel van F1TV had net een zeer interessante opmerking. Zoals vele weten is het een gentleman agreement om de lijnen in de pit opzij te houden. Red bull hield het opzij voor iedereen including mercedes. Maar Mercedes deed het nu ook. Misschien zijn we weer terug naar normaal lvl
hoe heet deze commentator dan? Ik zal wel in de war zijn.
Rick Winkelmanjaapstobbe schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:37:
[...]
Er is maar een klein verschil tussen VER en PER.
Dus kan Max nog wel ca. 0,4 sec. harder denk ik. Daar zit meestal 0,5 sec tussen.
Dus kan Max nog wel ca. 0,4 sec. harder denk ik. Daar zit meestal 0,5 sec tussen.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Rick Winkelman toch?jaapstobbe schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:37:
[...]
Ik denk dat Red Bull fink aan de bak mag vanavond....
Ik vrees het ergste
Mercedes hier veel sneller.
Meestal is het gat tussen VER en PER toch groter? VER laat pas morgen de ware snelheid van de Red Bull zien?
*knip*
Denigrerende trolls mag je weglaten.
Denigrerende trolls mag je weglaten.
[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 10-12-2021 14:47 ]
Ik vind het vooral grappig dat Alpine er nu (nog) tussen zit, laat hen Mercedes ook maar even bestoken
Kom op allemaal, ga er nou maar gewoon van uit dat Mercedes alles pakt dit weekend. Dan kun je nooit teleurgesteld raken.
Het feit dat Ocon op slechts 3 tienden van Hamilton zit, zegt in mijn ogen duidelijk dat zowel Mercedes als Red Bull nog niet op hun volle kracht rijden.
Ocon is een Mercedes junior. Die gaat Lewis niks aan doen.NLDViane schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:39:
Ik vind het vooral grappig dat Alpine er nu (nog) tussen zit, laat hen Mercedes ook maar even bestoken
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Hamilton .3 sneller dan Ocon. Die gaat nog een klap sneller straks hoor, dat gat hoort gewoon groter te zijn.Joehoe900 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:38:
Ik vrees het ergste![]()
Dit, netjes 2de is ook prima, alleen jammer voor Honda, die gunde ik het wel.Spotmatic schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:39:
Kom op allemaal, ga er nou maar gewoon van uit dat Mercedes alles pakt dit weekend. Dan kun je nooit teleurgesteld raken.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
In de race zullen ze dat wel niet meer doen.mnarijnm schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:37:
Pit lane channel van F1TV had net een zeer interessante opmerking. Zoals vele weten is het een gentleman agreement om de lijnen in de pit opzij te houden. Red bull hield het opzij voor iedereen including mercedes. Maar Mercedes deed het nu ook. Misschien zijn we weer terug naar normaal lvl
Misschien hebben ze net als vroeger toch ff een bakkie koffie met Bernie gedronkenmnarijnm schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:37:
Heeft Alpine nu speciaal rood-wit-blauw op de shirtjes ? Of was dat altijd al ?
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Ik blijf het geweldig vinden hoe veel mensen op de vrijdag al conclusies trekken. Als Mercedes een halve seconden achter RB zou staan lees je hier 500 reacties met 'morgen gaan de zandzakken er uit'. Als het andersom is, is ineens het hele weekend al voorbij. Mijn hemel...

Ocon was een Mercedes junior, en inderdaad een pupil van Herr Wolff. Die is echter vrijgekocht/vrijgelaten voor ie naar Renault (en dus Alpine) mocht. Vergeet ook niet dat Alonso er heel dicht bij zat en door een klein foutje z'n ronde af moest staan. Die heeft Hamilton ook al de nodige hoofdpijn bezorgdsiggy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:40:
[...]
Ocon is een Mercedes junior. Die gaat Lewis niks aan doen.

Ter info, vorig jaar (ja de baan was anders) was de snelste tijd in Q3:
1:35.246
En de snelste tijd in FP2 was toen:
1:36.276
Een seconde verschil dus.
1:35.246
En de snelste tijd in FP2 was toen:
1:36.276
Een seconde verschil dus.
Poeh.. dacht niet dat Sky zo ver zou gaan.. https://www.telegraaf.nl/...-crashende-max-verstappen
Edit: Rick heeft het er ook net over..
[ Voor 10% gewijzigd door renegrunn op 10-12-2021 14:43 ]
Wil niet heel lullig doen, maar de race stints zijn een goede weerspiegeling in FP2 voor wat je in de race kan verwachten. in SA was Hamilton ook beter met zijn long runs in FP2, en dat zag je ook in de race.AlxRoelofs schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:42:
Ik blijf het geweldig vinden hoe veel mensen op de vrijdag al conclusies trekken. Als Mercedes een halve seconden achter RB zou staan lees je hier 500 reacties met 'morgen gaan ze zandzakken er uit'. Als het andersom is, is ineens het hele weekend al voorbij. Mijn hemel...
Dus ja als Hamilton op geel 1 sec sneller gaat in zijn stint dan kun je daar al een kleine conclusie uit trekken.
Schande gewoon.renegrunn schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:43:
Poeh.. dacht niet dat Sky zo ver zou gaan.. https://www.telegraaf.nl/...-crashende-max-verstappen
Dat is wel écht heel lame.renegrunn schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:43:
Zou Christian wel even goed staan om nu te zeggen: Ah sorry Sky Sports, jullie mogen lekker niet interviewen, doei

[ Voor 14% gewijzigd door De_Bastaard op 10-12-2021 14:45 ]
Sky heeft inmiddels aan Red Bull laten weten dat het van de buis wordt gehaald.renegrunn schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:43:
Bron: https://mobile.twitter.com/ErikvHaren
[ Voor 5% gewijzigd door U123456 op 10-12-2021 14:48 ]
Ik gebruik mijn brakke geheugen hier even maar volgens mij waren de laatste paar races de FP's een goede indicatie voor de volgorde in de Q en de race toch?AlxRoelofs schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:42:
Ik blijf het geweldig vinden hoe veel mensen op de vrijdag al conclusies trekken. Als Mercedes een halve seconden achter RB zou staan lees je hier 500 reacties met 'morgen gaan de zandzakken er uit'. Als het andersom is, is ineens het hele weekend al voorbij. Mijn hemel...
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dit verwacht je als een meme op Twitter of iets dergelijks, niet van Sky zelf.renegrunn schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:43:
en dan hebben we het er over dat ziggo gekleurd is nou dit vind ik nog wel een stap veder
Gewoon Lewis punt aftrek geven voor de reclame van Sky
Walgelijk. Past wel in het totale beeld wat ik bij Ham, Mercedes en de Britse pers heb.renegrunn schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:43:
Fikse tik op de vingers geven, wat een idioterie.renegrunn schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:43:
wait whut, dat is écht? ik dacht dat het een community edit was?!U123456 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:45:
[...]
Sky heeft inmiddels aan Red Bull laten weten dat het van de buis wordt gehaald.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
NopeMelantrix schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:46:
[...]
wait whut, dat is écht? ik dacht dat het een community edit was?!
Deze aanpassingen aan het circuit zijn wel echt killing voor de RBR hoor. Komt Mercedes goed uit zo.
Zelfs Tom Coronel zou hier niet op komen om te doen. Triestrenegrunn schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:43:

Hoezo is dit nou weer de schuld van Hamilton en Mercedes?AMARONE|IA schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:46:
[...]
Walgelijk. Past wel in het totale beeld wat ik bij Ham, Mercedes en de Britse pers heb.

Kun je nagaan hoe de Britse pers had gereageerd als Ziggo een filmpje van alle crashes van HAM de afgelopen jaren had gemonteerd... wat een kansloze idioten joh
per aspera ad astra
De psychologische oorlogsvoering van Mercedes wordt nu wel heel treurig. Hopelijk eindigt het seizoen met een keiharde knal (van Lewis in de bandenstapel)
Verrassend he?De_Bastaard schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:47:
Deze aanpassingen aan het circuit zijn wel echt killing voor de RBR hoor. Komt Mercedes goed uit zo.
I am the great Cornholio!
Er is ook zo'n filmpje van de Monza crash lees ik.
merry christmas max :) greetings from Sky F1 ✨ pic.twitter.com/YEDpQOHJDU
— autohan (@_autohan) 3 december 2021
Laat dit
[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2021 01:32 ]
Het is zo jammer dat tegenwoordig je voor iemand moet zijn en dus ook tegen iemand anders...
Als ik dan berichten lees als 'ik zet de tv uit als Max crasht' of 'ik hoop dat Lewis hem in de muur knalt' dan denk ik echt, waar is het mis gegaan bij je? Kan je niet gewoon genieten van de sport? Niet alles draait om Max en of Lewis
ik vind het supertof als Max zou winnen, maar slaap er geen seconde slechter op als hij na 5 meter zijn auto opvouwt.
Anyway, ik hoop dat we een leuke wedstrijd gaan zien en dat de beste moge winnen. ( ik heb speciaal als tegengas een Williams shirt gekocht die ik zondag maar aan doe
)
Als ik dan berichten lees als 'ik zet de tv uit als Max crasht' of 'ik hoop dat Lewis hem in de muur knalt' dan denk ik echt, waar is het mis gegaan bij je? Kan je niet gewoon genieten van de sport? Niet alles draait om Max en of Lewis
ik vind het supertof als Max zou winnen, maar slaap er geen seconde slechter op als hij na 5 meter zijn auto opvouwt.
Anyway, ik hoop dat we een leuke wedstrijd gaan zien en dat de beste moge winnen. ( ik heb speciaal als tegengas een Williams shirt gekocht die ik zondag maar aan doe
Dit snap ik even niet.XyritZz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:25:
[...]
Veel meer geheime spulletjes zullen er niet meer op de wagens gaan, laatste race dus over het algemeen geen updates meer.
Volgens mij is deze laatste race juist de aangelegenheid om zoveel mogelijk updates/geheime spulletjes te monteren als je die nog hebt kunnen ontwikkelen.
Ik bedoel: het is letterlijk now or never. (voor RBR/MERC iig)
Normaal is nu de winnaar allang bekend (even kijkende naar de laatste jaren), maar dit jaar is natuurlijk uniek.
[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 10-12-2021 14:51 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Eigenlijk verbaast niets me meer in de F1 dit seizoen. Je zou er bijna iets achter gaan zoeken (financiele belangen ofzo).
"heee arabier this is James. Als jullie nou eens even dat circuit iets aanpassen ...."
Max zet net ff de snelste tijd neerDe_Bastaard schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:47:
Vaak bu'j te bang!
Maakt niet uit welk team dit doet. Maar dit gaat gewoon te ver. Hier hoort de FOM/FIA wel iets op zeggen. Opmerking dat dit is niet toegestaan of iets in die richting.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |