3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Mensen die elkaar de hand schudden, dat is inderdaad ongekend in deze bijna twee jaar aan corona.
Klopt, dat stond ook in mijn quote van de persoon voor mij, die beweerde dat onsportief niet getolereerd zou worden, maar dat wordt (of in ieder geval werd het vorige week) wel.Martin0 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:46:
[...]
Wat Bottas deed was binnen de regels, Wellicht onsportief maar binnen de regels.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Dan mogen ze die delta's ook gewoon eens aanpassen want dat was waardeloos.Er zit dus overduidelijk veel te veel ruimte in. Ook dat Lewis hamilton vol kon gassen, afremmen en weer vol gassen. Is gewoon niet veilig, maar dan kijken ze de andere kant op. VSC of SC is snelheid minderen, overal, niet wanneer het je uitkomt.Martin0 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:46:
[...]
Wat Bottas deed was binnen de regels, Wellicht onsportief maar binnen de regels.
[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 10-12-2021 12:49 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Zo wil je niet winnen, volgens mij niemand niet. Mercedes en Hamilton niet, Verstappen niet, en als coureur zou ik daar ook niet aan mee willen werken. Als het toevallig gebeurd soit, maar geen strategie/opzet.Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:44:
Je kunt vanalles verzinnen hoe Perez of Alpha Tauri kan helpen maar als puntje bij paaltje komt gaat dat toch niet gebeuren.
Sportiviteit gaat dan toch boven alles.
Ik vind Mercedes in een achtervolgende rol ineens een stuk minder sportief, maar dat hoort wat mij betreft ook wel een beetje bij het spelletje. Als ze iedere avond samen een kopje thee zouden drinken en met de gezinnen gezamenlijk op vakantie gaan omdat de kinderen het zo leuk vinden met elkaar te spelen, dan zou ik daar ook wel m'n twijfels bij hebben.
T/m zondag moet het gewoon keiharde rivaliteit zijn. Daarna geef je elkaar de boks en heeft iedereen 2-3 maanden rust en staat de teller weer op 0 voor het volgende seizoen. Na het nieuwe seizoen van Drive to Survive en in Barcelona mogen dan de eerste steekjes weer uitgedeeld worden.
Edit: eigenlijk gewoon precies de foto die hierboven staat. Als een boer met kiespijn elkaar de hand schudden.
[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 10-12-2021 12:51 ]
Er zijn zelfs voetballers die in iemands nek bijten om maar te winnen.
Nee zolang de belangen maar groot genoeg zijn, is men echt wel meer bereid dan sportiviteit.
https://www.ad.nl/formule...ste-wereldtitel~ab8e6afd/
Daar hoef je toch niet naar een wedkantoor te kijken? Puur op basis van auto en laatste weken is hamilton in het voordeel. Of ga je zeggen dat Max statistisch meer kans heeft?Humma Kavula schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:53:
De wedkantoren weten het al wel:
ik zou me best kunnen voorstellen dat ze het Hamilton niet súper gemakkelijk maken als hij erachter zou komen .. de rest wil zich niet met het kampioenschap bemoeien dus gaan echt wel aan de kant. Behalve AlonsoPhusebox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:44:
Je kunt vanalles verzinnen hoe Perez of Alpha Tauri kan helpen maar als puntje bij paaltje komt gaat dat toch niet gebeuren.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Denk dat het zo'n 65-35 voor Ham is.bvbal79 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:57:
[...]
Daar hoef je toch niet naar een wedkantoor te kijken? Puur op basis van auto en laatste weken is hamilton in het voordeel. Of ga je zeggen dat Max statistisch meer kans heeft?
wow die tow zie je wel...
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Of gewoon een beter taktiek. Alhoewel Mercedes ook goede ervaringen heeft met wielmoeren...shoombak schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:00:
De enige kans die Max heeft is een onwaarschijnlijke plof bij Hamilton, of veel waarschijnlijker, een crash tussen beiden
"When you grow up your heart dies"
Tactiek is leuk voor de korte termijn, maar niet voor de eindoverwinning als de tegenstander veel sneller issjaool schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:01:
[...]
Of gewoon een beter taktiek. Alhoewel Mercedes ook goede ervaringen heeft met wielmoeren...
Dat zijn alleen de wielmoeren van Bottas. Net als de plofmotoren.sjaool schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:01:
[...]
Of gewoon een beter taktiek. Alhoewel Mercedes ook goede ervaringen heeft met wielmoeren...
zegt nog echt geen drol. max had hier duidelijk een tow en voor hetzelfde zakt de Mercedes kont hier nog niet en straks in de qualy/race wel. Scheelt zo 10km en ze zitten daar eerder op ook.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
wanneer is er voor het laatst een merdeces geploft...Ypuh schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:04:
[...]
Dat zijn alleen de wielmoeren van Bottas. Net als de plofmotoren.
zondag 15:00 a.s.bvbal79 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:06:
wanneer is er voor het laatst een merdeces geploft...
Zou jij mij de lotto nummers van komende trekking kunnen geven aangezien je blijkbaar een glazen bol hebt?shoombak schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:00:
De enige kans die Max heeft is een onwaarschijnlijke plof bij Hamilton, of veel waarschijnlijker, een crash tussen beiden
We hebben pas 1 vrije training gehad die compleet niet representatief is. Hoe kunnen we nu al zeggen dat Max enkel kan winnen door een geplofte motor bij Hamilton of door een ongeluk tussen hen beiden? Dit soort jankberichten ben ik echt zat aan het raken.
Max heeft gewoon een kans, en met goede strategie en goed rijden van Max kunnen ze gewoon winnen.
Geploft misschien niet zozeer, maar afgelopen zaterdag is er nog eentje stuk gegaan. Dat was #6.bvbal79 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:06:
[...]
wanneer is er voor het laatst een merdeces geploft...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
lijkt me niet meer dan logisch. Alleen al gebaseerd op het verschil tussen 1 en 2 bij de laatste race.Humma Kavula schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:53:
De wedkantoren weten het al wel:
Nieuw jaar nieuwe kansen, geen probleem.
Ik denk juist dat die kont te lang laag bleef. Vandaar die ene lockup bij Hamilton denk ik. Die Mercedes is lastig af te stellen, maar als ze eenmaal in het juiste window zitten is er niet veel wat RBR kan doen om bij te blijven denk ikAlfa Novanta schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:06:
[...]
zegt nog echt geen drol. max had hier duidelijk een tow en voor hetzelfde zakt de Mercedes kont hier nog niet en straks in de qualy/race wel. Scheelt zo 10km en ze zitten daar eerder op ook.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
En zijn snelle tijden werden ook nog eens gereden met een stuur wat afgesteld moest worden.
[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 10-12-2021 13:21 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Dit blijft ik altijd apart vinden. "We willen ons niet met het kampioenschap bemoeien, dus gaan we maar aan de kant".Alfa Novanta schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:59:
[...]
ik zou me best kunnen voorstellen dat ze het Hamilton niet súper gemakkelijk maken als hij erachter zou komen .. de rest wil zich niet met het kampioenschap bemoeien dus gaan echt wel aan de kant. Behalve Alonso
Je bemoeit je JUIST met het kampioenschap door maar aan de kant te gaan. Dit heb je de overige 20 races toch ook niet gedaan? Stel dat 1 van de kandidaten een strategie kiest om eerder te pitten. Normaliter neem je dan in je sommetjes mee dat je tussen het verkeer komt, dat beinvloedt letterlijk de beslissing van de ander om al dan niet ook voor die strategie te kiezen. Als je dan overal maar 'free passes' krijgt, werkt dat dus in het nadeel van de ander.
stuk gegaan is ook overdreven. Er was een issue en Mercedes nam geen risico en heeft toen de motor gewisseld.Ypuh schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:08:
[...]
Geploft misschien niet zozeer, maar afgelopen zaterdag is er nog eentje stuk gegaan. Dat was #6.
"We had a fuel leak on Bottas' PU at the end of FP3," read a short statement from Mercedes.
"Without sufficient time to diagnose and resolve, we are swapping it for a unit from the pool."
Volgens mij is het voor de meeste coureurs voor henzelf voordelig om Hamilton (of Max) zo snel mogelijk langs te laten, omdat ze anders voor niets hun banden oproken. Hamilton en Max zijn allebei toch veel te snel. Die ene keer dat Alonso Hamilton een paar laps achter zich wist te houden, was puur bedoeld om Ocon de winst te bezorgen (Hongarije was dat geloof ik?).CousinBoneless schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:15:
[...]
Dit blijft ik altijd apart vinden. "We willen ons niet met het kampioenschap bemoeien, dus gaan we maar aan de kant".
Je bemoeit je JUIST met het kampioenschap door maar aan de kant te gaan. Dit heb je de overige 20 races toch ook niet gedaan? Stel dat 1 van de kandidaten een strategie kiest om eerder te pitten. Normaliter neem je dan in je sommetjes mee dat je tussen het verkeer komt, dat beinvloedt letterlijk de beslissing van de ander om al dan niet ook voor die strategie te kiezen. Als je dan overal maar 'free passes' krijgt, werkt dat dus in het nadeel van de ander.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 15:40
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Jij wint joh, helemaal gelijk heb jebvbal79 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:23:
[...]
stuk gegaan is ook overdreven. Er was een issue en Mercedes nam geen risico en heeft toen de motor gewisseld.
"We had a fuel leak on Bottas' PU at the end of FP3," read a short statement from Mercedes.
"Without sufficient time to diagnose and resolve, we are swapping it for a unit from the pool."
Dit hoop ik ook, of dat ze nog een gigantische verbetering uit de hoge hoed toveren qua auto/vleugel.BramViking schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:23:
De vrije trainingen zeggen niet zoveel. Ik hoop echt dat Honda nog wat extra vermogen eruit heeft weten te krijgen. Perez zal en moet dit keer minimaal als derden kwalificeren. Doet hij dit niet dan heeft Mercedes vrijspel met Bottas als troefkaart.
Die 'illegale' buigende vleugel had RBR er nu ook al op kunnen hebben toch?
Ja maar dat is van ver voor het Mercedes tijdperk 😊Sepp14 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:15:
[...]
Niki Lauda had wel de ervaring met James Hunt .
Niet helemaal, die pool van motoren zouden allemaal defecten hebben volgens Merc. Yeah right
Dat was inderdaad Hongarije. Belangrijkste daarin was denk ik dat de race al ver ten einde was, voor Alonso ging het ook gewoon daadwerkelijk om één plek, P3 of P4 meen ik. Had hij Hamilton achter zich gehouden had hijzelf ook op het podium gestaan. En doordat de race al ver gedaan was kun je dan ook wat harder vechten. Vooral in het begin van de race kan een gevecht, met o.a. een zware auto, wel eens lang doorwerken, zijnde banden oproken, eerder moeten stoppen, aan het eind van de race geen banden meer over hebben etc. Als het nog maar een paar rondes zijn is het gevecht aangaan dus minder nadelig.Bansheeben schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:27:
[...]
Volgens mij is het voor de meeste coureurs voor henzelf voordelig om Hamilton (of Max) zo snel mogelijk langs te laten, omdat ze anders voor niets hun banden oproken. Hamilton en Max zijn allebei toch veel te snel. Die ene keer dat Alonso Hamilton een paar laps achter zich wist te houden, was puur bedoeld om Ocon de winst te bezorgen (Hongarije was dat geloof ik?).
Denk dat bv Rusland met Norris en Hamilton ook anders was gelopen als dat aan het begin van de race was, of halverwege. Alleen Monza hebben we niet gezien dat F1.5 aan de kant ging met Ricciardo aan de leiding. Maar die was daar ook te snel op de rechte stukken voor Verstappen om überhaupt een poging te kunnen doen.
Als ze ze moedwillig "stuk maken", lees uit elkaar halen, dan zijn ze inderdaad defectsiggy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:33:
[...]
Niet helemaal, die pool van motoren zouden allemaal defecten hebben volgens Merc. Yeah right
Je weet nooit wat er gebeurt, als Hamilton achter één van die gasten terecht komt gaan ze zeker kunnen helpen door gewoon hun positie zo goed mogelijk te verdedigen.Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:44:
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
1 DRS later...XyritZz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:43:
[...]
Je weet nooit wat er gebeurt, als Hamilton achter één van die gasten terecht komt gaan ze zeker kunnen helpen door gewoon hun positie zo goed mogelijk te verdedigen.
Mijn boefje is liev!
beetje sneu dit....ik wijs je op een paar feiten en vervolgens krijg je dit.
[ Voor 13% gewijzigd door bvbal79 op 10-12-2021 13:46 ]
Zoals ze dat de rest van het jaar ook hebben gedaan zeker? In 90% van de gevallen gingen ze als een mak lammetje aan de kant.XyritZz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:43:
[...]
Je weet nooit wat er gebeurt, als Hamilton achter één van die gasten terecht komt gaan ze zeker kunnen helpen door gewoon hun positie zo goed mogelijk te verdedigen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Wat is dit? Iemand met een kinkapje en een wildvreemde zonder rolmeter
Nu staat de titel voor hun motorleverancier op het spel... Natuurlijk is verdedigen tegen Verstappen of Hamilton niet makkelijk als je ziet hoeveel sneller die twee het hele jaar al zijn. We hoeven niet te verwachten dat ze 30 ronden lang ervoor blijven.Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:47:
[...]
Zoals ze dat de rest van het jaar ook hebben gedaan zeker? In 90% van de gevallen gingen ze als een mak lammetje aan de kant.
Maar ik denk wel dat er een groot verschil is tussen opgeven want ik wil m'n eigen race niet vernaggelen, of deze keer niet opgeven want we willen Honda/Verstappen aan de titel helpen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
#F1 #BBCF1 #ABUDHABIGP FP2: It's 14 minutes to session start, with air temp now 25.6C & the track 31.5C. Wind continues to shift to WNW lately, becoming NW'ly into this evening.
— Ian Fergusson (@fergieweather) 10 december 2021
Koelere lucht, warm asfalt. Snellere tijden.
Die 0,9c maakt het verschil?nachtnet schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:52:
[Twitter]
Koelere lucht, warm asfalt. Snellere tijden.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

+ dat er iedere sessie betere afstelling gevonden wordt en er steeds meer van de 13"pirelli's op de baan geplakt zit.
Die 2.5 uur sleuteltijd om allerlei aanpassingen te doen helpt meer denk ik.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Volgens mij gaan ze in FP2 altijd wat harder. Denk dat die 0,9c nou niet meteen het grootste verschil maakt.nachtnet schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:56:
@Inspired Ja, F1 gaat om milimeters vleugel, halve graden temperatuur en milliliters fuel..
+ dat er iedere sessie betere afstelling gevonden wordt en er steeds meer van de 13"pirelli's op de baan geplakt zit.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
klopt, maar zie Brazilië .. minstens de helft was een free pass en wat je zegt was dat in het nadeel van Max!CousinBoneless schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:15:
Dit blijft ik altijd apart vinden. "We willen ons niet met het kampioenschap bemoeien, dus gaan we maar aan de kant".
Een introfilmpje met dat de introductie van de V6-motor Hamilton goed uitkwam, zou wel eerlijk zijnsiggy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:55:
F1tv met zijn intro begint me ook de nek uit de komen, elke keer dat stukje van Lewis 'the rule changes has hit us harder then it has red bull'. Framing much?
tja die mazzel had hij dan weer wel. Natuurlijk wist iedereen dat die V6 zou komen maar alleen Mercedes had de boel voor elkaar, Renault en Ferrari hadden het nakijken toen.DaMarcus schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:58:
[...]
Een introfilmpje met dat de introductie van de V6-motor Hamilton goed uitkwam, zou wel eerlijk zijn:P{
Ik moet zeggen dat ik het jammer uiteindelijk vond dat ferrari illegaal bezig was met de motor, want Mercedes kreeg eindelijk tegenstand toen.
Je bedoelt 14.00
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Lekker denigrerend ook. Was dat nou nodig?bvbal79 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:38:
[...]
precies
Maar goed ik ga @OMD maar gelovenHij zal wel gelijk hebben.
Uiteraard hebben ze veel werk anders hadden ze constant strakke lijnen gereden + ik zeg toch ook dat ze het fixen voor deze FP2?

[ Voor 28% gewijzigd door OMD op 10-12-2021 14:04 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Het mooiste hier aan is 1: FIA heeft dit gedaan om Pirelli te helpen 2: Zou volgens de experts aan het begin van het seizoen meer impact hebben op red bull met de high rake setup dan de merc (dus groot voordeel merc once again) maar dit heeft uit eindelijk anders uitgepakt.siggy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:55:
F1tv met zijn intro begint me ook de nek uit de komen, elke keer dat stukje van Lewis 'the rule changes has hit us harder then it has red bull'. Framing much?
Ik zie hier op twitter wel eens "twitter experts" voorbij komen waarbij ik dan hoofdschuddend lach over hoe fout ze wel niet zitten.
Daarnaast word Mercedes wel eens vaker in de watten gelegd anders dan Red bull (bvb Flexi wings en pitstops halverwege seizoen aanpassen maar wel het DAS systeem er een heel jaar op laten zitten die de andere teams niet mochten implementeren).
Het zoeken van de juiste optie doet Mercedes het hele jaar al langer over.
precies als de vlag valt? mag ook hoor .. maar ik wou'm eerst nog een uurtje laten zwetenPierre schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:01:
Je bedoelt 14.00
Precies wat ik ook denk. Ze zullen deze FP het al een stuk minder hebben denk ik.mnarijnm schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:02:
Ik ben dus niet verbaast dat de Mercedes auto's veelal overstuur/onderstuur heeft. Dit komt omdat mercedes de juiste afstelling moet vinden. Mercedes auto zakt namelijk bij een ("zelfgekozen") bepaalde snelheid zodat het minder down force heeft op rechte stukken. Maar de auto moet wel omhoog komen en de juiste down force geven bij de bochten.
Het zoeken van de juiste optie doet Mercedes het hele jaar al langer over.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Mwa gewoon gelijk zijn bak in rook op zien gaan. Niet eens de motor maar gewoon de versnellingsbak. Dat de raket motor gewoon zo veel koppel genereert dat de bak eraan gaatAlfa Novanta schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:02:
[...]
precies als de vlag valt? mag ook hoor .. maar ik wou'm eerst nog een uurtje laten zweten
Had ook weer een puntje gescheeld
[ Voor 10% gewijzigd door OMD op 10-12-2021 14:06 ]
Eens. Als je ziet dat Hamilton met 10 plaatsen of meer gridstraf binnen 3-4 rondjes gewoon weer vooraan kan rijden dan is duidelijk dat Max gewoon de snelste auto moet hebben dit weekend, want anders is hij gezien.shoombak schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:02:
[...]
Tactiek is leuk voor de korte termijn, maar niet voor de eindoverwinning als de tegenstander veel sneller is
Een plof of crash is ook een mogelijkheid, maar als Max daar maar enigszins bij in de buurt is heb je kans dat de FIA iets verzint zodat Max ook dan geen kampioen wordt.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Dit, Ham nu ook onder de tijd van Max van vanmorgen. Spannend alomnachtnet schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:09:
Wagen van BOT (of BOT zelf) oogt nog nerveus. Die van HAM ligt al als een trein op de baan
wat beginnen ze te vinden, de grip die ze niet hadden volgens jou?OMD schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:06:
eerste run -> 1:25.127 op mediums. Ze beginnen het al een beetje te vinden.
*knip*
Laat dat sneren aub.
[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 10-12-2021 14:14 ]
Damn kon Max maar zo doorrijden vorige week....nachtnet schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:11:
BOT heeft ook de vangrail meegepakt.
MERC en HAM zijn koning sandbaggen he, dus houden altijd kaarten voor de borst. RB kan zich dat niet altijd veroorlovenOMD schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:10:
[...]
Dit, Ham nu ook onder de tijd van Max van vanmorgen. Spannend alom
Heeft Honda dat blik Red Bull al in de motor gegoten?
*knip* Niet terugslaan aub.bvbal79 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:10:
[...]
wat beginnen ze te vinden, de grip die ze niet hadden volgens jou?
*knip*
Meerdere mensen in dit topic zeggen dat de auto's beide nerveus waren in FP1. Hamilton heeft dit nu helemaal niet meer maar Bottas nog wel.
Dus ja, ze hadden grip problemen in FP1 en iig bij Hamilton gefixed, zoals ik al zei vanmorgen.
[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 10-12-2021 14:14 ]
Dit zijn sowieso niet de motoren van morgenAMARONE|IA schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:11:
Kom op mensen, het is gewoon nog een training, niets over de komende dagen iets te zeggen nog.
Heeft Honda dat blik Red Bull al in de motor gegoten?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
LAT parkeert wagen tegen de muur. FTFYnachtnet schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:13:
LAT parkeert wagen in de muur.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
[ Voor 17% gewijzigd door Joris748 op 10-12-2021 14:15 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
wat hebben ze gefixed dan wat zo'n groot probleem was?OMD schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:12:
[...]
*knip*
Meerdere mensen in dit topic zeggen dat de auto's beide nerveus waren in FP1. Hamilton heeft dit nu helemaal niet meer maar Bottas nog wel.
Dus ja, ze hadden grip problemen in FP1 en iig bij Hamilton gefixed, zoals ik al zei vanmorgen.
Ook misschien bedacht dat de auto anders kan rijden op gele banden???
[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 10-12-2021 14:15 . Reden: Quote aangepast ]
Jack heeft weer niks door
[ Voor 38% gewijzigd door jaapstobbe op 10-12-2021 14:15 ]
Ben ik helemaal mee eens. Je hoorde hoge toeren en bij zo lage snelheid om oversteer te krijgen is unusualJasphur schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:14:
Raar crashje.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Gaat het zondag regenennachtnet schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:15:
Ligt een dikke laag rubber voor de pitbox van RBR.

Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dat weet je toch niet? Dat weet niemand.bvbal79 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:14:
[...]
wat hebben ze gefixed dan wat zo'n groot probleem was?
Ook misschien bedacht dat de auto anders kan rijden op gele banden???
Ik kijk naar feiten.
FP1 -> Hamilton auto = nerveus, veel onderstuur, 2x buiten de baan. Niets voor Mercedes en niets voor Hamilton.
FP2 -> Hamilton ligt als een blok beton op de baan.
Resume, tussen FP1 en FP2 hebben ze dingen veranderd aan de auto en uiteraard zullen de banden daaraan bijdragen maar over het algemeen kunnen we wel stellen dat de softs een betere griplevel hebben dan de medium. Neem aan dat je daar wel mee eens bent toch?
Ik bedoel bijna 1 seconde sneller dan Max... En meer dan 1 seconde beter dan zijn eigen tijd van vanmorgen... op mediums.
[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 10-12-2021 14:18 ]
Ben ook bij Spa geweest dit jaar en dat was al een hele beleving
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Als dat tijdens de race ook zo is ben ik tevreden. Ik heb een blok beton nog nooit heel hard zien gaan.OMD schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:17:
[...]
FP2 -> Hamilton ligt als een blok beton op de baan.
[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 10-12-2021 14:19 ]
Dan is HAM wel heel erg veel beter dan VER. Of is het toch die Mercedes ....
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |