Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 00:26:
[...]
De interpretatie van die artikelen is wel voer voor juristen hoor en laat ik dat nou net toevallig zijn. Want het doel van dat artikel lijkt toch net even wat anders te zijn. Namelijk de taak- en bevoegdheidsverdeling. Maar ik snap ook goed wat de stewards er in lezen hoor.
Aan de andere kant, als je Mercedes bent in dit geval dan zeg je “wat is het nut van een uitgeschreven procedure als de RD daar zomaar van mag afwijken” en daar zit ook wel weer wat in.
Maar dan kom je bij de volgende vraag waar het regelement niet in voorziet. Wat doe je bij dit soort schendingen? Is dit niet het exclusieve domein van de ‘scheidsrechter’, net als in allerlei andere sporten? Dat zou ook nog een oordeel kunnen zijn, wij zijn niet bevoegd om te oordelen over handelingen van de wedstrijdleider. En misschien moet dat zelf wel je oordeel zijn, nu is er theoretisch nog wel een oplossing voor handen.
Maar wat ga je anders doen als dit 30 ronden voor het eind gebeurt?
Dat is ook wat ik met een eerdere post bedoelde, het nut van het reglement ontgaat me volledig als iemand aan de knoppen zit die naar eigen goeddunken zaken aanpast. Daarom maak ik me best wel zorgen om het TAS als het zover komt.
1. Het is sowieso niet goed voor de sport
2. Hoe zal het TAS dit interpreteren, ik denk dat ze weinig zin hebben een resultaat om te draaien.
Persoonlijk lijkt me dat Masi hier echt out of line was qua beslissing. Maar ik gok (hoop) dat het TAS de FIA hiervoor op de vingers tikt, duidelijke grenzen stelt dat dit niet meer kan, maar niet de uitslag omdraait, want dat lijkt me echt dramatisch voor de sport qua perceptie en PR.
Hoe kijk jij hiernaar met een legal achtergrond, heeft Mercedes inderdaad een case voor het TAS, of gaan die zich hier niet aan wagen? (buiten misschien boundaries stellen voor de toekomst)
*Uiteraard geen glazen bol, gewoon nieuwsgierig
Dit is ook een onderbelicht punt. PR wise wil Daimler hier misschien echt niet van weten.
[
Voor 8% gewijzigd door
Jebus4life op 13-12-2021 00:36
]