Maar goed dat de laatste race dan hier is... En niet in Rusland in Decembermnarijnm schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:16:
[...]
Dat hoorde ik de presentatoren van after party F1TV zeggen. Kennelijk is het een traditie van Mercedes wanneer personeel/rijders weggaan bij Mercedes om zoiets te doenBeetje Monaco-achtig
Michael Masi heeft het recht als raceleider in de geest van de wedstrijd te handelen.Ekfad schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:22:
Geen tijd om het topic volledig door te lezen en zeker niets tegen Max (is tenslotte een Belg 😝)
Maar stoort niemand zich hier aan het feit dat regels zo losjes naast zich neergelegd worden?
Los of de beslissing nu vanuit een racehart genomen zijn of niet, je kan toch niet zomaar regels on the fly uitvinden als je de sport geloofwaardig wil houden?
Als die het racen tegenwerken dan moet je die wijzigen, dat wel, maar om dit mid race te doen?
Ik vind het in ieder geval van een bedenkelijk niveau en ook al was het een prachtig seizoen, het is toch een smet op de sport.
[...]
Ik stoor mij niet aan het feit dat de SC binnenkwam wel dat er in de regels staat dat alle wagens moeten ontdubbelen, terug moeten aansluiten én dat de SC pas de ronde daarna kan binnenkomen.
Als neutrale supporter lijkt dat op wedstrijdvervalsing (de beslissing om Hamilton geen penalty te geven omdat hij de plaats niet terug gaf ook trouwens)
Race Director’s Evidence
The Race Director stated that the purpose of Article 48.12 was to remove those lapped cars that
would “interfere” in the racing between the leaders and that in his view Article 48.13 was the one
that applied in this case
.
The Race Director also stated that it had long been agreed by all the Teams that where possible
it was highly desirable for the race to end in a “green” condition (i.e. not under a Safety Car).
"When you grow up your heart dies"
Iemand nog op zoek naar een samenvatting van de race? 
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zh4VNprZ3Ao]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zh4VNprZ3Ao]
[ Voor 22% gewijzigd door Edd op 12-12-2021 23:21 ]
-
Ik heb het hele topic niet gevolgd, heb het gevolgd met wat vrienden, een fikkkse ontlading gehad en vervolgens de F5 kampioenschap op de voet gevolgd.
Wat een avond zeg. Gefeliciteerd aan kamp Verstappen, kijkend naar het hele seizoen dik verdiend.
Puur kijkend naar deze race had Hamilton hem moeten winnen, maar oaks in t hele seizoen de fia er tussen met ene zeer lastige/gekke beslissing. Ik riep de hele tijd tijdens de (v)sc dat het op rood moest, maar dit is een vreemde maar ook geldige race uitslag vanwege dat Massi op eigen inzicht regels kan overrulen.
Wat mij betreft dit seizoen nu gewoon afsluiten, met de belofte van de FIA dat ze hun regels even goed gaan nakijken en optimaliseren want dit is niet tof (en dan heb ik t over t hele seizoen).
Wat een avond zeg. Gefeliciteerd aan kamp Verstappen, kijkend naar het hele seizoen dik verdiend.
Puur kijkend naar deze race had Hamilton hem moeten winnen, maar oaks in t hele seizoen de fia er tussen met ene zeer lastige/gekke beslissing. Ik riep de hele tijd tijdens de (v)sc dat het op rood moest, maar dit is een vreemde maar ook geldige race uitslag vanwege dat Massi op eigen inzicht regels kan overrulen.
Wat mij betreft dit seizoen nu gewoon afsluiten, met de belofte van de FIA dat ze hun regels even goed gaan nakijken en optimaliseren want dit is niet tof (en dan heb ik t over t hele seizoen).
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Denk ik al langsgekomen, maar is (her)post waard:
Fom dus klikken.
Max Verstappen: Rise Of A Champion
Goodbye Kimi, From The F1 Family! | 2021 Abu Dhabi Grand Prix
Fom dus klikken.
[ Voor 32% gewijzigd door Illegal_Alien op 12-12-2021 23:24 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Voor hen die van zielig houden, op de website Change.org heeft men een patitie gestart om Michael Masi te ontslaan: Remove Michael Masi from his role as Race Director

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hiermee poog ik te gaan slapen. Trek het nog steeds slecht wat Mercedes poogde en om het te geloven dat Max WDC is.sjaool schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:18:
[...]
Michael Masi heeft recht als raceleider in de geest van de wedstrijd te handelen.
[...]
Mijn boefje is liev!
Dat vind ik eigenlijk niet zo'n rare petitie. Die mag van mij zijn biezen wel pakken hoor, na dit jaar.gambieter schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:21:
Voor hen die van zielig houden, op de website Change.org heeft men een patitie gestart om Michael Masi te ontslaan: Remove Michael Masi from his role as Race Director![]()
Ach, dat legt die gewoon naast zich neergambieter schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:21:
Voor hen die van zielig houden, op de website Change.org heeft men een patitie gestart om Michael Masi te ontslaan: Remove Michael Masi from his role as Race Director![]()
IIn het transcript is te zien dat hij gewoon een vraag beantwoord heeft.Kenny_026 schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:34:
Hij heeft verzaakt. Na het podium lijkt hij spoorloos.
Ik dacht dat dat Ferrari tekst wasWaah schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:22:
[...]
Ach, dat legt die gewoon naast zich neer" we have noted it, but will take no further action".
"Morgan K started this petition 6 months ago". Was dus niet gestart als reactie op deze race.gambieter schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:21:
Verwijderd
Ik vind het een foute beslissing. Of je laat die auto’s door of niet.sjaool schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:18:
[...]
Michael Masi heeft recht als raceleider in de geest van de wedstrijd te handelen.
[...]
Maar, de stewards moeten hier afblijven. Als de scheidsrechter in het voetbal een verkeerde penalty geeft dan doe je daar achteraf ook niets meer aan. Dat kan nook niet. Dat geldt hier ook. Om twee redenen, ten eerste weten we niet wat er gebeurd was als Masi de goede call had gemaakt. Wellicht had Hamilton zich wel verremd van de spanning of was hij van blijdschap tegen de SC opgeknald. Je weet het simpelweg niet. De beslissing is genomen, mensen handelen daar naar en daar moet je het dus mee doen.
Tweede argument is een stukje rechtszekerheid. Het is hoogst ongewenst als elke beslissing tot in den treure kan worden aangevochten. Dan kun je nooit een bokaal uitreiken bij wijze van. De raceleider beslist en daar moet je het mee doen.
Waarom? Hij is niet degene die de beslissingen neemt, dat doen de stewards. Dat zijn echt twee aparte dingen. En Masi is daarbij meer een director die meer racen laat zien, veel meer dan Whiting dat deed. Daarnaast is een race director niet zomaar vervangen, daar moet iemand voor opgeleid worden en dat doe je niet 1 2 3.Tommiiee schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:22:
Dat vind ik eigenlijk niet zo'n rare petitie. Die mag van mij zijn biezen wel pakken hoor, na dit jaar.
Ow ennuh; voor de mensen die overal wat achter zoeken; het ledenaantal van Formula 1 op YT:
:fill(white):strip_exif()/f/image/AXWJklrbDV3MM4NZvi1rv7bJ.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/AXWJklrbDV3MM4NZvi1rv7bJ.png?f=user_large)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik ben echt nog steeds aan het nagenieten. Alle mooie foto's en video's. De beelden van Max en Jos. De beelden van Mercedes waar al gelachen werd (ongeveer 8 ronden voor het einde) en vervolgens de zure gezichten op het moment dat de melding "Safety car in this lap" verschijnt. En dan die inhaalactie van Max op Lewis! Geweldig! Wat een geweldig seizoen hebben we achter de rug met een hoop hoogte en een aantal dieptepunten.
Het was een seizoen met heel veel gemixte emoties. Een seizoen waarbij ik voor de eerste keer bij een GP ben geweest, namelijk die in Zandvoort. Wat een geweldige ervaring was dat. Nu kan ik over 60 jaar tegen mijn kleinkinderen zeggen dat ik er bij was toen Max Verstappen zijn eerste (en hopelijk niet laatste) WDC binnen haalde. Dit is echt een seizoen om nooit te vergeten met een legendarische titelstrijd.
Sta er allemaal even bij stil dat we dus een Nederlander hebben die het gewonnen heeft van een 7-voudig wereldkampioen die ook nog eens (bediscussieerbaar) in de beste auto reed.
Zo jammer van die corona maatregelen, want wat was een huldiging gaaf geweest zeg (ook al zal het Max niet veel interesseren).
Het was een seizoen met heel veel gemixte emoties. Een seizoen waarbij ik voor de eerste keer bij een GP ben geweest, namelijk die in Zandvoort. Wat een geweldige ervaring was dat. Nu kan ik over 60 jaar tegen mijn kleinkinderen zeggen dat ik er bij was toen Max Verstappen zijn eerste (en hopelijk niet laatste) WDC binnen haalde. Dit is echt een seizoen om nooit te vergeten met een legendarische titelstrijd.
Sta er allemaal even bij stil dat we dus een Nederlander hebben die het gewonnen heeft van een 7-voudig wereldkampioen die ook nog eens (bediscussieerbaar) in de beste auto reed.
Zo jammer van die corona maatregelen, want wat was een huldiging gaaf geweest zeg (ook al zal het Max niet veel interesseren).
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
McLaren is dan ook zoiets als Red Bull Lite... Niet zo stijf en zakelijk als Mercedes...CR1691 schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:31:
[...]
Mee eens. Bij Russel krijg ik altijd het idee dat hij zo wordt gehypt omdat hij Brits is en via Wolf komt.
Zie meer in Lando eerlijk gezegd.
Norris Russell komt voor elke race bij de briefing met een Excel-sheet aanzetten om de strategie voor de race door te spreken...
Verwijderd
De Race Director neemt wel degelijk beslissingen.CH4OS schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:25:
[...]
Waarom? Hij is niet degene die de beslissingen neemt, dat doen de stewards. Dat zijn echt twee aparte dingen. En Masi is daarbij meer een director die meer racen laat zien, veel meer dan Whiting dat deed. Daarnaast is een race director niet zomaar vervangen, daar moet iemand voor opgeleid worden en dat doe je niet 1 2 3.
Vandaag heeft ie nog het WK besloten, als hij die auto’s er tussen had gelaten was het Hamilton. Haalde hij ze er uit was het Verstappen.
Nee zonder dollen, de RD gaat over de race. Rode vlaggen, SC dat werk. De stewards gaan over de straffen. Maar beide nemen beslissingen op hun terrein.
Dat is op de grid.CH4OS schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:23:
[...]
IIn het transcript is te zien dat hij gewoon een vraag beantwoord heeft.
Transcript is van 2 interviews.
Haters everywhere but I don’t really care
Fair enough, maar mensen gaan het nu pas tekenen en verspreiden.MRDude22 schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:24:
"Morgan K started this petition 6 months ago". Was dus niet gestart als reactie op deze race.
Hij kan het nooit goed doen. Hij moet met een Dit soort uitingen gaan te ver Toto Wolff omgaan, die liever marshalls in gevaar brengt ("geen safety car, please") om er maar voordeel uit te halen, en een bijna net zo vieze klootzak als Horner in zijn andere oor heeft blazen. Red Bull doet dat wel beter dan Mercedes, daar kun je zien dat ze zo gewend zijn te winnen dat niet winnen onmogelijk is in hun wereldbeeld.Tommiiee schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:22:
Dat vind ik eigenlijk niet zo'n rare petitie. Die mag van mij zijn biezen wel pakken hoor, na dit jaar.
[ Voor 57% gewijzigd door Outerspace op 13-12-2021 09:38 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De laatste ronde in de verschillende talen (collectie van wat ik heb kunnen vinden)
Genieten:
Frans
Oostenrijks
Pools
Fins
Engels-Channel 4
Arabisch
Spaans-Latam
Spaans
Genieten:
Frans
Oostenrijks
Pools
Fins
Engels-Channel 4
Arabisch
Spaans-Latam
Spaans
Nu je het zegt ja, had dat totaal niet door! Hoe komt hij als eerste op de radio?Maurice079 schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:58:
[...]
Ik kom er nu pas achter dat dat Albon is, die tegen Verstappen schreeuwt. Waar the fuck komt hij ineens vandaan op de boardradio joh?
Je mist Nederlands: https://streamable.com/6e8sydjan390 schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:29:
De laatste ronde in de verschillende talen (collectie van wat ik heb kunnen vinden)
Genieten:
Frans
Oostenrijks
Pools
Fins
Engels-Channel 4
Arabisch
Spaans-Latam
Spaans
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Wat is trouwens de reden waarom Perez moest stoppen? Heb dit compleet gemist
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
YouTube: Every Driver's Radio At The End Of Their Race | 2021 Abu Dhabi Grand...mnarijnm schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:13:
Maar ik zag iemand paar pagina's terug de verwijzing naar een video waarop Bottas een `geheime bericht` op zijn dashboard te zien kreeg (Bedankt Bottas in Fins). Maar is dat alles? Geen bericht van Toto of iemand anders dan een niet emotionele engineer van Bottas. Die man heeft toch even geholpen aan 4 WCC...
Ik vind het gewoon eigenlijk beetje sneu voor onze wingman
Edit: Moet toch even beter lezen voordat ik het post
4:45 ongeveer hoor je het gesprek met bottas.
Omdat ik hem geen goede race director vind. Ik ben me ervan bewust dat de race director en stewards verschillende dingen zijn.CH4OS schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:25:
[...]
Waarom? Hij is niet degene die de beslissingen neemt, dat doen de stewards. Dat zijn echt twee aparte dingen. En Masi is daarbij meer een director die meer racen laat zien, veel meer dan Whiting dat deed. Daarnaast is een race director niet zomaar vervangen, daar moet iemand voor opgeleid worden en dat doe je niet 1 2 3.
ALB was dit seizoen reserve rijder bij RBR.Maurice079 schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:58:
Ik kom er nu pas achter dat dat Albon is, die tegen Verstappen schreeuwt. Waar the fuck komt hij ineens vandaan op de boardradio joh?
G_Dragon schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:31:
g0tanks schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:00:
[...]
Pérez: “We had to withdraw the car because the engine was about to explode and we did not want to cause a SC in the Fight for the Championship.”
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Engine was about to explode, zei ie.G_Dragon schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:31:
Haters everywhere but I don’t really care
Tja, dat je hem niet goed vind en liever ziet verdwijnen snap ik (anders zou je het niet in de eerste plaats zeggenTommiiee schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:31:
Omdat ik hem geen goede race director vind. Ik ben me ervan bewust dat de race director en stewards verschillende dingen zijn.
En daarbij, wie doet het volgens jou beter? Ik ben benieuwd. Eduardo Freitas gaat niet, die zit bij de WEC als Race Director
Haha nou ja crowdfunding. Is niet alsof ik er 1000 euro op heb gezet.StefanVerkerk schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:21:
[...]
Tijd voor een crowdfunding om jouw ingezette geld weer terug te krijgen. Heb je bij deze wel verdiend.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ah oke
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hieronder de replay. Ik vond om een of andere reden de 'really' van Perez heel komisch klinken.Waah schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:33:
[...]
Zijn engineer klonk ook best desperate toen die vroeg "really?" Of iets in die trant.
Mee eens, daarom zou ik ook graag zien dat hij vertrekt. Ik kan me niet voorstellen dat er niemand beters rondloopt, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik niet zou weten wie.gambieter schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:28:
Hij kan het nooit goed doen.
Kom ik morgen op terug, typen op mobiel gaat voor geen meter voor een lang verhaalCH4OS schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:33:
[...]
Tja, dat je hem niet goed vind en liever ziet verdwijnen snap ik (anders zou je het niet in de eerste plaats zeggen), maar waarom vind je hem een slechte race director? Dat is meer waar ik benieuwd van ben.
En daarbij, wie doet het volgens jou beter? Ik ben benieuwd. Eduardo Freitas gaat niet, die zit bij de WEC als Race Director
Is er trouwens ook iets gebeurd met Olav Mol, aangezien het zn laatste keer commentator was?
Snap ik, was even nieuwsgierig waar iedereen stond.SinergyX schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:46:
[...]
Alles tussen Ham en Max is voorgelaten, ik denk dat ze hadden verwacht dat Ham ook een pit zou doen en die 2 gewoon bij elkaar zouden blijven, maar Max deed een pit en Ham niet, ze halen die 4 er uit en geven het nog 1 rondje.
De regels stellen 'any car', maar niet expliciet 'all cars', en daar heeft Masi dus een keuze gemaakt.
Heb het even nagekeken. In lap 57 vóór bocht 9 waren NOR t/m VET doorgelaten om te unlappen. RIC, STR en MSC waren nog over. Vanaf bocht 9 was het ook "SC ending". Ze hadden de laatste 3 er misschien ook wel op tijd langs kunnen laten. Dat had geen verschil gemaakt behalve dat MER dan niets te miepen zou hebben.
Dit vertelt mij gewoon dat MER erop uit was om achter de SC te finishen, ondanks dat alle teams het unaniem eens waren dat een race afgevlagd wordt in "groene" omstandigheden mits dit veilig kan.
Maar als ik het goed begrijp waren het ook vooral de S-banden die het voor Max deden?
Want Max had daarvoor al nieuwe H-banden en daarmee lukte het totaal niet om die 14s in te halen van HAM (terwijl HAM dus oudere banden had).
Maar snap ik het nu goed dat Max dus op het einde pas naar die S-banden ging? Want hij sprintte op een gegeven moment zo hard weg van HAM in die allerlaatste lap, dat ik dat totaal niet meer verwacht had.. (die snelheid dan).
Zeker als ik die snelheid vergelijk met de ''slakkengang'' op de H
Want Max had daarvoor al nieuwe H-banden en daarmee lukte het totaal niet om die 14s in te halen van HAM (terwijl HAM dus oudere banden had).
Maar snap ik het nu goed dat Max dus op het einde pas naar die S-banden ging? Want hij sprintte op een gegeven moment zo hard weg van HAM in die allerlaatste lap, dat ik dat totaal niet meer verwacht had.. (die snelheid dan).
Tja, als ie links- of rechtsom het toch niet goed zou kunnen doen, waarom moet hij dan vertrekken?Tommiiee schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:34:
Mee eens, daarom zou ik ook graag zien dat hij vertrekt. Ik kan me niet voorstellen dat er niemand beters rondloopt, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik niet zou weten wie.
Ik vind het echt sneu voor Bottas en f*cking kansloos van Mercedes dat ze zich totaal niet richten op het constructors championship.... Ik hoop echt dat Bottas de sterren van de hemel rijdt volgend jaar en echt eens goed in gevecht kan gaan met LewisWaah schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:14:
Terwijl Mercedes, Toto en zelfs Russel druk aan hrt vechten waren voor Mercedes, had Bottas belangrijkere zaken:
https://twitter.com/AddictF2/status/1470058444501794826?s=20
Vaak bu'j te bang!
Ah is dat zo? Ff kijken....mnarijnm schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:23:
[...]
Ik dacht dat dat Ferrari tekst was"We have noted it..."
"We are checking.... We'll get back to you"
Latifi en Masi hebben hem een cadeautje gegevenSilentSimon schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:35:
Is er trouwens ook iets gebeurd met Olav Mol, aangezien het zn laatste keer commentator was?
Nouja zoals al aangegeven, ik denk dat iemand anders (maar ik weet niet wie) die rol beter kan invullen. In het kort vind ik dat Masi ongeschikt is gebleken dit jaar. Maar ik zal er morgen uitgebreider op terugkomen zoals aangegeven.CH4OS schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:36:
[...]
Tja, als ie links- of rechtsom het toch niet goed zou kunnen doen, waarom moet hij dan vertrekken?bedoel, je kunt nooit iedereen gelukkig maken. Een andere race director zal hoe dan ook tegen hetzelfde aan lopen. Daarnaast doet Masi niet alleen dergelijke (directing) besluiten nemen, hij zit er immers ook niet alleen zoals ze zo vaak hebben laten zien.
Een prachtige video 
Dit seizoen..
Wat een seizoen was dit, heb nog nooit met zoveel spanning en zo'n hoge bloeddruk naar een sport gekeken. Ik hoop dat we nog veel van zulke bloedstollende en knotsgekke seizoenen mogen gaan zien in de Formule 1, dit is er in ieder geval eentje die we nooit meer zullen vergeten.
Die paar maand zonder Formule 1 hebben we ook echt wel even nodig om bij te komen
Dit seizoen..
Wat een seizoen was dit, heb nog nooit met zoveel spanning en zo'n hoge bloeddruk naar een sport gekeken. Ik hoop dat we nog veel van zulke bloedstollende en knotsgekke seizoenen mogen gaan zien in de Formule 1, dit is er in ieder geval eentje die we nooit meer zullen vergeten.
Die paar maand zonder Formule 1 hebben we ook echt wel even nodig om bij te komen
[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 12-12-2021 23:38 ]
Ja. Max heeft tijdens de safety car zijn banden gewisseld. Het verbaaste me juist dat HAM er nog zo goed naast bleef voor een lange tijd. Verse softs versus 30+ oude hards die ook nog eens koud zijn is een gigantisch verschil.Silent Thunder schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:36:
Neem aan dat je Russell ipv Norris bedoelde, Russell heeft idd befaamde strategiemeetings voor de strategiemeeting...sjaool schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:26:
[...]
McLaren is dan ook zoiets als Red Bull Lite... Niet zo stijf en zakelijk als Mercedes...
Norris komt voor elke race bij de briefing met een Excel-sheet aanzetten om de strategie voor de race door te spreken...
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Die call was dus geniaal..g0tanks schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:38:
[...]
Ja. Max heeft tijdens de safety car zijn banden gewisseld.
Maar goed, ze hadden ook niks meer te verliezen op dat moment en waren pretty desperate
Max en Perez gingen begin SC naar binnen voor die softs. Relatief nieuwe soft vs oude hard geeft zeker wel voordeel.Silent Thunder schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:36:
De SC-situatie stelde VER in staat om extra te stoppen zonder dat het al teveel tijd kostte. Hij ging toen naar (nieuwere) softs, zodat de banden inderdaad nog wat pace hebben zitten. Vervolgens mochten de auto's tussen HAM en VER hun rondje achterstand goedmaken, wat VER direct achter HAM zette bij de herstart na de SC.Silent Thunder schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:36:
Maar als ik het goed begrijp waren het ook vooral de S-banden die het voor Max deden?
De softs van VER waren wel gebruikt, maar nog dusdanig, dat ze inderdaad meer grip konden leveren dan de hards van HAM nog konden.Maar snap ik het nu goed dat Max dus op het einde pas naar die S-banden ging? Want hij sprintte op een gegeven moment zo hard weg van HAM in die allerlaatste lap, dat ik dat totaal niet meer verwacht had.. (die snelheid dan).
Op de hardere banden had VER ook eerst de betere pace, tot de banden 'grained in' waren en niet veel extra performance meer boden. Toen kon HAM weer wegrijden, want die auto was gewoon sneller. Alleen kwam vlak voor het einde die SC dus, die de deuren openzette voor VER.Zeker als ik die snelheid vergelijk met de ''slakkengang'' op de H
Hoi RBR ja eeuh ja euh nou ja oke vind je het goed om op p2 te starten?CH4OS schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:36:
[...]
Tja, als ie links- of rechtsom het toch niet goed zou kunnen doen, waarom moet hij dan vertrekken?bedoel, je kunt nooit iedereen gelukkig maken. Een andere race director zal hoe dan ook tegen hetzelfde aan lopen. Daarnaast doet Masi niet alleen dergelijke (directing) besluiten nemen, hij zit er immers ook niet alleen zoals ze zo vaak hebben laten zien.
Rbr:
Ja, achter Ocon dus?
Masi:
Eeuh ja eeuh ff kijken
Later..
Ohnee toch p3, is dat goed?
Wees duidelijk, jij start achter Hamilton, punt.
Genoeg dingen gebeurd waarin hij moet laten zien de baas te zijn. Ze lopen over hem heen.
Dat is bijzonder sportief zegg0tanks schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:00:
[...]
Pérez: “We had to withdraw the car because the engine was about to explode and we did not want to cause a SC in the Fight for the Championship.”
Waarschijnlijk als de situatie omgedraaid was dan had Bottas gezegd "Guys, there is smoke coming from the engine, do I need to retire?"
Toto: "No, we need you to stay out to cause a SC in the Fight for the Championship."
Zijn daar nog beelden van?CH4OS schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:39:
[...]
Vervolgens mochten de auto's tussen HAM en VER hun rondje achterstand goedmaken, wat VER direct achter HAM zette bij de herstart na de SC.
Ik heb het beluisterd. Maar hoeveel emoties kan jij eruit halen? Hoeveel respect and dedication Bottas voor Mercedes heeft gegeven. Het klonk meer als een verplichting dankjewel. Maar dit kan ook aan mij liggen omdat Bottas het hele jaar droge bedankjes heeft gekregenCowamundo schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:31:
[...]
YouTube: Every Driver's Radio At The End Of Their Race | 2021 Abu Dhabi Grand...
4:45 ongeveer hoor je het gesprek met bottas.

En jij verwacht dat een ander het beter gaat doen?Tommiiee schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:22:
[...]
Ik mag toch hopen van wel, ja.sjaool schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:42:
[...]
En jij verwacht dat een ander het beter gaat doen?
Dit denk ik dus ook niet. Ik heb niet heel veel tegen Masi. Ik heb eerder het idee dat de vage beslissingen worden genomen door de aangewezen stewards van een betreffende race.sjaool schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:42:
[...]
En jij verwacht dat een ander het beter gaat doen?
Het feit dat daar een van de protesten over ging is geen bewijs genoeg?
Tja, als de RD het links- of rechtsom nooit goed kan doen, hoe moet een ander het beter doen dan?Tommiiee schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:43:
Ik mag toch hopen van wel, ja.
[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2021 23:46 ]
Ja dat kan ook natuurlijkCH4OS schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:44:
[...]
Het feit dat daar een van de protesten over ging is geen bewijs genoeg?Zal vast ergens iets van te vinden zijn. Op F1TV is de gehele race terug te kijken...
Met welke auto? Je weet dat Russel naast Ham zit volgend jaar?-tom-562 schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:37:
[...]
Ik vind het echt sneu voor Bottas en f*cking kansloos van Mercedes dat ze zich totaal niet richten op het constructors championship.... Ik hoop echt dat Bottas de sterren van de hemel rijdt volgend jaar en echt eens goed in gevecht kan gaan met Lewis
De race vandaag gekeken met wat vrienden hier in het dorp. Ik heb echt zelden zo'n ontlading meegemaakt als vandaag. Het nadert of oversteeg het WK van 2010/2014 en dat wil echt wat zeggen. Hadden de hoop allang opgegeven, maar...op deze manier? Ja, met flínk wat geluk maar dat geluk kan altijd twee kanten opvallen en nu was het de juiste. Ik volg de F1 al sinds Jos zijn tijd en er zijn genoeg mindere (lees: saaiere) periodes geweest. Dit, op deze manier, alle races bij elkaar; wat een seizoen. Zo tof om dat mee te mogen maken, niet normaal. We hebben staan schreeuwen als kleine kinderen
Het komende seizoen wordt het hopelijk hetzelfde laken een pak. Maar dit neemt niemand meer af.
Het komende seizoen wordt het hopelijk hetzelfde laken een pak. Maar dit neemt niemand meer af.
Lewis heeft wel een veel respectpunten (weet het geen NL) bij mij gescoord vandaag. Hij pakte dit verlies als een kampioen die letterlijk onverslaanbaar was vandaag. VER heeft veel pech gehad dus dit zat er aan te komen dat HAM een keer pech ging hebben.
Wat mij betreft mag Lewis 'm volgend jaar winnen als hij afscheid neemt van F1 (of hij gaat nog een jaar door). Ik vind RUS een beetje een kwal, kan m'n vinger er niet op leggen.
Wat mij betreft mag Lewis 'm volgend jaar winnen als hij afscheid neemt van F1 (of hij gaat nog een jaar door). Ik vind RUS een beetje een kwal, kan m'n vinger er niet op leggen.
Whoops, ja natuurlijk.tripel7 schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:39:
[...]
Neem aan dat je Russell ipv Norris bedoelde, Russell heeft idd befaamde strategiemeetings voor de strategiemeeting...
Met de uitval van PER, hoefde Mercedes ook niet meer in te zitten over de WCC inderdaad. Voor wat ik begreep moest RBR deze race dan 17 punten meer scoren dan Mercedes, iets in die trant, wilde RBR nog WCC worden. Toen PER dus uitviel, was WCC voor RBR in elk geval bekeken.-tom-562 schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:37:
Ik vind het echt sneu voor Bottas en f*cking kansloos van Mercedes dat ze zich totaal niet richten op het constructors championship.... Ik hoop echt dat Bottas de sterren van de hemel rijdt volgend jaar en echt eens goed in gevecht kan gaan met Lewis
De Alfa Romeo (of eigenlijk gewoon Sauber), zou ik niet dusdanig inschatten, om eerlijk te zijn. Ook BOT had zelfs dit seizoen, in praktisch dezelfde auto een andere pace dan HAM dat had. Ik zou volgend jaar (al weet je maar nooit met de nieuwe auto's) niet al te veel verwachten van Sauber.
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2021 23:49 ]
Verwijderd
Ik heb het vaker gezegd. Er moet gewoon een tabel komen. Overtreding X is straf Y. Eventueel met een extra kolom voor opzet.miicker schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:43:
[...]
Dit denk ik dus ook niet. Ik heb niet heel veel tegen Masi. Ik heb eerder het idee dat de vage beslissingen worden genomen door de aangewezen stewards van een betreffende race.
Daar zit hem het probleem in. Of iets wel of niet een overtreding is blijft altijd interpretatie, in elke sport. Maar bijvoorbeeld in het voetbal weet je precies welke overtredingen leiden tot een vrije trap, direct of indirect en wat tot een strafschop of een kaart. Daar zijn gewoon strakke regels voor.
Het probleem in de F1 is dat voor een botsing je een DQ kunt krijgen of een reprimande, regelementair gezien.
Hats off to Max...big congrats & respect!!! Also an awesome performance by Lewis...it's been an epic F1 season!
— Nico Rosberg (@NicoRosberg) 12 december 2021
Here's my title reaction from the #AbuDhabiGP paddock 👇https://t.co/bFtIgrE12t
We moeten bij dit alles niet vergeten dat we pas sinds kort het radioverkeer tussen teams en wedstrijdleiding horen. We hebben geen idee wat er in voorgaande jaren allemaal over en weer ging waar we nooit onze mening over hebben kunnen vormen.meenkdrie schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:41:
[...]
Hoi RBR ja eeuh ja euh nou ja oke vind je het goed om op p2 te starten?
Rbr:
Ja, achter Ocon dus?
Masi:
Eeuh ja eeuh ff kijken
Later..
Ohnee toch p3, is dat goed?
Wees duidelijk, jij start achter Hamilton, punt.
Genoeg dingen gebeurd waarin hij moet laten zien de baas te zijn. Ze lopen over hem heen.
Audio vanuit het perspectief van HAM
YouTube: Lewis Hamilton’s full radio conversation during the last laps of the...
Hij praat best veel tov Max valt mij op
YouTube: Lewis Hamilton’s full radio conversation during the last laps of the...
Hij praat best veel tov Max valt mij op
Verwijderd
Misschien kan hij eerst z’n team even opdracht geven dat appeal in te trekken. Zeer onsportief gedrag. Tot die tijd kan ik er in ieder geval geen respect voor opbrengen.Chefbierrr schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:46:
Lewis heeft wel een veel respectpunten (weet het geen NL) bij mij gescoord vandaag. Hij pakte dit verlies als een kampioen die letterlijk onverslaanbaar was vandaag. VER heeft veel pech gehad dus dit zat er aan te komen dat HAM een keer pech ging hebben.
Hahahaha Albon. Kippenvel OH MY LORD MAXMaurice079 schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:58:
[...]
Sowieso schrijf je zo!
Als Perez niet binnen was gehaald en hij had pech gekregen op de baan, dan zou de SC verlengd worden en had VER sowieso geen kans tegen HAM. Het was puur uit RBR eigenbelang hoor.miicker schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:41:
[...]
Dat is bijzonder sportief zeg
Waarschijnlijk als de situatie omgedraaid was dan had Bottas gezegd "Guys, there is smoke coming from the engine, do I need to retire?"
Toto: "No, we need you to stay out to cause a SC in the Fight for the Championship."
De kaarten zijn (hopelijk) opnieuw geschud, dus ik hoop gewoon met 'zijn' autoCowamundo schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:46:
[...]
Met welke auto? Je weet dat Russel naast Ham zit volgend jaar?
Vaak bu'j te bang!
Heheh gevonden, het post race interview van Horner :
[YouTube: Christian Horner post race win interview - Abu Dhabi Grand prix 2021]
[YouTube: Christian Horner post race win interview - Abu Dhabi Grand prix 2021]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Hoe je het went of keert, max verandert de F1 wel.. zoveel nieuwe regels en ik gok zomaar dat er voor 2022 wel het een en ander aangescherpt dan wel veranderd gaat worden. Ook voor dit soort zaken.
deze race was een beetje als die wedstrijd met WK tegen spanje....Exorcist schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:46:
De race vandaag gekeken met wat vrienden hier in het dorp. Ik heb echt zelden zo'n ontlading meegemaakt als vandaag. Het nadert of oversteeg het WK van 2010/2014 en dat wil echt wat zeggen. Hadden de hoop allang opgegeven, maar...op deze manier? Ja, met flínk wat geluk maar dat geluk kan altijd twee kanten opvallen en nu was het de juiste. Ik volg de F1 al sinds Jos zijn tijd en er zijn genoeg mindere (lees: saaiere) periodes geweest. Dit, op deze manier, alle races bij elkaar; wat een seizoen. Zo tof om dat mee te mogen maken, niet normaal. We hebben staan schreeuwen als kleine kinderen![]()
1-0 achterstaan: "zie je wel wordt niks dit WK"
1-1 "verdomme wat een mooie snoekduik"
1-5 OMG!
Net als met en bij voetbal is het allemaal niet zo zwart/wit. VAR of wedstrijdleiding, het blijven interpretaties van de regels en die zijn bij dit soort "spelletjes" niet altijd in een hokje te plaatsen. Misschien maar goed ook, het behoudt op deze manier zijn charme.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:48:
[...]
Ik heb het vaker gezegd. Er moet gewoon een tabel komen. Overtreding X is straf Y. Eventueel met een extra kolom voor opzet.
Daar zit hem het probleem in. Of iets wel of niet een overtreding is blijft altijd interpretatie, in elke sport. Maar bijvoorbeeld in het voetbal weet je precies welke overtredingen leiden tot een vrije trap, direct of indirect en wat tot een strafschop of een kaart. Daar zijn gewoon strakke regels voor.
Het probleem in de F1 is dat voor een botsing je een DQ kunt krijgen of een reprimande, regelementair gezien.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Nou, Michael Masi heeft heel wat verzonnen in die laatste paar rondjesAlfa Novanta schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:54:
Sport kan zo mooi zijn... dit verzin je niet
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Verwijderd
In het voetbal is het juist hartstikke zwart/wit, een ‘technische’ overtreding is een indirecte vrije schop. Een fysieke overtreding of handbal direct en een directe vrije trap in de 16 is een strafschop. Dat is helemaal helder.Exorcist schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:53:
[...]
Net als met en bij voetbal is het allemaal niet zo zwart/wit. VAR of wedstrijdleiding, het blijven interpretaties van de regels en die zijn bij dit soort "spelletjes" niet altijd in een hokje te plaatsen. Misschien maar goed ook, het behoudt op deze manier zijn charme.
Natuurlijk kun je altijd discussiëren of het een handbal is of niet, dat zeg ik ook. Maar áls je het hands vind dan weet je wat de sanctie is. In de F1 is het een grote tombola. Links langs het paaltje? Kan een reprimande, geldboete of gridstraf zijn. Dat heeft niets met charme te maken, dat heet willekeur.
Er was nog één mogelijkheid voor MER om onder de SC te kunnen finishen: BOT in lap 57 de muur in laten rijden voordat de SC weg was. PER was al uitgevallen en MER stond al voor in het WCC.
Ik zal morgen eens kijken of er bij MER vacatures zijn voor strategen.
Ik zal morgen eens kijken of er bij MER vacatures zijn voor strategen.
Ik vraag mij af, wat vindt Nyck de Vries hiervan?
Gecondoleerd (gezien je signatureiichel schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:55:
[...]
Nou, Michael Masi heeft heel wat verzonnen in die laatste paar rondjes
Je moet ff bellen met ene F. Briatore, die had ook zo'n idee in 2008dreester schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:56:
Er was nog één mogelijkheid voor MER om onder de SC te kunnen finishen: BOT in lap 57 de muur in laten rijden voordat de SC weg was. PER was al uitgevallen en MER stond al voor in het WCC.
Ik zal morgen eens kijken of er bij MER vacatures voor strategen.
Gewoon onzin dit soort uitspraken.iichel schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:55:
[...]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik neem aan dat je hebt gelezen op welke gronden de protesten zijn verworpen?iichel schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:55:
[...]
Dat gezegd hebbende, het was weer een rotzooitje qua communicatie. Dat moet toch beter kunnen...
Je volgt blijkbaar geen voetbal. Geen probleem hoor, maar die willekeur is omdat het in deze sporten simpelweg en zoals ik zei niet allemaal in een hokje te plaatsen is. Sommige zaken zijn prima te definiëren en te bestraffen, andere echt totaal niet. Doe je niets aan. Het heeft genoeg in Max zijn nadeel gewerkt, ditmaal in zijn voordeel.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:56:
[...]
In het voetbal is het juist hartstikke zwart/wit, een ‘technische’ overtreding is een indirecte vrije schop. Een fysieke overtreding of handbal direct en een directe vrije trap in de 16 is een strafschop. Dat is helemaal helder.
Natuurlijk kun je altijd discussiëren of het een handbal is of niet, dat zeg ik ook. Maar áls je het hands vind dan weet je wat de sanctie is. In de F1 is het een grote tombola. Links langs het paaltje? Kan een reprimande, geldboete of gridstraf zijn. Dat heeft niets met charme te maken, dat heet willekeur.
Zeker, wij van de FIA vinden dat de FIA niks verkeerd gedaan heeftChefbierrr schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:58:
[...]
Ik neem aan dat je hebt gelezen op welke gronden de protesten zijn verworpen?
Niks nieuws onder de zon wat dat betreftiichel schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:58:
[...]
Zeker, wij van de FIA vinden dat de FIA niks verkeerd gedaan heeft
Ik denk dat zelfs Mercedes niet zo laag gaat..dreester schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:56:
Ik zal morgen eens kijken of er bij MER vacatures voor strategen.
Als je op die manier gaat beredeneren kan ik er ook nog wel een paar verzinnen wat RB had kunnen doen
[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 13-12-2021 00:01 ]
Mag die weer op de paddock komen dan?iichel schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:57:
Je moet ff bellen met ene F. Briatore, die had ook zo'n idee in 2008
Er is geen crux aangezien die situatie in geen enkele ander autosport bestaat.Rossi46 schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:29:
[...]
Mwah, ik denk dat ze de race vooral NIET onder geel wilde laten finishen. Maar goed, de crux zit 'em natuurlijk in het wel/niet doorlaten van de achterblijvers. Hadden ze dat niet gedaan dan was Max nooit dichtbij genoeg gekomen.
Of ze worden er voorbij gelaten.
Of ze worden gevraagd alle lead lap cars voorbij te laten. (maw de gelapten achteraan de lijn.)
Gelapten gemixed met leadlap auto`s bestaat niet als een concept. (daarom ook dat ik toen de beeldbuis heb uitgezet.)
In alle logische gevallen had Max direct achter Lewis gezeten, RedBull heeft helemaal geen "voordeel" gehad bij deze situatie, Mercedes wilde juist een "special deal/voordeel" krijgen en hebben dat niet gekregen.
Masi stelde dus in eerste instantie een "mixed bag deal" voor tussen een virtual safetycar en een actual safetycar, wat in het regelboek niet bestaat, met als gevolg dat dat het kampioenschap zou beslissen.
How do you save a random generator ?
Ja, hij en Pat Symons hadden eerst een lifetime ban gekregen, maar die is later omgezet in iets anders.
En toch blijft ik met een nare smaak achter, ondanks dat ik Verstappen fan ben.
Ik kijk aankomend seizoen nog ff aan, maar blijft het zo grillig omtrent straffen en regels dan haak ik af. Het moet om het racen gaan, niet om de politiek er om heen. Er moet echt wat veranderen.
Ik kijk aankomend seizoen nog ff aan, maar blijft het zo grillig omtrent straffen en regels dan haak ik af. Het moet om het racen gaan, niet om de politiek er om heen. Er moet echt wat veranderen.
I am the great Cornholio!
Verwijderd
U spreekt met een trotse seizoenkaarthouder van een eredivisieclub. Die regels zijn op dit punt echt veel helderder. Als je het een overtreding vind dan weet je welke sanctie daar op staat. Als de scheids fluit weet ik al wat de sanctie is, omdat ik de regels ken.Exorcist schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:58:
[...]
Je volgt blijkbaar geen voetbal. Geen probleem hoor, maar die willekeur is omdat het in deze sporten simpelweg en zoals ik zei niet allemaal in een hokje te plaatsen is. Sommige zaken zijn prima te definiëren en te bestraffen, andere echt totaal niet. Doe je niets aan. Het heeft genoeg in Max zijn nadeel gewerkt, ditmaal in zijn voordeel.
Maar we zagen nu eindeloos over een voorbeeld en gaan daarmee voorbij aan de kern. Namelijk dat de sancties totaal willekeurig zijn. Je hebt geen idee waar je aan toe bent. En dat geeft veelte veel ruimte voor politiek, onvrede en rariteiten.
Toto laat zich wel echt van zijn beste kant zien hoor. Jezus wat een onprofessionele klootviool is dat.
Net alsof je naar een kleuter kijkt. Zelfs te kinderachtig om de pers te woord te staan. Zeg dan “we gaan ermee aan de slag, blabla” maar dit is wel echt lame.
Hebben ze überhaupt bij Mercedes nog een woord gerept richting Bottas voor zijn jaren tweede rijder spelen? Of is die gewoon uitgestapt en lekker dat zwembad in gesprongen?
Lijkt me echt gewoon geen chill team om voor te rijden ook. Gezien Russell ‘s uitspraken vandaag past hij er misschien ook wel perfect bij.
Net alsof je naar een kleuter kijkt. Zelfs te kinderachtig om de pers te woord te staan. Zeg dan “we gaan ermee aan de slag, blabla” maar dit is wel echt lame.
Hebben ze überhaupt bij Mercedes nog een woord gerept richting Bottas voor zijn jaren tweede rijder spelen? Of is die gewoon uitgestapt en lekker dat zwembad in gesprongen?
Lijkt me echt gewoon geen chill team om voor te rijden ook. Gezien Russell ‘s uitspraken vandaag past hij er misschien ook wel perfect bij.
Ik denk dat Bottas al lang doorhad dat hij niet het favoriete kind wasDe_Bastaard schreef op maandag 13 december 2021 @ 00:02:
Toto laat zich wel echt van zijn beste kant zien hoor. Jezus wat een onprofessionele klootviool is dat.
Ja, ook zoiets raars, dat ze die ban opgeheven hebben, maar goed... Nu boeit het sowieso geen meter meer, eigenlijk.iichel schreef op maandag 13 december 2021 @ 00:01:
Ja, hij en Pat Symons hadden eerst een lifetime ban gekregen, maar die is later omgezet in iets anders.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |