Gewoon weer met 1 in 2023..miicker schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:34:
Sowieso wel slim van Max om komend jaar met nr 1 te gaan rijden aangezien hij een deel van de opbrengst van alle merchandise krijgt. Het jaar daarna gaat hij waarschijnlijk weer meet een random ander nummer rijden
Nondeju, ging ff eten, kom terug en weer 15 pagina's erbij, daar viel niet tegenop te scannen en te scrollen.
Blij dat we er nu "al" uit zijn, kan eindelijk de nachtrust van gisteren in gaan halen...
Blij dat we er nu "al" uit zijn, kan eindelijk de nachtrust van gisteren in gaan halen...
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
HMC schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:07:
[...]
Want?
Kan je dat toelichten?
Bedoel je, dat je net zoals ik, het gevoel heb dat "de leiding" teveel invloed heeft gehad in het geheel, of totaal iets anders?
Het gaat mij erom dat het niet meer om het races gaat, maar om het resultaat van de race, juridisch uitvechten na de race. Tweede is dat de wedstrijdleiding systematisch faalt om de regie over de race te behouden en systematisch onbegrijpelijke beslissingen aan het nemen is. Het resultaat is dat je uren na de race of zelfs kwalificatie misschien eens de uitslag hoort en je dan alsnog afvraagt hoe dit nu weer kwam. En dat is gewoon zo vermoeiend en frustrerend. Het gaat niet meer om de sport, de combinatie van geweldige coureurs in geweldige auto's die racen.warhamstr schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:17:
[...]
Waarom? Het gaat gewoon op alle fronten hard tegen hard. Prachtig.
Een beetje politiek gedoe vind ik ook echt niet erg, maar dit gaat veel te ver.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Omdat Hamilton simpelweg beter reed.DonJunior schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:27:
[...]
Oprechte vraag, waarom vind je dit?
Iedereen heeft hier nu een oranje bril op dus helder kijken is lastig en ben daarom benieuwd naar jouw onderbouwing hierop.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Je kunt rechtsboven op afbeeldingen filteren, dan zie je alleen posts die een afbeelding bevatten.d-vine schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:24:
Kan er morgen een apart topic geopend worden waarin alleen maar de mooiste foto's worden gepost met Max Verstappen als wereldkampioen en ander mooie van afgelopen seizoen.
Scheelt een hoop zoek werk
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Even buiten Max, RB etc. Honda.. wat hebben die afgeleverd dit seizoen! Man man man, ik was al een BAR/Honda fan toen Sato er reedt maar wat ze nu hebben gedaan.. Ik zou bijna mijn Mercedes omruilen voor een Type R oid..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Nee, dit is gewoon pure pech. Na de Vsc reed ie weg en was de wedstrijd onder controle. En zelfs als die tijdens Vsc had gewisseld, was die alsnog gezien. Max had verse rode banden tijdens/net voor de Sc erop gedaan, die zouden het ook van half oude witte of oude gele banden hebben gewonnen.Player1S schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:36:
[...]
Tijdens vsc had ie kunnen gaan en later had ie ook 14-15s voorsprong en had hij op rood dat makkelijk goed kunnen maken. Op dat punt wist niemand nog dat er een sc zou komen.
Max had hem er ook niet af kunnen rammen want dat had zeker een puntenstraf opgeleverd voor Max. Lewis heeft z’n kansen daar vergooit
Wat maakt Rico daarbij uit ?Oekiejoekie schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:35:
[...]
Wat denk je ? Als zowel Jos Verstappen als Rico Verhoeven daar zijn ?
Als hij in 2022 zijn kampioenschap niet prolongeert, wordt het gewoon weer 33.miicker schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:34:
Sowieso wel slim van Max om komend jaar met nr 1 te gaan rijden aangezien hij een deel van de opbrengst van alle merchandise krijgt. Het jaar daarna gaat hij waarschijnlijk weer meet een random ander nummer rijden
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2021 20:39 ]
Mercedes is de tweede seizoenshelft echt gigantisch defensief te werk gegaan. Geen risico's, gewoon elke keer pitten nadat RB dat deed, zodat ze geen enkel risico namen. Ze hadden wel hun complete thuisbasis dicht kunnen doen: Max pit = Ham pit.Sempy schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:33:
[...]
Behalve als er onder SC was gefinisht, daar gingen ze bij Mercedes van uit
Dat ging best goed. Tot vandaag. Tweede ronde SC konden ze nog naar binnen, hebben ze niet gedaan. Eerder gingen ze ook niet naar de pit om trackpositie, terwijl ze 0.8 per ronde sneller waren.
Het leek wel of ze geen vertrouwen hadden in zichzelf. Als ze iets aggresiever waren geweest (los van de 2x DNF's die ze VER gaven
Maar ook de fout van Baku kwam door zenuwen en een verdedigende attitude.
Zoals Max al tegen Jack zei over de slechte start:" Fuck die slechte start, ik ben WK" (en de rest boeit niet).Homeland schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:17:
[...]
Voor jou niet, en ik ben dit ook snel vergeten maar toch, dit blijft er wel aan kleven en ook aan Max zijn carrière en het lullige is dat hij er niets aan kon/kan doen. Daarom zijn hier zowel RB als MER beiden de grote verliezer, of nog beter, F1 als geheel want wat een farce is dit en dan gaat het niet om de uitslag maar het gehele proces en de vreemde macht die Masi blijkbaar heeft + onduidelijkheid van het reglement.
Als iemand 'vreemde macht heeft' is het mister Toto Wolf wel en hopelijk gaan daar de schijnwerpers eens op laten schijnen.. Natuurlijk zijn de laatste minuten van deze race vreemd en valt er nog genoeg over na te praten door mensen op fora als dit..
Onder aan de streep was het een titanenstrijd en gaat de uitslag (en alle mooie beelden die daar bij horen) de boeken in en zijn er nog erg veel mooie reportages en samenvattingen die nu ge-edit worden
En ondertussen dromen ALLE F1 circuits in de wereld van het oranje legioen (tokkies/mannen/dames die volgens een paar nep puristen voor lul lopen in hun RB shirtje mét petje) dat de tribunes komt vullen en er een mooi feest van komt maken. Met respect voor alle coureurs en teams (hoewel Merceds in 2022 even door iedereen met de nek aangekeken mag worden).
Max WK!!
Ik zag de Honda man een Japanse vlag aan Max geven. Is daar nog ergens een foto van? Op het podium verscheen Max met de NL vlag.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Honda heeft ook geen moment getwijfeld tijdens de race:
🔟 laps to go. A 12 second gap. Max is giving it everything out there 🧡 #AbuDhabiGP #PoweredByHonda pic.twitter.com/ITF6fijyqD
— Honda Racing F1_Archive (@HondaRacingF1) 12 december 2021
Dan moet je meteen na het Nederlandse volkslied de tv uitzetten. Dat er vragen worden gesteld en claims worden gedaan lijkt me logisch. (en het is natuurlijk een hele zure manier van 2e worden zo)DaniëlWW2 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:37:
[...]
[...]
Het gaat mij erom dat het niet meer om het races gaat, maar om het resultaat van de race, juridisch uitvechten na de race. Tweede is dat de wedstrijdleiding systematisch faalt om de regie over de race te behouden en systematisch onbegrijpelijke beslissingen aan het nemen is. Het resultaat is dat je uren na de race of zelfs kwalificatie misschien eens de uitslag hoort en je dan alsnog afvraagt hoe dit nu weer kwam. En dat is gewoon zo vermoeiend en frustrerend. Het gaat niet meer om de sport, de combinatie van geweldige coureurs in geweldige auto's die racen.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Dat is misschien nog wel het meest zure van dit seizoen: het gedrag dat Mercedes heeft laten zien. Wel constant roepen dat ze uitgedaagd willen worden, maar als het even niet gaat zoals ze zelf uitgeplozen hebben dan meteen huilen bij wie dan ook. Daar komt nog bij dat ze zelf ook absoluut niet altijd zuiver zijn en ook wel eens de regels wat ombuigen voor eigenbelang, maar dan vervolgens wel direct Masi erbij roepen als een ander team (lees: RBR) het grijze gebied opzoekt.Joehoe900 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:32:
Mercedes gaat naar het international court van de FIA.
Sore losers
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Een beetje de klasgenoot die met regelmaat enorm sneaky is en dingen doet die eigenlijk misschien niet mogen, maar zodra een ander wat probeert meteen met een wijzend vingertje naar de leraar rennen.
F1 is racen en dat gaat soms smerig en hard, maar alle drama buiten de races om is gewoon funest voor het plezier van de races zelf. Wat betekent een uitslag nog als er constant uitgevochten moet worden na de race of kwalificatie of die uitslag wel of niet terecht was? Dat is gewoon zo zonde. Wees een vent, accepteer je verlies en laat je niet zo kennen. Je bent godverdomme voor de 8e achtereenvolgende keer WCC geworden en Hamilton heeft 7 wereldtitels op zijn naam en een andere coureur heeft letterlijk in de laatste ronde de titel gepakt omdat het tot die tijd gelijkspel was. Dat is wat 'we' als fans willen. Een gevecht tot het bittere eind tussen twee wereldcoureurs. Niet een gevecht ná dat bittere eind tussen advocaten.
Hopelijk kijkt de FIA ook enorm kritisch naar dit seizoen en komen er hervormingen want zoals het nu steeds is gegaan werkt gewoon niet. Dan draait de winst uiteindelijk meer om een vrije interpretatie van de regels en juridisch getouwtrek dan het racen zelf. Dat moet je niet willen.
[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 12-12-2021 20:42 ]
idd - heel bijzonder om niet in de sterkste auto toch de beste rijder te worden. Gebeurt niet vaak.meenkdrie schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:32:
Stiekem blij om WEL WDC en geen WCC.
Maakt imo je titel sterker.
En als Max buiten bleef en het opkuisen duurde 1 ronde langer dan ...Joostje123 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:31:
Lewis had gewoon bij sc sowieso moeten boxen.
Als die banden had gewisseld en max koos daardoor er juist voor om niet te wisselen had Hamilton de betere banden.
Wisselde ze beide stond die altijd 1 en won die
Tactiek heeft Mercedes de zege gekost
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Nee hoor, gebeurde vroeger veel meer.Dentist schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:40:
[...]
idd - heel bijzonder om niet in de sterkste auto toch de beste rijder te worden. Gebeurt niet vaak.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
#1Xfade schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:25:
[...]
Hij mag kiezen waar hij mee rijdt komend jaar1 of 33.
Dat had hij al gemeld
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
FTFYHollovVpo1nt schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:37:
[...]
Omdat Hamilton simpelweg beter reed. sneller was
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Je denkt dat ik in mijn rol als moderator hier, wel even een paar uur weg kan lopen? Was het maar zo...warhamstr schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:39:
[...]
Dan moet je meteen na het Nederlandse volkslied de tv uitzetten. Dat er vragen worden gesteld en claims worden gedaan lijkt me logisch. (en het is natuurlijk een hele zure manier van 2e worden zo)
Daarnaast wil ik het misschien ook gewoon weten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Lewis gaf aan dat hij twijfelde of ze het einde er mee haalden. Natuurlijk is dat normaal lewis talk voor m’n handen zijn too. Maar de ruimte was er om te parerentfgk1 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:38:
[...]
Nee, dit is gewoon pure pech. Na de Vsc reed ie weg en was de wedstrijd onder controle. En zelfs als die tijdens Vsc had gewisseld, was die alsnog gezien. Max had verse rode banden tijdens/net voor de Sc erop gedaan, die zouden het ook van half oude witte of oude gele banden hebben gewonnen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wat ik nog heb gemist, waarom haalden ze Perez naar binnen? Hij was verbaasd toen ze hem naar binnen haalden, geen probleem dus met zijn auto?
Deze aflevering van de rijdende rechter met Masi en Wolff wordt episch...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het 'gedrag' van Merc is altijd zo geweest sinds Toto Brawn uit Mercedes heeft weten te duwen. Het is altijd redelijk opzichtig geweest, maar ze hebben nooit echt tegenstand gehad dit seizoen. Toen Rosberg won, was Toto ook zo. Nu is het zo overduidelijk week in week uit dat gelukkig meer mensen het zien.SomerenV schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:39:
[...]
Dat is misschien nog wel het meest zure van dit seizoen: het gedrag dat Mercedes heeft laten zien. Wel constant roepen dat ze uitgedaagd willen worden, maar als het even niet gaat zoals ze zelf uitgeplozen hebben dan meteen huilen bij wie dan ook. Daar komt nog bij dat ze zelf ook absoluut niet altijd zuiver zijn en ook wel eens de regels wat ombuigen voor eigenbelang, maar dan vervolgens wel direct Masi erbij roepen als een ander team (lees: RBR) het grijze gebied opzoekt.
Een beetje de klasgenoot die met regelmaat enorm sneaky is en dingen doet die eigenlijk misschien niet mogen, maar zodra een ander wat probeert meteen met een wijzend vingertje naar de leraar rennen.
F1 is racen en dat gaat soms smerig en hard, maar alle drama buiten de races om is gewoon funest voor het plezier van de races zelf. Wat betekent een uitslag nog als er constant uitgevochten moet worden na de race of kwalificatie of die uitslag wel of niet terecht was? Dat is gewoon zo zonde. Wees een vent, accepteer je verlies en laat je niet zo kennen. Je bent godverdomme voor de 8e achtereenvolgende keer WCC geworden en Hamilton heeft 7 wereldtitels op zijn naam en een andere coureur heeft letterlijk in de laatste ronde de titel gepakt omdat het tot die tijd gelijkspel was. Dat is wat 'we' als fans willen. Een gevecht tot het bittere eind tussen twee wereldcoureurs. Niet een gevecht ná dat bittere eind tussen advocaten.
Benieuwd hoe de auto's van volgend jaar zijn. Mercedes zal minimaal de 2e snelste auto hebben, alleen al vanwege hun nog altijd sterke motor package.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Het zal aan mij liggen maar waarom gaat een "journalist" dit soort tweets plaatsenSlavy schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:31:
[...]
Ik vind Olav Mol zijn reactie hier precies goed:
https://twitter.com/Olav_Mol/status/1470113637654319113
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Wil je hier nog wel mod zijn na dit seizoen?DaniëlWW2 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:41:
[...]
Je denkt dat ik in mijn rol als moderator hier, wel even een paar uur weg kan lopen? Was het maar zo...
Daarnaast wil ik het misschien ook gewoon weten.![]()
ᴡᴏʀʟᴅ ᴄʜᴀᴍᴘɪᴏɴ!!!!
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) 12 december 2021
This is just unbelievable. I started racing with my dad many years ago. We dreamed of becoming a World Champion and now we are.
(1/3) pic.twitter.com/sQ3WBEjWZ6
Thank you everyone at @redbullracing and at @hondaracingf1 for an amazing car, you guys were amazing once again. @SChecoPerez, you were an animal today💪
To all my family and friends-thank you so much for all your support over the years. Couldn’t have done it without you!
(2/3) pic.twitter.com/wD2sFWkvpA
Now, I’m going to enjoy this. Orange Army-you were amazing once again. I hope you all enjoy this as much as I do 🧡
(3/3) pic.twitter.com/xQMJ9OJ60y
bij F1: Beter rijden = sneller rijden
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Sorry voor offtopic...Dentist schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:40:
[...]
idd - heel bijzonder om niet in de sterkste auto toch de beste rijder te worden. Gebeurt niet vaak.
Against All Odds: BRE Datsun's Epic 1971 Season
YouTube: Against All Odds: BRE Datsun's Epic 1971 Season
Zou mooi zijn als het volgende gebeurt:
Mercedes laat het rusten.
Maar
Mercedes en Red Bull gaan (proberen) de FIA te dwingen voor duidelijkere regels. Vanwege de vreemde beslissingen dit jaar.
Maargoed * Illegal_Alien schrikt weer wakker...
Maar
Mercedes en Red Bull gaan (proberen) de FIA te dwingen voor duidelijkere regels. Vanwege de vreemde beslissingen dit jaar.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Maar zonder safety car was het de winnende strategie. Bovendien, zelfs als die toen naar binnen was geweest, was de uitkomst hetzelfde geweest: max kon wel naar binnen en lewis niet. Dus was het een zelfde strijd als nu: Max op verse banden tegen Lewis op een hardere gebruikte compound.Player1S schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:42:
[...]
Lewis gaf aan dat hij twijfelde of ze het einde er mee haalden. Natuurlijk is dat normaal lewis talk voor m’n handen zijn too. Maar de ruimte was er om te pareren
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Wat ik heb gehoord is dat ze dachten dat hij een (olie?)probleem had en wilde voorkomen dat hij op de baan stil zou komen te staan met een Safety Car tot gevolg.martijn k. schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:42:
Wat ik nog heb gemist, waarom haalden ze Perez naar binnen? Hij was verbaasd toen ze hem naar binnen haalden, geen probleem dus met zijn auto?
https://techrvw.com/
Dat er betere regels, of eigenlijk een betere wedstrijdleiding moeten komen, lijkt me wel zeer wenselijk ja.Illegal_Alien schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:43:
Zou mooi zijn als het volgende gebeurt:
Maar
Mercedes en Red Bull gaat (proberen) de FIA te dwingen voor duidelijkere regels. Vanwege de vreemde beslissingen dit jaar.
Vaste stewards en een wedstrijdleider die het wel kan als het moeilijk wordt.
Dan nog steeds, PR is alles. Waarom denk je dat een "gewoon" merk als Renault of Honda er zoveel tijd en moeite insteekt?Verwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:35:
[...]
Niks, met alle respect AMG Mercedes kopers zijn een bepaald type mensen. Geloof niet dat dit impact heeft.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Er staan ook sponsor namen op de auto…Verwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:35:
[...]
Niks, met alle respect AMG Mercedes kopers zijn een bepaald type mensen. Geloof niet dat dit impact heeft.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Deze race misschien wel ja, maar over het hele seizoen vind ik dit toch wel alles zeggend:
Rondes dat Max aan de leiding lag: 652, rondes dat de rest van het veld aan de leiding lag: 645 (waarvan Hamilton: 297).
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Hawthorn 1958Blokker_1999 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:40:
[...]
Nee hoor, gebeurde vroeger veel meer.
Stewart 1973
Hunt 1976
Piquet 1981
Rosberg 1982
Piquet 1983
Prost 1986
Schumacher 1994
Häkkinen 1999
Hamilton 2008
Niet echt vaak...
Verwijderd
Juist niet bedoel je, Honda stopt en Renault gaat meer onder de Franse vlag verder, zij halen er geen voordeel uit.Maarten_E schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:44:
[...]
Dan nog steeds, PR is alles. Waarom denk je dat een "gewoon" merk als Renault of Honda er zoveel tijd en moeite insteekt?
Ik las dat er een gerucht rondgaat dat ze Perez minder brandstof zouden hebben gegeven om een betere battle met Hamilton te kunnen voeren. Underfueledmartijn k. schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:42:
Geen idee wat er van waar is, maar als je een auto dus niet laat finishen dan wordt dat minimale brandstof niveau niet gecontroleerd
Vroeger jaBlokker_1999 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:40:
[...]
Nee hoor, gebeurde vroeger veel meer.
Eens per 8-9 jaar.
Zonder sc en een Lewis die de waarheid keer zegt over de banden had het ook een plof kunnen zijn in de laatste ronde.tfgk1 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:43:
[...]
Maar zonder safety car was het de winnende strategie. Bovendien, zelfs als die toen naar binnen was geweest, was de uitkomst hetzelfde geweest: max kon wel naar binnen en lewis niet. Dus was het een zelfde strijd als nu: Max op verse banden tegen Lewis op een hardere gebruikte compound.
Achteraf natuurlijk makkelijk lullen maar ze hebben kansen gehad om ook versere banden te pakken
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maar dit slaat dus echt nergens op. Als je kijkt naar de tussentijdse verschillen, weet je dat hij de marge niet had om te pitten. Die kans om naar binnen te gaan, heb je vaak maar 1 keer tijdens zo'n situatie, dus de ronde nadat Verstappen naar binnen is gegaan, is die kans al gezien. Zeker in de SC situatie waar Lewis wordt opgewacht, en dus het veld gelijk aansluit.
Haha dat zou wat zijn...De_Bastaard schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:46:
[...]
Ik las dat er een gerucht rondgaat dat ze Perez minder brandstof zouden hebben gegeven om een betere battle met Hamilton te kunnen voeren. Underfueled
Geen idee wat er van waar is, maar als je een auto dus niet laat finishen dan wordt dat minimale brandstof niveau niet gecontroleerd
Precies, om die reden keek ik al niet meer met plezier. Vorige week ook toen gelijk besloten om vandaag niet te kijken. Dat hield ik vol tot hier een heel dorp ontplofte en ik bij een wildvreemde in zijn tuin door het raam naar een tv zat te staren.DaniëlWW2 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:37:
[...]
[...]
Het gaat mij erom dat het niet meer om het races gaat, maar om het resultaat van de race, juridisch uitvechten na de race. Tweede is dat de wedstrijdleiding systematisch faalt om de regie over de race te behouden en systematisch onbegrijpelijke beslissingen aan het nemen is. Het resultaat is dat je uren na de race of zelfs kwalificatie misschien eens de uitslag hoort en je dan alsnog afvraagt hoe dit nu weer kwam. En dat is gewoon zo vermoeiend en frustrerend. Het gaat niet meer om de sport, de combinatie van geweldige coureurs in geweldige auto's die racen.
Echt laten we hopen dat op dit gebied er toch een ommezwaai richting de goede kant wordt gemaakt. Misschien is het verbloemt door alle dominatie van Mercedes in al die jaren. Maar het kan niet nogeens zo gaan.
Nou, ik kan het nog steeds lastig geloven, maar jeetje. een nederlandse WDC...in F1...... BIZAR!!!!
Allen: gefeliciteerd met dit F1-jaar, Een beter afsluiting was geweest als Toto zich niet zo had laten kennen, maar goed, daar kunnen we nu maaaaaanden van nagenieten.....
ik ben geen trol, maar heb nu wel zin om op Reddit flink los te gaan hahahaa (maar niet doen)
Allen: gefeliciteerd met dit F1-jaar, Een beter afsluiting was geweest als Toto zich niet zo had laten kennen, maar goed, daar kunnen we nu maaaaaanden van nagenieten.....
ik ben geen trol, maar heb nu wel zin om op Reddit flink los te gaan hahahaa (maar niet doen)
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Zou weer heel slim zijn inderdaad. En kan best kloppen. Hierdoor is Max World Champion geworden. Dat gevecht ga ik nog eens terugkijken...De_Bastaard schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:46:
[...]
Ik las dat er een gerucht rondgaat dat ze Perez minder brandstof zouden hebben gegeven om een betere battle met Hamilton te kunnen voeren. Underfueled
Is er nou nog een praatprogramma welke de race gaat nabespreken op het open net vanavond?
Dit probeer ik mensen ook uit te leggen, maar ik doe het verkeerd want heb geen nummers, maar weet wel dat Max naar mijn mening een veel betere rijder was het hele seizoen.miicker schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:45:
[...]
Deze race misschien wel ja, maar over het hele seizoen vind ik dit toch wel alles zeggend:
Rondes dat Max aan de leiding lag: 652, rondes dat de rest van het veld aan de leiding lag: 645 (waarvan Hamilton: 297).
Bottas reed 30 ronden op geel. Die witte band kon echt nog wel een tijd mee.Player1S schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:46:
[...]
Zonder sc en een Lewis die de waarheid keer zegt over de banden had het ook een plof kunnen zijn in de laatste ronde.
Achteraf natuurlijk makkelijk lullen maar ze hebben kansen gehad om ook versere banden te pakken

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Hij had het kunnen doen tijdens de safety car, dan had Max doorgereden waarschijnlijk en had hij hem in moeten halen op de baan..tfgk1 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:47:
[...]
Maar dit slaat dus echt nergens op. Als je kijkt naar de tussentijdse verschillen, weet je dat hij de marge niet had om te pitten. Die kans om naar binnen te gaan, heb je vaak maar 1 keer tijdens zo'n situatie, dus de ronde nadat Verstappen naar binnen is gegaan, is die kans al gezien. Zeker in de SC situatie waar Lewis wordt opgewacht, en dus het veld gelijk aansluit.
Een nadeel voor Hamilton (om te bepalen hoe goed hij rijdt) is dat hij in de beste auto rijdt. Het is dus lastig te zeggen dat hij het beste reed. Hij had een hele goede start, beter dan Verstappen. Daarna had hij voordeel bij de snellere auto, waar het ernaar uit zag dat de bandenstrategie geen verschil zou gaan maken. Red Bull kon die pace van de Merc niet volgen. Hamilton reed foutloos maar dat deed Max (op de start na) ook. Onderdeel van deze sport zijn (virtual) safety cars die de strategie compleet overhoop gooien. Dat kan in je voordeel en nadeel zijn. Ditmaal in het nadeel van Hamilton en in het voordeel van Max. Dat heeft niks met beter of slechter rijden te maken. Formule 1 is een combinatie van ht mechanische, de pitstops, bandenstrategie én de coureur. Overall hebben Max en Red Bull dat vandaag, gebruik makende van de vsc situatie, het beste gedaan.
Serieus, normaliter er niet meer geracet. Het was een flinke klap met veel rotzooi. Je kon gewoon niet het risico nemen om op deze manier het wk weg te geven. Dat de wedstrijdleiding uiteindelijk ander heeft besloten dan in de lijn der verwachting lag, tsja,, daar kon je moeilijk op gokken.martijn k. schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:48:
[...]
Hij had het kunnen doen tijdens de safety car, dan had Max doorgereden waarschijnlijk en had hij hem in moeten halen op de baan..
En Verstappen reed een beter seizoen en was zonder dwalingen van de FIA al lang WDC geweest. MERC moet niet zo janken en gewoon hun bek houden en het volgend jaar nog eens proberen (en dan eerlijker spelen)bazzemans schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:48:
[...]
Een nadeel voor Hamilton (om te bepalen hoe goed hij rijdt) is dat hij in de beste auto rijdt. Het is dus lastig te zeggen dat hij het beste reed. Hij had een hele goede start, beter dan Verstappen. Daarna had hij voordeel bij de snellere auto, waar het ernaar uit zag dat de bandenstrategie geen verschil zou gaan maken. Red Bull kon die pace van de Merc niet volgen. Hamilton reed foutloos maar dat deed Max (op de start na) ook. Onderdeel van deze sport zijn (virtual) safety cars die de strategie compleet overhoop gooien. Dat kan in je voordeel en nadeel zijn. Ditmaal in het nadeel van Hamilton en in het voordeel van Max. Dat heeft niks met beter of slechter rijden te maken. Formule 1 is een combinatie van ht mechanische, de pitstops, bandenstrategie én de coureur. Overall hebben Max en Red Bull dat vandaag, gebruik makende van de vsc situatie, het beste gedaan.
Onzin. Ten eerste: had hij dat geweten en was niet verbaasd geweestDe_Bastaard schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:46:
[...]
Ten tweede: Dan was hij er eerder afgehaald en niet 1 ronde voor het einde. Underfuel is underfuel, niet 5 kilo minder.
Ik heb dit in alle euforie gemist live. Iemand daar nog beelden van gezien?S0epkip schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:10:
Jos was vlak na de race wel erg wit... Hartaanval?
Maar dat zegt dan weer niks over wie vandaag beter reedtLZ86 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:50:
[...]
En Verstappen reed een beter seizoen en was zonder dwalingen van de FIA al lang WDC geweest. MERC moet niet zo janken en gewoon hun bek houden en het volgend jaar nog eens proberen (en dan eerlijker spelen)
Nee was ook niet helemaal serrieus, meer van de betere rijder 'kan' sneller zijn, maar dat hangt zoals je zegt ook af van de auto al was de auto van redbull wel sneller dan mercedes op topsnelheid.dcell schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:46:
[...]
Oneens, dat je beter rijdt maakt je niet sneller dan de ander. De wagens zijn namelijk niet gelijk.
Ik had 33 altijd al een bijzonder nummer gevonden en nu weet ik waarom, en max won ook de eerste race op mijn verjaardag. Kwist wel dat 33 ergens goed voor was. Blij dat ik die 33 al 12 jaar heb.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
5 ronden achter de safety car om een auto weg te takelen?tfgk1 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:49:
[...]
Serieus, normaliter er niet meer geracet. Het was een flinke klap met veel rotzooi. Je kon gewoon niet het risico nemen om op deze manier het wk weg te geven. Dat de wedstrijdleiding uiteindelijk ander heeft besloten dan in de lijn der verwachting lag, tsja,, daar kon je moeilijk op gokken.
Maar ok, blijft lastig en ik snap dat ze hem buiten lieten.
Trouwens... eindelijk wint Nederland een keer in de blessure tijd
Hij had ook een hele goede start. Ik dacht nog even aan een valse start zelfs. Dat was klasse, maar bij Max hebben ze volgens mij iets aan topvermogen erbij gezet ten koste van de start/drivability. Zie dit nu namelijk de laatste races telkens en heb gehoord van mensen dat er “meer vermogen” is vrijgegeven.bazzemans schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:48:
[...]
Een nadeel voor Hamilton is dat hij in de beste auto rijdt. Het is dus lastig te zeggen dat hij het beste reed. Hij had een hele goede start, beter dan Verstappen. Daarna had hij voordeel bij de snellere auto, waar het ernaar uit zag dat de bandenstrategie geen verschil zou gaan maken. Red Bull kon die pace van de Merc niet volgen. Hamilton reed foutloos maar dat deed Max (op de start na) ook. Onderdeel van deze sport zijn (virtual) safety cars die de strategie compleet overhoop gooien. Dat kan in je voordeel en nadeel zijn. Ditmaal in het nadeel van Hamilton en in het voordeel van Max. Dat heeft niks met beter of slechter rijden te maken. Formule 1 is een combinatie van ht mechanische, de pitstops, bandenstrategie én de coureur. Overall hebben Max en Red Bull dat vandaag, gebruik makende van de vsc situatie, het beste gedaan.
een treffende spreuk
Beetje bijzonder gedrag wat je hier laat zien, vind je zelf ook niet?pro_6or schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:47:
[...]
Natuurlijk, stiekem ken ik je al wel een beetje via deze site. En niks mis hoor.Maar ik bedoel maar, het staat er wel, zijn keuzes.
Morgen volgens mij weer bij ziggo sportAMARONE|IA schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:47:
Is er nou nog een praatprogramma welke de race gaat nabespreken op het open net vanavond?
Mercedes schijnt zich toch weer opnieuw in beroep te gaan. Het begint wel heel zielig te worden als dat echt zo gaat.
Was dat niet ook gewoon het licht? En alle emoties bij elkaar?S0epkip schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:10:
VET opzoek naar de Jellybeans
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Enerverende uren weer zo. Totaal vergeten voetbal op te zeggen.
https://www.dumpert.nl/item/100017171_2b72043b
[ Voor 43% gewijzigd door sjufke op 12-12-2021 20:53 ]
PSN: bollsie
Morgenavond 22.30 met meer mensen die er eerder in het jaar aanwezig zijn geweest.
Ik zei echt precies hetzelfde tegen mijn vrouw. Die jos heeft een flinke tik gehad, fysiekS0epkip schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:10:
Hoe vaak hebben we geen wedstrijden gezien, waarbij de stewards eerst een eeuwigheid op een takelwagen moeten wachten omdat ie net op de verkeerde plek staat. Als er dan ook nog olie op de weg ligt, kan dat soms heel lang duren, wat heet: als de vangrail substantieel beschadigd is, dan komt er uiteindelijk gewoon een rode vlag. Dit was gewoon onvoorzien, en dat is ook autoracen.martijn k. schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:51:
[...]
5 ronden achter de safety car om een auto weg te takelen?
Maar ok, blijft lastig en ik snap dat ze hem buiten lieten.
Nee, spierwit in het gezicht. Die had het even heel erg zwaar, begrijpelijk.Qu3st schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:51:
[...]
Was dat niet ook gewoon het licht? En alle emoties bij elkaar?
Testing, one, two ...
Kijk het maar even terug. Lijk en lijkwit. Die kon niet meer zelfstandig lopen. Jezus mina. Dat zag er echt niet gezond uit.Smultie schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:50:
[...]
Ik heb dit in alle euforie gemist live. Iemand daar nog beelden van gezien?
[ Voor 5% gewijzigd door Deef_K op 12-12-2021 20:53 ]
Lewis niet naar de grid, niet naar de persconferentie…toch niet zo heel goede verliezer?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik vind het zelf wel meevallen hoor, heb jaren gebeund voor deze reputatiePLAE schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:51:
[...]
Beetje bijzonder gedrag wat je hier laat zien, vind je zelf ook niet?

Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik had het totaal niet verwacht na de laatste paar races, maar ben aangenaam verast dat Max WDC is. Ook hier hebben we in de laatste ronde staan schreeuwen en springen. Wel verdiend, want hij was het hele seizoen gewoon de betere coureur.
Maar wat een domper is dat gestuntel achteraf weer, haalt bij mij de feest stemming compleet weg. Heb vanwege dit besloten om volgend jaar geen abbo te nemen of ViaPlay/F1TV.
Maar wat een domper is dat gestuntel achteraf weer, haalt bij mij de feest stemming compleet weg. Heb vanwege dit besloten om volgend jaar geen abbo te nemen of ViaPlay/F1TV.
---RAWE CEEK!!!---
Alsof dat een verrassing was. Genoeg mensen die gewoon zien wat ze willen zien. 2016 was ook al zo briljant volwassen.Martinusz schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:53:
Lewis niet naar de grid, niet naar de persconferentie…toch niet zo heel goede verliezer?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Default_77 stond blijkbaar voorgeprogrammeerd voor BOT 
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ben net begonnen met de persconferentie. Komt Lewis echt niet opdagen?Martinusz schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:53:
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dat is dus wel iets waar RBR deze winter aan moet werken. Tof natuurlijk dat Max WDC is, maar je moet toegeven dat Merc een snellere auto heeft. RBR zou imho deze winter hard moeten werken om er 0,2-0,3s per rondje extra uit te halen, dan staan ze echt gelijk met Merc.bazzemans schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:48:
[...]
Een nadeel voor Hamilton (om te bepalen hoe goed hij rijdt) is dat hij in de beste auto rijdt. Het is dus lastig te zeggen dat hij het beste reed. Hij had een hele goede start, beter dan Verstappen. Daarna had hij voordeel bij de snellere auto, waar het ernaar uit zag dat de bandenstrategie geen verschil zou gaan maken. Red Bull kon die pace van de Merc niet volgen.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Youtube linkje:sjufke schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:52:
Enerverende uren weer zo. Totaal vergeten voetbal op te zeggen.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Humberto half 10 rtl4AMARONE|IA schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:47:
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
S0epkip schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:10:
Ik denk dat er bij hem een hele lading stress even wegebde.Plotse stress kan er ook toe leiden dat de toevoer van bloed naar het gezicht minder wordt. Zo kan er een verbleking van het gezicht optreden bij het vernemen van ernstig nieuws of bij een belangrijke gebeurtenis, zoals bijvoorbeeld het afleggen van een examen. Dit komt omdat het lichaam zodanig onder stress staat dat het je bloed zal rondpompen naar vitale organen om de crisissituatie te overleven. Die vitale organen zijn bijvoorbeeld hart, hersenen en lever; het gezicht krijgt dus even geen voorrang. Hierdoor wordt je gezicht bleek.
Zijn interview na de race liet al zien dat hij een uitstekend verliezer is. Wat verwacht je van hem? Na zo'n race is er echt geen sportman die het niet helemaal fkd up vindt. Waarom moet die kritiek er nu weer komen? Hij heeft wat mij betreft vandaag wel laten zien dat hij wel een geweldig verliezer is. Veel meer kan je niet vragen.Martinusz schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:53:
Hij zag er wel uit alsof hij een beetje vagaal was ja. Heeft natuurlijk de hele race onder spanning gestaan.Slavy schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:55:
[...]
[...]
Ik denk dat er bij hem een hele lading stress even wegebde.
Hakkinen 99 was ook puur door dat gebroken been van Schumacher, want anders had Schumacher toen gewoon het kampioenschap (en 8 wereldtitels) gepakt. Hakkinen was in 99 een schim van de Hakkinen van 98 (zeg ik als superfan van Hakkinen, hij was coureur waar ik als jonge kerel fan van was toen ik begon te kijken).Dentist schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:45:
[...]
Hawthorn 1958
Stewart 1973
Hunt 1976
Piquet 1981
Rosberg 1982
Piquet 1983
Prost 1986
Schumacher 1994
Häkkinen 1999
Hamilton 2008
Niet echt vaak...
Hamilton z'n eerste titel was echt wel klasse, want Ferrari was toen echt wel goed (natuurlijk had Hamilton toen f*cking Kovalainen als teammaat, dus dan hielp niet voor het constructeurskampioenschap).
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
En laten we ook niet vergeten dat het dezelfde Jos Verstappen is die na de race in Zandvoort per (privé)helikopter naar een ziekenhuis vervoerd is, ik meen iets met darmklachten.chevsticks schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:56:
[...]
Hij zag er wel uit alsof hij een beetje vagaal was ja. Heeft natuurlijk de hele race onder spanning gestaan.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Joh, die gast heeft net op een waanzinnige manier door z'n handen zien glippen waar hij het hele jaar kei-hard voor gewerkt heeft. Gun hem ook even een momentje.Martinusz schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:53:
Of waren we vorige week ook zo kritisch toen Max direct het podium liep?
Flickr PSN ID= cheironnl
Echt heh.. Het constante meer vereisen van Lewis terwijl Max vorige week van het podium liepSnowdog schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:56:
[...]
Zijn interview na de race liet al zien dat hij een uitstekend verliezer is. Wat verwacht je van hem? Na zo'n race is er echt geen sportman die het niet helemaal fkd up vindt. Waarom moet die kritiek er nu weer komen? Hij heeft wat mij betreft vandaag wel laten zien dat hij wel een geweldig verliezer is. Veel meer kan je niet vragen.
Laten we gewoon happy zijn
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |