[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 73 ... 104 Laatste
Acties:
  • 440.879 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
Jebus4life schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:20:
Even compleet naast deze kwestie. Hoe bizar is het dat je een volledig reglement hebt met dan den artikel dat basically zegt "de race director kan elke regel overrulen/aanpassen naar zijn goeddunken".

Waarom is er dan een reglement als het toch de waan van de dag is die regeert? Nu iedereen juichen want het was in het voordeel van Max, volgend jaar is het tegen Max en iedereen kwaad. Dit is gewoon een enorm probleem voor de geloofwaardigheid van de sport... De leiding wordt met de race ongeloofwaardiger.

Bij rode vlag mag je banden wisselen. Maar deze GP niet want ik vind het nodig voor de spanning van het kampioenschap! De dominantie van Mercedes heeft de afgelopen jaren de sport geen deugd gedaan. De willekeur van de leiding van dit seizoen, met dan als climax het besluit dat de wedstrijdleiding boven het reglement staat is wat mij betreft het failliet van de sport...
Nee dat is dus niet zo bizar, anders krijg je dus situaties zoals vorige seizoen in de Eredivisie toen de KVNB even eigenhandig besloot hoe de Europese plekken verdeeld gingen worden, zonder een soortgelijk artikel in het regelement.

Nu heb je een regel waarbinnen je beslissingen kan nemen, die niet opgenomen zijn in het regelement wanneer de situatie daarom vraagt. De KNVB kon dat officieel niet op basis van de regelementen van de Eredivisie.

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 12-12-2021 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:50
Maar ik vraag me nu wel af: gaan we dan nooit meer de rijders zichzelf laten unlappen die niet tussen nr 1 en 2 rijden? Ik begrijp dat hier nu voor is gekozen zodat er sneller weer geraced kon worden, maar is dit dan een nieuw precedent? Of is het eigenlijk toch een fout van Masi en gaan we volgend seizoen weer terug naar hoe het normaal gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

ralpje schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:13:
Prima onderbouwing van de stewards, ook. Fijn dat ze hiervoor de tijd hebben genomen; dit maakt een eventueel beroep / appeal van Mercedes redelijk kansloos.
En daarom moeten ze zich ook niet laten overhaasten. Want juist daar zit die super advocaat van ze op.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
HollovVpo1nt schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:20:
Hamilton had een wereldrecord kunnen pakken. Zuur voor hem. Verstappen had deze niet mogen hebben.
Maar ach, die gast is 24, hij gaat nog veel meer titels pakken. Hamilton is 37.
Volgens die definitie hadden er dit seizoen meerdere zaken anders moeten verlopen, niet alleen deze wedstrijd...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Zoals ik al had gezegd. Mercedes had geen schijn van kans met hun protesten. Wel mooi dit.

[ Voor 11% gewijzigd door BramViking op 12-12-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

op zich wel bijzonder. Ik maak een beslissing. Jij hebt het recht om er tegen in te gaan. Maar daar moet je wel voor betalen.
Deze bedragen zijn ook niet afschrikwekkend of zo voor teams.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zullen we Hamilton fans vanaf nu anti-maxxers noemen? :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:07
Bernhard70 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:19:
Ik heb een vraag. Waarom mocht Lewis Hamilton niet meer naar de pit toen Verstappen ging, om nog te wisselen naar een soft (rode) band??
Dat mocht gewoon. Alleen was Mercedes bang dat Verstappen dan geen pitstop zou maken en voor zou komen te liggen. Als de SC dan tot het einde had geduurd, dan had Max op die manier kunnen winnen. RB kon Max auto's pitten, omdat er achter Max voldoende ruimte was voor een pitstop zonder plaats verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 20:40
MikeyMan schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:18:
[...]

BTW: iemand nog een linkje naar Teds notebook gevonden?
https://youtu.be/Fye9nM5NVsY

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Palthe

DarkSide schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:19:
Gerucht. Mercedes is aan het kijken of de eerste date tussen Jos en Sophie ongeldig verklaard kan worden.
Dan was Max nooit geboren en had ham zijn 8e vandaag gehaald.

FF serieus. Wat een mooie afsluiter moest worden is toch wel een beetje bedorven door al dit post-race gezeur. Hoop dat volgend jaar niet weer zo mee te maken.

Nu toch nog rustig de avond in. En genieten van wat YT video's.
Mooi scenario voor een volgende terminator film, inclusief Oostenrijks accent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
tfgk1 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:23:
Maar ik vraag me nu wel af: gaan we dan nooit meer de rijders zichzelf laten unlappen die niet tussen nr 1 en 2 rijden? Ik begrijp dat hier nu voor is gekozen zodat er sneller weer geraced kon worden, maar is dit dan een nieuw precedent? Of is het eigenlijk toch een fout van Masi en gaan we volgend seizoen weer terug naar hoe het normaal gaat?
Er is geen fout, Masi mag overrulen en wou nog 1 ronde racen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:46
Las dat de kans aanwezig is dat Mercedes het nog hogerop gaat zoeken en naar het International Court of Appeal gaat van de FIA, hoe groot is de kans van slagen?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Hamilton had een wereldrecord kunnen pakken. Zuur voor hem. Verstappen had deze niet mogen hebben.
Dit is voor elke keer dat Hamilton geluk heeft gehad sinds 2014.

Ook voor de keer dat hij met de pet gooide tijdens de ceremonie.

Ook hoe denigrerend hij was naar Rosberg.

Voor elke keer dat Bottas zijn hondje was en die op zij moest.

De klapbanden die Max kreeg en dat hij kon doorrijden op Silverstone.

Dat hij op Silverstone deed alsof Max niet gecrashed was.

Nee, Hamilton heeft te veel geluk gehad, ik hoop dat deze zure appel hem nog lang bij blijft.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
HKLM_ schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:19:
Krijgt Max buiten de beker nog iets anders?
Ligt eraan hoe dronken hij en zijn vriendin worden denk ik. :>

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:55
Kan er morgen een apart topic geopend worden waarin alleen maar de mooiste foto's worden gepost met Max Verstappen als wereldkampioen en ander mooie van afgelopen seizoen.
Scheelt een hoop zoek werk B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Even compleet naast deze kwestie. Hoe bizar is het dat je een volledig reglement hebt met dan den artikel dat basically zegt "de race director kan elke regel overrulen/aanpassen naar zijn goeddunken".
Dat is mijns inziens juist gebruikelijk; wedstrijdleiding heeft het laatste woord. Overigens is het geen gehele carte blanche.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:50
miicker schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:23:
Dit zal dan ook trouwens wel betekenen dat Verstappen als middelpunt op het hoesje komt te staan van de F1 2022 game? Als dat zo is moet ik die wel hebben natuurlijk :o
Ja dat lijkt mij ook, de eerste fotoshop waar dat voor de F1 2021 cover is omgewisseld zie ik al voorbij komen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
Ferrari is wel gedupeerd door de raceleiding. Als ik het goed lees lieten ze Ricciardo tussen Sainz en Verstappen zitten.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:08

TinusTegengas

Formula Racing

Deze mag niet ontbreken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmpYfwq5-9IDXKrZn9lOjOjCcOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EW09wHztHeEhqsH5ZHdKNYDm.jpg?f=fotoalbum_large

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@TinusTegengas was een fractie sneller :P

[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 12-12-2021 20:25 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
g1n0 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:16:
[...]

Alle merchandise weer out of date :)
Hij mag kiezen waar hij mee rijdt komend jaar :) 1 of 33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:23
tfgk1 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:23:
Lijkt me eenmalig omdat dit om de titel zou gaan. Overige coureurs konden volgens mij niet meer extreem veel winnen of verliezen met 1 plek hoger of lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
DarkSide schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:24:
[...]

op zich wel bijzonder. Ik maak een beslissing. Jij hebt het recht om er tegen in te gaan. Maar daar moet je wel voor betalen.
Deze bedragen zijn ook niet afschrikwekkend of zo voor teams.
Ik denk dat het idee is, dat je zo een kleine drempel opwerpt zodat er niet teveel "onzin" protesten (protesten om het maar te proberen) komen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Lol! Totaaaaaaaal niet door dat Yuki 4e is geworden!! :D _O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:06
Misschien een impopulaire mening: gerechtigheid? Nee, Lewis was veel sneller vandaag. Dit was geluk, plus goede strategie. Zonder die crash had Max het niet gered.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tfgk1
xzaz schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:24:
[...]

Er is geen fout, Masi mag overrulen en wou nog 1 ronde racen.
Ja, maar hoe onvoorspelbaar is dit? Ik bedoel: je wil altijd zoveel mogelijk rondjes racen. Normaliter zou er nooit meer geracet worden, maar nu wel. Ik begrijp het belang, maar ook de kritiek op deze keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Xfade schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:25:
[...]

1, is al bekend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Chevy454 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:20:
Weet je, max is wereldkampioen. En Mercedes / FIA heeft er een smet op gedaan door zolang te protesteren, inconsistent te zijn. Maar wat er in de boeken staat is dat hij wereldkampioen is. Ja Schumacher heeft ook een smet op zijn blazoen maar dat hebben alle grote drivers en nu ook Lewis en Max.

Maar ik hoop dat RB hun 2022 wagens op orde hebben. Want wereldkampioen worden was easy, wacht maar om die te verdedigen...
Max is dan ook Senna en Schumacher in één. Dan kan dit er ook nog wel bij... Feit is wel dat Max naast de FIA de sport wel controversieel en levend houdt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 21:56
pjlgt schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:24:
[...]

Ligt eraan hoe dronken hij en zijn vriendin worden denk ik. :>
en welk rubber hij er om legt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:45
Zou volgend jaar nu iemand startnummer 33 kunnen nemen eigenlijk?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcKyEKE-oCvWoVwdjQvj10gIufg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IZsAolNWrYdtkn3QsaL4PcJA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overdrive97
[...]

Hij kiest 1 heeft hij al laten weten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[...]

Ik heb begrepen dat hij al heeft aangegeven met nr 1 te gaaj rijden. (In zn ziggo interview)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Mooi ook zojuist bij NOS Studio Sport waar het schaatsen zo begint: "tsja, we gaan het zo wel over schaatsen hebben, maar vandaag draait het maar om 1 ding... "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
DoubleDutch schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:24:
Las dat de kans aanwezig is dat Mercedes het nog hogerop gaat zoeken en naar het International Court of Appeal gaat van de FIA, hoe groot is de kans van slagen?
Nihil, de FIA heeft een terechte beslissing genomen op basis van het reglement waar alle deelnemers mee akkoord zijn gegaan. De wedstrijdleiding heeft gewoon de mogelijkheid om dit soort beslissingen te overrulen met een safety car op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

sig69 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:25:
[...]

Misschien een impopulaire mening: gerechtigheid? Nee, Lewis was veel sneller vandaag. Dit was geluk, plus goede strategie. Zonder die crash had Max het niet gered.
Is dat niet wat iedereen heeft? Is niet allen Max die dat heeft ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:07
Ondanks dit hele geneuzel ben ik echt ONTZETTEND BLIJ dat Max eindelijk wereldkampioen is!!!

Kan het eigenlijk amper bevatten maar het is gewoon zo. En ik had de hoop al helemaal opgegeven tijdens de race maar never give up! Over het hele seizoen gezien Is Max, zonder oranje bril, de terechte kampioen. Zo fucking blij.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Dit zal dan ook trouwens wel betekenen dat Verstappen als middelpunt op het hoesje komt te staan van de F1 2022 game? Als dat zo is moet ik die wel hebben natuurlijk :o
Zou wel een enorme grap zijn. Verstappen front and center op de cover van een game (franchise) die hij echt afschuwelijk vindt :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overdrive97
Yihaaa schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:26:
[Afbeelding]
Nee, een nummer blijft van een coureur tenzij die coureur 2 seizoenen niet gereden heeft in de Formule 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
[Afbeelding]
Nee kan niet volgens de regels

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Man! Dit is absoluut hilarisch:
Mercedes just lost all of their headphones in Totornado
_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[Afbeelding]
Ik heb het idee dat je deze als WDC gereserveerd kan houden in het geval je het WDC weer kwijt raakt en terug moet naar een ander nummer dan 1.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

[Afbeelding]
Nee moet een x aantal jaar vrij zijn. (Geen idee hoe dat zit als je de 1tjes aan elkaar rijgt...)

[ Voor 6% gewijzigd door Illegal_Alien op 12-12-2021 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En wat is je punt? Valentino Rossi had ook de MotoGP kunnen winnen als hij niet van achteren moest starten door het vermeende knietje tegen Marquez. In elk verhaal is de andere partij de terrorist terwijl in dit verhaal iedereen en alles heeft verloren.

Maar de mazzel is nu eens bij Max ipv Lewis.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:01

Waarom is er dan een reglement als het toch de waan van de dag is die regeert? Nu iedereen juichen want het was in het voordeel van Max, volgend jaar is het tegen Max en iedereen kwaad. Dit is gewoon een enorm probleem voor de geloofwaardigheid van de sport... De leiding wordt met de race ongeloofwaardiger.

Bij rode vlag mag je banden wisselen. Maar deze GP niet want ik vind het nodig voor de spanning van het kampioenschap. De dominantie van Mercedes heeft de afgelopen jaren de sport geen deugd gedaan. De willekeur van de leiding van dit seizoen, met dan als climax het besluit dat de wedstrijdleiding boven het reglement staat is wat mij betreft het failliet van de sport...
Dat is niet de reden van de uitkomst.. én is voor zover ik weet nog nooit (of zeer zelden) de reden van de uitkomst. Dat is een formaliteit wat je in elk reglement ter wereld kunt terug vinden, F1 heeft zoveel variabelen. Mensen denken graag dat ze alles in regels kunnen vatten. Soms is er een beetje gezond verstand nodig.

Mercedes en Redbull waren het er voor de race over eens dat de race niet moest eindigen onder de Safety Car, mooie agreement waar denk ik iedere fan het voor de race mee eens zou zijn. Dan moet je niet achteraf gaan zeuren. Als Mercedes ook gepit was voor softs lagen de kansen heel anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:26
poor Leno schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:25:
Yep, Yuki & Gasly gingen Bottas nog voorbij in de laatste ronde. Bottas gaat nooit meer iemand inhalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/zLRdNJcxTFA71wr2CNFll9qC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Ja hij is kampioen. Is om aan te geven dat hij mag kiezen waar hij mee rijd. Tenzij hij al aangegeven heeft dat hij met 1 zal rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49

Blokker_1999

Full steam ahead

[Afbeelding]
Nee, dat nummer blijft van Max tenzij hij specifiek aangeeft het nummer niet meer te wensen. Maar dan moet hij een ander nummer kiezen als hij volgend jaar het WDC niet wint. Een nummer vervalt pas na 2 jaar niet gebruikt te zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfgk1
Overdrive97 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:25:
[...]

Lijkt me eenmalig omdat dit om de titel zou gaan. Overige coureurs konden volgens mij niet meer extreem veel winnen of verliezen met 1 plek hoger of lager.
Maar dat is dus een gek argument. Vanwege het belang maken we nu een andere keuze en kiezen we voor een ander protocol. Dat is een tegenstrijdigheid die je niet wil hebben en niet kan rijmen met de woorden vooraf: het is een wedstrijd net als alle anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Xfade schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:27:
[...]

Ja hij is kampioen. Is om aan te geven dat hij mag kiezen waar hij mee rijd. Tenzij hij al aangegeven heeft dat hij met 1 zal rijden.
Hij heeft al aangegeven met 1 te gaan rijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

poor Leno schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:25:
Op een halve seconde van Sainz. We hadden bijna Yuki op het podium gehad oOo

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:42
Oprechte vraag, waarom vind je dit?
Iedereen heeft hier nu een oranje bril op dus helder kijken is lastig en ben daarom benieuwd naar jouw onderbouwing hierop.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Wordt vast nummer 1. Is veel meer 'kaching!' in de kassa van de fanshop want dan wil iedereen nieuwe spulletjes... :Y)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ok, max had deze niet mogen hebben. Hij had Hongarije en Silverstone moeten hebben, dan had hij deze idd niet moeten hebben. Doeiiii :w

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Het viel mij wel constant op dat Sky constant Hamilton voor Verstappen plaatste met de schouders als je alleen beide op de foto zag, Ziggo deed het tegenovergestelde. Beetje zielig van de media imo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Daan XVII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
[...]

Zie:
Slavy schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:24:
[...]

Dit is voor elke keer dat Hamilton geluk heeft gehad sinds 2014.

Ook voor de keer dat hij met de pet gooide tijdens de ceremonie.

Ook hoe denigrerend hij was naar Rosberg.

Voor elke keer dat Bottas zijn hondje was en die op zij moest.

De klapbanden die Max kreeg en dat hij kon doorrijden op Silverstone.

Dat hij op Silverstone deed alsof Max niet gecrashed was.

Nee, Hamilton heeft te veel geluk gehad, ik hoop dat deze zure appel hem nog lang bij blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:44
Help!!!! schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:11:
[...]

Ik sluit verre van uit dat ik het volgend jaar eens even aan me voorbij laat gaan.
Je hou ineens zoveel tijd over voor AOE IV, motorrijden, je koi vijver, enz.

Ik heb het als 2x eerder gedaan, een jaartje overslaan. Oa. Dat jaar dat ze geen banden meer wisselde tijdens een pitstop, paar races gezien en vond ik erg saai.

Vorig jaar had ik al weer zo'n gevoel dat het kijken me niet opbracht wat ik er uithaalde.
Maar mezelf toch laten verleiden tot dit seizoen.

Wat voor mij de lol er uit haalt is dat ik het niet meer kan volgen. De ene keer besluit de Fia dat het wel goed is, de volgende race is het weer anders. Dan is dit niet goed, dan is dat niet goed.

Komt misschien een beetje doordat ik uit de tijd ben van tracklimits, wat zijn dat? Er lag gewoon grind. En alles wat wel asfalt was werd gebruikt. En tegen elkaar aan zitten of crashen was gewoon een race incident.

En toen had je ook vreemde besluiten. Want renault massa demper werd ook onder een vreemd er met de haren bijgetrokken regel verboden. Want de Fia wilde het verboden hebben en niet dat alle teams zo'n ding zouden gaan ontwikkelen. Dus werd het ineens gezien als een onderdeel wat de aërodynamica beïnvloede.

En of dat Ham of Max nu kampioen is. Bij ik hou een bittere smaak hieraan over.

Ik heb het gevoel dat ik elke keer zit te kijken naar de Fia die met een blinddoek een pijl naar een dartbord gooit als ze wat moeten beslissen.

Volgende jaar geen f1 tv of via play. Hou ik geld over om iets te doen wat ik wel leuk vindt.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:27
PWM schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:23:
Lewis had toch in de 2de ronde van de SC nog kunnen pitten? Dan was hij nog voor VER uitgekomen. Daarna niet meer.
Nope, de safety car heeft hem opgevangen die langzaam rijdt omdat het complete veld opgevangen moet worden. Max was bij het ingaan van de 2e ronde van de safety car al zo dichtbij dat Lewis achter hem terecht zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Fiber schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:28:
[...]

Wordt vast nummer 1 Is veel meer 'kaching!' in de kassa van de fanshop want dan wil iedereen nieuwe spulletjes... :Y)
Vermoed dat dat inderdaad de reden is, Verstappen zelf lijkt me veel te nuchter om waarde te hechten aan zo'n nummer. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:36
Overdrive97 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:25:
[...]

Sainz had ook nog iemand tussen hem en Verstappen toch. Telt hij niet mee?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:26
Mercedes gaat bezwaar aanteken. Op naar het CAS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:46
PWM schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:16:
[...]

Meer een scheidsrechter die de voordeelregel toepast ;)
Het voelde voor mij vooral als een scheidsrechter die in de eerste helft een penalty heeft geheven en vervolgens in de rust ziet dat hij ernaast zat, en dan vervolgens in de tweede helft iets zoekt om de benadeelde ploeg een extraatje te geven.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dutchgio schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:29:
[...]

Vermoed dat dat inderdaad de reden is, Verstappen zelf lijkt me veel te nuchter om waarde te hechten aan zo'n nummer. ;)
Mwoh... Hij is cocky genoeg om dit zelf te willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

jan390 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:29:
Appeal = Fia nog steeds voor zover ik begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

Just_I schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:28:
Even tussendoor, ik meen mij te herinneren dat er voor dit weekend er straffen kunnen worden uitgedeeld voor onsportief gedrag.
Zou Mercedes als team hiervoor in aanmerking kunnen komen als constructeur en vervolgens puntenaftrek krijgen?
Ja, wel voor hun radiogedrag tijdens de race. Het naampje van de race director (mici of zo iets) dat is wel echt het in diskrediet brengen van de FIA.

Maargoed, lekker laten, het gaat toch alleen maar om het WDC. Zie ook het naarbinnen halen van checo. Om maar niet de kans van Max in gevaar te brengen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:58

Spotmatic

Ken sent me

WTF, ik zie nu pas dat Tsunoda P4 is geworden, Gasly P5 en Bottas P6. De Honda's hebben het over het algemeen goed gedaan!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Slavy schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:28:
[...]

Het viel mij wel constant op dat Sky constant Hamilton voor Verstappen plaatste met de schouders als je alleen beide op de foto zag, Ziggo deed het tegenovergestelde. Beetje zielig van de media imo.
Moet zeggen dat hun hele commentaar echt prima was. Zeker geen vervelende bias, vonden dat HAM fout zat en waren oprecht enthousiast aan het einde.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:14
Lewis had gewoon bij sc sowieso moeten boxen.
Als die banden had gewisseld en max koos daardoor er juist voor om niet te wisselen had Hamilton de betere banden.

Wisselde ze beide stond die altijd 1 en won die

Tactiek heeft Mercedes de zege gekost

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 18:57
Illegal_Alien schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:22:
Ow en degene die vroeg hoeveel zo`n appeal kost: Volgens Reddit: 6000 Euro.
Advocaat weekend meenemen kost ook goede kant van 25.000. Het geeft aan hoe Mercedes F1 tot in de millimeter probeert te controleren. Ze hebben zoveel geld dat ze diverse werkgroepen hebben om alle grijze gebieden te onderzoeken en maximaliseren, incluis hoe de fia te beinvloeden. Zoals iemand anders al zei: de volgende, ultieme stap is dreigen met F1 te verlaten. Ron Dennis plus-tactieken.

Sorry voor de emotie maar: up yours, Toto. Volgend jaar nieuwe ronden, nieuwe zandzakken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

jan390 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:29:
Ik vind Olav Mol zijn reactie hier precies goed:

https://twitter.com/Olav_Mol/status/1470113637654319113

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tfgk1
Joostje123 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:31:
Als die banden had gewisseld en max koos daardoor er juist voor om niet te wisselen had Hamilton de betere banden.

Nee, want als de SC niet meer naar binnen was gegaan, wat heel realistisch was, dan had Max op die manier gewonnen. Je kon als voorste rijder gewoon geen risico nemen. Dat is het zure van een (V)sc.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHNYGVYAwau-jWxTdPdURqVoCc0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x4kBwfAvZpL8o9uDBGv0wtrm.png?f=fotoalbum_large

LOL Olav :’)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Laatst online: 15:26

Dan had de FIA natuurlijk besloten onder de SC te finishen... :+

Overigens wel goed dat de F2 genoeg auto's had om af te voeren, konden de marshalls in ieder geval alvast warmdraaien. :9

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 12-12-2021 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

PWM schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:31:
[...]

Moet zeggen dat hun hele commentaar echt prima was. Zeker geen vervelende bias, vonden dat HAM fout zat en waren oprecht enthousiast aan het einde.
Inderdaad, ze waren bv ook erg verbaasd dat HAM de plek niet hoefde terug te geven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 14:09
Stiekem blij om WEL WDC en geen WCC.
Maakt imo je titel sterker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Even wat anders. Was Max z’n moeder er nu ook of? Weet niet zeker of ik haar nu wel of niet zag.
Zo niet, hoop ik eigenlijk wel dat het eigen keuze is en niet omdat Jos er ook was.
Ik kan m’n ex ook wel schieten maar dat zet ik toch echt wel opzij voor de kinderen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
Rene44 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:31:
[...]

Advocaat weekend meenemen kost ook goede kant van 25.000. Het geeft aan hoe Mercedes F1 tot in de millimeter probeert te controleren. Ze hebben zoveel geld dat ze diverse werkgroepen hebben om alle grijze gebieden te onderzoeken en maximaliseren, incluis hoe de fia te beinvloeden. Zoals iemand anders al zei: de volgende, ultieme stap is dreigen met F1 te verlaten. Ron Dennis plus-tactieken.

Sorry voor de emotie maar: up yours, Toto. Volgend jaar nieuwe ronden, nieuwe zandzakken.
Nee, deze advocaat kost een veelvoud van dat. Specialist op dit gebied.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Mercedes gaat naar het international court van de FIA.

Sore losers

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

pro_6or schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:23:
[...]

En daarom moeten ze zich ook niet laten overhaasten. Want juist daar zit die super advocaat van ze op.
Overigens vind ik het ook wel vreemd dat de FIA zelf geen legal advisor bij de meetings lijkt te hebben. Dat lijkt me zeker wanneer één van de betrokken partijen dit wel heeft geen goede situatie.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Waarschijnlijk al gezien. Maar toch!

https://twitter.com/i/status/1470108009351499776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Player1S schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:32:
Even wat anders. Was Max z’n moeder er nu ook of? Weet niet zeker of ik haar nu wel of niet zag.
Zo niet, hoop ik eigenlijk wel dat het eigen keuze is en niet omdat Jos er ook was.
Ik kan m’n ex ook wel schieten maar dat zet ik toch echt wel opzij voor de kinderen
Nee, keek thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Ach, hoe vaak heeft Lewis dit geluk niet gehad? De winnaar heeft gewonnen. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Hou op zeg, de man (Hamilton) heeft vier titels kado gekregen. Absoluut een extreem goede coureur maar geen medelijden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:57

Behalve als er onder SC was gefinisht, daar gingen ze bij Mercedes van uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:19
DonJunior schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:27:
[...]

Oprechte vraag, waarom vind je dit?
Iedereen heeft hier nu een oranje bril op dus helder kijken is lastig en ben daarom benieuwd naar jouw onderbouwing hierop.
Enkel kijkend naar de laatste race was Hamilton misschien de terechte winnaar. Giga voorsprong. Maar ja, als je het hele seizoen bekijkt verdient Hamilton misschien niet eens de tweede plek. Dit vanwege zijn vuile manieren om de race naar zich toe te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:14

d0s

sssst

Hij kon daar niet op gokken. Voor hetzelfde geld was de race geëindigd achter de SC. Max had daarentegen niks te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Ok thnx. Eigen keus of?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nee, ze hebben de intentie om het te gaan doen. Nog niks bevestigd dus ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ben ik de enige die het dan weer tokkiegedrag vind dat de helft weer door de plantenbak moet lopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[Afbeelding]
Nee, dat nummer blijft sowieso op Max zijn naam staan. Als hij de F1 uitgaat dan blijft het nog 3 jaar niet beschikbaar voor een andere coureur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Sowieso wel slim van Max om komend jaar met nr 1 te gaan rijden aangezien hij een deel van de opbrengst van alle merchandise krijgt. Het jaar daarna gaat hij waarschijnlijk weer meet een random ander nummer rijden :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:48
Hahaha lekker Mercedes.
Ben benieuwd hoeveel indirecte PR schade dit gedrag van Toto en co heeft veroorzaakt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten_E schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:34:
Hahaha lekker Mercedes.
Ben benieuwd hoeveel indirecte PR schade dit gedrag van Toto en co heeft veroorzaakt.
Niks, met alle respect AMG Mercedes kopers zijn een bepaald type mensen. Geloof niet dat dit impact heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Bernhard70 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:19:
Ik heb een vraag. Waarom mocht Lewis Hamilton niet meer naar de pit toen Verstappen ging, om nog te wisselen naar een soft (rode) band??
Alles mag, maar Mercedes was er van overtuigd 'makkelijk' te winnen, hun voorsprong nog te vergroten door een stop over te slaan, en de race op dezelfde banden uit te rijden. Dat laaste is gelukt, maar, boy, oh boy :D

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Wat denk je ? Als zowel Jos Verstappen als Rico Verhoeven daar zijn ? :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Player1S schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:32:
Volgens mij mag Jos nog steeds niet bij haar in de buurt komen van de rechter wegens losse handjes. Daarom zie je altijd of haar, of Jos, maar nooit allebei.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:20
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:35:
[...]

Niks, met alle respect AMG Mercedes kopers zijn een bepaald type mensen. Geloof niet dat dit impact heeft.
Ligt eraan hoeveel tasjes je erbij krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

d0s schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:34:
[...]

Hij kon daar niet op gokken. Voor hetzelfde geld was de race geëindigd achter de SC. Max had daarentegen niks te verliezen.
Tijdens vsc had ie kunnen gaan en later had ie ook 14-15s voorsprong en had hij op rood dat makkelijk goed kunnen maken. Op dat punt wist niemand nog dat er een sc zou komen.

Max had hem er ook niet af kunnen rammen want dat had zeker een puntenstraf opgeleverd voor Max. Lewis heeft z’n kansen daar vergooit

Pagina: 1 ... 73 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord