Dat ie ingehaald was en buiten om toch voor bleef en de plek niet hoefde terug te geven van de stewardsJelte schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:45:
[...]
Wat is er in turn 1 gebeurt mat Hamilton? Ik heb geloof ik iets gemist?
Volgens mij kun je tijdens rode vlag prima veilig bijtanken. Bijtanken tijdens pitstop onder de 3s is geen goed idee weet ik van een familielid van Max.TheBrut3 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:44:
[...]
Gaat hem bij de F1 niet worden ivm brandstof.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:49
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Daarom, als de FIA iets onrechtmatigs zou doen volgens de wet komt dat pas in beeld. Niet over hun eigen regelementen.DR!5EQ schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:42:
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een rechterlijke macht boven de FIA gaat staan door er een actie aan te verbinden. Er zijn zoveel belangen dat het me stom zou verbazen als een rechter daar zn vingers aan wilt branden.
Mercedes probeert, maar de wedstrijdleiding bepaald dit. Als Max nu een kamikaze actie deed in die laatste inhaalactie dan snap ik het protest. Dit niet, dit is gewoon je verlies niet accepteren.
De eerste bocht tja, Hamilton kon niet anders dan off-track gaan en komt dan buitenom terug. Waarom Max de vorige keer wel de plek moest teruggeven en Hamilton er nu zo mee weg kwam, daar kun je 2 kanten mee op redeneren. Ik hoop maar dat ze er snel uit zijn voor de geloofwaardigheid van de sport.
Bedoel, iedereen feliciteert Max nu met zijn overwinning, wat wil je er dan nog aan terugdraaien. De fans die uit hun dak gaan of teleurgesteld zijn bij het vallen van de vlag. Daar moet je niet meer mee gaan auwehoeren.
Verwijderd
Als de rollen omgedraaid waren, en Verstappen na praktisch 55 ronde aan de leiding de wereldtitel verloren had aan een creatieve interpretatie van de regels, dan had Redbull net zo hard naar de stewards gerent.
Dan had ik de zuurheidsgraad in het F1 cafe ook wel willen zien.
Dan had ik de zuurheidsgraad in het F1 cafe ook wel willen zien.
Geen idee waarom, maar elke keer als ik Toto in beeld zag / zie, hoor ik de Darth Vader tune in m’n hoofd…
per aspera ad astra
Dat is net de enige bestaansreden van het TASDR!5EQ schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:42:
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een rechterlijke macht boven de FIA gaat staan door er een actie aan te verbinden. Er zijn zoveel belangen dat het me stom zou verbazen als een rechter daar zn vingers aan wilt branden.
Volgens mij weten we pas over een aantal weken of maanden die kampioen is. Jammer dat de sport wéér zo verkloot is...
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ze zouden de hele mogelijkheid om te protesteren eruit moeten halen. De wedstrijdleiding bepaald. Punt.
Is jammer dan als t niet eerlijk lijkt. Maar dan krijg je nooit meer dit gezeur achteraf. Het heeft alle afgelopen keren toch op niks uitgedraaid en is alleen maar frustrerend voor iedereen.
Is jammer dan als t niet eerlijk lijkt. Maar dan krijg je nooit meer dit gezeur achteraf. Het heeft alle afgelopen keren toch op niks uitgedraaid en is alleen maar frustrerend voor iedereen.
Zij gaan aanvoeren dat ze dit dus niet hebben gedaan omdat ze de regels respecteren omdat de race wss achter de safety car was ge-eindigd. En gezien de regelementen hebben ze nog een punt ook......skreppiedoe schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:45:
Als Merceds Hamilton "gewoon" binnen had gehaald voor andere banden dan hadden we deze hele discussie niet gehad. Ze doen er alles aan om hun tactisch geblunder te goed te praten
VER haalt HAM in met een vrij scherpe actie, waardoor HAM genoodzaakt is om van de baan af te gaan en een stukje af te snijden. HAM eindigt hierdoor weer op #1 met redelijke voorsprong. De stewards vonden het niet nodig om dit te onderzoeken.Jelte schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:45:
[...]
Wat is er in turn 1 gebeurt mat Hamilton? Ik heb geloof ik iets gemist?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dan was de situatie precies omgekeerd: VER op oudere hards met track positie, maar sitting duck. Mercedes heeft hier door diens passieve instelling hun lot uit handen gegeven, en RB met nothing to lose was spekkoper.skreppiedoe schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:45:
Als Merceds Hamilton "gewoon" binnen had gehaald voor andere banden dan hadden we deze hele discussie niet gehad. Ze doen er alles aan om hun tactisch geblunder te goed te praten
Klopt, en die zegt 99% van de keren ook dat hij/zij er niet over gaat.sofort schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:46:
[...]
Grote onzin, je kunt elke beslissing voorleggen aan de civiele rechter. Zoals al vaker gebeurt is sportwijd.
Verwijderd
Ongelofelijk dat weer de huidskleur genoemd wordt... Geeft ook aan hij een grote fanbase heeft in het BLM verhaal, geen echte F1 fanaten, alleen maar schreeuwerds story of 2021.hoevenpe schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:34:
De Britse fora zijn hilarisch, sommigen zijn overtuigd dat Lewis moest verliezen omdat hij zwart is...
Hamilton is een legende, die heeft zulke fans niet nodig.
Nog ander mensen hier die ook op r/formula1 zitten? Prachtig die public meltdown van de Hamilton fans daar. Is meneer een keer niet #blessed is het meteen de allerslechtste steward beslissing ooit, werd alles op alles gezet om Max te laten winnen etc. Etc.
Naar mijn kennis van de regels (kijk nu een seizoen of 8 ) was de eerste bocht, zoals veel besproken, discutabel. Maar ook Max zijn "swerving on the straight" in de laatste ronde, waar je normaliter de eerste keer een waarschuwing voor krijgt.
Al met al heeft Max gewonnen door: zichzelf, een teammaat die wél wat presteert (reed Bottas überhaupt mee of wat?), een risicovolle strategie en bovenal een flinke dosis geluk. ALS Latifi niet was gecrasht of ALS we onder de SC gefinisht waren was er niks aan de hand geweest voor Hamilton. Maar hetzelfde geldt voor verschillende pechmomenten voor Max dit seizoen, ALS die niet gebeurd waren was hij al lang en breed kampioen.
Ik heb genoten dit seizoen en hoop dat het protest met een sisser afloopt. Tot volgend jaar, ik hoop dat jullie klaar zijn voor de dominantie van Haas
Naar mijn kennis van de regels (kijk nu een seizoen of 8 ) was de eerste bocht, zoals veel besproken, discutabel. Maar ook Max zijn "swerving on the straight" in de laatste ronde, waar je normaliter de eerste keer een waarschuwing voor krijgt.
Al met al heeft Max gewonnen door: zichzelf, een teammaat die wél wat presteert (reed Bottas überhaupt mee of wat?), een risicovolle strategie en bovenal een flinke dosis geluk. ALS Latifi niet was gecrasht of ALS we onder de SC gefinisht waren was er niks aan de hand geweest voor Hamilton. Maar hetzelfde geldt voor verschillende pechmomenten voor Max dit seizoen, ALS die niet gebeurd waren was hij al lang en breed kampioen.
Ik heb genoten dit seizoen en hoop dat het protest met een sisser afloopt. Tot volgend jaar, ik hoop dat jullie klaar zijn voor de dominantie van Haas
Ze mogen toch zelf kiezen hoeveel brandstof ze meenemen, dan neem je wat meer mee of wat minder met het risico dat je stil komt te staan. Onder een safety car zal je sowieso minder brandstof gebruiken.TheBrut3 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:44:
[...]
Gaat hem bij de F1 niet worden ivm brandstof.
ahh daar ging ik de mist in in dacht huh wtf dat heet toch het CAS maar idd fia zit in frankrijk en daar noemt men het TAS lolJebus4life schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:46:
[...]
Dat is net de enige bestaansreden van het TAS
Volgens mij weten we pas over een aantal weken of maanden die kampioen is. Jammer dat de sport wéér zo verkloot is...
Ik beschouw de wedstrijdleiding als neutraal, maar het verbaasde me deze keer hoe lang het duurde voordat er geel verscheen. De eerste keer werd het een VSC (weet niet meer waarvoor), de tweede keer, na crash Schumacher, een SC.
Normaal gesproken zie je toch zowat als iemand maar even helemaal over de witte lijn gaat dat er geel wordt gegeven. En nu, met crashes, duurde het best lang voordat dat gebeurde. Ik vind dat vreemd, maar misschien is er een verklaring voor?
Normaal gesproken zie je toch zowat als iemand maar even helemaal over de witte lijn gaat dat er geel wordt gegeven. En nu, met crashes, duurde het best lang voordat dat gebeurde. Ik vind dat vreemd, maar misschien is er een verklaring voor?
Het is wel degelijk vuil. Jij beseft blijkbaar nog niet dat beslissingen doorgaans de richting van Mercedes uit vallen, omdat Max de schijn tegen heeft. En nu is dat eindelijk ongedaan gemaakt.Napo schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:38:
[...]
Ze gebruiken de regels om te pogen er iets uit te halen. Dat is natuurlijk hun goed recht. Regels zijn er om nageleefd de worden en indien een team - Mercedes in dit geval maar dat gaat ook voor de overige teams op - denkt dat het niet goed is gegaan mogen ze daar de leiding op aanspreken.
Daar is niets vuil of sneaky aan, het niet toestaan zou het kansarm maken.
Het feit dat Hamilton op Silverstone geen punten aftrek heeft gekregen toen hij Max er af kegelde slaat nergens op. Dat heet het kampioenschap beïnvloeden, waar de FIA in de laatste race juist weer de nadruk op legt.
In Italië tikt Lewis Max eraf. Of is het andersom? Lewis laat weer net genoeg ruimte waardoor het net mis gaat. Gewoon uitgelokt natuurlijk, want Lewis speelt op een ander niveau.
In Saudi Arabië zou max buiten de baan hebben ingehaald en moest hij dus plek terug geven. maar in Abu Dhabi hoeft Hamilton dat niet te doen. Natuurlijk niet. En uiteindelijk wordt de race dan weer niet volgens de regels beslist, volgens Mercedes. Maar de FIA bepaalt al het hele seizoen willekeurig de regels. En Mercedes uiteindelijk aan het langste eind trekt is het weer niet goed. Tuurlijk proberen ze het. Maar de FIA mag niet toegeven
Past wel bij z'n regenbooghelm
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ah turn 6 incident. Dat lijkt me logischer ja. Die heb ik niet gemist.Rannasha schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:46:
[...]
VER haalt HAM in met een vrij scherpe actie, waardoor HAM genoodzaakt is om van de baan af te gaan en een stukje af te snijden. HAM eindigt hierdoor weer op #1 met redelijke voorsprong. De stewards vonden het niet nodig om dit te onderzoeken.
In turn 1 is de hele race niets bijzonders gebeurt volgens mij.
[ Voor 13% gewijzigd door Jelte op 12-12-2021 17:49 ]
Moet je eens voorstellen dat er bij elke wedstrijd op het WK voetbal na het fluitsignaal nog geen winnaar is omdat er nog een jury is die er nog een plasje over moet doen. Het woordje "sport" kan bij autosport wel geschrapt worden als het om F1 gaat.
LegendeVerwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:47:
[...]
Ongelofelijk dat weer de huidskleur genoemd wordt... Geeft ook aan hij een grote fanbase heeft in het BLM verhaal, geen echte F1 fanaten, alleen maar schreeuwerds story of 2021.
Hamilton is een legenda, die heeft zulke fans niet nodig.
Maar inderdaad; nu is het factor kleur, over een paar jaar factor geslacht; en wie weet in 2041 is het discriminatie op basis vanuit welk sterrenstelsel je komt
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Euh, Hamilton moest doen wat iedere andere coureur ook zou moeten doen. De positie was gewonnen, dus Max laten gaan en aansluiten. Het is bizar dat hij daarmee wegkwam.tweakduke schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:46:
De eerste bocht tja, Hamilton kon niet anders dan off-track gaan en komt dan buitenom terug. Waarom Max de vorige keer wel de plek moest teruggeven en Hamilton er nu zo mee weg kwam, daar kun je 2 kanten mee op redeneren. Ik hoop maar dat ze er snel uit zijn voor de geloofwaardigheid van de sport.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Het zou mij eigenlijk verbazen als er een F1 team zou zijn dat geen Legal representatives op het circuit bij zich zouden hebben.Sempy schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:33:
[...]
Het zegt al veel over hoe de sport eraan toe is, dat je advocaten standby hebt op het circuit.
hoe lullig ook maar BOT finishte he PER niet..Gemini NL schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:47:
Tuurlijk, dat klopt natuurlijk. Ik bedoel dat je ze geen gelegenheid daartoe moet geven en dus je eigen zaakjes op orde moet hebben (lees: consequent zijn).Verwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:46:
[...]
Mogelijkheid van protest staat gewoon in de reglementen, daar kan de wedstrijdleiding niets aan doen.
Uuuh, Checo minister of Mexican defence perez ving Hamilton daar even heel mooi opJelte schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:48:
[...]
Ah turn 6 incident. Dat lijkt me logischer ja. Die heb ik niet gemist.
In turn 1 is de hele race niets bijzonders gebeurt volgens mij.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Daar kon Perez niet zoveel aan doen, die heeft vandaag meer zijn waarde laten zien dan Bottas.Wognummer schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:49:
[...]
hoe lullig ook maar BOT finishte he PER niet..
Nee, maar wel een *knip*stekkiekiller schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:45:
[...]
Nu woon ik in Duitsland, maar dat doorslaan is meer de regel dan uitzondering hier. Ze maken zichzelf en anderen en zo moeilijk door.
Maar Toto is geen Duitser
Geen godwin aub.
[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 12-12-2021 18:42 ]
Zal de klacht van Toto een kans van slagen hebben?
Voorleggen kan, maar als wij samen een zakelijk (!) contract hebben waarbij daarvoor gekozen hebben dat uit te sluiten, dan ben je gewoon niet ontvankelijk. Strafrechtelijk kan je dat niet uitsluiten, civiel wel (zakelijk).sofort schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:46:
[...]
Grote onzin, je kunt elke beslissing voorleggen aan de civiele rechter. Zoals al vaker gebeurt is sportwijd.
Arbitrage is ook bindend immers.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als hier een straf voor VES volgt heeft de sport zich onsterfelijk belachelijk gemaakt. Dan is het een juridische jurysport geworden en gaat de F1 klappen krijgen, zeker in de VS waar het aan populariteit wil winnen met een markt van NASCAR en Daytona.
Mercedes pakt iedere strohalm en snap het wel, maar het doet de sport geen goed. Denk dat de antipathie alleen maar toeneemt. Ben benieuwd, maar hoop dat er niks volgt. Anders dien ik bij de FIA een klacht in dat ik m’n stem half kwijt ben en m’n bloeddruk te hoog is geweest met alle gevaarlijke mogelijke gevolgen van dien
Mercedes pakt iedere strohalm en snap het wel, maar het doet de sport geen goed. Denk dat de antipathie alleen maar toeneemt. Ben benieuwd, maar hoop dat er niks volgt. Anders dien ik bij de FIA een klacht in dat ik m’n stem half kwijt ben en m’n bloeddruk te hoog is geweest met alle gevaarlijke mogelijke gevolgen van dien

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
- tweakduke
Ja normaal wel, de wedstrijdleiding redeneerde dat hij de positie verloor omdat hij van de baan af moest.siggy schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:48:
[...]
Euh, Hamilton moest doen wat iedere andere coureur ook zou moeten doen. De positie was gewonnen, dus Max laten gaan en aansluiten. Het is bizar dat hij daarmee wegkwam.
Maar goed, dat zal me eerlijk gezegd nog een zorg zijn
Lijkt me niet nee, maargoed... Je kan nooit iets met 100% zekerheid zeggen in deze sport.Silent Thunder schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:50:
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
dat ben ik zeker met je eensdutchgio schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:50:
[...]
Daar kon Perez niet zoveel aan doen, die heeft vandaag meer zijn waarde laten zien dan Bottas.
Algemene consensus is dat er geen misstappen zijn die Max aangerekend kunnen worden. Alle 'fouten' (laat even in het midden of dat terechte fouten waren) zijn veroorzaakt door de wedstrijdleiding. Daarom kun je Max niet straffen door de titel af te pakken.
Deels op de man, dat is natuurlijk niet nodig. Ieder team heeft zijn recht om hun gelijk te pogen te halen. Dat is hoe reglementen werken, de regels zijn er voor iedereen en ze mogen dat ook prima toetsen bij de leiding.AMD1800 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:47:
[...]
Het is wel degelijk vuil. Jij beseft blijkbaar nog niet dat beslissingen doorgaans de richting van Mercedes uit vallen, omdat Max de schijn tegen heeft. En nu is dat eindelijk ongedaan gemaakt.
Daar ben ik het niet mee oneens, en er zijn inderdaad discutabele momenten geweest maar dat maakt het niet zo dat men de regels niet mag toetsen bij de leiding.Het feit dat Hamilton op Silverstone geen punten aftrek heeft gekregen toen hij Max er af kegelde slaat nergens op. Dat heet het kampioenschap beïnvloeden, waar de FIA in de laatste race juist weer de nadruk op legt.
De ruimte was er wel of niet en op basis van de uitkomst was die ruimte er niet. Op een circuit dat Mercedes beter ligt koste dat HAM gewoon punten, zeer zeker niet in zijn voordeelIn Italië tikt Lewis Max eraf. Of is het andersom? Lewis laat weer net genoeg ruimte waardoor het net mis gaat. Gewoon uitgelokt natuurlijk, want Lewis speelt op een ander niveau.
Zeker discutabel maar dat laat onverlet dat Mercedes bij de FIA mag klagen als het in hun ogen in hun nadeel is. Ze kunnen waarschijnlijk wel protesteren tegen iets wat in hun voordeel is maar er gaat geen enkel team dat ooit doen.In Saudi Arabië zou max buiten de baan hebben ingehaald en moest hij dus plek terug geven. maar in Abu Dhabi hoeft Hamilton dat niet te doen. Natuurlijk niet. En uiteindelijk wordt de race dan weer niet volgens de regels beslist, volgens Mercedes. Maar de FIA bepaalt al het hele seizoen willekeurig de regels. En Mercedes uiteindelijk aan het langste eind trekt is het weer niet goed. Tuurlijk proberen ze het. Maar de FIA mag niet toegeven
Hier de regels:
edit: clerk of the course, niet de race director
Volgens mij sluit het een het ander niet uit. Het stukje uit 48.12 kan je interpreteren als dat de safety car uiterlijk dan naar binnen komt. Maar onder 48.13 zou de clerk of the course dat dus al eerder kunnen besluiten.48.12
If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message "LAPPED CARS MAY NOW
OVERTAKE" has been sent to all Competitors via the official messaging system, any cars that
have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the safety
car.
This will only apply to cars that were lapped at the time they crossed the Line at the end of the
lap during which they crossed the first Safety Car line for the second time after the safety car
was deployed.
Having overtaken the cars on the lead lap and the safety car these cars should then proceed
around the track at an appropriate speed, without overtaking, and make every effort to take up
position at the back of the line of cars behind the safety car. Whilst they are overtaking, and in
order to ensure this may be carried out safely, the cars on the lead lap must always stay on the
racing line unless deviating from it is unavoidable. Unless the clerk of the course considers the
presence of the safety car is still necessary, once the last lapped car has passed the leader the
safety car will return to the pits at the end of the following lap.
If the clerk of the course considers track conditions are unsuitable for overtaking the message
"OVERTAKING WILL NOT BE PERMITTED" will be sent to all Competitors via the official messaging
system.
48.13
When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR
IN THIS LAP" will be sent to all Competitors via the official messaging system and the car's orange
lights will be extinguished. This will be the signal to the Competitors and drivers that it will be
entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall
more than ten car lengths behind it. In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other
drivers or impede the restart.
As the safety car is approaching the pit entry the SC boards will be withdrawn and, other than
on the last lap of the sprint qualifying session or the race, as the leader approaches the Line the
yellow flags will be withdrawn and a green flag and/or green light panel will be displayed at the Line
edit: clerk of the course, niet de race director
Behalve het met 10mm de leiding nemen tijdens de SC, maar dat lijkt me ook eerder een overtreding die geen sportieve straffen gaat opleveren.yinx84 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:51:
Algemene consensus is dat er geen misstappen zijn die Max aangerekend kunnen worden. Alle 'fouten' (laat even in het midden of dat terechte fouten waren) zijn veroorzaakt door de wedstrijdleiding. Daarom kun je Max niet straffen door de titel af te pakken.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Toch een beetje billen knijpen met die k*t protesten van Mercedes. Hopelijk wordt het van tafel geveegd en hoeven we niet ellenlang te wachten op uitsluitsel

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Ik hoop het niet,anders was dit mijn laatste F1 race die ik ooit heb gezienSilent Thunder schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:50:

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
* dreester doet even Max-bril af
We kunnen wel verbolgen zijn over dat MER op deze manier dan hun gelijk probeert te halen, maar RBR of elk ander team had natuurlijk exact hetzelfde gedaan. Het draait niet alleen om het kampioenschap maar ook heel wat knaken. Het maakt de sport zeker lelijk.
We kunnen wel verbolgen zijn over dat MER op deze manier dan hun gelijk probeert te halen, maar RBR of elk ander team had natuurlijk exact hetzelfde gedaan. Het draait niet alleen om het kampioenschap maar ook heel wat knaken. Het maakt de sport zeker lelijk.
In de communicatie had Toto als trainer langs een voetbalveld een kaart gekregen. Respectloos als je dat terugluistert. Goed idee om daar regels voor te maken: schelden, race control vertellen wat ze moeten doen, etc - niet zonder consequenties.
Gaat/ging dat altijd zo?
Gaat/ging dat altijd zo?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Iets met een dieselschandaal, als het om veel geld gaat zijn (sommige)Duitsers net Italianen.Microkid schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:43:
[...]
Deutsche gründlichkeit. Alles volgens het boekje. (maar je kan er ook in doorslaan)....
En Verstappen passeerde Hamilton per ongeluk omdat die laatste gevaarlijk langzaam reedtweakduke schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:50:
[...]
Ja normaal wel, de wedstrijdleiding redeneerde dat hij de positie verloor omdat hij van de baan af moest.
Wat @allstarted1 hierboven zegt.... de 'belangen' zullen ervoor zorgen dat dit protest als een nachtkaars uitgaat.
Wordt de sport eindelijk populair in de VS op een manier waar DTS geen puntje aan kan zuigen, zou het allemaal terug worden gedraaid om artikel 14 sub A lid 21 sublid b.
No way.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Wat gebeurde er eigenlijk met perez (dnf) ? Dat heb ik blijkbaar gemist en kan het nergens terugvinden...
Die regel is er al, vraag Helmut Marko maarNiGeLaToR schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:52:
In de communicatie had Toto als trainer langs een voetbalveld een kaart gekregen. Respectloos als je dat terugluistert. Goed idee om daar regels voor te maken: schelden, race control vertellen wat ze moeten doen, etc - niet zonder consequenties.
Gaat/ging dat altijd zo?
Ook een behoorlijke blunder van Toto om protest aan te tekenen. Kans op toewijzing 0, en hij verliest het laatste restje goodwill dat hij nog heeft. Als hij nu gewoon had gezegd dat Max terecht gewonnen had door veel geluk met een safety car en het is wat het is. Dan was hij en Mercedes in een keer weer een sportief team.
Dit straalt ook af op je sponsoren en die zitten niet alleen in Engeland.
Met de redenaties van de stewards is genoeg mis dit jaar. Dat heet inhalen, dat is het truukje wat Lewis altijd doet. Ervoorbij gaan en dan naar buiten drukken zodat de andere nul kans heeft.tweakduke schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:50:
[...]
Ja normaal wel, de wedstrijdleiding redeneerde dat hij de positie verloor omdat hij van de baan af moest.
Als ie er voorbij was zal de regel in het boekje vast ook een strafbepaling hebben….Tricolores schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:52:
[...]
Behalve het met 10mm de leiding nemen tijdens de SC, maar dat lijkt me ook eerder een overtreding die geen sportieve straffen gaat opleveren.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
Hij komt uit Oostenrijk en het F1 team is zo Engels als het kan (helaas).PalingDrone schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:53:
[...]
Iets met een dieselschandaal, als het om veel geld gaat zijn (sommige)Duitsers net Italianen.
Gezien we pas sinds een paar races de communicatie tussen FIA en teams kunnen beluisteren, weten we dat niet. Maar ik denk dat een aanname gemaakt kan worden dat het voor die tijd ook al zo gingNiGeLaToR schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:52:
Gaat/ging dat altijd zo?

RBR heeft dat in een serie voorvallen waar het wel had gekund niet gedaan waar Merc dat wel doet. Los van de kleur van de bril zit Merc er dit seizoen anders in. De winst mag blijkbaar ook buiten de race behaald worden.dreester schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:52:
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Juist daarom wordt de trofee dan ook pas uitgereikt wanneer alle beroepen e.d. gedaan zijn tijdens een Gala in Parijs, Max is officieel dus v.z.i.w. nog geen kampioen en kan de titel heb dus ook niet afgepakt worden, zou er een beslissing genomen worden die iets veranderd aan de stand.yinx84 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:51:
Die heeft RBR er gewoon uitgehaaldLigone schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:54:
Wat gebeurde er eigenlijk met perez (dnf) ? Dat heb ik blijkbaar gemist en kan het nergens terugvinden...
Cloud ☁️
Die moest naar binnen komen, er zou iets met de auto zijn maar er werd niet gezegd wat het probleem was.Ligone schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:54:
Hij behoudt zijn positie buiten de baan om, maar kon natuurlijk niet echt anders... Max duwde wel heel hard om hem daar te krijgen. Zo redeneerde ook de wedstrijdleiding. Het ene weegt zwaarder door dan het andere.tweakduke schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:50:
[...]
The BBC is confirming that Mercedes has notified the FIA of their intent to go to the CAS. They have also formally filed an appeal with the FIA. CAS directed them to file an appeal with the FIA, and for the FIA to respond within 4 hours. This is going down!
https://twitter.com/ThePolymath11/status/1470070467260264448
CAS (zit boven de FIA) zegt.. ga maar bij de FIA zeuren.. doei!
[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 12-12-2021 17:56 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
My two cents, mijn interpretatie van de regels:
Dus. 48.12 was niet van toepassing, 48.8a wel. Protest ongegrond. Vind ik dan.
Dit bericht is niet getoond. Ook zijn niet alle gelapte wagens voorbijgereden. Daarom kan ik alleen maar concluderen dat regel 48.12 niet van toepassing is geweest. Dan is er dus ook niet te protesteren dat 48.12 incorrect gevolgd, is als deze helemaal niet gevolgd is. Dat moet dus betekenen dat er op een andere manier is gezegd dat de auto's moeten inhalen. Volgens mijn interpretatie is daar nog een artikel voor, namelijk 48.8. Deze verbied het inhalen onder de safety car, met uitzonderingen.48.12 If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message "LAPPED CARS MAY NOW OVERTAKE" has been sent to all Competitors via the official messaging system [..] once the last lapped car has passed the leader the safety car will return to the pits at the end of the following lap.
Specifiek 48.8a is dan interessant. Ik denk dat er vijfmaal onder 48.8a tegen de respectievelijke rijders is gezegd dat ze de safety car mogen inhalen. Er staat in deze regel echter niet wat er in 48.12 wel staat, namelijk dat de safety car nog die extra ronde moet rijden (wat een finish onder SC had betekend). Dus dat hoeft dan ook niet in dit geval, en de race kon gewoon hervatten zoals gebeurd is.48.8 With the exception of the cases listed under a) to h) below, no driver may overtake another car on the track, including the safety car, until he passes the Line (see Article 5.3) for the first time after the safety car has returned to the pits.
The exceptions are:
a) If a driver is signalled to do so from the safety car.
b) Under Articles 41.1c), 48.12, 51.6 and 51.12 below.
[.. c, d, e, f, g, h ..]
Werd eraf gehaald door RB omdat hij toen gelapt was en tussen Hamilton en Max zat. Helaas mochten ze later alsnog de safety car inhalen..Ligone schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:54:
Of Viaplay. Of F1TV. Maar jij blijft begrijp ik?NoahAmber schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:22:
[...]
Dat ontlokt bij mij een: zout dan op naar Sky.. Zwaai
Precies dit - ook het ‘verzoek’ van hem aan Masi om alsjeblieft geen safety car te doen want ‘it will interfere with the race’. Daarna die bizarre, geschreeuwde berichten.. ik hoop echt dat de FIA hier ook iets mee doet.NiGeLaToR schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:52:
Gaat/ging dat altijd zo?
per aspera ad astra
Dat is geen positie terug geven maar de bocht afsnijden.tweakduke schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:50:
[...]
De Britten zijn pissed omdat Verstappen de overwinning heeft 'gestolen' van Hamilton, maar dat incident in bocht 1 vinden ze volledig normaal. Lekker meten met twee maten daar aan de andere kant van het Kanaal.
De wedstrijdleiding heeft em in dit geval ook kado gegeven maar idd, achteraf afpakken wordt wat moeilijker..yinx84 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:51:
Maar ja, als Frankrijk achteraf ineens geen wereldkampioen is vanwege vermeend buitenspel van Mbappé dat niet door een VAR is gezien, maar wel door een tribunaal. Wil je zo WK worden? Mercedes blijkbaar wel ( waar het overigens geen positief beeld bijdraagt aan het merkbekendheid voor de fabrikant. Ben benieuwd hoe zij hier naar kijken….)dreester schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:52:
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Beslissingen stralen al af op Mercedes in die zin, door Kingspan te laten vallen voor wat betreft het sponsorschap vanwege het feit dat zij de gevel elementen van de Grenfell towers produceerden.HEY_DUDE schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:54:
Ook een behoorlijke blunder van Toto om protest aan te tekenen. Kans op toewijzing 0, en hij verliest het laatste restje goodwill dat hij nog heeft. Als hij nu gewoon had gezegd dat Max terecht gewonnen had door veel geluk met een safety car en het is wat het is. Dan was hij en Mercedes in een keer weer een sportief team.
Ik zou al sponsor toch al 2x nadenken of ik met zo'n partij in zee zou willen, die je meteen droppen omdat iemand anders met jou spullen de fout in gaat.
"We have to retire the car" voor mij nog onbekend euvelLigone schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:54:
Wat is de CAS preciesspartacusNLD schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:55:
The BBC is confirming that Mercedes has notified the FIA of their intent to go to the CAS. They have also formally filed an appeal with the FIA. CAS directed them to file an appeal with the FIA, and for the FIA to respond within 4 hours. This is going down!
Cloud ☁️

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Valentino Rossi ging ook naar het CAS of TAS vanwege de straf die hij heeft gekregen voor het vermeende knietje naar Marquez. En die hielden hun vingers er vanaf.Jebus4life schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:46:
Dat is net de enige bestaansreden van het TAS
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Gaat niet om knaken toch? Het constructeurskampioenschap levert de centen op. Driver niet.dreester schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:52:
Gaat puur om het principe en het onrecht wat zij voelen.
Zo, Mercedes is al WCC dus ze gaan er financieel 0 euro nadeel van ondervinden dat Max heeft gewonnen. Voor Hamilton is dit natuurlijk een ander verhaal.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Amphiebietje schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:56:
De Britten zijn pissed omdat Verstappen de overwinning heeft 'gestolen' van Hamilton, maar dat incident in bocht 1 vinden ze volledig normaal. Lekker meten met twee maten daar aan de andere kant van het Kanaal.
offtopic:
heb je de Brexit topics gevolgd? Niets nieuws
heb je de Brexit topics gevolgd? Niets nieuws
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wanneer krijgen we uitsluitsel? Fia al aan het diner daar in Abu Dabi?
Als de lapped cars niet mochten inhalen: 1 auto minder tussen Max en Lewis. Alle kleine beetjes...biomass schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:57:
[...]
"We have to retire the car" voor mij nog onbekend euvel
Hof van Arbitrage voor Sport.
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Ik had ergens gelezen dat RB bezorgd was over de oliedruk in de auto en ze de kleine kans dat Perez stil zou komen te vallen en de safetycar daardoor langer buiten zou houden niet wilden riskeren.Daan XVII schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:55:
[...]
Die moest naar binnen komen, er zou iets met de auto zijn maar er werd niet gezegd wat het probleem was.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Oftewel, het hoogste gerechtshof voor sportzaken
De laatste lap in het Frans:
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Nee, normaal worden er e-mails gestuurd.NiGeLaToR schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:52:
Gaat/ging dat altijd zo?
Euhm, dus CAS houdt zich erbuiten of is het puur formaliteit dat ze naar de FIA verwezen zijn. Zucht.....spartacusNLD schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:55:
Omelet du fromage! Omelet du fromage! Omelet du fromage! Omelet du fromage! Omelet du fromage!g0tanks schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:58:
De laatste lap in het Frans:
[Streamable: VERSTAPPEN CHAMPION DU MONDE]
[ Voor 21% gewijzigd door siggy op 12-12-2021 17:59 ]
En die zeggen dus.. ga maar terug naar de FIA.Puc van S. schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:58:
[...]
Oftewel, het hoogste gerechtshof voor sportzaken
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Wat zitten jullie hier nou allemaal te zwammen ze gaan deze titel nooit afpakken, dat zou een atoombomb onder de sport zijn.
- tweakduke
Die gaf hij dan ook niet terug en alleen het gat moest weer gelijk zijn voorgaande aan die inhaalactie. Toe maar, gaat eigenlijk nergens over hoe de FIA de hele zaak iedere keer benaderd.D-e-n schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:56:
[...]
Dat is geen positie terug geven maar de bocht afsnijden.
Met als cadeautje nu Mercedes die maar doorgaat. Dat krijg je als je half zacht onderhandeld steeds.
Is de FIA daarbij aangesloten? En valt de F1 daar dan ook onder? Hadden altijd wel een uitzonderingspositie onder Ecclestone meen ik me te herinneren maar misschien is dat veranderd.
Lijkt mij (als niet kenner) dat je altijd van beneden naar hoog moet klagen toch? lijkt mij dus "normaal".siggy schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:58:
[...]
Euhm, dus CAS houdt zich erbuiten of is het puur formaliteit dat ze naar de FIA verwezen zijn. Zucht.....
Dit is een account.
Rtl ook hahaWognummer schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:59:
hartverzakking NOS breaking...
Nee, ze moeten gewoon allebei (Mercedes en FIA) hun versie van het verhaal aan CAS voorleggen.spartacusNLD schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:59:
[...]
En die zeggen dus.. ga maar terug naar de FIA.
Smiling as the shit comes down...
Ik vind het heerlijk, Toto Wolf en zn 2000 mercedesmensen die ''eerlijkheid'' preachen tegenover teams als Red Bull (ongeveer 800 personeel). Mercedes maakt zichzelf nog belachelijker dan Ron Dennis, en ik dacht dat ik dat nooit zou zeggen.
Wat mij betreft gaat dit nog heel lang duren, trekken ze het naar het CAS of TAS waar het natuurlijk een al dan niet stille dood zal sterven. Mercedes en met name Wolf hebben F1 nu al een jaar of 6 in de tang en het werd tijd dat het ging eindigen. Wat Masi deed was controversieel maar hij mag het doen. In het licht om meer racen toe te laten zal het gewoon blijven staan.
Als laatste: gefeliciteerd max en vooral Jos! Jouw carriere was moeilijk genoeg, het leven erna misschien nog meer maar kijk eens waar je nu bent. Well done!
Wat mij betreft gaat dit nog heel lang duren, trekken ze het naar het CAS of TAS waar het natuurlijk een al dan niet stille dood zal sterven. Mercedes en met name Wolf hebben F1 nu al een jaar of 6 in de tang en het werd tijd dat het ging eindigen. Wat Masi deed was controversieel maar hij mag het doen. In het licht om meer racen toe te laten zal het gewoon blijven staan.
Als laatste: gefeliciteerd max en vooral Jos! Jouw carriere was moeilijk genoeg, het leven erna misschien nog meer maar kijk eens waar je nu bent. Well done!
Dan wordt de F1 inderdaad een Britse versie van DTM.....Polycom schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:59:
Wat zitten jullie hier nou allemaal te zwammen ze gaan deze titel nooit afpakken, dat zou een atoombomb onder de sport zijn.
Uiteraard, want normaal kun je pas naar het hoog gerechtshof in beroep als een lagere rechter uitspraak gedaan heeftspartacusNLD schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:59:
[...]
En die zeggen dus.. ga maar terug naar de FIA.
Als ze dat nu al aangeven, dan neem ik aan dat de FIA het protest heeft verworpen.spartacusNLD schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:55:
Ja dat zal het wel zijn ja. Zou wat zijn als het CAS nu al zegt 'we gaan onze handjes hier niet aan branden'.Grvy schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:59:
[...]
Lijkt mij (als niet kenner) dat je altijd van beneden naar hoog moet klagen toch? lijkt mij dus "normaal".
Totdat de BBC dit op haar website zet is dit gewoon speculatie voor mijspartacusNLD schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:55:
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Pérez: “We had to withdraw the car because the engine was about to explode and we did not want to cause a SC in the Fight for the Championship.”Ligone schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:54:
Zelfs als Mercedes gelijk heeft, waar staat in de reglementen dat je dan een andere uitslag moet krijgen?
48.8a zie ik ook niet van toepassing zijn, immers dat artikel voor zover ik het lees specifiek van toepassing wanneer het signaal vanuit de SC gegeven wordt. Daar is hier imho ook geen sprake van geweest.DataGhost schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:55:
My two cents, mijn interpretatie van de regels:
[...]
Dit bericht is niet getoond. Ook zijn niet alle gelapte wagens voorbijgereden. Daarom kan ik alleen maar concluderen dat regel 48.12 niet van toepassing is geweest. Dan is er dus ook niet te protesteren dat 48.12 incorrect gevolgd, is als deze helemaal niet gevolgd is. Dat moet dus betekenen dat er op een andere manier is gezegd dat de auto's moeten inhalen. Volgens mijn interpretatie is daar nog een artikel voor, namelijk 48.8. Deze verbied het inhalen onder de safety car, met uitzonderingen.
[...]
Specifiek 48.8a is dan interessant. Ik denk dat er vijfmaal onder 48.8a tegen de respectievelijke rijders is gezegd dat ze de safety car mogen inhalen. Er staat in deze regel echter niet wat er in 48.12 wel staat, namelijk dat de safety car nog die extra ronde moet rijden (wat een finish onder SC had betekend). Dus dat hoeft dan ook niet in dit geval, en de race kon gewoon hervatten zoals gebeurd is.
Het blijft een vreemde situatie met eerst het bericht dat lapped cars niet mogen inhalen, wat volgens mij wel weer op 48.12 zou duiden. En daarna ineens die selectie specifieke auto's.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |