Als je eenmaal het gas er weer op hebt mag je niet zomaar weer afremmen. Ook logisch, anders krijg je een enorme kettingbotsing achterin het veld.MAX3400 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:30:
[...]
Hoe lang kijk je het spelletje al? Dit is "best practice" sinds jaar & dag.
Leider bepaalt pace. Leider mag remmen/gassen om op te warmen. Klaar.
Vind het je het opnaaien? Best; maar zo staat het niet in de Sporting Regulations verwoord.
Maximum 4 want dan wordt de trofee uitgedeeld.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Eigenlijk zou dat de enige rationele keuze zijn naar mijn mening. De jurering was dermate slecht dat je twee winnaars hebt of geen.siggy schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:30:
[...]
<>Of het hele seizoen mag geschrapt worden <>
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zelfs dan, schrappen ze de race toch en is Max het alsnog.
Dan hoop ik dat dat jaren duurt zodat hij een tijdje z’n kop houdt.
Ik zeg dan ook niet dat het niet toegestaan is.MAX3400 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:30:
[...]
Hoe lang kijk je het spelletje al? Dit is "best practice" sinds jaar & dag.
Leider bepaalt pace. Leider mag remmen/gassen om op te warmen. Klaar.
Vind het je het opnaaien? Best; maar zo staat het niet in de Sporting Regulations verwoord.

Het zegt al veel over hoe de sport eraan toe is, dat je advocaten standby hebt op het circuit.PWM schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:27:
Mercedes heeft advocaten mee naar de stewards. Lijkt me ook geen standaard.

Omdat Masi gewoon deel van de FIA is, het TAS is de hoogste rechter en heeft lak aan alles behalve de exacte letter van de wet.siggy schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:30:
[...]
Masi kan volgens mij doen wat hij wilt. Zoals het hele seizoen al. Ik zie niet in waarom dit ineens anders zou moeten zijn. Of het hele seizoen mag geschrapt worden ofniks.
Ik vrees enorm voor Max eerlijk gezegd...
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Euh, dat is toch exact het punt waar de race hervat wordt want de vorige ronde was onder SC?PalingDrone schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:31:
[...]
Niet zodra ham gas geeft maar op de lijn.
Oke, ik herformuleer het: zodra de leider de race-pace oppakt, mag hij niet meer afremmen en moet race-pace blijven rijden totdat de finishlijn overschreden is.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Onzin.. dit maakt geen kans.... the last is een breed begrip... .bv "the last as ordered by the race director....."Jebus4life schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:29:
Stop met mekkeren over die cm onder safety car, dat wordt weggevaagd. Die regel 48.12 wordt het hem. Ik ben geen jurist maar dit gaat echt naar het TAS om het voor de groene tafel te beslissen.
[Afbeelding]
"Once the last lapped car has passed the leader the safety car will return to the pits at the end of the following lap"
Indien dit was gedaan waren ze onder safety car gefinisht, dit is de kaart die Mercedes op tafel gaat gooien bij de FIA (die gaan nu absoluut niets meer omdraaien imo) en dan het TAS (en dus de beslissing voor de groene tafel).
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Nou daar had ik het dus mis - en dus Mercedes ook 🎉🎉🎉himlims_ schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:47:
[...]
Precies, die doen 1:1 wat de RBL doet - of nu goed of fout is, positie veranderd weinig.
Denk dat Mercedes alleen op het schrappen van de laatste ronde inzet.AMARONE|IA schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:32:
Zelfs dan, schrappen ze de race toch en is Max het alsnog.
Als de titel toch naar HAM gaat, is het juist extra motivatie voor RedBull en Max om ze volgend dan dubbel te naaien en hem dan te pakken, grote dikke middelvinger en niemand die nog een mercedes koopt.DutchOwnage schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:31:
[...]
Dan heeft in ieder geval Viaplay NL een probleem voor 2022Geen hond die het dan nog serieus gaat nemen.
http://yor.minitroopers.com
When it all sinks in 👑 #ThePowerOfDreams pic.twitter.com/1w1DQ5vxam
— Honda Racing F1_Archive (@HondaRacingF1) 12 december 2021
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Het punt met dit protest is dat je het niet tegen RBR/VER kan richten. Masi heeft besloten, en de coureurs hebben zich daar aan te houden. VER heeft dus in die zin niks verkeerd gedaan, en kan op basis van 48.12 niet bestraft worden. Noch kunnen HAM/Merc op de een of andere manier alsnog gecompenseerd worden voor deze beslissing. Ik zie in ieder geval niet in hoe.siggy schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:30:
Masi kan volgens mij doen wat hij wilt. Zoals het hele seizoen al. Ik zie niet in waarom dit ineens anders zou moeten zijn. Of het hele seizoen mag geschrapt worden ofniks.
48.8, daarentegen...
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Hamilton remde zo hard daar dat hij in antistall schoot; dus tsjah...Daan XVII schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:33:
[...]
Ik zeg dan ook niet dat het niet toegestaan is.Ik vind het alleen een beetje flauw dat het feit dat VER vlak naast HAM gaat rijden gezien wordt als opnaaien, maar dat HAM net zo hard aan dat spelletje mee doet.
Zit race na te kijken met Sky commentaar. Grappig hoe overtuigd zij ook waren dat HAM gewoon de plek terug moest geven.
Het hele seizoen zijn de stewards compleet eenzijdig geweest. Op deze beslissing van de safety car na zijn ze allemaal richting Lewis gevallen. Maaar ja, het gaat al vanaf 1 race fout met kromme beslissingen. Mooi dat het zo eindigt......De cirkel is rondt, ja met dt.franssie schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:32:
[...]
Eigenlijk zou dat de enige rationele keuze zijn naar mijn mening. De jurering was dermate slecht dat je twee winnaars hebt of geen.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Wie zoek het even op? https://www.fia.com/sites..._-_iss_11-_2021-07-12.pdfalexbl69 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:31:
[...]
Staat er niet ergens in dat boek dat de wedstrijdleiding ten allen tijde kan afwijken van de regels? Zo'n zin staat in bijna elk regelboek.
Duitse merken zijn daar nou eenmaal goed inPhusebox schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:30:
Triest. Mercedes snapt niet dat ze hun eigen sport kapot maken.
Oss dittomiicker schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:38:
Holy shit! HIJ IS BINNEN!!!!
Hier in de buurt steken meteen allemaal mensen vuurwerk af, en terecht!
Volledig terecht gewonnen!
De Britse fora zijn hilarisch, sommigen zijn overtuigd dat Lewis moest verliezen omdat hij zwart is...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Is er ooit een sportbeslissing door een scheidsrechter teruggedraaid via een rechtzaak? Lijkt me compleet kansloos dit.
Kunnen ze niet meer maken. Doen ze dat wel, dan moet Masi gewoon weg. Dan heeft hij zich compleet onmogelijk gemaakt.Jebus4life schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:33:
[...]
Omdat Masi gewoon deel van de FIA is, het TAS is de hoogste rechter en heeft lak aan alles behalve de exacte letter van de wet.
Ik vrees enorm voor Max eerlijk gezegd...
Maar, in zekere zin heeft max toen direct de positie terug gegeven, waardoor een straf geven onmogelijk wordt.MAX3400 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:26:
[...]
Je mag onder SC niemand inhalen tot de race hervat is. De race wordt pas hervat als de koploper (HAM in dit geval) een dusdanige dot gas geeft op de telemtrie, dat het "full throttle" is om te gaan racen.
Elke milliseconde daarvoor is het geen herstart of hoe je het wil noemen en "dus" zou Verstappen dus bij het hotel illegaal ingehaald hebben onder SC-regels.
Maar weet je, het is mij dit seizoen duidelijk geworden welk team Mercedes wilt zijn. Zij verdienen geen enkele winst meer. Ze spelen allerlei vuile en sneaky spelletjes om een race maar te winnen. Daar houd ik niet van.
Er zijn dit seizoen serieus gekkere dingen gebeurtyinx84 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:34:
Is er ooit een sportbeslissing door een scheidsrechter teruggedraaid via een rechtzaak? Lijkt me compleet kansloos dit.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ja, de laatste as ordered by the race director, en 1 Ronde later moet de safety car binnen, niet net erna zoals nu...Zewatanejo schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:33:
[...]
Onzin.. dit maakt geen kans.... the last is een breed begrip... .bv "the last as ordered by the race director....."
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ach het hoort wel bij dit seizoen he mensen. ls er geen protest was gekomen, had het me heel erg verbaasd.
Kan inderdaad een nog grotere fuckup worden dan de laatste DTM raceTheBrut3 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:34:
[...]
Duitse merken zijn daar nou eenmaal goed in

15.7?U123456 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:34:
[...]
Wie zoek het even op? https://www.fia.com/sites..._-_iss_11-_2021-07-12.pdf
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dat zien ze toch echt fout.... hij moest verliezen omdat hij Brits is......#brexitrevengehoevenpe schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:34:
De Britse fora zijn hilarisch, sommigen zijn overtuigd dat Lewis moest verliezen omdat hij zwart is...
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ik denk dat ze weldegelijk iets veranderd hebben in de aandrijflijn. Iets opgeofferd voor meer maximale power. De starts zijn nu ineens weer hit and miss, net als vorig jaar. Dat ligt echt niet aan Max. Hij had natuurlijk wel 0.35, maar dat is niet extreem slecht, 0.25 seconde is wel gruwelijk snel. De reflexen zijn nog prima bij Lewis.upzidedown schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:21:
Gvd wat een jaar![]()
Ging een beetje slecht op de mensen met "extreme" oranje bril (Tom Coronel) waarbij zelfs een oprechte fout van Max geen fout was en de prestaties van Lewis niet gewaardeerd werden. En na 1 race alle ins en outs van de F1 wisten.
Volg de F1 sinds 2010 en ben na 11 jaar oprecht blij met de winst van Max, zelf niet de winst gezien (lag plat op de buik in de keuken bij mijn kameraad te juichen op de grond met het blije geschreeuw van mijn vriendin op de achtergrond)
Net zoals overwinning 1 ging ik uit spanning met de 22 jaar springen op de trampoline. En dus ook niet de eerste overwinning gezien![]()
Mensen bedankt voor alle updates en emoties.
Upzidedown signs out
een treffende spreuk
Dat is dus alles wat mis is in deze sport. Ook dat janken van Toto richting Masi zegt zoveel IMHO. Je bepaald wat wij zeggen FIA…yinx84 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:34:
Mijn boefje is liev!
Dat geeft precies de staat aan waarin deze sport zich verkeert. Niemand snapt er een bal van en het verliezende team had blijkbaar al een team van advocaten in laten vliegen. Dit heeft niks meer met sport te maken.PWM schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:34:
Zit race na te kijken met Sky commentaar. Grappig hoe overtuigd zij ook waren dat HAM gewoon de plek terug moest geven.
PSN: Finally_Chris
Lijkt me tijd om Mercedes er nog eens op te wijzen dat bij onsportief gedrag er punten kunnen worden afgetrokken.PWM schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:27:
Mercedes heeft advocaten mee naar de stewards. Lijkt me ook geen standaard.
Ik heb ondanks vorig weekend nog een klein beetje vertrouwen in de FIA dat ze dit terecht afhandelen..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
nvm
[ Voor 199% gewijzigd door siggy op 12-12-2021 17:38 ]
Lees het hele artikel, daar staat heel duidelijk in dat alle lapped cars die mogelijk moeten krijgen, niet slechts een selectie, en zelfs al was dat niet zo, dat hadden ze nog steeds een ronde moeten wachten nadat de laatste lapped car langs de safety car is en niet 10 seconden nadat de laatste aangewezen lapped car langs de safety car was de boel al vrij moeten geven.Zewatanejo schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:33:
[...]
Onzin.. dit maakt geen kans.... the last is een breed begrip... .bv "the last as ordered by the race director....."
De FIA lijkt hier echt compleet mis gezeten te hebben, en ook al wil ik niet dat dit protest iets veranderd aan de uitslag, want Max, is dat ze hierover protesteren echt volkomen logisch.
Dan kan RB dan weer zeggen "nee dat is helemaal niet zeker, de FIA had ook kunnen zeggen dat de lapped cars niet mogen inhalen, dan zouden we op ronde 56 verder kunnen racen"Jebus4life schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:29:
Stop met mekkeren over die cm onder safety car, dat wordt weggevaagd. Die regel 48.12 wordt het hem. Ik ben geen jurist maar dit gaat echt naar het TAS om het voor de groene tafel te beslissen.
[Afbeelding]
"Once the last lapped car has passed the leader the safety car will return to the pits at the end of the following lap"
Indien dit was gedaan waren ze onder safety car gefinisht, dit is de kaart die Mercedes op tafel gaat gooien bij de FIA (die gaan nu absoluut niets meer omdraaien imo) en dan het TAS (en dus de beslissing voor de groene tafel).
RB zou ook zeggen dat onder 15.3 puntje e de race director vrij is in of en hoe hij de safety car gebruikt en daardoor sws alles mag doen wat hij wil (dit wordt op Reddit F1Technical vaak aangehaald).
Dit somt het wel op ja. Justice at lastsiggy schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:34:
[...]
Het hele seizoen zijn de stewards compleet eenzijdig geweest. Op deze beslissing van de safety car na zijn ze allemaal richting Lewis gevallen. Maaar ja, het gaat al vanaf 1 race fout met kromme beslissingen. Mooi dat het zo eindigt......De cirkel is rondt, ja met dt.
Ja dat staat er:alexbl69 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:31:
[...]
Staat er niet ergens in dat boek dat de wedstrijdleiding ten allen tijde kan afwijken van de regels? Zo'n zin staat in bijna elk regelboek.
"1.2 These Sporting Regulations apply to the whole calendar year referred to in the title, and to the
Championship taking place within that calendar year (“the Championship”). Any changes made
by the FIA for safety reasons may come into effect without notice or delay."
Ze gebruiken de regels om te pogen er iets uit te halen. Dat is natuurlijk hun goed recht. Regels zijn er om nageleefd de worden en indien een team - Mercedes in dit geval maar dat gaat ook voor de overige teams op - denkt dat het niet goed is gegaan mogen ze daar de leiding op aanspreken.AMD1800 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:35:
[...]
Maar, in zekere zin heeft max toen direct de positie terug gegeven, waardoor een straf geven onmogelijk wordt.
Maar weet je, het is mij dit seizoen duidelijk geworden welk team Mercedes wilt zijn. Zij verdienen geen enkele winst meer. Ze spelen allerlei vuile en sneaky spelletjes om een race maar te winnen. Daar houd ik niet van.
Daar is niets vuil of sneaky aan, het niet toestaan zou het kansarm maken.
Jammer dat Lauda er niet meer is. Die had nu gezegd tegen Toto: het is klaar, we hebben de Teams titel, het is goed zo.
Lewis zou hetzelfde kúnnen doen. Soms heb je geluk, soms heb je pech.
Lewis zou hetzelfde kúnnen doen. Soms heb je geluk, soms heb je pech.
Ik was altijd nog wel defensief richting Mercedes. Maar als je gaat klagen tegen de wedstrijdleiding dat iemand aan het racen is geslagen tegen jouw coureur, ben je toch echt wel af.
Hele race ongeldig verklaren.Jackson6 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:38:
Maar stel Mercedes krijgt gelijk met dat lapped cars gedoe. Hoe gaan ze dit dan oplossen...

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Precies, HAM dan P1 geven hier en dan 15 punten aftrekken wegens onsportief gedrag, of gewoon deze hele race schrappen, beide prima opties. Max nu het WDC afnemen zou echt te bizar zijn. Het zegt ook veel over Mercedes dat ze ondanks alle mazzeltjes dit seizoen het toch nog zo willen winnen, nogmaals, onsportief gedrag.HEY_DUDE schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:36:
[...]
Lijkt me tijd om Mercedes er nog eens op te wijzen dat bij onsportief gedrag er punten kunnen worden afgetrokken.
Het grappige is dat als Hamilton gepit had en Verstappen had hem ingehaald door buiten te blijven, beide teams nu omgedraaid zouden argumenteren.

erutangiS
Race schrappen, geen verschil in de uitslagJackson6 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:38:
Maar stel Mercedes krijgt gelijk met dat lapped cars gedoe. Hoe gaan ze dit dan oplossen...
Stand van tijdens de safety car is dan mogelijk de uitslag.Jackson6 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:38:
Verwijderd
Stand tijdens een of twee rondes eerder is de eindstand... Kan best.Jackson6 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:38:
Dan kan je toch niets meer? Waarom zijn er regels als ze plotseling veranderd kunnen worden?Eli3l schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:38:
[...]
Ja dat staat er:
"1.2 These Sporting Regulations apply to the whole calendar year referred to in the title, and to the
Championship taking place within that calendar year (“the Championship”). Any changes made
Het resultaat van de race ongeldig verklaren en de stand na de vorige race aanhouden.Jackson6 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:38:
De hele race schrappen. Veranderd er ook weinig aan de stand.Jackson6 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:38:
Verwijderd
Wat een schijtsport is dit eigenlijk.
Ben er wel klaar mee. Mooi einde van een tijdperk! Maar F1 ontwikkelt zich op een manier die alleen maar frustratie oproept.
Ben er wel klaar mee. Mooi einde van een tijdperk! Maar F1 ontwikkelt zich op een manier die alleen maar frustratie oproept.
Ja, maar dat was eigenlijk een DSQ.siggy schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:37:
[...]
Bedoel je reactietijd? 0,25s is gewoon slecht hoorDe meeste coureurs zitten op de 0,1-0,15s. Bottas heeft een keertje 0s gehad
De nieuwe pitstop regel is dat je niet voor 0,2 seconde na lossen sleutel vrij mag geven. Dat is anticiperen op/muscle memory en dat mag niet meer. Onder 0,2 zou niet menselijk mogelijk zijn. Het kan soms nét maar ik red dat ook maar heel af en toe bij testjes.
een treffende spreuk
En in beide gevallen zouden ze dus een valide punt hebben.MrOleo schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:39:
Het grappige is dat als Hamilton gepit had en Verstappen had hem ingehaald door buiten te blijven, beide teams nu omgedraaid zouden argumenteren.
Klopt, je mag geen jojo kettingbotsing veroorzaken, wat dat betreft was dat remmen versnellen remmen van HAM al was het maar heel weinig ook discutabel. Je mag wel langzaam gaan rijden en er vandoor gaan wanneer je je kans ziet als je voor ligt.MAX3400 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:33:
[...]
Euh, dat is toch exact het punt waar de race hervat wordt want de vorige ronde was onder SC?
Oke, ik herformuleer het: zodra de leider de race-pace oppakt, mag hij niet meer afremmen en moet race-pace blijven rijden totdat de finishlijn overschreden is.
Inhalen mag pas weer vanaf de streep.
Flikt ie wel vaker, in Baku gaf hij VET destijds ook een brakecheck, waarna VET hem inhaalde en er expres tegenaan reed.
Een klein beetje begrip is geboden. Die man is een strijder pur sang. Ik zou zijn interviews maar een keer beluisteren voor wat context. De kans om met Lewis boven dé Schumi te plaatsen is verdampt.CR1691 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:26:
Toto wolf heeft dit jaar alle krediet die hij heeft opgebouwd volledig verloren. Wat waanzinnig kansloos om je zo te laten gaan steeds.
Teveel invloed in de sport ook.
Hopelijk is het vanaf volgend jaar ook voorbij met het contact tussen masi en teams als ze het ergens mee oneens zijn. Kunnen teveel beslissingen beïnvloeden. Terecht of onterecht.
In sport is emotie een goede drijfveer, en proberen loopholes te vinden dmv protest hoort daar gewoon bij. Bij RBR of andere teams was dat niet anders geweest.
Of had je liever doorgecalculeerde emotieloze robots die met een pokerface daar staan ?
Euh... en die andere 7 keer dan?hoevenpe schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:34:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dan is dit waarschijnlijk voldoende, voor het auto's tussen HAM - VER verhaal. Dan is het verhaal voor inhalen na de SC een gevalletje beoordelen op basis van de beelden.Eli3l schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:38:
[...]
Ja dat staat er:
Ja, althans, in de Italiaanse voetbalcompetitie toen o.a. Juve schuldig bleek aan matchfixing. Maar als ze de beerput zover opentrekken, denk ik dat ze heel wat stront van Mercedes tegenkomen in de afgelopen 7 jaar.yinx84 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:34:
De FIA zit in Parijs en niet op een klapstoel in Abu Dhabi.Eli3l schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:38:
[...]
Ja dat staat er:
Masi is er om die regels te "enforcen". En dat heeft ie met the following lap dus niet gedaan.
We'll see...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dan alle besluiten dit seizoen nog even reviewen. Gewoon, voor de zekerheid. En een jury instellen. En hoger beroep toestaan. Met een bodemprocedure. We doen voortaan 1 race per 4 jaar en de rest wordt een rechtbankserieJackson6 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:38:
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Maar je kan natuurlijk zeggen dat er niet echt sprake was van safety reasons.Eli3l schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:38:
[...]
Ja dat staat er:
Van Reddit:alexbl69 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:31:
[...]
Rule 48.12 states:
If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message "LAPPED CARS MAY NOW OVERTAKE" has been sent to all Competitors via the official messaging system, any cars that have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the safety car.
Since the specific message "LAPPED CARS MAY NOW OVERTAKE" wasn't sent to the teams but instead a message saying that specific cars can over take, this rule likely doesn't actually apply, and so the safety car did not need to wait until the end of the following lap to come in.
That combined with 15.3 which states:
The clerk of the course shall work in permanent consultation with the Race Director. The Race Director shall have overriding authority in the following matters and the clerk of the course may give orders in respect of them only with his express agreement:
e) The use of the safety car.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
In de F1 bijv. Maleisië 1999, beide Ferrari's DQ, waardoor Mika Hakkinnen WDC werd die race, is achter de groene tafel teruggedraaid 2 weken later of zo, waardoor Ferrari uit mijn hoofd juist een 1-2 pakte, Mika Hakkinnen geen WDC meer was en Irvine in Japan toch weer een kans kreeg, uiteindelijk maakte Mika het daar dan wel af.yinx84 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:34:
Kan me niet voorstellen dat ze daarmee weg gaan komen, waarom waren die auto's een gevaar dat ze daar weg moesten?TIGER1125 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:40:
[...]
Dan is dit waarschijnlijk voldoende, voor het auto's tussen HAM - VER verhaal. Dan is het verhaal voor inhalen na de SC een gevalletje beoordelen op basis van de beelden.
5 seconden stop and go voor de SCJackson6 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:38:
Wat voor mij vooral tekenend is voor het gezeur om F1 is dat zelfs hier het nu al pagina's gaat over regeltjes, cm hier en daar, safety cars etc.Sempy schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:33:
[...]
Het zegt al veel over hoe de sport eraan toe is, dat je advocaten standby hebt op het circuit.
Wat Masi deed was dubieus, maar hij heeft zelf gezegd tegen Toto, we zijn aan het racen.
De willekeur van Mercedes is belachelijk. In het begin was er een actie van ham die normaal gesproken valt onder leaving the track and gaining an advantage. Ook toen zei Masi, we zijn aan het racen.
De wedstrijd leider heeft beslist. Daar zullen we het mee moeten doen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een rechterlijke macht boven de FIA gaat staan door er een actie aan te verbinden. Er zijn zoveel belangen dat het me stom zou verbazen als een rechter daar zn vingers aan wilt branden.
Overtime (vroeger Green-White-Checkers genaamd) is een systeem bij NASCAR waardoor de race niet onder caution/geel finished.FabianGTI schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:59:
[...]
Kan je dat uitleggen voor de niet Nascar kijkers?
Mocht er op de lap distance een caution zijn, wordt de race herstart. Als dan de een volledige ronde zonder caution gereden wordt is het laatste ronde, aka White Flag (en elke vlag daarna finisht de race).
Als er GEEN volledige ronde wordt gereden, gewoon weer herstart.
Volgens mij hebben wij bij Daytona Trucks een keertje 6 overtime's gehad
Wanneer is de FIA uberhaupt voor het laatst teruggekomen op een beslissing?
Ik heb genoeg protesten gezien, (bijna?) nooit succesvol.
Ik heb genoeg protesten gezien, (bijna?) nooit succesvol.
Masi is de vertegenwoordiger van de FIA en is daar om de regels te interpreteren als een situatie daar om vraagt. Volgens mij, en daar is vast wel precedent voor, valt daar dus ook onder regels aanpassen of interpretaties aanpassen.MAX3400 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:40:
[...]
De FIA zit in Parijs en niet op een klapstoel in Abu Dhabi.
Masi is er om die regels te "enforcen". En dat heeft ie met the following lap dus niet gedaan.
We'll see...
Verwijderd
Haha, gelukkig heeft Max gewonnen, anders hadden o.a. ik en vele andere dit ook gepostVerwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:39:
Wat een schijtsport is dit eigenlijk.
Toen was ie nog wat lichter, hij speelt de vakantiekaart als een pro
Omdat VER alles op alles zou gaan zetten om HAM in te halen, en ze daarmee gevaarlijke obstakels zouden kunnen worden bij het ruimte geven onder Blauw.Homeland schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:41:
[...]
Kan me niet voorstellen dat ze daarmee weg gaan komen, waarom waren die auto's een gevaar dat ze daar weg moesten?
Red Bull moet nu gewoon protesteren over turn 1. Geef je FIA de optie om Hamilton een tik te geven
Al het commentaar op de FIA ten spijt. Ze proberen om maximaal het resultaat in de race te laten bepalen. Zowel vorige week met de koehandel met RB na de rode vlag als met de beslissing om te racen zonder dat alle lapped cars niet hadden ingehaald.
De eerste sport met in steen gegoten regelementen moet nog worden uitgevonden.
De eerste sport met in steen gegoten regelementen moet nog worden uitgevonden.
Gaat hem bij de F1 niet worden ivm brandstof.Ryur schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:42:
[...]
Overtime (vroeger Green-White-Checkers genaamd) is een systeem bij NASCAR waardoor de race niet onder caution/geel finished.
Mocht er op de lap distance een caution zijn, wordt de race herstart. Als dan de een volledige ronde zonder caution gereden wordt is het laatste ronde, aka White Flag (en elke vlag daarna finisht de race).
Dat is lastig in de F1, ze zijn maar getankt voor x aantal rondes.Ryur schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:42:
[...]
Overtime (vroeger Green-White-Checkers genaamd) is een systeem bij NASCAR waardoor de race niet onder caution/geel finished.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Het meest jammere is de inconsequentie dit seizoen. Of je nu voor Max of Lewis bent, het feit dat er nog protesten aangetekend kunnen worden (met reden) na zo´n finale zegt genoeg over de wedstrijdleiding. Ongeacht de uitkomst......
Nu woon ik in Duitsland, maar dat doorslaan is meer de regel dan uitzondering hier. Ze maken zichzelf en anderen en zo moeilijk door.Microkid schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:43:
[...]
Deutsche gründlichkeit (maar je kan er ook in doorslaan)....
Maar Toto is geen Duitser
Rechterlijke macht gaat hier normaliter niet over (is uitgesloten in de contracten, soms wel dure arbitrage), ook bij de FIFA etc etc,DR!5EQ schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:42:
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een rechterlijke macht boven de FIA gaat staan door er een actie aan te verbinden. Er zijn zoveel belangen dat het me stom zou verbazen als een rechter daar zn vingers aan wilt branden.
Rechterlijke macht is normaliter alleen bereikbaar bij strafrecht (dus omkoping, mishandeling etc etc).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als Merceds Hamilton "gewoon" binnen had gehaald voor andere banden dan hadden we deze hele discussie niet gehad. Ze doen er alles aan om hun tactisch geblunder te goed te praten
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Wat is er in turn 1 gebeurt mat Hamilton? Ik heb geloof ik iets gemist?Terranova schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:44:
Red Bull moet nu gewoon protesteren over turn 1. Geef je FIA de optie om Hamilton een tik te geven
Bij NASCAR ook, gebeurt wel eens dat een coureur stil komt te staan tijdens Overtime door te weinig brandstofTheBrut3 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:44:
[...]
Gaat hem bij de F1 niet worden ivm brandstof.
Maar ik legde alleen de regel uit, zeg niet dat F1 hem ook moet implementeren.
(Ben zelf een fanatieke NASCAR kijker, beheer zelfs de Nederlandse Fangroep van NASCAR)
Precies. Je snapt wat ik bedoel.franssie schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:45:
[...]
Rechterlijke macht gaat hier normaliter niet over (is uitgesloten in de contracten, soms wel dure arbitrage), ook bij de FIFA etc etc,
Rechterlijke macht is normaliter alleen bereikbaar bij strafrecht (dus omkoping, mishandeling etc etc).
Ik weet het wel zeker.Jelte schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:45:
[...]
Wat is er in turn 1 gebeurt mat Hamilton? Ik heb geloof ik iets gemist?
www.google.nl
Waar waren de donuts eigenlijk aan het eind van de race?
Ham die wide ging of was dat wat bochten later?Jelte schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:45:
[...]
Hij bedoelt denk ik de bocht erna, waarbij Hamilton de positie niet hoefde terug te gevenJelte schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:45:
[...]
Tomorrow is not today!
Hoop niet dat er nu weer dagen over heen gaan... maar de fia kennende...

Bl44t
Gewoon tanken terugTheBrut3 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:44:
[...]
Gaat hem bij de F1 niet worden ivm brandstof.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
Mogelijkheid van protest staat gewoon in de reglementen, daar kan de wedstrijdleiding niets aan doen.Tuxie schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:44:
Het meest jammere is de inconsequentie dit seizoen. Of je nu voor Max of Lewis bent, het feit dat er nog protesten aangetekend kunnen worden (met reden) na zo´n finale zegt genoeg over de wedstrijdleiding. Ongeacht de uitkomst......
Grote onzin, je kunt elke beslissing voorleggen aan de civiele rechter. Zoals al vaker gebeurt is sportwijd.franssie schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:45:
[...]
Rechterlijke macht gaat hier normaliter niet over (is uitgesloten in de contracten, soms wel dure arbitrage), ook bij de FIFA etc etc,
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |