Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Haha ja alsnog Max want meer race wins;-)AMD1800 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:04:
[...]
Dat zou knotsgek zijn! Wie weet dat de FIA dan zowel RB als Mercedes 0 punten geeft. Krijgen we een verrassende kampioen!
Vooral benieuwd naar de kwalificatie en wat Verstappen en Perez kunnen doen
Ik denk als blijkt dat de RB bij de 2 vrij training een stuk sneller is dat ze dat wel overwegen.Inspired schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:03:
Verwacht iemand dat Ham gewoon nog ff een verse ICE tor erin zet? Met het verschil zoals op Interlagos zou dat eigenlijk prima kunnen. Het is nu helemaal een flink power circuit.
Zal wel toeval zijn, net als die banden dit jaar. Dat het in het nadeel is van RB.
Ik denk het niet. Er is 1 "speciaaltje" gebouwd. Je kan het ontwerp natuurlijk niet wijzigen maar alles heeft toleranties waar je wat mee kan. Deze was gebouwd voor 4500 km, en zit er nu 2 races + 1 sprintrace in. Dat zou genoeg moeten zijn om ook deze race mee uit te rijden.Inspired schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:03:
Verwacht iemand dat Ham gewoon nog ff een verse ICE tor erin zet? Met het verschil zoals op Interlagos zou dat eigenlijk prima kunnen. Het is nu helemaal een flink power circuit.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Net een Fabergé ei.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Wat betreft snelheid van de Mercedes vond ik het in Jeddah allemaal wel meevallen, ik had het een stuk erger verwacht. Ja, op het eind liep Lewis wat uit maar vergeet niet dat Verstappen en op geel reed, en z'n diffuser door Hamilton aan gort was gereden en hij diverse sneeën in z'n achterbanden had. Kon niet anders dan dat ze nog gegokt hadden op nog een code rood (wat betreft banden). Helaas werd dat 'm niet.
Laten we na 3 poppenkast races weer een race zoals Austin of Mexico krijgen!
Is dat ergens gepubliceerd? Want dat betekent dat ze waarschijnlijk nog wel even kunnen knallen met die motor.asing schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:34:
[...]
Ik denk het niet. Er is 1 "speciaaltje" gebouwd. Je kan het ontwerp natuurlijk niet wijzigen maar alles heeft toleranties waar je wat mee kan. Deze was gebouwd voor 4500 km, en zit er nu 2 races + 1 sprintrace in. Dat zou genoeg moeten zijn om ook deze race mee uit te rijden.
Wel een originele manier van hem om in stijl afscheid te nemen van Jack en Olav
Nee. Risico dat je in de eerste ronde getorpedeerd wordt door het middenveld is toch altijd wel aanwezig.Inspired schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:03:
Je ziet dat zelfs een 7 voudig WDC nog wel eens vergeet te remmen en ergens op knalt
Dat van die sneeën in de achterbanden, zijn daar foto's van? Marko vertelde dat begreep ik, maar die bluft wel meer namelijk..Pendaco schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:40:
Ik hoop dat Perez deze keer wel een beetje kan meedoen en iig de race kan uitrijden. Vorig jaar liep het in z'n toen nog "laatste race" niet zo goed afEn met die kerbs kan het ook nog leuk worden zo te zien.
Wat betreft snelheid van de Mercedes vond ik het in Jeddah allemaal wel meevallen, ik had het een stuk erger verwacht. Ja, op het eind liep Lewis wat uit maar vergeet niet dat Verstappen en op geel reed, en z'n diffuser door Hamilton aan gort was gereden en hij diverse sneeën in z'n achterbanden had. Kon niet anders dan dat ze nog gegokt hadden op nog een code rood (wat betreft banden). Helaas werd dat 'm niet.
Laten we na 3 poppenkast races weer een race zoals Austin of Mexico krijgen!
RUS heeft ook een fashion shoot gehad in AD vandaag
"Bowler" hat...Jasphur schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:49:
[...]
RUS heeft ook een fashion shoot gehad in AD vandaag
[Afbeelding]
Hoop dat het daarbij blijft, geen gekegel op zondag please.
Stijlvolle verschijning die RUS, staat 'm goed, binnenkort Mercedes van de zaak.
Nu maar hopen dat hij volgend seizoen alle verwachtingen waar kan maken.
[ Voor 18% gewijzigd door PalingDrone op 09-12-2021 20:13 ]
The changing of the guard. This weekend at the #AbuDhabiGP all our #Fit4F1 13-inch slick tyres will carry a special logo on the sidewall:
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 9 december 2021
“Next year I turn 18” https://t.co/RIV2l85I5q

[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 09-12-2021 20:13 ]
Nee gewoon beide teams volledige DSQ en dan Leclerc of Norris WDC, dat zou ergens nog best terecht zijn eigenlijk. De hoeveelheid kinderachtige spelletjes over en weer mogen volgend jaar wel achterwege blijven.De_Bastaard schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:50:
[...]
Haha ja alsnog Max want meer race wins;-)
Perfect timing to start fucking with the tires again thenJasphur schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:08:
Banden voor deze race hebben de tekst “next year I turn 18” op de wanden staan. Collecters-itempje denk ik zo
[Embed]
Ja Leclerc kampioen, die heeft zo fantastisch gepresteerd dit jaarmark-k schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:11:
[...]
Nee gewoon beide teams volledige DSQ en dan Leclerc of Norris WDC, dat zou ergens nog best terecht zijn eigenlijk. De hoeveelheid kinderachtige spelletjes over en weer mogen volgend jaar wel achterwege blijven.

Staat momenteel 5e, Norris 6e, vandaar dat ik die 2 aandraag.jaapstobbe schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:13:
[...]
Ja Leclerc kampioen, die heeft zo fantastisch gepresteerd dit jaar
have fun allen!
Ik zou het doen!
Als je pech hebt ook nog samen met CoronelBjorn180179 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:24:
[...]
6.5 uur in een koekblik van een Boeing 737 pfff
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Vind het wel prima dat het seizoen er hierna op zit, meer races hoeven wat mij betreft niet. Al merk ik dat het vooral komt door het moddergooien in het laatste seizoensdeel wat de lol er een beetje af heeft gehaald.
AmenSouthern Sun schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:25:
Vind het wel prima dat het seizoen er hierna op zit, meer races hoeven wat mij betreft niet. Al merk ik dat het vooral komt door het moddergooien in het laatste seizoensdeel wat de lol er een beetje af heeft gehaald.
Perez knalt semi-per ongeluk tegen een Mercedes coureur aan en vervolgens wordt team Red Bull gediskwalificeerd.
Maar goed, ga ik niet vanuit, laten ze lekker racen. En hopelijk heeft Honda nog wat achter de hand
Curious, both Ferrari's with 1 GoPro on the front suspension. Different for each car. May be fir tech testing or social media content? pic.twitter.com/9IwFcHjyaO
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) 9 december 2021
Deze man heeft een cursus Perini inschenken gekregen
[ Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 09-12-2021 21:26 ]
zou mooi zijn als de Hulk weer in een F1 wagen kan gaan racen
DaniëlWW2 in "[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi"
[ Voor 94% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-12-2021 23:58 ]
[ Voor 95% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-12-2021 23:59 ]
[ Voor 78% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-12-2021 23:59 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Vers van de pers
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat het gedaan is voor Mercedes mag je aub buiten dit topic houden.StealthyPeanut schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:34:
Waarom hebben ze eigenlijk die bochten aangepast? Mercedes had een paar stukken waar ze niet goed waren en die zijn nu weg.
Zal wel toeval zijn, net als die banden dit jaar. Dat het in het nadeel is van RB.
Het is om het inhalen te bevorderen. En dat was imho heel erg nodig ook. Elk jaar was er weer kritiek op de baan.. en vooral op de 1e chicane. Die verpeste de flow, in de bochten voor het rechte stuk kon je niet volgen en dan kwam het rechte stuk maar dan zat je er te ver achter..
I served in a company of heroes.
Als Hamilton alsnog de titel wint zit dat niet lekker, maar als Max hem zondag pakt met moves zoals in Monza, Interlagos, Jeddah is het voor mij ook niet goed. Een groot sportman moet ook tweede kunnen worden.
Inhalen bevorderen? Alleen ICM drs dan? Is dat de richting die we op willen?Vuvuzela schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:52:
[...]
Dat het gedaan is voor Mercedes mag je aub buiten dit topic houden.
Het is om het inhalen te bevorderen. En dat was imho heel erg nodig ook. Elk jaar was er weer kritiek op de baan.. en vooral op de 1e chicane. Die verpeste de flow, in de bochten voor het rechte stuk kon je niet volgen en dan kwam het rechte stuk maar dan zat je er te ver achter..
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Liever inhalen met drs dan een optocht al la Monaco zonder?MikeyMan schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:12:
[...]
Inhalen bevorderen? Alleen ICM drs dan? Is dat de richting die we op willen?
Hopelijk gaan de nieuwe auto's volgend seizoen beter te volgen zijn met minder vuile lucht
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Daar zitten we al jaren in...MikeyMan schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:12:
[...]
Inhalen bevorderen? Alleen ICM drs dan? Is dat de richting die we op willen?
Lees dit nog eens goed.
[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-12-2021 10:14 ]
natuurlijk ga je kijken, en ja dit is spannender dan welke wedstrijd van NLs elftal sinds … ok, dat was een slechte vergelijking, maar, nou ja, kijken dus!!!dr.lowtune schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:41:
Linksom of rechtsom, dit gaat een veelbesproken race worden. Ik twijfel of ik ga kijken, ik ben bang dat het een ontzettend frustrerende ervaring gaat worden.
knip
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-12-2021 10:14 ]
Ik ben de finale van het WK 2010 nog niet vergeten hoorCynicRelief schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:45:
[...]
natuurlijk ga je kijken, en ja dit is spannender dan welke wedstrijd van NLs elftal sinds … ok, dat was een slechte vergelijking, maar, nou ja, kijken dus!!!
En zondag hoop ik vooral op een race waarbij de winnaar zonder onduidelijkheden of straffen ook echt de winnaar is. Geen gedonder zoals vorige week.
| 17 December 1991 | De Nerdette |
een eerlijke race is het mooiste idd, lijkt alsof dat gedonder erbij hoort; volgend jaar andrrs wellicht? al gaat het vooral om commercieel/politiek gedonder dacht ikTrouble schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:47:
[...]
Ik ben de finale van het WK 2010 nog niet vergeten hoor
En zondag hoop ik vooral op een race waarbij de winnaar zonder onduidelijkheden of straffen ook echt de winnaar is. Geen gedonder zoals vorige week.
Tsja. Gerucht maar het verbaast me ook niets als het aar zou zijn.
Hopelijk kan RBR een beetje zandzakken aan boord houden en doen alsof ze traag zijn..
Van mij mag dat gelul over beuken wel een keer ophouden.dr.lowtune schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:41:
Linksom of rechtsom, dit gaat een veelbesproken race worden. Ik twijfel of ik ga kijken, ik ben bang dat het een ontzettend frustrerende ervaring gaat worden.
Het beste scenario is dat iemand anders dan Max meneertje Hamilton van de baan beukt.
Beuken is niet het beste scenario, voor niemand niet. Clean race, close till the end. Dat is wat ik wil.
En voor allen die hier roepen dat hun hart het niet aan kan, en de race niet kijken… what is wrong with you?
De F1 race van de eeuw is aanstaande, daar wil je toch bij zijn? En ongeacht de winnaar, dat ie netjes wint?
Hebben we eindelijk een kampioenschap met twee waardige kandidaten…..
Edit: ik heb er zin in! FP1 kom maar door

I have no special talent. I am only passionately curious.
een clean race is anders ook niet weer een nieuwe Mercedes motor erin hengelen.ricardo246 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:16:
[...]
Van mij mag dat gelul over beuken wel een keer ophouden.
Beuken is niet het beste scenario, voor niemand niet. Clean race, close till the end. Dat is wat ik wil.
En voor allen die hier roepen dat hun hart het niet aan kan, en de race niet kijken… what is wrong with you?
De F1 race van de eeuw is aanstaande, daar wil je toch bij zijn? En ongeacht de winnaar, dat ie netjes wint?
Hebben we eindelijk een kampioenschap met twee waardige kandidaten…..
Edit: ik heb er zin in! FP1 kom maar door
Hopelijk trekt Honda nog even flink wat pks van stal.
Als het mag volgens de regels, heb je geen poot om op te staan.AMARONE schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:20:
[...]
een clean race is anders ook niet weer een nieuwe Mercedes motor erin hengelen.
Hopelijk trekt Honda nog even flink wat pks van stal.
En de motor is alreeds 2 races oud. —> next.
Maar je hebt de intentie van mijn post compleet gemist.
Jij ook de zijne, het ging over het gerucht dat ze voor de laatste race alweer een nieuwe motor gaan gebruiken.ricardo246 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:22:
[...]
Als het mag volgens de regels, heb je geen poot om op te staan.
En de motor is alreeds 2 races oud. —> next.
Maar je hebt de intentie van mijn post compleet gemist.
Gerucht, laten we wachten op de feiten, en dan nog, het mag.........met een penaltymark-k schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:27:
[...]
Jij ook de zijne, het ging over het gerucht dat ze voor de laatste race alweer een nieuwe motor gaan gebruiken.
RBR mag het ook...
[ Voor 5% gewijzigd door ricardo246 op 10-12-2021 00:28 ]
Het wordt een spannende laatste race. Hopelijk houd mijn hart het vol tot de geblokte vlag
Bold statement... De eeuw is nog jongricardo246 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:16:
De F1 race van de eeuw is aanstaande, daar wil je toch bij zijn?
Maar ik snap je wel en ga hem inderdaad niet missen.
-
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, kan er eigenlijk nog niets over vinden.Plenkske schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:52:
[...]
Zijn er al coureurs/teams die iets gezegd hebben over die nieuwe curbstones ? Maken ze zich zorgen of zien ze het allemaal wel bij de trainingen ?
Zin in het weekend, het is al jaren niet zo spannend geweest.
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Als Mercedes echt een nieuwe motor steekt, is de kans dat Lewis in bocht 1 iemand tegen komt ook weer groter. Zal toch iets zijn waar Mercedes deze race over na moet denken.
Dan is de spanning van “live kijken” toch helemaal weg?rammes schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:15:
Nou voor mij ook de laatste keer in het racetopic dit jaar. kijk al sinds 97 F1 maar afgelopen race heb ik nog niet gezien, zat op de bank met een hardslag die tot 3 straten verder te horen was. Te spannend, komende race kijk ik ook niet. Duimen dat hij wint, dan kijk ik op mijn gemak de laatste 2 races terug.
have fun allen!
Een race terugkijken waarvan ik de uitslag weet, is toch niet hetzelfde…
Toen Max vorig jaar tijdens de Q uit de bocht vloog en dat zijn team onder een gigantische tijd zijn auto alsnog startklaar hadden gemaakt, die spanning heb je niet als je niet live kijkt.
Of de komende race. Als Max wint (wat ik niet verwacht), dan is het een historisch moment. Dat wil je toch live meemaken?
Maar ieder zijn ding
Jij ook heel veel plezier met het terugkijken.
Was het maar zo simpel...... Hoop van harte dat er nogal behoudend met het uitdelen van tijdstraffen wordt omgegaan...SIMPEL: Vallen zowel VER als HAM uit of buiten de punten is VER WDC, anders wint degene die als eerste over de lijn komt VER of HAM.
Zou de kers op de taart zijn dit met gekke F1 seizoen
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Aan de andere kant is de tijd tussen de finish vlag en de finale uitslag wel korterstreamnl schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 06:58:
[...]
Dan is de spanning van “live kijken” toch helemaal weg?
Een race terugkijken waarvan ik de uitslag weet, is toch niet hetzelfde…
Toen Max vorig jaar tijdens de Q uit de bocht vloog en dat zijn team onder een gigantische tijd zijn auto alsnog startklaar hadden gemaakt, die spanning heb je niet als je niet live kijkt.
Of de komende race. Als Max wint (wat ik niet verwacht), dan is het een historisch moment. Dat wil je toch live meemaken?
Maar ieder zijn ding
Jij ook heel veel plezier met het terugkijken.
Zelf kijk ik ook altijd de race in de avond (en dan ook alle nieuws over sport proberen te ontwijken, soort extra pre-excitement opbouw).
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Zo werkt dat niet. Nieuwe ICE is gewoon +5 op de grid. Dat staat dus los van het moment dat je die straf 'pakt'. Gaat alleen om de positie waarop je kwalificeert. Dit in tegenstelling tot de straf 'achteraan starten'.Hatsjoe schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:37:
Voor de actie zou het wel erg interessant zijn als zowel Max als Lewis een nieuwe PU nemen. Beide 5 plekken grid penalty, beide de rest moeten inhalen terwijl ze ook onderling moeten racen. Hoop echter wel dat Max dan als eerste de pit verlaat met een nieuwe PU en daardoor voor Lewis start (mits qualifying goed gaat).
Het wordt een spannende laatste race. Hopelijk houd mijn hart het vol tot de geblokte vlag
Groetjes
Edd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:52:
Bold statement... De eeuw is nog jong
Maar ik snap je wel en ga hem inderdaad niet missen.
Wellicht niet, immers is het door brandstof aangedreven auto's aan het afnemen en schuiven we wereldwijd richting EV (of andersoortig) aangedreven auto's. Dit kan weleens het kampioenschap in de Formule 1 geweest zijn van deze eeuw
Was hij er niet uitgetikt in Copse corner op Silverstone, dan was hij nu zo goed als kampioen. En zo zijn er wel meer momenten. Maar ja, wat en als. Het was een prachtig seizoen en op zich is het leuk dat het tot de laatste meter zo spannend is.
Max in de beste auto wordt gegarandeerd kampioen. Dat gaat de komende jaren eens gebeuren. Als het dit jaar komende zondag met genoeg geluk lukt, dan is dat een bonus.
Als Max zondag kampioen wordt, vind ik dat geweldig en terecht.
Als Max geen kampioen wordt, net zoveel respect en dan komt het een volgende keer.
Net als met diploma's. Het papiertje is leuk, maar het zijn de daden op de werkvloer die bepalen wie de betere werknemer is.
Ik kan me dit wel voorstellen.rammes schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:15:
Nou voor mij ook de laatste keer in het racetopic dit jaar. kijk al sinds 97 F1 maar afgelopen race heb ik nog niet gezien, zat op de bank met een hardslag die tot 3 straten verder te horen was. Te spannend, komende race kijk ik ook niet. Duimen dat hij wint, dan kijk ik op mijn gemak de laatste 2 races terug.
have fun allen!
Mijn gedachte inderdaadPlaya del C. schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:09:
Net als met diploma's. Het papiertje is leuk, maar het zijn de daden op de werkvloer die bepalen wie de betere werknemer is.
WDC voor Max of niet, ik heb echt genoten van het seizoen.
IkZieglerNichols schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:04:
[...]
Wie van ons kan met zo'n trui aan op het werk verschijnen?
Ik vrees verdomd weinig spanning. Misschien dat Bottas zich dit keer eens verremt en zijn teamgenoot raakt ipv Max.
Misschien dat Max een truukje in de FP's moet doen om Hamilton nog een reprimande te laten scoren
Kun je nagaan, 2010, dat Petrov o.a. gewoon lekker uit de weg was gegaan.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Bij de straf "achteraan starten" worden die coureurs ook op een eigen grid opgesteld, in volgorde van kwalificatie. Dus tegenwoordig doet de kwalificatie er altijd toe als je een engine penalty hebt. Vroeger was dat inderdaad niet. Als je toen bv 50 plekken gridstraf had dan hoefde je de Q gewoon niet te rijden omdat toch iedereen voor jou zou starten. Tegenwoordig maakt het niet uit of je +20 of +50 hebt v.w.b. engine penalties, de Q uitslag bepaald de volgorde van de coureurs die met een engine penalty achteraan starten (wat dus is vanaf +15 of +20, weet ik even niet).Nhz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 07:43:
[...]
Zo werkt dat niet. Nieuwe ICE is gewoon +5 op de grid. Dat staat dus los van het moment dat je die straf 'pakt'. Gaat alleen om de positie waarop je kwalificeert. Dit in tegenstelling tot de straf 'achteraan starten'.
Even voor mijn beeldvorming.Kenny_026 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:44:
De tweede plek is een zekerheid. Ik had de motor helemaal open gezet en was er liever met een gigantische pluim rook uitgegaan dan troosteloos op de tweede plek de boel als een nachtkaarsje uit laten gaan.
De motor die er de vorige race in zat mag je niet zomaar omhoog schroeven in de race voor zondag, toch? Als je de motor een tandje hoger wilt zetten moet je er een nieuwe motor inleggen met een agressievere mapping. Dus dat kost sowieso plaatsen
Volgens mij mag je wat instellingen betreft alles met de motor doen tot Q3 en daarna ga je parc fermee in. Daarna mag hij tijdens de race alleen nog teruggeschroefd worden.Jasphur schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:04:
[...]
Even voor mijn beeldvorming.
De motor die er de vorige race in zat mag je niet zomaar omhoog schroeven in de race voor zondag, toch? Als je de motor een tandje hoger wilt zetten moet je er een nieuwe motor inleggen met een agressievere mapping. Dus dat kost sowieso plaatsen
Zover ik begreep mogen ze die mapping gewoon per weekend aanpassen alleen locked dit in vanaf de kwali, Maar ik dacht ook dat die mapping gelijk is voor iedere courreur die de desbetreffende motoren gebruikt van die fabrikant maar daar zat ik ook al naast aangezien de Merc van Hamilton duidelijk een andere mapping heeft dan die van mclaren bvb.Jasphur schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:04:
[...]
Nee hoor, die mag gewoon maximaal open worden gezet. Het niet mogen verhogen van de motorstand geldt alleen tijdens het raceweekend zelf.Jasphur schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:04:
[...]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ja en die stand mag dan bij elk Honda teams gebruikt worden voor zover ik de regels begrijp. Dus niet dat alleen RB hem heeft.BillSpaarbank schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:06:
[...]
Nee hoor, die mag gewoon maximaal open worden gezet. Het niet mogen verhogen van de motorstand geldt alleen tijdens het raceweekend zelf.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
SPY: FOM's latest attempt to bring fans closer to the action is not without a certain element of risk… #RBspy 🕵️ pic.twitter.com/g3qiEMYutS
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 10 december 2021
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Abu Dhabi 2014 ⏪ Back where it all started. Our PU could only manage 5 laps across two days of testing. Our team didn't leave the track for 72 hours, exhausted and determined to get something from the Test. pic.twitter.com/Xo6OyS5JxW
— Honda Racing F1_Archive (@HondaRacingF1) 10 december 2021
7 years later, we're back in Abu Dhabi attempting to win the Championship on the same tarmac. We never gave up, but we will also never forget what it took to get here and where it all began. #PowerOfDreams pic.twitter.com/QRZjnYXfTP
— Honda Racing F1_Archive (@HondaRacingF1) 10 december 2021
Met nog enkele dagen/uren op de teller. Spannend toch..
Verwijderd
Jullie trappen allemaal in de mindfuck van mercedes... als red bull vandaag roept we hebben een speciale motor met 200pk meer en vervolgens het hele veld oprolt dan gelooft ook iedereen dat ineens. De kans dat red bull dan net als mercedes gewoon ergens heeft vals gespeelt is vele malen groter...
Deze sport gaat al om het maximale en de toleranties in productie zijn zo klein dat er echt geen super motors bestaan. 1-2% verschil zal het maximum wezen.
Als die super motor bestaat had die er al lang bij de andere ook ingelegen.
Welke dingen waren er dan in Brazilie aan de hand?Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:25:
Waar halen mensen toch steeds vandaan dat hamilton die super motor heeft... veel meer dan 10 - 20pk gaat het verschil.echt niet zijn. Brazilie waren echt andere dingen aan de hand.
Het is hoogstwaarschijnlijk zoals Olav dit al bij de vorige GP aangegeven hebben, die motor uit brazilie hebben ze heel de race in kwali stand gereden om zeker te zijn van de overwinning maar hiermee is die ook helemaal afgeschreven. Of te wel die bestaat niet meer.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:25:
Waar halen mensen toch steeds vandaan dat hamilton die super motor heeft... veel meer dan 10 - 20pk gaat het verschil.echt niet zijn. Brazilie waren echt andere dingen aan de hand.
Jullie trappen allemaal in de mindfuck van mercedes... als red bull vandaag roept we hebben een speciale motor met 200pk meer en vervolgens het hele veld oprolt dan gelooft ook iedereen dat ineens. De kans dat red bull dan net als mercedes gewoon ergens heeft vals gespeelt is vele malen groter...
Deze sport gaat al om het maximale en de toleranties in productie zijn zo klein dat er echt geen super motors bestaan. 1-2% verschil zal het maximum wezen.
Voor de kwali mode ban, gingen ze in Q3 ook dik sneller dan ervoor.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:25:
Mogelijk dat dit toch wel zo'n effect heeft gehad, de hele race met zo'n mapping rondrijden en daarna de motor direct weer afschrijven.
Tenzij er een tweakers bij Mercedes werkt en zijn NDA wilt verbreken, zullen we het nooit te weten komen.
gewoon zondag 13:50 even naar het lokale politiebureau in Abu Dhabi bellen en een bommelding doen ergens op het circuit. Kloar
/grapje
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat zag je toch zelf voorheen? Toen hij nog op de ''oude'' motor zat was hij ''normaal'' snel. Op een gegeven moment kon zelfs Perez hem nog bijhouden in de laatste laps van een bepaalde baan (ben even vergeten welke dat was). Toen was HAM nog aan het klagen dat Perez zo snel was in verhouding met hem.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:25:
Waar halen mensen toch steeds vandaan dat hamilton die super motor heeft...
Opeens krijgt hij een nieuwe motor en is ie nog maar een stipje op de horizon... hoe verklaar je dat dan?
Of heeft Merc iets anders gedaan en gewoon gezegd dat het een motor was maar stiekem illegale aanpassingen gemaakt ofzo..?
[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 10-12-2021 09:29 ]
Eh, was het niet dat de Motorman bij Mercedes een of 2 motoren had gemaakt die gewoon flink wat km minder mee kon? Of was dat een gerucht? Is essentieel hetzelfde als een superspec. Sowieso had en heeft Mercedes nog altijd een motorvoordeel. Als je dan een motor hebt die maar 3 gp's hoeft mee te gaan ipv 7, dat scheelt dubbelop.DarkFire1985 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:28:
Tenzij er een tweakers bij Mercedes werkt en zijn NDA wilt verbreken, zullen we het nooit te weten komen.
Dat was de race in MexicoSilent Thunder schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:28:
[...]
Dat zag je toch zelf voorheen? Toen hij nog op de ''oude'' motor zat was hij ''normaal'' snel. Op een gegeven moment kon zelfs Perez hem nog bijhouden in de laatste laps van een bepaalde baan (ben even vergeten welke dat was). Toen was HAM nog aan het klagen dat Perez zo snel was in verhouding met hem.
Opeens krijgt hij een nieuwe motor en is ie nog maar een stipje op de horizon... hoe verklaar je dat dan?
Of heeft Merc iets anders gedaan en gewoon gezegd dat het een motor was maar stiekem illegale aanpassingen gemaakt ofzo..?
Max moet sandbaggen anders pakt MER weer een nieuwe ICE.Silent Thunder schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:23:
Gingen ze nog een space shuttle motor inbouwen bij Max of is dat allemaal van de baan inmiddels?
Mijn boefje is liev!
Precies, toen werd ie nog niet eens eerste en kon Perez zelfs aanvallen op HAM (onder het toeziend oog van een trotse Mexicaanse vader).
Nu staat zowaar Max te kijken als HAM op het gas drukt.
@Verwijderd Dan is er toch ''opeens'' iets gebeurd aan die auto van HAM? Als jij denkt dat het niet de motor is, wat dan wel?
[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 10-12-2021 09:35 ]
Mercedes heeft altijd al problemen gehad in Mexico omdat dit 2 km boven zee niveau ligt of iets dergelijks.
Door de ijle lucht daar gaat de Mercedes motor niet zo hard.

Mexico is hoog, dat ligt Mercedes sowieso al nietSilent Thunder schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:34:
[...]
Precies, toen werd ie nog niet eens eerste en kon Perez zelfs aanvallen op HAM.
Nu staat Max te kijken als HAM op het gas drukt.
@Verwijderd Dan is er toch ''opeens'' iets gebeurd aan die auto van HAM? Als jij denkt dat het niet de motor is, wat dan wel?
Wat dacht je van de motor gewoon in 100% zetten i.p.v. xx% ?
Gooi er een nieuwe motor in, pak paar plekken gridstraf, maar vermogen op 100% rij je ze in 10 rondjes allemaal weer voorbij
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik vrees het ook... Circuitontwerper Jarno Zaffelli: ’Mercedes in het voordeel in Abu Dhabi’siggy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:25:
F2 practise is bezig voor de geinteresseerden. Kerbs zijn eigenlijk niet heel spannend, maar de aanpassingen vind ik een drama. De chicanes zijn geen chicanes meer, en die 180 graden bocht aan het einde van het rechte stuk..... hoe ze dat ooit verzonnen hebben. Bijzonder weinig grip, dus wellicht veel nieuw asfalt. Day ellenlange rechte stuk doet me denken aan de oude Hockenheim. Gewoon onbegrijpelijk dat ze dit hebben gedaan. Dit wordt een easy 1-2 voor Merc.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Omdat je voorheen nauwelijks kon inhalen in de race op dit circuit.JP_Frost schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:38:
het is mij even ontgaan maar waarom is het circuit aangepast? Is dat vanwege veiligheid of gewoon omdat het kan?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
laten we hopen dat ze deze loophole HEEL SNEL dichten volgend jaar!!De_Bastaard schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:50:
https://gp33.nl/mercedes-...l-is-in-vrije-trainingen/
Tsja. Gerucht maar het verbaast me ook niets als het aar zou zijn.
Hopelijk kan RBR een beetje zandzakken aan boord houden en doen alsof ze traag zijn..
Het is natuurlijk bedoeld voor de slechtere/kleinere teams om die een kans te geven als ze het niet goed voor elkaar hebben, maar Mercedes maakt hier oneigenlijk gebruik van. Een motor zou op zijn minst echt fysiek bewezen onbetrouwbaar/kapot moeten zijn voordat ze een nieuwe erin mogen lepelen, en even simpelweg in de practice de motor overtoeren/opblazen/zonder olie laten rijden.. zou ook meteen afgedekt moeten worden. Nieuwe motor buiten de poule = achteraan starten. En daarmee dus ook meteen afdekken dat je met een supermotor iedere race achteraan start en toch iedere race de win pakt. Bijvoorbeeld door een absolute max te hanteren van 6 motoren ofzo en enkel na goedkeuring van de FIA! Bovendien even goed kijken wat dit doet op de budgetcap. Het kan niet zo zijn dat een motor maar € 5000 kost omdat die via een dochteronderneming binnenkomt ofzo.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Time to celebrate a legend, time to thank a true friend ❤️#Kimi #Legend #Thankyou pic.twitter.com/6DutZvPb2i
— Antonio Giovinazzi (@Anto_Giovinazzi) 10 december 2021
:strip_exif()/f/image/E1xk0amvHqYCa2xOLK8AUtvv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KuNFZ6Clsl608A2xN0IJvAPp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xArntXuOptORTtvz8USBcUse.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XLjVgZ6cXhycKQeAffQx8eyR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ach, dan is het zo. Heeft Hamilton weer een WDC binnen gesleept met een betere auto/motor. Ik hoop dat ie er blij mee isAlfa Novanta schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:38:
[...]
laten we hopen dat ze deze loophole HEEL SNEL dichten volgend jaar!!
Het is natuurlijk bedoeld voor de slechtere/kleinere teams om die een kans te geven als ze het niet goed voor elkaar hebben, maar Mercedes maakt hier oneigenlijk gebruik van. Een motor zou op zijn minst echt fysiek bewezen onbetrouwbaar/kapot moeten zijn voordat ze een nieuwe erin mogen lepelen, en even simpelweg in de practice de motor overtoeren/opblazen/zonder olie laten rijden.. zou ook meteen afgedekt moeten worden. Nieuwe motor buiten de poule = achteraan starten. En daarmee dus ook meteen afdekken dat je met een supermotor iedere race achteraan start en toch iedere race de win pakt. Bijvoorbeeld door een absolute max te hanteren van 6 motoren ofzo en enkel na goedkeuring van de FIA! Bovendien even goed kijken wat dit doet op de budgetcap. Het kan niet zo zijn dat een motor maar € 5000 kost omdat die via een dochteronderneming binnenkomt ofzo.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |