Hamilton moet dan nog wel in de punten rijden. Alsnog simpel dan.
Ze wilden natuurlijk niet een extra chicane op de baan terwijl ze die net hadden weggehaaldd-vine schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:27:
Haas bericht
There will be no replacement driver in accordance with article 31.1 of the 2021 FIA Formula 1 Sporting Regulations, which prohibits any driver from starting the race who has not taken part in at least one practice session.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Nou ja op zich al een risico minder als mazepin niet mee rijdt
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Hij is positief getest op corona
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Helaas gisteren niet mijn verjaardags cadeau ontvangen door het invullen van verkeerd huisnummer.
Dus ik neem nu VER WDC wel als verjaardags cadeau
Dus ik neem nu VER WDC wel als verjaardags cadeau
Dat ze niet getest gaan worden, gaat echt niet gebeuren.KlaasjeNL schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:33:
[...]
Ik kan me voorstellen dat ze zoiets pas na de race naar buiten brengen, of dat Hamilton en Verstappen op dit moment sowieso niet worden getest. "Wat niet weet, wat niet deert." Zowel het belang van de F1 als de belangen die de VAE bij dit circus hebben, zijn daarvoor te groot.
Wel zonde dat Mazepin niet vervangen wordt.
Het gaat om de gezondheid van te veel mensen en er zijn (terecht) te veel ogen op Covid gericht.
Als jouw voorstelling waar zou zijn en het komt ooit uit... nee, dan hebben ze veel meer gezeik.
Maar we dwalen te ver af...
Ik hoop dat Mazepin en zijn naasten weinig tot geen last heeft en dat hij weer snel opgeknapt is.
Norris is alleen wat bang dat hij Lewis raakt en de komende jaren wordt geoormerkt als degene die Lewis zijn 8e kampioenschap heeft verkloot.CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:58:
[...]
Ik geloof dat hij meent wat hij zegt. Dat hij bang is dat Verstappen en Hamilton elkaar raken en dat hij daar niet tussen wil komen. Ongelukken daargelaten is het uitgesloten dat hij eerste of tweede wordt, de derde plek is het beste wat er in zit. Natuurlijk zou het mooi zijn om Hamilton als buffer achter zich te hebben, maar alleen als het zonder risico voor Norris kan. Een botsing of flat spot is het niet waard.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit soort "suggesties" willen we hier absoluut niet zien.
[ Voor 83% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-12-2021 10:12 ]
Voornamelijk voor de fans ja. Denk voor Max een minder groot issueHarribo schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:50:
Als Max verliest, zal het heel moeilijk worden weer in zo'n situatie terecht te komen. Mentaal ook.
Wie zou er op de foto staan?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik zou het niet erg vinden om de titel te pakken door een positief corona testje bij Lewis hoor. "Fair and square" noemen ze dat dan.
Aged like milkCousinBoneless schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:52:
Nog een paar uurtjes voor de ontknoping!
[Afbeelding]
Historie!
Ow wat hebben we er zin in hier
Max gaat het doen vandaag. Maar toch, ongeacht de uitslag hoop ik gewoon op een faire race zonder dat er stewards aan te pas hoeven te komen. In het slechte geval, liever geklopt worden op snelheid of tactiek of zo, dan via vieze spelletjes. Maar daar gaan we niet van uit
Saai wordt het zowiezo niet. Iets met een gemechaniseerde sport...Je moet er toch niet aan denken, lang geel in sector 3, seconden tikken weg en dan switcht de camera naar....
Gaan we gewoon lekker niet vanuit, het komt goed

Max gaat het doen vandaag. Maar toch, ongeacht de uitslag hoop ik gewoon op een faire race zonder dat er stewards aan te pas hoeven te komen. In het slechte geval, liever geklopt worden op snelheid of tactiek of zo, dan via vieze spelletjes. Maar daar gaan we niet van uit

Saai wordt het zowiezo niet. Iets met een gemechaniseerde sport...Je moet er toch niet aan denken, lang geel in sector 3, seconden tikken weg en dan switcht de camera naar....
Gaan we gewoon lekker niet vanuit, het komt goed
Lewis is nog wel even immuun met z'n 'long covid' natuurlijk
Ik hoop daadwerkelijk niet dat Lewis of wie dan ook niet mee kan racen ivm corona, balen voor mazepin, maar ik zou het veel mooier vinden als Max gewoon wint van Lewis in een eerlijke race.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Doe dit bericht nu alvast, voordat die straks verdwijnt in de massa berichten over winst of verlies.
@DaniëlWW2 @nachtnet Heren, bedankt voor de race topics en de tijd die jullie hier in steken.
@tweakduke Bedankt voor de moderatie naast @DaniëlWW2 .
Verder iedereen bedankt die op een positieve manier heeft bijgedragen aan de topics
De laatste race van het seizoen en wat voor een seizoen.
Ik hoop op een clean race en dat de beste mag winnen
@DaniëlWW2 @nachtnet Heren, bedankt voor de race topics en de tijd die jullie hier in steken.
@tweakduke Bedankt voor de moderatie naast @DaniëlWW2 .
Verder iedereen bedankt die op een positieve manier heeft bijgedragen aan de topics
De laatste race van het seizoen en wat voor een seizoen.
Ik hoop op een clean race en dat de beste mag winnen

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Sterker nog, als het vandaag niet gebeurt, zal het wel weer een jaar of 2 duren. Mercedes altijd dominant de eerste tijd na grote veranderingen.Harribo schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:50:
Spannend vanmiddag. Tis nu ook echt do or die.
Als Max verliest, zal het heel moeilijk worden weer in zo'n situatie terecht te komen. Mentaal ook.
Even nieuwe koffie zettenCousinBoneless schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:52:
Nog een paar uurtjes voor de ontknoping!
[Afbeelding]
Historie!
ook dutchgrand prix doet een leuk filmpje tweeten
This is it. The day we’ve all been waiting for. One final fight.#AbuDhabiGP #F1 #HistoryAwaits pic.twitter.com/6nNcUVcixr
— Dutch Grand Prix (@f1dutchgp) 12 december 2021
Naast de hybride motor is dit jaar het enige jaar dat er substantiële aanpassingen zijn. Die valen in het niet ten opzichte van komend jaar.DutchOwnage schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:55:
[...]
Sterker nog, als het vandaag niet gebeurt, zal het wel weer een jaar of 2 duren. Mercedes altijd dominant de eerste tijd na grote veranderingen.
Ik denk dat niet te voorspellen is hoe het volgend jaar uitpakt.
Ik ben net al te slim blijkt maar weer, maar ik werd vanmorgen wakker met het idee dat in Saoedi-Arabië Max eigenlijk ook pole had gereden, maar op zondag het gewoon een zinloos gevecht was qua pace met de Mercs

Ik maak me zorgen om de pace… Hoop zo dat ie weg kan rijden ipv weer een sitting duck wordt… Quali was zo onverwacht.
Mijn boefje is liev!
Even een bierviltjes analyse / voorspelling /
Voorwaarde, geen gekkigheid, clean race, en VER leidt na bocht 1, gevolgd door HAM.
Rood is 0.5s sneller dan Geel
Geel is 0.5 sneller dan Wit
Levensduur Rood: 10 rondes (Data vorig jaar)
Levensduur Geel: 20 rondes
Levensduur Wit: 40~45 rondes
VER na 10 rondes binnen (5 sec voor op HAM) wisselt na wit, Pitstop verlies tijd = 22 sec dus komt 17 seconde achter HAM.
VER zal banden moeten managen, en HAM kan door rijden 10 rondes voordat hij binnenkomt.
In mijn scenario komen na de pitstop van HAM ongeveer beiden tegelijk op de baan.
Zou RBR dan toch voor een 2 stopper gaan? R-G-G om dit te counteren?
Voorwaarde, geen gekkigheid, clean race, en VER leidt na bocht 1, gevolgd door HAM.
VER na 10 rondes binnen (5 sec voor op HAM) wisselt na wit, Pitstop verlies tijd = 22 sec dus komt 17 seconde achter HAM.
VER zal banden moeten managen, en HAM kan door rijden 10 rondes voordat hij binnenkomt.
In mijn scenario komen na de pitstop van HAM ongeveer beiden tegelijk op de baan.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Verwacht geen VSC of SC en de pitstops gaan alles bepalen.
F2 zijn al een hoop vsc's em sc's geweest dit weekendJasphur schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:04:
Officiele bericht
De wereldkampioen denk ikJasphur schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:50:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wie zou er op de foto staan?
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ze zitten bij Haas wel heel krap in de onderdelen als ze een complete auto uit de strijd gaan halen.
Geel heeft hij maar 1 setje waarop die flat spot zou zitten. Ik denk R - W ( - R). Extra setje rood als hij op wit een snelle Hamilton achter zich aan heeft met het risico het einde van de race ingehaald te worden.ricardo246 schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:03:
Als je een band flat spot in Q, wordt die band toch gratis vervangen en de rest van die set niet?codex schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:11:
[...]
Geel heeft hij maar 1 setje waarop die flat spot zou zitten.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik was die flatspot vergeten idd.codex schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:11:
[...]
Geel heeft hij maar 1 setje waarop die flat spot zou zitten. Ik denk R - W ( - R). Extra setje rood als hij op wit een snelle Hamilton achter zich aan heeft met het risico het einde van de race ingehaald te worden.
Dan komt het aan op het einde.
Nogmaals, bierviltjes spul, 1 SC en alles kan overboord.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Mol zei dat ze die gele band met flatspot konden omwisselen. neem aan dat dat hierboven een zwik aantal pagina's al voorbij is geweest, maar das de eerste keer dat ik dat hoordecodex schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:11:
[...]
Geel heeft hij maar 1 setje waarop die flat spot zou zitten. Ik denk R - W ( - R). Extra setje rood als hij op wit een snelle Hamilton achter zich aan heeft met het risico het einde van de race ingehaald te worden.
Dit hoorde ik Olav gister ook vertellen inderdaad.MAX3400 schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:12:
[...]
Als je een band flat spot in Q, wordt die band toch gratis vervangen en de rest van die set niet?
Olav hoorde het zichzelf ook zeggen.DutchOwnage schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:13:
[...]
Dit hoorde ik Olav gister ook vertellen inderdaad.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Is dat niet alleen voor de band waar je op moet starten? Dat zou ik een logische beperking van de regel vinden.MAX3400 schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:12:
[...]
Als je een band flat spot in Q, wordt die band toch gratis vervangen en de rest van die set niet?
Flickr PSN ID= cheironnl
Vond het ook een beetje een vreemde regel die ik niet eerder gezien/gehoord had. Anders zou je toch altijd in Q2 eerste run je toptijd neerzetten, en dan in de tweede run voor een verse set banden zorgen? Q3 rijdt je dan op een andere (rode) band en dan heb je altijd een nieuw setje mediums klaarliggen.
Vorig jaar waren het 3 ronden minder als nu door de kortere baan. Vorig jaar was de baan trager als nu. Vorig jaar ging max in ronde 10 naar binnen.
Grove extra polatie zou ronde 11 a 12 door de langere afstand. Alleen hoeveel meer degradatie heb je door de extra load op de banden? Als ik me niet vergis was de rode band op na 18 rondes... Dus bij ronde 16 ofzo pitten en dan naar hard?
Grove extra polatie zou ronde 11 a 12 door de langere afstand. Alleen hoeveel meer degradatie heb je door de extra load op de banden? Als ik me niet vergis was de rode band op na 18 rondes... Dus bij ronde 16 ofzo pitten en dan naar hard?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ferrari denkt er 18 ronden op te kunnen,ricardo246 schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:03:
Haters everywhere but I don’t really care
Geen F1-kenner, maar toch kijken naar dé race? Dit zijn de regels - https://nos.nl/l/2409155
Voor de beginners onder ons.
Voor de beginners onder ons.
[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 12-12-2021 10:21 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Heb geen geen zin om erachter aan te jagen maar ook op Twitter: https://twitter.com/pared...tatus/1469663907488964608MAX3400 schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:12:
[...]
Ah, paar jaar geleden al:
https://www.racefans.net/2016/06/19/hamilton-tyres/Article 24.4 (g) of the Sporting Regulations states: “Any such tyres damaged during Q2 will be inspected by the FIA technical delegate who will decide, at his absolute discretion, whether any may be replaced and, if so, which tyres they should be replaced with.”
[ Voor 34% gewijzigd door MAX3400 op 12-12-2021 10:23 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Is het dn niet zo dat je dan de band waarmee je de snelste tijd hebt neergezet? (Ik weet het ook niet)Ypuh schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:19:
Vond het ook een beetje een vreemde regel die ik niet eerder gezien/gehoord had. Anders zou je toch altijd in Q2 eerste run je toptijd neerzetten, en dan in de tweede run voor een verse set banden zorgen? Q3 rijdt je dan op een andere (rode) band en dan heb je altijd een nieuw setje mediums klaarliggen.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Je start op de band waarop je je snelste tijd hebt gereden in Q2.Mr Pingu schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:22:
[...]
Is het dn niet zo dat je dan de band waarmee je de snelste tijd hebt neergezet? (Ik weet het ook niet)
Dat verhaal van die flatspot kende ik overigens ook niet, dat de band(en) dan vervangen wordt.
Maar @MAX3400 citeert daar uit de regulations. We horen het nu waarschijnlijk omdat Max het overkomt en bij anderen werd er weinig ruchtbaarheid aan gegeven door "onze" bronnen.
Op zich wel logisch het zou vreemd zijn dat je alles mag wisselen in het kader van veiligheid tijdens Parc Fermé en de banden niet als die een risico zouden kunnen opleveren.
[ Voor 49% gewijzigd door TIGER1125 op 12-12-2021 10:27 ]
Vast een domme vraag, maar mag ham ook van geel naar geel? Anders rijd hij dus vrijwel gegarandeerd geel/wit?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Dan is het probleem misschien dat ze toestemming moesten vragen. Want ze waren al bezig met kijken, maar je zag niks. Kan best dat die alsnog vibreert, maar als je geen toestemming krijgt, dan heb je een probleem.MAX3400 schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:21:
[...]
Heb geen geen zin om erachter aan te jagen maar ook op Twitter: https://twitter.com/pared...tatus/1469663907488964608
[...]
https://www.racefans.net/2016/06/19/hamilton-tyres/
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Aanvulling omdat het misschien onduidelijk is, tegenwoordig is dat 24.4m en er staat nog een belangrijk stukje context voor, dat het dus alleen maar om de banden gaat waarop gestart moet worden, niet zomaar elke beschadigde band in Q2. Dus van het setje wat nu geflatspot is wordt als het goed is niks vervangen.MAX3400 schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:21:
[...]
Heb geen geen zin om erachter aan te jagen maar ook op Twitter: https://twitter.com/pared...tatus/1469663907488964608
[...]
https://www.racefans.net/2016/06/19/hamilton-tyres/
Also nee, dan start hij gewoon van P7.codex schreef op zondag 12 december 2021 @ 05:03:
[...]
Dan start hij uit de pits. Gaat hij dus niet doen.
Mag maar hij moet verplicht ook een andere compound rijden. Dus dan moet hij verplicht nogmaals stoppen voor wit of rood.Lynx schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:27:
Vast een domme vraag, maar mag ham ook van geel naar geel? Anders rijd hij dus vrijwel gegarandeerd geel/wit?
In het kader van de constructeurstitel kan hij misschien een laatste ronde stop doen voor het snelste ronde puntje met een veilig pitstop gaat op 2e plek.
[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 12-12-2021 10:30 ]
Kans is een stuk kleiner geworden nu Mazepin niet meer mee rijd na een positieve corona test.Jasphur schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:04:
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Nee, altijd twee verschillende banden. Medium naar medium betekend nog een pitstop maken. Allen als het regent, dan geld het bandenreglement niet meer.Lynx schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:27:
Nu hadden we een paar jaar geleden zowaar regen in Abu Dhabi, maar dat was nog steeds niet genoeg voor regenbanden.
[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-12-2021 10:30 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
ja, als hij een 2 stopper gaat doen en na de 2de stop op rood rijd.Lynx schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:27:
minimaal 2 verschillende bande types te gebruiken in een race.
dus geel geel rood of geel rood geel of geel rood wit bij een 2 stopper
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Het was een interessante start bij de F2, geen gekke dingen bij de start maar de P3 haalde de P2 in na bocht in. Dus mogelijkheden voor Norris en Perez om Hamilton te pakken.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Inderdaad. Wel jammer (zonder dat ik mensen een ongeluk toewens), een SC of VSC zou goed uit kunnen pakken voor Max aangezien zijn bandenstrategie toch wel op het randje is van een 1 stopper. Met SC of VSC kan die mogelijk makkelijker een extra pitstop maken.DoubleDutch schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:29:
[...]
Kans is een stuk kleiner geworden nu Mazepin niet meer mee rijd na een positieve corona test.
Drie stopper lijkt me heel onwaarschijnlijk met de pace die ham normaliter op geel en wit heeft? Compound lijkt me niet heel veel te boeien straight line
Maak me meer zorgen om die poepstarts van MaxChevy454 schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:31:
Het was een interessante start bij de F2, geen gekke dingen bij de start maar de P3 haalde de P2 in na bocht in. Dus mogelijkheden voor Norris en Perez om Hamilton te pakken.

Mijn boefje is liev!
Wat een spanning bij iedereen, maar mensen dat is helemaal nergens voor nodig want ik heb vannacht 'gezien' hoe het gaat lopen.
In bocht 1 raakt PER met zijn voorvleugel 'per ongeluk' HAM, dat is helaas een slow puncture voor HAM. De rest van de race wordt een oersaaie optocht.
Dus relaxed, alles komt goed vanmiddag.
In bocht 1 raakt PER met zijn voorvleugel 'per ongeluk' HAM, dat is helaas een slow puncture voor HAM. De rest van de race wordt een oersaaie optocht.
De meeste starts dit jaar waren gewoon goed, toevallig vorige week bij de rode vlag herstart wat minder, die erna weer perfect.
Zo erg als jij het doet overkomen is het echt niet.
Gelukkig… kan ik weer beetje adem halen. Blij dat deze race al om 14:00 startsteffeh schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:33:
[...]
De meeste starts dit jaar waren gewoon goed, toevallig vorige week bij de rode vlag herstart wat minder, die erna weer perfect.
Zo erg als jij het doet overkomen is het echt niet.
Mijn boefje is liev!
Hoop het niet. snap dat de sensatie-f1-nieuwe-kijkers dat willen, maar van mij mogen ze echt fair racen, al heeft max een nadeelNmgn schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:33:
Wat een spanning bij iedereen, maar mensen dat is helemaal nergens voor nodig want ik heb vannacht 'gezien' hoe het gaat lopen.
Inderdaad. Je zou maar tot 20.00 moeten wachten nogJB schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:34:
[...]
Gelukkig… kan ik weer beetje adem halen. Blij dat deze race al om 14:00 start
Zometeen even de laatste versnaperingetjes bij de super halen, en om 12.00 lekker voorbeschouwen
Ik denk eerlijk gezegd dat er hier veel mensen zijn die zenuwachtiger en meer hyped voor de race zijn dan Max zelf...
Benieuwd hoe groot het gat is dat Lewis vandaag laat vallen tijdens de opwarmronde... Red Bull zit er hopelijk bovenop want die vieze trucjes ben ik wel beu.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Bijzondere dag dit. Waar je vroeger al blij mocht zijn dat de Nederlandse coureur in beeld kwam, laat staan een punt pakte, kan er nu gewoon één wereldkampioen worden. Bijzonder gegeven.
Wordt sowieso een historische dag, ongeacht de uitkomst. Hopelijk een finale die dit fijne en eenerverende seizoen verdiend. Zelf heb ik in ieder geval al de nodige zenuwen 😅
Wordt sowieso een historische dag, ongeacht de uitkomst. Hopelijk een finale die dit fijne en eenerverende seizoen verdiend. Zelf heb ik in ieder geval al de nodige zenuwen 😅
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Een of twee jaar geleden was er ophef over deze regel toen Lewis na de Q een ander setje van Pirelli kreeg ivm safety reasons vanwege deze regel (er zat volgens mij toen verse verf van de pitlane op zijn banden).TIGER1125 schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:23:
[...]
Je start op de band waarop je je snelste tijd hebt gereden in Q2.
Dat verhaal van die flatspot kende ik overigens ook niet, dat de band(en) dan vervangen wordt.
Maar @MAX3400 citeert daar uit de regulations. We horen het nu waarschijnlijk omdat Max het overkomt en bij anderen werd er weinig ruchtbaarheid aan gegeven door "onze" bronnen.
Op zich wel logisch het zou vreemd zijn dat je alles mag wisselen in het kader van veiligheid tijdens Parc Fermé en de banden niet als die een risico zouden kunnen opleveren.
Fijne race allemaal straks! En voor de nerveuzen/hypochonders: neem een kopje kruidenthee om tot rust te konen
Niet te groot want het is een formatie labPhusebox schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:37:
Benieuwd hoe groot het gat is dat Lewis vandaag laat vallen tijdens de opwarmronde... Red Bull zit er hopelijk bovenop want die vieze trucjes ben ik wel beu.
Cloud ☁️
Dat Jos in beeld kwam en Mol zei "dit zijn internationale beelden, de hele wereld kijkt naar dit beeld"Wom schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:37:
Bijzondere dag dit. Waar je vroeger al blij mocht zijn dat de Nederlandse coureur in beeld kwam, laat staan een punt pakte, kan er nu gewoon één wereldkampioen worden. Bijzonder gegeven.
Daar heeft ie zich voorgaande races ook niet aan gehouden, ook niet tijdens de formation lap.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:29
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Bij een herstart is het geen formation lap, maar een normale race ronde. Bij de gewone start moet Hamilton net als een ander gewoon opschieten en aansluiten.Phusebox schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:39:
[...]
Daar heeft ie zich voorgaande races ook niet aan gehouden, ook niet tijdens de formation lap.
Nou de grote dag, maar eens kijken of het dan ook gaat gebeuren
Zo na de F2 ff preventief de router herstarten, geen zin in verrassingen tijdens de F1
Dat scenario kan ook fair zijn, BOT heeft eerder ook VER van de baan gereden zonder dat daar opzet bij was.Sniffels schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:36:
[...]
Hoop het niet. snap dat de sensatie-f1-nieuwe-kijkers dat willen, maar van mij mogen ze echt fair racen, al heeft max een nadeel
Dit F1 seizoen is veruit het leukste en spannendste seizoen dat ik ooit gezien heb, daar gaat deze laatste race sowieso niets aan veranderen.
Idd. Mijn vrouw en kinderen zien mij echt super zenuwachtig door het huis lopen en snappen er niks van. Mijn kids zijn met Max opgegroeid en mijn vrouw kijkt af en toe mee sinds Max.Wom schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:37:
Wordt sowieso een historische dag, ongeacht de uitkomst. Hopelijk een finale dit dit fijne en enerverende seizoen verdiend. Zelf heb ik in ieder geval al de nodige zenuwen 😅
Ik kijk idd al zolang en heb het moeten doen met een podium en soms wat puntjes . En nu hebben wij Max die wereld kampioen kan worden . En dan in een tijd waar Mercedes oppermachtig is/was. Als die hem kan pakken is dat echt episch.
Vandaag komt 35 jaar hopen op puntjes of podiums samen om 14:00
Wat een dag. Bring it home Max.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Zal het niet gewoon kunnen dat beiden heren ook uitkijken naar een fair race en ze echt een andere modus ingaan dan vorige week en Brazilië?
Of is dat mijn positivo en naïeve instelling? Ik vond Max namelijk echt ontspannen ogen en wellicht heeft Ham zich al overgegeven? Het gejuich gisteren voor Max en Norris tov Ham viel mij wel op namelijk en hoe Ham erop reageerde ..
Ach tja, tijd voor koffie
fijne dag allemaal en geniet van dit stukje geschiedenis!
Of is dat mijn positivo en naïeve instelling? Ik vond Max namelijk echt ontspannen ogen en wellicht heeft Ham zich al overgegeven? Het gejuich gisteren voor Max en Norris tov Ham viel mij wel op namelijk en hoe Ham erop reageerde ..
Ach tja, tijd voor koffie
Dan heb je toch een paar races gemist de afgelopen maanden. Ik heb het niet over herstarts.tweakduke schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:41:
[...]
Bij een herstart is het geen formation lap, maar een normale race ronde. Bij de gewone start moet Hamilton net als een ander gewoon opschieten en aansluiten.
Nou de grote dag, maar eens kijken of het dan ook gaat gebeuren
Vorige race was er juist meer Hamilton publiek dus geboe en gejuich zegt niet zo veel.D-Ed schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:42:
Zal het niet gewoon kunnen dat beiden heren ook uitkijken naar een fair race en ze echt een andere modus ingaan dan vorige week en Brazilië?
Ach tja, tijd voor koffiefijne dag allemaal en geniet van dit stukje geschiedenis!
Klopt, maar als Max die 3e run op rood niet gedaan had, maar wel een nieuwe set mediums kreeg vanwege die lockup in de 2e run, dan lijkt me dat toch een loophole om én de snelste tijd neer te zetten én een extra set banden toe te voegen aan je arsenaal.Mr Pingu schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:22:
[...]
Is het dn niet zo dat je dan de band waarmee je de snelste tijd hebt neergezet? (Ik weet het ook niet)
Er zijn vast mensen die dit beter weten dan ik, ik hoorde het voor het eerst.
Tja begin va net seizoen was Hamilton degene met slechte starts. Beide kunnen een slechte start hebben. Of niet. Tis allemaal koffiedik kjjkenPhusebox schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:44:
[...]
Dan heb je toch een paar races gemist de afgelopen maanden. Ik heb het niet over herstarts.
Ik blijf erbij: HAM gaat hem "gewoon" pakken. Al het andere is leuk meegenomen
Hopelijk heeft Max hier van geleerd en rijdt ie de opwarmronde zo traag dat andere niet nog verder kunnen vertragen. Wel zo eerlijk voor iedereen.Phusebox schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:37:
PSN ID = Jorco
- tweakduke
Dat is gewoon de normale afstand wat die mag houden, daar kan ik niet koud of warm van wordenPhusebox schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:44:
[...]
Dan heb je toch een paar races gemist de afgelopen maanden. Ik heb het niet over herstarts.
Er staat niet specifiek waar de banden vandaan komen. Je krijgt in ieder geval niet zomaar een geheel nieuwe set. De kans lijkt me ook behoorlijk groot dat je een band uit een andere set van jezelf krijgt, of dat je een bij Pirelli ingeleverde band van iemand krijgt. Maar geen hele set. Ze proberen je dan een band te geven met vergelijkbare slijtage.Ypuh schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:46:
[...]
Klopt, maar als Max die 3e run op rood niet gedaan had, maar wel een nieuwe set mediums kreeg vanwege die lockup in de 2e run, dan lijkt me dat toch een loophole om én de snelste tijd neer te zetten én een extra set banden toe te voegen aan je arsenaal.
Je krijgt geen nieuwe set, dus je hebt dan niet ineens een set extra. Volgens mij wordt specifiek die ene band vervangen door eentje met een soortgelijke slijtage. De kans dat dat een nieuwe band is lijkt mij ook zo ongeveer 0%. Oftewel: je krijgt een oude band die waarschijnlijk ook nog eens meer kilometers gereden heeft dan die wat er af gaat.Ypuh schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:46:
[...]
Klopt, maar als Max die 3e run op rood niet gedaan had, maar wel een nieuwe set mediums kreeg vanwege die lockup in de 2e run, dan lijkt me dat toch een loophole om én de snelste tijd neer te zetten én een extra set banden toe te voegen aan je arsenaal.
Een fair race, ik geloof zeker dat ze daar beide voor zouden kiezen maar alleen als dat de titel oplevert. Zo niet dan zullen beide coureurs het niet laten om wat minder faire tactieken te gebruiken. En mijn inziens hoort dat erbij, dit is high stakes F1 en liefdadigheid toernooitje.D-Ed schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:42:
Ach tja, tijd voor koffiefijne dag allemaal en geniet van dit stukje geschiedenis!
Mooiste bij de start zou zijn dat Perez Hamilton kan opjagen en Bottas nog 2 a 3 plekken verliest. Dan kan Mercedes die troef eerst niet spelen en Red Bull wel met Perez.
Zag volgens mij een staatje voorbij komen dat Max al 19 overwinningen heeft(!!) Ik kan zijn eerste dag in de Red Bull op Barcelona nog redelijk goed herinneren (successupporter die ik ben). Toen kon ik me echt niet voorstellen dat er een Nederlander op het podium zou eindigen, laat staan winnen.Wom schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:37:
Eigenlijk is het opvallend nu hoe logisch het zou zijn dat Max WK kan worden. Wat we de afgelopen jaren gezien hebben is het totaal niet vreemd dat als hij de juiste auto heeft, dat hij het ook afmaakt. Dat terwijl ook Max dit jaar nog een flinke stap gezet heeft in zijn ontwikkeling.
Mooi dat deze man nog maar 24 is. Lukt het vandaag niet, dan is er vast wel één van de komende 10 seizoenen dat het wel lukt. Geef iedereen dezelfde auto en het is Max die wint.
Je krijgt toch alleen een nieuwe band als je aan kan tonen dat deze gevaarlijk is om te racen.Ypuh schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:46:
[...]
Het camerashot gaf geen duidelijke vlakke plek, maar een coureur voelt toch anders.
Bedankt voor de regelmatige verwarring met starttijden van de sessiesnachtnet schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:49:
[Afbeelding]
Zonder iedereen die in de topics post zou het maken van de topicstarts ook zinloos worden.
Bedankt allen voor de vele posts van dit seizoen.
en er komen er vast nog wel een paar (duizend) bij vandaag
nachtnet
En uiteraard voor alle uitgebreide en informatieve openingsposts!
Max had dan geen nieuwe banden gekregen maar vergelijkbare van dezelfde leeftijd/aantal ronden oud.Ypuh schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:46:
[...]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
- tweakduke
De beschikbare banden per coureur
3x is wel een beetje te veel van hetgoede
[ Voor 88% gewijzigd door basvn op 12-12-2021 10:57 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik denk dat dit topic zo'n chaos wordt dat ze 3 maanden lang geen f1 racetopics meer doennachtnet schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:49:
[Afbeelding]
Zonder iedereen die in de topics post zou het maken van de topicstarts ook zinloos worden.
Bedankt allen voor de vele posts van dit seizoen.
en er komen er vast nog wel een paar (duizend) bij vandaag
nachtnet
Weet iemand misschien welke bandjes ernog beschikbaar zijn?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ik weet nog heel goed, een keertje, dat ik dat had gedaan op een vrijdagavond.. De verbinding voelde een beetje traag, en ik moest dat weekend van allerlei belangrijke dingen vanuit huis uploaden..PalingDrone schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:41:
Zo na de F2 ff preventief de router herstarten, geen zin in verrassingen tijdens de F1
..eeeeeen vervolgens kon er pas iemand maandag komen kijken om de boel te fixen en ik weer internet en tv had...
Just sayin’
Was er al iets bekend over de beschikbaarheid van de bandjes?

<edit> Veel te laat, ik kan ook niet zo snel typen op een telefoon
<edit> Veel te laat, ik kan ook niet zo snel typen op een telefoon

[ Voor 35% gewijzigd door JeroenTheStig op 12-12-2021 10:58 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |